Het grote Pokémon TCG topic

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07

m0nk

16-09-2003 15.15

Intertoys vandaag, 70 euro voor de boosterbundle en 30! Ja je leest het goed, 30! euro voor een mini tin..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13
De hobby is helemaal verziekt door oa zulke winkelketens!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:48
m0nk schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 07:43:
Intertoys vandaag, 70 euro voor de boosterbundle en 30! Ja je leest het goed, 30! euro voor een mini tin..
dan nog staat horde schapen aan te schuiven |:(

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ja idd. Smyths staat al een rij van 100+ man las ik op discord.. Moet je nagaan hoe dat op 6 nov gaat zijn..

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:36

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

m0nk schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 07:43:
Intertoys gaat de mediamarkt achteraan ....
Belachelijk dat een winkel dat kan doen.

Maarja nog belachelijker eigenlijk dat het niet uit maakt en mensen het blijkbaar toch allemaal gewoon voor die prijs kopen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:36
zolang mensen deze prijzen betalen, en die items in no-time uitverkopen blijf je dit houden. T enigste wat je kan doen, is deze winkels gewoon negeren en alles laten liggen.

Ze willen vanzelf van stock af en gaan dingen afprijzen. ( je had vorig jaar een keer met een set Shrouded fable die bij niemand gewild was, etbs bij intertoys in actie ipv 55 euro voor 32. ja dat lees je goed, 32 euro voor een ETB. omdat niemand ze kocht en ze daar al maanden in de schappen lagen. En dat gaat nooit meer gebeuren ben ik bang, maar bundels kunnen echt wel naar 50-60 euro.

• AV1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:28
Is dit überhaupt ergens online te kopen of moet je hiervoor echt naar de winkel?

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:00
Mini-tins zijn bij de lokale intratruin een keurige 17 euro per stuk, wel gelimiteerd op 1 per klant.

Beter dan de woekerprijzen die ik hier eerder lees :-)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hiroj schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:32:
Mini-tins zijn bij de lokale intratruin een keurige 17 euro per stuk, wel gelimiteerd op 1 per klant.

Ik moet echt meer winkeltjes in de buurt vinden die zoiets verkopen haha

• Hiroj
Ricmaniac schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:33:
[...]

Ik moet echt meer winkeltjes in de buurt vinden die zoiets verkopen haha
Het zal je ongetwijfeld vast verbazen als ik je vertel dat een tankstation bij mij om de hoek de producten daadwerkelijk voor MSRP prijzen aanbied. Echter deden hun voor 30c alleen de blisters...

Dadelijk met Delta Reign zullen de losse pakjes wel weer 6 euro p/s beschikbaar zijn daar haha

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hiroj schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:44:
[...]

Het zal je ongetwijfeld vast verbazen als ik je vertel dat een tankstation bij mij om de hoek de producten daadwerkelijk voor MSRP prijzen aanbied. Echter deden hun voor 30c alleen de blisters...

Dadelijk met Delta Reign zullen de losse pakjes wel weer 6 euro p/s beschikbaar zijn daar haha
In welke woonplaats is bij jou om de hoek? :P >:)

• Hiroj
Ricmaniac schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:58:
[...]

In welke woonplaats is bij jou om de hoek? :P >:)
Zojuist heeft iemand voor mij bij de Primera een booster bundel voor 29 euro op de kop getikt in Zoetermeer. Dit was enkel beschikbaar voor vaste klanten.

De mini-tins waren in een kwartiertje uitverkocht bij de intratuin.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:10
AntraXxX schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 19:35:

Hier komt a.s. dinsdag de eerste 30th ETB binnen (€150 CM, ook maar gezwicht..). M’n chase is de Magikarp, altijd al gevonden dat die kaart texture verdiende. :)
Nog de hits uit mijn ETB, leuk om te openen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4teqnheYlMnzrj7aqID4cY5FZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26tvncNMPj2BFoNUAjeFotHn.jpg?f=fotoalbum_large

En deze slab case (The Acrylic Box - model Trophy) ook binnengekomen, kan een van m’n favoriete kaarten wat extra shine pakken haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAcMPCGOTjaKIJAXD5Zpj_2Bupg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnsJT5cLtdwx7TThPCirulbX.jpg?f=fotoalbum_large

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10 08:25
Hiroj schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:32:

Da's beter dan de 37 euro hier bij de Bruna :+

<GoT>NightStalker

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-10 22:33
Ik vind het wel bizar hoe de afgelopen twee a drie jaar het verzamelen ontwikkeld is. Ik vind pakjes openen en in een map doen nog steeds het leukste aspect.

Maar nu ik er wat meer over gelezen heb en dat veel mensen over rendement speculeren op gesealde producten haalt voor mij de lol er wel een beetje af.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ja wij doen daar ook niet aan mee, rippen gewoon alles wat we kopen. Althans, mijn oudste zoon had laatst met die bellen naar CYC drop een Prismatic ETB voor 70 euro, die heeft hij dicht getalen om wellicht ooit nog te verkopen. 30th is allemaal open gegaan hier.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:09

Angeloonie

Cheeseburger Addict

1 tin weten te scoren :o :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiseubI4Kl14Xo5nXOptoXYoqkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdKXBHOw4pXCjJziZR4hZF2J.jpg?f=fotoalbum_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:48

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Mooie pulls, vooral die magicarp!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:07
Die magikarp blijft een vette kaart

Dexaroo - Track your Ultimate Pokédex

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:47

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Magikarp heel gaaf! blijft inderdaad mooi, er stond hier een flinke rij maar mijn vrouw heeft wat weten te scoren, nooit geweten dat er zo een gekte rondom was.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:48
Ik heb 4 tins a 24,50 kunnen scoren in Waasland. Vanavond eens openen.
edit:
dit kwam eruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7CIMjLOn5kHRhRefLusWodLdVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFr3l8hHvN6ZZ7fLR3ig0eN9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rb48gYIJbaSTTEQwBcN3IKuQvJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVIhmRvpsFAC96eIuzFc5pLK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door carpebios op 02-10-2026 19:53 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:32

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Die tins & booster bundles zijn echt slecht verkrijgbaar, overal uitgestelde leveringen of op. Jammer!

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:44

vhal

ಠ_ಠ

G_Dragon schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 18:13:
Die tins & booster bundles zijn echt slecht verkrijgbaar, overal uitgestelde leveringen of op. Jammer!
Bij de lokale Intertoys in Berkel en Rodenrijs lagen de tins gisteren eind van de dag nog driedubbeldik hoog in hun kartonnen bulkverpakking. Wel 30€ p/s maar even verderop lagen ze voor 24€ bij een spellenwinkel al was hun voorraad beperkt tot 10 tins. Ik heb twee tins gehaald, dit was wel de leukste die ik pullde, leuke aanvulling voor de Pikachu verzameling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9nJOgS2tCIrIefmtGBcwZw4bBw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MECqhqkbI0EG8cJ0SBbViMsE.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 03-10-2026 09:50 ]

Strava

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
vhal schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 09:47:
[...]

Bij de lokale Intertoys in Berkel en Rodenrijs lagen de tins gisteren eind van de dag nog driedubbeldik hoog in hun kartonnen bulkverpakking. Wel 30€ p/s maar even verderop lagen ze voor 24€ bij een spellenwinkel al was hun voorraad beperkt tot 10 tins. Ik heb twee tins gehaald, dit was wel de leukste die ik pullde, leuke aanvulling voor de Pikachu verzameling.

[Afbeelding]
Oh dat is een hele mooie kaart! :)
Mijn vrouw heeft gisteren een tin weten te vinden, maar daar hield het ook mee op helaas..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUUiZxPMEaESwvc4_4s172ba6kk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fy0xDepE9Wjr0By3BEwLBDvv.jpg?f=fotoalbum_large

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• dfbt
je mag niet klagen met deze pulls :P

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
dfbt schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 12:45:
je mag niet klagen met deze pulls :P
Thanks, helaas gaan ze bij onze dubbelen :p

In ander nieuws; De scalpers op marktplaats zijn echt ....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w51uQv4yI5HzwclRRSOo4Wix7X4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yfc6UhRiDhzvkUWaVFcOHQLx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiuPPDSO0GXfSFc02PMQAA0LHSc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4yPgnyKFnsbawl62CxhlbNp.jpg?f=fotoalbum_tile

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Overal waren die tins online uitverkocht, vertraagd of mocht je maar een product per klant. Ook de winkels hier in de buurt. Was er een beetje klaar mee dus ben via Marktplaats gaan kijken en dit is de buit (€80 voor een Booster bundel, €10 meer dan bij de Intertoys) en de Tins waren dezelfde prijs als in de winkel. Vanavond als de kleine op bed ligt gaan wij nog een keer los op deze set om hem hopelijk dan compleet te maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXeqM6EEJaJlzvwMrUuF5be8vEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11kc9O23CB0GiNbJ9NXsXXgg.jpg?f=fotoalbum_large

"We hebben de Mewtwo tin al, missen er nog eentje volgens mij"

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 03-10-2026 18:09 ]

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:58
Ik kan toch maar niet begrijpen dat iedereen die dure 30th sets koopt voor 2,5-3 euro PER KAART… deze hobby is echt stuk. Jammer hoor, ondanks de hoge printrate is er gewoon nergens normaal wat te krijgen.

-Opsomming van allemaal apparaatjes in mijn bezit-

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Helaas geen Lugia of Mew RGB, allemaal maar dubbelen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGZsYlF3XKjtNxqfk0sFN07ryRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKPmABTmI7sddZ4IWGWJzrmD.jpg?f=fotoalbum_large

All onze dubbele Pikachu's;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmhGxa53joyOlTfOblpy-dB5qFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCIKoZBzqb3X8VrdAibLUzkC.jpg?f=fotoalbum_large

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 10:01
Forse prijzen idd. Ik heb nog 'geluk' gehad. Heb één bundle via pocketgames gescored voor €67,- (incl verzendkosten...) €59,99 per stuk was die daar.

En heb me vandaag ingeschreven om ingeloot te worden bij dreamland. Daar zit de bundle op €49,99

Die prijzen die jij noemt @G_Dragon vind ik echt te hoog :') Dan maar wat minder rippen.. haha.

