Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 66 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:31
peterbier schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:51:
[...]

Dan heb je het oude type.
Mijn Duux is via die manier helaas niet in te koppelen.
Klopt had deze al jaren op zolder liggen niks te doen nu hebben ze eindelijk een goede fucntie:), werkt goed zo voor de warme dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnT
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20-06 08:47
Ik zit thuis met een 3fase syteem.

Ik heb een stopcontact op een aparte groep zitten.

Als ik de zendure daar op aansluit zal hij al de 3f zien?

ik denk van wel want hij kijktt naar mijn energiemeter (shelly) toch?

Toch even polsen voor de zekerheid vooraleer ik de zendre ac2400 aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenLee
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15:17
Sinds de nieuwe updates van deze week gaan mijn beide Hypers rond middernacht allebei offline.
De hypers blijven de hele nacht met de laatste instellingen van HA werken die voor 24 uur gestuurd zijn.
Ik kan nog wel gewoon via BT het netwerk weer opzetten,
maar dat lijkt mij niet echt de bedoeling om dit dagelijks te gaan doen.
Is dit een bekend probleem of is er hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:19
TheAnT schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:47:
Ik zit thuis met een 3fase syteem.

Ik heb een stopcontact op een aparte groep zitten.

Als ik de zendure daar op aansluit zal hij al de 3f zien?

ik denk van wel want hij kijktt naar mijn energiemeter (shelly) toch?

Toch even polsen voor de zekerheid vooraleer ik de zendre ac2400 aankoop
Ja, zo werkt het. Als je nog niks hebt gekocht zou ik even wachten op de P1-meter van Zendure, dan is het echt plug & play.

[ Voor 16% gewijzigd door dotternetta op 20-06-2025 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:53
geert1992 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:53:
[...]

Inderdaad, het kan een tijd duren voordat de accu naar 100 procent springt, dit omdat hij dan alle cellen balanceert.
Als je dit vaker achterelkaar doet zul je zien dat dit minder tijd in beslag neemt.

Dit duurt zolang omdat de bms alleen een inschatting maakt hoeveel stroom er nog in de batterij zit, dit is omdat een lfp batterij een hele vlakke curve heeft, tussen vol en leeg zit een minimaal verschil in voltage.
Dus als je een tijd niet gekalibreerd hebt(tot 100 procent geladen) kan hij er ver naast zitten, en duurt het daarom lang om de laatste paar procentjes te laden.
Top. Dan laat ik hem de komende dagen even goed laden zodat hij wel tot die 100 gaat komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:53
Ik zie dat de omvormer tijdens het laden de 50 graden wel aantikt, zet er zo even een fan bij om te kijken of dat iets doet.
@Taro zag bij jou een 140mm fan met zo'n verloopkabeltje naar USB. Zou je die fan gewoon op de omvormer kunnen leggen? Of zijn die houders van @geert1992 inmiddels al ergens te koop :-P?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
avdwerf schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:26:
Ik zie dat de omvormer tijdens het laden de 50 graden wel aantikt, zet er zo even een fan bij om te kijken of dat iets doet.
@Taro zag bij jou een 140mm fan met zo'n verloopkabeltje naar USB. Zou je die fan gewoon op de omvormer kunnen leggen? Of zijn die houders van @geert1992 inmiddels al ergens te koop :-P?
Je kunt die fan er vast wel opleggen, maar de heatsink is niet 100% vlak, dus hij zal nooit stabiel liggen. Stuur @geert1992 even een DM, volgens mij maakt hij ze ook wel op verzoek.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:25
GenLee schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:49:
Sinds de nieuwe updates van deze week gaan mijn beide Hypers rond middernacht allebei offline.
De hypers blijven de hele nacht met de laatste instellingen van HA werken die voor 24 uur gestuurd zijn.
Heb ik ook tijden last van gehad, maar enkel in combinatie met de HA integratie. Ik heb hem nu in HEMS via Zenki draaien en het probleem lijkt daarmee voor mij opgelost te zijn.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:32:
[...]

Je kunt die fan er vast wel opleggen, maar de heatsink is niet 100% vlak, dus hij zal nooit stabiel liggen. Stuur @geert1992 even een DM, volgens mij maakt hij ze ook wel op verzoek.
Valt wel mee hoor met stabiliteit. Ik heb 12cm ventilatortjes al weken bovenop hyper en 800 pro liggen. En dat werkt perfect.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenLee
Aziraphale schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Heb ik ook tijden last van gehad, maar enkel in combinatie met de HA integratie. Ik heb hem nu in HEMS via Zenki draaien en het probleem lijkt daarmee voor mij opgelost te zijn.
mja op dit moment moet ik wel via HA, omdat de P1 die ik heb niet ondersteund wordt door Zendure en de meterkast vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14
Weet iemand wanneer men de Everhome P1 meter kan kopen in de webshop of is deze alleen te bestellen via de mail?
Of wordt deze gelijk gelanceerd met de Zendure P1 meter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:27
_AcS_ schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:52:
Weet iemand wanneer men de Everhome P1 meter kan kopen in de webshop of is deze alleen te bestellen via de mail?
Of wordt deze gelijk gelanceerd met de Zendure P1 meter?
Die was alleen via de mail te bestellen. Heb verder niemand gehoord over dat hij nu online te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
avdwerf schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:26:
Je kan mij zoals @Taro aangaf altijd een berichtje doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Reactie van Zendure ontvangen, ze kunnen helaas geen merk/type noemen mbt de cooler.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:21

HHF

Taro schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:14:
Reactie van Zendure ontvangen, ze kunnen helaas geen merk/type noemen mbt de cooler.
Bedankt voor het informeren. Blijft vreemd dat ze wel een port ontwerpen maar niet kunnen aangeven wat je er mee moet doen.
We wachten wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:39
Taro schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:45:
Het is nu een "comfortabele" 27.6 graden in de garage (+-100m3), ondanks dat ik de buitendeur 10 minuten geleden heb opengezet. Doet toch wel wat die 3 uur lang met 7+ kW terugleveren. Kijken hoe dat hartje zomer gaat uitpakken, aan de andere kant zijn dit natuurlijk ook gewoon al zomerse dagen. Zal wel iets inbouwen dat het vermogen wordt teruggeschroefd als de temperatuur te hoog is.

De omvormers kunnen het prima aan, maar accu's moeten niet té warm worden en ik zie nu dit:
  • 2400AC met tijdelijke Hyper 2000 cooler - 45 graden
  • AB3000X - 34 graden
  • AB3000X - 30 graden
  • AB3000X - 27 graden
En:
  • 2400AC met 2400 cooler - 41 graden
  • AB3000X - 34 graden
  • AB3000X - 31 graden
  • AB3000X - 29 graden
Wel gek dat de accu's onder de omvormer met betere koeling warmer zijn.

Veel warmer moeten ze wat mij betreft niet worden ivm degradatie....
Dit herken ik ook wel. Ik dacht dat ik gek werd omdat de zolder,waar de batterij staat, veel warmer is dan normaal en ook amper afkoelden. Maar opzich best logisch als er voor ongeveer 750 watt aan warmte die ruimte in gepompt wordt door de omvormer. Goed om daar eventueel rekening mee te houden want die warmte bouwt als het straks ook een paar zomerse nachten zijn wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
jordyc schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:32:
[...]

