Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
En hoe zien de rest van de componenten van je PC er uti?Salvatron schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:25:
Hoe kun je modellen vinden voor comfyui die werken op je computer? Soms als ik comfyui gebruik loopt mijn computer vast omdat er maar 32GB RAM in zit.
Want ik neem aan dat je lokaal de afbeeldingen aan het genereren bent.
Hier staat een uitleg om FLUX te installeren in ComfyUi
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
GGUF modellen zijn speciaal bedoeld voor low RAM configuraties. En je zou een flinke Windows pagefile.sys kunnen aanmaken zodat ComfyUI meer geheugen kan "swappen". Wat ook meehelpt m.b.t. snelheid is om ComfyUI op een NVMe of SSD te installeren (of vanaf draaien als je de portable versie hebt).Salvatron schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:25:
Hoe kun je modellen vinden voor comfyui die werken op je computer? Soms als ik comfyui gebruik loopt mijn computer vast omdat er maar 32GB RAM in zit.
ik heb een Radeon RX 9060 XT 16 Gb, 32 Gb RAM, ryzen 3600, en draai linux BazziteSkyStreaker schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:31:
[...]
Hangt er vanaf. Wat voor een GPU heb je of gebruik je een iGPU? Ik draai op het moment een iGPU met 16GB shared en 16GB voor het systeem en kan prima (hoewel wat trager) Z-IMAGE Turbo modellen draaien en illustrious/noobai lukt helemaal goed.
The things you own end up owning you.
Ik vind een post op Reddit, waar ik uit opmaak dat Bazzite nogal wat problemen oplevert voor Stable Diffusion.Salvatron schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:24:
[...]ik heb een Radeon RX 9060 XT 16 Gb, 32 Gb RAM, ryzen 3600, en draai linux Bazzite
Sowieso lijkt het voor Linux gebruikers lastig om dit soort progjes te kunnen draaien.
Qua GPU en RAM zou je onder Windows prima kunnen werken.
Er zitten vziw in dit topic geen Linux gebruikers die je hiermee verder kunnen helpen.
Maar misschien op Reddit verder zoeken?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Mede-Linuxgebruiker hier.Salvatron schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:25:
Waar je op Linux even op moet letten is dat je de juiste Python-versie gebruikt. Het is dan ook aan te raden om anaconda/miniconda* te gebruiken om de versie specifiek op de ondersteunde versie te zetten. Verder zijn er in de workflows ook tweaks om geheugengebruik omlaag te brengen, alleen al een kleinere afbeelding en minder steps kan helpen.
En een beter, meer FOSS-alternatief voor Anaconda/Miniconda is MiniForge.
[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 23-06-2026 16:14 ]
Koop al mijn ads!
Probeer StabilityMatrix 2.16 - die installeren o.a. ComfyUI met bleeding edge (stable, maar heb ook wel een command voor de nightlies) ROCm van Rock (deze wordt ook samen ontwikkeld met AMD ontwikkelaars). Ik heb heel even een 9070 XT gehad en draaide prima. Dit gebruik ik ook voor mijn 780M iGPU.Salvatron schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:24:
[...]
ik heb een Radeon RX 9060 XT 16 Gb, 32 Gb RAM, ryzen 3600, en draai linux Bazzite
Deze is ook in een AppImage beschikbaar, voor wat meer gerichte ondersteuning zou ik naar onze Discord gaan https://discord.gg/nf55QD5WY en moderator NeuralFault even vragen. Dat is de residente Linux/ROC expert.
[ Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 24-06-2026 12:31 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Gevonden:
YouTube: Mastering Flux: Full Workflow With Flux 1, Flux 2, Krea & Kontext (All-In-One Tutorial)
[ Voor 30% gewijzigd door EverLast2002 op 23-06-2026 19:21 ]
- Heb OpenWebUI draaien, waarbij ik verschillende modellen kan inzetten (gemma4, deepseek, qwen, phi). Basicly gewoon ChatGPT / Gemini voor thuis.
- Heb Whisper draaien om voor media files ondertitels te maken. Dit werkt erg goed
, zelfs zo goed, dat andere talen die voorbij komen in de film, gerust meevertaald worden.
- Er worden diverse bewerkingen op gedaan om het gesproken woord eruit te halen. (achtergrond geluid eruit, beeld eruit, volume boost, en diverse 'voice isolation' technieken.
- Dit word dan door FasterWhisper model getrokken, het v3-large model in dit geval. Dat is het grootste model dat in het VRAM past.
- En de Engelse tekst word vervolgens door Google Translate heen gehaald. Met als resultaat een 1:1 vertaling van het Engels naar NL.
- De performance vind ik best acceptabel, het gaat ongeveer 2-3x sneller dan de afspeelsnelheid van de video. Een Lord of The Rings film gaat er in 45-50min doorheen.
- De vertaler zoals hierboven, vind ik te veel 1:1 vertalingen doen en matig zijn met uitdrukkingen. Dus ik ben Deepseek aan het inzetten om gezegdes en vertalingen beter te vertalen.
- Ik heb een overzicht van namen van acteurs, zodat vertalingen niet mis gaan. Zo word 'Special Agent McGee' nog wel eens vertaald naar 'Special Agent Mickey'. Met het meegeven van deze context ben ik nog wat aan het spelen
- Verder wil ik meer context meegeven (voorgaande zinnen en komende zinnen) zodat uitdrukkingen beter vertaald worden.
OpenwebUI draait op mijn k3s cluster, 2 worker nodes van wat oudere hardware. Ene een 4 Core i7, de ander een 5 core i5.
[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 23-06-2026 19:34 ]
En wat is de prompt en het plaatje wat er bij hoort?_Apache_ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:27:
Ik gebruik AI op verschillende manieren thuis.Dit allen draait op een (oude) i7 7700k, en een 1080TI. Geen spectaculaire hardware, maar een snellere GPU zou maar iets van 20-25% winst zijn. En die zijn **** duur.
- Heb OpenWebUI draaien, waarbij ik verschillende modellen kan inzetten (gemma4, deepseek, qwen, phi). Basicly gewoon ChatGPT / Gemini voor thuis.
- Heb Whisper draaien om voor media files ondertitels te maken. Dit werkt erg goed
, zelfs zo goed, dat andere talen die voorbij komen in de film, gerust meevertaald worden.
- Er worden diverse bewerkingen op gedaan om het gesproken woord eruit te halen. (achtergrond geluid eruit, beeld eruit, volume boost, en diverse 'voice isolation' technieken.
- Dit word dan door FasterWhisper model getrokken, het v3-large model in dit geval. Dat is het grootste model dat in het VRAM past.
- En de Engelse tekst word vervolgens door Google Translate heen gehaald. Met als resultaat een 1:1 vertaling van het Engels naar NL.
- De performance vind ik best acceptabel, het gaat ongeveer 2-3x sneller dan de afspeelsnelheid van de video. Een Lord of The Rings film gaat er in 45-50min doorheen.
- De vertaler zoals hierboven, vind ik te veel 1:1 vertalingen doen en matig zijn met uitdrukkingen. Dus ik ben Deepseek aan het inzetten om gezegdes en vertalingen beter te vertalen.
- Ik heb een overzicht van namen van acteurs, zodat vertalingen niet mis gaan. Zo word 'Special Agent McGee' nog wel eens vertaald naar 'Special Agent Mickey'. Met het meegeven van deze context ben ik nog wat aan het spelen
- Verder wil ik meer context meegeven (voorgaande zinnen en komende zinnen) zodat uitdrukkingen beter vertaald worden.
OpenwebUI draait op mijn k3s cluster, 2 worker nodes van wat oudere hardware. Ene een 4 Core i7, de ander een 5 core i5.
Het is geen 'plaatjes genereren'-AI. Dacht dat wel mocht hier, klets topic enzo..Yaksa schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:38:
[...]
En wat is de prompt en het plaatje wat er bij hoort?
Alhoewel, ik wel wat testjes aan het doen ben met Kokoro modellen, tekst-to-speech. Maar ook dat is dus geen plaatjes-maken-meteen-prompt-ai.
Het is het grote AI ART show en klets-topic._Apache_ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:40:
[...]Het is geen 'plaatjes genereren'-AI. Dacht dat wel mocht hier, klets topic enzo..![]()
Alhoewel, ik wel wat testjes aan het doen ben met Kokoro modellen, tekst-to-speech. Maar ook dat is dus geen plaatjes-maken-meteen-prompt-ai.
Maar misschien een reden om in het algemene AI deel een nieuw topic te openen voor text to speech, of mbv AI ondertitelen van films.
Dat maakt het geheel van AI toepassingen overzichtelijker dan wanneer in dit topic maar enkele posts over jouw werkzaamheden (en het commentaar erop van andere gebruikers) staan. Dat zoekt ook makkelijker.
Ik denk dat jouw ervaringen beter passen/meer toevoegen in Ervaringen met zelf gehoste AI assistenten_Apache_ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:27:
Ik gebruik AI op verschillende manieren thuis.
Gelieve een topic-report te plaatsen als je iets ziet dat je niet in het topic vindt passen.Yaksa schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:38:
[...]
En wat is de prompt en het plaatje wat er bij hoort?
Saved by the buoyancy of citrus
ComfyUI werkt uitstekend op Linux, ook op macOS. En gebruik de ComfyUI Manager, zodat altijd alles automatisch up to date blijft. Waarschijnlijk is niet alles bij je geupdate als je zo vastlopers krijgt.Salvatron schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:25:
Wat wel aan te raden is om ComfyUI in een virtual environment te draaien, zoals venv onder Linux. Dan blijft je Linux OS zelf schoon van alle Python code zonder versie conflicten. Plus een stuk veiliger door een geisoleerde omgeving. Je hebt met lokale AI namelijk geen idee wat je allemaal continue aan Python code binnenhengelt.
De Arch wiki heeft een goede uitleg voor de installatie van venv op Linux, ook als je geen Arch Linux gebruikt. Daarna is het niet meer dan eerst de venv activeren, ComfyUI starten en deactiveren.
https://wiki.archlinux.org/title/Python/Virtual_environment
[ Voor 6% gewijzigd door CR2032 op 27-06-2026 18:12 ]
Gemaakt in Forge Neo met Flux-2-klein-4b, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b. Nieuwste python ( 3.13.14) moeten installeren en uitgevogeld hoe de boel überhaubt aan de praat te krijgen.
Het is nog pril, even uitvogelen hoe deze versie op diverse manieren van promptbuilding reageert.
Vooralsnog merk ik op dat het qua detail een stuk beter is dan Flux 1.
klikbaar
:strip_exif()/f/image/FWSqoOsOqIbe2ylsDjsqzZ8u.jpg?f=fotoalbum_large)
De prompt: 'Rome, 100AD. Action shot of a beautiful female gladiator inside the empty arena in the Colloseum, fully armed, fighting with a lion, expressive, beautiful face, sweat dripping, by Jean-Baptiste Monge, by Karol Bak, photographic masterpiece, trending on ArtStation, Unreal Engine, 3D, colourful, low contrast, soft cinematic light, godrays. Camera Settings: Olympus OM-1 Mark II with OM SYSTEM M.Zuiko Digital ED 35mm lens, f/8 aperture for sharp details, High dynamic range, balanced exposure to emphasize all textures'
En Flux2 is snel: De volgende afbeelding duurde maar 1 minuut bij de eerste iteratie:
[ Voor 14% gewijzigd door Yaksa op 02-07-2026 20:11 ]
:strip_exif()/f/image/9VEeFsVYt0CuhAfAmjNygMNz.jpg?f=fotoalbum_large)
Om een nieuw model op zijn merites te beoordelen gebruik ik vaak een prompt waarin een (race)fiets afgebeeld moet worden, in een werkplaats vol gereedschap en met iemand die aan het repareren is.
Voor AI is dat meestal een hele opgave. In het begin van AI beeldgeneratie leek het helemaal nergens op. Maar het wordt steeds beter.........
Nu hoor ik goede verhalen over vistaprint op verschillende Nederlandse reddit kanalen. Ik heb echt 0% ervaring met bedrukken.
Gemaakt met Krea 2 turbo
Plaatje spiegelen, afdrukken met inktjet printer op dit papier, t-shirt op vlakke ondergrond leggen, transferpapier met print er op, strijken, klaar. Mag op 40 graden gewassen worden.Amdwarrior schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:19:
Ik wil graag 1 van mijn AI creaties op shirt drukken, nu heb ik ook in het verleden het laten doen bij shirt-discounter. Maar die kwaliteit was gewoon bedroevend , gewoon zo plakplatje die niet eens gewassen mocht worden wegens loslaten.
Nu hoor ik goede verhalen over vistaprint op verschillende Nederlandse reddit kanalen. Ik heb echt 0% ervaring met bedrukken.
THX, maakt de printer kwaliteit veel uit?Yaksa schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 21:16:
[...]
Plaatje spiegelen, afdrukken met inktjet printer op dit papier, t-shirt op vlakke ondergrond leggen, transferpapier met print er op, strijken, klaar. Mag op 40 graden gewassen worden.
Welke printer was je van plan te gebruiken?Amdwarrior schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 21:29:
[...]THX, maakt de printer kwaliteit veel uit?
Als je printer op fotopapier goede foto's afdrukt dan zou het geen probleem moeten zijn, mits je bij het afdrukken op transfer papier voor 'hoogste' of 'beste kwaliteit' kiest.
Wat mij wel opvalt is dat het detail niveau wel erg uitvergroot is en dat de kleuren vaak wat flets zijn.
Daar valt middels de prompt wel het e.e.a. op aan te passen, kwestie van fine tunen.
Desalniettemin wordt de prompt aardig goed gevolgd.
klikbaar:
:strip_exif()/f/image/9mTf2aRbmm2RfU8AszvpvmR8.jpg?f=fotoalbum_large)
De prompt: Dark fantasy realistic cinematic portrait of a punk-clown inspired female antihero, young adult woman, tanned skin, platinum blonde hair in high twin ponytails with pastel pink and cyan dyed tips, dramatic eye makeup in blue and red, red lipstick, confident detached expression, looking off-camera, seated on an antique distressed and worn out chaise longue which is covered in old pieces of carpet and rags. She is dressed in worn out red and blue jeans harness and straps, torn cropped top, brown leather gloves, thigh holster, mismatched arm wraps. The styling is a mixture of grunge burlesque aesthetic and post-apocalyptic circus style. Feminine build, realistic anatomy, natural skin texture. Beside her on the seat: a small yellow electric mouse-like creature, Pikachu, with red cheek markings, soft fur, glossy eyes, stylized but semi-realistic, scale-accurate companion presence. Behind her is a decayed theatrical backdrop, peeling paint, layered graffiti, faded murals, rusted metal, antique wood carvings, chaotic carnival atmosphere. Warm color palette dominated by teal, crimson, mustard yellow, and desaturated browns. Warm dreamlike chiaroscuro lighting, soft rim light, painterly shadows, shallow depth of field. Hyperrealistic digital painting, oil-paint texture blended with vintage photorealism, 8k detail, sharp focus, cinematic composition, concept art. Camera Settings: Olympus OM-1 Mark II with OM SYSTEM M.Zuiko Digital ED 65mm lens, f/8 aperture for sharp details, balanced exposure to emphasize all textures. Kodak Professional Ektar 100 film
Ik heb geen printer meer , maar ik dacht aan Epson EcoTank ET-2860. Geen HP meer voor mij in ieder geval.Yaksa schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 21:38:
[...]