De tins zijn wel gaaf overigens.. maar in mijn ogen ook niet meer waar dan €20,- per stuk.. Dus als ik ze daar niet voor kan krijgen laat ik ze lopen

[ Voor 26% gewijzigd door nickko op 03-10-2026 23:14 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
nickko schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 23:11:
Forse prijzen idd. Ik heb nog 'geluk' gehad. Heb één bundle via pocketgames gescored voor €67,- (incl verzendkosten...) €59,99 per stuk was die daar.

En heb me vandaag ingeschreven om ingeloot te worden bij dreamland. Daar zit de bundle op €49,99

Die prijzen die jij noemt @G_Dragon vind ik echt te hoog :') Dan maar wat minder rippen.. haha.
Collega van mij heeft alles bij de lokale Intertoys gehaald en betaalde voor de booster bundels €69,99 en ik heb nu €80 betaald, vind een €10 meer geen ramp want je hebt geen limiet op een per klant en er is aanbod. Mensen vroegen er zelfs €110 voor (de echte scalpers)..

De tins had ik ook voor winkelprijs gelukkig, dat met die ETB's was eerlijk gezegd ook wel veel te gek. Dat geef ik toe :X

Maar het is nog steeds aan de Pokécompany om dit weer op orde te krijgen want ondanks de een per klant zijn de winkels snel door hun voorraad heen en grijpen mensen naast hun favoriete sets.

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 03-10-2026 23:16 ]

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-10 23:46
Die bundels zijn normaal 35 a 40 , wat intertoys ervoor vraagt is niet normaal hoor..

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Beavbusi schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 23:16:
Die bundels zijn normaal 35 a 40 , wat intertoys ervoor vraagt is niet normaal hoor..
Oh excuus dat wist ik niet!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Beavbusi schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 23:16:
Dit dus ja. De mini tins ook laten liggen voor 30€ ze hadden vanmiddag stapels op stapels van die tins bij de intertoys.. lekker laten liggen. Vind zelfs 20 a 22 wat je veelal ziet te veel als ze eigenlijk 17 ofzo zouden moeten zijn.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dan mag The Pokémon Company hier echt wel iets aan gaan doen, gewoon winkels verbieden hun eigen prijzen te hanteren en alleen nog maar vaste normale prijzen. En niet zoals nu een Intertoys de prijs van €69,99 normaal laat lijken, want blijkbaar ben ik daar ook ingetrapt en vond ik een tientje meer via Marktplaats dan minder erg..

Persoonlijk vind ik vooral de limitatie van 1 per klant erg hinderlijk (Voor mij de grootste reden om via Marktplaats te kopen), maar snap wel waar het vandaag is gekomen. Heb toch het idee dat het niet het gewenste effect geeft, want de voorraad is alsnog binnen een paar uur op :p

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

G_Dragon schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 23:43:
Dan mag The Pokémon Company hier echt wel iets aan gaan doen, gewoon winkels verbieden hun eigen prijzen te hanteren en alleen nog maar vaste normale prijzen. En niet zoals nu een Intertoys de prijs van €69,99 normaal laat lijken, want blijkbaar ben ik daar ook ingetrapt en vond ik een tientje meer via Marktplaats dan minder erg..

Persoonlijk vind ik vooral de limitatie van 1 per klant erg hinderlijk (Voor mij de grootste reden om via Marktplaats te kopen), maar snap wel waar het vandaag is gekomen. Heb toch het idee dat het niet het gewenste effect geeft, want de voorraad is alsnog binnen een paar uur op :p
Stond met Chaos Rising 18e in de rij ofzo en ze hadden er maar 18.. dus was precies goed :) Mochten er meer dan 1 per klant had ik hooogst waarschijnlijk een probleem. Dus op deze manier alsnog meer mensen blij maken.

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:35
G_Dragon schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 23:43:

Tja dan worden de scalper praktijken alleen nog maar erger. Kijk naar een winkel zoals Smiths hoe rijen dik daar altijd staat. Dus snap een Intertoys wel met 70 euro. En laten we eerlijk zijn voor die 70 euro was alles weg.

Maar moet zeggen zit nu jaartje weer in de hobby, maar ben er wel weer beetje klaar mee. Ik heb geen budget van 400/500 euro. Wil gewoon af en toe wat rippen voor max 10 euro per pakje. Maar blijkbaar is dat erg lastig allemaal. Jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door Rox92 op 04-10-2026 09:15 ]

• Beavbusi
Normale zijn die tins 13 euro volgens mij. Net als de luminous city als ik dat goed spel.

Via amazon kon je bundels krijgen 28 euro maar moet je dan reshippen via een uk adres. Wel op invite maargoed. Tins ook 14 euro.

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GizUVsIZ1uGdtQ8BI5_tWdEZ1Rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3Ja7jY52aewbmQRi1Qrd9LJ.jpg?f=fotoalbum_large Als je zie pitch black aan deze prijs waarom zou je dubbel betalen voor Pokémon - 30th Celebration - Booster Bundle

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Halverwege mijn trip in Japan. Na Hokkaido, Okinawa en Miyakojima gehad te hebben. En Osaka, Tokyo moeten nog komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6f40x6TzIJDldVYdASL-xe5hrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdVYgt71oT4c5cpIZrmuO2ww.jpg?f=fotoalbum_large

80x Mega Brave, 80x Mega Symphonia ofwel onze Mega Evolutions base set. 18x Storm Esmeralda ofwel de nog uit te brengen Delta Reign. 10x Mega Dream aka de Japanse Ascended set. En precies 0x Celebrations want die packs zijn voor Japanse loterij winnaars. Maar dat weerhoud mij er niet van om alle leuke illustration rares, full arts te halen. Leukste pickups: 2x Armored Mewtwo, 1x Gengar/Mimikyu (imo de leukere van de twee) en 1x de Pikachu Kanazawa promo.

Dus voor mij geen 30th anniversary bundels, mini tins de komende tijd. Maar dat is ook niet erg. Heb wel een hele mooie 30th anniversary dubbele deck box te pakken gekregen in pokemon center Okinawa.

• dfbt
G_Dragon schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 22:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
je zit denk al op een punt om singles te kopen ipv rippen :) Anders wordt t een dure hobby.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:44

vhal

ಠ_ಠ

https://www.trekpleister.nl/pokemon-pikachu-4-pocket-portfolio/p/6619765

Op zich wel een aardige deal als je nog een binder en boosters van Journey Together zoekt

Strava

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 14:10
G_Dragon schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 22:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Woah leuk! Voorlopig heb ik het op 16 pakjes gehouden. Wel tweemaal de Mew Ex die precies tussen waterplanten zit. Maar wat ben je nu met twee stuks 😊

Wie weet krijg ik een leuke mail van Dreamland op 14/10 voor een booster bundle.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik heb de Lugia gekocht op de gamebeurs vandaag, flink wat hits tegenin geruild. Maar dit betekend dat we alleen nog de drie RGB Mews moeten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3Cf7nVybvqVDIWEUObzRw8odV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjahyaltHVBNHtdXgYMfcMYK.jpg?f=fotoalbum_large

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gkkIZgV1zNytRMXzBdmm2u8FUg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjGXMzMkZZKlfgkKfxz8yJ6V.jpg?f=fotoalbum_medium

Domme vraag misschien, maar wat kan ik verwachten van de booster packs in deze doos? Zijn dat “gewoon” “normale” kaarten die ik kan herkennen uit mijn jeugd of zijn dit ook van die EX of zo kaarten met 3 miljoen HP en aanvalskracht en “zonder rand”? En bevatten ze alleen de eerste 151 of zelfs 251 Pokémon of kunnen ze ook Pokémon na die eerste generaties bevatten?

Twijfel een beetje of ik ze als nostalgische ervaring wil openen of dat ik alleen Zapdos, Articuno en Moltres hou en de boosters maar weggeef.

Zelfde vraag eigenlijk voor die Elite Trainer Box. Als daar enkel de eerste 1-2 generaties met de traditionele randen en achterkanten in te vinden zijn is dat misschien nog wel een keer leuk voor mij, maar die geheel nieuwe designs die ik hier veel gepost zie worden zou ik zelf het geld niet waard vinden.

En ja, ik kan vast wel googelen naar wat er precies in zit, maar ik wil ook weer niet alles voor mezelf spoilen en wil meer gewoon in het algemeen weten wat voor type kaarten er in die boosters zitten.

All your base are belong to us

• dfbt
G_Dragon schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 15:42:
Ik heb de Lugia gekocht op de gamebeurs vandaag, flink wat hits tegenin geruild. Maar dit betekend dat we alleen nog de drie RGB Mews moeten :)

[Afbeelding]
ik snap de hele enthousiasme om een set te completen, maar je bent wel echt zwaar averechts bezig betreft mening over mensen die t verkopen :D , en dan t wel kopen op marktplaats en dan ook in beurzen terwijl we echt in een flink dalende markt zitten :P .

Ik had persoonlijk zelf nog even gewacht met 30th anniversary kaarten kopen. er wordt zoveel geript, en hitrate is goed. dus er komen nog zoveel singles bij. Straks met die upc (29 packs en 1 classic pack met 3 classic kaarten wat betekend dat met 1/10 classic variant) er gemiddeld 6 classic kaarten in een UPC moeten zitten. Er komen echt nog zoveel lugia's bij. Had zelf direct na release een mew ex sir verkocht a 170 en die zijn nu alweer gedaald naar 130. en t gaat nog hard naar onder.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
dfbt schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 07:57:
[...]

ik snap de hele enthousiasme om een set te completen, maar je bent wel echt zwaar averechts bezig betreft mening over mensen die t verkopen :D , en dan t wel kopen op marktplaats en dan ook in beurzen terwijl we echt in een flink dalende markt zitten :P .

Ik had persoonlijk zelf nog even gewacht met 30th anniversary kaarten kopen. er wordt zoveel geript, en hitrate is goed. dus er komen nog zoveel singles bij. Straks met die upc (29 packs en 1 classic pack met 3 classic kaarten wat betekend dat met 1/10 classic variant) er gemiddeld 6 classic kaarten in een UPC moeten zitten. Er komen echt nog zoveel lugia's bij. Had zelf direct na release een mew ex sir verkocht a 170 en die zijn nu alweer gedaald naar 130. en t gaat nog hard naar onder.
Je hebt gelijk en dat ontken ik ook zeker niet, mijn reden om te kopen via Marktplaats is puur omdat de winkels een per klant hanteren en al vrij snel door hun voorraden heen waren (meerdere collegas / vrienden stonden met lege handen). Ze deden zelfs moeilijk over twee producten toen mijn vrouw erbij was, geen begrip ervoor dat we beide sparen en daarom graag twee booster bundels bijvoorbeeld wouden. Dat is voor mij een beetje van ja daag dan maar uitwijken naar waar wel voorraad is en je wel meer kan kopen, want zo via de winkels werkt het momenteel ook niet met de matige voorraden..

Ik keur nog steeds de scalpers niet goed want die hebben uiteindelijk de markt / hobby kapot gemaakt en daar mag The Poké Company best wel wat aan gaan doen, alleen wat er nu gebeurd werkt simpelweg averechts (mensen grijpen naast voorraad, winkels hanteren eigen prijzen, 1 per klant enz)..

Ik hoop dat het snel beter word met de verkoop van Pokémon kaarten :)

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:47
G_Dragon schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 09:16:
[...]

Je hebt gelijk en dat ontken ik ook zeker niet, mijn reden om te kopen via Marktplaats is puur omdat de winkels een per klant hanteren en al vrij snel door hun voorraden heen waren (meerdere collegas stonden met lege handen). Ze deden zelfs moeilijk over twee producten toen mijn vrouw erbij was, geen begrip ervoor dat we beide sparen en daarom graag twee booster bundels bijvoorbeeld wouden. Dat is voor mij een beetje van ja daag dan maar uitwijken naar waar wel voorraad is en je wel meer kan kopen, want zo via de winkels werkt het momenteel ook niet met de matige voorraden..

Ik keur nog steeds de scalpers niet goed want die hebben uiteindelijk de markt / hobby kapot gemaakt en daar mag The Poké Company best wel wat aan gaan doen, alleen wat er nu gebeurd werkt simpelweg averechts (mensen grijpen naast voorraad, winkels hanteren eigen prijzen, 1 per klant enz)..

Het blijkt dus dat als er 3-4 x zoveel voorraad is van een gewilde set dat dat niet helpt dus hoeveel moet er dan wel niet geprint worden om de scalpers zo hard te raken dat ze stoppen?
Enige echte oplossingen lijken mij print to order (als in laat iedereen maar op een pokemon center website aangeven hoeveel ze van alle producten willen hebben en print dat naast een redelijke voorraad voor de winkels) of elke set blijven printen en grote drops doen(kleine drops zijn alleen maar scalper voeding) totdat de prijs naar msrp zakt.
Beide zie ik niet zo snel gebeuren.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ample Energy schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 18:45:
[Afbeelding]

Domme vraag misschien, maar wat kan ik verwachten van de booster packs in deze doos? Zijn dat “gewoon” “normale” kaarten die ik kan herkennen uit mijn jeugd of zijn dit ook van die EX of zo kaarten met 3 miljoen HP en aanvalskracht en “zonder rand”? En bevatten ze alleen de eerste 151 of zelfs 251 Pokémon of kunnen ze ook Pokémon na die eerste generaties bevatten?

Twijfel een beetje of ik ze als nostalgische ervaring wil openen of dat ik alleen Zapdos, Articuno en Moltres hou en de boosters maar weggeef.

Zelfde vraag eigenlijk voor die Elite Trainer Box. Als daar enkel de eerste 1-2 generaties met de traditionele randen en achterkanten in te vinden zijn is dat misschien nog wel een keer leuk voor mij, maar die geheel nieuwe designs die ik hier veel gepost zie worden zou ik zelf het geld niet waard vinden.

En ja, ik kan vast wel googelen naar wat er precies in zit, maar ik wil ook weer niet alles voor mezelf spoilen en wil meer gewoon in het algemeen weten wat voor type kaarten er in die boosters zitten.
https://tcg.pokemon.com/en-us/galleries/30th-celebration/

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
protoss warrior schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 09:22:
[...]

Het blijkt dus dat als er 3-4 x zoveel voorraad is van een gewilde set dat dat niet helpt dus hoeveel moet er dan wel niet geprint worden om de scalpers zo hard te raken dat ze stoppen?
Enige echte oplossingen lijken mij print to order (als in laat iedereen maar op een pokemon center website aangeven hoeveel ze van alle producten willen hebben en print dat naast een redelijke voorraad voor de winkels) of elke set blijven printen en grote drops doen(kleine drops zijn alleen maar scalper voeding) totdat de prijs naar msrp zakt.
Beide zie ik niet zo snel gebeuren.
Ik heb meer het idee dat het probleem niet eens bij de winkels ligt maar eerder bij de leverancier, want het voelt gewoon alsof er aan de verkeerde partijen verkocht wordt of dat er ergens voorraad wordt achtergehouden. In de winkels zie je bijna niks, overal limieten en mensen die misgrijpen, maar op Marktplaats duiken wél van die grote aantallen op. Dat klopt simpelweg gewoon niet, daarom werkt die 1‑per‑klant regel ook totaal niet en zijn winkels binnen no‑time door hun voorraden heen.

Denk persoonlijk dat The Poké Company echt moet gaan kijken naar hoe ze dit gaan oplossen, zodat de hobby weer tot leven kan komen voor iedereen

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 05-10-2026 09:41 ]

• Ample Energy
Bedankt, maar dat was eigenlijk niet helemaal wat ik wilde zien, haha. Spoiler alert en zo :P
Maar alsnog bedankt! Veel Pokémon die ik niet ken en van die hele hoge aanvals- en HP-getallen die ze dus allemaal incompatible maken met de kaarten uit mijn jeugd.

Dan worden Moltres, Articuno en Zapdos bladwijzers voor boeken en geef ik de boosters mooi weg aan iemand die ze beter kan waarderen!
Wel echt kudos aan het Pokémon-bedrijf _O_
Had echt verwacht dat alles naar scalpers zou gaan, maar gewoon een winkel in kunnen lopen en precies kunnen kiezen wat je wilt is wel heel vet. No way dat ik de kaarten online had gekocht. Voelde me echt weer als een klein kind, haha. En ook leuk dat veel winkels leuke posters hebben hangen of van die Pokémon LEGO modellen hebben staan. Blijf toch altijd vrolijk worden van een Pikachu of Eevee of zo :P

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ample Energy schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 09:49:
[...]

Bedankt, maar dat was eigenlijk niet helemaal wat ik wilde zien, haha. Spoiler alert en zo :P
Maar alsnog bedankt! Veel Pokémon die ik niet ken en van die hele hoge aanvals- en HP-getallen die ze dus allemaal incompatible maken met de kaarten uit mijn jeugd.

Dan worden Moltres, Articuno en Zapdos bladwijzers voor boeken en geef ik de boosters mooi weg aan iemand die ze beter kan waarderen!
Wel echt kudos aan het Pokémon-bedrijf _O_
Had echt verwacht dat alles naar scalpers zou gaan, maar gewoon een winkel in kunnen lopen en precies kunnen kiezen wat je wilt is wel heel vet. No way dat ik de kaarten online had gekocht. Voelde me echt weer als een klein kind, haha. En ook leuk dat veel winkels leuke posters hebben hangen of van die Pokémon LEGO modellen hebben staan. Blijf toch altijd vrolijk worden van een Pikachu of Eevee of zo :P
Zou die boosters lekker zelf openen :P Vrij hoge hit rates in deze packs, en veel leuke kaarten. Enige nadeel.. Als je eenmaal begint...

• Ample Energy
m0nk schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 09:52:
[...]

Zou die boosters lekker zelf openen :P Vrij hoge hit rates in deze packs, en veel leuke kaarten. Enige nadeel.. Als je eenmaal begint...
Ik heb gehoord dat er in elke een Pikachu zit….. Ja, kanonne, misschien dan toch maar zo’n Elite Trainer Box meenemen de volgende keer :+

• dfbt
G_Dragon schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 09:16:
[...]

Je hebt gelijk en dat ontken ik ook zeker niet, mijn reden om te kopen via Marktplaats is puur omdat de winkels een per klant hanteren en al vrij snel door hun voorraden heen waren (meerdere collegas / vrienden stonden met lege handen). Ze deden zelfs moeilijk over twee producten toen mijn vrouw erbij was, geen begrip ervoor dat we beide sparen en daarom graag twee booster bundels bijvoorbeeld wouden. Dat is voor mij een beetje van ja daag dan maar uitwijken naar waar wel voorraad is en je wel meer kan kopen, want zo via de winkels werkt het momenteel ook niet met de matige voorraden..

als je samen bent met je vrouw, gewoon achter elkaar staan en niet samen komen. Imo ''scalpen'' is puur opkopen en verkopen, en dat is mogelijk door mensen die t er voor betalen in mijn ogen. En ja winkels gaan flink omhoog met hun prijzen, omdat t gewoon kan. jaren lang niks verdiend aan pokemon, en nu kunnen ze t gewoon doen en alles gaat toch wel weg..

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vind die acties echt heeel nice die winkels soms doen dat ze het voor een goedkopere prijs verkopen als je hem daar open maakt.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
dfbt schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 10:11:
[...]

als je samen bent met je vrouw, gewoon achter elkaar staan en niet samen komen. Imo ''scalpen'' is puur opkopen en verkopen, en dat is mogelijk door mensen die t er voor betalen in mijn ogen. En ja winkels gaan flink omhoog met hun prijzen, omdat t gewoon kan. jaren lang niks verdiend aan pokemon, en nu kunnen ze t gewoon doen en alles gaat toch wel weg..
De keren dat we afgewezen werden, stonden we netjes samen. Waarom zouden we erom gaan liegen? Daar houden we niet van en je zou het ook gewoon mee moeten kunnen krijgen want ik ben een klant en mijn vrouw ook, maar zo hanteren ze het helaas niet.

De prijzen moeten gewoon in handen komen van The Poké Company en niet van winkels, beurzen of Marktplaats. Gewoon weer €50 -€80 voor een ETB, €30 - 40 voor een Booster Bundel enz

Edit;

Dit soort dingen ook, hoe da f... komt hij eraan? De winkels hebben bijna of geen voorraad meer, hier zie je bijvoorbeeld hoe verkeerd de aanlevering loopt en waarom mensen met lege handen staan;
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amODecgP9hqTKbqyZGn6rHVlS5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHQXWOHp2Z2aHd750MaQwNEA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 05-10-2026 10:46 ]

• ChiMan
G_Dragon schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 10:41:
[...]

