Van textfield input naar textfield output HTML/CSS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinantB
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-09-2024
Mijn vraag
ik begrijp niet goed wat er mis gaat

wat ik probeer te doen in simpele vorm, is van textveld1 variable te creeren deze vervolgens met een reken som bewerken tot een nieuwe variable en dus de uitvoer naar textveld2 te krijgen, doormiddel van een button

reken som nog niet gebruikt omdat ik eerst die output wil hebben en daarna er mee wil gaan spelen

Relevante software en hardware die ik gebruik
HTML/CSS...

Wat ik al geprobeerd heb

ik kom wel wat tegen op het internet maar dat gaat mijn pet te boven en bovendien in het engels, basic engels snap ik nog maar in programeertaal niet te vatten.

ik heb iets wat wel werkt daar kopieer ik vanaf en verander de variable namen maar dan op 1 of andere manier werkt het dan niet en begrijp ik dus niet wat ik verkeerd doe. vandaar hier onder een basic zodat het me duidelijker kan worden.

Alvast hartelijk dan voor de feedback

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>

</head>

<script>
        function msg()
            {
                var OUTP1;
                var INP1 = Number.parseFloat(document.Calculator.INP1.value);
                document.getElementById("INP1").value = OUTP1;
            }
    </script>

<body>
    <form>
        <input type="number" id="INP1" placeholder="how to store data into a var">
        <br>
        Do some calculations with that var and store them into a new var into a new textfield
        <br>
        <input type="text" id="OUTP1" placeholder="Output new var" readonly>
        <br>
        <input type="button" value="Calculate new var" id="INP1" onclick="msg()">
    </form>
    </body> 

</html>

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 06-11-2022 13:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Makkelijker is de code tags te gebruiken.

Het lijkt wel erg op een school opdracht? Begin eens met debug / var dumps toe te voegen zodat je kan pinpointen waar het fout gaat.

Hoe dan ook zie ik geen (form) referentie naar Calculator.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:55

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Gebruik a.u.b. code tags als je code post. Verder kunnen wij je niet helpen als je zegt "ik kom wel wat tegen op het internet maar dat gaat mijn pet te boven" maar niet aangeeft wat je dan de pet te boven gaat. Either way; begin eens met debuggen (Debuggen: Hoe doe ik dat?) en laat ons dan je bevindingen eens horen en dan komen we er samen vast wel uit ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinantB
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-09-2024
sluit de topic maar, ben de weg nu al kwijt. ik ben ook maar timmerman in het dagelijkse leven. die wat probeerd, om wat te doen te hebben in de avond, met voor mijn doen, html ontdekken, ik weet ook niet waar de weg begint,

het spijt me dat ik naief was om te denken dat ik het zo goed had gedaan.

Bedankt voor jullie moeite!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Jammer dat je het opgeeft. Met wat meer inleiding over hoe en wat is het opweg helpen wel een stuk makkelijker. Met name omdat het in eerste instantie lijkt op een huiswerk opdracht.

Ik ben ook ooit begonnen met trial en error, meermaals opgegeven en later toch weer gaan verdiepen en/of het vanaf een andere invalshoek opnieuw te proberen.

Het stukje debuggen waar zowel RobIII als ik naar verwezen is écht de eerste stap om fouten te vinden maar ook beter te begrijpen wat je doet. Hopelijk probeer je het nog eens en als je dan wat specifieker kan zijn in je vraag/fout willen we je echt wel verder helpen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:46
DinantB schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:49:
sluit de topic maar, ben de weg nu al kwijt. ik ben ook maar timmerman in het dagelijkse leven. die wat probeerd, om wat te doen te hebben in de avond, met voor mijn doen, html ontdekken, ik weet ook niet waar de weg begint,

het spijt me dat ik naief was om te denken dat ik het zo goed had gedaan.

Bedankt voor jullie moeite!!!!
Geen reden om bij de eerste tegenslag al op te geven toch?
Als je probeert HTML/CSS te leren, kan ik je van harte aan aantal websites aanbevelen die je meenemen op de reis zodat je de basis te pakken krijgt. CodeAcademy heb ik jaren terug gebruikt.

Je lijkt nu al JavaScript te gebruiken, dus je begint gelijk met een relatief geavanceerd voorbeeld. Is er iets specifieks waarom je dit wilt bereiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:45

Yucon

*broem*

@DinantB als je het idee hebt dat dit wat te lastig is zou je in Scratch kunnen beginnen. Scratch is een soort van programmeeromgeving waar kinderen kunnen leren om spelletjes te 'programmeren'. En het is in het Nederlands.

Probeer het eens :) https://scratch.mit.edu/

Het is wat anders dan code intikken maar als dit helpt om met behoud van motivatie door de eerste stappen heen te komen is het al heel mooi nietwaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-05 23:13
Er gaat niet heel veel mis. Als ik je voorbeeld in codepen.io invoer dan krijg ik netjes een rode balk op het punt waar het misgaat. En als laatste probeer je je output in je input te stoppen, maar ik denk dat je dat andersom bedoelde.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-05 12:46
Er is niets mis met leren.
Let wel op dat als je met 'id' werkt, deze altijd uniek moet zijn.
ik zie dat je eerste input id 'INP1' heeft maar de knop heeft ook een id 'INP1'.
Geeft elk veld (input & button) een andere naam. Liefst een die betekenisvoller is mag ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 23:22
@DinantB
Ik loop hard richting de 40, maar dit jaar heb ik na vier jaar mijn studie Software Engineering kunnen afronden, in deeltijd tussen de ochtend, avond en nachtdiensten door in een heel ander vakgebied. Hoe vaak ik wel niet gedacht heb:
En nu werk ik in een ontwikkelteam en denk ik dat af en toe nog steeds. Ik ben dan ook blij met collega's die me af en toe de juiste richting op sturen. De eerste opmerkingen die gemaakt zijn, lijken misschien ingewikkeld, maar daarop zoeken kan je nieuwe inzichten geven waardoor je verder komt. Als softwareontwikkeling je leuk lijkt, is het echt zonde om nu al op te geven.
DinantB schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:49:
ik ben ook maar timmerman in het dagelijkse leven. die wat probeerd, om wat te doen te hebben in de avond, met voor mijn doen, html ontdekken, ik weet ook niet waar de weg begint,
Er is niet zoiets als 'maar timmerman'. Mijn pa, gepensioneerd timmerman, heeft twee gouden rechterhanden. Als ik hem soms om advies vraag voor een klus (ik heb twee normale handen met gebrek aan kennis), komt hij soms met iets waarvan ik denk: waat? Maar die man werkte aan het interieur van die boten die beginnen bij een miljoen per strekkende meter. Hij moest toch ook af en toen even uitleggen/voordoen wat hij bedoelde, soms begreep ik het alsnog niet. En toen zijn pensioen in zicht kwam en de arbeid wel wat minder mocht, zat hij al mopperend ineens te tekenen in AutoCAD, om vervolgens vol trots een tekening te laten zien waar ik niks van begreep, maar de fabriek wist wat er moest gebeuren. En door zijn kennis zaten er ook minder fouten in, waardoor diverse afdelingen minder hoefden te corrigeren. Ik weet nog dat ik dacht: en ik kom niet eens verder dan paint...

Het is niet altijd leuk, maar je moet ergens beginnen. Laat je niet uit het veld slaan als het even tegen zit. Tweakers is overigens naar mijn mening niet het juiste begin. Je kunt beter eens kijken naar de eerder genoemde opties, of Udemy of welke tutorial voor beginners dan ook die je vinden kunt via Google. Daar zit niet altijd kwaliteit tussen, maar het is net als met timmeren. Hoe meer je het doet, hoe beter je er in gaat worden en je soms ook ziet dat sommige technieken je beter liggen dan anderen en dat wat je eerder leerde nog wel beter kan. Je ontkomt er echter niet aan om heel veel te lezen (in het Engels), ook dat is leren.

Begin klein met een voorgekauwde tutorial ofzo, ga daar een beetje mee prutsen en zorg dat je het leuk maakt voor jezelf. Zodra je concepten begint te begrijpen en verbanden kunt leggen, gaat die wereld steeds groter en leuker worden.
Pagina: 1