Het grote Pokémon Topic - Deel Drie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:27
4.000.000 / Vier miljoen verkopen van een heruitgave van een remake van een spel waarmee de legendarische franchise begon. Inmiddels zullen de meeste wel snappen waarom ze dit niet uitgegeven hebben via Nintendo Switch Online...

Ik zit zelf aan de maximum uitgave aan Pokémon Champions, een spel dat de gratis multiplayer van Pokémon achter een free to start live service game gestopt heeft, dus ook aan mij verdienen ze goed!

Keuzes maken de Mens

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:19
Een streepje muziek uit Winds & Waves staat nu op YouTube :

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ND3CSPShlF8H10YdD7P9ziBIHUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cixvqumVtrPxOQascxeVAheV.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Weggehaald, teveel fouten. Helaas met ai gemaakt..

[ Voor 96% gewijzigd door G_Dragon op 21-06-2026 20:11 ]

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Duidelijk met AI gemaakt.

Rare DS covers.

2x Scarlet?

En wel wat meer dingen.

• whahas
Een serie zonder Kanto Pokémon die ook niet in Kanto afspeelt?

Oh wacht, dat hebben we wel vaker gehad. Daarnaast komen Pikachu en Farfetch'd natuurlijk wel uit Kanto, dus er is alsnog een link.

Zijn er hier mensen die nog wel eens de anime kijken? Hoe is dat nu zonder Ash?

Keuzes maken de Mens

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
whahas schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:03:
[...]

Een serie zonder Kanto Pokémon die ook niet in Kanto afspeelt?

Oh wacht, dat hebben we wel vaker gehad. Daarnaast komen Pikachu en Farfetch'd natuurlijk wel uit Kanto, dus er is alsnog een link.

Maar pichu komt niet uit kanto?

Maar uit johto

• whahas
Yup.

Daarom vond ik het bijzonder, dat deze Pokémon niet uit Kanto komen. Pichu is inderdaad van de tweede generatie (samen met een hoop andere baby Pokémon zoals Togepi). Sirfetch'd komt uit Shield (correctie, Sword, het is een exclusive!), de 8e generatie.

Sirfetch'd heeft als hidden ability Scrappy. Dat is stiekem best goed.

Keuzes maken de Mens

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-07 09:54

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

whahas schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:03:
[...]

Ja af en toe maar kan er niet in komen

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCL1bJWWF8k2OoCq2KCXGRE-kXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ab6kv6DftbjtPwLTUzrYt87f.jpg?f=fotoalbum_large

Een van mijn favorieten

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:20
Dat is ook nog steeds een van mijn favoriete games (samen met yellow, saphire en diamond). Heb mijn originele cardrige hier nog in huis die ik samen met mijn 2e hands gameboy kreeg. (mijn broertjes en ik kregen ieder een 2ehands gameboy color en een pokemon spel naar keuze uit yellow, blue of crystal). Heel veel gespeeld :) o.a. op de achterbank naar Frankrijk met ieder van ons een verpakking met batterijen en een lampje :P

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Nu online
livranca schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:51:
[...]

Dat is ook nog steeds een van mijn favoriete games (samen met yellow, saphire en diamond). Heb mijn originele cardrige hier nog in huis die ik samen met mijn 2e hands gameboy kreeg. (mijn broertjes en ik kregen ieder een 2ehands gameboy color en een pokemon spel naar keuze uit yellow, blue of crystal). Heel veel gespeeld :) o.a. op de achterbank naar Frankrijk met ieder van ons een verpakking met batterijen en een lampje :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqFC-TNiR_F4E_7LW3Pb7Bs4pj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTYB0atpKM71dOpeeyb5ETKC.jpg?f=fotoalbum_large

Graded en al, niet om financiële waarde maar gewoon omdat dit mijn eerste game ooit was.
Heb ook nog al mijn GBC/GBA cartridges :D

• whahas
Zou Crystal ooit nog haar eigen remake krijgen?

Keuzes maken de Mens

• Dirtyrockers
  • Nu online
whahas schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:03:
Zou Crystal ooit nog haar eigen remake krijgen?
Ik hoop stiekem dan meer op emerald.

• whahas
Ja, mee eens, @Dirtyrockers, maar Alpha Sapphire is minder lang geleden dan Soul Silver.

Keuzes maken de Mens

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:20
Lynix schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:16:
[...]

[Afbeelding]

Graded en al, niet om financiële waarde maar gewoon omdat dit mijn eerste game ooit was.
Heb ook nog al mijn GBC/GBA cartridges :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYRNWfQSxEIj0an7QiJ-vTpMbsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFxnvbsUTFPgSeqozFSCFEfU.jpg?f=fotoalbum_large

Die van mij hebben nog geen grade, die zullen ook geen 9 gaan krijgen, maar wil ze wel ooit versturen voor Autograph Authentication. Niet zozeer ook om financiele redenen, maar meer voor preservatie van iets wat imo echt uniek is. Ik weet van mezelf dat ze gesigneerd zijn door de mensen, gezien ik er zelf bij was natuurlijk (2012 door Ishihara/Masuda/Morimoto, 2013 alleen door Ishihara en 2014 door Masuda en Yoshida) en de foto's die ik heb gemaakt door de jaren heen :D

• Sir_Lion
  • Nu online
Akaendra schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:29:
[...]

[Afbeelding]

Die van mij hebben nog geen grade, die zullen ook geen 9 gaan krijgen, maar wil ze wel ooit versturen voor Autograph Authentication. Niet zozeer ook om financiele redenen, maar meer voor preservatie van iets wat imo echt uniek is. Ik weet van mezelf dat ze gesigneerd zijn door de mensen, gezien ik er zelf bij was natuurlijk (2012 door Ishihara/Masuda/Morimoto, 2013 alleen door Ishihara en 2014 door Masuda en Yoshida) en de foto's die ik heb gemaakt door de jaren heen :D
Bwoah...

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Yes!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiJw_FK0-6tHGepnFqXDGOa2IMc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMCgzP6xoHN64HOqsEyLeT9e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYFi26wv7atjgqoCD9r-KPCZUvU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J40LdweToPdMSBf3OWrZaVjr.jpg?f=fotoalbum_tile

Maar na wat goed nieuws, komt helaas ook slecht nieuws..

[ Voor 93% gewijzigd door G_Dragon op 13-08-2026 15:34 ]

• Dirtyrockers
  • Nu online
Ow man. Eindelijk!!

elke week kijken op seribii en hopen dat het er staat

Hopelijk ook tussen de onderlinge games te transferen.

[ Voor 29% gewijzigd door Dirtyrockers op 13-08-2026 15:34 ]

• Sir_Lion
  • Nu online
G_Dragon schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:32:
Yes!!

[X]
[Afbeelding][Afbeelding]

Maar na wat goed nieuws, komt helaas ook slecht nieuws..

[X]
Oh... ze krijgen ook een eigen symbool op Home.

• Dirtyrockers
  • Nu online
Kleine toevoeging.

Maar het gerucht gaat heel hard dat Ruby/Emerald/Sapphire in september of oktober op de switch wordt uitgebracht.

• whahas
Ik weet niet zeker of ik die ga halen. Emerald zou leuk zijn voor de Battle Frontier. Alleen beschik ik tegenwoordig over Pokémon Champions...

Keuzes maken de Mens

• Dirtyrockers
  • Nu online
Snap ik.

maar emerald heeft een event ticket naar mew ook.

En daarmee kan je de van toen national Dex compleet maken.

Sterker nog. Ik denk dat de Pokémon van die game wel naar firered kunnen via home.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-08 08:02
Ik kan niet wachten op Pokémon Winds & Waves, de eerste pkmn sinds Ruby die ik ga kopen.

• whahas
Waarom heb je precies 6 generaties overgeslagen @TrafalgarLaw ?

Keuzes maken de Mens

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-08 08:02
whahas schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:02:
Waarom heb je precies 6 generaties overgeslagen @TrafalgarLaw ?
Omdat ze assets hergebruikten met N64 textures zoals in Sword & Shield. Ga ik geen €60-70 aan uitgeven.

• whahas
Een Pokémon speler die graphics belangrijker vindt dan gameplay, dat zie je niet vaak!

Keuzes maken de Mens

• Dirtyrockers
  • Nu online
Lets go viel juist mee toch. Die vond ik er wel goed uit zien.

• whahas
Ja, dat spel had juist weer gameplay problemen...

"Gij zult niet zonder type voordeel de gym in gaan."

Sowieso waren de Let's Go spellen remakes van remakes van de originele spellen.

Keuzes maken de Mens

• Dirtyrockers
  • Nu online
whahas schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:21:
Ja, dat spel had juist weer gameplay problemen...

"Gij zult niet zonder type voordeel de gym in gaan."

Sowieso waren de Let's Go spellen remakes van remakes van de originele spellen.
Weet het. Maar doelde op de graphics.

En vond Lets go Persoonlijk ook wel vermakelijk.

• whahas
Wat hadden die spellen dat Green, Blue, Red, Yellow, FireRed & LeafGreen niet hadden?

Keuzes maken de Mens

• Dirtyrockers
  • Nu online
whahas schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:25:
Wat hadden die spellen dat Green, Blue, Red, Yellow, FireRed & LeafGreen niet hadden?
meer het pokemon go aspect.
vangen ging natuurlijk anders (gebruikte ook de pokeball plus)... en niet te vergeten. het was eerste spel op switch.
ik had geen toegang tot green, blue red en yellow, en firered en leafgreen.
was ook het eerste spel waarbij je via internet me andere kon ruilen.

en er zat een coop in (hoewel die wel heel slecht was)

• whahas
Je kon bij Diamond en Pearl al via internet met mensen ruilen hoor en dat kon toen zelfs nog gewoon gratis. ;)

Keuzes maken de Mens

• Dirtyrockers
  • Nu online
whahas schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 19:49:
Je kon bij Diamond en Pearl al via internet met mensen ruilen hoor en dat kon toen zelfs nog gewoon gratis. ;)
Ik heb nooit andere games gespeeld dan Pokémon op de switch.

• whahas
Ah, dat verklaart!

We zullen dan vast wel wat in leeftijd verschillen. Ik was 15 toen ik met Pokémon begon. Ik ben inmiddels 41. Elk jaar Pokémon gespeeld. :) Alle generaties live meegemaakt.

Keuzes maken de Mens

• Dirtyrockers
  • Nu online
whahas schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 19:55:
Ah, dat verklaart!

We zullen dan vast wel wat in leeftijd verschillen. Ik was 15 toen ik met Pokémon begon. Ik ben inmiddels 41. Elk jaar Pokémon gespeeld. :) Alle generaties live meegemaakt.
Ik was eigenlijk te oud voor de Pokémon generatie. Dus heb het laat ontdekt door Pokémon go eigenlijk
En toen kwam ook Lets go uit. Toen maar een switch aangeschaft.

Ben nu bijna 46

• whahas
Kijk, die zag ik niet aankomen. Ik ben nochtans best goed in Yomi.

Afijn, ik was ook best oud schijnbaar met mijn 15. Alleen soms denk ik dat ze door de generaties heen een steeds jonger publiek wilden bereiken, door bepaalde zaken makkelijker te maken.

Heb je inmiddels FireRed of LeafGreen gespeeld?

Keuzes maken de Mens

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 00:50
Dirtyrockers schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 19:56:
[...]

Ik was eigenlijk te oud voor de Pokémon generatie. Dus heb het laat ontdekt door Pokémon go eigenlijk
En toen kwam ook Lets go uit. Toen maar een switch aangeschaft.

Ben nu bijna 46
Haha ge-wel-dig! 😃

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• Dirtyrockers
  • Nu online
whahas schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 20:00:
Kijk, die zag ik niet aankomen. Ik ben nochtans best goed in Yomi.

Afijn, ik was ook best oud schijnbaar met mijn 15. Alleen soms denk ik dat ze door de generaties heen een steeds jonger publiek wilden bereiken, door bepaalde zaken makkelijker te maken.

Heb je inmiddels FireRed of LeafGreen gespeeld?
Jazeker. Ben op m’n gemak met firered bezig. En leafgreen ook gehaald.

was wel even wennen aan de QoL punten die er niet in zitten. En in latere generaties wel.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben begonnen bij Pokémon Red / Blue, heb later van mijn zakgeld Pokémon Gold met de Gameboy Color gehaald bij de Bart Smith.

Ben inmiddels 35 lentes jong en speel nog elke nieuwe Pokémon spel :P, ik hoor wel vaker mensen zeggen dat je te oud bent voor Pokémon of andere dingen. Maar dat is niet waar, het is namelijk in mijn mening tijdloos :).

• Dirtyrockers
  • Nu online
G_Dragon schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 20:27:
Ik ben begonnen bij Pokémon Red / Blue, heb later van mijn zakgeld Pokémon Gold met de Gameboy Color gehaald bij de Bart Smith.

Ben inmiddels 35 lentes jong en speel nog elke nieuwe Pokémon spel :P, ik hoor wel vaker mensen zeggen dat je te oud bent voor Pokémon of andere dingen. Maar dat is niet waar, het is namelijk in mijn mening tijdloos :).
Te oud denk ik ook zeker niet.

Ik heb alle games op de switch / switch 2 gespeeld iig.

En wil eigenlijk ooit nog eens een living Dex maken in home. Hou alleen niet van het competitive.

Maar dat is het mooie van Pokémon. Er zitten meerdere dingen in die je leuk kan vinden. Vangen/zoeken catch them all. Of battlen. Breeden.

Voor ieder wel wat wils.

• whahas
Ja, en wat je eerder zei: elke nieuwe generatie heeft net wat verfijningen waardoor ik niet snel terug grijp naar oudere spellen, omdat ik die Quality of Life verbeteringen heel snel mis. Ik ben heel gevoelig voor interfaces.

Ik ben juist heel erg geïnteresseerd in het competitieve. Alleen het Pokémon Champions onderwerp hier op Tweakers is helaas wat rustig...

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
@whahas Ja en vaak ook wel wat nadelen in mijn ogen, want bijvoorbeeld de geforceerde exp-share is in mijn mening het grootste minpunt bij moderne Pokémon spellen.

• whahas
Ja, ik zou dat zowel geen QoL als interface noemen, maar gewoon slechte gameplay implementatie... :(

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Nintendo? Zit je ons te plagen met stille hints?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppANXta9KMTcYZ1d2gjL0rg3B04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1jgTnz2CqL0Mpu4Lmejys6rK.jpg?f=fotoalbum_large

• whahas
Dit is niet eens zo heel subtiel!

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
whahas schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:17:
Dit is niet eens zo heel subtiel!
Haha nee klopt, maar ergens ben ik wel bang dat ze bedoelen dat deze Pokémons in dlc 2 gaan komen en iedereen valse hoop heeft gekregen :p

• whahas
Voor mensen die het Pokémon Champions onderwerp niet volgen, maar dat spel wél spelen en ook niet geregeld op Serebii kijken. Er is een code in omloop waarmee je 5000 Victory Points kan krijgen. Wanneer je die code invoert bij de mystery codes dan krijg je die. De code is:

W0R1DCHAMP10NS26

Keuzes maken de Mens

• whahas
Op Gameliner staat een nieuwsbericht over de mogelijkheid dat nieuwe Pokémon games geen Turn-Based gevechten meer zullen hebben nu Pokémon Champions bestaat. Hoe kijken jullie daar naar?

Keuzes maken de Mens

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:20
whahas schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:31:
Op Gameliner staat een nieuwsbericht over de mogelijkheid dat nieuwe Pokémon games geen Turn-Based gevechten meer zullen hebben nu Pokémon Champions bestaat. Hoe kijken jullie daar naar?
Zou het persoonlijk erg jammer vinden. Mede omdat bij real time gevechten toch de toegankelijkheid een beetje in het gedrang komt..

• Akaendra
Ja, van mij mag het ook gewoon turn based blijven, maar als ze gaan veranderen, dan moeten ze kijken naar hoe een trails in de sky/LAD het doet. Dat is toch turnbased maar toch met wat movement.

Ik ga het wel zien, vertrek over een paar uur richting SF voor diezelfde World championships (of Beter, Pokemon XP want 30 jaar) en dan gaan we het zien :)

• whahas
Veel plezier @Akaendra, ga je ook weer handtekeningen verzamelen? Fijne reis!

Of speel je zelfs mee met een toernooi?

Ik weet alleen nog niet of je dit nog leest, maar mocht je je ervaringen willen delen dan graag!

Ik heb aankomend weekend tijd ingeruimd om wat live wedstrijden van Pokémon Worlds Pokémon Champions gevechten te kunnen kijken!

Keuzes maken de Mens

• Akaendra
Handtekeningen wordt eigenlijk al een tijdje niet meer gedaan, of iig geen eigen items. Heb nog wel een getekende postcard van 2023 maar dat is het wel. Ben er alleen om te kijken, Ik speel zelf te infrequent om goed genoeg te zijn ervoor

• whahas
Ik zit er aan te denken om een keer te gaan kijken in Utrecht wanneer ze daar weer een toernooi hebben. Inmiddels weet ik dat ik een goede speler ben. Alleen zeker niet zó toegewijd dat ik verwacht ver te komen met een toernooi...

Het lijkt me ook behoorlijk stressvol. Wanneer ik 3 uur Pokémon Champions gespeeld heb dan ben ik ook best gaar. Een hele dag Pokémon TBS spelen lijkt me intens én stressvol.

PS Veel kijkplezier!

Keuzes maken de Mens

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.

Wil je Pokémon Trading Card Game bespreken? Daar is een apart topic voor: Het grote Pokémon TCG topic.