Het grote Pokémon Topic - Deel Drie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:34

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:19

whahas

Het grote Pokémon Topic - Deel Drie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8w3zxKCRpIAJOlaOGlyaUWHh9nE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sdMq3RG1Ph8qNHGAtNtneDiZ.png?f=user_large

Welkom in het derde deel van Het Grote Pokémon-topic. In dit topic kan je alles betreffende de beroemde Nintendo/Game Freak serie bespreken. Dit zijn de games, de kampioenschappen en merchandise.

Zie hier Deel 1, Deel 2.

Andere Topic's:
Het grote Pokémon TCG topicKlik hier voor het topic
[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 7:Klik hier voor het topic
[Switch] Pokémon Snap:Klik hier voor het topic
[Switch] Pokémon: Let's Go, Pikachu! &, Eevee!:Klik hier voor het topic
[Switch] Pokémon Sword & Shield:Klik hier voor het topic
[Switch] Pokémon Brilliant Diamond & Shining Pearl:Klik hier voor het topic
[Switch] Pokémon Legends: Arceus Topic:Klik hier voor het topic
[Switch] Pokémon Scarlet & Violet:Klik hier voor het topic
[Switch] Pokémon Legends Z-A:Klik hier voor het topic

Wat is Pokémon

Pokémon zijn een fantasiedieren die je kan vangen in een Pokéball. Wanneer je een Pokémon vangt blijft hij altijd bij je en krijg je een vriendschap om nooit te vergeten. Je kunt Pokémon trainen, fokken, onderzoeken, coördineren, gebruiken in gevechten, je kan er deskundig in worden, één specifiek type trainen, een show met ze houden, of ze gewoon als huisdier houden. Er zijn heel veel verschillende Pokémon.
In de oude anime is Ash de hoofdpersoon, samen met zijn Pokémon. Er zijn meer dan 1000 verschillende Pokémon. Er bestaan ook speciale versies zoals Mega Pokémon. Je kan Pokémon overal vinden: in de lucht, in het water, ondergronds, in het gras en op tal van andere plekken.
Het is tijdens de hoofdserie spellen 2x voorgekomen dat je niet alle Pokémon kon vangen. Dit was bij de overgang van de tweede naar de derde generatie en van de zevende naar de achtste generatie. The Pokémon Company kondigt nieuwe spellen meestal aan op Pokémon Day, 27 februari. Dat is namelijk de dag waarop de spellen voor het eerst uitkwamen in Japan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsfHNwnhkF-VByUetXuHGWCDE14=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XC7ANJYPiD94kNXLJm1iILXv.png?f=user_large

Pokémon Types

Het type geeft ongeveer aan wat voor soort aanvallen een Pokémon kan uitvoeren, een Pokémon-type wordt ook wel de soort genoemd. Elk type heeft sterke en zwakke punten, zo is een gras-Pokémon zwak voor vuur maar is waterbestendig. Een vuurtype is zwak voor water maar is bestand tegen gras, en een watertype is zwak voor gras, maar biedt weerstand tegen vuur. Sommige Pokémon-typen bieden zelfs volledige immuniteit voor bepaalde soorten aanvallen. Er zijn ook een hoop Pokémon die twee types hebben

Er zijn 18 verschillende Pokémon-typen:

NormalFireWater
GrassElectricIce
FightingPoisonGround
FlyingPsychicBug
StoneGhostDragon
DragonDarkSteel
Fairy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRDvGpAKCPThSFVmIUArCxgwXzE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oOGwW3kT6m14n6b4jTBugfxT.png?f=user_large

''De sterke en zwakke punten van 18 soorten Pokémon tegen elkaar...''
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQMvpfKZv2T1O5Nzg64fPqht80w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MARDzO2edyjYsEax9RnZNePN.png?f=user_large

De games
Eerste generatie (1996–1999) (GB)
  • Pokémon Red
  • Pokémon Blue
  • Pokémon Green (alleen Japan)
  • Pokémon Yellow
Tweede generatie (1999–2002) (GB + GBC)
  • Pokémon Silver
  • Pokémon Gold
  • Pokémon Crystal (GBC only)
Derde generatie (2002-2006) (GBA)
  • Pokémon Ruby
  • Pokémon Sapphire
  • Pokémon Emerald
  • Pokémon FireRed (Regional dex gen 1)
  • Pokémon LeafGreen (Regional dex gen 1)
Vierde generatie (2006–2010) (DS)
  • Pokémon Diamond
  • Pokémon Pearl
  • Pokémon Platinum
  • Pokémon SoulSilver (Regional dex gen 2)
  • Pokémon HeartGold (Regional dex gen 2)
Vijfde generatie (2010–2013) (DS + DSi) (met ondersteuning van extra DSi functies)
  • Pokémon White
  • Pokémon Black
  • Pokémon White 2
  • Pokémon Black 2
Zesde generatie (2013–2016) (3DS)
  • Pokémon X
  • Pokémon Y
  • Pokémon Omega Ruby (Regional dex gen 3)
  • Pokémon Alpha Sapphire (Regional dex gen 3)
Zevende generatie (2016–2019) (3DS; new 3DS (geen speciale features bekent)
  • Pokémon Sun
  • Pokémon Moon
  • Pokémon Ultra Sun
  • Pokémon Ultra Moon
Achtste generatie (2019–2022) (Nintendo Switch)
  • Pokémon Sword
  • Pokémon Shield
  • Pokémon Brilliant Diamond
  • Pokémon Shining Pearl
  • Pokémon Legends: Arceus
Negende generatie (2019–heden) (Nintendo Switch)
  • Pokémon Scarlet
  • Pokémon Violet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgpKg17Ccwdr6BHDrOIWxfXU34M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/makdK8CsTC8T190HnBk2F8Jj.jpg?f=fotoalbum_large

Pokémon Home:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tzb0SxlLwRb_nZkK4R_Jm7J5Y0s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G2Exvu7vy35giTkNldr5qoMG.png?f=fotoalbum_large

