Ik heb de accu ook in een onverwarmde stenen schuur schuur. Heb niet echt gemerkt dat de verwarming in de Battery packs aan gingen. Dat gebeurt alleen als de cellen onder nul komen geloof ik. Maar ik heb ze niet onder een graad of 6°-7°C geziend. Dit wel bij regelmatig gebruik. De batterijen warmen dan op tijdens laden en ontladen.Fairy schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:33:
[...]
Kijk dat is heel bruikbare info, dank!
Ik heb besloten mijn accu in de schuur te zetten. Hij past daar precies onder de elektra kast.
Enige wat ik nog niet weet is hoe dat in de winter gaat als het koud wordt. Wat hij dan aan energie vraagt om de accu's warm te houden, want die schuur is wel enkelwandig steen.
En ik overweeg nog zo'n slimme ventilator erbij te doen. Ik kan het ook zelf maken met een slimme stekker, maar die slimme kan is misschien wat netter.
PS. Zo'n accu heeft onderin verder niet echt kieren of gaten neem ik aan? In mijn schuur bestaat uiteraard de kans op muizen. Niet dat die tussen de accu kunnen voor een warm winterplekje.
Wat me wel is opgevallen is dat de capaciteit lager is bij die lagere temperaturen in de winter.
Muizen knagen niet door de metalen behuizing, dus daarover geen zorgen lijkt me
:strip_exif()/f/image/G1AFVPQqAbIQhQHiUoaTMLUZ.png?f=user_large)
/f/image/ceDTpjAvWb8UbpBA0BBqbzls.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v39vw87vCwM55EgLEomB0ctE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SKZGA3mvpP0ddptFg0FCcp60.jpg?f=fotoalbum_large)