Het grote Pokémon Topic - Deel Drie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
G_Dragon schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:14:
Oké ik kan niet meer terug, mijn vrouw heeft zojuist Pokémon Fire Red gekocht op de Switch 2 als cadeautje..
En nu koop je voor haar LeafGreen als kadootje :*)

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:58
Ondertussen heeft The Pokemon Company reclame in Tokyo Station geplaatst voor de Pokemon Presents op vrijdag:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HBzBNMzaMAAH3h5?format=jpg&name=medium

Ja inderdaad ze hebben voor elke Pokemon een logo gemaakt voor de 30ste verjaardag van de franchise.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q3bD4FmL/IMG-7331.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/d4H56QxS/IMG-7330.jpg

• groceryl1st
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:03
JackAvery schreef op maandag 23 februari 2026 @ 07:24:
Ondertussen heeft The Pokemon Company reclame in Tokyo Station geplaatst voor de Pokemon Presents op vrijdag:

[Afbeelding]

Ja inderdaad ze hebben voor elke Pokemon een logo gemaakt voor de 30ste verjaardag van de franchise.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oke dat is wel vet. :D Hopelijk verzamelt iemand al deze afbeeldingen (zal wel een mega-uitdaging zijn).

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
groceryl1st schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:37:
[...]

Oke dat is wel vet. :D Hopelijk verzamelt iemand al deze afbeeldingen (zal wel een mega-uitdaging zijn).
hier heb je ze allemaal:

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• groceryl1st
Treehouse preview van Pokopia
EDIT: Even kort gekeken, maar ik moet zeggen dat ik het vrij saai vind. Net als met Animal Crossing vind ik het te langzaam gaan. Eén game minder om FOMO over te voelen. :9

[ Voor 36% gewijzigd door groceryl1st op 25-02-2026 16:15 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:58

Zerora

Ik Henk 'm!

whahas schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:14:
Aanpassing 2, 2 citaten uit de faq:
"Online play is not supported."
"Pokémon FireRed Version and Pokémon LeafGreen Version will be available as digital software in Nintendo eShop. The games will not receive physical releases."
Online play not supported is wel een gemiste kans. Zelf dat niet toegevoegd. Geen battles/trade met vrienden en dus waarschijnlijk ook geen Pokemon Home ondersteuning. Dat vind ik die 20 euro al helemaal niet waard dan. Als dat soort dingen er wel in hadden, gezeten had ik het nog overwogen.

Verder wel benieuwd wat ze morgen gaan tonen....

[ Voor 3% gewijzigd door Zerora op 26-02-2026 21:51 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:39
Ja, ik ook!

Ik was zó benieuwd dat ik al op Youtube op de officiële kanalen ben gaan kijken of de video al klaar staat, zodat ik er naar kon linken in dit onderwerp.
Alleen op het moment dat ik type, donderdag 26 februari rond 22:42, kan ik nog niet zien welke video er klaar staat voor morgenmiddag.

Ik had willen linken naar de USA, de UK en de NL versie, maar dat gaat me nu dus niet lukken. Ach ja, het zal mensen wel bereiken en ik kan morgenmiddag rond 14:00 misschien nog wel een poging wagen om een link te delen naar de video!

Aangezien Pokémon Pokopia zijn eigen (met Super Mario Bros. Wonder) Nintendo Treehouse heeft gehad, verwacht ik dat Pokémon Presents morgen slechts kort stil zal staan bij dat spel, waardoor er meer ruimte is voor alle andere zaken zoals Pokémon Champions!
Ja, ook ik verwacht dat ze zullen aankondigen dat de 10e generatie eind dit jaar zal komen, maar veel meer dan 1 filmpje met wat uitleg van de namen zal dat niet zijn. Ik verwacht niet eens echte gameplay van die spellen.

Ik zit wel lekker in de #hype, dus ik ga morgen tóch kijken, ondanks dat Pokémon Presents heel veel materiaal bieden die voor mij minder interessant zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door whahas op 26-02-2026 22:47 . Reden: Twee alinea's toegevoegd. ]

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtKoCoA8j0OSfjzIqpR0OmK0HHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sn7aZmOvj8vvnk2iZxZNly1i.jpg?f=fotoalbum_large
Junichi Masuda shares a special message:

February 27, 1996.

The day the video games "Pokémon Red and Green" were released in Japan. The day "Pokémon" was born into this world.

Everything about Pokémon started here.
30 years since that day.

Pokémon has been able to grow this much thanks to the support of fans worldwide and the backing of so many people. We are truly grateful.

"PokéPark Kanto" started from our feelings of gratitude to you all.

What should we do to make everyone happy? What kind of place is a location where everyone can gather and have fun? What kind of world is it? From there, we arrived at the idea of "creating a world where Pokémon actually exist."
Whether you have already visited or will visit in the future, we would be delighted if you could enjoy a world where Pokémon "are."

We want everyone to enjoy the world of Pokémon. That feeling will remain unchanged.

We would be happy to continue walking forward together with all of you.

