• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:00
Caayn schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 15:29:
Heeft de 2400AC+ fasedetectie en kan hij zichzelf automatisch aanpassen aan de belasting op dezelfde fase? ik snap dat je via HomeAssistent en Homey dit wel zelf kan regelen maar wat de ingebouwde HEMS/Zenki functie hier nu precies in betekend vindt ik maar vaag beschreven vanuit Zendure.

Ik ben hier vooral benieuwd naar vanwege de beschikbare capaciteit op mijn aansluiting voor het opladen van de batterij. Ontladen is niet zo'n probleem, die ruimte heb ik wel beschikbaar.

Gaat hij bijvoorbeeld trager opladen als het limiet van een willekeurige fase wordt bereikt, het limiet van alle drie de fases of enkel van de fase waarop hij zit aangesloten?
Niet vanuit HEMS.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:07
Caayn schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 15:29:
Heeft de 2400AC+ fasedetectie en kan hij zichzelf automatisch aanpassen aan de belasting op dezelfde fase? ik snap dat je via HomeAssistent en Homey dit wel zelf kan regelen maar wat de ingebouwde HEMS/Zenki functie hier nu precies in betekend vindt ik maar vaag beschreven vanuit Zendure.

Ik ben hier vooral benieuwd naar vanwege de beschikbare capaciteit op mijn aansluiting voor het opladen van de batterij. Ontladen is niet zo'n probleem, die ruimte heb ik wel beschikbaar.

Gaat hij bijvoorbeeld trager opladen als het limiet van een willekeurige fase wordt bereikt, het limiet van alle drie de fases of enkel van de fase waarop hij zit aangesloten?
HEMS kan wat dat betreft helemaal niets (per fase).

One cookie a day keeps the doctor away !

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ppaulv schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 16:20:
[...]

HEMS kan wat dat betreft helemaal niets (per fase).
Helder. Dus HEMS/Zenki kan enkel reageren op het totaal verbruik/opwek en wil je per fase iets doen moet dit extern geregeld worden.

• ppaulv
Caayn schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 16:30:
[...]

[...]
Helder. Dus HEMS/Zenki kan enkel reageren op het totaal verbruik/opwek en wil je per fase iets doen moet dit extern geregeld worden.
zelfs alleen verbruik (positief of negatief). De zonnepanelen opwek ziet ie niet als zodanig.

Caayn schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 16:30:
[...]

[...]
Het was ooit mogelijk om 2 Hypers per fase te koppelen en dan 1 fase van een Shelly Pro 3EM CT-meter toe te kennen aan 1 Hyper of de combinatie van 2. Zo kon je per fase nul op de meter/fase houden. Helaas zijn ze daar vanaf gestapt, was een mooie optie.

Via Home Assistant is dit overigens prima alsnog te regelen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 21:04:
[...]

Het was even zoeken, maar onderstaande heb ik gevonden. Hieruit maak ik op dat de combi 800plus/ab3000l dus met 450w oplaadt.

[...]
Zendure houdt van symetrie, als je meerdere batterijen combineert verdeelt de vraag zich ook, los van de capaciteit, denk dat dit dan ook opgaat voor de extra batterij onder de 800 plus.

Kijk zelf ook voor mijn moeder maar het is bijna goedkoper nog een 800 plus er naast te zetten, jammer van het extra verbruik maar je dekt wel nog beter pieken af...

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
AquilaXL schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 13:42:
[...]

Als je een enkele plus hebt en geen uitbreiding dan is laden met 1440 watt een te zware belasting voor de batterij. Het is de c-waarde of interne temperatuur die hem tegenhoudt. Batterijen degraderen vrij snel met zulke stromen op 2kW
Daar kan ik mij zeker wat bij voorstellen, maar dat verklaart niet waarom Zendure in de handleiding het over 1440 watt heeft. Mogelijk dat dat alleen onder optimale omstandigheden (temperatuur?) gehaald wordt.
Met mijn voormalige Marstek Venus A deden ze het nog wat extremer: die verdeelde niet over de accupacks maar laadde elk pack om en om met 10%. Dat ging tot bijna 2.3 kW, iets meer dan 1C.

Ik was er zelf ook geen fan van, maar als het volgens Marstek en Zendure kan, en ze daarop hun garantie durven geven...

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mit Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, 2x Sf 800+ met 2400WP

• AquilaXL
Spekkie99 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 17:12:
[...]

Zendure houdt van symetrie, als je meerdere batterijen combineert verdeelt de vraag zich ook, los van de capaciteit, denk dat dit dan ook opgaat voor de extra batterij onder de 800 plus.

Kijk zelf ook voor mijn moeder maar het is bijna goedkoper nog een 800 plus er naast te zetten, jammer van het extra verbruik maar je dekt wel nog beter pieken af...
In mijn geval is dit weekend 1 van mijn twee torens uitgevallen. Maar de tweede toren draait gelukkig nog wel waardoor ik toch iets heb. Vind ik persoonlijk ook een groot voordeel bovenop het feit dat je met een hoger vermogen aan je huis kan leveren.

• Hetisweergezell
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:20
Even een vraagje. Ik heb nu een 2400ac+ draaien op fase 1 met 2400 watt laden en ontladen. Ik ben nu aan het dubben over een extra batterij of om een batterij van mijn huidige stapel af te halen en daar een 2e 2400 ac+ op fase 2 te zetten.

Ziet zendure dit als een maximaal vermogen van 4800 watt en heb ik daarvoor ineens een handtekening van een electricien nodig of zien ze het gewoon als 2x 2400 waar ik alleen zelf voor hoef te tekenen?

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:07
Hetisweergezell schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:02:
Even een vraagje. Ik heb nu een 2400ac+ draaien op fase 1 met 2400 watt laden en ontladen. Ik ben nu aan het dubben over een extra batterij of om een batterij van mijn huidige stapel af te halen en daar een 2e 2400 ac+ op fase 2 te zetten.

Ziet zendure dit als een maximaal vermogen van 4800 watt en heb ik daarvoor ineens een handtekening van een electricien nodig of zien ze het gewoon als 2x 2400 waar ik alleen zelf voor hoef te tekenen?
Het antwoord is ja dat zien ze als boven de 3000W. Wat ik niet zeker weet is of als je twee HEMS creëert en ze elk een eigen P1 meter toewijst of je er dan mee wegkomt binnen de Zendure app.

