• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Nu online
gielz schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 22:16:
Ja volledig met de Zendure APP zonder internet. Blijkbaar moet het zo ook werken als je dat ding mee neemt offgrid.
Zou dat 'offgrid meenemen' nog steeds werken/ondersteund worden?

In de helptekst in de app bij de offgrid instellingen staat (nu) dat de AC-kabel aangesloten moet zijn op een "home socket" om te kunnen opladen via de offgrid aansluiting ("Input Mode").
c0mplex1 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 21:52:
Achteraf is het maar een waardeloos systeem.
Het werkt goed zolang je maar internet en een actief grid heb.
Bij een grote storing (geen grid en internet) kan je niet meer de Off-grid mode inschakelen met alle gevolgen van dien.
Ik heb nu de Off-grid geactiveerd en neem de extra 6W die benodigd is maar voor lief.
Beetje kort door de bocht.

Heb hier regelmatig een SF800/Hyper/etc. via BT aangestuurd en als je de 2400AC off-grid uitgang echt nodig hebt lukt dat volgens mij ook door hem even opnieuw te starten.

Ook kan je de offgrid mode via de volgende RestAPI command aanzetten als je nog lokale Wifi hebt omdat je daar bijv. een UPS op hebt. Of je zorgt voor een Wifi hotspot op een laptop waar je de omvormer mee verbindt. Geen internet of App voor nodig. Kan evt. ook via de Windows Commandline met CURL.

Daarvoor gebruik ik de volgende code/actie in HA:
YAML:
1
2
3
4
  zendure_2400ac_3_offgrid_aan:
    url: http://192.168.1.X/properties/write
    method: POST
    payload: '{"sn":"DeviceSNHier","properties":{"gridOffMode": 0 }}'

Edit:

gridOffMode -> 0 = Aan, Normaal
gridOffMode -> 1 = Aan, Eco
gridOffMode -> 2 = Uit

En ja, bovenstaande is allemaal niet nodig als ze er een optie voor in de App inbouwen. Maar in echte noodgevallen zijn er dus wel workarounds al moet je er misschien wel even de omvormer voor van de accu's tillen.

[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 13-12-2025 23:02 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Volgende werkt natuurlijk wel alleen als je Wifi nog werkt wat bij griduitval niet logisch of vanzelfsprekend is, maar dan zou je 1x off-grid altijd aan kunnen houden met daarop je HA-server & Wifi als je meerdere devices hebt.

Je zou dan bijv. een automatisering kunnen schrijven:

Als gridState 0 wordt Then payload naar de andere devices: '{"sn":"DeviceSNHier","properties":{"gridOffMode": 0 }}'

Kan lokaal met Home Assistant of andere tools.

Zou je zelfs nog de state of charge in mee kunnen nemen.

Misschien toch maar eens overwegen om hier de HA-server en wat Wifi devices standaard op 1 van de 2400AC off-grid uitgangen te zetten.

[ Voor 59% gewijzigd door Taro op 13-12-2025 22:53 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Zendure heeft de multi knop bediening.
Zoveel seconden de knop ingedrukt houden voor een bepaalde funcie.
Kunnen ze niet toevoegen 8 seconden (voorbeeld) knop ingedrukt houden offgrid wcd aan.
Dit kan in de Firmware aangepast/toegevoegd worden neem ik aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEBXPPz2cuKCyjZk5kxIMHcI5z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNIdqmcisVcfnhJgwBqbw1C3.jpg?f=fotoalbum_large
peterbier schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 23:36:
Kunnen ze niet toevoegen 8 seconden (voorbeeld) knop ingedrukt houden offgrid wcd aan.
[Afbeelding]
Goede suggestie. Bij eerdere producten hebben ze ook wel knoppen gebruikt voor aanzetten van de functie, zoals bij de ACE1500. Bij de EcoFlow Stream Ultra X en anderen zijn er ook knoppen voor aanwezig. Maar vermoed dat het toch ook onderdeel is van een strategie waarbij kosten worden verlaagd om de concurrentie aan te kunnen blijven gaan en een extra knop kost toch weer een paar Euro extra, een extra supply chain, voorraad, risico op garantie, aansturing, etc.

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:35
[Afbeelding]
Bijna. Nog eenvoudiger zou zijn een fysieke schakelaar naast de socket. Geen nieuwe firmware of app update nodig. (Uiteraard pas toe te passen in het volgende model.)

[ Voor 3% gewijzigd door Sonero op 14-12-2025 00:34 ]

Sonero schreef op zondag 14 december 2025 @ 00:10:
[...]

Bijna. Nog eenvoudiger zou zijn een fysieke schakelaar naast de socket. Geen nieuwe firmware of app update nodig. (Uiteraard pas toe te passen in het volgende model.)
Nog mooier zou zijn, dat je de stekker erin steekt, en hij daarop aangaat.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:40
Vraagje ik draai op zenki mode en heb ook de dynamische tarieven gekozen en de boven en onder waarden gekozen. Ik zie dat hij nog niet gaat laden als de tarieven onder de grens komen. Zou dit pas beginnen als zenki zijn eerste 7 leer dagen heeft voltooid?
Heb zoals gisteren besproken een testopstelling gemaakt. Graag even de check dat dit de vraagstelling was?

"Kan een 2400AC via de off-grid uitgang laden dmv een micro-omvormer als de 2400AC niet aan de AC-zijde is aangesloten?"

Heb daarom het volgende gerealiseerd:
  1. 1x 2400AC zonder netaansluiting met SF800 op de off-grid uitgang
  2. 1x 2400AC met netaansluiting met SF800 op de off-grid uitgang
En nu zijn we benieuwd of #1 gaat laden of niet, correct?

De opstelling, SF800-1 gaat omgezet worden naar de middelste 2400AC en SF800-2 naar de rechter 2400AC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghSQk8tX9OSFs9rGVSHlwo6hPLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29oOt8cZJbcjyHTzs1xBsug2.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens ook wel goed om te constateren: Zou de kabelgoot open moeten maken om de SF800 stekker direct in de 2400AC off-grid te kunnen plaatsen. Dus wilde met 2 verlengsnoeren aan de slag, maar zag al 2 stekkerdozen liggen, met aan/uit knop. Die erop geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0aR8t4l25Z55dJL6xxPj0HIv7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wv0hlBpn8v1aDQF3CcrGNKS.jpg?f=fotoalbum_large
Op beide 2400AC's de off-grid uitgang aangezet en toen ging op beide het lampje van de stekkerdoos branden.

Daarna ging de groep om de AC-zijde af te sluiten van (7 Watt is overigens alleen omdat de off-grid uitgang aan staat, bij 2400AC #1 zie je 0):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pmk__gtbe2o8wUIH2G_w8QmnDFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knWLUVngiS7valzs2mHN2Ng0.jpg?f=fotoalbum_large

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0p8Oqc8HtZ2lqdBXGbR1lLaws8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pb7tEliw69QqKmNkh6RMifdU.jpg?f=fotoalbum_large

En ging het lampje op de rechter stekkerdoos uit..... Dat zegt al iets. Maar daarom daar nu maar een verlengsnoer aan gekoppeld om dat uit te sluiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fEJZ48EFhavKKfMV9lg9lDEDLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mb2IvgmlIRVchF6x6WMuJCoH.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas nog 0 opwek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ja9nRMs_jC4HA3aADsJeTPBUrEc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/h6TcbjTWsdlCpMuWNTOcMflZ.png?f=user_large

Goed om te vermelden: Alle 3 de 2400AC's staan op 5/6%, dus helemaal leeg, misschien dat ie daarom ook is gestopt met de uitgang voeden en het lampje van de stekkerdoos uit ging. Zal ik bij het ontmantelen van deze opstelling wel even checken.

Hoor graag even of dit de case was en zal een update geven als ik meer kan zeggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 14-12-2025 09:35 ]

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

[Afbeelding]
Ik zit even 3 pagina's aan discussie bij te lezen en verbaasde me dat dit niet eerder werd voorgesteld. Scherp dat je dit opmerkt. Zou een heel mooie toevoeging zijn aan de firmware als het met deze knop in- en uitgeschakeld kan worden.
Ik zal Zendure wel even een berichtje sturen over die knop om de off-grid te activeren. Want hardwarematig een knop toevoegen is mooi, maar hebben wij allemaal niets meer aan ;)

Toch leuk om te lezen dat de noodstroom voorziening in nood toch wat lastiger in elkaar zit dan gedacht. We zouden geen tweakers zijn als we er geen oplossing voor zouden bedenken. Hopelijk gaat Zendure erin mee.

Relativerend. Hoe vaak komt het nu voor in je woonplaatst dat de stroom uitvalt? Fact hier...... 1x per 20 jaar ofzo. Bij een grote calamiteit (oorlog, overstroming etc) is dan de eerste levensbehoefte de noodstroomvoorziening inschakelen? Hier zou ik kiezen voor veiligheid van mijn gezin, familie, omgeving. Fuck de batterijen.

Is stroom echt nodig omdat je om medische redenen dit nodig hebt dan hoop ik dat er betere oplossingen in de markt zijn.

Afhankelijkheid. Deze discussie voer ik wel eens breder. Wij doen dit zelf. Zolang wij onze producten blijven kopen in China, Amerika etc blijven we afhankelijk van. We zouden als Nederlanders zelf een goede maak industtie moeten hebben. Een pak hagelslag uit de schap pakken is nog van Amerikaanse afkomst (De ruijter). Daar is een mooie discussie over te voeren maar niet voor hier.

Edit. Als de voorziening erop zit moet het gewoon makkelijk in te schakelen zijn. Anders moet je het er niet opzetten. Plug and play systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 14-12-2025 10:09 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:12

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik merkte laatst op dat het timen van die sec met het uitzetten verre van precies is. Eigenlijk moet je gewoonweg lang de knop indrukken om uit te schakelen en dus niet het wifi te willen resetten. Om hier nu een 8 sec stand aan toe te voegen, vraag ik me eigenlijk af of dat wel ze bruikbaar wordt. Ik zou de voorkeur aan automatische inschakeling zodra er load op ingeplugd wordt.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Aardedraadje schreef op zondag 14 december 2025 @ 09:38:
[...]

Ik zit even 3 pagina's aan discussie bij te lezen en verbaasde me dat dit niet eerder werd voorgesteld. Scherp dat je dit opmerkt. Zou een heel mooie toevoeging zijn aan de firmware als het met deze knop in- en uitgeschakeld kan worden.
Ik sta helemaal achter zo'n suggestie ter verbetering van functionaliteit. En voeg er aan toe dat het voor de gebruiker prettig zou zijn als de Power-led dan ook van kleur verandert (naar knipperend geel) ter bevestiging dat er een verandering van status van het apparaat is.

Ook de aanbeveling om massaal een feature request te doen bij https://support.zendure.com/portal/en/home want die wordt door Alice meteen gelezen en beantwoord zo is mijn ervaring. :o Hopelijk wordt er iets mee gedaan.

Zendure bevroeg enige tijd geleden een aantal gebruikers en staat dus kennelijk wel open voor verbetering van het product.

[ Voor 6% gewijzigd door Hieke op 14-12-2025 10:16 ]

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

• Hieke
  • Nu online
Taro schreef op zondag 14 december 2025 @ 09:31:
Heb zoals gisteren besproken een testopstelling gemaakt. Graag even de check dat dit de vraagstelling was?

"Kan een 2400AC via de off-grid uitgang laden dmv een micro-omvormer als de 2400AC niet aan de AC-zijde is aangesloten?"

Hoor graag even of dit de case was en zal een update geven als ik meer kan zeggen :)
Dit was inderdaad mijn vraag. Benieuwd naar jouw ervaring.
Eigenlijk zou het leuk zijn om te weten of de test mbt inschakelen zonder beschikbaarheid van internet op smartphone en inverters ook werkt. Simulatie van een calamiteit. :9

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

martinvdm schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:06:
Ik merkte laatst op dat het timen van die sec met het uitzetten verre van precies is. Eigenlijk moet je gewoonweg lang de knop indrukken om uit te schakelen en dus niet het wifi te willen resetten. Om hier nu een 8 sec stand aan toe te voegen, vraag ik me eigenlijk af of dat wel ze bruikbaar wordt. Ik zou de voorkeur aan automatische inschakeling zodra er load op ingeplugd wordt.
Je ziet/hoort wanneer je in het window zit waarin je de knop moet loslaten, zo kan je dat nooit verkeerd doen.

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12 22:48
De beste keus zou zijn geweest het noodstopcontact te kunnen activeren met een knop op het apparaat zelf in mijn ogen.

Heb alle ellende van "wat in het geval van stroomstoring" opgelost met een simpele ups in de meterkast, modem router en alle hubs en bridges zitten erop. Dan blijft een tijdje alles werken, in mijn geval een paar uur omdat het weinig energie kost wat erop zit.
Denk helaas te moeten constateren dat off-grid opladen niet werkt :(

Zag dat de SF800-3, die op de 2400AC #3 zit aangesloten nog geen opwek liet zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYOtlcywKo9UO8AeF1ye67PcxKg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1gmrDQQNQ8ucvJrDsbWY834W.png?f=user_large

Zag bij 2400AC #2 wel iets binnenkomen en bij 2400AC #3 niet, terwijl SF800-3 en SF800-4 zitten aangesloten op 4 panelen op dezelfde locatie, ze zouden beide opwek moeten hebben.

Dus de schakelaar van de groep omgezet waardoor 2400AC #3 weer grid heeft, verder niets veranderd, et voila, ineens gaat de SF800-3 ook opwek aangeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-JvWsRot54AaORC4h3Cmo5kLhM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lOU1Xm5rSjpsc0U7GcgAT8Ew.png?f=user_large

En zie ik ook in de Zendure App bij 2400AC #3 stroom binnenkomen...

De aarde was overigens nog wel verbonden, dus daar ligt het ook niet aan.

Betekent dus ook dat ik in een noodsituatie de 2400AC's niet kan bijvullen via de SF800's waar ik wel op had gehoopt. Daarom zijn dit soort testjes vooraf ook nuttig, daar wil je niet pas in een noodsituatie achter komen :)

Zal Zendure hierover berichten.

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Is het offgrid opladen nog omvormer afhankelijk? Ik las vandeweek een review van iemand die het ook had getest met een APsystem micro omvormer en in de review stond dat het werkte. Nu heb ik alleen niet meer scherp of dat daar de AC2400 nog wel op het net ingeplugd was.

Ik heb zelf ook APsystem micro omvormers en het zou mij een hoop gedoe schelen als ik in geval van nood een omvormer af kan koppelen en direct naar de AC2400 kan voeren.
jordyc schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:08:
Is het offgrid opladen nog omvormer afhankelijk? Ik las vandeweek een review van iemand die het ook had getest met een APsystem micro omvormer en in de review stond dat het werkte. Nu heb ik alleen niet meer scherp of dat daar de AC2400 nog wel op het net ingeplugd was.

Ik heb zelf ook APsystem micro omvormers en het zou mij een hoop gedoe schelen als ik in geval van nood een omvormer af kan koppelen en direct naar de AC2400 kan voeren.
Het merk/type van de micro-omvormer maakt niet uit, daar komt immers alleen wel/niet stroom uit. Of de 2400AC in het net is ingeplugd maakt dus wel uit.

Noodstroom test

Nou ik heb de test uitgevoerd;
- WIFI kaput
- Geen stroom
- Mobiele netwerk ook nog plat

De Duitsers staan voor de deur en "Der Strom ist ausgefallen". Mijn familie is nog niet veilig want ja het bier moet eerst koud. Prioriteit nummer 1, gelukkig drink ik zelf alleen whisky dus de pizza oven moet aan.

Een hoop rode lampjes op de 2400 AC. Hij is duidelijk in paniek en ik dus ook. Vervolgens de Zendure APP hard afgesloten en herstart. Geen 2400 AC meer te zien bij devices dus maar opnieuw toevoegen waarbij je een scherm krijgt WIFI of bluetooth. Dat is top ik wil bluetooth want ik ben in paniek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FI6zW6Wlj8p_mS2si8fIrRPI10c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ABdkty1wKmsLBb3Cx1YHF6eg.png?f=fotoalbum_large

Helaas stopt het hier, de 2400 AC heeft eenmalig meer nodig dan alleen bluetooth om een connectie te maken. Ik eet dus vanavond een boterham met pindakaas in plaats van pizza. De familie zit inmiddels in de auto en is weg.

Gaat het mobiele netwerk weer aan dan word de bluetooth installatie voltooid....jammer dit. -O- -O-

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• peterb13
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10:32
Taro schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:03:

Zag dat de SF800-3, die op de 2400AC #3 zit aangesloten nog geen opwek liet zien:
[Afbeelding]

Zag bij 2400AC #2 wel iets binnenkomen en bij 2400AC #3 niet, terwijl SF800-3 en SF800-4 zitten aangesloten op 4 panelen op dezelfde locatie, ze zouden beide opwek moeten hebben.

Dus de schakelaar van de groep omgezet waardoor 2400AC #3 weer grid heeft, verder niets veranderd, et voila, ineens gaat de SF800-3 ook opwek aangeven:
[Afbeelding]

Betekent dus ook dat ik in een noodsituatie de 2400AC's niet kan bijvullen via de SF800's waar ik wel op had gehoopt. Daarom zijn dit soort testjes vooraf ook nuttig, daar wil je niet pas in een noodsituatie achter komen :)

Bedankt voor het testen!

Balen dat dit niet werkt. Heb hier nu net speciaal een SF800Pro voor gekocht om in geval van calamiteiten toch nog mijn 2x 2400AC op te laden. Dit was de enige reden om die SF800 te kopen

• Hieke
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel frappant dat deze test bij jou niet succesvol blijkt.
Eerder o.a. dit bericht gelezen Mediacj in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic" waarbij laden zonder grid met een micro-omvormer op de off-gridaansluiting wel zou moeten werken.

Dat het met een stringomvormer niet ging was mij uit eigen ervaring al duidelijk geworden.
Het is mijns inziens jammer dat er zonder nuance op Zendure.nl uitgebreid geschreven wordt over de off-grid toepassing maar dat er bij stroomuitval kennelijk alleen ontladen kan worden..

In de zon-rijke periodes ga ik de off-grid dus standaard aanzetten. Sterker nog: ik ga dit wel automatiseren op basis van dagelijkse opwek. Op dat aspect al ontzorgd als ik de haspel moet uitrollen. :)

Dank in elk geval voor het delen. _/-\o_

Hieke schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:41:
[...]

Wel frappant dat deze test bij jou niet succesvol blijkt.
Eerder o.a. dit bericht gelezen Mediacj in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic" waarbij laden zonder grid met een micro-omvormer op de off-gridaansluiting wel zou moeten werken.

Dat het met een stringomvormer niet ging was mij uit eigen ervaring al duidelijk geworden.
Het is mijns inziens jammer dat er zonder nuance op Zendure.nl uitgebreid geschreven wordt over de off-grid toepassing maar dat er bij stroomuitval kennelijk alleen ontladen kan worden..

In de zon-rijke periodes ga ik de off-grid dus standaard aanzetten. Sterker nog: ik ga dit wel automatiseren op basis van dagelijkse opwek. Op dat aspect al ontzorgd als ik de haspel moet uitrollen. :)

Dank in elk geval voor het delen. _/-\o_
Ik zie daar niet expliciet staan dat hij het ook off-grid heeft getest.

Zojuist ook even vliegtuigmode geprobeerd, eerste dat opvalt is dat je devicelist leeg is. Enige dat je daarna kunt doen is ze inderdaad opnieuw toevoegen via BT, wat vervolgens niet werkt omdat ze vermoedelijk eerst centraal in je Zendure account moeten worden toegevoegd.

Wat nog wel werkt is via een UPS of thuisaccu met geactiveerd off-grid uitgang je Wifi en laptop/HA-server van stroom voorzien en via die weg met RestAPI/CURL de off-grid uitgang activeren. Dat vereist dus wel dat je die devices via een andere weg van stroom moet kunnen voorzien.

Daarna nog even een test gedaan en 2400AC #3 via de Ubiquiti omgeving geblokkeerd. Dan zie je dat je wel netjes via Bluetooth in de App naar het device kunt en de off-grid uitgang via BT kunt aan-/uitzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0sH6--_QNzc_mcs-mYrzja_vQo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YrxOMhRnqQmf0tNGrpfkAdJN.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Owim26GIS1XLQoSpMuy9wvvdROE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/akyUZMWnzTkCIpMyp9GmbPtz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95rXK2l9wf3j4NiJUhe1bgeD5No=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2M1Yek2TIsN9HZqiohMi85D.jpg?f=fotoalbum_large

Je moet dus inderdaad een telefoon met internetverbinding hebben wil je de devices via Bluetooth kunnen benaderen. Valt ook de telefoonmast in de buurt uit dan kan je niets meer.

Heb een mailtje naar Zendure gestuurd dat dit echt aandacht behoeft. Dus nu verzoeken/meldingen uitstaan over:
  • Off-grid laden 2400AC/SF800Pro
  • Knop kunnen gebruiken om off-grid te activeren
  • Zonder Wifi/4G/5G niet bij de devices kunnen én off-grid daardoor niet aan kunnen zetten

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:23
Dan gaan we de 200Ah 12V LifePO4 accu en 800W 12 V naar 230V omvormer toch maar in de buurt houden.
Ook het 100W zonnepaneel hoort dan bij het 'noodpakket'. ;)
Hopelijk komt Zendure met een oplossing.
ik heb de Zendure niet gekocht als noodstroom voorziening maar zou toch wel handig kunnen zijn. Ooit...

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:09
Taro schreef op zondag 14 december 2025 @ 09:45:
Ik zal Zendure wel even een berichtje sturen over die knop om de off-grid te activeren. Want hardwarematig een knop toevoegen is mooi, maar hebben wij allemaal niets meer aan ;)
En dan ook de suggestie dat de app ook zonder internet toegang moet kunnen werken. Zodat je ook zonder wifi/5G de app kunt gebruiken om via Bluetooth de batterij te kunnen bedienen.

Never mind, was nog niet bijgelezen... Je bent een held @Taro

[ Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 14-12-2025 12:24 ]

• Hieke
  • Nu online
Taro schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:48:
[...]

Ik zie daar niet expliciet staan dat hij het ook off-grid heeft getest.
De reactie van @Mediacj was wel op geïnitieerd op mijn test t.a.v. off-grid laden. Misschien wil hij dit nog eens bevestigen?

Bij mijn overweging, afgelopen zomer, tot aanschaf van dit product waren noodstroom en mogelijkheid tot opladen wel een pré. Meen me je test van opladen via off-grid aansluiting met lamp en SF800 nog te herinneren.
Maar de check op de voorwaarden daarvoor door mezelf was onvolledig. Lesson learned.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-12 23:32
Taro schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:22:
[...]

Je ziet/hoort wanneer je in het window zit waarin je de knop moet loslaten, zo kan je dat nooit verkeerd doen.
Hoe kan ik nou zien dat de accu uitgeschakeld is?
De handleiding vind ik daarin niet echt duidelijk

Als ik de knop lang ingedruk houdt, zou bij de eerste piep (ongeveer 3 sec) de WIFI gereset worden en bij de tweede piep (ongeveer 6 sec ofzo) de accu geschakeld worden.

Als ik wacht op de tweede piep, knipper het bliksemschichtje links op het schermpje rood en valt de indicatie in het SOC balkje weg. Dat is alles. Na een seconde of 30 is alles weer groen. Daarmee denk ik dat mijn accu nooit uitgeschakeld is geweest.
Athome schreef op zondag 14 december 2025 @ 12:37:
[...]

Hoe kan ik nou zien dat de accu uitgeschakeld is?
De handleiding vind ik daarin niet echt duidelijk

Als ik de knop lang ingedruk houdt, zou bij de eerste piep (ongeveer 3 sec) de WIFI gereset worden en bij de tweede piep (ongeveer 6 sec ofzo) de accu geschakeld worden.

Als ik wacht op de tweede piep, knipper het bliksemschichtje links op het schermpje rood en valt de indicatie in het SOC balkje weg. Dat is alles. Na een seconde of 30 is alles weer groen. Daarmee denk ik dat mijn accu nooit uitgeschakeld is geweest.
2400AC toch? Ik druk altijd eerst 1x kort op de knop, dan gaat het display aan. Dan ingedrukt houden en bij eerste indicatie na 3 seconden -> Wifi knippert (Dan dus direct loslaten voor Wifi instellen), 3 seconden later bij 2e indicatie -> Reset (Dan dus direct loslaten voor reset).

in de App zie je de 2400AC naar Standby gaan als je dat na 6 seconden goed hebt gedaan.

• P1Meter.nl
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 07:15
Hieke schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:12:
[...]

Ik sta helemaal achter zo'n suggestie ter verbetering van functionaliteit. En voeg er aan toe dat het voor de gebruiker prettig zou zijn als de Power-led dan ook van kleur verandert (naar knipperend geel) ter bevestiging dat er een verandering van status van het apparaat is.

Ook de aanbeveling om massaal een feature request te doen bij https://support.zendure.com/portal/en/home want die wordt door Alice meteen gelezen en beantwoord zo is mijn ervaring. :o Hopelijk wordt er iets mee gedaan.

Zendure bevroeg enige tijd geleden een aantal gebruikers en staat dus kennelijk wel open voor verbetering van het product.
Vooral dat eerste. Ik vind het bij Zendure, met name bij de hyper, af en toe maar vaag die 1 knop bediening… zou mooi zijn als je een duidelijkere bevestiging krijgt

P1Meter.nl | Nul Op de Meter

• a2aan
  • Nu online
@Taro ik heb even snel bijgelezen, maar zag nog even niet of je het volgende hebt getest:
  1. Device met volle accu en ingeschakelde off-grid uitgang.
  2. Device met lege accu en ingeschakelde off-grid uitgang
1 is niet aan het net gekoppeld.

De AC stekker van 2 zit in de off-grid uitgang van 1.

2 heeft een PV (micro) omvormer aangesloten op de off-grid uitgang.

Dit zou volgens mij wél moeten werken, in theorie.

Een en ander kan weldegelijk afhangen van merk en soort omvormer, want die moet het grid 'accepteren', en vervolgens moeten de twee omvormers (die van de PV en die van Zendure) in sync draaien. Als de omvormer van Zendure de PV-opwek niet snel genoeg 'matcht' zal de spanning oplopen, en de PV-omvormer uitvallen. Dit zou best wel eens nauw kunnen luisteren.

En als 2 energie 'lekt' via zijn AC stekker, zou 1 in import modus kunnen schieten, en werkt niks meer...

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:34
Net even 10 pagina's gelezen hehe.
Die noodstroom is een advertentie middel op verschillende manieren. Dus blij dat hier getest is.

Zelf wel test gedaan, sf800p geblokkeerd in wifi via unify, stekker uit stopcontact, maar mogelijk had ik toen op telefoon 4g nog wel aan staan.

Naar mij idee zou dit 1op1 in app aangepast moeten kunnen worden. (Waarom heeft hij hier internet voor nodig)
Zoeken naar apparaten, of een soort van cache van je eigen apparatuur/ secrets,
Dat zodra er echt geen internet is, je inderdaad via Bluetooth naast je apparaat, je off-grid wel zou moeten kunnen aansturen. Puur een paar basale functies..

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• c0mplex1
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 14-12 16:29
Ik ben blij dat mijn opmerking toch niet zo kort door de bocht is...
Zo te lezen is het (nog) niemand gelukt de Off-grid aan te zetten als je een totale stroomstoring heb en ook het internet uitgevallen is.
De aangedragen mogelijke oplossingen (als die er zijn) zijn niet uit te voeren als het alom paniek is. Je wilt dan zo snel als mogelijk stroom uit je batterijen krijgen, zonder enig gedoe.
Dat ik voor Zendure gekozen heb, was dat ze ook de mogelijk hebben om in noodsituaties de stroomvoorziening in huis in stand te houden, zonder enige poespas.

PV 4340Wp OW | SF2400AC + 4*AB3000X | EV 65kWh | Dynamisch contract | HA OS op RPi5

• Hieke
  • Nu online
c0mplex1 schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:37:
Zo te lezen is het (nog) niemand gelukt de Off-grid aan te zetten als je een totale stroomstoring heb en ook het internet uitgevallen is.
De aangedragen mogelijke oplossingen (als die er zijn) zijn niet uit te voeren als het alom paniek is. Je wilt dan zo snel als mogelijk stroom uit je batterijen krijgen, zonder enig gedoe.
Dat ik voor Zendure gekozen heb, was dat ze ook de mogelijk hebben om in noodsituaties de stroomvoorziening in huis in stand te houden, zonder enige poespas.
Geen idee hoe je tot je keuze gekomen bent.
Ik heb me mede geïnformeerd via hun site. Dat er een voorwaarde is, namelijk beschikbaarheid van internet en hun servers, daarover wordt daar nergens geschreven. Een disclaimer zou fair zijn. Maar wie weet komt er een oplossing.

• a2aan
  • Nu online
Nou, met de off-grid uitgang permanent aan (wat ik nu heb), kan ik in geval van nood gewoon mijn accu's leegtrekken. Off-grid opladen is een ander verhaal, maar ergens hield ik er eigenlijk wel al rekening mee dat daar de nodige haken en ogen aan zitten.
Dat ging mij om deze opmerking:
Achteraf is het maar een waardeloos systeem.
Ik vind het hele Zendure systeem zeker niet waardeloos en dacht dat je dat bedoelde, als je hier alleen de off-grid oplossing mee bedoelde dan heb je gelijk.

a2aan schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:24:
@Taro ik heb even snel bijgelezen, maar zag nog even niet of je het volgende hebt getest:
  1. Device met volle accu en ingeschakelde off-grid uitgang.
  2. Device met lege accu en ingeschakelde off-grid uitgang
1 is niet aan het net gekoppeld.

De AC stekker van 2 zit in de off-grid uitgang van 1.

2 heeft een PV (micro) omvormer aangesloten op de off-grid uitgang.

Dit zou volgens mij wél moeten werken, in theorie.

Een en ander kan weldegelijk afhangen van merk en soort omvormer, want die moet het grid 'accepteren', en vervolgens moeten de twee omvormers (die van de PV en die van Zendure) in sync draaien. Als de omvormer van Zendure de PV-opwek niet snel genoeg 'matcht' zal de spanning oplopen, en de PV-omvormer uitvallen. Dit zou best wel eens nauw kunnen luisteren.

En als 2 energie 'lekt' via zijn AC stekker, zou 1 in import modus kunnen schieten, en werkt niks meer...
Dat is een mooie test, maar die durf ik zelf niet aan. Zou het een set reviewmodellen betreffen die toch weer terug gaan en overal mishandeld worden dan mogelijk wel, maar niet met mijn eigen set waar ik nog een paar jaar mee wil doen :)

martinvdm schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:06:
Dat vereist weer iets dat constant monitort en daarmee dus kosten en extra standby verbruik toevoegt. Mogelijk te verwaarlozen, maar knopje hier, relais daar, stukje extra software daar, etc. is voor productontwikkeling en een supply chain wat ingrijpender dan veel mensen denken, helemaal als er een enorme concurrentie in de markt gaande is icm een race to the bottom qua prijzen.

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06:59
Lijkt me eigenlijk wel normaal..... elke omvormer poogt in eerste instantie te syncroniseren met de netfrequentie (50Hz) - een sine qua non voor elk injecterend apparaat. Detecteert hij er geen, doet hij niets.
Jerryvh schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:08:
Lijkt me eigenlijk wel normaal..... elke omvormer poogt in eerste instantie te syncroniseren met de netfrequentie (50Hz) - een sine qua non voor elk injecterend apparaat. Detecteert hij er geen, doet hij niets.
Dit ligt net even iets anders omdat het niet om de 2400AC gaat die aan het net levert, maar om een micro-omvormer die aan de 2400AC levert. Als de 2400AC zelf 50Hz genereert op de off-grid poort, dan kan de micro-omvormer dus wel een sinus waarnemen en aan de accu leveren.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Zou iemand die een 2400AC + 3x AB3000X eens voor mij kunnen meten wat de maten zijn in opgestapelde staat? Ik kan online wel de maten van de individuele componenten vinden, maar niet als het opgestapeld staat.

• a2aan
  • Nu online
Over afmetingen gesproken: aan de rechterkant moet je 15cm vrijhouden tot een muur vanwege de WiFi module, maar aan de linkerkant steekt de AC-kabel nogal 'lomp' uit, en heb je een (bij mijn weten) niet nader gespecificeerde hoeveelheid extra ruimte nodig om de kabel niet te scherp om te buigen.

Een haakse stekker had ik eleganter gevonden...
stfn345 schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:19:
Zou iemand die een 2400AC + 3x AB3000X eens voor mij kunnen meten wat de maten zijn in opgestapelde staat? Ik kan online wel de maten van de individuele componenten vinden, maar niet als het opgestapeld staat.
Hoogte 60,5 cm (exclusief koeler)
Breedte 48 cm (exclusief uitstekend netsnoer), reken hier een 10 a 15 cm extra.
Diepte 32 cm

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 14-12-2025 15:36 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• DrNickB
mpx200_05 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:10:
Momenteel heb ik een een 2400AC met 2 * AB3000X staan als eerste set. Deze staat op een aparte groep in 'huis'.
Op het huis liggen 12 panelen 295 Wp oost-west met een SolarEdge SE3000H omvormer.
Daarnaast ligt er ook nog een set van 12 panelen van 250Wp Zuid op een schuur met een SMA SB2500 (zonder optimizers). Ook op een aparte groep.

[Afbeelding]

Deze liggen grotendeels al snel in de schaduw. Onderstaande foto is ergens in mei net na 12:00 uur.
De bomen zijn van de buren en zullen nog wel even door groeien.

[Afbeelding]

Het plan was om deze laatste omvormer en panelen te vervangen door een efficiënter systeem, waarbij gedacht werd aan panelen icm met optimizers.
Om binnen het Zendure concept te blijven is een 800 Pro met 4 panelen een optie, maar momenteel wellicht ook de Hyper 2000 met AB2000X en 4 * 430Wp panelen. Zie onderstaande 'aanbieding'. Bij Amazon.fr

[Afbeelding]

Of gewoon laten liggen en afwachten ...
Doel is met name zelf de zonnestroom te verbruiken en terug leverkosten te voorkomen.
Had uw bericht gezien en volgens mij niemand echt op gereageerd.

Op uw schuur liggen al 12* 250wp panelen.
Eventueel zou u hier 4 setjes van 3 van kunnen maken, en deze dan ieder op een losse mppt van een sf800pro kunnen stoppen.
Dan blijven zoveel mogelijk panelen werken als er wat schaduw op de schuur valt.
Kost wel wat moeite met kabeltjes, loshalen van panelen etc. Maar geen nieuwe panelen.

Sf800pro sluit beter aan bij de sf2400 als aansturing via HA, Hyper werkt daar niet mee, maar wel weer via HEMS.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• Hieke
  • Nu online
Hiervoor werd gesteld dat de SF 2400 AC alleen kan opladen via de off-grid connector als er een verbinding is met de grid waar ook spanning is... (met 50 Hz)

Als die AC-spanning ontbreekt is er ook geen 50 Hz beschikbaar welke de SF 2400 kennelijk doorgeeft aan de micro-omvormer die vervolgens de accu's kan gaan laden..

Roept tevens de vraag op hoe fraai die sinus is bij ontladen zonder grid en welke apparaten dan nog goed werken.

• c0mplex1
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 14-12 16:29
Taro schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:00:
[...]

Ik vind het hele Zendure systeem zeker niet waardeloos en dacht dat je dat bedoelde, als je hier alleen de off-grid oplossing mee bedoelde dan heb je gelijk.
Je heb gelijk.
Het hele Zendure systeem is niet waardeloos, alleen de Off-grid oplossing.
Sterker nog... ik ben best wel tevreden over het geheel. (behalve Off-grid dan)
Ik hoop dan ook van harte dat Zendure een mooie en goede oplossing voor het Off-grid 'probleem' maakt.

PV 4340Wp OW | SF2400AC + 4*AB3000X | EV 65kWh | Dynamisch contract | HA OS op RPi5

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10:28
Ik denk dat als je graag een nood batterij wilt een andere keuze had moeten maken.
De 2400AC is primair als dagelijkse thuisbatterij bedoeld.
Een Zendure SuperBase Pro 1500 was voor jou wellicht en betere keuze geweest.

Een Hyper schakelt wel zelf om, maar je moet dan wel de stekker verwisselen voor het stekkerblok.

• mpx200_05
DrNickB schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:36:
[...]

Had uw bericht gezien en volgens mij niemand echt op gereageerd.

Op uw schuur liggen al 12* 250wp panelen.
Eventueel zou u hier 4 setjes van 3 van kunnen maken, en deze dan ieder op een losse mppt van een sf800pro kunnen stoppen.
Dan blijven zoveel mogelijk panelen werken als er wat schaduw op de schuur valt.
Kost wel wat moeite met kabeltjes, loshalen van panelen etc. Maar geen nieuwe panelen.

Sf800pro sluit beter aan bij de sf2400 als aansturing via HA, Hyper werkt daar niet mee, maar wel weer via HEMS.
4 setjes van 3 gaat niet lukken. Dan gaan we over de specs van de ingangen van de SF800Pro heen. Het zal uiteindelijk wel een ritje naar Duitsland worden voor 4 nwe panelen van 500W en een SF800Pro. bij het huidig prijspeil zonder BTW kom ik dan op €685,-. Eerst maar eens afwachten hoe de 2400AC en de 2 acccu's het overschot zoveel mogelijk kunnen beperken.
Het doel is de groene lijn zo lang mogelijk te houden. Dit was gisteren met een beetje zon in de middag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKA4mMEEPGLQZ601gTO99hq7jKo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LvIbeDMe5bNKShL1H7SsBr4j.png?f=user_large

• Bart Bever
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15-12 23:09
Knip, daarvoor is Vraag & Aanbod overig

[ Voor 81% gewijzigd door Taro op 14-12-2025 19:57 ]

Marstek Venus 5,12 kWh(v151 ) met CT003(v114 ), BE DM Landys Gyr+ E360 1P

• DrNickB
mpx200_05 schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:36:
[...]

4 setjes van 3 gaat niet lukken. Dan gaan we over de specs van de ingangen van de SF800Pro heen. Het zal uiteindelijk wel een ritje naar Duitsland worden voor 4 nwe panelen van 500W en een SF800Pro. bij het huidig prijspeil zonder BTW kom ik dan op €685,-. Eerst maar eens afwachten hoe de 2400AC en de 2 acccu's het overschot zoveel mogelijk kunnen beperken.
Het doel is de groene lijn zo lang mogelijk te houden. Dit was gisteren met een beetje zon in de middag.
[Afbeelding]
Ik had stiekum een beetje rekening gehouden met de zelfde constructie als de sf800, die geeft in de help aan dat er max 1.5 * het nominale vermogen op aangesloten mocht worden per mppt, dus dan zit je op 990wp per mppt max.

• JSven
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-12 14:42
Op youtube in een review van kris tech review, las ik tussen de opmerkingen het volgende
de P1 van Homewizard zal werken vanaf de update die midden december beschikbaar komt. Wil je dit vroeger, dat kan maar dan moet de update ff naar U gepushed worden door zendure
Weet iemand hier als deze informatie ook klopt?

• mpx200_05
DrNickB schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:27:
[...]

Ik had stiekum een beetje rekening gehouden met de zelfde constructie als de sf800, die geeft in de help aan dat er max 1.5 * het nominale vermogen op aangesloten mocht worden per mppt, dus dan zit je op 990wp per mppt max.
3*de voc van het paneel komt dan boven de max van de MPPT uit.

• Helahola!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:45
JSven schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:20:
Op youtube in een review van kris tech review, las ik tussen de opmerkingen het volgende

[...]

Dat zou mooi zijn, want de HW-P1 werkt al heel lang erg stabiel.
JSven schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:20:

[...]

Heb het laatst ter sprake gebracht tijdens het interview met Zendure en toen lieten ze al doorschemeren dat ze het belang ervan inzagen en dat het technisch niet moeilijk te realiseren is. Grote kans dat het er inderdaad spoedig in zit, andere merken doen dit ook steeds vaker dus kunnen ze niet achterblijven. Maar een 100% zekere bevestiging heb ik nog niet ontvangen, hopelijk morgenochtend :)

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10:41
De HW p1 is al met meerdere merken compatibel. Maar vraag me af of de kans bestaat dat HW dit gaat blokkeren mettertijd om zo hun eigen pib enkel nog te ondersteunen?Vanuit hun eigen standpunt zou ik het snappen maar hoop natuurlijk van niet. Of werkt het zo niet en zit er een domme vraag in men achterhoofd?
rabero1985 schreef op zondag 14 december 2025 @ 23:28:
De HW p1 is al met meerdere merken compatibel. Maar vraag me af of de kans bestaat dat HW dit gaat blokkeren mettertijd om zo hun eigen pib enkel nog te ondersteunen?Vanuit hun eigen standpunt zou ik het snappen maar hoop natuurlijk van niet. Of werkt het zo niet en zit er een domme vraag in men achterhoofd?
Lijkt mij sterk. Homewizard heeft zelf aangegeven het prima te vinden als andere fabrikanten de P1 gebruiken voor sturing mits ze "licentie" kosten betalen. De vraag is alleen of ze dit ook doen....

En de data is lokaal in te zien via de lokale API. Stel ze gaan deze dichtgooien met een software update dan breekt waarschijnlijk de pleuris uit omdat er veel mensen zijn die deze API gebruiken. En meteen een flinke run op Marktplaats voor een P1 met de nog werkende versie.
Voor commerciële verkoop van producten met onze API geïntegreerd hebben we echter geen specifieke gebruiksvoorwaarden beschikbaar in onze standaard documentatie. Dit is een belangrijke vraag die specifieke juridische en commerciële afspraken vereist.
Heb je al contact gehad met ons commerciële team over licentievoorwaarden, of wil je dat ik je doorverbind voor meer informatie over zakelijke API-gebruik?

[ Voor 19% gewijzigd door gielz op 15-12-2025 07:48 ]

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je off-grid poort stond in passthrough (optie 2) ivm de micro-omvormer die ook richting net aan het leveren was dus de sinus kwam uit het net.
Toen je de groep uitzette ging het net uit dus ging daarmee de off-grid poort ook uit omdat die nog op passthrough stond. (Het lampje van je stekkerblok ging immers uit).
Had je toen via de app de off-grid poort weer aangezet (optie 1) was vermoedelijk de micro-omvormer wel gewoon gaan laden omdat de sinus vanaf dat moment gemaakt werd door de zendure zelf.

De case was dus in optie 1 (die met het lampje op de off-grid poort op het plaatje) een micro omvormer aansluiten en kijken wat er gebeurt. Maar dit durft dus niemand te testen.

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant

@Acidrain De off-grid poort stond aan en bepaalt zelf of het input of output betreft. Maar kan het nog wel even op een andere manier proberen,

Feedback van Zendure:

Internet verbinding nodig & knop gebruiken voor aanzetten off-grid poort:
Indeed, if the phone doesn’t have a 4G/5G connection, it’s not possible to control the SF 2400 AC via Bluetooth. The suggestion of “holding the on/off button for X seconds to switch the off‑grid AC on/off” will be taken into consideration.
Het laden via de off-grid poort terwijl de omvormer geen AC-in heeft aangesloten:
As for the second issue: yes, that’s currently the case. We have already planned to optimize the off‑grid socket function so that when the SF2400AC is disconnected from the grid, it can also charge the battery with energy input from microinverters through the off‑grid port. The release was originally scheduled for the beginning of this month, <knip> Therefore, more time is needed for optimization, and the release has been postponed. The exact timing is not yet confirmed, but we’ll do our best to aim for the end of the month.

• Acidrain
Taro schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:56:
@Acidrain De off-grid poort stond aan en bepaalt zelf of het input of output betreft. Maar kan het nog wel even op een andere manier proberen,
Je off-grid poort ging uit toen je de groep uit zette. Want zoals je zelf zei, het lampje van je stekkerblok ging uit.

Denk dat je dit zelfs zonder de SF800 er op had kunnen testen.

Sterker nog, als je de SF800 er niet in hebt en het lampje van je stekkerblok blijft dan wel aan als je de groep uit zet hebben we ook antwoord. Dan is het dus beveiligd tegen terug leveren laden zonder het net.

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant

• Acidrain
Taro schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:59:
Feedback van Zendure:

[...]

Het laden via de off-grid poort terwijl de omvormer geen AC-in heeft aangesloten:

[...]
Check. even afwachten dus.

Mag ik even zeggen dat als Zendure inderdaad de off-grid functionaliteit toevoegd aan de aan/uit knop en ze inderdaad offgrid opladen en ontladen toevoegen ze echt wel heel erg goed bezig zijn! _/-\o_

Zouden andere bedrijven een mooi voorbeeld aan kunnen nemen. Gewoon luisteren naar je klanten en er van leren.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10:28
Twee Hypers die ik zondag 7-12 een kalibratie cyclus had laten doen dropten vannacht weer van 50 naar 30%.
Niet in 1 keer, maar in stapjes.
Ze zijn afgelopen week niet bijgeladen, de hyper heeft voor het eigen functioneren de batterij leeg getrokken.
Een van de Hypers was inmiddels begonnen de benodigde 5 watt uit het net te halen.
Weer bij laden tot de ingestelde 50% deden ze vooralsnog niet uit zich zelf.
Als ze weer op niveau zijn bijgeladen haal ik de hypers los.

• Acidrain
Polvo176 schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:09:
Twee Hypers die ik zondag 7-12 een kalibratie cyclus had laten doen dropten vannacht weer van 50 naar 30%.
Niet in 1 keer, maar in stapjes.
Ze zijn afgelopen week niet bijgeladen, de hyper heeft voor het eigen functioneren de batterij leeg getrokken.
Een van de Hypers was inmiddels begonnen de benodigde 5 watt uit het net te halen.
Weer bij laden tot de ingestelde 50% deden ze vooralsnog niet uit zich zelf.
Als ze weer op niveau zijn bijgeladen haal ik de hypers los.
NOM draaien in de zomer en de winter gaat dus niet. Zoals verwacht. In de zomer zitten je accu's te snel vol door te veel zonnestroom en 's winters continue leeg door te weinig zonnestroom.

Dus NOM draaien in de tussen seizoenen en dynamisch handelen of in de opslag in de zomer en de winter.

Feedback van Zendure:

[...]

[...]
Wanneer ze de offgrid aan de knop toevoegen zou dat heel fijn zijn. Maar die knop moet dan ook direct de minimale SOC voor je instellen. Want stel je bewaard 50% SOC dan kun je deze niet gebruiken als de knop alleen de offgrid gaat aanzetten.

• a2aan
  • Nu online
Ter info: ik heb vorige week drie tickets bij Zendure ingediend:
  1. Feature request: minimale SoC hoger kunnen instellen (75%)
  2. Feature request: de 50W NOM oplaadbuffer kunnen switchen van export naar import (voor in de winter)
  3. Bug report: als de minimale SoC bereikt is wordt er nog steeds energie uit de accu's onttrokken (consumptie van 0W, terwijl 19W 'normaal' is)
In eerste instantie kreeg ik antwoorden van Allice (zeker AI), maar op mijn reply's werd 's nachts gereageerd door iemand anders (vermoed geen AI, maar je weet het natuurlijk nooit). De twee feature requests zouden naar het Product Team zijn doorgezet, en de bug gaan ze nog nader analyseren.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gielz schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:14:
[...]

Wanneer ze de offgrid aan de knop toevoegen zou dat heel fijn zijn. Maar die knop moet dan ook direct de minimale SOC voor je instellen. Want stel je bewaard 50% SOC dan kun je deze niet gebruiken als de knop alleen de offgrid gaat aanzetten.
Dat is een goed punt... Zou geautomatiseerd kunnen worden; stroom eraf is SOC naar 0 en off grid aan.

Maar die hele backup is een beetje nutteloos als dit afhankelijk is van internet. Dacht echt dat dit via bluetooth ook zou lukken :X

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Helahola! schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 13:45:
[...]
Bij mij werkt het ook niet. Paar keer geprobeerd met de iPhone en vervolgens nog een keer met de iPad. Geeft aan update mislukt.
Had jij het blokje in de buurt van je router (zoals aangeraden werd in een eerdere reactie op mijn vraag), of meer in de buurt van de Zendure?

• a2aan
  • Nu online
Goed punt. Ik heb bij mij de minimale SoC direct weer op 10% gezet, en dan moet ik zelf maar (met handmatig van laadmudus wisselen) zorgen voor een minimale SoC (dat deed ik sowieso al om hem rond de 75% te kunnen houden).

En nu maar hopen dat off-grid opladen alsnog snel mogelijk gaat worden!

• bilgy_no1
Feedback van Zendure:

[...]

[...]
Mooi dat ze snel reageren en open staan voor verbeteringen!

Wel jammer dat ze kennelijk niet de controle van de batterij zonder internettoegang op de telefoon mogelijk gaan maken. Dat zou namelijk het allerbeste zijn.

En verder zou die X-seconden long press de batterij in een soort "off grid noodsituatie" moeten zetten. Dus alle instellingen overriden zodat zo min mogelijk wordt verspild en dat je de batterij helemaal leeg kunt trekken via dat stopcontact.

Mijn noodsituatie use case is bijvoorbeeld de laatste kWh in de auto kunnen duwen voor nog wat extra kilometers vluchtbereik als er een nuke op de marinebasis in Den Helder valt. Maar als er bijv een limiet op de batterij is ingesteld kun je die alsnog niet met de app anders instellen.
[...]

Dat moet wel instelbaar worden vindt ik.
Net even een testje gedaan soc 50-100%.
Offgrid wcd schakeld niet in.
Soc lager en kan de offgrid wcd gebruiken.
Een instelling offgrid wcd actief (verbruiker) soc naar 5%. (Door de gebruiker in te stellen functie)
2400AC op net gekoppeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9Xp9GZ-ifI7-zaBFr0gwua_hrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqdMyNHBn6uNAhKX62fDgyFN.jpg?f=fotoalbum_large
2400AC van het net losgekoppeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VHTl5jcFdW9WyP1chzdTLL229Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmfVmYTK0mLwQH6V1fIF42My.jpg?f=fotoalbum_large
Wcd niet actief soc lager ingesteld wcd aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpQOO2Yl18U4S1p3VQSI7L-FUqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GuuzMtGJytr7GX836p7iDg2j.jpg?f=fotoalbum_large

• a2aan
  • Nu online
bilgy_no1 schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:34:
En verder zou die X-seconden long press de batterij in een soort "off grid noodsituatie" moeten zetten. Dus alle instellingen overriden zodat zo min mogelijk wordt verspild en dat je de batterij helemaal leeg kunt trekken via dat stopcontact.

Mijn noodsituatie use case is bijvoorbeeld de laatste kWh in de auto kunnen duwen voor nog wat extra kilometers vluchtbereik als er een nuke op de marinebasis in Den Helder valt. Maar als er bijv een limiet op de batterij is ingesteld kun je die alsnog niet met de app anders instellen.
Tja, dat is voor iedereen wel anders. Ik zou juist wel een minimale SoC willen hanteren (heb die nu op 10% staan), zodat het systeem zijn grid-forming functie kan blijven uitoefenen, om via PV-opwek weer op te kunnen laden.

Daarvoor moet de échte off-grid oplaadfunctie er natuurlijk wél eerst komen.

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-12 20:31

Fremske

and change the world

We hebben het hier vaak gehad over RTE en rendement verlies. Maar even een voorbeeld zodat ik het snap.

Stel ik heb 1x 2400AC (fase L1) met 8.64 kwh dan heb je ongeveer 20% rendement verlies van de omvormer. Dus effectief 7kwh benutbaar.

V.s.

3x 2400AC (L1, L2, L3) van 2.88kwh p/s heb ik dan 3x 20% rendement verlies? Dus effectief 3,46kwh benutbaar in totaal?

Is dit correct? Zoja dan loont het toch nooit om per fase een 2400AC te koppelen in vergelijking met een 3-fasen omvormer battery zoals de Sessy of Nexus?

Of mis ik iets?

Back to the future

• a2aan
  • Nu online
@Fremske je hebt geen 'verlies op verlies', maar het is wel zo dat de RTE niet een percentage is dat altijd hetzelfde is, want drie systemen hebben ook drie 'computers' (met o.a. WiFi module), die continu stroom vraagt. Dus met één systeem zal je minder verlies hebben dan met drie.

Daarnaast kán het zijn dat je met drie omvormers in een minder efficiënt 'bereik' van de omvormer gaat ziitten. Bijvoorbeeld 300W NOM draaien zal voor een 2400W omvormer waarschijnlijk minder verlies geven (bijvoorbeeld 15%) dan 3x100W (bijvoorbeeld 25%).

• bilgy_no1
a2aan schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:08:
[...]

Tja, dat is voor iedereen wel anders. Ik zou juist wel een minimale SoC willen hanteren (heb die nu op 10% staan), zodat het systeem zijn grid-forming functie kan blijven uitoefenen, om via PV-opwek weer op te kunnen laden.

Daarvoor moet de échte off-grid oplaadfunctie er natuurlijk wél eerst komen.
Klopt en dus is de beste oplossing dat de app ook zonder internetverbinding op de telefoon de batterij moet kunnen aansturen via Bluetooth.

Of ze maken die extra long press optie instelbaar in de app voor een aantal scenario's. Dan zou het ook mooi zijn als de app bij gebrek aan internet toegang ook wijst op de mogelijkheid van de long press... Dit moet zo foolproof mogelijk zijn.

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-12 17:54
Fremske schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:34:
We hebben het hier vaak gehad over RTE en rendement verlies. Maar even een voorbeeld zodat ik het snap.

Stel ik heb 1x 2400AC (fase L1) met 8.64 kwh dan heb je ongeveer 20% rendement verlies van de omvormer. Dus effectief 7kwh benutbaar.

V.s.

3x 2400AC (L1, L2, L3) van 2.88kwh p/s heb ik dan 3x 20% rendement verlies? Dus effectief 3,46kwh benutbaar in totaal?

Is dit correct? Zoja dan loont het toch nooit om per fase een 2400AC te koppelen in vergelijking met een 3-fasen omvormer battery zoals de Sessy of Nexus?

Of mis ik iets?
20% blijft 20% of je nou 2,88KW hebt of 21KW of meer units.

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-12 20:31

Fremske

and change the world

Vandaag ben ik deze aanbieding tegen gekomen, https://www.reichelt.com/..._x_ab2000x_1920_wh-420397. Een Hyper 2000 met 2kwh batterij voor 534 euro.

Nu vraag ik me af wat jullie zouden adviseren een Hyper 2000 met 2kwh of een SF 800 plus?
Volgens mij is de hyper op alle fronten beter, echter vraag ik me af of deze qua software gelijk is aan de SF800 Plus/Pro?

Back to the future

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook maar een duit in het zakje gedaan:
Current Off-Grid Functionality
Off-Grid Mode Activation:

The SolarFlow 2400 AC supports off-grid functionality, which can be enabled through the Zendure app. Once activated, the device can seamlessly switch to battery power within 15ms during a grid outage, ensuring continuous operation of devices connected to the off-grid interface.
However, the off-grid mode currently requires configuration through the app and cannot be activated directly via the hardware button or Bluetooth.
Automatic Off-Grid Activation:

The device does not currently support automatic activation of off-grid mode or automatic lowering of the State of Charge (SOC) without user intervention. These settings must be manually configured in the app.
Bluetooth Connectivity:

The SolarFlow 2400 AC is equipped with Bluetooth and Wi-Fi modules, which allow for communication with the Zendure app. However, the app currently relies on an internet connection for full functionality.
Hardware Button Functionality:

The hardware button on the device is primarily used for powering the device on and off, entering pairing mode, and resetting the network configuration. It does not currently support enabling off-grid mode or adjusting SOC settings.
Suggestions for Improvement
Your suggestions for improving the off-grid functionality are valuable. Features like enabling off-grid mode via Bluetooth or a long press of the hardware button, or automatically activating off-grid mode and adjusting SOC in the absence of an internet connection, could significantly enhance the usability of the device in emergency situations.

Next Steps
I will ensure that your feedback is shared with the relevant team for consideration in future updates or product enhancements. In the meantime, if you have any further questions or need assistance with configuring your device, please let me know!

• pulsarz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:18
Na heel de discussie over offgrid op de AC2400 te lezen kom ik tot de conclusie dat ik toch ooit eens ga moeten testen of ik via het offgrid stekkerblok van de Hyper de batterijen kan laden via ren string omvormer of micro inverter..

• Helahola!
roawser schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:34:
[...]

Had jij het blokje in de buurt van je router (zoals aangeraden werd in een eerdere reactie op mijn vraag), of meer in de buurt van de Zendure?
Het blokje hangt in de garage vlakbij de Zendure en ook vlakbij het (extra) wifi punt in dezelfde garage.
Is er dan een meerwaarde om hem bij de router in huis te houden vlakbij de p1? Zo ja, waardoor zou dat dan een meerwaarde zijn?

• Helahola!
bilgy_no1 schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:57:
[...]

Klopt en dus is de beste oplossing dat de app ook zonder internetverbinding op de telefoon de batterij moet kunnen aansturen via Bluetooth.

<knip>.
Fijn dat ze aangeven verbeteringen aan te brengen. Maar met wat hierboven geschreven is ben ik het inderdaad eens. Ook ik vindt het de beste oplossing dat de app, ook zonder internetverbinding op de telefoon of iPad, de batterij moet kunnen aansturen en uitlezen via Bluetooth. Er zit al Bluetooth in, dus waarom de software/firmware hiervoor niet geschikt maken? Dan kan je tenminste je set goed in alle situaties gebruiken. Mits de set ook geschikt gemaakt wordt om in die situatie (ook zonder netstroom) te laten laden via een zonnepanelen setje.

Ik snap ook niet waarom de het blokje niet automatisch overschakelt van wifi naar Bluetooth als de wifi (om wat voor reden ook) uitvalt. De hardware is gewoon aanwezig.

Voor Zendure is het toch gewoon een mooi verkoopargument om dit alles geregeld te hebben. Heb je mooie hardware, haal je niet het maximale eruit? Snap dat niet….
Helahola! schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:18:
[...]
Voor Zendure is het toch gewoon een mooi verkoopargument om dit alles geregeld te hebben. Heb je mooie hardware, haal je niet het maximale eruit? Snap dat niet….
Ik denk dat wij bovengemiddeld bezig zijn met het nadenken over noodsituaties vs mensen in Shenzhen, het Silicon Valley van China. Zij willen er ook het maximale uithalen, maar leven in een iets andere wereld.

Gebruik zelf ook vaak een praktijkvoorbeeld: Vanuit een oud werkgever van mij hadden wij een stichting in India. Een collega van mij ging daarheen, ze gingen een schoolplein opruimen want het lag vol met afval. Alles netjes in vuilniszakken gedaan, etc. En toen waren ze klaar, mooi schoon schoolplein. De volle vuilniszakken werden later achter de hekken teruggevonden en sommigen waren buiten het hek op straat weer gewoon leeggekieperd... Ineens begrepen we ook waarom onze programmeurs in India alles voorgekauwd moesten krijgen over de branche waarin wij actief waren, want voor hun was het een ver van hun bed show, ze hadden geen idee wat we hier in Nederland met die producten deden, ondanks dat we ze een aantal keren hadden ingevlogen en mee laten lopen. Ze hadden 100x ja geknikt, maar eigenlijk geen idee. En zij stoorden zich blijkbaar niet aan afval op straat en op schoolpleinen, maar wij wel, wij hebben andere normen en waarden.

Een ontwikkelaar in China is niet bezig met dynamische tarieven icm zonnepanelen op zijn dak en een laadpaal op de oprit. Die is niet bezig met een oorlog in Oekraïne, einde van de salderingsregeling, uitvallen van een 4G/5G netwerk of netcongestie, wij wel.

Daarom heeft Zendure recent ook veel Nederlandse gebruikers uitgenodigd voor interviews. Ze zijn oprecht geïnteresseerd in onze markt en willen die beter leren kennen. Ik, @mrme12345 en anderen geven ze al heel veel achtergrondinformatie. We leggen uit hoe de markt werkt en wat er speelt, we zijn key-stakeholders en soms gaan we zelfs op de productowner stoel zitten.

Dus verbaas en verwonder je niet, maar verplaats je in mensen aan de andere kant van de wereld die zich niet in onze situatie bevinden en geef ze oplossingsrichtingen, denk mee, dien suggesties en tickets in, etc. Zendure doet daar echt wel wat mee, dat heb ik keer op keer gezien. En bijv. Zenki AI zal ooit ook echt wel slim worden al lijkt dat wat langer te duren ;)

• Helahola!
Je zal daar vast een punt hebben. Ik waardeer jouw en andere hun inzet ook in het testen en feedback geven. _/-\o_ _/-\o_ Hopelijk doet men op redelijk termijn hier ook de juiste dingen mee bij Zendure.

Echt ben ik ook van mening dat een bedrijf wat in de EU zijn producten verkoopt en hier adverteert, waardoor de koperen het idee wordt gegeven dat deze producten in bepaalde situaties ingezet kunnen worden. Het ook waar moet maken. Alleen de schijn wekken, misschien in de verwachting dat niemand door heeft dat het niet zo perfect is, vindt ik niet netjes. Dat is slecht voor je merknaam en kan zelfs gezien worden als een vorm van dwaling.

In een markt die volop in beweging is, waar veel nieuwe spelers een poging doen zich in de markt te vestigen, lijkt het mij verstandig dat ze uit hun marktonderzoek de wijsheid halen dat hun producten kwaliteit zowel hardwarematige als software matig op orde hebben. Anders lopen ze serieus de kans dan kopers het vertrouwen verliezen en de concurrente het voordeel van de twijfel krijgt.

Zelf ben ik nog niet zo tevreden dat ik dit product volmondig kan aanraden. Het is nog niet "Set and forget“, p1 valt nog uit en update niet. De accu’s zijn niet zo vol als wat in de app staat (in het huidige seizoen). Waardoor je zelfs de kans loopt dat deze volledig ontladen zijn als je ze tussendoor niet handmatig naar 100% laad en nu blijkt dat de noodstroom helemaal niet als noodstroom kan werken in situaties waarbij je dit juist wel wilt gebruiken. Bovendien is er altijd een internet verbinding met contact met een fabrikanten server nodig. Terwijl het via de al aanwezige hardware gewoon lokaal kan werken (via Bluetooth en de eigen p1 zonder wifi of internet).

Dit zijn nog best wel wat dingetjes die beter moeten. Ik denk dat dit best alsnog in orde kan worden gebracht, want het is in de basis een mooi product. Sterker ik verwacht ook gewoon dat ze dit in orde gaan maken. Het is dan wel is waar prijs/kwaliteit oké, maar alleen als het werkt zoals we verwachten dat het zou moeten werken.

Hopelijk lezen ze bij Zendure mee in het forum. :)

• bilgy_no1
Helahola! schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:18:
[...]

Fijn dat ze aangeven verbeteringen aan te brengen. Maar met wat hierboven geschreven is ben ik het inderdaad eens. Ook ik vindt het de beste oplossing dat de app, ook zonder internetverbinding op de telefoon of iPad, de batterij moet kunnen aansturen en uitlezen via Bluetooth. Er zit al Bluetooth in, dus waarom de software/firmware hiervoor niet geschikt maken? Dan kan je tenminste je set goed in alle situaties gebruiken. Mits de set ook geschikt gemaakt wordt om in die situatie (ook zonder netstroom) te laten laden via een zonnepanelen setje.

Ik snap ook niet waarom de het blokje niet automatisch overschakelt van wifi naar Bluetooth als de wifi (om wat voor reden ook) uitvalt. De hardware is gewoon aanwezig.

Voor zover ik heb begrepen is het probleem niet dat de batterij niet omschakelt naar Bluetooth (dat gebeurt kennelijk al), maar dat de App alleen werkt als de telefoon een internetverbinding heeft. Dat zou dus eigenlijk nog simpeler moeten zijn dan de firmware in de batterij aanpassen...

En ik begrijp ook dat het nu al mogelijk is om de AC-outlet permanent aan te hebben. Dat kost alleen wel een bepaald stand-by verbruik wat je standaard liever niet hebt.

Het gaat dus om de situatie:
- AC-outlet staat uit
- er is stroomuitval (je WiFi thuis valt ook weg)
- én er is geen mobiel netwerk waar je telefoon mee kan verbinden.

Dan wil je dus eigenlijk de noodstroom gebruiken, wat niet lukt. Dat is een redelijk unieke samenloop van omstandigheden. Maar voor een product dat ook met een noodstroomoplossing adverteert moet dit wel werken. Gelukkig is er via een aantal mensen hier een kort lijntje en lijkt er naar te worden geluisterd.

Dat neemt niet weg dat het in mijn optiek slecht ontwerp is om het functioneren van die app afhankelijk te maken van de beschikbaarheid van een internetverbinding, terwijl je lokaal een device wilt bedienen.

We gaan het zien wat ze ervan maken.

• bilgy_no1
En op een andere noot:
Heb nu van Techpunt een verzendbewijs binnen. Nog eventjes wachten en dan kan de lol beginnen...
Bij mijn test van gisteren.
Eerst op de Sf800pro die gaat gelijk op rood lampje. (Niks uit offgrid wcd)
Test ding een simpele "bouwlamp" met dimmer. (500 watt R7s halogeen lampje)
Deze test lamp werkte wel gelijk op de 2400AC.
Hou er dan rekening mee dat een koelkast op de Sf800pro waarschijnlijk helemaal niet gaat werken i.v.m. hoge inschakelstroom van de compressor.
Conclusie is test het eerst voordat het echt nodig is.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@peterbier maar dan heb je het offgrid stopcontact continu aan staan al?

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:18
Bikkelreal schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:54:
[...]

20% blijft 20% of je nou 2,88KW hebt of 21KW of meer units.
20% blijft 20% maar je RTE zal iets lager zijn omdat de omvormers allemaal stroom gebruiken. T.o.v. andere systemen is Zendure vaak goedkoper, met batterijverwarming en ingebouwd blussysteem.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

Begrijp dat de HomeWizard P1-meter ondersteuning inderdaad onderweg is. De huidige Zendure App versie ondersteunt het blijkbaar al, maar de devices hebben eerst nog een nieuwe firmware nodig. Echter raden ze die beta versie firmware op dit moment af omdat het geheugen daarmee vol kan lopen. Ik zie er daarom zelf van af dit te testen.

Afijn: HomeWizard P1-meter ondersteuning komt er spoedig en eindelijk aan!

• a2aan
  • Nu online
Taro schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:43:
Mooi! Kan mijn net nieuw aangeschafte P1-splitter er weer tussenuit... Maar het ruimt dan wel netjes op, én het laat weer zien dat R&D van Zendure echt wel bezig is met de juiste dingen voor de Nederlandse markt.
Taro schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:43:
Begrijp dat de HomeWizard P1-meter ondersteuning inderdaad onderweg is. De huidige Zendure App versie ondersteunt het blijkbaar al, maar de devices hebben eerst nog een nieuwe firmware nodig. Echter raden ze die beta versie firmware op dit moment af omdat het geheugen daarmee vol kan lopen. Ik zie er daarom zelf van af dit te testen.

Zonet even gekeken, maar ik zie hem zelf niet in de lijst staan bij zendure app -> devices -> +.
Hoe bedoel je dat de huidige app versie het al ondersteund?

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Gezien alle commotie rondom het off-grid stopcontact van de afgelopen dagen, ben ik zelf ook even wat andere zaken gaan testen.
Ik heb mijn 2400AC volledig van internet losgekoppeld door hem in UniFi te blokkeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CW2V6Oj_0I3dqjUjsOaQ_5zeHtM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v04jYBySwwffxeDqDOkvqBPF.png?f=fotoalbum_large

Ik heb op mijn telefoon gekeken onder welke naam de 2400AC in mijn Bluetooth lijst verschijnt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOoUtOdaubma7S5UBhqQE8sJNbo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7OusumNyLD860XFwhlCT5gAo.png?f=fotoalbum_large
Dit heb ik gedaan om specifiek de Bluetooth Home Assistant verbinding te testen, zonder verbinding naar buiten.

Wat mij daarbij opvalt, is het volgende:

In Home Assistant zie ik de verbindingsstatus niet veranderen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWRHD_wTYKheEnR1TGEe2fq_DQg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mjuVoKBnZxwpD9UYJWPF8a4I.png?f=user_large
In het overzicht van Bluetooth-apparaten binnen HA zie ik het apparaat wél correct verschijnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwrMj8d_o9wwZUe-xcn_Ocw126g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/msneOVYP0Zs1D9j7T5v3E0zb.png?f=fotoalbum_large

Helaas lukt het mij niet om het apparaat aan te sturen via Home Assistant zodra de internetverbinding ontbreekt. Ik heb onder andere geprobeerd om het minimum en maximum State of Charge aan te passen. Ook heb ik handmatig geprobeerd te laden/ontladen. Helaas hebben deze triggers geen enkel effect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulzegIqfDPVGi9FnQ8BO6Y2Tr9U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vr4zNUQpDL5XsY4Sid86JLII.png?f=user_large

Geen van deze acties lijkt effect te hebben; de commando’s worden simpelweg niet uitgevoerd, ondanks dat het apparaat zichtbaar is via Bluetooth.

Mis ik iets? Dit werkte voorheen met de Hyper wel.

Ook het offgrid stopcontact kon ik niet aansturen :+ .

• Acidrain
geert1992 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:09:
Gezien alle commotie rondom het off-grid stopcontact van de afgelopen dagen, ben ik zelf ook even wat andere zaken gaan testen.
Ik heb mijn 2400AC volledig van internet losgekoppeld door hem in UniFi te blokkeren:
[Afbeelding]

Ik heb op mijn telefoon gekeken onder welke naam de 2400AC in mijn Bluetooth lijst verschijnt:
[Afbeelding]
Dit heb ik gedaan om specifiek de Bluetooth Home Assistant verbinding te testen, zonder verbinding naar buiten.

Wat mij daarbij opvalt, is het volgende:

In Home Assistant zie ik de verbindingsstatus niet veranderen;
[Afbeelding]
In het overzicht van Bluetooth-apparaten binnen HA zie ik het apparaat wél correct verschijnen.
[Afbeelding]

Helaas lukt het mij niet om het apparaat aan te sturen via Home Assistant zodra de internetverbinding ontbreekt. Ik heb onder andere geprobeerd om het minimum en maximum State of Charge aan te passen. Ook heb ik handmatig geprobeerd te laden/ontladen. Helaas hebben deze triggers geen enkel effect.
[Afbeelding]

Geen van deze acties lijkt effect te hebben; de commando’s worden simpelweg niet uitgevoerd, ondanks dat het apparaat zichtbaar is via Bluetooth.

Mis ik iets? Dit werkte voorheen met de Hyper wel.
Mooie test! Ik dacht gisteren namelijk gelukkig hebben we HA nog :/

De Bluetooth variant van de Zendure is dat het zelfde device in HA als de wifi variant of heb je in HA 2 devices en probeer je via de wifi variant wijzigingen te pushen?

Ohw en denk ik ook wel belangrijk om te vermelden, welke integratie gebruik je.

Acidrain schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:19:
[...]

Mooie test! Ik dacht gisteren namelijk gelukkig hebben we HA nog :/

De Bluetooth variant van de Zendure is dat het zelfde device in HA als de wifi variant of heb je in HA 2 devices en probeer je via de wifi variant wijzigingen te pushen?

Ohw en denk ik ook wel belangrijk om te vermelden, welke integratie gebruik je.
Bij de Hyper was dat hetzelfde device, maar zag je bij connectie status hoe de verbinding was opgezet; mqtt,bluetooth,cloud... etc etc.
Nu staat Bluetooth bij de 2400AC standaard uit zodra er een wifi-verbinding is, waarschijnlijk om energie te besparen (en daarom is de 2400AC efficiënter 8)7 ). Mogelijk zit daar dus het verschil.

Getest met de officiele -hacs :+ - integratie.

[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 16-12-2025 09:36 ]

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Devke schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:35:
[...]

Hoogte 60,5 cm (exclusief koeler)
Breedte 48 cm (exclusief uitstekend netsnoer), reken hier een 10 a 15 cm extra.
Diepte 32 cm
Hoe hoog is het met 4 modules?

[ Voor 192% gewijzigd door Pakhaas op 16-12-2025 09:40 ]

Pakhaas schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:36:
Ik heb op de Zendure site gezocht maar ik kon niet vinden wat het formaat is als je 4 modules op elkaar zet met de omvormer erboven. Wat is de hoogte, breedte en diepte?
Zojuist even naar boven gelopen.
De stapel hier is 78cm hoog, 48cm breed en 32cm diep, niet op de millimeter gemeten.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
geert1992 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:39:
[...]

Zojuist even naar boven gelopen.
De stapel hier is 78cm hoog, 48cm breed en 32cm diep, niet op de millimeter gemeten.
Super, dat is voldoende! Valt mij alles mee.

• roawser
  • Niet online
Helahola! schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:57:
[...]
Het blokje hangt in de garage vlakbij de Zendure en ook vlakbij het (extra) wifi punt in dezelfde garage.
Is er dan een meerwaarde om hem bij de router in huis te houden vlakbij de p1? Zo ja, waardoor zou dat dan een meerwaarde zijn?
In mijn ogen geen meerwaarde, ik heb zelf het blokje en de accu in de kelder staan en de P1 dongle in de meterkast. Ik vroeg het me gewoon af omdat een andere reactie ergens in dit topic aangaf dat het blokje in de buurt van de meterkast moest hangen.
Voor wat het waard is: zojuist nogmaals de firmware update geprobeerd en nu in 1x gelukt.

• roawser
  • Niet online
Zojuist een +1 vote naar Zendure support gestuurd voor de discussie die hier gaande is over offline werking van de app om de offgrid output van een 2400AC te kunnen activeren zonder internet connectie. Binnen een minuut (dus AI) kreeg ik onderstaande terug (mijn vetgedrukt):

"Thank you for your suggestion regarding offline AC output activation for the Zendure app. Currently, the AC output can be activated either through the Zendure app or by pressing the AC power button on the device. The app requires connectivity to manage certain functions, but your feedback about enabling offline activation in case of grid and cellular network outages is valuable.

For now, you can activate the AC output manually by pressing the AC power button on the device.
"

Ik heb het niet geprobeerd want ik wil niet perongeluk mijn wifi resetten, maar ik geloof hier geen snars van. Is dit niet wat anderen recent gevraagd hebben aan Zendure? Hoe zit dit met die AC power button dan precies om het AC output stopcontact te activeren?

Warm regards,
Zendure Service Team

• a2aan
  • Nu online
Bij mij staat de 2400AC het grootste deel van de tijd in Base Load met 0W ontladen. Wat ik zie is niet alleen 19W consumptie (24W sinds ik Off-Grid continu actief heb), maar ook dat de gerapporteerde SoC langzaam maar gestaag oploopt. Van 69% op zaterdagmiddag, tot 86% vanochtend (17 procentpunt in 64 uur). In de dagen daarvoor was de zichtbare SoC creep iets minder (aangezien ik ook af en toe NOM heb gedraaid, en op schema wat bijgeladen), maar de totale SoC creep schat ik in op zo'n 27 procentpunt.

Een week geleden, toen ik het systeem net nieuw had, heb ik voor het laatst tot 100% geladen, dus nu leek me een mooi moment om te kijken of de SoC creep 'echt' is, of niet. Ik zou verwachten dat de werkelijke SoC ergens tussen de 59% en 86% zou zijn.

Niet helemaal verrassend lag de werkelijkheid ver bij 86% vandaan. Er is nu 3,32kWh bij geladen, wat bijna 58% van 5,76kWh is. Als je daar zo'n 10% (een richting) verlies afhaalt, is dat nog steeds zo'n 52%. De werkelijke SoC van de accu's leek dus eerder 48%, terwijl ik 59% 'verwacht' had, en de app 86% aangaf.

Hoe zou het komen dat Zendure 'denkt' dat de SoC oploopt tijdens stand-by, terwijl het in werkelijkheid terugloopt (ondanks de 19-24W netconsumptie)? De 'tellertjes' met Charge/Discharge van de batterij, per dag, geven "--" aan, maar de SoC grafiek loopt toch zichtbaar op. Vreemde bug, maar of het zin heeft om (ook) deze in te dienen...
Pagina: 1 ... 153 154 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.