De keren dat we afgewezen werden, stonden we netjes samen. Waarom zouden we erom gaan liegen? Daar houden we niet van en je zou het ook gewoon mee moeten kunnen krijgen want ik ben een klant en mijn vrouw ook, maar zo hanteren ze het helaas niet.

De prijzen moeten gewoon in handen komen van The Poké Company en niet van winkels, beurzen of Marktplaats. Gewoon weer €50 -€80 voor een ETB, €30 - 40 voor een Booster Bundel enz
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik lees keer op keer hoe jij een kromme banaan weer rechtpraat!

Dat winkels hun eigen marges hanteren, is hun prijsbeleid. En ja, soms zijn de prijzen ook ronduit belachelijk, maar wij weten niet wat hun inkoopprijs is en bij welke leveranciers.

Maar zolang er mensen zijn die op Marktplaats en beurzen willen betalen wat er voor bundels, ETB’s, enzovoort wordt gevraagd, ben je onderdeel van het hooghouden van die prijzen.

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 13:10
De winkel waar ik regelmatig help, hanteert ook 1 product per klant. Zo hebben we met de eerste 30C release zo'n 150 klanten blij kunnen maken. Er waren totaal 172 producten als ik me goed herinner, een aantal mensen gingen in discussie dat ze meer wilden (die waren minder blij), maar de meeste mensen waren tevreden.

Daar werden overigens nummertjes uitgedeeld voordat de winkel open ging, zodat iedereen op volgorde naar binnen kon. Was je daar met twee personen, kregen beide personen een nummertje en beide personen een (1) product. Ja, daar werd ook misbruik van gemaakt door mensen die met een half gezin op kwamen draven. Maar ga daar als eigenaar van een kleine winkel maar iets aan doen als er pakweg 200 man voor de deur staan.

Ik heb twee weken geleden een gesprek gehad met iemand van Asmodee, en die vertelde dat bepaalde procucten al niet eens meer naar winkels als Bruna en Primera gaan (bv ETBs), maar er is veel grijze import, dus zo komen sommige winkels ook aan spullen. Daarnaast zijn de aantallen die ze aan webshop-only bedrijven leveren steeds kleiner aan het worden, en worden nieuwe webshops al uberhaupt niet meer aangenomen voor Pokemon. Maar omdat sommige webshops al lange tijd klant bij ze zijn, zetten ze dat niet helemaal stop.

Qua allocatie gaf ik aan dat we enorm veel investeren in de community (we hebben een speelruimte voor 50+ spelers die meerdere keren per maand vol zit met Pokemon League, ruilmiddagen en/of pre-releases), en dat we graag meer wilden. Maar volgens de Asmodee-medewerker was onze allocatie al groot (ik kan dit niet controleren helaas, maar ik neem dit maar van hem aan), dus kunnen (willen?) ze niet meer gaan leveren.

Samen met de winkeleigenaar zijn we hard bezig met manieren verzinnen om het scalpen tegen te gaan in de winkel, maar het is zo lastig om te doen. Om een idee te geven, de dag na de 30C ETB release was er een kleine beurs een dorp verderop. Op die beurs hebben we 7 verschillende standhouders gezien die de dag ervoor in de rij stonden (al dan niet met aanhang) om een ETB te kopen.

Wat we nu doen om scalpen tegen te gaan (proberen te minimaliseren):
  • Scheur maken in de ETB seal = 70 euro, seal intact = 80 euro
  • Max 1 artikel per persoon, dus niet meerdere producten, geen discussie
Maar ondanks dat was zo'n 20% van de ETB verkoop een dag later op de beurs te koop voor 170-180 euro. Voor de bundle/mini tins heeft de eigenaar besloten een deel van de inkomende voorraad apart te zetten voor de community (=vaste spelers/deelnemers). Vind ik erg fijn voor mezelf, maar iemand als @G_Dragon zou dan misgrijpen als verzamelaar omdat die geen vaste klant/speler is bij ons (of wellicht wel, kan ik me in vergissen natuurlijk ;)).

Ik heb serieus wel eens gedacht aan andere opties:
  • Organiseer een dag(deel) in de speelruimte waarop mensen je 70 euro betalen, en daar ter plekke hun ETB openen. Maar dat is een dag(deel) dat je ook personeel moet inhuren om de winkel te bezetten. Ik weet ook niet of 70 euro dan genoeg is om de scalpers ook buiten te houden. Die kunnen ook gewoon openscheuren, weggaan, en de singles verkopen.
  • Werk met een spaarsysteem. Ko je op een ruilmiddag: 1 punt. Speel je prerelease: 3 punten. Speel je Pokemon league: 3 punten. Op basis van punten krijg je dan voorrang voor een pre-order van de eerstvolgende set. Nadeel is dat je dus alleen spelers en ruilers hiermee een voordeel geeft, en niet de verzamelaars die niet vast in de winkel komen. Plus de administratie die erbij komt.
  • Gooi de prijzen enorm omhoog, maar dat vind ik zelf als speler/verzamelaar niet leuk, dus dat zal ik de eigenaar niet voorstellen ;)
  • Dingen als "1 per huishouden" is wellicht nog eerlijker in de zin van meer mensen blij maken, maar de administratie die daarvoor nodig is, plus nog het stuk privacy / persoonsgegevens, moet je gewoon niet willen.
Mochten mensen tips hebben om zo eerlijk mogelijk producten te kunnen verkopen, en zo veel mogelijk scalpers buiten de deur te houden, ik hoor het graag. Want niet alleen ik en jullie, maar ook de winkel houdt deze mensen het liefst buiten.

🃏 TCG Codex ::: 🍏 App Store ::: 🤖 Play Store

• dfbt
Ypho schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:11:
De winkel waar ik regelmatig help, hanteert ook 1 product per klant. Zo hebben we met de eerste 30C release zo'n 150 klanten blij kunnen maken. Er waren totaal 172 producten als ik me goed herinner, een aantal mensen gingen in discussie dat ze meer wilden (die waren minder blij), maar de meeste mensen waren tevreden.

Daar werden overigens nummertjes uitgedeeld voordat de winkel open ging, zodat iedereen op volgorde naar binnen kon. Was je daar met twee personen, kregen beide personen een nummertje en beide personen een (1) product. Ja, daar werd ook misbruik van gemaakt door mensen die met een half gezin op kwamen draven. Maar ga daar als eigenaar van een kleine winkel maar iets aan doen als er pakweg 200 man voor de deur staan.

Ik heb twee weken geleden een gesprek gehad met iemand van Asmodee, en die vertelde dat bepaalde procucten al niet eens meer naar winkels als Bruna en Primera gaan (bv ETBs), maar er is veel grijze import, dus zo komen sommige winkels ook aan spullen. Daarnaast zijn de aantallen die ze aan webshop-only bedrijven leveren steeds kleiner aan het worden, en worden nieuwe webshops al uberhaupt niet meer aangenomen voor Pokemon. Maar omdat sommige webshops al lange tijd klant bij ze zijn, zetten ze dat niet helemaal stop.

Qua allocatie gaf ik aan dat we enorm veel investeren in de community (we hebben een speelruimte voor 50+ spelers die meerdere keren per maand vol zit met Pokemon League, ruilmiddagen en/of pre-releases), en dat we graag meer wilden. Maar volgens de Asmodee-medewerker was onze allocatie al groot (ik kan dit niet controleren helaas, maar ik neem dit maar van hem aan), dus kunnen (willen?) ze niet meer gaan leveren.

Samen met de winkeleigenaar zijn we hard bezig met manieren verzinnen om het scalpen tegen te gaan in de winkel, maar het is zo lastig om te doen. Om een idee te geven, de dag na de 30C ETB release was er een kleine beurs een dorp verderop. Op die beurs hebben we 7 verschillende standhouders gezien die de dag ervoor in de rij stonden (al dan niet met aanhang) om een ETB te kopen.

• Max 1 artikel per persoon, dus niet meerdere producten, geen discussie
Maar ondanks dat was zo'n 20% van de ETB verkoop een dag later op de beurs te koop voor 170-180 euro. Voor de bundle/mini tins heeft de eigenaar besloten een deel van de inkomende voorraad apart te zetten voor de community (=vaste spelers/deelnemers). Vind ik erg fijn voor mezelf, maar iemand als @G_Dragon zou dan misgrijpen als verzamelaar omdat die geen vaste klant/speler is bij ons (of wellicht wel, kan ik me in vergissen natuurlijk ;)).

Ik heb serieus wel eens gedacht aan andere opties:
  • Organiseer een dag(deel) in de speelruimte waarop mensen je 70 euro betalen, en daar ter plekke hun ETB openen. Maar dat is een dag(deel) dat je ook personeel moet inhuren om de winkel te bezetten. Ik weet ook niet of 70 euro dan genoeg is om de scalpers ook buiten te houden. Die kunnen ook gewoon openscheuren, weggaan, en de singles verkopen.
  • Werk met een spaarsysteem. Ko je op een ruilmiddag: 1 punt. Speel je prerelease: 3 punten. Speel je Pokemon league: 3 punten. Op basis van punten krijg je dan voorrang voor een pre-order van de eerstvolgende set. Nadeel is dat je dus alleen spelers en ruilers hiermee een voordeel geeft, en niet de verzamelaars die niet vast in de winkel komen. Plus de administratie die erbij komt.
  • Gooi de prijzen enorm omhoog, maar dat vind ik zelf als speler/verzamelaar niet leuk, dus dat zal ik de eigenaar niet voorstellen ;)
  • Dingen als "1 per huishouden" is wellicht nog eerlijker in de zin van meer mensen blij maken, maar de administratie die daarvoor nodig is, plus nog het stuk privacy / persoonsgegevens, moet je gewoon niet willen.
Mochten mensen tips hebben om zo eerlijk mogelijk producten te kunnen verkopen, en zo veel mogelijk scalpers buiten de deur te houden, ik hoor het graag. Want niet alleen ik en jullie, maar ook de winkel houdt deze mensen het liefst buiten.
Gewoon etbs helemaal openrippen. en sorry, maar 70 euro seal kapot of 80 euro seal nog wel intact is een lachertje. alle winkels vroegen al tussen 80 en 100 euro. Mijn lokale speelgoedzaak hanteerde 100 euro open of 200 euro sealed. (ja 100 euro voor de etb is eigenlijk te veel, maar hij doet een gedeelte inkoop bij andere leveranciers om meer stock te krijgen en splits zijn inkoop op officiele asmodee levering en hun 3e party leverancier. ( of hij liegt en wilt cashen haha :D )

Ja daarmee is sealed collector eventjes de dupe, maar dan heb je dus echt verzamelaars/spelers. de hele SEAL ging er vanaf in de winkel. dus mensen kregen een open ETB mee. En dit was voor alle artikelen dus zo, tin seal ging ervan af, bundel ging open etc etc.

