Het grote AI art show- & kletstopic

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste
Acties:
Gonadan schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:20:
Mja, 'deels' en 'niet te veel details' is dus precies wat ik 'algemene platen' noem. Dan gaat het dus gewoon niet. ;)

Soms heb ik iets vrij specifieks in gedachten waar ik graag een plaat van zou willen hebben. Dan loopt het meestal uit op het loslaten van bepaalde eisen of gewoonweg een teleurstelling. :P
Dat kan ook aan je prompt-writing liggen. En soms moet je echt de specifieke term (in het engels) zien te vinden die het model ook kent. Ook zijn er inmiddels verschillende text-encoders waarbij de een beter 'begrijpt' wat je bedoeld dan de ander. En sommige modellen nemen genoegen met een korte omschrijving terwijl andere modellen een heel epistel nodig hebben.
Al met al blijft het heel veel uitproberen en leren wat een specifiek model makkelijk 'aan kan'.
Wat je nog zou kunnen doen bij een specifiek iets is een afbeelding zoeken op internet met een detail erin wat je nodig hebt. Dan laat je ChatGPT van die afbeelding een uitgebreide prompt (voor het model wat je gebruikt) voor schrijven. Met wat geluk wordt dat detail goed omschreven en kun je (evt. met aanpassing) dat deel in je eigen prompt gebruiken. De omschrijving van kleding bijvoorbeeld (de kleur en textuur) is in het Engels best specifiek, dat verzin je zelf niet zomaar.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het is een combinatie van factoren. Uiteraard kan je altijd nog aan je eigen promptvaardigheden werken maar we moeten ook eerlijk zijn dat AI meestal ook gewoon een eigen wil heeft. :P

Waar je inderdaad sowieso vaak tegenaan loopt is het vinden van de juiste term. Heel vaak is die er ook gewoon niet. Ook in spreektaal gebruiken mensen tig verschillende beschrijvingen van het zelfde object of structuur, dus dat is voor AI lastig om dan 100% accuraat te interpreteren.
Het voeden met afbeeldingen om te laten zien wat je bedoelt heb ik ook wel eens aangedacht. En zo zou het ook handig zijn als je voor bepaalde 'sectoren' in je afbeelding weer specifieke instructies kan geven. Maar dan wordt het allemaal wel een hoop gepruts en ik heb ook weer niet zoveel tijd over. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:44
Ben sinds een tijdje weer begonnen met het creëren van wat AI plaatjes.
Opzoek geweest naar een oplossing voor die plastic skin die je zo vaak krijgt en heb denk een goede Lora gevonden om dit op te lossen. Adima Lora, Photo realistic skin
Deze levert een goed resultaat op.
Hebben jullie nog andere oplossingen gevonden?

apollo13

apollo13 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:16:
Opzoek geweest naar een oplossing voor die plastic skin die je zo vaak krijgt en heb denk een goede Lora gevonden om dit op te lossen. Adima Lora, Photo realistic skin
Dat hangt er helemaal van af wat voor model je gebruikt én of je nog toevoegingen omtrent de huid in je prompt hebt staan. Ook de rest van de prompt maakt uit. Wanneer je als token 'photomodel' er in hebt staan dan heb je een grotere kans om een plastic skin te krijgen dan wanneer je bijvoorbeeld 'female teacher' gebruikt. Je kunt ook nog 'realistic skin' toevoegen of 'freckles', levert soms ook een beter resultaat. Maar veel is gewoon afhankelijk waar het model wat je gebruikt mee getraind is. Daar heb je bijna geen invloed op. Kwestie van uitproberen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:12

WoutF

Hoofdredacteur
EverLast2002 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:25:
Ben bezig geweest met het generen van consistentie, dus 1 persoon steeds hergebruiken in prompts, m.b.v. een JSON format prompt.
Daarna diverse afbeeldingen gecombineerd, zoals de roodharige mevrouw met het mega bouwwerk van mijn eerdere post.
In Gemini/ChatGPT en Claude (afgewisseld) de JSON bestanden laten maken en fuseren tot 1 nieuw JSON format.
Op zich werkt dat goed. Het is even zoeken wat je samenvoegt en zo vliegen de uren voorbij...

solo - roodharige mevrouw (ze is een soort van "op de vlucht", dat idee)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

prompt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
scene {

// Overall Scene Description
  description: "A high-contrast cinematic desert canyon where a gargantuan Watabe-inspired modular megastructure emerges from towering rock walls, creating a corridor of impossible industrial scale under a harsh sun.  A palpable sense of survival and awe is established.";

// Subject 1: Resilient Survivor
  subject {
    name: "Resilient Survivor";
    type: "human";
    details {
      skin: {
        texture: "visible pores and fine lines, covered in a thin wet sheen of sweat catching light with near-specular, metallic reflectivity, weathered fair skin, visible freckles, and sun damage";
        color: "fair";
        details: "sweat, sun damage, freckles";
      };
      hair: {
        color: "ginger";
        style: "naturally voluminous, slightly tangled with dusty ends, catching highlights";
        details: "dusty, tangled";
      };
      clothing: {
        type: "performance gear";
        material: "charcoal, distressed, micro-abrasions, sun bleached, sand damage";
        details: "performance gear, distressed";
      };
      pose: "standing firmly with squared shoulders facing the intense light, heroically framed at the base of the pylon canyon";
      action: "Standing grounded, facing the blinding 12:00 PM sun with a calm, resilient expression";
    }
  }

// Subject 2: Matte-White Modular Megastructure
  subject {
    name: "Matte-white Modular Megastructure";
    type: "mechanical";
    details {
      material: "matte-white ceramic-composite alloy pylons";
      complexity: "overwhelming greebling density, fractal-level mechanical detail";
      features: [
        "Translucent aqua-glass power cells with internal copper-wound radial engines and counter-rotating turbines",
        "Dense bundles of cyan fiber-optic cables the thickness of tree trunks",
        "Hyper-detailed lattice of micro-fasteners, rivet fields, hydraulic lines, and nested paneling",
        "Weathered stencil markings and Dayglow Orange hazard indicators pitted by sand"
      ];
    }
  }

// Lighting
  lighting {
    type: "Harsh midday desert sunlight (12:00 PM)";
    intensity: "100% exposure, extreme Frazetta-esque chiaroscuro";
    effects: [
      "Near-blown white highlights on skin and alloy surfaces",
      "Sharp directional beams cutting through the structural corridor",
      "Deep crushed blacks in canyon recesses and mechanical voids",
      "High dynamic range with glowing highlight rolloff"
    ];
  }

// Camera
  camera {
    lens: "85mm prime lens on IMAX 65mm large format back (natural compression with high-resolution depth)";
    aperture: "f/4.0 to f/8.0, balance sharp skin micro-texture with massive scale";
    angle: "Extreme low-angle, one-point linear perspective placed 0.5 meters above the desert floor";
    composition: "Low-angle heroic framing, horizon at lower third, strong contrast split across the subject’s face";
  }

// Style Accents
  style {
    engine: "Unreal Engine 5.5 path-traced rendering aesthetic";
    film: "Kodak Portra 400 filmic color grading";
    realism: "Ultra-large format cinematic realism";
    greebling: "Extreme mechanical clarity and greebling";
    mood: "Survival-focused mood with raw intensity";
    grain: "Visible organic film grain and high micro-contrast";
  }
}
Ik heb onlangs een stripboek gegenereerd en consistentie was daarin natuurlijk heel belangrijk. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een behoorlijke uitgebreide pipeline en dan nog moest ik veel afbeeldingen fixen met een image2image pass met correcties.

Ik deed het zo:
  • Van elk personage een sheet genereren, een soort pasfotovelletje, met daarin het hoofd vanuit verschillende hoeken
  • Voor datzelfde personage een afbeelding van de outfit
  • Een afbeelding van de locatie
  • Voor elke afbeelding een uitgebreid json bestand met de locatie, positie van personages, eyelines, gezichtsuitdrukkingen, positie van voorwerpen, etc..
  • Vervolgens maakte ik een fotorealistische afbeelding op basis van het prompt, met bijgevoegd de referentiebeelden
  • Dat ging zelden in één keer goed, vaak moest het prompt aangescherpt worden of dus een i2i-pass
  • Als de fotorealistische afbeelding goed was, deed ik een stylize pass, met een prompt waarin de comic book-stijl beschreven stond. Hierbij stuurde ik weer reference sheets mee, maar dan de gestyleerde gezichten.
En dan nòg ging het echt heel vaak fout. Dit overigens met de image api's van OpenAI en Google :) Gelukkig is de strip uiteindelijk met veel vallen en opstaan wel afgekomen.
WoutF schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 16:51:
[...]Ik heb onlangs een stripboek gegenereerd en consistentie was daarin natuurlijk heel belangrijk. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een behoorlijke uitgebreide pipeline en dan nog moest ik veel afbeeldingen fixen met een image2image pass met correcties.
En dan nòg ging het echt heel vaak fout. Dit overigens met de image api's van OpenAI en Google :) Gelukkig is de strip uiteindelijk met veel vallen en opstaan wel afgekomen.
Leuk, ik ben dan wel benieuwd hoelang je er uiteindelijk over hebt gedaan, van idee tot eindresultaat.
En welk programma/systeem je hebt gebruikt, of heb je ergens een abonnement op een vette server lopen?

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Yaksa schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 17:06:
[...]

Leuk, ik ben dan wel benieuwd hoelang je er uiteindelijk over hebt gedaan, van idee tot eindresultaat.
En welk programma/systeem je hebt gebruikt, of heb je ergens een abonnement op een vette server lopen?
Poe, dikke week in de avonduren gok ik. Ik gebruikte de api's van OpenAI en Google en had een framework binnen Claude Code op basis van skills gebouwd. Due eerst veel brainstormen per pagina, dingen uitvragen en Claude schreef dan de json en sprak de api's aan
WoutF schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 17:12:
[...]Poe, dikke week in de avonduren gok ik. Ik gebruikte de api's van OpenAI en Google en had een framework binnen Claude Code op basis van skills gebouwd. Due eerst veel brainstormen per pagina, dingen uitvragen en Claude schreef dan de json en sprak de api's aan
Misschien wel leuk om dan ook een pagina van het stripboek hier te tonen.
Mijn ervaring met striptekenen door AI is wel dat dan de consistentie makkelijker te realiseren is dan met foto realistische afbeeldingen.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Yaksa schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 17:43:
[...]

Misschien wel leuk om dan ook een pagina van het stripboek hier te tonen.
Mijn ervaring met striptekenen door AI is wel dat dan de consistentie makkelijker te realiseren is dan met foto realistische afbeeldingen.
De inhoud is niet voor openbare publicatie, helaas. Consistentie is overigens redelijk goed te doen als personages beeldvullend in beeld zijn. Hoe kleiner ze in het frame worden, hoe meer drift er is. En als je een plaat met vier personages maakt is het heel lastig om het model goed te blijven sturen op gelijkenis.

Ik kan me voorstellen dat dit met lokale modellen en lora's beter te tunen is, maar ik had geen tijd om dat eerst allemaal in de vingers te krijgen :)

[ Voor 10% gewijzigd door WoutF op 08-05-2026 17:50 ]

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:21
apollo13 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:16:
Je link wijst naar model "Illustrious". Als die ook met een 'cfg' waarde werkt in de workflow, dan kun je proberen om de cfg iets naar beneden bij te stellen (bijv van 5.0 naar 3.5). Ik gebruik zelf Flux(2) en daar helpt het enorm.

mijn verzameling A.I. afbeeldingen

• EverLast2002
Even inhakend op het stripverhaal gebeuren..... Ik was wat aan het experimenteren in Flux.2 met img2img (soort van) en er kwamen wat grappige resultaten uit. Dit alles was even uit de losse hand en de afbeeldingen zijn nog niet naar mijn zin, maar het gaat om het idee. Ik vond het resultaat best......vreemd.

(hopelijk kom ik niet in de problemen met auteursrechten etc?) is niet mijn bedoeling.

origineel, wel bekend bij de meeste mensen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNAMjyW8rk3Zx4U9r9sku1iPyQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJNejnGl1gnVxKR3l4l1FEGY.jpg?f=fotoalbum_large

mijn resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwST_9KNnEIE8cGxqZ1YWzxo4GM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CXQxT1tian5NATYzy846B3or.png?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
WoutF schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 17:12:
[...]

Poe, dikke week in de avonduren gok ik. Ik gebruikte de api's van OpenAI en Google en had een framework binnen Claude Code op basis van skills gebouwd. Due eerst veel brainstormen per pagina, dingen uitvragen en Claude schreef dan de json en sprak de api's aan
wauw, ik snap hier niks van maar het klinkt gaaf. Jammer dat je geen resultaat kan laten zien.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-06 21:47

SkyStreaker

Move on up!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utYSTPOyJeP86S3Qd2LqTZ9ikac=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PfgMaBUL5SuXjxWnW5l4WYxF.png?f=fotoalbum_large

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• EverLast2002
Gaaf! Soort mix van Playmobil met raytracing ofzo. Ben benieuwd naar de prompt ervan.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

EverLast2002 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:49:
[...]

Gaaf! Soort mix van Playmobil met raytracing ofzo. Ben benieuwd naar de prompt ervan.
:D Dank je!
Eigenlijk heel stom simpel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
three (uniformly stylized:1.2) collectible figurines standing side by side, 
the first figurine is covering its eyes with both hands,
the second figurine is covering its ears with both hands,
the third figurine is covering its mouth with both hands, 
minimalist cyberpunk synthwave aesthetic, 
sleek high quality matte black material with silver accents, 
designer toy style, clean studio background, 
soft neon rim lighting, symmetrical composition, 
high detail product render
code:
1
2
NEG: red eyes, demonic, horns, seductive, realistic human skin, fetish, latex,
creepy, sinister, anime girl, monster, aggressive expression
Z-Image Turbo FP8 Kijai / FP8_E4M3FN met Qwen 3.4B uncensored aggressive
CLIP Skip 2, shift 3, Res Multistep / Simple 8s/1CFG, Seed 1361209023

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op maandag 11 mei 2026 @ 16:24:
[...]

:D Dank je!
Eigenlijk heel stom simpel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
three (uniformly stylized:1.2) collectible figurines standing side by side, 
the first figurine is covering its eyes with both hands,
the second figurine is covering its ears with both hands,
the third figurine is covering its mouth with both hands, 
minimalist cyberpunk synthwave aesthetic, 
sleek high quality matte black material with silver accents, 
designer toy style, clean studio background, 
soft neon rim lighting, symmetrical composition, 
high detail product render
code:
1
2
NEG: red eyes, demonic, horns, seductive, realistic human skin, fetish, latex,
creepy, sinister, anime girl, monster, aggressive expression
Z-Image Turbo FP8 Kijai / FP8_E4M3FN met Qwen 3.4B uncensored aggressive
CLIP Skip 2, shift 3, Res Multistep / Simple 8s/1CFG, Seed 1361209023
Leuk man. Ik ga ook een poging doen met deze prompt maar dan in Flux.2. Het is in feite het "see no evil, hear no evil, speak no evil" thema.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

EverLast2002 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 17:17:
[...]

Leuk man. Ik ga ook een poging doen met deze prompt maar dan in Flux.2. Het is in feite het "see no evil, hear no evil, speak no evil" thema.
Het bijzondere is, is dat Midjourney het "bijna meteen goed" had destijds:
SkyStreaker in "Het grote AI art show- & kletstopic"

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

EverLast2002 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 17:17:
[...]

Al mee wezen knoeien? Ben op zich nieuwsgierig :+ Topic begint ook een beetje te stagneren.

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:50:
[...]

Al mee wezen knoeien? Ben op zich nieuwsgierig :+ Topic begint ook een beetje te stagneren.
ja ik ben ermee bezig geweest, maar mijn resultaten vielen tegen. heb jouw prompt 1 op 1 gebruikt en ook een door AI aangepaste prompt, maar ik was er niet tevreden over.

• EverLast2002
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qvgOyQ6ycFozkuqSI86nLAMy9s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eF31wsY5wixXKtppTXTR2wGj.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5je50Ash9iWgO8r7K8a0Dq7IqaY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YEMBcyiu7Ctrr2rXnd20IqdP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_Udw-Zj9vX9lgzH0ceTHyMsUyY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/610cmVfstUyiYE6BC0KrIf01.png?f=fotoalbum_tile
een paar random resultaten.... (Flux.2 Klein 9b model)

SkyStreaker schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:50:
[...]Al mee wezen knoeien? Ben op zich nieuwsgierig :+ Topic begint ook een beetje te stagneren.
Qua ontwikkelingen om lokaal AI te kunnen draaien gebeurt er ook niet zoveel spannends.
Of je moet een smak geld hebben liggen om een compleet nieuw systeem te gaan bouwen, met een heftige GPU en flink wat RAM.
Plus dat het volop voorjaar is, een aantal mensen (waaronder ik) zijn weer lekker aan een nieuw biologisch tuiniseizoen begonnen.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Had je het enkel in Flux.2 geprobeerd of Z-Image zoals ik?

https://civitai.com/model...ai?modelVersionId=2444102
https://civitai.com/model...-clip-safetensors-qwen34b
Yaksa schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:47:
[...]

Plus dat het volop voorjaar is, een aantal mensen (waaronder ik) zijn weer lekker aan een nieuw biologisch tuiniseizoen begonnen.
Dat. True enough. Tuinieren, joepie. :+

[ Voor 36% gewijzigd door SkyStreaker op 17-05-2026 14:49 ]

• EverLast2002
Ik had weer een WTF moment toen deze eruit rolde..... blijft raar om te zien hoe cartoon naar realiteit omgezet wordt.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HsWvT9ei5r29ocbWjuJgAuxWhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFDwL58WZy3CgraQtaAwcuHw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BghPIYMAep4KPJjFvk2xMS8Af30=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fIUsJG1aM8KZ5Fg8wShAPd6u.png?f=fotoalbum_large

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

EverLast2002 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:49:
Ik had weer een WTF moment toen deze eruit rolde..... blijft raar om te zien hoe cartoon naar realiteit omgezet wordt.....

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarmee doe je dat eigenlijk? Inpaint of img2img met bijv. Flux.Krea?

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:51:
[...]

ik gebruik ComfyUI met Flux.2 Klein 9b, en de workflow die je online uit de templates kunt downloaden. Die workflow heb ik uitgebreid met allerlei extra nodes (o.a. upscaling). Onlangs kwam ik via Sebastian Kamph op het spoor van de node "ReferenceLatent". Die node "injecteert" de eigenschappen van een bron afbeelding in je doel afbeelding. Echt superleuk wat je ermee kunt doen. Al die nodes heb ik nu in 1 workflow gezet.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Zou je die willen delen? :) Met een beetje geluk heb ik a.s. Zaterdag mijn 9070 XT binnen, kan ik meteen aan de slag!

• EverLast2002
wat ook leuk is dat je met die ReferenceLatent node ook bestaande afbeeldingen kunt veranderen, zelfs van camerahoek (hij verzint dan het ontbrekende zelf erbij).

origineel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQo67mfjjTRJOq0DqY-N9hKtjAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHyQeP2xvdJDX78hM9mNobpL.jpg?f=fotoalbum_large

mijn resultaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvygX3FD_Of_BIJ_W-LCy_HJT_Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/b1yXIYMis3ycto2y7SeQJlRu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNoO0ikP2UkWrq2rPD54rbvAaQc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CXRLhoLcMCyV6ySOrOD99ETS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxIwgdl0q8ZQlasFEMyHy6EuS9c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kwrQAZWRtIKxKWyneSvHew2O.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBVtyDqE7DbCuMSO6oy4ANejdXI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Z5u5b47jcsbtle4CzSSEw5Ru.png?f=fotoalbum_tile

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:59:
Zou je die willen delen? :) Met een beetje geluk heb ik a.s. Zaterdag mijn 9070 XT binnen, kan ik meteen aan de slag!
ik wist niet dat ComfyUI ook draait met een AMD kaart?

Zal hier eens een workflow delen, let wel dat mijn workflow niet helemaal plug&play is ! Met sommige dingen moet je even een paar spaghetti draden veranderen.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

EverLast2002 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:51:
[...]

ik wist niet dat ComfyUI ook draait met een AMD kaart?

Zal hier eens een workflow delen, let wel dat mijn workflow niet helemaal plug&play is ! Met sommige dingen moet je even een paar spaghetti draden veranderen.
Ja, via ROCm wat inmiddels bijna gelijkend is qua stabiliteit en snelheid aan CUDA (niet helemaal 1 op 1 natuurlijk) en zelfs gebruik ook IPEX voor Comfy met de Intel Arc B570 die ik even te leen heb.

• EverLast2002
@SkyStreaker

oke, hier mijn workflow(s). de neon green haired woman is mijn 'gewone' wf, de honda mbx is de 'injecteer je eigen afbeelding' wf. drag&drop de afbeelding in je eigen ComfyUI en het zou moeten werken.

https://photos.app.goo.gl/BygRY4an8ayBQsvM9

• EverLast2002
opmerking over de 'gewone' wf : je activeert OF Upscale#1 OF Sampler#2 (of geen van beide, maar nooit tegelijk dus).

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Top, dank je wel @EverLast2002 :) :) Wordt gewaardeerd!

• EverLast2002
speel er maar mee en kijk of het voor jou werkt. hopelijk snap je de resolutie "truc" met de halvering, met latent upscaling krijg je hierdoor veeeeel meer detail in je eindresultaat. probeer maar eens 1024x1024 en 2x latent upscaling of gewoon 1024x1024 zonder latent upscaling....

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

@EverLast2002 Zou je mij het mapje van de custom_node "comfyui_fearnworksnodes (1)" kunnen toedoen in een ZIP? Degene die te downloaden is is niet meer gangbaar en helaas zitten ze ook niet in comfyroll's customnodes.

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:12:
@EverLast2002 Zou je mij het mapje van de custom_node "comfyui_fearnworksnodes (1)" kunnen toedoen in een ZIP? Degene die te downloaden is is niet meer gangbaar en helaas zitten ze ook niet in comfyroll's customnodes.
je hebt een share link ontvangen. ik snap die fearnworks nodes niet helemaal, ik bedoel ik zie ze verspreid staan in mijn wf maar sommige heb ik via andere github kanalen geinstalleerd.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Inmiddels heb ik via-via de hele workflow (van die meid aan de gang) maar iig voor de B570 is het geen doen. 17 minuten wachten voor een plaatje ... hm, nee :+

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:57:
Inmiddels heb ik via-via de hele workflow (van die meid aan de gang) maar iig voor de B570 is het geen doen. 17 minuten wachten voor een plaatje ... hm, nee :+
huh...dat is inderdaad erg lang ja. welk verschil zit er in hoe je eerst werkte (bijv afbeelding met de 3 zwarte poppetjes) en 'mijn' workflow manier? ik neem aan dat die eerste geen 17 minuten duurde.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dat ging heel echt via inference van StabilityMatrix, de Pre1-release 2.16.x - die maken gebruik van een eigen workflow onder de motorkap. Het kan wezen dat de nodes ook niet helemaal compatibel zijn met IPEX.

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:41:
Dat ging heel echt via inference van StabilityMatrix, de Pre1-release 2.16.x - die maken gebruik van een eigen workflow onder de motorkap. Het kan wezen dat de nodes ook niet helemaal compatibel zijn met IPEX.
hoe lang duurt een render wanneer je de node Universal NN LatentUpscale uitzet en gewoon een 1024x1024 afbeelding maakt?

• EverLast2002
misschien eens van model wisselen, deze bijv: flux-2-klein-9b-fp8.safetensors

dit is een 8GB model, ipv van de 16GB uit mijn wf.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

https://civitai.com/model...in?modelVersionId=2898226
https://civitai.com/model...p8?modelVersionId=2600878

Ik ga deze 2 straks/vanavond ook even proberen :) Het zal zonder twijfel user-error zijn ^^

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Het probleem zat bij Klein Detail Controller o.a. die stond up CUDA:0, moest op Auto staan en ik denk de vorige keer dat hij ook hardcore via CPU ging ipv de intel "XPU".

Edit: helaas lijkt het erop dat de clownsharksampler niet werkt met IPEX, ik zal een andere sampler ertussen moeten zetten of ff wachten tot ik de AMD heb :)

[ Voor 32% gewijzigd door SkyStreaker op 19-05-2026 17:03 ]

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:31:
Het probleem zat bij Klein Detail Controller o.a. die stond up CUDA:0, moest op Auto staan en ik denk de vorige keer dat hij ook hardcore via CPU ging ipv de intel "XPU".

Edit: helaas lijkt het erop dat de clownsharksampler niet werkt met IPEX, ik zal een andere sampler ertussen moeten zetten of ff wachten tot ik de AMD heb :)
wat ik al eerder zei, mijn workflow is niet 100% plug&play. maar die Klein Detail Controller node staat standaard uit (Bypass, paars van kleur). ik gebruik die node zelf niet vaak eigenlijk.

ik moet me even inlezen wat IPEX is/doet, maar je kan sowieso altijd een andere KSampler gebruiken inderdaad. Ik ben wel gecharmeerd van die ClownShark node, maar ben er niet mee getrouwd...

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Jaaa, ik heb het e.e.a. uit kunnen vogelen ook. Alleen hoe ik die clown vervangend ik heb geen idee met wat vooralsnog omdat ksampler of ksampler advanced niet dezelfde "aansluitingen" heeft.

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 04:59:
Jaaa, ik heb het e.e.a. uit kunnen vogelen ook. Alleen hoe ik die clown vervangend ik heb geen idee met wat vooralsnog omdat ksampler of ksampler advanced niet dezelfde "aansluitingen" heeft.
ik heb de online template bewerkt, dwz ik heb hem uit elkaar gehaald en opnieuw verbonden met andere nodes. dus het klopt dat je nu aansluitingen mist etc.

je kan de online template bekijken (linksboven in ComfyUI, menu > browse templates), en dan de template zoeken met de geparkeerde motorfiets voor een roadcafé.

als je die bekijkt en de subgraph aanklikt/opent, dan zie je de default aansluitingen en nodes.

je kan sowieso vanuit een node 'omgekeerd' werken, dan trek je vanuit een input (het bolletje) een draad en dan krijg je vanzelf opties te zien die hij ondersteunt (snap je wat ik bedoel?).

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb comfyui in stabilitymatrix in linux geinstalleerd, vallen hier nog goede resultaten mee te behalen? Ik kan de manager nergens vinden, als ik workflows download doen nodes het niet, veel foutmeldingen. Ik snap er geen hol van. Ik zie echter dat anderen hier er wel wat zinnigs mee lijken te kunnen.

The things you own end up owning you.

Salvatron schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 05:30:
Ik heb comfyui in stabilitymatrix in linux geinstalleerd, vallen hier nog goede resultaten mee te behalen? Ik kan de manager nergens vinden, als ik workflows download doen nodes het niet, veel foutmeldingen. Ik snap er geen hol van. Ik zie echter dat anderen hier er wel wat zinnigs mee lijken te kunnen.
Misschien dat je door deze video te bekijken iets verder komt. Het feit dat je onder Linux werkt kan het e.e.a. wel wat veranderen, de meeste gebruikers van ComfyUI hier draaien het onder Windows. Maar ook daar is wel het een en ander over te vinden.
Verwacht echter niet dat je als beginner aan de slag gaat en de meest fantastische plaatjes er uit krijgt, het vergt nou eenmaal wat tijd, inzet en proberen alvorens je alles snapt.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Yaksa schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:42:
Maar ook daar is wel het een en ander over te vinden.
Maakt het wat uit hoe je het installeert? Ik heb Comfyui onder Stabilitymatrix draaien. (met een AMD RX9060 RT)

[ Voor 3% gewijzigd door Salvatron op 23-05-2026 11:56 ]

Salvatron schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 11:55:
[...]Maakt het wat uit hoe je het installeert? Ik heb Comfyui onder Stabilitymatrix draaien. (met een AMD RX9060 RT)
Tsja, daar vraag je me wat. Ik draai geen Linux.
Ik weet wel dat AI beeldgeneratie het makkelijkste aan het draaien te krijgen is op een NVidia kaart, vanwege de CUDA dependencies. Maar AMD kan, met de nodige workarounds, ook.
Maar zoals ik al aangaf, een klip en klaar antwoord heb ik zelf niet, je zult toch echt de diverse tutorials op YouTube moeten raadplegen.
Vertrouw niet op een AI-gegenereerd antwoord, de kans is groot dat daar fouten in zitten die jijzelf niet kunt ontdekken waardoor je misschien van de regen in de drup terecht komt.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

@Salvatron Als je stability matrix draait met comfyui dan kan je de inference optie gebruiken :) die gebruikt comfyui namelijk op de achtergrond! Je kan bij onze Discord natuurlijk terecht voor al je vragen waar ik ook zelf moderator ben ☺️ https://discord.gg/jbkhtqbrn
Onze LLM Bot is Lykos (@ ervoor zetten).

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Yaksa schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 12:34:
[...]

Tsja, daar vraag je me wat. Ik draai geen Linux.[/quote]
ik bedoelde of het wat uitmaakt of je comfyui gewoon draait, of vanuit Stabilitymatrix. In Stabilitymatrix zie ik bijv nergens de managerbutton in Comfyui, dus ik kan de manager niet gebruiken, ook niet na die manager geïnstalleerd te hebben. Linux zal verder gewoon hetzelfde zijn als Windows, zal weinig uitmaken welke je gebruikt denk ik. Stabilitymatrix werkt vanuit een webinterface dus je moet een ip-adres en poort in een browser invullen.
Ik weet wel dat AI beeldgeneratie het makkelijkste aan het draaien te krijgen is op een NVidia kaart, vanwege de CUDA dependencies. Maar AMD kan, met de nodige workarounds, ook.
Maar zoals ik al aangaf, een klip en klaar antwoord heb ik zelf niet, je zult toch echt de diverse tutorials op YouTube moeten raadplegen.
Vertrouw niet op een AI-gegenereerd antwoord, de kans is groot dat daar fouten in zitten die jijzelf niet kunt ontdekken waardoor je misschien van de regen in de drup terecht komt.
Mijn AMD kaart ( Radeon RX 9600 XT) werkt prima, als ik plaatjes genereer in Comfyui doet hij er een aantal seconden over en de GPU gaat vaak naar 100% belasting, dus dit lijkt me geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 23-05-2026 17:23 ]

Stability Matrix is een front end die maar weinig geheugen inneemt, ComfyUI heeft daar geen last van.
Tevens zorgt dit programma dat ook AMD kaarten goed aangestuurd worden, dat was een tijdje terug wel anders.
Dit is info die ik in twee seconden op intenet kon vinden en ik gebruik Stability Matrix niet eens.
Voordat ik het zelf ga gebruiken moet je er wat wat dieper induiken, ik kan je daar niet verder helpen.

• EverLast2002
Salvatron schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 05:30:
Linux heeft geen portable kant-en-klare ComfyUI versie, je moet het handmatig installeren. Zie : https://github.com/Comfy-Org/ComfyUI#manual-install-windows-linux

De ComfyUI Manager heb ik zelf altijd als extra erbij moeten installeren, die zit er niet standaard bij. Staat volgens mij beschreven op diezelfde webpagina.

Stability Matrix ken ik niet, het lijkt me een beetje dubbelop hoe jij het hebt geinstalleerd. Ik zou ComfyUI gewoon op zichzelf installeren want daar kun je al mee renderen.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

EverLast2002 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 18:32:
[...]

Linux heeft geen portable kant-en-klare ComfyUI versie, je moet het handmatig installeren. Zie : https://github.com/Comfy-Org/ComfyUI#manual-install-windows-linux

De ComfyUI Manager heb ik zelf altijd als extra erbij moeten installeren, die zit er niet standaard bij. Staat volgens mij beschreven op diezelfde webpagina.

Stability Matrix ken ik niet, het lijkt me een beetje dubbelop hoe jij het hebt geinstalleerd. Ik zou ComfyUI gewoon op zichzelf installeren want daar kun je al mee renderen.
Stability Matrix IS inderdaad een frontend, temeer om alle modellen bijv. op 1 plek te kunnen houden waar alle pakketten die je via SM installeert, ze vinden het allemaal op 1 centrale plek. Het is niet echt dubbelop. StabilityMatrix heeft ook een AppImage voor Linux beschikbaar. Via een member van onze community worden AMD kaarten nu ook proper geinstalleerd via wat scripting. Zo hoef je verder niet ComfyUI zelf installeren en hier en daar en zus en zo te doen.

• imagica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 12:45
Yaksa schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:51:
[...]

Zo beter? :

[Afbeelding]

De prompt: "Intricately detailed professional photograph of a seductive royal vampire female, clothed as a steampunk vampire with steampung binoculars, steampunk watch and steampunk hat, sitting on a chair in a luxurious fantasy castle, toned abs, tattoos, pretty face, bright red ambereyes, succubus demon style. Looking at viewer, full body shot. Small black raven on the chair. Shallow depth of field, cinematic lighting. Camera Settings: Olympus OM-1 Mark II with OM SYSTEM M.Zuiko Digital ED 55mm lens, f/8 aperture for sharp details, balanced exposure to emphasize all textures"
Dit is jouw prompt 1-op-1 in Flux2-Klein 9b model met ComfyUI gegenereerd, alhoewel ik niet weet of dit model de camera typen/settings kent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_19QiLBM4LLUCnkb9qq9wsL2Oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VN2mQiSoSAUSU9fVcys6dVxu.jpg?f=fotoalbum_large
imagica schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:21:
[...]Dit is jouw prompt 1-op-1 in Flux2-Klein 9b model met ComfyUI gegenereerd, alhoewel ik niet weet of dit model de camera typen/settings kent.
[Afbeelding]
Dat ziet er mooi uit (op die knokige knieën na dan).
Zou je je setup qua GPU en CPU willen delen en welke text encoder je gebruikt hebt?

• imagica
SkyStreaker schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:51:
[...]

Voor Flux.2 en Qwen-Image-Edit heb je lora's die anime-2-real of real-to-anime kunnen doen.

• imagica
Yaksa schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:41:
[...]

Zou je je setup qua GPU en CPU willen delen en welke text encoder je gebruikt hebt?
Ik heb een Intel 12700 met een NVidia RTX 5080 16GB en 64GB DDR4 memory.

Voor de text encoder gebruik ik de qwen3_8B_fp8mixed model, moet wel zeggen dat ik zie dat de Flux MovieClips lora aan staat, dit is een lora voor Klein die meer cinematische beelden genereerd dan de out of the box.

• imagica
Yaksa schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:41:
[...]

Mocht je geïnteresseerd zijn in mijn workflow, ik heb hem gepost op Discord in de forum sectie van PixaRoma kanaal.

https://discord.com/channels/1245221993746399232/1497212013410124007

(is een SFW kanaal)

[ Voor 19% gewijzigd door imagica op 28-05-2026 12:53 ]

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
EverLast2002 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 18:32:
[...]

Linux heeft geen portable kant-en-klare ComfyUI versie, je moet het handmatig installeren.
Onder Linux kun je ComfyUI ook kant en klaar onder Docker of Podman installeren. Zoals met Podman Quadlet vanuit systemd met bijvoorbeeld Fedora.

Werken vanuit een container is zonder meer veel veiliger en ook voor het gemak. Geen software uit onbekende bronnen. Met ComfyUI ook nog eens heel veel onbekende python meuk in je base OS.

Daarna is het container weggooien en je OS blijft schoon.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 28-05-2026 18:41 ]

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
Voor degene die Bonsai Ternary in de gaten hebben gehouden, ze hebben nu ook een demo uitgebracht die een 1.7bit quant van Flux Klein 4B heeft. Daar hebben ze alleen Mlx en CUDA support voor, en die heb ik natuurlijk niet met mijn Intel Arc kaart.

Codex to the rescue and Intel XPU support toegevoegd (en dan alleen voor de Ternary, de Binary versie heb ik weggelaten): https://github.com/FeliciaFiction/Bonsai-image-demo-XPU

Voorbeeld op 11xx nogwat bij 8xx nogwat. 12 steps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKb5o_7BiyDLmOukcDsHsFmFKas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tAjEjLw82OdeUE0xJUqJN259.png?f=fotoalbum_large

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• EverLast2002
CR2032 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:40:
[...]

Onder Linux kun je ComfyUI ook kant en klaar onder Docker of Podman installeren. Zoals met Podman Quadlet vanuit systemd met bijvoorbeeld Fedora.

Werken vanuit een container is zonder meer veel veiliger en ook voor het gemak. Geen software uit onbekende bronnen. Met ComfyUI ook nog eens heel veel onbekende python meuk in je base OS.

Daarna is het container weggooien en je OS blijft schoon.
Kun je met Docker je VGA kaart nog aanspreken, of gebruik je dan een hardware passthrough?

• EverLast2002
imagica schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:50:
[...]

Mocht je geïnteresseerd zijn in mijn workflow, ik heb hem gepost op Discord in de forum sectie van PixaRoma kanaal.

https://discord.com/channels/1245221993746399232/1497212013410124007

(is een SFW kanaal)
kun je je workflow misschien via een andere manier delen, ik heb geen discord account.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
EverLast2002 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:53:
[...]

Kun je met Docker je VGA kaart nog aanspreken, of gebruik je dan een hardware passthrough?
Met Docker compose je videokaart aanspreken is geen probleem. Voor Podman werkt het iets anders met CDI-specs. De uitleg wijst zich vanzelf.

https://docs.docker.com/compose/how-tos/gpu-support/

[ Voor 13% gewijzigd door CR2032 op 29-05-2026 18:10 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Met de komst van het algemene AI forum heeft dit topic een andere plek gekregen. Wel heb ik nog een alias in WBD gemaakt omdat het daar óók goed past. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Ik wilde vandaag mijn PC 'ns opschonen omdat deze wat trager werd.
Maak ik de kast open en zie ik dat virussen de hele boel hebben overgenomen......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebv0L2spZ_FCidQCjrDAQRUdIv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPH6DcmUdAl6hHsfkC7Q8msZ.jpg?f=fotoalbum_large

Deel van de prompt (rest mag je zelf invullen): "A chaotic, surreal realistic photo of a mad artist's complex imaginary vision, filled with weird surreal distorted miniature, virus like creatures"
Ik heb AI hier dus bewust aan het hallucineren gezet, maar dan wel een beetje gestuurd.

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb toch liever een Mac. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7hG2HKtS/c3rh-PQ12.jpg

Craiyon

The inside of a Mac with clearly visible the Apple logo in a chaotic, surreal realistic detailed photo of the motherboard, filled with virusses and worms as small creatures, a mad artist's complex imaginary vision for the true tech geek.
Corrigan schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:20:
Ik heb toch liever een Mac. :P
The inside of a Mac with clearly visible the Apple logo in a chaotic, surreal realistic detailed photo of the motherboard, filled with virusses and worms as small creatures, a mad artist's complex imaginary vision for the true tech geek.
Schijnbaar houden die virussen niet zo van appels, ze blijven er ver van weg 8)

• EverLast2002
in het kader van totale onzin en fantasie, hier een paar brainfarts (klikbaar en bij voorkeur bekijken op een groot scherm). Model flux.2-klein-9b

witte versie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGm-39kg1rwoiNaBqPsBHil2i9M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WNWKEVGcUsJruAKqnpPRN8o1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eNszUB9wsk4cnWyxKimW7g_7OE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tV9mTu54v5clFm86Lq7OnO3w.png?f=fotoalbum_large

carbon fibre versie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-ORTZvQs1Pze5oqTp0jo83K1lY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hbn0ObM1FiNS5KtsFEzPfVsC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVtBDzBclbsFr0O2oY3wEmAjuek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hjwcWu2YWzM74FrCWfkuk147.png?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
(de link onderaan met verzameling afbeeldingen ben ik aan het uitbreiden...)

EverLast2002 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 23:05:
in het kader van totale onzin en fantasie, hier een paar brainfarts (klikbaar en bij voorkeur bekijken op een groot scherm). Model flux.2-klein-9b
Ik had verwacht dat men in zo'n futuristische omgeving allang zou zijn overgeschakeld op 'auto's' door de lucht i.p.v. die ouderwetsche snelwegen.........

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Yaksa schreef op maandag 8 juni 2026 @ 23:13:
[...]

Ik had verwacht dat men in zo'n futuristische omgeving allang zou zijn overgeschakeld op 'auto's' door de lucht i.p.v. die ouderwetsche snelwegen.........
In het jaar 2000 zouden we, volgens science fiction, al vliegende auto's hebben. Dus ik kan me goed voorstellen dat ze nu wat voorzichtig zijn met dat soort voorspellingen. ;)
edit:
LOL! Dit dus! Doane in "Het grote grappige plaatjes topic Editie 2026!" _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 09-06-2026 11:04 ]

Koop al mijn ads!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 08:16

Mars Warrior

Earth, the final frontier

EverLast2002 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 23:05:

witte versie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

carbon fibre versie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In ieder geval een gevaarlijke omgeving als ik wat inzoom en doodlopende snelwegen zie, of pilaren op de snelweg of auto’s die bijna de afgrond in rijden.

Laat staan die mensen die op het gebouw lopen zonder enig hekwerk 😳🫨

Material 3 Thema's | Swiss Army Knife card | Flex Horseshoe Card

Mars Warrior schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:26:
[...]In ieder geval een gevaarlijke omgeving als ik wat inzoom en doodlopende snelwegen zie, of pilaren op de snelweg of auto’s die bijna de afgrond in rijden.
Laat staan die mensen die op het gebouw lopen zonder enig hekwerk 😳🫨
Dat is dus typisch AI, het kan best veel maar 'weet' niet hoe de echte wereld er uit ziet.

Zijn we er allemaal al een beetje klaar voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ij2DM46khYiKzVdDkXOk8GcrIlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8Ie4YoAn5o0t9FUnFQNlA5U.jpg?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
Even geen nieuwe creaties uit ruis, maar bestaande foto "recreaties". Model flux-2-klein-9b.

(voor de kenners, Mark King van Level 42 zie je hier afgebeeld). Ik heb 2 afbeeldingen met elkaar gemixed, althans het logo is vanuit een andere afbeelding in de hoofd afbeelding ingezet.

originele foto uit 1981:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-tciMnqX279aTv8AQAReAyZ2BU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bL04iVLLbSX2tkvlco06HmEN.jpg?f=fotoalbum_large

mijn draai aan het geheel, met het World Machine logo uit 1985 in de foto van 1981 samengevoegd, en hij draagt headphones en een polo shirt, en het is nu Golden Hour:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-TR4hmoMpPfDE78S-EedlLWXAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c4ZfDib94aac7brgx34PArwT.png?f=fotoalbum_large

variatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pelHPIPrd8BTRBozLRH5a8PlCXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m39P9ACriyMx9m6EqQUhkl85.png?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
nog eentje, omdat het gewoon leuk is om te doen...

originele foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tk5iqxElRxnm46-VP7h7Pw9liqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fiU8fnVagDNbg5uAmi2ju2oS.jpg?f=fotoalbum_large

variant 1:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9SiTLapRUYicLbv84uPMyxKydE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hNVYupB0fH1wiKbSdDiVc6E8.png?f=fotoalbum_large

variant 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CF8qAIUOoEJwI0WG17qvVYf38OM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kgLXJbQRZIG89bDnbPllDUNn.png?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
laatste, omdat het +30 graden buiten is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6NYiC8ZVzq7EpOQzb17x_lYdsY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OQnNTswax1aMsNqEIL52Y2KK.png?f=fotoalbum_large

• Room42
  • Niet online
N.a.v. de posts hierboven moest ik weer aan deze denken. Ik vind het moreel onverantwoordelijk om beelden van echte personen in AI te gebruiken en online te delen, als die persoon er zelf geen toestemming voor gegeven heeft. Bovenstaande is natuurlijk relatief onschuldig, maar mogelijk toch ongewenst in de ogen van die persoon.

Koop al mijn ads!

• EverLast2002
Room42 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:20:
N.a.v. de posts hierboven moest ik weer aan deze denken. Ik vind het moreel onverantwoordelijk om beelden van echte personen in AI te gebruiken en online te delen, als die persoon er zelf geen toestemming voor gegeven heeft. Bovenstaande is natuurlijk relatief onschuldig, maar mogelijk toch ongewenst in de ogen van die persoon.

[YouTube: Kevin deelde deepfakes van vrouwen: wij confronteren hem | BOOS S13E06]
is genoteerd.

mag ik van mijn kant het volgende hierbij opmerken:

- ik vermeld het originele beeldmateriaal (i.v.m. referenties/royalties)

- de originele afbeelding is vrij op internet te vinden/downloaden

- niemand wordt belachelijk gemaakt dan wel vernederd

- er wordt duidelijk beschreven dat de gemaakte afbeeldingen met a.i. zijn bewerkt (oftewel nep zijn)

*knip

[ Voor 102% gewijzigd door F_J_K op 21-06-2026 11:01 . Reden: doe maar niet trollen. ]

• apollo13
Yaksa schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:28:
[...]

Kijkje in de rijwielherstelinrichting van mijn grootvader. Ik kan hem helaas geen toestemming meer vragen, hij is al overleden.
[Afbeelding]

De prompt: "19th century bicycle workshop with dirty stone tiled floring, antique oak workbench with many antique hand tools and antique bicycle parts, antique bicycles hanging on cables from the ceiling, workbench vises. An old grandfather is busy at a workbench restoring an antique bicycle. Sunlight through dirty windows, dusty atmosphere, cobwebs, godrays. Camera Settings: Olympus OM-1 Mark II with OM SYSTEM M.Zuiko Digital ED 35mm lens, f/8 aperture for sharp details, High dynamic range, balanced exposure to emphasize all textures"

PS: meerdere fietsen in een afbeelding helemaal correct weergeven blijft voor AI toch wat lastig.........
Lijkt er op dat de AI nog steeds problemen heeft met objecten die veel "ingewikkelde" en complexe dingen heeft. Net zoals teveel vingers e.d. Ben sinds kort ook weer bezig met AI image creation. Nieuwe pc sinds kort, dus weer lekker aan het klooien.
Opzoek naar een goede prompt kwam ik wat tips tegen. Maak nu gebruik van, hoe noem je zoiets, het toevoegen van gewicht/hoe belangrijk een onderdeel van een prompt is. Voor jou prompt bv., (godrays:1.5). Die 1.5 geeft dus een hoge prioriteit aan de godrays. Maken jullie hier ook gebruik van?

apollo13

apollo13 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 03:27:
[...]Lijkt er op dat de AI nog steeds problemen heeft met objecten die veel "ingewikkelde" en complexe dingen heeft. Net zoals teveel vingers e.d. Ben sinds kort ook weer bezig met AI image creation. Nieuwe pc sinds kort, dus weer lekker aan het klooien.
Opzoek naar een goede prompt kwam ik wat tips tegen. Maak nu gebruik van, hoe noem je zoiets, het toevoegen van gewicht/hoe belangrijk een onderdeel van een prompt is. Voor jou prompt bv., (godrays:1.5). Die 1.5 geeft dus een hoge prioriteit aan de godrays. Maken jullie hier ook gebruik van?
Het toevoegen van 'gewicht' heb ik in het verleden, toen AI beeldgeneratie opkwam wel gedaan.
Maar het was sterk model-afhankelijk of (en hoeveel) invloed je kon uitoefenen.
De nieuwe text encoder (T5xxl_fp16) die ik nu gebruik en het model (FLUX1-dev) herkennen de brackets (waar de weight toevoeging staat) niet eens meer, sterker nog, de text encoder kan er door in verwarring raken. Het is nu een kwestie van je prompt goed schrijven, met de tokens in de goede volgorde en met de juiste opbouw. Hier staan wat tips voor FLUX-1 en hier een guide hoe te beginnen met prompten.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:37

nFo

EverLast2002 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:54:
[...]

is genoteerd.

mag ik van mijn kant het volgende hierbij opmerken:

- ik vermeld het originele beeldmateriaal (i.v.m. referenties/royalties)

- de originele afbeelding is vrij op internet te vinden/downloaden

- niemand wordt belachelijk gemaakt dan wel vernederd

- er wordt duidelijk beschreven dat de gemaakte afbeeldingen met a.i. zijn bewerkt (oftewel nep zijn)
In die video gaat het om AI porno, wat hier niet van toepassing is. Al kun je natuurlijk discussiëren of AI afbeeldingen maken van bekende personen wenselijk is. Wellicht hoog tijd voor een apart topic daar over.

• apollo13
nFo schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:28:
[...]

In die video gaat het om AI porno, wat hier niet van toepassing is. Al kun je natuurlijk discussiëren of AI afbeeldingen maken van bekende personen wenselijk is. Wellicht hoog tijd voor een apart topic daar over.
Daar had ik van de week iets mee. Was bezig met het maken van movie posters, gewoon kijken wat er mogelijk was. Een prompt van mij bevatte "In the style of Indiana Jones". De hoofdrolspeler in de gemaakte poster leek verdomd veel op Harrison Ford, hoewel dit niet de bedoeling was. De rest van de poster was veel in de kleuren, geel, oranje en rood, dit had de AI wel goed begrepen. Had wel in de negatieve prompt het woord "text" toegevoegd. Daar maakt de AI nogal vaak een zooitje van.

apollo13

apollo13 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:21:
[...]Daar had ik van de week iets mee. Was bezig met het maken van movie posters, gewoon kijken wat er mogelijk was. Een prompt van mij bevatte "In the style of Indiana Jones". De hoofdrolspeler in de gemaakte poster leek verdomd veel op Harrison Ford, hoewel dit niet de bedoeling was. De rest van de poster was veel in de kleuren, geel, oranje en rood, dit had de AI wel goed begrepen. Had wel in de negatieve prompt het woord "text" toegevoegd. Daar maakt de AI nogal vaak een zooitje van.
Zou je aan kunnen geven welk systeem (CPU/GPU/RAM) je gebruikt en welke front-end en model voor het genereren van de afbeeldingen? Dat helpt namelijk bij geven van adviezen.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hoe kun je modellen vinden voor comfyui die werken op je computer? Soms als ik comfyui gebruik loopt mijn computer vast omdat er maar 32GB RAM in zit.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Salvatron schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:25:
Hoe kun je modellen vinden voor comfyui die werken op je computer? Soms als ik comfyui gebruik loopt mijn computer vast omdat er maar 32GB RAM in zit.
Hangt er vanaf. Wat voor een GPU heb je of gebruik je een iGPU? Ik draai op het moment een iGPU met 16GB shared en 16GB voor het systeem en kan prima (hoewel wat trager) Z-IMAGE Turbo modellen draaien en illustrious/noobai lukt helemaal goed.

En hoe zien de rest van de componenten van je PC er uti?
Want ik neem aan dat je lokaal de afbeeldingen aan het genereren bent.
Hier staat een uitleg om FLUX te installeren in ComfyUi

• EverLast2002
GGUF modellen zijn speciaal bedoeld voor low RAM configuraties. En je zou een flinke Windows pagefile.sys kunnen aanmaken zodat ComfyUI meer geheugen kan "swappen". Wat ook meehelpt m.b.t. snelheid is om ComfyUI op een NVMe of SSD te installeren (of vanaf draaien als je de portable versie hebt).

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

SkyStreaker schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:31:
[...]

Hangt er vanaf. Wat voor een GPU heb je of gebruik je een iGPU? Ik draai op het moment een iGPU met 16GB shared en 16GB voor het systeem en kan prima (hoewel wat trager) Z-IMAGE Turbo modellen draaien en illustrious/noobai lukt helemaal goed.
ik heb een Radeon RX 9060 XT 16 Gb, 32 Gb RAM, ryzen 3600, en draai linux Bazzite

Salvatron schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:24:
[...]ik heb een Radeon RX 9060 XT 16 Gb, 32 Gb RAM, ryzen 3600, en draai linux Bazzite
Ik vind een post op Reddit, waar ik uit opmaak dat Bazzite nogal wat problemen oplevert voor Stable Diffusion.
Sowieso lijkt het voor Linux gebruikers lastig om dit soort progjes te kunnen draaien.
Qua GPU en RAM zou je onder Windows prima kunnen werken.
Er zitten vziw in dit topic geen Linux gebruikers die je hiermee verder kunnen helpen.
Maar misschien op Reddit verder zoeken?

• Room42
  • Niet online
Mede-Linuxgebruiker hier. ;) Wat bedoel je met 'loopt vast', echt een OoM crash (alles bevriest/is sloom)? Heb je al eens gemonitord waar dat in zit? Ik heb die nog niet gehad, maar ik heb 64GiB RAM. Je kunt eventueel alle andere programma's sluiten en een schoon Firefox-profiel voor de webinterface gebruiken, om geheugengebruik laag te houden. Maar het kan natuurlijk ook een hitteprobleem zijn.

Waar je op Linux even op moet letten is dat je de juiste Python-versie gebruikt. Het is dan ook aan te raden om anaconda/miniconda* te gebruiken om de versie specifiek op de ondersteunde versie te zetten. Verder zijn er in de workflows ook tweaks om geheugengebruik omlaag te brengen, alleen al een kleinere afbeelding en minder steps kan helpen.
edit:
* Misschien zijn die overkill en doet https://github.com/pyenv/pyenv ook wat je zoekt!
En een beter, meer FOSS-alternatief voor Anaconda/Miniconda is MiniForge.

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 23-06-2026 16:14 ]

Koop al mijn ads!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Salvatron schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:24:
[...]

ik heb een Radeon RX 9060 XT 16 Gb, 32 Gb RAM, ryzen 3600, en draai linux Bazzite
Probeer StabilityMatrix 2.16 - die installeren o.a. ComfyUI met bleeding edge (stable, maar heb ook wel een command voor de nightlies) ROCm van Rock (deze wordt ook samen ontwikkeld met AMD ontwikkelaars). Ik heb heel even een 9070 XT gehad en draaide prima. Dit gebruik ik ook voor mijn 780M iGPU.

Deze is ook in een AppImage beschikbaar, voor wat meer gerichte ondersteuning zou ik naar onze Discord gaan https://discord.gg/nf55QD5WY en moderator NeuralFault even vragen. Dat is de residente Linux/ROC expert.

[ Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 24-06-2026 12:31 ]

• EverLast2002
Ik zag onlangs op YouTube iemand die zei dat ComfyUI in Linux beter en stabieler draait dan in Windows. Hij kwam zelf uit de film en media wereld en kent de materie erg goed. Zal hem eens opzoeken en hier posten.

Gevonden:

YouTube: Mastering Flux: Full Workflow With Flux 1, Flux 2, Krea & Kontext (All-In-One Tutorial)

[ Voor 30% gewijzigd door EverLast2002 op 23-06-2026 19:21 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20
Ik gebruik AI op verschillende manieren thuis.
  • Heb OpenWebUI draaien, waarbij ik verschillende modellen kan inzetten (gemma4, deepseek, qwen, phi). Basicly gewoon ChatGPT / Gemini voor thuis.
  • Heb Whisper draaien om voor media files ondertitels te maken. Dit werkt erg goed :), zelfs zo goed, dat andere talen die voorbij komen in de film, gerust meevertaald worden.
    • Er worden diverse bewerkingen op gedaan om het gesproken woord eruit te halen. (achtergrond geluid eruit, beeld eruit, volume boost, en diverse 'voice isolation' technieken.
    • Dit word dan door FasterWhisper model getrokken, het v3-large model in dit geval. Dat is het grootste model dat in het VRAM past.
    • En de Engelse tekst word vervolgens door Google Translate heen gehaald. Met als resultaat een 1:1 vertaling van het Engels naar NL.
    • De performance vind ik best acceptabel, het gaat ongeveer 2-3x sneller dan de afspeelsnelheid van de video. Een Lord of The Rings film gaat er in 45-50min doorheen.
  • De vertaler zoals hierboven, vind ik te veel 1:1 vertalingen doen en matig zijn met uitdrukkingen. Dus ik ben Deepseek aan het inzetten om gezegdes en vertalingen beter te vertalen.
    • Ik heb een overzicht van namen van acteurs, zodat vertalingen niet mis gaan. Zo word 'Special Agent McGee' nog wel eens vertaald naar 'Special Agent Mickey'. Met het meegeven van deze context ben ik nog wat aan het spelen
    • Verder wil ik meer context meegeven (voorgaande zinnen en komende zinnen) zodat uitdrukkingen beter vertaald worden.
Dit allen draait op een (oude) i7 7700k, en een 1080TI. Geen spectaculaire hardware, maar een snellere GPU zou maar iets van 20-25% winst zijn. En die zijn **** duur.

OpenwebUI draait op mijn k3s cluster, 2 worker nodes van wat oudere hardware. Ene een 4 Core i7, de ander een 5 core i5.

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 23-06-2026 19:34 ]

_Apache_ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:27:
  • Heb OpenWebUI draaien, waarbij ik verschillende modellen kan inzetten (gemma4, deepseek, qwen, phi). Basicly gewoon ChatGPT / Gemini voor thuis.
  • Heb Whisper draaien om voor media files ondertitels te maken. Dit werkt erg goed :), zelfs zo goed, dat andere talen die voorbij komen in de film, gerust meevertaald worden.
    • Er worden diverse bewerkingen op gedaan om het gesproken woord eruit te halen. (achtergrond geluid eruit, beeld eruit, volume boost, en diverse 'voice isolation' technieken.
    • Dit word dan door FasterWhisper model getrokken, het v3-large model in dit geval. Dat is het grootste model dat in het VRAM past.
    • En de Engelse tekst word vervolgens door Google Translate heen gehaald. Met als resultaat een 1:1 vertaling van het Engels naar NL.
    • De performance vind ik best acceptabel, het gaat ongeveer 2-3x sneller dan de afspeelsnelheid van de video. Een Lord of The Rings film gaat er in 45-50min doorheen.
  • De vertaler zoals hierboven, vind ik te veel 1:1 vertalingen doen en matig zijn met uitdrukkingen. Dus ik ben Deepseek aan het inzetten om gezegdes en vertalingen beter te vertalen.
    • Ik heb een overzicht van namen van acteurs, zodat vertalingen niet mis gaan. Zo word 'Special Agent McGee' nog wel eens vertaald naar 'Special Agent Mickey'. Met het meegeven van deze context ben ik nog wat aan het spelen
    • Verder wil ik meer context meegeven (voorgaande zinnen en komende zinnen) zodat uitdrukkingen beter vertaald worden.
Dit allen draait op een (oude) i7 7700k, en een 1080TI. Geen spectaculaire hardware, maar een snellere GPU zou maar iets van 20-25% winst zijn. En die zijn **** duur.
OpenwebUI draait op mijn k3s cluster, 2 worker nodes van wat oudere hardware. Ene een 4 Core i7, de ander een 5 core i5.
En wat is de prompt en het plaatje wat er bij hoort? :?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20
Yaksa schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:38:
[...]

Het is geen 'plaatjes genereren'-AI. Dacht dat wel mocht hier, klets topic enzo.. :)

Alhoewel, ik wel wat testjes aan het doen ben met Kokoro modellen, tekst-to-speech. Maar ook dat is dus geen plaatjes-maken-meteen-prompt-ai.
_Apache_ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:40:
[...]Het is geen 'plaatjes genereren'-AI. Dacht dat wel mocht hier, klets topic enzo.. :)
Alhoewel, ik wel wat testjes aan het doen ben met Kokoro modellen, tekst-to-speech. Maar ook dat is dus geen plaatjes-maken-meteen-prompt-ai.
Het is het grote AI ART show en klets-topic.
Maar misschien een reden om in het algemene AI deel een nieuw topic te openen voor text to speech, of mbv AI ondertitelen van films.
Dat maakt het geheel van AI toepassingen overzichtelijker dan wanneer in dit topic maar enkele posts over jouw werkzaamheden (en het commentaar erop van andere gebruikers) staan. Dat zoekt ook makkelijker.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

Cyphax

Moderator LNX/AI
_Apache_ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:27:
Ik denk dat jouw ervaringen beter passen/meer toevoegen in Ervaringen met zelf gehoste AI assistenten :)
Yaksa schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:38:
[...]

Gelieve een topic-report te plaatsen als je iets ziet dat je niet in het topic vindt passen.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.