Welke printer was je van plan te gebruiken?
Als je printer op fotopapier goede foto's afdrukt dan zou het geen probleem moeten zijn, mits je bij het afdrukken op transfer papier voor 'hoogste' of 'beste kwaliteit' kiest.
Wanneer je alleen wilt printen koop dan apparaat wat dat alleen maar dat doet en niet meer.Amdwarrior schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:03:
[...]Ik heb geen printer meer , maar ik dacht aan Epson EcoTank ET-2860. Geen HP meer voor mij in ieder geval.
Meestal is het zo dat apparaten die een combi van alles zijn ook meer onderdelen en complexiteit hebben en daarom ook eerder storingen vertonen.
Wil je scannen? Koop dan een scanner. Wil je printen? Koop dan een printer.
Ik heb een Canon, die doet wat ie moet doen, printen en foto's afdrukken. Kan ook gewoon eigen huismerk inkt in van 123.
Maar die Epson is een Inkttankprinter. En ben van plan veel te printen vandaar.Yaksa schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:39:
[...]
Wanneer je alleen wilt printen koop dan apparaat wat dat alleen maar doet.
Meestal is het zo dat apparaten die een combi van alles zijn ook meer onderdelen en complexiteit hebben en daarom ook eerder storingen vertonen.
Wil je scannen? Koop dan een scanner. Wil je printen? Koop dan een printer.
Ik heb een Canon, die doet wat ie moet doen, printen en foto's afdrukken. Kan ook gewoon eigen huismerk inkt in van 123.
![]() | ![]() |
Voor natuurlijk spreken is het gewoon: "venetian blinds" en als het model neg niet ondersteund, zet ik hier overal "no" voor, anders laat ik het weg.:
warped blinds,
bent slats,
distorted geometric patterns,
uneven spacing,
Voor tags in pos:
crisp horizontal Venetian blinds with perfectly parallel slats,
uniform spacing,
[ Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 04-07-2026 12:12 ]
Misschien moet ik overwegen om Flux2 Klein 9B te gaan gebruiken, maar dan heb ik een betere GPU (Nu RTX 3060) nodig om de snelheid er nog een beetje in te houden.
Anyway, het schaap met de vijf poten is er nog steeds:
Ik gebruik al een hele tijd Proton Mail, VPN en Pass tot volle tevredenheid. En nu een sterk verbeterde Lumo. Er is voor de afbeeldingen ook geen echte prompt meer, je begint en babbelt met de AI in een dialoog van pas dit even aan, wat denk je van dit, wil je zus of zo. Letterlijk praten op een iPhone en iPad.
Meet Lumo. Prachtig :)
https://proton.me/lumo
[ Voor 6% gewijzigd door CR2032 op 04-07-2026 16:45 ]
Daardoor kun je kleine dingen in je prompt wijzigen en optimaliseren.
Zodat je voorkomt dat je geconfronteerd wordt met AI-hallucinaties of veranderingen die je zelf niet wil.
Titel: Een huwelijksaanzoek 'far more beautiful' dan dat van Taylor Swift en Travis Kelce.
klikbaar
Zou kunnen, maar ik doe het uit mijn hoofd.Tarkin schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 19:45:
Hoe maak je eigenlijk zo'n prompt voor zo gedetailleerde generaties? Is dat beginnen met een idee en dat via een andere LLM het eerst finetunen?
Ik wil het uitwerken van een idee helemaal zelf doen, zonder voorgestelde 'verbeteringen' van AI.
Want vaak zijn dat voorstellen om de afbeelding simpeler te maken.
Ik ben juist van het opzoeken van de grenzen van een specifiek model.
Hier vind je een (van de vele) prompting guides die er geschreven zijn. Deze is specifiek voor FLUX.
CR2032 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 16:44:
Eerste kennismaking met het nieuwe Lumo 2.0 van Proton is veelbelovend. Voor het eerst kan deze AI nu ook afbeeldingen maken en bewerken. Lumo is razendsnel. Open source, zero access encryptie, Zwitsers.
Hier moet wel een kantnoot bij: de apps van Proton (en dus ook Lumo) liggen het verst uit de buurt van wat open source is
Als je het aan Lumo vraagt dan krijg je het marketingverhaal, maar je gaat de code voor o.a. de backends en bv. de modellen / weights nergens vinden. Vraag Lumo daarna of het antwoord ook meeneemt dat een app uit meer dan een frontend bestaat en er beginnen twijfels te komen. Dit is waarom je zonder eigen kennis van een bepaald onderwerp nooit de output van een taalmodel of marketing serieus kan nemen.
"Open source" bij Proton betekent dat alleen de code van de voorkant (de app, de UI) open is. De rest is meer closed source dan het werk van Google...
[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 04-07-2026 20:25 ]
Dat zit wel Schnorr.
Op de Proton website staat anders duidelijk dat Lumo volledig open source is. Dat zullen ze niet zomaar op hun eigen site zetten.Stukfruit schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 20:22:
[...]offtopic:Maar op zich wel leuke resultaten
Hier moet wel een kantnoot bij: de apps van Proton (en dus ook Lumo) liggen het verst uit de buurt van wat open source is
Als je het aan Lumo vraagt dan krijg je het marketingverhaal, maar je gaat de code voor o.a. de backends en bv. de modellen / weights nergens vinden. Vraag Lumo daarna of het antwoord ook meeneemt dat een app uit meer dan een frontend bestaat en er beginnen twijfels te komen. Dit is waarom je zonder eigen kennis van een bepaald onderwerp nooit de output van een taalmodel of marketing serieus kan nemen.
"Open source" bij Proton betekent dat alleen de code van de voorkant (de app, de UI) open is. De rest is meer closed source dan het werk van Google...Lumo is in principe beter dan de versie van Duck.ai, die verschrikkelijk slecht is. Inclusief de generator van afbeeldingen.
Unlike with other AI assistants, Lumo’s code is fully open source, so anyone can verify that it’s private and secure — and that we never use your data to train AI models. https://proton.me/lumo
Lumo is ook eindelijk een betere AI die groepjes niet steeds als van dezelfde familie laat lijken.
Dat is het helaas niet. Geloof de code die ze online hebben staan:CR2032 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 20:59:
[...]
Op de Proton website staat anders duidelijk dat Lumo volledig open source is. Dat zullen ze niet zomaar op hun eigen site zetten.
Unlike with other AI assistants, Lumo’s code is fully open source, so anyone can verify that it’s private and secure — and that we never use your data to train AI models. https://proton.me/lumo
https://github.com/orgs/ProtonLumo/repositories
Of probeer er zelf een volledig lokale build (inclusief de server-componenten) van te maken. Dan zie je het ook.
Geldt ook voor de resterende apps (voorbeeld 1, voorbeeld 2). Iedere app krijgt sowieso een volledige eigen organisatie, wat ook niet normaal is.
Wat ik hier trouwens vooral mee probeer te zeggen is dat open source of open weight geen reden is om Lumo te gebruiken. Niet dat het geen goed spul zou zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 04-07-2026 21:17 ]
Dat zit wel Schnorr.
Vind je?CR2032 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 20:59:
[...]Lumo is ook eindelijk een betere AI die groepjes niet steeds als van dezelfde familie laat lijken.![]()
[Afbeelding]
1921, 1945 en 1965 university of Illonois.
![]() | ![]() | ![]() |
benieuwd naar de prompt(s) hiervan..Yaksa schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:42:
[...]
Vind je?
1921, 1945 en 1965 university of Illonois.Flux2 kan echte groepen maken, van meer dan twee personen
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik vind de mensen op die tweede wel een beetje eng 😅Yaksa schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:42:
[...]
Vind je?
1921, 1945 en 1965 university of Illonois.Flux2 kan echte groepen maken, van meer dan twee personen
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Op de eerste ook, maar daar komt het vooral doordat ze allemaal hetzelfde lachen. Dit is een beetje hoe een groepsfoto uit de Twilight zone zou komen denk ik?
Als dat ook wat gevarieerder kan dan begint het inderdaad wel goed te worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Stukfruit op 04-07-2026 22:30 ]
Dat zit wel Schnorr.
Die prompt is eigenlijk verrassend simpel: high resolution photograph of a class of 1921, photographed at the University of Illinois in the USAEverLast2002 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 22:02:
[...]benieuwd naar de prompt(s) hiervan..
En voor de volgende twee afbeeldingen heb ik alleen het jaartal hoeven veranderen.
That's it.
Met een wat specifiekere prompt kan ik het denk ik nog wel wat verbeteren, nu geen zin in, komt nog wel.
Ik ga eerst de limieten van Flux2 onderzoeken.
[ Voor 16% gewijzigd door Yaksa op 04-07-2026 23:04 ]
Waar is die plastic, fantastic skin toch gebleven? Was er net zo aan gewend........
:strip_exif()/f/image/FF4ie72Ed7fy4z0QrRPONpa7.jpg?f=fotoalbum_large)
The prompt: "masterpiece, extremely intricate, realistic portrait of a girl, the most beautiful in the world, medieval full body armor, metal reflections, mirror polished metal, upper body, small breasts, outdoors, intense sunlight, far away castle, professional photograph of a stunning woman, detailed sharp focus, dramatic, award winning, cinematic lighting, octane render, film grain, blurry background, blurry foreground, bokeh, small depth of field, sunset"
Afb. data: Steps: 20, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 3386105122, Size: 1024x1472, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b, RNG: CPU, Version: neo-2.26. Time taken: 55.1 sec.
holy moly......20 steps ??? het 4b model dat je nu gebruikt is getraind op 4 steps, eventueel op te hogen naar 6 of 8 maar niet hoger. Met 20 steps heb je kans dat het model gaat hallucineren of erger, dat je eindresultaat "overcooked" is....Yaksa schreef op zondag 5 juli 2026 @ 14:29:
En weer klaar voor de eerste opvoering dit jaar: "Historical reenactment, meet the Knights in Shiny Armor".
Waar is die plastic, fantastic skin toch gebleven? Was er net zo aan gewend........
[Afbeelding]
The prompt: "masterpiece, extremely intricate, realistic portrait of a girl, the most beautiful in the world, medieval full body armor, metal reflections, mirror polished metal, upper body, small breasts, outdoors, intense sunlight, far away castle, professional photograph of a stunning woman, detailed sharp focus, dramatic, award winning, cinematic lighting, octane render, film grain, blurry background, blurry foreground, bokeh, small depth of field, sunset"
Afb. data: Steps: 20, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 3386105122, Size: 1024x1472, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b, RNG: CPU, Version: neo-2.26. Time taken: 55.1 sec.
"20+ steps: Generally not worthwhile for the distilled model; you're mostly wasting compute because it was optimized for 4-step inference."
[ Voor 4% gewijzigd door EverLast2002 op 05-07-2026 16:39 ]
Als het onduidelijk en je wilt het graag weten kun je altijd een mailtje sturen. Ze claimen het in ieder geval wel duidelijk op hun site. Belangrijker vindt ik eigenlijk de privacy van Lumo, er wordt niets bijgehouden, alles is encrypt, zij hebben geen toegang en er wordt niet getraind met jou data. Dat geldt voor alles bij Proton trouwens.Stukfruit schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:15:
[...]
Dat is het helaas niet. Geloof de code die ze online hebben staan:
https://github.com/orgs/ProtonLumo/repositories
Of probeer er zelf een volledig lokale build (inclusief de server-componenten) van te maken. Dan zie je het ook.
Geldt ook voor de resterende apps (voorbeeld 1, voorbeeld 2). Iedere app krijgt sowieso een volledige eigen organisatie, wat ook niet normaal is.
Wat ik hier trouwens vooral mee probeer te zeggen is dat open source of open weight geen reden is om Lumo te gebruiken. Niet dat het geen goed spul zou zijnMaar het kan wel zo worden weggenomen. Dat is iets om in gedachten te houden omdat je zelf dan ook weer moet aanpassen.
Het leuke aan Lumo is dat je gelijk veel meer verschillend ziet dan met Stable Diffusion of Flux. Die blijven teveel hangen met steeds weer dezelfde problemen die niet worden gefixed. Zoals rare vingers, vreemde huid als je beter kijkt en altijd rare hallucinaties.Ik ben wel benieuwd wat het verschil is met de gebruikte modellen van Lumo. Het ziet er allemaal wat geloofwaardiger uit met meer variatie, al is het nog lang niet perfect. Benieuwd hoe deze AI zich gaat ontwikkelen, als eerste versie is deze beeldgenerator wel veelbelovend. Nu nog hogere resoluties graag.
En alles binnen een paar seconden met wat betere variatie in groepen.
klikbaar
Wat ik al opmerkte, ik gebruik Flux.2 pas een paar dagen. Heb in eerste instantie de instellingen van Flux.1 overgenomen en ben nu in stapjes alles richting de ideale instellingen aan het brengen.EverLast2002 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 16:37:
[...]holy moly......20 steps ??? het 4b model dat je nu gebruikt is getraind op 4 steps, eventueel op te hogen naar 6 of 8 maar niet hoger. Met 20 steps heb je kans dat het model gaat hallucineren of erger, dat je eindresultaat "overcooked" is....
"20+ steps: Generally not worthwhile for the distilled model; you're mostly wasting compute because it was optimized for 4-step inference."
Scheelt overigens wel weer aanzienlijk in tijd (bedankt voor de tip).
Deze is in 25 seconden gedaan met 4 steps:
Dubbel klikbaar voor de echte resolutie:
Ik zie anders héél veel rare vingers en handen bij dit groepje.CR2032 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:38:
[...]Als het onduidelijk en je wilt het graag weten kun je altijd een mailtje sturen. Ze claimen het in ieder geval wel duidelijk op hun site. Belangrijker vindt ik eigenlijk de privacy van Lumo, er wordt niets bijgehouden, alles is encrypt, zij hebben geen toegang en er wordt niet getraind met jou data. Dat geldt voor alles bij Proton trouwens.
Het leuke aan Lumo is dat je gelijk veel meer verschillend ziet dan met Stable Diffusion of Flux. Die blijven teveel hangen met steeds weer dezelfde problemen die niet worden gefixed. Zoals rare vingers, vreemde huid als je beter kijkt en altijd rare hallucinaties.Ik ben wel benieuwd wat het verschil is met de gebruikte modellen van Lumo. Het ziet er allemaal wat geloofwaardiger uit met meer variatie, al is het nog lang niet perfect. Benieuwd hoe deze AI zich gaat ontwikkelen, als eerste versie is deze beeldgenerator wel veelbelovend. Nu nog hogere resoluties graag.
En alles binnen een paar seconden met wat betere variatie in groepen.
klikbaar voor bijna dezelfde resolutie.
[Afbeelding]
Ook best wel wat varkensneusjes en ze hebben zowat allemaal dezelfde belt buckle en overhemdknopen.
En wat doet dat skateboard in het losse zand?
Wat is de prompt eigenlijk die je hebt gebruikt?
Ik wil die wel een keer door FLUX.2 halen, kunnen we het verschil zien.
Voor een allereerste beeldgenerator doet die het heel behoorlijk en snel, foutloos is het zeker niet. Het is geen prompt maar een dialoog. Met beginnend van; maak een groepsfoto van 12 mannelijke studenten als cowboys met de nodige variatie in uiterlijk en gezichten. Op Venice Beach en doe iets spontaans.Yaksa schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:51:
[...]
Ik zie anders héél veel rare vingers en handen bij dit groepje.
Ook best wel wat varkensneusjes en ze hebben zowat allemaal dezelfde belt buckle en overhemdknopen.
En wat doet dat skateboard in het losse zand?
Wat is de prompt eigenlijk die je hebt gebruikt?
Ik wil die wel een keer door FLUX.2 halen, kunnen we het verschil zien.
Dat laatste zal dat skateboard zijn geweest.
Flux 2 kan ik niet superieur noemen. Het licht is veel te hard en heeft helaas nog steeds de bekede fouten. Zoals bij de zeemeermin foto, de hand van de man, een raar staand touw achter haar en masten aan de kade waar niets van klopt. Net zoals die fietsenmaker, dat is wel een heel bijzonder stuur en ketting, kabels, enz enz. Hoe langer je kijkt hoe meer je ziet hier niets klopt zoals de gereedschap. De AI doet maar wat en hallucineert er maar los van de promt alle kanten op los. Laatste foto van die vrouw met een rare kraag, de rits die niet klopt, etc. Je ziet direct dat het allemaal hartstikke nep is en dat is jammer.
Ik ben al een tijdje gestopt met lokale Stable Diffusion en Flux. Vind dat ze op dood spoor zitten, en werk nu met online AI, gelijk voor meer dingen. Dat is denk ik de toekomst en die ontwikkelingen gaan ook zoveel sneller en beter doordat er daar met geld gesmeten wordt.
Licht is een kwestie van de prompt zo schrijven dat het niet te hard of te licht wordt.CR2032 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:07:
[...]Flux 2 kan ik niet superieur noemen. Het licht is veel te hard
Zoiets als dit bijvoorbeeld:
met jouw hardware kun je makkelijk het flux-2-klein-9b model draaien, doe ik ook hier.
mijn ervaring met het 4b model is, ja het is snel maar het eindresultaat is echt minder dan met 9b.
Ik ga een poging wagen....EverLast2002 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:34:
@Yaksa met jouw hardware kun je makkelijk het flux-2-klein-9b model draaien, doe ik ook hier.
mijn ervaring met het 4b model is, ja het is snel maar het eindresultaat is echt minder dan met 9b.
Kan ik wel dezelfde VAE en text encoder blijven gebruiken of moet ik daarvoor speciale versies downloaden en installeren?
Edit: Geprobeerd (alleen de grotere versie ingeladen) maar dan ik krijg een foutmelding; AssertionError: You do not have Qwen3 state dict!
Ik denk dat ik wat depencies mis of zo.
[ Voor 16% gewijzigd door Yaksa op 06-07-2026 17:51 ]
Zo simpel werkt het niet. De AI-modellen zijn vooral getraind op afbeeldingen met hard licht en kleuren. Je zult met een veel uitbreidere workflow in ComfyUI met meerdere lora's aan het werk moeten om dit proberen te compenseren. Die Flux 2 afbeeldingen zijn ook veel te hard zodat het niet geloofwaardig overkomt.Yaksa schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:51:
[...]
Licht is een kwestie van de prompt zo schrijven dat het niet te hard of te licht wordt.
Zoiets als dit bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Natuurlijk tegenlicht met AI is ook lastig. Lumo doet hier wel een aardige poging bij zijn shirt, maar gaat de mist in met sommige schaduwen.
je gebruikt de verkeerde QWEN versie. je moet de versie hebben die bij 9b hoort. ik gebruik zelf "qwen_3_8b_fp8mixed.safetensors". en vaak gebruik ik de GGUF versie ervan, die is beter met handen en gezichten renderen (Qwen3-8B-Q8_0.gguf). voor de GGUF versie moet je wel de GGUF loader node gebruiken, maar jij werkt met Forge Neo? daar ben ik niet mee bekend, ik gebruik ComfyUI.Yaksa schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:16:
[...]
Ik ga een poging wagen....
Kan ik wel dezelfde VAE en text encoder blijven gebruiken of moet ik daarvoor speciale versies downloaden en installeren?
Edit: Geprobeerd (alleen de grotere versie ingeladen) maar dan ik krijg een foutmelding; AssertionError: You do not have Qwen3 state dict!
Ik denk dat ik wat depencies mis of zo.
Zo simpel werkt het wel.CR2032 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:07:
[...]Zo simpel werkt het niet. De AI-modellen zijn vooral getraind op afbeeldingen met hard licht en kleuren. Je zult met een veel uitbreidere workflow in ComfyUI met meerdere lora's aan het werk moeten om dit proberen te compenseren. Die Flux 2 afbeeldingen zijn ook veel te hard zodat het niet geloofwaardig overkomt.
Natuurlijk tegenlicht met AI is ook lastig. Lumo doet hier wel een aardige poging bij zijn shirt, maar gaat de mist in met sommige schaduwen.
Tegenlicht is prima te regelen in Flux2, ook zonder LoRa's, getuige dit snelle probeerseltje:
:strip_exif()/f/image/6ep1utbmdzvRoHsyEJrCf5WU.jpg?f=fotoalbum_large)
Het beste bekijk je de afbeelding met deze song op de achtergrond; Dance On A Vulcano - Genesis
Prompt: chaotic, surreal realistic photo of a mad artist's complex imaginary vision, filled with weird surreal distorted creatures, ghosts and spirits from hell in a magical fantastical non existant scenery dancing around the top of an active vulcano, Jheronimus Bosch style. Miki Asai Macro photography, close-up, hyper detailed, sharp focus, studio photo, intricate details, highly detailed
model: Krea-2-Turbo, 2x 8 steps (2x Ksamplers met euler/simple)
prompt:
Ultra-realistic documentary-style photograph shot on a 35mm lens, sharp focus throughout, cinematic composition, high detail. A Norwegian woman with Scandinavian facial features and braided blond hair leans against a dark BMW M5 E60 with her arms crossed and a gentle smile, wearing a pink Hello Kitty tank top, white spandex leggings, and pink Nike sneakers. The setting is a Shell gas station at noon, bright overhead sunlight beating down and casting harsh, hard-edged shadows across the concrete forecourt. Fuel pumps and industrial structures recede into the background, the whole scene washed in the flat, high-contrast glare of midday sun.
Je ziet zelf het verschil blijkbaar niet. Met Lora's kun je bijvoorbeeld voor het licht veel meer spelen dan je ooit met alleen prompts kunt doen. Lora's hebben veel voordelen, het wordt vaak aktief getriggerd door steekwoorden in de prompt op te nemen. Het voorkomt ook dat je veel te lange en overdreven ingewikkelde prompts gaat lopen schrijven die toch nergens toe leiden. Dit is een voorbeeld van een belichtings lora , zoek de verschillen.Yaksa schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:25:
[...]
Zo simpel werkt het wel.
Tegenlicht is prima te regelen in Flux2, ook zonder LoRa's, getuige dit snelle probeerseltje:
[Afbeelding]
https://huggingface.co/linoyts/Flux2-Klein-Delight-LoRA
Wanneer je tegenwoordig de prompts door AI laat schrijven dan kan ik wel enigszins begrijpen waarom je dit zo formuleert.CR2032 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:14:[...]Het voorkomt ook dat je veel te lange en overdreven ingewikkelde prompts gaat lopen schrijven die toch nergens toe leiden.
De werkelijkheid ligt toch wel iets anders; neem deze prompting guide maar 'ns door. En hier een redelijk volledig (maar niet compleet) overzicht over hoe je de belichting in afbeeldingen met specifieke tokens in je prompts kunt regelen zonder dat je een LoRa nodig hebt.
E.e.a. vergt soms wel wat uitproberen om te zien wat het beste werkt, maar dat weet je zelf ook: Quote van jezelf 3 jaar terug: "Genoeg fantasie hebben en veel experimenteren met de prompts is meer van belang."
Nog een voorbeeldje dat FLUX.2 prima donkere beelden kan genereren met een goede belichting zonder LoRa's te gebruiken:
Het gaat niet om donkere beelden of dat AI prompts schrijven. Laat maar, *knip, niet op de man spelen…Yaksa schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:34:
[...]
Wanneer je tegenwoordig de prompts door AI laat schrijven dan kan ik wel enigszins begrijpen waarom je dit zo formuleert.
De werkelijkheid ligt toch wel iets anders; neem deze prompting guide maar 'ns door. En hier een redelijk volledig (maar niet compleet) overzicht over hoe je de belichting in afbeeldingen met specifieke tokens in je prompts kunt regelen zonder dat je een LoRa nodig hebt.
E.e.a. vergt soms wel wat uitproberen om te zien wat het beste werkt, maar dat weet je zelf ook: Quote van jezelf 3 jaar terug: "Genoeg fantasie hebben en veel experimenteren met de prompts is meer van belang."
Nog een voorbeeldje dat FLUX.2 prima donkere beelden kan genereren met een goede belichting zonder LoRa's te gebruiken:
[Afbeelding]
[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 07-07-2026 20:43 ]
even los van de eerdere discussie, ik vind dit een mooie afbeelding.Yaksa schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:34:
[...]
Wanneer je tegenwoordig de prompts door AI laat schrijven dan kan ik wel enigszins begrijpen waarom je dit zo formuleert.
[Afbeelding]
klikbaar
:strip_exif()/f/image/CNLHmQ7WeBcrWwMdVGjan2Ke.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: a love couple of two lovely red squirrels in an autumn forest, searching for walnuts. Stunning nature photography, golden hour
No LoRa's where abused during the making of this picture
Zeer mooi, maar misschien is het wel interessant om set-up en prompt erbij te vermelden? Ik ben wel benieuwdYaksa schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:24:
Soms wil je wel 'ns weten wat een model allemaal kan:
[Afbeelding]
Het model is Flux.2 klein, maar dat had je denk ik al door.Tarkin schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:09:[...]Zeer mooi, maar misschien is het wel interessant om set-up en prompt erbij te vermelden? Ik ben wel benieuwd
De prompt: Surreal dream sequence, time-bending narrative, fantastical creatures, ethereal landscapes, subconscious exploration, dreamlike atmosphere, symbolic elements, intricate details, subconscious symbolism, mind-bending perspective. Steampunk environment, clockwork machinery, Victorian elegance, industrial fantasy, intricate gears, retro-futuristic technology, mechanical wonders, detailed craftsmanship, brass and leather, imaginative world-building. Underwater fantasy realm, bioluminescent creatures, mystical ocean depths, mermaid folklore, vibrant coral reefs, aquatic magic, deep-sea exploration, ethereal lighting, mesmerizing underwater scene, marine fantasy. Time-traveling adventure, historical fusion, anachronistic elements, period costumes, paradoxical landscapes, time portals, temporal anomalies, historical figures in unexpected settings, visual storytelling through time. Psychedelic album cover, vibrant psychedelic colors, abstract patterns, mind-altering visuals, music-inspired art, synesthetic experience, visual representation of sound, trippy composition, transcendent atmosphere. small white text centered at the bottom in the picture: "FLUX.2 klein 4B"
Deze is gegenereerd in Forge Neo, met 20 steps (ja, veel te hoog, ik weet het).
model: Krea2 Turbo (int8), steps 8 (sampler1), steps 4 (sampler2), 16:9 resolution. (klikbaar)
Ontwerp en kleurenpallet is mooi, maar er zitten wel veel fouten in...jammer. Vooralsnog, mooi.Yaksa schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:24:
Soms wil je wel 'ns weten wat een model allemaal kan:
[Afbeelding]
I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Inderdaad, iets anders.EverLast2002 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 18:23:
nu ik terugkijk zie ik een patroon ontstaan.......mensen leunend tegen een auto aan ofzo. Tijd voor iets anders!
Helemaal ZEN!
:strip_exif()/f/image/nraemTs1EK6hCCi9mdx9kZS1.jpg?f=fotoalbum_large)
Afbeeldingsdata: Panoramic view, Colorful botanical tropical rainforest, hyperrealistic, fast flowing winding stream, golden hour, highly detailed
Steps: 4, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 1498603107, Size: 1920x1088, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b
Titel: "A woman's nightmare from the 18th century"
Prompt: a woman's nightmare from the 18th century, dressed In a thin translucent night gown, lying on a bed, covering her terrified face with her hands. with scary little monsters surrounding on all sides and flying in the air in the form of strange Jheronimus Bosch-style beasts, in a 18th century baroque interior with many details, dark style Caravaggio, rich colors, play of light and shadow trough a stained glass window, painting in the style of Henry Fuseli, Nicolai Abraham Abildgaard, centered, symmetry, painted, intricate details, highly detailed, volumetric lighting, beautiful rich deep colors, masterpiece, sharp focus, astrophotography
In de trant van jaren 70/80 stripboeken zoals trigie. Die specifieke trigie storm stijl kent krea2 niet, maar het resultaat is prima.
Met Trigie moest ik ook direct aan Storm denken.drakiesoft schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:12:
Ik wilde een keer wat nieuws als wallpaper, maar heb groot scherm 5120 x 1440 pixels. Krea2 kan blijkbaar dit soort grote formaten in een keer uitpoepen en dat met een 8gb 5070.
In de trant van jaren 70/80 stripboeken zoals trigie. Die specifieke trigie storm stijl kent krea2 niet, maar het resultaat is prima.
~[Afbeelding]
En ook een mooie wallpaper.
[ Voor 3% gewijzigd door WeirdScience op 11-07-2026 16:15 ]
I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
De tekenaar Don Lawrence en 'Trigan Empire" toevoegen aan je prompt zou misschien nog kunnen helpen.drakiesoft schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:12:
Ik wilde een keer wat nieuws als wallpaper, maar heb groot scherm 5120 x 1440 pixels. Krea2 kan blijkbaar dit soort grote formaten in een keer uitpoepen en dat met een 8gb 5070.
Oh ja dat is een goed idee, ga ik doen al denk ik niet dat Krea2 getraind is met deze specifieke stijl.Yaksa schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:21:
[...]
De tekenaar Don Lawrence en 'Trigan Empire" toevoegen aan je prompt zou misschien nog kunnen helpen.
[ Voor 48% gewijzigd door drakiesoft op 11-07-2026 16:28 ]
deze bosgeest leeft in het ZEN bos van jouw afbeelding....Yaksa schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:49:
[...]
Inderdaad, iets anders.
Helemaal ZEN!
[Afbeelding]
Afbeeldingsdata: Panoramic view, Colorful botanical tropical rainforest, hyperrealistic, fast flowing winding stream, golden hour, highly detailed
Steps: 4, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 1498603107, Size: 1920x1088, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b
even iets anders dan mensen leunend tegen een auto.
model: Krea2 Turbo
Titel: Orkaan Bavi trekt over Japanse eilanden
:strip_exif()/f/image/KgeH5yHYlbVmmikXzY6D4i7d.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: Ancient Japanese village on a small island, large hurricane storm is arriving, darknes is coming, Great Waves, foam, heavy rain and wind, waterdrops, splashing water, by Catrin Welz-Stein, Jean Metzinge and Takato Yamamoto, inkpunk minimalism, dark colors, hyperrealistic, hdr, delicate details, highly detailed, masterpiece, exquisite, captivating, alluring, spectacular, polished, glorious, fabulous, excellent, astonishing, intricate details
Wil je misschien de prompt hiervan delen? (ik zal mijn prompts ook voortaan toevoegen, ik zie dat ik dit niet altijd braaf doe..) Ik vind die strip stijl wel tof.drakiesoft schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:12:
[Afbeelding]
Getracht om aan de hand van de geplaatste afbeelding een prompt af te leiden die ongeveer hetzelfde plaatje geeft: (klikbaar)EverLast2002 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 22:16:[...]Wil je misschien de prompt hiervan delen? (ik zal mijn prompts ook voortaan toevoegen, ik zie dat ik dit niet altijd braaf doe..) Ik vind die strip stijl wel tof.
:strip_exif()/f/image/s1SbA4TMAWI6F6gMi6wCKQwU.jpg?f=fotoalbum_large)
De prompt en afbeeldingsinfo:
Vintage comic book style by Don Lawrence. Colored drawing of a jet fighter for the Trigan Empire. The vintage picture includes the pilot who is standing next to the fighter jet and a girl looking at him. Top left aligned text saying "TRIGIE". Distant high sharp mountains. Sunset in a desert environment.
Steps: 4, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 1171980496, Size: 2048x1024, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b, RNG: CPU, Version: neo-2.26
Wat me opvalt alleen:Yaksa schreef op zondag 12 juli 2026 @ 12:41:
[...]
Getracht om aan de hand van de geplaatste afbeelding een prompt af te leiden die ongeveer hetzelfde plaatje geeft: (klikbaar)
[Afbeelding]
De prompt en afbeeldingsinfo:
Vintage comic book style by Don Lawrence. Colored drawing of a jet fighter for the Trigan Empire. The vintage picture includes the pilot who is standing next to the fighter jet and a girl looking at him. Top left aligned text saying "TRIGIE". Distant high sharp mountains. Sunset in a desert environment.
Steps: 4, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 1171980496, Size: 2048x1024, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b, RNG: CPU, Version: neo-2.26
- Prompt komt niet overeen met dat plaatje
- Plaatje komt niet overeen met de prompt
Material 3 Thema's | Swiss Army Knife card | Flex Horseshoe Card
De woordjes 'getracht' en 'ongeveer' misschien gemist?Mars Warrior schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:31:
[...]Wat me opvalt alleen:Dan voornamelijk dit deel: "pilot who is standing next to the fighter jet and a girl looking at him"
- Prompt komt niet overeen met dat plaatje
- Plaatje komt niet overeen met de prompt
Het was een probeersel van 5 minuten om een aanzet voor @EverLast2002 te geven aangezien degene die het originele plaatje had geplaatst zijn prompt (nog) niet vrijgaf.
Overigens ben je vrij om de door mij geschreven prompt zo aan te passen dat er naar jouw inzicht niets meer opvalt wat je als 'fout' zou kunnen interpreteren.
Het viel mij gewoon op.Yaksa schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:56:
[...]
De woordjes 'getracht' en 'ongeveer' misschien gemist?
Het was een probeersel van 5 minuten om een aanzet voor @EverLast2002 te geven aangezien degene die het originele plaatje had geplaatst zijn prompt (nog) niet vrijgaf.
Overigens ben je vrij om de door mij geschreven prompt zo aan te passen dat er naar jouw inzicht niets meer opvalt wat je als 'fout' zou kunnen interpreteren.
Dus de prompt gemaakt vanuit het plaatje (door AI natuurlijk) gaat mis op "pilot who is standing next to the fighter jet and a girl looking at him". De dame kijkt helemaal niet naar de piloot.
En het gemaakte plaatje adv de prompt klopt ook niet, immers: "pilot who is standing next to the fighter jet and a girl looking at him". De piloot zit in het toestel en staat er niet naast.
Prompt lijkt me helder. Maar de AI doet weer eigenwijs...
Het was mij ook allang opgevallen. En je hoeft niet te insinueren dat AI die prompt geschreven heeft, ik schrijf al mijn prompts zonder gebruik daarvan. Probeer dat zelf ook maar eens...Mars Warrior schreef op zondag 12 juli 2026 @ 17:49:[...]Het viel mij gewoon op.
Dus de prompt gemaakt vanuit het plaatje (door AI natuurlijk) gaat mis op
De maker is beïnvloed door de stijlen van Gustav Klimt, Hieronymus Bosch en Paulus Potter.
Het thema is een ietwat futuristisch landschap met mythische figuren en futuristische elementen, verenigd in een mix van het verleden, het heden en de toekomst. Het kleurenpalet is sterk beïnvloed door de metallics van Klimt, de felle kleuren van Bosch en natuurlijke tonen van Potter. Dit meesterwerk is een visuele reis door een wereld waar de grenzen van tijd en genre naadloos in elkaar overlopen en daarbij de toeschouwer uitnodigen om dit tijdsoverschrijdend meesterwerk te verkennen.
Voor 4b ook, wel in GGUF formaat, maar die kun je gewoon in een safetensor workflow draaien naast elkaar.
[ Voor 24% gewijzigd door EverLast2002 op 12-07-2026 21:24 ]
Geweldig. Ik heb namelijk altijd al een schaap met 5 poten willen genereren. Of een hand met 6 vingers. Of een mens met 1 of 3 benen.EverLast2002 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:21:
Als iemand interesse heeft, er is een text encoder zonder censuur voor flux2-klein-9b
Voor 4b ook, wel in GGUF formaat, maar die kun je gewoon in een safetensor workflow draaien naast elkaar.
Dat werd voorheen altijd geblokkeerd door zo’n model vanwege die verrotte censuur 🫨😇🫣🙃
ik begrijp dat het NSFW content vrijgeeft. details daargelaten, er wordt bij vermeld dat het bepaalde restricties opheft waardoor er nog mooiere eindresultaten mogelijk zijn.Mars Warrior schreef op zondag 12 juli 2026 @ 23:30:
[...]
Geweldig. Ik heb namelijk altijd al een schaap met 5 poten willen genereren. Of een hand met 6 vingers. Of een mens met 1 of 3 benen.
Dat werd voorheen altijd geblokkeerd door zo’n model vanwege die verrotte censuur 🫨😇🫣🙃
Ik zit nu op werk, zal eens kijken of ik de prompt nog kan achterhalen, als ik weer thuis ben. Heb meerdere varianten van die wallpaper gemaakt. Die zal ik hieronder meenemen. Van minstens eentje heb ik de prompt en dacht ook seed bewaard, dus dan zou reproductie redelijk moeten lukken.EverLast2002 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 22:16:
[...]
Wil je misschien de prompt hiervan delen? (ik zal mijn prompts ook voortaan toevoegen, ik zie dat ik dit niet altijd braaf doe..) Ik vind die strip stijl wel tof.
Leuke reacties trouwens. Ook het proberen namaken van de afbeelding met afbeelding naar prompt en weer terug. Geniaal.
Ik heb geen prompt enhancer gebruikt, want 8gb kaart trekt dat niet echt. Dus ik heb m'n prompt gemaakt mbv co pilot haha. Heb daarvoor wel het format gebruikt die voor krea2 (turbo volgens mij) geadviseerd werd.
Hier wat varianten. Hoop dat ze in de smaak vallen.
/f/image/QUfz4OQU2NVeZnIQjRKCU2ct.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Fc2Yawq47EsqspPCKnYl8oyl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YErnZ81g2TQDzzxDvbUAoAUJ.png?f=fotoalbum_large)
mijn probeersels (klikbaar)...... gebaseerd op jouw afbeelding EN de bedachte prompt van Yaksa.drakiesoft schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:12:
[Afbeelding]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Wanneer je de afbeelding via het programma wat je gebruikt hebt opgeslagen dan kun je de prompt achterhalen door de desbetreffende afbeelding in het Kladblok van Windows te openen.drakiesoft schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:55:
[...]Ik zit nu op werk, zal eens kijken of ik de prompt nog kan achterhalen, als ik weer thuis ben. Heb meerdere varianten van die wallpaper gemaakt. Die zal ik hieronder meenemen. Van minstens eentje heb ik de prompt en dacht ook seed bewaard, dus dan zou reproductie redelijk moeten lukken.
In de afbeelding zelf zijn namelijk de Meta data (prompt en instellingen) opgeslagen.
De eerste 2 lijkt een geschilderde variant, niet echt de striplook, maar komt wel in de buurt kwa stijl. De laatste 2 is een aanpassing van mijn strip variant in meer realistische stijl.EverLast2002 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:37:
[...]
mijn probeersels (klikbaar)...... gebaseerd op jouw afbeelding.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ze zijn niet helemaal geworden zoals ik wilde, maar wilde ze je ook niet onthouden. Ik vind het zelf bijvoorbeeld leuk dat je prikkels krijgt om iets te doen, naast het zelf bedenken van prompts. Soms zit ik op een dood spoor qua prompting en bedenksels. Nieuwe impulsen zijn dan welkom (en ik heb meteen mijn oude workflow kunnen aanpassen, want die was niet helemaal correct geconfigureerd).drakiesoft schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:45:
[...]
De eerste 2 lijkt een geschilderde variant, niet echt de striplook, maar komt wel in de buurt kwa stijl. De laatste 2 is een aanpassing van mijn strip variant in meer realistische stijl.
is dat niet omslachtig? ik drag en drop een ooit gemaakte afbeelding terug in ComfyUI en daar komt meteen de bijbehorende prompt weer te staan (gewoon de hele workflow in zijn geheel).Yaksa schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:38:
[...]
Wanneer je de afbeelding via het programma wat je gebruikt hebt opgeslagen dan kun je de prompt achterhalen door de desbetreffende afbeelding in het Kladblok van Windows te openen.
In de afbeelding zelf zijn namelijk de Meta data (prompt en instellingen) opgeslagen.
Misschien, maar aangezien ik met Forge Neo werk heb ik vooralsnog geen snellere manier gevonden. Op zich ervaar ik het niet als omslachtig, kwestie van Verkenner openen in de juiste directory. En zo vaak gebruik ik de optie om prompts opnieuw te gebruiken nou ook weer niet.EverLast2002 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:47:[...]
is dat niet omslachtig? ik drag en drop een ooit gemaakte afbeelding terug in ComfyUI en daar komt meteen de bijbehorende prompt weer te staan (gewoon de hele workflow in zijn geheel).
Net geprobeerd, in mijn .png bestand geopend met Notepad/Kladblok krijg ik voor de helft leesbare tekst (helaas niet de prompt zelf, grrrr) en de andere helft is garbled/jibberisch.Yaksa schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:53:
[...]
Misschien, maar aangezien ik met Forge Neo werk heb ik vooralsnog geen snellere manier gevonden. Op zich ervaar ik het niet als omslachtig, kwestie van Verkenner openen in de juiste directory. En zo vaak gebruik ik de optie om prompts opnieuw te gebruiken nou ook weer niet.
Met daarop de vreemde tekst: Waerschuwinghe: En openet niet vore den vijfden dach van april tweedusent drieensestich. Zefram Cochrane - Metamorphosis
:strip_exif()/f/image/zBeWR2913fiNcFGUdgYxNDYL.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: Small group, side by side, of deformed humanoids, mixed males and females placed side by side in an wooden display box, of earthy colors, insects, beetles, spiders, flies and centipedes. The creatures are varied in size, deformed shapes with various skin colors, while carrying a staff, bow or spear.
Oh ja, nooit geweten. Nou probeer maar eens met mijn foto's die zijn met comfyui gemaakt.EverLast2002 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:47:
[...]
is dat niet omslachtig? ik drag en drop een ooit gemaakte afbeelding terug in ComfyUI en daar komt meteen de bijbehorende prompt weer te staan (gewoon de hele workflow in zijn geheel).
Ik vind ze cool hoor, leuk dat je het deelt, brengt idd weer op ideeën. Die schilder look ga ik ook eens proberen.EverLast2002 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:42:
[...]
Ze zijn niet helemaal geworden zoals ik wilde, maar wilde ze je ook niet onthouden. Ik vind het zelf bijvoorbeeld leuk dat je prikkels krijgt om iets te doen, naast het zelf bedenken van prompts. Soms zit ik op een dood spoor qua prompting en bedenksels. Nieuwe impulsen zijn dan welkom (en ik heb meteen mijn oude workflow kunnen aanpassen, want die was niet helemaal correct geconfigureerd).
In de oude Forge werkt dat ook, in Neo niet?Yaksa schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:53:
[...]
Misschien, maar aangezien ik met Forge Neo werk heb ik vooralsnog geen snellere manier gevonden. Op zich ervaar ik het niet als omslachtig, kwestie van Verkenner openen in de juiste directory. En zo vaak gebruik ik de optie om prompts opnieuw te gebruiken nou ook weer niet.
Het slepen van een afbeelding naar PNG info kan, maar levert voor mijn gevoel nauwelijks tijdswinst op ten opzichte van even kladblok openen. Het is waarschijnlijk ook gewoon gewenning van mijn kant.StGermain schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:57:
[...]In de oude Forge werkt dat ook, in Neo niet?
Tweakers verwijdert standaard de metadata als je een afbeelding upload. maar ik zal eens proberen met je afbeelding of het werkt.drakiesoft schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:57:
[...]
Oh ja, nooit geweten. Nou probeer maar eens met mijn foto's die zijn met comfyui gemaakt.
-edit: waarom sla jij je bestanden op als .avif en niet als .png ?
-edit2: helaas, mij lukt het niet. EXIF data is al verwijderd uit je afbeelding.
[ Voor 18% gewijzigd door EverLast2002 op 13-07-2026 21:48 ]
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.
/f/image/OkPz1C3DKPZV5OqIermbG8VR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/h6KDJmNwnCV0E0IZP3XI0btp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kfc4VovUDAbcJ7krEBzMdtsD.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/94bnPGdXh08uDBax2OPxj6OT.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/SqYqdWgTr5o0tNyVazYxeYmn.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/HrSXKUVWkPNhizdq7TfjvZ6M.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/55mJZVXdWnnBWYDllVk3B0dC.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/TmYR72XiYUuyqF6kNwQiR4eZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/If63Lscpa3B6Jx95XtU3poMD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6G3VXuG48IMyvkysiv2fFN7G.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/sCJykVaJG1PGRAsVaPgGWfqZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jaj71ZlCNzORGXKWdGwZh55J.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/tQQdu98zMCS0G6Ri8aR6EJTX.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/dxgRrQt0yj7q8tJKuj7AXPHG.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/AvjrgeZIE7evAKge7H1oiusi.png?f=fotoalbum_tile)