• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:40
Polvo176 schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:44:
[...]

Als je alleen nom draait haal je dat soort percentages niet.
Waarom niet? Ik zit na 5 maand op 84.1% met alleen NOM op 2400W

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 03-11 19:12
dEBASERpIX schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:25:
[...]
Ik lees hier veel over verschillen in de batterijen en batterijen die aangemeld moeten worden, maar het is moeilijk voor mij om concreet te weten hoe dit geanalyseerd moet worden. Is bovenstaande een probleem en iemand die misschien kan zeggen hoe je 'als geïnteresseerde' leek voor de eigen setup kan inschatten of de gebruikte batterijen doen wat ze moeten doen?
Zoiets analyseren doe je best door te laden/ontladen met een constant vermogen en met slechts één batterij onder de omvormer, daarna vergelijken met een andere batterij onder de omvormer.
Onderstaand de SOC grafieken uit Home Assistant waarmee kon worden aangetoond dat één batterij niet OK is en het niet op te lossen was door te kalibreren. De afwijking was soms 25%.
Heb 2 Hypers, dus simultaan onder elke Hyper één batterij, geladen met 500W van 5% naar 100%, even laten rusten en dan terug ontladen met 500W naar 5%. Let ook op het verschil in laadstappen in de detailgrafiek!

De gele lijn is zoals het zou moeten, de blauwe lijn is van de 'slechte' batterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vec3cUyylKuVoMpwU0zDROkQolM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bgae4NDnlIOLL0ww2264k8eQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_iK7zx700VF0ZqKu_XsGDo-pPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/28cVfM0chRQeuBHlZvyKkPt7.png?f=fotoalbum_large

• dotternetta
mmarchan schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:08:
[...]

Zoiets analyseren doe je best door te laden/ontladen met een constant vermogen en met slechts één batterij onder de omvormer, daarna vergelijken met een andere batterij onder de omvormer.
Onderstaand de SOC grafieken uit Home Assistant waarmee kon worden aangetoond dat één batterij niet OK is en het niet op te lossen was door te kalibreren. De afwijking was soms 25%.
Heb 2 Hypers, dus simultaan onder elke Hyper één batterij, geladen met 500W van 5% naar 100%, even laten rusten en dan terug ontladen met 500W naar 5%. Let ook op het verschil in laadstappen in de detailgrafiek!

De gele lijn is zoals het zou moeten, de blauwe lijn is van de 'slechte' batterij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is het oppervlak onder beide grafieken niet gelijk? (als je ze even lang had laten rusten)

Maar idd, elke accu 1 voor 1 testen, kijken wat er in gaat en uit komt, dan zie je snel genoeg of er een slechte accu bij zit. Dit kan met de Zendure app, die geeft genoeg info.

[ Voor 6% gewijzigd door dotternetta op 02-11-2025 23:15 ]

• mmarchan
dotternetta schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:10:
[...]

Is het oppervlak onder beide grafieken niet gelijk? (als je ze even lang had laten rusten)

Maar idd, elke accu 1 voor 1 testen, kijken wat er in gaat en uit komt, dan zie je snel genoeg of er een slechte accu bij zit. Dit kan met de Zendure app, die geeft genoeg info.
Goed gezien! Beide batterijen hebben nog hun maximale capaciteit, maar je kunt die niet samen onder één Hyper gebruiken. Trouwens zijn ze gelijktijdig gestart met laden en ontladen. De slechte batterij is ook veel te lang aan het kalibreren (vanaf 98 tot 100%). Ook aan de celspanning was geen afwijking te zien tussen beide batterijen.
Niet evident om dit aan te tonen met de App, neem het van mij aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45AcCb5LUOWdMdagP0fWVTazb2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/trir5zvZyD9mrsjv0IJvY342.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door mmarchan op 02-11-2025 23:40 ]

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:02
dotternetta schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:08:
[...]

Waarom niet? Ik zit na 5 maand op 84.1% met alleen NOM op 2400W
Leg uit hoe je ze gebruikt, volladen met 2400W?

Bij mij ziet NOM er zo uit met laden door zon en ontladen door gebruik:
Resp, 73%, 63% en 65%
Over de hele maand oktober zit ik net boven de 66%, september 65%.
Voor de goede orde het is een Hyper met 2 batterijen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aa3_q6Arnr4O_Iyq77-9_VNOCvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyMar8YJiHbaUQPRtgvpCuT2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xe1iS5PidpA2GkINesOzPU9DFhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Er5n6lh1A5A83WZ9QyZsEM5j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlhI3XYJgBbVGeFo4TGQg50NvY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emxv40DZFAhytjBThDd4Pc6o.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Polvo176 op 02-11-2025 23:54 ]

• mmarchan
Na 6 maand NOM kom ik aan 70% RTE. (2 Hypers en 4 AB2000S).
Zal wss iets verbeteren nu met HA smart matching, maar aan 80% kom ik nooit, is ook niet zo belangrijk voor ons. Verbruik vanaf het net minimaal houden, zoveel als mogelijk zelf verbruiken wat wordt opgewekt en het kwartier piekvermogen onder de 2,5kWh houden ifv het capciteitstarief (België) is voor ons belangrijk om de energiefactuur minimaal te houden.
Dit heb ik en kijk er verder niet zo naar.
Puur nom en af en toe kalibratie.
Hyper met 3 batterijen, SF800Pro met 2 batterijen (3 totaal).
2400AC met 2 batterijen sinds kort 3 batterijen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWiStvBhfThlSb2pNTgggJduYYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFTO3LBJHjPQMGOJoowjOrib.jpg?f=fotoalbum_large

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:02
peterbier schreef op maandag 3 november 2025 @ 00:10:
[Afbeelding]
Als ik de Hyper met 800 watt laad en ontlaad haal ik ook wel 83%, de SF800p heb ik zo nog niet getest.

• dotternetta
Polvo176 schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:45:
[...]

Resp, 73%, 63% en 65%
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
AC2400 met 4 accu's op dedicated groep, dus max 2400W, NOM zonder HA, ze doen hun ding, ik kijk er niet naar om.

Oktober was RTE 77%

• dotternetta
mmarchan schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:25:
[...]

Goed gezien! Beide batterijen hebben nog hun maximale capaciteit, maar je kunt die niet samen onder één Hyper gebruiken. Trouwens zijn ze gelijktijdig gestart met laden en ontladen. De slechte batterij is ook veel te lang aan het kalibreren (vanaf 98 tot 100%). Ook aan de celspanning was geen afwijking te zien tussen beide batterijen.
Niet evident om dit aan te tonen met de App, neem het van mij aan.

[Afbeelding]
Dat is idd een interessante afwijking

• RdW82
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 07:28
peterbier schreef op maandag 3 november 2025 @ 00:10:
[Afbeelding]
Heb je hier nou je zendure in de homewizard app staan? hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

• dotternetta
RdW82 schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:05:
[...]

Heb je hier nou je zendure in de homewizard app staan? hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
HW plug er tussen. Niet aan te raden bij 2400 W

• RdW82
dotternetta schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:22:
[...]

Ah. ja, dat is een logische 8)7
Ik heb hem vast aangesloten op 1600 watt staan. Ik zou er wellicht nog een HW KWH meter tussen kunnen prikken.

• jeremyotten
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:08
Taro schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:43:
@jeremyotten Ik zie dat je op meerdere platformen hetzelfde bericht deelt. Wat ik hier jammer aan vind is dat er wederom iets aan Zendure wordt opgehangen dat veel breder speelt. Je had vooraf een berekening moeten maken ipv achteraf én het geldt in het algemeen voor thuisaccu's, niet specifiek voor Zendure, net als een ander recent bericht hier. Je hebt mogelijk ook teveel kWh aangeschaft voor je situatie.

Had je een HomeWizard gekocht was je bijv. financieel gezien nog vele malen slechter uit geweest.

Zeg dan: Ik heb teveel opslag gekocht, ik heb vooraf niet goed gerekend en een thuisaccu kan waarschijnlijk (voor mijzelf) nog niet uit. Dan heb je een goed punt. Nu trekken veel mensen hier een conclusie uit over Zendure en dat is mijns inziens niet terecht.
Deels met je eens. Maar als je overal in de media hoort dat je na 7-8 jaar ze wel terug hebt verdient... Dan ga je daar ook vanuit. In de Zomer lever ik zo 30kw per dag terug. Dan zou ik niet zeggen dat die 17kw te groot is.

• jeremyotten
Polvo176 schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:45:
[...]

Resp, 73%, 63% en 65%
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:-(

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:47
jeremyotten schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:56:
[...]

Deels met je eens. Maar als je overal in de media hoort dat je na 7-8 jaar ze wel terug hebt verdient... Dan ga je daar ook vanuit. In de Zomer lever ik zo 30kw per dag terug. Dan zou ik niet zeggen dat die 17kw te groot is.
Het gaat hierbij niet zozeer om wat je opwekt, maar vooral om hoeveel je daarvan daadwerkelijk zelf verbruikt. In verhouding tot je opwek lijkt je setup, zoals @Taro ook al aangaf, niet optimaal.

Met wat meetdata had je dit ook prima even door chatgpt kunnen laten analyseren: die kan dan best goed een inschatting maken wat voor accucapaciteit voor jou logisch zou zijn, minder gokken en meer op feiten.

Daarnaast lijkt het mij eerlijk gezegd vrij onwaarschijnlijk dat je in de zomer structureel 30 kWh per dag volledig op krijgt. Vanaf 2027 ga je hem wel sneller terugverdienen: alles wat je zelf opslaat en later gebruikt scheelt namelijk gewoon energiebelasting. Dat loopt ook vrij snel op richting 12-14 cent per kWh.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

jeremyotten schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:05:
[...]

Halen we die 85 procent echt dan? Kan dat moeilijk zien op het moment. Even snel gerekend kwam ik op circa 75 procent.
Max vermogen laden daarna max vermogen ontladen geeft hier rond de 81% RTE. Gemeten op een MID kWh meter van HW. Die 85 zie ik hier ook niet. Draai geen NOM btw met Zendure.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• MNelectric
  • Laatst online: 08:14
heb nu maandje of 5 de set en doe alleen NOM
Meet met de hw socket wel andere waarde dan de App
Maar 328 er in om 283 eruit is toch niet verkeerd
MNelectric schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:31:
heb nu maandje of 5 de set en doe alleen NOM
Meet met de hw socket wel andere waarde dan de App
Maar 328 er in om 283 eruit is toch niet verkeerd
HW socket ervaring hier is dat deze een procent of 3 teveel aangeeft onder dezelfde omstandigheden. Max laden. Max ontladen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• dotternetta
[...]

Mijn analyse van 1 jaar metingen (15 min interval) met ChatGPT adviseerde optimaal 10 kWh met 3 kW omvormer. Ik heb gekozen voor de AC2400 met 4 accu's. Dit zorgt voor 2000 kWh meer eigenverbruik. Daarmee kom ik op een terugverdientijd van 6,6 jaar na 2027. Grotere opslag of omvormer maakte niet veel uit, paar % meer zelfverbruik, kon niet uit. Je krijgt 17 kWh waarschijnlijk niet leeg in de zomer en niet vol in de winter.

[ Voor 7% gewijzigd door dotternetta op 03-11-2025 09:24 ]

• MNelectric
Devke schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:33:
[...]

HW socket ervaring hier is dat deze een procent of 3 teveel aangeeft onder dezelfde omstandigheden. Max laden. Max ontladen.
ok, en hoe zuiver is de App .heb geen andere meet methode . anders zou je er een kwh meter aan
moeten hangen.

• dotternetta
MNelectric schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:42:
[...]

ok, en hoe zuiver is de App .heb geen andere meet methode . anders zou je er een kwh meter aan
moeten hangen.
Gebruik de zoekfunctie even, is hier al besproken

• geert1992
Devke schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:27:
[...]

Max vermogen laden daarna max vermogen ontladen geeft hier rond de 81% RTE. Gemeten op een MID kWh meter van HW. Die 85 zie ik hier ook niet. Draai geen NOM btw met Zendure.
Als je nog 2 batterijen bij koopt, en je dus 2x4 hebt, scheelt dat aanzienlijk op je RTE.
Hint hint;).

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:00
[...]

Ik weet niet welke media jij leest? Ik lees alleen maar in de media dat het (nog) niet uit kan. Of bedoel je met media de reklame van de batterij boeren?

Je moet je batterijen afstemmen op je verbruik en niet op je zonnepanelen. Je moet overigens je zonnepanelen ook afstemmen op je verbruik.

Lijkt er op dat je van beide te veel hebt ten opzichte van je verbruik..

Je verbruik zou met jou accucapaciteit 13KW moeten zijn tussen de momenten (avond en nacht) dat je niet direct verbruikt vanaf je zonnepanelen.
Dat is echt ongelovelijk veel en red je alleen met een electrische auto in mijn ogen.

Want zodra de zon weer begint te schijnen worden je accu's weer vol geladen en leeft je huis weer van de zon. Waren je accu's niet leeg zullen je accu's dus weer veel eerder vol zijn en lever je doodleuk weer heel veel terug.

Beter is dan om te kijken om in de zomer je zonneopwek af te fakkelen naar bijv airco's, boilers of kijken of je nom kan draaien met je zonnepannelen zodra je accu vol zit. (Dus dat de zonnepanelen zelf stoppen of minder opwekken).

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:54
Acidrain schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:35:
[...]

Ik weet niet welke media jij leest? Ik lees alleen maar in de media dat het (nog) niet uit kan. Of bedoel je met media de reklame van de batterij boeren?

Je moet je batterijen afstemmen op je verbruik en niet op je zonnepanelen. Je moet overigens je zonnepanelen ook afstemmen op je verbruik.

Lijkt er op dat je van beide te veel hebt ten opzichte van je verbruik..

Je verbruik zou met jou accucapaciteit 13KW moeten zijn tussen de momenten (avond en nacht) dat je niet direct verbruikt vanaf je zonnepanelen.
Dat is echt ongelovelijk veel en red je alleen met een electrische auto in mijn ogen.

Want zodra de zon weer begint te schijnen worden je accu's weer vol geladen en leeft je huis weer van de zon. Waren je accu's niet leeg zullen je accu's dus weer veel eerder vol zijn en lever je doodleuk weer heel veel terug.

Beter is dan om te kijken om in de zomer je zonneopwek af te fakkelen naar bijv airco's, boilers of kijken of je nom kan draaien met je zonnepannelen zodra je accu vol zit. (Dus dat de zonnepanelen zelf stoppen of minder opwekken).
Met een warmtepomp die 's nachts (in de winter) draait kun je ook je verbruik aardig opkietelen ;-)
En zet dan in de zomer een jacuzzi in de tuin die je op zonnestroom warm houdt.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

• toxictooms
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:14
Kan iemand mij een grafiekje tonen hoe mooi NOM de zendure draait tijdens de nacht.
Ik heb maar een sluipverbruik tussen 70watt en 130watt gemiddeld.
Tijdens de zomer wat meer doordat de airco' aanstaan.
Ik had ergens gelezen dat de zendure 50 watt marge had om te starten met laden/ontladen

• MNelectric
dotternetta schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:50:
[...]

Gebruik de zoekfunctie even, is hier al besproken
okay grote tweaker baas, mijn nederige excuus

• Acidrain
Tijgerkracht schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:50:
[...]

Met een warmtepomp die 's nachts (in de winter) draait kun je ook je verbruik aardig opkietelen ;-)
En zet dan in de zomer een jacuzzi in de tuin die je op zonnestroom warm houdt.
In de winter red je het in theorie inderdaad makkelijk als je je huis electrisch verwarmt maar ook dan heb je niet zo'n grote accu nodig want die krijg je nooit vol ivm ontbreken van zonne opwek. ;)

• dotternetta
toxictooms schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:50:
Kan iemand mij een grafiekje tonen hoe mooi NOM de zendure draait tijdens de nacht.
Ik heb maar een sluipverbruik tussen 70watt en 130watt gemiddeld.
Tijdens de zomer wat meer doordat de airco' aanstaan.
Ik had ergens gelezen dat de zendure 50 watt marge had om te starten met laden/ontladen
Zweeft rond de +10 en -10 Watt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/katHR4ontvcttUqQH4Nf9j73TwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbIHWXu2RvRuNPh9ky1sG26j.jpg?f=fotoalbum_large

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Weet iemand hoe je vanuit de app tijdelijk ontladen kan uitzetten?

• toxictooms
Acidrain schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:54:
[...]

In de winter red je het in theorie inderdaad makkelijk als je je huis electrisch verwarmt maar ook dan heb je niet zo'n grote accu nodig want die krijg je nooit vol ivm ontbreken van zonne opwek. ;)
Dit klopt toch enkel maar zolang jullie nog kunnen salderen?
In de winter is er meestal geen opwekking genoeg, hier wekken de zonnepanelen vanaf november bijna niets meer op. In BE kunnen we al jaren niet meer salderen dus alles wat je het net opsteekt krijg je nog 3 cent voor en moet je aan een veelvoud terug aankopen.
Ik denk dat er velen van onze noorderburen gaan verschieten eens het salderen stopt. Je kan nooit alles direct opgebruiken. Ik heb momenteel een boilersturing en een L/L wp die deze periode bijna alles wegwerkt. Tegen de lente komt er een zendure van 5 kWh bij om zo mijn nachtverbruik in de meeste gevallen te overbruggen.

• iwanovich
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:30
toxictooms schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:04:
[...]

Dit klopt toch enkel maar zolang jullie nog kunnen salderen?
In de winter is er meestal geen opwekking genoeg, hier wekken de zonnepanelen vanaf november bijna niets meer op. In BE kunnen we al jaren niet meer salderen dus alles wat je het net opsteekt krijg je nog 3 cent voor en moet je aan een veelvoud terug aankopen.
Ik denk dat er velen van onze noorderburen gaan verschieten eens het salderen stopt. Je kan nooit alles direct opgebruiken. Ik heb momenteel een boilersturing en een L/L wp die deze periode bijna alles wegwerkt. Tegen de lente komt er een zendure van 5 kWh bij om zo mijn nachtverbruik in de meeste gevallen te overbruggen.
Ik denk ook dat 'wij Nederlanders' ons gaan verschieten (== schrikken, verslikken of vergissen?) in einde salderingsregeling en hoe weinig wij onze zelf opgewekte elektriciteit direct gebruiken. Tegelijkertijd denk ik dat de meeste Nederlanders op dit forum bovengemiddeld zich bewust zijn van de elektrische energiestromen in hun huishouden.

• toxictooms
iwanovich schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:10:
[...]

Ik denk ook dat 'wij Nederlanders' ons gaan verschieten (== schrikken, verslikken of vergissen?) in einde salderingsregeling en hoe weinig wij onze zelf opgewekte elektriciteit direct gebruiken. Tegelijkertijd denk ik dat de meeste Nederlanders op dit forum bovengemiddeld zich bewust zijn van de elektrische energiestromen in hun huishouden.
Op dit forum zullen de meeste er zich wel van bewust zijn maar een oplossing is echt zo simpel niet.
Hier kan ik al niet meer salderen sinds 2019.
Ik steek 2300kWh op jaarbasis terug op het net en daar kriig ik ongeveer 80€ voor
En ik koop ongeveer 3000kWh aan voor 1000€
Dus ja...
Ik hoop dat met een zendure batterij de cijfers wat anders gaan zijn maar ik zal mij maar niet rijk rekenen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door toxictooms op 03-11-2025 10:20 ]

• dotternetta
MNelectric schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:53:
[...]

okay grote tweaker baas, mijn nederige excuus
Geen probleem. Probeer te voorkomen dat we alles gaan herhalen. Stekkers knippen..RTE..koeling...alles is al meerdere keren besproken.

• Acidrain
Ik zit persoonlijk te kijken naar NOM in de periode lente en herfst. In de winter zal ik bij moeten trekken vanuit het net en in de zomer zal ik terug moeten leveren of zonnepanelen laten afschalen als de boete niet wordt afgeschaft in 2027.

Zowel de zonnepanelen als de accu's zal ik hier op af stemmen.
Zonnepanelen heb ik inmiddels gekocht, die liggen in de schuur te wachten tot ik een geul van 50 meter naar het weiland heb gegraven :henk
De accu is er nog niet, daarvoor moet ik eerst nog wat data verzamelen en ik wacht op een mooiere aanbieding dan wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen, gelukkig heb ik nog ruim een jaar de tijd.

Deze winter wordt de eerste winter volledig gasloos dus die data moet ik nog verzamelen.
[...]

Volgens de media lonen zonnepanelen ook niet meer, zijn EV's een slechte aankoop, is het thuisladen van een EV enorm duur, etc. etc. Als je klakkeloos afgaat op wat de media zegt en niet goed zelf onderzoek doet wordt het lastig navigeren.

Voor de zomer is 17 kWh (niet kw) erg fijn, maar maak je die 17 kWh ook weer op voordat de volgende dag begint? En wat doe je in de winter met die 17 kWh, niets of vul je die met goedkope dynamische energie?

kWh's en vermogen dat je niet gebruikt verdien je ook nooit terug. Daarom is het belangrijk om vooraf het vermogen (kW) en opslagcapaciteit (kWh) te bepalen aan de hand van een aantal stelregels en meetdata die je vooraf hebt verzameld van je eigen huishouden.

Wij gebruiken hier op dit moment nog de volledige capaciteit, gelukkig ben ik in de positie dat ik niet 100% van de aankoopprijs heb hoeven te betalen, anders was er met de "winst" van 780 Euro per jaar die we met de accu's maken een terugverdientijd van 21,9 jaar op basis van dynamisch handelen. Vanaf 1-1-2027 verandert echter de business case en dan kan de terugverdientijd maar zo naar 7-10 jaar gaan. Daarnaast speelt de RTE ook een rol: Dynamisch handelen doe je met volle bak vermogen en dus vaak een mooie RTE. Sla je alleen zonnestroom op en gebruik je dat later weer (NOM), dan daalt een RTE vaak een stuk. Een Hyper levert een mindere RTE dan een SF800Pro en die zit op zijn beurt nog weer iets onder de 2400AC RTE.

Begrijp mij ook zeker niet verkeerd: Je boodschap is in het algemeen goed. Maar ik vind de nuance persoonlijk wel belangrijk of het over thuisaccu's in het algemeen of over Zendure thuisaccu's gaat in combinatie met een vooraf goed onderzochte persoonlijke situatie vs aanschaf op basis van een bericht in de media. Ik weet hoe snel men op verjaardagen iets dat is gelezen gaat verspreiden en herhalen (gisteren ook nog weer ervaren :( ) en sommige dingen zijn heel erg hardnekkig. Daarom heb ik een bovengemiddelde allergie opgebouwd voor dergelijke stellingen zonder nuance en de juiste context.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• toxictooms
Taro schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:32:
[...]

Volgens de media lonen zonnepanelen ook niet meer, zijn EV's een slechte aankoop, is het thuisladen van een EV enorm duur, etc. etc. Als je klakkeloos afgaat op wat de media zegt en niet goed zelf onderzoek doet wordt het lastig navigeren.

Voor de zomer is 17 kWh (niet kw) erg fijn, maar maak je die 17 kWh ook weer op voordat de volgende dag begint? En wat doe je in de winter met die 17 kWh, niets of vul je die met goedkope dynamische energie?

kWh's en vermogen dat je niet gebruikt verdien je ook nooit terug. Daarom is het belangrijk om vooraf het vermogen (kW) en opslagcapaciteit (kWh) te bepalen aan de hand van een aantal stelregels en meetdata die je vooraf hebt verzameld van je eigen huishouden.

Wij gebruiken hier op dit moment nog de volledige capaciteit, gelukkig ben ik in de positie dat ik niet 100% van de aankoopprijs heb hoeven te betalen, anders was er met de "winst" van 780 Euro per jaar die we met de accu's maken een terugverdientijd van 21,9 jaar op basis van dynamisch handelen. Vanaf 1-1-2027 verandert echter de business case en dan kan de terugverdientijd maar zo naar 7-10 jaar gaan. Daarnaast speelt de RTE ook een rol: Dynamisch handelen doe je met volle bak vermogen en dus vaak een mooie RTE. Sla je alleen zonnestroom op en gebruik je dat later weer (NOM), dan daalt een RTE vaak een stuk. Een Hyper levert een mindere RTE dan een SF800Pro en die zit op zijn beurt nog weer iets onder de 2400AC RTE.

Begrijp mij ook zeker niet verkeerd: Je boodschap is in het algemeen goed. Maar ik vind de nuance persoonlijk wel belangrijk of het over thuisaccu's in het algemeen of over Zendure thuisaccu's gaat in combinatie met een vooraf goed onderzochte persoonlijke situatie vs aanschaf op basis van een bericht in de media. Ik weet hoe snel men op verjaardagen iets dat is gelezen gaat verspreiden en herhalen (gisteren ook nog weer ervaren :( ) en sommige dingen zijn heel erg hardnekkig. Daarom heb ik een bovengemiddelde allergie opgebouwd voor dergelijke stellingen zonder nuance en de juiste context.
Hoe kan ik dan best de ideale capaciteit berekenen voor mijn situatie?
Ik heb mmeetgegevens sinds 2019 (einde salderen in mijn geval)
Op het eerste zicht heb ik voldoende met een batterij van 5 kWh, daarmee kan ik een heel stuk van het jaar mijn nachtverbruik afdekken.
Ik heb mij nog niet verdiept in dynamische tarieven of zo.
Maar ik sta op het punt om een zendure aan te kopen.
Ik hoor graag het advies van anderen.

• dotternetta
toxictooms schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:37:
[...]

Op het eerste zicht heb ik voldoende met een batterij van 5 kWh, daarmee kan ik een heel stuk van het jaar mijn nachtverbruik afdekken.
CSV uploaden naar ChatGPT en gewoon vragen. Goed opletten of de data goed wordt geanalyseerd. ChatGPT was in mijn geval de enige die het goed deed met de HW meetgegevens.

HW+ sluipverbruik is ook een leuke indicator. Was hier 8 kWh. Met 9 kWh kwam ik zomers net de nacht niet door altijd, dus nu 12 kWh

[ Voor 13% gewijzigd door dotternetta op 03-11-2025 10:46 ]

• Acidrain
[...]

Een accu heeft alleen zin als je gedurende het grootste gedeelte van het jaar je nachtverbruik ook overdag als overcapaciteit van je zonnepanelen terug levert aan het net. Als je een accu wil kopen om je nachtverbruik af te dekken maar overdag niet voldoende capaciteit hebt om je huis van stroom te voorzien en tevens je accu vol te krijgen dan gaat het niet werken.

Opzich is de gedachte je accu af te stemmen op je nachtverbruikl wel de juiste gedachte. Maar overcapaciteit op de zonnepanelen is wel nodig om het plaatje compleet te krijgen.
geert1992 schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:19:
[...]

Als je nog 2 batterijen bij koopt, en je dus 2x4 hebt, scheelt dat aanzienlijk op je RTE.
Hint hint;).
Haha. Dat wordt een overkill dan. Dan liever een paar % minder RTE. Toch bedankt voor de hint :-p

MNelectric schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:42:
[...]

moeten hangen.
Ik heb er een HW kWh MID meter tussen hangen. App kijk ik eigenlijk nooit naar.

Edit: Heb daar ff gekeken. Set 1 87% Set 2 88% RTE. Geloof hier precies niks van 🤣

[ Voor 12% gewijzigd door Devke op 03-11-2025 10:54 ]

• toxictooms
Acidrain schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:47:
[...]

Een accu heeft alleen zin als je gedurende het grootste gedeelte van het jaar je nachtverbruik ook overdag als overcapaciteit van je zonnepanelen terug levert aan het net. Als je een accu wil kopen om je nachtverbruik af te dekken maar overdag niet voldoende capaciteit hebt om je huis van stroom te voorzien en tevens je accu vol te krijgen dan gaat het niet werken.

Opzich is de gedachte je accu af te stemmen op je nachtverbruikl wel de juiste gedachte. Maar overcapaciteit op de zonnepanelen is wel nodig om het plaatje compleet te krijgen.
Mijn 2 dakhelften liggen vol (oost/west)
Ik heb mijn data even door chat gpt gehaald en daar kwam een capaciteit van 5kWh uit.
Het aankoopbedrag was een doorslaggevende factor om een deftige terugverdientijd te hebben.
Ik denk idd om te starten met een solarflow 2400ac met 2 blokken (5.76kWh)

• iwanovich
  • Registratie: Februari 2007
[...]

Voor mezelf heb ik gekeken wat ik in de zomer 's nachts verbruik, dat zit tussen de 4 en 6 kwh (all electric huis met klein homelab [24/7 draaiende computers]). Recent een zendure 2400AC gekocht met 2 accumodules. Momenteel is 5,5kwh effectief onvoldoende voor de nacht, maar de zomer is dan ook voorbij. Geheel terugverdienen zie ik niet snel gebeuren, omdat ik denk dat ik binnen 7 jaar wel weer nieuwe energiespeeltjes zal aanschaffen. Ik doe het voor het plezier om te zien dat ik in de zomer nagenoeg volledig draai op eigen zonnestroom. Als jij er zelf graag geld mee bespaart en de investering volledig terug wil verdienen, denk er dan nog even goed over na. Vind je het vooral leuk en ben je ook content om het apparaat eventueel gedeeltelijk terug te verdienen: go for it! Ik heb iig nog geen spijt van mijn aankoop ;) (iets van 1800 euro voor 1 omvormer, 2 accu's en een p1-meter). Geschatte besparing tussen de 200 en 250 euro euro per jaar na einde salderingsregeling. Tot die tijd kost het me alleen maar geld ;)
Acidrain schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:26:

De accu is er nog niet, daarvoor moet ik eerst nog wat data verzamelen en ik wacht op een mooiere aanbieding dan wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen, gelukkig heb ik nog ruim een jaar de tijd.

Deze winter wordt de eerste winter volledig gasloos dus die data moet ik nog verzamelen.
Zorg er wel voor dat je tijdig evt. automatiseringen hebt ingericht. Als het je alleen om 100% NOM te doen is hoeft dat niet, maar wil je bijzondere situaties opnemen/uitsluiten, dan leert de ervaring dat je daar ook wel een paar weken/maanden bezig bent met scripten en finetunen.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Acidrain schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:47:
[...]

dat is het geval op DIT moment. Dit kan volgend jaar weer heel anders zijn met nieuws uit den Haag en omstreken. Als je niet meer kan salderen (2027) en je hebt dynamsiche tarieven, dan kan het zinvol zijn om overdag van het net te laden om 's nachts te gebruiken (mits prijsverschil groot genoeg is om RTE verlies af te dekken)... en als we dan daarna ook de netbeheerders hun zin geven met 3 of 4 verschillende tarieven per dag voor gebruik van het net, dan kan dat nog veel interessanter worden.

Dus misschien is de grap wel om vandaag een systeem te kiezen op basis van je overcapacitiet (voor 2027), maar dan wel een systeem wat je daarna nog zou kunnen uitbreiden zodat je het nachtverbruik kunt afdekken... of nog verder kan uitbreiden om de dure uren te overbruggen.

• Acidrain
Taro schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:08:
[...]

Zorg er wel voor dat je tijdig evt. automatiseringen hebt ingericht. Als het je alleen om 100% NOM te doen is hoeft dat niet, maar wil je bijzondere situaties opnemen/uitsluiten, dan leert de ervaring dat je daar ook wel een paar weken/maanden bezig bent met scripten en finetunen.
Het verwarmen en verkoelen van het huis wordt al volledig gedaan door automatiseringen in HA net als verlichting dus ik denk dat automatiseringen op basis van de accu me ook wel zullen lukken en anders meld ik me tegen die tijd wel in het HA Zendure topic :D
NOM zal in eerste instantie het hoofddoel zijn, ik heb ook nog geen dynamisch contract. Tegen die tijd gaan we weer aan het rekenen of naast NOM een dynamisch contract en handelen met de accu die er tegen die tijd dan is de moeite waard is en of er dan misschien zelfds een grotere capaciteit uit kan.

• MNelectric
dotternetta schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:19:
[...]

Geen probleem. Probeer te voorkomen dat we alles gaan herhalen. Stekkers knippen..RTE..koeling...alles is al meerdere keren besproken.
Alles is hier al besproken dus ook dat geneuzel over millivolts. ;)

• toxictooms
iwanovich schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:05:
[...]

Voor mezelf heb ik gekeken wat ik in de zomer 's nachts verbruik, dat zit tussen de 4 en 6 kwh (all electric huis met klein homelab [24/7 draaiende computers]). Recent een zendure 2400AC gekocht met 2 accumodules. Momenteel is 5,5kwh effectief onvoldoende voor de nacht, maar de zomer is dan ook voorbij. Geheel terugverdienen zie ik niet snel gebeuren, omdat ik denk dat ik binnen 7 jaar wel weer nieuwe energiespeeltjes zal aanschaffen. Ik doe het voor het plezier om te zien dat ik in de zomer nagenoeg volledig draai op eigen zonnestroom. Als jij er zelf graag geld mee bespaart en de investering volledig terug wil verdienen, denk er dan nog even goed over na. Vind je het vooral leuk en ben je ook content om het apparaat eventueel gedeeltelijk terug te verdienen: go for it! Ik heb iig nog geen spijt van mijn aankoop ;) (iets van 1800 euro voor 1 omvormer, 2 accu's en een p1-meter). Geschatte besparing tussen de 200 en 250 euro euro per jaar na einde salderingsregeling. Tot die tijd kost het me alleen maar geld ;)
Ik hoef er geen geld met te verdienen, het idee om een groot deel van mijn stroom in huis te houden vind ik interessant. Als ik nu al blij word van mijn boilersturing die deze periode alles naar de boiler stuurt...
Hopelijk maak ik met zendure de juiste keuze.

• MNelectric
Devke schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:51:
[...]

Edit: Heb daar ff gekeken. Set 1 87% Set 2 88% RTE. Geloof hier precies niks van 🤣
Thx voor je reactie, Als ik de App neem zit ik op 82,5% en de hw socket op 85.%
maak ik er 83% van. blijf ik prima vinden.

• Acidrain
HiBe schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:18:
[...]

dat is het geval op DIT moment. Dit kan volgend jaar weer heel anders zijn met nieuws uit den Haag en omstreken. Als je niet meer kan salderen (2027) en je hebt dynamsiche tarieven, dan kan het zinvol zijn om overdag van het net te laden om 's nachts te gebruiken (mits prijsverschil groot genoeg is om RTE verlies af te dekken)... en als we dan daarna ook de netbeheerders hun zin geven met 3 of 4 verschillende tarieven per dag voor gebruik van het net, dan kan dat nog veel interessanter worden.

Dus misschien is de grap wel om vandaag een systeem te kiezen op basis van je overcapacitiet (voor 2027), maar dan wel een systeem wat je daarna nog zou kunnen uitbreiden zodat je het nachtverbruik kunt afdekken... of nog verder kan uitbreiden om de dure uren te overbruggen.
Mijn verhaal is juist op DIT moment NIET van toepassing op de NL'ers onder ons. :X Het net is op dit moment de grootste accu die je kan hebben met het salderen.
Mijn verhaal gaat juist om als het salderen er niet meer is. Dan zal je juist het beste op NOM kunnen sturen om geen last te hebben van een kronkelende overheid. En ik vermoed dat dynamisch handelen vanaf 2027 ook steeds minder zin zal hebben aangezien steeds meer huishoudens het tegen die tijd zullen gaan doen dus de zonnepaneel pieken (lees goedkope stroom momenten) zullen steeds meer afvlakken door de handelende accu's

• toxictooms
Acidrain schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:27:
[...]

Mijn verhaal is juist op DIT moment NIET van toepassing op de NL'ers onder ons. :X Het net is op dit moment de grootste accu die je kan hebben met het salderen.
Mijn verhaal gaat juist om als het salderen er niet meer is. Dan zal je juist het beste op NOM kunnen sturen om geen last te hebben van een kronkelende overheid. En ik vermoed dat dynamisch handelen vanaf 2027 ook steeds minder zin zal hebben aangezien steeds meer huishoudens het tegen die tijd zullen gaan doen dus de zonnepaneel pieken (lees goedkope stroom momenten) zullen steeds meer afvlakken door de handelende accu's
Daar volg ik u wel in als zuiderbuur :)
Ik begrijp echt de batterijgekte in NL niet goed, de grootste batterij is voor jullie toch het net "salderen"
Als speelgoed en hobby kan ik het dan weer wel begrijpen.
Maar ik lees heel graag mee, de discussies en ergernissen over een steeds veranderende overheid kennen we hier ook. Ik hoop voor jullie dat je een deftige vergoeding krijgt voor wat je terug op het net steekt maar ik vrees dat het dezelfde kant op gaat als hier.

• dotternetta
Devke schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:51:
[...]

Ik wel. Op hoge vermogens is het aandeel zelfverbruik kleiner.

• dotternetta
MNelectric schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:20:
[...]

Alles is hier al besproken dus ook dat geneuzel over millivolts. ;)
Point taken ;)

dotternetta schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:39:
[...]

Ik wel. Op hoge vermogens is het aandeel zelfverbruik kleiner.
Mag is je goed recht. Ik twijfelde al aan de tellers bij HW. Dit bevestigd eigenlijk hetzelfde. Ik denk als je Marstek oid pakt dat het niet anders zal zijn hoor. In de folder rijd een auto ook altijd 1 op 25. In de praktijk is het dan weer niet het geval. Maar he de 1 haalt het de ander niet. Ik vertrouw wat meer op gecertificeerde meters. Dan nog is 81% voor nu prima. NOM nog niet getest.

• dotternetta
Devke schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:54:
[...]

Mag is je goed recht. Ik twijfelde al aan de tellers bij HW. Dit bevestigd eigenlijk hetzelfde. Ik denk als je Marstek oid pakt dat het niet anders zal zijn hoor. In de folder rijd een auto ook altijd 1 op 25. In de praktijk is het dan weer niet het geval. Maar he de 1 haalt het de ander niet. Ik vertrouw wat meer op gecertificeerde meters. Dan nog is 81% voor nu prima. NOM nog niet getest.
Oh..ik heb je bericht verkeerd geïnterpreteerd. Je hebt de 88% uit de Zendure app en je HW zegt 81%?

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Argarath

MasterBlaster

[...]

Waarom raad je dit niet aan? Die plug moet toch dat vermogen aankunnen?

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• dotternetta
Argarath schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:20:
[...]

Het is maar waar je je prettig bij voelt:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83332178

• Argarath
  • Nu online

Argarath

MasterBlaster

Helder, dan gaat die er vanavond tussenuit! Dank!

RdW82 schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:05:
[...]

Ik heb de Zendures op een eigen (3 fase) groep.
Deze zitten achter een HomeWizard MID kWh meter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/808ErhxX5gyoxmcik_vKo-oeD8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYhJhkjUh2hQ6oqZoKtTjkoP.jpg?f=fotoalbum_large

• RdW82
peterbier schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:49:
[...]

Ik heb de Zendures op een eigen (3 fase) groep.
Deze zitten achter een HomeWizard MID kWh meter.
[Afbeelding]
ik zat inmiddels al met een schuin oog naar de 1 fase variant te kijken ;-)
dotternetta schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:02:
[...]

Oh..ik heb je bericht verkeerd geïnterpreteerd. Je hebt de 88% uit de Zendure app en je HW zegt 81%?
Ja klopt.

RdW82 schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:15:
[...]

ik zat inmiddels al met een schuin oog naar de 1 fase variant te kijken ;-)
Dat kan mooi.
Ik heb ze verdeeld onder 3x aardlekautomaten en de HomeWizard kWh meter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YGPQSQrOScQZxN4mXFX3DJENwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdzVu0qcqsNvEEs37ZwCLDWM.jpg?f=fotoalbum_large
(Meer foto,s van de groepenkast is in dit topic terug te vinden)

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-11 18:26
Net als een nieuwe QD oled tv , waar ik hier echt alles over vind ivm prijsvergelijk zal ik begin volgend jaar batterijen pakket aankopen. Waarom is er nog nergens op Tweakers een vergelijkingstabel geplaatst om prijzen snel en overzichtelijk te kunnen vergelijken met bovendien goedkoopste winkels aan toegevoegd ?

Is deze markt te eng ivm gebruikers tov TV 's ?
Graag link mocht het al bestaan...

• kadbr0
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:38
FastForwardNL schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:56:
Weet iemand hoe je vanuit de app tijdelijk ontladen kan uitzetten?
Als je onder devices je batterij aanklikt staat ergens onderaan een optie om AC laden uit te zetten. De batrerij gaat dan op hold, dwz geen laden of ontladen. Maar dat was misschien niet wat je zocht? Ik gebruik dit als ik mijn auto oplaadt, dan moet de thuisbatterij even niet meedoen.

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:39

HHF

Piddybull schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:54:
Net als een nieuwe QD oled tv , waar ik hier echt alles over vind ivm prijsvergelijk zal ik begin volgend jaar batterijen pakket aankopen. Waarom is er nog nergens op Tweakers een vergelijkingstabel geplaatst om prijzen snel en overzichtelijk te kunnen vergelijken met bovendien goedkoopste winkels aan toegevoegd ?

OP Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic kun je een overzichtstabel vinden met prijzen en winkels. Of dat de goedkoopste zijn weet ik niet, dat kan per dag anders zijn.

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
kadbr0 schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:53:
[...]

Als je onder devices je batterij aanklikt staat ergens onderaan een optie om AC laden uit te zetten. De batrerij gaat dan op hold, dwz geen laden of ontladen. Maar dat was misschien niet wat je zocht? Ik gebruik dit als ik mijn auto oplaadt, dan moet de thuisbatterij even niet meedoen.
Gevonden bedankt. _/-\o_ De batterij moet ook nog uitgeschakeld worden onder HEMS. Dan krijg je inderdaad opties om e.e.a. uit te schakelen.
Piddybull schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:54:

Probleem met het vergelijk van alle accu's is dat ze niet 1 op 1 vergelijkbaar zijn qua mogelijkheden, vermogen en opslagcapaciteit. Je zit dus al snel scheef te vergelijken. Heb er op mijn website recent een vergelijkingsartikel aan gewaagd en gebruik op de achtergrond inmiddels een tabel met meer dan 35 kolommen en +-20 regels, ChatGPT ging ervan over zijn nek en kon er geen afbeelding meer van genereren :)

De Zendure 2400AC staat wel in de Pricewatch, andere thuisaccu's volgens mij nog niet.

Argarath schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:20:
[...]

Kan in theorie ook, sterker nog, de plug zelf heeft een beveiliging voor zowel teveel vermogen als een te hoge temperatuur ingebouwd. Maar die beveiliging is hier nog nooit afgegaan, terwijl de 49,9 graden zeker weleens is aangetikt. Zal je zien dat de grens net op 50+ graden ligt :)

Gelukkig sinds een paar weken de 3x 2400AC direct op eigen B16's aangesloten en dat voelt een stuk comfortabeler, kan het iedereen aanraden.

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-11 18:26
Taro schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:07:
[...]

Probleem met het vergelijk van alle accu's is dat ze niet 1 op 1 vergelijkbaar zijn qua mogelijkheden, vermogen en opslagcapaciteit. Je zit dus al snel scheef te vergelijken. Heb er op mijn website recent een vergelijkingsartikel aan gewaagd en gebruik op de achtergrond inmiddels een tabel met meer dan 35 kolommen en +-20 regels, ChatGPT ging ervan over zijn nek en kon er geen afbeelding meer van genereren :)

De Zendure 2400AC staat wel in de Pricewatch, andere thuisaccu's volgens mij nog niet.
Duidelijk.
Op vlak van kenmerken is dat bij TV vaak een even groot kluwen van aparte zaken.
Ik begrijp dat het erg moeilijk ligt om te verwezenlijken.
Bedankt,

• geert1992
Taro schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:07:
[...]

https://iotdomotica.nl/th...ng_thuisaccus_met_stekker
Deze?

• Skipperhenk
Dit kan er gebeuren als een kilowatt meter niet deugdelijk/zwaar genoeg is.
Het rook in de garage naar een rotte aardappel of een dooie muis.
Was een heel zoekpartijtje en zie de oorzaak van de stank.
Hele zooitje van de muur gehaald, nieuw duo stopcontact maar nu zonder KW meter.
Weet zo onderhand wel hoeveel de PHEV per maand aan stroom snoept 🫣😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXUuEZZ0r8DplWNO382okg90MVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIA8Sllr5QwaJskUoADuJvhl.jpg?f=fotoalbum_large

• Skipperhenk
FastForwardNL schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:09:
[...]

Gevonden bedankt. _/-\o_ De batterij moet ook nog uitgeschakeld worden onder HEMS. Dan krijg je inderdaad opties om e.e.a. uit te schakelen.
Maar als je de 2400 AC aanklikt en dan onder Hems uitschakelt, dan is het op- en ontladen toch meteen uitgeschakeld?

• geert1992
Skipperhenk schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:17:
Dit kan er gebeuren als een kilowatt meter niet deugdelijk/zwaar genoeg is.
Het rook in de garage naar een rotte aardappel of een dooie muis.
Was een heel zoekpartijtje en zie de oorzaak van de stank.
Hele zooitje van de muur gehaald, nieuw duo stopcontact maar nu zonder KW meter.
Weet zo onderhand wel hoeveel de PHEV per maand aan stroom snoept 🫣😅
[Afbeelding]
Volgens mij is het meer "gewoon" een schuko probleem in het algemeen. Wel benieuwd of hij nog iets kon meten?
Hier zit er inmiddels geen schuko meer aan, maar met een klik kan het weer een plug & play accu zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1992 op 03-11-2025 19:39 ]

• Skipperhenk
geert1992 schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:38:
[...]

Volgens mij is het meer "gewoon" een schuko probleem in het algemeen. Wel benieuwd of hij nog iets kon meten?
Hier zit er inmiddels geen schuko meer aan, maar met een klik kan het weer een plug & play accu zijn.
Ik heb de boel proberen los te breken maar zelfs dat was teveel van het goede dus, hop, in de bak van afgedankte apparaten van de gemeente. Was het me niet waard om te kijken of de meter het nog deed, veiligheid plaats 1 dus al deed de meter het nog wel, niet meer gebruiken.

• geert1992
Skipperhenk schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:44:
[...]

Ik heb de boel proberen los te breken maar zelfs dat was teveel van het goede dus, hop, in de bak van afgedankte apparaten van de gemeente. Was het me niet waard om te kijken of de meter het nog deed, veiligheid plaats 1 dus al deed de meter het nog wel, niet meer gebruiken.
Dan zou ik ook gedaan hebben hoor qua weggooien. Daar ga je niet aan knutselen.

Maar daarom vroeg ik dus of hij nog iets kon meten, als die het nog wel deed, kon je dingen uitsluiten.
Dit is met zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid de schuko zelf. Die dingen zijn daar gewoon niet voorgemaakt, zwaar continu vermogen. Zeker niet met een PHEV. Heb het zelf meegemaakt met een wasdroger, en die trekken lang niet zoveel stroom als een PHEV.

Daarom heb ik die schuko er dus tussenuit gegooid. Accu pack is nog steeds PnP, maar -voor nu- niet meer via schuko. Goed voor mijn gemoedstoestand :9 .

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:36

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKC4sD93aHxaEFSBEXBz1egFUn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7EEPm6z2I8ODb7a7PwhUpCn6.jpg?f=fotoalbum_large
Toch opvallend. Als ik alleen op “slim laden” sta en dus niet ontlaad ik langzaam behoorlijk capaciteit verlies. Ik heb offgrid stopcontact uit staan. En het is niet het percentage maar de beschikbare batterij capaciteit (kWh).
Iemand hier een idee over? Of is dit het eigen verbruik?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• dEBASERpIX
martinvdm schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:10:
[Afbeelding]
Toch opvallen. Als ik alleen op “slim laden” sta en dus niet ontlaad ik langzaam behoorlijk capaciteit verlies. Ik heb offgrid stopcontact uit staan. En het is niet het percentage maar de beschikbare batterij capaciteit (kWh).
Iemand hier een idee over? Of is dit het eigen verbruik?
Dat zie ik hier ook. Ik dacht even dat herstarten van de ac2400 die drain opgelost had maar is nu na een dagje terug. Volgens HA verlies ik ongeveer 0.1 kWh in anderhalf uur.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

dEBASERpIX schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:27:
[...]

Dat zie ik hier ook. Ik dacht even dat herstarten van de ac2400 die drain opgelost had maar is nu na een dagje terug. Volgens HA verlies ik ongeveer 0.1 kWh in anderhalf uur.
Ik verlies zo’n kW per 24 uur

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• jeremyotten
Vandaag even een RTE-test gedaan van onze twee Zendure SolarFlow AC2400 systemen — eentje met 2 batterijen en eentje met 4 batterijen.
Beide hangen in het HEMS en hebben samen met 4000 W geladen en tot 3000 W ontladen.

De extra ontlading van 2,66 kWh hoort niet bij de test, dus de echte cijfers waren:
⚡ Opladen: 16,02 kWh
🔋 Ontladen: 14,27 kWh

➡️ Round Trip Efficiency (RTE): 89 %
Heel nette waarde voor deze setup! Het is dus mogelijk... Vraag is kunnen we ook dit soort waardes halen als we trager laden en ontladen met NOM....

Dit was dus van 7procent vol naar 100 en weer terug...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVDNLiXualTSMg2wRIZQE6jcjhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUaW3uRZ5ECPQbVaqu1mV5fq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZT8AS-Is62VKmFngs6B_S02eYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AWQj3gt4Hefah84EREm2LGs6.jpg?f=fotoalbum_large

• ben
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 23:16

ben

Ik heb de intentie om een Zendure 2400 AC systeem aan te schaffen maar ik lees nogal wat tegenstrijdige berichten over de het (niet) goed functioneren van stekkerbare batterijen samen met een Enphase systeem welke is voorzien van een Metered gateway.
Heeft iemand hier mogelijk ervaring mee ?
ben schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:53:
Ik heb de intentie om een Zendure 2400 AC systeem aan te schaffen maar ik lees nogal wat tegenstrijdige berichten over de het (niet) goed functioneren van stekkerbare batterijen samen met een Enphase systeem welke is voorzien van een Metered gateway.
Wat voor problemen zijn dat dan?

Ben hier wel bezig alles van SolarEdge naar Enphase om te zetten, dus erg benieuwd...

• ben
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 23:16

ben

Taro schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:59:
[...]

Ben hier wel bezig alles van SolarEdge naar Enphase om te zetten, dus erg benieuwd...
Begreep dat het enphase systeem daardoor ontregeld kon worden omdat het niet verwacht dat er evt. meer stroom wordt ingevoerd dat het zelf produceerd en daardoor meetfouten konden ontstaan, maar dat probleem zou je dan met solaredge (met inline meter) ook moeten hebben.
ben schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:09:
[...]

Begreep dat het enphase systeem daardoor ontregeld kon worden omdat het niet verwacht dat er evt. meer stroom wordt ingevoerd dat het zelf produceerd en daardoor meetfouten konden ontstaan, maar dat probleem zou je dan met solaredge (met inline meter) ook moeten hebben.
Ik heb geen CT-klemmen ofzo op de SolarEdge zitten en ben wel van plan de metered versie van Enphase te plaatsen met CT-klemmen.

Afijn, doe eerst wel een klein testprojectje met een paar panelen en als dat goed gaat schaal ik verder op.

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:35

Aardedraadje

Met kabelschoen

martinvdm schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:36:
[...]

Ik verlies zo’n kW per 24 uur
en @dEBASERpIX

Goedemorgen,

Als de omvormer niet expliciet op standby gezet wordt (0W vermogen sturen is niet gelijk aan standby) dan blijft de omvormer actief. Mogelijk dat dit verbruik dan uit de accu's komt.

ZenSDK-Gielz regelt dit automatisch, weet niet of jullie deze ook gebruiken?

tip: via de properties/report (http://<IP>/properties/report) kunnen we makkelijker meekijken wat er aan de hand is. Zouden jullie die evt willen copy-pasten (op moment dat dit spookverbruik optreedt) en hier delen?

Let dan wel op de serienummers en dat die niet volledig gedeeld worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Aardedraadje op 04-11-2025 06:18 ]

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:01
[...]

Hier afgelopen weekend ook gedaan en na 2 uur gaf die enkel nog 1W aan was gloeiend heet ....

• Argarath
  • Nu online

Argarath

MasterBlaster

ben schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:53:
Dat is een goede, ik ben in overweging om mijn Envoy standard om te laten zetten naar een Metered-S, maar ik vond de offerte nogal fors (ruim 1000 euro), maar kennelijk moet ik dit dan uberhaupt (nog) niet doen!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Argarath schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:27:
[...]

Dat is een goede, ik ben in overweging om mijn Envoy standard om te laten zetten naar een Metered-S, maar ik vond de offerte nogal fors (ruim 1000 euro), maar kennelijk moet ik dit dan uberhaupt (nog) niet doen!
Hier is de omwissseling gebeurd voor 700 euro.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Acidrain
Voor de Enphase discussie --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2237450
Dit is niet specifiek Zendure, zou met elke batterij of solar buiten het Enphase systeem dan zijn.

Offtopic extra info:
Ben met Enphase nog in de opbouwende fase, dus kan er nog niets over zeggen helaas maar heb wel de optie gezien om in het metered gedeelte van de install aan te geven dat je buiten Enphase om andere zonnepanelen etc hebt waar hij dan rekening mee houdt.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Aardedraadje schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 06:07:
[...]

en @dEBASERpIX

Goedemorgen,

Als de omvormer niet expliciet op standby gezet wordt (0W vermogen sturen is niet gelijk aan standby) dan blijft de omvormer actief. Mogelijk dat dit verbruik dan uit de accu's komt.

ZenSDK-Gielz regelt dit automatisch, weet niet of jullie deze ook gebruiken?

tip: via de properties/report (http://<IP>/properties/report) kunnen we makkelijker meekijken wat er aan de hand is. Zouden jullie die evt willen copy-pasten (op moment dat dit spookverbruik optreedt) en hier delen?

Let dan wel op de serienummers en dat die niet volledig gedeeld worden.
Ik gebruik ZenSDK-Gielz :)

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:10
Taro schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:59:
[...]

Mijn (3F) enphase geeft idiote pieken/dalen indien de opwek ergens tot/rond de 500/600w zit.
Daarboven verdwijnen de pieken plots.
Dit heeft als gevolg dat de ENEXIS meter (en dus ook de HW P1) op alle 3 de fasen onregelmatige uitslagen laat zien die schommelen tussen de -500W/fase en +500W/ fase.
Sommige mensen doen het af als "burstmode" van enphase, maar daar zijn de vermogens gewoonweg te groot voor.
enphase weet het niet op te lossen.(weten volgens mij niet wat er aan de hand is...)

Ik kan mij goed voorstellen dat stekkerbatterijen hier niét goed mee werken/omgaan.
Gewaarschuwd mens tellen voor 2+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1l09hOcyY1Popv3ohIlaQtMg1rc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTKzyNQ2jdotXbPFksPRiZZ6.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFayyjf7Us-bKDTkPEzmjPebpL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOCfmEM85HjbBt6PbxuHDTmm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Hansieo op 04-11-2025 14:39 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:58
[...]

Je had het systeem ook voor toen €4000 kunnen kopen, dan had je al €1500 minder betaald en hoeven terugverdienen. Op dit moment had je er ongeveer €3500 voor betaald.

Als ik naar mijzelf kijk met een 2400 AC en 4 AB3000X batterijen, had ik ook alweer minder kwijt kunnen zijn dan mijn €2644 die ik ervoor neergeteld heb. (had nu €2475 geweest)

Maar je kan wel blijven kijken dat het steeds voordeliger wordt, mja je moet toch een keer beginnen.

• kadbr0
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:38
FastForwardNL schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:09:
[...]

De batterij uit HEMS halen kan idd ook maar het is dan wel weer even wat werk om hem er weer netjes in te krijgen. Moet je de koppeling met je P1 meter ook weer herstellen.

AC laden uitzetten onder de slimme meter functie doet niet wat ik eerder schreef want de batterij blijft dan wel ontladen zag ik net. :-(

De beste oplossing om de batterij even helemaal uit te zetten gaat via de Basislastmodus. Als je daar een ruim tijdslot aanzet met 0W laden dan gaat het systeem over naar Standby. Daarna kun je simpelweg heen en weer schakelen tussen slimme meter modus en basislast. Simpel toch? :*)

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:58
dotternetta schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:34:
[...]

Mijn analyse van 1 jaar metingen (15 min interval) met ChatGPT adviseerde optimaal 10 kWh met 3 kW omvormer. Ik heb gekozen voor de AC2400 met 4 accu's. Dit zorgt voor 2000 kWh meer eigenverbruik. Daarmee kom ik op een terugverdientijd van 6,6 jaar na 2027. Grotere opslag of omvormer maakte niet veel uit, paar % meer zelfverbruik, kon niet uit. Je krijgt 17 kWh waarschijnlijk niet leeg in de zomer en niet vol in de winter.
Je hebt zomaar gelijk denk ik, zelf 4 batterijen en heb een gemiddeld verbruik van 12kWh per dag, vannacht bijvoorbeeld tussen 00.00 uur en 05.00 uur de batterijen precies weer volgepompt met vol vermogen omdat de prijs zo lekker laag was, de rest van de dag daardoor weer heerlijk nommen als de prijs weer hoger is

• mcurlym
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:39
Hansieo schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:30:
[...]

Mijn (3F) enphase geeft idiote pieken/dalen indien de opwek ergens tot/rond de 500/600w zit.
Dit heeft als gevolg dat de ENEXIS meter (en dus ook de HW P1) op alle 3 de fasen onregelmatige uitslagen laat zien die schommelen tussen de -500W/fase en +500W/ fase.
Sommige mensen doen het af als "burstmode" van enphase, maar daar zijn de vermogens gewoonweg te groot voor.
enphase weet het niet op te lossen.(weten volgens mij niet wat er aan de hand is...)

Ik kan mij goed voorstellen dat stekkerbatterijen hier niét goed mee werken/omgaan.

[Afbeelding][Afbeelding]
phoe, zulke grafiek zou ik gek van worden. Er moet toch iets niet goed gaan in jouw systeem... Ik zie dit totaal niet in mijn enphase systeem, alles nice en smooth hier

• Acidrain
Hansieo schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:30:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Weet je zeker dat dit door de Enphase komt? Zie je dit ook terug op de lever grafieken van Enphase?
Wel bizar, verschillende micro omvormers hier waaronder Enpase en geen van allen geeft dit beeld.

Lijkt eerder op het beeld van een pid kachel oid.

• Skipperhenk
kadbr0 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:38:
[...]

De batterij uit HEMS halen kan idd ook maar het is dan wel weer even wat werk om hem er weer netjes in te krijgen. Moet je de koppeling met je P1 meter ook weer herstellen.

AC laden uitzetten onder de slimme meter functie doet niet wat ik eerder schreef want de batterij blijft dan wel ontladen zag ik net. :-(

De beste oplossing om de batterij even helemaal uit te zetten gaat via de Basislastmodus. Als je daar een ruim tijdslot aanzet met 0W laden dan gaat het systeem over naar Standby. Daarna kun je simpelweg heen en weer schakelen tussen slimme meter modus en basislast. Simpel toch? :*)
Ik heb nu de auto aan de lader en schakel daarom de Zendure uit middels de 2400 aan te klikken en Hems uit te schakelen.
Als de auto weer klaar is klik je op apparatuur voor energieopslag en dan voeg je de 2400 weer toe. Heb ik zo eerder gedaan en verder hoef je dan volgens mij niets meer te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4KyHSkPzGvs9w0PAFrps_D_Rk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEVrGZ8PglJ6rJTRKJsjxo3s.jpg?f=fotoalbum_large

• dotternetta
kadbr0 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:38:
[...]

Ik zet dit vinkje uit en aan. Verder hoef ik niets te doen (bij NOM)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqa5N2QjtqKFcPp7YJZlMkceeZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vum7CelOiGmCl1Dj7eIYXcw4.jpg?f=fotoalbum_large

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:10
@mcurlym @Acidrain
Acidrain schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:28:
[...]

Weet je zeker dat dit door de Enphase komt? Zie je dit ook terug op de lever grafieken van Enphase?
Wel bizar, verschillende micro omvormers hier waaronder Enpase en geen van allen geeft dit beeld.

Lijkt eerder op het beeld van een pid kachel oid.
korte off-topic.

Ja 100% zeker enphase (per sec view, wat enphase niet kan en dus als -niet-waar bestempeld terwijl ENEXIS slimme meter en HW-P1 hetzelfde registreren... logisch) en met alles "off" geen probleem tótdat de enphase aan gaat, en dan begint het na een paar minuten.
Alle onderdelen apart (per fase ) goed, totdat er willekeurig een 2e fase is bij gezet.
Iedere combi van 2 fasen gaat fout 1-2 1-3 2-3. Alle fases single=alles goed.
Meer dan ca 500W per fase opwek? alles okidoki. Zakt het weer onder ca 500W?.... bingo... jo-jo's. 7(8)7 7(8)7

Vandaar mijn opmerking dat de stekker batterijen en enphase toch wel iets aparts is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOWiOzWYxRbA9-5Kdm8PK4asWYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1XfOQXSCVXNqDUzY9vi7jM9.jpg?f=fotoalbum_large

kermis..... :henk

[ Voor 26% gewijzigd door Hansieo op 04-11-2025 17:09 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:44
Hansieo schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:03:
@mcurlym @Acidrain
[...]

korte off-topic.

Ja 100% zeker enphase (per sec view, wat enphase niet kan en dus als -niet-waar bestempeld terwijl ENEXIS slimme meter en HW-P1 hetzelfde registreren... logisch) en met alles "off" geen probleem tótdat de enphase aan gaat, en dan begint het na een paar minuten.
Alle onderdelen apart (per fase ) goed, totdat er willekeurig een 2e fase is bij gezet.
Iedere combi van 2 fasen gaat fout 1-2 1-3 2-3. Alle fases single=alles goed.
Meer dan ca 500W per fase opwek? alles okidoki. Zakt het weer onder ca 500W?.... bingo... jo-jo's. 7(8)7 7(8)7

Vandaar mijn opmerking dat de stekker batterijen en enphase toch wel iets aparts is.[Afbeelding]

kermis..... :henk
Ik heb hier ook Enphase, maar 1 fase op een 3 fase meter.
Welke micro's gebruik je en hoeveel panelen zijn het?
Als ze tegelijk bursten met opgebouwde energie uit de condensator met matig weer, dan kan het opgeteld best veel zijn. Zodra er genoeg zonlicht is om de overhead van de micro omvormer structureel te voeden zodat deze niet meer uitschakelt, zou het stabieler moeten worden.

Bij mij valt dit effect een beetje weg door veel hoger gelijktijdig verbruik, wat het slechts golfjes op de schaal maakt in de nu weergave, maar ik heb ook slechts 8 panelen met Enphase IQ8M micro's.
Pagina: 1 ... 138 139 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.