In home assistant kan je wel instellen hoe het zit qua groepen en dan werkt alles zonder tegenspraak. Zendure doet dat met die handtekeningen omdat ze denken dat ze iets moeten doen. Maar in nederland mag je gewoon deugdelijk zelf dingen aansluiten en ben je niet verplicht om dat door een erkend elektricien te laten doen.

• AquilaXL
Hetisweergezell schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:02:

Je mag zelf tekenen tot 3000 watt, alles daarboven moet je indienen middels een factuur of schrijven van een installatiebedrijf. Ze tellen de vermogens op.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:34
Taro schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 14:15:
[...]

Al in/uit HEMS gehaald en handmatig laden geprobeerd?
Beide had ik al geprobeerd. De batterij bleef in stand-by staan op 10%. Zojuist bij thuiskomst knipperde het IoT symbool rood. Dus geen goed wifi ontvangst. Later deze week maar even verder mee aan de slag. Wel vreemd dat batterij dan niet als offline wordt getoond.

@AquilaXL Eens met dat het wel fijn zou zijn om bij problemen de batterij op afstand te kunnen herstarten.

Aanvulling: Ik heb de batterij zojuist uitgezet (stekker er uit + een paar seconden de power knop ingedrukt houden). Toch blijft de batterij als stand-by getoond worden in de app.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 04-10-2026 19:33 ]

• Hetisweergezell
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:20
@maarten12100 en @AquilaXL , dank voor jullie snelle reacties!

Ik stuur de boel zelf lokaal via node red aan maar ik vrees dat ik de app nodig heb om dat hogere vermogen vrij te spelen.

Of zou het een mogelijkheid zijn om de huidige batterij uit de app te gooien en de nieuwe er in hangen? Of kan het stiekem toch via de api?

• maarten12100
Ik heb zelf 4 stuks 800 plus in de app toegevoegd maar niet in een hems. Toen die sleutel aangemaakt en die in home assistent gebruikt om de batterijen te koppelen. Het aansturen gaat dan via ZenSDK en niet vanuit zendure cloud of app.

En ik kan 3200W ontladen en 4000W laden op deze manier.

[ Voor 4% gewijzigd door maarten12100 op 04-10-2026 19:38 ]

• meesje
  • Laatst online: 19:34
Ik erger me overigens steeds meer aan hoe mijn batterijen worden aangestuurd. Zie onderstaande twee screenshots. Waarom zo veel terug leveren aan het net? Voor de batterijen was er nog genoeg ruimte om meer te laden. Ervaren anderen dit ook?
Binnenkort toch maar Gielz/gast777 gaan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P980WxHFc76Z_3wnMW55V1xp_ZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5oVtcgUFAjqjR7sWz2hK6iC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sthlkRnL-kEnoetBJobPbvSM7gM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MU99wUm7M3cEY2zYBeGRSQuC.jpg?f=fotoalbum_large

• maarten12100
meesje schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:38:
Ik erger me overigens steeds meer aan hoe mijn batterijen worden aangestuurd. Zie onderstaande twee screenshots. Waarom zo veel terug leveren aan het net?
Zat daarvoor een piek in afname van het net? De reactie tijd is in sommige modus wel 10-15 seconden en dan wordt er gereageerd op iets wat soms al voorbij is. Vooral van stand-by naar ontladen (relais nodig) duurt het lang terwijl bij opladen naar minder opladen de response veel sneller is (geen relais nodig).

Ik ergerde me er ook aan, maar toen ging ik kijken hoeveel het NOM er nou echt naast zat en het waren meestal een paar honderdste tot een tiende van een kWh per uur.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Df7MV1fg/Screenshot-2026-10-04-195555.png

Het type last maakt een verschil een trage constante last (verlichting of computers bijvoorbeeld) wordt bijna perfect gedekt, een oven die 20 seconden aan en 40 seconden uit is per minuut wordt gedeeltelijk gedekt en korte pulsen zoals een quooker worden niet gedekt.

• AquilaXL
Ik erger me overigens steeds meer aan hoe mijn batterijen worden aangestuurd. Zie onderstaande twee screenshots. Waarom zo veel terug leveren aan het net? Voor de batterijen was er nog genoeg ruimte om meer te laden. Ervaren anderen dit ook?
Binnenkort toch maar Gielz/gast777 gaan gebruiken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat je hier niet kan zien is of alle batterijen rond dat zelfde percentage zitten. Als er eentje onder die 10% zit, laad hij niet direct op vol vermogen.

• AquilaXL
Hetisweergezell schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:32:
@maarten12100 en @AquilaXL , dank voor jullie snelle reacties!

Ik stuur de boel zelf lokaal via node red aan maar ik vrees dat ik de app nodig heb om dat hogere vermogen vrij te spelen.

Of zou het een mogelijkheid zijn om de huidige batterij uit de app te gooien en de nieuwe er in hangen? Of kan het stiekem toch via de api?
Als je aanstuurt middels HA hoef je geen krabbel te geven omdat de Zendure app geen deel uitmaakt van je aansturing.

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
Zie onderstaande twee screenshots. Waarom zo veel terug leveren aan het net? Voor de batterijen was er nog genoeg ruimte om meer te laden. Ervaren anderen dit ook?
Dit is normaal gedrag, dit zie ik ook gebeuren bij mijn 800+. Tot zo’n 15-20% zit de max laden op ~550 watt, daarna gaat hij pas vol vermogen.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

En wederom de prijzen voor de volgende dag weer niet beschikbaar, ook bij opnieuw selecteren van de energie leverancier niks. Niemand die hier problemen mee heeft? is nu al de derde keer deze week.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Mscroos
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:26
AquilaXL schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:17:
[...]

Je mag zelf tekenen tot 3000 watt, alles daarboven moet je indienen middels een factuur of schrijven van een installatiebedrijf. Ze tellen de vermogens op.
Ik heb zelf verklaring gemaakt en gestuurd. Staat vrij geschakeld op 7200W (3 x 2400ac+)

Zendure 3 x AC2400+ 24.5kWh, Alfen Eve Single pro, Enphase 6000WP, Home assistant running on Proxmox

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:05
Mscroos schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 00:09:
[...]

Ik heb zelf verklaring gemaakt en gestuurd. Staat vrij geschakeld op 7200W (3 x 2400ac+)
Hoe bedoel je zelf gemaakt? Ik heb straks óók 3x (2400AC+ met AB3000L) en ga deze netjes op aparte fasen én eigen automaat zetten én met CEE form.

Hoe zet je/ik dat op? en opgestuurd naar?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp.

• Mscroos
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:26
Hansieo schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 10:33:
[...]

Hoe bedoel je zelf gemaakt? Ik heb straks óók 3x (2400AC+ met AB3000L) en ga deze netjes op aparte fasen én eigen automaat zetten én met CEE form.

Hoe zet je/ik dat op? en opgestuurd naar?
Documentje gemaakt met deze tekst en ondertekend.

“The installation is updated with 3 separate groups, according to Dutch regulations. The automats used are 3x B16a, they are the only connection to the Zendure Ac2400+, and are wired directly.

No liability from Zendure is expected related to the maximum charge or discharge power

Signed by owner & installer“

Als je in de app van zendure de vermogens probeert te verhogen tot de max dan kom je vanzelf in het aanvraag process. Daar upload je dit document. Daarnaast foto van de drie groepen en stop contacten erbij gedaan, dat zegt hun natuurlijk weinig omdat ze niet weten hoe het bedraad is.

Zendure 3 x AC2400+ 24.5kWh, Alfen Eve Single pro, Enphase 6000WP, Home assistant running on Proxmox

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 18:22
Jullie ook al opgemerkt dat in de app de weekdata en de maanddata van "net" niet klopt? Per dag staat alles net vermeld maar ze worden blijkbaar niet samengeteld.

Zie hieronder data van vorige week, wat niet klopt want per dag zie ik wél netafname en in HomeWizard is er 18.7kwh afgenomen uit het net die week.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IwraqWT.jpeg

• TomDZ1979
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-10 12:57
Momenteel heb ik twee zendure batterijen. Op 1 van beide zijn zonnepanelen aangesloten. Daarnaast heb ik oude zonnepanelen met een aparte omvormer. Wat ik momenteel zie is dat beide batterijen niet gelijk opladen. De ene laadt op met alle zonne-energie van de aangesloten panelen + de helft van wat het huis levert. De andere laadt op met de helft van wat het huis levert. Dit zorgt ervoor dat hyper 1 snel vol is en pas dan de tweede hyper begint te laden, maar dan beperkt aan 1200W waardoor ik overschot heb vanaf dat moment.

Ideaal zou zijn dat het totaal van zonne-energie van het huis naar hyper 2 zou gaan en hyper 1 zou laden met de aangesloten panelen. Is het mogelijk dit zo in te stellen in de app?

• TomDZ1979
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-10 12:57
Stancke schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:37:
Jullie ook al opgemerkt dat in de app de weekdata en de maanddata van "net" niet klopt? Per dag staat alles net vermeld maar ze worden blijkbaar niet samengeteld.

Zie hieronder data van vorige week, wat niet klopt want per dag zie ik wél netafname en in HomeWizard is er 18.7kwh afgenomen uit het net die week.

[Afbeelding]
Sinds de laatste app update wordt naar en van het net opgeteld en wordt enkel van het net nog getoond. Je kan voor de dag zelf nog wel van en naar het net bekijken door op de afbeelding van het huis op het desbetreffende metertje te clicken. Dit is voor mij een achteruitgang. Was vroeger beter wanneer je in Maandoverzicht beide kon checken. O.a. omwille van het verschil in kost voor te ontvangen en te versturen.

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:54
Hoera! ik heb vanmiddag mijn Zendure 800 Plus binnengekregen.
Maar ik heb 1 echt probleem, ik krijg de P1 meter van Homewizard niet toegevoegd.. Onder apparaatbeheer zie ik een optie apparaat toevoegen, en daar vind ik geen HW P1?

Bij "Electriciteitsmeter (optioneel)" kan ik niets invullen. Nu maar even handmatig ah opladen want hij is vrolijk aan het ontladen met 200W terwijl er zonne-energie te over is.

Ps lokale API staat aan, zelfde wifi gekoppeld, zie de mogelijkheid gewoon niet in de app

[ Voor 10% gewijzigd door Lempke op 05-10-2026 16:43 ]

• onlinaius
  • Nu online
Lempke schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:36:
Maar ik heb 1 echt probleem, ik krijg de P1 meter van Homewizard niet toegevoegd.. Onder apparaatbeheer zie ik een optie apparaat toevoegen, en daar vind ik geen HW P1?

Bij "Electriciteitsmeter (optioneel)" kan ik niets invullen. Nu maar even handmatig ah opladen want hij is vrolijk aan het ontladen met 200W terwijl er zonne-energie te over is.
Zoek even op Homewizard binnen dit topic.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mit Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, 2x Sf 800+ met 2400WP

Lempke schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:36:

Ps lokale API staat aan, zelfde wifi gekoppeld, zie de mogelijkheid gewoon niet in de app
Op dit moment is de HomeWizard P1 meter (dongle) nog niet beschikbaar, deze zal vermoedelijk nog deze maand weer door Zendure worden vrijgegeven, zorg wel dat je App wel de nieuwste update heeft voordat je het controleerd.
dus nog even geduld.

• Lempke
Jan-tweak schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:47:
[...]

Op dit moment is de HomeWizard P1 meter (dongle) nog niet beschikbaar, deze zal vermoedelijk nog deze maand weer door Zendure worden vrijgegeven, zorg wel dat je App wel de nieuwste update heeft voordat je het controleerd.
dus nog even geduld.
Ach dan had ik dat verkeerd begrepen, dacht dat dit in september al opgelost was.. App houd ik up-to-date en de firmware van de 800 Plus is ook op het hoogste level (V2.0.2), bedankt!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:08
Lempke schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:57:
[...]

Ach dan had ik dat verkeerd begrepen, dacht dat dit in september al opgelost was.. App houd ik up-to-date en de firmware van de 800 Plus is ook op het hoogste level (V2.0.2), bedankt!
Net aan de telefoon gehad, eind oktober werd gezegd

• Lempke
Ragnar9999 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:58:
[...]

Ok mooi. Kan ik hem dan het beste (in mijn geval) maar aan de Fase 2 laten zitten waar de zonnepanelen ook op zitten, en dan in de Automodus?
edit:
Ik vraag mij af of dat ding teruglevering op die fase wel ziet, want hij begint gewoon te onladen op die groep.. terwijl er teruglevering is, meer dan 1500W.
P.S. ik heb geen Homey of Homeassistant spulletjes draaien..

[ Voor 20% gewijzigd door Lempke op 05-10-2026 17:10 ]

• Hansieo
AAiiiiii, dat valt best wel iets tegen, krijg net mijn 1e 2400AC+ binnen en wat zie ik?

3G1.5mm2..... gompie... :F had dat nu werkelijk niet 3G2.5 kunnen zijn? en dát terwijl RTE hoog van de toren komt.... (ja ik weet het verlies is minimaal.... maar... iets te warme stekker/snoer én pietsje meer verlies over die 3 mtr... weegt dat op tegen A merk?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:19
Lekker gaan gebruiken dat ding.

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:08
Hansieo schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:55:
AAiiiiii, dat valt best wel iets tegen, krijg net mijn 1e 2400AC+ binnen en wat zie ik?

3G1.5mm2..... gompie... :F had dat nu werkelijk niet 3G2.5 kunnen zijn? en dát terwijl RTE hoog van de toren komt.... (ja ik weet het verlies is minimaal.... maar... iets te warme stekker/snoer én pietsje meer verlies over die 3 mtr... weegt dat op tegen A merk?
Wacht even, zit ik me hier druk te maken om mijn bestaande 3G1.5mm2 bekabeling
wordt er standaard een 3G1.5mm2 bij het apparaat zelf geleverd?

• Hansieo
Ragnar9999 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 18:18:
[...]

:Y :(:)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp.

• AquilaXL
TomDZ1979 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:53:
Momenteel heb ik twee zendure batterijen. Op 1 van beide zijn zonnepanelen aangesloten. Daarnaast heb ik oude zonnepanelen met een aparte omvormer. Wat ik momenteel zie is dat beide batterijen niet gelijk opladen. De ene laadt op met alle zonne-energie van de aangesloten panelen + de helft van wat het huis levert. De andere laadt op met de helft van wat het huis levert. Dit zorgt ervoor dat hyper 1 snel vol is en pas dan de tweede hyper begint te laden, maar dan beperkt aan 1200W waardoor ik overschot heb vanaf dat moment.

Ideaal zou zijn dat het totaal van zonne-energie van het huis naar hyper 2 zou gaan en hyper 1 zou laden met de aangesloten panelen. Is het mogelijk dit zo in te stellen in de app?
Zo te horen stuur je aan met HEMS, dit blijft gewoon ruk en dit soort rare logica gebruiken.

• stat
  • Laatst online: 21:15
Vraagje, ik heb na mijn 800plus nu toch ook een 1600AC+ aangeschaft zodat ik iets van een noodstroomvoorziening.

Mijn idee is (naar wat ik hier eerder las) om mocht het onverhoopt langere tijd nodig zijn mijn Solaredge omvormer en 800 plus op de noodstroomuitgang van de 1600 te hangen, en zo een langduriger noodstroomvoorziening te creeren.

Idealiter zou ik daar ook mijn Tesla mee op willen laden (heel langzaam en heel weinig, dat begrijp ik). Ik denk alleen dat het gebrek aan aarde hier wel eens een probleem zou kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:47
[...]

Het hangt er natuurlijk wel vanaf, hoe je bekabeling in elkaar zit. Of het in een 16mm buis in de muur zit, of in de buitenlucht vanuit een Neopreenkabel van een paar meter.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb vorige week m'n Zendure AC2400+ binnen gekregen. De P1 meter zat er niet bij, die is na wat heen en weer mailen later nog nagestuurd. Wat ik mij afvraag, waarom bestaat de P1 meter van Zendure uit 2 onderdelen? 1 Deel gaat in de meter en de andere in een stop contact.

De Homewizard is gewoon 1 apparaat.

• ikkeok
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 05-10 22:18

Dit is voor een vermogen van max 2400W meer dan prima hoor. Het snoertje is ook maar iets van 1,5 meter lang. Heb er bij mijn 2400AC+ de stekker afgeknipt en de snoer vast aangesloten. De stekker met wcd vind ik het minder prettige stuk van een thuisbatterij. 2400W laden en ontladen, al een maandje of 4. Er wordt niks warm oid.

• ikkeok
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 05-10 22:18
Coenen schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:49:
Ik heb vorige week m'n Zendure AC2400+ binnen gekregen. De P1 meter zat er niet bij, die is na wat heen en weer mailen later nog nagestuurd. Wat ik mij afvraag, waarom bestaat de P1 meter van Zendure uit 2 onderdelen? 1 Deel gaat in de meter en de andere in een stop contact.

De Homewizard is gewoon 1 apparaat.
Dat komt omdat de P1 van Zendure gebruikt maakt van Lora.

Gebruik de zoekfunctie maar eens, genoeg over te vinden.

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 20:21:
[...]

Een complete solarflow 800 plus met geïntegreerde 2KWh batterij is op dit moment 329 via Ali...
Waar vind je die? De goedkoopste die ik zie is 374 en dat is al een Sale...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:57
indexample schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:03:
[...]

NLPRD45 gebruiken als code bij het afrekenen, gaat er nog even 45 euro af. Zie foto van de accu.

Mocht je 'm al besteld hebben, kan je gewoon annuleren en opnieuw bestellen met code. Reden van annuleren is dan "ik ben de kortingscode vergeten"

De mijne ligt nu bij GLS in Frankrijk op een depot, verwacht hem woensdag. Dan binnenkort nog wat rails, 4 paneeltjes en een set Y kabels scoren op noord/noordwest en kijken hoe dat gaat. Terugverdientijd met die panelen erbij ligt op 2,5 jaar. Batterij alleen ga je niet terugverdienen waarschijnlijk. Het voordeel is dat je voor 329 euro ook direct een (micro)omvormer voor je panelen hebt

• GJzon
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:49
indexample schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:03:
[...]

Kortingscode invullen. Volgens mij is het 45.

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Gelukt en besteld!

Heb al Micro-omvormers + solaredge, maar hiermee kan ik vast wat experimenteren en ervaren richting 1 januari!

• GJzon
indexample schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:11:
Gelukt en besteld!

Heb al Micro-omvormers + solaredge, maar hiermee kan ik vast wat experimenteren en ervaren richting 1 januari!
Levertijd is ca. 1 week. Dus best wel snel.

• bilgy_no1
  • Laatst online: 21:28
[...]

Het verschil is dat je het stuk tussen groepenkast en het aansluitpunt van de batterij (wandcontactdoos) moet aansluiten conform de normen. Als jij een standaard 16A groep hebt waarop die wandcontactdoos zit dan moet die gewoon met 2,5mm2 draad zijn aangesloten.

1,5mm2 is op zich gewoon prima voor 10A, maar op dat stopcontact kan iemand ook eens een veel zwaardere gebruiker aansluiten. En dan is die draad mogelijk wel een probleem.

Dat aansluitkoord kun je niet gebruiken voor een 16A straalkachel oid.

• ppaulv
Ragnar9999 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:58:
[...]

geldt dat voor Zendure als geheel of is het beperkt to enkele modellen accu's ? Ik veronderstel dat het alleen om de app zelf gaat, ongeacht de accu's ie je hebt ...?

• Omarz
  • Laatst online: 17:07
Verkeerde thread. Sorry

[ Voor 89% gewijzigd door Omarz op 05-10-2026 21:15 ]

• GJzon
Accu opnieuw opstarten? Via 'apparatuur' onderin de app naar de accu gaan, rechtsboven 'instellingen' en dan onderin 'vermogensregeling' -> opnieuw opstarten.
Kan zijn dat je er vlakbij moet gaan staan om bluetooth verbinding te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door GJzon op 05-10-2026 21:19 ]

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:25

m-vw

Dus?

Lempke schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:08:
[...]

Ok mooi. Kan ik hem dan het beste (in mijn geval) maar aan de Fase 2 laten zitten waar de zonnepanelen ook op zitten, en dan in de Automodus?
edit:
Ik vraag mij af of dat ding teruglevering op die fase wel ziet, want hij begint gewoon te onladen op die groep.. terwijl er teruglevering is, meer dan 1500W.
P.S. ik heb geen Homey of Homeassistant spulletjes draaien..
Fase maakt niet uit. Je meter regelt dit intern. Dus als je de Zendure p1 meter hebt (Omdat je geen HA of Homey draait.) moet het gewoon werken.

Maar je zou Eigenverbruiksmodus kunnen proberen. Dit is de simpelste modus in de app die nul-op-de-meter als uitgangspunt heeft.

• Lempke
m-vw schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 21:55:
[...]

Fase maakt niet uit. Je meter regelt dit intern. Dus als je de Zendure p1 meter hebt (Omdat je geen HA of Homey draait.) moet het gewoon werken.

Maar je zou Eigenverbruiksmodus kunnen proberen. Dit is de simpelste modus in de app die nul-op-de-meter als uitgangspunt heeft.
Ik heb de HomeWizard P1 dongle, maar helaas werkt dat dus nog niet.
Maar hoe kan dit ding dan toch gaan terugleveren als op fase 2 waar ook de zonnepanelen op zitten, vol vermogen terugleveren, in de auto modus? btw de batterij stond toen op 63%.

Zojuist was hij op 0% gekomen en nu gaat hij gewoon weer staan laden, heel vreemd dit, ik denk dat ik hem maar uitzet, zelfs via Aangepaste modus krijg ik hem niet op standby... ;(
edit:
Hij stopt net bij 10%, nu gaat ie netjes in de standby modus, waarom hij dan toch naar 0 heeft laten leeglopen is mij een raadsel.

[ Voor 24% gewijzigd door Lempke op 05-10-2026 22:19 ]

• xs2tom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:11
Lempke schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 22:11:
[...]

Maar hoe kan dit ding dan toch gaan terugleveren als op fase 2 waar ook de zonnepanelen op zitten, vol vermogen terugleveren, in de auto modus? btw de batterij stond toen op 63%.

Zojuist was hij op 0% gekomen en nu gaat hij gewoon weer staan laden, heel vreemd dit, ik denk dat ik hem maar uitzet, zelfs via Aangepaste modus krijg ik hem niet op standby... ;(
edit:
Hij stopt net bij 10%, nu gaat ie netjes in de standby modus, waarom hij dan toch naar 0 heeft laten leeglopen is mij een raadsel.
In aangepaste modus zelf tijdsblokken maken waarop hij moet laden of ontladen en met hoeveel vermogen. Paar dagen een beetje meekijken en bijstellen en dan kom je een heel eind.

• onlinaius
  • Nu online
stat schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:13:
Vraagje, ik heb na mijn 800plus nu toch ook een 1600AC+ aangeschaft zodat ik iets van een noodstroomvoorziening.

Mijn idee is (naar wat ik hier eerder las) om mocht het onverhoopt langere tijd nodig zijn mijn Solaredge omvormer en 800 plus op de noodstroomuitgang van de 1600 te hangen, en zo een langduriger noodstroomvoorziening te creeren.
Grappig, exact vandaag ook een 1600 AC+ aangeschaft, met exact hetzelfde idee in mijn achterhoofd :)

• onlinaius
  • Nu online
_JGC_ schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:08:
[...]

NLPRD45 gebruiken als code bij het afrekenen, gaat er nog even 45 euro af. Zie foto van de accu.

Mocht je 'm al besteld hebben, kan je gewoon annuleren en opnieuw bestellen met code. Reden van annuleren is dan "ik ben de kortingscode vergeten"

De mijne ligt nu bij GLS in Frankrijk op een depot, verwacht hem woensdag. Dan binnenkort nog wat rails, 4 paneeltjes en een set Y kabels scoren op noord/noordwest en kijken hoe dat gaat. Terugverdientijd met die panelen erbij ligt op 2,5 jaar. Batterij alleen ga je niet terugverdienen waarschijnlijk. Het voordeel is dat je voor 329 euro ook direct een (micro)omvormer voor je panelen hebt
En mogelijk kan er ook nog 30 euro vanaf aan cashback via bijv CashbackXL.

Volgens sommigen werkt dit niet, volgens anderen wel, maar dat gaan we zien over een maand of 3 - 6, want cashbacks via Ali gaan niet bepaald snel.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:25

m-vw

Dus?

[...]

edit:
Zonder P1 meter heeft de batterij geen informatie. Het apparaat zelf detecteert niets.

• AquilaXL
[...]

edit:
De 0% is niet direct te verklaren maar in welke modus draai je dan als je geen P1 hebt? In elke andere modus kan het zijn dat hij op basis van tarieven terug is gaan leveren.

• stpieter
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:23
AquilaXL schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 07:28:
[...]

De 0% is niet direct te verklaren maar in welke modus draai je dan als je geen P1 hebt? In elke andere modus kan het zijn dat hij op basis van tarieven terug is gaan leveren.
Hier ook twee SF800+ en een SF1600AC+, wachtend op inzet HW P1 dongle. Dynamisch contract, en ik gebruik de 'Aangepaste modus', zie afbeelding. Hiermee dek ik 80-90% van mijn eigen gebruik momenteel met in de middag opgeslagen eigen opwek. Wel elke avond naar de tarieven kijken, deze geven ook een indicatie voor de verwachte zonnestroom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDp8lyDFqPI56v_YxrM6XgH2-lw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dlE4tUmtKcup7OXSBGZoznlD.png?f=fotoalbum_large

Pomp Pomp AO 4-7kW, AC 10kW, SolarEdge 12kW, eBoiler 100l, Zendure SF 5,7 kWh, regenwater voor WC en wasmachine

Ik snap je gedachte en ja 2,5mm2 was beter geweest, maar gezien de relatief korte lengte van de kabel en het max vermogen van 2400W is het qua kabel eigenlijk geen probleem.
Jouw WCD echter kan hier best wel het probleem worden, zelfs bij deze relatief laag vermogen.
Ik heb mijn SF2400pro daarom voorzien van een CEE 230V 16A H6 stekker en WCD, de bestaande kabel met stekker circa 30 cm kabel ingekort en met deze korte stekker en een CEE contrastekker ook nog een verloopstekker gemaakt, dus als de SF2400pro een keer verplaatst moet worden kan deze via die verloopstekker ook aan een normaal type F stekker gebruikt worden.
Een test met Eén warmtebeeldcamera laat ook geen enkele hotspot zien.

• Hansieo
Jan-tweak schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 08:21:
[...]

Ik snap je gedachte en ja 2,5mm2 was beter geweest, maar gezien de relatief korte lengte van de kabel en het max vermogen van 2400W is het qua kabel eigenlijk geen probleem.
Jouw WCD echter kan hier best wel het probleem worden, zelfs bij deze relatief laag vermogen.
Ik heb mijn SF2400pro daarom voorzien van een CEE 230V 16A H6 stekker en WCD, de bestaande kabel met stekker circa 30 cm kabel ingekort en met deze korte stekker en een CEE contrastekker ook nog een verloopstekker gemaakt, dus als de SF2400pro een keer verplaatst moet worden kan deze via die verloopstekker ook aan een normaal type F stekker gebruikt worden.
Yep, ik had de CEE's al klaar liggen.... en zitten er op. Maar zelfs een wasmachine zit vaak via 3x2.5 en dat terwijl die slecht 15 min die 2500W trekken, laat staan Zendure uren (ont)laden.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp.

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:19
Wat is het voordeel van de homewizzard p1 meter tov de zendure meter?

1 PVoutput . Dongen NB

• stpieter
reneeke1970 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 09:06:
Als de HW P1 gebruikt kan worden hoef je geen splitter te gebruiken en ook geen Zendure P1 meter aan te schaffen

Pomp Pomp AO 4-7kW, AC 10kW, SolarEdge 12kW, eBoiler 100l, Zendure SF 5,7 kWh, regenwater voor WC en wasmachine

• Gramser
Dan moet de HW P1-meter het wel doen, in de Zendure app. Als je HA gebruikt is de HW-P1 genoeg.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:30
Jan-tweak schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 08:21:
[...]

Toch wel grappig. 8-)

Ik heb precies hetzelfde gedaan.
Geleverde kabel doorknippen, CEE eraan zetten en met kabel rest een verloop naar Schuko gemaakt voor nood verplaatsing.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:59
Ben(V) schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 09:30:
[...]

Toch wel grappig. 8-)

Ik heb precies hetzelfde gedaan.
Geleverde kabel doorknippen, CEE eraan zetten en met kabel rest een verloop naar Schuko gemaakt voor nood verplaatsing.
Ik had nog zo'n verloop liggen, maar nu de sets zijn omgewisseld voor de + heb ik 2 stekkers van Zendure extra.

• reneeke1970
stpieter schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 09:19:
[...]

Als de HW P1 gebruikt kan worden hoef je geen splitter te gebruiken en ook geen Zendure P1 meter aan te schaffen
Dat is vanuit het standpunt bekeken dat je de hw al hebt?

1 PVoutput . Dongen NB

• stpieter
reneeke1970 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 09:37:
[...]

Dat is vanuit het standpunt bekeken dat je de hw al hebt?
Ja, zeker. En je moet dan ook geduldig wachten tot de HW P1 toegevoegd kan worden in de Zendure app (oorspronkelijk toegezegd voor september, zou nu oktober worden, nu ja geduld is een schone deugd. Als uitstel maar geen afstel wordt).

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:59
Ik stuur hier aan met HW P1 meter in HA. Er is hier ook een (gratis) Zendure P1 meter aangesloten als backup voor als HA niet werkt.

Met Zonneplan heb je weer een andere P1 meter nodig, dus de kans is groot dat je vroeg of laat toch een actieve splitter nodig hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door Pakhaas op 06-10-2026 09:58 ]

• Lempke
reneeke1970 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 09:06:
Ik heb de HW P1 al, en mijn P1 (3-poorts) splitter is vol. Ik wil dus liever niet nog een P1 dongle erbij. Daarnaast heeft de Zendure P1 dongle een extra bridge-stekker die je ook weer ergens kwijt moet.

• reneeke1970
Lempke schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:08:
[...]

Ik heb de HW P1 al, en mijn P1 (3-poorts) splitter is vol. Ik wil dus liever niet nog een P1 dongle erbij. Daarnaast heeft de Zendure P1 dongle een extra bridge-stekker die je ook weer ergens kwijt moet.
Duidelijk,hij heeft dus geen voordelen,behalve dat het handig is omdat je hem al hebt.

1 PVoutput . Dongen NB

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:31
reneeke1970 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:20:
[...]

Duidelijk,hij heeft dus geen voordelen,behalve dat het handig is omdat je hem al hebt.
De HomeWizard P1 meter is erg goed en kan ook gebruikt worden voor het balanceren van EV laders zoals die van Peblar, geeft goed inzicht in gasverbruik en geeft de de praktijk minste problemen bij de wildgroei aan slimme meters in Nederland. Verder zijn er mooie dingen zoals de watermeter en het energy display die veel inzicht geven, ook als de batterij van een heel ander merk is.

Het zou fijn zijn als Zendure gewoon gaat zorgen dat de HomeWizard P1 meter weer ondersteund wordt. Een kast vol met splitters en aparte metertjes is ook geen gezicht en alles apart updaten kost weer meer werk.

Persoonlijk adviseer ik mensen om eerst te gaan meten voordat ze een thuisbatterij kopen. Dat komt dan vaak neer op de HomeWizard P1 meter kopen en installeren. Als ik ze dan na een jaar meten uitleg dat veel batterijmerken daar gewoon mee werken, maar Zendure niet meer (dus splitter en nog een meter kopen), dan valt dat Zendure al snel af, terwijl ik er technisch verder heel enthousiast over ben.

• onlinaius
  • Nu online
netappie schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:40:
[...]

De HomeWizard P1 meter is erg goed en kan ook gebruikt worden voor het balanceren van EV laders zoals die van Peblar, geeft goed inzicht in gasverbruik en geeft de de praktijk minste problemen bij de wildgroei aan slimme meters in Nederland. Verder zijn er mooie dingen zoals de watermeter en het energy display die veel inzicht geven, ook als de batterij van een heel ander merk is.

Het zou fijn zijn als Zendure gewoon gaat zorgen dat de HomeWizard P1 meter weer ondersteund wordt. Een kast vol met splitters en aparte metertjes is ook geen gezicht en alles apart updaten kost weer meer werk.

Persoonlijk adviseer ik mensen om eerst te gaan meten voordat ze een thuisbatterij kopen. Dat komt dan vaak neer op de HomeWizard P1 meter kopen en installeren. Als ik ze dan na een jaar meten uitleg dat veel batterijmerken daar gewoon mee werken, maar Zendure niet meer (dus splitter en nog een meter kopen), dan valt dat Zendure al snel af, terwijl ik er technisch verder heel enthousiast over ben.
[...]

En nog een voordeel: de Homewizard is vrij goedkoop. Nieuw al onder de 3 tientjes te krijgen, op marktplaats kan daar over het algemeen nog wel een tientje vanaf. Dan is die Zendure met 60 euro toch wel aardig aan de prijs (hoewel er uiteraard regelmatig acties zijn, maar persoonlijk zou ik dan liever een hogere korting op de batterij zelf krijgen).

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Mmm beetje teleurgesteld in https://www.techpunt.nl/. Afgelopen zaterdag 2 maal de mix 3000 besteld voor mijn kinderen met €30,- kortingscode, zie ik maandagmorgen op de site een actie van 10% korting op het hele assortiment. Antwoord op mijn mail hierover was kort maar krachtig: u hebt al gebruik gemaakt van een actie dus pech gehad.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC+ 11,04kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Famag IM 8S 🥐, Rofco B40 🥖

• reneeke1970
onlinaius schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:47:
[...]

[...]

En nog een voordeel: de Homewizard is vrij goedkoop. Nieuw al onder de 3 tientjes te krijgen, op marktplaats kan daar over het algemeen nog wel een tientje vanaf. Dan is die Zendure met 60 euro toch wel aardig aan de prijs (hoewel er uiteraard regelmatig acties zijn, maar persoonlijk zou ik dan liever een hogere korting op de batterij zelf krijgen).
Hij is wel goedkoper dat klopt,nou dan wacht ik nog maandje, kijken of hij goed gaat werken bij jullie, voorlopig doe ik toch aangepaste mode gebruiken,p1 pas volgend jaar nodig

1 PVoutput . Dongen NB

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:08
klump4u schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:24:
Mmm beetje teleurgesteld in https://www.techpunt.nl/. Afgelopen zaterdag 2 maal de mix 3000 besteld voor mijn kinderen met €30,- kortingscode, zie ik maandagmorgen op de site een actie van 10% korting op het hele assortiment. Antwoord op mijn mail hierover was kort maar krachtig: u hebt al gebruik gemaakt van een actie dus pech gehad.
Als je die 10JAAR bedoeld, ik krijg de melding dat ik die niet kan toepassen op een Zendure SolarFlow 3000 Mix AC+ in de checkout..

Edit: Op de 4000 ook niet.. So much voor de claim over het gehele assortiment...

[ Voor 6% gewijzigd door Acidrain op 06-10-2026 11:33 ]

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Acidrain schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:30:
[...]

Als je die 10JAAR bedoeld, ik krijg de melding dat ik die niet kan toepassen op een Zendure SolarFlow 3000 Mix AC+ in de checkout..
Lijkt mij toch duidelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJUVgE0NvBXeBepAfNPZs8oyFnU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/s9TKoKPGMyeXKWuemPIYKxSx.png?f=fotoalbum_medium

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC+ 11,04kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Famag IM 8S 🥐, Rofco B40 🥖

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:08
Zie mijn ninja edit ;)

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:47

JoepW

Home Assistant & LochemEnergie

Ik heb als proef een Zendure SolarFlow 800 Pro 2 aangesloten op mijn wifi en 1 stopcontact (met 1 groep).

Het betreft een testopstelling zonder verdere zonnepanelen om de besturing te testen.

Nu heb ik geregeld dat het tekentje (het elektra flash teken) links rood knippert en in de app staat soms: “ARM-netrelaisfout(Foutcode: 24)” en soms zie ik in de app de opslag niet enkel de controller.

Iemand bekend met dit probleem (ik kon op internet niks vinden)?

Of is dit een kwestie van helaas … kapot?

Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:22
Als ze jou die maandag hadden gemaild met de vraag of je 100 euro extra wil storten omdat het product duurder is geworden wat had je dan gezegd?
Je was gewoon te vroeg voor die actie.
Overigens heb ik ook bij techpunt besteld, ik heb toen opgebeld en kreeg een persoonlijke kortingscode van 10 procent. Dat werkte prima.
[...]

je hebt besteld via een webwinkel dus 14 dagen bedenktijd; zeker handig als deze nog niet verzonden is.
dus ik zou de eerdere bestelling gewoon afbestellen, je hebt zelfs geen redenen nodig. en dan kun je die Mix 3000 met 10% opnieuw bestellen.

• Donkey3
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:28
<verwijderd>

[ Voor 21% gewijzigd door Donkey3 op 06-10-2026 12:25 ]

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:55
Wet koop op afstand; dus annuleren en opnieuw bestellen ;)

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Lelletje schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 12:33:
Wet koop op afstand; dus annuleren en opnieuw bestellen ;)
Is al geleverd vanmorgen dus moet de verzendkosten dan betalen bij retour.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

jannus66 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:51:
[...]

