🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
/f/image/ZD341kJ4H88t9du9nGn11rlL.png?f=fotoalbum_large)
Nogal een bizarre wending in Pokemon TCG land. Memestrategy koopt fysieke kaarten zoals de Pikachu with Grey Felt Hat in PSA 10 grade.
Die kaarten worden dan, opgeslagen in een beveiligde vault, verzekerd en geaudit (volgens hun eigen claims). De kaarten blijven dus fysiek in hun bezit. Daarna maken ze digitale tokens op een blockchain die mensen kunnen aankopen en verkopen. Je bezit dus een digitaal aandeel zoals bij crypto.
Er zijn nu minstens 47000 kaarten met grade PSA10 grade van deze kaart. Er zijn opmerkelijk veel buyouts en voor diegene onder ons met deze kaarten, is het vast al opgevallen dat ze plots flink duurder geworden zijn.
Persoonlijk vind ik dit geen prettig nieuws. De waarde van een kaart bepalen we normaal via eBay, Cardmarket of zelfs gewoon wat je het zelf van waarde geeft. Nu zie ik een liquiditeit probleem aankomen als een fonds zoals Memestrategy een nieuwe trend inzet.
Gewoon negeren en lekker op je eigen tempo verzamelen blijft het leukste, maar ik wilde het hier even neerzetten.
Bron: https://memestrategy.com....zed-collectible-card-fund
[ Voor 5% gewijzigd door Spacewide op 05-03-2026 09:45 ]
Dit klinkt als de volgende cryptoscam / LiquidMarketplace-achtige scam. Of misschien zelfs een pump-and-dump scheme. Nu dit in het nieuws is, zullen mensen niet zomaar hun PSA10 verkopen, of in ieder geval meer voor vragen.Spacewide schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:43:
Memestrategy, een beursgenoteerde firma (HKEX: 2440) koopt Pikachu Grey Felt Hat kaarten op in PSA10. [Afbeelding]
Nogal een bizarre wending in Pokemon TCG land. Memestrategy koopt fysieke kaarten zoals de Pikachu with Grey Felt Hat in PSA 10 grade.
Die kaarten worden dan, opgeslagen in een beveiligde vault, verzekerd en geaudit (volgens hun eigen claims). De kaarten blijven dus fysiek in hun bezit. Daarna maken ze digitale tokens op een blockchain die mensen kunnen aankopen en verkopen. Je bezit dus een digitaal aandeel zoals bij crypto.
Er zijn nu minstens 47000 kaarten met grade PSA10 grade van deze kaart. Er zijn opmerkelijk veel buyouts en voor diegene onder ons met deze kaarten is het vast al opgevallen dat ze plots flink duurder geworden zijn.
Persoonlijk vind ik dit geen prettig nieuws. De waarde van een kaart bepalen we normaal via eBay, Cardmarket of zelfs gewoon wat je het zelf van waarde geeft. Nu zie ik een liquiditeit probleem aankomen als een fonds zoals Memestrategy een nieuwe trend inzet.
Gewoon negeren en lekker op je eigen tempo verzamelen blijft het leukste, maar ik wilde het hier even neerzetten.
Dit betekent dus dat als je tokens koopt voor een (stukje) PSA10 (die je dus al niet bezit), dat je in beginsel al te veel hebt betaald.
Precies zoals je zegt, lekker verder verzamelen
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Sowieso het idee dat het steeds meer om waarde gaat van kaarten. Alhoewel de community sfeer er nog wel lijkt te zijn.Spacewide schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:43:
Memestrategy, een beursgenoteerde firma (HKEX: 2440) koopt Pikachu Grey Felt Hat kaarten op in PSA10. [Afbeelding]
Er zijn nu minstens 47000 kaarten met grade PSA10 grade van deze kaart. Er zijn opmerkelijk veel buyouts en voor diegene onder ons met deze kaarten, is het vast al opgevallen dat ze plots flink duurder geworden zijn.
Het leukste vind ik toch gewoon packs openen en kijken wat je er uit haalt. Met al deze “investeerders” en opkopers is de lol van af en toe wat kopen om te openen er wel af. Je moet er echt achteraan om nog iets op release dag te krijgen. Dat vind ik persoonlijk erg jammer. Het spontane is er een beetje af.
Ik hink op 2 gedachten, graded kaarten gaan kopen van tekenaars die ik tof vindt of raw. En de rest laten gaan, dus geen sets of thema’s meer sparen, of er echt weer voor gaan. En dan moet er meer tijd in. Terwijl ik vroeger gewoon af en toe een winkel in liep en wat kocht om te openen.
Die tijd is al sinds Surging Sparks voorbij. En als zulke beursgenoteerde bedrijven graded kaarten opkoopt om ze als 1/1000e token uit te geven wordt het nog alleen absurder.CornermanNL schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:50:
[...]
Terwijl ik vroeger gewoon af en toe een winkel in liep en wat kocht om te openen.
We hadden natuurlijk Logan Paul al met zijn illustrator pikachu die door PSA tijdens de veiling voorzien werd van een nieuwe slab en grade. Dat was al sketchy. PSA die kaarten terug kocht voor PSA 9 waarde en ze relisten als PSA 10.
Danny Phantump liet gisteren zien dat je alleen met flink in Nvidia en Bitcoin zitten je de groei van Pokemon SWSH etb's en booster boxen had kunnen bijbenen. En dan moet de 30e jubileumset nog komen in oktober. Er wordt meer geprint maar ook een veelvoud geopend door rip en shippers. De boel laten afkoelen zou niet gek zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Joosie200 op 05-03-2026 11:21 ]
Zelf heb ik de boosterpacks geskipt in de prijzengekte en m’n focus op slabs vervolgd.
Deze prachtige Cubone (Chinese exclusive) afgelopen week gekocht en de Venusaur (wat m’n favo kaart ooit is wilde ik graag ook in ‘t Japans vanwege de mooie SIR kwaliteit).
:strip_exif()/f/image/Y2uTrgPLX6ZzfAXstlFGyt0e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zXGfZrWqRG7wSgoFN2CMXVn2.jpg?f=fotoalbum_large)
+ nog wat andere aanvullingen (Pikachu Illustration contest, Pikachu Lost Origin / Cosmic Eclipse bijvoorbeeld).
Zodoende is m’n slab frame nu vol. Ziet er elke keer weer geweldig uit als ik er langs loop.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Jezus wat een lekkere collectie zegAntraXxX schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:34:
Eens met bovenstaande. Ja het is “leuk” dat je eigen collectie meer waard wordt, maar ik vond het leuker toen je twee jaar geleden nog een boosterbox voor €120 kon krijgen.
Zelf heb ik de boosterpacks geskipt in de prijzengekte en m’n focus op slabs vervolgd.
Deze prachtige Cubone (Chinese exclusive) afgelopen week gekocht en de Venusaur (wat m’n favo kaart ooit is wilde ik graag ook in ‘t Japans vanwege de mooie SIR kwaliteit).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
+ nog wat andere aanvullingen (Pikachu Illustration contest, Pikachu Lost Origin / Cosmic Eclipse bijvoorbeeld).
Zodoende is m’n slab frame nu vol. Ziet er elke keer weer geweldig uit als ik er langs loop.
![]()
[Afbeelding]
Hopelijk is t glas goed UV werend.. Zou zoiets daarom niet echt goed aandurven haha
Ziet er slick uit! Die hele rij aan CharizardsAntraXxX schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:34:
![]()
[Afbeelding]
Ik heb nog wel wat dingen in huis te halen tho. De Charizard SWSH upc promo's, de 151 UPC promo's, red pikachu, sleepy pikachu. Heb nog wel een Charizard upc en 151 UPC maar beide vind ik nu te duur om te openen.
