Acties:
  • +2 Henk 'm!
Piddybull schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:41:
[...]

Op HW krijg ik zelfde gevoel als toen ik in Galapagos bio belegde.
Iets teveel kuddegevoel.
Anderzijds mooie medewerking van het bedrijfsaccount.
Nu snap ik wat beter waarom kritische posts daar niet erg gesmaakt worden.
Vorig jaar veel pre orders en nadien brak de hele markt van plug ins open.

Zendure staat beetje voor met betrekking tot homologatie BE markt.
Ik hoop dat ze natuurlijk enkel hun nieuwste apparatuur laten keuren.

Anders wordt het helemaal een soepje.

Zelf heb ik het geluk dat mijn digitale meter nog steeds niet geplaatst werd.
Ze kwamen al eens langs maar begonnen er niet aan gezien enkele onverwachte complicaties.

Komt me bijzonder goed uit .
Ik blijf verder de kat hier uit de boom kijken.
Toch wil ik hier even reageren op je post. HW PIB is zeker niet volmaakt. Er kan nog best het e.a. verbeteren. Eens. Waar het denk ik mis gaat is eindeloos herhalen wat er niet goed gaat en teveel promotie van Zendure, daar leek het op. Denk dat daar de crux zat. Verder vind ik dat je altijd kritsch mag kijken naar een systeem. Zie ook de mogelijkheden. Wat voor de 1 een mogelijkheid is, is voor de ander een tekortkoming.

Ik volg het hier ook. Natuurlijk heb ik mijn twijfels ook maar dat ligt niet aan het product. Meer aan mijn gebruikerservaring en wat ik gaande weg toch wel mis. Ook dit product is in ontwikkeling.

Lekker verder met Zendure hiero.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:29
Ik lees in het topic dat de Hyper niet in cluster met de nieuwe AC2400 aangestuurd kan worden en ook wat speculaties omtrent het uitfaseren van de Hyper. Maar stel dat ik nu een Hyper torentje ga plaatsen en later wil ik mijn systeem uitbreiden, kan ik er dan wel een AC2400 set naast gebruiken op dezelfde manier als met twee Hypers? Dus qua aansturing etc? Of praten we dan over clusteren?

Onderhand ben ik namelijk wel zover dat ik een torentje in de kelder wil gaan zetten, maar ik wil wel graag de mogelijkheid tot uitbreiding open houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Aziraphale op 22-03-2025 16:10 ]

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 10:32
Aziraphale schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:07:
Ik lees in het topic dat de Hyper niet in cluster met de nieuwe AC2400 aangestuurd kan worden en ook wat speculaties omtrent het uitfaseren van de Hyper. Maar stel dat ik nu een Hyper torentje ga plaatsen en later wil ik mijn systeem uitbreiden, kan ik er dan wel een AC2400 set naast gebruiken op dezelfde manier als met twee Hypers? Dus qua aansturing etc? Of praten we dan over clusteren?

Onderhand ben ik namelijk wel zover dat ik een torentje in de kelder wil gaan zetten, maar ik wil wel graag de mogelijkheid tot uitbreiding open houden.
Lijkt mij als je niet kan clusteren, dat dat een dingetje wordt, maar dat zou dan weer via b.v. MQTT/Homeassitant kunnen, zolang we toegang houden tot de data. :) Het clusteren is niet meer dan het slim vormen van alle units bij elkaar tot 'een geheel' voor smart charge/discharge etc.

Je zal denk ik wel gewoon via de app alles kunnen besturen.

[ Voor 20% gewijzigd door Silent Hunter op 22-03-2025 16:17 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Clusteren is puur dat je de als 1 kan aansturen op dezelfde fase. Heb je er 6 (2 per fase) dan krijg je dus 3 clusters. Even in de aanname dat je bij een uitbreiding de 2400AC op een aparte fase zou zetten dan is clusteren sowieso niet van toepassing. Je bestuurt ze dan gewoon los van elkaar, maar deze software kant van de oplossing is nog volop in ontwikkeling dus verwacht zelf dat daar nog wel meer mogelijk en makkelijker wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Sander schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:20:
[...]

Clusteren is puur dat je de als 1 kan aansturen op dezelfde fase. Heb je er 6 (2 per fase) dan krijg je dus 3 clusters. Even in de aanname dat je bij een uitbreiding de 2400AC op een aparte fase zou zetten dan is clusteren sowieso niet van toepassing. Je bestuurt ze dan gewoon los van elkaar, maar deze software kant van de oplossing is nog volop in ontwikkeling dus verwacht zelf dat daar nog wel meer mogelijk en makkelijker wordt
Ah, kijk. En als ik nu een toren van 4 accu's (wat mijn plan is) ga plaatsen, dan lijkt het mij logisch dat de een eventuele 2e toren op een andere fase komt. Dat zou dan dus geen probleem zijn qua software.

@Taro Ik zag ergens dat jij ook plannen had voor een AC2400 set naast de Hypers, in ieder geval om een review te proberen. Hoe zie jij het dan voor je om dit als totaalsysteem te gaan gebruiken?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:09:
[...]

Wat ik merk is dat wanneer je in de app ac input en ac output op 0 hebt staan de bypass wel door gaat. Wellicht gaat het daar bij jou ook fout. Ik gebruik de smart plans van zendure niet omdat ik dat allemaal via HA regel (en in HA ook een noodautomatisering heb die de bypass opstart als batterij vol is en mij pushover stuurt bij 100%).
Nog even ter aanvulling. Ik merk dat wanneer je als laatste actie op de batterijen de ac ouput mode (batterij naar home) op nul zet dat dan de bypass altijd start nadat de batterij vol is. (even los van smart plans, die gebruik ik niet, doe ik via HA)

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14:21
Ik heb hier maar 1 fase 40A aansluiting. Zou mss beginnen met een ac2400 maar naderhand nog 1 toevoegen of mss idd een hyper. Zou wel tof zijn als al deze modules zouden samenwerken als 1 geheel dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

tomtom901

Moderator General Chat
rabero1985 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:36:
Ik heb hier maar 1 fase 40A aansluiting. Zou mss beginnen met een ac2400 maar naderhand nog 1 toevoegen of mss idd een hyper. Zou wel tof zijn als al deze modules zouden samenwerken als 1 geheel dan.
Ik denk dat dat energy management systeem van Zendure dat wel gaat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb begrepen dat je de AC2400 niet kunt clusteren, maar wel via de HEMS/ZENKI AI App update die de komende 1-2 weken wordt uitgerold meerdere AC2400 verspreid over meerdere fases centraal kunt aansturen. Zie ook mijn bericht van eergisteren. Dus: 1 strategie kiezen, meerdere apparaten ineens aansturen, niet clusteren op 1 fase. En dat is logisch, 2x2400 Watt gaat over de 3680 limiet heen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rabero1985 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:36:
Tot nu toe is de Hyper helaas geen onderdeel gebleken van het Home gedeelte van de App, de nieuwe SolarFlow 800, SolarFlow Pro 800 en AC2400 zijn daar wel in opgenomen, ik vermoed dat ze de Hyper gaan overslaan en dan kan je ze dus niet laten samenwerken. Even duimen dat die er wel in wordt opgenomen....

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:25:
[...]
@Taro Ik zag ergens dat jij ook plannen had voor een AC2400 set naast de Hypers, in ieder geval om een review te proberen. Hoe zie jij het dan voor je om dit als totaalsysteem te gaan gebruiken?
Krijg +-15 april een AC2400 + AB3000X binnen inderdaad.

