• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:45
mrme12345 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:51:
[...]

Zal misschien ook met de soort slimme meter te maken hebben. Ik heb ook versie V1.0.15, maar op de HW heb ik versie 6.02.06 (Iphone).

[Afbeelding]
Nog geen tijd gehad om eea te proberen, maar ik zie bij mijn SF800pro firmware 1.0.23 klaar staan. Ik lees hier dat iedereen op 1.0.15 zit?
gielz schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:36:
[...]

Ben het nu aan het testen hier. Het is erg mooi als je geen HA hebt of wanneer je HA kapot gaat.

Valt mij meteen op de de Zendure APP NOM maar om 20 seconden aan het bijsturen is en meer relais schakelingen maakt. Het is een wat eenvoudigere sturing dan in HA.
Ik ben al een tijdje in gesprek met de klantenservice. Ze hebben de kopieerknop gevonden en konden eindelijk inloggen! Terwijl er goedkope stroom was, hebben ze de accu in HEMS gezet, zodat deze met maar 800 watt kon laden. Vanmorgen kreeg ik een e-mail van ze, waarin ze meldden dat de koppeling succesvol was, maar dat hij offline staat. Nadat hij online stond, stond hij weer op nul.
Ik heb hem nu maar 1753 watt genoemd, dan lijkt het nog watt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NyfCn5YlxPz0_uJJOI2XfPrcCM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/axrUBnOyRRXsPPg57P5eKExG.png?f=user_large

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

frankj030 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:56:
[...]

Nog geen tijd gehad om eea te proberen, maar ik zie bij mijn SF800pro firmware 1.0.23 klaar staan. Ik lees hier dat iedereen op 1.0.15 zit?
De 1.0.15 gaat over de 2400AC, de Pro's zitten bij mij ook op 1.0.23.

En de P1 van HW doet het nog steeds goed bij mij, dus al een hele middag. Mooi!

[ Voor 11% gewijzigd door mrme12345 op 09-01-2026 17:21 ]

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:05
geert1992 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:08:
[...]

Ik ben al een tijdje in gesprek met de klantenservice. Ze hebben de kopieerknop gevonden en konden eindelijk inloggen! Terwijl er goedkope stroom was, hebben ze de accu in HEMS gezet, zodat deze met maar 800 watt kon laden. Vanmorgen kreeg ik een e-mail van ze, waarin ze meldden dat de koppeling succesvol was, maar dat hij offline staat. Nadat hij online stond, stond hij weer op nul.
Ik heb hem nu maar 1753 watt genoemd, dan lijkt het nog watt.[Afbeelding]
N,a.v. jouw bericht ben ik enkele blz. terug gebladerd, want ik was benieuwd naar firmware versie je hebt van de P1 meter. De 5.x of 6.x? Toen zag ik dat je deze middag had aangegeven dat het wel werkte. Heeft Zendure dit nu bij jou om zeep geholpen?
geert1992 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:08:
[...]

Ik heb hem nu maar 1753 watt genoemd, dan lijkt het nog watt.[Afbeelding]
Je zou DCSBL (Ontwikkelaar van Homewizard zelf voor HA) kunnen DMen dat je graag in het P1 beta programma wilt meedraaien. Dan heb je iig geen versie 5 meer maar 6.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

meesje schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:25:
[...]

N,a.v. jouw bericht ben ik enkele blz. terug gebladerd, want ik was benieuwd naar firmware versie je hebt van de P1 meter. De 5.x of 6.x? Toen zag ik dat je deze middag had aangegeven dat het wel werkte. Heeft Zendure dit nu bij jou om zeep geholpen?
Ik denk dat jij @gielz bedoeld.
Ik heb ook 6.0, enige wat anders was als bij Gielz was dat ik geen enkele v2 api in gebruik had.
Ook dat even geprobeerd, zonder succes.

Ook nog de p1 meter en de accu aan hetzelfde wifi punt gehangen, zonder succes.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

gielz schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:27:
[...]

Je zou DCSBL (Ontwikkelaar van Homewizard zelf voor HA) kunnen DMen dat je graag in het P1 beta programma wilt meedraaien. Dan heb je iig geen versie 5 meer maar 6.
Ik zal hun ook even mijn inlog gegevens sturen van mijn zendure account, misschien willen ze even mee kijken? :)

• meesje
geert1992 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:28:
[...]

Ik denk dat jij @gielz bedoeld.
Ik heb ook 6.0, enige wat anders was als bij Gielz was dat ik geen enkele v2 api in gebruik had.
Ook dat even geprobeerd, zonder succes.

Ook nog de p1 meter en de accu aan hetzelfde wifi punt gehangen, zonder succes.
Verdorie. Inderdaad jullie twee door elkaar gehaald.
Gelijk even inhakend op je reactie. Wat bedoel je met dat je geen enkele v2 api in gebruik hebt? Versie 6.x betekent toch dat je op de v2 api’s zit?
meesje schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:32:
[...]

Verdorie. Inderdaad jullie twee door elkaar gehaald.
Gelijk even inhakend op je reactie. Wat bedoel je met dat je geen enkele v2 api in gebruik hebt? Versie 6.x betekent toch dat je op de v2 api’s zit?
6.0 is V1 en V2. Maar Zendure gebruikt V1 want ze hebben geen V2 token aangemaakt op de P1.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• meesje
gielz schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:32:
[...]

6.0 is V1 en V2. Maar Zendure gebruikt V1 want ze hebben geen V2 token aangemaakt op de P1.
Ah ok. Dat is mijn gebrek aan kennis. Ik dacht van 5.x (en lager) is de oude V1 api. En 6.x de nieuwe V2 api.

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:12

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

MaartenXM schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:49:
Ik heb gisteren wat raars gehad, normaal draai ik NOM via zendure, ac2400, 3 accu's en zendure p1.

De stapel was al een paar dagen leeg, maar de laatse dag trok de ac2400 de hele dag 45 watt uit het net, maar er gebeurde niks met de accu's en 1 van de accu's bleef ontladen met een paar watt. op afstand veel pogingen gedaan om de accu te laden via de zendure app, wel verbinding maar geen reactie, 45 watt verbruik en niks de accu's in.
1 van de accu's is gezakt tot 0% en tot 30 volt voordat ik thuis was om de ac2400 te resetten(stekker er uit en los van de stapel), de laagste cellspaning was 2,1 volt. Na de reset via een schema de hele nacht laten laden met 1000W.
Er is 10,43kWh de stapel ingegaan (volgens de ac2400)
Heeft iemand dit eerder gehad?
Welke aansturing gebruik je?

[ Voor 11% gewijzigd door martinvdm op 09-01-2026 19:03 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

peterbier schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:51:
[...]

Hier ook 6.0206 krijg hem wel gekoppeld maar blijft 0 aan geven.
Van alles al geprobeerd.
Ik wacht het af.
Je voegt hem toe. Daarna nog een x op de setting klikken. Daar selecteer je hem. Dat ging hier eerst ook mis.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Pr088 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 09:44:
[...]

Mooie post! Maar heb jij de prijsprikkel bij je huisgenoten niet effectief om zeep geholpen met je batterijen? :P
Ja maar pa, we hebben toch een batterij?! :o
Haha ja misschien wel... Maar eerlijk gezegd is de batterij ook vooral om vanaf 2027 het gemiddelde afnametarief te drukken (winter) en om het teruglevertarief op te krikken (zomer).

Als dat lekker geautomatiseerd gaat hebben we ook geen zorgen meer over wanneer we pannenkoeken eten...

Dit jaar nog wat handelen levert met deze capaciteit misschien iets meer op, maar dat is dus dit jaar een beetje bonus...
Devke schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:23:
[...]

Je voegt hem toe. Daarna nog een x op de setting klikken. Daar selecteer je hem. Dat ging hier eerst ook mis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMwqKE2LCSHAiivT8P6H81aiXfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5byy5deHyfRK2oR7QRBPnvsI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JAdnfL72JHjOu4YibEgyKRSDwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmS0JMFLyJyPOGWQNfPt0PPh.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft op 0 ook als ik hem in hems toevoeg.
Maar ik heb het niet echt nodig heb de Zendure P1 en Shelly.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 01:04
De tweede batterij is nu ook aangesloten en is gisteren nagenoeg volledig (vanuit het net) opgeladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hRUQsA1UT51VZ7usVBL2i4xfDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXnBNq2xZCWof1DOZTBa72bQ.jpg?f=fotoalbum_large
echter zie ik vandaag dat de batterij, zij het wel minimaal wel langzaam leeg loopt met circa 20-23W, zie de grafiek, terwijl je dat eigenlijk in de avond gisteren niet direct zag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsMCUKsJsxyNrDnZfsuQWFjbXDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgexRyzfYq58hXuyqqyHXZeh.jpg?f=fotoalbum_large
De app instelling is onder HEMS in basislastmodus waarbij de volle 24 uur in standby modus staat.
Hij is met een HW energy socket verboden (800W modus, eigen groep is in voorbereiding). voor het eigen gebruik lijkt me dat een beetje veel. (en het is levering ipv verbruik).
Overigens staat deze in een relatief warme ruimte (boven 15 gr. C)

[ Voor 9% gewijzigd door Jan-tweak op 09-01-2026 19:16 ]

• bilgy_no1
  • Nu online
Cardinal schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:33:
Ik overweeg een Zendure AC2400 aan te schaffen en aan te sluiten op een aparte groep (1x35a). Er zijn twee opties:

1. Plaatsen in de schuur
2. Plaatsen in de provisiekast.

De overweging is simpel, in de schuur is meer plaats. Als ik noodstroom wil gebruiken is dat voor de vriezer, die in de schuur staat. Nadeel extra kabel die ik onder de fundering door en de tuin moet trekken. De provisiekast is makkelijk aan te sluiten, maar dan staat de accu naast de waterontharder en direct onder de trap, niet mijn voorkeur i.v.m. brandveiligheid.

De schuur is niet geïsoleerd. Na meting volgt de schuur de buiten temperatuur en is met regelmaat bij het vriespunt. Ik ben aan het overwegen de schuur te isoleren.
1. Heeft het zin om in de winter(!) nog extra een geïsoleerde bak over de Zendure heen te zetten zodat deze de warmte die hij produceert vast te houden of is dat niet aan te raden met eventuele gassen die de batterijen vrijlaat?
2. Heeft het zin om een extra zekering te plaatsen in de schuur naast de zekering in de meterkast welk type (b16?) kan ik dan het beste plaatsen?
3. Heeft het zin om een omschakelaar te plaatsen in de meterkast? Zover ik begrijp werkt het niet met alleen een omschakelaar, maar heb je ook een aggregaat nodig om het op te starten. Het is mij allen niet duidelijk of na opstarten deze aggregaat moet blijven draaien.
Ik denk dat de schuur het beste is, ondanks de in de winter lage temperatuur. Brandgevaar is op zich klein, maar in een voorraadkast is geen goed idee.

Even gedoe om die groep te trekken, maar wel de betere oplossing. Je kunt ook meteen meerdere kabels trekken voor eventuele uitbreiding later of andere toekomstige behoefte in de schuur.

Zorg in schuur ook voor goed wifi bereik. Dat kun je eventueel ook meenemen in je bekabeling. Ik heb zelf een Mesh node achterin het huis die goed en stabiel bereik geeft in de schuur.

Ik zou er niet iets omheen bouwen. Het moet kunnen ventileren. Anders heb je in de zomer weer het probleem met oververhitting. Zeker geen brandbaar materiaal er omheen.

Bij mij staat de batterij ook in een hoek van de onverwarmde en niet-geïsoleerde schuur. De temperatuur zakt tot nu toe niet onder nul. Bij gebruik ontstaat ook weer wat warmte in de cellen. Dus als je de batterij regelmatig gebruikt komt het wel goed.

Advies over precieze installatie laat ik even aan anderen. Hangt ook af van je installatie, bedrading etc. Ik heb de batterij achter een PV-verdeler met een DC lekstroom beveiliging voor de batterij. Check eventueel met een elektricien als je onzeker bent.

Met een omschakelaar wil je de batterij kunnen gebruiken bij stroomuitval van het net? Dan moet je de hele meterkast gaan aanpassen en zou ik zeker een elektricien inschakelen.

• meesje
peterbier schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blijft op 0 ook als ik hem in hems toevoeg.
Maar ik heb het niet echt nodig heb de Zendure P1 en Shelly.
Gezien niet iedereen op dezelfde firmware zit, lijkt me het fijn om aan te geven welke firmware versie geïnstalleerd is op de HW P1 meter.

Zelf wacht ik met smart op mijn SF800 Plus. De extra batterij was gisteren al bezorgd.
meesje schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:57:
[...]

Gezien niet iedereen op dezelfde firmware zit, lijkt me het fijn om aan te geven welke firmware versie geïnstalleerd is op de HW P1 meter.

Zelf wacht ik met smart op mijn SF800 Plus. De extra batterij was gisteren al bezorgd.
Zie mijn eerder bericht in dit topic.
Screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diKsdth9upZpCeFG7fTWVVkj1ME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRK85s0AGzIrXMOv5DRPDygn.jpg?f=fotoalbum_large

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-01 18:34
peterbier schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:51:
[...]

Hier ook 6.0206 krijg hem wel gekoppeld maar blijft 0 aan geven.
Van alles al geprobeerd.
Ik wacht het af.
Voor mij idem. Firmware 6.0206. Krijg hem gekoppeld in de Zendure App, maar geeft 0W aan.

• meesje
peterbier schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:03:
[...]

Zie mijn eerder bericht in dit topic.
Screenshot:
[Afbeelding]
Jammer dat het de één het wel lukt met de 6.x fimware versie en een ander weer niet. Eerder was ik hoopvol, maar nu wat minder.
Jan-tweak schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:48:
De tweede batterij is nu ook aangesloten en is gisteren nagenoeg volledig (vanuit het net) opgeladen.
[Afbeelding]
echter zie ik vandaag dat de batterij, zij het wel minimaal wel langzaam leeg loopt met circa 20-23W, zie de grafiek, terwijl je dat eigenlijk in de avond gisteren niet direct zag.
[Afbeelding]
De app instelling is onder HEMS in basislastmodus waarbij de volle 24 uur in standby modus staat.
Hij is met een HW energy socket verboden (800W modus, eigen groep is in voorbereiding). voor het eigen gebruik lijkt me dat een beetje veel. (en het is levering ipv verbruik).
Heel herkenbaar, als deze op 20-23 watt staat kun je dan even je properties posten?
http://192.168.0.172/properties/report (je eigen IP uiteraard)

• Jan-tweak
gielz schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:12:
[...]

Heel herkenbaar, als deze op 20-23 watt staat kun je dan even je properties posten?
http://192.168.0.172/properties/report (je eigen IP uiteraard)
sorry, wat heb je nodig cq welke info moet ik verder nog posten. :)
Jan-tweak schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:17:
[...]

sorry, wat heb je nodig cq welke info moet ik verder nog posten. :)
Als je die wattages ziet terwijl de batterij niets doet kun je in de properties zien waar het euvel zit. Als je die hier post zonder serienummer is het waarschijnlijk zo gevonden.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:01
bilgy_no1 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:57:
[...]

Ik denk dat de schuur het beste is, ondanks de in de winter lage temperatuur. Brandgevaar is op zich klein, maar in een voorraadkast is geen goed idee.
[...]
Ik zou er niet iets omheen bouwen. Het moet kunnen ventileren. Anders heb je in de zomer weer het probleem met oververhitting. Zeker geen brandbaar materiaal er omheen.
[...]
Advies over precieze installatie laat ik even aan anderen. Hangt ook af van je installatie, bedrading etc. Ik heb de batterij achter een PV-verdeler met een DC lekstroom beveiliging voor de batterij. Check eventueel met een elektricien als je onzeker bent.

Met een omschakelaar wil je de batterij kunnen gebruiken bij stroomuitval van het net? Dan moet je de hele meterkast gaan aanpassen en zou ik zeker een elektricien inschakelen.
Dank voor je feedback.

1. Wifi is aanwezig. Hangt een Unifi Mesh in de tuin.
2. Ombouw idee was alleen voor de winter. De warmte kan ik monitoren met externe sensors. De vraag is of iemand dat ook gedaan heeft of er andere consequenties zijn waar ik niet aan gedacht heb. Ik de lente gaat die ombouw er natuurlijk vanaf.
3. Ik moet mijn hele meterkast vervangen wegens wat schade, wat gaat gebeuren door een elektricien. Ik ben benieuwd of een omschakelaar bij stroomuitval haalbaar/nuttig is als ik toch de meterkast moet vervangen. Ik ben nog niet overtuigd, wegens de complexiteit van omschakelaar en mogelijk extra benodigde generator.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:36

Lief Adje

Love is in the air

mrme12345 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:10:
[...]

Wat wel zou kunnen is verschil tussen gekochte P1's na release batterij en P1's die daarvoor gekocht zijn. Mijn P1 van HW is iets van 10 maanden oud. Wellicht worden de nieuw verkochte P1 van HW standaard met die 6 versie uitgeleverd
Vorige week een HW P1 gekocht, helaas versie 5.1903, updaten lukt helaas niet, wacht nu op support.
Begin volgende week komt mij 800 pro binnen :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• bilgy_no1
  • Nu online
Cardinal schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:21:
[...]

Dank voor je feedback.

1. Wifi is aanwezig. Hangt een Unifi Mesh in de tuin.
2. Ombouw idee was alleen voor de winter. De warmte kan ik monitoren met externe sensors. De vraag is of iemand dat ook gedaan heeft of er andere consequenties zijn waar ik niet aan gedacht heb. Ik de lente gaat die ombouw er natuurlijk vanaf.
3. Ik moet mijn hele meterkast vervangen wegens wat schade, wat gaat gebeuren door een elektricien. Ik ben benieuwd of een omschakelaar bij stroomuitval haalbaar/nuttig is als ik toch de meterkast moet vervangen. Ik ben nog niet overtuigd, wegens de complexiteit van omschakelaar en mogelijk extra benodigde generator.
Aha. Er zijn volgens mij speciale systemen om bij stroomuitval automatisch om te schakelen naar de batterij die niet afhankelijk zijn van een generator. Maar dat is eerder bij een vaste batterij, zoals Victron.

Misschien ook eens daar naar kijken ipv een plugin batterij?

• Leguan
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:44
Weet iemand bij welk op- en ontlaadvermogen de geadverteerde RTE van 93% gehaald wordt?

Wat ik ook instel qua vast op- of ontlaadvermogen, ik kom niet boven de 94% (enkele richting). Dat zou roundtrip neerkomen op 88,36%.

• meesje
Gisteren had ik de gewonnen AB2000X ontvangen en vandaag de SF 800 micro-omvormer. Het gaat me meer om de extra batterij (straks voor bij de SF800 plus) dan de micro-omvormer. Zojuist wel wat meer verdiept in deze omvormer en o.a. onderstaand filmpje bekeken. Ik word hier best enthousiast van. Ik zou dus losse zonnepanelen kunnen kopen (natuurlijk welke de juiste specs). Deze plaatsen op de schuur of garage. En zo met deze omvormer en batterij extra energie opwekken.

Klopt het dat je dan minder omzettingsverlies hebt (dan bij bv een SF800 plus)?
Leguan schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 20:50:
Weet iemand bij welk op- en ontlaadvermogen de geadverteerde RTE van 93% gehaald wordt?

Wat ik ook instel qua vast op- of ontlaadvermogen, ik kom niet boven de 94% (enkele richting). Dat zou roundtrip neerkomen op 88,36%.
De geadverteerde waarde is 1 kant op.

Met halfgeleidertechnologie van de derde generatie bereikt ons systeem een AC-retourefficiëntie van maximaal 93%.

[ Voor 14% gewijzigd door gielz op 09-01-2026 21:06 ]

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
meesje schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 20:56:
Gisteren had ik de gewonnen AB2000X ontvangen en vandaag de SF 800 micro-omvormer. Het gaat me meer om de extra batterij (straks voor bij de SF800 plus) dan de micro-omvormer. Zojuist wel wat meer verdiept in deze omvormer en o.a. onderstaand filmpje bekeken. Ik word hier best enthousiast van. Ik zou dus losse zonnepanelen kunnen kopen (natuurlijk welke de juiste specs). Deze plaatsen op de schuur of garage. En zo met deze omvormer en batterij extra energie opwekken.

Klopt het dat je dan minder omzettingsverlies hebt (dan bij bv een SF800 plus)?

[YouTube: Installatiehandleiding voor de SolarFlow 800 met Zonnepaneel en Accu]
Ik heb helaas nog geen van twee mogen ontvangen😅 Ik krijg net de accu binnen

• rick_roox
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-01 19:36
Chupachups schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:15:
Zijn er overigens meer bestellers voor de eerste lichting van de SF800 plus? Ik heb de bestelling op 29 november geplaatst..Zendure gaf de inmiddels bekende 40 - 50 dagen aan voor de levertijd. Leuk om te kunnen volgen wanneer de eerste leveringen binnen druppelen (al hebben we gelukkig al een preview gehad van @Taro en @mrme12345 )
Yes ik heb hem recent binnen. Op 26 november besteld en kreeg hem op 2 januari binnen. Best compact dingetje. Verder nog erg weinig ervaring mee. Gebruik hem nu nog voornamelijk handmatig om de piekprijzen een beetje te drukken. Maar met een warmtepomp, de lage temperaturen en 2kw aan accu, kom je niet ver ;) .

Merk wel dat die de eerste 10-25% ofzo (hou me niet aan het percentage vast) de batterij maar met 541kwh oplaad i.p.v. de 1000kwh die ingesteld is. Weten jullie hoe dit kan? Kan me voorstellen dat de batterij eerst wat warmer of voller moet zitten.

• Qube22
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-01 19:23
rick_roox schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 21:21:
[...]

Yes ik heb hem recent binnen. Op 26 november besteld en kreeg hem op 2 januari binnen. Best compact dingetje. Verder nog erg weinig ervaring mee. Gebruik hem nu nog voornamelijk handmatig om de piekprijzen een beetje te drukken. Maar met een warmtepomp, de lage temperaturen en 2kw aan accu, kom je niet ver ;) .

Merk wel dat die de eerste 10-25% ofzo (hou me niet aan het percentage vast) de batterij maar met 541kwh oplaad i.p.v. de 1000kwh die ingesteld is. Weten jullie hoe dit kan? Kan me voorstellen dat de batterij eerst wat warmer of voller moet zitten.
Kreeg jij voor deze levering een track and trace code, of verscheen hij net als bij de andere opeens voor je deur?

• MaartenXM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:27
martinvdm schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:05:
[...]

Welke aansturing gebruik je?
De zendure auto mode met de zendure p1.
Leguan schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 20:50:

Nooit. Wordt er gesproken over RTE in de specs of efficiëncy? Heb daar een tijd terug een blog over gelezen. De 1e is een ritje laden en ontladen. De 2e is 1 kant op gemeten. Het is marketing. Het is net als een auto die in de folder 1 op 25 rijdt en in de praktijk 1 op 17 haalt. Overigens zie dit ook bij andere batterij merken. Gemeten in de meest gunstige vorm vaak. Laboratorium omgevingen. Niet realistisch maar het mag. Tussen de 80-85 RTE zou je wel kunnen halen denk ik. Zit zelf hier op 80% exact.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:29
Vraagje voor de specialisten hier.
Ik heb een tijdje een SF800 pro staan die ik vanuit HA aanstuur met de HACS integratie.
Nu zie ik voornamelijk nu in deze periodes waarbij er te weinig zon is om te laden dat SOC zich raar gedraagt.
Er lijkt een intern verbruik te zijn zonder dat ik aanstuur op laden/ontladen.
De SOC neemt 12% af in 24u tijd, dat lijkt me erg veel. Is dat normaal gedrag?
Ik stuur niets aan en verwacht eigenlijk dat de batterij in stand-by niet zoveel lading mag verliezen? Is dit eerder gezien hier?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GY9joWnXK_MGovWB-bwxr0lzoR4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wtkxaI2DB1gMSmBJmByYJcqK.png?f=fotoalbum_tile

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Bart_Denon schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:11:
Vraagje voor de specialisten hier.
Ik heb een tijdje een SF800 pro staan die ik vanuit HA aanstuur met de HACS integratie.
Nu zie ik voornamelijk nu in deze periodes waarbij er te weinig zon is om te laden dat SOC zich raar gedraagt.
Er lijkt een intern verbruik te zijn zonder dat ik aanstuur op laden/ontladen.
De SOC neemt 12% af in 24u tijd, dat lijkt me erg veel. Is dat normaal gedrag?
Ik stuur niets aan en verwacht eigenlijk dat de batterij in stand-by niet zoveel lading mag verliezen? Is dit eerder gezien hier?
[Afbeelding]
Staat smart mode aan? Welke integratie gebruik je?

• crbnnw
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12:46
crbnnw schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:19:
[...]

Bij mij lukt het koppelen van Homewizard P1 meter wel maar schiet erna dan op offline of geeft constant 0w door. Hij draait op 5.1903 en zegt dat er geen nieuwe firmware is. Zendure hier ook op 1.0.15

Zojuist Homewizard een bericht gestuurd of ze een 6+ versie kunnen pushen door koppelingsproblemen met een 3e partij. Ben benieuwd of ze dat doen en of dat het verhelpt, en zal hier dan terugkoppelen.
Nog geen reactie van Homewizard maar kreeg wel een bericht van mijn router dat er een nieuwe verbinding was van de HW P1 meter. Zie dat de firmware nu op 6.0206 staat, dat lijkt me wel iets te toevallig dus ga ervan uit dat het wel door hun is gepusht op mijn verzoek.

In de Zendure app overigens geen verschil. Schiet direct op offline of geeft 0W aan.

Ik blijf voorlopig dus nog de Zendure P1 meter gebruiken..

🔋 5.76 kWh Zendure 2400 AC | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:35
crbnnw schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:33:
[...]

Nog geen reactie van Homewizard maar kreeg wel een bericht van mijn router dat er een nieuwe verbinding was van de HW P1 meter. Zie dat de firmware nu op 6.0206 staat, dat lijkt me wel iets te toevallig dus ga ervan uit dat het wel door hun is gepusht op mijn verzoek.

In de Zendure app overigens geen verschil. Schiet direct op offline of geeft 0W aan.

HW P1 met fw 6.0206 werkt niet hoor, staat nog steeds op 0 Watt
Even een update over de Homewizard P1 na een nacht en ochtend testen. Zeker een goed begin!

Iphone app
Zendure 1.0.15
P1 6.0304
Lokaal mogelijk?
- Blokkeer je de Zendure van internet dan gaat NOM gewoon door lokaal. Je kunt alleen niets meer in de zendure app en beide zijn daar offline. Zeker fijn dat je niet afhankelijk bent van de "hoe lang is een...." cloud voor de aansturing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjYiX3s-ltPDLienZpsiw-yqdn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZYTmywAf9DEzsG4bEEPWm59.jpg?f=fotoalbum_large
Aansturing
- De aansturingsinterval is 20 seconden. Maak dit op zijn minstens instelbaar, leuk voor een oude slimme meter. Minder leuk voor een moderne meter. Dan denk je goh wat maakt het uit, veel suc6 met 200x wolkje, zon, wolkje op een hollandse dag.

- Aansturing is nauwkeurig vannacht was de kwh import 0,008 waarbij dit bij de HA aansturing 0,004 is. Overdag is natuurlijk HA beter met een 4 seconden interval ipv 20 seconden.

*elk balkje is een uur vanaf 00:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Du0-UwesxCEnH2eF3lRdb5Q39lM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rA4xbewGkMrlFm2rH04j9iXm.png?f=user_large

• meesje
Kapotto schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:44:
[...]

HW P1 met fw 6.0206 werkt niet hoor, staat nog steeds op 0 Watt
Ik weet het niet meer zeker. Maar volgens was er (eer)gisteren iemand die wel een succesvolle connectie heeft kunnen maken met deze FW versie. Jammer dat de resultaten zo wisselend zijn. Dan maar tzt de Zendure P1 meter gebruiken, en een HW splitter kopen.

• rick_roox
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-01 19:36
Qube22 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 22:00:
[...]

Kreeg jij voor deze levering een track and trace code, of verscheen hij net als bij de andere opeens voor je deur?
Yes, heb een track and trace code gekregen via mail. Een van DHL (de accu) en een van dpd (slimme meter). Maar wel via een vaag systeem Track17. Via dat systeem kon je heel makkelijk naar het DHL systeem.

• Jan-tweak
even een vraag; bij mij blijkt properties/report niet te werken.
@gielz vroeg me om het ook hier even te posten met de vraag of iemand ook problemen hiermee had en een mogelijke oplossing.
zijn opmerking was: "Ik heb nog niemand gezien waarbij http://192.168.x.xxx/properties/report niet werkt. Dit is namelijk gewoon de standaard API die lokaal altijd beschikbaar is van de omvormer."

het door mij gebruikte ip adres komt overeen wat in de app vermeld staat en ik krijg zowel met HEMS en ook met HEMS uit geen uitkomst. slechts de melding "Deze site is niet bereikbaar"

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

gielz schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:47:
Aansturing
- De aansturingsinterval is 20 seconden. Maak dit op zijn minstens instelbaar, leuk voor een oude slimme meter. Minder leuk voor een moderne meter. Dan denk je goh wat maakt het uit, veel suc6 met 200x wolkje, zon, wolkje op een hollandse dag.

- Aansturing is nauwkeurig vannacht was de kwh import 0,008 waarbij dit bij de HA aansturing 0,004 is. Overdag is natuurlijk HA beter met een 4 seconden interval ipv 20 seconden.
Hiervoor heb ik een aparte automtisering gemaak in HA, zodat hij overdag alleen slim opladen doet en niet iedere keer naar laden/ontladen gaat.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
alias: Zendure automatisch laden op zonlicht
description: >-
  Zet Zendure op 'Alleen slim opladen' overdag en 'Nul op de meter' buiten
  daglicht
triggers:
  - minutes: /5
    trigger: time_pattern
actions:
  - choose:
      - conditions:
          - condition: sun
            after: sunrise
            after_offset: "+00:30:00"
            before: sunset
            before_offset: "-00:30:00"
          - condition: template
            value_template: >-
              {{ states('input_select.zendure_2400_ac_modus_selecteren') !=
              'Alleen slim opladen' }}
        sequence:
          - target:
              entity_id: input_select.zendure_2400_ac_modus_selecteren
            data:
              option: Alleen slim opladen
            action: input_select.select_option
      - conditions:
          - condition: or
            conditions:
                after: sunset
                after_offset: "-00:30:00"
                before: sunrise
                before_offset: "+00:30:00"
          - condition: template
            value_template: >-
              {{ states('input_select.zendure_2400_ac_modus_selecteren') != 'Nul
              op de meter' }}
        sequence:
          - target:
              entity_id: input_select.zendure_2400_ac_modus_selecteren
            data:
              option: Nul op de meter
            action: input_select.select_option
mode: single

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Jan-tweak schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:20:
@gielz vroeg me om het ook hier even te posten met de vraag of iemand ook problemen hiermee had en een mogelijke oplossing.
zijn opmerking was: "Ik heb nog niemand gezien waarbij http://192.168.x.xxx/properties/report niet werkt. Dit is namelijk gewoon de standaard API die lokaal altijd beschikbaar is van de omvormer."

het door mij gebruikte ip adres komt overeen wat in de app vermeld staat en ik krijg zowel met HEMS en ook met HEMS uit geen uitkomst. slechts de melding "Deze site is niet bereikbaar"
Heb je niet toevallig een VPN ofzo aanstaan? Vanaf andere pc al geprobeerd? Ik ken niemand waarbij dit niet werkt.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Bart_Denon
geert1992 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:20:
[...]

Staat smart mode aan? Welke integratie gebruik je?
Smartmode staat uit (=0).
Ik gebruik de Zendure integratie via HACS incl MQTT communicatie. Dit gaat opzich goed, al had ik eerder problemen om de batterij aangestuurd te krijgen.
Ander vreemd iets is dat de batterij continue 32graden was en na t opnieuw herladen van de integratie terugvalt naar 24graden. Er werd dus intern wat weggestookt.
Wat is een normaal SOC % verval bij stand-by over 24h? Dan kan ik t beter in de gaten houden.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Jan-tweak schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:20:

Probeer deze syntax eens in een DOS-box:
code:
1
curl http://192.168.1.xx/properties/report
waarbij xx het ip-adres van je omvormer is :P

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh

Bart_Denon schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:03:
[...]

Ik gebruik de Zendure integratie via HACS incl MQTT communicatie. Dit gaat opzich goed, al had ik eerder problemen om de batterij aangestuurd te krijgen.
Ander vreemd iets is dat de batterij continue 32graden was en na t opnieuw herladen van de integratie terugvalt naar 24graden. Er werd dus intern wat weggestookt.
Wat is een normaal SOC % verval bij stand-by over 24h? Dan kan ik t beter in de gaten houden.
Normaal is 0,2 kwh per dag in standby. @Devke heeft laatst de omvormer aangesloten zonder batterij en gemeten.

• Hieke
  • Niet online
crbnnw schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:33:
[...]

Ook ik heb gisteren verzoek gedaan aan HomeWizard om firmware van P1-meter naar nieuwste release te pushen. Sinds vanochtend staat er V 6.0206 op en kan ik direct succesvol pairen! Maar de waardes blijven allemaal op 0 staan... :(

@mrme12345 Hoe krijg jij het voor elkaar dat je wel de telegrammen gelezen krijgt? Welke softwareversie van de app heb jij? En welk OS op de smarthone?
Hier V 5.12.1 op Android smartphone.

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh

gielz schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:09:
[...]

Normaal is 0,2 kwh per dag in standby. @Devke heeft laatst de omvormer aangesloten zonder batterij en gemeten.
En @Bart_Denon. Dit is omvormer verbruik zonder batterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqbREJHbpyXajy_K54ZNGWxAGXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrMuIb1bGZNImrFxNARRM8Fd.jpg?f=fotoalbum_large

• Jan-tweak
martinvdm schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:51:
[...]

Heb je niet toevallig een VPN ofzo aanstaan? Vanaf andere pc al geprobeerd? Ik ken niemand waarbij dit niet werkt.
vpn is een goede ! ga ik direct proberen. wist niet dat die ook op interne ip adressen invloed had.

• Hieke
  • Niet online
Jan-tweak schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:09:
[...]

vpn is een goede ! ga ik direct proberen. wist niet dat die ook op interne ip adressen invloed had.
Zou mij verbazen..
In welk programma geef je het commando? In de adresregel van een browser? De inverter heeft geen webserver.

• Jan-tweak
Hieke schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:29:
[...]

Zou mij verbazen..
In welk programma geef je het commando? In de adresregel van een browser? De inverter heeft geen webserver.
dat gaat gewoon via een browser; alleen bij mij blijkt het gewoon niet te lukken. De hier eerder gemaakte opmerking om de vpn uit te zetten heeft echter geen effect gehad.
ook het pingen blijkt niet te lukken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gb5geV5-8RRNf5uO5TZ3D6eLluY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BpdXu8IyvW5ZggHtDyyzM4qp.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door Jan-tweak op 10-01-2026 13:57 ]

• Hieke
  • Niet online
Jan-tweak schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:55:
[...]

dat gaat gewoon via een browser; alleen bij mij blijkt het gewoon niet te lukken. De hier eerder gemaakte opmerking om de vpn uit te zetten heeft echter geen effect gehad.
ook het pingen blijkt niet te lukken.
[Afbeelding]
Vreemde stelling doe jij! Waar is die op gebaseerd?
Heb je mijn bericht van 12:06 uur vanmiddag ook gelezen? Wat leverde dat op?

En als pingen niet lukt dan gaat mijn suggestie ook niet werken.
Dan is de vraag welk adres je omvormer in de zendure app bij Apparaatinformatie weergeeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Hieke op 10-01-2026 14:18 ]

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Nu online
Hieke schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:29:
De inverter heeft geen webserver.
Kan je uitleggen waar de HTTP respons (die iedereen behalve @Jan-tweak krijgt, óók via een browser) vandaan komt, als je een HTTP request naar de inverter stuurt, als de inverter volgens jou geen webserver zou hebben?

Opzich is het verder geen gekke gedachte om bij de cliënt naar de oorzaak te zoeken, maar ik denk dan eerder aan proxy-instellingen dan VPN. De suggestie om het met curl te proberen vind ik verder wel een goeie, al weet ik niet in hoeverre die (ook) 'last' heeft van systeem brede proxy instellingen.

Misschien kan @Jan-tweak ook eens een ander device proberen, zoals een telefoon, als die op hetzelfde netwerk kan als de Zendure.

En weet je heel zeker dat het IP klopt?

• Jan-tweak
Hieke schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:14:
[...]

Dan is de vraag welk adres je omvormer in de zendure app bij Apparaatinformatie weergeeft.
nee, want ik weet niet wat je met een dos-box bedoeld, dit leek op een comand binnen HA, en die heb ik nu niet.

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Jan-tweak schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:30:
[...]

nee, want ik weet niet wat je met een dos-box bedoeld, dit leek op een comand binnen HA, en die heb ik nu niet.
Op een pc in het zoekvenster CMD typen, je krijgt dan een venster waar je het commando kunt ingeven.
Je pc dient dan wel op hetzelfde netwerk te zitten als waar ook de Zendure op zit.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• Jan-tweak
klump4u schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:35:
[...]

Op een pc in het zoekvenster CMD typen, je krijgt dan een venster waar je het commando kunt ingeven.
Je pc dient dan wel op hetzelfde netwerk te zitten als waar ook de Zendure op zit.
en @Hieke
oke, ja, die heb ik geprobeerd; echter zonder succes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqpMwxGZJORf1_1gGfGfSVaH5iQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUya9AIVFmtu236wMrBd6yr1.jpg?f=fotoalbum_large
zowel met als zonder VPN en het maakt niets uit of HEMS nu aan of uit staat.

• Hieke
  • Niet online
Hieke schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:14:
[...]

Ik herhaal hierbij mijn vraag:

Wat is het adres van de omvormer in de Zendure App??

• Bart_Denon
Devke schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:34:
[...]

En @Bart_Denon. Dit is omvormer verbruik zonder batterij.

[Afbeelding]
Dank voor de info! Betekent dit ook dat de omvormer + batterij gezamenlijk een hoger stand-by verbruik hebben?

Hieke schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:14:
[...]

@mrme12345 Hoe krijg jij het voor elkaar dat je wel de telegrammen gelezen krijgt? Welke softwareversie van de app heb jij? En welk OS op de smarthone?
Hier V 5.12.1 op Android smartphone.
De P1 doet het nog steeds, al een hele dag. Dus werkt echt. Ik heb gisteren al aangegeven dat ik eerst de P1 van HW geheel verwijderd hebt uit de app en daarna opnieuw toegevoegd. En ik heb de laatste app van Zendure op Iphone en in HW versie 6.0206. En ik ben er van overtuigd dat Zendure er voor gaat zorgen dat dit binnenkort bij iedereen werkt. Want ook steeds meer mensen hier melden dat het werkt Kwestie van tijd, nog even geduld

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• meesje
mrme12345 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:14:
[...]

De P1 doet het nog steeds, al een hele dag. Dus werkt echt. Ik heb gisteren al aangegeven dat ik eerst de P1 van HW geheel verwijderd hebt uit de app en daarna opnieuw toegevoegd. En ik heb de laatste app van Zendure op Iphone en in HW versie 6.0206. En ik ben er van overtuigd dat Zendure er voor gaat zorgen dat dit binnenkort bij iedereen werkt. Want ook steeds meer mensen hier melden dat het werkt Kwestie van tijd, nog even geduld
Zendure, kom op met die SF800 Plus! Ik wil dit ook testen. Hier zelfde HW versie, dus hopelijk werkt het bij mij gelijk. Zou echt top zijn.
@Hieke Ik denk dat het OS op je smartphone niet relevant is voor de koppeling met de HW P1 meter. In ieder geval wel de FW versie van de HW P1 meter.

• Hieke
  • Niet online
mrme12345 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:14:
[...]

Dank voor je reactie. Ik heb hier inmiddels sinds een half uurtje ook een werkende P1-meter van HW zichtbaar in de Zendure app. Ik had hem even moeten aanvinken alvorens op te slaan....
Maar de Zendure app loopt nu vast op mijn smartphone die al redelijk op leeftijd is.
EN: zodra ik Hems uitzet gaat de P1-meter in de app off-line. :-(

• Hieke
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:23:
[...]

Zendure, kom op met die SF800 Plus! Ik wil dit ook testen. Hier zelfde HW versie, dus hopelijk werkt het bij mij gelijk. Zou echt top zijn.
@Hieke Ik denk dat het OS op je smartphone niet relevant is voor de koppeling met de HW P1 meter. In ieder geval wel de FW versie van de HW P1 meter.
Nee, maar er moe(s)t toch een verklaring zijn waarom sommigen van ons het wel werkend kregen. Blijkt dus aan het feit te liggen dat je de meter (extra) moet selecteren alvorens te bevestigen. :o

Hopelijk komt je speeltje snel binnen :*)

• Jan-tweak
Hieke schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:02:
[...]

Ik herhaal hierbij mijn vraag:

Wat is het adres van de omvormer in de Zendure App??
het zelfde als hier ook al is weergegeven. 192.168.1.92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-SUi-U4bFWX_LSrI8cd9vHKEzs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zsS2zfwd7ahJlzOj2w8jdUw9.jpg?f=user_large

• Jan-tweak
a2aan schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:25:
[...]

Kan je uitleggen waar de HTTP respons (die iedereen behalve @Jan-tweak krijgt, óók via een browser) vandaan komt, als je een HTTP request naar de inverter stuurt, als de inverter volgens jou geen webserver zou hebben?

Opzich is het verder geen gekke gedachte om bij de cliënt naar de oorzaak te zoeken, maar ik denk dan eerder aan proxy-instellingen dan VPN. De suggestie om het met curl te proberen vind ik verder wel een goeie, al weet ik niet in hoeverre die (ook) 'last' heeft van systeem brede proxy instellingen.

Misschien kan @Jan-tweak ook eens een ander device proberen, zoals een telefoon, als die op hetzelfde netwerk kan als de Zendure.

Ja, en ook op bv op de ipad werkt het dus ook niet. en ik heb niets speciaals lopen ( of speciale proxy instellingen, ten minste niet dat ik weet)

• Hieke
  • Niet online
Jan-tweak schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:33:
[...]

het zelfde als hier ook al is weergegeven. 192.168.1.92
[Afbeelding]
Heb je VLAN's in je netwerk?
En wat is de belemmering om niet te vertrouwen op informatie uit de Zendure app?

• meesje
Hieke schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:32:
[...]

Nee, maar er moe(s)t toch een verklaring zijn waarom sommigen van ons het wel werkend kregen. Blijkt dus aan het feit te liggen dat je de meter (extra) moet selecteren alvorens te bevestigen. :o

Hopelijk komt je speeltje snel binnen :*)
Dat is zo. Het is vreemd dat het bij de een wel werkt met de 6.x FW en bij de ander niet.
Jij hebt FW versie 5.x en daarbij heb ik nog geen succes verhalen over voorbij zien komen. 6.x lijkt me dus een vereiste.

• Jan-tweak
Hieke schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:37:
[...]

Heb je VLAN's in je netwerk?
En wat is de belemmering om niet te vertrouwen op informatie uit de Zendure app?
ik heb een glasvezel netwerk van odido, waar dus ook de TV over loopt, maar ik heb zelfs niets speciaal hier ingesteld.

• Hieke
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:39:
[...]

Dat is zo. Het is vreemd dat het bij de een wel werkt met de 6.x FW en bij de ander niet.
Jij hebt FW versie 5.x en daarbij heb ik nog geen succes verhalen over voorbij zien komen. 6.x lijkt me dus een vereiste.
Sinds vanochtend heb ik V6.0206 en daarmee kreeg ik het direct werkend. Lees maar even terug. De berichtgeving gaat snel. Met V5 kon ik niet pairen. Maar met V6 direct en succesvol.
Weet niet op welke versie jij zit met je P1-meter. Maar anders via de Chatbox van HomeWizard een verzoek om upgrade aanvragen. Dan ben je klaar voor de toekomst. :9

• Hieke
  • Niet online
Jan-tweak schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:40:
[...]

ik heb een glasvezel netwerk van odido, waar dus ook de TV over loopt, maar ik heb zelfs niets speciaal hier ingesteld.
Welk IP-adres zie je in de Zendure app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJr2TePRJEusdXYBo8h81MbIFOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqA4TroaekIVucfy4iF12me3.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt me dat je dat moet kunnen pingen als pc in datzelfde netwerk zit.

• meesje
Hieke schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:45:
[...]

Sinds vanochtend heb ik V6.0206 en daarmee kreeg ik het direct werkend. Lees maar even terug. De berichtgeving gaat snel. Met V5 kon ik niet pairen. Maar met V6 direct en succesvol.
Weet niet op welke versie jij zit met je P1-meter. Maar anders via de Chatbox van HomeWizard een verzoek om upgrade aanvragen. Dan ben je klaar voor de toekomst. :9
Dan heb ik daar overheen gelezen. Ik heb ook V6.0206. Gezien jouw bericht en berichten van anderen heb ik er wel vertrouwen. Top!

• Jan-tweak
Hieke schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:48:
[...]

Welk IP-adres zie je in de Zendure app?

[Afbeelding]

Lijkt me dat je dat moet kunnen pingen als pc in datzelfde netwerk zit.
ja, hetzelfde ip adres. en ja, zelf pingen lukt dus niet.terwijl in de app zie ik deze wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-tweak op 10-01-2026 16:03 ]

• Hieke
  • Niet online
a2aan schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:25:
[...]

Wordt wel erg technisch, ik weet de finesses van HTTP niet. Jouw reactie lezend zou er dus wel een webserver met een poortadres zijn op de inverter? Heb het even getest en je hebt gelijk! Op poort 80... _/-\o_

• Hieke
  • Niet online
Jan-tweak schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 16:03:
[...]

ja, hetzelfde ip adres. en ja, zelf pingen lukt dus niet.terwijl in de app zie ik deze wel.
Oké, dan kan kan ik je alleen succes wensen bij het oplossen.
Benieuwd wat de uiteindelijke oorzaak is als het is opgelost.

Bart_Denon schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:08:
[...]

Dank voor de info! Betekent dit ook dat de omvormer + batterij gezamenlijk een hoger stand-by verbruik hebben?
Er zal altijd verbruik zijn. Een BMS dat actief is o.a. Ik zet de omvormer in een standby stand middels HA. Als je dat niet doet dan krijg je de 25W verbruik die hier geregeld voorbij komt. Voor je beeldvorming. Ik heb 2 sets met 3 batterijen. Vannacht geladen. Er is nog 0% SoC af. 11 uur geleden is het laden gestopt. Normaal is een een procentje per 24 uur grof geschat. Hoeveel watt er dan weg is? Moeilijk in te schatten door type batterij. Ik zie wel dat mijn RTE lager wordt met precies dezelfde laad en ontlaadvermogens als ik langer wacht met ontladen.

• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:49
Jan-tweak schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 16:03:
[...]

Toch lijkt er iets met ip-adres aan de hand. Kan je via je router het ip-adres controleren?
Weet niet of je iPhone hebt, maar die heeft een network analyzer tool om een scan van je netwerk te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tpFhFM61gB8KKmyv-XvskhlXlw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dVm1awyxPoqYflTg9DPerdz.jpg?f=fotoalbum_large

Succes

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

@Jan-tweak ik denk zo maar dat je telefoon of pc niet op hetzelfde netwerk of vlan zit als je Zendure. Dan hebben ze beide wel internet maar kun je er idd niet bij. Dat zou ik eerst uitzoeken. Bijv. Gasten wifi en normaal wifi, of iets dergelijks. Probeer ook eens vanaf een ander apparaat. Ping zal moeten werken alvorens überhaupt de api (properties report) zal werken.

[ Voor 15% gewijzigd door martinvdm op 10-01-2026 20:21 ]

Sinds de nieuwe firmware van de sf800pro blijft deze netjes op 50% staan.
Wat mij opgevallen is dat het display ook uit staat.
Een groot plus punt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9K8OlnywJRxvUBXW6ssZ9etPSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19bin1CCSyb7EKQ6VRLmPsrJ.jpg?f=fotoalbum_large

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-01 21:00
Bart_Denon schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:03:
[...]

Avond, hier ook een sf800Pro, laad enkel via aangesloten panelen.
Verval in de nacht is vaak 1 a 2 %.
Off-grid staat uit, enkel via HA aangestuurd.
Mijn temps zijn op dit moment rond de 2-5graden.
Worden zelden zo warm. Alleen met veel zon als de omvormer flink wat werk doet.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• R.K
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11:20

R.K

Ben even nieuwsgierig waarom je zou kiezen voor een Solarflow 800 (pro) t.o.v. een Solarflow 2400 b.v.
Wat heeft eerstgenoemde voor voordelen t.o.v een 2400? Het lijkt mij sowieso al een nadeel dat hij maar kan laden en ontladen met 800 Watt. Dus duurt 3x zo lang om te laden en ontladen dan de 2400.

• Jan-tweak
martinvdm schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:19:
@Jan-tweak ik denk zo maar dat je telefoon of pc niet op hetzelfde netwerk of vlan zit als je Zendure. Dan hebben ze beide wel internet maar kun je er idd niet bij. Dat zou ik eerst uitzoeken. Bijv. Gasten wifi en normaal wifi, of iets dergelijks. Probeer ook eens vanaf een ander apparaat. Ping zal moeten werken alvorens überhaupt de api (properties report) zal werken.
Jou tip heeft het probleem uiteindelijk opgelost, bleek dat de zendure op het aparte 2,4 ghz netwerk ( gast) te staan, was ik totaal vergeten. Iedereen van harte bedankt voor geboden hulp. :)

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:55
R.K schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:42:
Ben even nieuwsgierig waarom je zou kiezen voor een Solarflow 800 (pro) t.o.v. een Solarflow 2400 b.v.
Wat heeft eerstgenoemde voor voordelen t.o.v een 2400? Het lijkt mij sowieso al een nadeel dat hij maar kan laden en ontladen met 800 Watt. Dus duurt 3x zo lang om te laden en ontladen dan de 2400.
Ik heb 3x de 800 pro + 2x ab2000x met ieder 8 panelen DC gekoppeld. Naast dat ik op een iets efficienter systeem hoop bespaar ik ook op de omvormers. De rest van mijn PV is Enphase en die omvormers kosten best wat. De totaal 2.4kW vermogen voor ontladen is genoeg om nom te draaien hier 95% van de tijd.

Laden kan trouwens met 1kW ipv 0.8 over AC en tot 2kW gecombineerd met PV.

[ Voor 5% gewijzigd door denneappel op 11-01-2026 14:29 ]

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:29
Ik ben me aan het oriënteren op een thuisbatterij en ik denk dat ik een voorkeur heb voor Zendure. Ik snap alleen niet echt hoe de systemen met MPPT trackers werken, kan iemand mij misschien helpen?
Setup:
2 sets zonnepanelen. De eerste is 2320 wattpiek op Noordoost, aangesloten op een string omvormer van Goodwe uit 2018. De tweede set is 3320 wattpiek op Zuidwest, aangesloten op een SMA omvormer uit 2022. Die heeft 2 MPPT trackers maar nu maar 1 in gebruik. Het idee was dat als de eerste omvormer de geest geeft deze panelen op de SMA aangesloten kunnen worden.

Ik zit nu te denken een Zendure Solarflow 2400AC te kopen en eerst met stekker aan te sluiten. Ik hoop de aankomende jaren te verhuizen en dan kan ik hem meenemen. In het nieuwe huis dan op een aparte groep. Maar de hyper2000 heeft zo te lezen ook een MPPT tracker. Zou ik dan één set aan kunnen sluiten op de zonnepanelen om verliesomzettingen te voorkomen? Of is dat echt zinloos in mijn geval?

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

wheli schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:36:
Ik ben me aan het oriënteren op een thuisbatterij en ik denk dat ik een voorkeur heb voor Zendure. Ik snap alleen niet echt hoe de systemen met MPPT trackers werken, kan iemand mij misschien helpen?
Setup:
2 sets zonnepanelen. De eerste is 2320 wattpiek op Noordoost, aangesloten op een string omvormer van Goodwe uit 2018. De tweede set is 3320 wattpiek op Zuidwest, aangesloten op een SMA omvormer uit 2022. Die heeft 2 MPPT trackers maar nu maar 1 in gebruik. Het idee was dat als de eerste omvormer de geest geeft deze panelen op de SMA aangesloten kunnen worden.

Ik zit nu te denken een Zendure Solarflow 2400AC te kopen en eerst met stekker aan te sluiten. Ik hoop de aankomende jaren te verhuizen en dan kan ik hem meenemen. In het nieuwe huis dan op een aparte groep. Maar de hyper2000 heeft zo te lezen ook een MPPT tracker. Zou ik dan één set aan kunnen sluiten op de zonnepanelen om verliesomzettingen te voorkomen? Of is dat echt zinloos in mijn geval?
Een stringomvormer kan veel hogere voltages aan dan een zogenaamd balkonsysteem als waar we het hier over hebben. En je zult vaak meerdere kabels naar de panelen moeten gaan leggen. Bijv 2x2 sets wat oudere, of 2x1 nieuw zwaarder paneel kan al de max voor de Hyper 2000 zijn. De SF800Pro kan meer aan, maar let goed op het voltage dat de omvormer max kan hebben.

Waarschijnlijk zal je extra DC kabels moeten gaan trekken, zie je dat zitten? Ik zou denk ik persoonlijk voor een 2400AC + nieuwe stringomvormer gaan.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:29
Taro schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:18:
[...]

Een stringomvormer kan veel hogere voltages aan dan een zogenaamd balkonsysteem als waar we het hier over hebben. En je zult vaak meerdere kabels naar de panelen moeten gaan leggen. Bijv 2x2 sets wat oudere, of 2x1 nieuw zwaarder paneel kan al de max voor de Hyper 2000 zijn. De SF800Pro kan meer aan, maar let goed op het voltage dat de omvormer max kan hebben.

Waarschijnlijk zal je extra DC kabels moeten gaan trekken, zie je dat zitten? Ik zou denk ik persoonlijk voor een 2400AC + nieuwe stringomvormer gaan.
Duidelijk, dankjewel :D Dan ga ik daarvoor denk ik.
Ik heb het idee dat de prijzen best wat gedaald zijn afgelopen jaar door toegenomen concurrentie maar als je naar Duitsland inclusief BTW kijkt dan zit er nog wel een gat van ca 10-20%. Hebben jullie afgelopen periode vaker acties gezien die dat gat dichten? We zijn immers een bonusland itt Duitsland waar zaken doorgaans een standaardprijs hebben waar zelden korting op gegeven wordt.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

wheli schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:25:
[...]

Duidelijk, dankjewel :D Dan ga ik daarvoor denk ik.
Ik heb het idee dat de prijzen best wat gedaald zijn afgelopen jaar door toegenomen concurrentie maar als je naar Duitsland inclusief BTW kijkt dan zit er nog wel een gat van ca 10-20%. Hebben jullie afgelopen periode vaker acties gezien die dat gat dichten? We zijn immers een bonusland itt Duitsland waar zaken doorgaans een standaardprijs hebben waar zelden korting op gegeven wordt.
De prijzen dalen gaandeweg, zowel in NL als Duitsland, maar Duitsland blijft idd altijd wat lager qua prijsniveau. De SF800Plus heeft wel echt een mooie prijs per kWh aangetikt, hopelijk zet dat de nieuwe standaard.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:35
Taro schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:27:
[...]

De prijzen dalen gaandeweg, zowel in NL als Duitsland, maar Duitsland blijft idd altijd wat lager qua prijsniveau. De SF800Plus heeft wel echt een mooie prijs per kWh aangetikt, hopelijk zet dat de nieuwe standaard.
Alleen jammer dat een extra batterij (abx2000) nog steeds rond de 700 euro zit.
Kapotto schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:31:
[...]

Alleen jammer dat een extra batterij (abx2000) nog steeds rond de 700 euro zit.
Inderdaad, de AB3000X biedt een lagere kWh prijs. Maar is voor de volledigheid uiteraard/helaas niet compatible...

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 11-01-2026 16:33 ]

• lars1986
  • Registratie: Maart 2009
Hier inmiddels de AC2400 + 2x ab3000x nu eens kijken wat de beste setup aan instellingen is!
Heb een homewizard P1 met versie 5.1903 "vorige week aangeschaft" en deze krijg ik wel werkend maar alleen als hems aanstaat!

Ben ook benieuwd of de integratie van @gielz via Hacs beschikbaar komt binnenkort? Of blijft het een yaml config integration...
of dat er een makkelijke manier is om dit in je bestaande HA te integreren als ik het goed begrijp moet je namelijk je hele config.yaml aan gaan passen?
lars1986 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 19:10:
Hier inmiddels de AC2400 + 2x ab3000x nu eens kijken wat de beste setup aan instellingen is!
Heb een homewizard P1 met versie 5.1903 "vorige week aangeschaft" en deze krijg ik wel werkend maar alleen als hems aanstaat!

Ben ook benieuwd of de integratie van @gielz via Hacs beschikbaar komt binnenkort? Of blijft het een yaml config integration...
of dat er een makkelijke manier is om dit in je bestaande HA te integreren als ik het goed begrijp moet je namelijk je hele config.yaml aan gaan passen?
Hij zal iig niet naar HACS komen. De aansturing was eigenlijk gemaakt voor mijzelf en een vriend maar uiteindelijk iets uit de hand gelopen. *O*

Je moet inderdaad je configuration.yaml aanpassen of als je daar nooit iets in hebt gezet is het gewoon ctrl c + ctrl v. Met basis kennis heb je een werkende batterij in max 15 minuten in Home Assistant. Mocht het niet lukken ben je welkom in het HA topic of via DM. oOo

• lars1986
  • Registratie: Maart 2009
haha idd aardige config geworden zo te zien!
Ik ga mijn config is wat opschonen en aanpassen en een poging doen :)
Lees al een tijdje mee en denk wel dat met jou deze config je het meeste uit je accu kunt halen inclusief dynamisch contract! Thanks voor je snelle reactie

Andere vraag!
Beste als je je accu voor het eerst aansluit hem volledig op te laden denk ik?
lars1986 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 19:37:
Beste als je je accu voor het eerst aansluit hem volledig op te laden denk ik?
Altijd goed om hem naar 100% te laden na het installeren. De SOC kan namelijk aardig afwijken. 60% uit de doos was hier +/- 10% in werkelijkheid.

Of je dat opladen in HEMS doet of via HA (Zendure HACS, Gielz) maakt niet uit.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Als je later uitbreiding koopt. Kan je dan weer btw terugvragen, of kan dat eenmalig?

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-01 21:00
R.K schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:42:
Mijn persoonlijke keuze:
Ik had een gedeelde groep, voor een eigen groep moest ik 25m stroomkabel graven.
Daarnaast heb ik mijn nieuw gekochte panelen direct op de Sf800Pro aangesloten, dat kon niet met een 2400.
Mijn eigen doel / Gebruik is zoveel mogelijk van mijn zonne energie zelf gebruiken, ik handel niet.
Nogmaals, eigen persoonlijke keuze.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• meesje
Pakhaas schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:53:
Als je later uitbreiding koopt. Kan je dan weer btw terugvragen, of kan dat eenmalig?
Btw teruggave is eenmalig.
lars1986 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 19:10:
Klopt, de thuisaccu's communiceren direct en lokaal met de P1-meter, daarvoor is HEMS nodig. Haal je apparaten uit HEMS dan werkt de 1 op 1 of 1 op veel lokale communicatie onderling niet meer.

Bij HomeWizard zelf is de P1-meter ook de "loadbalancer", bij Zendure communiceren de omvormers onderling over de afstemming én communiceren de omvormers met de P1-meter. Je hebt dus geen dirigent/regie nodig vanuit een ander apparaat, maar dat werkt alleen binnen HEMS.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:30

koboy

Heb een idee voor een icon

meesje schreef op zondag 11 januari 2026 @ 21:33:
[...]

Btw teruggave is eenmalig.
Ook @pakhaas.....

Weet je dat zeker? Je vraagt toch de btw terug als zijnde een regulier bedrijf? Dan zou het logisch zijn dat zo lang je bereid bent de periodieke BTW aangiftes te doen je nog BTW over investeringen kunt terugvragen. Zodra je de KOR induikt is het ik elk geval over.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

koboy schreef op zondag 11 januari 2026 @ 22:41:
[...]

Ook @pakhaas.....

Weet je dat zeker? Je vraagt toch de btw terug als zijnde een regulier bedrijf? Dan zou het logisch zijn dat zo lang je bereid bent de periodieke BTW aangiftes te doen je nog BTW over investeringen kunt terugvragen. Zodra je de KOR induikt is het ik elk geval over.
Je hoeft geen BTW-aangiftes te doen over de verdiensten met dynamisch handelen aangezien je in de KOR zit.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:30

koboy

Heb een idee voor een icon

Taro schreef op zondag 11 januari 2026 @ 22:55:
[...]

Je hoeft geen BTW-aangiftes te doen over de verdiensten met dynamisch handelen aangezien je in de KOR zit.
Precies, dus zo lang je de aanvraag KOR niet doet en "normaal" ondernemer blijft met de bijbehorende BTW aangiftes kun je een extra accu module kopen en daar de BTW over terugvragen (met je BTW aangifte)

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

koboy schreef op zondag 11 januari 2026 @ 23:06:
[...]

Precies, dus zo lang je de aanvraag KOR niet doet en "normaal" ondernemer blijft met de bijbehorende BTW aangiftes kun je een extra accu module kopen en daar de BTW over terugvragen (met je BTW aangifte)
Maar dan zal je ook BTW moeten afdragen over de opbrengsten. En dan heb je gewoon als ondernemer de accu set gekocht en BTW teruggevraagd net als bij iedere andere zakelijke aanschaf, niet als particulier.

Volgens mij kom je automatisch in de KOR terecht met deze aanvraag. En dat is ook het mooie van die regeling: BTW terug op de aanvraag, daarna geen BTW betalen (Mits binnen de limiet, maar die zal je nooit overschrijden met alleen handelen) of administratieve lasten over het vervolg.

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 11-01-2026 23:09 ]

Pagina: 1 ... 163 164 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.