February 27, 2026
Junichi Masuda

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:08
Ik verwacht wel een Gen10 en wat basic gameplay, zeker omdat G10 eigenlijk al een jaar te laat zou zijn. Geeft niet, hopelijk ziet het er allemaal goed uit en is het switch2 only.
Champions zien we wel, verwacht ik ergens in April/mei

Verder de verwachte Unite/TCG/Go spulletjes en dan heb je het wel weer gehad.

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:10
Akaendra schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:21:
Ik verwacht wel een Gen10 en wat basic gameplay, zeker omdat G10 eigenlijk al een jaar te laat zou zijn. Geeft niet, hopelijk ziet het er allemaal goed uit en is het switch2 only.

Iets zegt me dat we nog wat over de GameCube games gaan horen. Tijdens de release van de Switch 2 was al confirmed dat die naar Online komen.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

G_Dragon schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:14:
[Afbeelding]

"Pokémon has been able to grow this much thanks to the support of fans worldwide and the backing of so many people. We are truly grateful."
Nu nog luisteren naar wat je fans willen ipv troep zoals Legends Z-A serveren. Verder waren het inderdaad 30 mooie Pokemon jaren.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Zerora schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:32:
[...]

Nu nog luisteren naar wat je fans willen ipv troep zoals Legends Z-A serveren. Verder waren het inderdaad 30 mooie Pokemon jaren.
Mee eens, want dat spel moet ik nog steeds uitspelen. Ik weet al niet eens meer wanneer ik voor het laatst een Pokémon spel na release niet in een keer heb uitgespeeld. Volgens mij nog nooit..

Voor wie willen gaan kijken:

• whahas
Ah, @G_Dragon is me voor!
Ik ben nog aan het beslissen welke stream ik ga kijken. Misschien dat ik deze keer de tv er eens niet voor aanzet, aangezien ik deze keer toch in mijn eentje kijk.
De Nederlandse stream zodat ik europrijzen krijg?
De Amerikaanse stream zodat ik Engelse voice over krijg?
De Engelse stream zodat... waar was die ook alweer nuttig voor?

Keuzes maken de Mens

• whahas
Lynix schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:02:
[...]

Iets zegt me dat we nog wat over de GameCube games gaan horen. Tijdens de release van de Switch 2 was al confirmed dat die naar Online komen.
Tsja, Pokémon Colosseum met online (nee, het origineel had geen online!) zit compleet in het vaarwater van Pokémon Champions. XD Gale of Darkness schijnt betere singleplayer te hebben en heb ik nooit gespeeld, dus die zou ik wel opstarten. Welke andere Gamecube games vergeet ik die je terug wil zien?

Keuzes maken de Mens

• whahas
Akaendra schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:21:

Ja, als de tiende generatie van Pokémon ook nog uit gaat komen voor de eerste Nintendo Switch doet dat ook iets met mijn verwachtingen voor het spel.
Ze mogen er van mij zelfs 5 jaar over gaan doen met een generatie, alleen dan zou meer dan twee dlc misschien wel leuk zijn. Derde versies speelde ik nooit (Ultra Moon is beter dan Moon zolang je Moon niet gespeeld had), maar dat je nu de 'derde versie' in de vorm van dlc krijgt bij Pokémon blijf ik best gaaf vinden.
Goed, eerst eens kijken wat de main game precies voor iets gaat worden!

Ik weet vooral goed wat ik niet wil, dus misschien komen ze opeens met allerlei zaken waarvan ik niet wist dat ik het wilde. Dat zou gaaf zijn!

Keuzes maken de Mens

• Sir_Lion
  • Nu online
whahas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:16:
Ah, @G_Dragon is me voor!
Ik ben nog aan het beslissen welke stream ik ga kijken. Misschien dat ik deze keer de tv er eens niet voor aanzet, aangezien ik deze keer toch in mijn eentje kijk.
De Nederlandse stream zodat ik europrijzen krijg?
De Amerikaanse stream zodat ik Engelse voice over krijg?
De Engelse stream zodat... waar was die ook alweer nuttig voor?
Voordeel van de UK stream is doorgaans dat die minder crash gevoelig is.
Al vaker gehad dat de US streams van bijv. Nintendo Directs problemen had, terwijl die van de UK dat gewoonweg niet had.

• whahas
Zerora schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:32:
[...]

Ze gaan tijdens Pokémon Presents natuurlijk ook veel terug kijken. Het probleem met Z-A is wel dat het goed verkocht...:
"As of December 31, 2025, the game has sold 12.3 million copies, including 8.41 million on the Switch and digitally on the Switch 2 combined, as well as 3.89 million physically on the Switch 2."
Bron: Verkoop op Wikipedia

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
23 animatiefilms, meer dan 1.300 televisie-afleveringen en speelkaarten die voor miljoenen over de toonbank gaan: Pokémon is na 30 jaar zo wijdverspreid.

