• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:42
Yaksa schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:54:
[...]

Wel het goede model inladen, anders werkt het idd niet.
Ik heb dat NVidia bericht een paar keer gelezen maar welk FP8 model bedoelen ze ?!
Ik gebruik nu het BF16 Z-Image Turbo model.

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:03
EverLast2002 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:31:
[...]
Ik heb dat NVidia bericht een paar keer gelezen maar welk FP8 model bedoelen ze ?!
Je moet een NV model variant gebruiken. Die zijn speciaal aangepast 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:31
EverLast2002 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:31:[...]Ik heb dat NVidia bericht een paar keer gelezen maar welk FP8 model bedoelen ze ?!
Van wat ik er uit begrijp is dat je de nieuwste versie van PyTorch moet hebben en modellen NVFP4 en/of NVFP8
Voor video heb je LTX-2 nodig, Nvidia legt hier uit hoe je dat kunt doen.
Hier nog wat meer info over de nieuwste Studio Driver.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

EverLast2002 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:11:
[...]

Heb deze driver en meest recente cuda toolkit geinstalleerd, maar merk niks in ComfyUI qua tijdswinst of verbetering (Z-Image Turbo, text2image)
Heb je wel de specifieke Nvidia modellen gedownload die ze noemen? Ik moet het ook nog proberen hoor. Die video workflow die ze noemen komt volgende maand pas uit als ik het goed lees.

Heb vorige maand toch maar de knip getrokken voor een 5090 en mijn 7900XTX verkocht :P Ik was bang dat die kaart anders in 2026 2x zo duur zou worden.

• Yaksa
kazuka schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:49:
[...]Heb vorige maand toch maar de knip getrokken voor een 5090 en mijn 7900XTX verkocht :P Ik was bang dat die kaart anders in 2026 2x zo duur zou worden.
Met een 5090 aanschaffen is het wel handig om van tevoren even te bekijken of de CPU geen bottleneck gaat worden. Ook de PSU krijgt aardig wat te verduren, niet elke voeding kan genoeg spanning leveren om dat ding draaiende te houden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Yaksa schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:57:
[...]

Met een 5090 aanschaffen is het wel handig om van tevoren even te bekijken of de CPU geen bottleneck gaat worden. Ook de PSU krijgt aardig wat te verduren, niet elke voeding kan genoeg spanning leveren om dat ding draaiende te houden.
Mijn 9950X zal denk ik geen bottleneck zijn maar de CPU doet überhaupt niet veel in ComfyUI toch?

Die PSU was overigens nog een heel avontuur. Ik had er een 1200W platinum voeding bij gekocht van BeQuiet, de Dark Power 14. Dat ding heeft dus echt een ontwerp fout of een slechte batch, want bij plotselinge power spikes, zoals bij het starten van een ComfyUI workflow, greep de overprotection in en viel de PC uit :/

Op de Bequiet subreddit bleken er dus meerdere te zijn met exact hetzelfde probleem. Omgeruild voor een Corsair HX1200i en nu geen problemen meer.

• EverLast2002
Mars Warrior schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:47:
[...]

Je moet een NV model variant gebruiken. Die zijn speciaal aangepast 8)
call me stupid maar ik kan ze nergens vinden. alle modellen van z image turbo zijn minstens 1 maand oud (die gebruik ik dus).

NVidia website:
The sample code for the optimizations is available under the ComfyUI kitchen repository.

en waar is dat dan??

[ Voor 16% gewijzigd door EverLast2002 op 07-01-2026 15:11 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:08

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hier kun je het nieuwe NVFP4 model van Flux 2 Dev vinden, die draait dus 'al' op 24GB VRAM:
https://huggingface.co/bl...LUX.2-dev-NVFP4/tree/main

En @Yaksa ik zie in comfyUI over het algemeen een cpu belasting van 0-10% terwijl ik dingen doe, het is echt niet heel cpu intensief. Je wil graag flink wat ram idd naast een stevige videokaart, maar cpu valt echt mee.

youtube.com/@hisrep

• EverLast2002
DeNachtwacht schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:15:
Hier kun je het nieuwe NVFP4 model van Flux 2 Dev vinden, die draait dus 'al' op 24GB VRAM:

En @Yaksa ik zie in comfyUI over het algemeen een cpu belasting van 0-10% terwijl ik dingen doe, het is echt niet heel cpu intensief. Je wil graag flink wat ram idd naast een stevige videokaart, maar cpu valt echt mee.
Thanks voor de link.
Ik gebruik echter Z-Image Turbo, niet Flux2.....

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@EverLast2002 hier dus: https://huggingface.co/Comfy-Org

De z image, qwen etc zijn daar allemaal in nvfp te vinden. De z image turbo is maar 4.5GB groot (ipv de normale bf16 van 12.3 GB. Ben benieuwd naar kwaliteitsvrschillen, maar denk dat het voor velen hier dus niet heel interessant is omdat ze toch al een 16GB VRAM hebben?

[ Voor 70% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-01-2026 15:20 ]

youtube.com/@hisrep

• EverLast2002
DeNachtwacht schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:15:

Als je de text encoder via je cpu laat lopen (device = cpu) zul je wel meer cpu verbruik zien (loopt nu via je gpu = default).

• EverLast2002

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@EverLast2002 waarom zou ik dat doen? cpu is alleen maar fors langzamer en het werkt achter elkaar, niet tegelijkertijd. Althans zo werkt het in de flux 2 dev workflow (en volgens mij overal). Dus dan liever eerst model in het vram, en daarna text encoder erin. Gaat veel sneller.

[ Voor 18% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-01-2026 15:23 ]

youtube.com/@hisrep

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:15:En @Yaksa ik zie in comfyUI over het algemeen een cpu belasting van 0-10% terwijl ik dingen doe, het is echt niet heel cpu intensief. Je wil graag flink wat ram idd naast een stevige videokaart, maar cpu valt echt mee.
Er zijn er ook die zich geen GPU met 24Gb kunnen veroorloven. Dan kun je alsnog een groot model inladen en dan verplaatst het programma een deel van het model naar het RAM en mag de CPU aan de slag.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Yaksa Tsja, het ligt volgens mij niet aan de grootte van het vram, zodra een model te groot is om in mijn gehele vram te passen kies ik simpelweg een kleiner model. En nogmaals, als je model bijv. 15gb is en de text encoder 4gb is er met een 16GB vram pc geen enkele reden om dat offloaden naar de cpu te gaan doen, of snap ik het nu niet. Eerst gaat het model de vram in, en daarna gaat die eruit en gaat de text encoder het vram in. Dus ze hebben helemaal geen last van elkaar, maar ik laat me graag corrigeren.

[ Voor 16% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-01-2026 15:40 ]

youtube.com/@hisrep

• EverLast2002
Voorlopige conclusie na enkele afbeeldingen gemaakt te hebben met de nvfp4 z-image turbo :
geen enkele snelheidswinst (letterlijk, geen seconde sneller).
Omdat het een ander model is krijg ik wel andere resultaten dan met het bf16 model (fixed seed getest).
Wat nu het voordeel is?
(ik begreep dat het voor alle RTX kaarten gold, ik heb een 3060 12GB).

• Yaksa
EverLast2002 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:48:
Voorlopige conclusie na enkele afbeeldingen gemaakt te hebben met de nvfp4 z-image turbo :
Omdat het een ander model is krijg ik wel andere resultaten dan met het bf16 model (fixed seed getest).
Wat nu het voordeel is?
Heb je ook de nieuwste versie van PyTorch?
Ik zie gebruikers gewoon een compleet nieuwe installatie van ComfyUI doen zodat alle achtergrondprogramma's ook de nieuwste zijn.

• Mars Warrior
EverLast2002 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:48:
Wat nu het voordeel is?
Het is natuurlijk een marketing slide van nVidia die de performance winst meet tussen een BF16 en NVFP4 model op een 5090 hè, die hardwarematige ondersteuning voor FP4 heeft 😌

En inderdaad moet je Python en ComfyUI flink bijwerken om überhaupt alles uit dit model te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mars Warrior op 07-01-2026 16:04 ]

• EverLast2002
Yaksa schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:00:
[...]

Heb je ook de nieuwste versie van PyTorch?
Ik zie gebruikers gewoon een compleet nieuwe installatie van ComfyUI doen zodat alle achtergrondprogramma's ook de nieuwste zijn.
Heb een upgrade gedaan, Pytorch version 2.9.1+cu128 naar Pytorch version 2.9.1+cu130
Daarna weer getest en heb nu een winst van 4 seconden per afbeelding.

• Mars Warrior
EverLast2002 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:59:
[...]

Heb een upgrade gedaan, Pytorch version 2.9.1+cu128 naar Pytorch version 2.9.1+cu130
4 seconden op 40 seconden of op 8 seconden. Oftewel wat is dat op de totale render tijd?

• EverLast2002
Mars Warrior schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:18:
[...]

4 seconden op 40 seconden of op 8 seconden. Oftewel wat is dat op de totale render tijd?
van 30sec naar 26sec totaal rendertijd

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mars Warrior schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:03:
[...]

