Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste
Acties:

• MartenBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-10 20:41
Als lesgevers in de IT zijn we erg fan van GitHub en MkDocs om de cursussen in markdown te organiseren. Dit semester dacht ik: kunnen we zoals MkDocs documentatie maakt van markdown niet iets maken dat op een gelijkaardige manier slideshows maakt van markdown? En zo heeft MkSlides het levenslicht gezien:

[ Voor 3% gewijzigd door MartenBE op 03-12-2024 20:34 ]

• melvinius
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-11 11:57
Ik heb een windows (10/11) app gemaakt om automatisch mijn foto's en video's te sorteren in mappen, op basis van jaar/datum.

Normaal deed ik dit met de hand in Explorer, wat me regelmatig vele uren kostte en de nodige frustratie opleverde. Uit deze frustratie is mijn app geboren ;)

Naast de sorteerfunctie zit ook een tijdlijn bij om makkelijk door alle datums heen te scrollen en alle foto's te bekijken, want ook het terugkijken van foto's via Explorer vond ik frustrerend :)

Mijn app (Photo album manager) is sinds vandaag te downloaden in de microsoft app store. Het design en alles is nog niet perfect, maar ik ben evengoed trots op mijn 1e release.

https://www.microsoft.com/store/productId/9N5TTBVC9R2J

In volgende versies ga ik:
-Meerdere UI talen ondersteunen
-Meer bestandsformaten ondersteunen
-Extra functies toevoegen (favorieten bijv)
-Design verder afwerken
-Code verder optimaliseren voor snelheid

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 15:46

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ik begrijp dat je hier ook je userscripts voor grease/tampermonkey kan delen?

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:01
Zag dit topic voorbij komen, dus laat ik ook eens mijn belangrijkste wapenfeit op dit gebied etaleren.

Over een periode van ca. 20 jaar heb ik samen met en voor mijn neef, die bij een metaalbewerkingsbedrijf werkte, een CAM programma geschreven. CAM stond toen nog in de kinderschoenen, althans bij dat bedrijf.
Het begon met een simpel DOS programma, geschreven in Borland Pascal, om een DXF bestand naar ISO G-code te vertalen voor het aansturen van een freesmachine.

In de loop der tijd is het uitgebreid met tal van opties en was het inmiddels ook overgezet naar Borland Turbo Vision en nog later voor Windows in Borland Delphi verder gegaan.
In eerste instantie was de vertaalslag van DXF naar CNC hard in de code gezet.
Nu kan mijn neef, die ondertussen een eigen bedrijf had opgericht, zelf met templates, bestaande uit vaste tekst en variabele codes, voor verschillende machines en bewerkingen de uitkomst volledig zelf bepalen.

De verdere ontwikkeling ligt nu stil, mede omdat Borland Delphi niet meer bestaat en dat de laatste versie alleen nog werkt op mijn oude Windows XP machine.
Heb nog wel eens overwogen om het om te zetten naar Lazarus/Free Pascal, maar daar is het (nog) niet van gekomen.

Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb opgeschreven. Heb er de laatste tijd niets meer aan gedaan, dus het is een beetje weggezakt.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:01
bwerg schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:39:
De AH zou ook maar zelf de kiloprijs vermelden, zeg. Dat zou het vergelijken veel te makkelijk maken en dan koop je duurdere producten niet meer. :+

Mooi initiatief, dus.
Dat doen ze ook wel, je moet alleen doorklikken naar de product pagina zelf.
Zo heb ik nog wel eens zitten vergelijken tussen Jumbo en AH.
Op een PC met 2 monitors gaat dat ook wel erg makkelijk.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11 18:20
JukeboxBill schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 00:03:
De verdere ontwikkeling ligt nu stil, mede omdat Borland Delphi niet meer bestaat en dat de laatste versie alleen nog werkt op mijn oude Windows XP machine.
Heb nog wel eens overwogen om het om te zetten naar Lazarus/Free Pascal, maar daar is het (nog) niet van gekomen.
Delphi bestaat nog steeds hoor. Er bestaat ook een gratis versie: https://www.embarcadero.c...phi/starter/free-download

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

JukeboxBill schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 00:54:
[...]

Dat doen ze ook wel, je moet alleen doorklikken naar de product pagina zelf.
Als je de prijzen wil vergelijken is het natuurlijk wel zo handig als dat op de overzichtspagina te zien is. Of als je er zelfs op zou kunnen sorteren.

Maar ik denk dat het voor de AH een keuze was tussen de beste gebruikerservaring en meer upselling. Zet vooral producten met meer marge bovenaan, en maak het moeilijk om te vergelijken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-10 10:48

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Hoi ik ben al een paar jaar met sascha bezig. Mijn telefoon assistent.
Het is een integratie met scripts tussen asterisk, home assistant en nextcloud.
Wat de telefoon opneemt als je bezig bent.
Het heeft verschillende groepen. beheerd in nextcloud. zodat sommige je altijd kunnen bellen. andere de optie kijken om me toch te bellen (na het geven van de rede dat ik de telefoon niet aan neem) of niks vertellen en geen op bel optie te geven. (Dus dit is al uitgebreider dan de busy feature op telefoons)
Maar het heeft ook een LLM die ook de optie geeft om door te verbinden, mij een bericht sturen om de telefoon op te nemen. EN kan zelfs afspraken maken.

YouTube: #homeassistant making plans when unavailable.

https://github.com/Bram-d...erisk-homeassistant-tools

Mensen interesse. feedback.

>.< >.< >.< >.<

• Timelord
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-05 21:25
Laat ik beginnen bij Android:
een nieuwsapp, een adressenboek, een lijstjesapp, een app waar je adressen in kunt opslaan en dan door een naam aan te raken ga je gelijk naar Google maps.
Een app die je foto's een naam geeft, als je op de betreffende button klikt (en dan steeds 1 hoger)
Een app die de barcodes van winkelkaarten toont (ZONDER reclame)

JAVA: een adressenboek (compatibel met de Androidversie), een programma voor m'n werk geschreven en die ik nog steeds update indien nodig. Scheelt ons veel handwerk.
Ook een fotohernoem programma geschreven.

verschillende websites, enkele voor mezelf en enkele voor anderen.
Een agenda om de ritten van de chauffeurs in te zetten, met steeds opschuivende datum tot een jaar vooruit.
Dus na 0.00 uur is de vorige dag weg en aan het eind een dag er bij.

Alles reclamevrij, want aan reclame heb ik een enorme pesthekel, dus ga ik het ook NIET in m'n eigen apps zetten.

Mijn Google account ben ik helaas kwijt sinds 1 februari, want ik moest zoveel persoonlijke gegevens geven aan Google, dat het niet meer leuk was. Zelf moeten ze alles weten, maar als je zelf iets wilt weten schermen ze met privacy.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Films kontroleren op fouten.
Movies check.
Dit is met GUI.
FFmeg probeerd film te openen en om te schrijven, dus codec moet ook werken, voor grote films kan ook 3 plaatsen in de film 5 minuten gekontroleerd worden.

Via ffmpeg en AI een python programma gemaakt, die films kan checken op fouten, dit is niet 100%.
Je kunt op 4 manieren testen, 4 iets andere python programma.
Ffmpeg schrijft naar null, dan ziet ffmpeg dat er film aanwezig is in de file.
Ik had soms op het einde/in het midden bijv een leeg stuk in de film.

Gedeelte gemaakt met chatgpt, de rest met deepseek.

01 Je checkd op 1 file, en gehele file check
02 Check op alle bestanden, hier ook de gehele file
03 Check, alle files, van 1 tot 30 minuten wordt gehele file gecheckd, op grote files, wordt op 3 plaatsen een steek proef genomen van 5 minuten film. Met AI geoptimaliseerd voor cpu, progresbar.
04 Check, op alle files, dus groot en klein wordt 100% gecheckd, Met AI geoptimaliseerd voor cpu, progresbar.

https://drive.google.com/...agyF8loR/view?usp=sharing
link aangepast en 1 python programma aangepast.

Dit is gemaakt in linux, vermoedelijk moet er aangepast worden voor windows.

Link aangepast zou moeten werken.

[ Voor 24% gewijzigd door jan99999 op 09-02-2025 17:11 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Timelord schreef op zondag 2 februari 2025 @ 23:10:
Laat ik beginnen bij Android:
een nieuwsapp, een adressenboek, een lijstjesapp, een app waar je adressen in kunt opslaan en dan door een naam aan te raken ga je gelijk naar Google maps.
Een app die je foto's een naam geeft, als je op de betreffende button klikt (en dan steeds 1 hoger)
Een app die de barcodes van winkelkaarten toont (ZONDER reclame)

JAVA: een adressenboek (compatibel met de Androidversie), een programma voor m'n werk geschreven en die ik nog steeds update indien nodig. Scheelt ons veel handwerk.
Ook een fotohernoem programma geschreven.

verschillende websites, enkele voor mezelf en enkele voor anderen.
Een agenda om de ritten van de chauffeurs in te zetten, met steeds opschuivende datum tot een jaar vooruit.
Dus na 0.00 uur is de vorige dag weg en aan het eind een dag er bij.

Alles reclamevrij, want aan reclame heb ik een enorme pesthekel, dus ga ik het ook NIET in m'n eigen apps zetten.

Mijn Google account ben ik helaas kwijt sinds 1 februari, want ik moest zoveel persoonlijke gegevens geven aan Google, dat het niet meer leuk was. Zelf moeten ze alles weten, maar als je zelf iets wilt weten schermen ze met privacy.
Maar wat heb je nou gemaakt?

Het doel van dit topic is om je tools te showen. Show us the good stuff ;)

Aan een regel met iets wat iets kan zijn heb ik als bezoeker van dit topic niet erg veel. Ik kan er geen tips voor geven, ik kan er niets over vragen, het is niet uit te proberen, er is niets om je harde werk te bewonderen, enz.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
jan99999 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 23:17:
Films kontroleren op fouten.
Movies check.

Via ffmpeg en AI een python programma gemaakt, die films kan checken op fouten, dit is niet 100%.
Je kunt op 4 manieren testen, 4 iets andere python programma.
Ffmpeg schrijft naar null, dan ziet ffmpeg dat er film aanwezig is in de file.
Ik had soms op het einde/in het midden bijv een leeg stuk in de film.

Gedeelte gemaakt met chatgpt, de rest met deepseek.

01 Je checkd op 1 file, en gehele file check
02 Check op alle bestanden, hier ook de gehele file
03 Check, alle files, van 1 tot 30 minuten wordt gehele file gecheckd, op grote files, wordt op 3 plaatsen een steek proef genomen van 5 minuten film. Met AI geoptimaliseerd voor cpu, progresbar.
04 Check, op alle files, dus groot en klein wordt 100% gecheckd, Met AI geoptimaliseerd voor cpu, progresbar.

https://drive.google.com/...1UUko/view?usp=drive_link
Op welk soort fouten checkt je tool? Is er een interface? Heb je een voorbeeld van hoe het er in de terminal uitziet als er geen UI is? Heb je een link waar ik niet voor hoef in te loggen?

Een paar van de benoemde zaken lijken wel of niet aanwezig te zijn, maar aan de hand van je omschrijving heb ik werkelijk geen idee hoe, wat of waar.

Als je over iets post over waar je aan gewerkt hebt is het natuurlijk wel zo leuk als andere mensen het kunnen begrijpen en beoordelen of ze er naar willen kijken :) Zie bijvoorbeeld de documentatie en video van @daft_dutch hierboven.