• Akaendra
Legends Z-A was op zich niet heel erg slecht, DLC was alleen niet veel soeps.
Maar we gaan het zien over een kwartiertje

Heb wel wat concept art 'leaks' gezien, en als dat waar is dan ziet er het iig goed uit, maar we nemen alles met een korreltje zout.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-03 19:25
Hopelijk nemen ze de tijd voor gen 10, liever wat langer wachten en is wat meer tijd en geld pompen in de mainline games, zodat het niet het fiasco wordt als scarlet & violet.
Wacht dan met liefde een jaar langer.

Playstation 5

• whahas
Ik vind Pokémon Violet een goed spel... op de Nintendo Switch 2....

Keuzes maken de Mens

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Daar is de eerste gimmick al. Begint goed |:(

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Pokemon XD Gale of Darkness naar de Gamecube NSO. Heel tof.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Pokemon FireRed/LeafGreen heeft wel Pokemon Home support.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:09
Zerora schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:12:
Pokemon FireRed/LeafGreen heeft wel Pokemon Home support.
Nu nog niet, in de toekomst.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Gen 10 ziet er zoooo goed uit

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:40
Gen10 weet indruk te maken.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Pokemon Winds en Pokemon Waves dus. Omgevingen zien er voor de verandering eens goed uit. Jammer dat de release pas in 2027 is. Hopelijk vroeg in het jaar, zodat we niet te lang hoeven te wachten.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

• whahas
Zerora schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:26:
Pokemon Winds en Pokemon Waves dus. Omgevingen zien er voor de verandering eens goed uit. Jammer dat de release pas in 2027 is. Hopelijk vroeg in het jaar, zodat we niet te lang hoeven te wachten.
Ik had niet eens door dat het dit jaar niet was!

Keuzes maken de Mens

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:35
Eventjes in de spoiler voor de zekerheid.
spoiler:
Vinden jullie de wolk rechts niet heelveel op een gyrados lijken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-0APUXgYtCyAoOUF9aDtOvnrrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5X8KhUuFQVaScOrnT0yHFbj.jpg?f=fotoalbum_large

Of zal het een andere pokemon zijn :)

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:40
We krijgen over een week een leuke spin-off dus gen10 in 2027 is prima.

• Akaendra
Gen10 ziet er goed uit, goed ook dat het pas 2027, vermoed ook dat het begin 2027 gaat zijn, maar wie weet.

Pokopia ziet er, ondanks de game key card toch wel redelijk diepgaand uit, toch in de gaten houden.

• Sir_Lion
  • Nu online
We hebben dit jaar dus in ieder geval FRLG, XD: Gale of Darkness, en Colosseum op NSO, en Pokopia.

Er is voldoende vermaak om de tijd te overbruggen. Gaat wel veel geduld kosten!

• whahas
Sir_Lion schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:37:
We hebben dit jaar dus in ieder geval FRLG, XD: Gale of Darkness, en Colosseum op NSO, en Pokopia.

Er is voldoende vermaak om de tijd te overbruggen. Gaat wel veel geduld kosten!
Is Colosseum bevestigd dan? Zat niet in Pokémon Presents!

Keuzes maken de Mens

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Nylato schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:33:
Eventjes in de spoiler voor de zekerheid.
spoiler:
Vinden jullie de wolk rechts niet heelveel op een gyrados lijken?
[Afbeelding]

Of zal het een andere pokemon zijn :)
spoiler:
Het lijkt zeker op een Pokemon met een slang/draak-achtige body. Misschien Gyarados, misschien iets anders. Ik heb wel het vermoeden dat we gezien die vorm van de wolk ook de lucht in kunnen, gezien de vele air shots die hebben gehad van de omgeving. Dus Winds (= de lucht in) en Waves (= het water in/onderwater).

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

whahas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:45:
[...]

Bedoeld @Sir_Lion niet Pokemon Champions??

• Akaendra
Champions ia april, maar is meet de toekomst van VGC/Competitive mocht je dat willen.

Concept art leak was dus echt voor zover, maar lijkt dus gebaseerd op iets als Indonesia, dus zullen ook wel wat beestjes naar voren komen die evolueren in mythische beesten etc :)

• Sir_Lion
  • Nu online
whahas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:45:
[...]

Colosseum was bevestigd toen GameCube spellen waren aangekondigd. Vorig jaar dus al.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:20
Ik vindt het wel raar als ze XD gale of darkness voor colloseum uitbrengen. Was XD niet soortvan de opvolger van colloseum?

• whahas
Sir_Lion schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:52:
[...]

Colosseum was bevestigd toen GameCube spellen waren aangekondigd. Vorig jaar dus al.
Alleen het is dus nog niet beschikbaar, maar wordt dus beschikbaar in maart 2026 voor de Nintendo Switch 2, tegelijkertijd met Pokémon Gale of Darkness XD?
Die laatste nooit gespeeld, omdat ik de singleplayer van Pokémon Colosseum niet leuk vond. Ik speel Pokémon vooral voor de multiplayer.