Dit herken ik ook wel. Ik dacht dat ik gek werd omdat de zolder,waar de batterij staat, veel warmer is dan normaal en ook amper afkoelden. Maar opzich best logisch als er voor ongeveer 750 watt aan warmte die ruimte in gepompt wordt door de omvormer. Goed om daar eventueel rekening mee te houden want die warmte bouwt als het straks ook een paar zomerse nachten zijn wel op.
Wij hebben hier gelukkig binnen 5 L/L WP's hangen, ik zou de deuren tussen keuken, bijkeuken en garage open kunnen zetten en dan ook de garage meekoelen. Gaat wel lastig als we op vakantie zijn, maar dan moet ik denk ik maar iets inbouwen in het script dat op basis van temperatuur vermogen wordt teruggeschroefd.

De hardware kan het allemaal prima aan, maar voor de accu's zelf is het niet wenselijk.

Heb nu ook 2x 140 mm fan buiten op de SF800Pro liggen, bij de pijl geplaatst en nu een mooie 32 graden terwijl er flink via DC wordt geladen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUhXF-437K-EhwQNVuMo6hRMhOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mZFmSZHdZAvgcOdP1WDDcSLE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxictooms
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 00:11
Goede middag, waarom hebben jullie voor zendure gekozen in plaats van bv marstek of homewizard. Ik vind het een moeilijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
@Taro ja dat scheelt wel een hoop, dan kan je die warmte vrij gemakkelijk uit je huis halen zelfs als je op vakantie bent. Wij hebben hier vloer koeling, maar als dat aan gaat is het gelijk voor het hele huis dus ik ga denk ik het laadvermogen voor de goedkoopste uren afknijpen en dan ook minder terugleveren in de duurste uren.

Vind het ook zo iets om die batterijen te laten werken om daarna de vloerkoeling aan te laten springen ter compensatie van de warmte. Voelt ook nou niet bepaald duurzaam.

Btw, had je nog iets gedaan met jou EV laaduitdaging? Wat ik gisteren heb gedaan is een extra sensor gemaakt die het laadvermogen van de EV van het verbruik af haalt voordat ik daarmee ga werken in de sensoren van @Bikkelreal . Eventueel kun je dan een binaire switch er bij maken waarmee je kan aangeven dat de batterij wel het gevraagde EV laadvermogen mag compenseren.

[ Voor 27% gewijzigd door jordyc op 20-06-2025 13:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
toxictooms schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:43:
Goede middag, waarom hebben jullie voor zendure gekozen in plaats van bv marstek of homewizard. Ik vind het een moeilijke keuze.
Goedemiddag, omdat wij ons vooraf allemaal goed hebben ingelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
jordyc schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:51:
Btw, had je nog iets gedaan met jou EV laaduitdaging? Wat ik gisteren heb gedaan is een extra sensor gemaakt die het laadvermogen van de EV van het verbruik af haalt voordat ik daarmee ga werken in de sensoren van @Bikkelreal . Eventueel kun je dan een binaire switch er bij maken waarmee je kan aangeven dat de batterij wel het gevraagde EV laadvermogen mag compenseren.
Nog niet, denk inderdaad dat ik het vermogen van de laadpaal uit ga sluiten in de "fake meter" via een boolean & button EN/OF op basis van de hoogte van het huidige tarief. Vanaf 1-1-2027 mag die hem wel compenseren, maar nu niet altijd.

Kan je jouw code delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 12:50
Taro schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:14:
Ik heb 'm nog niet dus kan t niet zelf checken. Maar ben wel beetje benieuwd naar onderstaande.
Staat er nu continue spanning op? Zo niet, hoe kan deze geactiveerd worden?
Komt er straks een mogelijkheid via de app om deze aan te sturen op temperatuur bijv?
Of laten ze dit nog allemaal in het gewis, puur alleen de informatie, voor mogelijk toekomstige ventilator.

15x Jolywood 410wp 1x HM-1500 5x HM-800 1x HM-350 1x DTU-Pro, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
markduffy schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:05:
[...]

Ik heb 'm nog niet dus kan t niet zelf checken. Maar ben wel beetje benieuwd naar onderstaande.
Staat er nu continue spanning op? Zo niet, hoe kan deze geactiveerd worden?
Paar keer gemeten, stond geen spanning op. Vermoed alleen boven een specifieke temperatuur.
Komt er straks een mogelijkheid via de app om deze aan te sturen op temperatuur bijv?
Of laten ze dit nog allemaal in het gewis, puur alleen de informatie, voor mogelijk toekomstige ventilator.
Dat is inderdaad allemaal nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Laatst online: 22:58
Voordat je gaat meten zou je hem denk ik eerst even moeten aanzetten via de restful api;

code:
1
"fanSwitch":1,"fanSpeed":0

Edit;
Hier worden geen write opties op geaccepteerd. Helaas....
Taro schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:06:
[...]
Paar keer gemeten, stond geen spanning op. Vermoed alleen boven een specifieke temperatuur.

[ Voor 9% gewijzigd door gielz op 20-06-2025 14:23 ]

6320wp | Zendure 2400 AC | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:08

bert pit

asdasd

toxictooms schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:43:
Marstek daar weet ik niks van. Homewizard is een goede keuze als je niet te veel wilt tweaken en 'set and forget' wenst in combinatie met de P1 HW meter. Wil je wat meer mogelijkheden: qua opbouw, capaciteit, koppelen zonnepanelen, zelf besturen met HA, handel op day-ahead, degelijk product, meer kW/h per Euro dan is Zendure een mogelijkheid.
Maar er is een apart topic voor het maken van de juiste keuze.
Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic

[ Voor 11% gewijzigd door bert pit op 20-06-2025 23:11 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxictooms
bert pit schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:08:
[...]

Marstek daar weet ik niks van. Homewizard is een goede keuze als je niet te veel wilt tweaken en 'set and forget' wenst in combinatie met de P1 HW meter. Wil je wat meer mogelijkheden: qua opbouw, koppelen zonnepanelen, zelf besturen met HA, handel op day-ahead, degelijk product, meer kW/h per Euro dan is Zendure een mogelijkheid.
Maar er is een apart topic voor het maken van de juiste keuze.
Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic
Ik wil vooral NOM draaien maar vrees dat de HW juist te klein is. Ik kan voorlopig nog verder lezen want in BE mogen we dergelijke batterijen nog niet gebruiken via de P1 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Hier ook iedere dag om 00:00u.
Ik kan ook gewoon telkens in de Zendure app zonder opnieuw in te hoeven loggen :?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:40:
[...]

Wij hebben hier gelukkig binnen 5 L/L WP's hangen, ik zou de deuren tussen keuken, bijkeuken en garage open kunnen zetten en dan ook de garage meekoelen. Gaat wel lastig als we op vakantie zijn, maar dan moet ik denk ik maar iets inbouwen in het script dat op basis van temperatuur vermogen wordt teruggeschroefd.

De hardware kan het allemaal prima aan, maar voor de accu's zelf is het niet wenselijk.

Heb nu ook 2x 140 mm fan buiten op de SF800Pro liggen, bij de pijl geplaatst en nu een mooie 32 graden terwijl er flink via DC wordt geladen:
[Afbeelding]
Ik zou gewoon nog een airco ophangen in de schuur! Kan ook lekker koel foto's schieten voor een van al je hobby's ;). Win win:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordyc
Taro schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:01:
[...]

Kan je jouw code delen?
Dit is de code die in de power positive sensor van Bikkelreal zit. Deze moet je ook nog in de power postive/negative en negative zetten. Dit zorgt er dan voor dat je gelijk met de juiste waardes begint. Ik heb dit met behulp van ChatGPT geschreven en aangezien de auto nog niet aan het laden is geweest heb ik het ook niet kunnen testen. Maar HA geeft geen foutmeldingen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{% set vermogen = states('<sensor.p1_meter_vermogen>') | float(0) %}
{% set ev_vermogen = states('<sensor.laadpaal>') | float(0) %}
{% set batterij_output = states('sensor.battery_output_total') | float(0) %}
{% set include_ev = is_state('input_boolean.include_ev_in_battery_calc', 'on') %}

{% set netto_vermogen = vermogen - (ev_vermogen if include_ev else 0) %}

{% if netto_vermogen > 0 %}
  {{ netto_vermogen + 1 }}
{% elif netto_vermogen < 0 and batterij_output != 0 %}
  {{ netto_vermogen + 1 }}
{% elif netto_vermogen < 0 and batterij_output == 0 %}
  {{ [netto_vermogen, 0] | max }}
{% else %}
  0
{% endif %}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:49

Fioravanti

Fioravantastisch!

toxictooms schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:51:
[...]

Ik wil vooral NOM draaien maar vrees dat de HW juist te klein is. Ik kan voorlopig nog verder lezen want in BE mogen we dergelijke batterijen nog niet gebruiken via de P1 poort.
Dat is een hele goede om eerst scherp te krijgen; 'wat is mijn verbruik eigenlijk?' en ook het wanneer dat is. Dan weet je wat je moet overbruggen om je eigen verbruik van evt panelen te verhogen, en/of dichter naar de nul te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
geert1992 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:20:
[...]

Ik zou gewoon nog een airco ophangen in de schuur! Kan ook lekker koel foto's schieten voor een van al je hobby's ;). Win win:P
Ik wilde van het weekend de zendure update uitvoeren, wat ik nu lees hier wacht ik er nog even mee.
Omdat hier nog alles goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Bikkelreal schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:23:
[...]

Ik wilde van het weekend de zendure update uitvoeren, wat ik nu lees hier wacht ik er nog even mee.
Daarom ben ik blij dat ik op vakantie ben, noodgedwongen de updates niet kunnen doen.... Ieder nadeel heeft zo zijn voordeel.

Ik denk dat wanneer ik de updates ga uitvoeren, begin met de 4 voorgeschreven stappen. En HA even uitschakel.

Ik heb 1 hyper overgenomen van een mede tweaker, en hoop dat ik geen beroep hoef te doen op de gemaakte "gentleman agreement", dat wanneer hij kapot gaat hij even zou helpen met de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Bikkelreal schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:23:
[...]

Hier gisteren de updates gedraaid, ging prima met HA ook erbij.
Echter de hyper zijn data bleef gewoon om 00:00u hangen.
Heb hem nu met 2 accounts draaien, ben benieuwd vannacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debruina16
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:30
geert1992 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:56:
[...]

Daarom ben ik blij dat ik op vakantie ben, noodgedwongen de updates niet kunnen doen.... Ieder nadeel heeft zo zijn voordeel.

Ik denk dat wanneer ik de updates ga uitvoeren, begin met de 4 voorgeschreven stappen. En HA even uitschakel.

Ik heb 1 hyper overgenomen van een mede tweaker, en hoop dat ik geen beroep hoef te doen op de gemaakte "gentleman agreement", dat wanneer hij kapot gaat hij even zou helpen met de garantie.
Ik zou ook even wegblijven bij de laatste update. Lees op het Zendure forum dat de updates zijn teruggetrokken. Kan alleen niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
debruina16 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:54:
[...]

Ik zou ook even wegblijven bij de laatste update. Lees op het Zendure forum dat de updates zijn teruggetrokken. Kan alleen niet checken.
Zag het ook al, volgensmij komt het grotendeels voor in combinatie met gebruik van HEMS. Maar bedankt voor de warning, misschien wel beter om het niet te doen, want het levert mij toch geen voordeel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87hCYvLqwygpwhiiBa9aR6S86gs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2Pn5PaPNfuEduIWxsn79PUcx.png?f=fotoalbum_large

Een update over de update, ze hebben de update ingetrokken. @debruina16 vooruitziende blik?

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 20-06-2025 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:42
Ik heb alle drie Hypers zonder problemen kunnen updaten, twee draaien nu onder Hems en de derde staat uit in afwachting van de batterijen.
Ik zie ook niet een downgrade mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:49

DJN

Update van de Hypers uitgevoerd zonder problemen. Tevoren wel eerst de Hypers uit HA gehaald. Draait nu weer zonder problemen met lokale mqtt in HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:52
Polvo176 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:20:
Ik heb alle drie Hypers zonder problemen kunnen updaten, twee draaien nu onder Hems en de derde staat uit in afwachting van de batterijen.
Ik zie ook niet een downgrade mogelijkheid.
Hier ook geen enkel probleem.
Systeem draait nu volledig in HEMS.
Vanmiddag de Hyper en de 2e AB3000X geplaatst in de garage.
Nu nog het een en ander afwerken en waarschuwingen plaatsen dat de wcd,s alleen voor thuisbatterijen gebruikt mogen worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kyhv1kPvIrfn3D74HIaos_P0V6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4e8TLtJvDusAnUq7Z4nLl80.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0vDcOJ-AN3fxZzAKCk6LPtazTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjklXRYybSGuy7UozDcsPIlP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
geert1992 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:16:
[Afbeelding]

Een update over de update, ze hebben de update ingetrokken. @debruina16 vooruitziende blik?
Ik zie dat bij jou alle tekst in het Engels is, bij mij in het Nederlands.
Is de taal bewust zo ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Polvo176 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:38:
[...]

Ik zie dat bij jou alle tekst in het Engels is, bij mij in het Nederlands.
Is de taal bewust zo ingesteld?
Absoluut! Niet dat ik zelf een taalwonder ben, integendeel. Maar dat kon ik echt niet aan.
@Taro hield een lijst bij met woorden als; hardlopen en toneelstuk.

Leuk dat bij iedereen de update draait, en voor andere niet meer te downloaden is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
geert1992 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:58:
[...]

Zag het ook al, volgensmij komt het grotendeels voor in combinatie met gebruik van HEMS. Maar bedankt voor de warning, misschien wel beter om het niet te doen, want het levert mij toch geen voordeel op.
Ik zie het nu ook in mijn app geen updates meer, is er ergens een link in de forum hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Iemand al een AB2000X ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:42:
[...]
@Taro hield een lijst bij met woorden als; hardlopen en toneelstuk.
Ja, verbeteringen in de vertalingen vooral aan ze doorgeven, passen ze doorgaans vrij snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Ik heb gisteren een extra account aangemaakt en dat in HA gezet, vannacht liep het nu wel door allemaal, ik gebruik geen HEMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:17
geert1992 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:58:
[...]

Ik had mijn 2 hypers in cluster draaien (ik lees alleen uit via HA) en na de update kreeg ik vaak hangers en inderdaad, 0.00 blijven hangen op die waarde waardoor je lekker terug staat te leveren de hele nacht als je net de vaatwasser gebruikt op die manier. 😇
Gisteren heb ik als test de boel via HEMS laten draaien en dat gaat tot nu toe goed. Geen crashes, loopt netjes door. Hij reageert ook veel sneller dan de oude NOM manier van werken. Dus ik denk dat ze de FW vnl hebben geoptimaliseerd voor HEMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
DaGoose schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:26:
[...]

Ik had mijn 2 hypers in cluster draaien (ik lees alleen uit via HA) en na de update kreeg ik vaak hangers en inderdaad, 0.00 blijven hangen op die waarde waardoor je lekker terug staat te leveren de hele nacht als je net de vaatwasser gebruikt op die manier. 😇
Gisteren heb ik als test de boel via HEMS laten draaien en dat gaat tot nu toe goed. Geen crashes, loopt netjes door. Hij reageert ook veel sneller dan de oude NOM manier van werken. Dus ik denk dat ze de FW vnl hebben geoptimaliseerd voor HEMS.
Naast de problemen hoor je ook positieve geluiden, wil jij @Taro eens vragen aan je contact persoon wanneer de firmware opnieuw zal worden aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
jordyc schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:30:
[...]

Dit is de code die in de power positive sensor van Bikkelreal zit. Deze moet je ook nog in de power postive/negative en negative zetten. Dit zorgt er dan voor dat je gelijk met de juiste waardes begint. Ik heb dit met behulp van ChatGPT geschreven en aangezien de auto nog niet aan het laden is geweest heb ik het ook niet kunnen testen. Maar HA geeft geen foutmeldingen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{% set ev_vermogen = states('<sensor.laadpaal>') | float(0) %}
{% set batterij_output = states('sensor.battery_output_total') | float(0) %}
{% set include_ev = is_state('input_boolean.include_ev_in_battery_calc', 'on') %}

{{ netto_vermogen + 1 }}
  {{ netto_vermogen + 1 }}
{% else %}
  0
{% endif %}
Ben hier nu mee bezig, maar kan je voor de volledigheid de inhoud van alle aangepaste scripts posten? Anders wordt de kans op fouten hier wel heel groot :) Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:29:
[...]
Naast de problemen hoor je ook positieve geluiden, wil jij @Taro eens vragen aan je contact persoon wanneer de firmware opnieuw zal worden aangeboden?
Ik sla deze even over, er zit gevoelsmatig een limiet aan vragen die ik kan/moet afvuren om er een gezonde balans in te houden. Ik moet geen luis in de pels worden. Dit is uiteraard wel een belangrijke, denk dat ik hem erbij naar binnen fiets als ik over een paar dagen vraag naar de status van de omgeruilde Hyper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:33:
Iemand al een AB2000X ontvangen?
Nee geen batterij, vanmorgen wel een notificatie gehad dat de SF 800 pro onderweg is.

[ Voor 3% gewijzigd door Polvo176 op 21-06-2025 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:36:
[...]

Ik sla deze even over, er zit gevoelsmatig een limiet aan vragen die ik kan/moet afvuren om er een gezonde balans in te houden. Ik moet geen luis in de pels worden. Dit is uiteraard wel een belangrijke, denk dat ik hem erbij naar binnen fiets als ik over een paar dagen vraag naar de status van de omgeruilde Hyper.
Daarom vroeg ik of je het wil;). Absoluut begrijpelijk. Mijn waardering zover voor alle moeite die je erin steekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:33
Polvo176 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:40:
[...]

Nee geen batterij, vanmorgen wel een notificatie gehad dat de SF 800 pro onderweg is.
Oh echt! Nice! Heb je ook op 1 april besteld (de SF800pro en ook een ab2000x?) Want ik heb dus bij de dag van de launch beiden besteld en maand geleden bericht gehad dat hij binnen 3 dagen rondom 20 juni verzonden zou worden. Heb je een T&T van een vervoerder gekregen of kreeg je een bericht van Zendure zelf?

[ Voor 8% gewijzigd door frankjacobsen op 21-06-2025 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
frankjacobsen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:50:
[...]

Oh echt! Nice! Heb je ook op 1 april besteld? Want ik heb dus bij de dag van de launch besteld en laatst dus (ook) bericht gehad dat hij binnen 3 dagen rondom 20 juni verzonden zou worden. Heb je een T&T van een vervoerder gekregen of kreeg je een bericht van Zendure zelf?
Ik heb inderdaad op 1 april bestelt en nu een mail van Zendure zelf gekregen.
Daarin staat een DHL nummer.

[ Voor 7% gewijzigd door Polvo176 op 21-06-2025 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
Polvo176 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:55:
[...]

Ik heb inderdaad op 1 april bestelt en nu een mail van Zendure zelf gekregen.
Daarin staat een DHL nummer.
Top!

En je wacht dus nog op een ab2000x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
frankjacobsen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:18:
[...]

Top!

En je wacht dus nog op een ab2000x?
Ja, er zijn nog 2 in bestelling, maar die zijn 2 weken later bestelt.
Dat is een andere order.
Volgens DHL komt de zending uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenLee
klump4u schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:43:
[...]

Ik heb gisteren een extra account aangemaakt en dat in HA gezet, vannacht liep het nu wel door allemaal, ik gebruik geen HEMS.
hier beide hypers weer op offline gegaan om 0:00 op het 2e account . Heb de hypers nu uit het iot-netwerk gehaald en op het hoofdnetwerk gezet. Geen van de opties MQTT aangevinkt en geen HEM, alleen de FIreson integratie. Hopelijk gaat het vannacht beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
Polvo176 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:20:
[...]

Ja, er zijn nog 2 in bestelling, maar die zijn 2 weken later bestelt.
Dat is een andere order.
Volgens DHL komt de zending uit Duitsland.
Misschien is dat de reden dat ik nog niets heb gehoord, bij mij is het in 1 order. Dank voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordyc
@Taro bij deze een stappenplan. Als je de @FireSon integratie gebruikt voor de communicatie met je batterij en met behulp van de @Bikkelreal sensoren de input en output berekend kun je onderstaande stappen doorlopen om je EV uit te sluiten van het berekende vermogen dat de batterij moet leveren voor de rest van het huis. Voorwaarde is wel dat je de laadpaal of je auto in HA hebt zitten en dat deze het laadvermogen tonen.

1. Maak een extra helper toggle aan waarmee je de keuze kan maken om het laadvermogen van de EV wel of niet in de berekeningen mee te nemen.
2. Pas de sensoren power negative, power positive en power positive/negative aan met onderstaande code. Pas in het bovenste stukje code de volgende zaken aan:
- P1 meter
- Vermogen dat de auto in gaat
- Naam van de toggle
Power negative
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{% set ev_vermogen = states('<sensor.wallbox_laadvermogen>') | float(0) %}
{% set batterij_output = states('<sensor.battery_input_total>') | float(0) %}
{% set include_ev = is_state('<input_boolean.ev_laden_met_batterij_stroom>', 'on') %}

{% if netto_vermogen < 0 %}
  {{ netto_vermogen + 1 }}
{% elif netto_vermogen > 0 and batterij_input != 0 %}
  {{ netto_vermogen + 1 }}
{% elif netto_vermogen > 0 and batterij_input == 0 %}
{% else %}
  0
{% endif %}
Power positive
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{% set batterij_output = states('<sensor.battery_output_total>') | float(0) %}
{% set include_ev = is_state('<input_boolean.ev_laden_met_batterij_stroom>', 'on') %}

{{ netto_vermogen + 1 }}
  {{ netto_vermogen + 1 }}
{% else %}
  0
{% endif %}
Power Positive/Negative
code:
1
2
3
4
5

{{ (vermogen - (ev_vermogen if include_ev else 0)) + 1 }}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
jordyc schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:32:
@Taro bij deze een stappenplan. Als je de @FireSon integratie gebruikt voor de communicatie met je batterij en met behulp van de @Bikkelreal sensoren de input en output berekend kun je onderstaande stappen doorlopen om je EV uit te sluiten van het berekende vermogen dat de batterij moet leveren voor de rest van het huis. Voorwaarde is wel dat je de laadpaal of je auto in HA hebt zitten en dat deze het laadvermogen tonen.