Die ga je dan waarschijnlijk nooit meer openen. Zie die niet snel in prijs zakken. Kan je beter losse promo's hunten!Joosie200 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:15:
[...]
Ziet er slick uit! Die hele rij aan Charizardsen natuurlijk de rij aan pikachu's!
Is toch ergens een mooie samenvatting van zoveel jaar pokemon. Ik wil nog wel graag de red's pikachu, sleepy pikachu / Raichu naast elkaar, detective pikachu. En misschien een rijtje Bulbasaur, Charmander, Squirtle x2. Eerst de Stellar Crown en OBF promo's gevolgd door de 151.
Ik heb nog wel wat dingen in huis te halen tho. De Charizard SWSH upc promo's, de 151 UPC promo's, red pikachu, sleepy pikachu. Heb nog wel een Charizard upc en 151 UPC maar beide vind ik nu te duur om te openen.
Zeker met de laatste prijsstijgingen van dichte producten zeker.dfbt schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:25:
[...]
Die ga je dan waarschijnlijk nooit meer openen. Zie die niet snel in prijs zakken. Kan je beter losse promo's hunten!
Ik ben stik jaloers op die mooie slabs, steek ze maar ergens waar de zon niet schijnt!AntraXxX schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:55:
@dfbt het frame hangt gelukkig op een plek waar geen zon komt!
oh wacht.
Wow wat ontzettend gaaf! Dat is een mooie verzameling om trots op te zijnAntraXxX schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:34:
Eens met bovenstaande. Ja het is “leuk” dat je eigen collectie meer waard wordt, maar ik vond het leuker toen je twee jaar geleden nog een boosterbox voor €120 kon krijgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
[Afbeelding]
Waar heb je deze slab lijst gekocht? Lijkt me gaaf om hier ook aan de muur te hangen.
Ik ben nog vooral bezig met sealed en mastersets verzamelen vanaf de start van de SWSH era, inmiddels mag ik daar ook best trots op zijn. Het blijft een leuke hobby al vind ik het wel dubbel dat het allemaal zoveel waard is geworden. Leuk voor de Collectr app maar als verzamelaar is het niet meer leuk om sealed items te moeten kopen. Ik hoop echt dat de markt met Perfect Order een beetje afkoelt, dat lijkt er wel op aangezien de ETB's en boosterboxen vandaag bij Pocketgames niet meteen uitverkocht zijn.
Het is gewoon een hele kleine set, zonder echt een chase. Over Phantasm werd dit ook gezegd. ( was ook redelijk goed te krijgen)NCJ87 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:49:
[...]
Wow wat ontzettend gaaf! Dat is een mooie verzameling om trots op te zijn![]()
Waar heb je deze slab lijst gekocht? Lijkt me gaaf om hier ook aan de muur te hangen.
Ik ben nog vooral bezig met sealed en mastersets verzamelen vanaf de start van de SWSH era, inmiddels mag ik daar ook best trots op zijn. Het blijft een leuke hobby al vind ik het wel dubbel dat het allemaal zoveel waard is geworden. Leuk voor de Collectr app maar als verzamelaar is het niet meer leuk om sealed items te moeten kopen. Ik hoop echt dat de markt met Perfect Order een beetje afkoelt, dat lijkt er wel op aangezien de ETB's en boosterboxen vandaag bij Pocketgames niet meteen uitverkocht zijn.
De volgende hype set die komt is gewoon weer raak.
Boosterbundels van 151 gaan voor rond 150-160 euro momenteel.
![]() | ![]() |
[ Voor 197% gewijzigd door Spacewide op 12-03-2026 10:29 ]
Nu twijfel ik wat handig is om als cadeau te geven. Ik ben eigenlijk wel op zoek naar een beetje de originele pokemon en niet alleen maar de nieuwste generatie. Mijn idee was om een Ascended Heroes ETB te geven. Heeft iemand andere betere suggesties? Het idee is om alles dus open te maken.
ik wil eigenlijk scalpers vermijden maar kan er eigenlijk ook gewoon niet omheen.
Een etb kopen van 100 ish euro en dan voor 10 euro wat kaartjes eruit halen en grote kans nog een hoop die niet van eerste generatie is.. zou het wellicht vermijden.timmert26 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:37:
Een vriend van mij is recentelijk begonnen om met zijn zoontje pokemon te kijken (Hij is begonnen aan het begin). Hij heeft zelf de originele kaarten als complete set uit zijn jeugd. Nu ga ik binnenkort trouwen en wou ik hem als dank om getuige te willen zijn een starter box geven zodat hij samen met zijn zoontje kan gaan sparen.
Nu twijfel ik wat handig is om als cadeau te geven. Ik ben eigenlijk wel op zoek naar een beetje de originele pokemon en niet alleen maar de nieuwste generatie. Mijn idee was om een Ascended Heroes ETB te geven. Heeft iemand andere betere suggesties? Het idee is om alles dus open te maken.
ik wil eigenlijk scalpers vermijden maar kan er eigenlijk ook gewoon niet omheen.
Je kan ook gewoon losse hitjes bestellen op sites zoals cardmarket..
Dan kan je zelf opzoek naar specifieke kaartjes die je kan geven..
Kunnen echt hele leuke/mooie kaartjes uit eerste gens zitten met mooie arts voor ''relatief'' weinig geld.
bijvoorbeeld:
https://www.cardmarket.co...azam-V3-MEP009?language=1
https://www.cardmarket.co...arow-V2-MEG151?language=1
https://www.cardmarket.co...elix-V2-MEG150?language=1
https://www.cardmarket.co...utor-V2-MEG135?language=1
https://www.cardmarket.co...gong-V2-PFL097?language=1
https://www.cardmarket.co.../Meowth-PFL106?language=1
https://www.cardmarket.co...trio-V2-ASC239?language=1
https://www.cardmarket.co...khan-V2-DRI204?language=1
Ik kan zo uren doorgaan met leuke hitjes uitzoeken uit de laatste 1 tot 10 sets die zijn uitgekomen. Ze brengen steeds meer Illustrated Rare kaartjes uit, die goed betaalbaar zijn. Stel je zou hier wat leuke kaartjes van opzoeken en kopen, zou ik dat zelf als cadeau heel gaaf vinden.
Hoeven niet perse deze te zijn, je kan via allemaal apps/sites wel de sets vinden en bijpassende kaarten. Sommige kaarten zijn niet te betalen, maar sommige zijn echt heel goed te doen.
Ik heb zelf ook een zwak voor de eerste 151 , zie ook hierboven
Maar zo kan je een leuke verzameling beginnen. (zoals van elke pokemon uit de 151 een mooie IR kaart)
[ Voor 3% gewijzigd door dfbt op 20-03-2026 18:56 ]
Ik sla deze even over. Ben niet onder de indruk van de kaarten in deze set.-En4Cer- schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij mag deze officieel nog niet verkocht worden, maar de lokale winkel dacht daar anders over. Uiteraard niet tegen een weggeefprijs.. 99 euro.
Qua hits viel het wat tegen, maar Jacinthe en die Gengar vind ik toch wel erg mooi.
Al meer mensen deze ETB gekocht?
De advertentie was eind december geplaatst en sindsdien was er amper interesse.
Maar de afgelopen twee weken krijg ik het ene na het andere verzoek om te kopen of te ruilen.
Is er iets gaande met Prismatic Evolutions?
Ik heb totaal geen verstand van Pokémon en vind het nogal apart.
Ligt eraan voor welke prijs. in December waren er grote restocks overal en kon je bundels kwijt a 55-60 euro. Nu gaan ze ineens richting 70 euro.ChiMan schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:28:
Mijn zoontje heeft een extra Prismatic Evolutions Booster Bundle en wilt deze verkopen/ruilen op Marktplaats zodat hij andere kaarten kan kopen.
