Die brackets doen idd helemaal niets. Enige waarmee het helpt is om te checken dat je omvormer recht staat, en dat het niet 'per ongeluk' verschoven kan worden.MikeyMan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:15:
[...]
Diezelfde uitspraak durf ik ook wel te doen over de bracket...
Tenzij je op een boot woont ofzojelleeelco schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:24:
[...]
Die brackets doen idd helemaal niets. Enige waarmee het helpt is om te checken dat je omvormer recht staat, en dat het niet 'per ongeluk' verschoven kan worden.
Pfoe en ik zat nog te twijfelen tussen Indevolt en Zendure 2400AC (+ is weer duurder terwijl ik niet heel veel baat heb bij de veranderingen). Keuze gemaakt. Wel goed om te lezen dat Zendure in ieder geval makkelijk ruilt.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
*ruilde zou ik zeggen. Lees nu toch dat mensen nul op het request krijgen als ze een omwissel aanvragen.JT schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:03:
Pfoe en ik zat nog te twijfelen tussen Indevolt en Zendure 2400AC (+ is weer duurder terwijl ik niet heel veel baat heb bij de veranderingen). Keuze gemaakt. Wel goed om te lezen dat Zendure in ieder geval makkelijk ruilt.
Welke heb je nou gekocht, de 2400AC of de Indevolt? Zelf ook tussen de twee getwijfeld. Indevolt is ook heel mooi product.
jelleeelco schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:33:
[...]
*ruilde zou ik zeggen. Lees nu toch dat mensen nul op het request krijgen als ze een omwissel aanvragen.
Welke heb je nou gekocht, de 2400AC of de Indevolt? Zelf ook tussen de twee getwijfeld. Indevolt is ook heel mooi product.
offtopic:
Beetje offtopic, maar gaat Indevolt dan worden. Prijs grofweg zelfde als de 2400AC, ook lokaal aan te sturen én ze willen hun spullen zo bouwen dat het allemaal uitwisselbaar is, in tegenstelling tot Zendure waar niks van andere series op elkaar past zo een beetje. Plus de geringe diepte komt me ook wel goed uit.
Beetje offtopic, maar gaat Indevolt dan worden. Prijs grofweg zelfde als de 2400AC, ook lokaal aan te sturen én ze willen hun spullen zo bouwen dat het allemaal uitwisselbaar is, in tegenstelling tot Zendure waar niks van andere series op elkaar past zo een beetje. Plus de geringe diepte komt me ook wel goed uit.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Lijst geupdate met incident van The_oil_Guy,DeevieP en Gyrolion. Er zijn tot nu 23 geregistreerde incidenten uit het Tweakers forum in de periode van feb tm jun 2026. Overzicht SolarFlow 2400AC incidenten met gesmolten connectors:ctrl-tab schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:45:
ik zal ze ook eens mailen... zit er niet zo op te wachten met een verrassing van 8 dozen aan te komen bij de karwei hier. surprise! en oja, kijk uit voor je rug!
@Supahted volgens mij hebben we 2 gevallen die aan del lijst toegevoegd kunnen worden. tis wat druk hier met de berichten laatste dagen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85499026
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85495132
Supahted in "Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren"
Ik heb naar aanleiding van de meldingen over mogelijk oververhitte/gesmolten connectoren contact opgenomen met Zendure Support.
Bij mijn eigen systeem was er op dat moment geen zichtbare schade of storing, maar ik heb aangegeven dat ik mij zorgen maakte over de veiligheid en dat ik het systeem uit voorzorg had losgekoppeld (wat niet waar was, maar om een beetje extra druk op te voeren voorzover dat zou werken). Daarbij heb ik gevraagd of er mogelijk sprake is van een bepaalde serie/batch, firmwareversie, kabeltype of gebruikssituatie waarbij risico’s spelen, en of mijn systeem daar mogelijk onder zou vallen maar hier kreeg ik geen reactie op, wel kreeg ik direct een vervangingsvoorstel. Levering van mijn systeem was juli 2025. NB. ik discharge max. op 800w
Bij mijn eigen systeem was er op dat moment geen zichtbare schade of storing, maar ik heb aangegeven dat ik mij zorgen maakte over de veiligheid en dat ik het systeem uit voorzorg had losgekoppeld (wat niet waar was, maar om een beetje extra druk op te voeren voorzover dat zou werken). Daarbij heb ik gevraagd of er mogelijk sprake is van een bepaalde serie/batch, firmwareversie, kabeltype of gebruikssituatie waarbij risico’s spelen, en of mijn systeem daar mogelijk onder zou vallen maar hier kreeg ik geen reactie op, wel kreeg ik direct een vervangingsvoorstel. Levering van mijn systeem was juli 2025. NB. ik discharge max. op 800w
Das rap, ik zit nog steeds te wachten op een antwoord van Zendure. Ze wilden dat ik eerst allemaal dingen checkte ondanks dat mn hele set af en toe onderbrekingen gaf.artharpe schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:20:
Ik heb naar aanleiding van de meldingen over mogelijk oververhitte/gesmolten connectoren contact opgenomen met Zendure Support.
Bij mijn eigen systeem was er op dat moment geen zichtbare schade of storing, maar ik heb aangegeven dat ik mij zorgen maakte over de veiligheid en dat ik het systeem uit voorzorg had losgekoppeld (wat niet waar was, maar om een beetje extra druk op te voeren voorzover dat zou werken). Daarbij heb ik gevraagd of er mogelijk sprake is van een bepaalde serie/batch, firmwareversie, kabeltype of gebruikssituatie waarbij risico’s spelen, en of mijn systeem daar mogelijk onder zou vallen maar hier kreeg ik geen reactie op, wel kreeg ik direct een vervangingsvoorstel. Levering van mijn systeem was juli 2025. NB. ik discharge max. op 800w
Hopelijk vannacht antwoord, zeker met de prijspiek van morgen baal ik wel behoorlijk nu.
Mijn aankoop was trouwens sep 2025 voor de lijst en aansturing HA - nom + dynamisch.
Mijn vervangende set ligt al sinds vrijdag bij een DPD magazijn in Duitsland, volgens mij versturen ze niet naar een postfiliaal van Deutsche Post wat weer met DHL samenwerkt, Maar even afwachten
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
Vandaag weer een mail van ze gehad. Dat ze het zo spoedig mogelijk komen halen, en dat ze mijn vraag (of het OK is im de AB3000X in de doos van de AB3000L te doen, dat het nauwelijks past en geen padding aan de zijkanten kan bevatten) hebben doorgezet naar de relevante afdeling.
Regarding packaging, please ensure that the outer boxes are complete and sturdy enough to prevent any movement or exposure of the batteries during transport. If possible, you may add appropriate cushioning materials inside the boxes for extra protection, although this is not strictly required. As for whether new return labels are needed, this is still under internal confirmation, and we will update you as soon as we receive further information.jelleeelco schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 07:33:
Vandaag weer een mail van ze gehad. Dat ze het zo spoedig mogelijk komen halen, en dat ze mijn vraag (of het OK is im de AB3000X in de doos van de AB3000L te doen, dat het nauwelijks past en geen padding aan de zijkanten kan bevatten) hebben doorgezet naar de relevante afdeling.
Kreeg ik terug vanochtend
En FYI
Regarding your technical question:
If you switch from a Wi-Fi connection to an RJ45 - RS485 communication protocol, the main advantage is improved connection stability and stronger resistance to interference. However, in terms of response speed, there is no significant improvement compared to Wi-Fi, as both operate at a similar control response level.
[ Voor 18% gewijzigd door hjw-001 op 18-06-2026 08:08 ]
Ik heb antwoord van Zendure, ze gaan me upgraden naar de AC2400+ met 2x AB3000L.
En ze regelen ook een pickup service.
En ze regelen ook een pickup service.
@Gyrolion Upgraden als in een extra batterij, omdat je anders capaciteit inlevert?
Naar het nieuwere type, ik kom van de oude ac2400 af met 3 ab3000x batterijen.
Volgens mij lever ik wel wat wh aan capaciteit in met de AB3000L
Volgens mij lever ik wel wat wh aan capaciteit in met de AB3000L
Je moet er wel kritisch naar kijken, maar Zendure doet dit gewoon erg goed. Het doet me zeg maar meer denken aan Toyota en minder aan Peugeot en Volkswagen, qua effort om t voor consument/gebruiker op te lossen.
Mee eens, super service.Vdvmark schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:38:
Je moet er wel kritisch naar kijken, maar Zendure doet dit gewoon erg goed. Het doet me zeg maar meer denken aan Toyota en minder aan Peugeot en Volkswagen, qua effort om t voor consument/gebruiker op te lossen.
en ja je levert wat capaciteit in, die je overigens toch verliest over de jaren heen. Je krijgt weer nieuwe capaciteit op je omvormer / schakelingen van het relais. Er zijn andere verbeteringen rondom offgrid outputpower (piek), WiFi / rs485 en vergeet niet dat het nieuwe productontwerp de connector issues met de bovenste batterij, naar de huidige informatie, oplost. Ik ben er wel erg blij mee hoor, zeker ook de compactere dimensies op de vloer (ja iets hoger) maar heb liever compacter gebruik van vloeroppervlak.
Eigenlijk niet als je naar de AB3000L kijkt, deze is wel afwijkend qua afmetingen maar qua capaciteit heeft deze net als de AB3000X gewoon 2,88 kWh aan batterij capaciteit.Gyrolion schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:07:
Naar het nieuwere type, ik kom van de oude ac2400 af met 3 ab3000x batterijen.
Volgens mij lever ik wel wat wh aan capaciteit in met de AB3000L
Waar jij vermoedelijk op wijst, en daar heb je helemaal gelijk in, betreft de ingebouwde batterij die in de omvormer van de SF 2400 AC+ zit, deze heeft namelijk een afwijkende capaciteit van 2,4 kWh, dus je mist 0,48 kWh aan capaciteit.
In jouw situatie waar je van een combinatie van Sf2400 AC en 3 AB3000X naar een SF 2400 AC+ met 2 AB3000L gaat ben je dus daadwerkelijk die 0,48 kWh kwijt, echter krijg je daar een veilige systeem voor terug. Je kunt in jouw geval nog altijd een extra AB3000L erbij plaatsen zou je dat nodig hebben.
Bedenk wel dat bij deze nieuwe set je deze maximaal met 5 batterij modules kunt uitbreiden terwijl bij de oudere SF 2400 AC dit maximaal 6 was ( bedenk wel dat deze laatste zelf geen batterij opslag bezit.
Aan de andere kant bied de nieuwe omvormer wel weer een net iets betere RTE.
Op zich vind ik dat Zendure hier een heel redelijke oplossing bied.
[ Voor 17% gewijzigd door Jan-tweak op 18-06-2026 09:27 ]
Daar doelde ik ook op kwa capaciteits verlies, maar verder echt goede service!Jan-tweak schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:16:
[...]
Eigenlijk niet als je naar de AB3000L kijkt, deze is wel afwijkend qua afmetingen maar qua capaciteit heeft deze net als de AB3000X gewoon 2,88 kWh aan batterij capaciteit.
Waar jij vermoedelijk op wijst, en daar heb je helemaal gelijk in, betreft de ingebouwde batterij die in de omvormer van de SF 2400 AC+ zit, deze heeft namelijk een afwijkende capaciteit van 2,4 kWh, dus je mist 0,48 kWh aan capaciteit.
In jouw situatie waar je van een combinatie van Sf2400 AC en 3 AB3000X naar een SF 2400 AC+ met 2 AB3000L gaat ben je dus daadwerkelijk die 0,48 kWh kwijt, echter krijg je daar een veilige systeem voor terug. Je kunt in jouw geval nog altijd een extra AB3000L erbij plaatsen zou je dat nodig hebben.
Bedenk wel dat bij deze nieuwe set je deze maximaal met 5 batterij modules kunt uitbreiden terwijl bij de oudere SF 2400 AC dit maximaal 6 was ( bedenk wel dat deze laatste zelf geen batterij opslag bezit.
Aan de andere kant bied de nieuwe omvormer wel weer een net iets betere RTE.
Op zich vind ik dat Zendure hier een heel redelijke oplossing bied.
Ik had ook al ruim 1500 kwh door de SF2400 met 3 batterijen heen gejaagd dus om weer terug bij een verse set te zijn is wel mooi.
Mogelijk dat ik er zijne tijd de set completer maak met een extra SF module.
Hallo Tweakers, Ik ben sinds 2 maanden ook in het bezit van een SF2400 AC, met 3 batterijen. Volgde dit forum met enige regelmaat, maar verder alle vertrouwen in het product. Tot op heden geen issues gehad, gewoon altijd volle laadsnelheid, tot boven de 90% vulling.
Helaas begonnen bij mij ook gisteren einde van de dag de problemen. De capaciteit liep in 15 minuten van 36% terug naar 0% (wat neer zou komen op iets van 12 kW ontlaadsnelheid), daarna een foutmelding en geen batterij zichtbaar in de app. Vanmorgen alles netjes uitgeschakeld en ontkoppeld, en ook bij mij een gesmolten connector tussen omvormer en eerste batterij. Issue gemeld bij Zendure.
Helaas begonnen bij mij ook gisteren einde van de dag de problemen. De capaciteit liep in 15 minuten van 36% terug naar 0% (wat neer zou komen op iets van 12 kW ontlaadsnelheid), daarna een foutmelding en geen batterij zichtbaar in de app. Vanmorgen alles netjes uitgeschakeld en ontkoppeld, en ook bij mij een gesmolten connector tussen omvormer en eerste batterij. Issue gemeld bij Zendure.
René
Tsss balen man. Snel een omruil aanvragen bij Zendure. Stuur foto's, factuur en serienummers gelijk mee. Geef aan dat je graag een omruil wil naar de 2400AC+ (als je dat zou willen).Rene_W schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:15:
Hallo Tweakers, Ik ben sinds 2 maanden ook in het bezit van een SF2400 AC, met 3 batterijen. Volgde dit forum met enige regelmaat, maar verder alle vertrouwen in het product. Tot op heden geen issues gehad, gewoon altijd volle laadsnelheid, tot boven de 90% vulling.
Helaas begonnen bij mij ook gisteren einde van de dag de problemen. De capaciteit liep in 15 minuten van 36% terug naar 0% (wat neer zou komen op iets van 12 kW ontlaadsnelheid), daarna een foutmelding en geen batterij zichtbaar in de app. Vanmorgen alles netjes uitgeschakeld en ontkoppeld, en ook bij mij een gesmolten connector tussen omvormer en eerste batterij. Issue gemeld bij Zendure.
Ik heb hier toch niet echt een heel lekker gevoel bij. Goede service? Ja, daar lijkt het wel op. Echter, smeltende connectoren, dat mag toch niet gebeuren? Zeker niet bij een batterij? Dat lijkt mij gewoon gevaarlijk. Ik zou dit ding niet meer aanzetten denk ik...
Staat bij mij in de schuur, maar ik wil omruilen, alleen ik accepteer geen achteruitgang in capaciteit. Dus lekker mailen met Zendure. Hopelijk kom ik tot een overeenkomst met ze. Wil best wat bij betalen voor een extra accu, maar niet de reguliere prijs of €60,- korting op hun eigen webwinkel prijs. Dacht eerder aan €300,- bijleggen. Voorlopig weinig succes, we houden vol, blijven beleefd en wachten af.
[ Voor 9% gewijzigd door g00gle op 18-06-2026 17:32 ]
Hoe gebruikte je de unit ? (wattage , nom, handelen etc) en wanneer aangeschaft?Rene_W schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:15:
Hallo Tweakers, Ik ben sinds 2 maanden ook in het bezit van een SF2400 AC, met 3 batterijen. Volgde dit forum met enige regelmaat, maar verder alle vertrouwen in het product. Tot op heden geen issues gehad, gewoon altijd volle laadsnelheid, tot boven de 90% vulling.
Helaas begonnen bij mij ook gisteren einde van de dag de problemen. De capaciteit liep in 15 minuten van 36% terug naar 0% (wat neer zou komen op iets van 12 kW ontlaadsnelheid), daarna een foutmelding en geen batterij zichtbaar in de app. Vanmorgen alles netjes uitgeschakeld en ontkoppeld, en ook bij mij een gesmolten connector tussen omvormer en eerste batterij. Issue gemeld bij Zendure.
@Supahted doe je ding
het gaat maar door met de units zeg...
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
Doet me meer denken aan BWM die overlaatst in het nieuws was. Ze waren daar ook al 10 jaar op de hoogte van auto's die spontaan in brand vliegen maar daar werd weinig tot niet over gecommuniceerdVdvmark schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:38:
Je moet er wel kritisch naar kijken, maar Zendure doet dit gewoon erg goed. Het doet me zeg maar meer denken aan Toyota en minder aan Peugeot en Volkswagen, qua effort om t voor consument/gebruiker op te lossen.
Ja al 10 jaar ongeveer en nog steeds, terwijl alle instanties er van op de hoogte zijn, dus dat melden aan.. En niet kinderachtig, ze branden echt uit die BMW's. Maar we kunnen t beter niet noemen want als die chinezen t lezen stoppen ze subiet met omruilenAvenger 2.0 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 18:40:
[...]
Doet me meer denken aan BWM die overlaatst in het nieuws was. Ze waren daar ook al 10 jaar op de hoogte van auto's die spontaan in brand vliegen maar daar werd weinig tot niet over gecommuniceerd
我们只是在一起阅读Vdvmark schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:50:
[...]
Ja al 10 jaar ongeveer en nog steeds, terwijl alle instanties er van op de hoogte zijn, dus dat melden aan.. En niet kinderachtig, ze branden echt uit die BMW's. Maar we kunnen t beter niet noemen want als die chinezen t lezen stoppen ze subiet met omruilen
Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Ik heb dit ook geprobeerd maar met 0 suc6!g00gle schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 17:31:
Staat bij mij in de schuur, maar ik wil omruilen, alleen ik accepteer geen achteruitgang in capaciteit. Dus lekker mailen met Zendure. Hopelijk kom ik tot een overeenkomst met ze. Wil best wat bij betalen voor een extra accu, maar niet de reguliere prijs of €60,- korting op hun eigen webwinkel prijs. Dacht eerder aan €300,- bijleggen. Voorlopig weinig succes, we houden vol, blijven beleefd en wachten af.
Dus heb het aanbod aangepakt en kan leven met iets minder capaciteit, het systeem is dan ook gelijk weer nieuw en up to date.
Tevens gisteren mail gehad dat mijn nieuwe set onderweg is, en is vanmorgen bij DHL Nederland aangekomen.
Ook niemand blijkbaar waar zo'n mix4000 aardig uitkomt?
Die zijn nog niet beschikbaar dacht ik... kan ze al wel vast bestellen, maar levering in Juli.Vdvmark schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:35:
Ook niemand blijkbaar waar zo'n mix4000 aardig uitkomt?
Vanochtend ook de mail gestuurd. Geen problemen tot noch toe, maar wel zorgen want de batterij staat bij ons in de kelder. Direct reactie dat ze willen omruilen.
Replacement plan:
1 × 2400AC + 3 × AB3000X → 1 × 2400AC+ + 2 × AB3000L
Ook maar aangepakt. Wel nog de vraag of ze nog iets willen doen met het feit dat ik ook een originele Zendure fan heb aangeschaft die ik straks kan wegkieperen. Ben benieuwd.
Replacement plan:
1 × 2400AC + 3 × AB3000X → 1 × 2400AC+ + 2 × AB3000L
Ook maar aangepakt. Wel nog de vraag of ze nog iets willen doen met het feit dat ik ook een originele Zendure fan heb aangeschaft die ik straks kan wegkieperen. Ben benieuwd.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Die fan doen ze alleen iets mee als hij via Zendure zelf is aangeschaft. Althans dat was bij mij zo, kreeg nul op request omdat ik via een dealer heb aangeschaft.Argarath schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:00:
Vanochtend ook de mail gestuurd. Geen problemen tot noch toe, maar wel zorgen want de batterij staat bij ons in de kelder. Direct reactie dat ze willen omruilen.
Replacement plan:
1 × 2400AC + 3 × AB3000X → 1 × 2400AC+ + 2 × AB3000L
Ook maar aangepakt. Wel nog de vraag of ze nog iets willen doen met het feit dat ik ook een originele Zendure fan heb aangeschaft die ik straks kan wegkieperen. Ben benieuwd.
Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Mocht iemand nog een originele fan nodig hebben, stuur even een berichtje. Eind volgende week beschikbaar verwacht ik.MacFan schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:19:
[...]
Die fan doen ze alleen iets mee als hij via Zendure zelf is aangeschaft. Althans dat was bij mij zo, kreeg nul op request omdat ik via een dealer heb aangeschaft.
Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Ok, we gaan het zien. Zal er ook niet van wakker liggen, maar het valt te proberen.MacFan schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:19:
[...]
Die fan doen ze alleen iets mee als hij via Zendure zelf is aangeschaft. Althans dat was bij mij zo, kreeg nul op request omdat ik via een dealer heb aangeschaft.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Tsja. Bij mij werkt alles prima. 2400 staat sowieso op max 1200w laden en 800w ontladen. Ik heb hem nog niet op een losse groep staan. Dat ga ik ook niet meer doen. Misschien moet ik die twijfel ook maar even bij zendure melden. Of eerder: vragen of zij in het licht van deze problemen nog aanraden om deze unit op een eigen groep met 2400w te laten laden en ontladen.
Is er iemand die de originele fan al heeft aangepast zodat deze stand alone kan werken?
Want als deze niet via zendure is gekocht kan die niet retour.
En dan bijvoorbeeld met een zendure schakelaar (heb je meteen wat aan die dingen) aan en uit laten schakelen via home assisitant wanneer de interne temperatuur te hoog wordt . Of nog mooier via een externe sensor of zo iets.
Want als deze niet via zendure is gekocht kan die niet retour.
En dan bijvoorbeeld met een zendure schakelaar (heb je meteen wat aan die dingen) aan en uit laten schakelen via home assisitant wanneer de interne temperatuur te hoog wordt . Of nog mooier via een externe sensor of zo iets.
Ja er zijn verschillende oplossingen. Maar ikzelf gebruik een esp32 bordje met 8 pwm fan aansluitingen en stuur dat via HA aan. Deze fans heb ik opgehangen boven de Zendure omvormers en via automatisering stuurt ie PWM signaal aan. Standalone, WiFi en via HA.DrLivingstoned schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 16:43:
Is er iemand die de originele fan al heeft aangepast zodat deze stand alone kan werken?
Want als deze niet via zendure is gekocht kan die niet retour.
En dan bijvoorbeeld met een zendure schakelaar (heb je meteen wat aan die dingen) aan en uit laten schakelen via home assisitant wanneer de interne temperatuur te hoog wordt . Of nog mooier via een externe sensor of zo iets.
[ Voor 18% gewijzigd door hjw-001 op 19-06-2026 18:39 ]
Lijst geupdate met incident van Rene_W. Er zijn tot nu 24 geregistreerde incidenten uit het Tweakers forum in de periode van feb tm jun 2026. Overzicht SolarFlow 2400AC incidenten met gesmolten connectors:ctrl-tab schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 18:00:
[...]
Hoe gebruikte je de unit ? (wattage , nom, handelen etc) en wanneer aangeschaft?
@Supahted doe je ding![]()
het gaat maar door met de units zeg...
Supahted in "Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren"
Mijn set is omgeruild, dat hebben ze nog best snel geregeld.
Je kunt veel van Zendure zeggen, maar ze sturen zonder heel veel problemen 5000 euro aan retailwaarde naar je toe ter vervanging - dat doen niet veel bedrijven na.
Van: 2x 2400 AC + 6x AB3000X (17.28kWh) --> 2x 2400 AC+ + 4x AB3000L (16.32kWh)
De set is in 6 dozen geleverd: 2 via GLS en 4 via DHL.
Ik had tot op heden bewust nog niet om ophalen gevraagd.
Pas nu de nieuwe set geleverd is ga ik wat mailtjes aan wagen aan het verzoek om de set op te halen ipv zelf wegbrengen, ik wilde nl. niet de goodwill verliezen.
De oude set heb ik met de beste bedoelingen in de dozen van de nieuwe set kunnen proppen (sommigen waren double-boxed en hier en daar schuim wat afsnijden), maar echt lekker beschermd is het niet vind ik.
Dit voelt wel wat fijner, wetende dat deze connectors iets beter zouden moeten zijn. De sf2400AC ziet er wmb ook net wat gelikter uit. Overigens heb ik 2 sf2400's + 6 ab3000x'en gecontroleerd en alle connectors zagen er als nieuw uit.
Je kunt veel van Zendure zeggen, maar ze sturen zonder heel veel problemen 5000 euro aan retailwaarde naar je toe ter vervanging - dat doen niet veel bedrijven na.
Van: 2x 2400 AC + 6x AB3000X (17.28kWh) --> 2x 2400 AC+ + 4x AB3000L (16.32kWh)
De set is in 6 dozen geleverd: 2 via GLS en 4 via DHL.
Ik had tot op heden bewust nog niet om ophalen gevraagd.
Pas nu de nieuwe set geleverd is ga ik wat mailtjes aan wagen aan het verzoek om de set op te halen ipv zelf wegbrengen, ik wilde nl. niet de goodwill verliezen.
De oude set heb ik met de beste bedoelingen in de dozen van de nieuwe set kunnen proppen (sommigen waren double-boxed en hier en daar schuim wat afsnijden), maar echt lekker beschermd is het niet vind ik.
Dit voelt wel wat fijner, wetende dat deze connectors iets beter zouden moeten zijn. De sf2400AC ziet er wmb ook net wat gelikter uit. Overigens heb ik 2 sf2400's + 6 ab3000x'en gecontroleerd en alle connectors zagen er als nieuw uit.
Er lijkt wat verschil in hun proces te zitten. In mijn geval moet mijn set eerst retour alvorens ik de nieuwe krijg, tenminste zo lijkt het er momenteel op. De nieuwe set zal ik op de krachtstroomgroep van de garage zetten. Die groep gebruik ik toch niet, geen lasser of iets wat dat maakt dat ik het nodig ga hebben.
Ik wil eigenlijk niet de draad vervuilen (wat ik nu toch doe) maar die ESP is volgens mij geen standaard product al staat het wel op github aldus mijn zoekmachine. Is dit ergens te verkrijgen of zelf samenstellen?
Hoe is de bedrading en de regeling van de fan?
Is een aan/uit gewoon een zwarte en een rode draad op 12Volt
Hoe is de bedrading en de regeling van de fan?
Is een aan/uit gewoon een zwarte en een rode draad op 12Volt
Ik heb inmiddels de eerste AB3000L binnen via DPD (die bezorger kon het niet laten om te klagen over het gewicht, ik denk ja wat kan ik er aan doen?). En binnen een uur komt de AC2400+ via DHL. De tweede AB3000L is nu aangemeld (wederom DPD) dus die zal komende week wel komen.
Ik heb de afgelopen 2 dagen af en toe een vreemd geurtje geroken bij mijn accu's. Een beetje een chemische zoete geur. Kan er de vinger niet op leggen. Maar ik heb zomaar het vermoeden dat ik zo ook een verbrande connector te pakken heb, we komen er binnenkort achter.
Wat betreft het terugsturen heb ik ook de mail gehad dat ze bezig zijn met een pick-up proces. Dus als alles binnen is geef ik een x-aantal data door zoals gevraagd en dan horen we wel.
Ik heb de afgelopen 2 dagen af en toe een vreemd geurtje geroken bij mijn accu's. Een beetje een chemische zoete geur. Kan er de vinger niet op leggen. Maar ik heb zomaar het vermoeden dat ik zo ook een verbrande connector te pakken heb, we komen er binnenkort achter.
Wat betreft het terugsturen heb ik ook de mail gehad dat ze bezig zijn met een pick-up proces. Dus als alles binnen is geef ik een x-aantal data door zoals gevraagd en dan horen we wel.
9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+
Ik zag dat projectje idd; heb je die pcb's zelf laten maken of bij hem gekocht?hjw-001 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:03:
[...]
Ja er zijn verschillende oplossingen. Maar ikzelf gebruik een esp32 bordje met 8 pwm fan aansluitingen en stuur dat via HA aan. Deze fans heb ik opgehangen boven de Zendure omvormers en via automatisering stuurt ie PWM signaal aan. Standalone, WiFi en via HA.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 19-06-2026 22:42 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Voorstel is 150 euro korting op de adviesprijs (zendure.nl), en dan kom je uit op de prijs bij marcmax.de. Daarmee maken ze dus nog steeds winst. Had eigenlijk gehoopt daaronder te komen) 50 tot 100 euro)mjjveldt schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:36:
Ik ben vaandag akkoord gegaan met de vervanging van mijn set met 2x AB3000 voor 1x 2400+ met 3000L en aangegeven dat ik eigelijk wilde uitbreiden met een 3de ab3000x maar dat die wel significant goedkoper is dan de ab3000l. Samen met het verlies van vermogen, de lagere waarde van de setprijs, en duurdere 3000L batterijen heb ik een voorstel gedaan voor een tegemoetkoming van 200-250 euro. Maar zal wel op niks uitlopen.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Lekkend Lifepo4 elektrolyt kan ook als zoetig ruikend omschreven worden, het is niet voor iedereen hetzelfde.Kuusj schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:37:
Ik heb inmiddels de eerste AB3000L binnen via DPD (die bezorger kon het niet laten om te klagen over het gewicht, ik denk ja wat kan ik er aan doen?). En binnen een uur komt de AC2400+ via DHL. De tweede AB3000L is nu aangemeld (wederom DPD) dus die zal komende week wel komen.
Ik heb de afgelopen 2 dagen af en toe een vreemd geurtje geroken bij mijn accu's. Een beetje een chemische zoete geur. Kan er de vinger niet op leggen. Maar ik heb zomaar het vermoeden dat ik zo ook een verbrande connector te pakken heb, we komen er binnenkort achter.
Wat betreft het terugsturen heb ik ook de mail gehad dat ze bezig zijn met een pick-up proces. Dus als alles binnen is geef ik een x-aantal data door zoals gevraagd en dan horen we wel.
Hoe jij de geur omschrijft is precies hoe ik het ook deed. Zou me niks verbazen als hij bezig is met smelten .Kuusj schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:37:
Ik heb inmiddels de eerste AB3000L binnen via DPD (die bezorger kon het niet laten om te klagen over het gewicht, ik denk ja wat kan ik er aan doen?). En binnen een uur komt de AC2400+ via DHL. De tweede AB3000L is nu aangemeld (wederom DPD) dus die zal komende week wel komen.
Ik heb de afgelopen 2 dagen af en toe een vreemd geurtje geroken bij mijn accu's. Een beetje een chemische zoete geur. Kan er de vinger niet op leggen. Maar ik heb zomaar het vermoeden dat ik zo ook een verbrande connector te pakken heb, we komen er binnenkort achter.
Wat betreft het terugsturen heb ik ook de mail gehad dat ze bezig zijn met een pick-up proces. Dus als alles binnen is geef ik een x-aantal data door zoals gevraagd en dan horen we wel.
Nadat die unit niet meer mee deed bij mij verdween de geur ook. (dus blijkbaar zijn ze normaal vrijwel geurloos
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
Dus... Niet accepteren... Hun fout, niet aan jou om daarvoor capaciteit in te leveren.mjjveldt schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 07:39:
[...]
Voorstel is 150 euro korting op de adviesprijs (zendure.nl), en dan kom je uit op de prijs bij marcmax.de. Daarmee maken ze dus nog steeds winst. Had eigenlijk gehoopt daaronder te komen) 50 tot 100 euro)
Heel netjes toch? Je 'verliest' 15% van een accu aan capaciteit. Dat zou, omgerekend, 111e zijn op een nieuwe accu. Ze bieden je vervolgens 150e aan korting aan, wat neerkomt op 20%. Je krijgt dus je 0.44 kWh vergoedt en daarnaast nog 0.136kWh extra gratis erbij.mjjveldt schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 07:39:
[...]
Voorstel is 150 euro korting op de adviesprijs (zendure.nl), en dan kom je uit op de prijs bij marcmax.de. Daarmee maken ze dus nog steeds winst. Had eigenlijk gehoopt daaronder te komen) 50 tot 100 euro)
Dit is toch een heel net aanbod? Ik snap niet waarom je dan perse het onderste uit de kan moet halen. Dit komt vrij hebberig over.
Blijft een extra investering die op voorhand niet de bedoeling was.jelleeelco schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:20:
[...]
Heel netjes toch? Je 'verliest' 15% van een accu aan capaciteit. Dat zou, omgerekend, 111e zijn op een nieuwe accu. Ze bieden je vervolgens 150e aan korting aan, wat neerkomt op 20%. Je krijgt dus je 0.44 kWh vergoedt en daarnaast nog 0.136kWh extra gratis erbij.
Dit is toch een heel net aanbod? Ik snap niet waarom je dan perse het onderste uit de kan moet halen. Dit komt vrij hebberig over.
Zou je misschien mensen lekker zelf willen laten beslissen in wat ze schappelijk vinden en accepteren en wat niet? Inmiddels heb jij wel duidelijk gemaakt aan iedereen dat jij nooit tevreden zal zijn...MikeyMan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:52:
[...]
Dus... Niet accepteren... Hun fout, niet aan jou om daarvoor capaciteit in te leveren.
Persoonlijk vind ik het een heel schappelijk aanbod voor een vervanging van een systeem waar niets aan mankeerde.. Ze hadden heel makkelijk gewoon nee kunnen zeggen en vol in hun recht gestaan!
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant
Het is juridisch onzinnig. Ik ben prima tevreden als ze me een veilig systeem geven waar ik op kan vertrouwen. Zoals ik mag verwachten. Ik vraag niet om een upgrade. En ik ga niet akkoord met het inleveren van capaciteit omdat een ander zn shit niet voor elkaar heeft. Dat er een hoop mensen mee akkoord gaat draagt weinig bij aan de feestvreugde.Acidrain schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:26:
[...]
Zou je misschien mensen lekker zelf willen laten beslissen in wat ze schappelijk vinden en accepteren en wat niet? Inmiddels heb jij wel duidelijk gemaakt aan iedereen dat jij nooit tevreden zal zijn...
Persoonlijk vind ik het een heel schappelijk aanbod voor een vervanging van een systeem waar niets aan mankeerde.. Ze hadden heel makkelijk gewoon nee kunnen zeggen en vol in hun recht gestaan!
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 20-06-2026 11:32 ]
Dan nog mag iedereen zelf beslissen welk bod ze accepteren, dat hoef jij niemand op te leggen omdat jij niet tevreden bent met de geboden oplossing die ze helemaal niet hadden hoeven bieden. (Voor de systemen waar niets aan mankeert)MikeyMan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:30:
[...]
Het is juridisch onzinnig. Ik ben prima tevreden als ze me een veilig systeem geven waar ik op kan vertrouwen. Zoals ik mag verwachten. Ik vraag niet om een upgrade. En ik ga niet akkoord met het inleveren van capaciteit omdat een ander zn shit niet voor elkaar heeft. Dat er een hoop mensen mee akkoord gaat draagt weinig bij aan de feestvreugde.
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant
Volgens mij vergeten sommigen ook dat de AC2400+ een paar procent hogere RTE heeft dan de AC2400. Met andere woorden, ik verlies met mijn overgang wel iets aan capaciteit maar ik denk als jij iedere cyclus 2-3% meer efficiënt bent dat op termijn wel meer oplevert.
De AC2400+ is ook duurder dan de AC2400. Dus ik denk dat het heel netjes is wat ze nu doen. Het versturen en ophalen is ook niet gratis.
Als ik mijn set nu nieuw zou bestellen is de AC2400 bijna 10% goedkoper per kWh dan de AC2400+. Dus dat krijg je ook gratis.
De AC2400+ is ook duurder dan de AC2400. Dus ik denk dat het heel netjes is wat ze nu doen. Het versturen en ophalen is ook niet gratis.
Als ik mijn set nu nieuw zou bestellen is de AC2400 bijna 10% goedkoper per kWh dan de AC2400+. Dus dat krijg je ook gratis.
[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 20-06-2026 11:48 ]
9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+
Dat argument houdt stand als ze eens een keer uitspraak doen over oorzaak en eventuele getroffen modellen. Zolang ze dat niet doen is -blijkbaar ook voor hun- er geen onderscheid tussen systemen waar wel of niet iets aan mankeert.Acidrain schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:38:
[...]
Dan nog mag iedereen zelf beslissen welk bod ze accepteren, dat hoef jij niemand op te leggen omdat jij niet tevreden bent met de geboden oplossing die ze helemaal niet hadden hoeven bieden. (Voor de systemen waar niets aan mankeert)
@Kuusj duurder is ook geen argument in deze. Dat is hun eigen product strategie.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 20-06-2026 11:47 ]
Zojuist de 1e levering van de omruil aktie ontvangen 1 AC & 2 accu's. 1Accu zit nog aan de wijn en stokbrood en wil nog niet naar zijn nieuwe baasje.
Ik vindt het erg netjes hoe Zendure deze zaken afhandelen. Wilde ook wat extra korting hebben op aanschaf van 1 extra AC & 1Accu. Daar voor boden ze mij 8% korting op de website . En later retourneren ze dat bedrag. Dat niet gedaan.
Eerst nog wachten op Pakket uit Frankrijk en dan de Nieuwe AC met 3 Accu's installeren.
Ik vindt het erg netjes hoe Zendure deze zaken afhandelen. Wilde ook wat extra korting hebben op aanschaf van 1 extra AC & 1Accu. Daar voor boden ze mij 8% korting op de website . En later retourneren ze dat bedrag. Dat niet gedaan.
Eerst nog wachten op Pakket uit Frankrijk en dan de Nieuwe AC met 3 Accu's installeren.
Uiteindelijk heb je een punt.MikeyMan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:46:
[...]
Dat argument houdt stand als ze eens een keer uitspraak doen over oorzaak en eventuele getroffen modellen. Zolang ze dat niet doen is -blijkbaar ook voor hun- er geen onderscheid tussen systemen waar wel of niet iets aan mankeert.
@Kuusj duurder is ook geen argument in deze. Dat is hun eigen product strategie.
Waarom zouden ze omruilen naar nieuwer type? Ze doen er gewoon alles aan om een terugroepactie te voorkomen. De 2400ac is gewoon flawed, de 24 gevallen alleen op tweakers bewijzen dat wel inmiddels.
Wel heb ik je persoonlijke bezwaren erg vaak voorbij zien komen en begrijp ik dat mensen daar een beetje moe van worden.
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
@ctrl-tab dat snap ik. Komen alleen telkens nieuwe users melden dat ze akkoord gegaan zijn. Waarbij een @mjjveldt niet overkomt alsof ie heel blij is met het geheel, terwijl anderen net doen alsof ze de heilige graal te pakken hebben. Vandaar wat tegengas.
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 20-06-2026 13:42 ]
Hier inmiddels ruim 4500 kWh geladen en ontladen(bij elkaar opgeteld) zonder problemen, en zelfs nu ik op vakantie ben gaat hij op 2400w door.ctrl-tab schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:29:
[...]
Uiteindelijk heb je een punt.
Waarom zouden ze omruilen naar nieuwer type? Ze doen er gewoon alles aan om een terugroepactie te voorkomen. De 2400ac is gewoon flawed, de 24 gevallen alleen op tweakers bewijzen dat wel inmiddels.
Wel heb ik je persoonlijke bezwaren erg vaak voorbij zien komen en begrijp ik dat mensen daar een beetje moe van worden.
Individuele ervaringen zeggen natuurlijk niet alles, maar 24 meldingen op Tweakers zijn voor mij ook nog geen bewijs dat iedere 2400AC fundamenteel gebrekkig is. Tegelijk begrijp ik de zorgen van mensen die wel problemen hebben gehad.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
1 van mijn 2 invertors is gesmolten. De andere niet. Zelfde levering en serienummer reeks.geert1992 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:42:
[...]
Hier inmiddels ruim 4500 kWh geladen en ontladen(bij elkaar opgeteld) zonder problemen, en zelfs nu ik op vakantie ben gaat hij op 2400w door.
Individuele ervaringen zeggen natuurlijk niet alles, maar 24 meldingen op Tweakers zijn voor mij ook nog geen bewijs dat iedere 2400AC fundamenteel gebrekkig is. Tegelijk begrijp ik de zorgen van mensen die wel problemen hebben gehad.
moet ik nou conclusie trekken op de nog werkende invertor, of degene met problemen?
ze hadden beide nog moeten werken. en gezien de defecte er een van velen is, is mijn conclusie dat de 2400AC structureel flawed is. Nee dat betekent niet dat ze allemaal stuk zijn. Maar wel dat het over het algemeen een onbetrouwbaar product is.
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
Wat wij niet weten, en Zendure misschien ook nog niet, is wat er precies mis gaat, waarom, en welke omstandigheden hier (extra) aan bijdragen.
Misschien dat alle connectoren* binnen dezelfde ruime tolerantiemarge zitten, en dat je geluk kan hebben dat je er een aan de rechterkant van de Bellcurve hebt, of misschien zijn sommige connectoren* gewoon helemaal goed, en andere niet, en als je een slechte connector* hebt kan je alsnog geluk hebben dat het lang goed gaat, en als je het systeem minder vaak/lang zwaar belast, zal dat misschien ook helpen.
De tijd zal leren hoeveel units het net zo lang, of langer gaan volhouden als die van @geert1992. De mijne werkt >5× minder hard, en nooit lang achter elkaar >2000W.
Ik zou het wel interessant vinden om te weten wat de langst/zwaarst belaste unit is die gesmolten is. Misschien is er een punt dat als je daar eenmaal voorbij bent, dat je zeker weet dat je een 'goede' hebt?!
*Ik schrijf connector, maar de oorzaak kan ook ergens anders liggen, alhoewel dat altijd wel in de buurt van de connector zal zijn.
Misschien dat alle connectoren* binnen dezelfde ruime tolerantiemarge zitten, en dat je geluk kan hebben dat je er een aan de rechterkant van de Bellcurve hebt, of misschien zijn sommige connectoren* gewoon helemaal goed, en andere niet, en als je een slechte connector* hebt kan je alsnog geluk hebben dat het lang goed gaat, en als je het systeem minder vaak/lang zwaar belast, zal dat misschien ook helpen.
De tijd zal leren hoeveel units het net zo lang, of langer gaan volhouden als die van @geert1992. De mijne werkt >5× minder hard, en nooit lang achter elkaar >2000W.
Ik zou het wel interessant vinden om te weten wat de langst/zwaarst belaste unit is die gesmolten is. Misschien is er een punt dat als je daar eenmaal voorbij bent, dat je zeker weet dat je een 'goede' hebt?!
*Ik schrijf connector, maar de oorzaak kan ook ergens anders liggen, alhoewel dat altijd wel in de buurt van de connector zal zijn.
Ik was zeker niet ontevreden met de 2400ac, stond zelfs op het punt om uit te breiden met extra accu's voordat dit geneuzel begon met de connectoren.MikeyMan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:40:
@ctrl-tab dat snap ik. Komen alleen telkens nieuwe users melden dat ze akkoord gegaan zijn. Waarbij een @mjjveldt niet overkomt alsof ie heel blij is met het geheel, terwijl anderen net doen alsof ze de heilige graal te pakken hebben. Vandaar wat tegengas.
Maar ze waren absoluut niet bereid om te melden dat mijn set veilig was of niet. En gezien de set inhuis staat maar gekozen om om te wisselen, maarja duurdere accu's, vermogen inleveren, iets efficiënter, in mijn geval iets onhandigere formfactor. Het efficiënter moet ik maar zien nog met 0 op de meter, maar dat meten we
Het niet aangeven of de set absoluut veilig is deed mij wel zorgen maken. Ontevreden over het aanbod? Nee, maar om nu te zeggen ja dit is fantastisch. Ook weer niet. Ik het eerlijk gezegd verwacht / gehoopt dat ze rond de 220 euro korting zouden zitten op de adviesprijs / 5-10% onder de marcmax prijs. Dan had ik hem gelijk besteld bij hun, nu stel ik het nog even uit.
Maar voorlopig is vandaag de 2400AC+ en accu aangekomen, morgen maar eens installeren. En dan afwachten wanneer ik de 2400ac mag terugsturen
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Mss een tip, mss niet. Maar ipv een extra batterij, een deal scoren op Alie voor de solarflow 800+? 3 daarvan zijn goedkoper dan 1 2400AC+ en heb je 2400watt erbij plus 3x 1.96kWh ipv 1x 2.44kWh.mjjveldt schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:49:
[...]
Ik was zeker niet ontevreden met de 2400ac, stond zelfs op het punt om uit te breiden met extra accu's voordat dit geneuzel begon met de connectoren.
Maar ze waren absoluut niet bereid om te melden dat mijn set veilig was of niet. En gezien de set inhuis staat maar gekozen om om te wisselen, maarja duurdere accu's, vermogen inleveren, iets efficiënter, in mijn geval iets onhandigere formfactor. Het efficiënter moet ik maar zien nog met 0 op de meter, maar dat meten we
Het niet aangeven of de set absoluut veilig is deed mij wel zorgen maken. Ontevreden over het aanbod? Nee, maar om nu te zeggen ja dit is fantastisch. Ook weer niet. Ik het eerlijk gezegd verwacht / gehoopt dat ze rond de 220 euro korting zouden zitten op de adviesprijs / 5-10% onder de marcmax prijs. Dan had ik hem gelijk besteld bij hun, nu stel ik het nog even uit.
Maar voorlopig is vandaag de 2400AC+ en accu aangekomen, morgen maar eens installeren. En dan afwachten wanneer ik de 2400ac mag terugsturen
En 2x is zelfs goedkoper als 1x een batterij... maar meer kWh en extra vermogen.
@Supahted Zou je mijn gesmolten connectoren ook willen toevoegen aan de lijst?
Gisteravond zonder enige aanleiding ook hier de eerste accu en de AC2400 gesmolten. Exact dezelfde situatie zoals hier eerder geschetst door anderen. Kregen jullie na het aanmelden van het ticket nog een bevestiging? Ik heb net het formulier op de site ingevoerd maar niet dat het is aangekomen ofzo.
De connector zag er vanmorgen bij mij zo uit :
:strip_exif()/f/image/Gemzi3xvlQA5SHTcTB9XlMpa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IV7eK1ed1TtGAT0du5AmgFFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteravond zonder enige aanleiding ook hier de eerste accu en de AC2400 gesmolten. Exact dezelfde situatie zoals hier eerder geschetst door anderen. Kregen jullie na het aanmelden van het ticket nog een bevestiging? Ik heb net het formulier op de site ingevoerd maar niet dat het is aangekomen ofzo.
De connector zag er vanmorgen bij mij zo uit :
:strip_exif()/f/image/Gemzi3xvlQA5SHTcTB9XlMpa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IV7eK1ed1TtGAT0du5AmgFFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
bl44t
@YaaD wacht ff.. de 2400 AC+ is gesmolten? dat zou de eerste zijn toch ?
Het gaat om deze opstelling waarvan de bovenste unit met de accu is gesmoltenstfn345 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:56:
@YaaD wacht ff.. de 2400 AC+ is gesmolten? dat zou de eerste zijn toch ?
3 maanden prima gedraaid dus tot gister
bl44t
Balen, maar dat is dus een 2400AC. NIET de plus.
Edit: post aangepast, opmerking nu overbodig.
Edit: post aangepast, opmerking nu overbodig.
[ Voor 49% gewijzigd door Gramser op 21-06-2026 15:16 ]
Dat is een SolarFlow 2400 AC (classic, niet AC+) , maar + 3 accu'sYaaD schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:58:
[...]
Het gaat om deze opstelling waarvan de bovenste unit met de accu is gesmolten[Afbeelding]
3 maanden prima gedraaid dus tot gister
Dank, was in de war inderdaad door de + tussen AB en AC. Excuses. Daarom dus ook maar even de screenshot gedeeld. Heb mijn post aangepast. Hopelijk snel reactie in ieder geval.stfn345 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:02:
[...]
Dat is een SolarFlow 2400 AC (classic, niet AC+) , maar + 3 accu'sIk maakte me al zorgen dat het met de nieuwe serie ook gebeurt.
bl44t
Goeie genade zeg. In de categorie "gesmolten connectoren" wint deze wel de hoofdprijs. Niet eerder iets geroken of vreemds gezien in de app? Die is echt totaal 'versmolten'!YaaD schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:51:
@Supahted Zou je mijn gesmolten connectoren ook willen toevoegen aan de lijst?
Gisteravond zonder enige aanleiding ook hier de eerste accu en de AC2400 gesmolten. Exact dezelfde situatie zoals hier eerder geschetst door anderen. Kregen jullie na het aanmelden van het ticket nog een bevestiging? Ik heb net het formulier op de site ingevoerd maar niet dat het is aangekomen ofzo.
De connector zag er vanmorgen bij mij zo uit :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tot gisteravond niets geroken of gemerkt in de garage. Toen ik vanmorgen dus in HA keek om de status te bekijken gaf ie 0W aan. Toen ik de garage in liep ook nog niks geroken tot ik de units van elkaar los maakte.jelleeelco schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:14:
[...]
Goeie genade zeg. In de categorie "gesmolten connectoren" wint deze wel de hoofdprijs. Niet eerder iets geroken of vreemds gezien in de app? Die is echt totaal 'versmolten'!
Dat ging natuurlijk vrij moeilijk omdat ze versmolten waren. Ik dacht in eerste instantie nog dat ik hem verkeerd gemonteerd had, maar dan had ie het ook niet 3.5 maand zonder problemen gedaan lijkt me.
Inmiddels een ticket ingediend en we kijken even aan wat er nu gaat gebeuren. Toch wel een smet voor Zendure eigenlijk. Was best tevreden tot voor kort
bl44t
YaaD schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:51:
@Supahted Zou je mijn gesmolten connectoren ook willen toevoegen aan de lijst?
Zal ik doen. Welke modus draai je en op welk vermogen?
Ik draaide op 2400W vermogen met een eigen groep. Ik draaide de API modus? waarbij ik met de software van @gielz de unit op NOM (0 op de meter) draaide. Is dat genoeg informatie zo?
bl44t
Lijst geupdate met incident van YaaD. Er zijn tot nu 25 geregistreerde incidenten uit het Tweakers forum in de periode van feb tm jun 2026. Overzicht SolarFlow 2400AC incidenten met gesmolten connectors:YaaD schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:44:
[...]
Ik draaide op 2400W vermogen met een eigen groep. Ik draaide de API modus? waarbij ik met de software van @gielz de unit op NOM (0 op de meter) draaide. Is dat genoeg informatie zo?
Supahted in "Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren"
Hebben de mensen waarbij dit is voorgekomen al een reactie van Zendure ontvangen over de reden van deze gesmolten connectoren?Supahted schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:54:
[...]
Lijst geupdate met incident van YaaD. Er zijn tot nu 25 geregistreerde incidenten uit het Tweakers forum in de periode van feb tm jun 2026. Overzicht SolarFlow 2400AC incidenten met gesmolten connectors:
Supahted in "Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren"
Ik heb tenminste op hun eigen forum binnen de zendure nog niets over een gevonden oorzaak kunnen lezen.
Deze 25 zijn natuurlijk alleen die hier binnen deze community bekend zijn, de werkelijke aantallen liggen vrees ik een heel stuk hoger.
Maar voor de gebruiker is elke van deze voorvallen er gewoon een te veel.
Ik hoop dat Zendure in ieder geval elk van deze situaties zoals ze dat nu ook doen, ook blijven doen en voor de getroffen gebruikers met een goede oplossing blijven komen.
Ja en dan zijn dit ook nog voornamelijk mensen die scherp zijn omdat ze op tweakers zitten. Hoeveel staan er nog 'in het wild'?Jan-tweak schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:09:
[...]
Hebben de mensen waarbij dit is voorgekomen al een reactie van Zendure ontvangen over de reden van deze gesmolten connectoren?
Ik heb tenminste op hun eigen forum binnen de zendure nog niets over een gevonden oorzaak kunnen lezen.
Deze 25 zijn natuurlijk alleen die hier binnen deze community bekend zijn, de werkelijke aantallen liggen vrees ik een heel stuk hoger.
Maar voor de gebruiker is elke van deze voorvallen er gewoon een te veel.
Ik hoop dat Zendure in ieder geval elk van deze situaties zoals ze dat nu ook doen, ook blijven doen en voor de getroffen gebruikers met een goede oplossing blijven komen.
Ik heb vandaag mijn set teruggestuurd naar Zendure. Mijn connectoren waren nog netjes, geen afwijking te zien. Wel zelf voor verpakking gezorgd, Zendure voor de verzendlabels. Toch mooi 28kg voor de accu, trekt de PostNL weegschaal nog net. Benieuwd hoelang ik moet wachten tot ik de vervanging mag ontvangen.
Wanneer heb je dit aangevraagd? Want tot nu toe bij iedereen is het gegaan op basis van "exchange first, return later". Ik heb dus eerst de nieuwe set ontvangen en nu moet de oude nog retour (ik wacht op een ophaal-afspraak).artharpe schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:44:
Ik heb vandaag mijn set teruggestuurd naar Zendure. Mijn connectoren waren nog netjes, geen afwijking te zien. Wel zelf voor verpakking gezorgd, Zendure voor de verzendlabels. Toch mooi 28kg voor de accu, trekt de PostNL weegschaal nog net. Benieuwd hoelang ik moet wachten tot ik de vervanging mag ontvangen.
Gister een update gehad en zo te zien net als velen wordt er een omruil gedaan van de AC2400 naar de AC2400+ Hopelijk verloopt de omruil voorspoedig zodat we weer het vertrouwen terug kunnen krijgen in ZendureYaaD schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:44:
[...]
Ik draaide op 2400W vermogen met een eigen groep. Ik draaide de API modus? waarbij ik met de software van @gielz de unit op NOM (0 op de meter) draaide. Is dat genoeg informatie zo?
bl44t
Ik heb 17-6 melding gemaakt bij Zendure en de PostNL labels had ik 21-6 in mijn mailbox. Viel mij ook al op dat mijn bezorg/ophaalprocedure net even anders liep dan bij de meesten.jelleeelco schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 06:36:
[...]
Wanneer heb je dit aangevraagd? Want tot nu toe bij iedereen is het gegaan op basis van "exchange first, return later". Ik heb dus eerst de nieuwe set ontvangen en nu moet de oude nog retour (ik wacht op een ophaal-afspraak).
Wat bieden ze jou aan qua verzending/ontvangst? Eerst de nieuwe, dan de oude terug?YaaD schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 06:59:
[...]
Gister een update gehad en zo te zien net als velen wordt er een omruil gedaan van de AC2400 naar de AC2400+ Hopelijk verloopt de omruil voorspoedig zodat we weer het vertrouwen terug kunnen krijgen in Zendure
Dit vind ik dan wel weer opmerkelijk. Ik had gedacht dat het blijven proberen via reguliere post- of pakketbedrijven gewoon gebrek aan kennis was. Maar het is ze nu echt wel door meerdere aangegeven dat het tegen de regels is om lithium batterijen via zulke pakketdiensten te laten verlopen.artharpe schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:20:
[...]
Ik heb 17-6 melding gemaakt bij Zendure en de PostNL labels had ik 21-6 in mijn mailbox. Viel mij ook al op dat mijn bezorg/ophaalprocedure net even anders liep dan bij de meesten.
Het feit dat ze jou PostNL labels hebben gestuurd zegt dat het gewoon een "bewussie" is.
Eerst de oude retour inderdaad. Heb ze nog uitgevraagd of ik iets moest regelen qua packaging "Could you please confirm how the units should be packed for safe return shipment?". Meer dan een "suitable box" kwam er niet als instructi vanuit hun. Vraag me af waar de supportdesk zit, kan me zo voorstellen dat ze niet direct op de hoogte zijn van de regels.jelleeelco schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:30:
[...]
Dit vind ik dan wel weer opmerkelijk. Ik had gedacht dat het blijven proberen via reguliere post- of pakketbedrijven gewoon gebrek aan kennis was. Maar het is ze nu echt wel door meerdere aangegeven dat het tegen de regels is om lithium batterijen via zulke pakketdiensten te laten verlopen.
Het feit dat ze jou PostNL labels hebben gestuurd zegt dat het gewoon een "bewussie" is.
Vreemd hoor. Je bent naar mijn weten de eerste waarbij ze vragen de oude eerst op te sturen. Zou zo maar te maken kunnen hebben met dat de retour ze op een legale manier ze teveel geld kost.artharpe schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:42:
[...]
Eerst de oude retour inderdaad. Heb ze nog uitgevraagd of ik iets moest regelen qua packaging "Could you please confirm how the units should be packed for safe return shipment?". Meer dan een "suitable box" kwam er niet als instructi vanuit hun. Vraag me af waar de supportdesk zit, kan me zo voorstellen dat ze niet direct op de hoogte zijn van de regels.
Was je oude unit kapot of is het vervanging uit voorzorg? Mss dat ze daar wijziging in hebben aangebracht.
Ik wacht nu al best lang (ruim een week) op hun "within 3 days" pickup....
[ Voor 4% gewijzigd door jelleeelco op 23-06-2026 08:27 ]
@jelleeelco als je ze eerst wegstuurt veranderen de regels toch niet opeens?
Heb inmiddels een aanbod van 145 euro korting op een extra accu. Met korting ipv vooruitbetaling met refund. Maar ik ga hier geen cent extra in steken.
Misschien maar even afwachten of het echt mis gaat.
Heb inmiddels een aanbod van 145 euro korting op een extra accu. Met korting ipv vooruitbetaling met refund. Maar ik ga hier geen cent extra in steken.
Misschien maar even afwachten of het echt mis gaat.
precies wat ik zeg - dus ze leggen de druk bij de klant.MikeyMan schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:54:
@jelleeelco als je ze eerst wegstuurt veranderen de regels toch niet opeens?
Heb inmiddels een aanbod van 145 euro korting op een extra accu. Met korting ipv vooruitbetaling met refund. Maar ik ga hier geen cent extra in steken.
Misschien maar even afwachten of het echt mis gaat.
Het duurt alweer even bij mij, verdacht lang met trage communicatie, hoe lang zit er bij de meeste tussen tussen het verzoek van omruiling goedgekeurd tot de nieuwe batterijen opgestuurd worden?
Met de stroomprijzen van vanavond doet het extra pijn om nu geen accu te hebben..
Ze waren wel heel snel in het reageren op een terugbetaal verzoek van de ventilator, dat geld staat ook al op mijn rekening, was binnen 2 dagen geregeld. (deze had ik gekocht op de zendure store)
Met de stroomprijzen van vanavond doet het extra pijn om nu geen accu te hebben..
Ze waren wel heel snel in het reageren op een terugbetaal verzoek van de ventilator, dat geld staat ook al op mijn rekening, was binnen 2 dagen geregeld. (deze had ik gekocht op de zendure store)
Hier was was alles binnen 1.5 week geregeld - van eerste contact tot levering accu's. Geen kapotte set, gewoon coulance om om te ruilen.Gyrolion schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:03:
Het duurt alweer even bij mij, verdacht lang met trage communicatie, hoe lang zit er bij de meeste tussen tussen het verzoek van omruiling goedgekeurd tot de nieuwe batterijen opgestuurd worden?
Met de stroomprijzen van vanavond doet het extra pijn om nu geen accu te hebben..![]()
Ze waren wel heel snel in het reageren op een terugbetaal verzoek van de ventilator, dat geld staat ook al op mijn rekening, was binnen 2 dagen geregeld. (deze had ik gekocht op de zendure store)
Als ik de laatste berichten zo lees, zijn ze iets minder scheutig geworden.
23 juni - nog geen verzend order gekregenjelleeelco schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:32:
Hier was was alles binnen 1.5 week geregeld - van eerste contact tot levering accu's. Geen kapotte set, gewoon coulance om om te ruilen.
17 juni - retour labels ontvangen en het magazijn krijgt de order om te verzenden
13 juni - omruiling goedgekeurd
12 juni - vraag over compensatie fan unit
10 juni - antwoord met montage instructie (niet akkoord)
9 juni -eerste melding aan Zendure
Ahh ok, ja ik had de retour labels ook eerder dan dat ik de tracking codes voor de nieuwe set had. Maar ze stuurde die wel op zonder de oude eerst te ontvangen.DrLivingstoned schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:04:
[...]
23 juni - nog geen verzend order gekregen
17 juni - retour labels ontvangen en het magazijn krijgt de order om te verzenden
13 juni - omruiling goedgekeurd
12 juni - vraag over compensatie fan unit
10 juni - antwoord met montage instructie (niet akkoord)
9 juni -eerste melding aan Zendure
Heb op 11-06 melding gedaan, had labels 3 dagen later in huis, maar wacht nog op de track en trace van de vervangingsset. Schijnt druk te zijn bij het warehouse.YaaD schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 06:59:
[...]
Gister een update gehad en zo te zien net als velen wordt er een omruil gedaan van de AC2400 naar de AC2400+ Hopelijk verloopt de omruil voorspoedig zodat we weer het vertrouwen terug kunnen krijgen in Zendure
Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Heeft iemand al iets gehoord van Zendure over die afhaal dienst waar ze mee bezig waren? Ze gaven aan "we'll arrange pickup very soon, within 3 days" maar ik heb ik sinds donderdagmorgen (04:00) niets meer van ze gehoord...
Hier donderdag 08:18 de laatste mail. Dat ze mijn afhaal vensters hebben genoteerd en dat ze aan het afstemmen zijn met een logistieke partner om het te gaan inplannen. En zodra de ophaaling succesvol is ingepland, dat ze mij dan zouden contacten of hoe wat en waar. De 12 pakketten beginnen nu toch wel best in de weg te staan.jelleeelco schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:38:
Heeft iemand al iets gehoord van Zendure over die afhaal dienst waar ze mee bezig waren? Ze gaven aan "we'll arrange pickup very soon, within 3 days" maar ik heb ik sinds donderdagmorgen (04:00) niets meer van ze gehoord...
Tevens bij mijn vader ook 2 sets in omruiling staan, maar het gaat inderdaad niet meer vlot bij Zendure. Laatste reactie die hij gehad heeft was afgelopen woensdag. Goedkeuring van support was er al voor omruiling. Maar ligt nu bij de afdeling die de goedkeuring van de rekening nog moet geven en de nieuwe zending moet gaan afsturen. En dat was toen bij mij maar 2 dagen wat er tussen die mails zaten.
11,6 kWp zonnepanelen (Oost/West/Zuid). 3x Zendure 2400AC (25.92kWh). Enyaq 60 kWh. Alfen Single S Laadpaal. Atlantic Explore V4 WP-Boiler. Home Assistant. Creality K1 Max
Mijn nieuwe set heeft een week bij DPD in Duitsland gestaan en is vanmorgen retour gegaan naar het Zendure warehouse. Volgens de mail moest ik proberen om het adres te wijzigen bij DPD.de en lukt dat niet dan krijg ik een nieuwe verzending maar dan gewoon naar mijn huis adres is NL
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
Ik heb inmiddels de volledige 2400AC+ set staan dus ik zal wat data gaan sturen voor het ophalen.
Ben wel blij dat ik even onder het mom van woon nu ergens anders de set gewoon naar mijn thuisadres geleverd heb gekregen i.p.v. naar DE te moeten rijden.
Ben wel blij dat ik even onder het mom van woon nu ergens anders de set gewoon naar mijn thuisadres geleverd heb gekregen i.p.v. naar DE te moeten rijden.
9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+
Ik kon hem ook gewoon thuis krijgen maar dacht laat maar net over de grens komen kan ik ze daar ook inleveren maar DPD werkte niet mee, dus gewoon nog even geduld en de 2400AC zijn werk laten doen.Kuusj schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:04:
Ik heb inmiddels de volledige 2400AC+ set staan dus ik zal wat data gaan sturen voor het ophalen.
Ben wel blij dat ik even onder het mom van woon nu ergens anders de set gewoon naar mijn thuisadres geleverd heb gekregen i.p.v. naar DE te moeten rijden.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
Gisteren een email naar zendure gestuurd hoe het er voor staat, vanmorgen een korte update van zendure:
Thank you very much for your patience and support.
As the devices are heavy, the shipment will be arranged in separate batches.
The AB3000L battery is expected to be reshipped first within this week, while the remaining items will be shipped subsequently according to logistics arrangements.
Thank you for your understanding and cooperation. If you have any questions, please feel free to contact us.
Mijn tijdlijn is als volgt:
13-06 - eerste melding naar zendure dat mijn batterij raar doet, hierna wat heen en weer gemail, in de tussentijd kapte de batterij er volledig mee en was dus de connector zwart uitgeslagen.
18-06 - mail dat ze gaan omruilen naar de nieuwere versie
23-06 - bovenstaande mail dat het er aan komt.
Thank you very much for your patience and support.
As the devices are heavy, the shipment will be arranged in separate batches.
The AB3000L battery is expected to be reshipped first within this week, while the remaining items will be shipped subsequently according to logistics arrangements.
Thank you for your understanding and cooperation. If you have any questions, please feel free to contact us.
Mijn tijdlijn is als volgt:
13-06 - eerste melding naar zendure dat mijn batterij raar doet, hierna wat heen en weer gemail, in de tussentijd kapte de batterij er volledig mee en was dus de connector zwart uitgeslagen.
18-06 - mail dat ze gaan omruilen naar de nieuwere versie
23-06 - bovenstaande mail dat het er aan komt.
Je zou bijna gaan denken dat er geen voorraad is.Gyrolion schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:27:
Gisteren een email naar zendure gestuurd hoe het er voor staat, vanmorgen een korte update van zendure:
Thank you very much for your patience and support.
As the devices are heavy, the shipment will be arranged in separate batches.
The AB3000L battery is expected to be reshipped first within this week, while the remaining items will be shipped subsequently according to logistics arrangements.
Thank you for your understanding and cooperation. If you have any questions, please feel free to contact us.
Mijn tijdlijn is als volgt:
13-06 - eerste melding naar zendure dat mijn batterij raar doet, hierna wat heen en weer gemail, in de tussentijd kapte de batterij er volledig mee en was dus de connector zwart uitgeslagen.
18-06 - mail dat ze gaan omruilen naar de nieuwere versie
23-06 - bovenstaande mail dat het er aan komt.
Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Ik kreeg deze melding in de laatste respons van gisteren;
Due to a significant increase in warehouse processing and shipping volumes recently, order handling and dispatch times are taking longer than usual. We sincerely apologize for the inconvenience and appreciate your understanding. We completely understand your eagerness to receive the replacement as soon as possible.
Due to a significant increase in warehouse processing and shipping volumes recently, order handling and dispatch times are taking longer than usual. We sincerely apologize for the inconvenience and appreciate your understanding. We completely understand your eagerness to receive the replacement as soon as possible.
Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Even los van de goodwill van zendure dit op te lossen. Daar scheelt het niet aan. Alleen de oplossing die ze proberen te bieden wel vindt ik.
Waarom zou ik een alternatief accepteren wat mij terug zet in capaciteit. Ik begrijp ook gewoon niet dat veel van jullie hier zo makkelijk in mee gaan.
Ik zie namelijk liever dat Zendure mijn set vervangt voor exact hetzelfde met een fix voor de smeltende connectoren. Ik ga net zo lang door zagen bij die gasten tot ik dezelfde capaciteit krijg of meer. En anders ga ik denk maar m'n rechtsbijstand erop zetten. Ben intussen al best een tijd aan het mailen met ze. Maar het voelt niet als een eerlijke oplossing die ze aanbieding voor een ondertussen kun je wel zeggen "productie fout".
Waarom zou ik een alternatief accepteren wat mij terug zet in capaciteit. Ik begrijp ook gewoon niet dat veel van jullie hier zo makkelijk in mee gaan.
Ik zie namelijk liever dat Zendure mijn set vervangt voor exact hetzelfde met een fix voor de smeltende connectoren. Ik ga net zo lang door zagen bij die gasten tot ik dezelfde capaciteit krijg of meer. En anders ga ik denk maar m'n rechtsbijstand erop zetten. Ben intussen al best een tijd aan het mailen met ze. Maar het voelt niet als een eerlijke oplossing die ze aanbieding voor een ondertussen kun je wel zeggen "productie fout".
[ Voor 9% gewijzigd door g00gle op 23-06-2026 22:00 ]
Is wellicht ook afhankelijk van wat er omgewisseld wordt. Bij 1 x 2400ac met 1 accu ga je er 20% op achteruit in capaciteit, dat is best aanzienlijk. bij 1 x 2400ac met 6 accu's ga je er slechts 3,33% op achteruit. Ik draai ondertussen bijna een jaar met 6 accu's en vind de oplossing uitermate acceptabel.g00gle schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:58:
Even los van de goodwill van zendure dit op te lossen. Daar scheelt het niet aan. Alleen de oplossing die ze proberen te bieden wel vindt ik.
Waarom zou ik een alternatief accepteren wat mij terug zet in capaciteit. Ik begrijp ook gewoon niet dat veel van jullie hier zo makkelijk in mee gaan.
Ik zie namelijk liever dat Zendure mijn set vervangt voor exact hetzelfde met een fix voor de smeltende connectoren. Ik ga net zo lang door zagen bij die gasten tot ik dezelfde capaciteit krijg of meer. En anders ga ik denk maar m'n rechtsbijstand erop zetten. Ben intussen al best een tijd aan het mailen met ze. Maar het voelt niet als een eerlijke oplossing die ze aanbieding voor een ondertussen kun je wel zeggen "productie fout".
Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh