Lijkt me niet het beste idee - een passieve koeling vereist vrije luchtstroom rondom het toestel.m-vw schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:55:
[...]
Ik was wat rond aan het kijken naar de combi stekkerbatterij + 3-fase en kwam via Google deze foto tegen in Zendure Thuisbatterij gebruikers groep:
[Afbeelding]
Ja en ik zou zowiezo meer ruimte vrijhouden voor fans op de omvormers. Bij vol vermogen laden/ontladen in de zomer zijn die gewoon nodig om niet te throttlen (tenzij de ruimte sterk gekoeld is misschien).Jerryvh schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:17:
[...]
Lijkt me niet het beste idee - een passieve koeling vereist vrije luchtstroom rondom het toestel.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Dinsdag een interview met de CEO en CMO van Zendure en nog ruimte voor +-3 vragen, suggesties die ik mee kan nemen? Rondom de nieuwe producten hebben en ontvangen we nog veel informatie, daarvan mag je verwachten dat ik/we die al verzamelen en delen
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Tof hoor!Taro schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:30:
Dinsdag een interview met de CEO en CMO van Zendure en nog ruimte voor +-3 vragen, suggesties die ik mee kan nemen? Rondom de nieuwe producten hebben en ontvangen we nog veel informatie, daarvan mag je verwachten dat ik/we die al verzamelen en delen
Ik ben benieuwd of Zendure meer duidelijkheid kan geven over de duurzaamheid van de cellen die ze in hun producten verwerken: voldoen hun leveranciers aan best practices op gebied van duurzaamheid en goede behandeling van arbeiders.
Aan de technische kant ben ik vooral benieuwd of er meer focus kan komen op de app om deze veel gebruiksvriendelijker, overzichtelijker en nuttiger te maken... Bijvoorbeeld de instelling van dynamische tarieven wil je ook dynamisch maken. Dat moet zoiets zijn als:
doe een cycle als het prijsverschil >€0,10 is en laadt dan op in de goedkoopste x uren en ontlaadt in de duurste y uren. Pas het vermogen daarop aan.
Dynamische prijzen met een toggle om kwartierprijzen om te rekenen naar gemiddelde uurprijzen.
Dit soort instellingen niet 8 lagen diep doorklikken en terug opslaan na instellen.
Knop: Nu opladen en Nu ontladen
Dat soort veelgevraagde zaken. Zou goed zijn als die hele app een make-over krijgt...
Kan het ontladen van de 800pro evt. Geupgrade worden naar 1000W? Als dat kan bij opladen waarom dan niet bij ontladen zou je zeggen. De omvormer wordt gewoon omgedraaid toch?Taro schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:30:
kan de app ook rekening houden met verschillende prijzen tussen verkopen van energie en inkopen van energie (voor als salderen weg valt)Taro schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:30:
Moet het systeem nog aansluiten. Maar een vraag.
Ik heb beide. Zowel een Homewizard P1 als een Zendure P1.
De meter die ik heb is een 5.5 (dacht ik, of moet 5.2 zijn, zeker 5.x).
Welke P1 zouden jullie gebruiken?
Het viel me ook op dat de 2 batterijen sn° hebben die wat uit elkaar liggen.
De prefix is wel gelijk, maar het nummer ligt wel wat uit elkaar.
Al weet ik niet hoe het nummer opgebouwd word natuurlijk.
Maar dit wellicht niet uitzonderlijk of iets om zorgen over te maken?
- Taro
- Niet online
Zou op dit moment de Zendure P1 gebruiken, die werkt doorgaans goed, er zijn nog issues met de HW ondersteuning.Idr548 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:22:
Moet het systeem nog aansluiten. Maar een vraag.
En no worries over 2 SN's van de batterijen. Kijk vanuit interesse even naar het type, je hebt een type 1 en type 2, die kan je ook prima door elkaar heen gebruiken hoor, maar de ene heeft pouchcellen en de andere heeft prismatische cellen.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
- Taro
- Niet online
Goede vraag, maar wel echt voor een productmanager/owner en minder voor een directeur/eigenaar en chief marketing. Zal wel kijken of ik een paar vragen tussendoor bij anderen kan droppen.denneappel schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 20:11:
[...]
Kan het ontladen van de 800pro evt. Geupgrade worden naar 1000W? Als dat kan bij opladen waarom dan niet bij ontladen zou je zeggen. De omvormer wordt gewoon omgedraaid toch?
Hoe kijken ze aan tegen het produceren van batterijen in Europa? Dit kan ook een marketing voordeel opleveren en banden versterken.Taro schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:30:
@Taro
Nog een leuk ideetje.
Is het mogelijk om zonnestroom, dus wanneer de P1-meter in de min staat op te tellen als zonne-energie? Nu staat deze teller altijd op 0 kwh.
De teller werkt enkel als je rechtstreeks zonnepanelen aansluit op je Zendure.
Als het mogelijk zou zijn kan je indicatief zien stroom je van je zonnepanelen in je batterij hebt geladen.
Nog een leuk ideetje.
Is het mogelijk om zonnestroom, dus wanneer de P1-meter in de min staat op te tellen als zonne-energie? Nu staat deze teller altijd op 0 kwh.
De teller werkt enkel als je rechtstreeks zonnepanelen aansluit op je Zendure.
Als het mogelijk zou zijn kan je indicatief zien stroom je van je zonnepanelen in je batterij hebt geladen.
Ik ben wel benieuwd of er plannen zijn om via HEMS (of op een andere manier) het mogelijk te maken de Zendure producten ook in te zetten voor de onbalansmarkt (naast de EPEX markt). Hetzij met Zendure als aggregator of hetzij door de producten aanstuurbaar te maken voor externe partijen als aggregator (bijvoorbeeld Frank Energie die nu ook plug-in batterijen van Zinvolt kan aansturen via hun Slim Handelen aansturing).Taro schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:30:
Door te kunnen handelen op de onbalansmarkt zou de terugverdientijd van de Zendure producten wel eens flink verkort kunnen worden.
Ik denk dat de ze er wel open voor staan, want in dit blog van september 2025 (https://zendure.com/blogs...erything-you-need-to-know) lees ik helemaal onderaan:
Larger use cases - HEMS is the building block that enables larger-scale future energy use cases such as smart districts (energy is connected and optimized across a larger area), virtual power plants (the flexibility of multiple energy assets is aggregated and monetized by participating in wholesale markets) or energy communities (energy is shared via peer-to-peer trading)
Ben benieuwd!
Dynamisch handelen is na einde salderen niet meer te doen. De spread moet dan veel groter zijn.vermelharosa schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 00:42:
[...]
Ik ben wel benieuwd of er plannen zijn om via HEMS (of op een andere manier) het mogelijk te maken de Zendure producten ook in te zetten voor de onbalansmarkt (naast de EPEX markt). Hetzij met Zendure als aggregator of hetzij door de producten aanstuurbaar te maken voor externe partijen als aggregator (bijvoorbeeld Frank Energie die nu ook plug-in batterijen van Zinvolt kan aansturen via hun Slim Handelen aansturing).
Door te kunnen handelen op de onbalansmarkt zou de terugverdientijd van de Zendure producten wel eens flink verkort kunnen worden.
Ik denk dat de ze er wel open voor staan, want in dit blog van september 2025 (https://zendure.com/blogs...erything-you-need-to-know) lees ik helemaal onderaan:
Larger use cases - HEMS is the building block that enables larger-scale future energy use cases such as smart districts (energy is connected and optimized across a larger area), virtual power plants (the flexibility of multiple energy assets is aggregated and monetized by participating in wholesale markets) or energy communities (energy is shared via peer-to-peer trading)
Ben benieuwd!
- Taro
- Niet online
Je hebt het over dynamisch handelen, onbalanshandel is iets heel anders.Pakhaas schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 06:14:
[...]
Onbalans handelen is na einde salderen niet meer te doen. De spread moet dan veel groter zijn.
Dat bedoelde ik 🫡Taro schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 08:33:
[...]
Je hebt het over dynamisch handelen, onbalanshandel is iets heel anders.
[ Voor 13% gewijzigd door Pakhaas op 31-01-2026 08:56 ]
Onbalans handel wordt ook flink gecastreerd. De meter registreert gewoon de stroom die er doorheen loopt.Taro schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 08:33:
[...]
Je hebt het over dynamisch handelen, onbalanshandel is iets heel anders.
Uitgaande stroom had ik wellicht later zelf willen gebruiken en moet ik dus later afnemen en belasting over betalen.
Dit naast de vraag OF een accu met beperkte capaciteit van de omvormer geschikt is. Ingaande stroom als de zon lekker schijnt kan ik niet opvangen.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Hallo TaroTaro schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:30:
Allereerst goede reis en veel plezier in China gewenst.
Een vraagje voor Zendure, zijn er ook plannen om de nieuw uit te brengen units met een LAN poort te voorzien? Met batterijen in een schuur of zomerhuisje is het betrouwbaarder een kabel te trekken ipv. alles via WiFI te doen.
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
- Taro
- Niet online
Met het volume dat Zendure inmiddels heeft kunnen ze het mogelijk maken om met een vinkje mee te doen met onbalanshandel. Dat is niet meer zo lucratief als het eens was, maar waar bijv. een Zonneplan overal bovenop moet springen zou Zendure alleen op de enorme uitschieters kunnen handelen als extraatje. Als je accu's leeg zijn, maar in je spaarpot zit een paar Euro extra dan was dat de moeite waard. Maar dat vereist meer dan dat vinkje, men zal zich in het systeem moeten verdiepen, er medewerkers voor alloceren en wie gaat dat betalen? Voor Zonneplan, Frank Energie, etc. is dat te verantwoorden.
Tenzij je het natuurlijk als marketingkosten ziet: Maar hoeveel mensen zouden specifiek ineens wel een Zendure kopen omdat die onbalanshandel ondersteunt? Vanuit de doelgroep weten maar weinig mensen wat dat is, al bereik je dan natuurlijk een bredere doelgroep. En je krijgt al snel de argumenten dat de omvormers niet krachtig genoeg zijn. Maar heel veel omvormers en heel veel capaciteit samen kunnen alsnog een erg mooi vermogen leveren, netjes verspreid over wijken, regio's en het land.
Voor Zendure zijn Frankrijk en Duitsland belangrijkere markten dan Nederland, al ligt in 2026 de focus wel op Nederland ivm afschaffen salderingsregeling.
Ondertussen vandaag de accu's in HEMS laten zitten, zij hebben hem gisteren op Auto mode gezet en nu zie ik een 100% volle toren, 1 met 26% en 1 met 19%, heel benieuwd wat daar nou weer de gedachtegang achter is, ben zo blij met HA
Tenzij je het natuurlijk als marketingkosten ziet: Maar hoeveel mensen zouden specifiek ineens wel een Zendure kopen omdat die onbalanshandel ondersteunt? Vanuit de doelgroep weten maar weinig mensen wat dat is, al bereik je dan natuurlijk een bredere doelgroep. En je krijgt al snel de argumenten dat de omvormers niet krachtig genoeg zijn. Maar heel veel omvormers en heel veel capaciteit samen kunnen alsnog een erg mooi vermogen leveren, netjes verspreid over wijken, regio's en het land.
Voor Zendure zijn Frankrijk en Duitsland belangrijkere markten dan Nederland, al ligt in 2026 de focus wel op Nederland ivm afschaffen salderingsregeling.
Ondertussen vandaag de accu's in HEMS laten zitten, zij hebben hem gisteren op Auto mode gezet en nu zie ik een 100% volle toren, 1 met 26% en 1 met 19%, heel benieuwd wat daar nou weer de gedachtegang achter is, ben zo blij met HA
- Taro
- Niet online
Thx! Ik kan die vraag wel voor je beantwoorden, maar pas na 10 februari ivm embargoHHF schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:38:
[...]
Hallo Taro
Allereerst goede reis en veel plezier in China gewenst.
Een vraagje voor Zendure, zijn er ook plannen om de nieuw uit te brengen units met een LAN poort te voorzien? Met batterijen in een schuur of zomerhuisje is het betrouwbaarder een kabel te trekken ipv. alles via WiFI te doen.
Bedankt,Taro schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:31:
[...]
Zou op dit moment de Zendure P1 gebruiken, die werkt doorgaans goed, er zijn nog issues met de HW ondersteuning.
En no worries over 2 SN's van de batterijen. Kijk vanuit interesse even naar het type, je hebt een type 1 en type 2, die kan je ook prima door elkaar heen gebruiken hoor, maar de ene heeft pouchcellen en de andere heeft prismatische cellen.
Dat leek idd helaas de beste optie.
Mijn HW p1 kan de app zelf niet vinden. Van alles geprobeerd, maar zonder succes dus.
Dan maar de Zendure P1 gebruikt. Ik vond het hier een beetje vreemd dat ik die bridge moet gebruiken.
Kan de omvormer niet connecteren zonder die bridge?
Ook zegt de app de ganse tijd dat ik een update moet doen voor de P1 meter, maar die faalt de ganse tijd.
Stellen jullie de batterij in dat die kan laden tussen 10-100% of toch aanpassen naar een lager niveau voor de conditie te behouden? Of kan je dit niet vergelijken met het advies van een elek auto?
- Taro
- Niet online
Voeg eerst een 2400AC/SF800Pro/SF800Plus aan HEMS toe (met een Hyper 2000 werkt dit niet), daarna kan je in HEMS een nieuwe meter toevoegen en dan zou de HW P1 als optie beschikbaar moeten komen.Idr548 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:43:
[...]
Bedankt,
Dat leek idd helaas de beste optie.
Mijn HW p1 kan de app zelf niet vinden. Van alles geprobeerd, maar zonder succes dus.
Dat is hier al heel vaak behandeld, maar nee, je hebt beide nodig. Er wordt gebruikgemaakt van LoRa tussen de producten om te communiceren.Dan maar de Zendure P1 gebruikt. Ik vond het hier een beetje vreemd dat ik die bridge moet gebruiken.
Kan de omvormer niet connecteren zonder die bridge?
Beide producten even van de stroom halen, app geforceerd opnieuw starten en opnieuw proberen.Ook zegt de app de ganse tijd dat ik een update moet doen voor de P1 meter, maar die faalt de ganse tijd.
Dat is hier ook al heel vaak besproken en terug te vinden. Ikzelf hanteer in de zomer doordeweeks: 10-98% en op zondag 5-100%. In de winter 15-100%.Stellen jullie de batterij in dat die kan laden tussen 10-100% of toch aanpassen naar een lager niveau voor de conditie te behouden? Of kan je dit niet vergelijken met het advies van een elek auto?
Advies bij LFP accu's: Gebruik ze zoveel mogelijk. Laat ze niet te lang op 100% staan, maar laad ze wel regelmatig even naar 100% op om te balanceren/kalibreren voor een beter gebruik van de volledige capaciteit en betere weergave van het SoC percentage tussen 5-99%.
Ik denk dat Zendure ver weg moet blijven van de onbalansmarkt. Ik volg het topic daarover ook. Een jaar geleden viel iedereen over elkaar heen daar dit het ei van columbus wel was. "Slapend rijk worden". Een 2000 euro opbrengst van de batterij door handel op onbalansmarkt. Een wijs man vertelde mij ooit...... als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook.Taro schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:39:
Met het volume dat Zendure inmiddels heeft kunnen ze het mogelijk maken om met een vinkje mee te doen met onbalanshandel. Dat is niet meer zo lucratief als het eens was, maar waar bijv. een Zonneplan overal bovenop moet springen zou Zendure alleen op de enorme uitschieters kunnen handelen als extraatje. Als je accu's leeg zijn, maar in je spaarpot zit een paar Euro extra dan was dat de moeite waard. Maar dat vereist meer dan dat vinkje, men zal zich in het systeem moeten verdiepen, er medewerkers voor alloceren en wie gaat dat betalen? Voor Zonneplan, Frank Energie, etc. is dat te verantwoorden.
Ik heb toen een hele excel spreadsheet gebouwd. Alle onduidelijkheden Zonneplan voorgelegd. De berekening klopte aldus Zonneplan. Dat was voor mij de reden precies om niet hiervoor te gaan. Wat vergeten werd door kopers is o.a wie betaald de omzettingsverliezen? Zonneplan dus niet. Dat gaat dan direct om een paar duizend kWh per jaar. Je hoort ze er ook niet meer over. Geen reclame spots. En het topic? Daar zijn ze met zn alle druk bezig hoe ze hem toch op overschot goed kunnen laten werken. Regeren is vooruit kijken. Mijn tip ook aan iedereen die daar nog twijfel heeft....... focus je op eigenverbruik en pak evt wat mee op de dayahead. Laat je niet een mooi zonnig marketing verhaal aanpraten over onbalansmarkt (algemeen bedoeld).
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
- Taro
- Niet online
Inderdaad, Zonneplan heeft er een verdienmodel omheen gebouwd waardoor ze ook alle kruimels moeten pakken, maar nu ook naar alternatieven moeten zoeken.Devke schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:49:
[...]
Ik denk dat Zendure ver weg moet blijven van de onbalansmarkt. Ik volg het topic daarover ook. Een jaar geleden viel iedereen over elkaar heen daar dit het ei van columbus wel was. "Slapend rijk worden". Een 2000 euro opbrengst van de batterij door handel op onbalansmarkt. Een wijs man vertelde mij ooit...... als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook.
Ik heb toen een hele excel spreadsheet gebouwd. Alle onduidelijkheden Zonneplan voorgelegd. De berekening klopte aldus Zonneplan. Dat was voor mij de reden precies om niet hiervoor te gaan. Wat vergeten werd door kopers is o.a wie betaald de omzettingsverliezen? Zonneplan dus niet. Dat gaat dan direct om een paar duizend kWh per jaar. Je hoort ze er ook niet meer over. Geen reclame spots. En het topic? Daar zijn ze met zn alle druk bezig hoe ze hem toch op overschot goed kunnen laten werken. Regeren is vooruit kijken. Mijn tip ook aan iedereen die daar nog twijfel heeft....... focus je op eigenverbruik en pak evt wat mee op de dayahead. Laat je niet een mooi zonnig marketing verhaal aanpraten over onbalansmarkt (algemeen bedoeld).
Maar het mooie is dat als iets een luxe ipv een must is, dat je de krenten uit de pap kunt pakken en niet overal bovenop hoeft te springen. Dus Zendure zou het kunnen ondersteunen en bijv. alleen de hoogste prijspieken meepakken. Maar persoonlijk zou ik er ook ver van wegblijven en die investering en ontwikkelcapaciteit op mooie andere dingen inzetten.
Hoe werkt dit dan straks in 2027 zonder salderen? Kun je dan uberhaupt nog gaan "handelen dynamisch/onbalansmarkt" of is dit alleen nog maar mogelijk bij windkracht 10 in de zomer om 13:00 en dat het daarna in één keer windstil is en de zon is weg?
Volgens mij is het dan alleen maar Dynamisch en als NOM gebruiken of puur NOM
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Ik denk dat mensen zich het te mooi laten voorspiegelen. Zonneplan is natuurlijk wel een bedrijf dat Marketing ontzettend goed beheerst. Ik ben ook een tevreden klant daar maar alleen voor stroom. Die hoge prijs pieken pakken is een kunst. Het heeft allemaal een voorspellend karakter maar daar zitten ze ook nog wel eens naast met als gevolg een negatieve trade. Ook daar probeerde Zonneplan iets op te bedenken. Afspraken met netbeheerders dat ze een vergoeding zouden krijgen als ze insprongen op onbalans. Of is dit van 2 walletjes snoepen of wil je een vergoedig voor iets wat je zelf veroorzaakt? Invoeden bijvoorbeeld gebeurde altijd met vol vermogen, nooit gefaseerd. Ik denk wat je zelf al aangeeft het budget binnen Zendure beter voor andere ontwikkelingen kan worden ingezet.Taro schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:52:
[...]
Inderdaad, Zonneplan heeft er een verdienmodel omheen gebouwd waardoor ze ook alle kruimels moeten pakken, maar nu ook naar alternatieven moeten zoeken.
Maar het mooie is dat als iets een luxe ipv een must is, dat je de krenten uit de pap kunt pakken en niet overal bovenop hoeft te springen. Dus Zendure zou het kunnen ondersteunen en bijv. alleen de hoogste prijspieken meepakken. Maar persoonlijk zou ik er ook ver van wegblijven en die investering en ontwikkelcapaciteit op mooie andere dingen inzetten.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Zoals het er nu uitziet wordt dat gewoon eigen opwek opvangen en is de batterij vol? Panelen uit of alleen woning voorzien van prik. Het is even de vraag wat ze met de tijdsgebonden nettarieven gaan doen. Al is stroomverkoop imo wel klaar. Echter het is NL, je weet nooit wat er nog uit de hoge hoed gaat komen.gielz schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:56:
Hoe werkt dit dan straks in 2027 zonder salderen? Kun je dan uberhaupt nog gaan "handelen dynamisch/onbalansmarkt" of is dit alleen nog maar mogelijk bij windkracht 10 in de zomer om 13:00 en dat het daarna in één keer windstil is en de zon is weg?
Zonder salderen heb je ook nog de mogelijkheid om je overschot zo duur mogelijk te verkopen. Dus ipv tegen nul/negatief midden op de dag voor 15-20 cent in de avondpiek. Mooie is dat je (ont)laadverlies dan eigenlijk niet meetelt omdat de prijs tijdens opladen nihil is.gielz schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:56:
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
@Taro als aanvulling dat in de app de mogelijkheid bestaat om via api ook andere merken PV installatie zichtbaar maken in de app en opwek en verbruikscijfers (vergelijkbaar met hoe je dit in HW kunt doen). voor de meeste merken van omvormers van de PV installatie zoals solaregde, sma ed bieden deze merken dit via een api ook gewoon aan.bilgy_no1 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 19:04:
[...]
Tof hoor!
Ik ben benieuwd of Zendure meer duidelijkheid kan geven over de duurzaamheid van de cellen die ze in hun producten verwerken: voldoen hun leveranciers aan best practices op gebied van duurzaamheid en goede behandeling van arbeiders.
Aan de technische kant ben ik vooral benieuwd of er meer focus kan komen op de app om deze veel gebruiksvriendelijker, overzichtelijker en nuttiger te maken... Bijvoorbeeld de instelling van dynamische tarieven wil je ook dynamisch maken. Dat moet zoiets zijn als:
doe een cycle als het prijsverschil >€0,10 is en laadt dan op in de goedkoopste x uren en ontlaadt in de duurste y uren. Pas het vermogen daarop aan.
Dynamische prijzen met een toggle om kwartierprijzen om te rekenen naar gemiddelde uurprijzen.
Dit soort instellingen niet 8 lagen diep doorklikken en terug opslaan na instellen.
Knop: Nu opladen en Nu ontladen
Dat soort veelgevraagde zaken. Zou goed zijn als die hele app een make-over krijgt...
en op mogelijke aanvulling van @bilgy_no1 niet alleen dat het verschil tussen laag en hoog op een dag in de dynamische prijs ook in % (verschil) van elkaar zou kunnen laten bepalen en daarop dan een actie op zetten.
qua tijdvakken als aanvulling van 7/24 ook een mogelijkheid om in het weekend een andere instelling te kunnen laten lopen t.o.v van de werkdagen. (Zat-Zo als blok of mogelijk zelfs Zat en Zo apart)
[ Voor 12% gewijzigd door Jan-tweak op 31-01-2026 11:00 ]
Helemaal eens. Zonneplan prijst de onbalans handel ook lang niet meer zo agressief aan, en dat zegt ook wat over de nu (nog) mogelijke opbrengsten.Devke schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 10:14:
[...]
Ik denk dat mensen zich het te mooi laten voorspiegelen. Zonneplan is natuurlijk wel een bedrijf dat Marketing ontzettend goed beheerst. Ik ben ook een tevreden klant daar maar alleen voor stroom. Die hoge prijs pieken pakken is een kunst. Het heeft allemaal een voorspellend karakter maar daar zitten ze ook nog wel eens naast met als gevolg een negatieve trade. Ook daar probeerde Zonneplan iets op te bedenken. Afspraken met netbeheerders dat ze een vergoeding zouden krijgen als ze insprongen op onbalans. Of is dit van 2 walletjes snoepen of wil je een vergoedig voor iets wat je zelf veroorzaakt? Invoeden bijvoorbeeld gebeurde altijd met vol vermogen, nooit gefaseerd. Ik denk wat je zelf al aangeeft het budget binnen Zendure beter voor andere ontwikkelingen kan worden ingezet.
De onbalans handel is volwassen aan het worden en gaat meer naar een bid systeem toe. Een jaar geleden sprong de onbalans handel nog van tekort naar overschot naar tekort (etc) door een gigantische bak accu's die niet de balans herstelden maar hem lieten doorslaan naar de andere kant. Dit is met publicatie vertragingen ondertussen onderdrukt.
De samenwerking van Zonneplan met netbeheerders is niet van twee walletjes eten. Daar gaat het om het opvangen van met congestie dus transport capaciteit ipv het opvangen van een landelijk electronen overschot/tekort.
Er is nog veel te doen in het Nederlandse electriciteitsnet. Zo moet ook opgevangen worden dat het volstrekt idioot is dat een centrale in de Eemshaven tegen dezelfde voorwaarden kan leveren aan de Groningse haven als aan DSM in Limburg.
Ik heb liever dat Zendure zijn energie steekt in het ontwikkelen van nog mooiere producten/apps dan in onbalans handel plugins. De enigen die daar echt beter van worden zijn de tussenpersonen die de facturatie moeten doen (Frank, Zonneplan etc) die flink en niet transparant! afromen maar ondertussen door het ontbreken van grote investeringen een zeer beperkt risico lopen.
volgens mij werkt het zo niet, je verliezen zijn tussen laden en ontladen redelijk gelijk verdeeld, uit gemak worden deze vaak op één hoop gegooit omdat verliezen gaan over hoeveelheden en niet over prijs.koboy schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 10:37:
[...]
Zonder salderen heb je ook nog de mogelijkheid om je overschot zo duur mogelijk te verkopen. Dus ipv tegen nul/negatief midden op de dag voor 15-20 cent in de avondpiek. Mooie is dat je (ont)laadverlies dan eigenlijk niet meetelt omdat de prijs tijdens opladen nihil is.
het klopt dat bij een laadprijs van nagenoeg nihil de prijs van het verlies ook nagenoeg nihil is, alleen bij het ontladen dus niet, als op dat moment de kWh prijs 30ct is (netto) en je 1 kWh verlies bij het ontladen hebt, is je verlies dus toch die 30ct.
Uiteraard heb je op detail niveau gelijk, maar het gaat allemaal ten koste van de opbrengst op het moment van opladen. Je kunt prakkiseren over het niet terugleveren van een kWh tegen 30 cent, maar het heeft je ook niets gekost (behalve wat slijtage van de accu).Jan-tweak schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 11:06:
[...]
volgens mij werkt het zo niet, je verliezen zijn tussen laden en ontladen redelijk gelijk verdeeld, uit gemak worden deze vaak op één hoop gegooit omdat verliezen gaan over hoeveelheden en niet over prijs.
het klopt dat bij een laadprijs van nagenoeg nihil de prijs van het verlies ook nagenoeg nihil is, alleen bij het ontladen dus niet, als op dat moment de kWh prijs 30ct is (netto) en je 1 kWh verlies bij het ontladen hebt, is je verlies dus toch die 30ct..
Ik pak het liever wat pragmatisch aan want anders kost het me veel te veel inspanning en tijd. Goed genoeg is goed genoeg, en ik hoef geen F35 waar een Gripen voldoende is voor een fractie van de prijs/inspanning.
Met de komst van megabatterijen op industriële basis, de kleine batterij bij steeds meer consumenten thuis en toekomstige zaken als bidirectionele EV’s zal de duck curve steeds platter worden.gielz schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:56:
Het zou me niet verbazen als contracten met vaste prijzen weer populair gaan worden.
Salderen is al jaren niet meer mogelijk in België als je een digitale meter hebt gekregen.
Ik heb eind vorig jaar beslist om een Zendure aan te schaffen en ben heel tevreden van het systeem, net zoals de rest van de familie. We zijn met 6 huishoudens die een Zendure Solarflow hebben.
Ik heb een paar dagen getest met verschillende instellingen en voor mij werkt automodus goed. Ik stel 's nachts wel regelmatig een laadblok in om op te laden.
Na de winter ga ik Zenki nogmaals proberen.
Het gemekker over de P1 meter van HW... ik begrijp dat het vervelend is dat het nog niet werkt, maar Zendure heeft een eigen P1 meter die werkt zoals het hoort. Via Shelly werkt het ook goed. Homewizard is een NL-bedrijf, het lijkt wel alsof de hele batterijenmarkt daar omheen moet draaien als ik facebookgroepen en tweakers hier lees.
Het zal vermoedelijk wel goedkomen met de P1 meter van HW, geef het nog wat tijd.
Ik heb eind vorig jaar beslist om een Zendure aan te schaffen en ben heel tevreden van het systeem, net zoals de rest van de familie. We zijn met 6 huishoudens die een Zendure Solarflow hebben.
Ik heb een paar dagen getest met verschillende instellingen en voor mij werkt automodus goed. Ik stel 's nachts wel regelmatig een laadblok in om op te laden.
Na de winter ga ik Zenki nogmaals proberen.
Het gemekker over de P1 meter van HW... ik begrijp dat het vervelend is dat het nog niet werkt, maar Zendure heeft een eigen P1 meter die werkt zoals het hoort. Via Shelly werkt het ook goed. Homewizard is een NL-bedrijf, het lijkt wel alsof de hele batterijenmarkt daar omheen moet draaien als ik facebookgroepen en tweakers hier lees.
Het zal vermoedelijk wel goedkomen met de P1 meter van HW, geef het nog wat tijd.
Deze week Zenki ingesteld omdat ik vanaf morgen overstap op dynamisch.
Wat mij opvalt is dat ik wel hoge en lage tarieven in kan stellen, maar dat Zenki geheel zijn eigen gang gaat.
Het lijkt er op dat hij gaat laden als de kwartierprijs daalt t.o.v. het vorige kwartier en nom draait als de kwartierprijs daalt t.o.v. het vorige kwartier.
Nu wordt bij mij nog per uur gerekend (Zonneplan) , dus erg opschieten doet dit ook niet.
Er is blijkbaar geen mogelijkheid om Zenki met uur prijzen te laten rekenen.
Nu heb ik 3 Hypers en 1 SF800Pro en ik heb AC laden en ontladen op 3000 kWh gezet.
Zenki verdeelt dit in 4 x 750 W en blijft die 750 W aanhouden ook al is een van de batterijen vol.
Zijn er mensen die in vergelijkbare situatie zitten en nog tips hebben voor andere instellingen?
Wat mij opvalt is dat ik wel hoge en lage tarieven in kan stellen, maar dat Zenki geheel zijn eigen gang gaat.
Het lijkt er op dat hij gaat laden als de kwartierprijs daalt t.o.v. het vorige kwartier en nom draait als de kwartierprijs daalt t.o.v. het vorige kwartier.
Nu wordt bij mij nog per uur gerekend (Zonneplan) , dus erg opschieten doet dit ook niet.
Nu heb ik 3 Hypers en 1 SF800Pro en ik heb AC laden en ontladen op 3000 kWh gezet.
Zenki verdeelt dit in 4 x 750 W en blijft die 750 W aanhouden ook al is een van de batterijen vol.
Zijn er mensen die in vergelijkbare situatie zitten en nog tips hebben voor andere instellingen?
tuurlijk, daar is ook niets mis mee, en als je het zo bekijkt, en je hebt gelijk zolang je maar de hele verlies gaat mee nemen, maakt het niet zo veel uit waar je dat plaatst.koboy schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 11:19:
[...]
Uiteraard heb je op detail niveau gelijk, maar het gaat allemaal ten koste van de opbrengst op het moment van opladen. Je kunt prakkiseren over het niet terugleveren van een kWh tegen 30 cent, maar het heeft je ook niets gekost (behalve wat slijtage van de accu).
Ik pak het liever wat pragmatisch aan want anders kost het me veel te veel inspanning en tijd. Goed genoeg is goed genoeg, en ik hoef geen F35 waar een Gripen voldoende is voor een fractie van de prijs/inspanning.
Deze doet het nog steeds
[ Voor 8% gewijzigd door Nikeo op 31-01-2026 13:09 ]
Ik gebruik zelf Zenki niet, maar heb ook het probleem dat zonneplan per uur berekend and Zendure per 15 min. Ik heb dan al eens een keer aangegeven bij Zendure of dat niet aangepast kon worden. Maar helaas niets meer over gehoordPolvo176 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:46:
Deze week Zenki ingesteld omdat ik vanaf morgen overstap op dynamisch.
Gr,
Rara wanneer ik een automtisering heb gestart om alleen maar slim op te laden overdag.Lief Adje schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:31:
Ik heb hier een 800 pro met 3 zonnepanelen, na een kleine maand staat de switchcount al op ca 3000 is dit schadelijk?
Ik gebruik HEMS met de slimme meter modus.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
Dank iedereen voor de kritische en interessante reacties over onbalans handel. Er zijn inderdaad veel mitsen en maren, maar ik denk dat er - ook na afschaffing van de salderingsregeling - een nut blijft voor deelname aan deze markt (en aan andere potentiële aanvullende markten, zoals de congestie markt). Dit ook met plug-in batterijen (heb nu zelf met twee Hypers en één SF800plus in totaal 3200 Watt vermogen, zit er aan te denken om nog één SF800plus erbij te kopen, dan zit ik op de 4000 W).
Ik ben het met iedereen eens dat het waarschijnlijk niet de beste keuze is als Zendure zelf als aggregator gaat functioneren, maar dat het beter is dit over te laten aan lokale, gespecialiseerde partijen (energie leverancier ligt het meest voor de hand). Mijn vraag aan Zendure zou dan dus meer zijn: willen jullie actief gaan samenwerken met lokale partijen om dit mogelijk te maken. Ik zou graag Zendure zien in het rijtje ondersteunde batterij merken van Slim Handelen van Frank Energie bijvoorbeeld (https://www.frankenergie.nl/nl/thuisbatterij). Ik weet niet precies wat daarvoor nodig is, volgens mij van de Zendure kant alleen het extern aanstuurbaar maken van de producten. Met Home Assistant kan dit al, maar dat is voor de minder tech begaafden onder ons toch net een brug te ver (of gewoon teveel werk).
Ik ben het met iedereen eens dat het waarschijnlijk niet de beste keuze is als Zendure zelf als aggregator gaat functioneren, maar dat het beter is dit over te laten aan lokale, gespecialiseerde partijen (energie leverancier ligt het meest voor de hand). Mijn vraag aan Zendure zou dan dus meer zijn: willen jullie actief gaan samenwerken met lokale partijen om dit mogelijk te maken. Ik zou graag Zendure zien in het rijtje ondersteunde batterij merken van Slim Handelen van Frank Energie bijvoorbeeld (https://www.frankenergie.nl/nl/thuisbatterij). Ik weet niet precies wat daarvoor nodig is, volgens mij van de Zendure kant alleen het extern aanstuurbaar maken van de producten. Met Home Assistant kan dit al, maar dat is voor de minder tech begaafden onder ons toch net een brug te ver (of gewoon teveel werk).
Wat gebruik jij dan wel?casper4253 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 14:02:
[...]
Ik gebruik zelf Zenki niet, maar heb ook het probleem dat zonneplan per uur berekend and Zendure per 15 min. Ik heb dan al eens een keer aangegeven bij Zendure of dat niet aangepast kon worden. Maar helaas niets meer over gehoord
Gr,
Ik vind het schakelen van Zenki op een paar tiende cent niet zinvol, de RTE verliezen zijn al veel groter.
Schakel gedrag Zenki:
[ Voor 28% gewijzigd door Polvo176 op 31-01-2026 15:40 ]
- Taro
- Niet online
Grote kans dat je met een dynamisch tarief nog prima wat terugkrijgt, meer dan 0 cent. Dus: Accu's vullen met je eigen panelen, bij accu's vol controle op dynamisch > 0 ct/kWh, True -> Terugleveren, False -> Export limit op 0.Devke schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 10:17:
[...]
Zoals het er nu uitziet wordt dat gewoon eigen opwek opvangen en is de batterij vol? Panelen uit of alleen woning voorzien van prik. Het is even de vraag wat ze met de tijdsgebonden nettarieven gaan doen. Al is stroomverkoop imo wel klaar. Echter het is NL, je weet nooit wat er nog uit de hoge hoed gaat komen.
- Taro
- Niet online
Ik weet dat je het niet wil horen, maar je kunt daar via de instellingen verder weinig aan bijschaven. De enige manier om dit goed en zelf op te lossen is met Homey of Home Assistant.Polvo176 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:46:
- Taro
- Niet online
Het is wel veel, maar komt denk ik ook door dit weer: Bewolkt, weinig opbrengst, dus veel flipperen tussen -, 0 en +. In de lente/zomer/herfst zal je vaker in de plus zitten en er dus veel minder relaisswitches zijn.Lief Adje schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:31:
Ik heb hier een 800 pro met 3 zonnepanelen, na een kleine maand staat de switchcount al op ca 3000 is dit schadelijk?
Ik gebruik HEMS met de slimme meter modus.
Gebruik zelf nu nog electricity pricemode. Maar helaas moet je dan wel dagelijks wel even bijstellen.Polvo176 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:39:
[...]
Wat gebruik jij dan wel?
Ik vind het schakelen van Zenki op een paar tiende cent niet zinvol, de RTE verliezen zijn al veel groter.
Schakel gedrag Zenki:
[Afbeelding]
Homey of Home Assistant is een betere oplossing en ben dat aan het onderzoeken en zal binnenkort dat gaan gebruiken.
@Lief Adje dit is de automatisering in HA die de Zendure alleen laat opladen overdag en het relaisschakelen tegengaat. Ik gebruik dit samen met de Gielz methode.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| alias: Zendure automatisch laden op zonlicht description: >- Zet Zendure op 'Alleen slim opladen' overdag en 'Nul op de meter' buiten daglicht triggers: - minutes: /5 trigger: time_pattern actions: - choose: - conditions: - condition: sun after: sunrise after_offset: "+00:30:00" before: sunset before_offset: "-00:30:00" - condition: template value_template: >- {{ states('input_select.zendure_2400_ac_modus_selecteren') != 'Alleen slim opladen' }} sequence: - target: entity_id: input_select.zendure_2400_ac_modus_selecteren data: option: Alleen slim opladen action: input_select.select_option - conditions: - condition: or conditions: - condition: sun after: sunset after_offset: "-00:30:00" - condition: sun before: sunrise before_offset: "+00:30:00" - condition: template value_template: >- {{ states('input_select.zendure_2400_ac_modus_selecteren') != 'Nul op de meter' }} sequence: - target: entity_id: input_select.zendure_2400_ac_modus_selecteren data: option: Nul op de meter action: input_select.select_option mode: single |
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
Niet dat ik het niet wil horen, maar ik ben niet nerd genoeg om dat voor elkaar te krijgen.Taro schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 16:06:
[...]
Ik weet dat je het niet wil horen, maar je kunt daar via de instellingen verder weinig aan bijschaven. De enige manier om dit goed en zelf op te lossen is met Homey of Home Assistant.
Verder heb ik het idee dat dit vooral ook voor de SF800 en AC2400 is en niet voor de Hyper.
Misschien moeten ze Zenki toch nog een beetje slimmer maken dat het met HA of Homey kan wedijveren.
@Taro wat ik graag van Zendure zou willen zien/vragen, is dat ze de (strategische) keuze maken om niet zozeer 'best in class' te worden (wat ze al zijn), maar dat ze ook echt het maximale uit hun product halen, door bestaande features naar een hoger plan te brengen.
Ik denk daarbij aan:
Ik denk daarbij aan:
- Volledige off-grid ondersteuning, zowel elektrisch, als qua aansturing (onafhankelijk van beschikbaarheid cloud).
- Uitschakelen van de omvormer in stand-by modus van HEMS, waardoor het verbruik liefst naar <1W kan.
- Verbeteren SoC tracking, door op het juiste punt te meten hoeveel energie er aan de accu's onttrokken wordt.
- NOM-buffer (in HEMS) instelbaar of afhankelijk van het seizoen, zodat je in de winter zo min mogelijk teruglevert, én in de zomer zo min mogelijk afneemt, van het net.
Slinke schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 17:20:
Hier 722 voor een extra batterij.
Dit is best wel een goeie prijs voor een Zendure AB3000X
edit. Misschien toch niet zo een goeie prijs, het is maar een lokkertje. Totaalbedrag
Incl. BTW, Bebat & Recupel €873,62
Is idd ex BTW
- Taro
- Niet online
Bedankt allemaal voor de feedback, staat genoteerd. De inschrijvingen zijn gesloten
Ik heb wel een vreemde ervaring met de Zendure app. Ik kan schijnbaar niet met multiple apparaten op 1 account? Log ik in op via mijn Iphone dan wordt ik afgelogd op m'n ipad en visa versa. Opnieuw aanmelden lukt dan wel, enkel maar met 1 apparaat. Is dit ook zo bij jullie?
- Taro
- Niet online
Correct, dat werkt zo. Je kunt bijv. de oudere devices zoals Hyper 2000 wel met een 2e account delen en bij de nieuwe devices kan je het HEMS huishouden met een 2e account delen (maar niet bedienen).Slinke schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 17:38:
Ik heb wel een vreemde ervaring met de Zendure app. Ik kan schijnbaar niet met multiple apparaten op 1 account? Log ik in op via mijn Iphone dan wordt ik afgelogd op m'n ipad en visa versa. Opnieuw aanmelden lukt dan wel, enkel maar met 1 apparaat. Is dit ook zo bij jullie?
Je zou dus een 2e account aan kunnen maken en ze daarmee telen ter inzicht.
[ Voor 23% gewijzigd door Taro op 31-01-2026 17:54 ]
wat doen jullie op deze dagen met de accu’s!
en dan bedoel ik geen tot weinig energie uit de zonnepanelen… En te weinig verschil in de kwh prijs om hierop te gaan opladen?
Hier staat de accu al een aantal dagen rond de 20% op alleen slim opladen via de gielz integratie…
ben benieuwd hoe jullie dit doen en deze periodes
en dan bedoel ik geen tot weinig energie uit de zonnepanelen… En te weinig verschil in de kwh prijs om hierop te gaan opladen?
Hier staat de accu al een aantal dagen rond de 20% op alleen slim opladen via de gielz integratie…
Mijn 2 Hypers worden aangestuurd door de Zendure Home Assistant Integration.
Op zich draait dit goed, echter ondervind ik één serieus probleem.
Op regelmatige basis loopt één van de Hypers vast (niet altijd dezelfde) en dan is het serieus prutsen om dit op te lossen. In de App lijkt het alsof de netwerkverbinding met de hyper is verbroken.
Meestal kan ik het oplossen door de vastgelopen Hyper volledig spanningsloos te zetten. Dus zowel de netstekker eruit als de Hyper verwijderen van de batterijen voor een bepaalde duur, soms 1h, soms langer.
Is dit herkenbaar en is hiervoor een oplossing? Ik vermoed dat het toch iets te maken heeft met de HA integratie. Voor HA, werd gebruikt gemaakt van HEMS en heb ik dit probleem niet ondervonden, voor zover ik mij kan herinneren.
Op regelmatige basis loopt één van de Hypers vast (niet altijd dezelfde) en dan is het serieus prutsen om dit op te lossen. In de App lijkt het alsof de netwerkverbinding met de hyper is verbroken.
Meestal kan ik het oplossen door de vastgelopen Hyper volledig spanningsloos te zetten. Dus zowel de netstekker eruit als de Hyper verwijderen van de batterijen voor een bepaalde duur, soms 1h, soms langer.
Is dit herkenbaar en is hiervoor een oplossing? Ik vermoed dat het toch iets te maken heeft met de HA integratie. Voor HA, werd gebruikt gemaakt van HEMS en heb ik dit probleem niet ondervonden, voor zover ik mij kan herinneren.
Klopt had ik vroeger ook toen ik de hypers had, zonder HA heb je daar geen probleem mee.mmarchan schreef op zondag 1 februari 2026 @ 00:34:
Mijn 2 Hypers worden aangestuurd door de Zendure Home Assistant Integration.
Oplossing die ik toen had was een automation in HA die keek of er een bepaalde sensor in HA niet meer veranderde voor 5 min, weet niet meer welke, stond in de lijst van de hyper intregatie.
Als dit het geval was deed ik een action op mijn orbij via HA, verbinding verbieden voor X tijd op de hypers.
en daarna weer aan zetten.
Kort door de bocht. Niets. Wat je schrijft de spread is bedroevend en de opwek is gewoon direct verbruik. Het weer is ook wel erg grijs al een lange tijd. Gelukkig zijn we weer over het kantelpunt heen en moeten de opgewekte kWh's deze maand weer meer zijn dan vorige maand.lars1986 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:16:
De mijne stond gewoon uit in januari. Af en toe aan gezet om mee te expermimenteren en tot 100% opladen. Maar ik besef goed dat ik daar geen winst mee pak.lars1986 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:16:
Nu het goede nieuws .... we zijn inmiddels februari. Nog een paar weekjes geduld en de zon is er weer.
Uit het antwoord van Zendure op mijn vraag begrijp ik dat het laden via DC zonnepanelen ook stopt wanneer de spanning van het net uitvalt. Dus in geval van stroomstoring kan je de noodstroom aansluiting gebruiken totdat de batterij leeg is en dan niet meer. Komt dat overeen met jullie ervaring?
Wel teleurstellend. Waarom niet gewoon doorladen tot vol, zoals een willekeurige camper/camping installatie doet?
Wel teleurstellend. Waarom niet gewoon doorladen tot vol, zoals een willekeurige camper/camping installatie doet?
De hyper2000 doet dat wel, zonnepanelen laden gewoon de accu's op wanneer er geen stroom op het net is. Getest toen ik hier vorigjaar de meterkast aan het vervangen was.WillemD61 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:08:
Uit het antwoord van Zendure op mijn vraag begrijp ik dat het laden via DC zonnepanelen ook stopt wanneer de spanning van het net uitvalt. Dus in geval van stroomstoring kan je de noodstroom aansluiting gebruiken totdat de batterij leeg is en dan niet meer. Komt dat overeen met jullie ervaring?
Hier alleen de stand "Alleen slim opladen". Dan pak ik iig alle zon op wat niet de WP in gaat en lever ik niets terug. Dit zal ergens deze maand wel weer naar "Nul op de meter" gaan t/m Oktober. En daarna weer van November t/m mid Februari "Alleen slim opladen".lars1986 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:16:
Heb geen dynamisch contract.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
idem, maar dat had ik eigenlijk ook al volledig mee ingecalculeerd, met een dynamisch contract gaat dat mogelijk wel anders worden, maar eigenlijk zou Zendure om dat helemaal goed willen doen nog een paar opties mbt de verschillen tussen laag en hoog moeten bijvoegen.Slinke schreef op zondag 1 februari 2026 @ 09:46:
[...]
De mijne stond gewoon uit in januari. Af en toe aan gezet om mee te expermimenteren en tot 100% opladen. Maar ik besef goed dat ik daar geen winst mee pak.
Nu het goede nieuws .... we zijn inmiddels februari. Nog een paar weekjes geduld en de zon is er weer.![]()
[Afbeelding]
nu met "Alleen slim opladen" gaat het helaas met mijn PV niet lukken, die heeft nu gewoon nauwelijks iets over, infeite wordt 99% nu direct door het huis opgebruikt.
maar ben echt benieuwd naar de praktijk ipv de theorie.
[ Voor 8% gewijzigd door Jan-tweak op 01-02-2026 12:12 ]
Bij mij staat de Zendure in "Automodus".
Voor zover ik het begrijp is dit een combinatie van NOM en laden bij lage (dynamische) tarieven.
Dat betekent in deze tijd dat de accu vooral niets aan doen is.
Nagenoeg alle opwek verdwijnt in het huis. In januari een paar dagen gehad dat de zon wel voldoende scheen.
Al met al heeft batterij wel wat gedaan.
Vorig jaar Januari had ik 50 kWh teruggeleverd (zonder batterij). Nu met batterij is het 4 kWh.
Voor zover ik het begrijp is dit een combinatie van NOM en laden bij lage (dynamische) tarieven.
Dat betekent in deze tijd dat de accu vooral niets aan doen is.
Nagenoeg alle opwek verdwijnt in het huis. In januari een paar dagen gehad dat de zon wel voldoende scheen.
Al met al heeft batterij wel wat gedaan.
Vorig jaar Januari had ik 50 kWh teruggeleverd (zonder batterij). Nu met batterij is het 4 kWh.
Ik probeer mijn SF800Plus uit zetten. In de handleiding staat dat ik de power knop 6 seconden in moet drukken. Als ik dat gedaan heb en daarna de knop los laten, begint het power icoontjes op het display rood te knipperen. Volgens de handleiding betekent dit dat het systeem een fout heeft geconstateerd. Wat moet ik doen om de batterij uit te krijgen? Ik wil namelijk een HW Energy stekker er tussen zetten.
@meesje gewoon de stekker eruit trekken, wanneer er een stroomstoring is, valt de stroom ook weg?
Zojuist gedaan. Stekker er uit. HW Energy socket geïnstalleerd (schakelslot er op en statuslampje wat minder fel). En daarna stekker er weer in.ZuinigeRijder schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:48:
@meesje gewoon de stekker eruit trekken, wanneer er een stroomstoring is, valt de stroom ook weg?
Bijzonder. Ik ben benieuwd wat als je deze echt uit wil zetten voor een winterslaap? Je wil deze dan toch met bv 60% weg kunnen zetten? Met deze capaciteit kreeg ik ‘m overigens netjes aangeleverd.Athome schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:48:
Ik zie hetzelfde gedrag bij mijn 2400AC. Dus het echt uitschakelen is mij ook een raadsel.
In het verlengde hiervan, geloof net dat ik er al iets over gezien heb, maar als er accu's AB3000* verkocht en geplaatst worden (voor Zendure 2400AC) die van een net iets ander type zijn dan de accu die ik er nu 'onder' heb zitten, gaat dat problemen leveren (dus verschillende versies van accu aan dezelfde omvormer) ?Slinke schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 17:20:
Hier 722 voor een extra batterij.
Dit is best wel een goeie prijs voor een Zendure AB3000X
edit. Misschien toch niet zo een goeie prijs, het is maar een lokkertje. Totaalbedrag
Incl. BTW, Bebat & Recupel €873,62
One cookie a day keeps the doctor away !
ik meen dat je de knop zo'n 20 of 30 seconden moet vasthouden tot je ziet dat ie helemaal uit is. Heb dat vorige maand nog een keer gedaan.meesje schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:34:
Ik probeer mijn SF800Plus uit zetten. In de handleiding staat dat ik de power knop 6 seconden in moet drukken. Als ik dat gedaan heb en daarna de knop los laten, begint het power icoontjes op het display rood te knipperen. Volgens de handleiding betekent dit dat het systeem een fout heeft geconstateerd. Wat moet ik doen om de batterij uit te krijgen? Ik wil namelijk een HW Energy stekker er tussen zetten.
In de handleiding staat 6 seconden. Misschien inderdaad langer. Kan iemand anders dat bevestigen?ppaulv schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:09:
[...]
ik meen dat je de knop zo'n 20 of 30 seconden moet vasthouden tot je ziet dat ie helemaal uit is. Heb dat vorige maand nog een keer gedaan.
Het duurt 6 seconden, vaak gevolgd door een piep, en dan duurt het nog even voordat hij echt uit is. Dus even geduld!meesje schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:11:
[...]
In de handleiding staat 6 seconden. Misschien inderdaad langer. Kan iemand anders dat bevestigen?
[ Voor 9% gewijzigd door Mediacj op 01-02-2026 13:28 ]
Ik hoor geen piep. Na 6 seconden gaat het power lampje rood knipperen en wat later staat alles op groen op het display. Ik zou het toch wel fijn vinden als ik de batterij echt uit kan krijgen. Nu doet ie bij mij niks want geen werking met de HW P1 meter. Volgende week ga ik de Zendure P1 meter aansluiten en HW Splitter. Daarvoor heb ik een verlengdoos nodig.Mediacj schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:28:
[...]
Het duurt 6 seconden, vaak gevolgd door een piep, en dan duurt het nog even voordat hij echt uit is. Dus even geduld!
Lijkt me zinloos om hem uit te zetten.
Ook in de winter schijnt de Zon af en toe en het rendement van Zonnepanelen is bij koud weer ook nog eens hoger.
Lijk me niet zinvol die winterzon zomaar weg te gooien.
Ook in de winter schijnt de Zon af en toe en het rendement van Zonnepanelen is bij koud weer ook nog eens hoger.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
in mijn situatie (saldering, vaste tarieven) is nu gebruiken zinloos / kost alleen maar geld. Zodra ik tevreden ben over de aansturen (de Gielz automatisering) gaat ie uit tot 1 januari omdat dan de saldering verdwijnt.Ben(V) schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:41:
Zodra het lampje rood knippert de stekker eruit halen.meesje schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:34:
[...]
Ik hoor geen piep. Na 6 seconden gaat het power lampje rood knipperen en wat later staat alles op groen op het display. Ik zou het toch wel fijn vinden als ik de batterij echt uit kan krijgen. Nu doet ie bij mij niks want geen werking met de HW P1 meter. Volgende week ga ik de Zendure P1 meter aansluiten en HW Splitter. Daarvoor heb ik een verlengdoos nodig.
@ppaulv
Snap het nog steeds niet.
Zelf verbruiken bespaart je altijd geld, uitzetten kost alleen maar geld (afschrijving).
Juist nu er nog gesaldeerd wordt is alles wat je opwekt rendabel, pas als de saldering weg is kan dat veranderen.
Zelf verbruiken bespaart je altijd geld, uitzetten kost alleen maar geld (afschrijving).
Juist nu er nog gesaldeerd wordt is alles wat je opwekt rendabel, pas als de saldering weg is kan dat veranderen.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Dat was in mijn geval de oplossing. Het display ging nu uit. Wel bijzonder. Het klinkt nog steeds niet dat het nu 100% goed gaat. Zie mijn eerdere filmpje en daarnaast betekent rood dat er iets mis is.Mediacj schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:50:
[...]
Zodra het lampje rood knippert de stekker eruit halen.
Dat was ook niet mijn vraag. Ik wilde de batterij netjes uit zetten om de HW Energy stekker toe te voegen. Daarnaast zou ik bij eventueel transport het ook wel fijn vinden dat ie uit kan.Ben(V) schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:41:
Je schreef dat je hem wilde uitzetten voor de winterslaap.
Dat leek me zinloos.
Dat leek me zinloos.
Ik heb ook 2 Hypers een tijd uit gehad, zelfs helemaal van de batterijen afgehaald.Ben(V) schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:41:
De stand-by verliezen trokken de batterij leeg terwijl ze niet opgeladen werden.
De winterzon gaat direct in de warmtepomp, dus wordt er niks weggegooid.
De 3e Hyper en een SF800P zitten direct op zonnepanelen en worden dan wel opgeladen, maar na een paar % ook weer ontladen.
De BMS raakte hiervan in de stres en wist niet meer wat de SOC was.
Dit alles onder de slimme mode met een vast contract.
Nu ik op een Dynamisch contract zit is het ook van belang om naar de prijzen te kijken, maar wat ik tot nu gezien heb voldoen de Auto mode en Zenki ook niet.
HA is mij te ingewikkeld en heeft ook issues met Hypers.
Heb zelf geen Hypers of SF800 maar een AC2400 en gebruik NOM.
Wat ik hier zie is dat in de winter op zonnige dagen de batterij behoorlijk wordt bijgeladen en er meer zonnestroom is dan dat de warmtepomp verbruikt
Die capaciteit wordt dan weer in de nacht of als er geen zon is weer verbruikt.
Lijkt me toch zonde omdat gewoon weg te gooien.
Overigens gebruik ik wel HA, daarmee kun je alles zelf regelen en voorkomen dat de BMS in de stress raakt al heb ik dat zelf nog nooit mee gemaakt.
Wat ik hier zie is dat in de winter op zonnige dagen de batterij behoorlijk wordt bijgeladen en er meer zonnestroom is dan dat de warmtepomp verbruikt
Die capaciteit wordt dan weer in de nacht of als er geen zon is weer verbruikt.
Lijkt me toch zonde omdat gewoon weg te gooien.
Overigens gebruik ik wel HA, daarmee kun je alles zelf regelen en voorkomen dat de BMS in de stress raakt al heb ik dat zelf nog nooit mee gemaakt.
Eh, nee.Ben(V) schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:56:
@ppaulv
Ik produceer per jaar minder dan ik verbruik. Dus vanwege salderen maakt het voor mij geen verschil of ik zelf verbruik of teruglever aan het net.
En als ik energie eerst in de accu stop om die er later weer uit te halen, raak ik zo'n 15% aan omzettingsverlies kwijt. Het gebruik van m'n accu kost me nu dus 15%. Da's niet handig om te doen, dus.
Los daarvan slijt de machine denk ik minder als ie uit staat, in vergelijking tot aan hebben staan (verbruikt zelf als systeem ook energie) . En als je dan ook nog frequent gaat opladen/ontladen slijt dat ook allemaal (een beetje). Dus uitzetten tot 1 januari is de beste strategie imho. Los van 1x per kwartaal even aanzetten en kijken of alles ok is.
Even uitgaan van ac-koppeling van de accu en een totale RTE van 80%:ppaulv schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:21:
[...]
Eh, nee.
Ik produceer per jaar minder dan ik verbruik. Dus vanwege salderen maakt het voor mij geen verschil of ik zelf verbruik of teruglever aan het net.
En als ik energie eerst in de accu stop om die er later weer uit te halen, raak ik zo'n 15% aan omzettingsverlies kwijt. Het gebruik van m'n accu kost me nu dus 15%. Da's niet handig om te doen, dus.
Los daarvan slijt de machine denk ik minder als ie uit staat, in vergelijking tot aan hebben staan (verbruikt zelf als systeem ook energie) . En als je dan ook nog frequent gaat opladen/ontladen slijt dat ook allemaal (een beetje). Dus uitzetten tot 1 januari is de beste strategie imho. Los van 1x per kwartaal even aanzetten en kijken of alles ok is.
Van een opgeslagen kWh krijg je dus 80% terug.
Van een gesaldeerde kWh krijg je door de terugleverboete tussen de 50 en 60% terug....
Als de zon schijnt dus lekker overdag opladen en in de nacht verbruiken.....
Edit: die 200 extra cycles die je dan dit jaar maakt zie je op de totale levensduur zo goed als niet terug. Daarnaast gaat een niet gebruikte accu ook achteruit.
[ Voor 6% gewijzigd door koboy op 01-02-2026 14:36 ]
@ppaulv
Geloof dat jij salderen niet begrijpt.
Als je nu terugleverd wordt dat van je verbruik afgetrokken en betaal je netto minder maar je betaalt wel de teruglever kosten aan je energiebedrijf.
Dus opslaan en verbruiken is rendabeler dan uitzetten.
Die kosten bespaar je als je vanuit je batterij kunt verbruiken en 15% omzetverlies is wel een heel hoge inschatting.
Ik meet hier een efficiëntie van 90 tot 95%.
Maar pas als de saldering stopt krijg je bijna niets meer terug voor wat je terugleverd, maar nu dus wel.
Geloof dat jij salderen niet begrijpt.
Als je nu terugleverd wordt dat van je verbruik afgetrokken en betaal je netto minder maar je betaalt wel de teruglever kosten aan je energiebedrijf.
Dus opslaan en verbruiken is rendabeler dan uitzetten.
Die kosten bespaar je als je vanuit je batterij kunt verbruiken en 15% omzetverlies is wel een heel hoge inschatting.
Ik meet hier een efficiëntie van 90 tot 95%.
Maar pas als de saldering stopt krijg je bijna niets meer terug voor wat je terugleverd, maar nu dus wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Ben(V) op 01-02-2026 14:37 ]
@Ben(V) , @koboy misschien begrijp ik het al vele jaren niet, maar volgens mij ..... wordt aan het einde van mijn contractduur het totaal aan teruggeleverde kWh's afgetrokken van de door mij uit het net gebruikte kWh's en wat er dan overblijft moet ik betalen. Niks terugleverboete. Die krijg je pas als je méér teruglevert (per jaar) dan dat je verbruikt hebt.
Correct me if I'm wrong .... maar mijn jaarafrekeningen liegen volgens mij niet. Of ik heb het idd nooit goed begrepen.
Correct me if I'm wrong .... maar mijn jaarafrekeningen liegen volgens mij niet. Of ik heb het idd nooit goed begrepen.
[ Voor 4% gewijzigd door ppaulv op 01-02-2026 15:09 ]
Het kan zijn dat ik het fout heb, maar dit zijn de cijfers:
:strip_exif()/f/image/boSwKC1zfb2P3vq1ErCyCCid.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik ben zeker geen expert op dit gebied dus als ik dit fout lees hoor ik dat heel graag!
:strip_exif()/f/image/boSwKC1zfb2P3vq1ErCyCCid.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik ben zeker geen expert op dit gebied dus als ik dit fout lees hoor ik dat heel graag!
[ Voor 17% gewijzigd door ppaulv op 01-02-2026 15:17 ]
Terugleverboete betaal je over elke kWh die door de meter terug gaat.ppaulv schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:08:
@Ben(V) , @koboy misschien begrijp ik het al vele jaren niet, maar volgens mij ..... wordt aan het einde van mijn contractduur het totaal aan teruggeleverde kWh's afgetrokken van de door mij uit het net gebruikte kWh's en wat er dan overblijft moet ik betalen. Niks terugleverboete. Die krijg je pas als je méér teruglevert (per jaar) dan dat je verbruikt hebt.
Maar zo te zien heb je of een modelcontract van vorig jaar, of een heel oud langjarig contract van voor de terugleverboetes.
Ik zie op jouw factuur deze post in elk geval niet terug.
dat zou vreemd zijn, mn omdat je zelf geen keuze hebt welke van de twee typen je krijgt.ppaulv schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:07:
[...]
In het verlengde hiervan, geloof net dat ik er al iets over gezien heb, maar als er accu's AB3000* verkocht en geplaatst worden (voor Zendure 2400AC) die van een net iets ander type zijn dan de accu die ik er nu 'onder' heb zitten, gaat dat problemen leveren (dus verschillende versies van accu aan dezelfde omvormer) ?
@koboy dit is een 1-jarig contract van afgelopen 1 juli. Dus niet zo heel oud.
En terugleverboetes zou ik alleen krijgen als ik méér teruglever dan gebruik. Per periode. En dat is in dit geval 1 jaar. Per maand, of na 1 januari, per seconde, wordt dat een heel ander verhaal ...
En terugleverboetes zou ik alleen krijgen als ik méér teruglever dan gebruik. Per periode. En dat is in dit geval 1 jaar. Per maand, of na 1 januari, per seconde, wordt dat een heel ander verhaal ...
Vertel me eens welke energie leverancier dat is, want ik weet niet beter dat elke leverancier kosten in rekening brengt van elke KWh die je terug levert ongeacht van wat je afneemt.
Anders kunnen ze dat niet tegenover de ACM verantwoorden, want hun verhaal is terugleveren kost hun geld dus mogen ze dat verhalen op de klanten.
Daarom zei ik ook dat je beter op kunt slaan en verbruiken dan terug leveren.
Ik zou nog eens goed naar je afschrift kijken want wat je daar laat zien is je eigen spreadsheet vermoed ik.
Anders kunnen ze dat niet tegenover de ACM verantwoorden, want hun verhaal is terugleveren kost hun geld dus mogen ze dat verhalen op de klanten.
Daarom zei ik ook dat je beter op kunt slaan en verbruiken dan terug leveren.
Ik zou nog eens goed naar je afschrift kijken want wat je daar laat zien is je eigen spreadsheet vermoed ik.
Denk ook dat er wat verder onderaan de afrekening het volgende zou kunnen staanppaulv schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:08:
Vaste kosten stroom Teruglevering Schaal Kosten
Vaste terugleverkosten - schaal 14 3.729 kWh 3.500 - 4.000 kWh € 381,00
Staat uiteraard altijd ergens tussenin zoddat je het misschien wel over het hoofd zou kunnen zien
Dan heeft iemand je heel verstandig naar een modelcontract gestuurd, die nog geen terugleverboete/kosten kon bevatten omdat de door de overheid opgestelde template die post niet bevatte.ppaulv schreef op zondag 1 februari 2026 @ 16:48:
@koboy dit is een 1-jarig contract van afgelopen 1 juli. Dus niet zo heel oud.
Vrijwel alle "reguliere" contracten die je 1,5 jaar geleden kon afsluiten bevatten op 1 of andere manier een terugleverboete, dat kan zijn per kWh of via staffels.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de maandelijkse kosten van de energieleverancier (ontbreekt in dit overzicht). Dit is normaal gesproken rond de 8 euro per maand, maar rond de tijd van jouw afsluiten (april/mei '24) kan het zijn geweest dat er nog een enkel contract verkrijgbaar was met alleen een fos hogere maandelijkse kosten i.c.m. een wat hoger kWh tarief. Greenchoice was volgens mij 1 van de laatsten hierin.
Maar terugleverkosten/boete staat los van salderen. Er wordt eerst gesaldeerd, en daarna komen de terugleverkosten er nog eens als aparte post overheen. Voor het deel teruglevering dat buiten het salderen valt kan het dat je hierdoor gaat betalen bijvoorbeeld als de terugleververgoeding 10 cent is een de terugleverkosten 12 cent.
Niet veel:lars1986 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:16:
10 kWh Opladen tegen €0,25 = €2,50.
9 kWh terugleveren tegen €0,30 = €2,70.
Ik heb de batterij wel opgeladen toen het laatst net iets onde €0,25 kwam. Toch een beetje nood stroom mocht het uitvallen. Zou zuur zijn als dat gebeurt en de batterij staat op 10%...
@koboy klopt dat er eerst gesaldeerd wordt en daarna beboet (of niet).
Dit is overigens een contract van Greenchoice van afgelopen juli, dus 2025. En ik heb gewoon m'n lopende contract voortgezet met de opties (2) die ze me gaven.
Dit is overigens een contract van Greenchoice van afgelopen juli, dus 2025. En ik heb gewoon m'n lopende contract voortgezet met de opties (2) die ze me gaven.
Ik laad en ontlaad nog steeds als de spread groter is dan 5 cent (dynamisch tarief). Bij een gemiddelde prijs van €0,25 is het al lonend vanaf een spread van 3 cent (rekening houdend met een omzetverlies van 10%). Daarbij spelen de volgende overwegingen ook een rol:lars1986 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:16:
- de batterijen staan bij mij in de huiskamer, dus de omzetverliezen helpen die kamer te verwarmen (het zijn dus niet echt verliezen, meer een ongebruikelijke manier van verwarmen)
- ik verbruik wel cycles (1, soms 2 per dag) van mijn levensduur, maar zoals hierboven terecht werd opgemerkt: tijd is waarschijnlijk een belangrijkere reden voor de degradatie van je accu's dan het gebruik ervan (bij één, maximaal twee cycles per dag)
- ik pomp relatief groene stroom (goedkope uren) naar relatief grijze uren (dure stroom), wat goed is voor het milieu (eigen verbruik is hierdoor groener op dure uren en op het net is er een gascentrale die iets minder gauw bijgeschakelt hoeft te worden). Dit is een belangrijke reden voor mij om de batterijen te hebben en te gebruiken (de investering heb ik er pas over 10 jaar uit waarschijnlijk, dus voor het geld hoef je het niet te doen).
- het houdt mij van de straat :-)
De opbrengsten zijn laag inderdaad de laatste tijd, maar soms zijn er toch wel aardige spreads nog, zeker als het gaat waaien.
excuus... verwijderd ... vanwege off-topic
[ Voor 95% gewijzigd door WillemD61 op 01-02-2026 22:30 ]
zendure plug and play thuis accu topic, niet het discussieer over je energiecontract topic
Wise enough to play the fool
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.