Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:57
DennusB schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:20:
[...]

Je eerste app die je hebt gemaakt? Want dan ziet het er verdomd goed uit. Welke resources heb je gebruikt om te leren dit soort apps te maken?
Ja, hoewel ik al wel tientallen jaren programmeer evaring heb, was Swift/SwiftUI/CoreData helemaal nieuw voor me. Hacking with Swift en Kodeco hebben me goed op weg geholpen en omdat ik wel wist wat ik wou en hoe het zou moeten werken, alleen de Swift-syntax/manier van werken niet ken, heeft ChatGPT/Copilot me ook zetjes in de goede richting gegeven waar nodig. Omdat deze app een redelijk beperkte en afgebakende scope heeft vond ik het een mooi projectje.

Daarnaast heb ik mezelf als doel gesteld om het zo native mogelijk te maken, de app heeft dus ook, op Swiftlint na, geen externe dependencies of packages. Ook volg ik zoveel mogelijk de Human Interface Guidelines en accessbility best-practices.
Webgnome schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:58:
[...]

kun je mij een dm sturen met de specs van je huidige app dan kan ik eens kijken of ik in mijn vrije tijd ( welke..) een android versie kan maken
Valt weinig over te vertellen ;-) Echt specs heb ik niet, ben simpel begonnen met barcode scannen + opslaan en daarna tonen (lijst + detail) en van daaruit wat meer attributen aan een item toegevoegd (zoals locaties). Heel veel meer doet de app eigenlijk niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Siebsel op 03-09-2025 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:58

JJ93

Error 418

DennusB schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:20:
[...]

Je eerste app die je hebt gemaakt? Want dan ziet het er verdomd goed uit. Welke resources heb je gebruikt om te leren dit soort apps te maken?
Aan het formaat van de app (854 KB) te zien, native iOS, waarschijnlijk SwiftUI.
Handige app, inderdaad irritant dat Stocard nu onderdeel is van Klarna.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:57
JJ93 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:16:
[...]

Aan het formaat van de app (854 KB) te zien, native iOS, waarschijnlijk SwiftUI.
Handige app, inderdaad irritant dat Stocard nu onderdeel is van Klarna.
Klopt, bewust niet gekozen voor iets als React Native of een ander (cross-platform) framework, juist omdat de app in de basis heel simpel is en lekker snel. Als je bij de kassa staat wil je niet een paar seconden wachten voordat de app geladen is, om wat voor reden dan ook. Voor mij ook als leerproces hoe om te gaan met Xcode, Swift/SwiftUI, CoreData, de Apple Developer portal, etc.
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.