Het is natuurlijk een marketing slide van nVidia die de performance winst meet tussen een BF16 en NVFP4 model op een 5090 hè, die hardwarematige ondersteuning voor FP4 heeft 😌

En inderdaad moet je Python en ComfyUI flink bijwerken om überhaupt alles uit dit model te halen.
Volgens mij heb je voor al die optimalisaties een RTX 50xx serie nodig, het is dus niet zozeer de topkaarten maar de nieuwste generatie.
EverLast2002 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:59:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Ik heb net maar weer eens een verse install gedaan en krijg dan 2.8.0+cu129 als geinstalleerde versie.

momenteel heb ik geïnstalleerd staan:
code:
1
2
3
4
5
PyTorch:  2.8.0+cu129
CUDA:     12.9
Flash:    2.8.2
Sage:     2.1.1
Triton:   3.5.1

[ Voor 40% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-01-2026 19:54 ]

youtube.com/@hisrep

• EverLast2002
DeNachtwacht schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:37:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Ik heb net maar weer eens een verse install gedaan en krijg dan 2.8.0+cu129 als geinstalleerde versie.

momenteel heb ik geïnstalleerd staan:
code:
1
2
3
4
5
PyTorch:  2.8.0+cu129
CUDA:     12.9
Flash:    2.8.2
Sage:     2.1.1
Triton:   3.5.1
(ik gebruik de portable ComfyUI versie, in Windows 10)
ik heb eerst geupdate via de folder 'update' > update_comfyui_and_python_dependencies.bat

daarna in een command prompt het commando geven: python.exe -m pip install --upgrade torch torchvision torchaudio --extra-index-url https://download.pytorch.org/whl/cu130
(vanuit de python_embeded folder)

dan nogmaals via de Comfyui Manager (GUI) alles updaten.
alles sluiten en opnieuw ComfyUI starten.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dank, en welke versies van bovenstaande (cuda, flash, sage, triton) zijn dan bij jou geinstalleerd?
Eventueel snel te checken via:
code:
1
pip list | Select-String "torch|triton|flash-attn|sageattention"; python --version; python -c "import torch; print('cuda          ', torch.version.cuda)"

youtube.com/@hisrep

• EverLast2002
DeNachtwacht schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 20:50:
Dank, en welke versies van bovenstaande (cuda, flash, sage, triton) zijn dan bij jou geinstalleerd?
Eventueel snel te checken via:
code:
1
pip list | Select-String "torch|triton|flash-attn|sageattention"; python --version; python -c "import torch; print('cuda          ', torch.version.cuda)"
alleen torch staat in een lang overzicht : 2.9.1+cu130

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ah, in dat geval is daar sowieso winst te behalen.

code:
1
2
3
4
python -m pip install --upgrade pip
python -m pip install triton-windows
python -m pip install sageattention
python -m pip install "https://huggingface.co/ussoewwin/Flash-Attention-2_for_Windows/resolve/main/flash_attn-2.8.2+cu129torch2.8.0cxx11abiTRUE-cp312-cp312-win_amd64.whl" "https://huggingface.co/Panchovix/sageattention2.1.1-blackwell2.0-windows-nightly/resolve/main/sageattention-2.1.1-cp312-cp312-win_amd64.whl" --force-reinstall --no-deps

Sage en Flash Attention zijn paketten die het verwerken sneller laten gebeuren, Flash maakt als het ware de snelweg breder, Sage de auto's kleiner (even simpel gezegd). Triton heb je nodig om beide te laden, dus die eerst installeren. Bij Flash moet je de specifieke versie hebben die voor je gpu generatie werkt, ik kan die voor een 30xx serie even niet vinden want dit is dus voor Blackwell (50xx serie).

Modelle als Flux en Z Turbo gebruiken vervolgens automatisch Flash, als je ook Sage wil gebruiken moet je een SageAttention node tussen de model loader en de sampler zetten.

Flash levert je zo'n 2x snelheidswinst op en tot 50% minder geheugengebruik.
Sage is nogmaals 30-40% sneller dan Flash maar heeft wel een theoretisch kwaliteitsverlies v.d. afbeeldingen (>1%)

Disclaimer als je bovenstaand probeert is het risico best aanwezig dat je je comfy breekt dus doe het in een aparte map of wees bereid alles opnieuw in te stellen. Eigen verantwoordelijkheid dus want het is wel echt tweaken, maar ik dacht wellicht hebben sommigen hier er iets aan dus ik deel het even ;)

youtube.com/@hisrep

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:06:
Ah, in dat geval is daar sowieso winst te behalen.

code:
1
2
3
4
python -m pip install --upgrade pip
python -m pip install triton-windows
python -m pip install sageattention
python -m pip install "https://huggingface.co/ussoewwin/Flash-Attention-2_for_Windows/resolve/main/flash_attn-2.8.2+cu129torch2.8.0cxx11abiTRUE-cp312-cp312-win_amd64.whl" "https://huggingface.co/Panchovix/sageattention2.1.1-blackwell2.0-windows-nightly/resolve/main/sageattention-2.1.1-cp312-cp312-win_amd64.whl" --force-reinstall --no-deps

Sage en Flash Attention zijn paketten die het verwerken sneller laten gebeuren, Flash maakt als het ware de snelweg breder, Sage de auto's kleiner (even simpel gezegd). Triton heb je nodig om beide te laden, dus die eerst installeren. Bij Flash moet je de specifieke versie hebben die voor je gpu generatie werkt, ik kan die voor een 30xx serie even niet vinden want dit is dus voor Blackwell (50xx serie).

Modelle als Flux en Z Turbo gebruiken vervolgens automatisch Flash, als je ook Sage wil gebruiken moet je een SageAttention node tussen de model loader en de sampler zetten.

Flash levert je zo'n 2x snelheidswinst op en tot 50% minder geheugengebruik.
Sage is nogmaals 30-40% sneller dan Flash maar heeft wel een theoretisch kwaliteitsverlies v.d. afbeeldingen (>1%)

Disclaimer als je bovenstaand probeert is het risico best aanwezig dat je je comfy breekt dus doe het in een aparte map of wees bereid alles opnieuw in te stellen. Eigen verantwoordelijkheid dus want het is wel echt tweaken, maar ik dacht wellicht hebben sommigen hier er iets aan dus ik deel het even ;)
Als het goed is dan zou een RTX 3060 ook ondersteund moeten worden, daar zit immers een Ampere architectuur in:
FlashAttention-2 with CUDA currently supports: Ampere, Ada, or Hopper GPUs (e.g., A100, RTX 3090, RTX 4090, H100). Support for Turing GPUs (T4, RTX 2080) is coming soon, please use FlashAttention 1.x for Turing GPUs for now. Datatype fp16 and bf16 (bf16 requires Ampere, Ada, or Hopper GPUs)

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Yaksa ja zeker wordt die ondersteund, maar wat ik bedoel is dat in de install url die ik hierboven post dus de specifieke versie voor blackwell wordt geïnstalleerd. Flash is wat ingewikkelder installeren omdat je een specifiek bestand moet hebben voor jouw gpu generatie icm de python en pytorch versie die je hebt, tenzij je hem zelf wil/kan compileren maar dan wordt het nog technischer.

youtube.com/@hisrep

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01 14:41
Vraagje, werkt Z-image al met Forge?

• Yaksa
StGermain schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:43:
Vraagje, werkt Z-image al met Forge?
Ja, maar je dient wel Forge Neo te installeren: hoe te handelen

• Yaksa
Wanna play Pokemon with me?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRl190aA86L1GFIslWpwR3rVdHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZAqZ4QxH9j7GkNmlylwq5KV.jpg?f=fotoalbum_large

Dacht dat het topic wel weer een plaatje kon gebruiken.

• EverLast2002
Rechtstreeks in 1920x1080 renderen kan ook verrassend werken.
Geen upscaling, geen sharpening etc, zo rechtstreeks uit de toverpot :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAOWJ59I_iza7soZkJYeqHb3vL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/np4q3ePnqfTk8DRdjlCDqeZx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rC1aqR66SdRpFK3fGEDDLzsVEzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t2Uyw376HQ6G72FQe58TfDCY.png?f=fotoalbum_large

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FO_s1T_SLqci7IYDx9lKn4cPcUU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vKASyfbgGQWOJQWJgS6Snj3G.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxOay-JPDDLvgUF79d_MoxAZlwk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2Z8f5pofeSEWf8Y3sQdrT3Rp.png?f=fotoalbum_tile
Onegai Senpei (Senpai wil het model simpelweg niet, denk dat het de TE model is)
(misschien fixen met Flux Kontext inpaint, zie wel :+ )
en
Kaassgaaf. Titel bewust. :+

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 08-01-2026 22:11 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:09:
[Afbeelding][Afbeelding]
Onegai Senpei (Senpai wil het model simpelweg niet, denk dat het de TE model is)
(misschien fixen met Flux Kontext inpaint, zie wel :+ )
en
Kaassgaaf. Titel bewust. :+
Z-Image Turbo en REDZImage zijn zonder censuur, als dat het probleem is met Senpai.

• SkyStreaker
EverLast2002 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:09:
[...]

Z-Image Turbo en REDZImage zijn zonder censuur, als dat het probleem is met Senpai.
Ik zal deze weer eens gebruiken!

Anderzijds:
Wat zijn voor jullie succesvolle (Long) CLIP-L en TE combinaties? Er zijn er nogal wat, ook in combi en wordt een beetje "bomen-bos"-verhaal.

Inmiddels deze gevonden:
https://huggingface.co/Kaoru8/T5XXL-Unchained (heeft wel aangepaste json bestanden nodig voor Comfy)

En deze CLIP-L:
https://civitai.com/models/1784001?modelVersionId=2019009

I.C.M.: https://civitai.com/models/920261 (Artsy Lite)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fijzZpbEkSfKqD8nHSs9b7dUao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RROv7REXpIS3KML5nSUDMjAw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door SkyStreaker op 10-01-2026 14:13 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 07:59:
[...]

Ik zal deze weer eens gebruiken!

Anderzijds:
Wat zijn voor jullie succesvolle (Long) CLIP-L en TE combinaties? Er zijn er nogal wat, ook in combi en wordt een beetje "bomen-bos"-verhaal.

Inmiddels deze gevonden:
https://huggingface.co/Kaoru8/T5XXL-Unchained (heeft wel aangepaste json bestanden nodig voor Comfy)

En deze CLIP-L:
https://civitai.com/models/1784001?modelVersionId=2019009

I.C.M.: https://civitai.com/models/920261 (Artsy Lite)

[Afbeelding]
Ben zelf ook nogal aan het experimenteren geweest met andere clip-L varianten en text encoders.
Werd er niet veel wijzer van, eigenlijk meer onoverzichtelijker.
Op een gegeven moment gewoon deze gaan gebruiken :

Long-ViT-L-14-BEST-GmP-smooth-ft.safetensors

t5xxl_fp16.safetensors

Maar flux-dev gebruik ik sowieso niet meer, ben erg gecharmeerd van Z-Image Turbo.
Dat is mijn daily goto model.

• SkyStreaker
EverLast2002 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:42:
[...]

Ben zelf ook nogal aan het experimenteren geweest met andere clip-L varianten en text encoders.
Werd er niet veel wijzer van, eigenlijk meer onoverzichtelijker.
Op een gegeven moment gewoon deze gaan gebruiken :

Long-ViT-L-14-BEST-GmP-smooth-ft.safetensors

t5xxl_fp16.safetensors

Maar flux-dev gebruik ik sowieso niet meer, ben erg gecharmeerd van Z-Image Turbo.
Dat is mijn daily goto model.
Tja, ik kan het niet ontkennen, het werkt wel METEEN:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-O02KB7NP6p5BtTqbMoyY_hVU0M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QLhxvPjhYl0r50M8pgDIxBGx.png?f=fotoalbum_large

Alleen moet ik dit perspectief er nog in krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kErEuVtyjH9O5WQgLRMvbNdvNXI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sNmZU6eVvapahQIcPGLXJwSq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 10-01-2026 16:06 ]

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:54

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Vraagje over ComfyUI (Disclaimer: ik ben nog steeds een beginner en krijg alleen nog wat drama rommel gegenereerd).
Ik zou graag de 'Face restoration CodeFormer' willen gebruiken en vond deze handleiding:
https://stable-diffusion-art.com/codeformer/
Nou ziet sowieso bij mij alles er anders uit omdat ik de electron versie gebruik van ComfyUI.
Anyway, ik krijg nu twee foutmeldingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nE9eYVjjdv_ebcz9i7Z4o5CIqtw=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/GP90MniL6DW5nk21UymheSE2.png?f=fotoalbum_small
Die 'codeformer.pth' heb ik gedownload en in een nieuwe folder geplaatst zo ComfyUI\models\facerestore_models\codeformer.pth
Maar dat ik blijkbaar niet goed?
En die andere foutmelding als ik daar op google dan kom ik uit op
https://huggingface.co/minchul/private_retinaface_resnet50
maar heb geen idee hoe wat ik nu verder moet?
Ik zou verwachten dat ik ergens iets van een safetensor moet downloaden maar zie hier niets?

Waarschuwing; gebruik geen Copilot. Het genereert onzin antwoorden die je veel tijd kosten.

• EverLast2002
Vishari Beduk schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 16:02:
Vraagje over ComfyUI (Disclaimer: ik ben nog steeds een beginner en krijg alleen nog wat drama rommel gegenereerd).
Ik zou graag de 'Face restoration CodeFormer' willen gebruiken en vond deze handleiding:
https://stable-diffusion-art.com/codeformer/
Nou ziet sowieso bij mij alles er anders uit omdat ik de electron versie gebruik van ComfyUI.
Anyway, ik krijg nu twee foutmeldingen:
[Afbeelding]
Die 'codeformer.pth' heb ik gedownload en in een nieuwe folder geplaatst zo ComfyUI\models\facerestore_models\codeformer.pth
Maar dat ik blijkbaar niet goed?
En die andere foutmelding als ik daar op google dan kom ik uit op
https://huggingface.co/minchul/private_retinaface_resnet50
maar heb geen idee hoe wat ik nu verder moet?
Ik zou verwachten dat ik ergens iets van een safetensor moet downloaden maar zie hier niets?
missing nodes (= rood omcirkeld) kun je via de ComfyUI Manager laten fixen door op een optie "install missing custom nodes" te klikken. Maar de electron versie ken ik niet, wellicht zit daar ook wel die fix optie in?

• EverLast2002
@SkyStreaker
"Alleen moet ik dit perspectief er nog in krijgen:"

Blijkbaar is dat een "dingetje" waar veel mensen tegenaan lopen, ik vond deze prompt aanvullingen om het te corrigeren :

upward facing camera angle, viewed from below, low-angle perspective of a (gevolgd door jouw eigen prompt).

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

EverLast2002 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 16:20:
[...]
missing nodes (= rood omcirkeld) kun je via de ComfyUI Manager laten fixen door op een optie "install missing custom nodes" te klikken. Maar de electron versie ken ik niet, wellicht zit daar ook wel die fix optie in?
Die manager had ik al geinstalleerd maar komt niet tevoorschijn. Ik zie wel even na opstarten een melding voorbij flitsen 'installed missing node'.
Ik heb wel een manager die er standaard in zat maar die ziet er totaal anders uit dan wat ik op youtube filmpjes zie. Dus veel van de filmpjes zijn voor mij niet bruikbaar.

Waarschuwing; gebruik geen Copilot. Het genereert onzin antwoorden die je veel tijd kosten.

• Yaksa
Vishari Beduk schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:03:
[...]

Die manager had ik al geinstalleerd maar komt niet tevoorschijn. Ik zie wel even na opstarten een melding voorbij flitsen 'installed missing node'.
Ik heb wel een manager die er standaard in zat maar die ziet er totaal anders uit dan wat ik op youtube filmpjes zie. Dus veel van de filmpjes zijn voor mij niet bruikbaar.
Wanneer je een beginner bent, waarom installeer je dan niet (om te beginnen) de standaard versie van ComfyUI. Dan kun je gewoon vanaf die versie (waar voldoende info en filmpjes van zijn) je verder verdiepen in de materie en wanneer je denkt voldoend kennis verzameld te hebben overstappen naar een andere versie. Alle begin in AI is 'moeilijk', maar je kunt het jezelf ook moeilijker maken door in het begin meteen te veel te willen. Eerst de basis, dan de rest. En mocht je er met ComfyUI niet uitkomen (wat ik wel zou begrijpen, want de leercurve is vrij steil) dan kun je ook nog ForgeUI proberen, die interface is (vind ik) wat makkelijker onder de knie te krijgen. En probeer ook de basics van prompt writing te leren, daar ga je later veel plezier aan hebben.

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Waarom desktop versie ipv portable: Het staat heel duidelijk in de comfyui-wiki 'we strongly recommend using the ComfyUI Desktop version'. Ik heb gewoon dit advies opgevolgd.
Waarom ComfyUI: Dit is de standaard. Het is overal, je ziet ook veel PNG files waarin de complete workflow embedded zit die je dan met ComfyUI weer kan bekijken.
Prompting: Dat is met automatic1111 (wat ik wel goed ken) niet anders.

Anyway, de portable versie op een andere pc geinstalleerd. En daar krijg ik deze workflow wel aan de praat.
Daarna de files gecopieerd van de custom nodes en face restoration folders naar de eerdere pc. Maar helaas probleem blijft. Waarschijnlijk mist de registratie ergens. Dus vandaag verder zoeken.

• SkyStreaker
Waarschijnlijk zitten er nog wel ergens settings onder je \appdata\ folder, in temp or roaming e.d.

• Yaksa
Vishari Beduk schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:10:
Waarom desktop versie ipv portable: Het staat heel duidelijk in de comfyui-wiki 'we strongly recommend using the ComfyUI Desktop version'. Ik heb gewoon dit advies opgevolgd.
Waarom ComfyUI: Dit is de standaard. Het is overal, je ziet ook veel PNG files waarin de complete workflow embedded zit die je dan met ComfyUI weer kan bekijken.
Prompting: Dat is met automatic1111 (wat ik wel goed ken) niet anders.

Anyway, de portable versie op een andere pc geinstalleerd. En daar krijg ik deze workflow wel aan de praat.
Daarna de files gecopieerd van de custom nodes en face restoration folders naar de eerdere pc. Maar helaas probleem blijft. Waarschijnlijk mist de registratie ergens. Dus vandaag verder zoeken.
Sorry voor de opmerkingen van mij die misschien wat 'kinderlijk' overkomen, maar wanneer jij, zonder ook maar enige inhoud of afbeeldingen hier geplaatst hebbende of even aan te geven met welke CPU/GPU je werkt vragen gaat stellen, dan ga ik er vooralsnog even van uit dat je nog niet zoveel van AI beeldgeneratie af weet. En dan geef ik altijd het advies om onderaan de berg te beginnen en niet te snel omhoog te willen lopen.
Overigens is ComfyUI geen standaard, er zijn talloze programma's die plaatjes kunnen maken. En al die programma's hebben de data van de afbeeldingen embedded is. Het ene programma werkt wat makkelijker dan het het andere, is maar net wat je wil of wat je gewend bent. Voor veel programma's is de basis gewoon Stable Diffusion en is er een schil of UI omheen gebouwd. De in te laden modellen / LoRa's bepalen vervolgens (voor een deel) de output. Maar het belangrijkste onderdeel blijft nog steeds de prompt zelf, die stuurt alles aan en is voor het overgrote deel bepalend voor de compositie van de afbeelding. Vandaar ook mijn opmerking om ook daar bij de basis te beginnen. Zonder referentiedata is het lastig inschatten wat iemand wel of niet kan.

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ja, ik had hier een half jaar geleden voor het laatst iets geplaatst en daarna inderdaad niets meer.
Anyway, nu met mijn verse comfyui install zat ik in de templates te bladeren en zag daar ltx-2 staan en toen kon ik mij niet meer inhouden. En inderdaad; het is nu echt heel simpel om zelf een uniek filmpje te maken.
Dus ik ben vandaag fimpjes maken :)

edit: @SkyStreaker ja even gekeken maar die zijn leeg. Ik denk dat de instellingen in een sql-lite database zitten en dus niet copieerbaar zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Vishari Beduk op 11-01-2026 11:07 ]

• Yaksa
Vishari Beduk schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:05:
Ja, ik had hier een half jaar geleden voor het laatst iets geplaatst en daarna inderdaad niets meer.
Anyway, nu met mijn verse comfyui install zat ik in de templates te bladeren en zag daar ltx-2 staan en toen kon ik mij niet meer inhouden. En inderdaad; het is nu echt heel simpel om zelf een uniek filmpje te maken.
Dus ik ben vandaag fimpjes maken :)
Vraagje, wat kost dat nou zo'n filmpje van 20 seconden laten maken?
En kun je ook filmpjes aan elkaar 'plakken' om een wat langer verhaal te maken?
Misschien wel leuk om dan ook het eindresultaat hier te plaatsen, dan kunnen we ook, en dat zou de eerste keer zijn om die mogelijkheid te hebben, wat gerichte feedback geven.

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Een 5 seconde filmpje kost 235 seconde op de 5090 (met afterburner curve limit aan).
Of je ook kan plakken weet ik niet?
Maar mijn fimpjes zijn karakatuur van het gedrag van mijn collega's, dus voor tweakers waarschijnlijk niet grappig.
Hoe dan ook is het interessant om te zien wat de mogelijkheden in 2026 zijn, ik verwacht het komend jaar in allerlei media een stortvloed aan filmpjes nu dit zo makkelijk kan.

• Yaksa
Vishari Beduk schreef op zondag 11 januari 2026 @ 12:29:
Een 5 seconde filmpje kost 235 seconde op de 5090 (met afterburner curve limit aan).
Of je ook kan plakken weet ik niet?
Maar mijn fimpjes zijn karakatuur van het gedrag van mijn collega's, dus voor tweakers waarschijnlijk niet grappig.
Hoe dan ook is het interessant om te zien wat de mogelijkheden in 2026 zijn, ik verwacht het komend jaar in allerlei media een stortvloed aan filmpjes nu dit zo makkelijk kan.
Ik bedoelde niet de gratis versie, maar meer het abbo wat men aan gebruikers probeert te slijten. Voor zover ik weet zijn er geen gratis versies waarmee je locaal filmpjes kunt maken langer dan 5 seconden. 5 seconden is voor een filmpje ook nauwelijks interessant, dan kun je hooguit een mensje rond laten draaien o.i.d. Misschien leuk voor Tik-Tok maar inhoudelijk en artistiek kun je er dan niks mee. Desalniettemin is het wel leuk om de resultaten hier te plaatsen, daar is dit topic ook voor bedoeld.

• Yaksa
Even wat anders.

Titel: The Aliens love their children too

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGPG1e8oIsQ-7hxUowdE5FfjSIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkda9kwripKQX0pa9Ugqyht1.jpg?f=fotoalbum_large

Voor diegene die met dit soort beelden willen experimenteren geef ik hier de prompt:
Het zal er een beetje van afhangen welk model, LoRa, VAE en Text encoder je gebruikt, de consistentie van opeenvolgende beelden met verschillende seeds is redelijk, alhoewel het af en toe voorkomt dat moeder en baby niet echt bij elkaar 'passen'.
De Prompt: 'Illustration art in Art Deco style. Half body shot of an alien insect women holding her baby. Printed on papyrus. Highly detailed, vintage style. Warm dreamlike chiaroscuro lighting, soft rim light, painterly shadows, glowing dust particles, shallow depth of field. Hyperrealistic digital painting, oil-paint texture blended with vintage photorealism, 8k detail, sharp focus, cinematic composition, concept art. Camera Settings: Olympus OM-1 Mark II with OM SYSTEM M.Zuiko Digital ED 65mm lens, f/8 aperture for sharp details, balanced exposure to emphasize all textures. Kodak Professional Ektar 100 film'
Generatie data: Steps: 20, Sampler: Euler, Schedule type: Simple, CFG scale: 1, Distilled CFG Scale: 3.5, Seed: 229452236, Size: 880x1360, Model hash: 3f97fdc57a, Model: flux1-dev, Lora hashes: "flux_realism_lora: 386f7b8e7440", Version: f2.0.1v1.10.1-previous-417-g8ff0dc6f, Module 1: ae, Module 2: t5xxl_fp16, Module 3: ViT-L-14-TEXT-detail-improved-hiT-GmP-TE-only-HF
Time 2.05 minutes on a RTX3060 12Gb.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5NWg05aPi0_G9lOgaQ-F5uRyq0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TCdYXiNZVGHcPXh8H03CCmQz.png?f=fotoalbum_large

Steps: 20, Sampler: Euler, Schedule type: Simple, CFG scale: 1, Distilled CFG Scale: 3.5, Seed: 2115062412, Size: 896x1152, Model hash: fef37763b8, Model: flux1-dev-bnb-nf4-v2, Version: f2.0.1v1.10.1-previous-665-gae278f79, Module 1: ae, Module 2: clip_l, Module 3: t5xxl_fp8_e4m3fn

33 seconden op RTX 4070 Super (12GB Vram)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Yaksa
Felicia schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:37:
[Afbeelding]
Steps: 20, Sampler: Euler, Schedule type: Simple, CFG scale: 1, Distilled CFG Scale: 3.5, Seed: 2115062412, Size: 896x1152, Model hash: fef37763b8, Model: flux1-dev-bnb-nf4-v2, Version: f2.0.1v1.10.1-previous-665-gae278f79, Module 1: ae, Module 2: clip_l, Module 3: t5xxl_fp8_e4m3fn
33 seconden op RTX 4070 Super (12GB Vram)
Leuke poging en het toont ook aan dat de prompt zelf voor het overgrote deel de compositie van het beeld bepaald, maar dat bedoelde ik dus met inconsistentie, dat af en toe moeder en baby niet echt bij elkaar 'passen'

• Felicia
Yaksa schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:59:
[...]

Leuke poging en het toont ook aan dat de prompt zelf voor het overgrote deel de compositie van het beeld bepaald, maar dat bedoelde ik dus met inconsistentie, dat af en toe moeder en baby niet echt bij elkaar 'passen'
True, lijkt ook voor een grote mate afhankelijk van het model en de seed. Ik heb er daarna nog meerdere gedraaid waar het verschil tussen de runs vrij groot is.

• SkyStreaker
Denk dat het door het woord "baby" zelf komt, die is de facto menselijk natuurlijk. "similar alien baby" of "alien baby" kan wellicht voor meer consistentie zorgen?

Met Nepotism VII kwam ik aardig dichtbij, zie de baby en daar komt mijn opmerking vandaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76TYOnA9XVCVQKmlUAGeEY6NB8o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iCBSwKSG69CmXDcznu6dKI4O.png?f=fotoalbum_large

Artsy Dream komt dicht in de buurt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QylFLfhaucVsmLIcQ0ofpc-7d5k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XcO2JWdrgrFiH6LuBy6BpZYq.png?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
Yaksa schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:44:
Even wat anders.

Titel: The Aliens love their children too

[Afbeelding]

Voor diegene die met dit soort beelden willen experimenteren geef ik hier de prompt:
Het zal er een beetje van afhangen welk model, LoRa, VAE en Text encoder je gebruikt, de consistentie van opeenvolgende beelden met verschillende seeds is redelijk, alhoewel het af en toe voorkomt dat moeder en baby niet echt bij elkaar 'passen'.
De Prompt: 'Illustration art in Art Deco style. Half body shot of an alien insect women holding her baby. Printed on papyrus. Highly detailed, vintage style. Warm dreamlike chiaroscuro lighting, soft rim light, painterly shadows, glowing dust particles, shallow depth of field. Hyperrealistic digital painting, oil-paint texture blended with vintage photorealism, 8k detail, sharp focus, cinematic composition, concept art. Camera Settings: Olympus OM-1 Mark II with OM SYSTEM M.Zuiko Digital ED 65mm lens, f/8 aperture for sharp details, balanced exposure to emphasize all textures. Kodak Professional Ektar 100 film'
Generatie data: Steps: 20, Sampler: Euler, Schedule type: Simple, CFG scale: 1, Distilled CFG Scale: 3.5, Seed: 229452236, Size: 880x1360, Model hash: 3f97fdc57a, Model: flux1-dev, Lora hashes: "flux_realism_lora: 386f7b8e7440", Version: f2.0.1v1.10.1-previous-417-g8ff0dc6f, Module 1: ae, Module 2: t5xxl_fp16, Module 3: ViT-L-14-TEXT-detail-improved-hiT-GmP-TE-only-HF
Time 2.05 minutes on a RTX3060 12Gb.
women is meervoud, bedoel je niet woman ?

• Yaksa
SkyStreaker schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:04:
Denk dat het door het woord "baby" zelf komt, die is de facto menselijk natuurlijk. "similar alien baby" of "alien baby" kan wellicht voor meer consistentie zorgen?
Door het wijzigen van het woord 'baby' in 'offspring' is de consistentie sterk verbeterd.
Waaruit maar weer blijkt dat je in een prompt uiterst precies moet zijn wat je exact bedoeld. (Ergens ook logisch want voor AI is het heel lastig om verbanden en de hele context van de prompt te 'begrijpen').
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCustk6LrYL3wSGeWmTWsiwckmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kP9IRqmO8pdbvYuj5S6EdrNn.jpg?f=fotoalbum_large

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 06:53
Kwam dit vandaag tegen en ziet er best prima uit om lokaal mee te spelen en ook nog eens vram vriendelijk. (vanaf 12GB) YouTube: LTX-2 - 20 seconds Video + Audio | Advanced ComfyUI Workflow | T2V+I...
Dit is overigens deel 1 van 2 maar deel 2 is nog niet uit

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• EverLast2002
Yaksa schreef op zondag 11 januari 2026 @ 22:21:
[...]

Door het wijzigen van het woord 'baby' in 'offspring' is de consistentie sterk verbeterd.
Waaruit maar weer blijkt dat je in een prompt uiterst precies moet zijn wat je exact bedoeld. (Ergens ook logisch want voor AI is het heel lastig om verbanden en de hele context van de prompt te 'begrijpen').
[Afbeelding]
A young mother with her newborn child

En dan alien en insect-like eraan toevoegen?
Dat is het leuke ervan, elk nieuw of veranderd woord geeft weer een andere afbeelding.
Los van het model en/of LoRa die gebruikt worden.

• The-Source
Bij korte omschrijvingen is impact grote dan bij lange en doe je het wel testen met fixed seed? 1 nummertje verschil in seed is zelfs bij dezelfde woorden al grote impact

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Even gespeeld met dat nieuwe LTX2 model om mijn nieuwe 5090 te laten zweten.

Het fp8 model (27GB) maakt onderstaande video in 97 seconden. Dit is met de standaard prompt die meekomt met de I2V workflow. Ik heb de starting image gemaakt door het eerste stuk van de prompt in Gemini te gooien en Nano Banana er een plaatje van te laten maken.
A close-up shot of a young waitress in a retro 1950s diner, her warm brown eyes meeting the camera with a gentle smile. She wears a black polka-dot dress with an elegant cream lace collar, her reddish-brown hair styled in an elaborate updo with delicate curls framing her freckled face. Soft, warm light from overhead fixtures illuminates her features as she stands behind a yellow counter. The camera begins slightly to her side, then slowly pushes in toward her face, revealing the subtle rosy blush on her cheeks. In the blurred background, the soft teal walls and a glowing red "Diner" sign create a nostalgic atmosphere. The ambient sounds of clinking dishes, distant conversations, and the gentle hum of a jukebox fill the air. She tilts her head slightly and says in a friendly, warm voice: "Welcome to Rosie's. What can I get for you today?" The mood is inviting, timeless, and full of classic American diner charm.
Geen idee waarom ze met een Brits accent spreekt :P En de ambient sounds vallen een beetje weg, maar toch wel leuk wat er mee mogelijk is. Vreemd genoeg geeft het kleinere nvfp4 model (20GB) een out-of-memory error dus die heb ik nog niet kunnen testen. Zal vast iets fout doen.

• Yaksa
kazuka schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 04:03:
Even gespeeld met dat nieuwe LTX2 model om mijn nieuwe 5090 te laten zweten.
Het fp8 model (27GB) maakt onderstaande video in 97 seconden. Dit is met de standaard prompt die meekomt met de I2V workflow. Ik heb de starting image gemaakt door het eerste stuk van de prompt in Gemini te gooien en Nano Banana er een plaatje van te laten maken.
[...]
[Streamable: LTX2video]
Geen idee waarom ze met een Brits accent spreekt :P En de ambient sounds vallen een beetje weg, maar toch wel leuk wat er mee mogelijk is. Vreemd genoeg geeft het kleinere nvfp4 model (20GB) een out-of-memory error dus die heb ik nog niet kunnen testen. Zal vast iets fout doen.
Leuk dat het kan, maar mij vallen toch wel een aantal zaken op; het neon bord zou 'Diner' moeten weergeven, maar er staat iets van 'Deer". En de dame in kwestie kijkt ineens nogal scheel in de laatste frames.

• SkyStreaker
8)7 8)7 8)7 _O-

Soms...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3f3XIAy-0NEzo--lMFiK_dsXXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k2JQUhfFOfTT11UthZYg9GMD.png?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
Ik had er gisteren ook eentje tussenzitten, gebeurt zo af en toe weleens dat er iets "aparts" uitkomt....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ephZtjY8-xr1SZgTLNUEMIIAWZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N7eAEID3m9i6hn4X0JS9TFIt.png?f=fotoalbum_large

• Felicia
EverLast2002 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:50:
[...]

Ik had er gisteren ook eentje tussenzitten, gebeurt zo af en toe weleens dat er iets "aparts" uitkomt....

[Afbeelding]
Pas maar op, misschien zien we die nog wel terug in het volgende Fast and the Furious deel :D

Hier ook aan 't spelen met Z-image turbo. Interessante resultaten die nu soms meer relevant zijn dan ik bij Flux zag met wat minder detail.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xQfRJVrvI_RFFtbf93QLTDpiNY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nAqPqXez1JtfzxsonjUjaKSt.png?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
Black Forest Labs heeft een "klein" model uitgebracht.
(4 modellen, naar gelang je hardware). Modellen zijn te downloaden of online te gebruiken.

FLUX.2 [klein]

meer info en duidelijk overzicht en download links

[ Voor 22% gewijzigd door EverLast2002 op 17-01-2026 12:38 ]

• Yaksa
EverLast2002 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 12:12:Black Forest Labs heeft een "klein" model uitgebracht.
(4 modellen, naar gelang je hardware). Modellen zijn te downloaden of online te gebruiken.
FLUX.2 [klein]
Je mag er wel even bij vertellen dat je toch al minstens een RTX3090 of 4070 moet hebben om ermee te kunnen werken.

• EverLast2002
Yaksa schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 12:29:
[...]

Je mag er wel even bij vertellen dat je toch al minstens een RTX3090 of 4070 moet hebben om ermee te kunnen werken.
Volgens Sebastian Kamph draait dit model op een "potato", dus lage systeemeisen.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd/gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door EverLast2002 op 17-01-2026 12:35 ]

• Yaksa
EverLast2002 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 12:33:[...]Volgens Sebastian Kamph draait dit model op een "potato", dus lage systeemeisen.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd/gebruikt.
En wanneer ik de comments onder dat filmpje lees dan zijn er zowat geen verbeteringen, terwijl de gebruikelijke fouten (3 vingers, of 7, of 6 tenen, proportionele 'mistakes', enz.) uit Flux1 er nog steeds in zitten. Dus ik ga deze vooralsnog niet gebruiken, temeer omdat LoRa's van Flux1 bij dit model niet werken, dit model extreem promptgevoelig is ('Prompt following is heavily influenced by the prompting style') en de prompt soms helemaal niet datgene oplevert wat je had verwacht ('The model may fail to generate output that matches the prompts').
Maar even afwachten dus met installeren, totdat het model wat updates heeft gehad. Bij Flux1 duurde het ook even voordat het model enigszins bruikbaar was.

• EverLast2002
Yaksa schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 13:20:
[...]

En wanneer ik de comments onder dat filmpje lees dan zijn er zowat geen verbeteringen, terwijl de gebruikelijke fouten (3 vingers, of 7, of 6 tenen, proportionele 'mistakes', enz.) uit Flux1 er nog steeds in zitten. Dus ik ga deze vooralsnog niet gebruiken, temeer omdat LoRa's van Flux1 bij dit model niet werken, dit model extreem promptgevoelig is ('Prompt following is heavily influenced by the prompting style') en de prompt soms helemaal niet datgene oplevert wat je had verwacht ('The model may fail to generate output that matches the prompts').
Maar even afwachten dus met installeren, totdat het model wat updates heeft gehad. Bij Flux1 duurde het ook even voordat het model enigszins bruikbaar was.
Sebastian zegt dat het 9b model geen (of amper) last heeft van anatomische afwijkingen.
Ik heb hem gedownload, ga het nu uitproberen.

• SkyStreaker
Na een zwaar filosofische discussie in ChatGPT sloot ik af met het verozek tot een afbeelding van een metafoor in combinatie met "fingerguns", toch mooi dat ChatGPT "intentie" best goed lijkt te begrijpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCIOAYG2RsCCQw_X4NPVu0J6MOs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2xrvVRk4YLs0lsDdCHJQ0hCV.png?f=fotoalbum_large

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SkyStreaker schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:44:
Na een zwaar filosofische discussie in ChatGPT [...]
offtopic:
My god... :X

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• SkyStreaker
Niet te zwaar aan tillen hoor :P Het is puur vermaak, ik bedoel het ook sarcastisch _/-\o_

Vandaar ook de fingerguns :D

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 17-01-2026 17:16 ]

• EverLast2002
even snel getest met de "klein base" versie, 20 steps.
dit is overigens het nvfp4 model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2Xp1S8ITfp41DimeSGE4mMkBq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SkvDblYbYYnPCQi3QnOZOe8C.png?f=fotoalbum_large

straks nog wat verder testen...

• SkyStreaker
EverLast2002 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 18:32:

[Afbeelding]

Wil je de prompt e.d. even laten zien? 8)

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 20:29:
[...]

Wil je de prompt e.d. even laten zien? 8)
(Deze prompt is een mix van vorige prompts die ik had en heb hem tot 1 gemaakt).

prompt:
upward facing camera angle, viewed from below, low-angle perspective, a dirty dusty black Mercedes-AMG GT Coupé, the car is professionally lowered and features large ultra-wide sport rims with an extreme deep-dish design, the wheels have dusty stepped lips. highly detailed headlights and rims. parked in front of a Mercedes-Benz dealership showroom, it's a sunny afternoon, extreme realism, lifelike metal and paint reflections, realistic rubber and glass materials, visible interior details through the windows, correct body geometry

model: flux-2-klein-base-9b-nvfp4.safetensors
sampler: euler (scheduler ??? > kun je nergens selecteren)
steps: 20
seed: 432262096973496
dimension: 1792x1120

• SkyStreaker
EverLast2002 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 20:40:
[...]

model: flux-2-klein-base-9b-nvfp4.safetensors
sampler: euler (scheduler ??? > kun je nergens selecteren)
steps: 20
seed: 432262096973496
dimension: 1792x1120
Ik weet niet of je de nieuwe UI/UX van ComfyUI gebruikt maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLKBiEnXy1nnJfXsnl4gxNMGv8U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sJT2MVneyw4p1pyJxaWErFdI.png?f=user_large

Druk op dat embleem en dan breidt hij uit, je kan tegenwoordig delen flow consolideren.

Niet helemaal wakker _/-\o_ Klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 17-01-2026 20:54 ]

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 20:51:
[...]

Ik weet niet of je de nieuwe UI/UX van ComfyUI gebruikt maar:

[Afbeelding]

Druk op dat embleem en dan breidt hij uit, je kan tegenwoordig delen flow consolideren.
Die knop kende ik al, inderdaad opent ie dan een ander veld (rete irritant vind ik die subgraph optie, maargoed). Daar staat nergens een scheduler.

• SkyStreaker
EverLast2002 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 20:55:
[...]

Die knop kende ik al, inderdaad opent ie dan een ander veld (rete irritant vind ik die subgraph optie, maargoed). Daar staat nergens een scheduler.
Ik heb gemengde gevoelens, voor spaghetti als dit: https://civitai.com/model...bo?modelVersionId=2589460 (hij maakt hem binnenkort ook Flux2 geschikt, zoekt naar testers!) vindt ik dat wel weer fijn.

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 21:00:
[...]

Ik heb gemengde gevoelens, voor spaghetti als dit: https://civitai.com/model...bo?modelVersionId=2589460 (hij maakt hem binnenkort ook Flux2 geschikt, zoekt naar testers!) vindt ik dat wel weer fijn.
Zoals je wellicht weet kun je die spaghetti slierten uitschakelen (show/hide links).
Dat geeft ook weer rust en overzicht.

• SkyStreaker
EverLast2002 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 21:11:
[...]

Zoals je wellicht weet kun je die spaghetti slierten uitschakelen (show/hide links).
Dat geeft ook weer rust en overzicht.
Nee! Wist ik niet! TOP! :D

• SkyStreaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmpwhydpFKTeS-lczEPykl1CnXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tb84bbiCfllASNI0hqq0T7Aw.png?f=fotoalbum_large

Nee, nee mevrouw - ik zal niet meer fout parkeren!

Nova Reality ZI, Clip skip 1, 832x1216, Euler/Simple, Seed: 677175825, CFG 1.00 / 9 STEPS

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
A tough europunk law enforcement woman in combat uniform sits on a worn and severely neglected concrete staircase at night. It's riddled with rubble and graffiti.

The composition favors foreground perspective over symmetry.
The camera is locked very low at step height and clearly offset to the side of the staircase, never frontal.

The camera starts extremely close to her puma sneakers in the foreground.
Her puma sneaker dominates the frame and partially blocks her body, both realistic sneakers are visible within the frame. The edge of the soles of the puma sneakers emit a quite bright neon-white light.

One leg extends down the steps toward the camera, the other bent.
Her posture is stoic, casual, and completely unbothered.

A massive industrial cyberpunk longsword is planted into the ground beside her.
The blade points straight down and is slightly embedded into the concrete.
She rests one hand loosely on the hilt, not gripping it, relaxed and effortless.

The monolithic sword sits ((off to her side:1.2)), separate from her legs, and does not follow the direction of her body or the camera.
(Cold ice-blue neon light glows from internal energy channels within the blade and along its edges:1.2), the futuristic sword has white text that distinctly says SLAMMAJAMMA

She wears apparent large sporty semi-transparent spectral shades with a black rim.
The lenses show thin-film interference with subtle oil-slick rainbow iridescence shifting with the light.

The focus begins at the shoe and slowly moves upward.
Her face remains secondary and emotionally unreadable.

The background is gritty and oppressive, with dark city structures, dirty neon reflections, polluted haze, and faint holographic light.
Cinematic quality, film grain, low ISO

Geen NEG.

Z-Image Turbo FP8 [Kijai]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhNoJxw0W-hKS9f4tYpoG3V5a7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kRiC98CSdjYpq64LEPAFsRrV.png?f=fotoalbum_large

Upscaler op alles is https://civitai.com/models/438378/nomos8khat-lotf

[ Voor 79% gewijzigd door SkyStreaker op 18-01-2026 11:01 ]

• EverLast2002
De vuile Porsche bij de BMW dealer parkeren...

Het scheduler gebeuren snap ik nog niet, er is nu een Flux2Scheduler node die erbij staat,
waar je niks in kunt selecteren alleen het aantal steps.

-edit: The scheduler in that workflow is "Flux2Scheduler", a specific-to-flux2 custom scheduler, it behaves similar to "Simple" but shifts the scale when you change the resolution.
It's not available in the regular KSampler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4j8pBYHKtvR4tA6vJTtux-5EfM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v6IXcOIvvF1jyR5xC1JsR4LP.png?f=fotoalbum_large

geen upscaling, sharpening etc.
model: flux-2-klein-9b-nvfp4.safetensors
steps: 8
sampler: euler_ancestral_pp_cfg
1216x832

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cK0vgOKp0qowsl6RUJR33A2mf9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o1vnf5fO5LcGiehKFW9oCRLN.png?f=fotoalbum_large

dpmpp_3m_sde

[ Voor 37% gewijzigd door EverLast2002 op 18-01-2026 14:38 ]

• Yaksa
EverLast2002 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:33:De vuile Porsche bij de BMW dealer parkeren...
Het scheduler gebeuren snap ik nog niet, er is nu een Flux2Scheduler node die erbij staat,
waar je niks in kunt selecteren alleen het aantal steps.
Ik snap wel meer niet, bijv. waarom kunnen die auto's alleen maar rechtuit rijden?

• EverLast2002
Yaksa schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:00:
[...]

Ik snap wel meer niet, bijv. waarom kunnen die auto's alleen maar rechtuit rijden?
Ik had deze vanochtend in de serie er tussen zitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xsoyn71mDx09EgvhyH649omGjSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D0hVVqq6I0uQ5pdNCYoQQHRP.png?f=fotoalbum_large

Mij is ooit met rijles geleerd dat je je stuur/wielen altijd RECHT moet zetten als je hem parkeert.
En zo parkeer ik mijn eigen auto zelf ook, altijd met de wielen rechtuit. :) ;)

• Yaksa
EverLast2002 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:08:[...]Ik had deze vanochtend in de serie er tussen zitten:
Mij is ooit met rijles geleerd dat je je stuur/wielen altijd RECHT moet zetten als je hem parkeert.
En zo parkeer ik mijn eigen auto zelf ook, altijd met de wielen rechtuit. :) ;)
Dat hangt er van af of je op een helling staat of niet.
Op een helling parkeer ik altijd zodanig dat de auto in ieder geval niet de weg op kan rollen.
Overigens bedoelde ik met mijn opmerking (en dat is dus een tekortkoming qua proporties in dit model) dat de dikke banden te dik zijn om in de wielkasten te kunnen draaien (of de luchtvering is ingezakt, kan ook). ;)

• EverLast2002
Yaksa schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:25:
[...]

Dat hangt er van af of je op een helling staat of niet.
Op een helling parkeer ik altijd zodanig dat de auto in ieder geval niet de weg op kan rollen.
Overigens bedoelde ik met mijn opmerking (en dat is dus een tekortkoming qua proporties in dit model) dat de dikke banden te dik zijn om in de wielkasten te kunnen draaien (of de luchtvering is ingezakt, kan ook). ;)
ooh oke, haha. ja ze staan vaak erg laag inderdaad. komt misschien ook door de toevoeging "masterfully lowered", of "professionally lowered".
ik had onlangs een prompt waarin extra werd benadrukt dat de afstand tussen band en wielkast minimaal moest zijn. Die gebruik ik niet meer. Resultaat was hetzelfde als nu.

• SkyStreaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxKLioUw99uci7ghrmT9FEOvfbs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ROV60LXBJmRDWYWqXfp0csbo.png?f=fotoalbum_large

"Nee hoor, ik heb geen midlife crisis, hoe kom je erbij?"

• Yaksa
Zoals jullie misschien wel weten probeer ik soms om de grenzen van een bepaald model op te zoeken.
Dat doe ik meestal door een prompt op te stellen waarmee een afbeelding gemaakt zou moeten worden die niet of nauwelijks beïnvloed zou moeten zijn door de trainingsdata, wat eigenlijk allemaal bestaande beelden zijn. Dus door iets te laten genereren waar zowat geen beelden van zijn zou het model meer op de prompt zelf af moeten gaan. Soms lukt dat aardig, zo ook bij deze:

Titel: Some Species of Prehistoric Insects

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1aLS2v1G86nQAhnoZUWFy_k3nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fjm3dAyT2NSUoQVCjcaKQZFs.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWGyozZJHDdJXrL43oX-y5Q1QHA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8P3mjqRUGQtRMXctXM9OvGD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D02v5VFdeuAsH0ASqBqFgY0Kpns=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iV5AYsVOJvoRvB3nsAXlfkiu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNGjsSZIaSHTMDxK7UKNjRslRfQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vByRbTHvCG5ij1JXvlwnCx4K.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingen zijn dubbel klikbaar voor echte resolutie.
Wil je zelf ook prehistorische insecten tot leven wekken?
Hier is de prompt: A prehistoric arial overview of a flock of cute but creepy flying Caihong Juji's. bright colored feathers on their wings and tails, the colored skin on their bodys with veins showing, reptillian eyes, liquid metal, geometry, fashion, neural networks, mycelium, above a tropical forest, beautiful masterpiece, hyper-detailed, Ophelia, Nicoletta Ceccoli, Brian Froud, natural colors, imaginative. Camera Settings: Olympus OM-1 Mark II with OM SYSTEM M.Zuiko Digital ED 18mm wide angle lens, f/16 aperture for sharp details, balanced exposure to emphasize all textures. Kodak Professional Ektar 100 film
Veel plezier ermee.....

• EverLast2002
Misschien nog de moeite waard om te vermelden dat de eerder geposte 'vieze Porsche' afbeeldingen snel werden gerendered. Gemiddeld 0:25sec per afbeelding (flux-2-klein-9b-nvfp4.safetensors).

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:48:
[Afbeelding]

"Nee hoor, ik heb geen midlife crisis, hoe kom je erbij?"
ben nieuwsgierig naar de prompt hiervan..

• The-Source
EverLast2002 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 18:32:

[Afbeelding]

Ik zou niet gaan rijden met deze velgen. Verdeling van de bouten en het rubber van de wielen zit ook niet echt goed in de velg (vooral achter) Maar verder best leuk resultaat, ook al zijn de velgen wel erg schoon tov de rest van de auto.
edit:
Blijkbaar relatief oude post gequote 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door The-Source op 19-01-2026 15:24 ]

• SkyStreaker
EverLast2002 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:28:
[...]

ben nieuwsgierig naar de prompt hiervan..
Lang, heeft ook effe geduurd :+ Flux structuur:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
A strictly serious documentary style night photograph of a small rural town square car meet, captured as if it were a respected official event and documented with complete deadpan sincerity.
Unnecessarily dramatic action photography from a very low ground level angle, close to the asphalt, slightly off center toward the front corner of the car.
A wide angle lens exaggerates the foreground, stretching perspective and making the front bumper, wheels and wing appear oversized, reminiscent of overconfident late 80s early 90s automotive magazine shots where drama clearly outweighs realism.
The camera focus prioritizes the front of the car and the driver, while the surrounding crowd naturally falls slightly out of sharp focus due to depth of field.
In the center stands a tiny, boxy, Lada-like hatchback treated as the undisputed star of the show.
The car is painted blinding neon green with absolute confidence, mismatched with a glossy black carbon fiber hood that looks surprisingly professional despite the humble platform.
Intense symmetrical neon green underglow spills evenly across the asphalt, washing the pavement, shoes and lower legs of the crowd in a controlled green glow.
The headlights emit the exact same saturated neon green light, theatrical and unnatural, yet treated as a fully legitimate and intentional modification.
The green beams cut forward, subtly illuminating nearby faces and legs.
The car sits on extremely wide wheels with extreme negative camber, suspension slammed to absurdly low height.
A massive professionally fitted widebody kit flares dramatically outward far beyond the original chassis proportions.
Exaggerated spacers push the track width outward so the absurd arches and wheel width actually align.
The tires are thick, stretched whitewalls, razor clean and high contrast against the neon paint, a bizarre but deliberate mix of vintage style and modern grip.
Aerodynamics.
A huge track focused front splitter juts far forward and sits dangerously low, physically held in place by thin metal support cables and rigid mounting rods.
The cables run upward from the splitter to fixed mounting points on the front bumper and upper structure, appearing structurally necessary to prevent sagging, scraping, or collapse.
The entire setup is aggressively over engineered and treated with dead serious aerodynamic respect despite the car clearly not needing it.
A comically oversized rear wing dominates the back of the car, obviously designed for a much faster vehicle and mounted without a trace of irony.
Through the windshield the driver is clearly visible, a composed middle aged man in the midst of a quiet midlife reaffirmation.
He wears a fitted t shirt, slightly pricey sneakers, and a watch that signals recent disposable income rather than long term taste.
He sits calmly with hands light on the wheel, expression neutral and quietly self assured, fully convinced this car validates his choices.
A matte black windshield banner stretches across the top of the glass in an early 2000s internet font, crisp white letters reading exactly R0XX0RZ UR B0XX0RZ.
The lettering is sharp, evenly spaced, fully legible, and unaffected by reflections or lighting.
The front license plate is perfectly readable in a clean European black on yellow format with NL designation.
The plate reads M1DL1F3 of which the sequence is letter M, digit 1, letter D, letter L, digit 1, letter F, digit 3. The licence plate is illuminated mostly by neutral white light with only minimal green spill from the surrounding neon.
Around the car stands a varied crowd of car enthusiasts forming a respectful semicircle.
Ages, faces, clothing styles, body types and postures are noticeably different with no repetition or cloning.
Some men stand with arms folded studying wheel fitment and ride height with professional detachment, others quietly film on their phones, screens catching faint green reflections.
The crowd remains observational rather than reactive, treating the scene with formal seriousness.
Among them are several confident adult women with fuller heavier builds, dressed in tight low cut overtly provocative outfits that feel slightly mismatched for a rural car meet.
Cleavage forward tops, short skirts and bodycon dresses are worn casually, their presence fully integrated into the scene without anyone reacting.

Several promotional women, also fuller figured and very busty in deliberately attention grabbing outfits, slowly circle the car in a calm unhurried loop, pausing near the front and sides as if formally presenting features.
Their expressions remain neutral to mildly performative, restrained routine showgirls fulfilling an expected role at an otherwise very earnest event.
Thin deliberate smoke machine fog drifts at ankle height, mixing with the neon underglow to create a soft glowing haze around the lower car and the feet of the crowd, accepted as completely normal.
Balanced cinematic night lighting, razor sharp focus on the primary subject, realistic textures and materials, vertical composition, documentary realism, no wink, no parody, no fantasy stylization.

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:17:
[...]

Lang, heeft ook effe geduurd :+ Flux structuur:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
A strictly serious documentary style night photograph of a small rural town square car meet, captured as if it were a respected official event and documented with complete deadpan sincerity.
Unnecessarily dramatic action photography from a very low ground level angle, close to the asphalt, slightly off center toward the front corner of the car.
A wide angle lens exaggerates the foreground, stretching perspective and making the front bumper, wheels and wing appear oversized, reminiscent of overconfident late 80s early 90s automotive magazine shots where drama clearly outweighs realism.
The camera focus prioritizes the front of the car and the driver, while the surrounding crowd naturally falls slightly out of sharp focus due to depth of field.
In the center stands a tiny, boxy, Lada-like hatchback treated as the undisputed star of the show.
The car is painted blinding neon green with absolute confidence, mismatched with a glossy black carbon fiber hood that looks surprisingly professional despite the humble platform.
Intense symmetrical neon green underglow spills evenly across the asphalt, washing the pavement, shoes and lower legs of the crowd in a controlled green glow.
The headlights emit the exact same saturated neon green light, theatrical and unnatural, yet treated as a fully legitimate and intentional modification.
The green beams cut forward, subtly illuminating nearby faces and legs.
The car sits on extremely wide wheels with extreme negative camber, suspension slammed to absurdly low height.
A massive professionally fitted widebody kit flares dramatically outward far beyond the original chassis proportions.
Exaggerated spacers push the track width outward so the absurd arches and wheel width actually align.
The tires are thick, stretched whitewalls, razor clean and high contrast against the neon paint, a bizarre but deliberate mix of vintage style and modern grip.
Aerodynamics.
A huge track focused front splitter juts far forward and sits dangerously low, physically held in place by thin metal support cables and rigid mounting rods.
The cables run upward from the splitter to fixed mounting points on the front bumper and upper structure, appearing structurally necessary to prevent sagging, scraping, or collapse.
The entire setup is aggressively over engineered and treated with dead serious aerodynamic respect despite the car clearly not needing it.
A comically oversized rear wing dominates the back of the car, obviously designed for a much faster vehicle and mounted without a trace of irony.
Through the windshield the driver is clearly visible, a composed middle aged man in the midst of a quiet midlife reaffirmation.
He wears a fitted t shirt, slightly pricey sneakers, and a watch that signals recent disposable income rather than long term taste.
He sits calmly with hands light on the wheel, expression neutral and quietly self assured, fully convinced this car validates his choices.
A matte black windshield banner stretches across the top of the glass in an early 2000s internet font, crisp white letters reading exactly R0XX0RZ UR B0XX0RZ.
The lettering is sharp, evenly spaced, fully legible, and unaffected by reflections or lighting.
The front license plate is perfectly readable in a clean European black on yellow format with NL designation.
The plate reads M1DL1F3 of which the sequence is letter M, digit 1, letter D, letter L, digit 1, letter F, digit 3. The licence plate is illuminated mostly by neutral white light with only minimal green spill from the surrounding neon.
Around the car stands a varied crowd of car enthusiasts forming a respectful semicircle.
Ages, faces, clothing styles, body types and postures are noticeably different with no repetition or cloning.
Some men stand with arms folded studying wheel fitment and ride height with professional detachment, others quietly film on their phones, screens catching faint green reflections.
The crowd remains observational rather than reactive, treating the scene with formal seriousness.
Among them are several confident adult women with fuller heavier builds, dressed in tight low cut overtly provocative outfits that feel slightly mismatched for a rural car meet.
Cleavage forward tops, short skirts and bodycon dresses are worn casually, their presence fully integrated into the scene without anyone reacting.

Several promotional women, also fuller figured and very busty in deliberately attention grabbing outfits, slowly circle the car in a calm unhurried loop, pausing near the front and sides as if formally presenting features.
Their expressions remain neutral to mildly performative, restrained routine showgirls fulfilling an expected role at an otherwise very earnest event.
Thin deliberate smoke machine fog drifts at ankle height, mixing with the neon underglow to create a soft glowing haze around the lower car and the feet of the crowd, accepted as completely normal.
Balanced cinematic night lighting, razor sharp focus on the primary subject, realistic textures and materials, vertical composition, documentary realism, no wink, no parody, no fantasy stylization.
holy moly..... zelf bedacht allemaal?
ik schakel weleens de hulp in van chatgpt, please create 5 flux stable diffusion prompts bla bla bla...

• EverLast2002
Ik liep vanmiddag rond in het bos van de maan van Endor, en zag een paar helmen liggen.
Wellicht achtergelaten na een hevig gevecht...
(klik op de thumbnails)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ONclcM7H1OWzkl9el1vifLBtrE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4fjqVwKr758DSAhmRNfZIdAe.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFhxznYmw2w3WcnWh8etFP6inWY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7l6rN4RBeIPXSaxORyqZbJ87.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3t7PpCr69xD8Ft8S3X963Bx8O5U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ry8C7JRyY6ALZl6WDBqTALYs.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oObl8xfzRfxetM--u7yrAagzodY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mQ3r3735NZ52c0I4GGALHbGs.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8C4Ol-JVUDjCLpxrDuiejYM2WHY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dF8coYV4vbsCTemNevoltODd.png?f=fotoalbum_tile
laatste afbeelding is model flux-2-klein-base-9b-nvfp4, de anderen flux-2-klein-9b-nvfp4

prompt:
from a slight overhead angle, thrown away Stormtrooper helmet on the ground in the forest of Endor, close-up cinematic framing, slightly scuff marked armor, moisture, dense forest dissolving into foggy background, thick atmospheric mist swirling around the ground, golden hour glow piercing through haze, dramatic backlight creating a glowing rim, horizontal anamorphic lens flare, soft bloom highlights, volumetric fog, cinematic contrast, shallow depth of field, ultra-detailed photorealistic textures, film grain, epic sci-fi film still realism, Star Wars.

[ Voor 14% gewijzigd door EverLast2002 op 20-01-2026 12:50 ]

• SkyStreaker
EverLast2002 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:11:
[...]

ik schakel weleens de hulp in van chatgpt, please create 5 flux stable diffusion prompts bla bla bla...
Opzet gemaakt die was op zich al groot en dan uiteindelijk met behulp van LLM (Wil graag nog een local vinden die specifiek geschikt is gemaakt voor Flux/ZIT) verfijnd. ChatGPT begrijpt de structurering beter dan Grok.

Als je echter vraagt om de prompt te consolideren of echt kort en bondig te maken, gaat het overhoop in Flux, ZIT nog niet geprobeerd met de prompt in kwestie. Voor Z-image ben ik op het moment met deze TE aan het knoeien: https://civitai.com/model...-clip-safetensors-qwen34b

• michavb
  • Laatst online: 23:51
EverLast2002 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:11:
[...]

Je kan (op Windows) met LMstudio en het "Qwen3 1.7B Flux Prompt I1" model je eigen prompt makkelijk laten omschrijven naar een Flux (of compatible) prompt. Het model is maar 1.3GB dus zou in principe naast je lokale z-image kunnen draaien.

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Even een hardware review tussen door, over de RTX 5060 16 GB.
Dat is voor AI (dus niet gamen) toch wel een interessante optie; 1/5 van de prijs van een 5090 en niet eens zoveel langzamer. Kan ook prima LTX-2 video maken.
Vandaag geheugen gewisseld zodat er nu 64 GB system RAM naast zit. En dan wordt het geheugen van systeem en video volledig benut door LTX-2
Dus aanrader als je een beperkt budget hebt.

• The-Source
Nou ik heb juist vanavond 1x een poging gedaan om 5s ltx-2 video te maken op basis van eerder geposte video link. Al op voorhand maar fp8 model gekozen en dus ook video lengte 5s, maar OOM RAM error wellicht ook VRAM maar die leek nog onder de 24gb te blijven.
Later nog maar eens een testje was na wat andere VM issues wel weer even klaar met Linux en prullen .

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

The-Source schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 22:12:
Nou ik heb juist vanavond 1x een poging gedaan om 5s ltx-2 video te maken op basis van eerder geposte video link. Al op voorhand maar fp8 model gekozen en dus ook video lengte 5s, maar OOM RAM error wellicht ook VRAM maar die leek nog onder de 24gb te blijven.
Later nog maar eens een testje was na wat andere VM issues wel weer even klaar met Linux en prullen .
Met de I2V workflow? Dat kreeg ik in eerste instantie ook, zelfs met een GPU met 32GB VRAM. Bij mij was het probleem dat de afbeelding als input te groot was. Niet eens qua resolutie maar qua bestands grootte. Nadat ik hem onder 1MB had ging het een stuk beter.

• The-Source
kazuka schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 22:28:
[...]

Met de I2V workflow? Dat kreeg ik in eerste instantie ook, zelfs met een GPU met 32GB VRAM. Bij mij was het probleem dat de afbeelding als input te groot was. Niet eens qua resolutie maar qua bestands grootte. Nadat ik hem onder 1MB had ging het een stuk beter.
Ik heb T2V geprobeerd. Ga later wel even met de video resolutie spelen. Systeem heeft 48GB RAM en 24GB VRAM maar heb die vaker mee gemaakt ook met Framepack

Pagina: 1 ... 75 76 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.