Omdat er tot nu toe nog geen algemeen groot Pokémon topic was, er binnenkort twee grote Pokémon games (X en Y) voor de 3DS uit gaat komen en omdat er een verzoek was om de Pokémon discussie uit het Nintendo 3DS topic te verplaatsen, is hier de allereerste editie van het Grote Pokémon topic!

Pokémon X en Y komen op 12 oktober wereldwijd uit

UPDATE 07-05-2014:
Vandaag zijn Pokémon Omega Ruby en Alpha Sapphire voor de 3DS aangekondigd!
Deze spellen zijn remakes van de generatie 3 Pokémon spellen (Ruby en Sapphire) en komt november 2014 wereldwijd uit.

Over Pokémon

Pokémon is een serie van GameFreak, Nintendo en The Pokémon Company. De serie bestaat voornamelijk uit handheld games in de hoofdserie. Een Pokémon is een wezen dat je met een PokéBall dient te vangen en tegen andere Pokémon laten vechten. Hierdoor kan je je Pokémon trainen waarna je mee kan doen aan evenementen in de games. Het uiteindelijke doel van de games is om zo veel mogelijk verschillende Pokémon te vangen. Bijna alle Pokémon kunnen op een bepaalde manier evolueren. Dit kan door ze te levellen, ze te ruilen of door een bepaalde steen te gebruiken. Ook kan de locatie, het geslacht van de Pokémon, de hoeveelheid vriendschap tussen de trainer en de Pokémon en het moment op de dag van evolutie effect hebben op hoe / waarin de Pokémon evolueren.

Een andere wijze om nieuwe typen Pokémon te krijgen is door Breeding (fokken), zo kan je aan de pre-evoluties (evoluties vóór de "standaard" evolutie die je in de games tegenkomt).

Er zijn nu in totaal 649 Pokémon bekend, en generatie 6 (X en Y) gaat dit met ongeveer 100-150 nieuwe Pokémon aanvullen. Zodra X & Y uit zijn zal bekend worden hoeveel nieuwe Pokémon er precies zijn - ik zal tegen die tijd ook deze TS aanpassen.

De games

Eerste generatie (GB)
  • Pokémon Red + FireRed (GBA)
  • Pokémon Blue
  • Pokémon Green (alleen Japan) + LeafGreen (GBA)
  • Pokémon Yellow
Tweede generatie (GB + GBC)
  • Pokémon Silver + SoulSilver (DS)
  • Pokémon Gold + HeartGold (DS)
  • Pokémon Crystal (GBC only)
Derde generatie (GBA)
  • Pokémon Ruby
  • Pokémon Sapphire
  • Pokémon Emerald
Vierde generatie (DS)
  • Pokémon Diamond
  • Pokémon Pearl
  • Pokémon Platinum
Vijfde generatie (DS + DSi) (met ondersteuning van extra DSi functies)
  • Pokémon White
  • Pokémon Black
  • Pokémon White 2
  • Pokémon Black 2
Zesde generatie (3DS)
  • Pokémon X
  • Pokémon Y
Remakes van games kunnen traden met andere games in de generatie waarin ze uitgekomen zijn.
Deze games kunnen niet traden met de andere games in de originele generatie. Bijvoorbeeld: Je kan traden van HeartGold naar Diamond, maar niet naar Gold.

Verder zijn er ook spin-offs geweest zoals Pokémon Ranger, Mistery Dungeon, Snap, Stadium, Colleseum, Pinball, Pikachu TV Channel, etc.
Ook zijn / komen er een aantal Apps die je met de Pokémon games gebruiken kan. Zoals Pokémon Radar, PokéDex Pro, Pokémon Bank, Pokémon Transfer (Gen 5 -> Bank).

Pokémon Direct

Woensdag 4 september 2013 was er een Nintendo Direct over Pokémon X & Y die onder andere de nieuwe Mega Evoluties behandelde en informatie gaf over de nieuwe dienst van Nintendo: De Pokémon Bank.

Friendcodes

Je kan nu via Google docs je friendcode opgeven. (Indien je hieronder stond SVP ook nog even de Google docs invullen)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Heb je de elite 4 verslagen?
spoiler:
Vul dan hier in wat je in je Friend safari hebt:
https://docs.google.com/f...OYYk2p5wcL7rkw5A/viewform

Resultaten bekijken:
https://docs.google.com/s...MxUlRWVEplWmc&usp=sharing

Update voor Pokémon X & Y

Links

http://www.pokemon.com
http://www.pokemonxy.com
http://www.serebii.net/
http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Pok%C3%A9mon_X_and_Y
Wikipedia: Pokémon
Nintendo 3DS - Deel 1

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als je nog interessante aanvullingen aan de TS hebt, stuur me gerust een DM.
Ook voor als je mee wil helpen met het verbeteren van de TS.

[Voor 48% gewijzigd door 90710 op 18-06-2016 13:19. Reden: Opmaak gefixed, en voorbereiding voor topic 2.]

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 16:15
Leuke topicstart!

Direct wat leuks te melden voor degene die in bezit is van Black, White, Black 2 of White 2 (Andere DS games werken niet):

Er is nu een actie waarbij je bij de MediaMarkt of Saturn een Shiny (alternatieve kleur) legendary kan ophalen:
- Dialga. Loopt al, actief t/m donderdag 12 september. (snel zijn!)
- Palkia. Vanaf vrijdag 13 september t/m donderdag 26 september.
- Giratina. Vanaf vrijdag 27 september t/m vrijdag 11 oktober.

Dit doe je door je DS (elke inclusief 3ds) met de game mee te nemen naar de winkel. Daar kan je bij het opstarten in het menu kiezen voor Mystery Gift -> Wireless. Je kan ze alle 3 halen, maar dan moet je natuurlijk wel 3x heen. Je moet wel zo ver zijn met het spel dat je in ieder geval je Pokedex hebt gekregen van de professor. Je moet je wel meestal in het pad van de DS games bevinden, het draadloze signaal is ongeveer 10 meter. Als het niet werkt gewoon even iemand van de games afdeling vragen.

Overduidelijk een actie om je lekker te maken voor X en Y.

Ik heb vanavond de Dialga opgehaald bij de Mediamarkt, ging prima!

[Voor 2% gewijzigd door BlackMage op 09-09-2013 20:25. Reden: foto]

Oh gaaf ;) Haalt wel een beetje het "unieke" van de Shiny Pokémon weg. Helemaal van Shiny Legendary Pokémon :p

Morgenavond maar eens met mn 3DS en Pokémon W2 naar de MediaMarkt.