De Series

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJcZIeVDdjdd1BtKxbhhpVugVd0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z6EFhYowZPao937389xeJywb.png?f=user_large
Seizoen
Seizoenstitel
Episodes
Opmerkingen
Regio
01Pokémon: Indigo League822 verbannen afleveringenKanto
02Pokémon: Orange Islands36Kanto / Orange
03Pokémon: The Johto Journeys41Johto
04Pokémon: Johto League Champions52Johto
05Pokémon: Master Quest651 verbannen afleveringJohto
06Pokémon: Advanced40Hoenn
07Pokémon: Advanced Challenge52Hoenn
08Pokémon: Advanced Battle541 verbannen aflevering,
1 aflevering nooit uitgebracht
Hoenn
09Pokémon: Battle Frontier47Kanto
10Pokémon: Diamond and Pearl521 verbannen afleveringSinnoh
11Pokémon: Diamond and Pearl - Battle Dimension 52Sinnoh
12Pokémon: Diamond and Pearl - Galactic Battles 531 verbannenSinnoh
13Pokémon: Diamond and Pearl - Sinnoh League Victors34Sinnoh
14Pokémon: Black & White481 aflevering verbannen en
1 aflevering nooit uitgebracht
Unova
15Pokémon: Black & White - Rivaliserende Lotsbestemmingen49eerste Nederlandstalige subtitel (lokalisering)Unova
16Pokémon: Black & White - Avonturen in Unova en daarbuiten451 losse aflevering,
2 verbannen losse afleveringen
Unova / Kanto
17Pokémon: XY - Een nieuw Mega avontuur481 special
(met Nederlandstalige titelsong door
Herman van Doorn)
Kalos
18Pokémon: XY - Ontdekkingsreis door Kalos451 losse aflevering,
2 specials
Kalos
19Pokémon: XY&Z - Een reis door onbekend gebied472 losse afleveringen,
1 special
Kalos
20Pokémon: Zon & Maan43Alola
21Pokémon: Zon & Maan Ultra avonturen48Aloa
22Pokémon: Zon & Maan Ultra Legendes48Aloa
23Pokémon: Reizen48

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSUEG5b39t1c3qdTsfKQL1KMd1s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WcdcJpoFbHo5DVfknY3OOYvJ.png?f=user_large
'Voor de volledige Pokédex klik op de afbeelding'

Design made by: G_Dragon
^ Naar boven ^

[ Voor 0% gewijzigd door whahas op 13-02-2025 19:03 . Reden: Teksten herschreven en van Pokemon Pokémon gemaakt. ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-05 20:50

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Jammer dat het vorige topic gesloten is :(

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Wat had je mee willen nemen uit het andere onderwerp, @t.w.e.a.k.e.r ?

Mooie openingspost, @G_Dragon !

Oude Pokémon spellen (pre-Switch) kunnen dus ook hier besproken worden, want daar zijn geen losse onderwerpen, voor. Dus mocht iemand een nuzlocke doen in een oud spel, dan kan deze persoon dat hier ook delen!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik hoop dat het allemaal een beetje blijft lopen ondanks de opsplitsing en dat mensen naast TCG ook andere leuke merchandise of oude spellen spelen waarin ze shiny Pokémon proberen te vangen.

Mijn hunt voor die gouden Magikarp moet ik ook maar weer een keer op gaan pakken, heb alleen nog geen idee wanneer precies :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-05 14:58
Ik heb een paar jaar geleden wat pokemon spellen 2e hands gekocht.
(was toen heel actief bezig om alles te gaan verzamelen.)

Nu heb ik laatste tijd gehoord dat er veel replicatas in omloop zijn.
Weet iemand van jullie hoe ik makkelijk kan zien of het een originele of replica is?
gaat over volgende spellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZKlWrrI1Hl1iWWnjuZ6GJc0-2U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/prkY8bfrtEsFy5F3IaDhjKhm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:15
Nylato schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:54:
Ik heb een paar jaar geleden wat pokemon spellen 2e hands gekocht.
(was toen heel actief bezig om alles te gaan verzamelen.)

Nu heb ik laatste tijd gehoord dat er veel replicatas in omloop zijn.
Weet iemand van jullie hoe ik makkelijk kan zien of het een originele of replica is?
gaat over volgende spellen.
[Afbeelding]
Daarvoor zou ik echt close up high-res afbeeldingen voor nodig hebben. Jouw afbeelding is te klein daarvoor.
Verder zijn vooral de GB en GBA doosjes gevoelig voor schade en daarom zijn daar meer replicas van in de omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:24
de doosjes kunnen ook echt zijn maar de games namaak/nep. Dus je zal echt 1 voor 1 foto's moeten maken van zowel game cardridge als doos voor/achterkant. of spellen moeten nog sealed zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ik heb ook ooit een neppe Pokémon game gekocht. Ik meen dat dat Soul Silver was.
Uiteindelijk heb ik, nadat ik een echte kopie had, daar een 'blind' nuzlocke in gedaan, maar ik ben gestopt na de league, dus ik kan Kanto nog steeds doen. :)

Ik vind dat overigens ook meteen de beste remake.

'blind' tussen haakjes, omdat ik Silver gespeeld had. Ik kende het verhaal dus al en dergelijke.

Wat me weer doet denken dat ik foto's wilde gaan maken van de speeltijden in mijn spellen. Mijn vrienden beweren dat ik duizenden uren in Pokémon heb zitten, volgens mij is het minder.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 07:25

Satom

Verzamel ervaringen

Voor de liefhebbers van shiny Pokémons: als je de Hisui (Legends Arceus) dex hebt completed dan kun je via HOME een shiny Enamorus krijgen! Ditzelfde geldt voor BDSP, daarvoor krijg je een shiny Manaphy!

Zie de HOME-app op je mobiele device voor meer info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01 00:45
Hello!

Heb na zo'n 9 jaar weer eens Pokemon Go opgepakt. Loop nu toch al 10k stappen per dag, dus might as well crush some hope and dreams van de lokale kids die pokegyms willen bezetten mwhuahaha.

Heeft iemand hier toevallig een wat meer high end auto cacher over voor de verkoop? Ben idealiter op zoek naar een Duomon of iets anders wat hands off in mn zak / tas kan.

Mochten andere mensen me willen toevoegen:
-Referral: HVX7X2MXM
-Friend code: 768334324028
Ik probeer elke dag gifts te sturen en zou wel wat meer willen raiden :-)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Er is een Pokémon GO onderwerp hier op Tweakers, daar zitten vast meer spelers dan hier.

Ik kwam vandaag dit Pokémon filmpje op het officiële kanaal tegen:
YouTube: Every day is an opportunity to grow—let’s make the most of it, Train...

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-05 15:42
Bij de Kruidvat is Pokémon merch deze week: https://www.kruidvat.nl/s...2025-t-m-23-februari-2025

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Lets go! Hopelijk een mooie remake van gen 2 of 3 om de tijd tussen Pokémon Legends: Z-A te vullen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 12:06
Hoop dat dit het juiste topic is :)
Ik heb in een ver verleden ooit de Pokemon trading card game gespeeld, en die kaarten heb ik nog ergens in een map in de kast liggen.

Hier een voorbeeldje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfVOKk-i8edOdzuutjaAG1TicSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQXostMt2IIAVQ2vjppc1f2v.jpg?f=fotoalbum_large

Zouden die nog wat waard kunnen zijn?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:12
@TheFes dit is het juiste topic: Het grote Pokémon TCG topic

Én ohjazeker kunnen die oude kaarten wat waard zijn, deze Charizard van “Base Set” is een van de meest waardevolle kaarten die er is en hij ziet er op deze foto nog netjes uit ook.
Over minimaal €200 heb je het altijd wel.