1. Maak een extra helper toggle aan waarmee je de keuze kan maken om het laadvermogen van de EV wel of niet in de berekeningen mee te nemen.
2. Pas de sensoren power negative, power positive en power positive/negative aan met onderstaande code. Pas in het bovenste stukje code de volgende zaken aan:
- P1 meter
- Vermogen dat de auto in gaat
- Naam van de toggle
Power negative
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{% set batterij_output = states('<sensor.battery_input_total>') | float(0) %}

{% if netto_vermogen < 0 %}
  {{ netto_vermogen + 1 }}
{% elif netto_vermogen > 0 and batterij_input != 0 %}
  {{ netto_vermogen + 1 }}
{% elif netto_vermogen > 0 and batterij_input == 0 %}
{% else %}
  0
{% endif %}
Power positive
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{% set batterij_output = states('<sensor.battery_output_total>') | float(0) %}

{{ netto_vermogen + 1 }}
  {{ netto_vermogen + 1 }}
{% else %}
  0
{% endif %}
Power Positive/Negative
code:
1
2
3
4
5

{{ (vermogen - (ev_vermogen if include_ev else 0)) + 1 }}
Bedankt, werkt volgens mij. Als ik de knop omzet zie ik +-11 kW verschil tov de werkelijke waarde d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
Taro schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:44:
[...]

Bedankt, werkt volgens mij. Als ik de knop omzet zie ik +-11 kW verschil tov de werkelijke waarde d:)b
Top! Mooi om te horen dat het werkt want ik had het zelf pas later vandaag kunnen testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik kan helaas de aanvullende vraag ivm ingetrokken firmware niet stellen bij de vraag over wanneer de Hyper wordt omgeruild, sorry ;)

Echt supersnel geregeld, maandagavond gemeld, nu al een nieuwe in huis vanuit Duitsland d:)b _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82JaPwEIRw5jjJucX22YWrhfCZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zi5wMr54ykEoQOSPyy8SJdki.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:10:
Ik kan helaas de aanvullende vraag ivm ingetrokken firmware niet stellen bij de vraag over wanneer de Hyper wordt omgeruild, sorry ;)

Echt supersnel geregeld, maandagavond gemeld, nu al een nieuwe in huis vanuit Duitsland d:)b _/-\o_

[Afbeelding]
Je kan ze ook bedanken;)....
Staat er de nieuwste firmware op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

[Afbeelding]
Tja verschil moet er zijn, ik wacht al vanaf 24-5 ;) op de omruiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
klump4u schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:39:
[...]

Tja verschil moet er zijn, ik wacht al vanaf 24-5 ;) op de omruiling.
Slechte zaak als er zo gefocussed wordt op een paar promotors en dat die dan alles snel/eerder krijgen. Alles voor de socials...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert1992
Sander schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:41:
[...]

Slechte zaak als er zo gefocussed wordt op een paar promotors en dat die dan alles snel/eerder krijgen. Alles voor de socials...
Niet raar toch? Ze werken er ook voor? En als ik het goed inschat is @Taro er maar druk mee.

Zie geregeld spul voorbij komen op mp wat van promoters is geweest, getest is en gereviewd is, en daarna weer weg kan. Je hebt ook mensen die het wel waarderen, en zelf ook investeren in de product line.

Daar mag van mij wel wat tegen over staan.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 21-06-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
geert1992 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:48:
[...]

Niet raar toch? Ze werken er ook voor? En als ik het goed inschat is @Taro er maar druk mee.

Zie geregeld spul voorbij komen wat van promoters is geweest, getest is en weer weg kan. Je hebt ook mensen die het wel waarderen, en zelf ook investeren in de product line.
Wel raar als de ene klant bij garantie een maand moet wachten maar een reviewer snel geholpen wordt. Ongeacht 'hoe druk' die reviewer er mee is, dat vind ik wel gek want dat geeft duidelijk aan dat het Zendure geen sodemieter interesseert of klanten goed geholpen worden, zolang het imago bij de promotors maar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Sander schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:51:
[...]

Wel raar als de ene klant bij garantie een maand moet wachten maar een reviewer snel geholpen wordt. Ongeacht 'hoe druk' die reviewer er mee is, dat vind ik wel gek want dat geeft duidelijk aan dat het Zendure geen sodemieter interesseert of klanten goed geholpen worden, zolang het imago bij de promotors maar goed is.
Zijn er meerdere reviewers sneller geholpen dan klanten?
Ik weet niet of ik zelf dat onderscheid had gemaakt als ik Zendure was, maar ze brengen (als het goed is, en ze hun werk goed doen) meer geld in het laatje als een gemiddelde koper.
Vooral als ze daarna ook nog een enorme hoeveel accus kopen als @Taro haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Sander schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:41:
[...]

Ja dat is de vrije handelswereld wat we hebben, ik kan er wel mee leven hoor. We krijgen ook heel veel info van diezefde 'promotors'

Edit, krijg zo juist een melding van de Duitse DHL app dat er een pakket naar mij ondderweg is :)

[ Voor 11% gewijzigd door klump4u op 21-06-2025 15:10 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Sander Ik ben inmiddels een halve werknemer van Zendure geworden. Ik steek hier al vanaf oktober een paar uur per dag in. Heb geholpen met de vorige en huidige productlijn te testen en verbeteren, uitgebreide bugreports ingediend. Feedback op hardware gegeven. Video's gemaakt van issues, op hun verzoek dingen uitgebreid getest, etc. Heb ook aangeboden volgend jaar voor ze op de Solar Solutions beurs te gaan staan met een Zendure t-shirt aan.

In plaats van zo te reageren hoop ik dat je ook begrijpt dat het geven en nemen is. Mijn input en feedback is heel waardevol voor ze. Ik hoop ook dat je mee hebt gekregen hoeveel ik in de early days voor de Nederlandse Zendure App heb gedaan. Debuggen, vertalingen doorgegeven, etc. Daarnaast weet ik inmiddels hoe een en ander werkt. Als je een melding van iets doet: Serienummer meesturen, aangeven wat je allemaal al hebt gedaan, aangeven wat je verwacht, dat je haast hebt, video meesturen van het probleem, etc. en dan handelen ze echt wel snel hoor. En alles wat ik hier type is vanuit enthousiasme, om anderen te helpen en dat hoef ik ook allemaal niet te doen.

Wat je ook niet ziet is hoeveel mensen ik hier via DM's vrijwillig help. Van de week bood iemand mij er zelfs een kado/bedrag voor aan, dat heb ik afgeslagen.

Als je hier op een dusdanige manier naar kijkt zou je je ook af kunnen vragen wat jij kunt doen om in deze positie te komen ipv wat van mij te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:15:
@Sander Ik ben inmiddels een halve werknemer van Zendure geworden. Ik steek hier al vanaf oktober een paar uur per dag in. Heb geholpen met de vorige en huidige productlijn te testen en verbeteren, uitgebreide bugreports ingediend. Feedback op hardware gegeven. Video's gemaakt van issues, op hun verzoek dingen uitgebreid getest, etc. Heb ook aangeboden volgend jaar voor ze op de Solar Solutions beurs te gaan staan met een Zendure t-shirt aan.

In plaats van zo te reageren hoop ik dat je ook begrijpt dat het geven en nemen is. Mijn input en feedback is heel waardevol voor ze. Ik hoop ook dat je mee hebt gekregen hoeveel ik in de early days voor de Nederlandse Zendure App heb gedaan. Debuggen, vertalingen doorgegeven, etc. Daarnaast weet ik inmiddels hoe een en ander werkt. Als je een melding van iets doet: Serienummer meesturen, aangeven wat je allemaal al hebt gedaan, aangeven wat je verwacht, dat je haast hebt, video meesturen van het probleem, etc. en dan handelen ze echt wel snel hoor. En alles wat ik hier type is vanuit enthousiasme, om anderen te helpen en dat hoef ik ook allemaal niet te doen.

Wat je ook niet ziet is hoeveel mensen ik hier via DM's vrijwillig help. Van de week bood iemand mij er zelfs een kado/bedrag voor aan, dat heb ik afgeslagen.

Als je hier op een dusdanige manier naar kijkt zou je je ook af kunnen vragen wat jij kunt doen om in deze positie te komen ipv wat van mij te vinden.
Tja de keuze om onbetaalde werknemer te worden maak je zelf en ik snap dat daar soms wat tegenover staat, maar voortrekkerij bij garantie is in mijn ogen een slechte zaak. Want blijkbaar had de Hyper van @klump4u al vervangen kunnen worden, want die van jou hadden ze ook liggen… dan laat je dus een klant bewust wachten terwijl je de spullen wel hebt?

Jij pakt dit op als kritiek richting jou, dat is het niet, hoe jij je vrije tijd besteed moet je zelf weten en ik vind het top dat je hier regelmatig info deelt. Maar als zendure vervangende onderdelen heeft liggen en niet stuurt naar iemand die een maand wacht maar wel naar een reviewer is dat gewoon erg slecht van ze, zeker voor een product wat allang op de markt is

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 21-06-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sander schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:24:
[...]
Tja de keuze om onbetaalde werknemer te worden maak je zelf en ik snap dat daar soms wat tegenover staat,
Klopt. Ik vind het ook leuk om te doen en er zijn meer mensen die hetzelfde hebben gedaan. Zendure is wat dat betreft een veel toegankelijker bedrijf van bijv. Ecoflow, Bluetti, Anker, etc. die ik ook allemaal heb gesproken.
maar voortrekkerij bij garantie is in mijn ogen een slechte zaak. Want blijkbaar had de Hyper van @klump4u al vervangen kunnen worden, want die van jou hadden ze ook liggen… dan laat je dus een klant bewust wachten terwijl je de spullen wel hebt?
Ik ken die case inhoudelijk niet, deze Hyper komt zo te zien uit het normale DiX distributiecentrum vanuit Duitsland. De reviewmodellen komen vaak uit Frankrijk. Dus geen idee wat er hier speelt, zou niet direct over voortrekken spreken, want ik zie dat deze Hyper een andere kleur heeft dan de andere Hypers, hij is grijzer, net als de SF800Pro en 2400AC, dus mogelijk werd er gewacht op een nieuwe batch en is die inmiddels binnen? Zal zo foto's posten. Er werd trouwens over het uitfaseren van de Hypers gesproken, maar geen enkel bedrijf gaat een uitlopend model nog van dergelijke updates voorzien.

Misschien moet ik er maar voor kiezen om wat minder transparant en open te zijn, want ik begrijp uiteraard wat er wordt gezegd, maar ik vind het ook niet tof als er op deze manier naar wordt gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
geert1992 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:03:
[...]

Zijn er meerdere reviewers sneller geholpen dan klanten?
Ik weet niet of ik zelf dat onderscheid had gemaakt als ik Zendure was, maar ze brengen (als het goed is, en ze hun werk goed doen) meer geld in het laatje als een gemiddelde koper.
Vooral als ze daarna ook nog een enorme hoeveel accus kopen als @Taro haha
Ik heb ook meer dan een maand moeten wachten voordat een hyper was omgeruild (in februari al). Ik denk dat @taro gewoon geluk gehad heeft dat de hypers weer net op voorraad gekomen zijn op moment dat zijn hyper kapot ging (gezien @klump4u hem nu ook net gaat krijgen.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:25
Taro schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:36:
Misschien moet ik er maar voor kiezen om wat minder transparant en open te zijn, want ik begrijp uiteraard wat er wordt gezegd, maar ik vind het ook niet tof als er op deze manier naar wordt gekeken.
Doe dat nou niet, het overgrote deel van de deelnemers aan dit topic zijn alleen maar heel blij met je. En kijkend naar wat je allemaal doet mag je daar ook best wat voordeel van hebben.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik kwam er dus zojuist achter dat de nieuwe Hyper een lichtgrijzere kleur heeft dan de andere Hypers. Dit gaat meer richting de SF800Pro en 2400AC. Ik verwacht niet dat Zendure een uitlopend model nog gaat actualiseren, er zal dus vast ook een nieuwe batch geproduceerd zijn ipv dat met de verkoop is gestopt bij het opraken van de voorraad.

Een aantal foto's:

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYBrgN4iPbcXqO5pfl86tEGze3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmBO1m2kfr6Oow2sjCXQvpct.jpg?f=fotoalbum_large

Bestaand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7pwOC0o_vFE1X8z589RVHVQU10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XV99W7QrQJ6x2kJlZ2DNgKrV.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1KzCly0xgCaoTPbkMIeJR8ZpC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tN6skr4z7IFprjedBxEraZXN.jpg?f=fotoalbum_large

Bestaand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/md3ch-3Me3-r-h5lCyT71BtOGMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/353MgwDkKN0GZ9TgfV3eMyLA.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qw5lWjajYD26rhEohVUZlZhLhpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CkYSfQiCLWLT5pRMgR7B4LE.jpg?f=fotoalbum_large

Bestaand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I28Zm9hadzpR_dAw4FL8nl16BnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49UIrfqUyhqvhmyxyBvOcrxZ.jpg?f=fotoalbum_large

En ter vergelijk alles naast elkaar (inclusief losliggende 140 mm fan op de linker 2400AC ;) ) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvuaS8mrS30sU-Nx7g8Xj9D6hL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6c690OJNrFhu5aenoOJ6s7ei.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de laatste foto dacht ik: Komt het door het licht? Want de accu's links lijken ook donkerder dan de accu's rechts, dus even de kapotte Hyper op de nieuwe gelegd en dan zie je wel duidelijk een kleurverschil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyVYN8TthqlOZDvFEWqWJAxCQiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xx0s6wD6SS5TMFH27xbjm0j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeeuHJqKA0_-kfaZuIsLsvWcvao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ns6Rp91K3MDIXCEoDM3Ys0IY.jpg?f=fotoalbum_large

Benieuwd of er hardwaretechnisch verder ook zaken zijn verbeterd, of alleen de kleur is aangepast.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polvo176
Vanmiddag een grote regionale stroomstoring, heeft bijna bijna 3 uur geduurd.
Ik heb de off-grid power strip maar uit de doos gehaald en 2 vriezers en koelkast erop aangesloten.
Mooie oefening, zag ook gelijk wat er beter kan, nu moest ik alles nog bij elkaar zoeken.

Doel is om ook wifi en pc zo aan te sluiten, kan ik mooi door werken.
Maar daarvoor moet ik de bestelde batterijen nog wel hebben.
Met totaal 2,5 uur op een AB2000S was die gezakt van 100 tot 84%.
Wel handig dat ze vanmorgen al opgeladen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Polvo176 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:57:
Vanmiddag een grote regionale stroomstoring, heeft bijna bijna 3 uur geduurd.
Ik heb de off-grid power strip maar uit de doos gehaald en 2 vriezers en koelkast erop aangesloten.
Mooie oefening, zag ook gelijk wat er beter kan, nu moest ik alles nog bij elkaar zoeken.

Doel is om ook wifi en pc zo aan te sluiten, kan ik mooi door werken.
Maar daarvoor moet ik de bestelde batterijen nog wel hebben.
Met totaal 2,5 uur op een AB2000S was die gezakt van 100 tot 84%.
Wel handig dat ze vanmorgen al opgeladen waren.
Overigens ook een goede reden om ze nooit té leeg te maken, zodat je in het geval dat het nodig is nog wat SoC over hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:36:
[...]

Klopt. Ik vind het ook leuk om te doen en er zijn meer mensen die hetzelfde hebben gedaan. Zendure is wat dat betreft een veel toegankelijker bedrijf van bijv. Ecoflow, Bluetti, Anker, etc. die ik ook allemaal heb gesproken.

[...]

Ik ken die case inhoudelijk niet, deze Hyper komt zo te zien uit het normale DiX distributiecentrum vanuit Duitsland. De reviewmodellen komen vaak uit Frankrijk. Dus geen idee wat er hier speelt, zou niet direct over voortrekken spreken, want ik zie dat deze Hyper een andere kleur heeft dan de andere Hypers, hij is grijzer, net als de SF800Pro en 2400AC, dus mogelijk werd er gewacht op een nieuwe batch en is die inmiddels binnen? Zal zo foto's posten. Er werd trouwens over het uitfaseren van de Hypers gesproken, maar geen enkel bedrijf gaat een uitlopend model nog van dergelijke updates voorzien.

Nogmaals dit is geen kritiek op jou, en dat jij dit deelt is exact de transparantie die ik waardeer want die laat zien hoe een leverancier dingen doet.

Maar weer on topic, is de nieuwe kleur hyper dan wel gelijk met de AB2000X serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:03:
[...]

Overigens ook een goede reden om ze nooit té leeg te maken, zodat je in het geval dat het nodig is nog wat SoC over hebt.
De nachten zijn nu zo kort dat er 's ochtends nog wel 30 tot 40% in de beide AB2000S zit.
vorige maand waren ze tegen de ochtend wel zo goed als leeg.
Het wachten is op meer batterij capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Polvo176 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:18:
[...]

De nachten zijn nu zo kort dat er 's ochtends nog wel 30 tot 40% in de beide AB2000S zit.
vorige maand waren ze tegen de ochtend wel zo goed als leeg.
Het wachten is op meer batterij capaciteit.
Hier juist door de warmte weer de airco aangezet in avond en nacht. Dan kom ik tekort met 2 accu’s en ben al een hele tijd aan het wachten op de 3e…

Ga in het najaar verbouwen en dan ook maar even voorbereidingen laten treffen voor een extra set batterijen op hoger vermogen (wss de 2400AC dan als de zendure P1 er dan ook is en goed werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
Taro schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:51:
Ik kwam er dus zojuist achter dat de nieuwe Hyper een lichtgrijzere kleur heeft dan de andere Hypers. Dit gaat meer richting de SF800Pro en 2400AC. Ik verwacht niet dat Zendure een uitlopend model nog gaat actualiseren, er zal dus vast ook een nieuwe batch geproduceerd zijn ipv dat met de verkoop is gestopt bij het opraken van de voorraad.

Een aantal foto's:

Nieuw:
[Afbeelding]

Bestaand:
[Afbeelding]

Nieuw:
[Afbeelding]

Bestaand:
[Afbeelding]

Nieuw:
[Afbeelding]

Bestaand:
[Afbeelding]

En ter vergelijk alles naast elkaar (inclusief losliggende 140 mm fan op de linker 2400AC ;) ) :
[Afbeelding]

Bij de laatste foto dacht ik: Komt het door het licht? Want de accu's links lijken ook donkerder dan de accu's rechts, dus even de kapotte Hyper op de nieuwe gelegd en dan zie je wel duidelijk een kleurverschil:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Benieuwd of er hardwaretechnisch verder ook zaken zijn verbeterd, of alleen de kleur is aangepast.
Is het gewicht gelijk? Bij Duitse review van de SF800 pro werd gezegd dat de buitenkant dunner aanvoelde dan bij de hyper. Misschien is er naast kleur ook een wijziging in het materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
frankjacobsen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:22:
[...]

Is het gewicht gelijk? Bij Duitse review van de SF800 pro werd gezegd dat de buitenkant dunner aanvoelde dan bij de hyper. Misschien is er naast kleur ook een wijziging in het materiaal.
Misschien ander materiaal inderdaad, kan je je magneetje weer even uit de kast trekken? :P
Benieuwd naar verdere bevindingen, temperatuur, vermogen, rte.... Geduld....

[ Voor 8% gewijzigd door geert1992 op 21-06-2025 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sander schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:12:
[...]

Nogmaals dit is geen kritiek op jou, en dat jij dit deelt is exact de transparantie die ik waardeer want die laat zien hoe een leverancier dingen doet.
Ok, fijn om te horen. En vooralsnog denk ik echt zoals @mrme12345 ook aangeeft dat er dus net een nieuwe batch Hypers binnen is gekomen in het distributiecentrum in Duitsland en @klump4u heeft dus nu als ik het goed begrijp ook een incoming delivery. Dat is ook in lijn met de uitleveringen van de SF800Pro en 2400AC die nu op gang komen.
Maar weer on topic, is de nieuwe kleur hyper dan wel gelijk met de AB2000X serie?
De AB2000X is gelijk qua kleur aan de SF800Pro en 2400AC. Ik heb nog geen AB2000X om mee te vergelijken (2 in bestelling staan, dan kan de AB2000 weg die ik niet binnen wil plaatsen icm de SF800Pro).

Maar zoals je op de foto's ziet komt het wel dicht bij elkaar. Dan passen de AB2000X dus ook veel beter onder de nieuwe Hyper ipv de oude. Succes iedereen met OCD d:)b (Heb ik zelf ook, dus mag ik zeggen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
frankjacobsen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:22:
[...]

Tussen de 2 Hypers? De nieuwe is nog aan het laden en ik ga zo uit eten, zal morgenochtend als ze idle en leeg zijn wel even de weegschaal erbij pakken.

Ik heb laatst al even met een magneet getest, de AB3000X en SF800Pro accu (AB2000X) blijft die op plakken, op de AB2000S en AB2000 niet.

Ik vind om eerlijk te zijn de Hyper een robuustere indruk geven dan de SF800Pro. Die laatste heeft een wat plastic-achtig gevoel, maar dat komt ook door de handvatten en de behuizing van de AB2000X die eronder aan vast zit. En het licht grijze doet ook iets, maar dat zal wel beter zijn ivm buitenplaatsing in de zon en dus meer licht reflecteren.

De 2400AC voelt echt wel degelijk aan, net zo degelijk als de Hyper. De SF800Pro voelt misschien wat minder aan, maar zit echt prima in elkaar hoor. Weet niet hoe anderen dit ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

@Taro Vooral gewoon zo doorgaan, mijn post was al met een knipoog geschreven en jou input wordt zeer gewaardeert. Ik kreeg aan het begin van de week het bericht dat het medio juli zou worden eer er weer op voorraad waren dus blijkbaar toch nog ergens wat gevonden in het warehouse of gewoon een nieuwe levering, ik zal me melden wat de kleur is als ik hem heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Misschien had ik hem gemist, maar welke firmware staat erop @Taro?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devke
  • Laatst online: 22:58
Taro schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:15:

Je vergeet 1 ding. Alle shit die je op voorhand eruit weet te filteren komt niet aan bij potentiële klanten. Voor alle partijen een win win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxictooms
Waar kan ik best de zendure batterij aanschaffen?
Ik ben bijna overtuigd om er één aan te schaffen ipv een homewizard.
Ik wacht wel nog totdat hij geleverd kan worden met een P1 meter en de batterij goedgekeurd is in BE.
Ondertussen volg ik dit topic verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
toxictooms schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:31:
Waar kan ik best de zendure batterij aanschaffen?
Ik ben bijna overtuigd om er één aan te schaffen ipv een homewizard.
Ik wacht wel nog totdat hij geleverd kan worden met een P1 meter en de batterij goedgekeurd is in BE.
Ondertussen volg ik dit topic verder.
Hoe bedoel je; waar is het het goedkoopste? Of wat is het eenvoudigste?

Goedkoopste is in Duitsland, alleen zul je het bij een DHL pack station moeten ophalen. En het makkelijkste is bij zendure zelf, alleen weet ik niet of ze al leveren in BE.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 21-06-2025 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxictooms
geert1992 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:33:
[...]

Hoe bedoel je; waar is het het goedkoopste? Of wat is het beste qua garantie, en eenvoud?

Goedkoopste is in Duitsland, en het makkelijkste is bij zendure zelf, alleen weet ik niet of ze al leveren in BE.
Een firma die vlot bereikbaar is met goede garantie.
Voorlopig nog wachten op goedkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
toxictooms schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:35:
[...]

Een firma die vlot bereikbaar is met goede garantie.
Voorlopig nog wachten op goedkeuring.
Dan zou ik ze gewoon via de zendure site zelf bestellen.
Ze reageren doorgaans redelijk snel op issues.
Qua omruilen van hardware, kan zoals je hierboven hebt gelezen, snel of iets minder snel gaan.

Misschien een kwestie van geluk, of pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
DaGoose schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:26:
[...]

Helaas. Vandaag een van mij hypers 2x moeten resetten. Het is dus niet opgelost door hem in HEMS te laten draaien. Overigens vind ik het wel fijner werken dan in cluster. Maar er is dus bj zendure met spoed werk aan de winkel om de FW te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
Taro schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:51:

Een aantal foto's:

Nieuw:
[Afbeelding]

Bestaand:
[Afbeelding]

Nieuw:
[Afbeelding]

Bestaand:
[Afbeelding]

Nieuw:
[Afbeelding]

Bestaand:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Klopt, ik heb ook 2 verschillende kleuren hypers. De eerste uit januari/februari, de 2e een paar weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAZ0Iac35ZL1IlwbuIppscfeWME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQw3hiBQlP0W2XzGRgChSJIu.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam ik toevallig tegen

[ Voor 3% gewijzigd door dotternetta op 21-06-2025 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:30

[Afbeelding]
Mag je de oude houden als bijzet tafel? 😁

Wel een beetje sneue voor die mensen die voor de 4de keer door zendure support wordt gevraagd om de Hyper te restarten😅. Anyway, mocht die van mij ooit worden omgeruild dan gaat alles weg. Support is ronduit slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
debruina16 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 20:06:
[...]

Wel een beetje sneue voor die mensen die voor de 4de keer door zendure support wordt gevraagd om de Hyper te restarten😅. Anyway, mocht die van mij ooit worden omgeruild dan gaat alles weg. Support is ronduit slecht
Inderdaad de communicatie is ver weg.
Via een computer een standaard terug bericht en als je bericht krijgt is het Duits of Engels.
Als ik iets via een NL site besteld verwacht ik normale communicatie in het Nederlands.
De Hyper met 2 batterijen besteld in maart nog niks van gehoord.
Ik heb al wat Zendures staan en wou een 3e batterij bestellen voor de 2400AC.
Maar heb toch besloten om dat geld in een nieuwe Miele diepvries te steken.
Dat communicatie stroef loopt geef het gewoon aan als bedrijf.
HomeWizard is daar 10x beter in. (Ervaring mee)
Vandaag weer een nieuwe HomeWizard socket binnen die 3 dagen geleden stuk ging.

[ Voor 4% gewijzigd door peterbier op 21-06-2025 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:09
Helaas vallen ze steeds verder door de mand, geen of slechte communicatie, garantie gevallen duren lang. Als het werkt lijkt het me wel een goed product, alleen als ik steeds meer problemen voorbij zie komen ben ik benieuwd hoe de garantie wordt afgehandeld in de 10 jaar welke er op zit.

Wacht het nog maar even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:43:
Misschien had ik hem gemist, maar welke firmware staat erop @Taro?
Had wel een firmware upgrade, master en ac, maar is een lagere versie dan de andere 2 Hypers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
debruina16 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 20:06:
[...]

Check ik nog, denk dat ik hem even open schroef om te kijken hoe het er intern uit ziet.

Moet ik nog een poging doen om je case onder de aandacht te brengen? Wil wel even kijken of ik kan helpen. Kan je mij het ticketnummer DM'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Hier een interessante uitleg over accu onderhoud. Ik vraag me af waarom Zendure niet onder 10% "mag". Ik denk om de kans te verkleinen dat je hem per ongeluk diep ontlaad. Met 10% kun je hem nog veilig 3 maanden wegzetten. Het kan in ieder geval geen kwaad!

YouTube: The Rules of LiFePO4: The 3 Most Common Causes of Failure and Genera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 23:46:
[...]

Check ik nog, denk dat ik hem even open schroef om te kijken hoe het er intern uit ziet.
Misschien kom je ook een verdwaalde ferriet ring tegen.😜
Ik moet zeggen dat HEMS heel goed werkt hier i.c.m. een Shelly.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0EDxEzvR5apsxgex74J-Tj2UAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsGaU2NDpjqNuTlWaFzoS6sY.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.