• BlackMage
Ach alle 'unieke' Pokemon worden op zo'n manier weg gegeven. Het is in ieder geval één die je daarna waarschijnlijk nooit weer krijgt. Weet niet of er uberhaubt zulke acties zijn geweest in Nederland waarbij je het via Mystery Gift kon downloaden. Mijn Black had wel een flyer voor Victini maar daar was ik maar een paar jaar te laat mee.
Die zijn er meestal rond de releases van de games. Ik vermoed dat met X & Y je straks ook een mistery gift gaat krijgen.

We weten bv ook nog niet hoe StreetPass en SpotPass in de games gebruikt worden. Dat is iets waar ik wel erg naar uitkijk.

Het is al wel bekend dat ze ondersteund worden (kijk maar eens in de eShop ;)) maar nog niet over hoe precies. Al kan ik me wel een paar dingen indenken. Bv mensen die je in de wereld tegenkomt en tegen ze kan vechten (zoals bv in Fire Emblem) en Spotpass voor mistery gifts.

[Voor 36% gewijzigd door 90710 op 09-09-2013 21:12]

• BlackMage
Ik denk dat SpotPass weinig meerwaarde heeft in een Pokemon game. Er zullen toch waarschijnlijk geen spelelementen zijn waarbij je met een berg willekeurige anderen gematched wordt.

Maar ik denk dat StreetPass zelfs ontwikkeld is met Pokemon in achterhoofd. Dat is daar perfect voor. Ook verwacht ik wel dat er PokeWalker functionaliteit in gaat komen, waarmee je een Pokemon kan trainen en voor items kan sparen door gewoon rond de lopen met je 3DS dankzij de Pedometer functie van het apparaat.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:13
Ik ga vanmiddag even me Friend code opzoeken. Ik ben normaal niet zo van de Multiplayer, maar voor Pokémon is het wel leuk denk ik. Mooie topic starter :D

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:57
Ik ben zelf nog bezig met Black, mn eerste Pokemon game sinds Red en dat gaat tegenwoordig niet meer zo snel omdat ik nauwelijks tijd heb. Wellicht koop ik daarna X of Y, want ik vermaak me prima. Streetpass lijkt me wel geinig als je spelers die je tegenkomt in het spel ook tegenkomt ipv een willekeurige Biker :P

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05 18:19
Pokemon X & Y krijgen een torchic met een Blazikenite via wifi.

Het jammere van pokemon vind ik wel dat er hier zo weinig events komen....
In japan is er bijna iedere maand wel iets via wifi oid, amerika heeft ook wel eens wat dingen die wij gewoon niet krijgen :/

• BlackMage
Het nadeel van tegen anderen battlen is dat het helemaal niets aan is, tenzij je op een gelijke grond staat en duidelijke regels hanteert. Dat is met willekeurige vreemden (en zelfs vrienden) niet zo.

1. Sterker (hoger level) team? Dan win je.
2. Veel te sterke pokemon in je team, zoals legendaries. Dan win je ook als de ander het niet heeft. Als de ander het ook heeft dan is het spel saai, want zoveel keus is er niet.
3. Bepaalde combinaties van moves, abilities en hold items kunnen het spel ook gigantisch uit belans gooien.

Dus voordat je een leuke en spannende battle kan hebben moet je zorgen voor:
1. Iedereen level 100, positieve nature en EV training. Kost ontzettend veel tijd. Doe je niet als je niet serieus bent in battles.
2 en 3: Duidelijke afspraken, organisatie. Welke pokemon sluit je uit? Welke pokemon met een bepaalde move sluit je uit? Welke team samenstellingen sluit je uit (als je x in je team hebt met die move, dan mag je niet y en z hebben met die en die moves)? Welke hold items sluit je uit? Welke vervelende strategieen sluit je uit (je leest bijv. veel dat je maar 1 status tegelijk mag hebben, dus als je één van je tegenstanders in slaap hebt gebracht dan mag je die sleep move niet gebruiken (op een ander) totdat die ene weer wakker is)?

De games zelf zijn niet gemaakt om leuk serieus te battlen. Daar moet je zelf verandering in brengen.
Bij battles kan je echter wel een maximum level opgeven. Of een level waartoe de Pokémon automatisch gelevelled worden. Ook kan je natuurlijk afspraken maken.

• Dubrillion
Ik ben erg benieuwd. Ik heb namelijk nog nooit een online battle gedaan.
Vroeger.... in de tijd van Crystal kwamen we bij elkaar bij een dorp verderop.
Daar zat iemand met een cheat kastje (ben de naam even kwijt) en die had 3 vrienden.
Die noemde zichzelf de ''Elite vier''. Dan zaten we buiten in het zonnetje met een link kabel en
je felgroene Gameboy Color tegen elkaar te battlen. Hun gebruikte geen Pokémon verkregen met cheat kastje. Alleen hun eigen getrainde team. Versloeg je hun, dan ''hoorde je erbij'' en mocht je eventueel deelnemen aan de ''Elite vier'', want net als nu is niet iedereen overal en altijd. Plus je mocht een Legendary uitkiezen die hun met het cheat kastje hadden gekregen. Niet helemaal eerlijk, maar wel gaaf was dat. Good times :D. Op Pokémon Crystal moest ik dus ook nog 3 Pokémon en dan was mijn Pokédex compleet.

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05 18:19
Ahh, dat doet mij ook terug denken aan de tijd dat ik de enige op school was die kon clonen met Pokemon Crystal XD

Heb dat pokedex helemaal compleet gekregen inclusief de event pokemon :)

• BlackMage
90710 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:43:
Bij battles kan je echter wel een maximum level opgeven. Of een level waartoe de Pokémon automatisch gelevelled worden. Ook kan je natuurlijk afspraken maken.
Ja tuurlijk, het draait om die afspraken. Maar eerst twee a4tjes met afspraken uittypen voordat je even casual wil vechten tegen een vriend is een beetje overkill :)
DCG909 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:27:
Pokemon X & Y krijgen een torchic met een Blazikenite via wifi.
Dat verklaart een hoop, heb je hier een bron over?

Vond het al vreemd waarom Blaziken een Mega Evo heeft en de rest van die (of andere) generatie(s) niet. Kon natuurlijk omdat die nog niet aangekondigd waren, maar als het een bonusje is voor de snelle kopers dan is dat logisch.

[Voor 34% gewijzigd door BlackMage op 10-09-2013 11:58]

Anoniem: 304426

Ik heb laatst pokemon yellow weer uitgespeeld. Machtig mooi spel, maar als je eenmaal voorbij die elite 4 bent is er ook geen zak meer aan. Het multiplayer element mis ik wel. Ik overweeg nog een 3ds + pokemon te halen, maar de prijs staat me tegen.
BlackMage schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:54:
[...]