Leuk om oude kaarten te zien, dus anders stuur in het TCG topic maar wat foto’s van je collectie. Dan kunnen we je ook helpen aan fijne verkoopkanalen etc.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
G_Dragon schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:48:
[Embed]
Lets go! Hopelijk een mooie remake van gen 2 of 3 om de tijd tussen Pokémon Legends: Z-A te vullen :D
Ik had de neiging om je post te pinnen, maar da's wat overdreven!

Alleen vind ik het altijd bijzonder dat zoiets bevestigd wordt. Er is élk jaar een Pokémon Presents op Pokémon day!
Hoe dan ook, aanstaande donderdag weten we of generatie #10 komt en/of of er remakes komen.
Daarnaast vast wel informatie over de nieuwe Legends spel.

Helaas wordt Pokémon Presents vaak gebruikt om promotie te maken en allerlei acties onder de aandacht te brengen van allerlei zaken en zo nu en dan een leuke trailer.
Herinneren jullie je die van vorig jaar nog?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Nog 2 nachtjes slapen en dan hebben we Pokémon Presents gegevens!

Aanpassing 1:

Faal. Ik probeerde alvast de link naar de video van morgen in deze reactie te verwerken, maar ik kan het niet vinden op het kanaal van The Pokémon Company International op Youtube, wel een korte video met de mededeling dat hij komt.
Oh wacht, ik kan ook gewoon linken naar dat Youtube kanaal!

https://www.youtube.com/@pokemon

Aanpassing 2:
Mocht je dit lezen en Pokémon Presents is er nog niet? Heb je wel eens een VG toernooi gekeken? Dit was de finale van afgelopen weekend:

[ Voor 98% gewijzigd door whahas op 26-02-2025 20:25 . Reden: Video toegevoegd ]

Keuzes maken de Mens

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:29

Zeror

Ik Henk 'm!

Nieuwe afleveringen van Pokemon Concierge in setember 2025.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 16:00
Showdown maar dan voor Mobile en Switch, color me impressed. Dat zou competetive voor met name VGC een heel stuk toegankelijker maken voor iedereen, terwijl je ook meteen het eeuwenoude PKhex/hack probleem ermee aanpakt.

Fingers crossed dat het dat gaat zijn.

ZA nog geen nieuwe pokemon gezien, maar het zal mij niet verbazen als iig de starters een aparte evolutie/mega evolutie krijgen. Late 2025 verwacht ik dus ook pas met de feestdagen ook iets, maar het ziet er al uit als een directe upgrade van legends arceus, ook qua battles.

• whahas
Pokémon Champions lijkt me erg gaaf, mits het is wat ze zeggen dat het is.

De video voor wie Pokémon Presents terug wil kijken:

Keuzes maken de Mens

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

De graphics voor Pokemon Legends Z-A waren wel teleurstellend. Game ziet er verder prima uit, maar maak mij wel zorgen dat de stad na verloop van tijd wat saai gaat zijn en teveel van hetzelfde is. Hopelijk is er genoeg variatie in de omgevingen.

Je kan wel zien aan de kwaliteit van de graphics dat The Pokemon Company/GameFreak z'n capaciteit betreft ontwikkeling bereikt heeft. Hoop echt dat dit verbeterd bij nieuwe games op de Switch 2.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Als de nieuwe Switch in april wordt aangekondigd en Z-A voor late 2025 staat gepland, zou het dan niet een Switch 2 release worden?

Of een beetje zoals GTA V, zelf kon ik dat spel niet steady op mijn launch PS4 spelen, maar dankzij de backwards compatibility heb ik genoten van de PS4 versie van GTA V op een PS5.. we gaan het zien.

Ben wel teleurgesteld in hoe weinig we hebben gezien, had stiekem toch gehoopt op meer beelden en/of wellicht een nieuwe 'mon/form!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Satom schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:59:
Als de nieuwe Switch in april wordt aangekondigd en Z-A voor late 2025 staat gepland, zou het dan niet een Switch 2 release worden?
Nee het blijft gewoon een Switch 1 release. Kan wel zijn dat het mogelijk beter draait op een Switch 2. Afwachten.

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Satom schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:59:

Of een beetje zoals GTA V, zelf kon ik dat spel niet steady op mijn launch PS4 spelen, maar dankzij de backwards compatibility heb ik genoten van de PS4 versie van GTA V op een PS5.. we gaan het zien.

Ben wel teleurgesteld in hoe weinig we hebben gezien, had stiekem toch gehoopt op meer beelden en/of wellicht een nieuwe 'mon/form!
Zou kunnen. Aangezien we pas op 2 april meer te weten gaan komen over de Switch 2 kan het best zijn dat die aankondiging dan pas gaat komen. Of in juni/juli (Summer Game Fest/oude E3 periode), want dan komen er ook weer een hoop aankondigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Is het mogelijk dat alle bedrijven achter Pokémon van een drie-jaar cyclus naar een 4-jaar cyclus gaan?

Persoonlijk zou ik zelfs 5 jaar goed vinden, maar Kotaku heeft er een heel artikel over. De aanleiding is dat generatie X nog helemaal niet genoemd, aangekondigd of naar verwezen is én dat Pokémon Legends: Z-A uitgesteld is tot na het uitkomen van de Nintendo Switch 2.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hierover gepost heb, maar inmiddels heb ik mijn shiny magikarp alweer een tijdje. Wat inmiddels alweer een hoog level Gyarados is :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTNW9nzRAhXeDd6MU_fJjlcBBfo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVCAC9nWASe8orH9JSKR66Eq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlx9kE7r_3qvH6oG6WJPU_-M4qc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nz79pT2oaF4YLquCtQaAaXvJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Oh, het is ook echt een Jolly Gyarados, zie ik! Gaaf.
Hoe veel uur ben je bezig geweest met het verkrijgen ervan? Er was een teller stil gaan staan, nietwaar?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
whahas schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:01:
Oh, het is ook echt een Jolly Gyarados, zie ik! Gaaf.
Hoe veel uur ben je bezig geweest met het verkrijgen ervan? Er was een teller stil gaan staan, nietwaar?
Ik was op een gegeven moment de tel kwijt en ben het niet meer bij gaan houden. Maar het heeft echt wel flink wat uren gekost pff..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whahas
Vandaag bezig geweest met foto's maken van de statistieken van mijn Pokémon spellen. Vrienden van mij beweren dat ik duizenden uren in Pokémon heb zitten. Volgens mij is dat niet waar.
Dus ben ik het maar gaan bewijzen.

Nu ik toch bezig was, heb ik ook foto's genomen van mijn team, de eerste hall of fame én de pokédex.
Willen jullie foto's?

Nee, ik ben nog niet klaar. Ik ben wel al bij de Switch spellen aangekomen, dus ben best ver en kan nu mooi schermafbeeldingen maken.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:04
Ik zou oprecht geen moeite doen omdat te gaan bewijzen aan mijn vrienden lol.
Denk dat ik per Pokémon game tussen de 20-50 uur heb. De huidige die ik nu heb dan. Vroeger wel honderden uren per spel. Vooral t/m gen 4.

Tientallen keren nieuwe savefiles maken door wat voor reden dan ook :p

[ Voor 14% gewijzigd door Aschtra op 12-03-2025 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ik ben nog nooit overnieuw begonnen, zelfs niet op de Switch.
Ik vind de intro van Soul Silver tot dusver het mooist.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Het aantal uur dat ik in de (mobiele) Pokémon RPG's heb zitten is minimaal 2466 uur.

Met andere woorden, mijn vrienden hadden gelijk. Ik heb van elke generatie foto's om het te bewijzen. Wil iemand ze zien?
Ik heb op mijn telefoon een album gemaakt met de foto's erin. Ik heb nog nooit eerder een album gemaakt op mijn telefoon, realiseerde ik me toen ik ermee bezig was!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
whahas schreef op maandag 17 maart 2025 @ 21:24:
Het aantal uur dat ik in de (mobiele) Pokémon RPG's heb zitten is minimaal 2466 uur.

Met andere woorden, mijn vrienden hadden gelijk. Ik heb van elke generatie foto's om het te bewijzen. Wil iemand ze zien?
Ik heb op mijn telefoon een album gemaakt met de foto's erin. Ik heb nog nooit eerder een album gemaakt op mijn telefoon, realiseerde ik me toen ik ermee bezig was!
Those are rookie numbers...

Ik zit zeker over de 10k uur, wss zelfs boven de 15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:36

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben begonnen aan Pokémon Blue op mijn Analogue Pocket. Ik had de cartridge van vroeger nog. Maar in zwart/wit spelen is me net even té retro. Dus ik heb een LeafGreen cartridge op zijn kop getikt. Zit nu 6 uur in de game en vast bij Misty's gym. Wat een &$!#% zijn die Starmie en Staryu als je Charmander als starter hebt.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-05 22:29

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Mog schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:32:
Ik ben begonnen aan Pokémon Blue op mijn Analogue Pocket. Ik had de cartridge van vroeger nog. Maar in zwart/wit spelen is me net even té retro. Dus ik heb een LeafGreen cartridge op zijn kop getikt. Zit nu 6 uur in de game en vast bij Misty's gym. Wat een &$!#% zijn die Starmie en Staryu als je Charmander als starter hebt.
Ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, een heel verschil met Yellow of zelfs Gold, Silver en Crystal. Ik heb Pokemon Red opnieuw gespeeld met de Pokemon Red Full Color Hack waarmee ze de game helemaal ingekleurd hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32peRGRpJ-S_QH_0QSE2Zr2cDt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yND5JKwD9tvqiatEcLY2NPoT.jpg?f=fotoalbum_large

LeafGreen is ook een optie. Voor mij wel heel lang geleden dat ik die gespeeld heb. Zijn die games nog een beetje betaalbaar? Was het een mooie deal? Jaren terug nog een keer Pokemon Ruby gekocht op Marktplaats. Ik had die game destijds op release dag gekocht, maar later toen ik wat minder met gamen bezig was weggegeven en ik had daar toch wel spijt van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Laatst online: 29-05 10:36

CoeliJoeli

Gamer

Ben al een tijdje bezig met het opnieuw spelen van Pokémon Red. Speel het spel op mijn RG Cube zodat ik gebruik kan maken van RetroAchievements. Hier zitten leuke achievements tussen die wat extra's aan het spel toevoegen.
Zo zit er een achievement tussen waar je door een verrekijker moet kijken naar een legendarische pokemon. Destijds wist ik niet eens dat de verrekijkers interactief waren!

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Mog schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:32:
Welke Pokémon heb je nog meer?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Sir_Lion schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:13:
[...]

Those are rookie numbers...

Ik zit zeker over de 10k uur, wss zelfs boven de 15k.
Waarop baseer je jouw speeltijden? Heb je het ook opgeteld?
Hoe dan ook, als ik alle zaken met betrekking tot Pokémon meereken dan kom ik ook wel boven de 5000 uur uit.
Alleen dat is dan wel een schatting. Vandaar minimaal.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:24
Cries in 900 days played WoW account :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
whahas schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 22:50:
[...]

Waarop baseer je jouw speeltijden? Heb je het ook opgeteld?
Hoe dan ook, als ik alle zaken met betrekking tot Pokémon meereken dan kom ik ook wel boven de 5000 uur uit.
Alleen dat is dan wel een schatting. Vandaar minimaal.
Historische speeltijden. Dus al vanaf gen 1 met Yellow.

Ik weet dat ik in die eerdere spellen al honderden uren in heb gestopt, en sommigen zelfs over de 1000. Vooral bijv. Emerald en gen 4. Ook de SwSh en SV spellen heb ik meer dan 2000 uur in zitten. Dan komen nog de spellen als. PLA bij met paar honderd. Dus dan schat ik wel in dat ik makkelijk over de 10k kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 12:55
Wij hebben de grote Pikachu van Mega, die is ook heel gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:59
Dusss... Pokemon Lego... Gelukkig pas in 2026 dus kan nog ff sparen🤣
Maar zonder gekheid, dat is natuurlijk wel heel tof! Hopelijk komen er meerdere sets.

Ik heb besloten om te beginnen met een National Living Pokedex in Home. Nu komt de Switch 2 pas later dit jaar, dus eerst even een normale switch 2e hands gehaald. Maar even nadenken welke game ik mee wil beginnen. Ik neig toch meer naar swsh of arceus omdat deze gewoon beter lopen. Dan kan sv altijd nog op de switch 2 met hopelijk betere prestaties. Aan de andere kant is sv wel de nieuwste entry met veel Pokemon te vangen... keuzes keuzes. Uiteindelijk zal ik ze allemaal eens moeten doorlopen vanwege de exclusives.

Een aantal regels voor mijn living dex:
  • Ik moet van elke Pokemon de OT zijn
  • Elke Pokemon moet in een rode, regular pokeball zitten
  • Geen nicknames
  • Engels
  • Geen Pokemon Go
Ik heb alle switch pokemon games wel eens gespeeld maar nu gaan we dus echt voor een living dex. Pokemon Home is inmiddels helemaal gereset en een deze dagen zullen de eerste Pokemon worden gevangen😁

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Jeetje, je stelt wel ferme eisen @Royy90 !

Waarom moet alles bijvoorbeeld in een gewone Pokéball zitten? Wat is er mis met de Premier Ball?

Je weet dat sommige Pokémon enkel via evenementen gaan hé? Vroeger was je dan ook niet de Originele Trainer. Is dat tegenwoordig anders?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Sir_Lion schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 23:24:
[...]

Historische speeltijden. Dus al vanaf gen 1 met Yellow.

Ik weet dat ik in die eerdere spellen al honderden uren in heb gestopt, en sommigen zelfs over de 1000. Vooral bijv. Emerald en gen 4. Ook de SwSh en SV spellen heb ik meer dan 2000 uur in zitten. Dan komen nog de spellen als. PLA bij met paar honderd. Dus dan schat ik wel in dat ik makkelijk over de 10k kom.
Heb je ooit competitief gespeeld?

Ik vind het jammer dat ik niet echt kan zien hoeveel uur ik in Pokémon Silver heb zitten. Bij dat spel en bij Blue is de tijd vast gelopen.
Mijn Pokémon Blue lijkt volledig te werken, maar er staat weinig boeiends op.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
whahas schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:15:
Jeetje, je stelt wel ferme eisen @Royy90 !

Waarom moet alles bijvoorbeeld in een gewone Pokéball zitten? Wat is er mis met de Premier Ball?

Je weet dat sommige Pokémon enkel via evenementen gaan hé? Vroeger was je dan ook niet de Originele Trainer. Is dat tegenwoordig anders?
Haha ik ga gewoon voor een uitdaging! OT vind ik leuk omdat ik dan elke Pokemon echt heb gevangen. Premier ball is niks mis mee, volgens mij zelfde odds als een regular. Ik wil ze gewoon uniform in een rode ball. Maar shinies gaan wel in de premier ball! Maar die komen in aparte box in home, zoveel zal ik er eerst niet vangen.

Volgens mij is het per event anders of je OT bent... maar dat is iets waar ik gaandeweg wel achter zal komen.

Deze regels vallen nog mee... ik wou eerst elke Pokemon ook nog in de originele regio vangen maar dat idee heb ik laten varen haha 😜

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Leuk om te lezen dat je voor een living dex gaat @Royy90! Zelf ben ik met een soortgelijk project bezig. Een living dex per spel, alles in een regular Poke ball en alles vangen, tenzij het niet anders kan (dan breeden) met eigen OT. Legends Arcues heb ik al afgerond en nu afwisselend bezig met Sun, Sword en Scarlet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Satom schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 23:08:
Leuk om te learn dat je voor een living dex gaat @Royy90! Zelf ben ik met een soortgelijk project bezig. Een living dex per spel, alles in een regular Poke ball en alles vangen, tenzij het niet anders kan (dan breeden) met eigen OT. Legends Arcues heb ik al afgerond en nu afwisselend bezig met Sun, Sword en Scarlet!
Oh leuk!! En doe jij ook dan alle alt forms, regionals, females, mega's etc etc... dat is wel mijn plan!

Ik twijfel nog over welke game te starten. Arceus heeft wel als voordeel dat het maar 1 game is. Daarentegen kan je in sv natuurlijk wel elkaars game joinen om de exclusieve te vangen. Maar swsh is dan weer een grote game met leuke endgame waarin je veel legendary kan vangen. Keuzes keuzes.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Als je alles legit wilt doen kan dat nog aardig wat centjes gaan kosten volgens mij. Weet niet hoe het tegenwoordig zit met de legendaries maar sommige inderdaad enkel via distributed event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Aschtra schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:30:
Als je alles legit wilt doen kan dat nog aardig wat centjes gaan kosten volgens mij. Weet niet hoe het tegenwoordig zit met de legendaries maar sommige inderdaad enkel via distributed event.
Dit weet ik ook niet! Maar ik weet wel dat er behoorlijk wat te krijgen zijn via swsh, arceus en sv. Maar sommige zijn niet eens nu legit te krijgen. Zo is Celebi alleen legit via Go of de crystal te krijgen. Laatstgenoemde heb ik wel maar wil ik niet want dan krijg je zo'n lelijk gba icoontje in Home. Maar, laat ik eerst maar eens focussen op wat wel mogelijk is.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
@Royy90 @Satom

Zelf al geruime tijd bezig met mijn eigen Living Dex. Daarvoor heb ik de volgende condities:
  • OT
  • Pokeball
  • incl Gender Forms
  • incl Regional Forms
  • incl Alternate Forms
  • Ennnn Shiny!
Uiteindelijk wil ik dit op den duur uitbereiding naar een Shiny Origin Living Dex. Dus ook vanuit elke generatie. Maar dat is wel een langdurig project.

Eerst maar even de reguliere shiny living dex. Denk dat ik daar ergens volgende maand wel klaar mee ben. Dan kan ik over naar de gender forms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Royy90 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 23:58:
[...]

Oh leuk!! En doe jij ook dan alle alt forms, regionals, females, mega's etc etc... dat is wel mijn plan!
In eerste instantie ligt de focus op de standaard dex, zodat ik de HOME gifts kan krijgen. Het doel is wel om de regionals/forms/genders te gaan vangen (in LA wel al alle Unowns gevangen, waarvan er eentje lastig, bijna onmogelijk, te vangen is in een reguliere Poke ball. Mocht je die willen, kan ik de guide daarvoor wel opzoeken)
Ik twijfel nog over welke game te starten. Arceus heeft wel als voordeel dat het maar 1 game is. Daarentegen kan je in sv natuurlijk wel elkaars game joinen om de exclusieve te vangen. Maar swsh is dan weer een grote game met leuke endgame waarin je veel legendary kan vangen. Keuzes keuzes.
Voor mijn shiny living dex ben ik ongeveer een jaar geleden gestart met SV, vervolgens SWSH en BDSP. Moet nu alleen nog wat uit XY halen en dan ben ik daar klaar mee. Alle event exclusives heb ik laten schieten.. shiny Mew en Deoxys heb ik met ACE glitching uit Emerald gehaald en Celebi uit VC Crystal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
Sir_Lion schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:13:
@Royy90 @Satom

Zelf al geruime tijd bezig met mijn eigen Living Dex. Daarvoor heb ik de volgende condities:
  • OT
  • Pokeball
  • incl Gender Forms
  • incl Regional Forms
  • incl Alternate Forms
  • Ennnn Shiny!
Uiteindelijk wil ik dit op den duur uitbereiding naar een Shiny Origin Living Dex. Dus ook vanuit elke generatie. Maar dat is wel een langdurig project.

Eerst maar even de reguliere shiny living dex. Denk dat ik daar ergens volgende maand wel klaar mee ben. Dan kan ik over naar de gender forms.
Ja ik wil precies hetzelfde doen! Gewoon de meest compleet mogelijke dex maken. Shiny dex klinkt wel absurd. Ben jij daar klaar mee als in alle 1025 shiny?! Heb je dan Pokemon Go/trading gebruikt? Want die zie ik niet staan bij je regels.
Satom schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:16:
[...]
In eerste instantie ligt de focus op de standaard dex, zodat ik de HOME gifts kan krijgen. Het doel is wel om de regionals/forms/genders te gaan vangen (in LA wel al alle Unowns gevangen, waarvan er eentje lastig, bijna onmogelijk, te vangen is in een reguliere Poke ball. Mocht je die willen, kan ik de guide daarvoor wel opzoeken)

[...]
Voor mijn shiny living dex ben ik ongeveer een jaar geleden gestart met SV, vervolgens SWSH en BDSP. Moet nu alleen nog wat uit XY halen en dan ben ik daar klaar mee. Alle event exclusives heb ik laten schieten.. shiny Mew en Deoxys heb ik met ACE glitching uit Emerald gehaald en Celebi uit VC Crystal
En voor jou ook de vraag... hoe krijg je het voor elkaar om 1025 shiny te vangen?! Dat is toch insane haha. Wel benieuwd welke unown zo lastig te vangen is? Want wanneer je ze alle 28 hebt spawnen ze daarna gewoon unlimited in de cave toch?

Ik ben ook benieuwd hoe jullie je boxxen hebben ingedeeld/genoemd. Ik denk eraan om box 1(en misschien 2) leeg te laten aangezien dat mijn import box wordt. Daarnaast kan een box maar 16 karakters hebben dus ik dacht aan GenX 0000 - 9999. Dan zit je op 16 precies. Ook dacht ik er ook aan om naast elkaar male, female, shiny te doen. Maar dat is wel echt even pittig om op te vullen. Andere optie is om shinydex apart te doen en de females die echt anders zijn ook apart. Zo heb ik ook deze gevonden als mogelijke rode draad: https://classic.pokepc.net/apps/livingdex/national

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Royy90 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:30:
[...]

Ja ik wil precies hetzelfde doen! Gewoon de meest compleet mogelijke dex maken. Shiny dex klinkt wel absurd. Ben jij daar klaar mee als in alle 1025 shiny?! Heb je dan Pokemon Go/trading gebruikt? Want die zie ik niet staan bij je regels.
Er zijn iets van 30~ die niet als Shiny te verkrijgen zijn momenteel. Hoe dat met PoGo zit, weet ik niet. Die laat ik buiten beschouwing op de Meltan en Melmetal na, want die heb ik inmiddels al.

Dan kom ik uit op 994 Pokemon die in de main games als Shiny te verkrijgen zijn (geweest). Er zijn ook een heleboel Shiny Event Legendaries die ik op die manier al in mijn Shiny Living Dex heb.

Er zijn nog maar 3 Shiny Legendaries die ik moet vangen die mogelijk zijn: Regieleki, Regidrago, en Arceus.
(Tevens nog een aantal voor de OT in Dynamax Adventures, maar daar wacht ik nog eventjes mee tot ik 4 Switches heb, zodat ik in mijn eentje 4 rolls heb in 1x O-) ). Tot die tijd heb ik de event Shinies als placeholder.

Buiten die 3, zijn er nog maar een handvol die ik nog moet, met name 3 van de Home unlocks. Daar ben ik ook mee bezig. Vooral BDSP gaat nog wel eventjes duren :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ah, Dynamax adventures! Een van de betere multiplayer spin-offs! Mooi co-op ook.
Helaas zit zoiets, om een of andere reden, niet in Scarlet & Violet.
Nee, de raids uit die games zijn níet gelijkwaardig en een belediging van de multiplayer, als je het mij vraagt.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik plaats deze even hier:

Wat is jullie mening over de kwaliteit van de Pokemon games?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Ik ben benieuwd. Ik hoop dat ik iets nieuws ga zien. Ik ga het dus kijken, vandaag ergens...

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Zeror schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:46:

[YouTube: Why are Pokémon Games so Outdated?]

Grafisch hoeven ze niet geweldig te zijn, zolang de framerate maar stabiel blijft en niet zoals bij Pokémon Scarlet & Violet die hoge drops en slechte textures omdat de hele map constant ingeladen moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas

Niets nieuws geleerd. Te lange video. Het is onderhoudend, dat wel. Bij vlagen grappig.
Ik had gehoopt op een origineel antwoord op de vraag, maar Pokémon spellen zien er zo uit, omdat ze toch wel verkopen.
Daar is de maker van de video schuldig aan. Ik ook. En miljoenen met ons.
Zou een petitie helpen?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Royy90 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:30:
[...]

En voor jou ook de vraag... hoe krijg je het voor elkaar om 1025 shiny te vangen?! Dat is toch insane haha. Wel benieuwd welke unown zo lastig te vangen is? Want wanneer je ze alle 28 hebt spawnen ze daarna gewoon unlimited in de cave toch?

Ik ben ook benieuwd hoe jullie je boxxen hebben ingedeeld/genoemd. Ik denk eraan om box 1(en misschien 2) leeg te laten aangezien dat mijn import box wordt. Daarnaast kan een box maar 16 karakters hebben dus ik dacht aan GenX 0000 - 9999. Dan zit je op 16 precies. Ook dacht ik er ook aan om naast elkaar male, female, shiny te doen. Maar dat is wel echt even pittig om op te vullen. Andere optie is om shinydex apart te doen en de females die echt anders zijn ook apart. Zo heb ik ook deze gevonden als mogelijke rode draad: https://classic.pokepc.net/apps/livingdex/national
Een beetje hetzelfde als Sir_Lion, alleen diegene die mogelijk zijn heb ik gevangen of gebreed. Verder heb ik een tweetal CFW Switches en ben ik software developer, dus heb ik ooit een fork gemaakt van SysBot.NET en S/V routines gemaakt. Daarmee heb ik het grootste gedeelte gebreed (en voor competitief gevangen).

Aangezien daar weinig zelf werk in zit (behalve het maken van de routine) en ik weinig motivatie heb om handmatig shinies te hunten, ben ik dus gestart met de living dex per game. Uiteindelijk wil ik mijn reguliere living dex vervangen met deze dexes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:12

Deze YT comment vat het voor mij goed samen:
It's like GameFreak is trying to test how low quality a Pokémon game can be until people just get enough and just don't buy It anymore.
Ik heb eerlijk nog nooit een 3D game gespeeld (geen Switch in huis etc.), maar als je deze beelden ziet is er persoonlijk ook weinig enthousiasme om t.z.t. wel voor een Switch 2 te gaan met A-Z.
Je bent zo'n ontiegelijk grote franchise, maar ff wat fatsoenlijke ontwikkelaars, voice actors etc. op de games zetten ho maar. 8)7

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:28
Dat het grafisch niet fantastisch is daar heb ik me inmiddels wel bij neergelegd, maar ook qua gameplay en verhaal en dergelijke wordt ik al lang niet meer blij van de Pokémon games. Legends Arceus kon me nog wel bekoren omdat het juist een paar coole dingen deed (een minder generieke setting bijvoorbeeld, en minder irritante NPC's met eindeloze verhalen over niets). Helaas lijkt het er op dat ze die punten juist niet over nemen voor deze game.

De vrijheid die in S/V was op zich wel leuk, maar zodra ik een te hoog level was werd was ik meer tijd kwijt aan het doorklikken van de NPC dialogen dan aan de gevechten zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Vanwege dat laatste doe ik blind nuzlocke, anders vind ik het ook niet 'leuk' meer.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
AntraXxX schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:02:
[...]
Ik heb eerlijk nog nooit een 3D game gespeeld (geen Switch in huis etc.), maar als je deze beelden ziet is er persoonlijk ook weinig enthousiasme om t.z.t. wel voor een Switch 2 te gaan met A-Z.
Je bent zo'n ontiegelijk grote franchise, maar ff wat fatsoenlijke ontwikkelaars, voice actors etc. op de games zetten ho maar. 8)7
Ja, ik wil wel eens een verklaring horen waarom ze zo weinig ontwikkelaars hebben.
Ik geloof niet dat ze expres slechte kwaliteit leveren, anders zouden ze zich niet geëxcuseerd hebben, nietwaar?
Vooralsnog ga ik ervan uit dat ze ervan geleerd hebben, anders zou generatie #10 al wel aangekondigd zijn geweest.

Ook heel blij dat ze Pokémon qua video games 'uit elkaar' aan het trekken zijn. Daar komt ook een deel van de problematiek vandaan. Het is net alsof de engine te zwaar is.
Ik ga dan ook graag Violet in mijn Switch 2 stoppen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
whahas schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:32:
[...]

Ja, ik wil wel eens een verklaring horen waarom ze zo weinig ontwikkelaars hebben.
Ik geloof niet dat ze expres slechte kwaliteit leveren, anders zouden ze zich niet geëxcuseerd hebben, nietwaar?
Vooralsnog ga ik ervan uit dat ze ervan geleerd hebben, anders zou generatie #10 al wel aangekondigd zijn geweest.

Ook heel blij dat ze Pokémon qua video games 'uit elkaar' aan het trekken zijn. Daar komt ook een deel van de problematiek vandaan. Het is net alsof de engine te zwaar is.
Ik ga dan ook graag Violet in mijn Switch 2 stoppen.
Helemaal mee eens. Ik speel nu Shield en dat gaat prima. Alleen is de gameplay wel traag en achterhaald. Maar Scarlet/Violet bewaar ik mooi voor de Switch 2!

Inmiddels 65 boxxen ofzo in Home aangepast en inmiddels zijn de eerste geïmporteerd. Nog niks bijzonders. Maar wel direct begonnen aan de dlc van Shield. Kan nu mooi legendary vangen en daarmee door de game gaan straks. Arme gymleaders....

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Het is overigens niet zeker dat de game beter draait. Tenslotte spelen PS4 titels ook niet automatisch beter op een PS5. Alleen een Playstation is geen Switch natuurlijk.

Kijk uit dat je het jezelf niet te makkelijk maakt. Het kan dan snel saai worden. Gelukkig speel je het niet enkel voor die gameplay, dus dat scheelt.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Na XX aantal jaar eindelijk weer alle 151 pokemon gevangenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nSgu_Zlugw9L_1DO2JVyfBtjfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8d1rVpuaKL7ZTz8Dlf7DHrH.jpg?f=fotoalbum_large

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Gaaf!
Welke eerste generatie spellen heb je gebruikt?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

whahas schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:39:
Gaaf!
Welke eerste generatie spellen heb je gebruikt?
Heb Red gebruikt als mijn main game en blue voor het vangen van game specifieke pokemon en deze vervolgens getrade. Heb ook een rom gevonden die de Mew Event nabootst, dus geen glitch voor Mew gebruikt.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Hoeveel apparaten had je nodig?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

whahas schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:12:
Hoeveel apparaten had je nodig?
Twee: Mijn open source handheld en mijn telefoon. Het had ook alleen op mijn open source handheld gekund, vond het op deze manier leuker. Deed me een beetje denken aan vroeger, hoe we met link kabels twee gameboys aan elkaar verbonden.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Heb je het in 'real time' gespeeld?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

whahas schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:24:
Heb je het in 'real time' gespeeld?
In de meeste gevallen wel. Trips terug naar de PokeCenter heb ik wel de turbo functie gebruikt. Ook voor menig achievements wel de turbo ingezet.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Jammer, nu ben ik niet meer geïnteresseerd in je speelduur. Die is nu niet zuiver meer.
Ik had wel willen weten hoe lang je er precies over gedaan had.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:12
Ik ben in de markt for Fire Red + Soul Silver. Waar kan ik deze betrouwbaar kopen? Er zijn nogal wat fakes in omloop. Het mag wat duurder zijn als het maar legit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Hoe betrouwbaar een webshop ook mag lijken, ik zou beginnen met fysiek op locatie aan te schaffen en de mogelijkheid om te testen. Op Marktplaats staan wel een enkele verkoper die het spel, handleiding en verpakking verkoopt, die wel legit lijkt, prijs vanaf 100+ € (het is maar net hoeveel zin je hebt om bij een MP-verkoper langs te gaan). Eventueel een beurs in de gaten houden (weet niet of TCG-beurzen ook game-verkopers heeft?)

Al schrik ik wel lichtelijk van de prijs, ik had geen idee dat Soul Silver/Heart Gold zo in prijs zijn gestegen (als alles compleet incl. Poké Walker, originele kartonnen verpakking etc.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
jessy100 schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:08:
Ik ben in de markt for Fire Red + Soul Silver. Waar kan ik deze betrouwbaar kopen? Er zijn nogal wat fakes in omloop. Het mag wat duurder zijn als het maar legit is.
25 mei is er een retro game beurs in tilburg. Daar heb ik vorig jaar mijn fire red gehaald. (80 euro)
Fakes zijn er maar zeer makkelijk te herkennen als je vooraf ff een uurtje googelt hoe en wat.

Heb daar wel wat fakes gezien, meestal rond 20euro. Dan weet je het ook wel

[ Voor 7% gewijzigd door Aschtra op 14-04-2025 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
En als het je puur te doen is om de collectie en het hebben van die spellen, zou je ook kunnen overwegen om een japans exemplaar aan te schaffenl. Die zijn merkbaar goedkoper. Zo heb ik vorig jaar zowel Heart Gold als Soul Silver voor een totaal van 140€ excl importkosten incl verzendkosten aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

whahas schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:17:
Jammer, nu ben ik niet meer geïnteresseerd in je speelduur. Die is nu niet zuiver meer.
Ik had wel willen weten hoe lang je er precies over gedaan had.
Het was überhaupt niet zuiver geweest, omdat ik ook bezig ging met achievements halen. Het was dus niet alleen maar Pokémon verzamelen.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Welke achievements?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Sir_Lion schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:02:
En als het je puur te doen is om de collectie en het hebben van die spellen, zou je ook kunnen overwegen om een japans exemplaar aan te schaffenl. Die zijn merkbaar goedkoper. Zo heb ik vorig jaar zowel Heart Gold als Soul Silver voor een totaal van 140€ excl importkosten incl verzendkosten aangeschaft.
Was dit gewoon via eBay of een soortgelijke kanaal? Ben zelf nog in de Rijnmond running voor een Japanse Diamond, Pearl en of Platinum :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Satom schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:23:
[...]
Was dit gewoon via eBay of een soortgelijke kanaal? Ben zelf nog in de Rijnmond voor een Japanse Diamond, Pearl en of Platinum :9
Dit was via japanse kanalen zoals Buyee.

En Rijnmond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Sir_Lion schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:41:
[...]

Dit was via japanse kanalen zoals Buyee.

En Rijnmond?
Bedankt, zal eens kijken! En.. het had running moeten zijn, iets met autocorrect (oeps)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Retro Achievements. Dit zijn community made achievements die je op ondersteunende emulators kunt aanzetten.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5iEwqMuLbIV4per5yLTQ9WLETo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1oAacNY5Y7cEczsx3hQH1NPv.jpg?f=fotoalbum_large

Schrok me een hoedje toen ik haar zag. Reminder: kans is 1 op 8129

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Gefeliciteerd met je shiny!
Wat ga je er mee doen?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

whahas schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:57:
Gefeliciteerd met je shiny!
Wat ga je er mee doen?
Ik ga haar in mijn party gebruiken. Drowzee (en na high evolueren Hypno) lijkt mij een prima pokemon om te gebruiken.( niet zo sterk als alakazam maargoed).

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Ik ken de term 'high evolueren' niet. Wat betekent dat?
Of bedoel je gewoon 'omhoog'? Ik ben nieuwsgierig!

Volgens mij had ik in Blauw destijds ook een Hypno, maar zag laatst dat er nog maar weinig op die game stond...

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

whahas schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:47:
Ik ken de term 'high evolueren' niet. Wat betekent dat?
Of bedoel je gewoon 'omhoog'? Ik ben nieuwsgierig!

Volgens mij had ik in Blauw destijds ook een Hypno, maar zag laatst dat er nog maar weinig op die game stond...
Typ foutje haha. High moest het zijn.

Alle Pokemon getrade of?

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Maak je nu weer dezelfde typefout / autocorrect?

Ja, ik denk het, maar ik had die game al 20+ jaar niet meer aangeraakt. Ik vond het al bijzonder dat ie het nog deed.
Dat kon ik van mijn Silver version niet zeggen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
Silver / Gold / Crystal hebben een RTC die blijft doortikken. Vreet veel batterij waardoor die stúk korter meegaat.

Snel backuppen die save zou ik zeggen

[ Voor 15% gewijzigd door Aschtra op 17-04-2025 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

whahas schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:37:
Maak je nu weer dezelfde typefout / autocorrect?

Ja, ik denk het, maar ik had die game al 20+ jaar niet meer aangeraakt. Ik vond het al bijzonder dat ie het nog deed.
Dat kon ik van mijn Silver version niet zeggen.
Nee maar het is duidelijk dat Drowzee evolueert in een Hypno en ik Hypno ga gebruiken in mijn party :P

Mijn Silver heeft inderdaad hetzelfde probleem en dat komt inderdaad door de batterij die sneller op gaat.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik speel de laatste week weer Pokémon Brilliant Diamond, lekker rustig bezig met de national dex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 15:47
Wat is momenteel voor jullie de beste manier om een oude pokémon game te spelen?

Ik heb nog een oude (brick) gameboy, die kan ik eventueel checken. Mogelijk dat zo'n Retroid Pocket handig is bijvoorbeeld? Het liefst wil ik gewoon een 2d topdown game spelen en daar lekker verzamelen etc.

Dit zal natuurlijk voor iedereen anders zijn maar ik speel momenteel op Switch Violet, en daar ben ik toch niet helemaal fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Kaasdipje schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:47:
Wat is momenteel voor jullie de beste manier om een oude pokémon game te spelen?

Ik heb nog een oude (brick) gameboy, die kan ik eventueel checken. Mogelijk dat zo'n Retroid Pocket handig is bijvoorbeeld? Het liefst wil ik gewoon een 2d topdown game spelen en daar lekker verzamelen etc.

Dit zal natuurlijk voor iedereen anders zijn maar ik speel momenteel op Switch Violet, en daar ben ik toch niet helemaal fan van.
Zelf speel ik de oude pokemon spellen op een custom handheld. Dit is de Anbernic RG Cube. Hiervoor een Retroid Pocket gehad en dat werkt prima.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
Kaasdipje schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:47:

Analogue Pocket 🥰🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Second this!

Analogue Pocket is heel fijn om ook de echte cartridges op te spelen, van GB tot aan GBA.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Afgelopen maandagavond dit setje besteld vanuit Japan. Ik kwam een verkoper tegen die ongelooflijk veel foto’s bij zijn advertentie had en ook nog eens 100% feedback en een van de goedkoopste was. Echt super gaaf om te zien hoe netjes de cases zijn en compleet het is. Alles zit er bij, van handleiding boekjes tot aan originele promotie materiaal!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRxQCr1J9K8cOsDP3SegRMGz7Wg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TH3GXeQfPDQCebjy9bgMM7Ky.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
Satom schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 18:30:
Afgelopen maandagavond dit setje besteld vanuit Japan. Ik kwam een verkoper tegen die ongelooflijk veel foto’s bij zijn advertentie had en ook nog eens 100% feedback en een van de goedkoopste was. Echt super gaaf om te zien hoe netjes de cases zijn en compleet het is. Alles zit er bij, van handleiding boekjes tot aan originele promotie materiaal!
[Afbeelding]
Je laat er geen gras over groeien :D

Mooi setje.

Hier is mijn set uit de ouwe doos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEPk6VNrQQ9kkfEJXA9ACRh4aPs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mVHtYLlFQk3zyNmN8GQTtlZq.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ik heb een Nintendo Switch 2 besteld (kreeg een uitnodiging) en ga, zeer waarschijnlijk, als eerste Pokémon Violet in die Switch stoppen.

Ik ga ook mijn NS1 verkopen, dus ik ben benieuwd hoe soepel het overzetten gaat zijn.
Het gaat in ieder geval dus ook een 'Pokémon Player' worden, die NS2 van mij.

Mooi uitgestalde collectie, @Sir_Lion !
Heb je ook die Japanse spellen gespeeld? Of is het meer voor de verzameling?

Keuzes maken de Mens

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.

Wil je Pokémon Trading Card Game bespreken? Daar is een apart topic voor: Het grote Pokémon TCG topic.