We hebben de review van de nieuwe hybride SolarFlow 2400 Pro ook afgerond. En het zal niemand verbazen, maar de conclusies komen bijna 1 op 1 overeen met de 2400 AC:

- Dus een zeer goed werkende NOM (met P1 Zendure zelfs nog beter dan met Shelly CT klemmen).

- Identieke goede RTE van 88% (bij 800 W laden en ontladen)

- Prijs is bij grote configuraties één van de goedkoopste in de markt voor hybride batterijen met veel vermogen (bij 16,8 kWh €289 per kWh). Bijna identiek qua kWh prijs met de Marstek D in maximale configuratie.

Specifiek voor de pro:

Zoals al eerder aangegeven is maximale laadvermogen ca. 2400W. Dus als je direct aangesloten zonnepanelen 500 leveren dan kun je nog maximaal 1900 W laden via AC net.

Ook hebben we wederom getest met micro-omvormer in combinatie met ac laden. Hier komt zelfde beeld naar voren. Dus als je 2400W ac laadt en je micro-omvormers die op noodstroom stopcontact zitten leveren ook stroom dan gaat die stroom naar het net (als je bypass aan hebt staan in de app).

Al met al een zeer mooie en vooral ook veilige (met Zenguard, dubbele BMS, overdrukventiel enz) hybride stekkerbatterij voor mensen die er direct zonnepanelen op aan willen sluiten (nu of in toekomst). Enige nadeel wat we nog zien is dat de P1 van HW niet bij iedereen al goed functioneert, maar dat zullen ze de komende tijd nog wel oplossen.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-02 18:12
Pakhaas schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:03:
@gigi64 Klopt. Een vriend zit daar wekelijks voor werk. Daar kon ik het geen sturen en hij neemt het in 1 of 2 ritten mee naar NL.
De vriendin van mijn zoon woont in Dusseldorf
Waar kan ik ze goedkoop bestellen
Kan ik dat vanuit NL of via haar?

BvD

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21-02 22:39
ice-T106 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:16:
Als ik het goed begrijp dat is die "3200 Watt off grid vermogen" heel handig als je bijvoorbeeld op zolder al wasmachine of droger groepen hebt. Dan prik je de ac2400+ daar gewoon tussen. Deze mogen dan lekker op 2400W ontladen want goede eigen groep. En de wasmachine en droger draaien prima door op de backup output als de grid actief is. Als de stroom er een keer uitvalt zou ik ze wel even uithalen. Zowel om de backup stroom voor andere doeleinden te gebruiken en om niet over de 2400W te gaan.
Of heb ik het nu helemaal mis?
Ah, ja, dat is use case die me wél valide lijkt (ook in Nederland), maar waar ik zelf nog niet aan had gedacht. Op die manier kan je de batterij op zijn eigen groep zetten, zonder dat je daarvoor iets in de meterkast hoeft te doen.

Puntje van aandacht is wel dat dicht bij de wasmachine (die je dus in de off-grid poort van de Zendure stopt) niet per se de meest geschikte plek is voor een thuisbatterij...

Edit: de meeste wasmachines van tegenwoordig lijken wel onder de 2400W te blijven. Met een droger erbij kan je eroverheen gaan, maar dan zat je al in een grijs gebied qua 'voorschriften' (als je die samen op een groep hebt), én moet je een stekkerblok aan de off-grid-poort hangen. En voor een oven is 3200W juist weer te weinig (en de keuken is over het algemeen óók geen geschikte locatie voor een thuisbatterij).

[ Voor 16% gewijzigd door a2aan op 19-02-2026 16:41 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30
mrme12345 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:59:
Zoals al eerder aangegeven is maximale laadvermogen ca. 2400W. Dus als je direct aangesloten zonnepanelen 500 leveren dan kun je nog maximaal 1900 W laden via AC net.
Dank hiervoor!

• a2aan
Mediacj schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:57:
Ja zo gaat het precies als je bypass hebt aanstaan.
Dus 2400W opladen + 2400W grid export = de 4800W PV-doorvoer van het marketingplaatje.

Maar wat nou als de batterijen vol zijn? Wat is dan zijn maximum bypassvermogen, als er daadwerkelijk 1800W+3000W PV-opwek is? En hoe wordt dat verdeeld tussen de off-grid stroom en de MPPT-stroom?

Met de MPPT's is de Zendure denk ik meer zelf in control over de (precieze) hoeveelheid vermogen die het binnenlaat. Dus laat zou 'ie dan de volledige 1800W van de off-grid-poort doorlaten, aangevuld met een nog onbekende hoeveelheid van de MPPT's? Zou het totaal uitkomen op 2400W, 3000W, 3200W of 3600W? Iemand een gokje?

Ben benieuwd of @mrme12345 of @Taro dit ooit nog eens kunnen testen.

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:17
a2aan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:05:
[...]

Dus 2400W opladen + 2400W grid export = de 4800W PV-doorvoer van het marketingplaatje.

Maar wat nou als de batterijen vol zijn? Wat is dan zijn maximum bypassvermogen, als er daadwerkelijk 1800W+3000W PV-opwek is? En hoe wordt dat verdeeld tussen de off-grid stroom en de MPPT-stroom?

Met de MPPT's is de Zendure denk ik meer zelf in control over de (precieze) hoeveelheid vermogen die het binnenlaat. Dus laat zou 'ie dan de volledige 1800W van de off-grid-poort doorlaten, aangevuld met een nog onbekende hoeveelheid van de MPPT's? Zou het totaal uitkomen op 2400W, 3000W, 3200W of 3600W? Iemand een gokje?

Ben benieuwd of @mrme12345 of @Taro dit ooit nog eens kunnen testen.
Max 2400; is de maximale uitvoer van de SF2400**

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

DrNickB schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:08:
[...]

Max 2400; is de maximale uitvoer van de SF2400**
Klopt dat heeft het testen al uitgewezen. Dus wat je ook doet, meer dan 2400W gaat niet in batterij en meer dan 2400W gaat niet terug naar het net. Dus max is 4800W (conform plaatje Zendure, maar dan wel 2400W naar batterij en 2400W naar net)

• a2aan
mrme12345 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:13:
[...]

Klopt dat heeft het testen al uitgewezen. Dus wat je ook doet, meer dan 2400W gaat niet in batterij en meer dan 2400W gaat niet terug naar het net. Dus max is 4800W (conform plaatje Zendure, maar dan wel 2400W naar batterij en 2400W naar net)
Dan denk dat bij 1800W + 3000W 'aanbod', en volle batterijen, dat de MPPT's zullen afschalen naar 600W?

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:56
a2aan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:36:
[...]

Ah, ja, dat is use case die me wél valide lijkt (ook in Nederland), maar waar ik zelf nog niet aan had gedacht. Op die manier kan je de batterij op zijn eigen groep zetten, zonder dat je daarvoor iets in de meterkast hoeft te doen.

Puntje van aandacht is wel dat dicht bij de wasmachine (die je dus in de off-grid poort van de Zendure stopt) niet per se de meest geschikte plek is voor een thuisbatterij...

Edit: de meeste wasmachines van tegenwoordig lijken wel onder de 2400W te blijven. Met een droger erbij kan je eroverheen gaan, maar dan zat je al in een grijs gebied qua 'voorschriften' (als je die samen op een groep hebt), én moet je een stekkerblok aan de off-grid-poort hangen. En voor een oven is 3200W juist weer te weinig (en de keuken is over het algemeen óók geen geschikte locatie voor een thuisbatterij).
In ons geval de technische ruimte op zolder waar ik niet zo makkelijk nog meer kabels kan trekken.
En die extra marge boven de 2400W is voor een wasmachine nog wel fijn denk ik? Piek vermogen van warmtepomp droger is zoveel lager dat die eventueel ook nog wel bij de een wasmachine kan.
Maar met de AC2400+ heb je nu voor veel apparaten iig een optie om hem er gewoon tussen te doen als het een dedicated stopcontact is. (in mijn geval dus ook vrij makkelijk om er twee aan te sluiten voor meer vermogen)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-02 22:48
a2aan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:05:
[...]
Dus laat zou 'ie dan de volledige 1800W van de off-grid-poort doorlaten, aangevuld met een nog onbekende hoeveelheid van de MPPT's?
Ik was daar vanochtend over aan het filosoferen (heb het bericht weer verwijderd, ik was nog niet wakker genoeg). Wat zou de use-case zijn om zoveel extra PV vermogen met micro-inverter via dat off-grid stopcontact op de accu aan te sluiten, i.p.v. gewoon direct op het net? Want het wordt dan al vrij snel een 'doorvoer-apparaat'. En ik vroeg me dus af: waarom?

Het enige dat ik kan bedenken is dat je bij weinig zonlicht toch veel PV kunt aansluiten. Bij veel zonlicht gaat de helft naar het net, bij weinig gaat (mogelijk) alle aangesloten PV je accu in. Maar als via dat offgrid-stopcontact de accu gaat laden, ga je dus van DC (PV) naar AC (MI) naar DC (accu), en zullen de omzettingsverliezen navenant zijn...

• a2aan
TCMR schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:27:
[...]

Ik was daar vanochtend over aan het filosoferen (heb het bericht weer verwijderd, ik was nog niet wakker genoeg). Wat zou de use-case zijn om zoveel extra PV vermogen met micro-inverter via dat off-grid stopcontact op de accu aan te sluiten, i.p.v. gewoon direct op het net? Want het wordt dan al vrij snel een 'doorvoer-apparaat'. En ik vroeg me dus af: waarom?

Het enige dat ik kan bedenken is dat je bij weinig zonlicht toch veel PV kunt aansluiten. Bij veel zonlicht gaat de helft naar het net, bij weinig gaat (mogelijk) alle aangesloten PV je accu in. Maar als via dat offgrid-stopcontact de accu gaat laden, ga je dus van DC (PV) naar AC (MI) naar DC (accu), en zullen de omzettingsverliezen navenant zijn...
Als, en dat is de grote vraag, als de 2400 AC Pro in eilandmodus (zonder grid) on-the-fly kan schakelen tussen laden en ontladen op de off-grid-aansluiting, dan kan je in de winter álle PV-opwek benutten. Op het net aangesloten (micro) inverters werken niet als het net eruit ligt.

Ik hoop nog steeds dat deze feature ook beschikbaar komt op de 'oude' 2400 AC, want dat was eigenlijk een van de redenen dat ik hem heb gekocht.

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:51
@TCMR
Ik denk dat in geval van nood dit best een use case zou kunnen zijn. Je wilt dan toch het liefst zo snel als mogelijk weer stroom in die batterij zodat je hem weer kan gebruiken als noodstroom voorziening. Als het dan wat slechter weer zou zijn is die extra opbrengst van een losse inverter dan mooi meegenomen.
Misschien kan je wel een bestaande PV set die je al hebt voorzien van een kabel met CEE aansluiting zodat je deze bij net uitval snel kan omzetten en inpluggen op de 2400pro (wel even alvast een verloop maken van CEE naar gewone stekker dan). Zit hij dan vol dan is het een kwestie van even de CEE stekker er uit halen en stekker van de verbruiker er weer in steken. Tja..niet ideaal natuurlijk maar in geval van nood een uitkomst dan toch.

[ Voor 0% gewijzigd door Doggieman op 20-02-2026 19:41 . Reden: Afkorting verkeerd gespeld. ]

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• Ben(V)
  • Nu online
Bedoel je niet een CEE steker ipv een ECC?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 21:34
@a2aan , @ice-T106 en wat gebeurt er als je (of iemand anders in huis) de wasmachine aanzet en de Zendure komt tot de conclusie dat ie moet gaan opladen met veel W ? Ga je toch al snel over je 16A heen denk ik? De uitspraak 'eigen groep' klopt dan niet meer.

One cookie a day keeps the doctor away !

• Ben(V)
  • Nu online
@ppaulv Dat klopt.
Een Zendure op dezelfde groep als verbruikers die meer dan 1280W kunnen trekken is gevaarlijk.
De automaat zie het niet maar er gaat veel te veel stroom lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 20-02-2026 12:17 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
mrme12345 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:46:
Nou als het een beetje meezit met de zon gaan we het vandaag testen.

De testopstelling is compleet: de 2400 Pro gecombineerd met 5 x AB2000S. Als je overigens de AB2000S combineert met de 2400 Pro moet je direct een firmware update doorvoeren op de AB2000S. Dus lijkt specifieke aangepaste firmware voor de 2400 Pro. We hebben er 4 zonnepanelen op aangesloten met 4 x 440Wp. Dus hopelijk gaat de zon vanmiddag beetje schijnen en dan kunnen we bepalen wat de max is van AC+DC laden. We gaan het zien :-)

[Afbeelding]
Wow wat een hoogte zeg, ben ik toch blij met mijn bescheiden torentje 2400ac + 4 batterijen qua hoogte, bedankt voor de foto, dit zou nooit mijn opstelling kunnen zijn.

• Catdogsf
  • Nu online
Sinds de 18e van februari laat in de avond had ik mijn 2400ac geupdate qua firmware naar V1.0.15, sindsdien zie ik onderstaande gebeuren t/m vandaag, dat is dus zo'n 1,5 dag...

De batterij gaat significant naar beneden en is gedropt van 48% naar nu 33%, terwijl voor de update dit gemiddeld zakte met 1% per dag, aangezien er ook niks gebruikt wordt door de batterijen. Iemand een verklaring voor? (Offgrid uitgang wordt niet gebruikt/staat uit, laatste keer volledig opgeladen naar 100% was op 9 februari jongstleden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBXO_jKJnOSA8xBzpheGvNazh4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYwHM5bLEM19wVrcWi2Du1zp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwAul18i_dK_BW0DElL1a8OCrK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynsYWgEhCOZkDDIdof6SYlD8.jpg?f=fotoalbum_large

• a2aan
ppaulv schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:11:
@a2aan , @ice-T106 en wat gebeurt er als je (of iemand anders in huis) de wasmachine aanzet en de Zendure komt tot de conclusie dat ie moet gaan opladen met veel W ? Ga je toch al snel over je 16A heen denk ik? De uitspraak 'eigen groep' klopt dan niet meer.
De Zendure zal nooit meer dan 2400W uit het net halen. Als de wasmachine op de off-grid-poort is aangesloten, aan staat en 2000W vraagt, zal Zendure met maximaal 400W uit het net kunnen opladen. Een 2400 AC Pro kan nog wel opladen via de MPPT's. Als die 3000W leveren, denk ik dat er 2000W naar de wasmachine zal gaan, 1000W naar de batterij, en dan zou er nog 1400W uit het net naar de batterij kunnen gaan.

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Catdogsf schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:42:
Sinds de 18e van februari laat in de avond had ik mijn 2400ac geupdate qua firmware naar V1.0.15, sindsdien zie ik onderstaande gebeuren t/m vandaag, dat is dus zo'n 1,5 dag...

De batterij gaat significant naar beneden en is gedropt van 48% naar nu 33%, terwijl voor de update dit gemiddeld zakte met 1% per dag, aangezien er ook niks gebruikt wordt door de batterijen. Iemand een verklaring voor? (Offgrid uitgang wordt niet gebruikt/staat uit, laatste keer volledig opgeladen naar 100% was op 9 februari jongstleden)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou je je properties kunnen delen; http://<IP Zendure>/properties/report zonder serienummer. Dat zegt een stuk meer dan zon grafiekje.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 15:31
De nieuwe 2400ac + is binnen :)
Shipment kwam uit Frankrijk via GLS, GLS man kwam hier aan de deur en zei dat niet iedereen deze producten mag vervoeren waaronder hij zelf. Ik kon het pakket wel zelf ophalen bij het Depot (10km) stukje verder. Geen probleem uiteraard. De stickers waaraan je kon zien dat het om accu's ging waren door Zendure afgeplakt maar ze schenen wel door. GLS had volgens het depot uberhaubt dit niet zomaar mogen vervoeren.

Terug thuis spulletjes uitgepakt en geinstalleerd. Was fluitje van een cent, omvormer toeveogen aan de wifi en vervolgens vraagt hij of je hem in een bestaande HEMS wilt opnemen. Ik had HEMS vandaag ingesteld om op 1500 wat te laden (2 x hyper = 750 watt per stuk), dit had ik gedaan om wanneer de 2400ac + binnen kwam de werking goed te kunnen testen. Ondanks dat er af en toe zon is was de solaredge omvormer afgelopen weekend stuk gegaan en wordt pas volgende week vrijdag vervangen.
Nadat de 2400AC + toegevoegd was aan HEMS ging hij de 1500 watt netjes onderverdelen in 3 x 500. ( 8)7 ik moet de naam nog even goed zetten van de accu 8)7 )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUk-did8BUegtduxzYSjBxcGFEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvvL4KSk1vcUHPQTL562QBNF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZRk8FsC7RsayxaPT1HmlkO2KrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SsphZkTLSMIrkLwBlaTSl9Dr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oG-NvSK1DOHKekisz8-9OJ_YZOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PkVSeGh6wtA8jfN12LYqYHSH.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQfoPloa1xp1xxL23UuVX1Kwmnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M91EwssZEMiHv75BkufPNhV5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciBGl5OudU-NFimqr-s83TS4yNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5OI3aofeC5H1OHmB0pF5xx9l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0YXOGluxHa0PKSz8Z6QHfDP5z0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhfK57Q0zkpDTCKw4pMch0gV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2nSr4nsj3OJF_JzuGT9IZeqPfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUgd15eC7VsQSBD45zKwHTYg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BERA3I1VzG07VqYNAZ4v65NJOPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZFLp0yFxZz8gUdFPawKDqhE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YobJAtqNCZw3sT76jsvIJokjFSs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qJOf5yHEMkkytEvVBnzCqJjo.png?f=fotoalbum_large

6.35wP Solar | 20,64kWH Zendure (2 x Hyper2000 + Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:52
therobber schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:19:
De nieuwe 2400ac + is binnen :)
Shipment kwam uit Frankrijk via GLS, GLS man kwam hier aan de deur en zei dat niet iedereen deze producten mag vervoeren waaronder hij zelf. Ik kon het pakket wel zelf ophalen bij het Depot (10km) stukje verder. Geen probleem uiteraard. De stickers waaraan je kon zien dat het om accu's ging waren door Zendure afgeplakt maar ze schenen wel door. GLS had volgens het depot uberhaubt dit niet zomaar mogen vervoeren.
Wat een service van die GLS bezorger!
Ik kreeg gister mijn extra AB2000x binnen met GLS, ook uit Frankrijk. En inderdaad; de tekens op de doos die melding maken van gevaarlijke stoffen / batterijen waren afgeplakt. Maar er stond wel vrolijk 'battery' ergens pontificaal op en dat was niet afgeplakt. Ik kreeg het van een vriendelijke bezorger die er ook een beetje vreemd naar stond te kijken. Niet helemaal netjes van Zendure om dit zo te doen.

• therobber
Had een van de mannen die een demo ontvangen had nog iets speciaals moeten doen om de 2400ac + zichtbaar te krijgen in HA?.

Ik heb de integratie gereload en ook een keer verwijderd en opnieuw ingesteld maar hij geeft niet de 2400AC+ in de lijst weer

• Ben(V)
  • Nu online
@therobber ,@frankj030
Het moet als gevaarlijk stof op de verpakking vermeld staan en wel als UN3536 (Lithiumbatterijen ingebouwd in laadeenheid (lithium-ion-batterijen of batterijen van metallisch lithium)).

En de chauffeur moet ADR-gecertificeerd zijn.

Net even op mijn eigen doos gekeken en daar zitten dus ook stickers over die UN3536 geplakt.
Zendure weet dus hoe het moet maar kiest ervoor de regels te overtreden en zijn dus net als GLS in overtreding.

[ Voor 29% gewijzigd door Ben(V) op 20-02-2026 13:54 ]

• Stefanri
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10:23
Zou bij mij ook komen maar niet geweest, ook is de tijdsaanduiding weg bij GLS.
Speciaal iemand voor thuisgebleven....altijd jammer

• therobber
Stefanri schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:32:
Zou bij mij ook komen maar niet geweest, ook is de tijdsaanduiding weg bij GLS.
Speciaal iemand voor thuisgebleven....altijd jammer
Wellicht het zelfde bij mij. Even GLS bellen vragen of het niet bij het depot nog staat.

• Stefanri
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10:23
therobber schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:42:
[...]

Wellicht het zelfde bij mij. Even GLS bellen vragen of het niet bij het depot nog staat.
Nou na 20 min telefoon erop gegooid, baggerzooi

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Nu online
mrme12345 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:59:
We hebben de review van de nieuwe hybride SolarFlow 2400 Pro ook afgerond. En het zal niemand verbazen, maar de conclusies komen bijna 1 op 1 overeen met de 2400 AC:

- Dus een zeer goed werkende NOM (met P1 Zendure zelfs nog beter dan met Shelly CT klemmen).

- Identieke goede RTE van 88% (bij 800 W laden en ontladen)

- Prijs is bij grote configuraties één van de goedkoopste in de markt voor hybride batterijen met veel vermogen (bij 16,8 kWh €289 per kWh). Bijna identiek qua kWh prijs met de Marstek D in maximale configuratie.

Specifiek voor de pro:

Ook hebben we wederom getest met micro-omvormer in combinatie met ac laden. Hier komt zelfde beeld naar voren. Dus als je 2400W ac laadt en je micro-omvormers die op noodstroom stopcontact zitten leveren ook stroom dan gaat die stroom naar het net (als je bypass aan hebt staan in de app).

Al met al een zeer mooie en vooral ook veilige (met Zenguard, dubbele BMS, overdrukventiel enz) hybride stekkerbatterij voor mensen die er direct zonnepanelen op aan willen sluiten (nu of in toekomst). Enige nadeel wat we nog zien is dat de P1 van HW niet bij iedereen al goed functioneert, maar dat zullen ze de komende tijd nog wel oplossen.
bedankt voor jullie moeite, top gedaan. :)

• Jan-tweak
  • Nu online
florijn11 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:16:
[...]

De vriendin van mijn zoon woont in Dusseldorf
Waar kan ik ze goedkoop bestellen
Kan ik dat vanuit NL of via haar?

BvD
kijk maar eens bij billiger.de of idealo.de of geizhals.de
en dan kun je dus mogelijk zelfs nog de BTW (= 19% in Duitsland) nog nog besparen. succes, wel opletten kan dus dan niet verstuurt worden naar Nederland, want dan betaal je gewoon zelfs 21% BTW.

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-tweak op 20-02-2026 15:39 ]

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:43

Osxy

Holy crap on a cracker

Flytech schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:23:
[...]

Bij mij is vandaag de omvormer geleverd vanuit Frankrijk. Maar heb uiteindelijk besteld via Amazon dus ik zie maar 1 link en heb dus geen idee wanneer mijn batterijen aankomen.
Nog ontvangen uiteindelijk?
Heb zelf de Pro via Amazon besteld, berichten zoals deze geven altijd wat zorgen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Jan-tweak
  • Nu online
Osxy schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:10:
[...]

Nog ontvangen uiteindelijk?
Heb zelf de Pro via Amazon besteld, berichten zoals deze geven altijd wat zorgen.
hou even rekening mee dat batterijen vermoedelijk onder ADR vervoerd gaan worden, dus via een andere zending gaan. Vaak is dat GLS. en dat duurt meestal iets langer.

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:32
Het track en trace wat ze verstrekken is nogal verwarrend.

Ik heb nu track en trace van DPD, Track17,GLS en via de shop App.

Paketten komen uit Polen en Frankrijk.

Maandag 23 feb voor de batterijen via GLS, maar als ik naar track en trace op de Nederlandse site ga hebben ze om 13:00 het depot in Utrecht verlaten.

Ik wacht gewoon af, de zon schijnt hier toch niet.

😜

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:37
Gebruiken jullie een kwh meter om te kijken wat er in en uit de batterij gaat, of kan de Zendure app of HA dit ook goed laten zien?

• paul123
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-02 20:40
Inderdaad een beetje rommelig...

2 pakketten met GLS vanuit Frankrijk, over ééntje (27.75 kg) heb ik gisteren een mail van GLS NL gehad en die moet als het goed is maandag ochtend aankomen. De andere (losse batterij module?) is volgens Track17 nog niet eens onderweg.

De P1 meter komt vanuit Polen met DPD, verwachte levering a.s. dinsdag.

Update: lijkt wel of ze meelezen hier :) ik krijg net een mail van GLS NL over het andere pakket (30.2 kg dus dat zal dan de AC+ zijn). Nog geen indicatie van de leverdatum/tijd.

[ Voor 20% gewijzigd door paul123 op 20-02-2026 17:48 ]

Pakhaas schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:54:
Gebruiken jullie een kwh meter om te kijken wat er in en uit de batterij gaat, of kan de Zendure app of HA dit ook goed laten zien?
Zelf gebruik ik een HW kWh MID meter.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• therobber
Je kan het in de in HA wel zien maar die gegevens haalt hij uit de koppeling met de accu. Beste is resultaat bereik je met een losse meter. Als je helemaal accuraat wilt hebben een meter zoals @Devke aangeeft.
Ik zelf gebruik de Homewizard energy sockets. Voor de SF800 (non pro) een shelly PM welke in de lasdoos zit, hier wil ik geen energy socket gebruiken aangezien die buiten hangt.

• therobber
therobber schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:43:
Had een van de mannen die een demo ontvangen had nog iets speciaals moeten doen om de 2400ac + zichtbaar te krijgen in HA?.

Ik heb de integratie gereload en ook een keer verwijderd en opnieuw ingesteld maar hij geeft niet de 2400AC+ in de lijst weer
Lees hem nu uit met ZenSDK van gielz dat werkt uiteraard zonder problemen.
Mocht iemand de oplossing weten hoor ik het graag.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32

koboy

Heb een idee voor een icon

Hangt er helemaal vanaf hoe nauwkeurig je het wilt weten. Er zit een meter in de omvormer die vergelijkbare waardes geeft aan een HW socket.
In de app bij de statistieken van je accu-stapel kun je deze zien, per dag, maand etc.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• frankj030
Jetro schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:45:

Maandag 23 feb voor de batterijen via GLS, maar als ik naar track en trace op de Nederlandse site ga hebben ze om 13:00 het depot in Utrecht verlaten.

😜
Woensdag had ik hetzelfde, in de middag dat het pakket depot utrecht verlaten had. Later op de dag 20.30 stond er dat het daar weer was aangekomen. Het kwam uiteindelijk de volgende werkdag.

• Jan-tweak
  • Nu online
Jetro schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:45:

😜
bij GLS is mijn batterij vanuit Frankrijk, Belgie en dan nog een roodje half-Nederland gezien, dus het kan even duren. logica is bij GLS helaas ver te zoeken.

• Jan-tweak
  • Nu online
ik heb die van mij nu via nog via een HW energy socket lopen, maar dat gaat dadelijk als deze zijn eigen groep krijgt veranderen in een HW kWh meter in de groepenkast.
De socket gaat bij het gebruik van CEE WCD/Stekker helaas niet meer werken, en met een belasting van langdurig 2400W mogelijk ook iets te veel voor de socket.

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Nu online
Jan-tweak schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:42:
[...]

bij GLS is mijn batterij vanuit Frankrijk, Belgie en dan nog een roodje half-Nederland gezien, dus het kan even duren. logica is bij GLS helaas ver te zoeken.
Dat herken ik maar je had het kunnen weten, GLS staat voor Geen Logische Service 😉😊

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

Zoek even in het andere Zendure HA topic. Daar is je probleem meerdere malen aan de orde geweest.
Ik moest na verwijderen van integratie ook de map en daarmee de cache verwijderen. Vervolgens werd alle (nieuwe) hardware herkend.

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:05
Ik heb zojuist ook bericht gekregen. Twee emails. Eentje van DPD Polen voor de P1 meter en eentje van GLS dat ze uit Frankrijk voor de 2400AC+.

Hopelijk komt e.e.a. begin volgende week binnen. Gelukkig werk ik grotendeels vanuit huis...het zal me benieuwen.

Gisteren een nieuw stopcontact in de kelder aangelegd en aangesloten op een lege groep in de meterkast. Eerste wat ik dus doe is de 800W limitatie opheffen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Doggieman
  • Laatst online: 00:51
Ben(V) schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:45:
Bedoel je niet een CEE steker ipv een ECC?
Ja...dat bedoelde ik. Heb het aangepast.

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• P1Meter.nl
  • Registratie: December 2023
  • Nu online
DPD reed bij mij bij het bezorgen van de 2400 AC+ de eerste bezorgdag door, waarbij in de app mislukte bezorgpoging werd aangegeven. Dag later in de ochtend de melding in de app: “we houden je pakket vast. Het voldoet niet aan onze richtlijnen”.

Om vervolgens diezelfde dag nog geleverd te worden door een busje met twee bezorgers erin. Of het nu met gewicht of het type pakket te maken heeft weet ik niet. Denk iig dat er dit jaar wel meer problemen mee gaan komen en er dan pakketten terug naar het magazijn gaan.

Dat terwijl volgens Zendure de nieuwe batterijen juist qua formaat en gewicht deels zijn bepaald op basis van de mogelijkheid om per koerier bezorgd te worden ipv vrachttransport.

P1Meter.nl | Nul Op de Meter

• koboy

koboy

P1Meter.nl schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:48:
DPD reed bij mij bij het bezorgen van de 2400 AC+ de eerste bezorgdag door, waarbij in de app mislukte bezorgpoging werd aangegeven. Dag later in de ochtend de melding in de app: “we houden je pakket vast. Het voldoet niet aan onze richtlijnen”.

Om vervolgens diezelfde dag nog geleverd te worden door een busje met twee bezorgers erin. Of het nu met gewicht of het type pakket te maken heeft weet ik niet. Denk iig dat er dit jaar wel meer problemen mee gaan komen en er dan pakketten terug naar het magazijn gaan.

Dat terwijl volgens Zendure de nieuwe batterijen juist qua formaat en gewicht deels zijn bepaald op basis van de mogelijkheid om per koerier bezorgd te worden ipv vrachttransport.
Ik vermoed dat er bij Zendure iets mis is gegaan met naar welk magazijn de nieuwe producten zijn gegaan. Ik kreeg de accu packs en de omvormer uit aparte magazijnen. Als de plus en pro in het zelfde magazijn zijn gekomen als de reguliere 2400AC, dan hebben ze de keus gehad om op goed geluk toch (illegaal) te versturen, of iedereen een week of meer laten wachten tot de zaken in het juiste magazijn lagen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• TCMR
Jan-tweak schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:45:
[...]
ik heb die van mij nu via nog via een HW energy socket lopen, maar dat gaat dadelijk als deze zijn eigen groep krijgt veranderen in een HW kWh meter in de groepenkast.
Ja, ik moet ook iets gaan regelen, vrees ik. Gebruik nu een Energysocket, maar doe max 1000W (SF800Pro). Tenzij @gielz zegt dat het inmiddels prima is om de HA monitoring op de accu zelf te doen (gaf in het verleden vastlopers door te vaak pollen). HW kWh meter + smalle 16A alamat is alweer 3 units kwijt in m'n groepenkast, wordt misschien wat krap. Ik kan de HW kWh meter er buiten laten in een eigen kastje, maar dan kan ik net zo goed zo'n Shelly PM in een lasdoos zetten. Keuzes, keuzes...

• gielz
  • Nu online
TCMR schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:01:
[...]

Ja, ik moet ook iets gaan regelen, vrees ik. Gebruik nu een Energysocket, maar doe max 1000W (SF800Pro). Tenzij @gielz zegt dat het inmiddels prima is om de HA monitoring op de accu zelf te doen (gaf in het verleden vastlopers door te vaak pollen). HW kWh meter + smalle 16A alamat is alweer 3 units kwijt in m'n groepenkast, wordt misschien wat krap. Ik kan de HW kWh meter er buiten laten in een eigen kastje, maar dan kan ik net zo goed zo'n Shelly PM in een lasdoos zetten. Keuzes, keuzes...
Sinds een tijdje niet meer nodig maar waarschijnlijk niet met de versie die jij gebruikt. Ik zou overstappen naar de Maart versie of even wachten en straks de April testversie pakken.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83266010

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:58
Ik had mijn 800Pro via Reichelt besteld, die werd netjes geleverd middels transport die voldeed aan de ADR regels. Was wel bijzonder om zo'n kleine pallet in een verder lege trailer te zien staan 😅
a2aan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:34:
[...]

Dan denk dat bij 1800W + 3000W 'aanbod', en volle batterijen, dat de MPPT's zullen afschalen naar 600W?
DC krijgt doorgaans voorkeur boven AC, dat is immers "gratis" energie, AC niet. Dus AC zal afschalen naar verschil tussen DC opbrengst en ingesteld laadvermogen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Je moet even wachten op de volgende Zendure HA integratie release, dan worden de nieuwe modellen ook ondersteund. Heb FireSon er al over gesproken.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Catdogsf
  • Nu online
gielz schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:15:
[...]

Zou je je properties kunnen delen; http://<IP Zendure>/properties/report zonder serienummer. Dat zegt een stuk meer dan zon grafiekje.
Het is me gelukt, geen idee wat het allemaal betekent, hopelijk kan jij er wel informatie uithalen, ik zou zeggen, zie niks vreemds :-)
Ps. Volgens de Zendure app zijn de batterijen nog 29% vol op dit moment dat ik de onderstaande informatie heb opgezocht via jouw link, dus weer 4 procent eraf na ongeveer 12 uurtjes

{"timestamp":1771624941,"messageId":1,"sn":"H64","version":2,"product":"solarFlow2400AC","properties":{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":0,"outputHomePower":0,"remainOutTime":5812,"packState":2,"electricLevel":29,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"solarPower5":0,"solarPower6":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3011,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":0,"acStatus":1,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4779,"socLimit":0,"faultLevel":0,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":0,"outputLimit":0,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":2,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":1,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"fanSwitch":1,"fanSpeed":0,"bindstate":0,"VoltWakeup":0,"OldMode":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"factoryModeState":0,"ts":1771624940,"tsZone":13,"smart mode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"packNum":4,"rssi":-34,"is_error":0},"packData":[{"sn":"FO6","packType":5,"socLevel":29,"state":2,"power":9,"maxTemp":2931,"totalVol":4770,"batcur":65534,"maxVol":318,"minVol":318,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO8","packType":5,"socLevel":29,"state":2,"power":9,"maxTemp":2901,"totalVol":4780,"batcur":65534,"maxVol":319,"minVol":319,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO74","packType":5,"socLevel":28,"state":2,"power":9,"maxTemp":2901,"totalVol":4780,"batcur":65534,"maxVol":319,"minVol":319,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO41","packType":5,"socLevel":29,"state":2,"power":9,"maxTemp":2911,"totalVol":4770,"batcur":65534,"maxVol":318,"minVol":318,"softVersion":4106,"heatState":0}]}

[ Voor 4% gewijzigd door Catdogsf op 20-02-2026 23:21 ]

• gielz
  • Nu online
Catdogsf schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:09:
[...]

Het is me gelukt, geen idee wat het allemaal betekent, hopelijk kan jij er wel informatie uithalen, ik zou zeggen, zie niks vreemds :-)
Ps. Volgens de Zendure app zijn de batterijen nog 29% vol op dit moment dat ik de onderstaande informatie heb opgezocht via jouw link, dus weer 4 procent eraf na ongeveer 12 uurtjes

{"timestamp":1771624941,"messageId":1,"sn":"H64","version":2,"product":"solarFlow2400AC","properties":{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":0,"outputHomePower":0,"remainOutTime":5812,"packState":2,"electricLevel":29,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"solarPower5":0,"solarPower6":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3011,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":0,"acStatus":1,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4779,"socLimit":0,"faultLevel":0,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":0,"outputLimit":0,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":2,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":1,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"fanSwitch":1,"fanSpeed":0,"bindstate":0,"VoltWakeup":0,"OldMode":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"factoryModeState":0,"ts":1771624940,"tsZone":13,"smart mode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"packNum":4,"rssi":-34,"is_error":0},"packData":[{"sn":"FO6","packType":5,"socLevel":29,"state":2,"power":9,"maxTemp":2931,"totalVol":4770,"batcur":65534,"maxVol":318,"minVol":318,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO8","packType":5,"socLevel":29,"state":2,"power":9,"maxTemp":2901,"totalVol":4780,"batcur":65534,"maxVol":319,"minVol":319,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO74","packType":5,"socLevel":28,"state":2,"power":9,"maxTemp":2901,"totalVol":4780,"batcur":65534,"maxVol":319,"minVol":319,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO41","packType":5,"socLevel":29,"state":2,"power":9,"maxTemp":2911,"totalVol":4770,"batcur":65534,"maxVol":318,"minVol":318,"softVersion":4106,"heatState":0}]}
Komt door smart mode":1 in combinatie met socLimit":0. Je ziet ook op alle batterijen power 9 staan en dat ze dus leeglopen;
https://github.com/Zendure/zenSDK/issues/53

• a2aan
Taro schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:54:
[...]

DC krijgt doorgaans voorkeur boven AC, dat is immers "gratis" energie, AC niet. Dus AC zal afschalen naar verschil tussen DC opbrengst en ingesteld laadvermogen.
Geldt dat ook voor AC input via de off-grid-aansluiting? Het leek mij makkelijker/betrouwbaarder als Zendure het aanbod via die aansluiting volledig verwerkt (opslaat, en/of doorlaat naar het net), want als 'ie daar gaat knijpen, moet je maar hopen dat de (micro) inverter aan de andere kant daarin 'meegaat', en dat die niet helemaal uitvalt. Of denk ik nu te moeilijk, en werkt dit gewoon?

• Catdogsf
  • Nu online
gielz schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:27:
[...]

Komt door smart mode":1 in combinatie met socLimit":0. Je ziet ook op alle batterijen power 9 staan en dat ze dus leeglopen;
https://github.com/Zendure/zenSDK/issues/53
Maar daar staat hij bij mij niet op, wat valt er aan te doen, niks?
Misschien een downgrade te vragen aan support naar het vorige versienr?

Wat betekent eigenlijk power 9 (wat zou het eigenlijk moeten zijn) en soclimit 0 in verdere bewoording als leek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvs6BaRWU7qhz2Y_JF-iHOnlYSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LB9YKbq6DTUprKbB6zN55trL.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
Zojuist wakker en de batterijen zijn net op vol gesprongen en nu zijn dit de properties...

{"timestamp":1771651648,"messageId":3,"sn":"HO24","version":2,"product":"solarFlow2400AC","properties":{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":0,"outputHomePower":0,"remainOutTime":59940,"packState":0,"electricLevel":100,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"solarPower5":0,"solarPower6":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3111,"gridOffPower":0,"dcStatus":0,"pvStatus":0,"acStatus":0,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":5299,"socLimit":1,"faultLevel":2,"writeRsp":0,"acMode":1,"inputLimit":2400,"outputLimit":0,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":1,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":1,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"fanSwitch":1,"fanSpeed":0,"bindstate":0,"VoltWakeup":0,"OldMode":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"factoryModeState":0,"ts":1771651647,"tsZone":13,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"packNum":4,"rssi":-33,"is_error":0},"packData":[{"sn":"FO4","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3031,"totalVol":5300,"batcur":0,"maxVol":356,"minVol":345,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3001,"totalVol":5310,"batcur":0,"maxVol":356,"minVol":351,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO44","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3001,"totalVol":5310,"batcur":0,"maxVol":356,"minVol":351,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"F1","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3011,"totalVol":5300,"batcur":0,"maxVol":355,"minVol":344,"softVersion":4106,"heatState":0}]}

[ Voor 72% gewijzigd door Catdogsf op 21-02-2026 06:35 ]

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:15
Ben(V) schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:46:
@therobber ,@frankj030

Net even op mijn eigen doos gekeken en daar zitten dus ook stickers over die UN3536 geplakt.
Zendure weet dus hoe het moet maar kiest ervoor de regels te overtreden en zijn dus net als GLS in overtreding.
Combineer ik jouw woorden met die van @frankj030 ”Maar er stond wel vrolijk 'battery' ergens pontificaal op en dat was niet afgeplakt. Ik kreeg het van een vriendelijke bezorger die er ook een beetje vreemd naar stond te kijken”, dan mag ik toch concluderen dat GLS doen alsof hun neus bloedt.

De handhaving in Nederland is behoorlijk slap als het om ADR gaat. Maar wordt je als bedrijf betrapt op overtreden van IATA-regels (vervoer door de lucht) dan raak je met een beetje pech black-listed en kan je je spulletjes door niemand meer laten vervoeren.

Maar hé, het gaat maar om mensenlevens. Alles voor de winst en GLS kan makkelijk de schuld afschuiven op die ZZP chauffeur.

• frankj030
Sonero schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 06:05:
[...]

Combineer ik jouw woorden met die van @frankj030 ”Maar er stond wel vrolijk 'battery' ergens pontificaal op en dat was niet afgeplakt. Ik kreeg het van een vriendelijke bezorger die er ook een beetje vreemd naar stond te kijken”, dan mag ik toch concluderen dat GLS doen alsof hun neus bloedt.

De handhaving in Nederland is behoorlijk slap als het om ADR gaat. Maar wordt je als bedrijf betrapt op overtreden van IATA-regels (vervoer door de lucht) dan raak je met een beetje pech black-listed en kan je je spulletjes door niemand meer laten vervoeren.

Maar hé, het gaat maar om mensenlevens. Alles voor de winst en GLS kan makkelijk de schuld afschuiven op die ZZP chauffeur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qT5K45E6Vu5kCIy5RFhPP4Mn3TQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOZRQmks76wN4mWK2D7eWZij.jpg?f=fotoalbum_large

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:15
Leuke klus voor de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Dit wordt waarschijnlijk beoordeeld als een misdrijf.

• Gravelist
  • Registratie: Oktober 2024
  • Nu online
De GLS bezorger mag best met een paar batterijen op weg, als die maar voldoet aan de vrijstelling ADR 1.1.36
In de praktijk komt dat neer op maximaal 333kg batterijen, moet hij een (interne) bewustwordingstraining ADR 1.3 hebben gehad en moet vrachtbrief totale gewicht batterijen bevatten en dat er uit blijkt dat het om vervoer valt onder vrijstelling 1.1.36. Verder nog een 2 kg ABC poederblusser.
Wel moet de etikettering kloppen, dus wat Zendure, of misschien GLS zelf, hierboven doet mag niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Gravelist op 21-02-2026 08:21 ]

• a2aan
Toen ik begin december mijn twee AB3000X kreeg, zaten er ook al van die witte stickers op de lithiumiconen. Bestelling via zendure.nl, en levering eveneens door GLS, vanuit Frankrijk.

Wij weten natuurlijk niet waar in de logistieke keten, en door wie, ze erop zijn geplakt.

• 1234Rob5678
  • Laatst online: 21-02 22:15
Kan je een zendure batterij (nieuw uit doos) installeren zonder app? Bijvoorbeeld via een ingebouwde webpagina?

• gielz
  • Nu online
Catdogsf schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:32:
[...]

Maar daar staat hij bij mij niet op, wat valt er aan te doen, niks?
Misschien een downgrade te vragen aan support naar het vorige versienr?

Wat betekent eigenlijk power 9 (wat zou het eigenlijk moeten zijn) en soclimit 0 in verdere bewoording als leek?

[Afbeelding]

Edit:
Zojuist wakker en de batterijen zijn net op vol gesprongen en nu zijn dit de properties...

{"timestamp":1771651648,"messageId":3,"sn":"HO24","version":2,"product":"solarFlow2400AC","properties":{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":0,"outputHomePower":0,"remainOutTime":59940,"packState":0,"electricLevel":100,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"solarPower5":0,"solarPower6":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3111,"gridOffPower":0,"dcStatus":0,"pvStatus":0,"acStatus":0,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":5299,"socLimit":1,"faultLevel":2,"writeRsp":0,"acMode":1,"inputLimit":2400,"outputLimit":0,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":1,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":1,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"fanSwitch":1,"fanSpeed":0,"bindstate":0,"VoltWakeup":0,"OldMode":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"factoryModeState":0,"ts":1771651647,"tsZone":13,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"packNum":4,"rssi":-33,"is_error":0},"packData":[{"sn":"FO4","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3031,"totalVol":5300,"batcur":0,"maxVol":356,"minVol":345,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3001,"totalVol":5310,"batcur":0,"maxVol":356,"minVol":351,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"FO44","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3001,"totalVol":5310,"batcur":0,"maxVol":356,"minVol":351,"softVersion":4106,"heatState":0},{"sn":"F1","packType":5,"socLevel":100,"state":0,"power":0,"maxTemp":3011,"totalVol":5300,"batcur":0,"maxVol":355,"minVol":344,"softVersion":4106,"heatState":0}]}
Het maakt in ieder geval niet uit welke versie je gebruikt, want deze fout zit er al vanaf het begin in. Ik heb het topic nog even teruggekeken en je ziet het probleem telkens terugkomen, maar het lijkt niemand echt op te vallen. :+

Zie bijvoorbeeld hieronder exact hetzelfde probleem waarbij de batterij leegloopt: dotternetta in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic". Het valt waarschijnlijk pas op zodra een gebruiker extern gaat meten via een energysocket of een kWh MID-meter.

Als ik de data bekijk, en afga op eerdere posts hierover, is de uitkomst steeds hetzelfde: Smartmode = 1 geeft problemen wanneer de batterij niets aan het doen is en Soclimit = 0 staat. In feite moet het systeem in HEMS-modus altijd iets actiefs te doen hebben. Anders lijkt het mis te gaan, omdat Smartmode = 1 niet (altijd?) automatisch teruggaat naar Smartmode = 0.

Ik zou hier zeker een supportcall voor aanmaken en daarbij verwijzen naar het openstaande GitHub-issue.

Uitleg properties:
Soclimit: {0: "Normale werking", 1: "Laadlimiet bereikt", 2: "Ontlaadlimiet bereikt"}
Smartmode:
For the device, each time the output mode is switched, it will be written to the flash. Why is it written? It is designed to ensure that the device can maintain the last state after power failure. For the new 2025 products, you can find a property called smartMode. Once the value is 1, the ac mode setting will no longer be written to the flash, so the flash life will be much longer. Therefore, for linkage in ct mode, smartmode will be 1, and acmode can be set repeatedly to achieve a balance in overall household energy input and output.

• a2aan
Perfecte timing, not. Automatische calibratie op een ochtend, vlak voor de zon lekker gaat schijnen.
Sonero schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 06:05:
[...]

Ik heb er een aantal rechtstreeks uit China ontvangen, daarop stond altijd heel duidelijk met een oranje sticker: Alleen met vrachtvliegtuig vervoeren, niet met een passagiersvliegtuig en daarop was ook niets afgeplakt. Dat is wel netjes geregeld.

Mbt de stickers: Zie ik wel bij meerdere merken. Laat je dit met alleen ADR transport doen, dan duurt bezorgen waarschijnlijk een stuk langer en dat vinden klanten niet fijn. Maar dit is ook niet de bedoeling natuurlijk.

a2aan schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 10:06:
Perfecte timing, not. Automatische calibratie op een ochtend, vlak voor de zon lekker gaat schijnen.
Daarom is het ook beter dat minimaal 1x per maand zelf te doen wanneer het wel goed uitkomt :)

Heb het hier gescript, vanochtend automatisch met 18 cent/kWh geladen en allemaal 100%:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kl4zDLjJ7ZpywiKxmeJUh4niz7o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uompqHlSmaWbIewblVB3o4XV.png?f=fotoalbum_large

• Jan-tweak
  • Nu online
dat viel mij ook al op, ook bij mij waren deze verplichte stikkers namelijk afgeplakt. heeft iemand een foto met de echte stikkers mogelijk nog, en zou je deze hier even kunnen plaatsen.
alvast bedankt.

• koboy

koboy

Gravelist schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:19:
De GLS bezorger mag best met een paar batterijen op weg, als die maar voldoet aan de vrijstelling ADR 1.1.36
In de praktijk komt dat neer op maximaal 333kg batterijen, moet hij een (interne) bewustwordingstraining ADR 1.3 hebben gehad en moet vrachtbrief totale gewicht batterijen bevatten en dat er uit blijkt dat het om vervoer valt onder vrijstelling 1.1.36. Verder nog een 2 kg ABC poederblusser.
Wel moet de etikettering kloppen, dus wat Zendure, of misschien GLS zelf, hierboven doet mag niet.
Dan zet ik mijn geld op GLS, wat een prutsers zijn dat zeg. Ga geen voorbeeld geven omdat het niet het "grote gls janktopic" is hier.

a2aan schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:29:
[...]

Geldt dat ook voor AC input via de off-grid-aansluiting? Het leek mij makkelijker/betrouwbaarder als Zendure het aanbod via die aansluiting volledig verwerkt (opslaat, en/of doorlaat naar het net), want als 'ie daar gaat knijpen, moet je maar hopen dat de (micro) inverter aan de andere kant daarin 'meegaat', en dat die niet helemaal uitvalt. Of denk ik nu te moeilijk, en werkt dit gewoon?
Victron en andere systemen verhogen als een accu bijna vol is de frequentie van bijv. 50 Hz naar 51-52 Hz om daarmee de export van PV-omvormers te verlagen die dat ook ondersteunen. Ik begreep van de Product Director dat dat op dit moment nog niet geïmplementeerd is, maar ze daar wel naar kijken. Durf niet te zeggen hoe het product daar op dit moment mee omgaat, maar kan dat binnenkort wel even testen aangezien de zon weer meer gaat schijnen :) Dus: Export limit op 0 en dan kijken wat er bij een volle accu gebeurt.

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:17
Goedemorgen!

Ik heb van de week een extra accu aan mijn 800 pro gehangen en de charge speed limitation opgehoogd.

Maar desondanks gaat opladen niet harder dan de 1000 watt dat eerst ook was.

Enig idee wat ik nog extra zou moeten aanpassen? Ik had gelezen hier dat met 1 extra accu de 800 pro met 1440 watt moest kunnen opladen?

Ik heb de HEMS ingesteld op nul op de meter en ik heb ruim genoeg zonnestroom beschikbaar momenteel om 1440 te halen.

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-02 11:45
Het enige juiste antwoord :)

• Jan-tweak
  • Nu online
Taro schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 10:32:
[...]

Ik heb er een aantal rechtstreeks uit China ontvangen, daarop stond altijd heel duidelijk met een oranje sticker: Alleen met vrachtvliegtuig vervoeren, niet met een passagiersvliegtuig en daarop was ook niets afgeplakt. Dat is wel netjes geregeld.

Mbt de stickers: Zie ik wel bij meerdere merken. Laat je dit met alleen ADR transport doen, dan duurt bezorgen waarschijnlijk een stuk langer en dat vinden klanten niet fijn. Maar dit is ook niet de bedoeling natuurlijk.
het punt is als het met het vliegtuig vervoert wordt dit niet onder weg (ADR) valt, zowel lucht (ICAO - DGR) als vervoer over water (en hier wordt het nog lastiger, je hebt hier een verschil tussen zee (IMDG-Code) en binnenwater (ADN) en spoor (RID) hebben hun eigen vervoersregels, echter vrijwel altijd is het een combinatie van zee, lucht en wegvervoer, en dus heb je vrijwel altijd met minimaal 2 van deze drie te maken.
de "CAO (Cargo Aircraft Only) Label" wat jij bedoelde is een waarschuwing zodat deze niet per vergissing in het verkeerde vliegtuig kan komen.
dat ziet er zo uit: en dat moet afgeplakt worden bij ADR vervoer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/med-QhLsC6RNaf8p6C2l3pRz-F8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SUs9i4v2nJoGxM8yYagidlHf.png?f=user_large
links is de voor luchtvracht verplichte label en rechts die voor ADR.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SefYrleGGuZEgToTQZXCFw55PTU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9NMVhdems9za3N4GRScJk2lV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lSU9pTgrTBmcOovPD07ozvsyBU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/roYLCHTPTShA8eKB7r8nYmlo.png?f=fotoalbum_tile
de vraag is dus wat heeft mogelijk GLS hier afgeplakt en wat zijn ze vergeten er op te plakken.

• Jan-tweak
  • Nu online
de hamvraag is hier of aan deze voorwaarden is voldaan, alleen al door het gemis van de juiste labels ga je hier dus al de mist in.
nu vrees ik dat op de meeste van de route men al boven die 333 kg gaat komen. Bij de bewuste paragraaf 1.1.3.6 van het ADR, de zogenaamde 1000-punten regeling, moet je namelijk ook de mogelijk andere onder deze regel vallende goederen mee laten tellen, kom je dan gezamelijk boven die 1.000 punten uit moet je de volledige ADR regelement gaan toepassen en vervalt de vrijstelling.

• wallieweb
  • Laatst online: 10:08
Ik vind de hele discussie over die verzendingen offtopic. Stop met zeuren, ik wil hier inhoudelijk berichten lezen over de zendure producten, niet over wie waar welke sticker wel of niet heeft afgeplakt.
Er zullen heus nog wel aanbieders zijn waar niet alles conform alle reglementeringen verloopt, als bij iedere aanbieder de hele discussie van ADR telkens naar boven komt lezen we die berichten welicht 50 keer.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Even een domme vraag. Wellicht al behandeld maar ik kan het zo snel niet vinden. Mijn Zendure app weigert de dynamische tarieven van Budget Energie (dynamisch dus) in te lezen. Netjes gekoppeld (meerdere malen). Het lijkt goed te gaan, maar dan krijg je na een tijdje 'Reconnect your tariff. We are unable to read your tariff.. etc. etc.'.

Wat ik ook doe. Hoe vaak ik ook koppel. Het tarief blijft onbeschikbaar en op 0.0000 staan.

Iemand slimme ideen? Het zou theoretisch aan pihole kunnen liggen, maar ik ga er vanuit dat Zendure dit server-side ophaalt en het is ook niet dat het buitenshuis wel werkt ofzo.

UNOX: The worst operating system

• Catdogsf
  • Nu online
gielz schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:53:
[...]

Het maakt in ieder geval niet uit welke versie je gebruikt, want deze fout zit er al vanaf het begin in. Ik heb het topic nog even teruggekeken en je ziet het probleem telkens terugkomen, maar het lijkt niemand echt op te vallen. :+

Zie bijvoorbeeld hieronder exact hetzelfde probleem waarbij de batterij leegloopt: dotternetta in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic". Het valt waarschijnlijk pas op zodra een gebruiker extern gaat meten via een energysocket of een kWh MID-meter.

Als ik de data bekijk, en afga op eerdere posts hierover, is de uitkomst steeds hetzelfde: Smartmode = 1 geeft problemen wanneer de batterij niets aan het doen is en Soclimit = 0 staat. In feite moet het systeem in HEMS-modus altijd iets actiefs te doen hebben. Anders lijkt het mis te gaan, omdat Smartmode = 1 niet (altijd?) automatisch teruggaat naar Smartmode = 0.

Ik zou hier zeker een supportcall voor aanmaken en daarbij verwijzen naar het openstaande GitHub-issue.

Uitleg properties:
Soclimit: {0: "Normale werking", 1: "Laadlimiet bereikt", 2: "Ontlaadlimiet bereikt"}
Smartmode:

[...]
Was mij inderdaad niet opgevallen, maar ik ben wel benieuwd naar de trigger in mijn geval, want voor de firmware update van een paar dagen geleden nooit last ervan gehad.

Heb al een supportticket ingeschoten bij ze...

Denk nu wel dat ik een foefje heb gevonden om het te omzeilen als hij in basislastmodus staat gedurende de winter dat ik alleen maar laad als de tarieven laag zijn zoals deze nacht die net voorbij is en dat is....

Basislastmodus en dan 1 schema toegevoegd van 01.00 uur tot 01.01 uur dat hij met 250W oplaadt ipv 00.00 uur t/m 24.00 uur op standby/0W

• frankj030
Korvaag schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:16:
Even een domme vraag. Wellicht al behandeld maar ik kan het zo snel niet vinden. Mijn Zendure app weigert de dynamische tarieven van Budget Energie (dynamisch dus) in te lezen. Netjes gekoppeld (meerdere malen). Het lijkt goed te gaan, maar dan krijg je na een tijdje 'Reconnect your tariff. We are unable to read your tariff.. etc. etc.'.

Wat ik ook doe. Hoe vaak ik ook koppel. Het tarief blijft onbeschikbaar en op 0.0000 staan.

Iemand slimme ideen? Het zou theoretisch aan pihole kunnen liggen, maar ik ga er vanuit dat Zendure dit server-side ophaalt en het is ook niet dat het buitenshuis wel werkt ofzo.
Toen ik bij Tibber zat had ik ook problemen. Als je zonneplan selecteert hoef je niet in te loggen en kun je kiezen voor de opslag van jouw leverancier en niet die van Tibber uit mijn voorbeeld. Voor Tibber deed ik destijds dit: zonneplan, dan 0.1220 en 21% (21%/kWh, beetje verwarrend maar dat is dan de BTW); dan kreeg ik precies de Tibber tarieven (dat was in 2025, ik zit nu bij een andere leverancier dus geen idee of de opslag Tibber nu nog zo is).

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
frankj030 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:04:
[...]

Toen ik bij Tibber zat had ik ook problemen. Als je zonneplan selecteert hoef je niet in te loggen en kun je kiezen voor de opslag van jouw leverancier en niet die van Tibber uit mijn voorbeeld. Voor Tibber deed ik destijds dit: zonneplan, dan 0.1220 en 21% (21%/kWh, beetje verwarrend maar dat is dan de BTW); dan kreeg ik precies de Tibber tarieven (dat was in 2025, ik zit nu bij een andere leverancier dus geen idee of de opslag Tibber nu nog zo is).
Ik had Tibber tot voorheen en toen zag ik tarieven wel. Anyways, bedankt voor je Zonneplan tip. Ik heb zojuist een laatste poging gedaan en als dat niet werkt zal ik idd die eens proberen :)

UNOX: The worst operating system

• frankj030
Korvaag schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:12:
[...]

Ik had Tibber tot voorheen en toen zag ik tarieven wel. Anyways, bedankt voor je Zonneplan tip. Ik heb zojuist een laatste poging gedaan en als dat niet werkt zal ik idd die eens proberen :)
Ja bij mij was het probleem rond zomer 2025 dat Tibber tarieven 2 uur afweken, denk door zomertijd issue ofzo. Na de genoemde aanpassing heb ik het toen laten staan.

• TCMR
Klinkt goed (y) Ik moet toch nog twee maanden op m'n 2400 Pro wachten, dus waarchijnlijk wordt het de Mei productieversie :+

En het is duidelijk: ik moet dus toch beide topics (blijven) volgen om een beetje bij de tijd te blijven ;)

• a2aan
graag TRs in plaats van geharrewar :)

[ Voor 86% gewijzigd door Proton_ op 21-02-2026 15:07 ]

• DrNickB
luke22 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 11:27:
Goedemorgen!

Ik heb van de week een extra accu aan mijn 800 pro gehangen en de charge speed limitation opgehoogd.

Maar desondanks gaat opladen niet harder dan de 1000 watt dat eerst ook was.

Enig idee wat ik nog extra zou moeten aanpassen? Ik had gelezen hier dat met 1 extra accu de 800 pro met 1440 watt moest kunnen opladen?

Ik heb de HEMS ingesteld op nul op de meter en ik heb ruim genoeg zonnestroom beschikbaar momenteel om 1440 te halen.
De Sf800Pro kan maximaal 1000w laden via de AC optie.
De 1440 maximale oplaad waarde zal gelden voor de PV gecombineerd met AC.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

DrNickB schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 15:16:
[...]

De Sf800Pro kan maximaal 1000w laden via de AC optie.
De 1440 maximale oplaad waarde zal gelden voor de PV gecombineerd met AC.
Combinatie DC-AC kan tot max 2.000W, hier een voorbeeld van ca. 1700W met de SF800 Pro. Maar inderdaad de AC is altijd max 1000W:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3jyKuIxg4nx_hM73NJcvErhU1w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JusJhvtLhVpM9y8czObsVIJM.webp?f=fotoalbum_large

• DrNickB
mrme12345 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 16:39:
[...]

Combinatie DC-AC kan tot max 2.000W, hier een voorbeeld van ca. 1700W met de SF800 Pro. Maar inderdaad de AC is altijd max 1000W:
Ow zou heel goed kunnen, had niet de hele specs erbij, ging voornamelijk om de 1000w :)

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:34
Voor het DC circuit in de 800 pro geldt de ~1400W beperking zonder extra batterij. Met extra batterij 2000W.
denneappel schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:22:
Voor het DC circuit in de 800 pro geldt de ~1400W beperking zonder extra batterij. Met extra batterij 2000W.
Ja goede toevoeging, ik heb er inderdaad meerdere batterijen onder staan.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

TCMR schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:08:
[...]

Klinkt goed (y) Ik moet toch nog twee maanden op m'n 2400 Pro wachten, dus waarchijnlijk wordt het de Mei productieversie :+

En het is duidelijk: ik moet dus toch beide topics (blijven) volgen om een beetje bij de tijd te blijven ;)
Zit in hetzelfde schuitje, maar ik moet zelfs de kabel naar de garage nog trekken.

• nico_09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:54
Wat is nu de meest stabiele en beste oplossing om de zendure 2400 te voorzien van de juiste gegevens vanuit de meter? Ben bezig met een nieuwe groepenkast, kan nu rekening houden met extra ruimte. Of is een p1 meter stabiel genoeg?
nico_09 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:14:
Wat is nu de meest stabiele en beste oplossing om de zendure 2400 te voorzien van de juiste gegevens vanuit de meter? Ben bezig met een nieuwe groepenkast, kan nu rekening houden met extra ruimte. Of is een p1 meter stabiel genoeg?
P1 meter van Zendure doet het bij NOM beter dan Shelly klemmen bleek uit onze testen met de 2400 AC en Pro. Dus ik zou het lekker bij een P1 houden, is veel efficienter.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:58
Let wel op je kwh meter, ik ben van Zendure naar Shelly gegaan omdat ik geen DSMR 5 meter heb.
mrme12345 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:30:
[...]

P1 meter van Zendure doet het bij NOM beter dan Shelly klemmen bleek uit onze testen met de 2400 AC en Pro. Dus ik zou het lekker bij een P1 houden, is veel efficienter.
P1-meters zijn sowieso de beste oplossing aangezien ze digitaal de waarde doorkrijgen vanuit de slimme meter ipv die analoog moeten gokken (CT-meters).

De enige reden om een CT-meter te gebruiken:
  1. Oude DSMR 4.x meter die met 10 seconden waardes doorgeeft
  2. Aparte groepen of apparaten meten
Anders is een P1-meter altijd beter.

• nico_09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:54
mrme12345 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:30:
[...]

Dat scheelt weer ruimte, mooiste is dan de HW p1 deze hebben we al.
Houdt de Zendure p1 ook verbinding als het internet uitvalt?

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

Wifi binnenshuis heeft in principe niets te maken met het internet. Dus tenzij alles via een server elders verloopt zou dit moeten blijven werken.

• Gravelist
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOv_b-fxGwAIzJ_e0ejk4IlgmAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bpiieCUhEnWVMaSLkjUnf78P.jpg?f=fotoalbum_large

heeft iemand een idee wat hier gebeurd, ik hanteer een ondergrens van 10%. Maar soms houdt de accu dit niet vast. Ik heb de zendure app op “automodus” staan. In HA doe ik niks anders dan loggen.

• gielz
  • Nu online
Gravelist schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:38:
[Afbeelding]

heeft iemand een idee wat hier gebeurd, ik hanteer een ondergrens van 10%. Maar soms houdt de accu dit niet vast. Ik heb de zendure app op “automodus” staan. In HA doe ik niks anders dan loggen.
De 2400 AC heeft nog geen SOC bescherming wat ik heb gelezen, bij de 800 versie wel al voorbij zien komen. Per dag gebruikt de 2400 AC zelf rond de 0,2kwh en dat komt uit de batterij.

Zodra dan eindelijk de zon echt gaat schijnen zal je dit niet meer zo snel zien.

• Ben(V)
  • Nu online
Meest stabiele is als je een DSMR 5 meter hebt is de P1 data rechtstreeks te gebruiken.
Dus Home Assistant gebruiken en de P1 daar direct op aansluiten.

• Ben(V)
  • Nu online
gielz schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:54:
[...]

De 2400 AC heeft nog geen SOC bescherming wat ik heb gelezen, bij de 800 versie wel al voorbij zien komen. Per dag gebruikt de 2400 AC zelf rond de 0,2kwh en dat komt uit de batterij.

Zodra dan eindelijk de zon echt gaat schijnen zal je dit niet meer zo snel zien.
Geen idee waar het verschil vandaan komt, maar mijn 2400 AC raakt helemaal niets aan zelfverbruik kwijt als hij in sleeping mode staat.
Ik laat hem stoppen met ontladen op 10% van de lading en dat was gisterenmiddag om 1:00 uur en hij staat nog steeds op 10%

• gielz
  • Nu online
Ben(V) schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:07:
[...]

Geen idee waar het verschil vandaan komt, maar mijn 2400 AC raakt helemaal niets aan zelfverbruik kwijt als hij in sleeping mode staat.
Ik laat hem stoppen met ontladen op 10% van de lading en dat was gisterenmiddag om 1:00 uur en hij staat nog steeds op 10%
Klopt zie ik hier ook maar na enkele dagen zonder prik gaat hij toch dalen. De SOC is maar een schatting, @Devke heeft de omvormer laatst eens los aangesloten om het standby vermogen te bekijken.

• Ben(V)
  • Nu online
Tja hij moet natuurlijk wel iets aan zelfverbruik hebben, want de elektronica staat natuurlijk altijd aan.
En een % verliezen met 1 batterij zie je natuurlijk veel sneller dan als je er zoals ik 4 hebt.

• Gravelist
  • Nu online
Ben(V) schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:21:
Tja hij moet natuurlijk wel iets aan zelfverbruik hebben, want de elektronica staat natuurlijk altijd aan.
En een % verliezen met 1 batterij zie je natuurlijk veel sneller dan als je er zoals ik 4 hebt.
Ik heb er ook 4. Maar toch zakt die random door die 10% grens. Is niet iedere dag, terwijl die wel iedere einde van de dag leeg (10%) staat. In mijn grafiek zie je ook rare dingen. Zoals rond 1:00u ineens een vrij steile daling. Als het stand-by gebruik zou zijn, zou ik een lineaire afname verwachten.

• Ben(V)
  • Nu online
Die steile curve komt vermoed ik doordat zoals @gielz zei de SOC maar een schatting is en geen meeting.
Een LiFePo4 batterij heeft een tamelijk rechte ontlaadkromme (z'n spanning blijft gelijk) dus daar is moeilijk aan te meten wat de capaciteit is, dat in tegenstelling tot andere Li-Ion soorten.

Het ziet erna uit dat er voorlopig geen zon komt dus ik ga het eens in de gaten houden.

Pagina: 1 ... 178 179 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.