[Switch] Pokemon Snap

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:14

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

[Switch] Pokemon Snap Topic

banner
Ontwikkelaar:BANDAI NAMCO Studios
Uitgever:Nintendo, The Pokémon Company
Platforms:Nintendo Switch
Release-datum:30-04-2021
Zie ook:Officiële website

Pokémon SnapWelkom in de regio Lental. De eilanden van deze regio hebben alles wat de natuur zo mooi maakt: van dichte jungles tot onmetelijke woestijnen! New Pokémon Snap is een gloednieuw spel dat geïnspireerd is op het Nintendo 64-spel Pokémon Snap uit 1999. In dit Nintendo Switch-avontuur trek je van eiland naar eiland voor ecologisch onderzoek. Hierbij fotograaf je Pokémon en maak je je eigen Pokémon Photodex!

Beleef een fotografisch Pokémon-avontuur!

In New Pokémon Snap bezoek je afgelegen plekken om de meest bijzondere pokémon in hun natuurlijke habitat te fotograferen. Dat doe je in opdracht van de lokale professor van de nieuwe Lental-regio, professor Mirror. Door kiekjes van alle dierlijke inwoners van de archipel te bestuderen, hoopt de professor het mysterie dat bekendstaat als het ‘illumina-fenomeen’ te ontcijferen. Een kleine fotocollage per pokémon moet de professor uiteindelijk voorzien van alle informatie die hij nodig heeft.

Een complete collage bestaat uit vier verschillende afbeeldingen van dezelfde pokémon. Op iedere foto wordt er een andere pose of actie uitgevoerd door de pokémon, die wordt beoordeeld met een aantal sterren (één tot en met vier). Zo wordt een etende Pikachu beloond met twee sterren, terwijl een slapende Pikachu drie sterren oplevert. Pas wanneer alle acties zijn vastgelegd, is de fotocollage compleet. Aan het einde van een rit kunnen spelers één foto per pokémon laten zien aan de professor. Om alle sterren van iedere pokémon te behalen, moeten spelers levels dus meermaals doorlopen.

Pokémon Snap

New vs Orgineel

In tegenstelling tot het origineel, worden spelers echter niet gedwongen tot het herspelen van levels. Omgevingen groeien in New Pokémon Snap namelijk mee met de voortgang van de speler; met elk gestegen onderzoeklevel raken pokémon meer aan je gewend en durven ze steeds meer van zichzelf te laten zien. Op die manier worden er organisch nieuwe routes, tijdstippen, spawnplekken en hulpmiddelen vrijgespeeld per omgeving.

Die subtiele introducties zorgen ervoor dat de balans tussen nieuwe en herhalende content gewaarborgd blijft. Zo voelt het erg verfrissend als je na vier strandwandelingen plots het water mag betreden, zeker omdat het water weer nieuwe poémon met zich meebrengt. Daarnaast geeft het voldoening dat schuwe pokémon na een aantal bezoeken niet meer bang voor je zijn en hun gezicht of ware aard durven tonen. Een Lapras laat zich immers niet zomaar zien.

Pokémon Snap

Chibi-achtige graphics, maar behoudt camera en schaal

Het zal velen zijn opgevallen dat deze onthullingen gameplay tonen in wat door de meesten wordt omschreven als chibi-stijl graphics. Het is een iets andere look dan wat we gewend zijn van klassieke Pokémon-spellen, maar zeker niet slecht.

Pokémon Snap

NEO-ONE

Reis overal naartoe met je vertrouwde NEO-ONE. Je hoeft niet te sturen, want dat doet het voertuig voor je. Daardoor hoef jij alleen maar oog te hebben voor het perfecte plaatje! Reis zowel overdag als 's nachts door adembenemende ecosystemen om uniek gedrag van Pokémon waar te nemen en vast te leggen.NEO-ONE

Pokémon Snap

Breng het Illumina-fenomeen aan het licht

het Illumina-fenomeenDe Pokémon en planten in Lental beschikken over enkele unieke eigenschappen. Sommige hebben zelfs een soort magische gloed over zich heen. Help professor Mirror de waarheid achter dit Illumina-fenomeen te ontrafelen door de eilanden van de archipel te onderzoeken en de mysterieuze gloed te documenteren!

Professor Mirror

In het verhaal word je ingehuurd door professor Mirror en help je hem in de Lental-regio bij het bestuderen van zowel Pokémon als het mysterieuze fenomeen van de Illumina Orbs. Tijdens je uitjes is het dus de bedoeling om niet gewoon zoveel mogelijk foto's te nemen, maar vooral om zo kwalitatief mogelijke foto's te nemen. Aan het einde van elk level maak je namelijk een selectie uit al je foto's om aan de professor voor te schotelen. Je kunt per type Pokémon slechts één foto aan de professor geven. Je moet dus sowieso meerdere bezoekjes aan elk level brengen als je alles in kaart wil brengen.Professor Mirror

Pokedex

Leg prachtige momenten vast en vul je Photodex! Gebruik de scanner om het gebied te verkennen en Pokémon te vinden die zich verstoppen, werp een aanlokkelijk fluffruit naar een Pokémon voor het perfecte fotomoment of – wanneer de mogelijkheid zich voordoet – gooi een Illumina orb voor een spectaculair tafereel!

Rotom
↑Rotom wijst je de weg↑

Video's

Trailer
Launchtrailer
Gameplay

Screenshots

ScreenshotScreenshotScreenshot
ScreenshotScreenshotScreenshot

Mede-auteurs gezocht, bij intresse stuur een pb :).
Design made by: G_Dragon
^ Naar boven ^

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 30-04-2021 14:57 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
de oude nooit gespeeld. nu moet ik zeggen dat wat ik heb gezien best leuk is. geen echt spel, maar wel lekker rustgevend en leuk om 4 sterren te scoren als het lukt.
En pokemon is sowieso altijd leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik vind het vooral jammer dat je niet vrij kan rond lopen of rijden, gisteren een gameplay walkthrough gekeken omdat ik toch wel nieuwschierig was naar dit spel. Heb nog nooit een Pokémon Snap spel gespeeld,

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03:46
G_Dragon schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:01:
Ik vind het vooral jammer dat je niet vrij kan rond lopen of rijden, gisteren een gameplay walkthrough gekeken omdat ik toch wel nieuwschierig was naar dit spel. Heb nog nooit een Pokémon Snap spel gespeeld,
Pokémon Snap is eigenlijk ontworpen als een on-rails shooter (e.g. The House of the Dead). In principe biedt het erg veel voor dat genre: vervang het geweer door een camera met een scoring systeem, geef extra tools om de omgeving te beïnvloeden, laat je doelwitten speciale interacties hebben...

Natuurlijk spijtig voor jou dat het niet is wat jij in gedachten had :)

Launchtrailer:

Ik zit zelf enorm te twijfelen of ik m nu al ga halen of nog even wacht. Het blijft een full price game (te vinden voor 40-50 euro), maar je lijkt er wel 20-30 uur uit te kunnen halen als je een beetje completionist bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-05 15:56
Net binnen van Bol dus dat gaat straks genieten worden.Op de N64 was Snap een leuke rustgevende game ervaring.

@G_Dragon
Je hebt er boven per ongeluk een stuk over Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl in zitten.Verder top hoor ;)

[ Voor 40% gewijzigd door jori040 op 30-04-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
jori040 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:44:
Net binnen van Bol dus dat gaat straks genieten worden.Op de N64 was Snap een leuke rustgevende game ervaring.

@G_Dragon
Je hebt er boven per ongeluk een stuk over Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl in zitten.Verder top hoor ;)
Dank u
Heb het er direct uitgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:07
jori040 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:44:

@G_Dragon
Ik twijfel over de aanschaf. Vooral of het ook wat is voor mijn 6-jarige dochter. Maakt de game trouwens gebruik van de sensoren in de joycons? Zou het wel tof vinden om de Switch vast te houden als een camera en rond te kijken ipv de thumbsticks te gebruiken

Edit: Ah, lees het al in de review. Zie alleen niets over of dat een beetje werkt. Werkt dat een beetje? Ik lees namelijk overal dat de gameplay een beetje repetitief is/kan zijn, maar in feite is echt fotograferen dat ook. Juist door het gevoel te hebben echt te fotograferen, voeg je mijns inziens een hele dimensie toe aan een anders saaie game. Mits het goed is uitgewerkt natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door KlaasjeNL op 30-04-2021 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
@KlaasjeNL
Ik speel alle Switch games met de Pro-controller dus of het goed op de manier werkt waar jij het over hebt durf ik geen uitspraak te doen.Eten en dan ga ik aan de game beginnen.

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 30-04-2021 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Game speelt heerlijk weg en is prachtig om te zien.

Het op een casual achtige manier bewereken van je foto's + het online zetten van je foto's geeft de game net wat eer gewicht dan het origineel[N64]

En op een of andere manier voelt het concept fris aan.Toppertje wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
jori040 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:47:
Game speelt heerlijk weg en is prachtig om te zien.

Het op een casual achtige manier bewereken van je foto's + het online zetten van je foto's geeft de game net wat eer gewicht dan het origineel[N64]

En op een of andere manier voelt het concept fris aan.Toppertje wat mij betreft :)
Ik twijfel..

Heb nog nooit een Pokèmon Snap game gespeeld, wel alle andere games door de jaren heen. Maar het ziet er wel prachtig uit, twijfel alleen of ik het niet vrij rondlopen leuk ga vinden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
G_Dragon schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:52:
[...]

Ik twijfel..

Heb nog nooit een Pokèmon Snap game gespeeld, wel alle andere games door de jaren heen. Maar het ziet er wel prachtig uit, twijfel alleen of ik het niet vrij rondlopen leuk ga vinden :o
Snap opzich je punt maar je gaat het niet missen omdat je het te druk hebt met juiste/leuke foto's maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
jori040 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:58:
[...]

Snap opzich je punt maar je gaat het niet missen omdat je het te druk hebt met juiste/leuke foto's maken.
Heb al enorm goede foto's gezien eigenlijk van andere spelers, al de Pokémon in de game hebben duidelijk ook geupdate textures.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Zoontje is helemaal verslaafd. En eerlijk is eerlijk, zelf vind ik het ook geweldig (42 jaar)
Hij heeft foto's bewerkt en kreeg er bij 1 meer dan 2500 sweets (likes)
Dat is toch wel een leuke aanvulling.

Maar het zijn allemaal mooie omgevingen. Leuke acties voor foto's en gewoon relaxed alles doen.
Ik zou het een. 8,5/10 geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Na veel twijfelen toch maar gehaald en geen spijt :)

Kijk deze schattig zijn :o :o :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoRhyBzVrhEZV0YH5BKT-TE0UNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tBgqUEvBfg8iq9jGv3jIFBde.jpg?f=fotoalbum_large

@jori040

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Voor wie het gemist heeft: er is een content update voor Snap met o.a. 20 nieuwe Pokémon en drie nieuwe courses. Meer informatie op de officiële website.

De content patch van vandaag voegt ook wat nieuwe Quality-of-Life verbeteringen toe (via NintendoLife):
  • Now, when you go to Retry a level after completion, you will get to select the Research Level again so you don't have to exit out in order to select the same stage with a different Research Level
  • You now have the ability to go directly to camp without having any photos assessed
  • If you achieve a LenTalk Mission with one of your photos, they will get flagged as meeting the requirements before you get it assessed
  • You can now directly save images onto your Nintendo Switch directly from the photo editing option

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 03-08-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik ben eigenlijk niet echt een gamer maar heb enkele maanden geleden een Switch gekocht. De voornaamste trigger was het bericht dat er allemaal N64 spellen beschikbaar zijn (en dat Goldeneye N64 voor de Switch eraan komt). (vroeger was ik wel echt verslaafd aan de N64, dus vandaar)

Ik was blij verrast te zien dat er ook een hedendaagse versie is van Pokémon Snap, dus heb die ook maar aangeschaft. En wat blijkt, het is in korte tijd uitgegroeid tot m'n huidige favoriete spel :+ O-) Even voor het slapen gaan twee keer met het verstand op 0 een level doen, heerlijk!

Wat ik alleen niet zo goed snap is het opslaan van foto's. De mooiste foto's die je laat beoordelen worden opgeslagen, maar nadat de punten zijn toegekend krijg je alsnog de vraag om foto's op te slaan. Is dat dan bedoelt om (ook) andere foto's die je niet hebt laten beoordelen op te kunnen slaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Gitarist op 14-11-2022 14:17 ]

Pagina: 1