Ja tuurlijk, het draait om die afspraken. Maar eerst twee a4tjes met afspraken uittypen voordat je even casual wil vechten tegen een vriend is een beetje overkill :)
Tja. Dat kan je zo simpel maken als "gebruik geen legendary Pokémon", dat doe ik ook als ik met iemand een potje Pokémon speel. Ook een korte inzage in je tegenstander zijn team helpt vaak.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:42
Ik ben zo benieuwd naar X & Y, ben weer opnieuw begonnen in White om er weer 'in' te komen en alvast wat goede Pokemon te vangen.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 16:18
Zometeen maar even langs de Saturn om gebruik te maken van de mystery gift :P Ligt toch op de route :)

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-06 15:30

IIsnickerII

Web/Software Developer

BlackMage schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:33:
Het nadeel van tegen anderen battlen is dat het helemaal niets aan is, tenzij je op een gelijke grond staat en duidelijke regels hanteert. Dat is met willekeurige vreemden (en zelfs vrienden) niet zo.

1. Sterker (hoger level) team? Dan win je.
2. Veel te sterke pokemon in je team, zoals legendaries. Dan win je ook als de ander het niet heeft. Als de ander het ook heeft dan is het spel saai, want zoveel keus is er niet.
3. Bepaalde combinaties van moves, abilities en hold items kunnen het spel ook gigantisch uit belans gooien.

Dus voordat je een leuke en spannende battle kan hebben moet je zorgen voor:
1. Iedereen level 100, positieve nature en EV training. Kost ontzettend veel tijd. Doe je niet als je niet serieus bent in battles.
2 en 3: Duidelijke afspraken, organisatie. Welke pokemon sluit je uit? Welke pokemon met een bepaalde move sluit je uit? Welke team samenstellingen sluit je uit (als je x in je team hebt met die move, dan mag je niet y en z hebben met die en die moves)? Welke hold items sluit je uit? Welke vervelende strategieen sluit je uit (je leest bijv. veel dat je maar 1 status tegelijk mag hebben, dus als je één van je tegenstanders in slaap hebt gebracht dan mag je die sleep move niet gebruiken (op een ander) totdat die ene weer wakker is)?

De games zelf zijn niet gemaakt om leuk serieus te battlen. Daar moet je zelf verandering in brengen.
Dit is helemaal niet waar. Er zijn duidelijke regels over online battling. Het ligt er maar net aan waar je je matches zoekt. Als je naar http://www.smogon.com/ gaat, kun je een hele regellijst vinden zodat battlen een stuk eerlijker wordt. Bijvoorbeeld: gebruik je legendarys, dan zit je al gelijk in de Uber tier. Dus vind je legendarys overpowerd, dan moet je een match gaan zoeken in de OU (overused), UU (underused) of NU (never used) tiers. Dan wordt battlen een stuk interessanter.

Ook een leuke is de LC (Little Cup) tier. Alleen maar level 5 pokemon in het vroegste evolutiestadum die battelen :3

Kast: Cooler Master HAF X | CPU: AMD Ryzen 5 1700 @ 3.0GHz | CPU Cooler: Scythe Mugen 5 | MEM: Corsair Vengeance 2x 8GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 | SSD: Crucial MX300 525GB | HDD: Seagate Barracuda 4TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• BlackMage
IIsnickerII schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:32:
[...]

Dit is helemaal niet waar. Er zijn duidelijke regels over online battling. Het ligt er maar net aan waar je je matches zoekt. Als je naar http://www.smogon.com/ gaat, kun je een hele regellijst vinden zodat battlen een stuk eerlijker wordt. Bijvoorbeeld: gebruik je legendarys, dan zit je al gelijk in de Uber tier. Dus vind je legendarys overpowerd, dan moet je een match gaan zoeken in de OU (overused), UU (underused) of NU (never used) tiers. Dan wordt battlen een stuk interessanter.

Ook een leuke is de LC (Little Cup) tier. Alleen maar level 5 pokemon in het vroegste evolutiestadum die battelen :3
Dit bedoel ik dus, zulke regels en afspraken heb je nodig om een leuke battle te hebben :) Maar daarmee maak je het wel een stuk minder casual, want je moet je voorbereiden. Je kan moeilijk 5 minuten voor de battle zeggen van geen Ubers, want mogelijk heeft je tegenstander daar 3 van in zijn team waarmee hij tegen je wil battlen. Of andersom: je spreekt juist af van Ubers zijn toegestaan, komt ie aan met een enkele Dialga terwijl jij alle 6 slots vol hebt.

In het kort: Zonder de afspraken is het niet leuk. Met de afspraken is het niet spontaan/casual genoeg voor dingen als Streetpass en je neefje die toevallig ook Pokemon speelt. Tenminste, dat is mijn mening.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Ubers is ubers. Als je een pokemon uit een lagere tier wil pakken mag dat. Dat wordt voor strategische redenen ook wel eens gedaan. Maar een Uber match is 9 van de 10 keer alleen maar legendarys en blaziken :P

Oh en over levels gesproken heb je wel gelijk. Maar (ik weet dit niet zeker) er zijn volgens mij battle modes waarin pokemon naar een bepaald level worden gebracht (zoals in de battle subway, daar is elke pokemon lvl 50).

[Voor 34% gewijzigd door IIsnickerII op 11-09-2013 11:53]

Kast: Cooler Master HAF X | CPU: AMD Ryzen 5 1700 @ 3.0GHz | CPU Cooler: Scythe Mugen 5 | MEM: Corsair Vengeance 2x 8GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 | SSD: Crucial MX300 525GB | HDD: Seagate Barracuda 4TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• BlackMage
Ja precies, maar voor een strategie een niet-uber doen en uit noodzaak een vers gevangen machop in je team is iets heel anders ;)

Waarom is Blaziken eigenlijk uber? Vanwege zijn ability?

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Ja onder andere. Zijn stats zijn ideaal tegenover de andere fire-fighting starters. Ik heb zelf nog niet met blaziken gewerkt, dus ik kan het je ook niet helemaal uitleggen.

http://www.smogon.com/bw/pokemon/blaziken

Daar kun je het een en het ander lezen over competitieve builds voor blaziken. Je kunt natuurlijk een build voor bijna elke pokemon in de game vinden. Hier staan ook hun tiers aangegeven.

Edit: na het inlezen van het artikel kan ik je vertellen: Ja, om zijn ability Speed Boost.

[Voor 10% gewijzigd door IIsnickerII op 11-09-2013 12:14]

• Dubrillion
http://cheezburger.com/7792495616

Weer nieuwe screens / scans. Hier zijn de eerste evoluties van de nieuwe starters te zien.
Ik wilde voor Fennekin gaan, maar twijfelde nadat ik de mega-evolutions van Charmander zag.
Ik vind de mega evolution van Blastoise namelijk niet zo leuk :)

Ook is er weer een nieuwe Mewtwo. Namelijk één voor Pokemon X en Y

• BlackMage
Ik zou voor ze allemaal gaan....

