Op voorhand: ik heb géén verstand van Powershell en scripting...
Wel heb ik iets gevonden dat deels werkt en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Wat ik wil bereiken:
bestanden met een bepaalde extensie (in dit geval jpg of png) van een bepaalde folder (c:\..\..\Documents)
automatisch verplaatsen naar een andere folder. Direct, of vrij direct daarna.
Ik heb in 1e instantie gezocht naar een simpele utility, maar helaas niets van mijn gading gevonden.
Wel heb ik op stackexchange een powershell script gevonden.
--
// moveimages.ps1
for (;;) {
start-sleep -s 30
move-item c:\MyDocuments\*.png e:\JPG\Images
move-item c:\MyDocuments\*.jpg e:\JPG\Images
}
--
Op zich werkt dit.
Nu zou ik
OF:
1. de script starten en dat de powershell venster verdwijnt (dat het dus op de achtergrond draait)
Overigens, hoe stop ik het/sluit ik het af?
OF
2. starten wanneer Windows start (startup menu zeg maar),
Alleen is de drive 'e:\' in dit voorbeeld een encrypted drive, die na opstarten van Windows middels een password geopend wordt, m.a.w. de e-drive is niet direct beschikbaar...
de script zou dan moeten detecteren dat de drive (nog) niet beschikbaar is en dan eigenlijk niets moeten doen.
Vermoedelijk is de 1e optie de eenvoudigste.
Bij voorbaat dank!
Wel heb ik iets gevonden dat deels werkt en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Wat ik wil bereiken:
bestanden met een bepaalde extensie (in dit geval jpg of png) van een bepaalde folder (c:\..\..\Documents)
automatisch verplaatsen naar een andere folder. Direct, of vrij direct daarna.
Ik heb in 1e instantie gezocht naar een simpele utility, maar helaas niets van mijn gading gevonden.
Wel heb ik op stackexchange een powershell script gevonden.
--
// moveimages.ps1
for (;;) {
start-sleep -s 30
move-item c:\MyDocuments\*.png e:\JPG\Images
move-item c:\MyDocuments\*.jpg e:\JPG\Images
}
--
Op zich werkt dit.
Nu zou ik
OF:
1. de script starten en dat de powershell venster verdwijnt (dat het dus op de achtergrond draait)
Overigens, hoe stop ik het/sluit ik het af?
OF
2. starten wanneer Windows start (startup menu zeg maar),
Alleen is de drive 'e:\' in dit voorbeeld een encrypted drive, die na opstarten van Windows middels een password geopend wordt, m.a.w. de e-drive is niet direct beschikbaar...
de script zou dan moeten detecteren dat de drive (nog) niet beschikbaar is en dan eigenlijk niets moeten doen.
Vermoedelijk is de 1e optie de eenvoudigste.
Bij voorbaat dank!