De advertentie was eind december geplaatst en sindsdien was er amper interesse.
Maar de afgelopen twee weken krijg ik het ene na het andere verzoek om te kopen of te ruilen.
Is er iets gaande met Prismatic Evolutions?
Ik heb totaal geen verstand van Pokémon en vind het nogal apart.
Dat verklaart het! Begrijp ik het goed dat ze gewoon blijven printen terwijl er al nieuwere series zijn?dfbt schreef op maandag 30 maart 2026 @ 11:53:
[...]
Ligt eraan voor welke prijs. in December waren er grote restocks overal en kon je bundels kwijt a 55-60 euro. Nu gaan ze ineens richting 70 euro.
Sets blijven gemiddeld zo'n 2-2.5 jaar na release beschikbaar voor reprints. Zoals we een tijd lang Surging Sparks booster boxen voorbij zagen komen, zien we dat nu met Destined Rivals booster boxen. En idem voor Prismatic. Juist een set die vaker dan andere sets al reprints heeft gehad omdat die set enorm gewild is.ChiMan schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:56:
[...]
Dat verklaart het! Begrijp ik het goed dat ze gewoon blijven printen terwijl er al nieuwere series zijn?
Dus ja, je zult sets van een jaar tot 2 oud nog geprint zien worden terwijl we net Perfect Order hebben gekregen. Maar dat wil niet zeggen dat het gegarandeerd booster boxen of elite trainer boxen zullen zijn. Dat zijn nou net producten die lastig om te printen zijn. Ze printen makkelijker kaarten, bundelen zes pakjes in 1 booster bundle. Of verpakken het in een collectie doos met andere pakjes. Dan dat ze 9 tot 36 pakjes gaan bundelen met elkaar.
Ik zie door de bomen het bos niet
Misschien iets waar ik ook mijn MtG kaarten in onder kan brengen, dan staat het allemaal op 1 plek.
*basic, jungle, fossil, inclusief Nederlandse en Engelse 1st editions en wat promo's uit die tijd.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Collectr (app) is degene die ik gebruik, je kunt er zowel Pokemon als MtG in bijhouden. Denk er wel aan om je valuta op € te zetten.DropjesLover schreef op maandag 30 maart 2026 @ 18:34:
Ik zit er over te denken om mijn oude* verzameling in ieder geval eens in een online portfolio te zetten, waar ook een prijs-indicatie er aan gekoppeld wordt. Wat is daar een goede site voor?
Ik zie door de bomen het bos niet![]()
Misschien iets waar ik ook mijn MtG kaarten in onder kan brengen, dan staat het allemaal op 1 plek.
*basic, jungle, fossil, inclusief Nederlandse en Engelse 1st editions en wat promo's uit die tijd.
Prijsdata wordt van o.a. TCGplayer, Ebay en Cardmarket gehaald.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Zie mijn signature, dat is een Nederlands platform, haalt dagelijks prijsinfo op van Cardmarket op basis van daadwerkelijke sales. Doet Pokemon (Internationaal + JP), MTG, Lorcana, SW:Unlimited en One Piece.DropjesLover schreef op maandag 30 maart 2026 @ 18:34:
Ik zit er over te denken om mijn oude* verzameling in ieder geval eens in een online portfolio te zetten, waar ook een prijs-indicatie er aan gekoppeld wordt. Wat is daar een goede site voor?
Ik zie door de bomen het bos niet![]()
[ Voor 5% gewijzigd door Ypho op 30-03-2026 22:16 ]
Dat ziet er interessant uit!Ypho schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:16:
[...]
Zie mijn signature, dat is een Nederlands platform, haalt dagelijks prijsinfo op van Cardmarket op basis van daadwerkelijke sales. Doet Pokemon (Internationaal + JP), MTG, Lorcana, SW:Unlimited en One Piece.
Ik heb alleen inmiddels m'n hele verzameling in Collectr zitten... is een export vanuit Collectr naar deze tracker toevallig mogelijk?
Als je een export hebt, vast wel. Ik heb vaker collecties omgezet voor gebruikers.NCJ87 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:20:
[...]
Dat ziet er interessant uit!
Ik heb alleen inmiddels m'n hele verzameling in Collectr zitten... is een export vanuit Collectr naar deze tracker toevallig mogelijk?
Ik ben wat kaarten er in aan het zetten, maar het valt mij op dat de site / search af en toe er helemaal mee op houdt. Daarbij zit het weergeven van waarde van je totale collectie achter het premium plan.Ypho schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:16:
[...]
Zie mijn signature, dat is een Nederlands platform, haalt dagelijks prijsinfo op van Cardmarket op basis van daadwerkelijke sales. Doet Pokemon (Internationaal + JP), MTG, Lorcana, SW:Unlimited en One Piece.
Ook de waardes die naast individuele kaarten staan zijn... anders dan op cardmarket (sowieso varieert card market natuurlijk tussen een min en max). Helaas heb ik behoorlijk wat Nederlandstalige first edition, maar ook die staan niet echt in de websites
Ik heb even m'n eerste pagina kaarten er in gezet en kom uit op verdomd hoge waardes, een base set pikachu zou al voor €9,75 gaan, of een onbeschadigde, non-graded Dark Blastoise voor €15, of een Pikachu first movie promo voor €18
Nog niet te spreken over een base foil Venusaur of een Aerodactyl pre-release, of first edition Articuno (wel NL...)...
Het is te veel om 1 voor 1 te verkopen in een winkel, maar deze hoeveelheid valt ook weer onder bulk.
Wilde gok, 151 + trainers, meerdere sets (tot Basic tot Rocket), ik gok zo'n 400 kaarten
Die lijkt wat beter te werken. De foto/scan optie is fantastisch. Zit sterk te overwegen om de Pro voor een maandje te nemen zodat ik alle kaarten iig in kan voeren. Wel een nadeel, ik zat te zoeken naar mogelijke extra kosten voordat ik de app installeerde, maar dat staat weer nergens, niet op de website, niet in de Play app store.AntraXxX schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:32:
[...]
Collectr (app) is degene die ik gebruik, je kunt er zowel Pokemon als MtG in bijhouden. Denk er wel aan om je valuta op € te zetten.
Prijsdata wordt van o.a. TCGplayer, Ebay en Cardmarket gehaald.
Alleen heb ik ook een Japanse Pikachu Neo Genisis (dubbele witte sterretje), die herkent ie alleen weer niet als de juiste Japanse, of ik kan alleen de Engelse variant vinden bij de search.
[ Voor 38% gewijzigd door DropjesLover op 05-04-2026 13:21 ]
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
De search zal ik eens naar kijken. De waarden worden aangeleverd door Cardmarket. Het probleem is dat ze “ruwe” en ongefilterde data aanleveren. De prijs die TCG Codex toont is de verkoopprijs van de afgelopen 24h. Maar de aangeleverde data maakt geen onderscheid tussen taal, conditie. Dat krijg ik niet mee. Daarom is de prijs indicatief. Nieuwere kaarten zijn accurater omdat er meer markt voor is, oudere kaarten is lastig, zeker als je taal en conditie meeneemt. Dan moet er al gescraped gaan worden op alle combinaties, en dat is helaas niet te doen.DropjesLover schreef op zondag 5 april 2026 @ 12:33:
[...]
Ik ben wat kaarten er in aan het zetten, maar het valt mij op dat de site / search af en toe er helemaal mee op houdt. Daarbij zit het weergeven van waarde van je totale collectie achter het premium plan.
Ook de waardes die naast individuele kaarten staan zijn... anders dan op cardmarket (sowieso varieert card market natuurlijk tussen een min en max). Helaas heb ik behoorlijk wat Nederlandstalige first edition, maar ook die staan niet echt in de websites
ik laatst vier Ascended Heroes ETB’s gekocht als start van m’n sealed collectie. Netjes weggelegd en klaar om stof te verzamelen. Hoe we erop kwamen geen idee, maar m’n vriendin had vanavond zin om weer eens sinds lange tijd packs te openen (vindt ze 10x leuker dan ikzelf).. dus ik voor de fun (niet denkende dat ze het ook echt zou betalen) “nouja hier heb je een tikkie van €100 en succes ermee”. Ze betaald ‘m dus wie A zegt moet ook B zeggen.
Van de vier ETB’s laat ze ChatGPT bepalen welke het gaat worden.
En dan zit ze braaf met haar boekje klaar, en ze weet inmiddels heus wel het verschil tussen een reguliere ex of een SIR.
Dus letterlijk het eerste pakje geopend, ik zit tegenover haar dus kon niet meekijken.. zegt ze “wat zijn eigenlijk de echte hits van deze set, dit kan misschien wel iets zijn”.
Tadaaa Mega Dragonite!
:strip_exif()/f/image/knrrAz3pwHIVqyQK33lat3KW.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna ook nog een SIR Zoroark, dus echt een top ETB. De pastelkleuren van de Dragonite springen d’r echt mooi uit.
Door bovenstaande hits kriebelde het om toch nog één Ascended Heroes ETB te openen (vriendin weer aan ‘t roer) en komt daar uit het een na laatste pakje gewoon freaking (Viridian Forest) Pikachu! 🤩
Pokémon geluk voor het hele jaar is gelijk wel op denk ik pff haha!
:strip_exif()/f/image/WGfdx2duIN2EHketq3xeREMa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5VaV9Os0vFVUfyxB75MiENQ1.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder men hier nog wat leuks gekocht of mooie verzamendoelen bereikt bijvoorbeeld? 🙂
Beginnersgeluk hmm? Nee hoor, gefeliciteerd met de Dragonite en Pikachu. Enige manier om je vriendin te overtreffen is met een godpack en de Gengar erin.AntraXxX schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 14:23:
Door bovenstaande hits kriebelde het om toch nog één Ascended Heroes ETB te openen (vriendin weer aan ‘t roer) en komt daar uit het een na laatste pakje gewoon freaking (Viridian Forest) Pikachu! 🤩
Pokémon geluk voor het hele jaar is gelijk wel op denk ik pff haha!
Verder men hier nog wat leuks gekocht of mooie verzamendoelen bereikt bijvoorbeeld? 🙂
Ik heb gisteren op mijn verjaardag Destined Rivals gekocht. Ik denk mooi kan een sealed booster box halen bij mijn Mediamarkt na een dag lang visite. Trekt de medewerker meteen de seal eraf. 'want ja ik moet alle 36 pakjes één voor één aanslaan' Vraag ik nog netjes: krijg ik dan wel de verpakkingsdoos mee? Medewerkster: nee, vast beleid is dat we die niet meegeven om wederverkoop tegen te gaan.
Lang verhaal kort ik ben 36 losse DR boosters rijker. Al had ik ook uit Journey Together en Perfect Order kunnen kiezen. Verder wat Thaise pokemon pakjes mogen openen van iemand die terug kwam uit Thailand van vakantie. Terwijl ik in Japan was. Dus we hebben de wissel gedaan: ik wat Thaise pokemon, diegene wat Japanse pakjes. En ik heb als cadeau voor mezelf toch nog een Alakazam en Zapdos boxje gekocht. Ik had nog een 151 pc etb, mini tin, booster bundle en UPC. Maar die Alakazam en Zapdos boxjes heb ik bij de vleet geopend toen het goedkoop was.
Nu mis ik nog een 151 binder en poster collection sealed. En dan heb ik van de set die mij terug in een hobby bracht van elk type product iig iets in huis.
En sowieso die 151 sealed producten nog halen die je mist, vet om alles sealed compleet te hebben!
Over godpack gesproken.. we dachten fck it we openen de resterende 2 AH ETB’s ook omdat we het geluk toch aan onze kont hadden hangen, en jaaaa hoor. M’n vriendin is voortaan de vaste pack opener van ons twee.
Echt een wtf moment zo’n godpack!
:strip_exif()/f/image/YqktMZsjx0DYd3pe6spbhWQp.jpg?f=fotoalbum_large)
In ieder geval, Gefeliciteerd!
Zo dan. Oké geen Gengar maar ik vind die Mewtwo ook echt een dikke kaart. Ongelooflijk. Beter ga je het nu niet treffen! 50 packs in bij Ascended Heroes en ik heb nog geen enkele SAR, geen enkele Mega attack rare. Daarom heb ik maar Japanse Mega Dream gehaald. Heb ik iig gegarandeerde hits.AntraXxX schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:27:
Over godpack gesproken.. we dachten fck it we openen de resterende 2 AH ETB’s ook omdat we het geluk toch aan onze kont hadden hangen, en jaaaa hoor. M’n vriendin is voortaan de vaste pack opener van ons twee.![]()
Echt een wtf moment zo’n godpack!
Ik zou een staatslot kopen 😄 Of is dat de goden verzoeken?AntraXxX schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:27:
Proficiat nog @Joosie200 ! Maar gewoon een DR booster box bij de Media Markt, chill zeg! Maar wat een stom beleid..
En sowieso die 151 sealed producten nog halen die je mist, vet om alles sealed compleet te hebben!
Over godpack gesproken.. we dachten fck it we openen de resterende 2 AH ETB’s ook omdat we het geluk toch aan onze kont hadden hangen, en jaaaa hoor. M’n vriendin is voortaan de vaste pack opener van ons twee.![]()
Echt een wtf moment zo’n godpack!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.instagram.com/reel/DXCnWX8EaMq/
https://www.kickstarter.c...y-design-made-for-display
Ik heb kaarten met een zilver glimmend randje en glimmende art en doffe kaartoppervlak, kaarten met een glimmend kaartoppervlak en doffe art, en gewone doffe kaarten.
Ik probeer op cardmarket te kijken of er verschil in prijs is, maar ik zie totaal geen verschillende kaarten als ik op "show versions" klik.
Als ik in collectr kijk, dan kan ik wel verschillende kaarten aangeven.
Je hebt het over rares denk ik (sterretje onderaan). Die zijn er in foil en reverso holo. Prijsverschil is er, maar niet heel groot. Zie hieronder voor een voorbeeld. Op Cardmarket moet je niet op versions klikken, maar het icoontje voor reverse holo [R] in de gaten houden. Die staan in dezelfde lijst.pokéfan schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:12:
Wie kan mij wijzer maken met Perfect Order?
Ik heb kaarten met een zilver glimmend randje en glimmende art en doffe kaartoppervlak, kaarten met een glimmend kaartoppervlak en doffe art, en gewone doffe kaarten.
Ik probeer op cardmarket te kijken of er verschil in prijs is, maar ik zie totaal geen verschillende kaarten als ik op "show versions" klik.
Niet al mijn kaarten met glimmend oppervlak hebben een sterretje.Ypho schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:59:
[...]
Je hebt het over rares denk ik (sterretje onderaan). Die zijn er in foil en reverso holo. Prijsverschil is er, maar niet heel groot. Zie hieronder voor een voorbeeld. Op Cardmarket moet je niet op versions klikken, maar het icoontje voor reverse holo [R] in de gaten houden. Die staan in dezelfde lijst.
[Afbeelding]
Er zijn er bij met een stip, of een ruit.
Dat betekent dan niets?
Stip is common, ruitje is uncommon, sterretje is rare. Er zijn nog veel meer rarities ook, bv dubbele ster, 1/2/3 zilveren of gouden sterren. Die zijn dan nog zeldzamer.pokéfan schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:22:
[...]
Niet al mijn kaarten met glimmend oppervlak hebben een sterretje.
Er zijn er bij met een stip, of een ruit.
Dat betekent dan niets?
En maakt het dan nog uit of het een sterretje, ruitje of stipje heeft?
En een dof oppervlak met glimmende rand en glimmende art, noem je een holo?
Het leuke is dat dit soms nog verschilt. Maar voor Perfect Order (en de overige sets uit MEGA block), is de vuistregel: alleen rand en art glimt (rest van de kaart niet) = holo (die zijn alleen in rare - hogere rarities zijn ook glimmend, maar hebben vaak een andere kaart-layout).pokéfan schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:30:
Maar een kaart met glimmend oppervlak en doffe art, dat noem je een reverse holo?
En maakt het dan nog uit of het een sterretje, ruitje of stipje heeft?
En een dof oppervlak met glimmende rand en glimmende art, noem je een holo?
Glimt de hele kaart maar niet de art = reverse holo. Deze zijn er in common, uncommon en rare.
Dank je wel!Ypho schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:39:
[...]
Het leuke is dat dit soms nog verschilt. Maar voor Perfect Order (en de overige sets uit MEGA block), is de vuistregel: alleen rand en art glimt (rest van de kaart niet) = holo (die zijn alleen in rare - hogere rarities zijn ook glimmend, maar hebben vaak een andere kaart-layout).
Glimt de hele kaart maar niet de art = reverse holo. Deze zijn er in common, uncommon en rare.
Dit is nog te behappen 😁
Die series met kaarten waarvan ze ook nog een pokeball of masterball hebben. Niet te doen hoor.
Op cardmarket staat er rechtsbovenaan "only reverse?"pokéfan schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:12:
Wie kan mij wijzer maken met Perfect Order?
Altijd leuk om er doorheen te bladeren. Kom ik ook een misprint holo Vileplume (jungle, maar jungle icoontje mist dus) tegen. En wel meer verrassend dure kaarten zoals 2 holo dragonites (jungle en rocket). Of een reverse hoop dratini (rocket returns).
Met een deel is gespeeld, maar het gros is redelijk direct uit een pakje mn map in gegaan.
Is het waard om kaarten te laten graden?
En wat zouden 1st edition holo's maar Nederlands doen?
BThGvNeOA
Ik krijg info over hoe ik moet verzenden.
In een sleeve, met karton ed. In een envelop.
Maar er staat ook: generate printout.
En dan kan ik kiezen tussen linksboven, rechtsonder of niets. En dan moet ik maten opgeven
Moet ik hier iets mee? Als ik dit invul krijg ik dan een download om een adres te printen?
En is dat verplicht? Of mag ik het ook gewoon op de envelop schrijven?
Daar hoef je niks mee te doen. Het is meer iets dat Cardmarket aanbiedt. Ik schrijf zelf het adres op mijn bestellingen en heb daar nog nooit problemen mee gehad.pokéfan schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:38:
Ik heb voor het eerst iets verkocht op cardmarket.
En dan kan ik kiezen tussen linksboven, rechtsonder of niets. En dan moet ik maten opgeven
Moet ik hier iets mee? Als ik dit invul krijg ik dan een download om een adres te printen?
Die printout kun je inderdaad printen op een envelop (vandaar dat je het formaat moet opgeven) maar dat hoeft dus niet.
https://help.cardmarket.com/en/Packagingpokéfan schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:38:
Ik heb voor het eerst iets verkocht op cardmarket.
Bedankt!ChokingHazard schreef op woensdag 22 april 2026 @ 00:32:
[...]
Daar hoef je niks mee te doen. Het is meer iets dat Cardmarket aanbiedt. Ik schrijf zelf het adres op mijn bestellingen en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Die printout kun je inderdaad printen op een envelop (vandaar dat je het formaat moet opgeven) maar dat hoeft dus niet.
De verzendkosten zijn voor jezelf he?
De koper heeft heeft er extra voor betaald, en de verkoper regelt de verzendkosten.
In mijn geval gaat het om een envelop verzending. En het maximum gewicht staat erbij. Dan moet ik er ook voor zorgen dat dat ook echt het maximum gewicht is toch?
Moet je overal foto's van maken? Dit doe ik gewoon in de brievenbus, dan heb je geen bewijs van verzending.
De koper betaalt de verzendkosten + 30 cent voor verpakkingsmateriaal. Die worden toegevoegd aan je Cardmarket saldo, zodra jij aangeeft de bestelling verzonden te hebben. Je moet inderdaad zelf de verzending regelen. Ik weeg mijn enveloppen altijd na. Als je postzegelcodes gebruikt weet PostNL van wie het afkomstig is dus krijg je een betaalverzoek als je te weinig hebt betaald. Als het me niet lukt om onder de voorgestelde verzendkosten te blijven laat ik dat de koper weten.pokéfan schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:29:
[...]
Bedankt!
De verzendkosten zijn voor jezelf he?
De koper heeft heeft er extra voor betaald, en de verkoper regelt de verzendkosten.
In mijn geval gaat het om een envelop verzending. En het maximum gewicht staat erbij. Dan moet ik er ook voor zorgen dat dat ook echt het maximum gewicht is toch?
Moet je overal foto's van maken? Dit doe ik gewoon in de brievenbus, dan heb je geen bewijs van verzending.
Persoonlijk maak ik alleen een filmpje van de envelop die ik in de brievenbus doe, dit heeft me in het verleden al eens gered omdat ik kon bewijzen de bestelling verstuurd te hebben terwijl de koper zei niets ontvangen te hebben. Er zijn mensen die overal fotos van maken, ook hier op Tweakers, maar ik heb geen waardevolle kaarten in de verkoop dus ik doe dat niet. Voor die paar cent is het me de moeite niet waard.
Dit had ik gezien.
Ik snap hoe ik de kaarten moet verpakken. Het ging me meer om het echte verzenden.
Super.ChokingHazard schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:34:
[...]
De koper betaalt de verzendkosten + 30 cent voor verpakkingsmateriaal. Die worden toegevoegd aan je Cardmarket saldo, zodra jij aangeeft de bestelling verzonden te hebben. Je moet inderdaad zelf de verzending regelen. Ik weeg mijn enveloppen altijd na. Als je postzegelcodes gebruikt weet PostNL van wie het afkomstig is dus krijg je een betaalverzoek als je te weinig hebt betaald. Als het me niet lukt om onder de voorgestelde verzendkosten te blijven laat ik dat de koper weten.
Persoonlijk maak ik alleen een filmpje van de envelop die ik in de brievenbus doe, dit heeft me in het verleden al eens gered omdat ik kon bewijzen de bestelling verstuurd te hebben terwijl de koper zei niets ontvangen te hebben. Er zijn mensen die overal fotos van maken, ook hier op Tweakers, maar ik heb geen waardevolle kaarten in de verkoop dus ik doe dat niet. Voor die paar cent is het me de moeite niet waard.
Ik dacht ook inderdaad om een filmpje te maken als ik het in de brievenbus stop. Ik wist niet of dat voldoende was.
Een koper kan extra betalen als de verzendkosten hoger uitvallen?
Of wordt dan de verkoop geannuleerd?
Worden die automatisch door cardmarket bepaald? Of bepaalt de koper dat zelf?
Je merkt het he? Ik heb best veel vragen.
Het zal vast een kwestie zijn van een paar keer gewoon doen.
Cardmarket neemt wel 4.5-5% fee . Op een order van 100 euro ben je dus 5 euro kwijt
Dat is op het moment dat blijkt dat het niet voldoende is?dfbt schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:28:
Je kan eventueel aangeven dat met Cardmarket verzending en vergoeding de transport niet gecoverd is bij koper. Maar meestal klopt het wel.
iemand koopt op CM via jou een artikel en krijgt automatisch verzendwijze toegekend (briefpost onder 25 euro) rekenen ze volgens mij 1.80 ofso voor . Online postzegel bij postnl kost 1.40 ofso en dan heb je 30-40 cent voor verzending. maar als jou pakketje boven 20 gram weegt, wordt hij gewogen bij postnl en krijg je berichtje dat je nog 1.40 euro extra moet betalen. maar dat is beetje grijs gebied. 1 kaart kan wel makkelijk.pokéfan schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:48:
[...]
Dat is op het moment dat blijkt dat het niet voldoende is?
Boven de 25 euro moet je sowieso track/trace meesturen en wordt t brievenbus pakket of normaal pakketje.
In mijn geval heb ik een keer gehad dat een koper na een x aantal dagen zei niets ontvangen te hebben. Hij had geklaagd bij support, ik had een filmpje waarop je zag dat ik de envelop in de brievenbus deed en we krijgen beiden ons geld gewoon. Maar aangezien ik geen waardevolle kaarten in de verkoop heb, gaat het om lage bedragen. Dan zijn ze wellicht iets coulanter. Bij hoge waardes zou ik wel het hele proces vastleggen dus het in de envelop/pakket doen, het dichtmaken en het opsturen.pokéfan schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:01:
[...]
Super.
Ik dacht ook inderdaad om een filmpje te maken als ik het in de brievenbus stop. Ik wist niet of dat voldoende was.
Een koper kan extra betalen als de verzendkosten hoger uitvallen?
Of wordt dan de verkoop geannuleerd?
Worden die automatisch door cardmarket bepaald? Of bepaalt de koper dat zelf?
Je merkt het he? Ik heb best veel vragen.
Het zal vast een kwestie zijn van een paar keer gewoon doen.
Cardmarket bepaalt zelf de verzendkosten op basis van waarde en gewicht. Een koper kan een andere verzendwijze selecteren maar deze kan niet goedkoper zijn dan wat Cardmarket bepaalt. Een koper kan bijvoorbeeld ipv briefpost een pakket kiezen en daarvoor betalen. In principe kost het jou als verkoper niks, behalve dat het van je rekening af gaat en het op Cardmarket aan je saldo (kosten voor gekozen verzendwijze + 30 cent) wordt toegevoegd.
Als de verzendkosten om wat voor reden dan ook hoger uitvallen kun je dit altijd aan een koper laten weten en ze vragen de extra kosten bij te betalen. Soms komt bijvoorbeeld een kaart + toploader en versteviging boven de 20 gram uit. Je kunt het risico lopen om met een postzegelcode van 20 gram te verzenden, dan zul je via mail een verzoek tot het betalen van extra kosten krijgen. Als je postzegels gebruikt en je geen afzender op de verzending zet krijgt de koper dit verzoek. In beide gevallen is betalen niet echt verplicht, maar wel zo netjes.
Laat je vragen maar komen, daar zijn we voor.
Bedankt voor je reactie.ChokingHazard schreef op woensdag 22 april 2026 @ 19:24:
[...]
In mijn geval heb ik een keer gehad dat een koper na een x aantal dagen zei niets ontvangen te hebben. Hij had geklaagd bij support, ik had een filmpje waarop je zag dat ik de envelop in de brievenbus deed en we krijgen beiden ons geld gewoon. Maar aangezien ik geen waardevolle kaarten in de verkoop heb, gaat het om lage bedragen. Dan zijn ze wellicht iets coulanter. Bij hoge waardes zou ik wel het hele proces vastleggen dus het in de envelop/pakket doen, het dichtmaken en het opsturen.
Cardmarket bepaalt zelf de verzendkosten op basis van waarde en gewicht. Een koper kan een andere verzendwijze selecteren maar deze kan niet goedkoper zijn dan wat Cardmarket bepaalt. Een koper kan bijvoorbeeld ipv briefpost een pakket kiezen en daarvoor betalen. In principe kost het jou als verkoper niks, behalve dat het van je rekening af gaat en het op Cardmarket aan je saldo (kosten voor gekozen verzendwijze + 30 cent) wordt toegevoegd.
Als de verzendkosten om wat voor reden dan ook hoger uitvallen kun je dit altijd aan een koper laten weten en ze vragen de extra kosten bij te betalen. Soms komt bijvoorbeeld een kaart + toploader en versteviging boven de 20 gram uit. Je kunt het risico lopen om met een postzegelcode van 20 gram te verzenden, dan zul je via mail een verzoek tot het betalen van extra kosten krijgen. Als je postzegels gebruikt en je geen afzender op de verzending zet krijgt de koper dit verzoek. In beide gevallen is betalen niet echt verplicht, maar wel zo netjes.
Laat je vragen maar komen, daar zijn we voor.
Ik denk dat ik het gewoon een paar keer gedaan moet hebben.
Het is nu nog het onbekende.
Ik ben marktplaats en vinted gewend, en dan krijg je een code en hoef je je verder nergens druk om te maken.
Fijn dat ik hier ook vragen over cardmarket mag stellen.
Hij staat wel op collectr.
Het is de Archaludon 107/142 van Stellar Crown
Hij heeft een stamp met Stellar Crown.
Het was ooit een promo bij aankoop van Pokémon.
Ik zie hem wel met een franse stamp maar geen engelse.
Is iemand beter in zoeken? Of zet ik hem onder een franse stamp?
https://www.cardmarket.co...udon-V5-SCR107?language=1pokéfan schreef op donderdag 23 april 2026 @ 19:59:
Ik heb een kaart die ik niet op cardmarket kan vinden.
Hij staat wel op collectr.
Het is de Archaludon 107/142 van Stellar Crown
Hij heeft een stamp met Stellar Crown.
Het was ooit een promo bij aankoop van Pokémon.
Ik zie hem wel met een franse stamp maar geen engelse.
Is iemand beter in zoeken? Of zet ik hem onder een franse stamp?
En dan Engelse taal kiezen.
Ja, dus gewoon onder de kaart met franse stamp zetten.AntraXxX schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:07:
[...]
https://www.cardmarket.co...udon-V5-SCR107?language=1
En dan Engelse taal kiezen.
Vreemd dat er zoveel verschil in prijs zit tussen cardmarket en collectr.
Wel 30 euro.
Ik dacht dat je pas geld kreeg op het moment dat de koper aangeeft dat het ontvangen en oke is.
Ik heb de kaarten opgestuurd, en dit bevestigd, en het lijkt nu of ik het geld al uit kan laten betalen.
Klopt dat?
onder 25 euro wel, pakketten met briefpost daaronder krijg je direct geld op je account en kan je het inderdaad laten uitbetalen.pokéfan schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 07:00:
Nog een kleine cardmarket vraag:
Ik dacht dat je pas geld kreeg op het moment dat de koper aangeeft dat het ontvangen en oke is.
Ik heb de kaarten opgestuurd, en dit bevestigd, en het lijkt nu of ik het geld al uit kan laten betalen.
Klopt dat?
Bedankt.dfbt schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:08:
[...]
onder 25 euro wel, pakketten met briefpost daaronder krijg je direct geld op je account en kan je het inderdaad laten uitbetalen.
Het is inderdaad onder 25 euro.
Ik krijg alleen een neutrale review op de verpakking.
Heel vreemd, ik had karton en veel tape gebruikt 🤷
Ik heb precies gedaan hoe cardmarket het aan heeft gegeven.
Kaarten apart in sleeve, papiertje er om heen en vastgeplakt met tape.
Sleeves op karton geplakt, met 2 stukjes tape en nog een kartonnetje er op.
Het kostte me een extra postzegel maar oke.
De koper zegt nu dat hij het jammer vind dat de sleeve was vast geplakt aan het karton, hierdoor beschadigd het snel met het er af halen
Hoe dan? Je rukt het toch niet los?
(Hopelijk word ik nu niet herkend hahaha)
maar goed je kan leren van feedback.
YouTube: How to Pack Your Cards
Alleen nog een stuk extra karton er boven op.
(Dat stond in de uitleg van cardmarket,op het filmpje doen ze dat niet). Het waren goedkope kaarten van 0,50 en 0,05, daar hoefde geen toploader bij
Uiteraard leer ik hier van.
Ik leerde het door aan te kopen en na enkele voorbeelden doe je je eigen ding.pokéfan schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 09:42:
Ik heb het dus precies zo gedaan als op het filmpje.
Alleen nog een stuk extra karton er boven op.
(Dat stond in de uitleg van cardmarket,op het filmpje doen ze dat niet). Het waren goedkope kaarten van 0,50 en 0,05, daar hoefde geen toploader bij
Uiteraard leer ik hier van.
Mijn postkantoor weigert mijn aangetekende zending bij twijfel, dus als ze vermoeden dat ik goederen verstuur.
Nu rij ik een eindje verder en die maken er geen punt van. Mijn zendingen blijven soms wel een 4tal dagen hangen bij de douane in het buitenland, vooral Italië en Duitsland.
Veel succes!
Dit doe ik ook altijd en heb hier nog nooit kritiek op gehad. Misschien beginnende verzamelaar die de sleeves nog gebruikt? Geen idee, maar ik vind het een beetje vreemd. Ik plak de sleeves altijd vast aan het karton zodat het niet gaat schuiven.pokéfan schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:11:
De koper zegt nu dat hij het jammer vind dat de sleeve was vast geplakt aan het karton, hierdoor beschadigd het snel met het er af halen
Hoe dan? Je rukt het toch niet los?
Gelukkig.ChokingHazard schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:58:
[...]
Dit doe ik ook altijd en heb hier nog nooit kritiek op gehad. Misschien beginnende verzamelaar die de sleeves nog gebruikt? Geen idee, maar ik vind het een beetje vreemd. Ik plak de sleeves altijd vast aan het karton zodat het niet gaat schuiven.
Ik begon al aan mezelf te twijfelen.
Ik heb bij de volgende verkoop toch maar een foto gestuurd hoe ik het wilde gaan versturen, met de vraag of dit zo oke was.
Deze koper vond het helemaal top.
De vorige koper, heeft ook alleen maar gekocht, en zelf niets verkocht.
Dat scheelt misschien ook nog.
De tip om zelf te kopen is ook een goede. Dan weet ik hoe anderen opsturen.
Al gezocht op het internet, maar die vragen echt de hoofdprijs.
Ben benieuwd of jullie tips hebben :-)
Cardmarket, beurzen (duurder), of stuur me een DM, ik heb wel wat bulk over dat ‘ie mag hebben. (Ben nu nog in Italie, volgende week weer terug).Protax schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:39:
Jullie enig idee waar ik leuke bulk kan scoren voor mijn zoon (7)? Mijn zoon vind het helemaal geweldig om bulk uit te zoeken en zijn Pokedex aan te vullen, beter gezegd hij is daar het liefst hele dagen mee bezig.
Ik heb van journey together een Meowscarada 018/159 met een glimmend plaatje.
Hoe weet ik of dit een cosmos holo is, of niet.
Ik twijfel of er van deze kaart een gewone versie, en gewone holo, een cosmos holo en een reverse holo is
Of is de gewone holo in dit geval de cosmos holo?
[ Voor 32% gewijzigd door pokéfan op 30-04-2026 10:29 ]
Ik heb ook een hele berg bulk voor je.Protax schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:39:
Jullie enig idee waar ik leuke bulk kan scoren voor mijn zoon (7)? Mijn zoon vind het helemaal geweldig om bulk uit te zoeken en zijn Pokedex aan te vullen, beter gezegd hij is daar het liefst hele dagen mee bezig.
Japans en engels.
Stuur maar een DM.
Verzendkosten zijn voor jou.
Er is ook een non holo variant van Meowscarada? cosmos holo is een promo kaart dus die kan je niet pullen uit een gewone pack als dat helpt, die van Meowscarada komt uit een blister dacht ik. Verder is cosmos holo meestal met een soort planeetjes of sterren en de reverse holo heeft hetzelfde energy patroon over het tekst gedeelte als de reverse van de gewone kaarten uit de journey together set.pokéfan schreef op donderdag 30 april 2026 @ 10:06:
Ik heb weer een vraag over holo kaarten.
Ik heb van journey together een Meowscarada 018/159 met een glimmend plaatje.
Hoe weet ik of dit een cosmos holo is, of niet.
Ik twijfel of er van deze kaart een gewone versie, en gewone holo, een cosmos holo en een reverse holo is
Of is de gewone holo in dit geval de cosmos holo?
Non holo varianten van een holo kaart komen bij mijn weten meestal uit battle decks.
Dank je wel!stefjepayuta schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:40:
Dit is overduidelijk een Cosmos holofoil.
Waar zie je dit zo zeker aan?
Bij een normale holofoil is dit egaal.
Maar er is zoveel meer qua structuur, ik link een filmpje:
YouTube: All 39 Pokémon Card Holo Patterns Explained
[ Voor 48% gewijzigd door stefjepayuta op 02-05-2026 20:49 ]
Dat moet m in de leeftijd zitten (en misschien in de enthousiasme van papa :-) die van mij is sinds Koningsdag ook helemaal fan van pokemonkaarten en wordt 15 mei ook 7 jaar. Je raad t al, wij zijn ook opzoek naar een bulk kaarten, dus mocht iemand nog een goede tip hebben, dan houd ik mij ook aanbevolen.Protax schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:39:
Op Cardmarket.com (zie deze link: https://www.cardmarket.co...Lots/100-random-Uncommons) kun je bijvoorbeeld "100 random uncommons" krijgen voor ~€2,50 excl. verzendkosten. Sommige Nederlandse aanbieders hebben er enkele 100'en, dan kun je bijv. zeggen ik pak er gelijk 500 in één keer om zo maar één keer verzendkosten te betalen.
Ik weet niet als ik hier goed zit.
Ik zit erover te denken om te beginnen met het verzamelen van Pokémon-kaarten, maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet starten. Ik zie online dat het tegenwoordig best een dure hobby kan zijn, wat me een beetje tegenhoudt.
Aan de andere kant lijkt het me juist als hobbyist nog steeds erg leuk, zeker als je het een beetje binnen een budget houdt. Ik heb zelf nog geen ervaring met verzamelen, alleen wat algemene informatie opgezocht online.
Hebben jullie tips voor een beginner? Waar kan ik het beste beginnen, en hoe hou je het leuk zonder dat het meteen heel duur wordt?
Alvast bedankt!
Mand versie: bepaal een doel.llovesoccerx7 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:02:
Aan de andere kant lijkt het me juist als hobbyist nog steeds erg leuk, zeker als je het een beetje binnen een budget houdt. Ik heb zelf nog geen ervaring met verzamelen, alleen wat algemene informatie opgezocht online.
Hebben jullie tips voor een beginner? Waar kan ik het beste beginnen, en hoe hou je het leuk zonder dat het meteen heel duur wordt?
Alvast bedankt!
Minder mand: Volledige sets sparen is erg prijzig, zeker als je alle secret rares wilt verzamelen. Bedenk voor jezelf of je bijvoorbeeld één Pokemon wilt verzamelen (kan ook duur zijn, maar in het begin nog betaalbaar). Of bijvoorbeeld een specifieke generatie. Mijn zoontje heeft een Pokedex (1000+ verschillende pokemon). Die heeft iedere Pokemon 1x in een map zitten, over het algemeen goedkope kaarten, en zo af en toe een mooie, wat duurdere kaart.
Mijn huidige project is bv een Pokemon RBY binder, wat eigenlijk een walkthrough is van Pokemon Red/Blue/Yellow, met kaarten.
Als je een doel hebt, kun je van daaruit gaan beginnen verzamelen, en nog een beetje in de hand houden.
Duidelijk! Ik zag het ja dat elke set wel duren heeft dus dat kan lastig worden. Ik ga even verder in lezen en kijken wat het plan wordt voordat ik begin!Ypho schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:26:
[...]
Mand versie: bepaal een doel.
Minder mand: Volledige sets sparen is erg prijzig, zeker als je alle secret rares wilt verzamelen. Bedenk voor jezelf of je bijvoorbeeld één Pokemon wilt verzamelen (kan ook duur zijn, maar in het begin nog betaalbaar). Of bijvoorbeeld een specifieke generatie. Mijn zoontje heeft een Pokedex (1000+ verschillende pokemon). Die heeft iedere Pokemon 1x in een map zitten, over het algemeen goedkope kaarten, en zo af en toe een mooie, wat duurdere kaart.
Mijn huidige project is bv een Pokemon RBY binder, wat eigenlijk een walkthrough is van Pokemon Red/Blue/Yellow, met kaarten.
Als je een doel hebt, kun je van daaruit gaan beginnen verzamelen, en nog een beetje in de hand houden.
500uncommons 19euro waarvan 6,20 verzendkosten is dat redelijk? Voor de eerste keer bulk proberen te kopen.AntraXxX schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:21:
@Protax en @cas90
Op Cardmarket.com (zie deze link: https://www.cardmarket.co...Lots/100-random-Uncommons) kun je bijvoorbeeld "100 random uncommons" krijgen voor ~€2,50 excl. verzendkosten. Sommige Nederlandse aanbieders hebben er enkele 100'en, dan kun je bijv. zeggen ik pak er gelijk 500 in één keer om zo maar één keer verzendkosten te betalen.
Ik denk dat het best redelijk is, maar als tip om je op weg te helpen en zoals hierboven ook —> wat is je doel om met die 500 commons te gaan doen?llovesoccerx7 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 23:31:
[...]
500uncommons 19euro waarvan 6,20 verzendkosten is dat redelijk? Voor de eerste keer bulk proberen te kopen.
Anders zit je wellicht met een (overweldigende) stapel waarvan je na twee dagen denkt “wat moet ik ermee” 🙂.
Nu alleen nog de logistics... Hij spaart en koopt dan een booster of losse kaarten op de beurs en ik zit in de positie dat er best wat geld beschikbaar is voor leuke hobbies. Mijn zoontje stelde voor om 1:3 te doen, elke euro die hij er aan uitgeeft, doe ik er 3. Hoe doen jullie dit?
Ik zie al wat eerdere vragen voorbij komen over bulk kopen e.d. om een start te maken. Ons idee nu is eerst de pokedex vol krijgen en dan langzaamaan de commons vervangen door de kaarten die we echt mooi vinden.
tja...
Ik vind dat redelijk veel, maar dat kan ook komen omdat ik al jaren geen bulk heb gekocht. Nadeel is dat je niet weet wat voor bulk je krijgt (oud/nieuw/dubbelen etc).llovesoccerx7 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 23:31:
[...]
500uncommons 19euro waarvan 6,20 verzendkosten is dat redelijk? Voor de eerste keer bulk proberen te kopen.
Ik zou bijna zeggen, kom een keer langs op een ruilmiddag in de winkel waar ik vaak zit, en graaf lekker door mijn bulk dozen heen
Ik begin met een pokedex vandaar de bulk eerst en vandaar uit verder zoeken naar losse kaarten.AntraXxX schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 09:27:
[...]
Ik denk dat het best redelijk is, maar als tip om je op weg te helpen en zoals hierboven ook —> wat is je doel om met die 500 commons te gaan doen?
Anders zit je wellicht met een (overweldigende) stapel waarvan je na twee dagen denkt “wat moet ik ermee” 🙂.
Ik woon in het noorden dus dat zal vast niet in de buurt zitten🤪Ypho schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 10:26:
[...]
Ik vind dat redelijk veel, maar dat kan ook komen omdat ik al jaren geen bulk heb gekocht. Nadeel is dat je niet weet wat voor bulk je krijgt (oud/nieuw/dubbelen etc).
Ik zou bijna zeggen, kom een keer langs op een ruilmiddag in de winkel waar ik vaak zit, en graaf lekker door mijn bulk dozen heen
Voor mezelf heb ik het plan bedacht om drie mappen aan te schaffen en de eerste drie series Pokemon te verzamelen uit het Red/Blue tijdperk, gold/Silver en Crystal. Wel uit de verschillende/modernere sets, anders is het volgens mij niet te betalen
Vind het wel een goede tip om een doel te hebben, ook voor m'n zoontje.
Plan voor nu is om wat bulk kaarten aan te schaffen, sorteren en verdelen. Zodat we wel allebei onze eigen kaarten hebben.
Zitten jullie toevallig in Zwolle? Daar zijn wel een aantal liefhebbers winkels volgensmij.
Noord-west voor mij (komend weekend pre-release in Heerhugowaard). Maar het "noorden" (Groningen/Friesland) inderdaad niet in de buurtllovesoccerx7 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:03:
[...]
Ik begin met een pokedex vandaar de bulk eerst en vandaar uit verder zoeken naar losse kaarten.
[...]
Ik woon in het noorden dus dat zal vast niet in de buurt zitten🤪
Zwolle is nog wel te doen voor mij. Inmiddels wat bulk ingekocht. Ik wil toch graag zelf ook iets openen als starter. Ik weet het is duur maar puur het idee eenmalig. Ik kan hier alleen de phantasmal flames ETB voor 110,- krijgen in de regio. Weet niet als deze überhaupt de moeite waard is?cas90 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:37:
M'n zoontje heeft nog geen doel of plan, anders dan zoveel mogelijk verschillende Pokemonkaarten, liefst glimmende kaarten te verzamelen. Zal hem eens vragen wat hij graag wil/doel wordt.
Voor mezelf heb ik het plan bedacht om drie mappen aan te schaffen en de eerste drie series Pokemon te verzamelen uit het Red/Blue tijdperk, gold/Silver en Crystal. Wel uit de verschillende/modernere sets, anders is het volgens mij niet te betalen
Vind het wel een goede tip om een doel te hebben, ook voor m'n zoontje.
Plan voor nu is om wat bulk kaarten aan te schaffen, sorteren en verdelen. Zodat we wel allebei onze eigen kaarten hebben.
Zitten jullie toevallig in Zwolle? Daar zijn wel een aantal liefhebbers winkels volgensmij.
[ Voor 12% gewijzigd door llovesoccerx7 op 07-05-2026 01:38 ]
Als je "iets" wilt openen, maar niet uit maakt wat, zou ik kijken voor Perfect Order. Dat is een enorm populaire set, en is vaak bij Bol ook nog verkrijgbaar voor 60 euro per ETB.llovesoccerx7 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 01:24:
[...]
Zwolle is nog wel te doen voor mij. Inmiddels wat bulk ingekocht. Ik wil toch graag zelf ook iets openen als starter. Ik weet het is duur maar puur het idee eenmalig. Ik kan hier alleen de phantasmal flames ETB voor 110,- krijgen in de regio. Weet niet als deze überhaupt de moeite waard is?
:strip_exif()/f/image/bSBlwZEFmXj0BjeMigVYU15Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9JzrXpRFNzoUikIIz4GM74g4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/l6hkQ0C1m9vgdpTFS4eCF1jT.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PWp32kgMAAHusLFbCjCvwNw7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/En4ppPg4Yhu4HJ2t4OpcwnAJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SfZMWyWuJ2nVCs4jVqLMwMa9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BO40MgJjcjoCPViw9VKvn8cA.jpg?f=fotoalbum_large)