En er zal ongetwijfeld nog iemand tussen zitten die packs los verkoopt en dergelijke, dan kan je volgende stap gaan dat packs worden opengeknipt voordat t verkocht wordt haha. (was hij serieus aan t overwegen hier lokaal) alle producten rippen en packs met een schaartje een open snee geven. als mensen dan een 3 pack blister kochten (krijgen ze 3 open packs+ promo/stickertjes etc)

en gezinnen worden gezien als 1. dus je kan opa/oma/kinderen meesleuren. maar dat telt allemaal als 1. Als je tijdens t wachten 1 iemand van de winkel heen en weer laat lopen, kan je snel genoeg zien of mensen bij elkaar horen of echt niks van elkaar weten

[ Voor 5% gewijzigd door dfbt op 05-10-2026 11:44 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ypho schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:11:
Dat is natuurlijk een druppel op een hete plaat. Dat tientje verdienen ze net zo hard weer terug.
Dat zou gewoon het dubbele moeten zijn om ze af te schrikken.

Of nog beter: gewoon géén gesealede producten meer verkopen, alle seals er af en het gezeur is snel klaar :)

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 05-10-2026 11:41 ]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ja dat zag je ook bij een bepaalde winkel keten in america.. volgens mij sommige targets. Seals werden open gesneden en daardoor bleven ineens allerlei producten liggen :P

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Het open maken van seals ben ik persoonlijk geen voorstander van, dat hoort de verzamelaar zelf te bepalen. Wij hebben hebben ook een speciale verzamelkast met Pokémon, waar we zoals de 30 ETB in een mooie case hebben staan. Puur voor de verzameling, en als dan een winkel mijn dure €70 ETB open zou maken, zou ik er nooit meer heengaan..

Zoals ik al zei; Laat The Poké Company maar veel winkels uitkiezen en duidelijke afspraken over vaste prijzen. Wijk je van de prijzen af? Dan een tijdelijke stop op de Pokémon TCG levering...

Volgens mijn mening zal je heel snel zien dat er een grote draai zal komen en mensen het niet meer duurder zullen gaan inkopen als winkels fatsoenlijke prijzen moeten hanteren.

En die grijze markt? Dat moet uit te zoeken zijn voor The Poké Company met trackers of andere manieren, dan gelijk die mensen op de zwarte lijst en nooit meer leveren. Nieuwe leveranciers zoeken en ook in de gaten houden, uiteindelijk valt het wel om.

Wat vind jij hiervan @Ypho

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
ChiMan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 10:51:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik lees keer op keer hoe jij een kromme banaan weer rechtpraat!

Dat winkels hun eigen marges hanteren, is hun prijsbeleid. En ja, soms zijn de prijzen ook ronduit belachelijk, maar wij weten niet wat hun inkoopprijs is en bij welke leveranciers.

Maar zolang er mensen zijn die op Marktplaats en beurzen willen betalen wat er voor bundels, ETB’s, enzovoort wordt gevraagd, ben je onderdeel van het hooghouden van die prijzen.
Ik denk dat je me net iets te kort door de bocht leest. Ik probeer niks recht te praten, ik leg alleen uit hoe het bij ons gaat. Als wij samen in de winkel staan en maar één product mee mogen nemen terwijl we allebei sparen, dan werkt dat systeem gewoon niet. Daardoor grijpen veel mensen mis en wij soms ook.

Dat ik soms uitwijk naar Marktplaats komt niet omdat ik die hoge prijzen wil ondersteunen, maar omdat er in de winkels simpelweg geen voorraad is. Ik koop daar ook niet tegen die belachelijke bedragen, maar gewoon omdat het de enige plek is waar überhaupt iets te krijgen is. Voor mij ligt het probleem daarom eerder in de verdeling en bij de leveranciers dan bij de klanten.

Ik snap jouw punt hoor, maar in mijn situatie werkt het huidige systeem gewoon niet en daarom vind ik dat The Poké Company hier echt naar moet kijken.

• Ypho
G_Dragon schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:13:
Het open maken van seals ben ik persoonlijk geen voorstander van, dat hoort de verzamelaar zelf te bepalen. Wij hebben hebben ook een speciale verzamelkast met Pokémon, waar we zoals de 30 ETB in een mooie case hebben staan. Puur voor de verzameling, en als dan een winkel mijn dure €70 ETB open zou maken, zou ik er nooit meer heengaan..

Zoals ik al zei; Laat The Poké Company maar veel winkels uitkiezen en duidelijke afspraken over vaste prijzen. Wijk je van de prijzen af? Dan een tijdelijke stop op de Pokémon TCG levering...

Volgens mijn mening zal je heel snel zien dat er een grote draai zal komen en mensen het niet meer duurder zullen gaan inkopen als winkels fatsoenlijke prijzen moeten hanteren.

En die grijze markt? Dat moet uit te zoeken zijn voor The Poké Company met trackers of andere manieren, dan gelijk die mensen op de zwarte lijst en nooit meer leveren. Nieuwe leveranciers zoeken en ook in de gaten houden, uiteindelijk valt het wel om.

Wat vind jij hiervan @Ypho
Ik vind het lastig, maar ik ben zelf ook erg "simpel". Pokemon TCG gaat om kaarten, enaarten kun je sparen of mee spelen, met gesealede doosjes niet. Nu heb ik een tijdje geleden een heel gesprek met iemand gehad die ETBs ook sealed spaart. Ik vind dat persoonlijk onzin, want het gaat om de inhoud van een doos. Maar anderen doen dat wel graag, dat wil ik best begrijpen, dus ik ga niet over mensen persoonlijk oordelen. (Ik heb zelf ook een muur van ETBs, maar die zijn allemaal uit het plastic, en de ETBs zijn gevuld met kaarten :))

Voor de verkoop: Het lastige van de situatie nu is dat Asmodee de enige officiele distributeur is van Pokemon in NL (en een groot deel van Europa). Dit gaat dus volledig buiten TPC om. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het hun (Asmodee) ook maar iets boeit. Waarom zouden ze meer werk in Pokemon steken als ze er niets meer voor vangen (dit is een aanname van mij). Plus dat Pokemon maar een (klein) deel van hun assortiment is. Het zou mooi zijn als TPC hier iets aan doet, maar ik werk al een tijdje met hun software voor toernooien en evenementen... laten we zetten dat hun prio's niet altijd in lijn liggen met die van anderen.

Ik zou zelf wel voorstander zijn van vaste prijzen, maar ik weet niet of dat gaat werken. De meeste mensen/bedrijven die we scalpers noemen, krijgen over het algemeen toch al niet geleverd van Asmodee. We kunnen winkels wel verplichten vaste (lagere) prijzen te hanteren, maar dan zie ik het gebeuren dat de producten via de achterdeur toch wel verkocht worden voor een hogere prijs. Al zou een familielid of vriend van de winkel dit doen, zodat er geen directe link is tussen de scalper en de winkel. Handelaren die verkopen op beurzen, hebben over het algemeen ook geen winkel hebben die spul krijgt van Asmodee, die kopen ook in van andere mensen die snel een paar tientjes willen verdienen. We leven nu eenmaal in een kapitalistische wereld. En dat is in principe niet perse fout, maar dit is wel het gevolg ervan.

De enige oplossing die ik mogelijk zie werken op korte termijn, is printen, printen, printen. Ik heb gelezen dat er iets van 10 miljard kaarten per jaar worden geprint. Zorgen dat er dus nog veel meer geprint gaat worden, of kaarten meer verkopen in de populaire producten. ETBs zijn enorm populair ten opzichte van een Bundle. Maak meer ETBs en minder Bundles bijvoorbeeld.

Een andere oplossing is dat de hitrate veel hoger wordt. Je ziet met met de prijzen van 30C, die kelderen als Bitcoin dit ook wel eens heeft gedaan. Een hoop leuke kaarten zijn prima betaalbaar. Ik meen dat in Japanse boxen er een minimale hitrate is van bepaalde rarities, en die kaarten zijn over het algemeen goedkoper dan de Engelse. (Sowieso vind ik er wat van dat 95% van de kaarten "bulk" is en regelmatig in de papierbak belandt maar dat is wat anders)

Maar welke richting ook gekozen wordt, de mensen die zich gek laten maken en te veel betalen moeten ook worden "omgepraat" om dit niet langer te doen, dat heeft ook tijd nodig. Deze mensen moeten eerst zien dat hun ETB waar ze 180 voor hebben betaald inmiddels een waarde heeft van 50 euro (voorbeeld). Die moeten zich achter de oren krabben en gaan denken "Hmm, laat ik maar niet meer zoveel geld uitgeven". Het is een beetje kip-ei.

Dus heel concreet, ik heb de oplossing ook niet in pacht. Wel ideeen, maar of dat ook daadwerkelijk werkt, wie zal het weten.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ypho schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:36:
[...]

Ik vind het lastig, maar ik ben zelf ook erg "simpel". Pokemon TCG gaat om kaarten, enaarten kun je sparen of mee spelen, met gesealede doosjes niet. Nu heb ik een tijdje geleden een heel gesprek met iemand gehad die ETBs ook sealed spaart. Ik vind dat persoonlijk onzin, want het gaat om de inhoud van een doos. Maar anderen doen dat wel graag, dat wil ik best begrijpen, dus ik ga niet over mensen persoonlijk oordelen. (Ik heb zelf ook een muur van ETBs, maar die zijn allemaal uit het plastic, en de ETBs zijn gevuld met kaarten :))

Voor de verkoop: Het lastige van de situatie nu is dat Asmodee de enige officiele distributeur is van Pokemon in NL (en een groot deel van Europa). Dit gaat dus volledig buiten TPC om. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het hun (Asmodee) ook maar iets boeit. Waarom zouden ze meer werk in Pokemon steken als ze er niets meer voor vangen (dit is een aanname van mij). Plus dat Pokemon maar een (klein) deel van hun assortiment is. Het zou mooi zijn als TPC hier iets aan doet, maar ik werk al een tijdje met hun software voor toernooien en evenementen... laten we zetten dat hun prio's niet altijd in lijn liggen met die van anderen.

Ik zou zelf wel voorstander zijn van vaste prijzen, maar ik weet niet of dat gaat werken. De meeste mensen/bedrijven die we scalpers noemen, krijgen over het algemeen toch al niet geleverd van Asmodee. We kunnen winkels wel verplichten vaste (lagere) prijzen te hanteren, maar dan zie ik het gebeuren dat de producten via de achterdeur toch wel verkocht worden voor een hogere prijs. Al zou een familielid of vriend van de winkel dit doen, zodat er geen directe link is tussen de scalper en de winkel. Handelaren die verkopen op beurzen, hebben over het algemeen ook geen winkel hebben die spul krijgt van Asmodee, die kopen ook in van andere mensen die snel een paar tientjes willen verdienen. We leven nu eenmaal in een kapitalistische wereld. En dat is in principe niet perse fout, maar dit is wel het gevolg ervan.

De enige oplossing die ik mogelijk zie werken op korte termijn, is printen, printen, printen. Ik heb gelezen dat er iets van 10 miljard kaarten per jaar worden geprint. Zorgen dat er dus nog veel meer geprint gaat worden, of kaarten meer verkopen in de populaire producten. ETBs zijn enorm populair ten opzichte van een Bundle. Maak meer ETBs en minder Bundles bijvoorbeeld.

Een andere oplossing is dat de hitrate veel hoger wordt. Je ziet met met de prijzen van 30C, die kelderen als Bitcoin dit ook wel eens heeft gedaan. Een hoop leuke kaarten zijn prima betaalbaar. Ik meen dat in Japanse boxen er een minimale hitrate is van bepaalde rarities, en die kaarten zijn over het algemeen goedkoper dan de Engelse. (Sowieso vind ik er wat van dat 95% van de kaarten "bulk" is en regelmatig in de papierbak belandt maar dat is wat anders)

Maar welke richting ook gekozen wordt, de mensen die zich gek laten maken en te veel betalen moeten ook worden "omgepraat" om dit niet langer te doen, dat heeft ook tijd nodig. Deze mensen moeten eerst zien dat hun ETB waar ze 180 voor hebben betaald inmiddels een waarde heeft van 50 euro (voorbeeld). Die moeten zich achter de oren krabben en gaan denken "Hmm, laat ik maar niet meer zoveel geld uitgeven". Het is een beetje kip-ei.

Dus heel concreet, ik heb de oplossing ook niet in pacht. Wel ideeen, maar of dat ook daadwerkelijk werkt, wie zal het weten.
Je hebt gelijk dat je niet kunt bepalen wat iemand anders met zijn verzameling moet doen. Iedereen spaart op zijn eigen manier en dat moet gewoon kunnen. Daarom vind ik het juist belangrijk dat de hele keten eerlijk werkt, zodat verzamelaars niet steeds de dupe zijn van rare regels of een scheve verdeling.

Dat Asmodee de officiële distributeur is voor Nederland en België wist ik ook niet, maar het verklaart wel waarom winkels zo afhankelijk zijn van één partij. Pokémon is maar een klein deel van hun hele assortiment, dus ik snap dat hun prioriteit niet altijd bij Pokémon ligt. Toch zou je verwachten dat ze met de systemen van tegenwoordig beter kunnen zien waar producten terechtkomen. En ergens zou het ze wel moeten interesseren dat verzamelaars afhaken als het zo doorgaat.

Ik kan je punt over vaste prijzen en duidelijke afspraken goed volgen. Zeker omdat sommige winkels proberen onder die prijzen uit te komen door via de achterdeur aan familie of vrienden te verkopen. Dat hoort gewoon niet. Als je afspraken maakt, dan moet iedereen zich eraan houden, anders kun je net zo goed niks afspreken. In zo’n geval vind ik het logisch dat je winkels die dat bewust blijven doen op een soort zwartelijst zet, zodat ze tijdelijk geen Pokémon meer geleverd krijgen. Ik geloof ook echt niet dat het onmogelijk is om dat te controleren. Het is eerder de vraag hoeveel moeite ze erin willen steken, ook als het ze zelf geen extra geld oplevert. Uiteindelijk gaat het erom dat het plezier voor verzamelaars behouden blijft, want dat lijkt nu steeds meer verloren te gaan.

En over die ETB van 180 euro, ik begrijp je helemaal. Wij waren ook bang om mis te grijpen omdat winkels ’s ochtends al leeg waren, terwijl er op Marktplaats wél genoeg stond. We hebben zo vaak misgegrepen dat we deze keer gewoon wilden vasthouden aan ons plan om de set compleet te sparen. Soms wil je gewoon een keer niet achter het net vissen en gaan voor wat je samen hebt afgesproken :)

En het blijft gewoon erg lastig, maar vind persoonlijk dat er te weinig word gedaan vanuit The Poké Company omdat het hun niks oplevert (tenminste dat denken we he)..

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:36
Ik zit is even mee te lezen, maar volgens mij streven we compleet het probleem voorbij: naar mijn idee is er zo veel vraag omdat er veel mensen zijn die een graantje mee willen pikken uit de hype. Het zou mij niet verbazen als minstens de helft van de producten die bij speelgoedwinkels verkocht wordt linea recta op Marktplaats of welk ander verkoopplatform dan ook terecht komt.

Zoals @Ypho al terecht aangeeft: Pokémon TCG gaat om de kaarten en dus om de inhoud van de dozen. Daarom vind ik het wel een goede zaak om twee prijzen te hanteren: sealed en unsealed. Wil je hem dicht laten? Betaal je de hoofdprijs. Ga je open scheuren? Seal er af (en desnoods de doos zelf ook open scheuren in het geval van resealers) en reguliere prijsafspraak.

Dat van die vaste prijsafspraken van TPCi naar distributeurs (in dit geval Asmodee) zal er ook echt wel zijn. Ook van Asmodee naar de eerst volgende "hand" zullen er misschien wel zijn, maar daarna is het denk ik gewoon free for all. Asmodee zal en kan daar denk ik niks aan doen. Dat uitsluiten van het ontvangen van nieuwe producten is leuk, maar daar verplaats je alleen het probleem mee naar de winkels die zich wel netjes aan de afspraak houden. Dat weerhoudt "scalpers" er niet van om alsnog producten op te kopen en weer door te stoten.

Vaste prijsafspraken gaat naar mijn idee juist averechts werken. Als voor een ETB weer €70 gevraagd wordt, sealed of unsealed, krijg je juist dat meer mensen er op af komen. Meer mensen > meer kans op scalping want toegankelijkere koopprijs > grotere kans dat producten tweedehands worden aangeboden. Dan valt de prijs niet meer te reguleren.

Korte termijn zou massaal bijprinten de enige oplossing zijn. Meer aanbod > minder vraag want set compleet > scalpers komen niet van hun producten af > prijs gaat zakken.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Het voelt allemaal dubbel want hoewel ik het top zou vinden als er bijgeprint wordt en ik ook makkelijk een ETB kan kopen vind ik het ook jammer als kaarten minder rare zijn en je set gewoon ietsje specialer is. Dat voegt veel toe aan de fun van collecten vind ik zelf. En ik zeg dat als iemand die geen enkele speciale heeft eigenlijk haha door diezelfde reden dat de waarde te hoog is van “het kartonnetje met een plaatje erop” zoals me vrouw altijd mooi verwoord 🥲

Maar dat probleem zit hem voor het grootste deel idd in wat hierboven gezegd wordt en er teveel spelers in het spel zijn die het puuur doen voor snel geld maken.

Je wilt niet weten hoe veel stock we ook missen omdat zo veel mensen alles in slaan waar ze hun handen op kunnen krijgen maar dan een aantal jaar achter slot en grendel laten tot het automatisch meer waard zou moeten worden. Dat zijn er echt zo veel meer dan je zou verwachten denk k.

Maar ben het ook met Gdragon bijvoorbeeld eens dat ik het tof zou vinden om van elke ETB een sealed versie te willen verzamelen. Maar als je er langer over na denkt kan je je inderdaad afvragen waarom 😅 want het gaat puur om de inhoud en de enige beredenering voor mezelf zou dan ook zijn dat de waarde uiteindelijk stijgt als je ze sealed bewaard maarja als je het voor jezelf spaart maakt die waarde daarvan ook niet uit.

• ChiMan
Het is ook de hype die men eromheen creëert, waardoor bepaalde kaarten een hoge waarde krijgen.

Ik spaar zelf geen Pokémon kaarten, maar mijn zoon wel. Ik doe het samen met hem, zodat hij er plezier aan beleeft en niet alleen maar kijkt naar de waarde van een kaart. Ik zie namelijk veel kinderen die dat wél doen.

Zelf was ik eind jaren 80 en begin jaren 90 verzamelaar van NBA-basketbal kaarten. Dat was, zoals we het nu noemen, het junk wax periode. Er werd zoveel geproduceerd dat er nog steeds genoeg cases, dozen en pakjes te koop zijn.

Zo heb je de Fleer-basketbal kaarten uit 1986, die de eerste officieel gelicentieerde kaart van Michael Jordan bevatten. Bijna alles uit die serie gaat voor extreem hoge bedragen, terwijl het aanbod nog steeds meer dan voldoende is.

Ook het laten graden van kaarten, pakjes, dozen enzovoort maakt de hobby kapot. Het gaat toch om de verzameling kaarten? Of een kaart wel of geen PSA-label heeft, zou voor een verzamelaar niet moeten uitmaken.