Dat zit wel Schnorr.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Al een redelijke tijd gebruik ik Home Assistant, maar m'n energie provieder heeft geen realtime API. Niet eens een vertraagde API.
Nou ja, dan steel ik toch gewoon m'n eigen koekje en doe het met wat python?
https://firesphere.dev/ar...ng-to-know-my-power-usage

:*)

Niet echt bruikbaar voor mensen buiten Aotearoa/New Zealand, hoewel Australia en de UK misschien ook een variant van Powershop hebben die op hetzelfde platform draait (Powershop's platform is een A/NZ product dat ze proberen te verkopen in andere CW landen)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De nieuwsartikelen op tweakers.net zijn altijd een leuke dataset om hobby projecten mee te maken (zoals mijn tijdmachine van vorig jaar: https://randomize.be/wot_tijdmachine ). Deze keer heb ik een pagina gemaakt waar je de populariteit van nieuwsartikelen kan op weergeven, gebaseerd op trefwoorden in de titels, van Voodoo tot NVIDIA

Hoe zit het technisch in elkaar? 27 kleine sqlite databases van enkele MB's die de data sharded opslaan gebasseerd op de eerste letter van het sleutelwoord. Elke DB bevat een tabel met de som van het aantal artikelen per tijdstip (maand + jaar) volgens trefwoord.en wordt dan weergegeven op een PHP pagina met chart.js. Het zal verre van een schoonheidsprijs winnen, maar dat maakt zulke projecten net zo leuk.

Waarom enkel de sleutelwoorden van de titels? Eerst en vooral ik denk dat ze het op de Tweakers redactie niet op prijs zouden stellen als je alle content gaat scrapen. Ook blijft de dataset toch enigszins compact en die zijn makkelijker in bulk op te halen via de xml sitemaps: https://tweakers.net/nieuws/sitemap.xml .

[ Voor 5% gewijzigd door ieperlingetje op 12-03-2025 21:27 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:01
Leuk! Volgens mij werkt het linkje naar Tweakers search niet helemaal, bijvoorbeeld bij Voodoo krijg ik gewoon alle artikelen te zien. (Ook die van vandaag als ik sorteer op nieuw naar oud). Via deze url werkt het wel.

https://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=Voodoo

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• ieperlingetje
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:32:
Leuk! Volgens mij werkt het linkje naar Tweakers search niet helemaal, bijvoorbeeld bij Voodoo krijg ik gewoon alle artikelen te zien. (Ook die van vandaag als ik sorteer op nieuw naar oud). Via deze url werkt het wel.

https://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=Voodoo
Bedankt. Ik heb het aangepast. Nadeel is dat ik de sortering niet kan instellen via de URL.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33
@ieperlingetje dat is inderdaad wel een erg leuke tool die je gemaakt hebt.

Strava | AP | IP | AW

• ieperlingetje
  • Niet online
Kleine update, nu kun je meerdere series (tot 4) plotten:
bijv. Apple vs Microsoft of Intel vs AMD of Berichten over Netlog, Hyves, Twitter en Facebook. Ook zit er nu autocomplete op.

• Shadowfiks
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 22:58
Veggie-Stats een online tool om je moestuin (of andere planten) te managen https://veggie-stats.com/

De website is gemaakt met Nuxt, waar ik groot fan van ben, heerlijk om 1 eco systeem als stack te hebben. Verder Drizzle ORM met een Postgresql database. Gehost om een VPS server waar ik meer heb draaien in een Docker configuratie. Wat er nu staat was ongeveer 4 weken werk.

De grootste feature die ik nog wil toevoegen is weer intergratie, maar ik moet nog even kijken welke API ik hiervoor ga gebruiken, misschien iemand nog tips?
Ik dacht nu aan Open-Meteo. Tomorrow.io ziet er goed uit maar ik ben bang dat die prijzig is.

[ Voor 69% gewijzigd door Shadowfiks op 26-03-2025 16:06 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 23:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi @Shadowfiks, ik zou je willen vragen om wat technische details toe te voegen, dit is immers een forum over development en ook in dit topic willen we dat onderwerp laten terugkomen, en dus niet louter een showcase van je eigen waar :).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Shadowfiks schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:53:
De grootste feature die ik nog wil toevoegen is weer intergratie, maar ik moet nog even kijken welke API ik hiervoor ga gebruiken, misschien iemand nog tips?
Wel handig als je dan even aangeeft wat je eisen zijn. Er zijn talloze (gratis) weer-API's. Ik heb zelf o.a. OpenWeatherMap en VisualCrossing gebruikt in wat projectjes.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Shadowfiks
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 22:58
RobIII schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:55:
[...]

Wel handig als je dan even aangeeft wat je eisen zijn. Er zijn talloze (gratis) weer-API's. Ik heb zelf o.a. OpenWeatherMap en VisualCrossing gebruikt in wat projectjes.
Ik wil het voornamelijk gebruiken om te voorspellen wanneer er water in de moestuin gegeven moet worden. Ik kan zelf een schatting maken met temperatuur en regen. Maar sommige api's hebben ook de evapotranspiration, wat de hoeveelheid water die aan de bodem ontrekt is. Hier kan ik waarschijnlijk nauwkeuriger mee werken.

Verder bodemtemperatuur om de zaai kalender aan te passen en waarschuwen voor vorst en misschien harde wind.

En als bonus de eerste en laatste vorstdagen van het jaar, die kan lastig worden de enige manier die ik nu zie is weer data van het afgelopen jaar ophalen voor de gebruiker zijn locatie en zelf uitvogelen. Maar dan zit je vaak in het dure api pakket.

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

De CSV Lint plug-in voor Notepad++ is al een tijdje beschikbaar, en ik heb onlangs een kleine update gedaan naar v0.4.6.8. De plug-in is bedoeld om te werken met CSV, puntcomma, tab separated bestanden of tekst data met vaste kolom breedte.

https://github.com/BdR76/CSVLint

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vj1OeMD4T-6Bn_E3CCQcESi9xAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eiQ68ycv9pwJV14VXOPuQh0N.png?f=fotoalbum_large

Meest zichtbare deel is dat er kolom kleuren worden toegevoegd, maar daarnaast zijn er ook menu items beschikbaar om de data te valideren en te converteren. Via de "Validate" knop controleert de plugin op technische fouten zoals verkeerde datum formaten, te lange waarden of ontbrekende quotes of komma's etc. En er is een "Convert data" menuitem om de csv data om te zetten naar XML, JSON of een SQL INSERT script.

In de praktijk worden csv bestanden nog steeds veel gebruikt, de plugin wordt dan ook veel gedownload en ik heb goede reacties ontvangen. Laat maar weten wat je ervan vindt. :)

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• pOZOR jED
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 22:21
De kinderen wilden laatst met mij gamen, dat liep al snel uit in een Minecraft server thuis, maar er moest ook gechat worden, dus een discord guild aangemaakt en gezellig chatten en gamen. Je kunt raden hoe dat gaat, er haken vrienden aan en het wordt al snel een gezellige boel. Nu ben ik nogal van het monitoren, in Zabbix, wat resulteerde in een aantal leuke dingen om met jullie te delen.

Discord monitoren in Zabbix
Zo monitor ik nu Discord, elk kanaal wordt in zabbix een host (Guild - Channel) en elke user krijgt op die host 2 items, een message count en een message length. In een dashboard met een host en item selector kun je zo heel leuk zien hoe druk het is en wie er aan het kletsen zijn geweest.

Voor de liefhebbers: https://github.com/Ivo-tje/Zabbix_discord_bot/
Een token bij discord, het IP van de zabbix server en een api-token zijn genoeg om het aan de gang te krijgen!

inecraft monitoren in Zabbix
Heb je dan toch Zabbix thuis en ook een minecraft server? Weet je wel niet hoeveel data je daar uit kunt trekken? Al snel een paar honderd Items per speler. Over alles wat ze minen, killen, craften etc. https://github.com/Ivo-tje/MineStats

Ik heb ook een andere discord bot gemaakt, deze roept in een Minecraft kanaal welke spelers online komen en offline gaan, wat natuurlijk aanstekelijk werkt bij de spelers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bghoPIYp-anwwViIJ1oYbMtAtzw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BwvWHn2QQm06fVRVzizZ2WlX.png?f=user_large
En het /stats commando haalt uit Zabbix hoeveel tijd elke speler in de server doorbracht en dit netjes als gesorteerd lijstje weergeeft.
Deze bot doet tal van bijzaken, als facts, jokes, updates van minecraft versies melden, de (wekelijkse) gratis games van Epic melden etc.

KarmaBot
De laatste bot is eentje die oudere gebruikers van IRC nog zullen herkennen, het !karma++ en !karma-- verhaal.
Deze heb ik nagemaakt als simpele discord app welke in de directory is opgenomen. Altijd leuk om te zien dat het geven en afpakken van karma nog altijd een ding is :9
https://discord.com/disco...tions/1341373495329685624

Leuke bezigheid om zo de hobby van de kinderen te combineren met wat Zabbix en Python. :+
Want wie zegt dat het altijd allemaal maar serieuze zaken hoeven te zijn?

• ZpAz
De laatste tijden been ik wat meer bezig met machine learning en alles wat er omheen hangt, voor mezelf vind ik het altijd fijn om wat dingen uit te proberen om het zo te leren. Deze keer was MCP aan de beurt.

LLM Chess
Speel schaken tegen een LLM, via een GUI.

https://github.com/matthijn/mcp-chess-poc

Afbeeldingslocatie: https://github.com/matthijn/mcp-chess-poc/raw/main/screenshot.png

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 15:44

Onbekend

...

BdR schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:31:
De CSV Lint plug-in voor Notepad++ is al een tijdje beschikbaar, en ik heb onlangs een kleine update gedaan naar v0.4.6.8. De plug-in is bedoeld om te werken met CSV, puntcomma, tab separated bestanden of tekst data met vaste kolom breedte.

https://github.com/BdR76/CSVLint

[Afbeelding]

Meest zichtbare deel is dat er kolom kleuren worden toegevoegd, maar daarnaast zijn er ook menu items beschikbaar om de data te valideren en te converteren. Via de "Validate" knop controleert de plugin op technische fouten zoals verkeerde datum formaten, te lange waarden of ontbrekende quotes of komma's etc. En er is een "Convert data" menuitem om de csv data om te zetten naar XML, JSON of een SQL INSERT script.

In de praktijk worden csv bestanden nog steeds veel gebruikt, de plugin wordt dan ook veel gedownload en ik heb goede reacties ontvangen. Laat maar weten wat je ervan vindt. :)
Het lijkt wel goed bruikbaar alhoewel ik het maar een paar keer heb geprobeerd.
Helaas geeft het wel problemen in combinatie met de plugin Compare 2.0.2 die ik regelmatig gebruik.
Na een vergelijking daarmee en stoppen met vergelijken, wordt elke regel waarop ik mijn cursor heb staan helemaal zwart gemaakt en kan je de tekst niet meer lezen. Na opnieuw starten van Notepad++ werkt het weer prima. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• QuizzNL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-11 14:15
Veel nieuwsgroepen-gebruikers hier zijn ongetwijfeld bekend met Spotnet en Spotweb.

Spotnet is een manier om content op nieuwsgroepen te indexeren via nieuwsgroepen. Spotweb biedt applicatie die de index uitleest en opslaat, met daarbij een user-interface waarmee de index doorzocht kan worden. Deze index bevat onder andere veel Nederlandstalige content die elders minder goed te vinden is.

Omdat ik zelf vooral media beheer via de bekende *Arr applicaties (Sonar, Radarr, Prowlarr etc.) leek het me wel handig om een applicatie te hebben die Spotnet indexeert en direct beschikbaar stelt aan deze applicaties via het newznab protocol.
Spotweb kan dit ook, maar heeft een aantal issues:
- De zoekresultaten vallen tegen omdat de index niet geoptimaliseerd is voor zoeken via Newznab
- De applicatie voelt nogal verouderd en eigenlijk heb ik de UI niet nodig, alles wordt namelijk via de *Arrs aangestuurd.

Dus ik presenteer: Spottarr, een spotnet client en index specifiek voor integratie met andere *Arrs.
Gebouwd in C#, en opgezet om makkelijk te draaien in een container zonder al te veel extra configuratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDkFC3gmkW_EnebshtaM5HV57NI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tHzrDlkkEUIqsaF2BO4KKC1J.png?f=fotoalbum_large

https://github.com/Spottarr/Spottarr

Voel je vrij om het uit te proberen en laat me vooral weten of het bevalt.

• brenrecorder
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14-05 10:58
Iemand interesse in de code en of hosting van dit appje ergens anders?

Het is een appje bestaande uit een client en een server en je maakt willekeurig verbinding met een andere gebruiker, gefilterd op gender. Daarna word de stream van beide gebruikers getoond.

Heb deze geforkt gender filter en layout en werking van de koppelfunctie compleet verandert.

Link naar app demonstratie: VideoPartner

Alvast bedankt voor uw reactie.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
brenrecorder schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:15:
Iemand interesse in de code en of hosting van dit appje ergens anders?
Tegenvraag: waarom zou je (een link naar) de code niet (meteen al) posten?

Verder: Ik heb je topic gemerged naar [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV (je was al bekend met dit topic, waarom heb je deze post niet meteen hier gedaan?)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:24

switchboy

-ruimte te huur-

Omdat Arch up-to-date houden soms een bitch is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
#!/bin/bash
set -euo pipefail
NEWS_CHECK_FILE="$HOME/.cache/archnews-lastcheck"
NEWS_URL="https://archlinux.org/feeds/news/"
NEEDED_PACMAN_PKGS=(reflector curl lynx xmllint)
NEEDED_YAY=yay

install_pacman_dependencies() {
    echo "[0/6] Vereiste systeemprogramma's controleren..."

for pkg in "${NEEDED_PACMAN_PKGS[@]}"; do
        if ! command -v "$pkg" &> /dev/null; then
            echo "➡️  $pkg ontbreekt. Wordt geïnstalleerd..."
            sudo pacman -Sy --noconfirm "$pkg"
        fi
    done
}

install_yay_if_missing() {
    if ! command -v yay &> /dev/null; then
        echo "➡️  yay ontbreekt. Wordt geïnstalleerd via makepkg..."
        sudo pacman -Sy --noconfirm git base-devel
        tmpdir=$(mktemp -d)
        git clone https://aur.archlinux.org/yay.git "$tmpdir/yay"
        pushd "$tmpdir/yay" >/dev/null
        makepkg -si --noconfirm
        popd >/dev/null
        rm -rf "$tmpdir"
    fi
}

update_mirrors() {
    echo "[1/6] Mirrors updaten..."
    sudo reflector --latest 20 --sort rate --protocol https --save /etc/pacman.d/mirrorlist
}

check_arch_news() {
    echo "[2/6] Controleren op nieuwe Arch Linux nieuwsberichten..."
    if ! NEWS=$(curl -fs "$NEWS_URL"); then
        echo "⚠️  Waarschuwing: Arch Linux nieuws kon niet worden opgehaald."
        return
    fi
    LAST_CHECK=$(date -r "$NEWS_CHECK_FILE" +%s 2>/dev/null || echo 0)
    LATEST_DATE=$(echo "$NEWS" | xmllint --xpath 'string(//item[1]/pubDate)' - 2>/dev/null)
    if [[ -z "$LATEST_DATE" ]]; then
        echo "ℹ️  Geen nieuwsberichten gevonden of XML-indeling is veranderd."
        touch "$NEWS_CHECK_FILE"
        return
    fi
    DATE_EPOCH=$(date -d "$LATEST_DATE" +%s 2>/dev/null || echo 0)
    if (( DATE_EPOCH > LAST_CHECK )); then
        TITLE=$(echo "$NEWS" | xmllint --xpath 'string(//item[1]/title)' - 2>/dev/null)
        DESCRIPTION=$(echo "$NEWS" | xmllint --xpath 'string(//item[1]/description)' - 2>/dev/null)
        LINK=$(echo "$NEWS" | xmllint --xpath 'string(//item[1]/link)' - 2>/dev/null)
        echo -e "\n⚠️  \033[1;33mNIEUW ARCH LINUX NIEUWS GEVONDEN:\033[0m"
        echo -e "\033[1m$TITLE\033[0m"
        echo "$DESCRIPTION" | lynx -stdin -dump | head -n 40
        echo -e "\n\033[1;31mLet op:\033[0m handmatige actie kan vereist zijn. Volledig nieuws: $LINK"
        read -rp $'\n❓ Wil je toch doorgaan met de update? [Y/n]: ' antwoord
        antwoord=${antwoord,,}
        if [[ "$antwoord" == "n" ]]; then
            echo "🚫 Update afgebroken op jouw verzoek."
            exit 0
        fi
    fi
    touch "$NEWS_CHECK_FILE"
}

update_keyring() {
    echo "[3/6] Pacman keyring bijwerken..."
    sudo pacman -Sy --noconfirm archlinux-keyring
}

update_system() {
    echo "[4/6] Pacman systeemupdate uitvoeren..."
    sudo pacman -Syu --noconfirm
}

update_aur() {
    echo "[5/6] AUR pakketten bijwerken via yay..."
    yay -Syu --noconfirm --noredownload --answerclean All --answerdiff N --removemake
}

clear_yay_cache() {
    echo "[6/6] yay build cache opruimen..."
    yay -Sc --noconfirm
}

install_pacman_dependencies
install_yay_if_missing
update_mirrors
check_arch_news
update_keyring
update_system
update_aur
clear_yay_cache

echo -e "\n✅ \033[1;32mVolledige systeem- en AUR-update voltooid.\033[0m"

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Onbekend schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:21:
[...]
Helaas geeft het wel problemen in combinatie met de plugin Compare 2.0.2 die ik regelmatig gebruik.
Na een vergelijking daarmee en stoppen met vergelijken, wordt elke regel waarop ik mijn cursor heb staan helemaal zwart gemaakt en kan je de tekst niet meer lezen. Na opnieuw starten van Notepad++ werkt het weer prima. :)
Dat is een bekend probleem waar ik helaas nog steeds geen oplossing voor heb :S

Je kan overigens ook de CSV Lint settings openen en dan op cancel, dat reset de zwarte balk ook weer naar normaal.

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• PatrickSt91
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 06-11 07:52
Hey iedereen,

Ik heb recentelijk 2 tooltjes gemaakt

De eerste is Jellyfin2Samsung en simpele GUI gemaakt in C# WPF MVVM.

Aangezien Plex steeds meer de commerciële kant opgaat en Jellyfin een mooie opensource oplossing is wou ik snel en eenvoudig die tool op mijn Samsung TV kunnen deployen zonder het Tizen Studio gedoe.

Nu hoef ik alleen nog maar aan te geven welke release ik wil en op welke TV
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JhGT96gj_gGgCLegvxE-BuYYO8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hdwSeO8dCEbuDsshqRsBxIy9.png?f=user_large

De tweede is een Vue3 web applicatie ClubInfoBoard

Mijn oude voetbal club wou graag de kleedkamer en veld indeling laten zien op de televisie schermen, dat heb ik wat uitgebreider gemaakt door ook aankomende wedstrijden en uitslagen van gespeelde wedstrijden bij te doen.

Aangezien Sportlink de data beschikbaar stelt via hun APIs kan je daar een leuke een interface om heen bouwen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o79A3hTXnSbEnyrCgeJOp2y3RQI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RZCPPoW4CXyuRt75vLoQeeH1.png?f=fotoalbum_large

Als een club het Club.Dataservice abbonement heeft afgenomen dan kan er eenvoudig een ClientId ingevuld worden en via die OAuth2 client_id method worden dan de APIs aangeroepen.

Echter als een club dat pakket niet heeft afgenomen dan kan het nog steeds maar moet er ingelogd worden met een gebruikersnaam en wachtwoord zoals ook op de app van voetbal,honkbal,basketbal etc gedaan moet worden, of je kunt gebruik maken van ingebakken test credentials.

Hoor graag wat mensen er van vinden.

• ieperlingetje
  • Niet online
Iets nieuws voor mensen die graag met statistieken bezig zijn: Een tijdje terug heb ik in dit topic de unigrams pagina gedeeld die gemaakt is met data van de nieuws titels op tweakers.net. En alhoewel er een autocomplete op zit, is het niet eenvoudig verschillende termen te ontdekken. Je zult misschien eens zoeken op Microsoft of Google, maar je hebt geen idee welke termen er allemaal beschikbaar zijn.

Nu heb ik een pagina toegevoegd met hoeveel keer elk woord en hoeveel keer per jaar het in de titels gebruikt is: https://randomize.be/wot_tijdmachine/unigrams/popularity .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2ld6laNCxsBQKfKaZQ5qiYXVpM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jzBCpZ7E7iNowqh4wQ07koaO.png?f=user_large

Op die manier kun je ook terugvinden welke termen slechts 1x gebruikt werden: https://randomize.be/wot_...arity?max_count=1&page=27

[ Voor 8% gewijzigd door ieperlingetje op 28-06-2025 13:23 ]

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:10
ieperlingetje schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:47:
Iets nieuws voor mensen die graag met statistieken bezig zijn: Een tijdje terug heb ik in dit topic de unigrams pagina gedeeld die gemaakt is met data van de nieuws titels op tweakers.net. En alhoewel er een autocomplete op zit, is het niet eenvoudig verschillende termen te ontdekken. Je zult misschien eens zoeken op Microsoft of Google, maar je hebt geen idee welke termen er allemaal beschikbaar zijn.

Nu heb ik een pagina toegevoegd met hoeveel keer elk woord en hoeveel keer per jaar het in de titels gebruikt is: https://randomize.be/wot_tijdmachine/unigrams/popularity .
[Afbeelding]

Op die manier kun je ook terugvinden welke termen slechts 1x gebruikt werden: https://randomize.be/wot_...arity?max_count=1&page=27
Leuke lijst. Het viel me bij de termen die 1 keer gebruikt worden wel op dat getallen met punten of komma's gezien worden als meerdere "woorden", en eenheden die aan nummers vastzitten niet als een los woord gezien worden. Bijvoorbeeld "0.25mm" wordt "0" + "25mm" en "24,000fps" wordt "24" + "000fps".

Het lijkt me logischer om daar "0.25", "mm", "24,000" en "fps" van te maken

• ieperlingetje
  • Niet online
Vihaio schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:04:
[...]

Leuke lijst. Het viel me bij de termen die 1 keer gebruikt worden wel op dat getallen met punten of komma's gezien worden als meerdere "woorden", en eenheden die aan nummers vastzitten niet als een los woord gezien worden. Bijvoorbeeld "0.25mm" wordt "0" + "25mm" en "24,000fps" wordt "24" + "000fps".

Het lijkt me logischer om daar "0.25", "mm", "24,000" en "fps" van te maken
Dank je wel. Wat betreft die nummers: dat is inderdaad waar. Probleem is dat de data waar ik mij op baseer de xml sitemaps zijn (https://tweakers.net/nieuws/sitemap.xml) en enkel de url kan gebruiken. Daar gaat die context verloren, omdat spaties vervangen worden door een streepje. Zie bijv. dit artikel en de bijhorende url: nieuws: Dynatron DC1206BM-0638 review . Maar ik denk dat het wel iets is dat ik zou kunnen detecteren in de url en kan aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door ieperlingetje op 29-06-2025 19:37 ]

• Webgnome
het is even geleden dat ik wat ik geshowcased heb. Dit keer is een stimpel react tooltje. Afgelopen week heb ik weer eens mee gedaan met de Handbike battle. Dat is een wedstrijd waarbij mensen met een beperking een berg opfietsen en tegen elkaar strijden. Zoals met veel aangepast sporten word gewerkt met verschillende klassen. Elke klasse correspondeert met een bepaalde set aan beperkingen :+. Om het 'eerlijk' te houden of om een enkel klassement te maken ongeacht de verschillende klassen zijn er per klasse een bepaalde omrekenfactor ingesteld. Deze kun je toepassen om zo te bepalen wat je officiele eindtijd zal zijn. Aangezien ik lui ben heb ik deze factoren in een react tooltje gezet: Calculator. Je vult een tijd in, je geeft op of vrouw bent en als laatste je klasse en je ziet meteen wat je omgerekende eindtijd is.

Het is zeker niet foutvrij, gewoon een simpele vingeroefening.

Strava | AP | IP | AW

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* knip, dit is een serieus topic :) *

[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 17-07-2025 09:20 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Firesphere schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 02:18:
[mbr]* knip, dit is een serieus topic :) *[/]
Ik was dan ook serieus

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:10

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:15
Hoi allemaal,

Leuk topic om mijn tool te showen. Het is een `productivity-tool`. Met de druk op een toetsencombinatie komt er een soort taakbalk-achtige UI tevoorschijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R84F6hLFRpiLNZeaEccp1styjAI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/K3z3vglr1XUNSzJpSHedxk4S.jpg?f=user_large

Ik gebruik het nu best veel zelf, met name om mijn lokale pc te bedienen wanneer ik in een Remote Desktop sessie zit.

Ik zoek nog test gebruikers, mocht er iemand het leuk vinden om het te proberen, stuur maar een PM.

[ Voor 7% gewijzigd door Ayazis op 18-07-2025 14:13 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een tooltje wat ontstaan is uit een eigen behoefte. Als ik draai als DJ op verjaardagen en bruiloften zijn er al-tijd gasten die half-dronken met hun drankje in de hand boven de DJ booth komen vragen om verzoekjes. Dat is leuk en prima, maar dat kan makkelijker dacht ik.

Tada : https://spinqr.online

Registreer jezelf als DJ, download de posters met QR codes, hang ze op op de locatie en laat de gasten die QR code scannen. Ze kunnen op Spotify zoeken naar hun favoriete liedje en die direct bij de DJ aanvragen. Andere gasten kunnen vervolgens de liedjes "upvoten" zodat de DJ weet wat de dansvloer zoekt!

DJ kan het op zijn dashboard vervolgens allemaal zien en kan een verzoek goedkeuren (en spelen) of weigeren! Tot nu toe erg positieve reacties opgehad bij meerdere feestjes

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 14:03
Voor mijn klantenkaarten gebruikte ik altijd Stocard. Trage app, hoop onnodig gedoe (foldertjes, reclames, weet ik wat allemaal) en eigenlijk continu kleine irritaties, maar deed wel wat ie moest doen. Onlangs is Stocard blijkbaar gestopt en 'moet' je overstappen op een klarna app(?) waarvoor je je moet registeren. Voor wat klantenkaarten vind ik dat allemaal veel te ver gaan en zo'n app is vaak ook een enorme inbreuk op je privacy. Zo moeilijk moet het niet zijn om zelf iets te maken wat precies dat kan, en niet veel meer. Zonder maffe IAPs en privacy vriendelijk. En zo geschiedde 8)

Een maand of wat geleden is de eerste versie van m'n app ‎KlantKaart in de appstore verschenen :) iOS native (sorry Android-users) dus lekker snel, iCloud sync/backup en mogelijkheid om makkelijk kaarten met andere gebruikers te delen. Je kunt bij een kaart één of meerdere locaties toevoegen, zodat die kaart bovenaan staat als je in de betreffende winkel bent. Privacy vind ik belangrijk, dus de app heeft geen tracking etc. ingebouwd, dus ik moet het doen met wat ik van gebruikers te horen krijg. Ook de winkellocaties (GPS data) zijn optioneel, evenals camera toegang.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:16

amphora

Websites & Fotografie

Siebsel schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:54:
Voor mijn klantenkaarten gebruikte ik altijd Stocard. Trage app, hoop onnodig gedoe (foldertjes, reclames, weet ik wat allemaal) en eigenlijk continu kleine irritaties, maar deed wel wat ie moest doen. Onlangs is Stocard blijkbaar gestopt en 'moet' je overstappen op een klarna app(?) waarvoor je je moet registeren. Voor wat klantenkaarten vind ik dat allemaal veel te ver gaan en zo'n app is vaak ook een enorme inbreuk op je privacy. Zo moeilijk moet het niet zijn om zelf iets te maken wat precies dat kan, en niet veel meer. Zonder maffe IAPs en privacy vriendelijk. En zo geschiedde 8)

Een maand of wat geleden is de eerste versie van m'n app ‎KlantKaart in de appstore verschenen :) iOS native (sorry Android-users) dus lekker snel, iCloud sync/backup en mogelijkheid om makkelijk kaarten met andere gebruikers te delen. Je kunt bij een kaart één of meerdere locaties toevoegen, zodat die kaart bovenaan staat als je in de betreffende winkel bent. Privacy vind ik belangrijk, dus de app heeft geen tracking etc. ingebouwd, dus ik moet het doen met wat ik van gebruikers te horen krijg. Ook de winkellocaties (GPS data) zijn optioneel, evenals camera toegang.
Goed begin! Als je een kaart kan toevoegen aan de Wallet zou het misschien een volwaardig alternatief kunnen worden.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Siebsel
amphora schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:11:
[...]

Goed begin! Als je een kaart kan toevoegen aan de Wallet zou het misschien een volwaardig alternatief kunnen worden.
Thanks!

Ja, dat ben ik nog aan het uitzoeken, alleen is dat niet mogelijk zonder server-side ook iets te maken, wat weer (deels) voorbij schiet aan het privacy-first gedeelte. Ik heb dan namelijk op z'n minst de barcode+type en een naam nodig. Wallet passen kun je niet alleen maar on-device maken.

Waar ik ook nog mee bezig ben is het toevoegen van widgets, zodat je een (of meerdere) veel gebruikte kaarten ook op je homescreen of widget-scherm kan zetten.

Apple Watch ondersteuning staat ook nog op het lijstje, alleen zit daar de uitdaging er weer in dat daar standaard alleen maar QR codes ondersteund worden en geen 'gewone' barcodes.

• bassd
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Siebsel schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:54:

Leuke app, met potentie.
Iets wat ik momenteel nog met de stocard app heb, is pasjes met Code39, die optie mis ik momenteel nog.

• Webgnome
Mag er een android versie komen aub? ;)

Strava | AP | IP | AW

• Siebsel
bassd schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:36:
[...]
Leuke app, met potentie.
Iets wat ik momenteel nog met de stocard app heb, is pasjes met Code39, die optie mis ik momenteel nog.
Thanks! Ik ga kijken wat ik voor je kan doen, heb namelijk wel code39 ondersteuning in een eerste test-versie gehad, maar daar waren wat problemen mee. Maar aangezien sinds die tijd de app/structuur al op de schop is gegaan kan ik het wel opnieuw proberen.
Webgnome schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:03:
Lijkt me een leuke uitdaging, alleen heb ik zelf helemaal niets met Android. Ik heb wel overwogen om het in React Native te schrijven, maar ik vond het een leukere uitdaging om Swift te leren en het "op de Apple manier". te doen. Dus tot het moment dat ik Swift/SwiftUI/CoreData ook op Android kan gebruiken, zou ik er niet op wachten.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voorziet Google Wallet hier niet al in?

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 16:58
Vind de klantkaart app op zich wel interessant, maar heb zelf ook android. Daar gebruik ik https://play.google.com/s....hackerchick.catima&hl=nl, privacy vriendelijk en goede functionaliteiten (o.a. het vastleggen van punten, euros o.i.d. dat bij de kaart hoort).

• Webgnome
Siebsel schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:59:
[...]

Thanks! Ik ga kijken wat ik voor je kan doen, heb namelijk wel code39 ondersteuning in een eerste test-versie gehad, maar daar waren wat problemen mee. Maar aangezien sinds die tijd de app/structuur al op de schop is gegaan kan ik het wel opnieuw proberen.

[...]

Lijkt me een leuke uitdaging, alleen heb ik zelf helemaal niets met Android. Ik heb wel overwogen om het in React Native te schrijven, maar ik vond het een leukere uitdaging om Swift te leren en het "op de Apple manier". te doen. Dus tot het moment dat ik Swift/SwiftUI/CoreData ook op Android kan gebruiken, zou ik er niet op wachten.
kun je mij een dm sturen met de specs van je huidige app dan kan ik eens kijken of ik in mijn vrije tijd ( welke..) een android versie kan maken

Strava | AP | IP | AW

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Siebsel schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:59:
[...]
Je eerste app die je hebt gemaakt? Want dan ziet het er verdomd goed uit. Welke resources heb je gebruikt om te leren dit soort apps te maken?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Siebsel
DennusB schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:20:
[...]

Je eerste app die je hebt gemaakt? Want dan ziet het er verdomd goed uit. Welke resources heb je gebruikt om te leren dit soort apps te maken?
Ja, hoewel ik al wel tientallen jaren programmeer evaring heb, was Swift/SwiftUI/CoreData helemaal nieuw voor me. Hacking with Swift en Kodeco hebben me goed op weg geholpen en omdat ik wel wist wat ik wou en hoe het zou moeten werken, alleen de Swift-syntax/manier van werken niet ken, heeft ChatGPT/Copilot me ook zetjes in de goede richting gegeven waar nodig. Omdat deze app een redelijk beperkte en afgebakende scope heeft vond ik het een mooi projectje.

Daarnaast heb ik mezelf als doel gesteld om het zo native mogelijk te maken, de app heeft dus ook, op Swiftlint na, geen externe dependencies of packages. Ook volg ik zoveel mogelijk de Human Interface Guidelines en accessbility best-practices.
Webgnome schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:58:
[...]

kun je mij een dm sturen met de specs van je huidige app dan kan ik eens kijken of ik in mijn vrije tijd ( welke..) een android versie kan maken
Valt weinig over te vertellen ;-) Echt specs heb ik niet, ben simpel begonnen met barcode scannen + opslaan en daarna tonen (lijst + detail) en van daaruit wat meer attributen aan een item toegevoegd (zoals locaties). Heel veel meer doet de app eigenlijk niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Siebsel op 03-09-2025 13:39 ]

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-11 08:16

JJ93

Error 418

DennusB schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:20:
[...]

Aan het formaat van de app (854 KB) te zien, native iOS, waarschijnlijk SwiftUI.
Handige app, inderdaad irritant dat Stocard nu onderdeel is van Klarna.

• Siebsel
JJ93 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:16:
[...]

Aan het formaat van de app (854 KB) te zien, native iOS, waarschijnlijk SwiftUI.
Handige app, inderdaad irritant dat Stocard nu onderdeel is van Klarna.
Klopt, bewust niet gekozen voor iets als React Native of een ander (cross-platform) framework, juist omdat de app in de basis heel simpel is en lekker snel. Als je bij de kassa staat wil je niet een paar seconden wachten voordat de app geladen is, om wat voor reden dan ook. Voor mij ook als leerproces hoe om te gaan met Xcode, Swift/SwiftUI, CoreData, de Apple Developer portal, etc.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-11 20:20
Ik wilde graag een black jack simulator hebben met de regels zoals in het Holland Casino.
Helaas kon ik die nergens exact vinden met dezelfde regels, de blackjack 1,5x uitbetaling, en het feit dat de shoe na iedere ronde de kaarten shufflet.
Daarom heb ik de simulator zelf maar gebouwd.

In deze simulator zit onder andere:
- Dubbelen
- Splitsen (En splitsen in gesplitste kaarten)
- Correcte aas of 10 afhandeling
Alle blackjack logic voor zover ik getest correct afgehandeld.

Voor zover ik kon testen werkt het op mobiel in portrait, op de tablet, en op desktop correct.
Er zijn andere casino's te simuleren door in een configuratiescherm de verschillende regels in te kunnen stellen.
Ik kon nog geen React.js, maar met behulp van ChatGPT 4o heb ik deze blackjack simulator gemaakt en weet ik nu ook hoe React werkt.
Het is even closed source omdat ik er misschien nog een PWA van maak. Als je de website op je telefoon opent kun je het al als app installeren trouwens.
https://gersonl.gitlab.io/blackjack/
Laat me weten wat je er van vindt en of je nog iets raars ontdekt hebt! :)

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10

pietje63

RTFM

@Mastermind als je op hollandcasino online speelt en je kiest dan voor demo, heb je dan niet dezelfde regels?

En wat ik ontdekt heb? Het casino wint altijd 😊

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• do_sch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-11 20:29
Ik heb een appje gemaakt voor mensen die vaak met de trein op hetzelfde traject reizen.

Bekijk 'm op https://tjoeke.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQaYaZGkCNVyHh1IEv9dlTHeesg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/deckh8IvOLtFNWKZygY2rlGP.png?f=fotoalbum_large

De Web App laat je direct de vertrektijden, en eventuele vertragingen, zien van de komende drie treinen op basis van de NS API.
Je favoriete route wordt in LocalStorage opgeslagen en de app is als WebApp aan je homescreen toe te voegen zodat je 'm met één klik op kan roepen.

Kan net het verschil betekenen tussen de trein nét wel halen of toch missen. Of dat je gelijk ziet dat je nog wel even langs de kiosk kan voor een appelflap.

nb. de link naar de code staat op de website; dus mocht je daar vragen over hebben of het kopiëren voor eigen gebruik; be my guest.

[ Voor 8% gewijzigd door do_sch op 06-10-2025 13:29 ]

• Stijnvdp
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-11 16:44
Hoi allemaal,

Ik wilde graag een klein projectje delen waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest voor de hobby, omdat ik denk dat het voor velen handig kan zijn. Met de huidige brandstofprijzen ben ik zelf vaak op zoek naar manieren om te besparen en het is nog wel eens een gedoe om uit te zoeken waar je het voordeligst kunt tanken.

Daarom heb ik TankNu.nl ontwikkeld. Een simpele web-app die:

- Realtime info ophaalt.
- De goedkoopste stations toont: Je ziet direct welke tankstations in de buurt de laagste prijzen hebben.
- Navigatie en afstand toont: Je ziet meteen hoe ver het is naar het gekozen station en kunt direct navigeren.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en feedback!

Je kunt de site hier vinden: https://tanknu.nl
En de productpagina met meer details: https://tanknu.nl/product

Joehoe!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:13

AlphaRomeo

FP PowerMod
Mooi gemaakt! Ik zie dat je zelfs de stations over de grens meeneemt. En lekker simpele user interface.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Stijnvdp schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:26:
Hoi allemaal,

Ik wilde graag een klein projectje delen waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest voor de hobby, omdat ik denk dat het voor velen handig kan zijn. Met de huidige brandstofprijzen ben ik zelf vaak op zoek naar manieren om te besparen en het is nog wel eens een gedoe om uit te zoeken waar je het voordeligst kunt tanken.

- Realtime info ophaalt.
- De goedkoopste stations toont: Je ziet direct welke tankstations in de buurt de laagste prijzen hebben.
- Navigatie en afstand toont: Je ziet meteen hoe ver het is naar het gekozen station en kunt direct navigeren.

Joehoe!
Handig! Alleen je zegt dat je niets trackt en privacy belangrijk vindt maar er zit wel Google Analytics in?

Wat ik wel mis is dat als je handmatig een adres/postcode hebt ingevoerd ik niet met één klik alsnog huidige/gps locatie kan gebruiken.

En range verder dan 50km instellen lijkt me ook wel leuk. Niet perse handig, want ik ga niet 80km om rijden maar wel leuk om te zien wat de mogelijkheden dan zijn (zodat België dan net binnen m'n range valt)

[ Voor 14% gewijzigd door amphora op 05-11-2025 11:50 ]

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:48
Hoi allemaal,

- Realtime info ophaalt.

Joehoe!
Mooie simpele site. Ik twijfel alleen of de realtime info echt realtime is.
Bijv. de Star in Emmerich geeft nu €1,719 op je site, maar via hun eigen site en de "clever-tanken" app wordt een lager bedrag gegeven. Volgens die laatste app was het rond 8 uur ergens €1,719.
(p.s. ik kan het natuurlijk mis hebben dat jou site klopt en de andere niet correct zijn).

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:08
Ja, bovenstaande had ik ook. Ik ben vanmorgen langs een tankstation gefietst wat nu genegeerd wordt in de goedkoopste lijst. Waar baseer je de data op?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Tjolk schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:56:
Ja, bovenstaande had ik ook. Ik ben vanmorgen langs een tankstation gefietst wat nu genegeerd wordt in de goedkoopste lijst. Waar baseer je de data op?
Data komt van de ANWB api zag ik. Die zullen het toch redelijk op orde hebben mag ik hopen. Wellicht passen buitenlandse stations hun tarieven meerdere keren per dag aan (mag niet in Nederland geloof ik) en moet @Stijnvdp vaker een update doen in z'n app?

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:08
amphora schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:59:
[...]

Data komt van de ANWB api zag ik. Die zullen het toch redelijk op orde hebben mag ik hopen. Wellicht passen buitenlandse stations hun tarieven meerdere keren per dag aan (mag niet in Nederland geloof ik) en moet @Stijnvdp vaker een update doen in z'n app?
Aah ik zie het. Ja, met foute data kun je ook geen goede app maken.
De prijs is nog die van een paar dagen terug (geen buitenlands station, gewoon in een NL dorp van een lokale pomphouder). Kijk ik in de routeplanner naar de POI van dat station dan staat er ook dat er nog een wasstraat zit, maar die is al sinds begin dit jaar weg. :|
Kan Stijn weinig aan doen verder, wel jammer voor de app.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-11 18:00
Hoi allemaal,

- Realtime info ophaalt.

Joehoe!
Hier kan je toch de DirectLease tank app voor gebruiken?
https://play.google.com/s....app_it_up.dl_tankservice

• Webgnome
Die api, heb je daar een geldig token voor? Ik heb jaren geleden ook iets met die api gedaan en kreeg op een bepaald moment 'gezeik' omdat ik de api token die de site zelf gebruikt, gebruikte. Het is vaak betaalde data waar ze mee werken en het is dan dus niet handig als je die info zomaar kaapt

Strava | AP | IP | AW

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Die app gebruik ik nu ook maar ik vind de webapp van Stijn fijner werken hoor.
En alles is al een keer bedacht natuurlijk maar concurrentie is alleen maar goed.

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11 07:01
Potver, de link van stijn werkt niet meer. Was erg benieuwd naar z'n creatie... wellicht komt deze zo weer terug!

• R.G
  • Laatst online: 02:13

R.G

do_sch schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:28:
Ik heb een appje gemaakt voor mensen die vaak met de trein op hetzelfde traject reizen.

Bekijk 'm op https://tjoeke.nl

[Afbeelding]

De Web App laat je direct de vertrektijden, en eventuele vertragingen, zien van de komende drie treinen op basis van de NS API.
Je favoriete route wordt in LocalStorage opgeslagen en de app is als WebApp aan je homescreen toe te voegen zodat je 'm met één klik op kan roepen.

Kan net het verschil betekenen tussen de trein nét wel halen of toch missen. Of dat je gelijk ziet dat je nog wel even langs de kiosk kan voor een appelflap.

nb. de link naar de code staat op de website; dus mocht je daar vragen over hebben of het kopiëren voor eigen gebruik; be my guest.
Leuk gedaan werkt goed, wat is dan https://git.pondr.nl/explore/repos ?

Dat is geen github toch? is dit een soort van github of is dit je eigen server?
dus: git.pondr.nl is dat jouw website /.host of is git.pondr een thirdparty git?
Ik ben onder de indruk van je skills en hoe je jouw docs bijhoudt en je md files, heb je dat allemaal zelf lopen typen?

Hoe houd jij je brain db bij?
Hoe jong ben je als ik vragen mag, je lijkt echt talent te hebben _/-\o_

• R.G

R.G

Hoi allemaal,

- Realtime info ophaalt.

Joehoe!
Leuk gedaan ook, net even getest en echt handig en vereist geen app installatie.
Zit er gelikt uit en werkt prettig goed gedaan hoe heb je dit gemaakt? met AI ?

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
R.G schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:26:
[...]

Leuk gedaan werkt goed, wat is dan https://git.pondr.nl/explore/repos ?

Dat is geen github toch? is dit een soort van github of is dit je eigen server?
dus: git.pondr.nl is dat jouw website /.host of is git.pondr een thirdparty git?
Ik ben onder de indruk van je skills en hoe je jouw docs bijhoudt en je md files, heb je dat allemaal zelf lopen typen?

Als je bij over Tjoeke kijkt dan zie je het ;)

Hoe houd jij je brain db bij?
Hoe jong ben je als ik vragen mag, je lijkt echt talent te hebben _/-\o_

• ZpAz
https://forgejo.org/ is een open-source git-hub-like implementatie. https://codeberg.org/ is een non-profit die op basis hiervan een github alternatief hebben opgezet (enkel voor open-source projecten, dus geen private repo's). Maar je kan het ook zelf hosten.

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 05-11-2025 20:57 ]

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:16
Ik heb een Firefox extension gemaakt voor Android, genaamd Wappify.
Met deze extensie kun je elke website installeren als een echte standalone app, volledig scherm, zonder adresbalk, en met al je favoriete extensies actief (zoals uBlock Origin of SponsorBlock).

Bijvoorbeeld:
Je kunt YouTube installeren als een volwaardige fullscreen app, mét Adblock en SponsorBlock actief (en andere extensies die je gebruikt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5R2XhXWGq-Y1oBlJ9Q0IQXfwZdk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z3PmFYrH6hUwnlGhhHHTXC4T.png?f=fotoalbum_large

Firefox heeft zelf wel een optie “Aan startscherm toevoegen”, maar die werkt alleen goed bij websites die een geldig web manifest hebben (zoals X of Reddit).

De meeste sites hebben dat niet, waardoor je alleen een gewone snelkoppeling krijgt die de site opent in een normale browsertab met adresbalk.

De Wappify extensie genereert automatisch de ontbrekende manifestgegevens (zoals naam, pictogram en themakleur), waardoor Firefox de site kan installeren als een echte app.

Je kunt elke site (zoals nieuws, tools, dashboards, enz.) omzetten naar een standalone app.
Daarnaast kun je zelf de naam en het pictogram van de app kiezen of zelfs een eigen icoon uploaden. :)

• Luminair
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 01:25
Inmiddels al weer een paar jaar geleden maakte ik CalStats voor iOS en macOS. Dit was eigenlijk een uit de hand gelopen hobby van iets waar ik eerst een bash + AppleScript voor had.

Wat het doet is simpel: het telt je calendar-events bij elkaar op. Lokaal on-device, dus geen gedoe met privacy. Je kunt daarbij allerlei filters instellen (denk "client X" of "sportschool"), en dan krijg je grafiekjes terug. Je kunt ook exporteren naar CSV.

Door de jaren heen was dit een beetje mijn Swift project en het is leuk om er aan te werken als ik even tijd heb tussen bedrijven door. Levert mij praktisch geen geld op—de app is freemium, maar heeft geen ads en de basisfunctionaliteit is voor 99% van de mensen afdoende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gv4DV-UvrP1FJOGIbNRV4E-FtqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3n9cIvQlhO7FxMSl8nmytkHk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Luminair op 07-11-2025 17:09 . Reden: plaatje ]

• peterem
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20:29
Bij het spelen van het gratis puzzelspelletje Sudoblock (te vinden op de sites van o.a. de Volkskrant en het AD) dacht ik: dit kan beter en leuker.
Sneller, strakker UI, handige features, meer settings, en: een virtuele speler die met je meespeelt en tips kan geven.

Zo ontstond uiteindelijk OkiBloki. Gratis WebApp, zonder ads, geen tracking/logging, geen registraties, niks downloaden/installeren - no questions asked.
Voor desktop, tablet en smart phone met moderne en redelijk up-to-date browser.

Check it out: https://okibloki.com.

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9sx23APIUdh975kRPymBCJSkUU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HtuzJz2qxZ4W5pEQCmbMw6BZ.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door peterem op 09-11-2025 21:41 ]

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-11 23:51

GeeBee

Oddball

Mastermind schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:19:
Laat me weten wat je er van vindt en of je nog iets raars ontdekt hebt! :)
Er mag een win-muziekje in.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-11 11:43

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Ik heb een afgelopen jaar suricata-check ontwikkeld. Het is een soort linter geschreven in Python voor Suricata (netwerk detectie) regels. Het idee is eigenlijk dat je suricata-check gebruikt om veelvoorkomende issues met je regels te detecteren voor je regels deployed in een SOC omgeving om false positives te voorkomen.

Omdat het een linter is heb ik ook wat tijd gestoken in het ontwikkelen van een extensie voor Visual Studio Code, en het integreren met GitHub action workflows.

Link hier: https://suricata-check.teuwen.net/

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
PS C:\Users\koent> suricata-check -r .\ruling-the-unruly\original.rules --log-level=INFO
suricata-check 7.0.0b0.post3+git.c81c1c93.dirty

2025-11-10 12:00:57,470 - suricata_check.suricata_check - INFO - Running suricata-check with the following arguments:
2025-11-10 12:00:57,478 - suricata_check.suricata_check - INFO - rules: .\ruling-the-unruly\original.rules
2025-11-10 12:00:57,479 - suricata_check.suricata_check - INFO - single_rule: None
2025-11-10 12:00:57,480 - suricata_check.suricata_check - INFO - out: .
2025-11-10 12:00:57,481 - suricata_check.suricata_check - INFO - log_level: INFO
2025-11-10 12:00:57,482 - suricata_check.suricata_check - INFO - gitlab: False
2025-11-10 12:00:57,482 - suricata_check.suricata_check - INFO - github: False
2025-11-10 12:00:57,483 - suricata_check.suricata_check - INFO - evaluate_disabled: False
2025-11-10 12:00:57,483 - suricata_check.suricata_check - INFO - issue_severity: INFO
2025-11-10 12:00:57,484 - suricata_check.suricata_check - INFO - include_all: False
2025-11-10 12:00:57,484 - suricata_check.suricata_check - INFO - include: ()
2025-11-10 12:00:57,484 - suricata_check.suricata_check - INFO - exclude: ()
2025-11-10 12:00:57,576 - suricata_check._checkers - INFO - Discovered and enabled checkers: [BestChecker, UnexpectedChecker, MandatoryChecker, MetadataChecker, MsgChecker, OrderChecker, OverallChecker, PcreChecker, PerformanceChecker, ReferenceChecker, SidChecker, StateChecker, WhitespaceChecker]
2025-11-10 12:00:57,577 - suricata_check.utils._path - INFO - Found Suricata rules file: .\ruling-the-unruly\original.rules
2025-11-10 12:00:57,594 - suricata_check.suricata_check - INFO - Processing rule file: .\ruling-the-unruly\original.rules
2025-11-10 12:00:57,676 - suricata_check.suricata_check - INFO - Completed processing rule file: .\ruling-the-unruly\original.rules
2025-11-10 12:00:57,677 - suricata_check._output - INFO - Writing output to suricata-check.jsonl and suricata-check-fast.log in C:\Users\koent
[C100] (INFO) Lines 1-1, sid 2012726: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 1-1, sid 2012726: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 1-1, sid 2012726: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 1-1, sid 2012726: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 1-1, sid 2012726: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[C100] (INFO) Lines 3-3, sid 2016184: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 3-3, sid 2016184: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 3-3, sid 2016184: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 3-3, sid 2016184: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 3-3, sid 2016184: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S021] (INFO) Lines 3-3, sid 2016184: The rule has multiple content matches but does not use fast_pattern. Consider assigning fast_pattern to the most unique content match.
[S120] (INFO) Lines 3-3, sid 2016184: The rule did not escape (\x3a\x3b\x20\x22\x27\x7b\x7c\x5c\x2f\x60\x24\x28\x29) in a content field. Consider using hex encoding instead.
[C100] (INFO) Lines 5-5, sid 2024897: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S802] (INFO) Lines 5-5, sid 2024897: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S232] (INFO) Lines 5-5, sid 2024897: The rule contains the nocase option before size options, transformation options, the content option, pointer movement options, or fast_pattern option in sequence ('http.user_agent', 'content', 'nocase', 'fast_pattern'). Consider moving the nocase option to after size options, transformation options, the content option, pointer movement options, or fast_pattern option.
[C100] (INFO) Lines 7-7, sid 2025756: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S002] (INFO) Lines 7-7, sid 2025756: The rule detects exploitation attempts in a constrained direction without specifying the direction in the rule msg. Consider setting `src_addr` and `dest_addr` to any to also account for lateral movement scenarios. Alternatively, you can specify the direction (i.e., `Internal` or `Inbound`) in the rule `msg`.
[S120] (INFO) Lines 7-7, sid 2025756: The rule did not escape (\x3a\x3b\x20\x22\x27\x7b\x7c\x5c\x2f\x60\x24\x28\x29) in a content field. Consider using hex encoding instead.
[C100] (INFO) Lines 9-9, sid 92009358: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 9-9, sid 92009358: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 9-9, sid 92009358: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 9-9, sid 92009358: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 9-9, sid 92009358: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S232] (INFO) Lines 9-9, sid 92009358: The rule contains the nocase option before size options, transformation options, the content option, pointer movement options, or fast_pattern option in sequence ('http.user_agent', 'content', 'nocase', 'depth'). Consider moving the nocase option to after size options, transformation options, the content option, pointer movement options, or fast_pattern option.
[S303] (INFO) Lines 9-9, sid 92009358: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S500] (INFO) Lines 9-9, sid 92009358: The rule specifies the connection state after the connection direction in the `flow` option. Consider specifying the connection state first like `established,to_server`.
[S120] (INFO) Lines 9-9, sid 92009358: The rule did not escape (\x3a\x3b\x20\x22\x27\x7b\x7c\x5c\x2f\x60\x24\x28\x29) in a content field. Consider using hex encoding instead.
[C100] (INFO) Lines 11-11, sid 92017808: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 11-11, sid 92017808: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 11-11, sid 92017808: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 11-11, sid 92017808: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 11-11, sid 92017808: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S402] (INFO) Lines 11-11, sid 92017808: The rule uses vague keywords such as possible or unknown in the msg field. Consider rephrasing to provide a more clear message for interpreting generated alerts.
[S303] (INFO) Lines 11-11, sid 92017808: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S500] (INFO) Lines 11-11, sid 92017808: The rule specifies the connection state after the connection direction in the `flow` option. Consider specifying the connection state first like `established,to_server`.
[C100] (INFO) Lines 13-13, sid 92024364: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S402] (INFO) Lines 13-13, sid 92024364: The rule uses vague keywords such as possible or unknown in the msg field. Consider rephrasing to provide a more clear message for interpreting generated alerts.
[S303] (INFO) Lines 13-13, sid 92024364: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S500] (INFO) Lines 13-13, sid 92024364: The rule specifies the connection state after the connection direction in the `flow` option. Consider specifying the connection state first like `established,to_server`.
[C100] (INFO) Lines 15-15, sid 92006445: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S802] (INFO) Lines 15-15, sid 92006445: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S402] (INFO) Lines 15-15, sid 92006445: The rule uses vague keywords such as possible or unknown in the msg field. Consider rephrasing to provide a more clear message for interpreting generated alerts.
[S232] (INFO) Lines 15-15, sid 92006445: The rule contains the nocase option before size options, transformation options, the content option, pointer movement options, or fast_pattern option in sequence ('content', 'nocase', 'distance'). Consider moving the nocase option to after size options, transformation options, the content option, pointer movement options, or fast_pattern option.
[S021] (INFO) Lines 15-15, sid 92006445: The rule has multiple content matches but does not use fast_pattern. Consider assigning fast_pattern to the most unique content match.
[S303] (INFO) Lines 15-15, sid 92006445: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[C100] (INFO) Lines 17-17, sid 92006446: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S802] (INFO) Lines 17-17, sid 92006446: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S402] (INFO) Lines 17-17, sid 92006446: The rule uses vague keywords such as possible or unknown in the msg field. Consider rephrasing to provide a more clear message for interpreting generated alerts.
[S232] (INFO) Lines 17-17, sid 92006446: The rule contains the nocase option before size options, transformation options, the content option, pointer movement options, or fast_pattern option in sequence ('content', 'nocase', 'distance'). Consider moving the nocase option to after size options, transformation options, the content option, pointer movement options, or fast_pattern option.
[S021] (INFO) Lines 17-17, sid 92006446: The rule has multiple content matches but does not use fast_pattern. Consider assigning fast_pattern to the most unique content match.
[S303] (INFO) Lines 17-17, sid 92006446: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[C100] (INFO) Lines 19-19, sid 92001581: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 19-19, sid 92001581: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 19-19, sid 92001581: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 19-19, sid 92001581: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 19-19, sid 92001581: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S020] (INFO) Lines 19-19, sid 92001581: The detection logic does not use the content option, which is can cause significant runtime overhead. Consider adding a content match.
[S303] (INFO) Lines 19-19, sid 92001581: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S103] (INFO) Lines 19-19, sid 92001581: The rule contains unneccessary whitespace before the colon (:) after an option name. Consider removing the unneccessary whitespace.
[C100] (INFO) Lines 21-21, sid 92002992: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 21-21, sid 92002992: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 21-21, sid 92002992: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 21-21, sid 92002992: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 21-21, sid 92002992: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S402] (INFO) Lines 21-21, sid 92002992: The rule uses vague keywords such as possible or unknown in the msg field. Consider rephrasing to provide a more clear message for interpreting generated alerts.
[S020] (INFO) Lines 21-21, sid 92002992: The detection logic does not use the content option, which is can cause significant runtime overhead. Consider adding a content match.
[S303] (INFO) Lines 21-21, sid 92002992: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S103] (INFO) Lines 21-21, sid 92002992: The rule contains unneccessary whitespace before the colon (:) after an option name. Consider removing the unneccessary whitespace.
[C100] (INFO) Lines 23-23, sid 92002993: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 23-23, sid 92002993: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 23-23, sid 92002993: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 23-23, sid 92002993: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 23-23, sid 92002993: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S402] (INFO) Lines 23-23, sid 92002993: The rule uses vague keywords such as possible or unknown in the msg field. Consider rephrasing to provide a more clear message for interpreting generated alerts.
[S020] (INFO) Lines 23-23, sid 92002993: The detection logic does not use the content option, which is can cause significant runtime overhead. Consider adding a content match.
[S303] (INFO) Lines 23-23, sid 92002993: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S103] (INFO) Lines 23-23, sid 92002993: The rule contains unneccessary whitespace before the colon (:) after an option name. Consider removing the unneccessary whitespace.
[C100] (INFO) Lines 25-25, sid 92002994: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 25-25, sid 92002994: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 25-25, sid 92002994: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 25-25, sid 92002994: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 25-25, sid 92002994: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S402] (INFO) Lines 25-25, sid 92002994: The rule uses vague keywords such as possible or unknown in the msg field. Consider rephrasing to provide a more clear message for interpreting generated alerts.
[S020] (INFO) Lines 25-25, sid 92002994: The detection logic does not use the content option, which is can cause significant runtime overhead. Consider adding a content match.
[S303] (INFO) Lines 25-25, sid 92002994: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S103] (INFO) Lines 25-25, sid 92002994: The rule contains unneccessary whitespace before the colon (:) after an option name. Consider removing the unneccessary whitespace.
[C100] (INFO) Lines 27-27, sid 92002995: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 27-27, sid 92002995: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 27-27, sid 92002995: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 27-27, sid 92002995: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 27-27, sid 92002995: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S402] (INFO) Lines 27-27, sid 92002995: The rule uses vague keywords such as possible or unknown in the msg field. Consider rephrasing to provide a more clear message for interpreting generated alerts.
[S020] (INFO) Lines 27-27, sid 92002995: The detection logic does not use the content option, which is can cause significant runtime overhead. Consider adding a content match.
[S303] (INFO) Lines 27-27, sid 92002995: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S103] (INFO) Lines 27-27, sid 92002995: The rule contains unneccessary whitespace before the colon (:) after an option name. Consider removing the unneccessary whitespace.
[C100] (INFO) Lines 29-29, sid 92010936: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 29-29, sid 92010936: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 29-29, sid 92010936: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 29-29, sid 92010936: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 29-29, sid 92010936: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S020] (INFO) Lines 29-29, sid 92010936: The detection logic does not use the content option, which is can cause significant runtime overhead. Consider adding a content match.
[S303] (INFO) Lines 29-29, sid 92010936: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S103] (INFO) Lines 29-29, sid 92010936: The rule contains unneccessary whitespace before the colon (:) after an option name. Consider removing the unneccessary whitespace.
[C100] (INFO) Lines 31-31, sid 92018489: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 31-31, sid 92018489: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 31-31, sid 92018489: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 31-31, sid 92018489: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 31-31, sid 92018489: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S210] (INFO) Lines 31-31, sid 92018489: The rule body contains a content matches modified by depth or offset that is not the first content match. Consider moving the modified content match to the beginning of the detection options.
[S303] (INFO) Lines 31-31, sid 92018489: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[C100] (INFO) Lines 33-33, sid 92010937: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 33-33, sid 92010937: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 33-33, sid 92010937: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 33-33, sid 92010937: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 33-33, sid 92010937: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S020] (INFO) Lines 33-33, sid 92010937: The detection logic does not use the content option, which is can cause significant runtime overhead. Consider adding a content match.
[S303] (INFO) Lines 33-33, sid 92010937: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S103] (INFO) Lines 33-33, sid 92010937: The rule contains unneccessary whitespace before the colon (:) after an option name. Consider removing the unneccessary whitespace.
[C100] (INFO) Lines 35-35, sid 92010939: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 35-35, sid 92010939: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 35-35, sid 92010939: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 35-35, sid 92010939: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 35-35, sid 92010939: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S020] (INFO) Lines 35-35, sid 92010939: The detection logic does not use the content option, which is can cause significant runtime overhead. Consider adding a content match.
[S303] (INFO) Lines 35-35, sid 92010939: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S103] (INFO) Lines 35-35, sid 92010939: The rule contains unneccessary whitespace before the colon (:) after an option name. Consider removing the unneccessary whitespace.
[C100] (INFO) Lines 37-37, sid 92001219: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 37-37, sid 92001219: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 37-37, sid 92001219: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 37-37, sid 92001219: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 37-37, sid 92001219: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S020] (INFO) Lines 37-37, sid 92001219: The detection logic does not use the content option, which is can cause significant runtime overhead. Consider adding a content match.
[S303] (INFO) Lines 37-37, sid 92001219: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S103] (INFO) Lines 37-37, sid 92001219: The rule contains unneccessary whitespace before the colon (:) after an option name. Consider removing the unneccessary whitespace.
[C100] (INFO) Lines 39-39, sid 92002910: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 39-39, sid 92002910: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 39-39, sid 92002910: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 39-39, sid 92002910: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 39-39, sid 92002910: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S020] (INFO) Lines 39-39, sid 92002910: The detection logic does not use the content option, which is can cause significant runtime overhead. Consider adding a content match.
[S303] (INFO) Lines 39-39, sid 92002910: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[C100] (INFO) Lines 41-41, sid 92002911: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S800] (INFO) Lines 41-41, sid 92002911: The rule did not specify the `attack_target` metadata option. Consider specifying the `attack_target` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S801] (INFO) Lines 41-41, sid 92002911: The rule did not specify the `signature_severity` metadata option. Consider specifying the `signature_severity` metadata option to help analysts interpret alerts raised by this rule.
[S802] (INFO) Lines 41-41, sid 92002911: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S803] (INFO) Lines 41-41, sid 92002911: The rule did not specify the `deployment` metadata option. Consider specifying the `deployment` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S020] (INFO) Lines 41-41, sid 92002911: The detection logic does not use the content option, which is can cause significant runtime overhead. Consider adding a content match.
[S303] (INFO) Lines 41-41, sid 92002911: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S103] (INFO) Lines 41-41, sid 92002911: The rule contains unneccessary whitespace before the colon (:) after an option name. Consider removing the unneccessary whitespace.
[C100] (INFO) Lines 43-43, sid 92009714: The rule does not use the `target` Suricata meta option. Consider adding the `target` option to specify which IP address is the target of the attack.
[S802] (INFO) Lines 43-43, sid 92009714: The rule did not specify the `performance_impact` metadata option. Consider specifying the `performance_impact` metadata option to help SOCs determine when to enable this rule.
[S402] (INFO) Lines 43-43, sid 92009714: The rule uses vague keywords such as possible or unknown in the msg field. Consider rephrasing to provide a more clear message for interpreting generated alerts.
[S303] (INFO) Lines 43-43, sid 92009714: Allocation to unallocated SID range, whereas a reserved range should be used. Consider using an sid in one of the following ranges: [(2700000, 2799999)].
[S500] (INFO) Lines 43-43, sid 92009714: The rule specifies the connection state after the connection direction in the `flow` option. Consider specifying the connection state first like `established,to_server`.
[S120] (INFO) Lines 43-43, sid 92009714: The rule did not escape (\x3a\x3b\x20\x22\x27\x7b\x7c\x5c\x2f\x60\x24\x28\x29) in a content field. Consider using hex encoding instead.
Total issues found: 155
Rules with Issues found: 22

EDIT: Voorbeeld uitvoering CLI toegevoegd

[ Voor 98% gewijzigd door TheAncientDovah op 10-11-2025 12:04 ]

• R.G

R.G

Hoi allemaal,

- Realtime info ophaalt.

Joehoe!
Het was Zondag uit de lucht.
Vandaag geen stations gevonden.

Ik heb ook de app directlease voor tanken daarbij ontbreken andere landen helaas.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-11 15:07
Hoi allemaal,

- Realtime info ophaalt.

Joehoe!
Kan het zijn dat hij geen data meer heeft? Ik kan geen tankstations meer vinden bij mij in de buurt.

• Cartman!
  • Niet online
Ik had geen idee wat dit nou moest zijn dus klikte op de link maar de website doet het hier niet, fyi.

• Webgnome
@ge-flopt achterliggende api plat?

Strava | AP | IP | AW

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-11 11:43

TheAncientDovah

Cartman! schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:52:
[...]

Ik had geen idee wat dit nou moest zijn dus klikte op de link maar de website doet het hier niet, fyi.
Je hebt gelijk, had wat probleempjes met mijn server. Maar die doet het inmiddels weer.
Is gewoon de documentatie website van de tool.

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 16:58
peterem schreef op zondag 9 november 2025 @ 17:49:
Bij het spelen van het gratis puzzelspelletje Sudoblock (te vinden op de sites van o.a. de Volkskrant en het AD) dacht ik: dit kan beter en leuker.
Sneller, strakker UI, handige features, meer settings, en: een virtuele speler die met je meespeelt en tips kan geven.

Ben benieuwd naar jullie reacties!
[Afbeelding]
Ik vind het heel leuk om te spelen, de interface ziet er aantrekkelijk uit en is prettig. Spel is simpel, maar wel leuk. Wat me opvalt:
  • de blokken lijken een voorkeursrichting te hebben. Sommige vormen lijken altijd in één bepaalde richting te staan
  • de virtuele speler is op zich leuk, maar behalve van de score merk ik er niet zoveel van. Wellicht leuk als het mogelijk is om te laten zien wat zijn beste zet was?
  • ik ben nog een beginneling, dus waarschijnlijk doe ik het niet goed genoeg. Maar, het zou leuk zijn als er blokken uitgedeeld worden, dit dan ook gebruikt kan worden (zeker als je net bent begonnen). Natuurlijk moet natuurlijk wel naarmate het spel verloopt dit wel moeilijker worden
Zelf blijf ik het voorlopig nog wel even spelen, dank voor de mogelijkheid daarvoor!

• peterem
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20:29
mcmd schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:10:
[...]

Ik vind het heel leuk om te spelen, de interface ziet er aantrekkelijk uit en is prettig. Spel is simpel, maar wel leuk. Wat me opvalt:
  • de blokken lijken een voorkeursrichting te hebben. Sommige vormen lijken altijd in één bepaalde richting te staan
  • de virtuele speler is op zich leuk, maar behalve van de score merk ik er niet zoveel van. Wellicht leuk als het mogelijk is om te laten zien wat zijn beste zet was?
  • ik ben nog een beginneling, dus waarschijnlijk doe ik het niet goed genoeg. Maar, het zou leuk zijn als er blokken uitgedeeld worden, dit dan ook gebruikt kan worden (zeker als je net bent begonnen). Natuurlijk moet natuurlijk wel naarmate het spel verloopt dit wel moeilijker worden
Zelf blijf ik het voorlopig nog wel even spelen, dank voor de mogelijkheid daarvoor!
Bedankt voor je reactie! Ben blij dat je het leuk vindt. Daar gaat het tenslotte om.

Dat stukken in 1 bepaalde richting meer voorkomen is toch echt niet zo. Het kan natuurlijk wel een keertje voorkomen. In deze mini-versie kun je dat niet zien, maar in een meer uitgebreide versie worden de vormpjes geturfd en in een grafiekje gezet. Dan zie je - na een flinke poos spelen - een hele nette uniforme verdeling bij de standaard moeilijkheidsgraad '1'. (Bij '2' en '3' worden er bewust meer grote vormpjes gegenereerd om het wat lastiger te maken.)

Je kunt altijd even kijken wat Bloki ervan bakt door na elke zet op BLOKI te clicken. Dan zie je het speelbord van Bloki.

Je derde punt is me niet helemaal duidelijk...

• Stijnvdp
EricBruggema schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:19:
Potver, de link van stijn werkt niet meer. Was erg benieuwd naar z'n creatie... wellicht komt deze zo weer terug!
De site staat momenteel tijdelijk offline. De koppeling met de ANWB-API maakte meer verzoeken dan toegestaan, waardoor mijn ip is geblokkeerd.
Ik ben aan het kijken of ik het slimmer kan aanpakken misschien rechtstreeks vanuit de frontend of via een alternatief zoals de Independer-API. Zodra ik dat weer netjes heb draaien komt TankNu.nl terug online.

Wordt vervolgd dus!

• Webgnome
@Stijnvdp of je overlegd even met de mensen achter ANWB zodat je de api mag gebruiken en ze je niet blacklisten? :+ (of had je dat al gedaan? zo ja dan negeer mijn comment)

[ Voor 19% gewijzigd door Webgnome op 14-11-2025 15:40 ]

Strava | AP | IP | AW

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10

pietje63

RTFM

De api client side (JavaScript) oproepen een optie? Dan krijg je niet zo snel een ip ban

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Webgnome
Of werken met dingen als scrapingbee. Dan ga je betalen om ergens gebruik van te maken waar je eigenlijk geen gebruik van mag maken :+

Strava | AP | IP | AW

• Stijnvdp
Webgnome schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:39:
@Stijnvdp of je overlegd even met de mensen achter ANWB zodat je de api mag gebruiken en ze je niet blacklisten? :+ (of had je dat al gedaan? zo ja dan negeer mijn comment)
Ik heb ze proberen te benaderen, maar helaas tot nu toe geen reactie vanuit ANWB gekregen. Daarom heb ik nu een (simpelere) versie online gezet die volledig frontend draait gewoon wat JavaScript dat de ANWB-API rechtstreeks aanroept, zonder backend van mij ertussen. Enkel een proxy om errors te voorkomen. Dat maakt het veel lichter en verwacht dat dit minder problemen zal geven.

• R.G

R.G

Stijnvdp schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:08:
[...]

Ik heb ze proberen te benaderen, maar helaas tot nu toe geen reactie vanuit ANWB gekregen. Daarom heb ik nu een (simpelere) versie online gezet die volledig frontend draait gewoon wat JavaScript dat de ANWB-API rechtstreeks aanroept, zonder backend van mij ertussen. Enkel een proxy om errors te voorkomen. Dat maakt het veel lichter en verwacht dat dit minder problemen zal geven.
Interessant maar zien wij dan niet jouw api key of inlog auth op de anwb api in jouw js code of heb je dat obfuscated? Of vereist dit totaal geen authenticatie?
Gewoon een free post https request?

Waarvoor gebruik je de proxy dan met "errors" wat voor errors?

Wat was de reden dat je een backend van jouw ertussen had zitten?

Ik ben ook bezig met een platform oprichten met multiple services, gratis uiteraard en ben wel benieuwd waarom jij bepaalde keuzes maakt.

• Webgnome
Als je het puur clientside wil houden dan moet je wel je api key obfuscaten en hopen dat de server geen cors headers verwacht etc. Wil je het via een proxy laten lopen dan doe je het dus niet clientside alleen via een tussen laag. En die laag, kan geblokked worden.

Strava | AP | IP | AW

• Cartman!
  • Niet online
Een API key verbergen in je frontend heeft natuurlijk geen zin, dan bekijk je simpelweg de http request die word gedaan en haal je t daar vandaan :)

• Stijnvdp
R.G schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:28:
[...]

Interessant maar zien wij dan niet jouw api key of inlog auth op de anwb api in jouw js code of heb je dat obfuscated? Of vereist dit totaal geen authenticatie?
Gewoon een free post https request?

Waarvoor gebruik je de proxy dan met "errors" wat voor errors?

Wat was de reden dat je een backend van jouw ertussen had zitten?

Ik ben ook bezig met een platform oprichten met multiple services, gratis uiteraard en ben wel benieuwd waarom jij bepaalde keuzes maakt.
De ANWB-API vereist geen authenticatie. Er wordt dus geen gebruik gemaakt van een API-key; het is een openbaar toegankelijke endpoint die door iedereen kan worden aangeroepen.

In het verleden had ik er een eigen backend en database tussen zitten. Die gebruikte ik om gegevens over prijsontwikkeling op te slaan, zodat ik grafieken kon genereren en in de frontend kon tonen. De frontend communiceerde toen met mijn eigen API, niet rechtstreeks met de ANWB-API.

In de huidige opzet is dat niet meer. De frontend doet nu direct verzoeken naar de ANWB-API. Allen dan geeft de krijg je CORS errors wanneer je de API rechtstreeks vanuit de browser aanroept. Om dat te voorkomen draait er in Cloudflare Workers een eenvoudige proxy die de verzoeken doorstuurt.

• Stijnvdp
R.G schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:27:
[...]

Leuk gedaan ook, net even getest en echt handig en vereist geen app installatie.
Zit er gelikt uit en werkt prettig goed gedaan hoe heb je dit gemaakt? met AI ?
De frontend is grotendeels gebouwd met behulp van Claude AI. Ik heb zelf de structuur en logica bepaald, maar veel van de componenten komen dan weer uit GitHub Copilot of ChatGPT. Ben zelf van nature geen developer, maar vind het wel leuk om te doen daarom dat ik hier veel gebruik van maak.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Neem vooral contact op met Anwb, maar ik gok dat ze heel blij worden van een beetje caching. De prijzen veranderen heus niet elke minuut. Bovendien kan je app dan blijven werken ook als de api korte tijd storing heeft.

{signature}

• Webgnome
Dat het via de frontend loopt is nog geen vrijbrief om een api zomaar te gebruiken. Je weet niet wat er namelijk allemaal achter schuilt. Zoals ik al aangaf, toen ik een keer de api gebruikte van de ANWB kwam ik er dus achter de api die zij weer gebruiken een betaalde is ( en die is NIET goedkoop ) dus toen maar met tegenzin mijn app uit de lucht gehaald. :) Anyways, prijzen zullen niet zo snel veranderen, niet elke minuut. Dus als je ze een uur lang cached dat scheelt je al een heleboel requests

Strava | AP | IP | AW

• Stijnvdp
Webgnome schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:43:
Dat het via de frontend loopt is nog geen vrijbrief om een api zomaar te gebruiken. Je weet niet wat er namelijk allemaal achter schuilt. Zoals ik al aangaf, toen ik een keer de api gebruikte van de ANWB kwam ik er dus achter de api die zij weer gebruiken een betaalde is ( en die is NIET goedkoop ) dus toen maar met tegenzin mijn app uit de lucht gehaald. :) Anyways, prijzen zullen niet zo snel veranderen, niet elke minuut. Dus als je ze een uur lang cached dat scheelt je al een heleboel requests
Als iemand op dit moment een aanvraag doet worden alleen de tankstations rondom diegene zijn locatie opgevraagd aan de hand van de straal. Dit gebeurt precies hetzelfde wanneer iemand de app opent en zelf op zoek gaat.

Ik heb caching ingebouwd zodat, als iemand tien keer op dezelfde knop drukt, er geen nieuwe verzoeken worden gestuurd maar dat het wordt opgevangen.

Ik probeer de ANWB nog steeds te contacten, maar heb tot nu toe geen reactie gehad. En als ze echt niet willen dat iemand gebruikmaakt van hun API hadden ze ’m wel mogen beveiligen. Anders hoor ik het wel wanneer het een probleem is.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:53
Stijnvdp schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:36:

Ik probeer de ANWB nog steeds te contacten, maar heb tot nu toe geen reactie gehad. En als ze echt niet willen dat iemand gebruikmaakt van hun API hadden ze ’m wel mogen beveiligen. Anders hoor ik het wel wanneer het een probleem is.
Tja dat 'ie niet beveiligd is wil niet zeggen dat je die data mag publiceren op je eigen site. Zolang je onder de radar blijft zal het best lang goed gaan maar als je meer traffic genereert zullen ze misschien toch juridisch of technisch wat acties ondernemen.

• Webgnome
@Kalentum bij mij kwamen ze er achter omdat er iemand die, toen in ieder geval, bij de ANWB werkte en een post van mij zag over wat ik had gemaakt ( in het Homey topic volgens mij ). Ach ja, het gaat om de algehele strekking. Zomaar websites scrapen/data hergebruiken is gewoon op de lange termijn vragen om problemen.

(neemt niet weg dat een dergelijke site best een leuke asset is om gemaakt te hebben..)

[ Voor 12% gewijzigd door Webgnome op 16-11-2025 21:16 ]

Strava | AP | IP | AW

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:44

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Webgnome schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:43:
Dat het via de frontend loopt is nog geen vrijbrief om een api zomaar te gebruiken. Je weet niet wat er namelijk allemaal achter schuilt.
Dit. Dat jij zomaar een api kaapt voor je eigen idee is niet ok. Je hebt geen idee van de infra er achter, waar de data vandaan komt, waar die gehost wordt. Zonder toestemming een API gebruiken kan de ANWB heel veel geld kosten.
Anyways, prijzen zullen niet zo snel veranderen, niet elke minuut. Dus als je ze een uur lang cached dat scheelt je al een heleboel requests
Dat zou al een slok op een borrel schelen.
Stijnvdp schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:36:
Volgens die logica mag ik zonder jouw medeweten of toestemming je huis binnen lopen als jij de voordeur of een raam open hebt. Als de ANWB wilde dat anderen hun website API gebruiken, boden ze wel een developer portal en API keys aan. Je vraagt eerst toestemming, dan pas ga je die API gebruiken. Nu ben je aan het klagen dat je hun data niet mag stelen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.