Heb dit nu als volgt ingericht (ondertussen nog lekker aan het terugleveren ;) ) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldpe1kA9PJYMCATElBEDS9ZeftA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4vwcqj5kma6dCJhEpQgk837z.png?f=fotoalbum_large

Ga dan Hyper A en Hyper B op Fase A of Fase B clusteren, en dan op de andere fase de AC2400. Dus:
  • Fase A: 2x Hyper in cluster + AIO2400
  • Fase B: AC2400 + HUB2000 (Volgende week komt de SolarFlow 800 binnen, dan heb ik de HUB2000 niet meer nodig)
  • Fase C: 2x Hyper in cluster
Komt neer op 3x2400=7200 Watt aan teruglever vermogen en heb dan 31,5 kWh in totaal, daar kan je ook prima een EV mee opladen, helemaal klaar voor de zomer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Ik heb begrepen dat je de AC2400 niet kunt clusteren, maar wel via de HEMS/ZENKI AI App update die de komende 1-2 weken wordt uitgerold meerdere AC2400 verspreid over meerdere fases centraal kunt aansturen. Zie ook mijn bericht van eergisteren. Dus: 1 strategie kiezen, meerdere apparaten ineens aansturen, niet clusteren op 1 fase. En dat is logisch, 2x2400 Watt gaat over de 3680 limiet heen.
3680 watt is geen limiet hoor.
Als ik de batterijen bijvoorbeeld in de garage zal zetten is dat een aardlekautomaat van C25.
Het is maar net hoe de installatie is.
Maar in geval het plaatsen in de stal zal ik 2 Hypers per fase doen.
Uiteraard nog afhankelijk hoeveel panelen ik nog bij ga leggen.
Dan is het wel 3680 watt per fase omdat daar het achter een 4p 16 Ampère aardlekautomaat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Taro schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Dat was ik ook zeker niet van plan. Het gaat me er alleen om dat ik ze, mocht dit zich in de toekomst voordoen, naast elkaar kan gebruiken. Dus dat ik, bijvoorbeeld, een Hyper en een AC2400 ineens aan kan sturen. Uiteraard beide op een eigen fase aangesloten.

Ik neig er namelijk sterk naar om gebruik te maken van de huidige aanbieding voor een 7680Wh set, maar wil wel zeker weten dat ik er later nog probleemloos een andere set naast kan zetten.

Die opstelling van je ziet er heel gaaf uit! Hier (nog) geen EV, dus ik hou het nog maar wat kleiner.

[ Voor 5% gewijzigd door Aziraphale op 22-03-2025 21:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
peterbier schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:24:
[...]

Als ik de batterijen bijvoorbeeld in de garage zal zetten is dat een aardlekautomaat van C25.
Dan is het wel 3680 watt per fase omdat daar het achter een 4p 16 Ampère aardlekautomaat komt.
Wel voor een standaard / kwalitatief goed stopcontact en de normale doelgroep. Een paar dagen geleden kwam iemand hier ook midden in een gesprek tussen jou en mij binnen en dat is wel iets om rekening mee te houden bij dergelijke uitspraken. Wat voor jou geldt geldt niet per se voor mij, jij en ik kunnen door onze set-ups wat meer vermogen aan, maar voor vele anderen geldt dat niet, dus laten we daar wel alert op blijven.

Met bijv. 2x een CEE-stekker en C25 kan 4800 Watt met 2x AC2400 inderdaad wel, maar voor >95% van de mensen geldt dat niet, dus vermeld voor de volledigheid er altijd wel even bij in welke situatie dat wél kan om gevaarlijke misverstanden te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:34:
[...]

Wel voor een standaard / kwalitatief goed stopcontact en de normale doelgroep. Een paar dagen geleden kwam iemand hier ook midden in een gesprek tussen jou en mij binnen en dat is wel iets om rekening mee te houden bij dergelijke uitspraken. Wat voor jou geldt geldt niet per se voor mij, jij en ik kunnen door onze set-ups wat meer vermogen aan, maar voor vele anderen geldt dat niet, dus laten we daar wel alert op blijven.

Met bijv. 2x een CEE-stekker en C25 kan 4800 Watt met 2x AC2400 inderdaad wel, maar voor >95% van de mensen geldt dat niet, dus vermeld voor de volledigheid er altijd wel even bij in welke situatie dat wél kan om gevaarlijke misverstanden te voorkomen.
Wat juist gevaar kan opleveren zijn zonnepanelen omvormer en EV laden.
Daar komt nu de thuisbatterij bij.
Je moet goed opletten wat het langdurig vermogen doet in een verdeelkast.
En uiteraard op WCD,s waar het ingeplugd wordt.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een WCD weg smelt als er een EV auto staat te laden.

Wat ik van jou begrijp is dat de nieuwe x accu onder de Hyper 2000 past.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:46:
[...]

Wat juist gevaar kan opleveren zijn zonnepanelen omvormer en EV laden.
Daar komt nu de thuisbatterij bij.
Je moet goed opletten wat het langdurig vermogen doet in een verdeelkast.
En uiteraard op WCD,s waar het ingeplugd wordt.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een WCD weg smelt als er een EV auto staat te laden.

Wat ik van jou begrijp is dat de nieuwe x accu onder de Hyper 2000 past.?
Klopt, ik heb hier een combinatie van al die factoren en tikte bijv. gisteren de max van de 3x25A netaansluiting aan en dan is het echt wel warm in de meterkast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_581N25bxFCIoZtHK0Vt-YlC1c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z1kY4J2rS7TWEcW0Fk8hjlKV.png?f=fotoalbum_large

De nieuwe AB2000X past inderdaad onder de Hyper 2000, zelfde specs, maar wel iets ander uiterlijk: Groen kunststof handvat bovenin ipv chroom op 3/4e hoogte en ik vermoed ook een iets licht grijzere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Dus als ik het goed snap kan ik wel meerdere ac2400 naast elkaar zetten en laten samenwerken om zodoende 4800/7200w oplaad/ontlaad vermogen te hebben op een eenfasig net. Uiteraard bekabeling en afzekering zoals het hoort.

Brengt me op nog een vraag:
Het ups/noodstroom stopcontact dat aanwezig, syncen die met elkaar zodat je dus als je er 2 hebt (ac2400) een output hebt van 4800w, bij 3 7200w. Waarschijnlijk niet maar zou wel heel gaaf zijn om zo je huis zo goed als volledig op noodstroom te kunnen zetten.
Ik meen dat dit bij sommige ecoflow modellen(maar zijn dan Portable powerstations ipv plugin batterij) mogelijk is om zo je output te verhogen, vandaar de vraag of de ac2400 dit ook zou ondersteunen.

[ Voor 7% gewijzigd door rabero1985 op 22-03-2025 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rabero1985 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:53:
Dus als ik het goed snap kan ik wel meerdere ac2400 naast elkaar zetten en laten samenwerken om zodoende 4800/7200w oplaad/ontlaad vermogen te hebben op een eenfasig net. Uiteraard bekabeling en afzekering zoals het hoort.
Ja, tenzij er een softwarematige fase controle in zit en die dat voorkomt.
Brengt me op nog een vraag:
Het ups/noodstroom stopcontact dat aanwezig, syncen die met elkaar zodat je dus als je er 2 hebt (ac2400) een output hebt van 4800w, bij 3 7200w. Waarschijnlijk niet maar zou wel heel gaaf zijn om zo je huis zo goed als volledig op noodstroom te kunnen zetten.
Ik meen dat dit bij sommige ecoflow modellen(maar zijn dan Portable powerstations ipv plugin batterij) mogelijk is om zo je output te verhogen, vandaar de vraag of de ac2400 dit ook zou ondersteunen.
De AC2400 kan 2400 Watt terugleveren via de standaard AC 230V Euro/Schuko stekker, de AC-WCD output kan je niet mee terugleveren, daar kan je alleen apparaten voor off-grid gebruik op aansluiten.

De AC 230V aansluiting wordt gedisabled als er geen netstroom gedetecteerd wordt, conform de netcode, je kunt dan dus alleen het off-grid stopcontact gebruiken en niet terugleveren of je huis van stroom voorzien. Bundelen van die vermogens bij off-grid verbruik is dan ook officieel niet mogelijk.

Onofficieel zou je mogelijk een kabel kunnen maken met aan beide kanten een Euro/Schuko stekker en via de off-grid uitgang je huis van stroom voorzien als je de hoofdaansluiting hebt uitgeschakeld om stroom terugleveren aan het net te voorkomen ivm veiligheid. Hoorde ik laatst iemand over in het zelfbouw accu topic, maar persoonlijk zou ik daar ver van wegblijven, theoretisch kan het waarschijnlijk wel, maar je bent dan in overtreding en gaat tegen de netcode in, dat is een gevaar voor monteurs van bijv. de netbeheerder of een elektricien.

[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 22-03-2025 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:52:
[...]

Klopt, ik heb hier een combinatie van al die factoren en tikte bijv. gisteren de max van de 3x25A netaansluiting aan en dan is het echt wel warm in de meterkast:
[Afbeelding]

De nieuwe AB2000X past inderdaad onder de Hyper 2000, zelfde specs, maar wel iets ander uiterlijk: Groen kunststof handvat bovenin ipv chroom op 3/4e hoogte en ik vermoed ook een iets licht grijzere kleur.
Als de meterkast warm wordt zal ik het wel even na lopen.
En vooral alles aanhalen (controleren) met Nm volgens opgave fabrikant.
Hier is de Hoofdaansluiting 3x63 Ampère. (Bekabeling dik genoeg)
Dit heb ik terug laten zetten door 3x40 Ampère.
Aangezien de jaarlijkse kosten van de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:16:
[...]

Als de meterkast warm wordt zal ik het wel even na lopen.
En vooral alles aanhalen (controleren) met Nm volgens opgave fabrikant.
Hier is de Hoofdaansluiting 3x63 Ampère. (Bekabeling dik genoeg)
Dit heb ik terug laten zetten door 3x40 Ampère.
Aangezien de jaarlijkse kosten van de aansluiting.
Is een nieuwe meterkast van eind vorig jaar en vorige week met het plaatsen van de onderverdeelkast weer opnieuw in elkaar gezet, zit dus wel goed. Er liggen ook veel POE+ switches en andere apparatuur in, ben al bezig met wat afstandshouders tussen kozijn en deur en extra ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Thx. Ik weet idd dat dit volgens netcode hoort, maar als je de offgrid ac output verbind met enkele groepen in je meterkast heb je je noodstroom in huis. Natuurlijk moet er dan het een en ander al dan niet automatisch en anders manueel omgeswitcht worden zodat de netspanning zich hersteld deze niet gezamenlijk op je installatie komen want dan krijg je 🎆. Maar is mogelijk, heb dit momenteel met een Honda generator die een zuivere sinus output heeft van 1800W. De ac2400 zou hiervoor een mooi alternatief zijn en bij lege batterijen zou de Honda nog kunnen inspringen of met een converter (simuleer zonnepanelen)de batterijen terug laden.
Het zijn allemaal kronkels in men hoofd die soms de revue passeren 😌

Edit zie net jouw post toevoeging 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:19:
[...]

Is een nieuwe meterkast van eind vorig jaar en vorige week met het plaatsen van de onderverdeelkast weer opnieuw in elkaar gezet, zit dus wel goed. Er liggen ook veel POE+ switches en andere apparatuur in, ben al bezig met wat afstandshouders tussen kozijn en deur en extra ventilatie.
Ik bedoel uiteraard de meter/verdeelkast zelf.
Maar wat bedoel je met POE+ switches.
Handiger om eentje te pakken ook aangezien verbruik.
Ik heb dan een 24 poort switch met 16 poe poorten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuYV_WcFXRQ5TtM4xAr6GMsDWIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZrYNElTVnETESPfwKAngNVK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:28:
[...]

Ik bedoel uiteraard de meter/verdeelkast zelf.
Maar wat bedoel je met POE+ switches.
Handiger om eentje te pakken ook aangezien verbruik.
Ik heb dan een 24 poort switch met 16 poe poorten.
[Afbeelding]
Ik had er ooit een Ubiquiti 24 poorts 250 Watt PoE+ switch in staan, met andere stillere Noctua ventilatoren ingebouwd, maar nu bewust 1x16 en 1x8 ivm kleinere formfactor. Maar de warmte is dus nu wel een aandachtspunt aan het worden, de Shelly Pro 3EM is in Eco mode nu 58,3 graden, geen idee of dat normaal is, maar is gelijk aan de Hyper 2000 temperatuur :)

De 4x ABB WCD's, stekkers en onderverdeelkast blijven overigens allemaal mooi koel, ook bij 2400 Watt per groep.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 22-03-2025 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:36:
[...]

Ik had er ooit een Ubiquiti 24 poorts 250 Watt PoE+ switch in staan, met andere stillere Noctua ventilatoren ingebouwd, maar nu bewust 1x16 en 1x8 ivm kleinere formfactor. Maar de warmte is dus nu wel een aandachtspunt aan het worden, de Shelly Pro 3EM is in Eco mode nu 58,3 graden, geen idee of dat normaal is, maar is gelijk aan de Hyper 2000 temperatuur :)

De 4x ABB WCD's, stekkers en onderverdeelkast blijven overigens allemaal mooi koel, ook bij 2400 Watt per groep.
Shelly 38.2 graden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvzSPbVnD_rkeh9wxtGF1LBurI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w51V4k0dtpMFnRCVNhU1cx8L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fors verschil, overigens tot 20 minuten geleden wel gedurende 4 uur lang -5000 Watt door de meterkast heen gejaagd, dus is mogelijk nog aan het afkoelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAi4bwa74cgfX1YtRRswCagNIPo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vSu7V3pw32rG2hy1hAf233Es.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:05
peterbier schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:24:
[...]

Volgens mij, correct me if I'm wrong, moet je de fasen apart afzekeren als je ze niet meer als 3 fase toepast, dat is mij verteld.

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 23:01:
[...]

Volgens mij, correct me if I'm wrong, moet je de fasen apart afzekeren als je ze niet meer als 3 fase toepast, dat is mij verteld.
Uiteraard moet je de (groepen) die je maakt achter een eigen aardlek+automaat of aardlekautomaat doen N en L.
Je mag niet zomaar 3 stopcontacten (WCD) achter een 4p aardlekautomaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-09 22:00
peterbier schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 23:05:
[...]

Uiteraard moet je de (groepen) die je maakt achter een eigen aardlek+automaat of aardlekautomaat doen N en L.
Je mag niet zomaar 3 stopcontacten (WCD) achter een 4p aardlekautomaat doen.
Interessante stelling, waarom zou dat niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Ik vermoed dat je aardlekschakelaars en aardlekautomaten door elkaar haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Is de zendure app volledig gratis of heeft deze ook een betaalde versie zoals HW?

Kan ik via een shelly ook de opwek van men zonnepanelen in de zendure app weergeven?

Zou graag alles overzichtelijk in 1 app hebben naderhand. Tuurlijk HA hoor ik al, maar is totaal nieuw voor mij. Als het iets makkelijker kan, graag 😀

Edit: omgekeerd gaat natuurlijk ook, een kWh meter of stekker tussen de zendure en in HW app weergeven , alleen zie ik dan niet hoeveel % er nog in de batterij zit, enkel laad/ontlaad vermogen.

[ Voor 23% gewijzigd door rabero1985 op 23-03-2025 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:12
rabero1985 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:33:
Is de zendure app volledig gratis of heeft deze ook een betaalde versie zoals HW?

Kan ik via een shelly ook de opwek van men zonnepanelen in de zendure app weergeven?

Zou graag alles overzichtelijk in 1 app hebben naderhand. Tuurlijk HA hoor ik al, maar is totaal nieuw voor mij. Als het iets makkelijker kan, graag 😀
HW app is gratis. Je kan wel een abonnement nemen voor extra features, maar die zijn echt niet nodig voor de werking van de thuisbatterij.

Overigens heb ik dat abonnement wel zodat ze meer/langer data voor mij bewaren, ik al mijn verschillende omvormer API's kan koppelen en apparaten slim kan schakelen op basis van verbruik en schema's.
Dat al dit soort features wat extra kost houdt de aanschafprijs laag voor wie alleen maar de P1 meter wil.