Keuzes maken de Mens

• whahas
Ik vond deze Pokémon Presents minder onaangenaam dan voorgaande presentaties, omdat de segmenten korter waren, maar wat er gepresenteerd werd vond ik dan weer magertjes.
Van alles en nog wat is aan bod gekomen, maar het blijven echt vooral aankondigingen. Mja, het heet dus ook 'Pokémon Presents'.

Ik vind het vooral storend dat het er zo weinig in-game gameplay getoond werd. Het zijn allemaal van die filmpjes die weinig zeggen over de spellen zelf. Bij Pokémon Pokopia gingen ze wat de diepte in, maar die had al een Treehouse en komt binnenkort al uit.

Ik vind het ook vervelend dat ik nu nog steeds niet weet wat het verdienmodel wordt van Pokémon Champions terwijl dat spel in april al uitkomt voor de Nintendo Switch 2.

Keuzes maken de Mens

• Akaendra
whahas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:04:
Ik vond deze Pokémon Presents minder onaangenaam dan voorgaande presentaties, omdat de segmenten korter waren, maar wat er gepresenteerd werd vond ik dan weer magertjes.
Van alles en nog wat is aan bod gekomen, maar het blijven echt vooral aankondigingen. Mja, het heet dus ook 'Pokémon Presents'.

Ik vind het vooral storend dat het er zo weinig in-game gameplay getoond werd. Het zijn allemaal van die filmpjes die weinig zeggen over de spellen zelf. Bij Pokémon Pokopia gingen ze wat de diepte in, maar die had al een Treehouse en komt binnenkort al uit.

Ik vind het ook vervelend dat ik nu nog steeds niet weet wat het verdienmodel wordt van Pokémon Champions terwijl dat spel in april al uitkomt voor de Nintendo Switch 2.
Free/Paid Battlepass als ik Twitter mag geloven, maar eerst de setup maar eens zien. Sowieso zelf niet de grootste fanaat van Battlepasses, vaak te hoog pay2win gehalte.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Iemand FireRed of LeafGreen al op z’n Switch staan? Twijfel heel erg om hem te halen, maar wil toch even zeker weten of het fullscreen is of niet.

per aspera ad astra

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:20
LAD93 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:39:
Iemand FireRed of LeafGreen al op z’n Switch staan? Twijfel heel erg om hem te halen, maar wil toch even zeker weten of het fullscreen is of niet.
4:3 verhouding dus 2 zwarte balkjes naast het beeld. Wel echt zwart en niet zoals bij de nso emulators

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YBjmit7JNQifvxAQ8dsotJ1rUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhpyY8jKIvxaxAbBQgLike0o.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 27-02-2026 19:14 ]

• Elchimo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-02 23:16
Iemand weet of we in nederland ook de jukebox kunnen krijgen?

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPYQcBZhDwEeT_C9IBVqMmX6YoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVINAMNljhTA7ZxH4aoPjyD9.jpg?f=fotoalbum_large

*O*

• Sir_Lion
  • Nu online
Het nederlands is zo cringe...

"bejaagd"...

• groceryl1st
Misschien was mijn stream van slechte kwaliteit maar ik vond Gen 10 er niet veel beter uitzien dan Legends Z-A. Dat het pas uitkomt in 2027 is wel positief.

Verder leuk om te horen dat FireRed & LeafGreen de event tickets krijgen. :D Ik vond de rest van de Presents niet heel spannend. Ik kijk uit naar Champions maar dat is het ook wel een beetje.

• Stylze
  • Laatst online: 09-03 19:25
groceryl1st schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:02:
Misschien was mijn stream van slechte kwaliteit maar ik vond Gen 10 er niet veel beter uitzien dan Legends Z-A. Dat het pas uitkomt in 2027 is wel positief.

Verder leuk om te horen dat FireRed & LeafGreen de event tickets krijgen. :D Ik vond de rest van de Presents niet heel spannend. Ik kijk uit naar Champions maar dat is het ook wel een beetje.
Mja het ziet er qua omgevingen wel beter uit maar de pokemon vooral in het water waren weer met erg weinig details etc.
Wel goed dat ze nog even de tijd nemen en niet pushen voor een release dit jaar, maar vraag we af of het echt baanbrekend gaat worden.

Playstation 5

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
groceryl1st schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:02:

Persoonlijk denk ik dat je de trailer dan nog een keer moet bekijken, want zo grafisch als we bij Gen 10 zagen heeft Pokémon er nog nooit uitgezien..

Deze vergelijkingen alleen al met Pokémon Scarlet & Violet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ds82I3nfg9wFFu9QlbnuqIM9_VE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXEYM005WnDX3kHC30056qn4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yxvAb47FgEBayXXNtFdJBxVO_U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ofnx7YYcCsrJ2yiMhrYJMeH6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suUFRoxpdEch-HF0vmTa-9hmo9Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9jUPReuFtrMHO86VdvIK4Le.jpg?f=fotoalbum_tile
Pokémon Z-A is grafisch een heel slecht spel in mijn ogen, helemaal nadat we Pokémon Scarlet & Violet gewend waren.

• whahas
Wauw, zelfs die Pokéball is schitterend! Bedankt voor het delen!

Ik zat op de website van Nintendo, maar daar staat bijzonder weinig:
Pokémon Winds op Nintendo.com
Pokémon Champions heeft op Nintendo.com nog steeds géén datum!

Het Tweakers nieuws over Winds and Waves vond ik een beetje laat en een beetje lang.

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
whahas schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:19:
Wauw, zelfs die Pokéball is schitterend! Bedankt voor het delen!

Ik zat op de website van Nintendo, maar daar staat bijzonder weinig:
Pokémon Winds op Nintendo.com
Pokémon Champions heeft op Nintendo.com nog steeds géén datum!

Het Tweakers nieuws over Winds and Waves vond ik een beetje laat en een beetje lang.
Ja ik kon voor het onderwerp van [Switch 2] Pokémon Winds & Waves ook nog niet heel veel informatie vinden. Maar er zal dit jaar vast wel meer bekend worden!

Data miners hebben in de data van Pokémon Fire Red nu ook compatibility gevonden naar Pokémon Ruby, Sapphire en Emerald. Dit hoeft niks te betekenen maar die data zit er natuurlijk niet voor niks in :p

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
G_Dragon schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:44:
[...]

Ja ik kon voor het onderwerp van [Switch 2] Pokémon Winds & Waves ook nog niet heel veel informatie vinden. Maar er zal dit jaar vast wel meer bekend worden!

Data miners hebben in de data van Pokémon Fire Red nu ook compatibility gevonden naar Pokémon Ruby, Sapphire en Emerald. Dit hoeft niks te betekenen maar die data zit er natuurlijk niet voor niks in :p
Zat die compatibiliteit er niet al in omdat de originele FR/LG ook de data voor alle Pokémon uit die generatie bevatte? Of is het verdere compatibiliteit die specifiek voor de Switch versie is?

• whahas
Er is tóch wat meer bekend over Pokémon Champions, op de officiële website:
https://champions.pokemon.com/en-us/

Natuurlijk zijn daar inmiddels ook youtube videos over, dus je kan ook daar kijken.

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Het gaat hier wel lekker met Pokémon Fire Red, beetje aan het trainen in Viridian Forest;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCob7bx0xHbUsfUr4IUIg29q9Q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqdYo7bkWzs7Cg29D9F5NYZv.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe bevalt het jullie om weer terug te gaan naar het oude en de moeilijkere spellen? Eindelijk verlost van die verplichte Exp-Share oOo

[ Voor 212% gewijzigd door G_Dragon op 28-02-2026 15:58 ]

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-03 19:08
Toch overstag gegaan en Fire Red gekocht. Even opgestart en meteen heerlijk nostalgisch maar het is wel weer even wennen na het spelen van ROM-hacks die bomvol quality-of-life-verbeteringen zitten. Vraag me af of ik het echt ga spelen zoals vroeger 🙈

Gisteren ook met verbazing op YouTube zitten kijken naar mensen die blijven resetten voor een shiny starter. Ieder z’n hobby natuurlijk… maar zes uur lang je game opnieuw opstarten? 😅

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

De namen van Winds en Waves waren al eerder gelekt en blijkbaar dus uitgekomen.
Nu de vraag welke gelekte info nog meer waar is. Er wordt gesproken over een Rebirth mechanic.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Zerora schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 17:25:
De namen van Winds en Waves waren al eerder gelekt en blijkbaar dus uitgekomen.
Nu de vraag welke gelekte info nog meer waar is. Er wordt gesproken over een Rebirth mechanic.

[YouTube: New Mechanic REBIRTH! HUGE Leak Update for Pokemon Winds and Waves!]
Ja klopt dat is al heel lang geleden een keer gebeurd, je hebt toch niet onder een steen geleefd? :+

Ben benieuwd wat die rebirth mechanic gaat zijn :)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

G_Dragon schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 17:37:
[...]
Ja klopt dat is al heel lang geleden een keer gebeurd, je hebt toch niet onder een steen geleefd? :+
Nee hoor. Alleen geen aandacht aan gegeven, want leak.
Ben benieuwd wat die rebirth mechanic gaat zijn :)
Ja, ik ook. Het klinkt tof, maar het is wel weer het zoveelste mechanic. Ik ben geen fan van al die gekke mechanics. Mega evolutions, X of Y forms, Z-moves, Dynamaxing, Teracrystaldinges. Het had van allemaal niet gehoeven.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Zerora schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 17:56:
[...]
Nee hoor. Alleen geen aandacht aan gegeven, want leak.

[...]
Ja, ik ook. Het klinkt tof, maar het is wel weer het zoveelste mechanic. Ik ben geen fan van al die gekke mechanics. Mega evolutions, X of Y forms, Z-moves, Dynamaxing, Teracrystaldinges. Het had van allemaal niet gehoeven.
Ik vind mega tot nu toe nog het mooiste, de rest ben ik eerlijk gezegd ook geen grote fan van :)

In ander nieuws; Je mag blijkbaar geen rare namen aan je rivaal geven, het is geen upgrade maar een downgrade op de Switch 2 al ik deze tweet zo lees.

