Het grote AI art show- & kletstopic

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste
Acties:

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-08 13:04
In plaats van dual-pass (2x KSamplers) heb ik er nog 1 bijgezet, een triple-pass workflow. Het ging mij om details, volgens mij is dit een obsessie geworden inmiddels.

Paar posts terug stond deze jongedame te poseren bij een tankstation, ik heb haar nu rijdend in actie geprobeerd weer te geven. En ik ben old skool, dus een YZR 500 vond ik leuk :) Ik heb ook het idee dat wanneer je iets tussen aanhalingstekens zet, Krea2 er beter mee omgaat.

(klikbaar):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTEH-yW_qNT5iSwCoNxBMn-LSNI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OYmgAoo3gLKWWNL2J2CvuhYs.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCYzZ6im0davMhPSWvBDaoFRQYs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/L17fzkeoAhtIfYJ1au8XSi9D.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmsYZYxuQH74goi1HFMuOpQKRRw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JGexoPV2YjmXwGBZhlqFeBOH.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AG2FJNCi63I6j2eSApJDsqFSa6o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ikDnVbUISSP3Cm4tBwkAuPg2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqnvwXhWLdTtqaUcVYsud10mHnA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RCNMtSd1OYisZqFtEBNBlILT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mtdVfw1LMVpq5l8FQyCszbZhEY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lXNtoUHAInNbCUlYOCggUiQ5.png?f=fotoalbum_tile
Krea 2 Turbo, KSampler1 8 steps er_sde/simple, KSampler2 4 steps euler_a/simple, KSampler3 4 steps euler_a/simple

prompt:
high-speed classic red and white Yamaha YZR 500 circuit racing motorcycle, fuel tank reads "YAMAHA", fairing has "Marlboro" livery, high-speed vintage female motorcycle rider wearing "Arai" racing helmet, leaning sharply into a track curve, sleek red "Dainese" leather racing suit with white accents, extreme motion blur on blurred background and spinning wheels, low angle tracking shot, dynamic action photography.

mijn verzameling A.I. afbeeldingen

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Heeft het zin om een radeon rx 9700 16 Gb te kopen speciaal voor AI, of heeft dat geen zin ? er zit 16 Gb ram in zo'n ding, dit is sowieso wat weinig voor grotere taalmodellen.

het gaat niet goed met de wereld

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17

SkyStreaker

Move on up!

Salvatron schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 00:27:
Heeft het zin om een radeon rx 9700 16 Gb te kopen speciaal voor AI, of heeft dat geen zin ? er zit 16 Gb ram in zo'n ding, dit is sowieso wat weinig voor grotere taalmodellen.
Zeker wel, afhankelijk van hoe je het wil gebruiken. Maar bedoel je de 9070?

Voor het runnen van taal modellen kan je koboldcpp gebruiken, dan loopt de llm via Vulkan. Voor beeld/video generatie is ROCM tegenwoordig enorm volwassen dus niks wat je tegenhoudt. Er zijn voor beide "quantized" (geoptimaliseerd voor kleinere bestandsgrootte) modellen beschikbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door SkyStreaker op 09-08-2026 04:22 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

SkyStreaker schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 04:17:
[...]

Zeker wel, afhankelijk van hoe je het wil gebruiken. Maar bedoel je de 9070?

Voor het runnen van taal modellen kan je koboldcpp gebruiken, dan loopt de llm via Vulkan. Voor beeld/video generatie is ROCM tegenwoordig enorm volwassen dus niks wat je tegenhoudt. Er zijn voor beide "quantized" (geoptimaliseerd voor kleinere bestandsgrootte) modellen beschikbaar.
ik bedoelde natuurlijjk de 9070 ja, inderdaad.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:20
Salvatron schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 07:02:
[...]

ik bedoelde natuurlijjk de 9070 ja, inderdaad.
Afhankelijk van het model wat je gebruikt heb je meer of minder nodig.
Hier staat een mooi overzicht met VRAM requirements.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
@EverLast2002 , zou jij je prompts in een [quote]-tag i.p.v. een [code]-tag willen zetten? Dat leest wat makkelijker. ;)

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:05

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@SkyStreaker ik moest wel even aan gemini vragen wat Weaver en KoboldCpp allemaal is, maar pfff zo word het wel minder leuk met al die apps die je moet gebruiken voordat je een plaatje kan maken

@EverLast2002 die snelheid in de wielen en de achtergrond is goed gelukt. Wel krijg ik de indruk dat die dame een transgender is geworden. En ik ben geen fan van twee-takt, blij dat het tijdperk is afgelopen.

@Salvatron mijn antwoord is ook 'ja' maar ik denk dat jouw vraag meer thuishoort in het 'Ervaringen met zelf gehoste AI assistenten' topic

Ik ben zelf wel blij met Krea2 en de achtergrond blur. Nadeel is echter dat alle gezichten bijna altijd hetzelfde is. Met meerdere personen wordt het wel storend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/natoNHHN3R_Yuf_acWvrzBNUx0w=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzhTH8Z7bgVgHeWM59KkLt9k.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPYCCfeyyWR1nWQt7WR3yRUj84Y=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcbvMLcbNEsWArlxW3mvzo4d.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 40% gewijzigd door Vishari Beduk op 09-08-2026 10:22 ]

AI: claude / copilot / RTX 5060ti / RTX 5090

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Vishari Beduk schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:22:
@SkyStreaker ik moest wel even aan gemini vragen wat Weaver en KoboldCpp allemaal is, maar pfff zo word het wel minder leuk met al die apps die je moet gebruiken voordat je een plaatje kan maken
Hoooo, hier moet ik je even stoppen! :D :D

KoboldCPP is een tool om meerdere generative AI-modellen samen te voegen in 1 pakket. "Weaver" is een zogeheten 'character card' die ik ontwerp (samen met Claude.AI) om mij te ondersteunen in ideetjes die ik heb! Dit is niet nodig, geen vereiste. "Weaver" is slechts de naam van mijn character card ^^

Heel makkelijk gezegd, KoboldCPP is een standalone die bijv. roleplaying-chats toestaat, al dan niet met het generen van plaatjes erbij en zelfs audio.

Mijn doel is dat ik Kobold simultaan draai naast comfyui.

- Hey weaver, ik wil voor Anima (of flux of whatever) een plaatje maken! Een eenzame krijger-monnik die door het bos loopt en uitrust op een stuk rots, even bijkomen!
- Okay -> spuugt prompt uit die ik in de prompt gooi (en weaver begrijpt welke alleen POS en ook NEG ondersteunt en houdt rekening met oriëntatie en ondersteund dit aspect in prompting)
- Resultaat - jakkiebah, ik wil meer detail op de achtergrond!
- Weaver detailleert naar gelang het verzoek
- Nee, compressie! minimalistisch!
- Weaver maakt de prompt zo klein mogelijk, regels van het model in acht nemende.

etc etc etc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOfG84Hfa9PDNEL8IDJU0x79xqM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TW30TGD0ksDaTiyoKjquF7tT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjii9ONENG1NEEZUAVLqAZsLdWo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Sg5chYHNINqpDh7NwN1QX9V4.png?f=fotoalbum_tile
Hier zijn 2 mooie plaatjes die ik samen met mijn 'Weaver' heb gemaakt, de omschrijving had ik zelf niet kunnen verzinnen ;) Ik heb slechts een idee geplempt. Links heeft ook een 6-tal lora's voor anima, waarvan 3 detailers voor verschillende aspecten die ik ook wil aanraden:

anima_context_detailer_base10
background_detailer_v1-step00000200
rendering_detailer_base10-000400

[ Voor 90% gewijzigd door SkyStreaker op 09-08-2026 11:15 ]

• EverLast2002
@Vishari Beduk

wat ik zelf leuk vind (en een uitdaging) is wanneer je de zoomen en naden in haar leren pak kunt zien. dat niveau van detail dus. :)

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Salvatron schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 00:27:
Eigenlijk niet, maar is persoonlijk. Voor llm's is het te weinig, voor image-gen op het randje, maar het is amd en veel low vram optimalisaties zijn er eerder voor cuda dan rocm. Als je met image gen / comfy ui wil spelen en het je gaat om veel controle over de output (anders gebruik gewoon een api provider) zou ik eerder een abbo nemen op iets als floyo/comfy cloud als je voor gemak gaat of een gpu rental service (vast ai) waar je een paar uur zo'n consumer gpu kan huren voor peanuts (en als je jezelf dagelijks er mee bezig vind, kun je altijd nog een gpu kopen), voor llms kun je ook openrouter gebruiken, dan kun je kiezen uit veel modellen, een model als deepseek flash kost niet veel en is niet te vergelijken met wat jij met 16GB kunt doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Norjee op 09-08-2026 14:55 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Norjee schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:54:
[...]

Eigenlijk niet, maar is persoonlijk. Voor llm's is het te weinig, voor image-gen op het randje, maar het is amd en veel low vram optimalisaties zijn er eerder voor cuda dan rocm. Als je met image gen / comfy ui wil spelen en het je gaat om veel controle over de output (anders gebruik gewoon een api provider) zou ik eerder een abbo nemen op iets als floyo/comfy cloud als je voor gemak gaat of een gpu rental service (vast ai) waar je een paar uur zo'n consumer gpu kan huren voor peanuts (en als je jezelf dagelijks er mee bezig vind, kun je altijd nog een gpu kopen), voor llms kun je ook openrouter gebruiken, dan kun je kiezen uit veel modellen, een model als deepseek flash kost niet veel en is niet te vergelijken met wat jij met 16GB kunt doen.
Kanttekening: alles wat je doet, genereert en alles daaromtrent is ook online. Je moet ook de keerzijde stellen van dit verhaal. Je kan onschuldig bedoelde fouten maken, maar je bent eindverantwoordelijk voor je output.

Ik vindt het een beetje te makkelijk om te zeggen: doe gewoon alles online/in de cloud.

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 09-08-2026 15:32 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Norjee schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:54:
[...]

Eigenlijk niet, maar is persoonlijk. Voor llm's is het te weinig, voor image-gen op het randje, maar het is amd en veel low vram optimalisaties zijn er eerder voor cuda dan rocm.
waarom is het te weinig voor llm's, zijn die kleinere modellen niet goed genoeg dan?

• Yaksa
Salvatron schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:34:
[...]waarom is het te weinig voor llm's, zijn die kleinere modellen niet goed genoeg dan?
Ik heb hierboven een link naar een webpagina geplaatst.
Op die website wordt ook uitgelegd wat je met kleinere modellen nog kan doen.
Ik kan het hier allemaal wel gaan uitleggen, maar dat kan die pagina veel beter.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Salvatron schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:34:
[...]

waarom is het te weinig voor llm's, zijn die kleinere modellen niet goed genoeg dan?
Nu ik het weer lees, eigenlijk valt het wel mee, het is best bruikbaar, het is meer dat ik de meerwaarde van lokaal echt niet zie voor (mijn) lichte gebruik. Het hang er een beetje van af wat je verwachtingen zijn en wat je er mee will doen, ik heb een vrij oude 16GB GPU, gpt-oss 20, Gemma 4 moe de kleine Qwen modellen werken best ok, beter dan verwacht, maar ik gebruik het eigenlijk nooit, het is voor mij meer een gimmick, ik zou er nooit een gpu voor aanschaffen. Genoeg opties voor cloud hosted modellen die een klasse meer betrouwbaar zijn. Maar het enige waar ik een lokale llm voor kan gebruiken is af en toe text-soep voeren met de vraag maak een overzicht/extract data, en dat gaat prima lokaal, maar net zo makkelijk (eigenlijk makkelijker) in chatgpt/aistudio. Voor programmerem, waar ik de llms ook voor gebruik, zijn de kleinere modellen verre van bruikbaar.

• EverLast2002
nog een leuke tip om je afbeeldingen een boost te geven: gebruik de node Krea2T-Enhancer i.c.m. LoRa krea2filterbypassvector2.safetensor.

Dit is dezelfde prompt als eerder gepost (fotomodel op Ducati bij pomp), nu met deze twee enhancers erbij (spel- en cosmetische fouten wordt aan gewerkt, gaat goed komen)

(klikbaar):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qI5jvaCWgLFhjb2lNfTM4-R7DI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YQMXcBR9wkBMEF62aWsS54tb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WD4R9vsQ4n0gh_ot-9Uy408FoJg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/I4yad5FOCoE72doeELXkZfYP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2JCLlmtIldQjCp5E4QKPIOedS4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9lqI8vkQFlew68bD0GzOD2VT.png?f=fotoalbum_tile

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:42:
Spiegelbeelden blijven lastig voor AI beeldgeneratie.
Het probleem is vaak dat het spiegelbeeld niet exact en in de juiste hoek weergeeft wat/wie er voor de spiegel(s) staat. Deze is redelijk gelukt vind ik zelf.

[Afbeelding]

Prompt: Detailed photography. A beautiful gothic Art Deco model, punky and wild, natural skin, voodoo-inspired, yet so strangely beguiled, as a geisha shaman and an empress grace.
In shimmering silver, a golden embrace. A haute couture dress of obsidian silk, flowing and rare with delicate floral patterns, etched with care. Among antique stained mirrors she stands.
Angular contrasts, cinematic lighting, intricate details, highly detailed, sharp focus
'Punky' is misgegaan. Kan ook niet zo goed, is niet specifiek genoeg. Het spiegelbeeld klopt voor geen meter. Daar zie je vrij duidelijk dat het origineel een Aziatische geisha was: andere vorm hoofd (kaaklijn), huidskleur, haarkleur (zwart i.p.v donkerbruin). Handen zien er ook onnatuurlijk uit.

Het geheel doet me denken aan een soort van Angelina Jolie in een Japanse variant van The Diamond Age.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Jerie
  • Niet online
EverLast2002 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 23:42:
even de ouwe knucklehead de schuur uitgeduwd om de gashendel af te stellen....

(klikbaar):

[Afbeelding]

opa laat graag zijn oude glorie zien aan de jonge kijker (klikbaar):

[Afbeelding]

Krea2-Turbo, 8 steps + sdupscaler 4 steps, euler/simple - ClownSharkSampler
tattooed man in a purple t-shirt leaning over the handlebars of a custom motorcycle, glossy red fuel tank with white pinstriping, exposed metallic gold and silver engine, wire-spoke front wheel, light brown hair falling forward, dark jeans, textured cobblestone ground, rusty metal fence, partial white vehicle in background, hanging maritime fenders, gritty cinematic photography, desaturated vintage color grading, high contrast industrial dockyard setting.
older man with long hair and beard behind a vintage silver cafe racer motorcycle, wire-spoke wheels, concrete pit lane, brick garage, race track background, overcast.
Lijkt wel Jeff Bridges. Hoofd staat niet in proportie met lichaam(shouding). Geen mens heeft in deze context zijn nek zo gebogen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Jerie
  • Niet online
Ik kwam deze tegen:

https://www.whodunnitai.com

Het is een who done it (Cluedo) gemaakt met LLM en interactief middels TTS/STT, waarbij je subjecten interviewt.

Qua concept vind ik dit interessant! Heb het niet getest.

• Yaksa
Jerie schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 14:49:
[...]'Punky' is misgegaan. Kan ook niet zo goed, is niet specifiek genoeg. Het spiegelbeeld klopt voor geen meter. Daar zie je vrij duidelijk dat het origineel een Aziatische geisha was: andere vorm hoofd (kaaklijn), huidskleur, haarkleur (zwart i.p.v donkerbruin). Handen zien er ook onnatuurlijk uit.Het geheel doet me denken aan een soort van Angelina Jolie in een Japanse variant van The Diamond Age.
Heb je ook specifieke prompt tips hoe ik e.e.a. in Forge Neo i.c.m. Krea2 Turbo zou kunnen verbeteren?

• Yaksa
Wilde deze eerst in het topic Fotografie - Showcases - Verzamel - Vogels plaatsen.......
Best goed gelukt, zelfs de bewegingsonscherpte bij de vleugels.

klikbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yh7lE3h5x8TegB015DZzpsrxnXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RrBW3DMJLlauPTOMhUFSn0H.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: Super-realistic, photo realism, mesmerizing and vivid colours depicting an Allen's hummingbird delicately drinking nectar from a tropical flower in a tree with reflective dew drops in a setting near a small natural pond. The humming birds feathers are intricately detailed, Motion blur at the wings. The background is a serene, verdant tropical paradise filled with flora and bokeh effects, The interplay of light and shadow enhances the depth and dimension of this enchanting scene

• EverLast2002
Eerder meldde ik dat er een node is om Krea2 een boost te geven. In feite is deze node "vervangen" door een LoRa van dezelfde maker. Strength 1.00

• Yaksa
EverLast2002 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 21:30:
Eerder meldde ik dat er een node is om Krea2 een boost te geven. In feite is deze node "vervangen" door een LoRa van dezelfde maker. Strength 1.00
Heeft de maker ook afbeeldingen geplaatst met en zonder LoRa zodat je het verschil goed kunt zien? Kan me herinneren dat ontwikkelaars dat een paar jaar geleden wel deden.

• EverLast2002
Yaksa schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:01:
[...]

Heeft de maker ook afbeeldingen geplaatst met en zonder LoRa zodat je het verschil goed kunt zien? Kan me herinneren dat ontwikkelaars dat een paar jaar geleden wel deden.
Voor deze specifieke LoRa zie ik geen before/after afbeeldingen. Mijn eigen ervaring met deze LoRa is zeer positief, een enorme verbetering in compositie en levensechtheid.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
EverLast2002 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 23:26:
[...]

Voor deze specifieke LoRa zie ik geen before/after afbeeldingen. Mijn eigen ervaring met deze LoRa is zeer positief, een enorme verbetering in compositie en levensechtheid.
Zonder plaatjes bij de praatjes, is het nooit gebeurd. :+ ;)

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Jerie
  • Niet online
Yaksa schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 16:31:
[...]

Heb je ook specifieke prompt tips hoe ik e.e.a. in Forge Neo i.c.m. Krea2 Turbo zou kunnen verbeteren?
Denk het niet, ik ken dat model niet.

Ik wilde mijn eerdergenoemde Cluedo TSS/STT vondst delen, en las e.e.a. terug. Dat is eigenlijk de aanleiding.

Qua punky zou ik omschrijven wat je ermee bedoeld of poogt te bereiken. Geisha is vrij specifiek; punky is breed. Zo heb je punk visual art, maar dat heeft hier volgens mij niets mee te maken. Zo heb je ook subgenres van punk: cyberpunk, steampunk, gothic punk, enz. Die laatste botst/overlapt met 'gothic' (welke je ook noemt), terwijl mijn opmerking over 'doet me denken aan The Diamond Age' de suggestie wekt dat dit in een steampunk setting zou passen.

Wat betreft de spiegel. Mij stoort zoiets. In een art style kun je ook de weerspiegeling minder accuraat laten lijken; dat stoort mij minder. Maar als je dan e.e.a. laat zien qua details; zorg dan dat het accuraat is. Misschien is dat toch iets dat je beter aan tooling zoals Blender over kunt laten. In dat geval wil je eigenlijk geen spiegelbeeld in de spiegel (of een placeholder), en regel je het met post-processing. Ik vind dat, mits er verder weinig tot geen kwaliteitsverlies is, geen verboden vrucht, maar juist gebruik van AI dat valt te prijzen. Het is niet perfect -> men maakt het zelf beter. Niet middels prompt engineering, maar post processing.

• Yaksa
Jerie schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:27:
[...]Denk het niet, ik ken dat model niet.
Ik wilde mijn eerdergenoemde Cluedo TSS/STT vondst delen, en las e.e.a. terug. Dat is eigenlijk de aanleiding.
Qua punky zou ik omschrijven wat je ermee bedoeld of poogt te bereiken. Geisha is vrij specifiek; punky is breed. Zo heb je punk visual art, maar dat heeft hier volgens mij niets mee te maken. Zo heb je ook subgenres van punk: cyberpunk, steampunk, gothic punk, enz. Die laatste botst/overlapt met 'gothic' (welke je ook noemt), terwijl mijn opmerking over 'doet me denken aan The Diamond Age' de suggestie wekt dat dit in een steampunk setting zou passen.

Wat betreft de spiegel. Mij stoort zoiets. In een art style kun je ook de weerspiegeling minder accuraat laten lijken; dat stoort mij minder. Maar als je dan e.e.a. laat zien qua details; zorg dan dat het accuraat is. Misschien is dat toch iets dat je beter aan tooling zoals Blender over kunt laten. In dat geval wil je eigenlijk geen spiegelbeeld in de spiegel (of een placeholder), en regel je het met post-processing. Ik vind dat, mits er verder weinig tot geen kwaliteitsverlies is, geen verboden vrucht, maar juist gebruik van AI dat valt te prijzen. Het is niet perfect -> men maakt het zelf beter. Niet middels prompt engineering, maar post processing.
We zijn hier geen foto's met een Hasselblad aan het maken hè?
En aan post-processing doen we niet, hooguit een LoRa tijdens genereren of een Hi-Res.
Ik denk dat de meesten hier proberen om het maximale uit een specifiek model te halen, juist middels prompt engineering, maar daar kun je mij dus niet mee helpen.
Dat er nog 'fouten' in de afbeeldingen zitten is niet meer dan normaal, AI kan nou eenmaal niet nadenken. Verder moet je ook niet teveel waarde hechten aan een enkele token uit een prompt. Vaak worden termen zoals 'punky' gebruikt om een andere token wat af te zwakken of te combineren. Het is voor degene die de prompt schrijft vaak een manier om tot hetgene te komen wat hij/zij in gedachten had, en niet dat een bepaalde stijl benadrukt dient te worden.

• EverLast2002
Voor de ComfyUI (NVidia) mensen hier: een node die de rendertijd inkort met bijna 40%. Ik ging van 2m40s naar 1m32s (gemiddeld, in mijn eigen custom workflow). In ieder geval gaat het een stuk sneller.

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:11
Ik heb nu een 16GB GPU en ben aan de slag gegaan met StableDiffusion (via Vulkan support) en ZImage/Flux2 met LoRa aan het stoeien. Werkt erg verslavend moet ik bekennen :9

• Yaksa
zx9r_mario schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:33:
Ik heb nu een 16GB GPU en ben aan de slag gegaan met StableDiffusion (via Vulkan support) en ZImage/Flux2 met LoRa aan het stoeien. Werkt erg verslavend moet ik bekennen :9
Op deze pagina wordt vrij goed uitgelegd hoe je een goede prompt kunt schrijven. Plus dat die site veel meer bruikbare info voor Stable Diffusion heeft. Dacht ik deel het even...

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dr7mrUGiKrK5zx8kqdLzC5OUVrI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s76Dwt1idD34Bfzw7LCvhNBO.png?f=fotoalbum_large
Heb ook weer eens een oude prompt erbij gepakt en hem meer "lively" gemaakt. Ik blijf anima toch zelf echt leuk vinden. Goede studiokwaliteit lijnen en inkleuring.

Ik ga zo nog even een hiresfix/upscale erover gooien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycoFFFeJiySnWd0VOTGRRRcLkq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RXvZ4Wt5Qcc6EwDeOVXMwnqY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door SkyStreaker op 13-08-2026 22:24 ]

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 21:36:
[Afbeelding]
Heb ook weer eens een oude prompt erbij gepakt en hem meer "lively" gemaakt. Ik blijf anima toch zelf echt leuk vinden. Goede studiokwaliteit lijnen en inkleuring.

Ik ga zo nog even een hiresfix/upscale erover gooien :)

[Afbeelding]
Echt een leuke afbeelding. Die stijl vind ik wel tof. Helaas (partypooper here), something funky is going on with girls 4 and 5 and their arms...

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

EverLast2002 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 22:59:
[...]

Echt een leuke afbeelding. Die stijl vind ik wel tof. Helaas (partypooper here), something funky is going on with girls 4 and 5 and their arms...
Het was al laat, geldig excuus? 😅😅🤣

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 05:11:
[...]

Het was al laat, geldig excuus? 😅😅🤣
En waarschijnlijk de hoge temperaturen daarbij opgeteld. En het blijft ai, inclusief hallucinaties die kunnen optreden. Maar gewoon lekker door blijven renderen, die anime stijl is mooi 👍🏼 de hires fix maakt hem wel helemaal af trouwens. Ik zou bijna zeggen die is verplicht 😊

[ Voor 11% gewijzigd door EverLast2002 op 14-08-2026 12:49 ]

• Yaksa
SkyStreaker schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 05:11:
[...]Het was al laat, geldig excuus? 😅😅🤣
Dat niet alleen, de nogal grote slagschaduwen op de middenriffen van de dames doet vermoeden dat hetgeen er boven zit waarschijnlijk niet op een natuurlijke manier tot stand is gekomen ;)

• Yaksa
Wederom een oude prompt nieuw leven ingeblazen om te bezien hoeveel het tekstgedeelte 'stuurbaar' is. Dat lukt redelijk, maar ik ga nog kijken of er nog wat verbetering in zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJpUReyXtUXsiUN0HGGkhyyXqgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9T9qoCG2NUShYlqV9GVCI4lH.jpg?f=fotoalbum_large

De prompt: "An 19th century Victorian steampunk-dieselpunk suburb cityscape at twilight, with different handpainted car advertising billboards, one labeled as "Daimler", one labeled as "Benz" and another labeled as "Panhard", over cobblestone streets. Steampunk hot air balloons floating above, and industrial smokestacks belch brown smoke. Highly detailed, Hasselblad X2D with telelelens"

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:23

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Yaksa schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:01:
[...]

Dat niet alleen, de nogal grote slagschaduwen op de middenriffen van de dames doet vermoeden dat hetgeen er boven zit waarschijnlijk niet op een natuurlijke manier tot stand is gekomen ;)
Anime en kleine tieten gaan niet samen. Dan heet het geen Anime meer :D

Material 3 Thema's | Swiss Army Knife card | Flex Horseshoe Card

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-geBcKl50WciB7dQSLWCkLwgRrQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IULIi71Et14BkrrihcXoJFzC.png?f=fotoalbum_large

Met de nieuwe anima 2.9bB gemaakt, zonder lora's. 2x hiresfix en 1 RCAN upscaler (Geen ESRGAN).

POS
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
highres, absurdres, score_9, score_8_up, year 2025, year 2026,
clean lineart, bold outlines, crisp lines, sharp edges,
cel shading, flat color shading, anime coloring,
clean art style, precise linework,
female battlemage, solo, outdoors, scorched battlefield, storm clouds, lightning, floating debris, golden hour,
crying, tears streaming down face, anguished expression, grief and rage, red rimmed eyes, jaw clenched, mouth open,
hands reaching toward viewer, outstretched toward camera, foreshortening, extreme perspective, hands in foreground, depth perspective, channeling massive glowing magic circle, swirling runes, arcane energy, electricity crackling,
silver white hair wildly flowing in wind, battle damaged robes, torn cloak billowing,
extreme dutch angle, bust shot, face and chest focus, looking down at viewer, dynamic pose, cinematic composition, colourful magic light, dramatic lighting,
NEG
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
worst quality, low quality, blurry, bad anatomy, bad face, missing face, face out of frame,
extra limbs, missing limbs, extra fingers, fused fingers, deformed hands, malformed hands,
male, masculine,
watermark, signature, text, logo,
full plate armor, heavy armor, helmet, iron suit,
ornate bracers, gem studded accessories,
wide shot, full body, far away, small figure, runes on body, body markings, red eyes, glowing eyes
raytracing, 4k, 8k
Res Multistep, bong_tangent, cfg 4.00 / steps 35 832x1216 / Seed 1383094109
Upscaler: https://huggingface.co/Ki...eSharpV4_RCAN.safetensors

Kleine toevoeging:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEvHC4uQm14M6vkTPepAVRYL0AE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hUTUxHARfZjN1NKROnR2rQpX.png?f=fotoalbum_large

Ik raad voor Anima 2.9B Res Multistep / Lineair Quadratic aan op cfg 4.0 met ~50 steps.
Tenzij je refereert aan bekende karakters zit er nog niet veel in deze base. Hij laat zich dan ook lastig sturen. Uiteindelijk https://civitai.com/models/2598886/anima-text-encoder-qwen3-06b-heretic-abliterated-uncensored?modelVersionId=2919360 gebruikt als TE om er wat uit te persen i.c.m. het gegeven advies.

En nog eentje om bij te zwijmelen :+ :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APeU0akZkpTq3WGUStoCiNVYdko=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0hi06sA9H8f2Jj16DLEe1D7v.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 90% gewijzigd door SkyStreaker op 15-08-2026 17:01 ]

• zx9r_mario
In het weekend liggen stoeien met diverse SD1.5 modellen (newbie ;)) . Deze is gemaakt met DreamShaper 8 LCM, daarna verfijnd met Photon v1 en upscalen met 4x-UltraSharp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6_2CsLrQKwdiHOEmRSqwe-m-JI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tM1G9GgtJYU8F9FzS1PPfOdi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door zx9r_mario op 16-08-2026 00:18 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

zx9r_mario schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 23:18:
In het weekend liggen stoeien met diverse SD1.5 modellen (newbie ;)) . Deze is gemaakt met Cyberrealistic v9 met Hyper-SD15-8steps, daarna verfijnd met Photon v1 en upscalen met 4x-UltraSharp

[Afbeelding]
Leuk gedaan! Welke tool gebruik je en hardware?

• zx9r_mario
SkyStreaker schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 23:59:
[...]

Leuk gedaan! Welke tool gebruik je en hardware?
Ik had SD getest op een simpele Ryzen laptop met de iGPU. SD werkte alleen met Vulkan hierop (geen ROCM). Tool was gewoon rechtstreeks via sd-cli :o

Prompt: cyberpunk anime style illustration, a hacker girl with neon pink hair and augmented reality glasses in a dark room full of screens, glowing accents, cel shaded, detailed

Negatief: photorealistic, photograph, realistic photo, 3d render, deformed, disfigured, bad anatomy, extra limbs, extra fingers, mutated hands, blurry, watermark, text, lowres, jpeg artifacts

Instellingen: DreamShaper 8 LCM · 8 stappen · cfg 1,5 · seed 1234 · 512×512 · sampler euler_a · VAE vae-ft-mse-840000

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

OOOOOOOOOOOH, ga heul snel Stability Matrix installeren en installeer ComfyUI, een van onze mods is heel erg bezig met up-to-date ROCm gebaseerde stablediffusion!

Ik doe dit met een 780M ook (7800G iGPU) op 8GB shared of 16GB shared. Probeer maar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmG5kW45-bsufdZikc2efyxfYng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AWs6zcyGEdrzaa9FVqNrvUjm.png?f=fotoalbum_large

https://lykos.ai/downloads

https://discord.gg/H2uRtMbw3 - voor onze discord :)

[ Voor 49% gewijzigd door SkyStreaker op 16-08-2026 00:42 ]

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Als je nu op reddit kijkt dan is het alleen maar 'minimax h3'
maar hier blijft het stil hierover :?
Van de week zelf maar eens installeren

• Mars Warrior

Mars Warrior

Vishari Beduk schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:53:
Dat is toch enkel video? Max 15sec? Die rommel kom ik al voldoende tegen op allerlei social media en kan ik helaas niet verbergen. Dus persoonlijk zit ik niet te wachten op weer een "beter" model en dus nog meer rotzooi.

Tenzij de socialmediabedrijven een knop inbouwen om die zooi te verbergen. Dan heb ik niks gezegd O-). Maar dan blijft er misschien nog maar 10% over en zakken de inkomsten.

LinkedIn kom ik al niet meer door al die nepteksten, nepplaatjes, nepprofielen en elkaar-de-hemel-in-prijzen-stukjes (ook nep) :F. Aan de andere kant passen nepvideo's dan wel weer als mooie aanvulling op het geheel.

/rant.

• Yaksa
Waarschijnlijk omdat hier maar weinig mensen zitten die met behulp van AI filmpjes van 5 tot 15 seconden maken. Ik denk dat je, wanneer je alles lokaal wilt doen, al een heftig systeem nodig hebt. De aanbevolen hoeveelheden VRAM (24Gb) en RAM (64Gb) zijn best high-end te noemen.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Met Framepack/Framepack Studio is het niet zo heel moeilijk, eerlijkheidshalve. Als mijn geheugen mij dient is er niet zware hardware voor nodig, maar meer je geduld (8>

[ Voor 36% gewijzigd door SkyStreaker op 16-08-2026 13:51 ]

• Mars Warrior

Mars Warrior

SkyStreaker schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 13:51:
Met Framepack/Framepack Studio is het niet zo heel moeilijk, eerlijkheidshalve. Als mijn geheugen mij dient is er niet zware hardware voor nodig, maar meer je geduld (8>
Oja geduld _/-\o_

Dat weet ik nog van andere tooltjes om een kat of hond te laten skateboarden 😊

Ik heb 16GB VRAM en 96GB RAM. Het is voornamelijk dan die 4060 Ti die het erg zwaar heeft en maar loopt te swappen naar RAM.

Met een 5090 waarschijnlijk net lekker werkbaar.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mars Warrior schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 14:43:
[...]

Oja geduld _/-\o_

Dat weet ik nog van andere tooltjes om een kat of hond te laten skateboarden 😊

Ik heb 16GB VRAM en 96GB RAM. Het is voornamelijk dan die 4060 Ti die het erg zwaar heeft en maar loopt te swappen naar RAM.

Met een 5090 waarschijnlijk net lekker werkbaar.
96GB, op het goede moment gekocht met dunkt. Haha.

https://civitai.red/images/82318211 - dat filmpje had ik ooit gemaakt met Framepack.

• Mars Warrior

Mars Warrior

SkyStreaker schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 14:56:
[...]

96GB, op het goede moment gekocht met dunkt. Haha.
Yep. Was destijds iets van €200 ofzo. De 128GB in mijn server was tweedehands iets van €300.

Andere tijden :D

Zo was mijn 4060 Ti 16GB ook “tijdelijk” omdat ik wilde wachten op de 5070 Ti met 24 GB VRAM. Tsja.
https://civitai.red/images/82318211 - dat filmpje had ik ooit gemaakt met Framepack.
Leuk!

• Yaksa
Titel: "Rain” (at last!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMF400oAgxm5W7lBCsGI89PW8_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veXl3QEkpSWkLsUmqultPApy.jpg?f=fotoalbum_large

De prompt: Award winning RAW DSLR photograph. Instagram model, twirling, natural superwet skin, wet face, wet body, superwet skimpy clothing, clinging to her body, her skin glistening with wetness and waterdrops, parted lips, long straight red wet hair, textured skin, heavy summer rain shower. Bokeh, backlit, atmospheric lighting, blooming highlights, sharp focus, realistic, vivid colors, highly detailed, perfect composition

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EXJy5DlD6sUWNnil826-vyie6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aUxmznROq1RWcG5oky0viIKN.png?f=fotoalbum_large
Toch nog even bezig geweest.... Hopelijk nu veel beter, meer variatie, beetje accessoires e.d. en hopelijk zoveel mogelijk de schaduwen goed.

En dan ben je een paar uur verder voor een tekeningetje. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WDKdJyFeL567kTcO2YwsjYpCbE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XNVTMSpjrXjKuhbdwRUqbyHQ.png?f=fotoalbum_large

Trusten allen, knipoog!

[ Voor 25% gewijzigd door SkyStreaker op 16-08-2026 22:28 ]

• Yaksa
Ben ook een beetje aan het 'tekenen' geslagen.

Titel: She wore a raspberry beret

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mV3Cc8Upx_rLy_cHPTzKKyUROxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1UGYigl0NaCHw4RkSisbbwQ.jpg?f=fotoalbum_large

• zx9r_mario
Blijkbaar is er geen Comfyui versie of andere app die Vulkan support heeft. De ene GPU wordt niet meer door ROCM ondersteund (werkt wel via docker mixa3607/comfyui-gfx906) en de andere werd helemaal niet gesupport :-( . Dus knutsel ik maar zelf eentje die rechtstreeks sd-cli aanroept in python :+

Hier de eerste screenshots voor een impressie, noob en pro ala SwarmUI en Comfyui

Update: Inmiddels op Github toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YC3MSTihmtM-1IsgRzFBBEcUhhE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XZ3tqVZY09hPkg5cVbdqHpQu.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AUQqfY4nZydPg7iFQfeLjIX2Lc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9IozkNeWyRoDfh92AQfvqyLB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door zx9r_mario op 18-08-2026 08:20 ]

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:20

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zie soms de meest mooie afbeeldingen gemaakt met Midjourney.
Zo mooi dat ik dacht: Ik ga daar ook mee aan het werk en laat het uitprinten tot een megafoto van bijvoorbeeld 1.20 x 2.40 meter.
Maar het aantal pixels moet dan ongeveer 10.000 × 20.000 bedragen. Kun je een afbeelding gemaakt met Midjourney tot zo'n hoge resolutie krijgen?

• Room42
  • Niet online
Rzaan schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 12:02:
Ik zie soms de meest mooie afbeeldingen gemaakt met Midjourney.
Zo mooi dat ik dacht: Ik ga daar ook mee aan het werk en laat het uitprinten tot een megafoto van bijvoorbeeld 1.20 x 2.40 meter.
Maar het aantal pixels moet dan ongeveer 10.000 × 20.000 bedragen. Kun je een afbeelding gemaakt met Midjourney tot zo'n hoge resolutie krijgen?
Ik weet dat dit niet je vraag is, maar zo'n hoge resolutie (212ppi) is toch alleen nodig als je er van 10 cm afstand naar wilt kijken? Voor zo'n grote foto lijkt mij 150ppi wel al voldoende, dus dat komt neer op ~ 7000x14000px.

Antwoord op jouw vraag: Nee, je zult daarvoor een externe (AI) upscaler moeten gebruiken.
https://docs.midjourney.c...957-Image-Size-Resolution

@Yaksa is daar overigens bedreven in en heeft dit, in dit topic, ook enkele keren beschreven.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 17-08-2026 12:49 ]

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:20

Rzaan

Altijd zoekende

Room42 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 12:48:
[...]

Ik weet dat dit niet je vraag is, maar zo'n hoge resolutie (212ppi) is toch alleen nodig als je er van 10 cm afstand naar wilt kijken? Voor zo'n grote foto lijkt mij 150ppi wel al voldoende, dus dat komt neer op ~ 7000x14000px.

Antwoord op jouw vraag: Nee, je zult daarvoor een externe (AI) upscaler moeten gebruiken.
https://docs.midjourney.c...957-Image-Size-Resolution

@Yaksa is daar overigens bedreven in en heeft dit, in dit topic, ook enkele keren beschreven.
OK, dan ga ik het topic nogmaals doorspitten. Ben gisteren al mee bezig geweest, maar het is een beetje veel en ik wil ook steeds links openen :)

Het is bedoeld als 'kunst' aan de muur. Bij een bedrijf waar ik kom hebben ze prachtige foto's hangen. Megagroot.
Sommigen zijn bij een gallery gekocht en kosten echt de hoofdprijs.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Yaksa schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 13:19:
[...]

Waarschijnlijk omdat hier maar weinig mensen zitten die met behulp van AI filmpjes van 5 tot 15 seconden maken. Ik denk dat je, wanneer je alles lokaal wilt doen, al een heftig systeem nodig hebt. De aanbevolen hoeveelheden VRAM (24Gb) en RAM (64Gb) zijn best high-end te noemen.
Als alternatief kun je comfy cloud gebruiken, echt snel is het niet.

Met mijn 5080 & 64GB ben ik 10 minuten bezig voor een video van 10 seconde, is ff kijken of dat sneller kan.

• Yaksa
nFo schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:02:[...]
Als alternatief kun je comfy cloud gebruiken, echt snel is het niet.
Met mijn 5080 & 64GB ben ik 10 minuten bezig voor een video van 10 seconde, is ff kijken of dat sneller kan.
Het maakt natuurlijk ook nog wel wat uit in welke resolutie/kwaliteit dat is.
Ik ga er even van uit dat dat nog geen 4K is.

• nFo

nFo

Yaksa schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:21:
[...]

Het maakt natuurlijk ook nog wel wat uit in welke resolutie/kwaliteit dat is.
Ik ga er even van uit dat dat nog geen 4K is.
Ja sorry: 1280x 763/ 0.9 megapixel. Turbo lora lijkt geen verschill te maken ?

• Yaksa
nFo schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:24:[...]
Ja sorry: 1280x 763/ 0.9 megapixel. Turbo lora lijkt geen verschill te maken ?
Video genereren kost nou eenmaal tijd. Elke pixel moet tig keer doorgerekend worden.
Je kunt wel een gecomprimeerd model gebruiken, maar meestal komt dat de kwaliteit niet ten goede. En een LoRa is meestal alleen geschikt voor specifieke beelden waar de LoRa voor getraind is. Er zijn ook LoRa's die de rekenmethode van een bepaald model bijschaven, maar dan vraag ik me af in hoeverre zo'n model nog consistente beelden bij meerdere iteraties (dus verschillende seeds) van een prompt blijft leveren.

• nFo

nFo

Yaksa schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:41:
[...]

Video genereren kost nou eenmaal tijd. Elke pixel moet tig keer doorgerekend worden.
Je kunt wel een gecomprimeerd model gebruiken, maar meestal komt dat de kwaliteit niet ten goede. En een LoRa is meestal alleen geschikt voor specifieke beelden waar de LoRa voor getraind is. Er zijn ook LoRa's die de rekenmethode van een bepaald model bijschaven, maar dan vraag ik me af in hoeverre zo'n model nog consistente beelden bij meerdere iteraties (dus verschillende seeds) van een prompt blijft leveren.
Ik heb al een hack gevonden, sage attention werkt wel goed, scheelt 4-5 minuten. Sage attention 2 nog niet gelukt.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
MiniMax H3 is sowieso echt wel een flink zwaar videomodel om mee te genereren zodra het wat langer moet en ook de resolutie is niet top, het houdt eigenlijk op bij 720P. Tenzij je inderdaad echt een RTX 6000 Pro Blackwell hebt.

LTX 2.5 is wat minder strak op de prompt, en over het algemeen is Minimax H3 echt wel betere kwaliteit over het totaal. Maar je betaalt daar bij wat langere framelengtes in 1080P ook wel voor met fors langere generatieduur.

[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 18-08-2026 18:13 ]

• RA7
  • Laatst online: 23-08 22:52

RA7

Nieuwe clip gemaakt, mbv ChatGPT, Grok en Midjourney.
Music gemaakt in SUNO.

We are all accidents waiting to happen

• EverLast2002
"...We have such sights to show yaaaaaaaaaaaa !!!!" :+

(klikbaar):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhD-JTKpmaDZhF10FEABNUQoEOA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UV2p4f7a81fPeUS5YEwZopEs.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJxA0XOnQnofdPGHiylUOfBhL7Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BS7fBihMdNZBMG0jogKH4D1q.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BDws_aHx3AmWdN_2M4ByJWd798=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WspN36JZ6Y1srhEs1dr54Q7g.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1S-8kOT7evYu7-ctluiLPbmB1s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4YMGJzmaDbuWYSUV7zcAoOmn.png?f=fotoalbum_tile
model Krea2 Turbo, 8 steps er_sde/simple, 4 steps uni_pc/simple, 4 steps uni_pc/simple, LoRa PINHEAD

prompt:
yelling Pinhead with arms wide while standing upright on the footpegs of a speeding vintage BMW Boxer racing motorcycle on a race track, speeding past by blurred brick garages, extreme motion blur on blurred background and wheels, low angle tracking shot, dynamic action photography, race track background, overcast.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7Ium5lyneqGSOxyqlb1DcONtPs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4wuOwRwnFDncdy6vkOiSrBrC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMBzypTajqrd4lB-qZZiMKkMXAo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ksJucwtdL7r0ecbXepfWXtCZ.png?f=fotoalbum_tile
Met de rechter was ik een beetje gek gegaan :)

• EverLast2002
Mooi resultaat, beetje psychedelisch ook. Benieuwd naar de prompt(s) ervan :)

• Yaksa
EverLast2002 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 21:25:
"...We have such sights to show yaaaaaaaaaaaa !!!!" :+
[model Krea2 Turbo, 8 steps er_sde/simple, 4 steps uni_pc/simple, 4 steps uni_pc/simple, LoRa PINHEAD
Even jouw prompt gejat (en lichtjes aangepast) om te kijken of het zonder LoRa ook lukt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXyamWHo7Fa8TSiYyfxkSrkJJCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaA4QuIXOtLfIBcevw2fpvoz.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk 'snapt' AI dat er 4 vingers en een duim aan een hand zitten en dan zit verdorie de remklauw van de schijfrem aan de verkeerde kant van de voorvork.......

Prompt: yelling Pinhead with arms wide while standing upright on the footpegs of a speeding vintage John Player Special BMW R 90 S Boxer racing motorcycle in black and gold colors, on a race track, speeding past John Player Special pit boxes, motion blur on background and wheels, low angle tracking shot, dynamic action photography, race track background, partly clouded sky.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

@EverLast2002

Guidance 4.5
Steps 24
Sampler Res Multistep / Linear Quadratic
Seed 210161481
Checkpoint Animals 4.5 (die pakt dit mooi op wat mij betreft)
POS:
code:
1
2
masterpiece, best quality, score_7, safe, highres, year 2025, newest, 1girl, solo, painterly, storybook illustration, nostalgic modern fusion, detailed textures, vibrant muted colors, delicate features, cold blue ambient light, warm golden light, atmospheric lighting, dramatic contrast, cinematic composition, depth of field.
(@Jheronimus Bosch:1.2), (@Miki Asai:0.8), mad artist's complex imaginary vision, surreal creatures, distorted shapes, fantastical figures, bizarre forms, abstract beings, intricate details, hyper detailed, sharp focus, close-up, distorted textures, grotesque features, vibrant colors, otherworldly elements, chaotic composition, surreal arrangement, dynamic pose, , global illumination, vivid colors, vibrant hues
NEG
code:
1
worst quality, low quality, score_4, score_3, score_2, score_1, (artist name:1.2), blurry, jpeg artifacts, chromatic aberration, bad anatomy, bad hands, malformed hands, extra fingers, missing fingers, fused fingers, extra limbs, deformed fingers, multiple matches, duplicate objects,

• Room42
  • Niet online
Mensen, prompt liever niet in [code]-blokken zetten, dat is op Tweakers niet te lezen! Zet ze liever in quotes ([q]...[/]), dan worden de regels gewoon afgebroken.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 22-08-2026 10:42 ]

• Yaksa
Room42 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:41:
Mensen, prompt liever niet in [code]-blokken zetten, dat is op Tweakers niet te lezen! Zet ze liever in quotes ([q]...[/]), dan worden de regels gewoon afgebroken.
Waarom niet? Er zit toch gewoon een scroll-bar onder?
Op je smartphone is dat misschien wat lastiger, maar AI art maak je sowieso niet op je smartphone, dat doe je op een PC met een flinke monitor zodat je de vingers goed kunt tellen....

• Room42
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:45:
[...]

Waarom niet? Er zit toch gewoon een scroll-bar onder?
Op je smartphone is dat misschien wat lastiger, maar AI art maak je sowieso niet op je smartphone, dat doe je op een PC met een flinke monitor zodat je de vingers goed kunt tellen....
Maar dat leest toch voor geen meter? Ik zit gewoon op PC. Vergelijk maar:
code:
1
2
masterpiece, best quality, score_7, safe, highres, year 2025, newest, 1girl, solo, painterly, storybook illustration, nostalgic modern fusion, detailed textures, vibrant muted colors, delicate features, cold blue ambient light, warm golden light, atmospheric lighting, dramatic contrast, cinematic composition, depth of field.
(@Jheronimus Bosch:1.2), (@Miki Asai:0.8), mad artist's complex imaginary vision, surreal creatures, distorted shapes, fantastical figures, bizarre forms, abstract beings, intricate details, hyper detailed, sharp focus, close-up, distorted textures, grotesque features, vibrant colors, otherworldly elements, chaotic composition, surreal arrangement, dynamic pose, , global illumination, vivid colors, vibrant hues
Of:
Ik kies de quote.

Daarnaast, de scrollbar overlapt de onderste regel. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7-iKGUvzpZdvWz5-Kf4FXextOo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w6BWcoM5wSX8V9jasdsxlefM.png?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
Yaksa schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:06:
[...]

Even jouw prompt gejat (en lichtjes aangepast) om te kijken of het zonder LoRa ook lukt:
[Afbeelding]

Eindelijk 'snapt' AI dat er 4 vingers en een duim aan een hand zitten en dan zit verdorie de remklauw van de schijfrem aan de verkeerde kant van de voorvork.......

Prompt: yelling Pinhead with arms wide while standing upright on the footpegs of a speeding vintage John Player Special BMW R 90 S Boxer racing motorcycle in black and gold colors, on a race track, speeding past John Player Special pit boxes, motion blur on background and wheels, low angle tracking shot, dynamic action photography, race track background, partly clouded sky.
Hij is leuk! Een echte John Player Special, cool..... Toen ik mijn afbeeldingen terugkeek dacht ik, eigenlijk zou Pinhead zijn kleding vanwege rijwind moeten wapperen. Ik ga eens proberen of dat lukt.

• EverLast2002
Room42 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:41:
Soms is een prompt zooooo lang en uitgebreid dat de quote manier ook handig is om ruimte te besparen in je post zodat ie geen halve pagina beslaat. Volgens mij is dat ooit door een moderator hier ook gezegd om het in code te posten. Kweetniet meer precies.

• Mars Warrior

Mars Warrior

Room42 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:50:
[...]

Maar dat leest toch voor geen meter? Vergelijk maar:
code:
1
2
Of:

[...]

Ik kies de quote.

Daarnaast, de scrollbar overlapt de onderste regel. 8)7
[Afbeelding]
Ik heb als test die idiote prompt op mijn mobiel gebruikt om een plaatje te maken.

En zie hier 👈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKXE7WfQKN4VVUT7Ag-HaJ5ihIg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vtVUuSP437svcZrTPWOycU5H.png?f=fotoalbum_large

• Mars Warrior

Mars Warrior

En vooruit dan maar. De prompt van de pinhead…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEjHxv669t4g8uaFrrsBCif_ngg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KqTzonSrUGaCS4E9wgyGarlM.png?f=fotoalbum_large

:D

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mars Warrior schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:59:
[...]

Ik heb als test die idiote prompt op mijn mobiel gebruikt om een plaatje te maken.
Ik ga er vanuit dat je dat anders bedoeld zoals het nu overkomt? 🥹 Het was een probeersel waarbij ik vanzelf eens dingen weghaal en het er wordt mij gevraagd om hem neer te plempen 😜

En ik stop alles onder code omdat ik ervan uitga dat je copy/paste en je het gaat lezen in prompt gebied. Hier is het mooi geconsolideerd en niet een grote lap tekst.

• EverLast2002
Mars Warrior schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:03:
En vooruit dan maar. De prompt van de pinhead…

[Afbeelding]

:D
Hoe/waarmee heb je deze afbeelding gemaakt? Ziet er goed uit, ook die bedekte duimen kloppen.

• Mars Warrior

Mars Warrior

SkyStreaker schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:24:
[...]

Ik ga er vanuit dat je dat anders bedoeld zoals het nu overkomt? 🥹 Het was een probeersel waarbij ik vanzelf eens dingen weghaal en het er wordt mij gevraagd om hem neer te plempen 😜
In mijn omgeving heeft het woord idioot niks negatiefs en kan dus ook leuk, gek of creatief betekenen 🤗
En ik stop alles onder code omdat ik ervan uitga dat je copy/paste en je het gaat lezen in prompt gebied. Hier is het mooi geconsolideerd en niet een grote lap tekst.
Het is op mobiel en tablet geen doen om een code blok met scrollen over te nemen. Een quote klap je uit en doe je een select en copy. Daarnaast kan ik de quote gewoon vaak lezen. Een code blok niet.

Dus ik heb een sterke voorkeur voor een quote.

• Mars Warrior

Mars Warrior

EverLast2002 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:33:
[...]

Hoe/waarmee heb je deze afbeelding gemaakt? Ziet er goed uit, ook die bedekte duimen kloppen.
Heel eenvoudig. Met ChatGPT 🫨

Ik vroeg ken jij Pinhead? Antwoord JA. Dus toen heb ik die prompt er gewoon ingegooid op de mobiele app 🙃

• Yaksa
Mars Warrior schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:39:
[...]
Heel eenvoudig. Met ChatGPT 🫨
Ik vroeg ken jij Pinhead? Antwoord JA. Dus toen heb ik die prompt er gewoon ingegooid op de mobiele app 🙃
Volgens mij heb je mijn prompt er in gegooid. Hoe kom je anders aan JPS?
Overigens is de resolutie van ChatGPT weer ruk natuurlijk.

• Mars Warrior

Mars Warrior

Yaksa schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:43:
[...]

Volgens mij heb je mijn prompt er in gegooid. Hoe kom je anders aan JPS?
Dat zou kunnen. Op mobiel niet veel overzicht van wat ik aan het doen ben. Ik moet met mijn grote/dikke vingers al wat uitvergroten om goed te kunnen selecteren namelijk :+
Overigens is de resolutie van ChatGPT weer ruk natuurlijk.
Het is de standaardresolutie van 1536×1024. ChatGPT kan nog resamplen naar 3072×2048. Voor echt upscalen moet je wat anders gebruiken, zoals Topaz, Real-ESRGAN of Upscayl. Die laatste is een fijne open-source-app die intern bijv. Real-ESRGAN gebruikt om op de GPU de upscale te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLczdRw_OzE32qOYj3kboXr9OZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eCJmirrLnLbjMZFBAVQcuH9b.png?f=fotoalbum_large

In een louzy 7.8s van 1536x1024 naar 6144x4096 pixels met de standard upscaler. En het resultaat mag er altijd zijn.

Upscayl kent zelf 7 AI-modellen. Sommigen zijn voor specifieke content (art, nature, etc). En als je niet tevreden bent, dan is er een custom repo met andere modellen.

Voor wat ik wil ruim voldoende voor op een 4K scherm of een afdruk van 30x40. Groter kan ook. Mijn oude Canon spiegelreflex is ook maar 12MP, en dat levert ook leuke posters op. Je moet er alleen niet met je neus bovenop gaan staan.

Aan de andere kant: soms is haarscherp ook niet het ultieme doel. Het maakt dingen soms onecht, onnatuurlijk, nep. Soms past een foto met een megakorrel veel beter _/-\o_

• Yaksa
Mars Warrior schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:24:
Het is de standaardresolutie van 1536×1024. ChatGPT kan nog resamplen naar 3072×2048. Voor echt upscalen moet je wat anders gebruiken, zoals Topaz, Real-ESRGAN of Upscayl. Die laatste is een fijne open-source-app die intern bijv. Real-ESRGAN gebruikt om op de GPU de upscale te
Aan de andere kant: soms is haarscherp ook niet het ultieme doel. Het maakt dingen soms onecht, onnatuurlijk, nep. Soms past een foto met een megakorrel veel beter _/-\o_
Niet helemaal mee eens met bovenstaande, ik kan met Forge standaard afbeeldingen laten genereren die (zonder Hi-Res of upscale) tot 2048 x 2048 gaan. Dat betekend dus ook dat al die pixels doorgerekend worden qua compositie. Dat levert, bij portretten en landschappen bijvoorbeeld, toch vaak een meer natuurlijke, echte afbeelding op.
Bij het maken van (bijvoorbeeld) een echte "Mondriaan" zal het aantal pixels wat doorgerekend moet worden wat minder relevant zijn voor het eindresultaat.

• Mars Warrior

Mars Warrior

Yaksa schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:43:
[...]

Niet helemaal mee eens met bovenstaande, ik kan met Forge standaard afbeeldingen laten genereren die (zonder Hi-Res of upscale) tot 2048 x 2048 gaan. Dat betekend dus ook dat al die pixels doorgerekend worden qua compositie. Dat levert, bij portretten en landschappen bijvoorbeeld, toch vaak een meer natuurlijke, echte afbeelding op.
Bij het maken van (bijvoorbeeld) een echte "Mondriaan" zal het aantal pixels wat doorgerekend moet worden wat minder relevant zijn voor het eindresultaat.
O, natuurlijk is een hogere bronresolutie altijd fijner dan upscalen en een AI informatie te laten "verzinnen" / "bijbouwen". Alleen in veel gevallen zie ik het verschil niet, tenzij ik ga pixel peepen.

Als ik mijn Canon foto's 500% vergroot, dan wil je ook niet weten hoe dat eruitziet, terwijl de foto van een afstandje, of op 15x10 afgedrukt, er heel mooi uitziet.

Het hangt ook heel erg van het AI-model af of je rare dingen krijgt of dat het er nog steeds natuurlijk uitziet. En de printer van de afdrukcentrale zorgt soms ook voor een betere look vanwege de druppelgrootte ofzo.

Upscayl met "High Fidelity" AI model en Double Upscayl geeft ook betere resultaten, maar dan moet je wel ff geduld hebben (13m 23s voor de Pinhead in mijn geval).

"Vroeger" waren we ook ontzettend blij met SDXL. En soms vind ik dat ik daar leukere en betere plaatjes mee maak dan met Krea of ChatGPT. Alleen die SDXL-plaatjes moet je wel flink upscalen wil dat bruikbaar zijn om af te drukken.

HIeronder zie je verschillen (bovenste is default upscale, onder is High Fidelity), maar welke nu "beter" is vind ik moeilijk te bepalen. De onderste lijkt wat natuurlijker, minder hard.

En zelfs met een 2048x1536-resolutie was ik nooit aan het Upscayl resultaat gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLczdRw_OzE32qOYj3kboXr9OZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eCJmirrLnLbjMZFBAVQcuH9b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvRkI-syyEjNM0FJ6hVFA8PLhRU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lPanVqpcKEjJusebt1PEbunm.png?f=fotoalbum_large

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Eindelijk tijd gevonden, dat 'installeren' is gewoon bestanden downloaden, in de juiste directory zetten en gaan. :)
Mars Warrior schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 13:13:
[...]

Dat is toch enkel video? Max 15sec? Die rommel kom ik al voldoende tegen op allerlei social media en kan ik helaas niet verbergen. Dus persoonlijk zit ik niet te wachten op weer een "beter" model en dus nog meer rotzooi.

Tenzij de socialmediabedrijven een knop inbouwen om die zooi te verbergen. Dan heb ik niks gezegd O-). Maar dan blijft er misschien nog maar 10% over en zakken de inkomsten.

LinkedIn kom ik al niet meer door al die nepteksten, nepplaatjes, nepprofielen en elkaar-de-hemel-in-prijzen-stukjes (ook nep) :F. Aan de andere kant passen nepvideo's dan wel weer als mooie aanvulling op het geheel.

/rant.
Ik zie het anders. Voor mij is het gewoon fascinerend dat je op je eigen pc een paar regels intypt en dat er dan even later een leuke clip uitrolt. Dat het niet het nivo heeft van een bioscoopfilm dat begrijp ik.

• Yaksa
Vishari Beduk schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:18:
Ik zie het anders. Voor mij is het gewoon fascinerend dat je op je eigen pc een paar regels intypt en dat er dan even later een leuke clip uitrolt. Dat het niet het nivo heeft van een bioscoopfilm dat begrijp ik.
Zolang je jezelf dan maar niet als een begenadigd regisseur beschouwt en anderen niet gaat vermoeien met je 'leuke clips' dan is dat allemaal prima ;)
Ik vraag me ook af of hetgeen gegenereerd wordt wel exact hetgeen was wat je voor ogen had (en in de uitgebreide prompt omschreven), of dat je weer door AI gepleased wordt met iets wat er alleen maar een beetje op lijkt 8)

• Yaksa
Even het maximale uit mijn GPU (RTX3060) geperst m.b.v. de (enigszins aangepaste) prompt van @SkyStreaker
Resolutie waarop gegenereerd = 2048 x 2048, daarna 2 x upscale.
Ik denk niet dat je een dergelijke kwaliteit met ChatGPT of een andere (gratis) online generator gaat behalen.
Klikbaar (2x voor de volledige resolutie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6VQoCEfzVJ32xgVpRJWVJPoV9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXPJwlkoWrcmplij3ZGBeExg.jpg?f=fotoalbum_large
Prompt:
code:
1
2
a girl, painterly, storybook illustration, nostalgic modern fusion, detailed textures, vibrant muted colors, delicate features, cold blue ambient light, warm golden light, atmospheric lighting, dramatic contrast, cinematic composition, depth of field.
mad artist's complex imaginary vision, surreal creatures, distorted shapes, fantastical figures, bizarre forms, abstract beings, intricate details, hyper detailed, sharp focus, close-up, distorted textures, grotesque features, vibrant colors, otherworldly elements, chaotic composition, surreal arrangement, dynamic pose, global illumination, vivid colors, vibrant hues, masterpiece, best quality, high resolution, influences of Jheronimus Bosch and Miki Asai

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Erg gaaf dat jullie mijn prompt leuk vinden :)

Het stukje "mad artist's complex imaginary vision, surreal creatures" kan zelf al voor bijzondere dingen zorgen!

Of iets uitgebreider "painterly, storybook illustration, nostalgic modern fusion, detailed textures, vibrant muted colors, delicate features, cold blue ambient light, warm golden light, atmospheric lighting, dramatic contrast, cinematic composition, depth of field.
mad artist's complex imaginary vision, global illumination, vivid colors, vibrant hues
" met je onderwerp/actor erbij

[ Voor 86% gewijzigd door SkyStreaker op 22-08-2026 17:45 ]

• Yaksa
SkyStreaker schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:41:
Erg gaaf dat jullie mijn prompt leuk vinden :)
Ook leuk dat je delen van mijn prompt (uit 2023) er in verwerkt hebt ;)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Yaksa schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:46:
[...]

Ook leuk dat je delen van mijn prompt (uit 2023) er in verwerkt hebt ;)
Ha! 😆 Wat geinig, niet eens bewust 😅🤣

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Yaksa schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 16:44:
[...]

Zolang je jezelf dan maar niet als een begenadigd regisseur beschouwt en anderen niet gaat vermoeien met je 'leuke clips' dan is dat allemaal prima ;)
in china wordt AI inmiddels wel gebruikt voor leuke clips waardoor acteurs geen werk meer vinden:

people weren’t returning because jobs had dried up. “Suddenly (there was) a feeling of impending crisis,” Zhuang said.

ByteDance’s SeeDance 2.0 had arrived.

Seemingly overnight, Chinese social media was swamped with realistic-looking, AI-generated videos, as users played around with the new, powerful video generation tool.

https://edition.cnn.com/2026/08/22/style/short-drama-ai-china-intl-hnk

[ Voor 3% gewijzigd door Salvatron op 22-08-2026 18:39 ]

• EverLast2002
Enkele weken op een verkeerd spoor bezig geweest, m.b.t. Latent Upscale/noise en detailing. Kreeg niet op papier wat ik in mijn hoofd had, zelfs met 3 KSamplers (triple pass) aan het experimenteren geweest. Totdat ik het heldere idee had om het bij twee KSamplers te houden en in plaats van de 'domme' Latent Upscale node een andere Latent Upscaler te gebruiken : Wan2.1_VAE_upscale2x_imageonly_real_v1

Deze doet native een 2x upscale op een veel slimmere manier (wat ik begreep uit de documentatie). Resultaat is een veel scherpere 'tussenstap' waardoor de 2e KSampler minder hoeft te ontrafelen/corrigeren. Ik had al eerder met deze upscaler gewerkt maar had toen slechte resultaten, waarschijnlijk door een foute workflow.

Dus : KSampler#1 > Wan2.1_VAE_upscale2x_imageonly_real_v1 > KSampler#2

voorbeelden met de nieuwe dual pass workflow (klikbaar) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLYtwbRWabJPG8SCXIlWCXlqHcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9fKR8G5xcCPkdWIi8t0OTK3P.png?f=fotoalbum_large Ferrari prototype met rijder op een testcircuit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JVr3Pd3E-iV_XvIqLxmvkXZ4Qw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y4u8WQNXfsHBpGwrgjJc1Iht.png?f=fotoalbum_large Alfa-Romeo.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycCOSN0szffKmFkBhv3QIm_OaN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FIEWCAG99tfZgw0dNELm0Peq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iWWr33G9rsnewoXR5iB98PLT7Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gOmXEvCbJZNmhPaxGCYJtyPx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osHrq3Gha-BUTQAycECyK3pxwfY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZylyNwwbCwdDsGVBbxsA0LOS.png?f=fotoalbum_large

BMW boxer prototypes....

model Krea2 Turbo, sampler#1 8 steps er_sde/beta en sampler#2 8 steps er_sde/simple

(ja sorry, ben zelf een motorrijder, dus tja)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dit doe ik eigenlijk ook met hiresfix, de eerste pass voegt een klein beetje toe en herstelt wat foutjes, de tweede pass haalt artifacts weg en wat onregelmatigheden en de 3e is puur pixelupscale, ofwel voegt niks toe. Was wel even finetunen wat universeel lekker werkt voor mij (80% goed is goed genoeg, zeg maar). Ik paste het eigenlijk constant toe. Vrijwel alle images van de laatste 2 a 3 weken van mij werken daarmee.

Even wat anders, is runpod geschikt voor een Linux appimage van StabilityMatrix? En werkt dat per gen of per uur? Of is er een alternatief?

[ Voor 14% gewijzigd door SkyStreaker op 24-08-2026 05:08 ]

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 05:06:
Dit doe ik eigenlijk ook met hiresfix, de eerste pass voegt een klein beetje toe en herstelt wat foutjes, de tweede pass haalt artifacts weg en wat onregelmatigheden en de 3e is puur pixelupscale, ofwel voegt niks toe. Was wel even finetunen wat universeel lekker werkt voor mij (80% goed is goed genoeg, zeg maar). Ik paste het eigenlijk constant toe. Vrijwel alle images van de laatste 2 a 3 weken van mij werken daarmee.

Even wat anders, is runpod geschikt voor een Linux appimage van StabilityMatrix? En werkt dat per gen of per uur? Of is er een alternatief?
Mijn triple pass workflow voegde teveel artifacts toe en verpestte vaak een hoop dan dat het goed deed. Met dual pass is dat vrijwel opgelost, moet er wel bij vermelden dat de 2e KSampler op 0.65 "s_noise" staat i.p.v. 1.00

En deze afbeeldingen zijn gemaakt met een start resolutie van 1MP. Kan hoger, maar nu blijft de totale rendertijd onder of rond de 2 minuten met mijn hardware.

• Mars Warrior

Mars Warrior

EverLast2002 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 00:09:
Enkele weken op een verkeerd spoor bezig geweest, m.b.t. Latent Upscale/noise en detailing. Kreeg niet op papier wat ik in mijn hoofd had, zelfs met 3 KSamplers (triple pass) aan het experimenteren geweest. Totdat ik het heldere idee had om het bij twee KSamplers te houden en in plaats van de 'domme' Latent Upscale node een andere Latent Upscaler te gebruiken : Wan2.1_VAE_upscale2x_imageonly_real_v1
Ik vind die achterbanden maar een rare vorm hebben. Voor de rest zie ik zo snel geen echt rare andere dingen :+

• Yaksa
Aangezien de vennetjes in het veen in Nederland door het droge weer bijna allemaal zijn opgedroogd moest ik afgelopen weekend noodgedwongen even uitwijken naar Ierland om mijn model goed uit te laten komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDjh75n_IvKK6g_WgC7m6JLeU_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mV5fzQ4Hpq95BXCx79ZGnPhR.jpg?f=fotoalbum_large
De prompt is heel consistent, je kunt (als je wilt) de locatie veranderen zonder dat het invloed heeft op de dame zelf. Ik vind vooral de witte wieven boven het water goed getroffen.
Prompt:
code:
1
A realistic, full-body photo at dusk of a fit, perfect-bodied, sun tanned woman standing gracefully next to a peat bog in Ireland, with soft mist floating above the still water, creating a dreamy and mysterious atmosphere against a fantastic colored sunset. She has red hair in long, elegant pigtails. Her makeup features a bold gothic style with red lipstick, dramatic eyeliner, with red and orange accents. Her body is adorned with highly detailed gothic tattoos covering her arms, legs, and back. She wears luxurious, tight-fitting red lingerie made of elegant lace, perfectly hugging her body curves. She is fully visible from head to toe in the frame. She poses with her arms stretched upward toward the mother of pearl multi colored sky, her body long, gracefully arched, creating elegant curved lines. Her expression is serious, intense and emotionless, adding a strong and captivating aura. The soft natural lighting highlights her skin, the delicate red fabric, and the intricate tattoo details. The scene is ultra-detailed, colourful, 8K, cinematic fashion editorial photo shoot quality, ideal for a dreamy, moody Instagram aesthetic

• EverLast2002
Mars Warrior schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:09:
[...]

Ik vind die achterbanden maar een rare vorm hebben. Voor de rest zie ik zo snel geen echt rare andere dingen :+
en hoe vind je deze banden.... :o (was een eerdere test, iets met BMW en prototype)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRzoff9yQKEuBvHAVHZx6pSOBvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kwxkReUr8EcWlyi9yFuEG3ZD.png?f=fotoalbum_large

• Yaksa
Een wat onbekende functie die je met AI kunt realiseren is de 'split-frame composition'.
Daarbij creëer je in een afbeelding eigenlijk twee beelden.
Als voorbeeld een beeld waar de camera op het grensvlak van het wateroppervlak is gepositioneerd en dus zowel onder, als boven water 'kijkt'.
De prompt kun je dan zodanig indelen dat je twee verschillende situaties kunt beschrijven.
(dubbel klikbaar voor volledige resolutie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApaV_SUnhrP5hATmm32VVhac08s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHFBwz0R4lh6I6pVKZhXuOm0.jpg?f=fotoalbum_large
Voor diegene die hier ook mee willen werken de prompt:
code:
1
A cinematic split-frame composition where the lens is half-submerged underwater. Below the surface, a serene and calm lakebed stretches out to the shore, softly illuminated by refracted light. A young woman wearing an invisible bikini stands gracefully on the sandy lakebed, her pose tranquil, with her long hair drifting weightlessly in the still water. There are fish swimming around her and seeweed is growing from the lakebed. Above the surface, an furious autumn storm rages ferociously, lightning streaks across the dark clouds, heavy rain pours down and towering waves crash violently on the surface and the shore. In the distance, on the dunes, a weathered, ancient lighthouse struggles against the storm, its light barely piercing through the chaos. The waterline is sharp, with bubbles and light refractions enhancing the split effect. Dynamic lighting highlights the emotional contrast between the calm underwater world and the savage storm above. masterpiece, best quality, highly detailed, photorealistic, cinematic lighting

• EverLast2002
Dit is het gevolg wanneer je collega monteurs 's-nachts de powermapping veranderen en dit niet vertellen aan de monteurs die de volgende dag proefrijden..... (klikbaar) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fExUtoPeBhAEZhzzox-2Z33l3TM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PV1MU7QwDJuB9Q35cd9dkhJh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyGWpVxKdxyxWdXOeH95xi1DVPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ypA5jnMPphctOt2n4vMWXJ05.png?f=fotoalbum_large

model Krea2 Turbo, ksampler#1 9 steps er-sde/simple, ksampler#2 7 steps er-sde/simple

prompt:
surprised bearded mechanic wearing a cap, performing a dramatic wheelie on a silver 2026 BMW boxer prototype racing motorcycle, accelerating at high speed past the brick garages along the race track, front wheel lifted high off the ground, strong sense of speed and motion, M-POWER livery, motion blur on background and spinning rear wheel, concrete pit lane, brick garage row rushing past in the background, race track visible beyond, overcast sky, realistic racing action.

• Yaksa
EverLast2002 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:26:
Dit is het gevolg wanneer je collega monteurs 's-nachts de powermapping veranderen en dit niet vertellen aan de monteurs die de volgende dag proefrijden..... (klikbaar) :
[...]
Niet om het een of ander, maar met een spinnend achterwiel kun je geen wheelie maken (want, geen grip genoeg om de massa omhoog te krijgen).
Wel een grappige afbeelding trouwens.

• EverLast2002
Yaksa schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:37:
[...]

Niet om het een of ander, maar met een spinnend achterwiel kun je geen wheelie maken (want, geen grip genoeg om de massa omhoog te krijgen).
Wel een grappige afbeelding trouwens.
inderdaad, scherp opgemerkt!

deze zijn eerder vanochtend gemaakt, beter denk ik (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t42btzbC5h8oxIYWHaL-0pnIWAM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BhljaBCOuMUtk3Ky1NI4vQZl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6wlZSYSI4njBHijqGmrHSq8OuM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QStCPsIZDdwrkWnERQjAB9Oo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoE90YH4RfhvJHlLg_IJDm7rjSo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Wb05ziFLLiVkFIzl7PPB9LLu.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRYKInGTvEMoZ_JQL053FFomo34=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wEJHcIigW2guiZIIdNGW4as7.png?f=fotoalbum_tile

• Yaksa
Titel: AI does not know how the real world works.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dy9ZBMtTRsi5QedxzKORAokS9xQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/orGLO971l11iGkjfqUZ0Kbpv.jpg?f=fotoalbum_large
code:
1
Two  elves sitting on a treebranch, both playing and having fun with their vintage model handheld gameboys. Dense lush forest, godrays, perfect composition, 8K, sharp focus, highly detailed

[ Voor 19% gewijzigd door Yaksa op 25-08-2026 19:42 ]

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.