Als ze jou die maandag hadden gemaild met de vraag of je 100 euro extra wil storten omdat het product duurder is geworden wat had je dan gezegd?
Je was gewoon te vroeg voor die actie.
Overigens heb ik ook bij techpunt besteld, ik heb toen opgebeld en kreeg een persoonlijke kortingscode van 10 procent. Dat werkte prima.
Domme opmerking dus, had jij besteld bij €100,- extra?

• Gramser
Gevalletje "nee heb je, ja kun je krijgen". Je weet weer wat je aan ze hebt. Net even gekeken, met alleen een AB3000L is het ook "geldt niet voor de artikelen in je winkelwagen".

Misleidende actie.

[ Voor 44% gewijzigd door Gramser op 06-10-2026 12:46 ]

• jannus66
klump4u schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 12:42:
[...]

Domme opmerking dus, had jij besteld bij €100,- extra?
Wat bedoel je daar nou mee??

Wat ik zeg;

Als een product goedkoper wordt na jouw aankoop heb jij pech gehad, want waar leg je de grens als leverancier?
Als een product duurder wordt na jouw aankoop hoef je niks extra's te betalen.

[ Voor 34% gewijzigd door jannus66 op 06-10-2026 13:40 ]

• jannus66
Gramser schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 12:43:
Gevalletje "nee heb je, ja kun je krijgen". Je weet weer wat je aan ze hebt. Net even gekeken, met alleen een AB3000L is het ook "geldt niet voor de artikelen in je winkelwagen".

Misleidende actie.
Iets dergelijks had ik ook met de code ZENDURE10 destijds, ik heb ze toen opgebeld en heb toen een persoonlijke kortingscode gekregen, die werkte perfect. 10 procent eraf op alles in de winkelwagen.

• bilgy_no1
  • Laatst online: 21:28
jannus66 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:26:
[...]

Wat bedoel je daar nou mee??

Wat ik zeg;

Als een product goedkoper wordt na jouw aankoop heb jij pech gehad, want waar leg je de grens als leverancier?
Nee zo werkt het doorgaans niet in het consumentenrecht. Als jij hebt gekocht voor een bepaalde prijs mag de leverancier niet de prijs verhogen daarna. Als hij daarentegen de prijs verlaagt heb je wegens koop-op-afstand het recht de koop ongedaan te maken. Dat creeert een situatie waarin je als klant dus gewoon alsnog om een (eventueel gedeeltelijke) compensatie te vragen.

@klump4u beste dus gewoon opbellen en het nogmaals uitleggen dat een retour voor iedereen onnodige kosten en gedoe oplevert. Wellicht krijg je uit coulance nog een tegemoetkoming. En anders gewoon niet teveel zorgen om maken. Je vond het immers een goede aanbieding...

Persoonlijk heb ik nu al regelmatig 10% kortingscodes gezien bij Technpunt. Ik zou zelf niet daar bestellen zonder 10% korting... ;-)

• qwertyNL
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 21:50
Zojuist gebeld met ze en aangegeven dat de korting niet werkt. Direct een persoonlijke code gekregen a 10%. Besteld!

• reneeke1970
Nieuwsgierig vraagje,de 800 flow heeft 2x750 watt dus 1500 watt totaal aan mppt vermogen. Wat gebeurt er met een volle accu,gaat dan die 1500 watt het net op?

1 PVoutput . Dongen NB

• onlinaius
  • Nu online
reneeke1970 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:36:
Nieuwsgierig vraagje,de 800 flow heeft 2x750 watt dus 1500 watt totaal aan mppt vermogen. Wat gebeurt er met een volle accu,gaat dan die 1500 watt het net op?
Nee, want de 800 Plus (en Pro) kan maar 800 watt leveren via de stekker. Bij een volle accu worden de MPPT's geknepen tot die 800 watt.

• Gerry1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:33
reneeke1970 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:36:
Volgens mij kan je uit en aanzetten of je stroom naar het net wil exporteren?

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - 5x Zendure Solarflow 800 plus 9,6kw

• jannus66
bilgy_no1 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:54:
[...]

Nee zo werkt het doorgaans niet in het consumentenrecht. Als jij hebt gekocht voor een bepaalde prijs mag de leverancier niet de prijs verhogen daarna.
Dat schrijf ik toch nergens?

ik schreef:
Als ze jou die maandag hadden gemaild met de vraag of je 100 euro extra wil storten omdat het product duurder is geworden wat had je dan gezegd? (retorische vraag: antwoord: "echt niet")

en

[ Voor 5% gewijzigd door jannus66 op 06-10-2026 16:15 ]

• klump4u
  • Niet online

klump4u

qwertyNL schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:04:
[...]

Zojuist gebeld met ze en aangegeven dat de korting niet werkt. Direct een persoonlijke code gekregen a 10%. Besteld!
Dit dus, pure willekeur en tegen mij in de mail zeggen dat het niet geld op thuisaccus

• Gramser
Dus: bellen.

• AquilaXL
klump4u schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:31:
[...]

Dit dus, pure willekeur en tegen mij in de mail zeggen dat het niet geld op thuisaccus
Als er staat op alles, is het op alles en niet uitgezonderd thuisaccu's. Ik zou daarom hiermee niet genoegen nemen.

• Gramser
Een belletje waard…!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

qwertyNL schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:04:
[...]

En wat heb je besteld?

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:35
Hier Techpunt maar even gemaild (en mocht dat niet lukken anders morgen even bellen). Wel geïnteresseerd in een 2400ac+ met 2 AB3000L’s. Mooie deal voor €1921 (als ik de korting krijg).

Wilde eigenlijk nog wachten tot Black Friday maar met de ‘herfstkorting’ en deze additionele 10% lijkt het mij een goede deal. Of zegt jullie glazen bol wat anders? :P

Update: Vanavond al mail gehad van Techpunt met een persoonlijke kortingscode. Dus de gok toch maar gewaagd en nu besteld.

[ Voor 45% gewijzigd door Kartmans1 op 06-10-2026 21:35 ]

Pagina: 1 ... 305 306 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu&#039;s met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu&#039;s graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu&#039;s met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 4. Het aansluiten van de Zendure mag besproken worden maar eigen inzet wordt verwacht! Dus zoek eerst even.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.

Heb je een 2400? Check dan even Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren