Mijn vraag
Ik wil graag een SOAP WSAPI gebruiken in mijn automatiseringscript. Alleen is dit nieuw voor me.
Wie kan mij begeleiden in de opmaak van zo'n soap xml request? Ik heb genoeg aan een werkend concept, daarna red ik me wel😊
Het is een besloten API dus ik Ben terughoudend in het plaatsen van hun documentatie erover. De documentatie omvat voornamelijk alle operaties met hun values. Het heeft ook de wsdl webadressen die ik zal moeten gebruiken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het script wordt geschreven in Autohotkey. Die tool heb ik redelijk onder de knie.
De API protocollen:
HTTP 1.1
SOAP 1.1
WSDL 1.1
WS-Policy 1.2
WS-PolicyAttachment
WS-MetadataExchange
WSS SOAP Message Security 1.0
WSS SOAP Message Security UsernameToken Profile 1.0
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb Al onder de knie hoe ik in Autohotkey een API POST stuur, ontvang, en verwerkt.
Dit op basis van openbare API's zoals https://www.dataaccess.co...rver/NumberConversion.wso
de hulp die ik zoek
Is hoe moet ik mijn request opmaken met authenticatie?
Er staat in de documentatie:
"Een WSAPI gebruiker moet zich bij elke aanroep van een webservice operatie identificeren met inloggegevens..."
De API stuurt bij een goede request dan een xml overzicht terug.
Als er nog info vanuit mijn Kant ontbreekt Dan hoor ik dat graag. Vergeef me dat ik absoluut nieuw Ben in APIs
Ik wil graag een SOAP WSAPI gebruiken in mijn automatiseringscript. Alleen is dit nieuw voor me.
Wie kan mij begeleiden in de opmaak van zo'n soap xml request? Ik heb genoeg aan een werkend concept, daarna red ik me wel😊
Het is een besloten API dus ik Ben terughoudend in het plaatsen van hun documentatie erover. De documentatie omvat voornamelijk alle operaties met hun values. Het heeft ook de wsdl webadressen die ik zal moeten gebruiken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het script wordt geschreven in Autohotkey. Die tool heb ik redelijk onder de knie.
De API protocollen:
HTTP 1.1
SOAP 1.1
WSDL 1.1
WS-Policy 1.2
WS-PolicyAttachment
WS-MetadataExchange
WSS SOAP Message Security 1.0
WSS SOAP Message Security UsernameToken Profile 1.0
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb Al onder de knie hoe ik in Autohotkey een API POST stuur, ontvang, en verwerkt.
Dit op basis van openbare API's zoals https://www.dataaccess.co...rver/NumberConversion.wso
de hulp die ik zoek
Is hoe moet ik mijn request opmaken met authenticatie?
Er staat in de documentatie:
"Een WSAPI gebruiker moet zich bij elke aanroep van een webservice operatie identificeren met inloggegevens..."
De API stuurt bij een goede request dan een xml overzicht terug.
Als er nog info vanuit mijn Kant ontbreekt Dan hoor ik dat graag. Vergeef me dat ik absoluut nieuw Ben in APIs
[ Voor 29% gewijzigd door 7Sins op 10-02-2024 23:28 ]