• Alekz87
  • Laatst online: 09-03 14:55
G_Dragon schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 01:00:
Het gaat hier wel lekker met Pokémon Fire Red, beetje aan het trainen in Viridian Forest;

[Afbeelding]

Hoe bevalt het jullie om weer terug te gaan naar het oude en de moeilijkere spellen? Eindelijk verlost van die verplichte Exp-Share oOo
Oud: helemaal top
Moeilijker?: kan deze games dromen. Walk in the park ondertussen na 30 jaar.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Alekz87 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 18:53:
[...]

Oud: helemaal top
Moeilijker?: kan deze games dromen. Walk in the park ondertussen na 30 jaar.
Haha ja klopt, alleen het is wel beter dat nu die geforceerde Exp-share er niet meer is! En dat je per Pokémon moet trainen.

• whahas
G_Dragon schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 18:35:
[...]

Ik vind mega tot nu toe nog het mooiste, de rest ben ik eerlijk gezegd ook geen grote fan van :)

In ander nieuws;

[X]

Je mag blijkbaar geen rare namen aan je rivaal geven, het is geen upgrade maar een downgrade op de Switch 2 al ik deze tweet zo lees.
Waarom Nintendo, waarom? Waar is dit nu voor nodig? Om te voorkomen dat er rare nicknames worden gegeven? Gaat toch weg zeg!

Ik vind tera types de gaafste gameplay mechanic, omdat hierdoor allerlei gave strategieën opeens mogelijk worden. Het maakt de meta heel interessant.

[ Voor 11% gewijzigd door whahas op 28-02-2026 21:17 ]

Keuzes maken de Mens

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Voor wie FireRed/LeafGreen aan het spelen is, is dit wel een handige link voor een interactive map/guides van Kanto:

https://mapgenie.io/pokemon-firered-leafgreen

• FriXion
  • Laatst online: 09-03 20:16
Bestaat er een fysieke Nederlandstalige game guide voor Leaf Green / Firefox red? Ik vraag het voor mijn zoontje die nog niet zo heel kundig is in de Engelse taal (I know, wij kwamen er vroeger ook uit zonder een guide).

• Sir_Lion
  • Nu online
FriXion schreef op zondag 1 maart 2026 @ 12:53:
Bestaat er een fysieke Nederlandstalige game guide voor Leaf Green / Firefox red? Ik vraag het voor mijn zoontje die nog niet zo heel kundig is in de Engelse taal (I know, wij kwamen er vroeger ook uit zonder een guide).
Volgens mij is er nooit een Nededrlandstalige versie van een gids uitgebracht.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Sir_Lion schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:13:
[...]

Volgens mij is er nooit een Nededrlandstalige versie van een gids uitgebracht.
Zover ik weet niet nee, wij moesten het vroeger ook met Engels doen en hierdoor leerden we juist beter Engels.

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:14

Ypho

Allround Nerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjSrqxhIqPSQ6jQR2cv2mpeUZto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BbK4gtWz2jhvCYNOmzhy7SrZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze thuis gevonden. R/B/Y is een Nederlandstalige handleiding, de FR/LG en R/S zijn Engels. Of die (ook) in het NL zijn uitgekomen weet ik niet.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ypho schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:56:
[Afbeelding]

Ik heb deze thuis gevonden. R/B/Y is een Nederlandstalige handleiding, de FR/LG en R/S zijn Engels. Of die (ook) in het NL zijn uitgekomen weet ik niet.
Oh wauw nostalgie <3

• whahas
Ik kan dit bevestigen. Ik heb hier nog steeds een Nederlandstalige Pokédex, die helemaal uit elkaar valt, van Pokémon Blue en Pokémon Red staan.

Keuzes maken de Mens

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:37
Ik heb hem niet meer, maar wij hadden ook een guide van Pokemon Red/Blue. De originele dus :+
Zonder Yellow, dus nog iets ouder dan de versie hierboven. En in het Nederlands.

[ Voor 30% gewijzigd door Arjan90 op 01-03-2026 20:06 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik kwam dit tegen en vond dit wel erg leuk. Dus bij deze deel ik hem met jullie:

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ik vind het een verademing dat niet alle Pokémons tegelijk xp krijgen na een gevecht en je ze een voor een moet trainen + geen xp wanneer je een Pokémon vangt, dit zorgt toch direct wel voor een fijnere speelervaring en voelt niet aan als easy-mode. Ondanks wij natuurlijk Fire Red & Leaf Green kunnen dromen :)

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 03-03-2026 20:17 ]

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:10
Ypho schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:56:
[Afbeelding]

Kan je graden he :+

• whahas
Ja, alhoewel dat enkel nuttig is wanneer je het wil verkopen natuurlijk.

Keuzes maken de Mens

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:14

Ypho

Allround Nerd

Haha, nee dank je. Ik heb ze wel in een plastic hoesje gedaan ter bescherming, maar graden gaat me wat ver 😅

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08:01
Oef, veel zin om Pokémon FireRed/LeafGreen te kopen. Ik ben na Pokémon Sapphire (!) afgehaakt. Het is natuurlijk vooral heel veel nostalgie. Pokémon Blue en Pokémon Gold heb ik grijs gespeeld. Ben alleen een beetje huiverig om Pokémon weer toe te laten in mijn leven… straks wil ik ook weer met de TCG beginnen. 8)7

PSN: AreVeeDee

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Onbeperkt money hack in FireRed/LeafGreen. Doe ermee wat je wilt.

• WinterBase
Onlangs in een nostalgische bui dit boek aangeschaft toen ik het online tegenkwam. Ik moet het nog goed bekijken en lezen maar er doorheen bladeren was al erg leuk. Voor de liefhebber hieronder een paar foto’s :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPHLcuK7xZsqbaSgBVlEY5_u5Ac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKY0lwdCfoS2RK60mrwj3beD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObOujN3JW95t2cVxuLKb5dXGiZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95ikzQnHErbC73OJ0jEx4sjv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r850-PDZmkYgLWiZejTOIZ-46_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBq236rKUDAYHCGiQrZYiAnD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E01s1i37rTnRly-LxNgWTA5DEzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eq6RlM8Qma17S4n8tXYYJBQN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asn3X5R5QVAKRwz7TRsOZZpxM8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2m98nGp9SYuILBJYHj0AnWt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8JjlqaivHjcpz4eQqMNVg7YbGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnFrL0YFShLsfLRDOPrVyV7B.jpg?f=fotoalbum_large

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
WinterBase schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:02:
Onlangs in een nostalgische bui dit boek aangeschaft toen ik het online tegenkwam. Ik moet het nog goed bekijken en lezen maar er doorheen bladeren was al erg leuk. Voor de liefhebber hieronder een paar foto’s :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Omg die is vet! Is dit boek nog te koop?

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:22:
[...]

Omg die is vet! Is dit boek nog te koop?
Jazeker: https://www.bol.com/nl/nl...72643850007-7314355466097

Denk er ook over om aan te schaffen

• whahas
Gaaf boek!
Alleen meestal lees ik het dan 1 keer en staat het in de kast.
Tsja...

Verklaart dit onderwerp:
https://gbatemp.net/threa...ow-for-some-games.675123/

Waarom Pokémon Pokopia op Game Key Card uitkomt?

[ Voor 50% gewijzigd door whahas op 05-03-2026 00:00 ]

Keuzes maken de Mens

• Sir_Lion
  • Nu online
whahas schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 21:29:
Gaaf boek!
Alleen meestal lees ik het dan 1 keer en staat het in de kast.
Tsja...

Verklaart dit onderwerp:
https://gbatemp.net/threa...ow-for-some-games.675123/

Waarom Pokémon Pokopia op Game Key Card uitkomt?
Ik zie geen relatie tussen de GKC en Pokopia op die manier.

Waarom zou Pokopia minimaal die 800 Mb/s speed nodig hebben?

• WinterBase
Het boek was vooral voor de heb en de nostalgie. Staat mooi op een plankje in m’n werkkamer, met andere Pokémon- en Nintendo-dingetjes eromheen. :)

De afgelopen avonden heb ik me toch uitstekend vermaakt met FireRed op de Switch. In eerste instantie twijfelde ik of ik het snellere tempo en de QoL-verbeteringen die ik eerder in ROM-hacks heb gezien niet zou missen, maar eigenlijk is het tegenovergestelde waar. Het voelt allemaal prima en het is heerlijk relaxt om weer Pokémon te spelen zoals vroeger. Dat had natuurlijk ook gekund op een Anbernic of Miyoo Mini, maar op de een of andere manier voelt het toch prettiger op de Switch. :+

Vandaag komt ook Pokopia uit. Ik had de game eerlijk gezegd niet echt op mijn radar staan, maar na alle lovende reviews trok het toch mijn aandacht. En omdat ik door FireRed weer helemaal in een Pokémon-vibe zit, heb ik de game toch maar besteld. Hopelijk komt hij vandaag binnen. Meer mensen hier die ’m gaan spelen?

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-03 07:23
Hier mensen die Pokopia halen/hebben gehaald?

• whahas
@WinterBase en @de Foarsitter kom gezellig in het Pokémon Pokopia onderwerp:
JackAvery in "[Switch 2] Pokémon Pokopia"
(Oh, ik link niet helemaal goed zie ik, maar je komt in het onderwerp terecht!

@Sir_Lion Pokémon Pokopia heeft 4-speler online multiplayer waarbij er heel snel heel veel data geladen moet worden, waarbij mijn hypothese nu is dat de cartridge dit niet ondersteunt. Alleen een Nintendo medewerker van de technische dienst kan dit niet bevestigen, dus ik ga contact op nemen met The Pokémon Company international met de vraag of ze mij uit kunnen leggen of er een technische reden is waarom het spel niet op een gewone cartridge staat. Het spel is overigens 6,2 GB, dus het ligt in ieder geval niet aan de grootte van het spel.

