Mijn vriendin en ik liepen al een aardige tijd tegen een "probleem" aan.
Ze werkt
wisseldiensten (dag, avond en nachtdiensten) en ze krijgt hiervoor iedere 3 maanden een nieuw rooster. Wij delen een agenda, maar doordat het echt een drama is om steeds alles over te zetten naar onze eigen agenda, heb ik eigenlijk een slecht idee hoe haar volgende week eruit ziet.
Een blaadje met haar rooster uitprinten heeft geen zin, want dan zou ik dat overal mee naar toe moeten nemen. en haar rooster even importeren kan gewoonweg niet, omdat het vanuit haar werk volledig dichtgetimmerd is, en je dus geen exports kan/mag maken.
Ze heeft het hierdoor dus wel even geprobeerd om het over te zetten, en we hebben ooit eens een betaalde app geprobeerd, maar alles was een drama!
Nu heb ik voor ons een PWA gemaakt (Progressive Web App). Als je deze app opent, dan kom je gelijk in een simpele Google achtige omgeving. Zodra ze nu op een dag klikt, komt er gelijk een popup, en dan hoef je enkel te klikken op dag, avond of nachtdienst, en hij vult het in. Zo kan zij in denk ik 10 a 15 minuten tijd all dagen invoeren, en als ze klaar is, dan klikt ze op "Sync met Nextcloud" en alles staat in haar gedeelde werk agenda, die ik ook in kan zien.
Er zijn nog wat kleine optimalisatie dingen die ik toe wil voegen en aan wil passen, maar verder moet die ding slechts deze basic task uitvoeren, en meer niet. Ik heb (nog) geen real live sync aanstaan, dus als je wilt weten welke dagen nu allemaal in de agenda staan, dan klik je rechtsbovenin op "imporrteer" en binnen een seconde staat alles erin wat in de Nextcloud agenda staat. Ik kan dan ook bestaande diensten gewoon verwijderen, of overschrijven als ze toch een dienst gewisseld heeft.
We zijn er enorm blij mee. Alles lekker lokaal, en het werkt super betrouwbaar en als een trein.
[
Voor 6% gewijzigd door
Wachten... op 29-01-2026 22:40
]