• Beavbusi
Het probleem is ook de Nederlandse gierigheid. Die sneaker / gpu boys zitten nu in de pokemon. Als je ziet wat voor geld je kan krijg nu voor gold stars en level x kaarten is het gewoon erg bloated door hype/ zelfs witwas praktijken. De bubble gaat vast een keer barsten want het is echt ongezond veel geld. Soort crypto achtig iets kan je het ook wel mee vergelijken.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:01
Hier al moeite met een account aanmaken bij Cardmarket :+

Zoonlief is opeens van de Pokemon (dat ik de kinderen heb geintroduceerd tot de serie die op videoland staat heeft vast niet geholpen). Hij heeft al wat van vriendjes gekregen en wat geruild. En alles is ultra-rare en heel veel waard... :+ tot je het opzoekt haha. Vervolgens heeft die mijn dubbele kaarten gekregen die ik vroeger heb gespaard. Dus de eerste 151 pokemon (en ja heb de waarde gecheckt, zaten geen zeldzame tussen. wat logisch is want heb ook alles gekregen en geruild. Nooit een pakje gekocht denk ik).

Dus nu hier wat inlezen en eens wat rondkijken. Had al op Marktplaats gekeken voor een leuke stapel niet-zeldzame kaarten, puur zodat die een leuke start heeft. Maar das nog best lastig zoeken vind ik. Zodra ik een Cardmarket-account kan krijgen daar maar eens sneupen. In het noorden van NL wonen helpt ook niet kwa aanbod.

en die losse pakjes vind ik maar duur. :+ maar die vraagt die voor zijn verjaardag, en dat moet die zelf weten O-)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Waah schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:49:
Zodra ik een Cardmarket-account kan krijgen daar maar eens sneupen. In het noorden van NL wonen helpt ook niet kwa aanbod.
Valt wel mee toch? Nooit moeite gehad om iets te vinden op Cardmarket of Marktplaats :p En gelukkig komen de TCG beurzen ook eindelijk wat meer onze kant op (Assen, Hoogeveen enz), straks in Januari weer eentje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYQk8jJpwByQgEwLBkgEab8_Rr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJrlm1pkNOJ5xG1vC0FQOcsJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Waah
G_Dragon schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:56:
[...]

Valt wel mee toch? Nooit moeite gehad om iets te vinden op Cardmarket of Marktplaats :p En gelukkig komen de TCG beurzen ook eindelijk wat meer onze kant op (Assen, Hoogeveen enz), straks in Januari weer eentje!

[Afbeelding]
Oh zo'n beurs is misschien wel leuk om met hem naartoe te gaan ja O-) En Assen/Hoogeveen is voor mij nog aardig ver rijden :P

Cardmarket zal zeker te doen zijn, maar ik krijg een error bij aanmelden. Dus maar ff een mailtje naar Cardmarket gestuurd wat daar mis is en of dat gewoon een tijdelijke storing is of er wat anders aan de hand is. O-)

• Ypho
Hier al moeite met een account aanmaken bij Cardmarket :+

[...]

In het noorden van NL wonen helpt ook niet kwa aanbod.
Waar in het noorden? Het Noord-Westen is nog wel redelijk OK (uitzonderingen daargelaten).

• Waah
Ypho schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:59:
[...]

Waar in het noorden? Het Noord-Westen is nog wel redelijk OK (uitzonderingen daargelaten).
Fryslan O-) Maar hier lopen we altijd achter. Zo achter dat ze hier nog de eerste sets verkopen :+

Zal wel aan mijn zoekskills liggen hoor. Daarom al druk bezig dit topic nog wat verder door te lezen :D

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Waah schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:58:
[...]

Oh zo'n beurs is misschien wel leuk om met hem naartoe te gaan ja O-) En Assen/Hoogeveen is voor mij nog aardig ver rijden :P

Cardmarket zal zeker te doen zijn, maar ik krijg een error bij aanmelden. Dus maar ff een mailtje naar Cardmarket gestuurd wat daar mis is en of dat gewoon een tijdelijke storing is of er wat anders aan de hand is. O-)
Waar moet je dan vandaan komen als je in het Noorden woont en Assen/Hoogeveen ver rijden is :p

Maar inderdaad z'n beurs is echt heel leuk om heen te gaan, is ook iets wat wij later onze dochter willen meegeven als ze ouder is. Als ze Pokémon natuurlijk wel leuk gaat vinden!

Hopelijk lukt het je snel met het maken van een account, mag ik vragen welke error je krijgt?

• Waah
G_Dragon schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:01:
[...]

Waar moet je dan vandaan komen als je in het Noorden woont en Assen/Hoogeveen ver rijden is :p

Maar inderdaad z'n beurs is echt heel leuk om heen te gaan, is ook iets wat wij later onze dochter willen meegeven als ze ouder is. Als ze Pokémon natuurlijk wel leuk gaat vinden!

Hopelijk lukt het je snel met het maken van een account, mag ik vragen welke error je krijgt?
Een uur en een kwartier is best ver, en woon aardig centraal in Friesland. Maar dan is de benzine al snel duurder dan de kaart :+

En de errorAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iym0XWwzFbfiqEq8wxznJ8lDles=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lp9amcHF1EVnazy8IZO8DQMX.png?f=fotoalbum_large ik weet toch echt mijn straat, woonplaats en geboortedatum wel :+

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dus nu hier wat inlezen en eens wat rondkijken. Had al op Marktplaats gekeken voor een leuke stapel niet-zeldzame kaarten, puur zodat die een leuke start heeft.
Voor de kids is dat zeker een leuke start. Heb zelf ook inmiddels denk ik 800-1200 kaarten aan bulk gekocht. Daarmee zijn we begonnen aan de pokedex te verzamelen. Wil nu zo’n grote binder gaan kopen of vragen aan de goedheiligman 😅😝 van 1200 slots ofzo waar alle Pokémon inclusief de aankomende generatie in past.

En dan upgraden we steeds als we een mooiere versie van een bepaalde Pokémon krijgen.

Bij mij was het ook dat de kids er mee begonnen waren eerder dit jaar maar inmiddels vind ik het zelf ook helemaal weer leuk dus ik spaar de Japanse setjes nu :P die vinden zij niet leuk want het zijn “stomme letters”

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:11
Het is ook deels de aantrekkingskracht van “The Hobby”. Dat je kaarten meer waard worden en er niet teveel en te weinig in omloop komen. Want laten we wel zijn alleen om het spel spelen ging en eventueel wat mooi art work dan heb je een heel deel van de verzamelaars niet. Er is in baseball cards ook een heel era geweest waarin er zoveel was dat de zoektocht naar kaarten geen enkele moeite kost. De aantrekkingskracht zit hem gewoon ook in de jacht op, het niet kunnen bemachtigen van een kaart. Het er naartoe opbouwen. Packs rippen en wie weet die ene kaart er uit halen.

Ik ben ook geen voorstander van de huidige situatie omdat ik gewoon te lui ben om uren in de rij te gaan staan voor een ETB of booster box. Voorheen kon ik nog wel eens een winkel binnenlopen en voor een nette prijs wat kopen na een release. Dat gaat al even niet meer. Dus ga ik waarschijnlijk gewoon de kaarten die ik wil los kopen. Wellicht graded.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Zou gewoon nog even een aantal maanden wachten totdat de grote waves zijn geweest, volgens mij blijven ze voorlopig ook nog wel even printen en icm de hoge pullrates gaan de prijs wellicht nog wel wat zakken. Fomo is lastig atm.. Ik wil die magicarp hebben, maar hou me maar even in.. Al genoeg euro's gespendeerd aan 30th producten.. :P

• Ypho
We moeten het er vandaag juist over hebben: https://nl.ign.com/pokemon-trading-card-game-tabletop/167565/pokemon-beurs-trekt-harde-grens-voor-scalpers-30th-anniversary-producten-mogen-niet-duurder-worden-v

Het stukje over Japan vind ik zelf erg ver gaan, zeker met betrekking tot privacy en persoonsgegevens. Maar het stukje quiz vind ik dan wel weer grappig.

• dfbt
@Ypho ik had je trouwens een dm gestuurd :)

• Ypho
dfbt schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:44:
@Ypho ik had je trouwens een dm gestuurd :)
Ik zag het, thanks voor de tip :)

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10 08:25
Ypho schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:56:
We moeten het er vandaag juist over hebben: https://nl.ign.com/pokemon-trading-card-game-tabletop/167565/pokemon-beurs-trekt-harde-grens-voor-scalpers-30th-anniversary-producten-mogen-niet-duurder-worden-v

Het stukje over Japan vind ik zelf erg ver gaan, zeker met betrekking tot privacy en persoonsgegevens. Maar het stukje quiz vind ik dan wel weer grappig.
Who's that Pokémon? IT'S PIKACHU! :+

<GoT>NightStalker

• Waah
Ricmaniac schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:34:
[...]

Voor de kids is dat zeker een leuke start. Heb zelf ook inmiddels denk ik 800-1200 kaarten aan bulk gekocht. Daarmee zijn we begonnen aan de pokedex te verzamelen. Wil nu zo’n grote binder gaan kopen of vragen aan de goedheiligman 😅😝 van 1200 slots ofzo waar alle Pokémon inclusief de aankomende generatie in past.

En dan upgraden we steeds als we een mooiere versie van een bepaalde Pokémon krijgen.

Bij mij was het ook dat de kids er mee begonnen waren eerder dit jaar maar inmiddels vind ik het zelf ook helemaal weer leuk dus ik spaar de Japanse setjes nu :P die vinden zij niet leuk want het zijn “stomme letters”
Ja dit zijn gevaarlijke hobbies. Zelf kan de rarity enzo me gestolen worden, vind het gewoon leuk om samen met hem een set compleet te krijgen.

Ondertussen is account gelukt. Mijn eigen email slikte die niet.... dus maar een gmail account gebruikt, en daarna het email aangepast in de settings. Dat werkte wel 8)7

Eerste 120 kaarten zijn gekocht bij een seller met zeer goede stats. en dat voor de prijs van nog geen 2 pakjes :+

Cardmarket werkt wel handig. Maar het bulk toevoegen aan je wishlist is nog niet gelukt. Of zoeken naar alles op je wishlist bij zo min mogelijk sellers, zou ook een handige feature zijn :+ want dochterlief wil natuurlijk nu OOK pokemon-kaarten. Dus dacht voor haar de Eevee + alle evoluties bij elkaar te zoeken als kadootje. Maar om die bij allerlei losse sellers te bestellen wordt snel prijzig door verzendkosten :+

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Waah schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:00:
[...]

Of zoeken naar alles op je wishlist bij zo min mogelijk sellers, zou ook een handige feature zijn :+ want dochterlief wil natuurlijk nu OOK pokemon-kaarten. Dus dacht voor haar de Eevee + alle evoluties bij elkaar te zoeken als kadootje. Maar om die bij allerlei losse sellers te bestellen wordt snel prijzig door verzendkosten :+
Dit kan toevallig wel.

Als je je wishlist heb en op de shoppingwizard klikt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpjL0zCLJ72K-4SItgVGhgeCSi4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tTIcgSXsHfkRuttZcc1MsMgL.png?f=user_large

Dan kan je de Reduce shipments optie gebruiken en dan zoekt die in principe sellers die het meeste hebben van wat je zoekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ln3krvT4oz7HqUOxkFf26Dk5H-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LTjvb8vHjVWgdG6VQxA6bqzA.png?f=fotoalbum_large

• Waah
Ricmaniac schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:11:
[...]

Dit kan toevallig wel.

Als je je wishlist heb en op de shoppingwizard klikt

[Afbeelding]

Dan kan je de Reduce shipments optie gebruiken en dan zoekt die in principe sellers die het meeste hebben van wat je zoekt.

[Afbeelding]
Oh gaaf :D

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:04
Sinds dit plaatje heb ik er stiekem mijn zinnen op gezet om deze volledige set ook in handen te krijgen. In het Japans uiteraard, is wat makkelijker aan te komen in Tokyo :+.
Nu blijkt dat mijn vrouw de Pokemon Center loterij heeft gewonnen voor de hele set :D. Dus dat houdt in dat je de hele set kan kopen, tegen MSRP. Mooie complete set in de binder, en dan ook nog eens 18 pakjes om open te maken *O*

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

mat.hi.as schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:13:
[...]

Sinds dit plaatje heb ik er stiekem mijn zinnen op gezet om deze volledige set ook in handen te krijgen. In het Japans uiteraard, is wat makkelijker aan te komen in Tokyo :+.
Nu blijkt dat mijn vrouw de Pokemon Center loterij heeft gewonnen voor de hele set :D. Dus dat houdt in dat je de hele set kan kopen, tegen MSRP. Mooie complete set in de binder, en dan ook nog eens 18 pakjes om open te maken *O*
Wauw! geweldige loterij :D dat is echt heeel tof! Gefeliciteerd

Hoe veel kost dat om die hele set te kopen als ik vragen mag? het feit dat je tegen msrp koopt zitten er geen dure kaarten tussen natuurlijk?

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:04
Ricmaniac schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:15:
[...]

Wauw! geweldige loterij :D dat is echt heeel tof! Gefeliciteerd

Hoe veel kost dat om die hele set te kopen als ik vragen mag? het feit dat je tegen msrp koopt zitten er geen dure kaarten tussen natuurlijk?
1200 (=7 euro) yen per generation, en je koopt ze dus alle 9. Daar zitten dan de 3 promokaarten in, en 2 pakjes (van 360yen per stuk). Dus je betaalt 170 yen (1 euro) per promo kaart (en ze zijn gratis als je Akihabara prijzen hanteert voor de pakjes :+). Ben er heel blij mee.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Al onze dubbele hits;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WgEuwYhrD_kWaBbR9XvkcpKi-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BTpxXQb1q5kSC2FEjfwKhzt.jpg?f=fotoalbum_large
  • Alolan Exeggutor ×1
  • Articuno ×1
  • Zapdos ×1
  • Moltres ×1
  • Pikachu ×1
  • Gholdengo ×1
  • Lapras ×1
  • Maushold ×1
  • Erika's Jigglypuff ×1
  • M Gardevoir EX ×1
  • Darkrai & Cresselia LEGEND ×1
  • Sylveon ex ×1
  • Pikachu ex ×1
  • Fuecoco ex ×1
  • Mew ex ×1
  • Gengar ex ×1
  • Espeon ex ×2
  • Jirachi ex ×2
  • Mewtwo ex ×3
  • Greninja ex ×3
  • Umbreon ex ×3
Al onze dubbele Pikachu's;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/445ihaqdSTWGCKqai5_X0MCntno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vu1yXxOdw33n3jUi7A7jfLw1.jpg?f=fotoalbum_large
  • Pikachu 01/30 — 023/128
  • Pikachu 02/30 — 024/128
  • Pikachu 03/30 — 025/128
  • Pikachu 04/30 — 026/128
  • Pikachu 05/30 — 027/128
  • Pikachu 06/30 — 028/128
  • Pikachu 07/30 — 029/128
  • Pikachu 08/30 — 030/128
  • Pikachu 09/30 — 031/128
  • Pikachu 10/30 — 032/128
  • Pikachu 11/30 — 033/128
  • Pikachu 12/30 — 034/128
  • Pikachu 13/30 — 035/128
  • Pikachu 14/30 — 036/128
  • Pikachu 15/30 — 037/128
  • Pikachu 16/30 — 038/128
  • Pikachu 17/30 — 039/128
  • Pikachu 18/30 — 040/128
  • Pikachu 19/30 — 041/128
  • Pikachu 20/30 — 042/128
  • Pikachu 21/30 — 043/128
  • Pikachu 22/30 — 044/128
  • Pikachu 23/30 — 045/128
  • Pikachu 24/30 — 046/128
  • Pikachu 25/30 — 047/128
  • Pikachu 26/30 — 048/128
  • Pikachu 27/30 — 049/128
  • Pikachu 28/30 — 050/128
  • Pikachu 29/30 — 051/128
  • Pikachu 30/30 — 052/128

• Italoco
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-10 11:54
is dat bestemd voor verkoop/ruilen? ik moet even uitzoeken met de kids welke ze nog missen

• Ypho
G_Dragon schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 22:36:
Al onze dubbele hits;

[Afbeelding]
  • Alolan Exeggutor ×1
  • Articuno ×1
  • Zapdos ×1
  • Moltres ×1
  • Pikachu ×1
  • Gholdengo ×1
  • Lapras ×1
  • Maushold ×1
  • Erika's Jigglypuff ×1
  • M Gardevoir EX ×1
  • Darkrai & Cresselia LEGEND ×1
  • Sylveon ex ×1
  • Pikachu ex ×1
  • Fuecoco ex ×1
  • Mew ex ×1
  • Gengar ex ×1
  • Espeon ex ×2
  • Jirachi ex ×2
  • Mewtwo ex ×3
  • Greninja ex ×3
  • Umbreon ex ×3
Al onze dubbele Pikachu's;

[Afbeelding]
  • Pikachu 01/30 — 023/128
  • Pikachu 02/30 — 024/128
  • Pikachu 03/30 — 025/128
  • Pikachu 04/30 — 026/128
  • Pikachu 05/30 — 027/128
  • Pikachu 06/30 — 028/128
  • Pikachu 07/30 — 029/128
  • Pikachu 08/30 — 030/128
  • Pikachu 09/30 — 031/128
  • Pikachu 10/30 — 032/128
  • Pikachu 11/30 — 033/128
  • Pikachu 12/30 — 034/128
  • Pikachu 13/30 — 035/128
  • Pikachu 14/30 — 036/128
  • Pikachu 15/30 — 037/128
  • Pikachu 16/30 — 038/128
  • Pikachu 17/30 — 039/128
  • Pikachu 18/30 — 040/128
  • Pikachu 19/30 — 041/128
  • Pikachu 20/30 — 042/128
  • Pikachu 21/30 — 043/128
  • Pikachu 22/30 — 044/128
  • Pikachu 23/30 — 045/128
  • Pikachu 24/30 — 046/128
  • Pikachu 25/30 — 047/128
  • Pikachu 26/30 — 048/128
  • Pikachu 27/30 — 049/128
  • Pikachu 28/30 — 050/128
  • Pikachu 29/30 — 051/128
  • Pikachu 30/30 — 052/128
Doe je ruil/verkoop? Ik zoek nog de IR Articuno en IR Zapdos, en de Pikas 12, 13, 17, 19 en 23 :)

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb wel interesse in die Moltres, Erika's jiggly en nr 9 van de pika serie. Dan is die laatste compleet.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Mag ik even laten weten HOE erg dit mij triggered |:( :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbqyd6b2xEwDzslUfB1OrTyrgfM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vduisrwIaKOvDNUalsYhgBoh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enj-jwcAxQ-zfKZMs40XpKcxiOQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iQuiKjw9JT0hefBLPeJafmpS.png?f=fotoalbum_tile

• cas90
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:16
Wil je ook echt die drie rgb mews? Anders past het er volgens mij prima in :P

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:35
Ik heb niet alles gelezen maar misschien dat het al genoemd is. De fabrikant mag geen vaste prijsafspraken maken. Die mag alleen een verkoop adviesprijs afgeven. Zelfs als ze de volgende release een retailer zouden uitsluiten omdat ze de prijs niet hanteren (of inkoopsprijs veranderen etc) mag niet. Ze mogen alleen in gesprek gaan en vragen waarom ze het doen.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:10
De ETB smaakte naar meer, dus vanavond nog 2 booster bundles geopend.
7 hits uit 12 packs, ze waren ons goed gegund!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDCM0u9AXqfCPqtF5FG5XlV4Ek0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9Mgo9SH5oCYHakzkTzm7jKn.jpg?f=fotoalbum_large

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vanavond mijn Mewtwo en Magikarp hits verkocht via MP.
Wilde eerst naar een beurs gaan en dan ruilen, maar de volgende is over een maand pas.
In de tussentijd komen er meer drops en vaat de waarde omlaag, dus ben blij dat ik nu €160 voor beiden heb kunnen krijgen. Daarmee kan ik veel leuke kaartjes kopen of zelfs mijn JTG completen met de duurdere kaarten. :)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

AntraXxX schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 00:03:
De ETB smaakte naar meer, dus vanavond nog 2 booster bundles geopend.
7 hits uit 12 packs, ze waren ons goed gegund!

[Afbeelding]
Mooie hits ook nog is! Heel nice

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste