Je verwacht te veel van Zendure.Knurt schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:51:
[...]
Tja... Dat is wel stof tot nadenken.
En niet echt plug & play of met name set & forget zo...
Ik ga na ontvangst van de spullen alles even dicht laten en fotos van dozen, serienummers etc etc maken.
Dan een mail sturen naar Zendure voor ingebruikname, iets in de geest van:
"Ik heb een SolarFlow 2400 AC ontvangen. Gezien de inmiddels meerdere gemelde gevallen van oververhitte/gesmolten connectoren wil ik vóór ingebruikname schriftelijke bevestiging dat dit specifieke apparaat en de bijbehorende batterij(en), op basis van de serienummers, niet tot een getroffen productiebatch behoren en door Zendure dus als veilig worden beschouwd."
Ze hebben nooit toegegeven dat er een serienummer reeks is die problemen geeft.
Ze hebben wel tegen een distribiteur gezegd (althans dat hoorde ik van die distribiteur) dat het om een reeks zou gaan.
Het enige dat Zendure formeel verklaard heeft is:
- brackets moeten vastgemaakt worden om het probleem te voorkomen.
Zendure heeft in 1-op-1 communicatie gemeld naar gebruikers dat;
- het probleem van de 2400AC niet kan voorkomen bij de 2400AC+.
Nadat ze eerder 1-op-1 verklaarden dat:
- we puur uit goodwill een 2400AC+ omruil krijgen (he wat vervelend voor je, klant)
Stilzwijgend wordt alles vervangen door 2400AC+.
Nu zal het zeker niet goed zijn om de unit een flinke draai te geven t.a.v. de batterij. Maar de meeste mensen hebben die brackets gewoon vastgemaakt en zijn voorzichtig om gegaan met de spullen.
Er zijn diverse geruchten/aannames over de root cause maar laten we dat pad niet weer bewandelen
Het enige dat we met zekerheid kunnen concluderen is dat het officiele statement van Zendure niet van toepassing is op het gros van de incidenten ;)
⚡ WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh
/f/image/oM95pgLCPYdL1qFCwYX7fY7f.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cG5QMJc8p7kRxSz3XyNlyjxp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x20eCcFNXMxxVBkKasXUVRt7.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/DBJ2qvy7UlDXlN5lNhe5eZtb.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/21BUj7Wnaae4fc1gr8QD1J5u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2NoTG2GwuEDkhylzqcSBnUO5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5ZAJF6hxK8Oy0gMA6GSXjrwk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IewFAvSFvcL5mVsuWAQA0ieA.jpg?f=fotoalbum_large)