Die euro per maand vind ik het zelf wel waard en zorgt ook dat ik gewoon kan wisselen van energieleverancier zonder opeens alle historische meter data kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zendure App is volledig gratis.
Niet van de AC zonnepanelen, wel van de DC panelen. Maar in de Shelly App kan je natuurlijk wel de opwek zien.
Als iedere App alles zou ondersteunen dan zou het tekort aan ontwikkelaars wereldwijd nog groter zijn en ontwikkeling van Apps onbetaalbaar worden. Daarvoor zijn tools als bijv. Home Assistant bedoeld.
Edit: omgekeerd gaat natuurlijk ook, een kWh meter of stekker tussen de zendure en in HW app weergeven , alleen zie ik dan niet hoeveel % er nog in de batterij zit, enkel laad/ontlaad vermogen.
Je komt dan toch uit op bijv. Home Assistant. Met de juiste hardware heb je dat in 15 minuten werkend, daarna kan je gaandeweg verder uitbreiden, maar neem gewoon die stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22-08 08:05
@Taro Heb jij wellicht wat tips voor een goede setup in Home Assistant? Ik heb deze op een Pi geinstalleerd, maar heb weinig kennis van HA. Ik ben nu lekker aan het uitvogelen hoe alles werkt, maar het zou mooi zijn als jij of andere gebruikers wat setup tips kunnen delen.

Ben ook vooral benieuwd hoe ik het bypass probleem kan oplossen via HA

[ Voor 11% gewijzigd door thijsh02 op 23-03-2025 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Taro schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:09:

Je komt dan toch uit op bijv. Home Assistant. Met de juiste hardware heb je dat in 15 minuten werkend, daarna kan je gaandeweg verder uitbreiden, maar neem gewoon die stap.
En zeker met de juiste kennis, ik ben er al enkele weken mee bezig maar het is toch wel tijdrovend en veel opzoeken/leren.
Ik draai Domoticz en nu HA ernaast maar makkelijk is het niet maar wel leuk om te leren/uitvogelen.
Ben bang dat Domoticz als geheel op zijn retour is heden ten dagen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-08 11:56
Devke schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:26:
[...]

Toch wil ik hier even reageren op je post. HW PIB is zeker niet volmaakt. Er kan nog best het e.a. verbeteren. Eens. Waar het denk ik mis gaat is eindeloos herhalen wat er niet goed gaat en teveel promotie van Zendure, daar leek het op. Denk dat daar de crux zat. Verder vind ik dat je altijd kritsch mag kijken naar een systeem. Zie ook de mogelijkheden. Wat voor de 1 een mogelijkheid is, is voor de ander een tekortkoming.

Ik volg het hier ook. Natuurlijk heb ik mijn twijfels ook maar dat ligt niet aan het product. Meer aan mijn gebruikerservaring en wat ik gaande weg toch wel mis. Ook dit product is in ontwikkeling.

Lekker verder met Zendure hiero.
Vermoedelijk heb jijzelf uw titel veranderd in 0 tol...
Kritiek wordt er dus wel direct aanzien als trolgedrag.

Ik heb van in het begin de prijs ter discussie gebracht en dan breed en algemeen.
Echt elke speler zal veel volume moeten draaien en logisch gezien zal de prijs dan altijd mee naar beneden gaan.
Bijna iedere plugin batterij speler zet daarom ook in op individuele batterijen waardoor die prijs vlot kan aangepast worden.

Ik heb de indruk net als terechte opmerking op ander forum dat HW de stock wel eens bewust laag wil houden om schaarste te creëren.
Dat is dan een echt Nederlands probleem want waar exporteren zij hun sets ook nog naartoe ?

Ik zie dat de Franse en vooral de Duitse markt zeer dominant is.
Nog heel even en we zien door de bomen het bos niet meer wat plugin spelers betreft.
Ik zie HW wel nog hoog scoren voor 1 stuk batterij aan €999 in groot warenhuizen.
Bij aankoop van 2 HW zijn ze zelfs tegen € 999 nog altijd veel te duur.

Al zo vaak aangehaald dat het moeilijk is om de aankoopprijs er uit te halen binnen de periode dat de batterijen gaan dienst doen.
Dus kei belangrijk dat de prijs voor piet particulier lager wordt en dat geldt voor elke plugin batterijspeler.

Growatt plugin NEXA 2000 zie ik nu ook langskomen !
Kent iemand de prijs daar al van en is die vergelijkbaar als Zendure of is dat opnieuw ander vergelijkingsmateriaal ?
Mooi en kan ook buiten gezet worden.

Eens ik zo ongeveer een keuze heb gemaakt komt er al een andere speler om de hoek kijken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Piddybull op 23-03-2025 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
dotternetta schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:10:
Ik vermoed dat je aardlekschakelaars en aardlekautomaten door elkaar haalt
@peterbier had het over aardlek automaat, ik ook, jij gaf een link naar aardlek schakelaars.
Wie halt wat nu door elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:17

HHF

Piddybull schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:06:
[...]

Kent iemand de prijs daar al van en is die vergelijkbaar als Zendure of is dat opnieuw ander vergelijkingsmateriaal ?
De Growatt Nexa 2000 kost ex btw 789 euro base unit, de expansion batterij is 550 euro.. (Duitsland). 4 mppt trackers werkt met Shelly, en stapelbaar tot 4 units. Voor 2 kwh ben je dan met Growatt goedkoper uit vergel. met Zendure, voor grotere capaciteiten ongeveer vergelijkbaar met Zendure.
https://en.growatt.com/up...asheet_EN%20DE_202501.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door HHF op 23-03-2025 11:40 ]

15 kWp panelen, gasloos, warmteponp, 1EV 80 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Polvo176 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:21:
[...]

@peterbier had het over aardlek automaat, ik ook, jij gaf een link naar aardlek schakelaars.
Wie halt wat nu door elkaar?
Ja, sorry, was net wakker. In ieder geval is het duidelijk nu, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Ja heb ook een HW plus abo.
Voor HA kwam ik op de ha green uit of deze .
https://www.robbshop.nl/h...3FmueO-ZIoVEaAtavEALw_wcB

Dus dit is inpluggen en de app installeren. Maar kan een beginneling dit op een kwartier werkend krijgen, want zie hier soms van die codes/programmering voorbijkomen waar ik me toch in moet gaan verdiepen, of is dit al gevorderd en heb je dat niet perse nodig.
Wil eigenlijk gewoon om te beginnen een dashboard met alle verbruik op ook gas en water via HW. Gwn in HW de API Toggle aan en HA vind dit? Via zendure ook zo'n Toggle of werkt dit anders? Excuus voor al de vragen en wat offtopic maar wil hier echt wel wat in bijleren ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:41:
[...]

Ja, sorry, was net wakker. In ieder geval is het duidelijk nu, toch?
Wat ik er van weet is dat de HVK (meterkast) een aardlekautomaat moet. (3 fase en N)
Deze is nodig om de kabel te beschermen. (Aardfout of sluiting/overbelasting)
Deze kabel mag niet in een kabeldoos en opgesplitst worden over 3 WCD,s.
Hier moet een kleine onderverdeling komen.
Daar moet dan weer een hoofdschakelaar en de rest in komen om het netjes te verdelen over 3 groepen van 3 WCD,s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Piddybull schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:06:
[...]

Vermoedelijk heb jijzelf uw titel veranderd in 0 tol...
Kritiek wordt er dus wel direct aanzien als trolgedrag.

Ik heb van in het begin de prijs ter discussie gebracht en dan breed en algemeen.
Echt elke speler zal veel volume moeten draaien en logisch gezien zal de prijs dan altijd mee naar beneden gaan.
Bijna iedere plugin batterij speler zet daarom ook in op individuele batterijen waardoor die prijs vlot kan aangepast worden.

Ik heb de indruk net als terechte opmerking op ander forum dat HW de stock wel eens bewust laag wil houden om schaarste te creëren.
Dat is dan een echt Nederlands probleem want waar exporteren zij hun sets ook nog naartoe ?

Ik zie dat de Franse en vooral de Duitse markt zeer dominant is.
Nog heel even en we zien door de bomen het bos niet meer wat plugin spelers betreft.
Ik zie HW wel nog hoog scoren voor 1 stuk batterij aan €999 in groot warenhuizen.
Bij aankoop van 2 HW zijn ze zelfs tegen € 999 nog altijd veel te duur.

Al zo vaak aangehaald dat het moeilijk is om de aankoopprijs er uit te halen binnen de periode dat de batterijen gaan dienst doen.
Dus kei belangrijk dat de prijs voor piet particulier lager wordt en dat geldt voor elke plugin batterijspeler.

Eens ik zo ongeveer een keuze heb gemaakt komt er al een andere speler om de hoek kijken ;)
Dat vind ik nu jammer. Die titel is namelijk door de moderator veranderd. Door @teacher.

Waarom zou je stock laag houden? Nu 1000 apparaten verkopen of straks 200 voor bv 20% goedkoper? Maar goed. Kritiek mag altijd. Herhaaldelijk wordt als vervelend ervaren door een mens. Voel je je prettiger bij Zendure dan is dat uiteraard je grootste recht. In een aantal zaken kan ik daar ook best in mee komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 23-03-2025 12:02 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
peterbier schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:52:
[...]

Wat ik er van weet is dat de HVK (meterkast) een aardlekautomaat moet. (3 fase en N)
Daar moet dan weer een hoofdschakelaar en de rest in komen om het netjes te verdelen over 3 groepen van 3 WCD,s.
Ik zou informeren of dit mag. Wat ik bedoelde is dat een 3fase aardlek automaat niet geschikt is voor 3 seperate fasen. Ik verwacht dat de 3 fase aardlekautomaat in de hoofdmeterkast moet worden vervangen door 3 x 1 fase aardlekautomaat, dat is mij verteld.

Hier wordt het beter uitgelegd:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67322000

Aansluitvraag groepenkast 4p alamat 2p aansluiten logica

[ Voor 11% gewijzigd door dotternetta op 23-03-2025 12:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40tgR7p5P5N_KiiXIC_ELKf6ZGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENPAJ3HNgEm52bVaovnvQ665.jpg?f=fotoalbum_large
NOM draait als een tierelier hier nu :-) slechts 1,8 kWh van het net in 4 dagen.....Ik regel dat met de HA oplossing en 3 x hypers. Ook koken met inductie afdekken werkt steeds beter door 1 van de 3 op vol vermogen te laten ontladen en de andere 2 in cluster de pieken af te laten dekken via NOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
peterbier schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:52:
[...]

Ik heb nu een 3 fase omvormer met 2 strings en een string met een enkel fase omvormer.
Die 3 fase omvormer is 12 jaar heeft zijn beste tijd gehad en de enkel fase omvormer is 22 jaar.
Tijd om het anders in te richten en dan de zonnepanelen direct op hypers aan te sluiten.
De hypers hebben elk een stekker, dus wat is dan niet handiger dan voor elke hyper een eigen stopcontact op eigen fase te maken?
In de meterkast kan ik de 3 fase automaat vervangen door drie losse automaten voor elke fase een, maar ik zie het probleem niet om de driefase automaat te laten zitten.

Bij mijn inductie plaat gebeurt eigenlijk het zelfde, die zit achter een 3 fase automaat, maar de inductie plaat zelf gebruikt er maar 2, de derde wordt niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

mrme12345 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:38:
[Afbeelding]
NOM draait als een tierelier hier nu :-) slechts 1,8 kWh van het net in 4 dagen.....Ik regel dat met de HA oplossing en 3 x hypers. Ook koken met inductie afdekken werkt steeds beter door 1 van de 3 op vol vermogen te laten ontladen en de andere 2 in cluster de pieken af te laten dekken via NOM.
Daar doen we het uiteindelijk toch voor, ik redde het net niet vannacht omdat vanmorgen net voor de zonproduktie op gang kwam de accu's leeg waren, tot nu 0,274kWh op de teller, Na volgende week nog een AB2000s erbij dan heb ik er 4 en dan maar eens kijken hoe lang het goed gaat .

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:15:
[...]

Ik zou informeren of dit mag. Wat ik bedoelde is dat een 3fase aardlek automaat niet geschikt is voor 3 seperate fasen. Ik verwacht dat de 3 fase aardlekautomaat in de hoofdmeterkast moet worden vervangen door 3 x 1 fase aardlekautomaat, dat is mij verteld.

Hier wordt het beter uitgelegd:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67322000

Aansluitvraag groepenkast 4p alamat 2p aansluiten logica
Achter een 4p aardlekschakelaar mogen max 4 groepen. (Automaten)
Deze regel is terug gedraaid in de nen1010. (Was een periode niet toegestaan)
Zie ook mijn kast. (Foto)
Alleen ik zou het zelf bij mijn nieuwe kast niet zo doen.
Ik pak dan enkele L +N aardlekschakelaar en daar achter 4 automaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gtsDM75GuK6JZG_RCzrUWdePfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ua3ct55bRk80q7qPaq54sGwO.jpg?f=fotoalbum_large

Op deze foto kun je zien 4p aardlekschakelaars daar achter automaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinMid
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-09 11:55
rabero1985 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:41:
Ja heb ook een HW plus abo.
Voor HA kwam ik op de ha green uit of deze .
https://www.robbshop.nl/h...3FmueO-ZIoVEaAtavEALw_wcB

Dus dit is inpluggen en de app installeren. Maar kan een beginneling dit op een kwartier werkend krijgen, want zie hier soms van die codes/programmering voorbijkomen waar ik me toch in moet gaan verdiepen, of is dit al gevorderd en heb je dat niet perse nodig.
Wil eigenlijk gewoon om te beginnen een dashboard met alle verbruik op ook gas en water via HW. Gwn in HW de API Toggle aan en HA vind dit? Via zendure ook zo'n Toggle of werkt dit anders? Excuus voor al de vragen en wat offtopic maar wil hier echt wel wat in bijleren ☺️
@rabero1985 veel wordt idd automatisch herkend als je het aanzet. Nieuwe items integreren is veelal menu gestuurd.
Tip: Microsoft CoPilot (vast ook chatgpt) kent ook home assistant. Als je bijv een automatisering wilt maken waar je niet uitkomt, kan hij de code voor je schrijven.
Je kan ook voorbeeld code erin gooien en bij: deze code doet xyz. Maar ik zou willen dat de code abc doet, hoe doe ik dat : hij geeft dan gecorrigeerde code terug.

4.440wp op nw 1.000 op Z. Zendure thuis batterij hyper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
peterbier schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:13:
[...]

Achter een 4p aardlekschakelaar mogen max 4 groepen. (Automaten)
Deze regel is terug gedraaid in de nen1010. (Was een periode niet toegestaan)
Zie ook mijn kast. (Foto)
Alleen ik zou het zelf bij mijn nieuwe kast niet zo doen.
Ik pak dan enkele L +N aardlekschakelaar en daar achter 4 automaten.
[Afbeelding]

Op deze foto kun je zien 4p aardlekschakelaars daar achter automaten.
En ik gebruik de aardlek en automaat in een.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/piASFA__VHu0I492DMyU2k8WtAY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FvoNRMXiMM6qmvYyL2QO2m4U.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:22:
[...]

En ik gebruik de aardlek en automaat in een.
[Afbeelding]
Daar gebruik ik er ook een paar van.
Maar het is niet toegestaan om 3 WCD,s achter een 4p aardlekautomaat (kracht groep) te plaatsen.
Dat geldt natuurlijk niet voor een direct aangesloten apparaat zoals een kookplaat.
Het gaat om WCD,s (stopcontacten)

Maar waarom niet een klein kastje vanaf jou aardlekautomaat en daar het verdelen.
Voor de Hypers is dit wel een leuk kastje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhUhOI725En2qTzpbnPzfpoI0GE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ig5roaTVvKUqCWk0bmdvDEcD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
peterbier schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:28:
[...]

Maar het is niet toegestaan om 3 WCD,s achter een 4p aardlekautomaat (kracht groep) te plaatsen.
Dat geldt natuurlijk niet voor een direct aangesloten apparaat zoals een kookplaat.

Maar waarom niet een klein kastje vanaf jou aardlekautomaat en daar het verdelen.
[Afbeelding]
Leuk kastje, maar doet die niet het zelfde?
Ik bedoel losse stopcontacten maken op een 3 fase aansluiting?
Heb je ook meer gegevens van zo'n kastje?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Aziraphale
Hier is de kogel door de kerk. Zojuist een Hyper met 4 accu's en een Shelly Pro 3EM besteld. Ben benieuwd naar de levertijd, maar zo te zien komt de Shelly eerst en heb ik dan nog tijd zat om mijn installateur de boel voor te laten bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

tomtom901

Moderator General Chat
Aziraphale schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:37:
Hier is de kogel door de kerk. Zojuist een Hyper met 4 accu's en een Shelly Pro 3EM besteld. Ben benieuwd naar de levertijd, maar zo te zien komt de Shelly eerst en heb ik dan nog tijd zat om mijn installateur de boel voor te laten bereiden.
*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Polvo176 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:35:
[...]

Leuk kastje, maar doet die niet het zelfde?
Ik bedoel losse stopcontacten maken op een 3 fase aansluiting?
Heb je ook meer gegevens van zo'n kastje?
Wat je ook kan doen die kabel van jou 4p aardlekautomaat naar een 5p cee WCD.
Vanaf daar verder dan gelden er andere regels dan binnen de verdeelkast.
Maar als ik jou was had ik gewoon een kleine onderverdeling gemaakt of laten maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwA_Qs-a5Za6EkYCMHKX9vd11Ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSTP9fRhd4uWsi1cR7kauXEN.jpg?f=fotoalbum_large

Elke WCD deze bijvoorbeeld toepassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHcGqhMhjM7n_kbNc2VDDqQJf3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXuYlqaknOWn7aOCmsvbhjTU.jpg?f=fotoalbum_large

En er moet eigenlijk ook nog naar selectief gekeken worden.
Bijvoorbeeld b10.

[ Voor 21% gewijzigd door peterbier op 23-03-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 17:36
peterbier schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:28:
[...]

[Afbeelding]
leuk kastje, is dit IP65 of hoger?
Heb je een link naar dit kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
peterbier schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:40:
[...]

Wat je ook kan doen die kabel van jou 4p aardlekautomaat naar een 5p cee WCD.
Vanaf daar verder dan gelden er andere regels dan binnen de verdeelkast.
Maar als ik jou was had ik gewoon een kleine onderverdeling gemaakt of laten maken.
[Afbeelding]

Elke WCD deze bijvoorbeeld toepassen.
[Afbeelding]

En er moet eigenlijk ook nog naar selectief gekeken worden.
Bijvoorbeeld b10.
Er zit dan voor elk stopcontact een eigen zekering, dat lijkt mij alleen noodzakelijk als er meerdere 3 fase gebruikers op de zelfde 3 fase automaat zitten.
Dan maakt je net zoiets als een PV verdeler.
Bij een directe verbinding zonder aftakkingen lijkt mij twee zekeringen achter elkaar een beetje overkill.
Ik zou de Hypers ook direct kunnen aansluiten zonder stopcontact er tussen.

[ Voor 3% gewijzigd door Polvo176 op 23-03-2025 14:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb in de topicwaarschuwing linkjes naar het algemene topic opgenomen, voor het uitgebreid vergelijken van verschillende merken en type accu's.

Ook een linkje opgenomen naar Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3 tbv uitgebreide vragen/input/gesprekken over elektrische installaties die in principe los staan van de Zendure producten.

Let op: Er staat bij: "Graag" en "bij voorkeur", dus is geen verplichting, maar mocht een gesprek over de meterkast nou erg lang doorgaan ga dan daar even verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thijsh02 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:51:
@Taro Heb jij wellicht wat tips voor een goede setup in Home Assistant? Ik heb deze op een Pi geinstalleerd, maar heb weinig kennis van HA. Ik ben nu lekker aan het uitvogelen hoe alles werkt, maar het zou mooi zijn als jij of andere gebruikers wat setup tips kunnen delen.

Ben ook vooral benieuwd hoe ik het bypass probleem kan oplossen via HA
Ik deel in de verschillende Tweakers topics regelmatig Home Assistant scripts die relevant zijn voor het betreffende topic, maar ik heb nog geen tutorial ergens geplaatst. Er is wel een HA topic op Tweakers, dus kijk daar bij voorkeur even.

Ik heb voor mijn review website iets dergelijks in de planning staan omdat ik er uit mijn omgeving steeds meer vragen over krijg, dus zal daar binnenkort ook een tutorial plaatsen, kijk wel even of ik hier dan elementen daar uit deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:29

Antonio di

a mi me dijeron que si

Taro schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:22:
[...]

Ik deel in de verschillende Tweakers topics regelmatig Home Assistant scripts die relevant zijn voor het betreffende topic, maar ik heb nog geen tutorial ergens geplaatst. Er is wel een HA topic op Tweakers, dus kijk daar bij voorkeur even.

Ik heb voor mijn review website iets dergelijks in de planning staan omdat ik er uit mijn omgeving steeds meer vragen over krijg, dus zal daar binnenkort ook een tutorial plaatsen, kijk wel even of ik hier dan elementen daar uit deel.
Link HA topic: Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HiBe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:06:
[...]

leuk kastje, is dit IP65 of hoger?
Heb je een link naar dit kastje?
Hier de link.:
https://amzn.eu/d/2LkJIat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Alvast even voor als ik de installateur laat komen om de Shelly en extra groep(en) te plaatsen: Wat is wijsheid om te doen?

- 1 groep bijplaatsen met twee wcd in de kelder.
- 3 groepen bijplaatsen, verdeeld over de fasen, met elk twee wcd in de kelder.

Dit is natuurlijk kijkend naar een eventuele uitbreiding van de opslag op termijn. Ik heb namelijk ruimte genoeg in de meterkast en zelf nog een ongebruikte 3-fasen schakelaar (hij staat tenminste uit), maar daar kan het vast niet aan gehangen worden zonder onderverdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:15:
Alvast even voor als ik de installateur laat komen om de Shelly en extra groep(en) te plaatsen: Wat is wijsheid om te doen?

Dit is natuurlijk kijkend naar een eventuele uitbreiding van de opslag op termijn. Ik heb namelijk ruimte genoeg in de meterkast en zelf nog een ongebruikte 3-fasen schakelaar (hij staat tenminste uit), maar daar kan het vast niet aan gehangen worden zonder onderverdeling.
Zat de kelder niet aangrenzend aan de meterkast?
Als dat het geval is uitbreiding op een later tijdstip vrij eenvoudig toch? En op 1 groep kan je al meerdere hypers kwijt, gezien je nu met 1 hyper begint, heb je met 1 groep al uitbreidingsmogelijkheden.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 23-03-2025 16:25 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:25
Na het lezen van alle pagina’s in dit topic, heb ik nog niet helemaal scherp wat de RTE is van de hyper 2000. Iemand die daar wat over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
geert1992 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:22:
[...]

Zat de kelder niet aangrenzend aan de meterkast?
Als dat het geval is uitbreiding op een later tijdstip vrij eenvoudig toch? En op 1 groep kan je al meerdere hypers kwijt, gezien je nu met 1 hyper begint, heb je met 1 groep al uitbreidingsmogelijkheden.
Klopt helemaal. Het is ook meer een kwestie van:/Als de installateur er toch is... Hij is heel goed, maar het is soms erg lastig om hem te reserveren.

En ik kan er toch 2 op een groep kwijt op 1200W? Of kan ik uitgaan van 3680W op een groep en dus 3 Hypers op een groep?

[ Voor 10% gewijzigd door Aziraphale op 23-03-2025 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:44

bert pit

asdasd

frankj030 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:26:
Na het lezen van alle pagina’s in dit topic, heb ik nog niet helemaal scherp wat de RTE is van de hyper 2000. Iemand die daar wat over kan zeggen?
Die is RéTE goed. Sorry, melige bui.
Ik ben ook benieuwd.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
frankj030 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:26:
Ligt eraan waarvoor je hem wil gebruiken.
Op dit moment handel ik alleen, en dat doe ik op dit moment met 1200watt 2 kanten op (laden en ontladen).
Ik haal een RTE van 83 gemiddeld over 2 hypers gemeten. De ene hyper is net iets efficiënter dan de andere.

Bij bijvoorbeeld NOM zal dat waarschijnlijk lager uitvallen, gezien je dan vaak met lagere vermogens draait, en dat kost je efficiëntie.

@bert pit keurig, dol op zulke woordgrappen. Je naam moest ik ook 2 keer lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1992 op 23-03-2025 16:52 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:17

HHF

Aziraphale schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:15:

Of even wachten op de P1 versie van Everhome. :)

15 kWp panelen, gasloos, warmteponp, 1EV 80 kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BerryGosie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 13:00
mrme12345 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:38:
[Afbeelding]
Ziet er netjes uit! Hier werkt het ook goed ;)
Essent zal wel denken...
Hier de resultaten van afgelopen week.
Setup: 2x Hypers met ieder 2x AB2000S.
Sturend op slimme modus(zogenoemde NOM) in de Zendure app m.b.v. een Shelly 3EM Pro in de meterkast.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4o9_8EzBWZfoxzmuM38YYdGgZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbMeeCoeWfpQJqUgOVSBo1cP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
HHF schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:22:
[...]

Of even wachten op de P1 versie van Everhome. :)
Waarom? Die groepen heb ik toch nodig en ik heb HA al aan de P1 poort hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:35:
[...]

Waarom? Die groepen heb ik toch nodig en ik heb HA al aan de P1 poort hangen.
Ik denk dat hij het noemde omdat jij sprak over het installeren van een Shelly. Hij ging ervan uit dat je doelde op de Shelly Pro 3EM, en dan kan je beter wachten op de plug en play oplossing voor Zendure.

[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 23-03-2025 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BerryGosie schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:25:
[...]

Ziet er netjes uit! Hier werkt het ook goed ;)
Essent zal wel denken...
Hier de resultaten van afgelopen week.
Setup: 2x Hypers met ieder 2x AB2000S.
Sturend op slimme modus(zogenoemde NOM) in de Zendure app m.b.v. een Shelly 3EM Pro in de meterkast.[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Incl. Elektrisch koken, want dat is de grote uitdaging bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerryGosie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 13:00
mrme12345 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Ziet er goed uit! Incl. Elektrisch koken, want dat is de grote uitdaging bij mij.
Wij koken nog op gas. Kan me inderdaad voorstellen dat het een hele boel kan schelen. Als de oven aan gaat, dan trekken de accu's ook wel snel leeg. Ook hebben we deze week de airco voor het verwarmen niet veel nodig gehad. Dat scheelt ook wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
geert1992 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:46:
[...]

Ik denk dat hij het noemde omdat jij sprak over het installeren van een Shelly. Hij ging ervan uit dat je doelde op de Shelly Pro 3EM, en dan kan je beter wachten op de plug en play oplossing voor Zendure.
Ik had het inderdaad over de Pro 3EM en voor mij maakt het op zich niet veel uit of ik nu die Shelly direct met de nieuwe groep(en) laat plaatsen of wacht op die plug and play van Everhome. Komt dus nog bij dat ik de P1 poort op mijn meter al gebruik voor een kabel naar mijn RPi met HA en ik weet niet of die Everhome ook dat kan gaan vervangen.

Maar nog even naar aanleiding van je eerdere opmerking over het aantal groepen: Hoeveel Hypers kan ik aan een groep hangen? Ik zou zeggen max. 3 aan 3680W, maar is dat ook zo?

[ Voor 3% gewijzigd door Aziraphale op 23-03-2025 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:13
Wij gaan binnenkort ook investeren in een plug in batterij en dit gaat 99% zeker een zendure worden. Ik ga nog even de nieuwe releases afwachten en dan even wachten tot er een mooie aanbieding komt. Aangezien die dingen bijna constant in de aanbieding worden gezet.

Nu zie ik op de introductie pagina van de solarflow 2400 AC dat deze met 96.5% efficiëntie op zowel de invoer als uitvoer kan werken. Ik was altijd in de veronderstelling dat van DC naar AC en andersom je moest rekenen met 10% omzetverlies. Dan lijkt de 96.5% wel heel erg hoog. Weet iemand hier al iets meer over? Bijvoorbeeld onder welke omstandigheden de batterij dit kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
De 230v output stekker kon vermoedelijk gelijktijdig gebruikt worden (ups) bij de ac2400 terwijl aan het net gekoppeld als ik het goed begrepen heb.
Word het vermogen dan verdeeld? Bv je hebt 1000w aan de stekker , dan kan er nog max 1400w naar het net(huisinstallatie) gaan

[ Voor 3% gewijzigd door rabero1985 op 23-03-2025 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:12:
[...]

Ik had het inderdaad over de Pro 3EM en voor mij maakt het op zich niet veel uit of ik nu die Shelly direct met de nieuwe groep(en) laat plaatsen of wacht op die plug and play van Everhome. Komt dus nog bij dat ik de P1 poort op mijn meter al gebruik voor een kabel naar mijn RPi met HA en ik weet niet of die Everhome ook dat kan gaan vervangen.

Maar nog even naar aanleiding van je eerdere opmerking over het aantal groepen: Hoeveel Hypers kan ik aan een groep hangen? Ik zou zeggen max. 3 aan 3680W, maar is dat ook zo?
Als de waarden van je P1-oplossing bij levering een negatief getal zijn en bij gebruik een positief getal, en deze waarden zeer regelmatig (elke -paar- seconden) worden bijgewerkt, kun je deze gebruiken voor NOM met de Zendure-integratie van @FireSon .

https://github.com/FireSon/Zendure-HA

Dit is een voordeliger alternatief voor een Shelly, vooral als je die ook nog moet laten installeren.

Zelf heb ik twee hypers op één B16-automaat. Theoretisch zou je tot drie hypers kunnen aansluiten, maar bij een driefase-installatie zou je dan wel een scheve belasting krijgen. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de belasting per fase goed verdeeld is om overbelasting of onbalans te voorkomen.

Mijn SolarEdge-systeem is ook 1 fase systeem. Daarom heb ik de accu's op dezelfde fase aangesloten, omdat na 2027, wanneer het salderen vervalt, de stroom van de zonnepanelen direct naar de accu zal stromen. Dit zou het systeem in balans moeten brengen. Bij zonnige pieken haal ik de 16 ampère, waardoor het mogelijk is om nog een hyper toe te voegen.

[ Voor 13% gewijzigd door geert1992 op 23-03-2025 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
@geert1992 Ik snap wat je bedoelt, maar aangezien ik toch werk in de meterkast moet laten doen zal de meerprijs voor het plaatsen van de Shelly wel meevallen. Dan vertrouw ik toch liever daarop.

Zelf heb ik twee 1-fase omvormers: Een Solax en een Solar Edge. Geen idee op welke fase die zitten, maar het loont dus om de groep voor de Hyper ook op die fase te zetten? Krijg ik dan geen gedoe met de verdeling over de fasen? Aangezien je dat noemt met die theoretische 3 Hypers op 1 groep?

Nu wil ik zelf de boel sowieso goed ik balans hebben, aangezien we een gasloos huis hebben. Vandaar dat ik ook dacht/denk aan direct nog een extra groep plaatsen voor het geval ik ooit met iets anders dan een Hyper (bijvoorbeeld de AC2400) uit zou willen breiden. Zoiets zal namelijk sowieso weer apart moeten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:42:
@geert1992 Ik snap wat je bedoelt, maar aangezien ik toch werk in de meterkast moet laten doen zal de meerprijs voor het plaatsen van de Shelly wel meevallen. Dan vertrouw ik toch liever daarop.

Zelf heb ik twee 1-fase omvormers: Een Solax en een Solar Edge. Geen idee op welke fase die zitten, maar het loont dus om de groep voor de Hyper ook op die fase te zetten? Krijg ik dan geen gedoe met de verdeling over de fasen? Aangezien je dat noemt met die theoretische 3 Hypers op 1 groep?

Nu wil ik zelf de boel sowieso goed ik balans hebben, aangezien we een gasloos huis hebben. Vandaar dat ik ook dacht/denk aan direct nog een extra groep plaatsen voor het geval ik ooit met iets anders dan een Hyper (bijvoorbeeld de AC2400) uit zou willen breiden. Zoiets zal namelijk sowieso weer apart moeten, toch?
Stel dat je als uitgangspunt hebt om zoveel mogelijk stroom van je zonnepanelen op te slaan en te gebruiken. In dat geval zou je kunnen onderzoeken op welke fasen de twee bestaande zonnestroomsystemen zijn aangesloten. Je zou bijvoorbeeld op dezelfde fasen elk een lasdoos met opgebouwd stopcontact in je kelder kunnen laten installeren. Zo kun je één stopcontact gebruiken voor de hyper, en wanneer je later een AC2400 aanschaft kan je die direct in de lasdoos laten aansluiten op de andere fase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
geert1992 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:06:
[...]

Stel dat je als uitgangspunt hebt om zoveel mogelijk stroom van je zonnepanelen op te slaan en te gebruiken. In dat geval zou je kunnen onderzoeken op welke fasen de twee bestaande zonnestroomsystemen zijn aangesloten. Je zou bijvoorbeeld op dezelfde fasen elk een lasdoos met opgebouwd stopcontact in je kelder kunnen laten installeren. Zo kun je één stopcontact gebruiken voor de hyper, en wanneer je later een AC2400 aanschaft kan je die direct in de lasdoos laten aansluiten op de andere fase.
Dat was ook mijn oorspronkelijke idee, maar dan met 3 stopcontacten op 3 fasen. Maar dan is inderdaad afdoppen in een lasdoos een beter idee. Daar dan later nog wat op aansluiten kan ik zelf prima doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aziraphale schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:29:
[...]

Dat was ook mijn oorspronkelijke idee, maar dan met 3 stopcontacten op 3 fasen. Maar dan is inderdaad afdoppen in een lasdoos een beter idee. Daar dan later nog wat op aansluiten kan ik zelf prima doen.
Waarom niet dit kastje en daarin een hoofdschakelaar met 3 aardlekautomaten.
Dan ben je klaar voor de toekomst.
De installateur heeft dan maar een taak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhUhOI725En2qTzpbnPzfpoI0GE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ig5roaTVvKUqCWk0bmdvDEcD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:35:
[...]

Waarom niet dit kastje en daarin een hoofdschakelaar met 3 aardlekautomaten.
Dan ben je klaar voor de toekomst.
De installateur heeft dan maar een taak.
[Afbeelding]
Nog mooiere oplossing! kan je alle kanten op! Zitten daar ook nog een doorgang in voor een wartel? Voor de ac2400? Kan je natuurlijk altijd ergens boren.

[ Voor 8% gewijzigd door geert1992 op 23-03-2025 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bert pit schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:32:
[...]

Die is RéTE goed. Sorry, melige bui.
Ik ben ook benieuwd.
1 van de Hypers waar geen DC panelen op aangesloten zijn, die ook regelmatig NOM draait, dus niet alleen op 100% vermogen draait, met nog 97% SOC, dus de RTE ligt hoger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ulqartOKsCY3sjCEMsnJ0oZ5VU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1g7P6pxKDWtx2Bb2JXLIbjAJ.png?f=user_large

Vind het nog te vroeg om stats te delen van de 4 Hypers op de HW 3-fase kWh meter, zal ik volgend weekend wel doen. 6 van die accu's waren +-45% vol toen ik ze kreeg, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:36:
[...]

Nog mooiere oplossing! kan je alle kanten op! Zitten daar ook nog een doorgang in voor een wartel? Voor de ac2400? Kan je natuurlijk altijd ergens boren.
Het is een degelijke kast met Draka bakabeld en Mennekes WCD,s.
En toegang via wartels is altijd mogelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HuPdp80IWoH1JPb8GZ2-xuku5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwY9LzU2gK22ccBe05wpoJIb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:52:
[...]

Het is een degelijke kast met Draka bakabeld en Mennekes WCD,s.
En toegang via wartels is altijd mogelijk.
[Afbeelding]
Keurig zoiets. Ga ik zeker onthouden.
Hoe dik is de standaard bekabeling?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silent Hunter
Knip, daarvoor is een bedrijfsaccount nodig en promotie mag niet.

[ Voor 110% gewijzigd door Taro op 23-03-2025 20:19 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knip ivm quote

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 23-03-2025 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:00:
[...]

Keurig zoiets. Ga ik zeker onthouden.
Hoe dik is de standaard bekabeling?
Alles is 2,5mm² de N is 4mm².
Waarom de N 4mm² is voor mij een vraag. omdat je op 3 fase met fase verschuiving te maken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 23-03-2025 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek even op een bedrijfsaccount, daar zijn regels voor en promotie mag niet.

Edit, zie: https://tweakers.net/info...waarden/bedrijfsaccounts/.

[ Voor 25% gewijzigd door Taro op 23-03-2025 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Taro schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:16:
[...]

Zoek even op een bedrijfsaccount, daar zijn regels voor en promotie mag niet.

Edit, zie: https://tweakers.net/info...waarden/bedrijfsaccounts/.
Ja, dat dus. Thanks Taro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
@peterbier Ook een goed idee! Daar komen dan 3 16A automaten in? Knip

[ Voor 38% gewijzigd door Taro op 23-03-2025 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:25:
@peterbier Ook een goed idee! Daar komen dan 3 16A automaten in? Knip
Zit een dinrail in dus ja! Ideale oplossing voor jouw situatie!

[ Voor 23% gewijzigd door Taro op 23-03-2025 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
geert1992 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:27:
[...]

Zit een dinrail in dus ja! Ideale oplossing voor jouw situatie!
Ik zie inderdaad dat het laatste stukje verdwenen is. En ik quote niet eens... :?

Maar goed, ik ga hier naar kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneol1
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-06 00:58
Ik zie in de App Store geen betaalde versie van HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:45
Ik vraag me af inhoeverre het wenselijk is om de output tot (over) de limiet te drijven, om daarna vast te moeten stellen dat je inmiddels halflege akkus de nacht niet meer doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Jerryvh schreef op maandag 24 maart 2025 @ 06:09:
[...]

Ik vraag me af inhoeverre het wenselijk is om de output tot (over) de limiet te drijven, om daarna vast te moeten stellen dat je inmiddels halflege akkus de nacht niet meer doorkomen.
De hyper levert maximaal 1200 watt, als er meer nodig is dan komt dat uit het net.
Is de accu haverwege de nacht leeg dan moet je er een bij kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerryvh schreef op maandag 24 maart 2025 @ 06:09:
[...]

Ja dat is terechte vraag. En daarom gebruik ik de batterij inhoud in herfst winter alleen voor goed af te dekken verbruiken. Maar vanaf nu tot september speelt dat niet meer bij mij, omdat mijn batterijen maar 30-40% leeg raken van NOM draaien vanaf zonsondergang. En dan de volgende dag weer netjes gevuld worden door de zon :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:03
Bij Akkuman staat de levertijd op ca 'over een maand', maar in de mail staat 'Ihr Auftrag wurde bearbeitet und wird nun versendet.' Interessant, we gaan het zien.

There's nothing moister than an oyster.

Pagina: 1 ... 20 ... 122 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.