Ja, hoewel ik al wel tientallen jaren programmeer evaring heb, was Swift/SwiftUI/CoreData helemaal nieuw voor me. Hacking with Swift en Kodeco hebben me goed op weg geholpen en omdat ik wel wist wat ik wou en hoe het zou moeten werken, alleen de Swift-syntax/manier van werken niet ken, heeft ChatGPT/Copilot me ook zetjes in de goede richting gegeven waar nodig. Omdat deze app een redelijk beperkte en afgebakende scope heeft vond ik het een mooi projectje.DennusB schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:20:
[...]
Je eerste app die je hebt gemaakt? Want dan ziet het er verdomd goed uit. Welke resources heb je gebruikt om te leren dit soort apps te maken?
Daarnaast heb ik mezelf als doel gesteld om het zo native mogelijk te maken, de app heeft dus ook, op Swiftlint na, geen externe dependencies of packages. Ook volg ik zoveel mogelijk de Human Interface Guidelines en accessbility best-practices.
Valt weinig over te vertellen ;-) Echt specs heb ik niet, ben simpel begonnen met barcode scannen + opslaan en daarna tonen (lijst + detail) en van daaruit wat meer attributen aan een item toegevoegd (zoals locaties). Heel veel meer doet de app eigenlijk niet.Webgnome schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:58:
[...]
kun je mij een dm sturen met de specs van je huidige app dan kan ik eens kijken of ik in mijn vrije tijd ( welke..) een android versie kan maken
[ Voor 18% gewijzigd door Siebsel op 03-09-2025 13:39 ]