• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:42
Fairy schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:33:
[...]

Kijk dat is heel bruikbare info, dank!

Ik heb besloten mijn accu in de schuur te zetten. Hij past daar precies onder de elektra kast.
Enige wat ik nog niet weet is hoe dat in de winter gaat als het koud wordt. Wat hij dan aan energie vraagt om de accu's warm te houden, want die schuur is wel enkelwandig steen.

En ik overweeg nog zo'n slimme ventilator erbij te doen. Ik kan het ook zelf maken met een slimme stekker, maar die slimme kan is misschien wat netter.

PS. Zo'n accu heeft onderin verder niet echt kieren of gaten neem ik aan? In mijn schuur bestaat uiteraard de kans op muizen. Niet dat die tussen de accu kunnen voor een warm winterplekje.
Ik heb de accu ook in een onverwarmde stenen schuur schuur. Heb niet echt gemerkt dat de verwarming in de Battery packs aan gingen. Dat gebeurt alleen als de cellen onder nul komen geloof ik. Maar ik heb ze niet onder een graad of 6°-7°C geziend. Dit wel bij regelmatig gebruik. De batterijen warmen dan op tijdens laden en ontladen.

Wat me wel is opgevallen is dat de capaciteit lager is bij die lagere temperaturen in de winter.

Muizen knagen niet door de metalen behuizing, dus daarover geen zorgen lijkt me
Aardedraadje schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 05:54:
[...]

Dat doe je goed. Je doet niet uitsluitend Zendure voor werk toch, ik zie je betrokkenheid hier als interesse/hobby. En een hobby moet leuk blijven. Je afwezigheid viel me al op de afgelopen dagen, dank dat je dit met ons deelt en hou je hoofd koel 8)
Klopt, ik werk niet voor Zendure en wat ik hier doe is vanuit hobby. Maar ik ben ook actief in de Marstek, Jackery, Lunergy, etc. topics omdat ik het leuk en interessant vind. Al zie ik wel een omslag van early adopters vs de grote massa. Op andere locaties zie ik zelfs vragen langskomen van mensen hoe je de noodstroomuitgang aanzet en dan besef ik mij: Tot hier en niet verder, laat maar aan een ander over.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:59
blahenazo schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 09:48:
Maart heeft eindelijk het potentieel laten zien van de lente zomer.
3,6 sma
Zendure ac2400 met 3 bat modules
2x sf 800 met op elke mppt 455 pv paneel
Nommen via zendure/ha + ruwe Evcc automatisatie aansturing op minpv met min / max stroom sturing.

Je kan altijd meer modules zetten, maar ik heb een voor de aankoop een 7 tal maanden met sim bat 2 hw batterijen gesimuleerd (hw bat was de eerste thuis batterij die mijn aandacht trok )'. via voortschrijdend inzicht de zendure apparatuur aangekocht.

230 kwh pv direct verbruikt
[Afbeelding]

Piechart (untracked) is toch nog vrij groot ondanks een wildgroei aan smart sockets , het meeste zal wel komen door de droog automaat - Condens zonder warmte pomp, inductie kookplaat , koelkast - leuk zo een inbouw waarvan de keuken plaatser het stopcontact 'achter de koelkast zet', etc ..
[Afbeelding]

Detail evcc ( wij laden nog extra bij )
[Afbeelding]

Batterij soc, we raken een paar 100% dus geen kalibratie meer nodig en zien geregeld leeg (nu weer op 10%, 5% met het rode ledje deed me teveel aan HAL denken :+ )

Ik ben nog mijn zendure nom + evcc aansturing aan het verbeteren
[Afbeelding]

Eigen verbruik opwek
[Afbeelding]

Algemeen overzicht
[Afbeelding]
Stuur jij via EVCC ook de batterijen aan?
Of is het puur dat ze zichtbaar zijn in EVCC?

Ik zit te kijken of ik voor 2027 ook de weg van de EVCC in wil slaan alleen ik mis in EVCC het stukje active battery control.

Voor nu ben ik een blije gebruiker van de HA zendsk addon.

Verder heb ik nu vanaf Oktober tot vandaag een RTE van 83,7% behaald met de Zendure 2400 ac met 3x AB3000x. Niet te klagen dus.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:16
Groot gelijk @Taro ! Je hebt mij en vele anderen al geholpen met zowel makkelijke als moeilijk(er) vragen, dank daarvoor!
frankj030 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 06:59:
Ik open net mijn Zendure app, en heb zelf helemaal geen 2400AC, maar krijg de volgende melding. Zou dit te maken hebben met de gevallen waarbij er sprake is van gesmolten contactpunten? Overigens, bij die gevallen in dit topic zat de omvormer toch vast en recht op de batterij? Vreemd trouwens dat ook niet 2400AC gebruikers deze melding krijgen.
[Afbeelding]
Ik heb contact gezocht met Zendure over het issue dat hier eerder langskwam ivm gesmolten contacten. Bleek namelijk 1 van de 2 personen die het betreft/betrof te kennen. Heb een testrapport gezien en qua aantallen betreft het een incident. Daarmee is niet gezegd dat dit de oorzaak is, maar het kan inderdaad wel. Druk hier namelijk ook altijd bewust de 2400 AC nog even extra aan na plaatsing en soms zie je hem dan nog net even iets verder zakken.

Iets dus om sowieso goed op te letten.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:29
3,6 sma
Nommen via zendure/ha + ruwe Evcc automatisatie aansturing op minpv met min / max stroom sturing.

Je kan altijd meer modules zetten, maar ik heb een voor de aankoop een 7 tal maanden met sim bat 2 hw batterijen gesimuleerd (hw bat was de eerste thuis batterij die mijn aandacht trok )'. via voortschrijdend inzicht de zendure apparatuur aangekocht.

[Afbeelding]

Piechart (untracked) is toch nog vrij groot ondanks een wildgroei aan smart sockets , het meeste zal wel komen door de droog automaat - Condens zonder warmte pomp, inductie kookplaat , koelkast - leuk zo een inbouw waarvan de keuken plaatser het stopcontact 'achter de koelkast zet', etc ..
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Batterij soc, we raken een paar 100% dus geen kalibratie meer nodig en zien geregeld leeg (nu weer op 10%, 5% met het rode ledje deed me teveel aan HAL denken :+ )

[Afbeelding]

Eigen verbruik opwek
[Afbeelding]

Algemeen overzicht
[Afbeelding]
offtopic:
Om meer inzicht in je verbruik te krijgen zonder overal een een smartplug te gebruiken, kun je ook in HA een virtual device/energiesocket maken. Ik heb dit gedaan voor apparaten die een continue stabiel verbruik hebben, zoals bijv een router van 15W. Ook kan ik in HA zien of mijn TV aan of uit is, en heb als standbyverbruik 1W ingesteld en als hij aanstaat 140W.

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:53
Gramser schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 03:05:
Die van mij kwam een dagje eerder aan dan die van @hemertje , ook benieuwd wanneer hij terugkomt… dan is de set wel compleet en kan het spelen beginnen!
Dan heb je uiteindelijk twee keer de 2400+? :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV - Homewizard producten zijn niet aan te raden

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Taro schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:18:
Geert en ik hebben de afgelopen week nagedacht over een mooie oplossing voor een koeler voor de 2400 AC+ en 2400 Pro. Aangezien de nieuwe lijn geen ventilator uitgang heeft moet je deze op een andere manier activeren. Op dit moment doen we dat nog via een 230 V adapter op de noodstroomuitgang naar de 2 ventilatoren, maar er wordt gewerkt aan een printplaatje met thermometer erop om de ventilatoren pas boven bijv. 35-40 graden te activeren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoals je kunt zien is het een evolutie van onze eerdere 2400 AC koeler. In dit geval met 2 extra pootjes die aan de ene kant met 1 boutje worden bevestigd en aan de andere kant met 2 boutjes, waarvan 1 in de aansluiting voor de aarde.

De eerste metingen laten zien dat bij het continu draaien een max temperatuur van +-38 graden wordt gehaald. Suggesties zijn uiteraard welkom. Mocht je interesse hebben stuur @geert1992 even een DM.

Dan nog een algemeen verzoek: Ik krijg veel DM's met vragen over Zendure producten, complete epistels over thuissituaties, advies, etc. Ik stop vanaf nu met het beantwoorden/afwijzen van dergelijke vragen. Dat zit niet in mijn aard, maar heb mede daardoor de afgelopen dagen even afstand genomen en dat is niet goed. Dus stel je vraag gewoon in dit of een ander passend topic, anderen helpen je ook graag d:)b
Oei ik dacht dat die 2400 AC+ dat nog wel had. Goed om te weten dan hoef ik die niet te bestellen.

Heel andere vraag overigens. Was is de kabeldikte van het netsnoer dat erbij zit? Is dat 3x 1.5 mm² of 2.5mm²?

Ik wil hem vast aansluiten. Als de kabel 1.5mm² is dan ga ik snel nog losse stekkers bestellen want ik wil echt graag minimaal 2.5 .

Weet effe snel niet hoe die stekkers ook alweer heten, Dacht BC01? Anders moet ik die ook ff los bestellen, maar misschien heb ik er zelfs nog een liggen van mijn PV installatie.
Fairy schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:47:
[...]

Oei ik dacht dat die 2400 AC+ dat nog wel had. Goed om te weten dan hoef ik die niet te bestellen.

Heel andere vraag overigens. Was is de kabeldikte van het netsnoer dat erbij zit? Is dat 3x 1.5 mm² of 2.5mm²?

Ik wil hem vast aansluiten. Als de kabel 1.5mm² is dan ga ik snel nog losse stekkers bestellen want ik wil echt graag minimaal 2.5 .

Weet effe snel niet hoe die stekkers ook alweer heten, Dacht BC01? Anders moet ik die ook ff los bestellen, maar misschien heb ik er zelfs nog een liggen van mijn PV installatie.
Klopt, 3x1,5mm2.
De BC01 lijkt er verdacht veel op, als je die gaat proberen, wil je dan eens terugkoppelen of dat hem ook daadwerkelijk is?

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:07
Ik heb sinds vandaag in de app in de HEMS home view geen statistiek displays meer. Er verschijnt kort een melding 'request denied'. Ervaren andere mensen dit ook?

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:31
Supahted schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:57:
Ik heb sinds vandaag in de app in de HEMS home view geen statistiek displays meer. Er verschijnt kort een melding 'request denied'. Ervaren andere mensen dit ook?
Ja heb ik ook, die vraag hier ook al gesteld.

• Supahted
Polvo176 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:58:
[...]

Ja heb ik ook, die vraag hier ook al gesteld.
Die had ik gemist. Dan lijkt het aan de Zendure kant te liggen. Ik zal er een melding van maken.

• ikkeok
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23:08
Hallo allen, na een poos 2 homewizard thuisbatterijen te hebben gehad, de overstap naar Zendure gemaakt en een 2400ac+ met 3 losse accumodules aangeschaft.
Nu heb ik 2 solarsystemen: 13 panelen op een solar edge omvormer en 2 panelen met een micro-omvormer aangesloten aan het noodstroomcontact.
Wat met opvalt is dat als er bijvoorbeeld vanaf het net (dus van het solar edge systeem) geladen wordt met bijvoorbeeld 1500w, het systeem met de micro-omvormer vaakt niets doet. Had verwacht dat deze vaker mee zou helpen/bij zou springen. Zijn er meer mensen hier met deze setups?

• apox
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 03-04 13:32
Supahted schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:06:
[...]

Die had ik gemist. Dan lijkt het aan de Zendure kant te liggen. Ik zal er een melding van maken.
Je moet eens in en uit loggen in de app, daarna werkte het terug bij mij

• CappieL
  • Laatst online: 23:12
ikkeok schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:19:
Hallo allen, na een poos 2 homewizard thuisbatterijen te hebben gehad, de overstap naar Zendure gemaakt en een 2400ac+ met 3 losse accumodules aangeschaft.
Nu heb ik 2 solarsystemen: 13 panelen op een solar edge omvormer en 2 panelen met een micro-omvormer aangesloten aan het noodstroomcontact.
Wat met opvalt is dat als er bijvoorbeeld vanaf het net (dus van het solar edge systeem) geladen wordt met bijvoorbeeld 1500w, het systeem met de micro-omvormer vaakt niets doet. Had verwacht dat deze vaker mee zou helpen/bij zou springen. Zijn er meer mensen hier met deze setups?
Bj hogere vermogens hebben de omvormers een hoger rendement. Zolang je niet aan de max van de omvormer zit, heeft het wellicht weinig zin om de 2e omvormer aan te spreken.

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

• Polvo176
apox schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:30:
[...]

Bij mij niet

• EnWe
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 19:00
Aangezien de shelly plug s gen3 nu wordt ondersteund in Zendure heb ik er gisteravond direct twee besteld om eens wat te proberen.

Ik heb de plug in de shelly app toegevoegd en vervolgens in de zendure app het shelly account gekoppeld en de shelly plug als apparaat toegevoegd.
Ik kan de plug nu vanuit de zendure app inderdaad handmatig aan en uit zetten, dit lijkt dus goed te gaan 🥳

Verder van belang om te weten, ik heb de Zendure smartmeter P1 in gebruik.

Wat ik zou willen bereiken via de zendure app is het volgende schema / prioriteit instelling:
1. Overtollige energie (zonnepanelen op dak) laad eerst de zendure solarflow 800 pro accu op.
2. Indien de accu zijn % heeft bereikt, en er is nog steeds sprake van overtollige opgewekte zonne energie, wil ik dat dan de shelly plug aan schakelt.

Momenteel is de auto modus geactiveerd.

Ik heb al het nodige in de zendure app geprobeerd maar snap nog niet helemaal hoe dit nu ingesteld moet worden.
Ook AI gevraagd maar afhankelijk van hoe je de vraag stelt krijg je verschillende antwoorden.

Iemand die mij hier mee op weg kan helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door EnWe op 03-04-2026 13:47 ]

• R1chardTM
  • Laatst online: 23:41
Er is voor mij een AC+ 2400 onderweg. Volgens track en trace zit die in de vrachtwagen van Frankrijk naar NL, hoop stiekem hem morgen te hebben om het weekend mee te kunnen nerden. Ga er de komende tijd lekker mee spelen en ontdekken hoever 0 op de meter lukt. Verwacht uiteindelijk 1 extra batterij wel te kunnen gebruiken om in 2027 optimaal te kunnen draaien, maar in 2026 is extra terugleveren nog geen probleem qua salderen. Eigenlijk gewoon omdat ik het leuk vind om mee bezig te zijn en goede voorbereiding op 2027. Kan over een paar maanden ook over naar een dynamisch contract om daarmee ook te gaan experimenteren.

Kwam er achter dat er nog een lege groep voor een droger is die ik niet gebruik, dus komt goed uit. Ga in 2027 verhuizen en hou dan rekening met een losse groep, maar het blijkt dat mijn huidige huis dus ook ok al klaar is voor meer dan 800 watt.

[ Voor 16% gewijzigd door R1chardTM op 03-04-2026 14:30 ]

• Supahted
apox schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:30:
[...]

Geprobeerd, maar helaas

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:39
Ik heb het volgende "probleem". Mijn sf2400pro regelt regelmatig zijn vermogen terug naar 1550 Watt als deze op vol vermogen aan het ontladen is. Ter info: er staan nog 5 extra batterijen onder de SF2400pro. De temperaturen van deze batterijen zitten tussen de 17 en 15 graden van boven naar beneden gezien. Het fenomeen lijkt zich voor te doen als de batterij van de sf2400pro zelf zo rond de 33 graden zit. De omvormer zit dan op zo'n 38 graden.
Dit zijn toch geen temperaturen waarbij een omvormer terug zou moeten regelen? Als test heb ik ook een ventilator op de sf2400pro gezet. Als de temperatuur van de batterij onder de 33 graden komt dan is het terug regelen ook gebeurd. Toeval? Weet het niet. Krijg de temperatuur namelijk niet blijvend lager met alleen die ventilator. Loopt langzaam toch wat op bij volle vermogens vraag waardoor dat terugregelen van het vermogen weer begint. Ga als de boel morgenochtend koud staat dit nog eens testen.

Ik ben in conclaaf met de helpdesk van Zendure. Daar krijg ik een beetje een kluitje in het riet antwoord naar mijn idee. Want als het klopt wat ze zeggen dan heb ik in de zomer een groot probleem. Dan kan het wel 30 graden worden in de ruimte waar de installatie staat. Dan lukt dat koelen naar 33 graden zeker niet! Maar goed...hier hun antwoord:

Hello,

Thank you for your patience.

According to system records, around 8 AM on March 31st, the temperature of the other four batteries was relatively low (approximately 18°C). To ensure battery safety during charging and discharging, the system automatically limits the current. Therefore, you will see the output power drop to approximately 1530W at that time, which is a normal protection mechanism response.

As the battery temperature rises, the power limit will gradually return to normal.

Thank you for your understanding and support.

Best regards,
Zendure Support Team

Mijn eigenlijke vraag: is anderen dit gedrag misschien ook opgevallen bij hun systeem? Weet dat er een paar mensen zijn die dit ook zien bij een 2400+.
Het is namelijk best wel lastig te ontdekken als je alleen NOM draait. Het viel mij namelijk pas op toen ik de base load functie met vol vermogen ging testen.

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:40
R1chardTM schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:02:
Er is voor mij een AC+ 2400 onderweg. Volgens track en trace zit die in de vrachtwagen van Frankrijk naar NL, hoop stiekem hem morgen te hebben om het weekend mee te kunnen nerden. Ga er de komende tijd lekker mee spelen en ontdekken hoever 0 op de meter lukt. Verwacht uiteindelijk 1 extra batterij wel te kunnen gebruiken om in 2027 optimaal te kunnen draaien, maar in 2026 is extra terugleveren nog geen probleem qua salderen. Eigenlijk gewoon omdat ik het leuk vind om mee bezig te zijn en goede voorbereiding op 2027. Kan over een paar maanden ook over naar een dynamisch contract om daarmee ook te gaan experimenteren.
2,4 kWh is natuurlijk vrij weinig, effectief is dat dus circa 1,85 tot 1,9 kWh, met een tweede batterij-module verhoog je dat en kom je op circa 4,1 kWh uit.
Kwam er achter dat er nog een lege groep voor een droger is die ik niet gebruik, dus komt goed uit. Ga in 2027 verhuizen en hoe dan rekening met een losse groep, maar het blijkt dat mijn huidige huis dus ook ok al klaar is voor meer dan 800 watt.

• Timrob
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:00
Ik heb vandaag mijn zendure AC2400 en 4 batterijen uitgebreid met een 5de batterij. Helaas is de hele stapel omgevallen omdat 1 wieltje van het hondje waarop alles stond afbrak. Precies toen de nieuwe batterij met een firmware update bezig was... De omvormer en de 4 "oude" batterijen werken nog (wat schaaf wonden aan de buitenkant). De nieuwe batterij krijg ik niet aan de praat.
Ik heb de volgorde van de batterijen aangepast, ook dat helpt niet.
Als ik de nieuwe batterij alleen onder de omvormer doe knipper het bliksemtje rood. Batterij ook niet zichtbaar in de app. Dat geld ook voor de oude batterijen die zijn dan ook niet zichtbaar. Als ik de batterij tussen bv batterij 2 en 3 plaats zijn de oude batterijen wel zichtbaar maar alleen de nieuwe niet.

Ik twijfel of het aan de mislukte firmware update ligt of dat de batterij beschadigd is?
Is het mogelijk om de batterij alsnog van een goede firmware te voorzien?

• R1chardTM
Jan-tweak schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:20:
[...]
2,4 kWh is natuurlijk vrij weinig, effectief is dat dus circa 1,85 tot 1,9 kWh, met een tweede batterij-module verhoog je dat en kom je op circa 4,1 kWh uit.

[...]
Ja weet ik, komt ook echt wel een batterij bij in de nabije toekomst. Leek mij goed om het op te bouwen en op basis van ervaring uit te breiden. Misschien komt er nog een leuke aanbieding op batterijen voorbij (of gaan de kortingscodes er op werken). Stiekem ook misschien gewoon dat twee keer een bedrag uitgeven minder erg voelt dan 1 keer de investering doen, maakt natuurlijk geen verschil in de portomenee haha.

• Polvo176
Timrob schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:25:
Ik heb vandaag mijn zendure AC2400 en 4 batterijen uitgebreid met een 5de batterij. Helaas is de hele stapel omgevallen omdat 1 wieltje van het hondje waarop alles stond afbrak. Precies toen de nieuwe batterij met een firmware update bezig was... De omvormer en de 4 "oude" batterijen werken nog (wat schaaf wonden aan de buitenkant). De nieuwe batterij krijg ik niet aan de praat.
Als ik de nieuwe batterij alleen onder de omvormer doe knipper het bliksemtje rood. Batterij ook niet zichtbaar in de app. Dat geld ook voor de oude batterijen die zijn dan ook niet zichtbaar. Als ik de batterij tussen bv batterij 2 en 3 plaats zijn de oude batterijen wel zichtbaar maar alleen de nieuwe niet.

Ik twijfel of het aan de mislukte firmware update ligt of dat de batterij beschadigd is?
Een onderbroken firmware update is meestal einde oefening, maar mechanische schade kun je ook niet uitsluiten.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Doggieman schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:19:
Ik heb het volgende "probleem". Mijn sf2400pro regelt regelmatig zijn vermogen terug naar 1550 Watt als deze op vol vermogen aan het ontladen is. Ter info: er staan nog 5 extra batterijen onder de SF2400pro. De temperaturen van deze batterijen zitten tussen de 17 en 15 graden van boven naar beneden gezien. Het fenomeen lijkt zich voor te doen als de batterij van de sf2400pro zelf zo rond de 33 graden zit. De omvormer zit dan op zo'n 38 graden.
Dit zijn toch geen temperaturen waarbij een omvormer terug zou moeten regelen? Als test heb ik ook een ventilator op de sf2400pro gezet. Als de temperatuur van de batterij onder de 33 graden komt dan is het terug regelen ook gebeurd. Toeval? Weet het niet. Krijg de temperatuur namelijk niet blijvend lager met alleen die ventilator. Loopt langzaam toch wat op bij volle vermogens vraag waardoor dat terugregelen van het vermogen weer begint. Ga als de boel morgenochtend koud staat dit nog eens testen.

Ik ben in conclaaf met de helpdesk van Zendure. Daar krijg ik een beetje een kluitje in het riet antwoord naar mijn idee. Want als het klopt wat ze zeggen dan heb ik in de zomer een groot probleem. Dan kan het wel 30 graden worden in de ruimte waar de installatie staat. Dan lukt dat koelen naar 33 graden zeker niet! Maar goed...hier hun antwoord:

Hello,

Thank you for your patience.

According to system records, around 8 AM on March 31st, the temperature of the other four batteries was relatively low (approximately 18°C). To ensure battery safety during charging and discharging, the system automatically limits the current. Therefore, you will see the output power drop to approximately 1530W at that time, which is a normal protection mechanism response.

As the battery temperature rises, the power limit will gradually return to normal.

Thank you for your understanding and support.

Best regards,
Zendure Support Team

Mijn eigenlijke vraag: is anderen dit gedrag misschien ook opgevallen bij hun systeem? Weet dat er een paar mensen zijn die dit ook zien bij een 2400+.
Het is namelijk best wel lastig te ontdekken als je alleen NOM draait. Het viel mij namelijk pas op toen ik de base load functie met vol vermogen ging testen.
Dus bij die temperatuur regelt hij al terug omdat de batterij te koud is al bij 15 graden?

Ik zou daar graag bevestiging van zien, want ik ben voornemens volgende week de Zendure in de schuur te installeren, maar dan zijn de temperaturen, zeker in de winter echt lager.

Dat kan voor mij een reden zijn om hen toch in huis te installeren. Enige nadeel is dat het dan in de zomer relatief warm is in mijn technische hokje.

Ik hoor heel graag!

• Jan-tweak

voor dat je het nog zelf erger gaat maken even contact opnemen met Zendure. succes :)

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18:14
Taro schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:44:
[...]

Ik heb contact gezocht met Zendure over het issue dat hier eerder langskwam ivm gesmolten contacten. Bleek namelijk 1 van de 2 personen die het betreft/betrof te kennen. Heb een testrapport gezien en qua aantallen betreft het een incident. Daarmee is niet gezegd dat dit de oorzaak is, maar het kan inderdaad wel. Druk hier namelijk ook altijd bewust de 2400 AC nog even extra aan na plaatsing en soms zie je hem dan nog net even iets verder zakken.

Iets dus om sowieso goed op te letten.
Thx voor de info.
Ik heb het hier alvast ook even nagekeken wanneer ik de post las ivm dat issue.
Ook de haakjes plaatste ik vanaf start en zorgen dat ze goed ondersteunen.
Al waren deze er ook bij de persoon met het issue geïnstalleerd dacht ik me te herinneren.

Blijf het wel wat vreemd vinden dat het bij 2 personen is die op zelfde moment kochten.
Dus misschien ook meer gelinkt aan een specifieke batch?

• Doggieman
Fairy schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:29:
[...]

Dus bij die temperatuur regelt hij al terug omdat de batterij te koud is al bij 15 graden?

Ik zou daar graag bevestiging van zien, want ik ben voornemens volgende week de Zendure in de schuur te installeren, maar dan zijn de temperaturen, zeker in de winter echt lager.

Dat kan voor mij een reden zijn om hen toch in huis te installeren. Enige nadeel is dat het dan in de zomer relatief warm is in mijn technische hokje.

Ik hoor heel graag!
Ik zelf denk dat de 33 graden batterij temperatuur teveel is volgens de firmware van de omvormer, en dat er daarom terug geregeld wordt naar die 1550 Watt. Want toen het me lukte om met een ventilator die batterij temperatuur wel een tijdje laag te houden was het probleem weg leek het wel. Het lukte me alleen niet om die temperatuur onder die 33 graden te houden tijdens volle bak ontladen. Liep toch langzaam weer op. Dus ga dit morgenochtend nog eens proberen met dan ook de extra batterijen afgekoppeld. Dan weet ik zeker dat die temperaturen ook niet van invloed zijn.

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• Tom35
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:21
geert1992 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:49:
[...]

Klopt, 3x1,5mm2.
De BC01 lijkt er verdacht veel op, als je die gaat proberen, wil je dan eens terugkoppelen of dat hem ook daadwerkelijk is?
Dit is een interessante, ik knip niet graag de stekker er af en inderdaad, moest ik vol 2.5mm² kunnen gaan is altijd beter...Die BC01 stekker toch is korter bekijken, als iemand voorstel heeft over een degelijk merk... feel free to shoot ...
Blijkbaar bestaan er dus kabels met een 2.5mm² sectie , daar die stekker afknippen zou ik minder erg vinden dan van de originele kabel..

Tom

[ Voor 12% gewijzigd door Tom35 op 03-04-2026 15:18 ]

• Ben(V)
  • Laatst online: 22:04
Bij een kabel van 2m en 10A gebruik, is het verschil in spanningsverlies in de kabel tussen 1,5 en 2,5 ongeveer 0,2V dus bij 10A is dat 2W.

Als je om die reden de kabel vervangt kun je je afvragen of dat zinvol is.

Ik heb de stekker van de meegeleverde kabel doormidden geknipt en er een CEE aan gemonteerd.
Daar heb ik al meer winst mee behaalt dan de hele kabel vervangen door een 2,5 kwadraat versie.

[ Voor 30% gewijzigd door Ben(V) op 03-04-2026 15:38 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Gramser
Kees_frl schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:10:
[...]

Correct!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:40
R1chardTM schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:02:

Kwam er achter dat er nog een lege groep voor een droger is die ik niet gebruik, dus komt goed uit. Ga in 2027 verhuizen en hou dan rekening met een losse groep, maar het blijkt dat mijn huidige huis dus ook ok al klaar is voor meer dan 800 watt.
Wanneer heb jij je bestelling geplaatst als ik vragen mag? Ik heb afgelopen zondag besteld, maar heb na de eerste bevestiging niks meer vernomen. De levertijd van 3-5 dagen zie ik ze niet meer halen, maar hoop toch wel dat de set een dezer dagen verzonden gaat worden.

• Gramser
Ik zit de boel vandaag een beetje in de gaten te houden en vanochtend laadde de batterijen met de door mij ingestelde 1500W. Nu wordt er 1000W terug aan het net geleverd terwijl de batterijen bij 76% worden geladen met zo’n 240W. Waarom niet met 1240W…?

Batterij is 31 graden op zijn warmst. Heeft dat ermee te maken?

[ Voor 11% gewijzigd door Gramser op 03-04-2026 15:45 ]

• Ben(V)
Ik heb vandaag mijn zendure AC2400 en 4 batterijen uitgebreid met een 5de batterij. Helaas is de hele stapel omgevallen omdat 1 wieltje van het hondje waarop alles stond afbrak.
Ik had al eerder geschreven dat die hondje niet zo'n goed idee zijn, naast te zwaar is zo'n toren ook veel te hoog om stabiel te staan op wieltjes.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Gramser
Gramser schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:40:
Ik zit de boel vandaag een beetje in de gaten te houden en vanochtend laadde de batterijen met de door mij ingestelde 1500W. Nu wordt er 1000W terug aan het net geleverd terwijl de batterijen bij 76% worden geladen met zo’n 240W. Waarom niet met 1240W…?

Batterij is 31 graden op zijn warmst. Heeft dat ermee te maken?
Oeps: even app gerefreshed, torentje is al vol, 100% geladen… job done. Vannacht wordt-ie wel weer leeggetrokken door de warmtepomp.

• Jan-tweak
Tom35 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:13:
[...]

Dit is een interessante, ik knip niet graag de stekker er af en inderdaad, moest ik vol 2.5mm² kunnen gaan is altijd beter...Die BC01 stekker toch is korter bekijken, als iemand voorstel heeft over een degelijk merk... feel free to shoot ...
Blijkbaar bestaan er dus kabels met een 2.5mm² sectie , daar die stekker afknippen zou ik minder erg vinden dan van de originele kabel..

Tom
helaas kun je bij Zendure de powercable dus niet los bestellen, ik heb daarom de kabel (t.b.v. gebruik CEE stekker) deze niet vlak voor de F-stekker afgeknipt maar 35 cm verder op en met dat stukje en een CEE contrastekker gewoon een verloopkabel gemaakt, voor de situatie dat ik de batterij op een normaal WCD zou moeten aansluiten is dat dus geen enkel probleem meer.
overigens in de Zendure kabel geen 2,5mm2 maar 1,5mm2 linze kabel.

• R1chardTM
Luuk741 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:35:
[...]

Wanneer heb jij je bestelling geplaatst als ik vragen mag? Ik heb afgelopen zondag besteld, maar heb na de eerste bevestiging niks meer vernomen. De levertijd van 3-5 dagen zie ik ze niet meer halen, maar hoop toch wel dat de set een dezer dagen verzonden gaat worden.
Dinsdagavond besteld. Donderdag werd die aan de bezorger overhandigd. Vreemd dat mijne eerder is verzonden. Ander model of met meerdere batterijen?

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:40
R1chardTM schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 16:07:
[...]

Dinsdagavond besteld. Donderdag werd die aan de bezorger overhandigd. Vreemd dat mijne eerder is verzonden. Ander model of met meerdere batterijen?
Ik heb de 2400AC+ besteld met één extra batterij en de p1 meter, jij zonder extra batterij als ik het goed begrijp. Dus wellicht is de levering van de extra batterij of de p1 meter wat vertraagd, waardoor het wat langer duurt? Vind het maar balen, want sta te popelen om de boel aan te sluiten! :P

• SoFTSTuFF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:05
Ik zag dat bij de Zendure smart 3ct meter 3xct van 120A zijn meegeleverd, en ook dat je nog ct's van 50A kan kopen.
Passen die allemaal op de 3ct meter? of is het een gevalletje van OF 120A OF 50A.
Er zitten wel 6 aansluitingen op zag ik.

• CappieL
  • Laatst online: 23:12
..

[ Voor 109% gewijzigd door CappieL op 03-04-2026 16:23 ]

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

• Floris039
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03-04 16:55
3,6 sma

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eigen verbruik opwek
[Afbeelding]

Algemeen overzicht
[Afbeelding]
Ik ga er vanuit dat je met EVCC je auto oplaad? Of gebruik je het om de batterij mee op te laden? Want ik zie in Home Assistant screenshot een batterij staan?

• Jan-tweak
SoFTSTuFF schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 16:14:
Ik zag dat bij de Zendure smart 3ct meter 3xct van 120A zijn meegeleverd, en ook dat je nog ct's van 50A kan kopen.
Passen die allemaal op de 3ct meter? of is het een gevalletje van OF 120A OF 50A.
Nee, die grote 120A zijn bedoeld voor je hoofdaansluiting, dus eigenlijk die je aansluit direct achter de Fase draden die uit de hoofdschakelaar komen. Daarmee kan de smart meter dus zien wat je net verbruik is cq wat je teruglevert.
in de handleiding staat duidelijk dat die 50A meetkoppen (die dus apart besteld moeten worden) bedoeld zijn om aparte stroomgroep te kunnen meten, bv die van een (3-fase) PV omvormer, laadpaal ed die je wilt gaan meten.
Let hierbij bij op dat deze zowel in de juiste stand worden geplaatst alsmede op de juiste fase en niet op de nul-draad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B48VoREX2R8qhBu6Yoz6cJtug1o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/G1AFVPQqAbIQhQHiUoaTMLUZ.png?f=user_large
Blauw zijn de 120A hoofdgroep aansluitingen
Groen zijn de aanvullende 50A groep.

• Seroendeng
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:28
Seroendeng schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:43:
Ik heb sinds gister de gielz integratie in home assistant draaien. Ik zie nu ook een 50 Watt verbruik maar dan van het net de batterij in.
- Hiervoor draaide in via hems en monitor ik het verbruik met een HW plug. Die gaf netjes laag verbruik aan rond 7W standby
- Na toevoegen via Gielz heb ik hems uitgezet en via home assistant aangestuurd.
- Als test heb ik een paar minuten handmatig geladen en heb ik dat weer op standby gezet. Batterij was van 5% naar 6% geladen.
- Vanaf dat moment zag ik in de HW plug/app dat er nu continue 50W gepakt wordt van het net.
- Nu vanochtend zie ik ook dat mijn batterij op 10% staat alsof hij op de achtergrond rustig heeft staan laden met 50Watt.
- De gielz integratie geeft 0Watt maar HW 50Watt.

Weet iemand wat hier gebeurt?
Tussen de vele berichtje van bestellingen wil ik deze nog eens onder de aandacht brengen. Wie weet er meer over rustverbruik die ik zie sinds ik gisteravond de gielz integratie gebruik? Eerder zag ik netjes 0W staan als de batterij niets aan het doen was in Zendure MEMS. Nu via gielz zie ik ingesteld oplaadvermogen op 0W maar in mijn HW plug 37W. Batterij % lijkt ook op te lopen dus is hij stiekem nog aan het bijladen? Is er een verborgen setting die ik mis?
Seroendeng schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 17:12:
[...]

Tussen de vele berichtje van bestellingen wil ik deze nog eens onder de aandacht brengen. Wie weet er meer over rustverbruik die ik zie sinds ik gisteravond de gielz integratie gebruik? Eerder zag ik netjes 0W staan als de batterij niets aan het doen was in Zendure MEMS. Nu via gielz zie ik ingesteld oplaadvermogen op 0W maar in mijn HW plug 37W. Batterij % lijkt ook op te lopen dus is hij stiekem nog aan het bijladen? Is er een verborgen setting die ik mis?
Wat je ziet is waarschijnlijk de smartmode setting (al heel vaak hier besproken) In HEMS staat deze altijd aan en heb je altijd dit standby verbruik wanneer het laadpercentage boven het minimum niveau en onder het maximum niveau zit.

Bij Gielz HA gaat hij volledig in standby als er geen activiteit is na xx zelf ingestelde minuten. Bij Zendure HA is dit elke keer direct bij 0 watt.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:27
Kees_frl schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:10:
[...]

3 (y)
op iedere fase 1 set

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• Jetro
  • Registratie: November 2009
SoFTSTuFF schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 16:14:
De 50A kun je bijvoorbeeld voor je panelen gebruiken. In de App zijn de keuzes beperkt.

Zonnepanelen, thuisgebruik en warmtepomp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05L2-Y0KyvSBINfUJgSOQWGIaQk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ceDTpjAvWb8UbpBA0BBqbzls.png?f=fotoalbum_large

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:53
Ik heb enkele fases al op maximaal zitten dus dat durf ik niet aan. Als de Zendure ineens gaat laden om te balanceren ofzo of straks eventueel laden met dynamische tarieven. IK ga de komende tijd de fase verdeling nog eens goed onder de loep nemen (nieuwbouwwoning) en kijken of we die nog kunnen finetunen.

Data door copilot laten halen en geeft ook aan dat fase (L)3 zwaar(der) wordt belast. :)

Nog een stopcontact in de berging op aparte groep maar die blijkt ook op L3 te zitten dus moet allemaal aangepast. Nu nog even iemand zoeken die dat kan doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kees_frl op 03-04-2026 18:32 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV - Homewizard producten zijn niet aan te raden

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:27
verkeerde draadje

[ Voor 92% gewijzigd door hemertje op 03-04-2026 18:54 ]

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ben(V) schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:34:
Bij een kabel van 2m en 10A gebruik, is het verschil in spanningsverlies in de kabel tussen 1,5 en 2,5 ongeveer 0,2V dus bij 10A is dat 2W.

Als je om die reden de kabel vervangt kun je je afvragen of dat zinvol is.

Ik heb de stekker van de meegeleverde kabel doormidden geknipt en er een CEE aan gemonteerd.
Daar heb ik al meer winst mee behaalt dan de hele kabel vervangen door een 2,5 kwadraat versie.
Ik heb ook nog een CEE liggen met stopcontact. Die was ergens anders voor bedoeld maar dat kwam er niet van, dus ik denk dat ik die ook ga gebruiken.

Is het ook echt een BC01? Wie weet dat? Dan bestel ik die nog snel even.

• Gramser
En de batterij levert weer aan het huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COJhXg5wBtbRWzlknKQk-xWXlJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v39vw87vCwM55EgLEomB0ctE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik word wel blij van dit plaatje. Ik ben niet thuis dus het gestuiter later op de dag kan ik niet helemaal thuisbrengen maar ik vermoed overtrekkende bewolking.

En nu zal ik mijn verdere enthousiasme beteugelen en alleen bij echte vragen op bijzonderheden mezelf melden… :+

• Seroendeng
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:28
gielz schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 17:52:
[...]

Wat je ziet is waarschijnlijk de smartmode setting (al heel vaak hier besproken) In HEMS staat deze altijd aan en heb je altijd dit standby verbruik wanneer het laadpercentage boven het minimum niveau en onder het maximum niveau zit.

Bij Gielz HA gaat hij volledig in standby als er geen activiteit is na xx zelf ingestelde minuten. Bij Zendure HA is dit elke keer direct bij 0 watt.
Het is juist tegenovergesteld. Toen ik hem nog in hems draaide had ik 0W als er niets gedaan werd. Nu met jouw Gielz HA zie ik 40W als er niet geladen wordt. Hoe krijg ik hem via jouw integratie dan helemaal naar 0? Ik proberen terug te zoeken maar ik kan niet vinden hoe ik dit beïnvloed..

Ben wel onder de indruk van je integratie dus veel dank daarvoor 👏

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01:25
Gramser schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:01:
En nu zal ik mijn verdere enthousiasme beteugelen en alleen bij echte vragen op bijzonderheden mezelf melden… :+
Heel goed, want dit voegt weinig toe ;)

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:40
Gyrolion schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:41:
[...]

Stuur jij via EVCC ook de batterijen aan?
Of is het puur dat ze zichtbaar zijn in EVCC?

Ik zit te kijken of ik voor 2027 ook de weg van de EVCC in wil slaan alleen ik mis in EVCC het stukje active battery control.

Voor nu ben ik een blije gebruiker van de HA zendsk addon.

Verder heb ik nu vanaf Oktober tot vandaag een RTE van 83,7% behaald met de Zendure 2400 ac met 3x AB3000x. Niet te klagen dus.
Mijn batterij is 'dom' in evcc. Ik heb het misschien niet genoeg tijd gegeven maar ik had niet het gevoel dat een evcc op solar en een zendure manager op 'smart matching' goed overeen kwamen. Residual power werkte ook niet echt praktisch want zendure stuurt gewoon naar 0, terwijl evcc naar zijn residual 0-punt stuurt. Je moet dus toch zowiezo evcc aansturen.

Ik ben nu zelfs iets aan het proberen inregelen, door evcc op minpv te zetten met min/max gelijk en die waardes zo aan te sturen zodat ik mijn batterij in de oplaad modus hou. Terwijl ik veel vroeger dan 2400 + 1400 (1f min) de auto kan laden. Het aansturen op minpv zorgt ervoor dat evcc / auto trager gaat volgen zonder echt ook te willen 'sturen' min/max is gelijk dus er valt weinig te sturen.
De batterij blijft dus de hele tijd nommen (verschoven naar de oplaadkant) en evcc auto gaat de pv volgen, door min/max aan te sturen. Elke 2 minuten regel ik 1 stroom stap op of neer. Dus bij bewolking of huis gebruik zal de zendure het verschil opvangen ( zendure manager heeft een 1 min idle van ontladen naar laden). Dus de batterij kan wel nog het huis verbruik/wolken kan opvangen, zonder dat evcc als een malle ook gaat proberen regelen. Elke 2 minuten gaat evcc gewoon traag volgen

Eens de batterij vol is gaat evcc in solar en gaat die nommen naar een residual van 100w ofzo. Dus de batterij slaapt in nom, maar kan wel korte pieken opvangen.

Het staat nog lang niet op punt maar baby stapjes. Tot voor kort was de meest complexe aansturing de aan/uit van de kerst verlichting ;)

[ Voor 6% gewijzigd door blahenazo op 03-04-2026 19:34 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Meest ideal zou zijn een BC01 die haaks naar achteren staat, maar die bestaan volgens mij niet.

BC01 is sowieso niet heel gangbaar. Staat er 1 op bol en is niet leverbaar. Ali zie ik niet zo zitten.

• Gramser
Pakhaas schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:14:
[...]

Heel goed, want dit voegt weinig toe ;)
Neem me niet kwalijk dat ik mijn ongebreideld enthousiasme deel met de mensen die me zo goed geholpen hebben 😉

• blahenazo
Floris039 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 16:39:
[...]

Ik ga er vanuit dat je met EVCC je auto oplaad? Of gebruik je het om de batterij mee op te laden? Want ik zie in Home Assistant screenshot een batterij staan?
Ha krijgt de info van een uw P1 meter binnen.
En zendure/ja integratie stuurt de zendure apparatuur aan .
Evcc en zendure manager vonden elkaar niet zo leuk. Ik ben nu proberen evcc aan te sturen terwijl de batterij blijft nommen.
(Zie andere post)
Seroendeng schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:06:
[...]

Het is juist tegenovergesteld. Toen ik hem nog in hems draaide had ik 0W als er niets gedaan werd. Nu met jouw Gielz HA zie ik 40W als er niet geladen wordt. Hoe krijg ik hem via jouw integratie dan helemaal naar 0? Ik proberen terug te zoeken maar ik kan niet vinden hoe ik dit beïnvloed..

Ben wel onder de indruk van je integratie dus veel dank daarvoor 👏
Stuur even via DM je properties op dan kijken wij er samen even naar wat hier aan de hand is.

http://<ipzendure>/properties/report

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• vDorst
  • Niet online
Balen net SF 2400 PRO binnen gekregen, is 1 van de zonnepaneelkabel isolatie beschadigd net naast het binnen gaan van de behuizing. Witte isolatie is te zien. De kabel is zeg maar in de behuizing rand gedrukt.
Ticket aangemaakt.

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
marinadus schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 06:55:
[...]

Even de dubbelcheck, die 8% van cashbackxl geld dus voor alle modellen? Heb je hem al bevestigd gekregen?
Ik heb zojuist pas besteld. Uiteindelijk gekozen voor de set: SolarFlow 2400 AC+ & Slimme Meter P1 & 2*AB3000L. €2333 met 5% korting, en via CashbackXl zojuist €215 bevestigd gekregen. €2118 is voor Nederland een nette deal toch?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:33
Fairy schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:16:
Meest ideal zou zijn een BC01 die haaks naar achteren staat, maar die bestaan volgens mij niet.

BC01 is sowieso niet heel gangbaar. Staat er 1 op bol en is niet leverbaar. Ali zie ik niet zo zitten.
Wat ik begreep is het een speciale eigen connector en niet een BC01. Maar als die werkt, zou ik dit graag willen weten. Schaf ik er namelijk direct 1 aan.

• Supahted
Supahted schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:57:
Follow up op bovenstaand probleem: heb het uiteindelijk kunnen oplossen door de Zendure App te verwijderen en opnieuw te installeren. Daarna waren de statistieken weer beschikbaar en werd er geen foutmelding meer gegeven.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een vraagje over de Smart Meter Mode. Ik zie momenteel een verbruik van mijn huis van 143W, waarvan alles van het net wordt gehaald, ipv mijn volle accu. Ik heb de volgende zaken gecontroleerd, maar zie ik iets over het hoofd waarom de accu niet wordt gebruikt ipv het net? Heb de accu al eens uit HEMS gehaald en er weer in bijv. Bedankt :)

- ik gebruik HEMS
- geen automations via HA oid
- Systeem staat in Smart meter mode
- monitor device (P1 meter) is actief en laat de goede waarden zien.
- Matching curve blijft op 0% staan.

• Doggieman
Fairy schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:29:
[...]

Ik hoor heel graag!
Nou...het ligt toch iets genuanceerder denk ik. Ik heb me nu wat dieper ingelezen in het laden en ontladen van dit type batterijen. Het blijkt dus dat 15 graden wel zo'n beetje de ondergrens is waarop een systeem met maximaal vermogen zou willen ontladen. Als beveiliging zal een systeem dan terug regelen op vermogen om de batterij te beschermen. Naar mate de temperatuur stijgt door en tijdens het ontladen zal het system steeds checken of de temperatuur al boven het minimum is. Zo ja dan schakelt hij weer naar vol vermogen.

Dus om jou en mijn vraag een beetje te beantwoorden: als je het systeem dus hebt opgesteld in een schuurtje en het wordt daar een graad of 10 dan kan je verwachten dat er bij het ontladen het ingestelde of gevraagde vermogen waarschijnlijk niet gehaald wordt. De omvormer zal dan terugschakelen naar een "veilig" vermogen om de batterij te beschermen.

Dat is wat er bij mij waarschijnlijk nu ook aan de hand is. Ik heb die SF 2400 pro (ingebouwde batterij) met 4 extra batterijen in 1 stapel staan in de utility ruimte. Da's best een hoge stapel. De batterij temperaturen lopen van boven naar beneden af.
38, 22, 19, 17 en 16 graden. Het systeem kijkt naar de batterij met de laagste waarde. En dat is steeds de onderste en die zit dus waarschijnlijk op het randje wat minimum temperatuur betreft. Dus waarschijnlijk vandaar dat m'n systeem steeds terug regelt op maximaal ontlaad vermogen. Als dit inderdaad het geval is dan zou het beter moeten worden als de buitentemperatuur wat omhoog gaat straks.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Doggieman schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:03:
[...]

Nou...het ligt toch iets genuanceerder denk ik. Ik heb me nu wat dieper ingelezen in het laden en ontladen van dit type batterijen. Het blijkt dus dat 15 graden wel zo'n beetje de ondergrens is waarop een systeem met maximaal vermogen zou willen ontladen. Als beveiliging zal een systeem dan terug regelen op vermogen om de batterij te beschermen. Naar mate de temperatuur stijgt door en tijdens het ontladen zal het system steeds checken of de temperatuur al boven het minimum is. Zo ja dan schakelt hij weer naar vol vermogen.

Dus om jou en mijn vraag een beetje te beantwoorden: als je het systeem dus hebt opgesteld in een schuurtje en het wordt daar een graad of 10 dan kan je verwachten dat er bij het ontladen het ingestelde of gevraagde vermogen waarschijnlijk niet gehaald wordt. De omvormer zal dan terugschakelen naar een "veilig" vermogen om de batterij te beschermen.

Dat is wat er bij mij waarschijnlijk nu ook aan de hand is. Ik heb die SF 2400 pro (ingebouwde batterij) met 4 extra batterijen in 1 stapel staan in de utility ruimte. Da's best een hoge stapel. De batterij temperaturen lopen van boven naar beneden af.
38, 22, 19, 17 en 16 graden. Het systeem kijkt naar de batterij met de laagste waarde. En dat is steeds de onderste en die zit dus waarschijnlijk op het randje wat minimum temperatuur betreft. Dus waarschijnlijk vandaar dat m'n systeem steeds terug regelt op maximaal ontlaad vermogen. Als dit inderdaad het geval is dan zou het beter moeten worden als de buitentemperatuur wat omhoog gaat straks.
16 tot 38 graden dat is een flinke range! Ik ga de accu wel op een rubber mat plaatsen, maar ze staan in principe wel op de koude vloer.

38 graden vind ik persoonlijk best warm voor een accu nu het nog half winter is.

Ik dacht altijd dat 10 a 15 graden voor deze batterijen juist prima was vooral qua slijtage. Weer wat geleerd :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Rolfie schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:40:
[...]

Wat ik begreep is het een speciale eigen connector en niet een BC01. Maar als die werkt, zou ik dit graag willen weten. Schaf ik er namelijk direct 1 aan.
Mag het hopen, want heb er net 2 besteld en kosten wel 10 euro per stuk.... :|

Volgens GPT die heb ik het laten uitzoeken die beweert bij hoog en laag dat Zendure BC01 gebruikt, maar GPT roept wel vaker wat in volle overtuiging. Als je er tegenin gaat praat ie weer anders.

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49
Pakt Zenki automatisch de gratis stroom weekends tussen 12 en 17 uur bij Budget Energie? Ik heb het ingesteld maar kan niet zien dat het morgen gratis is (ik heb een vast contract)

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

• Gramser
Roamor schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:48:
Een vraagje over de Smart Meter Mode. Ik zie momenteel een verbruik van mijn huis van 143W, waarvan alles van het net wordt gehaald, ipv mijn volle accu. Ik heb de volgende zaken gecontroleerd, maar zie ik iets over het hoofd waarom de accu niet wordt gebruikt ipv het net? Heb de accu al eens uit HEMS gehaald en er weer in bijv. Bedankt :)

- ik gebruik HEMS
- geen automations via HA oid
- Systeem staat in Smart meter mode
- monitor device (P1 meter) is actief en laat de goede waarden zien.
- Matching curve blijft op 0% staan.
Ik denk dat je AC-laden nog moet aanzetten en dan kiezen voor laden op zonneoverschot.
dotternetta schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:18:
Pakt Zenki automatisch de gratis stroom weekends tussen 12 en 17 uur bij Budget Energie? Ik heb het ingesteld maar kan niet zien dat het morgen gratis is (ik heb een vast contract)
He is alive! Dotternetta moet wel heel tevreden zijn met zijn batterij! Je hoort hem nog amper :P .

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:39

Aardedraadje

Met kabelschoen

dotternetta schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:18:
Let je op dat je hiermee de voorwaarden schendt; mogelijk word je dan afgesloten van deze actie.
De gratis stroom is bedoeld voor eigen gebruik en, daarnaast, niet bedoeld om een thuisbatterij op te laden (zodat je buiten de uren dat de stroom gratis is, ook nog de gratis stroom uit de thuisbatterij kunt gebruiken). Wanneer we constateren dat je je hier niet aan houdt, of op een andere manier misbruik maakt van onze actie, dan kunnen we je uitsluiten van deelname aan deze actie.

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:56
BizzieBis schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:35:
[...]

Ik heb zojuist pas besteld. Uiteindelijk gekozen voor de set: SolarFlow 2400 AC+ & Slimme Meter P1 & 2*AB3000L. €2333 met 5% korting, en via CashbackXl zojuist €215 bevestigd gekregen. €2118 is voor Nederland een nette deal toch?
Hoe kom je dan aan die 5% korting, en hoe heb je die succesvol gestapeld op die CashbackXL korting? Want ik ben in de markt voor 1x 2400+ + 1x AB3000L, en dat maakt samen 1698. Maar met die 8% van cashbackXL kom ik op €1.562,16. Als daar dan nog eens 5% af zou gaan kom ik op € 1.484, das wel lekker, daar scoor ik 'm wel voor. Maar ik zie niet hoe je dat doet?

Och ja, je moet toch wat he.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

Nicap

Tsssk....

Heb ook alle codes die hier genoemd zijn wel geprobeerd, maar geen enkele werkt met de produkten in de winkelwagen. Ben dus ook wel benieuwd welke werkt voor de SF2400 AC+.

• RevNL
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:10
Just_A_User schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:54:
[...]

Nou, volgens mij is het het makkelijkst om hem te bedienen met de zendure app. Of nou ja, wat heet bedienen. Ik zou dan gewoon NOM willen draaien, meer niet. Het gaat mij vooral om de data die ik binnen HA kan ontsluiten qua energieverbruik bijhouden.

Maar begrijp ik hier nu uit dat als ik zo'n batterij koop + HW p1 splitter + Zendure P1, dat dat zonder morren werkt?
Hier zeker niet zonder morren :(
Week geleden via amazon de 1600 AC+ gehaald met het idee deze op de homewizard p1 aan te sluiten. Data blijft op 0 staan dus werkt niet. Toen voor 99 euro de zendure P1 gekocht op zendure.nl
Deze is vandaag aangekomen maar werken ho maar. Eerste keer aanmelden op wifi netwerk geen probleem. Melding nieuwe firmware gevonden: Huidige versie V1.1.0 nieuwe versie ook V1.1.0 maar de upgrade van start en de blijft structureel bij 98% hangen. Als ik alles weer verwijder in de zendure app, en hem nu wil toevoegen op het wifi netwerk lukt dit een enkele keer. Maar als ik hem dan toegevoegd heb en hem bij smart meters toevoeg in de zendure app word me gevraagd in welk land ik zit. Kies voor nederland en dan gebeurd er helemaal niets en zie ik dat de P1 meter weer offline is.
Ticket aangemaakt bij zendure en krijg dan direct een email van AI Alice met wat opties om te proberen. Daar dus het grootste deel van de middag/avond mee bezig geweest 0 resultaat.
Tot zover ben ik niet heel positief over zendure helaas :-(

• Gramser
Volhouden. Blijf support aangeven wat je allemaal hebt geprobeerd, ze doen waarschijnlijk niet moeilijk en sturen je een nieuwe. Of, je haalt er een van MP als je niet wil wachten.

• Just_A_User
RevNL schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:46:
[...]

Week geleden via amazon de 1600 AC+ gehaald met het idee deze op de homewizard p1 aan te sluiten. Data blijft op 0 staan dus werkt niet. Toen voor 99 euro de zendure P1 gekocht op zendure.nl
Deze is vandaag aangekomen maar werken ho maar. Eerste keer aanmelden op wifi netwerk geen probleem. Melding nieuwe firmware gevonden: Huidige versie V1.1.0 nieuwe versie ook V1.1.0 maar de upgrade van start en de blijft structureel bij 98% hangen. Als ik alles weer verwijder in de zendure app, en hem nu wil toevoegen op het wifi netwerk lukt dit een enkele keer. Maar als ik hem dan toegevoegd heb en hem bij smart meters toevoeg in de zendure app word me gevraagd in welk land ik zit. Kies voor nederland en dan gebeurd er helemaal niets en zie ik dat de P1 meter weer offline is.
Ticket aangemaakt bij zendure en krijg dan direct een email van AI Alice met wat opties om te proberen. Daar dus het grootste deel van de middag/avond mee bezig geweest 0 resultaat.
En wélke P1 versie van HW heb je en welke software draait daar op?

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:37
Gramser schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 08:05:
Ik hou er zo over op hoor, maar vanochtend heb ik de SF2400AC+ op twee AB3000L units geplaatst, en op dit moment draait m’n hele huis op een batterij. Raar idee.
[Afbeelding][Afbeelding]
Briljant.
Ben je ook duizelig geworden?

• dotternetta
geert1992 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:29:
[...]

He is alive! Dotternetta moet wel heel tevreden zijn met zijn batterij! Je hoort hem nog amper :P .
Haha, ja. Heel tevreden. Ik draaide gewoon op NOM en dat werkt gewoon prima. Net voor de oorlog overgestapt en kreeg nu een mailtje over gratis stroom.

Ik draai ook nog niet op de laatste firnware. Heeft dat nog voordelen?

[ Voor 9% gewijzigd door dotternetta op 03-04-2026 20:56 ]

• dotternetta
Aardedraadje schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:37:
[...]

Let je op dat je hiermee de voorwaarden schendt; mogelijk word je dan afgesloten van deze actie.

[...]
Bedankt voor de waarschuwing, maar daar merken ze niets van. Waarschijnlijk levert de PV meer en gebruik ik sowieso niets tussen 12 en 17. Mag je je auto wel laden? 😂

[ Voor 3% gewijzigd door dotternetta op 03-04-2026 20:57 ]

• Ben(V)
Doggieman schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:03:
[...]

Het werkbereik van een LifPo4 batterij zit tussen de 10 en 45 graden, waarbij de levensduur optimaal is tussen de 20 en 30 graden.
Plaatsing buiten of in een schuur is dus nooit erg optimaal.
's winters te koud en 's zomers te warm.

En uiteraard regelt de Zendure in een range de ontlaad en laadstromen terug als ze in de buurt van die temperaturen komen om te voorkomen dat hij helemaal afslaat.

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:34
BizzieBis schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:35:
[...]

Hoe kom je aan die extra 5% korting? Wil ik ook >:)

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
Registreren op Zendure, dan je winkelwagen vullen. Nu afwachten en hopen dat ze je een bericht sturen met kortingscode.

[ Voor 42% gewijzigd door Stijnd op 03-04-2026 21:07 ]

• RevNL
Just_A_User schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:49:
[...]

En wélke P1 versie van HW heb je en welke software draait daar op?
HWE-P1-G1
Software: 6.0305

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
marinadus schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:59:
[...]

Hoe kom je aan die extra 5% korting? Wil ik ook >:)
Ik had spullen in mijn winkelwagen laten liggen omdat ik graag twijfel :P Een dag later ontving ik een mail met de code TERUG5 om de knoop door te hakken en 3% korting te pakken (titel van de mail was " Leeg uw winkelwagen en bespaar 5%!", dus beetje tegenstrijdig). Maar die code werkte dus niet voor mijn producten. Toen heb ik contact met support opgenomen en na een korte conversatie kreeg ik een persoonlijke code voor 5% korting aangeboden.

• RevNL
Gramser schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:48:
Volhouden. Blijf support aangeven wat je allemaal hebt geprobeerd, ze doen waarschijnlijk niet moeilijk en sturen je een nieuwe. Of, je haalt er een van MP als je niet wil wachten.
Heb een ticket aangemaakt en geprobeerd te bellen vandaag maar kreeg de melding dat er niemand aanwezig was.
Maar de replies op het aangemaakte ticket komen direct en zijn elke keer dezelfde mail van Alice als ik daar weer een reactie op geef.

• Just_A_User
RevNL schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 21:06:
[...]

HWE-P1-G1
Software: 6.0305
Ja, ik heb die versie ook, maar de software die ik heb is 6.01, wat schijnbaar wél een werkende combinatie zou moeten zijn.

• Doggieman
Ben(V) schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:56:
[...]

Het werkbereik van een LifPo4 batterij zit tussen de 10 en 45 graden, waarbij de levensduur optimaal is tussen de 20 en 30 graden.
Plaatsing buiten of in een schuur is dus nooit erg optimaal.
's winters te koud en 's zomers te warm.

En uiteraard regelt de Zendure in een range de ontlaad en laadstromen terug als ze in de buurt van die temperaturen komen om te voorkomen dat hij helemaal afslaat.
Ja....dat las ik dus ook. Het punt dat ik eigenlijk wil maken is dat ik hier nooit bij heb stil gestaan 😏. Ging er eigenlijk vanuit dat iets van 15 graden nog prima zou zijn. Naar nu blijkt is dat dus niet zo. Nu kan het zijn dat mijn SF2400pro gewoon erg strak staat afgesteld op z'n beveiliging. Dat wordt dan in de winter nog een probleem (of de ingebouwde verwarming moet de temperatuur hoog genoeg houden?)

Te hoge temperaturen zullen hier waarschijnlijk geen probleem zijn straks in de zomer. Koelen lukt namelijk wel goed met een ventilator. Dat heb ik al geprobeerd.

Even realistisch er naar kijkend ben ik niet zo vaak het maximaal ontlaadvermogen nodig. Dus het zal ook allemaal wel loslopen denk ik. Maar toch had ik dit graag eerder geweten. Misschien dat de stapel opdelen in 2 stacks nog wat zou uitmaken? Moet er wel een 2e SF2400pro bij komen 😁

• Just_A_User
Stijnd schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 21:05:
Registreren op Zendure, dan je winkelwagen vullen. Nu afwachten en hopen dat ze je een bericht sturen met kortingscode.
Ik heb me geregistreerd op cashbackxl voor die 8%, dan zoeken naar zendure, doorsturen, dan staat daar die 8%, dan kom ik op de website van zendure uit, waar ik me ook geregistreerd heb, daar heb ik die spullen in het winkelmandje gedaan, en toen heb ik weg geklikt.

Ik zie in dat winkelmandje echter gewoon de normale prijs, dus die 8% is er daar in ieder geval nog niet af.

• blahenazo
Fairy schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:07:
[...]

16 tot 38 graden dat is een flinke range! Ik ga de accu wel op een rubber mat plaatsen, maar ze staan in principe wel op de koude vloer.

38 graden vind ik persoonlijk best warm voor een accu nu het nog half winter is.

Ik dacht altijd dat 10 a 15 graden voor deze batterijen juist prima was vooral qua slijtage. Weer wat geleerd :)
Maandje
Ac2400 staat in een kleine technische ruimte 4m3
rood is de bovensteAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuKbE_1jAyXfsIrmA9jbKrZik9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKZGA3mvpP0ddptFg0FCcp60.jpg?f=fotoalbum_large

• Doggieman
blahenazo schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 21:40:
[...]

Maandje
Ac2400 staat in een kleine technische ruimte 4m3
rood is de bovenste[Afbeelding]
Jij hebt 3 batterijen? Lijkt een beetje op de range van mijn eerste 3. Dan zou de stapel opdelen waarschijnlijk wel helpen dus om de temperatuur op dit moment wat omhoog te krijgen zonder al teveel kunstgrepen. Ga ik dit weekend eens proberen.

• Ben(V)
En als het vriest kan de verwarming hem wel een beetje oppeppen, maar die is meer ter bescherming bedoelt dan hem op bedrijfstemperatuur te krijgen.
Van -10 naar 20 is vermoedelijke te veel gevraagd.

Bedenk dat het in de zomer best wel 30 graden of meer kan worden, dan doet je Zendure erg weinig meer als hij buiten of in een schuur staat, want een ventilator blaast dan alleen maar lucht van 30 graden er overheen.

• Polvo176
Ik mis ook de dynamische prijzen voor morgen.

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:58
Komt wel vaker voor. Iets na middernacht zullen ze er vermoedelijk wel in staan.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 00:03
RevNL schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:46:
[...]

Misschien een beetje overbodige vraag maar heeft de Zendure P1 meter een externe voeding of zit deze nu in die actieve hw P1 splitter?
AquilaXL schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 23:09:
[...]

Misschien een beetje overbodige vraag maar heeft de Zendure P1 meter een externe voeding of zit deze nu in die actieve hw P1 splitter?
Bij mij zit deze in de HomeWizard splitter.
De bridge moet natuurlijk wel in een stopcontact.
Werkt perfect met HEMS.
Inmiddels gebruik ik die niet meer.
En gebruik ik de HomeWizard P1 i.c.m. HomeAssistant Fireson om mijn 3 Zendure sets mee aan te sturen.

• Jan-tweak
Just_A_User schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:06:
[...]

Maar, werken die met elkaar samen dan? Want dat gedoe met die HW P1 houdt me nu tegen van die Zendure, ook al is de versie van die meter + de software die ik heb hier ergens genoemd als werkend, maar ja, dan vind ik het een duur geintje om het daar op te gokken.

Ik wil niet van mijn HW P1 af omdat het wel gewoon al ja-ren heel goed werkt, maar ik wil ab-so-luut wel bij een thuisaccu die data in Home Assistant zien, dus dat is wel een voorwaarde.

Jij hebt dus nu 2 P1s, 1x HW en 1x Zendure, en die heb je beiden ingeprikt op een HW p1 splitter? En dan werkt het wél goed met Zendure? Of dan nog steeds niet?
ik zelf heb al jaren een HW P1 dongle en nu ook nog een Zendure P1 en die werken dus perfect op een HW actieve splitter (DSMR 5 SM), dus die combinatie is helemaal geen probleem.
ik heb zelf de Zendure groep achter een HW kWh meter zitten, dus ook die zie ik gewoon in mijn HW systeempje. :)

• Doggieman
Ben(V) schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 21:58:
En als het vriest kan de verwarming hem wel een beetje oppeppen, maar die is meer ter bescherming bedoelt dan hem op bedrijfstemperatuur te krijgen.
Van -10 naar 20 is vermoedelijke te veel gevraagd.

Bedenk dat het in de zomer best wel 30 graden of meer kan worden, dan doet je Zendure erg weinig meer als hij buiten of in een schuur staat, want een ventilator blaast dan alleen maar lucht van 30 graden er overheen.
Ja...die verwarming schakelt pas in bij nul graden. Ik had verwacht dat 15 graden interne batterij temperatuur opzich genoeg zou moeten zijn om gewoon vol vermogen te kunnen leveren. Dat blijkt dus niet zo te zijn helaas. Ik vind het dus wat vreemd dat ik daar dus bijna nooit iemand over hoor.

• Jan-tweak
AquilaXL schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 23:09:
[...]

uit voorzorg zit er een voeding in de actieve splitter, die verbruikt echter niet veel, ik zal morgen nog een keer meten wat deze nu trekt, met beide P1 (HW en Zendure) in de splitter.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

wallieweb schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 23:05:
Komt wel vaker voor. Iets na middernacht zullen ze er vermoedelijk wel in staan.
Hopen het maar ben benieuwd of het bij mij dan goed gaat met het opladen van de batterijen die staat op slimme meter modus en dan volg de elektriciteitsprijs.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Fire71
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Doggieman schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 23:39:
[...]

Ja...die verwarming schakelt pas in bij nul graden. Ik had verwacht dat 15 graden interne batterij temperatuur opzich genoeg zou moeten zijn om gewoon vol vermogen te kunnen leveren. Dat blijkt dus niet zo te zijn helaas. Ik vind het dus wat vreemd dat ik daar dus bijna nooit iemand over hoor.
Ik vermoed dat als je meerdere batterijen hebt, bijvoorbeeld 3, je dan maximaal 800 watt ontlaadt per batterij, bij in totaal 2400 watt ontladen. En dat kan wel bij 15 graden. En ik denk dat de meeste mensen meerdere batterijen per set hebben. Maar ik kan me vergissen :-).

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03:28
Ben(V) schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:40:
[...]

Ik had al eerder geschreven dat die hondje niet zo'n goed idee zijn, naast te zwaar is zo'n toren ook veel te hoog om stabiel te staan op wieltjes.
Kan prima hoor, hier staat het ook op een rijdende hond die 200kg kan dragen, 2400AC met 4 batterijen weegt 130kg in totaal.

https://www.praxis.nl/ger...kg-hout-antislip/10184148

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03:28
Gramser schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:17:
[...]

Neem me niet kwalijk dat ik mijn ongebreideld enthousiasme deel met de mensen die me zo goed geholpen hebben 😉
Niks van aantrekken, lekker gewoon je positiviteit blijven delen, waarschijnlijk is die zijn eieren kwijt. :+
Pagina: 1 ... 212 213 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.