Vraag mbt sql query

Pagina: 1
Acties:
  • 879 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Mijn vraag
Wil patienten excluderen in de search die geneesmiddel B na geneesmiddel A hebben ontvangen. Hoe kan ik dat het beste doen?

Bijvoorbeeld patienten die eerst paracetamol gebruikten en later naproxen hebben gekregen worden geexcludeerd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MS sql server

[ Voor 5% gewijzigd door UltraInstinct op 14-08-2022 17:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
En wat is precies je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 18:58
Probleem van de patient (/post) in deze is dat dat deze veel te mager is, wat zoal mist:
  • Database schema van relevante tabellen, kolommen en relaties
  • Data sample van relevante tabellen / kolommen (eventueel ge(pseudo)anonimiseerd (voordat je hier een potentieel medisch datalek van maakt, al hoop ik dat het in deze vraag niet om echte data gaat.
  • SQL query die je er tot nu toe zelf van hebt weten te maken

[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 14-08-2022 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
code:
1
2
3
Left join medicijn as m1 where id is A
Left join medicijn m2 where id is B and date > max(m1.date)
Having m2.id is null

Zoiets? Of wil je iets met outer joins of inner selects?

Aangezien het om medische handelingen gaat, lijkt het mij raadzaam om een professional in te huren met de juiste expertise en verzekeringen, mocht het fout gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door DJMaze op 14-08-2022 17:22 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
gekkie schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:20:
Probleem van de patient (/post) in deze is dat dat deze veel te mager is, wat zoal mist:
  • Database schema van relevante tabellen, kolommen en relaties
  • Data sample van relevante tabellen
  • SQL query die je er tot nu toe zelf van hebt weten te maken
Sorry, is mijn 1e keer ga ze allemaal binnen een uur posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
UltraInstinct schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:21:
[...]

Sorry, is mijn 1e keer ga ze allemaal binnen een uur posten.
Let wel even op bij samples dat je ze anonimiseert voor zover het echte data betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
De manier waarop je de vraag stelt laat zien dat je weinig kaas hebt gegeten van SQL en ook niet van geneeskunde of medicijnen. Voordat je straks patienten verkeerde medicijnen meegeeft is het waarschijnlijk handiger om dit aan een professional over te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:30

BCC

Het klinkt meer als een huiswerk opdracht gelukkig :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
PhilipsFan schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:25:
De manier waarop je de vraag stelt laat zien dat je weinig kaas hebt gegeten van SQL en ook niet van geneeskunde of medicijnen. Voordat je straks patienten verkeerde medicijnen meegeeft is het waarschijnlijk handiger om dit aan een professional over te laten...
Heb je toevallig ruzie gehad met je vrouw dat je zo moet reageren? Ik ben inderdaad een beginner, hoef je niet in te wrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
UltraInstinct schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:31:
[...]
Heb je toevallig ruzie gehad met je vrouw dat je zo moet reageren? Ik ben inderdaad een beginner, hoef je niet in te wrijven.
Aan de andere kant is dat ook nog wel wat wat aan je topicstart ontbrak, context en doel van deze exercitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
UltraInstinct schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:31:
[...]

Haha, nee hoor. Ik constateerde alleen een chronisch gebrek aan kennis. Niet alleen over SQL en medicijnen, maar ook de manier van het probleem omschrijven.

Niet dat dat uitmaakt verder. Iedereen heeft het een keer moeten leren. Dat je een beginner bent, is helemaal niet erg. Het is meer dat iemand waarschijnlijk iets gaat doen met de uitkomsten van je query, want waarom wil je die informatie anders opvragen. En datgene wat die persoon gaat doen, heeft waarschijnlijk te maken met de manier van behandelen of medicijnen voorschrijven.

En daar zit me dus iets dwars. Misschien is dit gebied, uhm, hoe zeg ik het netjes, wat minder geschikt om SQL te leren...

Toch maar even ontopic: probeer het eens met WHERE ... NOT IN (SELECT ... FROM ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Huiswerk mag je zelf maken :) We kunnen/willen je best helpen, maar daarvoor verwachten we (heel wat meer) eigen inzet van jezelf. Zie onze Quickstart.

Die vragen die er staan wanneer je hier een nieuw topic opent staan er ook niet voor niets.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
@PhilipsFan Doe volgende keer gewoon een TR en laat 't aan de moderators over, ok?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.