3 fase neem ik aan...GlitchBug schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:02:
[...]
Hoe wil je dit uiteindelijk dan aansluiten in de berging? Er mag maar 1 800 plus per wandcontactdoos. Ik had eenzelfde setup in m'n hoofd maar stoei met de aansluting.
Ik ben geen elektricien maar volgens mij kan dit als volgt:GlitchBug schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:02:
[...]
Hoe wil je dit uiteindelijk dan aansluiten in de berging? Er mag maar 1 800 plus per wandcontactdoos. Ik had eenzelfde setup in m'n hoofd maar stoei met de aansluting.
Er loopt reeds een aparte 3 fase groep naar de berging daarop zit nu alleen nog de 1 fase autolader en zijn de 2 andere schakelaars vrij.
Stel ik trek nog een kabel met een aparte 3 fase groep en maak in totaal 5 losse stopcontacten op elke fase 1 en de laatste blijft voor de auto lader dan moet dit lukken toch?
Naar mijn weten mag elke aparte fase dan max iets van 3640w gebruiken.
Is er iemand die kan bevestigen of dit daadwerkelijk technisch kan?
23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - 4x Zendure Solarflow 800 plus 7,68kw
Voor baseload maakt het überhaupt niet uit. Je kunt een vast laadschema maken met 200W ontladen vanaf 19:00 tot en met 6:00. Opladen hoeft hij niet, daar zijn de PV voor aangesloten. Extra load balancing om de 0 te bewaken kan de anker blijven doen op basis van p1 data.Jan-tweak schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:00:
[...]
Twee verschillende merken, ben benieuwd of dat goed gaat, als je toch al twee Zendures had zou ik eerder het bij een merk laten en de Zendure mix 4000 is even duur
Uiteindelijk wil ik een stapje verder gaan en alles via assistant aan elkaar te koppelen. Zo wil ik zonneladen ondersteunen door de 2 800+ units maximaal te laten ontladen zodra er na 17:00 een Peblar sessie actief. Dan kan ik minimaal 4.8 uur doorladen, mogelijk langer indien er in die tijd nog wordt aangevuld vanuit PV.