Mijn vraag
ik begrijp niet goed wat er mis gaat
wat ik probeer te doen in simpele vorm, is van textveld1 variable te creeren deze vervolgens met een reken som bewerken tot een nieuwe variable en dus de uitvoer naar textveld2 te krijgen, doormiddel van een button
reken som nog niet gebruikt omdat ik eerst die output wil hebben en daarna er mee wil gaan spelen
Relevante software en hardware die ik gebruik
HTML/CSS...
Wat ik al geprobeerd heb
ik kom wel wat tegen op het internet maar dat gaat mijn pet te boven en bovendien in het engels, basic engels snap ik nog maar in programeertaal niet te vatten.
ik heb iets wat wel werkt daar kopieer ik vanaf en verander de variable namen maar dan op 1 of andere manier werkt het dan niet en begrijp ik dus niet wat ik verkeerd doe. vandaar hier onder een basic zodat het me duidelijker kan worden.
Alvast hartelijk dan voor de feedback
ik begrijp niet goed wat er mis gaat
wat ik probeer te doen in simpele vorm, is van textveld1 variable te creeren deze vervolgens met een reken som bewerken tot een nieuwe variable en dus de uitvoer naar textveld2 te krijgen, doormiddel van een button
reken som nog niet gebruikt omdat ik eerst die output wil hebben en daarna er mee wil gaan spelen
Relevante software en hardware die ik gebruik
HTML/CSS...
Wat ik al geprobeerd heb
ik kom wel wat tegen op het internet maar dat gaat mijn pet te boven en bovendien in het engels, basic engels snap ik nog maar in programeertaal niet te vatten.
ik heb iets wat wel werkt daar kopieer ik vanaf en verander de variable namen maar dan op 1 of andere manier werkt het dan niet en begrijp ik dus niet wat ik verkeerd doe. vandaar hier onder een basic zodat het me duidelijker kan worden.
Alvast hartelijk dan voor de feedback
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <!DOCTYPE html> <html> <head> </head> <script> function msg() { var OUTP1; var INP1 = Number.parseFloat(document.Calculator.INP1.value); document.getElementById("INP1").value = OUTP1; } </script> <body> <form> <input type="number" id="INP1" placeholder="how to store data into a var"> <br> Do some calculations with that var and store them into a new var into a new textfield <br> <input type="text" id="OUTP1" placeholder="Output new var" readonly> <br> <input type="button" value="Calculate new var" id="INP1" onclick="msg()"> </form> </body> </html> |
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 06-11-2022 13:49 ]