Speel tot je de kanto starter krijgt, zet ze in de bank, reset game. Herhaal nog een keer, bij de 3e keer haal je de andere 4 uit de bank.

Wel oppassen dat deze 4 niet luisteren zodra ze te hoog worden. Ook krijgen ze 50% meer experience dus dat kan vrij snel gebeuren als je niet oppast. Alleen die je de 3e keer hebt gekozen luisteren ongeacht het level dat ze zijn of je badges.

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 12:51
Even terugkijkend op de vorige generaties. Hoe doen/deden jullie het met 'de yellow' game in een generatie? Gewoon ook spelen? De eerste twee games overslaan? Zijn de verschillen volgens jullie groot genoeg om ze allemaal te spelen?

• BlackMage
Jochem Boom schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:39:
Even terugkijkend op de vorige generaties. Hoe doen/deden jullie het met 'de yellow' game in een generatie? Gewoon ook spelen? De eerste twee games overslaan? Zijn de verschillen volgens jullie groot genoeg om ze allemaal te spelen?
De 3e wijkt in verhaal altijd een beetje af, maar de strekking is het zelfde. Maar black/white 2 schijnt wel noemenswaardig anders te zijn dan black/white.

Wil je er maar 1 van elke generatie spelen? Neem dan de 3e. Hier zijn vaak een aantal niet-verhaal dingen verbeterd en je kan vaak meer Pokemon vangen als in die eersten.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Ik wou voor Chespin gaan, omdat ik had verwacht dat deze best wel een coole evaluatie zou hebben. Maar als ik het design zo zie, denk ik dat ik toch maar voor Froakie ga.

• Dubrillion
IIsnickerII schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:18:
Ik wou voor Chespin gaan, omdat ik had verwacht dat deze best wel een coole evaluatie zou hebben. Maar als ik het design zo zie, denk ik dat ik toch maar voor Froakie ga.
Daar zie je dus wel meer mensen over struikelen. Ik dacht dat Chespin wel cool zou worden, maar het is gewoon een soort vetklep :9 . Misschien dat ze laatste evolutie anders uitpakt. Ik ging voor Fennekin en daar blijf ik denk ook bij. Misschien inderdaad alle 3 in de Pokébank zetten en dan allemaal in je ene spel. Dat vind ik wel cool _/-\o_

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Ik wil geen fennekin aangezien ik als vuur starter toch liever charmander pak :). MEGA CHARIZARD!

• BlackMage
Ben wel benieuwd of niet stiekem elke eind evolutie een mega versie krijgt. Dan kan je naast alle Pokemon zelf ook nog die stenen gaan verzamelen.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Het zou zomaar kunnen. Aangezien de development tijd van X en Y (die al sinds voor de launch van de 3DS begonnen is) Moet er wel veel werk in gestoken zijn. Dus misschien kunnen we veel meer mega evolutions verwachten dan dat er tot nu toe vrijgegeven zijn.

• Cubic X
IIsnickerII schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:58:
Het zou zomaar kunnen. Aangezien de development tijd van X en Y (die al sinds voor de launch van de 3DS begonnen is) Moet er wel veel werk in gestoken zijn. Dus misschien kunnen we veel meer mega evolutions verwachten dan dat er tot nu toe vrijgegeven zijn.
Ik zeg DLC ;) .

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:30
BlackMage schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:38:
Ik zou voor ze allemaal gaan....

Speel tot je de kanto starter krijgt, zet ze in de bank, reset game. Herhaal nog een keer, bij de 3e keer haal je de andere 4 uit de bank.

Wel oppassen dat deze 4 niet luisteren zodra ze te hoog worden. Ook krijgen ze 50% meer experience dus dat kan vrij snel gebeuren als je niet oppast. Alleen die je de 3e keer hebt gekozen luisteren ongeacht het level dat ze zijn of je badges.
Kwam de bank niet pas later dit jaar uit, waardoor het onmogelijk is om dit te doen? Tenzij je natuurlijk gaat wachten met spelen totdat die er is.
De bank komt idd pas in december uit ;)

http://www.pokemonxy.com/nl-nl/strategy/

Releasedatum 27-12-2013

[Voor 47% gewijzigd door 90710 op 13-09-2013 07:08]

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:16

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Als je iemand kent met een 3ds en pokemon x/y, kun je dat ook zonder de bank doen. Één persoon moet dan alle pokemon tijdelijk bewaren, terwijl de andere steeds zijn spel reset en speelt totdat hij de starter dan ruilen met de andere. Ik ga dit waarschijnlijk doen met een collega van mij :P.

Misschien kun je het ook doen met andere mensen van dit topic, ik weet niet of je ook makkelijk kunt ruilen via internet en hoe lang je moet spelen voordat je dat ingame kan gaan doen.

• BlackMage
Hmmm das wel balen...

Maar ik heb straks twee cardridges dus alleen een tweede 3DS vinden is al voldoende. Ook ga ik er vanuit dat je met de GTS wel pokemon kan aanbieden voor trade, maar loop je wel het risico dat iemand anders de deal accepteerd. Die kans is een stuk kleiner als je binnen een minuut hem weer komt halen, en dat gaat niet lukken als je het spel eerst moet resetten en spelen tot je toegang krijgt tot de GTS.

Maar via het topic of IRC friendcodes uitwisselen kan natuurlijk ook :)
Als je twee 3DSen en twee games hebt is het nog makkelijker :+

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

90710 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 07:06:
De bank komt idd pas in december uit ;)

http://www.pokemonxy.com/nl-nl/strategy/

Releasedatum 27-12-2013
kak. Dat duurt nog wel even. Ik had gehoop om een froakie, charmander en een treeco mee te nemen, maar dat moet dus maar enkel bij froakie blijven. *zucht* </crusheddreams>

Edit: Natuurlijk kan ik later een charmander meenemen

[Voor 6% gewijzigd door IIsnickerII op 13-09-2013 09:21]

• BlackMage
90710 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:04:
Als je twee 3DSen en twee games hebt is het nog makkelijker :+
Ja dat is ideaal :P

Als de bank niet kwam dan was de kans ook veel groter dat ik een 2e ging halen. Maar zodra de bank er is, is de 2e 3DS niet meer nodig.

Ik hoef sowieso geen tweede XL en de gewone 3DS vind ik lelijk. Misschien dat de 2DS wat wordt, kijken of ik een keer één in mijn handen kan hebben in de winkel.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

BlackMage schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:42:
[...]

Ja dat is ideaal :P

Als de bank niet kwam dan was de kans ook veel groter dat ik een 2e ging halen. Maar zodra de bank er is, is de 2e 3DS niet meer nodig.