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-03 12:22
whahas schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:43:
@WinterBase en @de Foarsitter kom gezellig in het Pokémon Pokopia onderwerp:
JackAvery in "[Switch 2] Pokémon Pokopia"
(Oh, ik link niet helemaal goed zie ik, maar je komt in het onderwerp terecht!

@Sir_Lion Pokémon Pokopia heeft 4-speler online multiplayer waarbij er heel snel heel veel data geladen moet worden, waarbij mijn hypothese nu is dat de cartridge dit niet ondersteunt. Alleen een Nintendo medewerker van de technische dienst kan dit niet bevestigen, dus ik ga contact op nemen met The Pokémon Company international met de vraag of ze mij uit kunnen leggen of er een technische reden is waarom het spel niet op een gewone cartridge staat. Het spel is overigens 6,2 GB, dus het ligt in ieder geval niet aan de grootte van het spel.
Ben benieuwd of Pokemon company gaat reageren.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqPqXzwz0iDifBdeE5l2I3mwRqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ue5xdeGg3hCzCQmDgOIMBDfV.jpg?f=fotoalbum_large

Na goed gebruik te hebben gemaakt van de Nugget bridge, ben ik nu al een uur bezig om een Abra te vangen. Kon mij niet herinneren dat dit altijd zo moeilijk was. Heerlijk die hogere moeilijkheidsgraad van de oudere spellen :p

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
G_Dragon schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:00:
[Afbeelding]

Na goed gebruik te hebben gemaakt van de Nugget bridge, ben ik nu al een uur bezig om een Abra te vangen. Kon mij niet herinneren dat dit altijd zo moeilijk was. Heerlijk die hogere moeilijkheidsgraad van de oudere spellen :p
Met zoveel geld kan je abra toch kopen in game corner met Coins? :)
Anders een pokemon met de Aanval Mean Look zoeken. Dan kunnen pokemons niet meer teleporten/fleeen van combat.

[ Voor 8% gewijzigd door dfbt op 09-03-2026 13:29 ]

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
dfbt schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:27:
[...]

Met zoveel geld kan je abra toch kopen in game corner met Coins? :)
Anders een pokemon met de Aanval Mean Look zoeken. Dan kunnen pokemons niet meer teleporten/fleeen van combat.
Ja dat zou opzich wel kunnen maar ik wel vroeg in het spel een Abra, binnenkort even ruilen met mijn zwager voor een Alakazam :)

Thanks voor de tips, heb er net een weten te vangen :) nu trainen tot een Kadabra :p

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-03 15:56
G_Dragon schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:06:
[...]

Ja dat zou opzich wel kunnen maar ik wel vroeg in het spel een Abra, binnenkort even ruilen met mijn zwager voor een Alakazam :)

Thanks voor de tips, heb er net een weten te vangen :) nu trainen tot een Kadabra :p
Heb ook een Kadabra in mijn team, die heeft net Psychic geleerd, flink OP nu haha.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
HansAnders07 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:09:
[...]

Heb ook een Kadabra in mijn team, die heeft net Psychic geleerd, flink OP nu haha.
Ja dat was een van de sterksten in gen 1, vooral Alakazam. Als Pokémon nou gewoon online ruilen had toegevoegd, dan had ik je graag geholpen. Vind dat echt z'n missende feature..

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-03 15:56
G_Dragon schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:28:
[...]

Ja dat was een van de sterksten in gen 1, vooral Alakazam. Als Pokémon nou gewoon online ruilen had toegevoegd, dan had ik je graag geholpen. Vind dat echt z'n missende feature..
Ja zonde. Anderzijds, mijn broertje heeft Fire Red gekocht dus komt wel goed hoor.
Wel weer leuk om te spelen, af en toe lekker zoeken hoe dingen ook alweer zaten.

• whahas
Kev7381 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:18:
[...]

Ben benieuwd of Pokemon company gaat reageren.
Ja, strikt genomen. Alleen het antwoord was dat ze geen enkel commentaar gaven. Erg jammer.
Geen idee hoe ik er nu achter ga komen.
Het volledige antwoord / citaat staat in het Pokémon Pokopia onderwerp.

Keuzes maken de Mens

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:05
Waar kunnen we ons druk om maken. Haal dat spelletje gewoon of niet als je hem wilt hebben. Niet teveel over nadenken. Los van of je een inhoudelijk antwoord gaat krijgen veranderd het niets.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Aschtra schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 07:22:
Waar kunnen we ons druk om maken. Haal dat spelletje gewoon of niet als je hem wilt hebben. Niet teveel over nadenken. Los van of je een inhoudelijk antwoord gaat krijgen veranderd het niets.
Ze re-releasen een spel waar ze 0 moeite voor hebben hoeven te doen, mensen kopen dit spel. Online ruilen in deze 2 games had ik niet meer dan redelijk gevonden TBH.. Het is ook gewoon 2026.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.

Wil je Pokémon Trading Card Game bespreken? Daar is een apart topic voor: Het grote Pokémon TCG topic.