Het grote AI art show- & kletstopic

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 17:11
Bananenplant schreef op woensdag 23 september 2026 @ 12:36:
[...]

Wat is je eigen inbreng/input hiervoor precies geweest?
De tekst komt uit losse gedachten van mezelf, beetje samen met hulp van een lokaal LLM wat consistenter gemaakt, eerlijk is eerlijk - ik ben geen songwriter. Daarna meerdere iteraties gedraaid, want v6 reageert merkbaar anders op dezelfde steekwoorden dan v5.x. Het verschil zit vooral in volume en body: bij v5 at Will Smith nog een beetje spaghetti, bij v6 zie je hem echt kauwen als ik het metaforisch zou willen uitleggen.

Leuk dat je ook eens langskomt in het topic trouwens. Opvallend dat je specifiek een post van tien dagen terug uitpikt, die ik gewoon voor de leuk had neergeplempt omdat ik blij was met het resultaat. Heb je zelf ook iets gemaakt om te delen?
EverLast2002 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 00:12:
Ben weer een ander pad ingeslagen, onder het mom van 'gaat nergens over maar wel leuk'...(klikbaar):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

dat sci-fi thema boeit me wel, ben dat nog aan het verder uitwerken.

[Afbeelding]

dit is een drone vlucht op hoge snelheid. wordt ook nog verder uitgewerkt. zijn probeersels en kijken waar het naartoe gaat.

Krea2 Turbo, 2x KSamplers beide 8 steps, euler_a/beta57.

Misschien leuk om eens te proberen : dezelfde LoRa 2x of 3x toepassen in 1 render, dat geeft soms hele verrassende resultaten..... Ik heb deze afbeeldingen gedaan met LoRa's actief alleen op de 2e KSampler.

prompt:

[...]

prompt:

[...]

prompt:

[...]
DIE MIDDELSTE IS VET! :o :o :o _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door SkyStreaker op 23-09-2026 16:49 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

SkyStreaker schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:43:
[...]

De tekst komt uit losse gedachten van mezelf, beetje samen met hulp van een lokaal LLM wat consistenter gemaakt, eerlijk is eerlijk - ik ben geen songwriter. Daarna meerdere iteraties gedraaid, want v6 reageert merkbaar anders op dezelfde steekwoorden dan v5.x. Het verschil zit vooral in volume en body: bij v5 at Will Smith nog een beetje spaghetti, bij v6 zie je hem echt kauwen als ik het metaforisch zou willen uitleggen.

Leuk dat je ook eens langskomt in het topic trouwens. Opvallend dat je specifiek een post van tien dagen terug uitpikt, die ik gewoon voor de leuk had neergeplempt omdat ik blij was met het resultaat. Heb je zelf ook iets gemaakt om te delen?
Ik probeer te achterhalen wat ik eigenlijk hoor. Wat was je inbreng in de muziek zelf?

Ik hoor een soort lo-fi-achtige vibe met wat variatie in percussie en effecten bij de zang, en vooral telkens dezelfde twee akkoorden. Was dat ook wat je voor ogen had?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• SkyStreaker
Bananenplant schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:55:
[...]

Ik probeer te achterhalen wat ik eigenlijk hoor. Wat was je inbreng in de muziek zelf?

Ik hoor een soort lo-fi-achtige vibe met wat variatie in percussie en effecten bij de zang, en vooral telkens dezelfde twee akkoorden. Was dat ook wat je voor ogen had?
De stijltags staan gewoon bij het nummer als je het opent op Suno. Die gebruik ik om de richting te sturen. Ik ben geen muzikant, dus welke akkoorden erin zitten heb ik niet zelf bepaald. Dat is wat het model ervan maakt. Die lo-fi-sfeer was bij dit nummer wel wat ik zocht: het maakt het wat rustiger en meer downtempo, met minder rare sprongen. Wat meer consistente harmonie, if you will. Ik kies wel specifiek wat tags en probeer weg te blijven van het commerciële geluid. Natuurlijk is dit vrij lastig, maar stel dat ik bijvoorbeeld de nylon gitaar vervang met een bassoon of een didgeridoo. Dan wordt het al vrij anders en stuurt het meer van "common grounds" af. Dat probeer ik dus wel bewust te doen. Drumfunk sub-genre is een nieuwere poging, neurofunk heb ik nog wel eens eerder geprobeerd maar die wil naar mijn gevoel niet zo lekker op Suno met v6/6-Wild.

Op dit moment wanneer ik de tijd ook heb, probeer ik instrumentele aansturing via de lyrics, Suno maakt dit mogelijk door korte instrumentale beschrijving tussen haakjes (start with detuned piano, occasional muffled trumpet tones) etc.

Bij dit nummer pas ik dat bijv. toe -> Warp Speed

V.6-Wild voegt wel wat dingen toe die je niet altijd direct verwacht. Soms hangt het ook echt net af waar je de settings zet. Wat ik sowieso probeer is om vanaf de standaard "textures" die Suno nogal probeert erin te stouwen af te stappen. Vrij lastig in mijn beleving.

Wat inmiddels wel duidelijk is, is dat ik graag in het D&B-hoekje zit :+

[ Voor 19% gewijzigd door SkyStreaker op 23-09-2026 17:31 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-09 22:49
SkyStreaker schreef op woensdag 23 september 2026 @ 17:20:
[...]De stijltags staan gewoon bij het nummer als je het opent op Suno. Die gebruik ik om de richting te sturen. Ik ben geen muzikant, dus welke akkoorden erin zitten heb ik niet zelf bepaald. Dat is wat het model ervan maakt. Die lo-fi-sfeer was bij dit nummer wel wat ik zocht: het maakt het wat rustiger en meer downtempo, met minder rare sprongen. Wat meer consistente harmonie, if you will. Ik kies wel specifiek wat tags en probeer weg te blijven van het commerciële geluid. Natuurlijk is dit vrij lastig, maar stel dat ik bijvoorbeeld de nylon gitaar vervang met een bassoon of een didgeridoo. Dan wordt het al vrij anders en stuurt het meer van "common grounds" af. Dat probeer ik dus wel bewust te doen. Drumfunk sub-genre is een nieuwere poging, neurofunk heb ik nog wel eens eerder geprobeerd maar die wil naar mijn gevoel niet zo lekker op Suno met v6/6-Wild.

Op dit moment wanneer ik de tijd ook heb, probeer ik instrumentele aansturing via de lyrics, Suno maakt dit mogelijk door korte instrumentale beschrijving tussen haakjes (start with detuned piano, occasional muffled trumpet tones) etc.
Bij dit nummer pas ik dat bijv. toe -> Warp Speed
V.6-Wild voegt wel wat dingen toe die je niet altijd direct verwacht. Soms hangt het ook echt net af waar je de settings zet. Wat ik sowieso probeer is om vanaf de standaard "textures" die Suno nogal probeert erin te stouwen af te stappen. Vrij lastig in mijn beleving.
Wat inmiddels wel duidelijk is, is dat ik graag in het D&B-hoekje zit :+
Niet om het een of ander, maar ik denk dat je voor muziek beter je kostbare tijd in een programma zoals Fruity Loops kunt stoppen om een song te schrijven. Met een beetje oefening komt er dan iets uit wat 10 x beter klinkt dan die AI-slop en waarvan je ook nog kunt zeggen dat je het (op de samples na) helemaal zelf gemaakt hebt. Muziek maken is iets waar AI nooit echt goed in zal worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Bananenplant
  • Nu online

Bananenplant

Als je helemaal geen hand had in de melodie, de harmonie of ritmiek, wat ben je er dan mee opgeschoten? Je had blijkbaar geen muzikaal vocabulaire en je hebt dat hiermee ook niet opgedaan.

Ik kan me er iets bij voorstellen als je wat op een keyboard hebt gepingeld je AI gebruikt om te verkennen van hoe je idee zou klinken bij bepaalde instrumentatie die buiten je bereik ligt, maar dan heb je een significant deel van het creatieve werk ook daadwerkelijk zelf gedaan.

Zucmantaks, nu 💰 !

• SkyStreaker
Jongens, het is gewoon voor de leuk. Af en toe eens even tussendoor. Jullie reacties komen op mij best wel negatief over eerlijk gezegd. Wat is nou het verschil hier met Stable Diffusion en soortgelijk? Hetzelfde laken een pak toch? Daar post iedereen hier ook z'n plaatjes van zonder dat er gevraagd wordt of je het niet gewoon zelf had moeten tekenen.

@Yaksa , ik snap dat je het goed bedoelt met die Fruity Loops tip, maar AI-slop komt gewoon niet zo lekker binnen. Dit topic is toch juist bedoeld voor AI content creation en om elkaar een beetje verder te helpen? Staat zelfs bovenaan in dat gele balkje.

@Bananenplant , dat stukje over AI gebruiken om instrumenten te verkennen die buiten je bereik liggen snap ik wel, daar zit wat in. Maar dat ik geen muzikaal vocabulaire zou hebben klopt niet helemaal. Met "geen muzikant" bedoelde ik dat ik geen instrument speel, maar ik ben in Reason best redelijk bedreven geweest. Dus helemaal blanco ben ik niet, Suno is voor mij gewoon een andere manier van spelen. Ik deel iets waar ik blij mee was.

Edit: reply op Yaksa aangepast. Die was té en niet als zodanig bedoeld.

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 23-09-2026 18:38 ]

• Bananenplant
  • Nu online

Bananenplant

SkyStreaker schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:27:
Jongens, het is gewoon voor de leuk. Af en toe eens even tussendoor. Jullie reacties komen op mij best wel negatief over eerlijk gezegd. Wat is nou het verschil hier met Stable Diffusion en soortgelijk? Hetzelfde laken een pak toch? Daar post iedereen hier ook z'n plaatjes van zonder dat er gevraagd wordt of je het niet gewoon zelf had moeten tekenen.
Dat is mijn observatie bij veel van die plaatjes ook: hoe weinig concreets er in de prompts staat over creatieve keuzes zoals bijvoorbeeld de compositie. Dingen waar je normaal gesproken controle over zou nemen als je het zelf maakte.

Zucmantaks, nu 💰 !

• Yaksa
SkyStreaker schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:27:

@Yaksa , ik snap dat je het goed bedoelt met die Fruity Loops tip, maar AI-slop komt gewoon niet zo lekker binnen. Dit topic is toch juist bedoeld voor AI content creation en om elkaar een beetje verder te helpen? Staat zelfs bovenaan in dat gele balkje.

@Bananenplant , dat stukje over AI gebruiken om instrumenten te verkennen die buiten je bereik liggen snap ik wel, daar zit wat in. Maar dat ik geen muzikaal vocabulaire zou hebben klopt niet helemaal. Met "geen muzikant" bedoelde ik dat ik geen instrument speel, maar ik ben in Reason best redelijk bedreven geweest. Dus helemaal blanco ben ik niet, Suno is voor mij gewoon een andere manier van spelen. Ik deel iets waar ik blij mee was.

Edit: reply op Yaksa aangepast. Die was té en niet als zodanig bedoeld.
Nou, het schrijven van een goed prompt waar een plaatje uit komt wat je in gedachten had is toch wel ff wat anders dan AI opdracht te geven wat noten achter elkaar te gooien en een AI ritme er onder te zetten. Da's alles behalve hetzelfde laken.
En als je aangeeft best goed te zijn in Reason dan zou ik daar mee verder gaan voor wat muziek betreft. Bij muziek maken geldt dat de artiest volledige controle had op het eindresultaat en dat is meestal ook te horen. AI gegenereerde muziek mist de vibe, tempowisselingen, variëteit in solo's en nog meer. En je kunt het zelf niet afmixen of achteraf een spoor wijzigen.
Bij (lokaal) AI gegenereerde afbeeldingen heb ik zowat alles in eigen hand, kwestie van goede promptbuilding en sturing van het model. Afbeeldingen zijn eigenlijk ook alleen meer 2d visualisaties, muziek is zoveel meer.
Maar misschien is het ook een kwestie van smaak, en daar mag iedereen een mening over hebben toch. Het was ook niet bedoeld om af te kraken, ik had misschien beter kunnen zeggen dat jouw nummer nooit Alarmschijf van de Week zou kunnen worden. En v.w.b. helpen betreft; dat doe ik al, ga verder met Reason, ga je veel meer plezier aan hebben. Er loopt hier een heel leuk topic (How to become a Producer - Deel IV) waar je je muziekstukken kunt posten en waar mensen zitten die heel veel verstand van goede muziek hebben en die je verder kunnen helpen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Yaksa
Bananenplant schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:48:
[...]Dat is mijn observatie bij veel van die plaatjes ook: hoe weinig concreets er in de prompts staat over creatieve keuzes zoals bijvoorbeeld de compositie. Dingen waar je normaal gesproken controle over zou nemen als je het zelf maakte.
Geef 's een voorbeeld?
Want over het algemeen ben ik toch wel redelijk kritisch dat mijn prompts ook daadwerkelijk datgene weergeven wat er in de prompt staat. E.e.a. hangt ook van het model af en of je wel of niet LoRa's gebruikt. Sommige modellen reageren gewoon goed op bepaalde prompts en zetten meteen de compositie neer die je in gedachten had en soms moet je dingen zoals camerapositie, scherptediepte, lenstype, belichting en achtergrond goed in prompt omschrijven.

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Elke pixelartist zou hetzelfde kunnen zeggen over alle afbeeldingen die hier gepost worden. De meningen zijn slechts een andere tint grijs. Leven en laten leven?

• Dosio
  • Registratie: Augustus 2026
  • Niet online
SkyStreaker schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:43:
[...]

Leuk hoor. Dit topic is inderdaad voor alle AI content.

Ik heb uit nieuwsgierigheid ook eens een song gemaakt met het gratis Remixy.ai. Lyrics samen met ChatGPT bedacht, song met prompt in Remixy, paar klikken en klaar. Ik ben verrast hoe razendsnel deze AI gaat en het klinkt best lekker. Vooral het volume even goed hoog zetten.

Deze kan zo op Spotify. :P

prompt en klik de link.
Make it catchy, uptempo, and country, with a sticky, sing-along superglue hook, while keeping it distinct from Neon Moon. The singer is a young male about 23 years old, with an American Texas sound and a voice like the singer of Role model.
https://remixy.ai/song/30574abc-5c9a-4a24-828b-da64130d0810

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcbgmSvwgG22DJeP1c8l5NHfc8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3LHDJsHhWSQXDQByCZNHulKr.png?f=fotoalbum_large

• Yaksa
Deleon78 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:40:
Elke pixelartist zou hetzelfde kunnen zeggen over alle afbeeldingen die hier gepost worden. De meningen zijn slechts een andere tint grijs. Leven en laten leven?
Definieer pixelartist.

Titel: Where There are no Roads
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmJ9-DCBdZjni0hW4D67mFvKmiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InrXlu9DaQgnf2rkqjFSH2Bp.jpg?f=fotoalbum_large
(dubbel)klikbaar
code:
1
Retro-futuristic charging station in a post-apocalyptic desert landscape, 1950s American diner architecture with a large rounded roof, faded red signage reading 'ABB', surrounded by rusted charging points and cracked concrete. A sleek, teal-colored atomic-age flying car with fin-like thrusters is hovering, plugged into an old-fashioned 'ABB' charging station with tangled cables. The car has an aerodynamic, submarine-inspired design, glossy paint, and retro vents. Background features vast open plains, distant snow-capped mountains, and a hazy green sky. A lone man in a trench coat and fedora stands near a red Coca-Cola vending machine, evoking noir mystery. Atmospheric lighting, worn textures, vintage sci-fi aesthetic, dieselpunk meets Fallout-style environment, cinematic, richly detailed, 4K resolution, ultra-realistic rendering
Ook deze prompt al 'ns eerder gebruikt met een ouder model. Krea2 Turbo maakt 'm weer mooier.

• Deleon78
  • Nu online
Pixelpainter, iemand die elke pixel met de hand plaatst.

• Yaksa
Deleon78 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 21:54:
[...]Pixelpainter, iemand die elke pixel met de hand plaatst.
Oh, dat. Heb ik lang geleden ook gedaan. Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2UpryGg8czyE-OTKnW0SmNZ5Zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxkcVJNK3Wymtc3Dx8EV9p4s.jpg?f=fotoalbum_large

Maar tegenwoordig hou ik het even bij AI art:

Titel: White and Pure
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxuR_EVdaulP9dm2OgQqggnmEi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLrtQ2pMC53MFWSbQXcCKpr3.jpg?f=fotoalbum_large
Ook weer een wat oudere prompt, nu met Krea2 Turbo gegenereerd.
Let vooral op de opbouw van de prompt, deze is wat anders dan anders. Op het eind leg je met separate zinnen de camera, het licht, de stijl en de sfeer vast. Dat werkt goed en is ook leesbaarder.
code:
1
Create a hyper-realistic, ethereal fantasy portrait in a soft, dreamlike atmosphere. The scene features a serene, mythical setting bathed in diffused white light. The focal point is a massive, majestic white creature resembling a highland yak or mythical beast entirely covered in long, flowing, snow-white fur with thick, textured strands. Its large, curved horns arc gracefully upward, giving it a peaceful yet regal presence. Its eyes are closed, leaning its massive head gently against a young girl seated beside it, suggesting a deep bond and sense of safety. The girl is small, pale-skinned, and ethereal in appearance, with long, silvery-white hair cascading down her shoulders. She is wearing a delicate, all-white outfit made of soft knits and linen, evoking innocence and harmony. Her expression is one of quiet joy and contentment as she leans her head into the beast's fur. The color palette is entirely in shades of white, cream, and light grey high key, with extremely soft shadows and no harsh contrast. Set the background as a minimalist, light-filled room or misty void with no distractions, enhancing the purity and surrealism of the moment. Capture the deep emotional connection between the girl and the creature,  a sense of unity, peace, and trust in a tranquil, fantasy realm. Camera: Medium shot, objects centered in view, low angle, straight-on. Lighting: Soft, diffused, ethereal. Color palette: Monochrome whites and creams, minimal contrast. Style: Hyperrealism meets magical realism. Studio-quality image, ultra high detail. Mood: Calm, otherworldly, nurturing, protective. Tags: fantasy creature, white yak, albino girl, surreal friendship, harmony, dreamlike setting, magical realism, peaceful bond.

@Yaksa

“Ook deze prompt al 'ns eerder gebruikt met een ouder model. Krea2 Turbo maakt 'm weer mooier.”

Leuk om te lezen, ik heb namelijk hetzelfde: ook oude prompts opnieuw uitproberen met Krea2 Turbo 👍🏼😎

mijn verzameling A.I. afbeeldingen

@SkyStreaker

“DIE MIDDELSTE IS VET!”

Dit soort reacties maakt je dag weer helemaal goed 😊 thanks!

Overigens is de prompt hiervan herschreven (van een oude flux.2 prompt) door……. claude.ai

Claude maakt in mijn beleving hele goede prompts. Uitwerking ervan en het omzetten naar een afbeelding (veel experimenteren) ligt bij jezelf.

• Bananenplant
  • Nu online

Bananenplant

Yaksa schreef op woensdag 23 september 2026 @ 22:36:
[...]

Titel: White and Pure
[Afbeelding]
Ook weer een wat oudere prompt, nu met Krea2 Turbo gegenereerd.
Let vooral op de opbouw van de prompt, deze is wat anders dan anders. Op het eind leg je met separate zinnen de camera, het licht, de stijl en de sfeer vast. Dat werkt goed en is ook leesbaarder.
code:
1
Create a hyper-realistic, ethereal fantasy portrait in a soft, dreamlike atmosphere. The scene features a serene, mythical setting bathed in diffused white light. The focal point is a massive, majestic white creature resembling a highland yak or mythical beast entirely covered in long, flowing, snow-white fur with thick, textured strands. Its large, curved horns arc gracefully upward, giving it a peaceful yet regal presence. Its eyes are closed, leaning its massive head gently against a young girl seated beside it, suggesting a deep bond and sense of safety. The girl is small, pale-skinned, and ethereal in appearance, with long, silvery-white hair cascading down her shoulders. She is wearing a delicate, all-white outfit made of soft knits and linen, evoking innocence and harmony. Her expression is one of quiet joy and contentment as she leans her head into the beast's fur. The color palette is entirely in shades of white, cream, and light grey high key, with extremely soft shadows and no harsh contrast. Set the background as a minimalist, light-filled room or misty void with no distractions, enhancing the purity and surrealism of the moment. Capture the deep emotional connection between the girl and the creature,  a sense of unity, peace, and trust in a tranquil, fantasy realm. Camera: Medium shot, objects centered in view, low angle, straight-on. Lighting: Soft, diffused, ethereal. Color palette: Monochrome whites and creams, minimal contrast. Style: Hyperrealism meets magical realism. Studio-quality image, ultra high detail. Mood: Calm, otherworldly, nurturing, protective. Tags: fantasy creature, white yak, albino girl, surreal friendship, harmony, dreamlike setting, magical realism, peaceful bond.
Omdat je er gisteren naar vroeg :) : bij dingen die door AI gegenereerd zijn zit ik me vaak af te vragen "is dit nu kunst?". En dat prikkelde me wel tot nadenken over wat ik daar eigenlijk precies mee bedoel. Artistieke intentie en dat iemand zelf artistieke keuzes maakt zijn dingen die ik belangrijk vind, daarzonder heb ik simpelweg geen interesse in een afbeelding (of nummer). Als ik deze afbeelding nu bekijk vraag ik me af waarom ik zie wat ik zie, waarom wat waar staat en waarom het eruit ziet als het eruit ziet. En ik lees inderdaad bijna alles terug :) . Hoe het meisje haar handen houdt niet, maar dat valt denk ik binnen de dingen die je bij toeval cadeau krijgt, dat gebeurt ook als je een foto maakt of experimenteert met schilderen of iets dergelijks.

En wat ik eerder al bedacht: dat schilderij met die waterval en die verzopen kat vond ik ook duidelijk positief opvallen :) .

Dat gezegd hebbende vraag ik me wel iets af. Een wijs iemand vertelde me eens dat beperkingen creativiteit drijven. Bijvoorbeeld: je gebruikt een bepaalde schildertechniek en hebt maar een beperkt aantal kleuren verf. Of: je bespeelt een instrument als amateur en beheerst een beperkt aantal toonladders en technieken. Het proces van daar meer uit melken dan je vantevoren had kunnen bedenken en zo je creatieve vocabulaire uitbreiden, ik zie nog niet helemaal hoe dat werkt als je AI gebruikt.

Zucmantaks, nu 💰 !

• Dosio
  • Niet online
Yaksa schreef op woensdag 23 september 2026 @ 20:26:
[...]

Titel: Where There are no Roads
[Afbeelding]
(dubbel)klikbaar
code:
1
Retro-futuristic charging station in a post-apocalyptic desert landscape, 1950s American diner architecture with a large rounded roof, faded red signage reading 'ABB', surrounded by rusted charging points and cracked concrete. A sleek, teal-colored atomic-age flying car with fin-like thrusters is hovering, plugged into an old-fashioned 'ABB' charging station with tangled cables. The car has an aerodynamic, submarine-inspired design, glossy paint, and retro vents. Background features vast open plains, distant snow-capped mountains, and a hazy green sky. A lone man in a trench coat and fedora stands near a red Coca-Cola vending machine, evoking noir mystery. Atmospheric lighting, worn textures, vintage sci-fi aesthetic, dieselpunk meets Fallout-style environment, cinematic, richly detailed, 4K resolution, ultra-realistic rendering
Ook deze prompt al 'ns eerder gebruikt met een ouder model. Krea2 Turbo maakt 'm weer mooier.
Om een vergelijking te maken post dan ook het origineel met de prompt erbij. Anders is het zo nietszeggend. Je plaatst nu achter elkaar een aantal van deze reposts met een ander model, hier kunnen wij niet op zoeken.

Wat is dan precies mooier, of wat gaat dan volgens jou beter? Ik ben benieuwd naar de verschillen en onderbouwing.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat een schitterende creaties komen hier voorbij zeg.

Ik gebruik hem eigenlijk voor aanpassen van afbeeldingen (auto's) om te kijken hoe kleuren-velgen combinaties staan. Vroeger zat ik zelf altijd te rommelen, maar dit is toch wel enorm handig.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BVV7sMnz/AIEnhancer-AI-Image-Gemini-Generated-Image-io7mmbio7mmbio7m.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Mad-Matt op 24-09-2026 10:56 ]

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Deleon78
  • Nu online
Mad-Matt schreef op donderdag 24 september 2026 @ 10:56:
Wat een schitterende creaties komen hier voorbij zeg.

Ik gebruik hem eigenlijk voor aanpassen van afbeeldingen (auto's) om te kijken hoe kleuren-velgen combinaties staan. Vroeger zat ik zelf altijd te rommelen, maar dit is toch wel enorm handig.

[Afbeelding]
Ik heb het een tijdje geprobeerd om auto's te modden, bv andere koplampen, body aanpassen op plekken etc, maar daar was het duidelijk niet op getraind ;) Mooi dat dit wel werkt :)

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Deleon78 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:28:
[...]

Ik heb het een tijdje geprobeerd om auto's te modden, bv andere koplampen, body aanpassen op plekken etc, maar daar was het duidelijk niet op getraind ;) Mooi dat dit wel werkt :)
Dit is ook trial and error. Vaak 5 spaken ipv 6, verkeerd ontwerp, ga zo maar door. maar deze was succesvol

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:31
Ik ben de laatste tijd eens lekker aan het spelen met tig modellen die ik dezelfde prompt geef. Daarmee zie ik dat hoe goed of slecht de prompt ook is, dat elk model òf dingen zelf verzint, òf dingen uit de prompt totaal negeert.

Het lijkt niet uit te maken of ik een lokaal oud of nieuw model pak, of een Lite, Pro, Max, Turbo, Ultra of hoe die modellen ook genoemd worden.

Het "verbeteren" van de prompt is elke keer wel een uitdaging. Sommige modellen blijken lastig bij te sturen te zijn, of je krijgt weer andere afwijkingen cadeau. Dus ik kies dan altijd maar de afbeelding die ik het beste vind.

Ik heb voor dit voorbeeld de prompt van de Yak en het meisje genomen:
Create a hyper-realistic, ethereal fantasy portrait in a soft, dreamlike atmosphere. The scene features a serene, mythical setting bathed in diffused white light. The focal point is a massive, majestic white creature resembling a highland yak or mythical beast entirely covered in long, flowing, snow-white fur with thick, textured strands. Its large, curved horns arc gracefully upward, giving it a peaceful yet regal presence. Its eyes are closed, leaning its massive head gently against a young girl seated beside it, suggesting a deep bond and sense of safety. The girl is small, pale-skinned, and ethereal in appearance, with long, silvery-white hair cascading down her shoulders. She is wearing a delicate, all-white outfit made of soft knits and linen, evoking innocence and harmony. Her expression is one of quiet joy and contentment as she leans her head into the beast's fur. The color palette is entirely in shades of white, cream, and light grey high key, with extremely soft shadows and no harsh contrast. Set the background as a minimalist, light-filled room or misty void with no distractions, enhancing the purity and surrealism of the moment. Capture the deep emotional connection between the girl and the creature, a sense of unity, peace, and trust in a tranquil, fantasy realm. Camera: Medium shot, objects centered in view, low angle, straight-on. Lighting: Soft, diffused, ethereal. Color palette: Monochrome whites and creams, minimal contrast. Style: Hyperrealism meets magical realism. Studio-quality image, ultra high detail. Mood: Calm, otherworldly, nurturing, protective. Tags: fantasy creature, white yak, albino girl, surreal friendship, harmony, dreamlike setting, magical realism, peaceful bond.
Hier zitten een aantal zaken in die het ene model wel, en het andere niet goed meeneemt:
resembling a highland yak or mythical beast entirely covered in long, flowing, snow-white fur with thick, textured strands.
Its large, curved horns arc gracefully upward, giving it a peaceful yet regal presence
Its eyes are closed, leaning its massive head gently against a young girl seated beside it, suggesting a deep bond and sense of safety

Her expression is one of quiet joy and contentment as she leans her head into the beast's fur
She is wearing a delicate, all-white outfit made of soft knits and linen, evoking innocence and harmony.
Het origineel zie ik dan zo qua indrukken:
  • De vacht van de Yak is oké
  • De hoorns lijken niet direct op die van een Yak, maar voldoen wel aan de prompt (curved horns), dus de AI heeft in dit geval meer voorrang gegeven aan dat deel van de prompt
  • Het "leaning" gedeelte mis ik zowel bij de Yak als het meisje. Daarmee mis ik ook een beetje het "deep bond and safety" gedeelte
  • Kleding van het meisje klopt best goed met de prompt: wol en katoen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxuR_EVdaulP9dm2OgQqggnmEi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLrtQ2pMC53MFWSbQXcCKpr3.jpg?f=fotoalbum_large

Dan de volgende
  • De vacht van de Yak is oké. Net wat ruwer dan de vorige interpretatie
  • De hoorns zijn echt van een Yak. Het deel van de prompt (curved horns) is daarmee, wat mij betreft, gedeeltelijk genegeerd.
  • Het "leaning" gedeelte zie ik wel bij het meisje, niet bij de Yak. Waarom de Yak een soort gevlochten paardenstaart heeft die het meisje vasthoudt, ontgaat mij volledig.
  • Kleding van het meisje is erg simpel ingevuld gezien de gewenste sfeer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dPp_QhuqaucNEoffLGAVu897Ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0QXQakGBvyVXjy9wX6xMzcR.jpg?f=fotoalbum_large

Dan de volgende
  • De vacht van de Yak is enorm "fluffy". Voldoet niet echt aan de prompt. Het maakt het geheel wel lekker dromerig.
  • De hoorns zijn echt van een Yak. Het deel van de prompt (curved horns) is daarmee, wat mij betreft, gedeeltelijk genegeerd.
  • Het "leaning" gedeelte zie ik zowel bij de Yak als bij het meisje.
  • Kleding van het meisje is netjes ingevuld. Wol en katoen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLFSM9DefeT_5HjK7CWpze76ZcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bu0u3NUd8FTp7Er6nHDR2v2n.jpg?f=fotoalbum_large

Dan de laatste twee (zelfde model):
  • De vacht van de Yak is oké
  • De hoorns in de 1ste versie zijn conform de prompt (curved). Bij de tweede heb ik voorrang gegeven aan de Yak.
  • Het "leaning" gedeelte zie ik heel duidelijk bij zowel de Yak als bij het meisje. In dit geval vind ik deze versies de intieme en veilige sfeer het beste weergeven.
    Ook de verhouding tussen de enorme yak en het meisje vind ik beter kloppen dan in sommige eerdere afbeeldingen. Dat verstrekt de sfeer van veiligheid moet ik zeggen, samen met de ruwe vacht.
  • Kleding van het meisje is behoorlijk luxe (meer gebreid, lieflijker) ingevuld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgwbTkmQVW-DNsnIvFNQ9PCJIhI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2Ja1F7DgQhca4tmLObhezj1y.png?f=fotoalbum_large

De tweede versie met als correctie om meer de vorm van de Yak te volgen voor de hoorns.

Qua sfeer (leaning-gedeelte, dus veiligheid en bonding) vind ik deze overigens het beste uitkomen omdat de Yak nog net wat meer zijn kop heeft gekanteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BixeGmTq69TI1rov4Xvl0qtRyhA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hW4yJOxopWEykkq3kCCdGg6a.png?f=fotoalbum_large

Vanzelfsprekend zijn dit allemaal mijn interpretaties van hoe de prompt zich zou moeten vertalen naar een afbeelding. Ik heb met een aantal experimenten gemerkt dat ik dat lang niet altijd goed kan "inbeelden". Dus soms denk ik: dit is hem! Maar twee modellen later denk ik: nahhh, nee. Die ik net gemaakt heb, is veel beter.

En mijn voorkeur komt lang niet altijd uit op hetzelfde model. Zoals ik al eerder heb aangegeven, vind ik oude SDXL-afbeeldingen, waar de prompt vaak minder goed werd gevolgd (met daarbij ook nog een beperkt aantal woorden/karakters), soms beter dan de huidige modellen.

Material 3 Thema's | Swiss Army Knife card | Flex Horseshoe Card

• Yaksa
Deleon78 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:28:
[...]Ik heb het een tijdje geprobeerd om auto's te modden, bv andere koplampen, body aanpassen op plekken etc, maar daar was het duidelijk niet op getraind ;) Mooi dat dit wel werkt :)
Dat is mede een kwestie van een ander model gebruiken of een LoRa opzoeken die speciaal op auto's (met de bijbehorende triggers) getraind is. (Voorbeeldje, misschien niet exact wat je zoekt, maar er bestaat wel het e.e.a.)

• Yaksa
Dosio schreef op donderdag 24 september 2026 @ 08:39:
[...]

Om een vergelijking te maken post dan ook het origineel met de prompt erbij. Anders is het zo nietszeggend. Je plaatst nu achter elkaar een aantal van deze reposts met een ander model, hier kunnen wij niet op zoeken.
Wat is dan precies mooier, of wat gaat dan volgens jou beter? Ik ben benieuwd naar de verschillen en onderbouwing.
Je hoeft "alleen maar" het hele forum door te nemen, ik post hier al enkele jaren.
Het lijkt mij niet handig om hele lange posts met allerlei oude posts te herhalen.
De gebruikers die hier al langere tijd zitten weten wat ik bedoel.
Lang verhaal kort: De modellen van nu zijn in staat om details beter weer te geven dan de oude modellen. En de compositie is vaak beter, minder rommelig. Plus dat de prompts consequenter worden gevolgd wat de reproduceerbaarheid bij verschillende seeds verbeterd.
Ik kan hier een hele cursus promptbuilding gaan geven, maar wanneer ik dan een link naar een site geef die dat allemaal probeert uit te leggen dan wordt mij verweten dat het lesmateriaal 'oud' is.

• Yaksa
Mars Warrior schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:58:
Ik ben de laatste tijd eens lekker aan het spelen met tig modellen die ik dezelfde prompt geef. Daarmee zie ik dat hoe goed of slecht de prompt ook is, dat elk model òf dingen zelf verzint, òf dingen uit de prompt totaal negeert.
...................................................................
En mijn voorkeur komt lang niet altijd uit op hetzelfde model. Zoals ik al eerder heb aangegeven, vind ik oude SDXL-afbeeldingen, waar de prompt vaak minder goed werd gevolgd (met daarbij ook nog een beperkt aantal woorden/karakters), soms beter dan de huidige modellen.
Maar je leert er elke keer weer van!
Blijven experimenteren dus, er is nog genoeg te ontdekken....

• Dosio
  • Niet online
Online AI gaat nu superhard vooruit, het wordt steeds meer volwassen. Met beeldtechnieken en gebruiksmogelijkheden die je een jaar geleden nog niet voor mogelijk kon houden. Neem deze arty setting met veel technieken, zoals twee scherm projecties ook op het onderwerp zelf en alle props detailering en de belichting. De prompt structuur ontwikkeling maakt ook grote stappen voor als je heel gedetailleerd en precies wilt sturen. Waarna je direct in 4K kunt genereren, zonder upscale meer nodig.

klik voor groot | onbewerkt

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GpCd8kfd/Gemini-art93.jpg
Gemini Master Prompt

[Subject & Posing] A full-body photograph of a young adult male cowboy with fair skin, curly dark brown hair, a clean-shaven face, and subtle line-art tattoos on his hands and forearms. He stands confidently with one hand resting on a majestic, realistic yak with long, shaggy dark fur and sweeping natural horns. The yak is playfully styled with a small gold party cone on its head and colorful tassel hangings decorating its fur.

[Wardrobe] The cowboy wears a black felt cowboy hat, a black western button-down shirt, dark leather cowboy boots, and dark jeans featuring a colorful painted graphic of a desert landscape across the thighs.

[Environment & Setting] Set inside a bright, modern contemporary art gallery with polished concrete floors and stark white walls. Professional photography equipment is visible throughout, including heavy-duty C-stands, black sandbags, overhead pantograph ceiling mounts, and blue studio spotlights.

Wall Typography: Bold black stencil text on the back walls reading "RURAL_URBAN_HYBRID_001", "STAY WILD", and "CONVERGENCE".

Neon Signs: Glowing purple and pink neon sign reading "URBAN COWBOY" and a bright blue neon sign reading "THE YAK FACTOR".

Projections & Props: A wall projection displaying a vibrant graphic illustration of yaks running through a desert with cacti. On the floor are two vintage glitter-covered suitcases, a stack of retro comic books, and ceramic sculptural vases on low blocks.

[Lighting & Aesthetic] Crisp, even gallery illumination mixed with vibrant neon glow. Eclectic, whimsical, high-fashion art installation aesthetic, sharp focus, vibrant contrast, hyper-realistic textures of fur, denim, and metallic studio gear.

Key Prompt Elements Breakdown

[Concept] Avant-garde / Surreal Fashion Editorial & Conceptual Art Gallery.

[Camera Settings] 35mm wide-angle lens, f/5.6 aperture for deep depth of field, sharp edge-to-edge focus, professional studio photography lighting.

[Color Palette] Stark white gallery background, rich dark neutrals for the subjects, highlighted by pop-art pink, cyan, and gold accents.
@Yaksa Jammer dat je het niet even kunt aantonen met een was/wordt foto vergelijking, dat maakt een forum discussie een stukje duidelijker. Ik heb ook even snel je posthistorie hier bekeken (WOW, 10 pagina's!). De laatste jaren zie ik in het algeemen eigenlijk geen verbeteringen meer met lokale AI beeldgeneratie. Het blijft hangen op dezelfde techniek en mogelijkheden met teveel dezelfde fouten. Vooral als je een paar seconden langer kijkt en mist een gelaagdheid. Het is vooral heel veel genereren en hopen dat er een gelukstreffer tussen zit. Met online AI is het bijna altijd in 1x raak. Bulls eye. }>

• Mars Warrior
De vliegende Yaks krijg ik niet voor elkaar, maar die staan ook niet in de prompt kwam ik achter :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMXLtcT4Iky8aPpd2mvcuSKxvMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2fVyID5h9Ean5FWRSd7lE7Cg.png?f=fotoalbum_large

Verder weinig verschillen met een lokaal modelletje zo te zien :henk

• Yaksa
Mars Warrior schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:49:
De vliegende Yaks krijg ik niet voor elkaar, maar die staan ook niet in de prompt kwam ik achter :+
Die van jou is een stuk beter _/-\o_

Ojee, de boel overstroomt...... na de zondsvloed het modder opruimen..... en nog een paar probeersels voor de liefhebber. Alles Krea2 Turbo, 2x 8steps euler_a/beta57. (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rorbuCO4c3lK8NfydndlbEpMXeQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wJb9Sd0D5iwqrOTZVi7g7bam.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3kXLcLblmsn4Mv4MdA3eh-3Ngo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tP5hMjF7sHjeNFDm17lzzSP6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HA1q7OFyrJnqNjJ6iGsAA2_UVgU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mFzuatXK4v3jJc1rzV1nARCk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cC0sTGv6nEh22dC3uleBz0FGfA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t0o1w52IwWOYXpfeoM1zSoot.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99kvh826LryBEvHhGzK5P1RqCQo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r7vYBKzJd6ov6GkcBmvwPlh4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQHb1B2F87ZPsc69TKmSsbYVS3g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dOgdFUFjNyuUx5dA0Cb6N5Qf.png?f=fotoalbum_large

prompts:
Shot with a 20mm lens at f/9 under flat overcast sky, ultra-detailed cinematic wide-angle view of the megastructure at the flood's peak intensity, the turquoise river now a churning whitewater torrent filling most of the canyon floor. Organic-industrial architecture combines flowing curves, brutalist masses, mechanical superframes, and colossal cylindrical fusion-hab modules, their lowest scaffolding levels fully submerged and shedding sheets of water. Massive translucent aqua-glass power cells are half-obscured by rising spray, their glow diffused into soft halos. Matte-white alloy frameworks stream with runoff, water sheeting off every ledge, pipe, and gantry. The river's whitewater churns violently against structural support columns, throwing continuous spray into the air. Tiny workers are absent from lower levels, cranes hoisting equipment to safety on upper gantries, orange/cyan safety markings flashing at evacuation points. Even, shadowless overcast light eliminates harsh contrast, letting the water's texture and motion dominate the frame instead of directional shadow. Visual influences: Berkey-inspired industrial scale, Innocence-inspired mechanical detail, Chichoni-inspired dense machinery. Photorealistic materials, turbulent whitewater, volumetric spray, realistic wet-surface reflections, 8k.

IMAX 65mm large format film, 24mm lens, f/16. Camera 1.2m above the canyon floor — a low, worker's-eye angle rather than full worm's-eye, lens axis pitched 45° above horizontal, framing the megastructure's base and lower tiers where cleanup is underway after the flash flood's retreat. Organic-industrial architecture — flowing curves, brutalist masses, mechanical superframes, dense scaffolding — rises into a graphic-poster silhouette above, roughly 25% negative space in shadow rather than the full 40%, leaving the working level legible. Cool dawn-blue key light (~6500K), 15° above horizontal camera-left, plus a secondary fill camera-right — softer than a full crossed-strobe rig, closer to even illumination but still casting directional shadows across the wet mud.

Matte-white alloy frameworks, Ra 3.2 µm, show layered mineral tide-lines, each band a measurable record of a prior flood crest, the lowest and freshest still dark with moisture, L* 40, rising to L* 85 where fully dried. Massive aqua-glass power cells overhead catch the dawn light, cyan glow at L* 85, a* -45, b* -12. At center frame, six human workers, 1.7m tall, in full color rather than pure silhouette — Dayglow Orange hi-vis markings, L* 66, a* 62, b* 76, visible on their gear and on the newly cleared walkways — repositioning debris as a crane swings overhead, wet mud reflecting the crane's silhouette. Exposed mudflats steam faintly in the cold morning air. Visual influences: Lawrence-inspired painted atmosphere, Kimura-inspired environmental design, Watabe-inspired organic-industrial architecture. Photorealistic materials, drying silt, mineral tide-lines, subtle mist, global illumination, 8k.

Shot on IMAX 65mm large format film, 24mm prime lens, f/22. Camera 0.08 meters above the cavern floor, lens axis pitched 72 degrees above horizontal, extreme worm's-eye one-point perspective racing up a colossal passageway of matte-white modular pylons that lean into convergence and vanish into ceiling haze far overhead. The composition is a graphic poster: large simplified shapes, strong silhouettes and roughly 40 percent negative space of pure black. A single hard key lamp, small in angular size, positioned 15 degrees above true horizontal at camera-left, rakes razor-edged shadows diagonally up the pylon faces and across the overhead stanchions.

Palette is near-monochrome. Lit alloy is almost blown-out white, matte ceramic-composite at CIE Lab L* 94, a* 0, b* 1, Ra 3.2 µm. Shadow planes and voids sit at L* 2. The only chromatic accents are Dayglow Orange markings, L* 66, a* 62, b* 76, with stenciled text "TOXIC", hazard symbols and serial numbers, and a thin cyan line of light, L* 85, a* -45, b* -12, where the 40-meter aqua-glass power cells glow inside deep recesses running up the pylon flanks.

At bottom-center, six human engineers, 1.8 meters tall, are solid black silhouettes compressed into a thin band at the base of frame, radically foreshortened beneath the pylon looming overhead. The pylon is 120 meters wide at its base, its bulk filling the frame edge-to-edge and tapering to a sliver at the vanishing point.

Detail is concentrated on the lit planes only: millions of greebles such as valves, cooling fins, conduits, hatches and fasteners, with flowing organic-industrial curves, sweeping ribs, deep bays and gigantic arches, reading as compressed bands stacking upward into the haze. Shadowed areas collapse into solid black shapes with no interior detail. Orange paint is scratched and chipped, with a thin film of mineral dust settled on every upward-facing ledge, the dust visibly displaced in streaks below fasteners and pipe joints where vibration has shaken it loose over decades.

The cavern has no sky. Rock walls, pillars and hanging formations directly overhead are pure black silhouettes against a faint gray haze, the ceiling itself never resolving, lost beyond the vanishing point. Distant structures lose contrast in steps. 8k, path-traced, high-contrast graphic composition, overwhelming scale.

• Mars Warrior
Grappig @EverLast2002

Ik heb ff een gokje gedaan welke delen nu één prompt zijn en deze gebruikt. Ben immers nog lekker aan het experimenteren. Mijn enige toevoeging is de "Dutch Angle". Deze wordt namelijk door sommige AI's totaal genegeerd:
Shot on IMAX 65mm large format film, 24mm prime lens, f/22. Camera 0.08 meters above the cavern floor, lens axis pitched 72 degrees above horizontal, extreme worm's-eye one-point perspective racing up a colossal passageway of matte-white modular pylons that lean into convergence and vanish into ceiling haze far overhead. The composition is a graphic poster: large simplified shapes, strong silhouettes and roughly 40 percent negative space of pure black. A single hard key lamp, small in angular size, positioned 15 degrees above true horizontal at camera-left, rakes razor-edged shadows diagonally up the pylon faces and across the overhead stanchions.

Palette is near-monochrome. Lit alloy is almost blown-out white, matte ceramic-composite at CIE Lab L* 94, a* 0, b* 1, Ra 3.2 µm. Shadow planes and voids sit at L* 2. The only chromatic accents are Dayglow Orange markings, L* 66, a* 62, b* 76, with stenciled text "TOXIC", hazard symbols and serial numbers, and a thin cyan line of light, L* 85, a* -45, b* -12, where the 40-meter aqua-glass power cells glow inside deep recesses running up the pylon flanks.

At bottom-center, six human engineers, 1.8 meters tall, are solid black silhouettes compressed into a thin band at the base of frame, radically foreshortened beneath the pylon looming overhead. The pylon is 120 meters wide at its base, its bulk filling the frame edge-to-edge and tapering to a sliver at the vanishing point.

Detail is concentrated on the lit planes only: millions of greebles such as valves, cooling fins, conduits, hatches and fasteners, with flowing organic-industrial curves, sweeping ribs, deep bays and gigantic arches, reading as compressed bands stacking upward into the haze. Shadowed areas collapse into solid black shapes with no interior detail. Orange paint is scratched and chipped, with a thin film of mineral dust settled on every upward-facing ledge, the dust visibly displaced in streaks below fasteners and pipe joints where vibration has shaken it loose over decades.

The cavern has no sky. Rock walls, pillars and hanging formations directly overhead are pure black silhouettes against a faint gray haze, the ceiling itself never resolving, lost beyond the vanishing point. Distant structures lose contrast in steps. 8k, path-traced, high-contrast graphic composition, overwhelming scale. Dutch Angle!
De eerste met model X ging ff helemaal verkeerd. Zowel het tellen van 6 engineers (het zijn er 7) als de kleuren. De in de prompt opgegeven breedte van 120m is ook lastig in te schatten.

Dutch Angle is onbekend bij dit model. Maar dat heeft dit model vaker, het negeren van fotografische instructies. Het zal er niet op getraind zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxRBK6NKlliAHpoCfa4oBL_4xPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqUMNpcYY7VJDdJiKVmPYfqS.jpg?f=fotoalbum_large

Tweede poging was beter.In ieder geval 6 engineers. Kleuren zijn een heel stuk beter, maar de hele compositie is totaal de weg kwijt. Geen vanishing point, geen dutch angle, arches, dust, hanging formations en meer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSh6_DS_SRYoG9kPD1dtrusNeb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9WN6iYKl7YBRodJW9bCaEIv.jpg?f=fotoalbum_large

Model Y kan tellen en snapt wat een dutch angle is. Maar sloeg initieel de kleureninstructie (wit, near monochrome) over en vond het gezellig om overal gele lampjes toe te voegen. Dat kan wel zo zijn, maar was niet de vraag :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mWHEpsHsJrd5IZbJOjMIZp7i8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FzZ0LcUknI1a6KET0fjL06dV.png?f=fotoalbum_large

Na correctie kloppen de kleuren wel met de prompt; we hebben tevens nog steeds 6 engineers en een Dutch angle. De lampjes zijn weg en het geheel is meer monochroom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNWzbBx9BjBQ1itCU4iymCO6JUA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hLUl7jnyHPQcS7wcRgJXyN0z.png?f=fotoalbum_large

Het blijft af en toe een verrassing hoe extreem anders een model is getraind en dus de output van een prompt. Hoe uitgebreid de prompt ook is. Het aanpassen van de prompt helpt soms wel, maar soms maakt het echt niet uit: sommige instructies worden altijd genegeerd, lijkt het.

Elke AI-generator heeft duidelijk zijn/haar eigen stijl. Dat is met deze twee voorbeelden wel weer duidelijk 8). Mijn voorkeur is de tweede deze keer :9~

• Yaksa
Je bedoeld hoeveel je moet gaan betalen om het te kunnen gebruiken zeker?

• Dosio
  • Niet online
Mars Warrior schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:49:

[Afbeelding]

Gemini heeft natuurlijk ook goed zijn best gedaan met deze prompt als resultaat. ;) Welk lokaal model heb je hiervoor eigenlijk gebruikt? Ziet er best goed uit. Jammer alleen dat daarna gelijk de bekende AI-slop opvalt zoals bijna altijd met een lokale AI. Het is hier veel aan het hallucineren gegaan buiten de prompt om. Je ziet dan gelijk dat het maar AI is. Zoals die posters volop met fouten aan de Yaks, de props zoals de statieven en de lichtbakken zijn ook niet helemaal oke.

Gemini Nano Banana 2 doet dat niet en houdt zich veel meer aan het prompt script. En dat alles in maar een paar seconden.

Laatst zei iemand dat het werken met een lokale AI voor beeldgeneratie meer lijkt op het programmeren van een ouderwetse rekenmachine. Een online AI beeldgeneator meer of je alleen maar een gesprekje hoeft te voeren met een superintelligente en behulpzame vormgever of artiest. Het is maar net wat je zoekt.

Vooral het gemak van online aanpassen is heerlijk en het is snel en betrouwbaar. Zonder dat je daarna eerst allerlei fouten eruit moet zien proberen te krijgen. Tijd is geld.
Change it to a more playfull studio art setting. Go fake, fake, fake, like the green grass, windows and animals. Change to a more relaxed position of the cowboy, his trousers, the yak and a playfull projected image and comics.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Wzhv21fF/e-Gemini-Generated-Image-playfullyyak.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Dosio op 25-09-2026 17:17 ]

• Mars Warrior
Yaksa schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 16:57:
[...]

Je bedoeld hoeveel je moet gaan betalen om het te kunnen gebruiken zeker?
Nee. Meer of de (dev) versie ook alles gaat ondersteunen. Lijkt me best wel wat zo'n omni-model waarmee je alle kanten op kunt. De Pro is 100% zeker in de cloud en betaalt, want die zal veel te groot zijn voor een consumentengpu.

Voorheen werkten BFL en Krea samen, maar dat is met Krea 2 vziw gestopt. Dus ik ben benieuwd of Flux 3 weer een tikkie beter is. Er zou ook geen losse Flux Kontext meer komen.

Maar zoals altijd: seeing is believing :X

@Mars Warrior

"Ik heb ff een gokje gedaan welke delen nu één prompt zijn en deze gebruikt."

oja ik zie het, het is 1 grote prompt geworden. De "shot on" en "IMAX 65mm" zijn de startregels per afbeelding. Dat had je al door denk ik.. Ik vind jouw laatste afbeelding wreed :9~ :9~

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 22:52
Windows VS Linux is terug!

Maar in dit geval dan lokaal model VS big tech model zo lijkt het...

• Mars Warrior
Tarkin schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:04:

Je moet niet altijd alles geloven wat ik bij een plaatje schrijf :+

(Ik ga nu ff afwachten wanneer het kwartje valt :F )

• Mars Warrior
EverLast2002 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:30:
@Mars Warrior

"Ik heb ff een gokje gedaan welke delen nu één prompt zijn en deze gebruikt."

oja ik zie het, het is 1 grote prompt geworden. De "shot on" en "IMAX 65mm" zijn de startregels per afbeelding. Dat had je al door denk ik.. Ik vind jouw laatste afbeelding wreed :9~ :9~
Wreder, ruwer, bloederiger !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tClf1DFK-vQv5TBx7EJzXLY9Dfs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RGVNzuuc3N7NbiaNeRnJN3g1.png?f=fotoalbum_large

Oftewel: meer zwart / schaduwen, hardere contrasten, zwaardere vervuiling en chemische roest , meer stoom en wat bloed (of chemische rode roest) in het water aan de onderkant.

De 6 engineers, de dutch angle en andere zaken zijn min of meer behouden van jouw prompt.

Als je hierbij nog wat gaten toevoegt in de constructie, loshangende kabels, wat rode lampjes en andere beschadigingen, dan kan het zelfs nog een tikkie erger :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mXT9d8dStwQSaFjbdeVdVuKkEE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/STMCPUXsEkMm4zdWhq1oI5ip.png?f=fotoalbum_large

(3528 x 4344, oftewel 3:4 verhouding)

Een wonder dat die 6 engineers nog leven _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Mars Warrior op 25-09-2026 18:53 ]

• Dosio
  • Niet online
Tarkin schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:04:

Gemini weet de uitslag al.

Ik heb alleen deze prompt gebruikt.

Geintje mensen. :P
Make a highly detailed picture of a playfull boxing fight of three rivals: Local AI, Gemini and ChatGPT. Who is the winner. Time out?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W4Jy2fVm/Gemini-AI-rumble.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Dosio op 25-09-2026 18:30 ]

• Yaksa
Titel: I want to Fly in the Sky, as a Bird so High
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4s3iIxo6rIS2vphLmdudaPg9hH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aD12v90iBxr4dmvEaBlmgIFO.jpg?f=fotoalbum_large
Wederom een prompt van iets meer dan een jaar oud, destijds gemaakt met FLUX1.dev
Mooi om de toename in kwaliteit van de modellen (in dit geval Krea2 Turbo) te zien en helemaal mooi dat je dit allemaal lokaal kunt doen, ik draai zelf met een RTX3060 (12Gb) en een afbeelding als deze wordt op hoge resolutie (2048x2048) met 8 sampling steps in minder dan 4 minuten gegenereerd. Dat is voor mij meer dan acceptabel, vorig jaar zou dat (met HiRes fix en Upscale x2 aan om deze resolutie te bereiken) meer dan 20 minuten zijn geweest.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Voor de liefhebbers, Qwen Image 2.1 is uit, een 7B model dat ook vrij klein is. De int8 is 7,25GB en draait dus op een 12GB vram kaart al. Hij is getraind op 2K resolutie maar kan ook 3K best goed aan. Met een paar simpele test prompts ben ik behoorlijk onder de indruk. Ik draai wel de BF16 versie maar ook die is denk ik voor een 16GB videokaart zelfs al heel prima te doen.
quote: Positieve prompt
Photorealistic close-up of a 20-year-old woman licking an ice cream cone on a sunny summer day. Candid, relaxed appearance, natural expression and a subtle smile. Soft daylight, realistic skin texture, sharp focus on her face and the ice cream, with a blurred summery background. Editorial photography, 85mm portrait lens, shallow depth of field, true-to-life colors, high detail.
quote: Negatieve prompt
cartoon, illustration, overly smooth skin, distorted hands, extra fingers, unnatural mouth, blurry face.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vpYDTeecax_-ulPLkf21EAYEI8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0BllzUeX83UYljNCYfFXOMBZ.png?f=fotoalbum_large

En even een prompt van ene krab die ik hier 2 pagina's terug vond ter vergelijking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuR11a8Lz8KL05dFi1Mmwl8Pl7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OjGYDfPnR8dxZVnZWavo8yhw.png?f=fotoalbum_large
A large pink and rich gold ornated crab, standing high on its feet in attack position, with svarovski binocular lenses as eyes, rich ornated with louis vuitton enamel, steampunk style, large depth of field, white neutral background and atmosphere, studio lighting
Kortom het wordt langzamerhand steeds mooier voor de consument :) gratis thuis plaatjes genereren op hoge resolutie wordt voor iedereen toegankelijk zonder dure abonnementen.

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-09-2026 21:37 ]

• Mars Warrior
Nou ja, dan kan ik niet achterblijven natuurlijk!

Mijn favoriete meisje met ijsje. Ze heeft haar bril ff omhoog gedaan voor de foto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpykFg9PtjOYCnvNidnyN2vBuKY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UeA9ngZ03IeN5ZwDKrDTo5Gm.png?f=fotoalbum_large

En de steampunk krab...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxYp26CSu9ZeNlHzmq-DzOHADfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G5bbalmRlkEhzaLq2E0AvoeQ.png?f=fotoalbum_large

• Dosio
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 21:26:
Voor de liefhebbers, Qwen Image 2.1 is uit, een 7B model dat ook vrij klein is. De int8 is 7,25GB en draait dus op een 12GB vram kaart al. Hij is getraind op 2K resolutie maar kan ook 3K best goed aan. Met een paar simpele test prompts ben ik behoorlijk onder de indruk.

[...]
Kortom het wordt langzamerhand steeds mooier voor de consument :) gratis thuis plaatjes genereren op hoge resolutie wordt voor iedereen toegankelijk zonder dure abonnementen.
Dure abonnementen heb je niet nodig hoor. Een online AI als Gemini en ChatGPT zijn ook gratis beschikbaar. Waarbij je ze voor veel meer dingen ook kunt gebruiken. Je hebt voor afbeeldingen wel een lagere dagelijkse limiet dan betaald, met minder model keuze en mist de mogelijkheid van 4K hoge resoluties. Al gebruik ik dat laatste hoogst zelden, de standaard resolutie werkt prima.

Je blijft bij die Qwen nog wel zien dat het een AI foto is. Het ziet er net allemaal te smooth en perfect uit.

Met onderstaande foto's heb ik inmiddels al meer moeite om nog te kunnen zien of dit niet echt is. Vaak zie je het achtergronden of andere kleine dingen. Een Gemini of ChatGPT kan echter inmiddels ook met groepen mensen veel beter overweg. Het publiek op deze markt ziet er heel natuurlijk en willekeurig uit.

klik voor groot - onbewerkt Gemini

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/44PmgV3m/ebalckm8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HVhWJ9F4/Gemini-Generated-3.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PN6TcMfY/Gemini-Generated-1.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FYSvY5yJ/Gemini-Generated-4.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qtrPgtMT/Gemini-Generated-5.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/svZqcPvt/Gemini-Generated-6.jpg

Posities kiezen met een serie is ook niet meer dan dit:
draai iets naar rechts - draai verder en kijk weg - draai naar de rug - draai volledig naar rechts - nu frontaal.
Je voelt je zo als een echte fotograaf. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dosio op 27-09-2026 22:13 ]

• Yaksa
Eerlijk gezegd vind ik dit marktplein veel mooier.......
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoEvurRcv4h4ScPQPbO9U52i4go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gACNuI7qZpzrZLGA4XPvTNsp.jpg?f=fotoalbum_large

DeNachtwacht schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 21:26:
Voor de liefhebbers, Qwen Image 2.1 is uit, een 7B model dat ook vrij klein is. De int8 is 7,25GB en draait dus op een 12GB vram kaart al. Hij is getraind op 2K resolutie maar kan ook 3K best goed aan. Met een paar simpele test prompts ben ik behoorlijk onder de indruk. Ik draai wel de BF16 versie maar ook die is denk ik voor een 16GB videokaart zelfs al heel prima te doen.

[...]

[...]

[Afbeelding]

En even een prompt van ene krab die ik hier 2 pagina's terug vond ter vergelijking:

[Afbeelding]

[...]

Geen idee wat er bij mij mis gaat, maar Qwen 2.1 geeft dit resultaat. Ik heb de officiele workflow gebruikt en alle correcte modellen etc. Paar posts terug staan mijn Krea2 Turbo afbeeldingen van deze prompt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HV9qUWYV8HrcxP_2zsr7uwTfVSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pO32AWK5KhTrE7LuvhqrDGtt.png?f=fotoalbum_large

Misschien wil je eens mijn prompt uitproberen in jouw eigen Qwen 2.1 workflow?

prompt:
Dutch angle, colour photograph of a muscular woman with short white hair, shy smile, looking back over her shoulder. wearing tight armless top, skinny jeans and Adidas sneakers. Porsche 935/77 Works with Martini livery modelyear 1977 parked behind on asphalt, a large banner saying "PORSCHE" pinned on the wall, stark industrial corrugated metal wall background, harsh midday sunlight, deep contrasting shadows, striking cinematic shot. clinical realism, ultra-high resolution, technical photography, precision, mechanical fidelity, style, mechanical realism, extreme sharpness, zero stylization, mechanical realism, ultra-mechanical rendering, ultra-realism, photorealism.

• Mars Warrior
Aan de prom ligt het niet als ik hem probeer in ChatGPT. Die snapt ook wat een Dutch angle is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKR2UkI5op1swd4Qf9QU4TCZAYI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tmjn7xs1XslWiGqCVnSq2usm.png?f=fotoalbum_large

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Haha nou dat is precies wat er mis gaat, een prompt snapt helemaal niks, dat nadenken doet de LLM ;)

Ik ben er inmiddels ook achter dat het heel duidelijk is waarin Qwen 2.1 getraind is. Op sommige stukken krijg je echt rare dingen, op andere plekken is het juist realistischer. Ik ben het dan ook niet met je eens @Dosio ik vind juist die foto’s van jou en die van @Mars Warrior er meer AI uit zien. Zie bijv dat fruit in die kraampjes, dat straalt echt AI uit door de perfectie, het is veel te clean en schoon. Juist in die imperfecties vind ik Qwen 2.1 sterk. Zoom maar eens in op de foto op de huid, als je doorklikt naar de grote versie vind ik het detail echt indrukwekkend. Bovendien is de resolutie van jouw Gemini foto’s echt onvergelijkbaar, dat is 720p.

Kortom Qwen 2.1 heeft idd wel nadelen omdat je echt merkt waarop getraind is en waar niet. Maar alsnog vind ik het indrukwekkend wat je wél kan met zo’n klein model.

[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-09-2026 07:49 ]

• Dosio
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 28 september 2026 @ 07:46:
Haha nou dat is precies wat er mis gaat, een prompt snapt helemaal niks, dat nadenken doet de LLM ;)

Ik ben er inmiddels ook achter dat het heel duidelijk is waarin Qwen 2.1 getraind is. Op sommige stukken krijg je echt rare dingen, op andere plekken is het juist realistischer. Ik ben het dan ook niet met je eens @Dosio ik vind juist die foto’s van jou en die van @Mars Warrior er meer AI uit zien. Zie bijv dat fruit in die kraampjes, dat straalt echt AI uit door de perfectie, het is veel te clean en schoon. Juist in die imperfecties vind ik Qwen 2.1 sterk. Zoom maar eens in op de foto op de huid, als je doorklikt naar de grote versie vind ik het detail echt indrukwekkend. Bovendien is de resolutie van jouw Gemini foto’s echt onvergelijkbaar, dat is 720p.

Kortom Qwen 2.1 heeft idd wel nadelen omdat je echt merkt waarop getraind is en waar niet. Maar alsnog vind ik het indrukwekkend wat je wél kan met zo’n klein model.
Tja, ik vind die huid van Qwen 2.1 te fake. Te glad gepolijst en met een beige tint zodat het meer op plastic lijkt. Iets waar de online AI eigenlijk altijd teveel last van heeft, het is allemaal te symetrisch en clean. Het belangrijkste verschil is dat je met Gemini of een ChatGPT het nog altijd kunt oplossen, lokale AI oopt tegen de modelbeperkingen aan. Zoals gezegd is die resolutie bewust laag gehouden, Gemini kan ook tot 4K genereren en dat is zonder upscaling.

Terug in de tijd gaat ook snel. :)

Bruised & Bargained: Step Back

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W3NMD4vd/e-Gemini-80s.jpg
Now go back a century
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Z563VNY6/e-Gemini-1880s.jpg

• Yaksa
Dosio schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 16:42:
[...]Tja, ik vind die huid van Qwen 2.1 te fake. Te glad gepolijst en met een beige tint zodat het meer op plastic lijkt. Iets waar de online AI eigenlijk altijd teveel last van heeft, het is allemaal te symetrisch en clean. Het belangrijkste verschil is dat je met Gemini of een ChatGPT het nog altijd kunt oplossen, lokale AI oopt tegen de modelbeperkingen aan. Zoals gezegd is die resolutie bewust laag gehouden, Gemini kan ook tot 4K genereren en dat is zonder upscaling.
Terug in de tijd gaat ook snel. :)
Bruised & Bargained: Step Back
[Afbeelding]
Now go back a century
[Afbeelding]
Alleen jammer dat AI dan niet 'snapt' dat er in 1926 heel andere groenten en fruit op de kraam op de weekmarkt lagen dan nu. Bananen en sinaasappels lagen toendertijd echt niet in de kraam, die waren voor gewone burgers onbetaalbaar.
En AI weet ook nog steeds niet dat we in 2026 met Euro's (€) betalen....

• kzin
  • Laatst online: 13:19
Ik vind die voorste zelfrijdende fiets wel handig!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:03
Ik kijk al ff mee in dit topic. Erg vermakelijk om al die uiteenlopende creaties te zien. Wat ik zie is dat er veel focus ligt op de 'perfecte' prompt, om zo het gewenste plaatje te krijgen.

Wat me opvalt is dat het hier niet gaat over tools als photoshop(allicht een hoop andere die ik niet ken), waarbij je een deel van je AI plaatje kan hergenereren. Daarmee kan je toch die foutjes, die dingetjes die je net even anders wil, toch wel recht breien? Kan dat niet? Werkt dat niet goed? Is dat niet leuk? Kan iemand daar eens een licht op schijnen?

• Dosio
  • Niet online
Ayazis schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:22:
Ik kijk al ff mee in dit topic. Erg vermakelijk om al die uiteenlopende creaties te zien. Wat ik zie is dat er veel focus ligt op de 'perfecte' prompt, om zo het gewenste plaatje te krijgen.

Wat me opvalt is dat het hier niet gaat over tools als photoshop(allicht een hoop andere die ik niet ken), waarbij je een deel van je AI plaatje kan hergenereren. Daarmee kan je toch die foutjes, die dingetjes die je net even anders wil, toch wel recht breien? Kan dat niet? Werkt dat niet goed? Is dat niet leuk? Kan iemand daar eens een licht op schijnen?
Met lokale AI is dat zo aanpassen nog niet zo eenvoudig. Vaak moet je nog met uitgebreide aangepaste workflows aan de gang met het originele plaatje als input in ControlNet. Erg omslachtig en onvoorspelbaar. Dan is een Photoshop of GIMP sneller of een nieuw plaatje proberen tot het wel lukt.

Met online AI als Gemini en ChatGPT is dat met 1 vervolgvraag zo aanpast. Deze hebben ook context begrip en kunnen logisiche denken over wat de plaatjes inhouden. Zo zijn die rotte fruitkraams van rond 2000 en 1900. Dat wordt dan direct ook omgezet naar guldens, met rotte bananen voor het pleps. :P

Gemini begrijpt ook de begripsvorming en het leggen van onderlinge verbanden wanneer je bijvoorbeeld een afbeelding wilt aanpassen. Zoals die fruitkraam naar de tijd van het oude Rome en wat dan wel en niet mee omgezet moet gaan worden. Je hoeft ook niet eindeloos meer alles voor te kauwen zoals met een lokale AI. Grappig vindt ik bijvoorbeeld die vertaalde winkelpuien. En dat alles met een eenvoudige vervolgvraag in een paar seconden tijd.
Change the setting to the time of the Roman Empire of Julius Caesar
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y2DpFMVD/e-Gemini-Generated-dkjf.jpg

• Yaksa
Dosio schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 19:00:
[...]Gemini begrijpt ook de begripsvorming en het leggen van onderlinge verbanden wanneer je bijvoorbeeld een afbeelding wilt aanpassen. Zoals die fruitkraam naar de tijd van het oude Rome en wat dan wel en niet mee omgezet moet gaan worden. Je hoeft ook niet eindeloos meer alles voor te kauwen zoals met een lokale AI. Grappig vindt ik bijvoorbeeld die vertaalde winkelpuien. En dat alles met een eenvoudige vervolgvraag in een paar seconden tijd.
Change the setting to the time of the Roman Empire of Julius Caesar
Dat AI een paar Romeinse soldaten op een plaatje plempt wil nog niet zeggen dat de rest van de afbeelding historisch gezien correct is.
Bananen, sinaasappels en 'pharmacia' waren er nog niet in de Romeinse tijd. En er zitten nog wel meer 'fouten' in

• Mars Warrior
Ik ben in de war of heb een klap van de molen gehad denk ik }:O

Is dit nu het grote AI art of het grote AI bagger topic :?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mars Warrior schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 20:23:

Om de echte kunst te kunnen zien, moet je ook weten hoe bagger eruit ziet.

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• Yaksa
Mars Warrior schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 20:23:
AI houdt soms wel van sprookjes.......

Titel: Snowwhite and the Seven Dwarfs
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvYYgz6olRl7Xg0SxcJ9S1BAejE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEDIwZOAF7GGqcAEVquw5oG3.jpg?f=fotoalbum_large

• Dosio
  • Niet online
;)
Gemini, maak een foto van een {zuurpruim, blije eikel}  
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9QSM3TZb/e-Gemini-hizao.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MGbh0J6G/e-Gemini-wey3.jpg

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:44
Yaksa schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 21:33:
[...]

AI houdt soms wel van sprookjes.......

Titel: Snowwhite and the Seven Dwarfs
spoiler:
AI kan niet tellen 😅

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:12

Mickey77

Allround ICT-er

Ik vraag mij bij de marktkraam vooral af wie nu de verkoper en de koper is. Ik bedoel: als koper moet je toch op de bordjes kunnen kijken, als verkoper moet je de groenten kunnen afwegen. Lopen de soldaten nu gewoon door het midden van de stand? Ik kom er niet uit. Wie verkoopt aan wie?
Ayazis schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:22:

Inpainting heet dat in ComfyUI, ik heb het een paar keer gebruikt met Flux.1 destijds. Werkt prima, maskeer het gedeelte wat je wilt corrigeren en geef in je prompt een woord of omschrijving en dat is het. Vooral met een auto embleem/merk ging Flux.1 weleens de mist in, en dan was Inpainting heel handig.

Dosio schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 22:15:
;)
Gemini, maak een foto van een {zuurpruim, blije eikel}  
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet nog dat in Flux.2 dit ook werkte wat jij hier doet (geen komma's maar een pipe), bijv {blue|white|red} dan kiest Flux.2 zelf willekeurig per render 1 van die 3 kleuren.

• Mars Warrior
-knip- NSFW

[ Voor 54% gewijzigd door Bart ® op 05-10-2026 17:36 ]

• Dosio
  • Niet online
Mickey77 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 09:09:
Ik vraag mij bij de marktkraam vooral af wie nu de verkoper en de koper is. Ik bedoel: als koper moet je toch op de bordjes kunnen kijken, als verkoper moet je de groenten kunnen afwegen. Lopen de soldaten nu gewoon door het midden van de stand? Ik kom er niet uit. Wie verkoopt aan wie?
Ga er maar vanuit dat de boss bij de weegschaal en het geld is.

Ik ben er inmiddels achter dat Gemini ook een geweldig leuke tijdmachine is. Je zou er zo voor even naar toe willen flitsen.
tranfer the scene to a far busier street fish market with an entertained crowd.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HxvRxN7v/e-Gemini-fishmarket.jpg
Kwam dit autootje tegen en ik moest daar iets mee doen......

met en zonder intercooler, kon geen keuze maken.

model Krea2 Turbo, 6 steps res_2s/beta57, 8 steps euler_a/beta57

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPCkxUF0cy8vMwACa1KlvPnMIBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hv3YuwJ79VCIM3Wi5hbaaRuW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYFu13l1zfmXL5EvnaOpew7fr3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TEWM7yo7dAf41hdFbFwuTbVa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79F1O_EI-tpG8qP39GV7oBpqK-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0q5uwXY4OWWy8vMtnLezvE9x.png?f=fotoalbum_large

prompt:
A masterfully lowered red with white racing stripes Fiat 126p with customized ultrawide 3-piece deep-dish BBS wheels with polished chrome lips and gold centers, exposed metal intercooler. sitting in the middle of a slightly overgrown alpine field.

• Mars Warrior
Ik ben er ook maar weer eens op uitgetrokken. Nadat we eerder met de afbeeldingen door de tijd heen van de Eiffeltoren zagen dat een AI geen enkel historisch besef heeft, dacht ik: ik neem iets recenters.

Doel: afbeelding van een man en vrouw in Oud-Zaanse klederdracht.

Van tevoren aan Gemini en ChatGPT gevraagd wat ze hiervan weten. Beiden geven een accurate beschrijving van deze unieke en luxe klederdracht. Dus dan zou je zeggen: appeltje-eitje :o

Afijn: De eerste poging van Gemini/Nano Banana Pro.

Helaas is dit Oostenrijks, dus de 1ste poging slaat werkelijk nergens op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXvu6bW10skz1nul74cxsfL8q9M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Apj9IS5sXnNtT06gl9ZjTgV9.png?f=fotoalbum_large

Poging 2, want we gaan gezellig door...
  • Dit lijkt op de Zaanse Schans, dus locatie is al een stuk beter
  • Waarom de verschillende kleuren worden gebruikt is totaal onduidelijk
  • We gooien er een man op klompen bij, want ??
  • De kleding op de afbeelding komt niet in de buurt van de werkelijkheid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAvBaK2JT-rPvocafrfB6HCgJZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GebSBU5Bj1uPRPkAOf1b61rh.jpg?f=fotoalbum_large

Na nog 6 pogingen heb ik het opgegeven en de afbeelding aan Gemini gegeven om te evalueren. Want die weet wat het moet zijn, maar is niet in staat om dat om te zetten naar een correcte afbeelding, ondanks alle "garanties" dat het nu toch wel het perfecte plaatje wordt...

De review is zoals verwacht gegeven de kennis van Gemini over dit onderwerp!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8ezccmDcj_ILtPNZm55e-lfjJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cs7Ru68TQeTRSjgPsKmK4Ba7.png?f=fotoalbum_large

De conclusie is dan ook zo helder als wat _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzL8STjp3Y7pTyL3aVbuZoUFmXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zzpkpaBRJLiy2f4dQv5nZoHk.png?f=fotoalbum_large

En hoe had het dan moeten zijn? Dus conform de beschrijvingen en talloze historische afbeeldingen op internet? Nou zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEZXf8NNAsVoxj0ztafXnO3MyXk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GQQ6wxkrhcj2HrvQxRagWgZg.png?f=fotoalbum_large

De LLM is dus niet in staat om de kennis over te brengen naar de afbeeldingsgenerator. Het waarom is mij een raadsel, maar het geeft wederom aan dat eigen historische kennis vereist is om de AI nog enigszins bij te sturen. Het lukt echter lang niet altijd.

Het resultaat is het typische AI-slop dat je met veel zoekopdrachten in Google al gepresenteerd krijgt. Ik heb soms te doen met de kinderen van nu die deze rommel regelmatig al niet van echte dingen kunnen onderscheiden.

QED.

• Bananenplant
  • Nu online

Bananenplant

Dat is een... korte prompt. Er staat niets in over compositie, belichting, de hoek waarmee je tegen alles aan kijkt...

Het is niet mijn bedoeling om vervelend te doen, maar als je zo weinig creatieve controle neemt is het toch weinig anders dan een plaatje laten genereren? Als er geen "art" in de topictitel had gestaan had je me er niet over gehoord, maar dat staat er nu net wel :) .

Oh, en ook: als het gewoon oefenen/uitproberen is hoe een model zich gedraagt: helemaal prima natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Bananenplant op 02-10-2026 12:58 ]

Zucmantaks, nu 💰 !

• Mars Warrior
Bananenplant schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 12:56:
[...]

Dat is een... korte prompt. Er staat niets in over compositie, belichting, de hoek waarmee je tegen alles aan kijkt...

Het is niet mijn bedoeling om vervelend te doen, maar als je zo weinig creatieve controle neemt is het toch weinig anders dan een plaatje laten genereren? Als er geen "art" in de topictitel had gestaan had je me er niet over gehoord, maar dat staat er nu net wel :) .

Oh, en ook: als het gewoon oefenen/uitproberen is hoe een model zich gedraagt: helemaal prima natuurlijk.
Ik denk dat "Art" een erg ruim begrip is als ik zie dat een banaan met duct tape tegen een wand aanplakken ook al kunst is. En een paar emmers verf tegen een doek gooien ook. Dus een willekeurige prompt tegen een generator aangooien kan nog steeds kunst zijn als de artiest het zo bedoeld heeft }:O

De sturing op het eindresultaat is dan inderdaad minimaal. Maar dat is verfemmers tegen een doek aan flikkeren ook en hopen dat er wat leuks uitkomt dat je kunt verkopen onder het mom van "Art".

Een naakte vrouw met haar benen wijd laten ronddraaien op een platform is zelfs kunst tegenwoordig. Het was in die zaal destijds in ieder geval erg druk met "kunstliefhebbers" :9~

• Mars Warrior
Aangezien Flux3 uit is (in de cloud) heb ik op AI Creator Studio for Video & Images | OpenArt exact dezelfde prompt ingevoerd:

Dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5q1SxMfy8r6tJ9d_zrfOZ96BMo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MlGluPN7I90CfAJc31JvgINf.png?f=user_large

En Voilà. Het kan dus wel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BROHkj28gN2RDHqb3D73TmjDK3c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1M2Rd7VzurhS6ElZklf9uWhf.png?f=fotoalbum_large

Flux3 kan ook native in 4k renderen: ik had nu de keuze tussen 1k, 2k en 4k bijv.

Dat belooft wat als Flux3 dev dat lokaal ook gaat kunnen allemaal _/-\o_

Het zal wel ijdele hoop zijn, maar wie weet!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:55
Mars Warrior schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 14:04:
Aangezien Flux3 uit is (in de cloud) heb ik op AI Creator Studio for Video & Images | OpenArt exact dezelfde prompt ingevoerd:

Dus:

[Afbeelding]

En Voilà. Het kan dus wel!

[Afbeelding]

Flux3 kan ook native in 4k renderen: ik had nu de keuze tussen 1k, 2k en 4k bijv.

Dat belooft wat als Flux3 dev dat lokaal ook gaat kunnen allemaal _/-\o_

Het zal wel ijdele hoop zijn, maar wie weet!
Dat is exact de foto van hier ?

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:44
AI, is intelligent geworden, het steelt gewoon een foto ipv zelf eentje te maken :+

• Mars Warrior
Dat lijkt zo. De flux versie is wel degelijk anders want die bevat de bekende AI generatie fouten }:O

Maar het is wel enorm duidelijk natuurlijk waarop flux in dit geval getraind is. Ik had het ook verwacht van de twee grote jongens, maar die bakken er juist helemaal niets van. En dat terwijl er in overvloed foto’s zijn van deze specifieke klederdracht.

Zo beter ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YHnNDFke6jn7_tvyzewd8bRIbM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hcCGm5pGGGNphdPafkvMOPxM.png?f=fotoalbum_large

Bananenplant schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 12:56:
[...]

Inderdaad een korte prompt, dat zegt de persoon ook waar het "origineel" van is. Dat is een keuze, om het model meer vrijheid te geven. Of je stuurt het een kant op met een uitgebreidere prompt. Ik vind de verrassing soms leuk, wat eruit komt rollen. Bevalt het me niet, dan voeg ik elementen toe.

• SkyStreaker
EverLast2002 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 21:59:
Kwam dit autootje tegen en ik moest daar iets mee doen......
Dit doet mij zo heel, heel erg denken aan Richard Hammond's "Oliver" :D

Afbeeldingslocatie: https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/24/590x/richard-hammond-top-gear-oliver-1408924.webp?r=1615543301697

• Dosio
  • Niet online
@Mars Warrior Dat ligt dan meer aan hoe je iets vraagt aan Gemini. Ik heb het met je prompt eens geprobeerd en je prompt wordt gelezen als een zoekopdracht, je moet wel vragen om wat je wilt. Gemini zet er ook netjes een link naar de bronvermelding erbij. Klik daarvoor op de drie puntjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/w1ZMJwLL/Screenshot-2026-10-02-19-07-39.png

Inmiddels ben ik er achter dat alleen een verhaaltje schrijven al genoeg is. Je hoeft helemaal geen prompt meer te schrijven. Werkt net zo goed en zo niet beter door de AI meer vrijheid te gunnen.

Hier zie je duidelijk de grote kracht van online AI om met een volledig taalmodel die logisch denkt en snapt wat de bedoeling is. Gelijk ook het internet gebruikt voor het vinden van meer referentie bronnen bij het genereren van de afbeeldingen. Ik vind dit razend knap, want dit alles gebeurt maar een paar seconden.

Een Romeins verhaaltje in beeld, volgens de bronvermelding met dank aan Wikipedia, TreeFrogTreasures.com, Worldhistory.org en History.com. :D

Roman Camp Daily Life
Maak een realistische fotoreportage, anno 50 AD. Een Romeinse legionair-officier brengt verslag uit van een patrouille aan de garnizoenscommandant. Een hoge pief, dus. Zo iemand voor wie anderen vanzelf wat rechter gaan staan.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HxnPkBSC/e-Gemini-7dwk.jpg
Ook aanwezig is de commander-in-chief, die bepaald niet tevreden is en de commandant arrogant de les leest. Die wordt op zijn beurt woedend. Kortom: Romeinse bestuurscultuur in volle glorie. Ondertussen hebben twee soldaten een hacker gearresteerd. Jawel, een hacker in 50 na Christus. Geen computer, maar een jonge Egyptische slaaf die als luistervink informatie heeft verzameld en gestolen. Technologie verandert blijkbaar weinig anders dan nu.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/14hWMPy9/e-Gemini-Generated-5vi6f.jpg
Dan kokkie. Eerst verdacht, vervolgens volgens de beproefde Romeinse methode mishandeld en daarna toch onschuldig bevonden. Een kleine administratieve vergissing. Kokkie wordt vrijgelaten en krijgt eerherstel. De lunch kan gelukkig gewoon doorgaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/25SfndH0/e-Gemini-Generated-lgc2.jpg
Een half jaar later: kokkie is terug, druk aan het bakken en braden. Het kamp heeft inmiddels een prachtige nieuwe high-end keuken. Voor officieren uiteraard. Want beschaving begint waar de gewone soldaat niet naar binnen mag. Eind goed, al goed. Alleen niet iedereen haalde de laatste alinea.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/h4dR8t0Y/e-Gemini-Generated-fhphs.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Dosio op 02-10-2026 21:22 ]

nog een paar variaties op Oliver het autootje.....foto's zijn klikbaar.

deze prompt is beduidend omvangrijker, wat iemand eerder opmerkte over de originele korte prompt. Fijn weekend iedereen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoZHdWaxisnKAK-Ju_8P_Hh7FGM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4tcGJzsVibpHoQMqXA7LqeUX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVk358x7sGgsh3BprvEwwmGluMY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4Ze2bUfq4xbGNkH0Rke7nhAj.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w80BOgXMP1WKaPEltjH1p6AUzB0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3E5LTbzz93IbfCZ1ue2287vE.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90mC3bdlevgLt2EKLzbdXKHSb50=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kLnN8mJZBeKzw1HVaYInGUpy.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxK2MYB69IgeADeFouAN16cjR0g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CwPtGgWhpdrr4YhBMz0TztLG.png?f=fotoalbum_tile
prompt1:
Dutch angle, ultra-realistic photograph shot on a 35mm lens, sharp focus throughout, cinematic composition, high detail. an athletic caucasian woman with buzz cut screaming it out with happiness, arms wide. wearing tight armless top with print, skinny jeans and combat boots. A masterfully lowered red with white racing stripes FIAT 126p car with customized ultrawide deep-dish sports wheels with polished chrome lips, sitting behind in a slightly overgrown alpine field, harsh midday sunlight, deep contrasting shadows.
prompt2:
An extreme close-up of a caucasian woman's face dominates the right foreground, out of focus and blurred, heavily shadowed with a sharp, angular streak of warm sunlight illuminating her eye and soft pink lips. Strands of dark, windblown hair blur across her features. Her face is rendered with a shallow depth of field, contrasting with the sharply focused front fascia of a masterfully lowered red with white racing stripes FIAT 126p car with customized ultrawide deep-dish sports wheels with polished chrome lips, sitting behind in a slightly overgrown alpine field. The cinematic composition relies on dramatic chiaroscuro lighting and rich color grading.

Extreme close-up cinematic composition. In the right foreground, an adult Caucasian woman’s face fills the frame, her head slightly tilted, intentionally out of focus with strong shallow depth of field. Her face is mostly in soft shadow, while a narrow, sharp-edged beam of warm late-afternoon sunlight grazes across her eye, upper cheekbone, and soft pink lips. The sunlight comes from the upper left of the frame, low on the horizon, creating a consistent directional highlight across her features. Strands of dark, windblown hair partially obscure her face and catch subtle rim highlights from the same sunlight.

Behind her, in the midground, a masterfully lowered red with white racing stripes FIAT 126p car with customized ultrawide deep-dish sports wheels with polished chrome lips sits in a slightly overgrown alpine meadow. The FIAT’s front fascia, grille, headlights, and customized ultrawide deep-dish sports wheels with polished chrome lips are tack sharp and highly detailed. The vehicle is positioned naturally within the landscape and receives the same warm directional sunlight from the upper left, producing realistic highlights on the glossy red paint, chrome wheel lips, and body contours, with soft elongated shadows falling naturally toward the lower right.

The environment is illuminated by low, warm late-afternoon sunlight filtered through the alpine atmosphere. No artificial light sources, no conflicting illumination, no frontal fill light. Use physically coherent natural lighting, realistic light falloff, subtle atmospheric haze, and believable contact shadows.

Cinematic chiaroscuro created entirely by the single low-angle sun, with deep but natural shadow areas and controlled warm highlights. Rich cinematic color grading, warm golden sunlight contrasted against cooler alpine greens and muted background tones, realistic skin tones, high dynamic range, subtle filmic contrast, natural reflections, photorealistic materials, premium automotive photography aesthetic.

Extreme foreground/background separation, anamorphic cinematic framing, shallow depth of field, realistic optical bokeh, subtle lens bloom, sophisticated composition, photorealistic, highly detailed, cinematic still.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:58
Mars Warrior schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 11:40:
Ik ben er ook maar weer eens op uitgetrokken. Nadat we eerder met de afbeeldingen door de tijd heen van de Eiffeltoren zagen dat een AI geen enkel historisch besef heeft, dacht ik: ik neem iets recenters.

Doel: afbeelding van een man en vrouw in Oud-Zaanse klederdracht.

Van tevoren aan Gemini en ChatGPT gevraagd wat ze hiervan weten. Beiden geven een accurate beschrijving van deze unieke en luxe klederdracht. Dus dan zou je zeggen: appeltje-eitje :o

Afijn: De eerste poging van Gemini/Nano Banana Pro.

Helaas is dit Oostenrijks, dus de 1ste poging slaat werkelijk nergens op.

[Afbeelding]

Poging 2, want we gaan gezellig door...
  • Dit lijkt op de Zaanse Schans, dus locatie is al een stuk beter
  • Waarom de verschillende kleuren worden gebruikt is totaal onduidelijk
  • We gooien er een man op klompen bij, want ??
  • De kleding op de afbeelding komt niet in de buurt van de werkelijkheid
[Afbeelding]

Na nog 6 pogingen heb ik het opgegeven en de afbeelding aan Gemini gegeven om te evalueren. Want die weet wat het moet zijn, maar is niet in staat om dat om te zetten naar een correcte afbeelding, ondanks alle "garanties" dat het nu toch wel het perfecte plaatje wordt...

De review is zoals verwacht gegeven de kennis van Gemini over dit onderwerp!

[Afbeelding]

De conclusie is dan ook zo helder als wat _/-\o_

[Afbeelding]

En hoe had het dan moeten zijn? Dus conform de beschrijvingen en talloze historische afbeeldingen op internet? Nou zo:

[Afbeelding]

De LLM is dus niet in staat om de kennis over te brengen naar de afbeeldingsgenerator. Het waarom is mij een raadsel, maar het geeft wederom aan dat eigen historische kennis vereist is om de AI nog enigszins bij te sturen. Het lukt echter lang niet altijd.

Het resultaat is het typische AI-slop dat je met veel zoekopdrachten in Google al gepresenteerd krijgt. Ik heb soms te doen met de kinderen van nu die deze rommel regelmatig al niet van echte dingen kunnen onderscheiden.

QED.
Ik weet niet welk model je gebruikt, betalend of gratis? Misschien een geval If you pay peanuts, you get monkeys? Ik zit op pro abbo van chatgpt

Dit was mijn prompt (copy paste + ietsjes meer context) van wat je zei:
Maak een afbeelding van een man en vrouw in Oud-Zaanse klederdracht. Historisch correct

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIDHbNjzQd8Ze-4LTQp-wo1eO_E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DSF0iHK93MMl3LDJ1oENgxu2.png?f=fotoalbum_large

Toch niet heel slecht

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Mars Warrior
Zorg schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 23:38:
[...]

Ik weet niet welk model je gebruikt, betalend of gratis? Misschien een geval If you pay peanuts, you get monkeys? Ik zit op pro abbo van chatgpt
Alles is betaald. Bij de gratis modellen kan ik onvoldoende correcties uitvoeren. Moet je weer een dag wachten. Verder kun je niet altijd de beste generator kiezen.
Dit was mijn prompt (copy paste + ietsjes meer context) van wat je zei:
Maak een afbeelding van een man en vrouw in Oud-Zaanse klederdracht. Historisch correct

[Afbeelding]

Toch niet heel slecht
Het lijkt af te hangen van de dag en de stand van de maan. Zoals ik eerder aangaf, bots ik regelmatig met het "beleid" van Gemini/Nano Banana of ChatGPT. Maar als ik het later weer probeer, mag het vaak weer wel.

Ook is de "consistentie" van afbeeldingen in de cloud erg laag. Lokaal kan ik een jaar later een identieke afbeelding maken, maar in de cloud is het maar net welk model er actief is.

Soms helpt het om een nieuwe chat te starten. Dan krijg ik soms wel de afbeelding die ik wil, en dat met exact dezelfde prompt. Alsof er dus iets van de hele discussie meegenomen wordt in de afbeelding zonder dat ik daarom vraag.

En soms krijg ik dit soort dingen. In dit geval had Gemini een plaatje gemaakt waar ik maar één antwoord op had: vreselijk. Daarna begon Gemini totale onzin uit te spugen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DcCMMLc6Ot1EgxRJQG6uAc3eQh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eUKZ4lD1uWVApa3OmUtF0yTr.png?f=fotoalbum_large

Maar ook ChatGPT kan er wat van. De 2de poging was geen probleem met dezelfde prompt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqLAh6G7Kzfa8BJDGfsKF8N4bU0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BGnFDURVptBpIy7Z0HRmbJ6P.png?f=user_large

Watermerken zijn ook zo'n dingetje. Gelukkig stelt de chatbot dan voor om een gelijkende versie te maken. Die blijkt dan IDENTIEK te zijn, maar dan zonder watermerk :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pRwPOJJWLaEmtqK8xbFwYbBMRo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/otGAbYJm3H4TGryM0UtjTuiK.png?f=user_large

En natuurlijk mag je niks maken wat ook maar een beetje lijkt op een bekend thema. Dat terwijl ze dit wel allemaal hebben lopen scrapen/trainen. Maar ook hier geldt weer: gewoon nog een keer proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9H-z_9IySz4O4jVaFglKaQq90vE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ewhyC5OkcCL8KY9fbWpdjENK.png?f=user_large

Het blijft onvoorspelbaar wat mij betreft.

spoiler:
... ik vind die dode dwergen afbeeldingen niet echt leuk... :|

• Mars Warrior
@EverLast2002 , ik moest creatief worden om die afbeelding te maken vanwege al die "beleids" meldingen :X

Maar gelukkig is het nu wel gelukt met Roodkapje (Sneeuwwitje mag niet immers) en hele blije vliegende dwergen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6e5RX7xHI_hut1BrU8S7iKQxmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vf9ByLD7QNq25b3Q3IK1FLVb.png?f=fotoalbum_large

PS: je weet toch wel dat het echte sprookje over jaloezie, moord en kannibalisme gaat?
Maar Sneeuwwitje groeit op en wordt steeds mooier. Wanneer ze zeven jaar is, is ze mooier geworden dan de koningin. De spiegel vertelt dus op een dag aan zijn eigenares dat Sneeuwwitje duizendmaal mooier is, waarop de koningin haar stiefdochter begint te haten. Ze laat een jager komen die ze de opdracht geeft Sneeuwwitje in het bos te doden en als bewijs met Sneeuwwitjes longen en lever terug te komen. De jager kan dit, wanneer hij eenmaal met Sneeuwwitje in het bos is, echter niet over zijn hart verkrijgen en hij laat haar ontsnappen. Hij vreest dat de wilde dieren haar zullen doden, maar is blij het in ieder geval niet zelf te moeten doen. Hij steekt een jong wild zwijn dood en neemt daarvan de lever en de longen mee. De koningin eet deze organen op en is ervan overtuigd dat Sneeuwwitje verdwenen is.
:z

[ Voor 48% gewijzigd door Mars Warrior op 05-10-2026 15:48 ]

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

M'n favoriete Feral skins (World of Warcraft). Super tevreden met het resultaat.

Prompt: Generate a photo realistic version of the Feral Druid, Primal Stalker purple/pink skin seen in the attached file.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YN4a_mueG7o6AFWu1rOZacHGOLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFC1cj4q3AH44wdr4EvNKKU6.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlpU8Kpnb1GuOdty7R_CFUcFiy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vbUQATQUoly2a5QiagaAZxKJ.png?f=fotoalbum_large

Generate a photo realistic version of the Feral Druid, Primal Stalker blue skin seen in the attached file.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7OxxNI9TDE1R4InXkjQQfavnW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BmFbVikQvvrdMsCYFiMpYjD.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11pLyW44aUFHVeJOazP692bJD-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jItBjwKVLZ4VoFLctBCvl04F.png?f=fotoalbum_large

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠

• Zorg
@Mars Warrior ik weet niet wat je begin prompt was maar als je consistentie wil dan zou je wel beter moeten prompten dan wat daar staat. De hoeveelheid context is dusdanig laag dat een model zelf gaat invullen..... hallucinerend.... maar eigenlijk het invullen van de context die niet gegeven is. Context is super belangrijk en zeker in het geval van mensen moet je al met een LoRa werken wil je echt consistentie krijgen is mijn, beperkte, ervaring. Ik gebruik dan Flux met comfui en prompts kunnen dan perfect een halve pagina (of meer zijn)

• Mars Warrior
Zorg schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 18:39:
@Mars Warrior ik weet niet wat je begin prompt was maar als je consistentie wil dan zou je wel beter moeten prompten dan wat daar staat. De hoeveelheid context is dusdanig laag dat een model zelf gaat invullen..... hallucinerend.... maar eigenlijk het invullen van de context die niet gegeven is. Context is super belangrijk en zeker in het geval van mensen moet je al met een LoRa werken wil je echt consistentie krijgen is mijn, beperkte, ervaring. Ik gebruik dan Flux met comfui en prompts kunnen dan perfect een halve pagina (of meer zijn)
Lokaal heb je altijd een seed en die maakt het reproduceerbaar. Dat heb je in de cloud niet.

Het heeft dus niks te maken met een korte of lange prompt: SDXL-prompts geven na 2 jaar nog steeds hetzelfde resultaat met dezelfde prompt. Destijds was de prompt erg kort, want die kon niet veel meer hebben dan een paar regels tekst.

In de cloud kan ik een prompt hebben van een A4tje. En afhankelijk van de dag / maand / zonnestand en het beleid komt daar wat anders uit. Heel wat afbeeldingen van ChatGPT kan ik onmogelijk meer opnieuw maken...

Met dit nieuws: Gratis Gemini-gebruikers verliezen toegang tot Flash- en Pro-modellen - Tweakers denk ik dat ik weer een abbo'tje laat verdwijnen.

• Zorg
@Mars Warrior ik ben nog maar net met images bezig op comfyui en eigen VMs dus weet er zeker nog veel te weinig van af. Maar in bv chatgpt is het imo logisch dat je met een prompt van één zin (of een halve A4) toch een ander resultaat krijgt

• Mars Warrior
Zorg schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:38:
@Mars Warrior ik ben nog maar net met images bezig op comfyui en eigen VMs dus weet er zeker nog veel te weinig van af. Maar in bv chatgpt is het imo logisch dat je met een prompt van één zin (of een halve A4) toch een ander resultaat krijgt
In de cloud kun je makkelijker "kletsend" een plaatje maken, ja. Toegankelijker. Maar je hebt daardoor wel veel minder controle. Geen Lora's, allerhande beleid (pfffffffffffff) en ander gezeur.

Kiek: ChatGPT met als prompt "Stoere Meid" _/-\o_
ChatGPT gooit daar dus een Heckler & Koch MP5 bij. Volgens Gemini SFW content 8-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/738FAax-9TZTjIbWVtrWeanfvbg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1UAiBQ8juBz4yB9aiJRc3c54.png?f=fotoalbum_large

Vraag ik om meer, dan krijg ik in hetzelfde "thema" antwoorden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oi_8hCMzHKTgBF4BJk0AxMBWt2A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8cXI5imkTEy3UaQFyRV7ZLWo.png?f=user_large

Maar maak ik een nieuwe chat aan, dan krijg ik weer wat anders. Het is soms net een random generator wat dat betreft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFOUv7h9UMb9MhZjUQrxWQu4w9I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Zfs2lHnaw9xC2XCHs93xcXuG.png?f=user_large

Maar ik vermoed dat als anderen dit invoeren dat ze iets anders krijgen...

[ Voor 20% gewijzigd door Mars Warrior op 05-10-2026 20:01 ]

• Zorg
@Mars Warrior maar dat is toch logisch? Er is nul context, setting of wat dan ook. Dan moet het LLM de rest maar invullen, met als resultaat elke keer wat anders

• Mars Warrior
Zorg schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:03:
@Mars Warrior maar dat is toch logisch? Er is nul context, setting of wat dan ook. Dan moet het LLM de rest maar invullen, met als resultaat elke keer wat anders
Op zich is dat logisch. En lokaal heb je dit meestal ook als je de seed op random zet. Maar als je die vastzet dan krijg je ondanks een totaal gebrek aan context toch elke keer exact dezelfde uitkomst.

ComfyUI schrijft de hele flow ook weg in de afbeelding. Dus je hoeft zelf niet eens wat te onthouden, want je sleept gewoon de afbeelding naar de applicatie en alle nodes inclusief de prompt die je ooit gebruikt hebt, staan voor je neus.

• Dosio
  • Niet online
Zorg schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:03:
Die constante is er wel, dat is de chat feed zelf. Werkt vergelijkbaar als een seed, ook als je daar dagen later daar weer in verder gaat. Een originele Gemini image in een nieuwe chat zetten of een afsplitsing uit een bestaande feed maken werkt ook goed. Het is alleen even omschakelen wanneer je lokale AI gewend bent.

• Mars Warrior
Dosio schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 22:31:
[...]

Die constante is er wel, dat is de chat feed zelf. Werkt vergelijkbaar als een seed, ook als je daar dagen later daar weer in verder gaat. Een originele Gemini image in een nieuwe chat zetten of een afsplitsing uit een bestaande feed maken werkt ook goed. Het is alleen even omschakelen wanneer je lokale AI gewend bent.
Maar het is niet constant over meerdere gebruikers. Ik kan nooit dezelfde afbeelding maken daardoor. Ook als ik schakel tussen. Lite, flash en pro krijg ik andere afbeeldingen met exact dezelfde prompt.

Met ComfyUI kan iedereen exact hetzelfde plaatje maken. En dat jaar na jaar na jaar na jaar. Dat gaat je in de Cloud nooit lukken. De overgang van GPT 4 naar GPT 5 was ook zo’n overgang die ervoor zorgde dat alle afbeeldingen er anders uitkwamen te zien met exact dezelfde prompt. En daar kun je dus helemaal niets aan doen.

Dus de ene dag maak je een serie afbeeldingen, de volgende dag is het model veranderd en hop pa je krijgt het van geen kant meer voor elkaar om in dezelfde lijn verder te gaan. Ook niet met het aangeven van de set afbeeldingen die ik al had. Volstrekt onmogelijk bleek het te zijn helaas.

Ik kon gewoon twee weken werk weggooien. En ik was niet de enige als ik op het internet ging zoeken daarop.

En dan heb ik het nog niet over de beleidswijzigingen. Die zorgen af en toe ook voor dat plotseling zaken niet meer mogen. Ook heerlijk, want ook daar kun je helemaal niets tegen doen.

Dus beiden hebben hun eigen voor en nadelen. Daarom gebruik ik ook beide want de ene keer is de een makkelijker en de andere keer is de andere makkelijker of geeft dan in ieder geval een veel beter beeld van wat ik wil.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:48

nFo

*knip, grappig maar doe maar niet hier ;)

[ Voor 85% gewijzigd door F_J_K op 06-10-2026 12:10 . Reden: was ook geen eigen plaatje ;) ]

• Dosio
  • Niet online
Mars Warrior schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 23:25:
[...]

Maar het is niet constant over meerdere gebruikers. Ik kan nooit dezelfde afbeelding maken daardoor. Ook als ik schakel tussen. Lite, flash en pro krijg ik andere afbeeldingen met exact dezelfde prompt.

Met ComfyUI kan iedereen exact hetzelfde plaatje maken. En dat jaar na jaar na jaar na jaar. Dat gaat je in de Cloud nooit lukken. De overgang van GPT 4 naar GPT 5 was ook zo’n overgang die ervoor zorgde dat alle afbeeldingen er anders uitkwamen te zien met exact dezelfde prompt. En daar kun je dus helemaal niets aan doen.

Dus beiden hebben hun eigen voor en nadelen. Daarom gebruik ik ook beide want de ene keer is de een makkelijker en de andere keer is de andere makkelijker of geeft dan in ieder geval een veel beter beeld van wat ik wil.
Klopt, het model is bepalend. ComfyUI werkt ook alleen maar zo als je het AI-model niet wijzigt. En wie doet dat eigenlijk nog serieus voor jaar naar jaar. Voor Cloud kun je Pro modellen nemen, dan heb je als ik het goed heb minimaal 12 maanden een terugval mogelijkheid. En je hebt de omgekeerde route met VLM, ik gebruik gemma4 en qwen3 met Ollama en dat wordt ook steeds eenvoudiger en beter. Dan heb je ook de voordelen van een nieuw model.

Een personage kun je wel meenemen naar een nieuw model als upload. Dit zal ongetwijfeld verder gaan verbeteren. Zoals hieronder, het blijft toch bijna dezelfde elf als karakter ook met een andere prompt.

Verdwaal in een boek en vergeet de wereld | Gemini 3.6 Flash

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tg0j85N6/e-Gemini-Generated-fairy2.jpg

Aerial fairy flight | Gemini 3.5 Flash-lite

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FHp6VVnv/e-Gemini-Generated-fairy07lite.jpg

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:07

SomerenV

It's something!

Is er eigenlijk iets van een topic voor AI creaties die niet perse art-gerelateerd zijn? Ik dacht die wel 's gezien te hebben maar kan die nu dus totaal niet meer terugvinden.

SVbriX | LEGO in schaal 1:72 | Website | Instagram

• Mars Warrior
SomerenV schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 14:20:
Is er eigenlijk iets van een topic voor AI creaties die niet perse art-gerelateerd zijn? Ik dacht die wel 's gezien te hebben maar kan die nu dus totaal niet meer terugvinden.
Geen idee. Maar waar heb je het dan over? Ontwerpen van kamers of tuinen ofzo?

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:07

SomerenV

It's something!

Mars Warrior schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 14:32:
[...]

Geen idee. Maar waar heb je het dan over? Ontwerpen van kamers of tuinen ofzo?
AI inzetten als onderdeel van een productie. In mijn geval AI gebruiken voor het C#-gedeelte binnen Unity terwijl de visuele zaken door mezelf afgehandeld worden.

SVbriX | LEGO in schaal 1:72 | Website | Instagram

• Mars Warrior
SomerenV schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 14:38:
[...]

AI inzetten als onderdeel van een productie. In mijn geval AI gebruiken voor het C#-gedeelte binnen Unity terwijl de visuele zaken door mezelf afgehandeld worden.
Je bedoelt dus coderen. Dat hoort hier niet thuis nee.

Er zijn dacht ik wel wat topics hier die specifiek over Codex en Claude Code gaan icm vscode.

• Mars Warrior
Lekker op reis :o
A deeply unsettling, surrealistic and alienated dystopian wasteland. The ground is made of cracked, ash-grey obsidian glass under a blood-red, cloudless sky with two pale suns. In the middle of the desert stands a single, towering monolithic structure made of brutalist smooth black concrete, defying gravity. No signs of life, an overwhelming sense of cosmic dread and emptiness. Minimalist yet highly detailed, eerie lighting, cinematic, digital art style.
Het origineel volgens de prompt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pma3-NuvvzeKOFRNPmvbn3SztDE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J89KdCVr41CcVdJEUffy2Qdd.png?f=fotoalbum_large

Meer graphic art als variant...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1ZgIKlIMZq1tBs6pNUn1IaZaSU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8kCDO6BPLxvbSocDrVKjPl81.png?f=fotoalbum_large

En tenslotte is "Defy Gravity" toegevoegd voor de broodnodige delen die lekker naast de toren zweven of hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRBPnm0_nOHqChgYwIGMXh8xcDk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yp9jjwe89ibCRTIDOhqg1VS4.png?f=fotoalbum_large

Geen last van historische correctheid tenminste. Enkel SciFi en dan is toch alles goed :henk

[ Voor 5% gewijzigd door Mars Warrior op 07-10-2026 18:31 ]

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:23

Marc H

- - Is wakker - -

Ik ben eens aan het spelen met AI playground van Intel. Daarmee draai ik alles lokaal op "slechts"een Intel Arc B580. (Amd 3700X,32 GB.) Ok, je moet even geduld hebben. Om te testen de volgende opdracht gegeven in Chat: "Maak een afbeelding van Donald Trump als de duivel"

Uiteindelijke prompt: Creating media: Generate a highly detailed and dramatic image of Donald Trump depicted as the Devil. He should wear infernal attire, have horns, and an overall menacing, yet recognizable, presence. The style should be a dark, high-fantasy, gothic painting or cinematic digital art piece, featuring deep shadows, fiery elements, and a hellish atmosphere. (gemma-4-E4B-it-UD-Q4_K_XL)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3w5Lgnm7_03UCJgGULdbdFv99w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CLzHoLUusUn6G8L3DeKfKUv2.png?f=fotoalbum_large

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Nog een prompt tip voor de mensen die Krea 2 Turbo/RAW gebruiken:

begin je prompt eens met : Amateur photo from the 1990's, en dan de rest van je eigen prompt.

(je kan 1990 ook vervangen door bijv 1930, 1970, 2000, etc.)

Wanneer je een datum/jaar in je prompt vermeldt, dan heeft Krea een referentie en kader waarin je het model veel strakker kan aansturen (als je begrijpt wat ik bedoel).

Nu nog een happy accident, kleine baby motortje op de voorgrond was niet bedoeld.....maar hier zit dus een jaartal in de prompt, 1978. Vervang je dit door 2005 dan krijg je een afbeelding uit die tijd.

Krea2 Turbo, res_multistep/beta 8 steps, euler_a/beta57 8 steps.

(klikbaar:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLq8Iv-D1kCcHHylOXiMRuGHlt8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j2adX4XW4keim5sE07D8Nxfy.png?f=fotoalbum_large

prompt:
Amateur photo from 1978, happy balding mechanic with beard sits on a little miniature version of a SUZUKI racing motorcycle, concrete pit lane, brick garage, race track background. Ultra-realistic, cinematic composition, intricate technical details.

en nog een paar bonus plaatjes, klikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15sJD3Ypw3kNdotok05T6PyLKgA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4qX7iZ9nAW72CXjHDuw0Tuwa.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9xTfSzqf-IbUNwjwjJaY6tm5DU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hJIRewiBIey6UP3WmUKz203f.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYpQ7nMXtu1DMawmCtC-qAQgJP0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SOVBGtBFfflKIAY0CpzyTexd.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZ2GwX0b_O9r3HR1zBdDz-GPO2Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/f8F18BHdeK0sT9p0GFOvAr3G.png?f=fotoalbum_tile

• Mars Warrior
Marc H schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 23:46:
Ik ben eens aan het spelen met AI playground van Intel. Daarmee draai ik alles lokaal op "slechts"een Intel Arc B580. (Amd 3700X,32 GB.) Ok, je moet even geduld hebben. Om te testen de volgende opdracht gegeven in Chat: "Maak een afbeelding van Donald Trump als de duivel"

Uiteindelijke prompt: Creating media: Generate a highly detailed and dramatic image of Donald Trump depicted as the Devil. He should wear infernal attire, have horns, and an overall menacing, yet recognizable, presence. The style should be a dark, high-fantasy, gothic painting or cinematic digital art piece, featuring deep shadows, fiery elements, and a hellish atmosphere. (gemma-4-E4B-it-UD-Q4_K_XL)

[Afbeelding]
Wat een geweldige prompt :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EW8fD8RCihHQUpenQzA88Qpiz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XnOriVqxqbcawJkehMBXh4pI.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.