Ik hoef sowieso geen tweede XL en de gewone 3DS vind ik lelijk. Misschien dat de 2DS wat wordt, kijken of ik een keer één in mijn handen kan hebben in de winkel.
Ik vind die 2DS zo lelijk. Maar het is wel fijn dat je nu een goedkopere variant van de 3ds kan kopen als je geen gebruik wilt maken van de 3d functie, en toch de console exclusieve titels wilt spelen.

Ik vind 'm wel wat hebben om eerlijk te zijn. En het is superhandig om kinderen aan de nieuwe Pokémon games te helpen.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Maar je kan m niet dichtklappen :P

Dus geen bewegende delen (scharnier) die kunnen breken.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

klopt ook wel weer, maar zo zijn de schermen wel kwetsbaarder.

• BlackMage
Ja probeer maar eens een gebruikte GBA (classic) te krijgen zonder vern*ukt scherm.

Maar het is wel zo dat een scharnier slijtage bij normaal gebruik heeft maar als je zuinig bent op je schermpjes dat ie niet beschadigd.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Altijd in een goed hoesje stoppen als je er niet mee bezig bent.

Daarbij heb je ook screenprotectors ;)

Trouwens on-topic, er is wat nieuwe info over Pokémon X & Y uit.

http://www.nintendolife.c...ns_mega_mewtwo_x_and_more

O.a. nieuwe Pokémon, Mega Evolutions van Mewtwo (X en Y), en evoluties van de nieuwe starters.

• BlackMage
Nice!

Maar waarom is Mewtwo X zo manlijk en Mewtwo Y zo vrouwelijk?

Als ik goed heb opgelet op school is het logischer om dat andersom te doen? :P

• mat.hi.as
Is er bekend hoe limited de Pokemon limited 3ds xl is? Het lijkt me wel supertof om er een te hebben, maar 200 euro is best wel wat. Ik kan er nu niks over vinden op internet.

• BlackMage
mat.hi.as schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:42:
Is er bekend hoe limited de Pokemon limited 3ds xl is? Het lijkt me wel supertof om er een te hebben, maar 200 euro is best wel wat. Ik kan er nu niks over vinden op internet.
Je zal vast niet in een tentje bij de mediamarkt hoeven slapen om kans te hebben op zo'n ding, maar ga er niet vanuit dat ze zolang in de schappen blijven liggen als de gewone 3DS XL's.

En qua prijs is ie het zelfde als een gewone 3DS XL, zoals het lijkt.

Edit:
Suggestie voor de topicstart:
Imho horen FireRed/LeafGreen en SoulSilver/HeartGold niet in Generatie 1 en 2, maar in 3 en 4. Je hebt wel het verhaal en omgeving van de originele spellen, maar de moves, features, beschikbare pokemon en combat regels zijn zoals de generatie van het systeem waarop je ze speelt, niet van de originele generatie. Ook zijn alle games binnen een generatie volledig compatibel met elkaar qua traden en battlen.

[Voor 28% gewijzigd door BlackMage op 15-09-2013 17:07]

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Gisteren mijn Shiny palkia opgehaald bij de Media Markt. Inderdaad wat minder voldoenningswaardig dan zelf een shiny vangen, maar toch leuk hebbedingetje :). Toch staan ze je een beetje raar aan te kijken als je als 20 jarige vraagt naar het pokemon evenement. Is het zo raar dat ik nog steeds een pokefan ben? :P

• Muskalade
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-03 08:36
IIsnickerII schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:49:
Gisteren mijn Shiny palkia opgehaald bij de Media Markt. Inderdaad wat minder voldoenningswaardig dan zelf een shiny vangen, maar toch leuk hebbedingetje :). Toch staan ze je een beetje raar aan te kijken als je als 20 jarige vraagt naar het pokemon evenement. Is het zo raar dat ik nog steeds een pokefan ben? :P
Daar had ik vorige week geen last van bij de Saturn toen ik mijn shiny Dialga ging ophalen. Het apparaat wat de shiny Pokémon uitgeeft moest uit en aan gezet worden en ik werd gewoon vriendelijk geholpen zonder rare blikken (ben 23).

De verkoopster was zelfs jaloers op mijn 3DS (Zelda versie). :P

Van de week weer langs gaan voor de shiny Palkia, moet toch een nieuwe lader halen voor mijn 3DS. Die had het zomaar begeven. :(

• BlackMage
Ik moet ook nog weer heen voor een paar Palkia's, maar heb geen andere reden om naar die winkels te gaan.

Ik voel me in die winkel toch wel een beetje aangekeken, met mijn leeftijd en ook nog eens twee halen. (Één voor mijzelf en één voor eventueel ruilmateriaal. Maar omdat ze level 100 zijn kan je ze niet EV trainen dus voor de hardcore spelers zijn ze niet zoveel waard.)
BlackMage schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 22:43:

Edit:
Suggestie voor de topicstart:
Imho horen FireRed/LeafGreen en SoulSilver/HeartGold niet in Generatie 1 en 2, maar in 3 en 4. Je hebt wel het verhaal en omgeving van de originele spellen, maar de moves, features, beschikbare pokemon en combat regels zijn zoals de generatie van het systeem waarop je ze speelt, niet van de originele generatie. Ook zijn alle games binnen een generatie volledig compatibel met elkaar qua traden en battlen.
Je kan zien alsof ze bij beide generaties horen. Echter kan je enkel tussen de games in de generatie traden waarin ze uitgekomen zijn, nadat je de National Pokédex gekregen hebt. Vandaar dat ik ze bij de spellen heb gezet waar het remakes van zijn.

• BlackMage
90710 schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:19:
[...]

Je kan zien alsof ze bij beide generaties horen. Echter kan je enkel tussen de games in de generatie traden waarin ze uitgekomen zijn, nadat je de National Pokédex gekregen hebt. Vandaar dat ik ze bij de spellen heb gezet waar het remakes van zijn.
Niet helemaal waar. Daarnaast is het binnen de generatie (zoals ik het noemde) ook mogelijk om heen en weer te traden. Van oude generatie naar nieuwe generatie kan nooit meer terug.

voor zover ik weet:
LeafGreen/FireRed <-> Ruby/Sapphire/Emerald
In LeafGreen en FireRed moet je eerst de National Dex hebben en een prequest doen. Ruby en Sapphire kunnen direct linken met FireRed en LeafGreen. Als je dat doet krijg je automatisch de National Dex. Emerald niet, daar moet je eerst de National Dex unlocken.

SoulSilver/HeartGold <-> Pearl/Diamond/Platinum
Geen beperkingen. Trade is vrijwel direct mogelijk.

Oude generatie -> Nieuwe generatie
Van Gen3 (GBA) naar Gen4 (DS) kan zodra je de National Dex hebt. Je hebt wel een (1 is genoeg) DS of DS Lite nodig (voor het GBA Slot in die dingen).
Van Gen4 (DS) naar Gen5 (DS) kan ook pas nadat je de National Dex hebt. Je hebt hier twee DS/Lite/DSi/XL/3DS/XL/2DS machines voor nodig.
Van Gen5 (DS) naar Gen6 (3DS) is nog onbekend. Ik ben bang dat dit direct wil, gezien je vast de bank direct kan gebruiken. Dit zou jammer zijn, speel liever de eerste keer met alleen nationale Pokemon.
Dit is allemaal één richting. Na transfer krijg je ze nooit weer terug in het originele spel.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

BlackMage schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:32:

Van Gen5 (DS) naar Gen6 (3DS) is nog onbekend. Ik ben bang dat dit direct wil, gezien je vast de bank direct kan gebruiken. Dit zou jammer zijn, speel liever de eerste keer met alleen nationale Pokemon.
Dit is allemaal één richting. Na transfer krijg je ze nooit weer terug in het originele spel.
Er is al bekend hoe dit gaat gebeuren. In December 2013 lanceerd Gamefreak een service genaamd pokemon Bank. Hierop kun je 100 boxes aan pokemon kwijt (ruim 3000 pokemon). Deze service gaat hand in hand met Pokemon Transfer. Hiermee kun je 5th gen pokemon op jou pokemon Bank zetten. Deze kunnen net als de vorige generaties ook niet meer teruggezet worden naar de oorspronkelijke gen. Zodra ze op je Bank staan, kun je ze natuurlijk gemakkelijk ophalen en op je 6th gen game zetten.

• BlackMage
IIsnickerII schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:45:
[...]

Er is al bekend hoe dit gaat gebeuren. In December 2013 lanceerd Gamefreak een service genaamd pokemon Bank. Hierop kun je 100 boxes aan pokemon kwijt (ruim 3000 pokemon). Deze service gaat hand in hand met Pokemon Transfer. Hiermee kun je 5th gen pokemon op jou pokemon Bank zetten. Deze kunnen net als de vorige generaties ook niet meer teruggezet worden naar de oorspronkelijke gen. Zodra ze op je Bank staan, kun je ze natuurlijk gemakkelijk ophalen en op je 6th gen game zetten.
Ja dat wist ik ;)

Maar er is niet bekend of je niet-national pokemon direct uit de bank kunt importeren in je X/Y. Als dit wel direct kan kan je dus zonder problemen een stel eieren overzetten, die laten uitkomen en dus vanaf moment 1 een super gebalanceerd team hebben.

En als je een paar badges krijgt kan je ook sterkere pokemon importeren die de gym uitdaging omtovert tot een slachtpartij. In de voorgaande games zijn de maximum levels waarop pokemon luisteren veel hoger dan de gyms (en andere uitdagingen) die je tegenkomt.

Maar iets zegt mij dat dit wel gewoon zou kunnen. Dat gevoel heb ik gewoon.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

ik VERMOED dat je gewoon internationale pokemon gelijk over kan zetten aangezien er geen sprake is van een daadwerkelijke "trade". de gen 5 game komt niet direct in aanraking met de gen 6 game. Pokemon Bank gaat waarschijnlijk niet controleren of je 6th gen game al een national dex heeft verzameld als je een internationale pokemon over gaat zetten. Maar dit is slechts een speculaasie :3

• BlackMage
Ja maar in het verleden hebben ze de feature voor overzetten (Poke Transfer en Pal Park) verstopt aan het eind van het spel, als je de National Dex hebt.

Maar de bank is direct beschikbaar, want die doet meer dan alleen overzetten. Het is dus niet ondenkbaar dat ze wel een restrictie opbouwen om die scenario's die ik eerder schetste te voorkomen. En ook al hoop ik dat ze dat wel doen, ik denk van niet.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Het kan inderdaad dat x en y pas pokemon bank bruikbaar maakt na het krijgen van de national dex. Ach, tegen de tijd dat pokemon bank uit is heb ik toch allang de national dex :P.

• BlackMage
Ik denk dat ik mijn X/Y eerst nog niet echt ga spelen, want ik heb nog veel wat ik moet doen in de oude games (sowieso heel Gen5 nog). Ik ben bang dat ik teveel gewend ga raken aan de mooie animaties van X/Y en ik geen plezier meer beleef in de oudere games.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Ja precies. Als ik oudere games speel, mis ik de geänimeerde sprites van de pokemon. Na X en Y kijk ik waarschijnlijk nooit meer om naar oudere gens.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

*bump*

Nieuw project! Even Black 2 helemaal afmaken en de unova dex completen. Maar er is nog wel een hoop te doen :/. Misschien dat er meerderen hier zijn die hetzelfde willen doen? Kunnen we elkaar misschien een handje helpen!

• Dubrillion
Nee sorry ik zit te wachten op X en Y. In de tussentijd vermaak ik me met GTA V ;)

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Het duurt niet lang meer :). Maar ik zie de voordelen er wel van in om in ieder geval een complete unova dex te hebben. Wordt het makkelijker om strax de kalos dex te completen!

• mat.hi.as
Ik heb helaas geen (legale) andere pokemon. X&Y is in ieder geval gereserveerd gisteravond, nou maar hopen dat die op tijd binnenkomt :)

• Dubrillion
mat.hi.as schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:25:
Ik heb helaas geen (legale) andere pokemon. X&Y is in ieder geval gereserveerd gisteravond, nou maar hopen dat die op tijd binnenkomt :)
Ik koop hem denk ik uit de Eshop. Dan heb ik een legale versie en kan ik hem overal mee naartoe nemen zonder dan er een handje kaarten in me broekzak mee moeten :P
Ik ga, denk ik, X in de eShop kopen en Y op cartridge. Zo kan ik die óók in mn oude 3DS (van voordat ik de XL kocht) gebruiken zodat ik met mezelf kan ruilen.

De eShop download is trouwens ongeveer 140.000 blokjes. Wat ongeveer 1.8 GB is.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

90710 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:19:
Ik ga, denk ik, X in de eShop kopen en Y op cartridge. Zo kan ik die óók in mn oude 3DS (van voordat ik de XL kocht) gebruiken zodat ik met mezelf kan ruilen.

De eShop download is trouwens ongeveer 140.000 blokjes. Wat ongeveer 1.8 GB is.
Ik wist niet dat hij ook op de eShop te halen was :o. Ik heb hem nu gepreorderd bij de Game Mania. Ik ben al een keer mijn pokemon Black 2 bijna kwijt geweest. Misschien toch maar eens een verzameldoosje aanschaffen...

Je kan er tegenwoordig rustig van uitgaan dat elk spel in de eShop komt. In ieder geval elk first party spel, en ongeveer 80% van alle third party spellen.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 16:32
Als ze nu de wifi van de 3DS eens op een fatsoenlijk niveau rammen, dan hoef ik mijn netwerk niet tijdelijk open te leggen om verbinding te maken met de Nintendo servers ...

Read the code, write the code, be the code!

• BlackMage
Mijn 3DS heeft geen enkel probleem met WPA2 hoor. Maar als je oude ds games (niet dsi enhanced) doet mag je alleen WEP gebruiken, want de drivers staan op de gamecardridge.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Ik heb alleen een probleem zodra ik wil connecten met de wifi. Als ik het een paar keer probeer lukt het uiteindelijk wel, en dan houd hij zn verbinding ook. Maar het is alles behalve ideaal...

• mat.hi.as
Hoe duur zal die dan (ongeveer) worden op de eShop? Het is inderdaad een enorm voordeel om het áltijd mee te hebben.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

mat.hi.as schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:36:
Hoe duur zal die dan (ongeveer) worden op de eShop? Het is inderdaad een enorm voordeel om het áltijd mee te hebben.
Waarschijnlijk even duur als retail. Dat is 50, 45 of 40 euro. Het is nog niet helemaal 100% zeker.

Pre-orders zijn 45 euro dus ik vermoed ook die prijs.

• mat.hi.as
Hmm, had het bij ToysXL voor 80 voor 2 besteld. Maar ook nog voor iemand anders. Misschien dat ik hem wel weer gelijk (geopend natuurlijk, ik wil het weekend wel spelen :+) verkoop om hem in de eShop te kopen.

• BlackMage
Waarom willen jullie het zo graag uit de eShop? Daar zitten toch alleen maar nadelen aan, zoals gebonden zijn aan je specifieke 3DS? En als ze 45 euro kosten dan zijn ze ook nog duurder dan de meeste fysieke (doorgaans 40-42 euro).
Er zitten ook voordelen aan, zoals het niet hoeven wisselen van cartridges en savegame backups. En ik heb een 64GB kaart in mn 3DS zitten, ruimte zat dus :)

[Voor 46% gewijzigd door 90710 op 21-09-2013 09:02]

• BlackMage
90710 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 08:59:
Er zitten ook voordelen aan, zoals het niet hoeven wisselen van cartridges en savegame backups. En ik heb een 64GB kaart in mn 3DS zitten, ruimte zat dus :)
Voor wat ik kan lezen kan de game besluiten om de backup functie te ondersteunen. Gezien de mogelijkheid op cheaten (masterballs, rarecandies etc klonen en niet te vergeten pokemon zoals legendaries klonen) ga ik van uit (en hoop ik het ontzettend) dat Pokemon dit niet zal ondersteunen.
Ja, daar ben ik ook wel bang voor ;)

Maar het leuke is, je kan het ook handmatig doen :)

Koop twee sd kaarten van minimaal 2 GB, zet op beide sdkaarten het spel (download uit de eShop). En je kan zo op beide een actief team hebben. Voeg een 2e 3DS toe + nog een keer Pokemon X of Y en je kan zoveel "cheaten" als je wil.

Of met 1 sd kaart en 1 pc.

1. Download het spel
2. Kopieer SD kaart naar PC.
3, Maak savegame aan (oftwel start het spel)
4. Vergelijk :)

Let wel, dit is risicovol, gezien ze, Nintendo, niet willen dat je met de inhoud van die map gaat spelen.

[Voor 127% gewijzigd door 90710 op 21-09-2013 09:18]

• BlackMage
Ja cheaten zal vanzelf gebeuren, met de files op de SD kaart en bijv. een savegame editor zoals je ook genoeg hebt voor alle andere Pokemon generaties. En vroeger of later (misschien is het al zo?) zullen er ook werkende R4-achige kaartjes komen waarop 3DS games kunnen draaien. Dit zal memory hacks mogelijk maken.

Maar de backup functie zal dan een officiele functionaliteit zijn die cheaten mogelijk maakt, dus zullen ook meer het gebruiken.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Ik denk dat de savegame netjes wordt opgeslagen in de "battery" folder van de game zelf. In dit geval zit je savegame dus in de code van de game verwerkt en valt er niet mee te rommelen. Maar dit moet natuurlijk nog blijken.

• BlackMage
Als het bestand (met of zonder game code) waar de save data in verwerkt is voor de eindgebruiker beschikbaar is (op SD kaart dus) zal er vanzelf een slim hackertje zijn die er achter komt hoe bepaalde data wordt opgeslagen en hoe dit aan te passen is. Verwerk dit in een savegame editor en je bent klaar.

Vang een level 3 <eerste wilde die je tegenkomt>, save het spel, gebruik savegame editor om die pokemon te veranderen naar <super sterke level 100 event legendary>, start spel, cheating done.

Dit is sowieso al mogelijk, want voor Black/White is er een savegame editor beschikbaar. En vanuit die games kan je "legaal" transferren naar X/Y. Dus een level 100 shiny Archeus met onmogelijke moves cheaten in Black/White en via de bank naar X/Y zetten.

Deze neppers belanden ook op de online trade markt waardoor je 99% zeker bent dat je een gecheate legendary krijgt als je hem daar scoort.

• wackmaniac
Daar checken ze doorgaans op; als je een onmogelijke level pokemon via GTS wil ruilen krijg je ook een melding dat dit niet kan. Aangezien transferen waarschijnlijk via de bank gaat, zal hier deze controle ook wel op zitten.

• mat.hi.as
Hoe kan je een onmogelijk level hebben? Ik snap dat alles >100 niet klopt, maar de rest moet toch wel lukken? :P

• wackmaniac
lvl 9 Zekrom bijvoorbeeld en een Spiky-eared Pichu kan je ook niet transferen, al zal dat een andere reden hebben.

• BlackMage
Dat van die Pichu zal zijn omdat het een compleet andere Pokemon is als de gewone Pichu. Dat beest leert andere moves, evolueert niet en heeft andere sprites/animaties als de gewone versie.

Maar een gecheate level 100 legendary met alleen moves die hij ingame kan leren wordt volgens mij niet tegengehouden door de GTS.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

BlackMage schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:59:
Dat van die Pichu zal zijn omdat het een compleet andere Pokemon is als de gewone Pichu. Dat beest leert andere moves, evolueert niet en heeft andere sprites/animaties als de gewone versie.

Maar een gecheate level 100 legendary met alleen moves die hij ingame kan leren wordt volgens mij niet tegengehouden door de GTS.
Hoewel deze gecheat is, wordt deze wel gezien als een legale pokemon. Er valt echter op bepaalde sites te zien of een pokemon echt legit is voordat je hem ruilt. Als je er zeker van wilt zijn dat een pokemon legit is, vraag dan diegene zijn pokemon's gegevens in deze site in te vullen, en het eindresultaat naar jou sturen. Dan heb je iets meer zekerheid.

• Cubic X
BlackMage schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:09:

Dit is sowieso al mogelijk, want voor Black/White is er een savegame editor beschikbaar. En vanuit die games kan je "legaal" transferren naar X/Y. Dus een level 100 shiny Archeus met onmogelijke moves cheaten in Black/White en via de bank naar X/Y zetten.

Deze neppers belanden ook op de online trade markt waardoor je 99% zeker bent dat je een gecheate legendary krijgt als je hem daar scoort.
Dat kan dus niet, want via de Pokemon Bank kan je geen illegale Pokemons overzetten. Nintendo kan dit blijkbaar controleren :) .

Naast GTA V (die al uit is) is dit een van de andere twee games waar ik ontzettend naar uit kijk! 8)

• BlackMage
IIsnickerII schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:18:
[...]

Hoewel deze gecheat is, wordt deze wel gezien als een legale pokemon. Er valt echter op bepaalde sites te zien of een pokemon echt legit is voordat je hem ruilt. Als je er zeker van wilt zijn dat een pokemon legit is, vraag dan diegene zijn pokemon's gegevens in deze site in te vullen, en het eindresultaat naar jou sturen. Dan heb je iets meer zekerheid.
Ik wist niet dat er diensten waren die zich voor gingen doen als GTS om zo dingen te testen, best ingenieus zo.

Maar ik zal er geen gebruik van maken denk ik. Alle standaard en gewone legendaries kan ik zelf toch wel krijgen, al is het misschien wel tijds intensief.

Het gaat om de event pokemon, maar daar heb ik, behalve die shiny dialga, palkia en giratina niets van. En kan me niet voorstellen dat iemand een zeldzame event-only pokemon wil ruilen tegen een shiny dialga ;) Maar maakt ook niet uit, ik mis liever een Mew en Celebi dan dat ik een gehackte heb en daarmee de rest van de collectie ook in twijfel zet.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

BlackMage schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:54:
[...]

Ik wist niet dat er diensten waren die zich voor gingen doen als GTS om zo dingen te testen, best ingenieus zo.

Maar ik zal er geen gebruik van maken denk ik. Alle standaard en gewone legendaries kan ik zelf toch wel krijgen, al is het misschien wel tijds intensief.

Het gaat om de event pokemon, maar daar heb ik, behalve die shiny dialga, palkia en giratina niets van. En kan me niet voorstellen dat iemand een zeldzame event-only pokemon wil ruilen tegen een shiny dialga ;) Maar maakt ook niet uit, ik mis liever een Mew en Celebi dan dat ik een gehackte heb en daarmee de rest van de collectie ook in twijfel zet.
Als gehackte pokemon ook nog eens verkeerd gehackt zijn, kunnen "BadEggs" ontstaan. Dit zijn eieren zonder daadwerkelijke pokemon er in die zich tot overmaat in je box zullen vermenigvuldigen. Met een beetje ongeluk, wordt automatisch je savegame corrupt gemaakt. Dus pas altijd op met hacked pokemon. Veel van de traders geven eerlijk toe dat hun pokemon gehackt is, en willen alleen maar traden met mensen die hier mee instemmen. Maar als je er zeker van wilt zijn, laat hem door de pokecheck halen.

• Dubrillion
Cubic X schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:42:
[...]

Dat kan dus niet, want via de Pokemon Bank kan je geen illegale Pokemons overzetten. Nintendo kan dit blijkbaar controleren :) .

Naast GTA V (die al uit is) is dit een van de andere twee games waar ik ontzettend naar uit kijk! 8)
Ik ook. Momenteel speel ik heel wat GTA, maar ben vanaf dag één in bezit van Pokémon X of Y. Ik download hem via de eShop. Hebben er mensen nog voorkeur voor X of Y en waarom?
X en Y verschillen alleen in de Pokémon die je erin kan vangen. (Vooral de Legendary) Dus als je daar een voorkeur in hebt...

• BlackMage
Inderdaad, wat sanderev66 zegt.

Tot nu toe altijd verschillen een aantal Pokemon die je kan vangen in het spel. Dit zijn meestal niet heel erg boeiende, je besteed er alleen aandacht aan als je ze allemaal wilt vangen. Maar daarnaast kan je alleen de 'version mascot' krijgen die op de doos staat, niet de andere. Dat is voor X dat hert met het kerstboomlampjes gewei en voor Y de vogel met 3 vleugels/armen/klauwen. Het thema van die beesten is creation voor X en destruction voor Y.

Ook is bekend geworden dat je voor Mewtwo (als je hem niet kent: een legendary uit de eerste serie, door velen nog steeds gezien als de sterkste die er is) een andere mega evolutie steen krijgt in X en Y. In X krijgt ie een steen waarmee hij ineens veel spieren lijkt te krijgen en in Y juist minder. Dus ik denk dat de X versie sterker in de verdediging gaat worden en Y sneller en/of betere special verdediging. Maar ik weet niet of je uberhaubt een Mewtwo kan krijgen in deze spellen of dat je hem uit een andere generatie moet overzetten. Maar misschien is er inmiddels meer over bekend dan ik weet.

• wackmaniac
Ik verwacht zelf dat je Mewto in X en Y kan krijgen; bij dergelijk acties zorgt Gamefreak er meestal voor dat beestjes wel te krijgen zijn. Anders moet ik deze uit SS overhalen.

Mega Mewtwo X:

Mega Mewtwo Y:

• IIsnickerII

IIsnickerII

Web/Software Developer

Dubrillion schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:46:
[...]

Ik ook. Momenteel speel ik heel wat GTA, maar ben vanaf dag één in bezit van Pokémon X of Y. Ik download hem via de eShop. Hebben er mensen nog voorkeur voor X of Y en waarom?
IEDEREEN neemt Y omdat Yveltal er awesome uit ziet, en ik ga legendarys toch niet actief gebruiken, dus ik ga voor X. Daarnaast klinkt "Pokemon X" veel vetter ;). Neemaarecht dat is mijn reden. Komt iedereen straks naar mij toe voor de pokemon die ze niet kunnen vangen. En dan lekker Cashen :9~

EDIT:
PS: Ik stel ook gelijk een vraag die net zo omvangrijk is: Welke starter neem je, en waarom?

Ik: Froaky, nogmaals omdat IEDEREEN fennekin neemt, en ik eerst voor chespin zou gaan, maar die evolutie ziet er gewoon te belachelijk voor woorden uit.

[Voor 17% gewijzigd door IIsnickerII op 23-09-2013 15:27]

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:36
Ik neem Squirtle :) Zo vet dat de Kanto starters terug komen, alleen daarom neem ik een 3DS + Deze game.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Pagina: 1 2 3 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee