Ik kreeg na lang zeuren 2 slimme stekkers cadeau 😂janssuhhh schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 00:36:
[...]
Ja en nee... Qua capaciteit ga ik er op vooruit, maar ik raak 1 omvormer kwijt tov de eerste setup. Dat is normaal alleen 2400kW vermogen wat je inlevert, maar in mijn geval dus ook een UPS van +/- 2.4kWh...
Ik heb geprobeerd om gewoon 4 omvormers terug te krijgen, maar daar wilden ze niet in mee... Dus in plaats daarvan kreeg ik extra accu's...
Daar heb ik het maar bij gelaten, want dat zal een foutje zijn geweest van hun kant. Persoonlijk denk ik dat ze minder accu's hadden gestuurd als ik voet bij stuk had gehouden en die 4e omvormer had geëist.
Maar onder aan de streep ga ik er in absolute capaciteit op vooruit, maar voor het handelen (bij voldoende spread), ga ik er toch echt op achteruit. Want ik kan die capaciteit immers minder snel vol proppen dan voorheen.
Vandaag de 2400AC stack vervangen voor de vervangende 2400AC+. De connectoren van de 2400AC waren nog helemaal prima… voelt dan toch een beetje dubbel
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Ja spijtig dat Zendure hier niet over communiceert of weet welke batch potentieel risico vormt. Want nu moet je hopen dat de AC+ binnen afzienbare tijd niet zelfde problemen krijgt.Argarath schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:24:
Vandaag de 2400AC stack vervangen voor de vervangende 2400AC+. De connectoren van de 2400AC waren nog helemaal prima… voelt dan toch een beetje dubbel
Eens. Maar goed, als ik de “ophaal-vervoers-perikelen” voor de 2400ac lees, dan staan ze hier voorlopig nog 😅Avenger 2.0 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:43:
[...]
Ja spijtig dat Zendure hier niet over communiceert of weet welke batch potentieel risico vormt. Want nu moet je hopen dat de AC+ binnen afzienbare tijd niet zelfde problemen krijgt.
Wie weet wat er in de tussentijd nog gaat gebeuren.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Ik dacht ik lees hier even bij en zie dat de teller nu op 27 gevallen staat. Mij alleen niet helemaal duidelijk of dit 27 smeltgevallen zijn, of 27 omruilers.
Ik lees ook dat het omruilen heel coulant gebeurt. Nu twijfel ik om het ook aan te vragen. Ik heb nog geen gekke storingen gehad (klopklop) of problemen bemerkt. Maar het liefst ben ik het voor.
Het zou dan wel ergens na de vakantie worden. Hopelijk zijn ze dan nog steeds coulant met de omwisseling.
Ik heb 1 toren 2400AC met 5x AB3000X. Gebruik meestal op 2400W op dynamische prijs handelen. Sinds HEMS2.0 overgestapt naar Gielz in Home Assistant. Die connector krijgt dus wel met regelmaat flinke stroom te verstouwen. De omvormer temperatuur is bij gebruik meestal ongeveer 42° maar met de hitte vorige week heb ik ook 47° gezien. Toen heb ik hem even naar 2000W gezet.
Ik lees ook dat het omruilen heel coulant gebeurt. Nu twijfel ik om het ook aan te vragen. Ik heb nog geen gekke storingen gehad (klopklop) of problemen bemerkt. Maar het liefst ben ik het voor.
Het zou dan wel ergens na de vakantie worden. Hopelijk zijn ze dan nog steeds coulant met de omwisseling.
Ik heb 1 toren 2400AC met 5x AB3000X. Gebruik meestal op 2400W op dynamische prijs handelen. Sinds HEMS2.0 overgestapt naar Gielz in Home Assistant. Die connector krijgt dus wel met regelmaat flinke stroom te verstouwen. De omvormer temperatuur is bij gebruik meestal ongeveer 42° maar met de hitte vorige week heb ik ook 47° gezien. Toen heb ik hem even naar 2000W gezet.
27 smeltgevallen.bilgy_no1 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 22:22:
Ik dacht ik lees hier even bij en zie dat de teller nu op 27 gevallen staat. Mij alleen niet helemaal duidelijk of dit 27 smeltgevallen zijn, of 27 omruilers.
1 van mijn 2 units is uitgevallen, de andere werkt vrolijk door op 2400watt. Het kan wel.
Maar wat als je de invertor opnieuw zou connecten met de batterij (bv verhuizing over 3 jaar)?
Ik zou omruilen. Het apparaat is onbetrouwbaar en mij lijkt dat dat over time alleen maar slechter wordt .
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
Ja ik neig er ook naar. Hebben mensen ook ervaring wat Zendure met de ventilator doet? Die heb ik er bijgekocht, maar kan niet op de 2400AC+ geloof ikctrl-tab schreef op maandag 6 juli 2026 @ 08:39:
[...]
27 smeltgevallen.
1 van mijn 2 units is uitgevallen, de andere werkt vrolijk door op 2400watt. Het kan wel.
Maar wat als je de invertor opnieuw zou connecten met de batterij (bv verhuizing over 3 jaar)?
Ik zou omruilen. Het apparaat is onbetrouwbaar en mij lijkt dat dat over time alleen maar slechter wordt .
Als je hem bij Zendure meebesteld hebt krijg je een tegemoetkoming als je daarom vraagt.bilgy_no1 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:33:
[...]
Ja ik neig er ook naar. Hebben mensen ook ervaring wat Zendure met de ventilator doet? Die heb ik er bijgekocht, maar kan niet op de 2400AC+ geloof ik
Zendure 2400 AC+ 16,8 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 7.7200wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Ik heb ze afgelopen vrijdag ook maar een mailtje gestuurd, dat ik prima tevreden ben maar dat ik wacht op het afhalen van de oude set. Keurig mailtje terug dat ze nog in overleg zijn met de transporteur.
Vandaag nog een keer mail gestuurd dat ik het op prijs zou stellen dat ze het zsm komen halen.. en mij een 3 dagen van te voren moeten laten weten, omdat ik het ook moet inplannen met mijn werk.
Het begint nu wel beetje in de weg te staan...
Vandaag nog een keer mail gestuurd dat ik het op prijs zou stellen dat ze het zsm komen halen.. en mij een 3 dagen van te voren moeten laten weten, omdat ik het ook moet inplannen met mijn werk.
Het begint nu wel beetje in de weg te staan...
Maak er maar 28 van.ctrl-tab schreef op maandag 6 juli 2026 @ 08:39:
[...]
27 smeltgevallen.
Hier sinds een week "raar" gedrag geobserveerd via de zendure app. Batterij die niet wilt laden terwijl er massaal energieoverschot is. Enkel een harde reset bracht even soelaas. Naar aanleiding van dit topic ook maar eens de omvormer van de bovenste unit proberen te halen. Ging niet makkelijk, voelde "vastgeplakt" aan. Zie bijgevoegde afbeelding.
Aankoop is wel via een reseller in België gedaan, toch maar een ticket aangemaakt via Zendure support. Kijken wat hun reactie is.
|
God does not play dice
Hmm ik heb hem los besteld want was destijds niet bij Zendure verkrijgbaar. Nou ja, we gaan het wel zien.MacFan schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:37:
[...]
Als je hem bij Zendure meebesteld hebt krijg je een tegemoetkoming als je daarom vraagt.
Ik heb sowieso 1 bestelling bij Techpunt, 1 extra batterij bij Zendure via AliE en dus die ventilator nog ergens anders...
sterkte, ik verwacht dat je ook naar een Zendure SF 2400AC+ zal gaan, helaas wel met 1/2 kWh verlies.-AzErTy- schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:33:
[...]
Maak er maar 28 van.
Hier sinds een week "raar" gedrag geobserveerd via de zendure app. Batterij die niet wilt laden terwijl er massaal energieoverschot is. Enkel een harde reset bracht even soelaas. Naar aanleiding van dit topic ook maar eens de omvormer van de bovenste unit proberen te halen. Ging niet makkelijk, voelde "vastgeplakt" aan. Zie bijgevoegde afbeelding.
Aankoop is wel via een reseller in België gedaan, toch maar een ticket aangemaakt via Zendure support. Kijken wat hun reactie is.
[Afbeelding] [Afbeelding]
@Supahted Een nieuwe klant voor je lijstje!-AzErTy- schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:33:
[...]
Maak er maar 28 van.
[Afbeelding] [Afbeelding]
@-AzErTy- Sterkte met het proces! Erg vervelend.
[ Voor 3% gewijzigd door jelleeelco op 06-07-2026 15:39 ]
Voor de registratie: Welke Modus draaide je en welk maximaal vermogen? En wat was je aankoopdatum?-AzErTy- schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:33:
[...]
Maak er maar 28 van.
Maanden Auto-modus en sinds de update Eigen verbruiksmodus. Vermogen op 1800W ontladen. Aankoopdatum 1/9/2025 met 3 batterijen en dan op 2/3/26 nog 1 extra AB3000X unit.Supahted schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:06:
[...]
Voor de registratie: Welke Modus draaide je en welk maximaal vermogen? En wat was je aankoopdatum?
Ja.
[ Voor 16% gewijzigd door -AzErTy- op 06-07-2026 19:29 ]
God does not play dice
Stond de extra accu bovenop?-AzErTy- schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:00:
[...]
Maanden Auto-modus en sinds de update Eigen verbruiksmodus. Vermogen op 1800W ontladen. Aankoopdatum 1/9/2025 met 3 batterijen en dan op 2/3/26 nog 1 extra AB3000X unit.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Bedankt voor de info en opgenomen in de incidenten lijst. Suc6 met de omruiling!-AzErTy- schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:00:
[...]
Maanden Auto-modus en sinds de update Eigen verbruiksmodus. Vermogen op 1800W ontladen. Aankoopdatum 1/9/2025 met 3 batterijen en dan op 2/3/26 nog 1 extra AB3000X unit.
Ik neem aan bovenop de stapel.
Ik heb juist de laatste bestelde batterij onder de bovenste batterij gedaan.
De versie met ronde cellen. (ZDAB3000X-s2-gy) (direct onder de 2400AC)
Geen idee of ik daar goed aan gedaan heb.
We gaan het zien.
Zou er een serie batterijen zijn die een zwak punt hebben.?
Jammer dat we nog niks horen van Zendure over dit probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door peterbier op 07-07-2026 00:17 ]
zie wat "teleurstelling''over inleveren capaciteit bij de omruil van oude 2400 naar de +
ik zelf had 11,5 kwh en nu dus 11,04 kwh.
echter na 3 weken draaien met de nieuwe set zie ik wel een rendement van bijna 90% tov de 83% & die ik met de oude 2400 haalde.
dus op basis daarvan kom ik op het zelfde uit.
andere ook een beter rendement met de +
Omruil mail ontvangen dat ze problemen hebben met een transporteur oid. Div data doorgegeven maar ze kunnen de oude set niet ophalen.
echter na 3 weken draaien met de nieuwe set zie ik wel een rendement van bijna 90% tov de 83% & die ik met de oude 2400 haalde.
Omruil mail ontvangen dat ze problemen hebben met een transporteur oid. Div data doorgegeven maar ze kunnen de oude set niet ophalen.
Kun en wil je die mail delen m.b.t. ophalen?MNelectric schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:53:
zie wat "teleurstelling''over inleveren capaciteit bij de omruil van oude 2400 naar de +
RTE verbetering zie ik (nog) niet. Blijft rond de 82%. Met de oude zat ik tegen / op de 83%. Heb met de 2400+ een issue gehad met het droppen van een batterij naar 0% SoC. Deze is ook al vervangen door Zendure. Ik mag niet mopperen over de afhandeling. Die is netjes.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
hierbij screenshot mail.Devke schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:11:
[...]
Kun en wil je die mail delen m.b.t. ophalen?
RTE verbetering zie ik (nog) niet. Blijft rond de 82%. Met de oude zat ik tegen / op de 83%. Heb met de 2400+ een issue gehad met het droppen van een batterij naar 0% SoC. Deze is ook al vervangen door Zendure. Ik mag niet mopperen over de afhandeling. Die is netjes.
Lijkt een beetje op een herinnering naar die afdeling. Ik zie hier ook wat uitstel gedrag. Ze willen eerst weten of de sets nu beide stabiel draaien (geen drops naar 0% SoC meer). Aan het testen. Die gedachte is wat van te zeggen. Retouren in 1x ophalen.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
ik heb nog nergens gezien dat ze daadwerkelijk zijn opgehaald. Ik vermoed dat ze het eerst op de rit moeten krijgen. Ze worden wel opgehaald maar duurt langer dat Zendure zelf ook gewild had.Gramser schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:02:
Bij jou niet, of bij niemand niet?
Gisteren ook bericht gekregen dat de ac2400AC en de 6 accu's afgehaald worden, nadat ik gemeld had dat post-nl het niet accepteert. Heb zojuist mijn voorkeursdagen doorgegeven., dus ook hier afwachten nu.
Zendure 2400 AC+ 16,8 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 7.7200wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Jawel hoor. Ik meen dat ze bij @Pakhaas opeens voor de deur stonden.MNelectric schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:21:
[...]
ik heb nog nergens gezien dat ze daadwerkelijk zijn opgehaald. Ik vermoed dat ze het eerst op de rit moeten krijgen. Ze worden wel opgehaald maar duurt langer dat Zendure zelf ook gewild had.
Ik heb ook een mail teruggekregen, dat ze nog met de transporteur bezig zijn om het te regelen. Ik ga er volgende week een termijn aan verbinden. Daarna houdt het op.
Voor wie? Voor jou of voor hen? Want ik neem aan dat je die dingen niet tot in lengte van dagen bij je thuis wil laten staan.
Gewoon mailen dat je ze netjes hebt ingeleverd bij de plaatselijke milieu dienst.
Ik heb ze hier nog gewoon staan. Sterker nog 1x 2400AC + 5 batterijen draaien nog mooi mee. Staat hier nu 30kwh dagelijks te laden/ontladen.jelleeelco schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:06:
[...]
Jawel hoor. Ik meen dat ze bij @Pakhaas opeens voor de deur stonden.
Ik heb ook een mail teruggekregen, dat ze nog met de transporteur bezig zijn om het te regelen. Ik ga er volgende week een termijn aan verbinden. Daarna houdt het op.
Excuses, dan was het iemand anders!Pakhaas schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:38:
[...]
Ik heb ze hier nog gewoon staan. Sterker nog 1x 2400AC + 5 batterijen draaien nog mooi mee. Staat hier nu 30kwh dagelijks te laden/ontladen.
Voor hen. Dan gaan ze naar de schuur en zet ik de hele installatie op 800 watt.Gramser schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:15:
Voor wie? Voor jou of voor hen? Want ik neem aan dat je die dingen niet tot in lengte van dagen bij je thuis wil laten staan.
Je moet ze eerst een termijn geven, en daaraan een consequentie verbinden. Als je dat niet doet, en je verwijdert de units zelf/zegt dat je ze verwijderd hebt, dan kunnen ze je een factuur sturen voor de nieuwe units.g00gle schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:34:
Gewoon mailen dat je ze netjes hebt ingeleverd bij de plaatselijke milieu dienst.
Niet dat ik denk dat ze daar echt mee verder komen vanuit China (of is het Duitsland?), maar goed.
Ik wil gewoon duidelijkheid. Kom het halen - prima, maar kom het dan ook halen. Zo niet, ook prima, dan doe ik er wel wat anders mee: wegbrengen naar milieustraat, extra omvormer kopen en 2 stapeltjes maken die op 800/800 draaien, etc.Pakhaas schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:55:
[...]
Ik zou niet weten waarom je het zo graag snel weg wil hebben. Gratis opslag.
En ja, het is gratis opslag, maar als je daar niets aan hebt (vast contract en veel te veel opwek op een dag) dan staat het alleen maar in de weg. Voor de hele omruilactie gingen mijn accu's netjes iedere dag van 100% naar 10%, en weer naar 100%. Netjes een cyclus per dag. Nu kom ik de 60% met moeite voorbij.
Ik kan me herinneren dat op de verzendlabels een uiterste inleverdatum staat.jelleeelco schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:13:
[...]
Ik wil gewoon duidelijkheid. Kom het halen - prima, maar kom het dan ook halen. Zo niet, ook prima, dan doe ik er wel wat anders mee: wegbrengen naar milieustraat, extra omvormer kopen en 2 stapeltjes maken die op 800/800 draaien, etc.
En ja, het is gratis opslag, maar als je daar niets aan hebt (vast contract en veel te veel opwek op een dag) dan staat het alleen maar in de weg. Voor de hele omruilactie gingen mijn accu's netjes iedere dag van 100% naar 10%, en weer naar 100%. Netjes een cyclus per dag. Nu kom ik de 60% met moeite voorbij.
Inderdaad, bij mij is dat 04/09
Page intentionally left blank.
Gegeven door de verstuurstraat van PostNL/DHL EasyReturnSolutions ERS. Niet vanuit Zendure per se , denk ik.StarWing schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:18:
Inderdaad, bij mij is dat 04/09
Stadium van verzendlabels zijn we allang voorbij. Zendure weet dat deze verzendmethode door mij niet geaccepteerd wordt en ze zijn bezig met het regelen van een transporteur.Devke schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:54:
[...]
Ik kan me herinneren dat op de verzendlabels een uiterste inleverdatum staat.
Dat duurt alleen wel heel erg lang... Een maand nu.
Vanmiddag bevestiging gehad dat ik geen kosten hoef te maken om mijn capaciteit te behouden.
Regarding your feedback on capacity and fans, we would also like to offer you an additional AB3000L battery, free of charge, as a complimentary solution.
Bericht eerder gemist. Zit met 1x 3 en 1x 2 accus op de 2400 op 86,4%.MNelectric schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:53:
Kan er iemand iets zinnigs zeggen over hoelang de verzending doorgaans duurt? Vanaf het ontvangen van de "track&trace" tot op de stoep?
Gisteren heb ik namelijk 3 verzendlabels gehad van zendure. Maar volgens de track&trace heeft DHL nog niets van ze ontvangen. Staan alle 3 nog steeds op:
Gisteren heb ik namelijk 3 verzendlabels gehad van zendure. Maar volgens de track&trace heeft DHL nog niets van ze ontvangen. Staan alle 3 nog steeds op:
code:
1
| The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically |
Dat duurde bij mij bijna 3 weken na 3 x navraag te doen waar de zending nu bleef. In de mail met de labels stond 7-9 dagen.g00gle schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:02:
Kan er iemand iets zinnigs zeggen over hoelang de verzending doorgaans duurt? Vanaf het ontvangen van de "track&trace" tot op de stoep?
Gisteren heb ik namelijk 3 verzendlabels gehad van zendure. Maar volgens de track&trace heeft DHL nog niets van ze ontvangen. Staan alle 3 nog steeds op:code:
1 The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
ADR gaat veelal een heel stuk langer duren, simpel omdat er helemaal niet zo veel ADR door hun vervoerd gaat worden, ook de routing is vaak anders omdat niet elk depot voor ADR geschikt is.g00gle schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:02:
Gisteren heb ik namelijk 3 verzendlabels gehad van zendure. Maar volgens de track&trace heeft DHL nog niets van ze ontvangen. Staan alle 3 nog steeds op:code:
1 The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically
Ik krijg net een mail dat er iets gaat komen via de verzender Raben uit Duitsland, verwachte leverdatum 15-07. pakket van 125 kg, omvormer en 3 accu's
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
Netjes, de aanhouder wint!MikeyMan schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:05:
Vanmiddag bevestiging gehad dat ik geen kosten hoef te maken om mijn capaciteit te behouden.
[...]
Dat ophalen loopt hier ook nog niet echt soepel... Al weken nieuwe 2400AC+ hier bezorgd, en vandaag zouden de oude devices opgehaald worden... maar niemand geweest
ben echt benieuwd of ze dit wel gaan doen.
Hadden ze een afspraak met je gemaakt? En had je een bevestiging van een koeriersbedrijf oid? Of was het een datum die je had doorgegeven aan Zendure en zij hadden het confirmed?Keida schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:38:
Dat ophalen loopt hier ook nog niet echt soepel... Al weken nieuwe 2400AC+ hier bezorgd, en vandaag zouden de oude devices opgehaald worden... maar niemand geweest
Je moet echt wel de firma die komt ophalen contacteren om een afspraak vast te leggen. Hier is dat bij een retour ook zo misgelopen omdat door hun te laat was ingepland (en dus niet meer ging die dag).Keida schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:38:
Ik begrijp niet waarom het bij de een wel kan, en bij de ander niet. We zijn weer een week verder, en nog nul,nul geregeld qua ophalen.Avenger 2.0 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 07:50:
[...]
Je moet echt wel de firma die komt ophalen contacteren om een afspraak vast te leggen. Hier is dat bij een retour ook zo misgelopen omdat door hun te laat was ingepland (en dus niet meer ging die dag).
Week 5 inmiddels...
Geen idee, hier is UPS er na 5 keer herinplannen nog steeds niet in geslaagd een pakket te leveren. Ik vraag mij ondertussen al niet meer af waarom dat bij mij niet luktjelleeelco schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:59:
[...]
Ik begrijp niet waarom het bij de een wel kan, en bij de ander niet. We zijn weer een week verder, en nog nul,nul geregeld qua ophalen.
Week 5 inmiddels...
Hier voorzichtig positief nieuws, dag na aanmelding van probleem met foto's en serienummers onmiddellijk voorstel tot omruilen naar de 2400AC+ en vandaag bericht dat ze de verzending in orde gaan maken.
Nu afwachten.
Nu afwachten.
God does not play dice
Ik heb ook reeds een melding gehad van DHL DE en Bpost dat m'n zending onderweg is.
Page intentionally left blank.
De retourzendingen beginnen ook op stoom te komen!
https://www.thestandard.c...-Tsing-Yi-container-truck
Hahaha humor!MikeyMan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:28:
Die aerosol blusser doet goed zijn werk.MikeyMan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:28:
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Vandaag geleverd, al met al nog redelijk vlot. Binnen een maand na het eerst contact met Zendure heb ik de nieuwe set binnen.
[ Voor 59% gewijzigd door G-addict op 10-07-2026 13:03 ]
Ander bedrijf, andere oplossing ?ivo1969 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:16:
Ik kreeg zojuist onderstaande via de mail van AEG binnen:
Beste klant,
U heeft een AEG Solarcube thuisbatterij bij ons gekocht. Wij hebben vastgesteld dat er in een specifieke productiebatch een klein percentage producten zit waarbij de connector van de omvormer mogelijk eerder defect kan raken dan binnen de verwachte levensduur gebruikelijk is.
Hoewel dit niet betekent dat er bij uw batterij sprake is van een probleem, nemen AEG en wij kwaliteit, veiligheid en garantie zeer serieus. Om mogelijke toekomstige problemen voor te zijn, nemen wij op korte termijn contact met u op om een inspectie van uw thuisbatterij in te plannen.
Tijdens deze controle wordt het product nagekeken. Indien nodig wordt het betreffende onderdeel of product kosteloos vervangen.
U hoeft op dit moment zelf niets te doen. Wij nemen tussen 10 juli en 31 juli contact met u op voor het maken van een afspraak.
Wilt u meer weten over deze servicecontrole?
Heeft u in de tussentijd vragen? Stel uw vraag via info@aegthuisbatterij.nl.
Alvast bedankt voor uw begrip.
Met vriendelijke groet,
AEG Aftersales
Namens Apex Power Supplies
Officiële distributeur van de AEG Solarcube
https://aegthuisbatterij....g-solarcube-thuisbatterij
Toch netjes dat ze het zelf komen controleren
MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 08:35:
Zelfde connector?
Nee, heeft dubbele pennen voor de DC kant.
Hier hetzelfde. Heb nu twee keer een hele serie data doorgegeven voor ophaal momementen, maar verder is er nog niets gebeurd...Keida schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:38:
En vanaf volgende maand “certfied pre owned as new” in de aanbieding op een koopjessiteMikeyMan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:28:
Die uitlijn pinnen hebben ze bij zendure denk ik niet nodig omdat de vorm van de accustapel al positioneert. Maar ik denk ook niet dat dit het issue is, want dan zou het niet altijd de min pool zijn die problemen heeft.geert1992 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 08:52:
[...]
[Afbeelding] Nee, heeft dubbele pennen voor de DC kant.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik had het over totaal 4 dc pinnen. Niet de uitliningspinnen.Mistraller schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 15:26:
[...]
Die uitlijn pinnen hebben ze bij zendure denk ik niet nodig omdat de vorm van de accustapel al positioneert. Maar ik denk ook niet dat dit het issue is, want dan zou het niet altijd de min pool zijn die problemen heeft.
En het is niet altijd de min pool, er zijn ook gevallen waarbij de plus pool gesmolten is.
Het is dat ik hier toevallig aan het lezen ben , anders had ik je vraag totaal niet mee gekregen, maar dat is goed , ik zal hier of waar ik het bericht had geplaatst terugkoppeling geven.hjw-001 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 17:07:
[...]
Kan je meekijken welke werkzaamheden ze uitvoeren / controle, en desnoods specifiek naar vragen als ze bij je langskomen? @ivo1969
Maar ik neem aan dat meerdere eigenaren van een AEG cube deze mail hebben ontvangen
4 verdeelt de boel wel mooier inderdaad. Maar goed, als de rating niet gehaald wordt kan je daar nog altijd niks over zeggen... Faalt er bij een dubbele aansluiting 1 pin, dan krijgt de andere alsnog volle mep. Tenzij ie redundant is ontworpen... maar het blijven Chinezen. Die doen niet graag teveel.geert1992 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 15:50:
[...]
Ik had het over totaal 4 dc pinnen. Niet de uitliningspinnen.
En het is niet altijd de min pool, er zijn ook gevallen waarbij de plus pool gesmolten is.
Ik heb niet alles 100% bestudeerd, maar ik had er zelf nog geen gezien waar de oververhitting niet bij de min pool is begonnen.
---------------
Op Marstek deeltje hier is iemand met een Venus A (1200W max) die dit type connector gebruikt en waarbij deze ook gesmolten is. Dus denk dat de oorzaak ook wel elders kan liggen zoals slechte/losse verbinding intern of iets dergelijks. Vraag mij dus af of bij Zendure ook niet zoiets is of dat het toch echt aan de connector zelf ligt.Mistraller schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:08:
[...]
4 verdeelt de boel wel mooier inderdaad. Maar goed, als de rating niet gehaald wordt kan je daar nog altijd niks over zeggen... Faalt er bij een dubbele aansluiting 1 pin, dan krijgt de andere alsnog volle mep. Tenzij ie redundant is ontworpen... maar het blijven Chinezen. Die doen niet graag teveel.
Ik heb niet alles 100% bestudeerd, maar ik had er zelf nog geen gezien waar de oververhitting niet bij de min pool is begonnen.
Mistraller schreef op zondag 12 juli 2026 @ 01:08:
[...]
4 verdeelt de boel wel mooier inderdaad. Maar goed, als de rating niet gehaald wordt kan je daar nog altijd niks over zeggen... Faalt er bij een dubbele aansluiting 1 pin, dan krijgt de andere alsnog volle mep. Tenzij ie redundant is ontworpen... maar het blijven Chinezen. Die doen niet graag teveel.
Er zit uiteraard geen enkel elektrisch verschil in de plus of de min pool.
De plus of de min pool is gewoon toeval, net zoals dat niet iedereen hier last van heeft dat is ook toeval.
De gesmolten connectors zijn het gevolg van iets minder goed contact van een van de aansluitingen waardoor er overgangsweerstand ontstaat en dus warmteontwikkeling.
Daardoor gaat het contact carboniseren, waardoor er nog meer weerstand ontstaat en nog meer warmteontwikkeling.
Dat is een zichzelf verergerend proces dat net zolang doorgaat tot de er zoveel overgangsweerstand is dat de batterij zichzelf afschakelt.
De plus of de min pool is gewoon toeval, net zoals dat niet iedereen hier last van heeft dat is ook toeval.
De gesmolten connectors zijn het gevolg van iets minder goed contact van een van de aansluitingen waardoor er overgangsweerstand ontstaat en dus warmteontwikkeling.
Daardoor gaat het contact carboniseren, waardoor er nog meer weerstand ontstaat en nog meer warmteontwikkeling.
Dat is een zichzelf verergerend proces dat net zolang doorgaat tot de er zoveel overgangsweerstand is dat de batterij zichzelf afschakelt.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Er is echter wel een mechanisch cq ontwerpverschil en dat is de hoogte van de pin. Als de veerring te hoog zit tov de pin dan is de veerspanning te laag.Ben(V) schreef op zondag 12 juli 2026 @ 09:47:
Er zit uiteraard geen enkel elektrisch verschil in de plus of de min pool.
---------------
Maar dat is naar mijn mening, na uitgebreid testen, niet het geval. Ik heb batterijen van verschillende leeftijden en zie na het verwijderen van de rubberen ringen én de voetjes geen enkel verschil.Mistraller schreef op zondag 12 juli 2026 @ 18:03:
[...]
Er is echter wel een mechanisch cq ontwerpverschil en dat is de hoogte van de pin. Als de veerring te hoog zit tov de pin dan is de veerspanning te laag.
Door het verwijderen van de ringen en de voetjes zakt de omvormer ongeveer 1 à 2 mm.
Afdrukken maken van de veerringen op de pinnen. En jij hebt wellicht zelf niet eens affected plugs. Enfin, we blijven hier gissen.geert1992 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 18:24:
[...]
Maar dat is naar mijn mening, na uitgebreid testen, niet het geval. Ik heb batterijen van verschillende leeftijden en zie na het verwijderen van de rubberen ringen én de voetjes geen enkel verschil.
Door het verwijderen van de ringen en de voetjes zakt de omvormer ongeveer 1 à 2 mm.
---------------
Ik heb t even gechecked, maar rechtshandige batterijstapelaars komen veel vaker voor dan linkshandige batterijstapelaars, in dezelfde verhouding als slechte min of slechte plus contacten.Mistraller schreef op zondag 12 juli 2026 @ 19:22:
[...]
Afdrukken maken van de veerringen op de pinnen. En jij hebt wellicht zelf niet eens affected plugs. Enfin, we blijven hier gissen.
Ik weet niet wat de strekking van je post is?Vdvmark schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:33:
[...]
Ik heb t even gechecked, maar rechtshandige batterijstapelaars komen veel vaker voor dan linkshandige batterijstapelaars, in dezelfde verhouding als slechte min of slechte plus contacten.User error (symptom of bad design)
Ik weet uit de RC wereld dat de klemkracht van de veer heel belangrijk is. Een XT60 of XT90 zit echt stevig vast, veel strakker dan deze pluggen. Ik blijf erbij; het veercontact dat de pin omsluit is (te) zwak.
---------------
Het heeft even geduurd maar ze zijn binnen.
:strip_exif()/f/image/PTzDtjBFpYK5psbiBe93Rkcv.jpg?f=fotoalbum_medium)
Kon te compensatie vanwege het capaciteitsverschil twee smartplugs krijgen. Hebmaar gezegd dat ik deze niet gebruik.
:strip_exif()/f/image/PTzDtjBFpYK5psbiBe93Rkcv.jpg?f=fotoalbum_medium)
Kon te compensatie vanwege het capaciteitsverschil twee smartplugs krijgen. Hebmaar gezegd dat ik deze niet gebruik.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
Vandaag komen ze als het goed is alles ophalen via ADR. Heb de volgende instructie gekregen van Zendure zelf;:strip_exif()/f/image/AEYMle9rISoxaoy65ppVsTcL.jpg?f=fotoalbum_large)
We are glad to know that everything is ready for transport. Please keep an eye on your phone and email for any updates from the courier.
Regarding the courier delivery, please kindly note the following requirements:
- The package must use a UN-certified box, which is required for dangerous goods transportation.
- The package must have the UN3480 label attached.
- Please make sure that the ADR document is handed to the driver together with the package.
- The courier company is FedEx. There will be no other courier company collecting the package, so please kindly confirm the courier information carefully when contacted.
- FedEx does not provide a direct contact number for the courier driver. Please pay close attention to incoming calls and emails from the courier. If necessary, you may return the call to the courier to arrange the latest pickup date.
:strip_exif()/f/image/AEYMle9rISoxaoy65ppVsTcL.jpg?f=fotoalbum_large)
Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant
Aan de bovenste doos te zien...had hij minstens de doos van de omvormer nogMikeyMan schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:58:
@gielz en jij kreeg alles in de 2400+ dozen geperst? Of originele dozen bewaard?
Hoe lang heeft het bij jouw allemaal geduurd? Van "we are organizing transport" tot daadwerkelijke ophaal?gielz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:34:
Vandaag komen ze als het goed is alles ophalen via ADR. Heb de volgende instructie gekregen van Zendure zelf;
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb ze gewoon in de ac+ dozen gedaan, helemaal goed verpakken lukt dan niet maar een verhuisdoos had ook niet beter geweest. Voor de omvormer had ik nog wel de doos.MikeyMan schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:58:
@gielz en jij kreeg alles in de 2400+ dozen geperst? Of originele dozen bewaard?
Op 26 Juni heb ik aangegeven dat ik 2x per week thuis werk en dat het kon tot ik op vakantie ga. Ze hadden dus aardig wat keus bij de planning. Wellicht heeft dat nog iets geholpen.jelleeelco schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:07:
[...]
Hoe lang heeft het bij jouw allemaal geduurd? Van "we are organizing transport" tot daadwerkelijke ophaal?
Vervolgens kreeg ik op 10 Juli een mail met labels en A4 voor ADR en later een instructie dat er ook labels geprint moesten worden dat het batterijen waren.
Maar het is nog niet opgehaald, dus wie weet staat het er vanavond nog
Humor - ik heb ze al vanaf begin Juni aangegeven dat ik iedere dag thuiswerk en dat ze het ieder moment kunnen komen halen, als ik het maar een paar dagen van te voren weet wanneer ze komen. En dat ik het nu ook wel snel weg wil hebben.gielz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:23:
[...]
Op 26 Juni heb ik aangegeven dat ik 2x per week thuis werk en dat het kon tot ik op vakantie ga. Ze hadden dus aardig wat keus bij de planning. Wellicht heeft dat nog iets geholpen.
Vervolgens kreeg ik op 10 Juli een mail met labels en A4 voor ADR en later een instructie dat er ook labels geprint moesten worden dat het batterijen waren.
Maar het is nog niet opgehaald, dus wie weet staat het er vanavond nog
Maar helaas...week 6 nu bijna en nog steeds niets. Als ik niet mail, komt er ook niets uit.
Spul tot einde der tijden op 800 watt mee laten draaien kan geen kwaad tochjelleeelco schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:25:
[...]
Humor - ik heb ze al vanaf begin Juni aangegeven dat ik iedere dag thuiswerk en dat ze het ieder moment kunnen komen halen, als ik het maar een paar dagen van te voren weet wanneer ze komen. En dat ik het nu ook wel snel weg wil hebben.
Maar helaas...week 6 nu bijna en nog steeds niets. Als ik niet mail, komt er ook niets uit.
Ik heb iedere keer aangegeven dat ze het moeten inplannen (3x gedaan) en dat ik het anders zelf wel kosteloos naar de recycle breng.jelleeelco schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:25:
[...]
Humor - ik heb ze al vanaf begin Juni aangegeven dat ik iedere dag thuiswerk en dat ze het ieder moment kunnen komen halen, als ik het maar een paar dagen van te voren weet wanneer ze komen. En dat ik het nu ook wel snel weg wil hebben.
Dus de inschrijving voor mijn eigen milieustraat kan ik nu weer intrekken? 😉gielz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:29:
[...]
Ik heb iedere keer aangegeven dat ze het moeten inplannen (3x gedaan) en dat ik het anders zelf wel kosteloos naar de recycle breng.
Zelf hoor ik inmiddels niets meer. Na de mail waarin werd gemeld dat de ticket was afgesloten, is het volledig stil gebleven. Mij hoor je niet klagen; alles draait hier nog steeds probleemloos.
[ Voor 23% gewijzigd door geert1992 op 13-07-2026 10:37 ]
Op zich niet, maar de accu's raken niet leeg met zo veel kWh. En dat is dacht ik ook niet goed? Ze moeten toch regelmatig even naar 10% gaan?MikeyMan schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:29:
[...]
Spul tot einde der tijden op 800 watt mee laten draaien kan geen kwaad toch
Maar eens. Als dit voor de 25e niet is opgelost gaat het terug naar de schuur, sluit ik het weer aan op z'n eigen groep en gaat het daar rustig 800watt verder draaien.
Alleen zit ik dan met die dozen... mss opvouwen en ergens plat leggen. Of ze nemen maar dozen mee, ik weet het anders ook niet meer. Maar ik heb zo het vermoeden dat als ik niets meer van me laat horen, ze het rustig een half jaar laten liggen - of uberhaupt nooit meer erop terug komen.
Alles is hier zojuist gecontroleerd en opgehaald. Dus het kan blijkbaar wel goed volgens de regels.
heb je er zelf nou veel achteraan moeten zitten of kwamen ze zelf met een voorstelgielz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:48:
Alles is hier zojuist gecontroleerd en opgehaald. Dus het kan blijkbaar wel goed volgens de regels.
Ik heb 6 tal data aangegeven via de reguliere support (dus niet via mijn contactpersoon). Daarbij duidelijk aangegeven dat ik het ook gewoon kostenloos voor ze kan wegbrengen. Dit was de 6e laatste doorgegeven dag. Nu heb ik wel altijd netjes alles beantwoord en gereageerd dat de 13e prima was toen ze aangaven dat ze langs kwamen.jelleeelco schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:59:
[...]
heb je er zelf nou veel achteraan moeten zitten of kwamen ze zelf met een voorstel
Toen ze voor de deur stonden nog even extra aangegeven wat het was en de ADR papieren getoond. Vervolgens ging hij met een hernia weer weg.
Ik moest zelfs de labels printen en zon batterij un3480 logo printen voor iedere doos.
Hier vanmorgen een mail met de retour labels via Postnl, wel stond er in de mail dat ik ook kan laten ophalen en 3 datums moet doorgeven echter kan ik door omstandigheden geen datums doorgeven wanneer ik zeker weet dat ik thuis ben, behalve in de weekenden.
Ook ik heb gesmolten connectoren tussen de omvormer van de Solarflow 2400AC en de 1e accu. Heb melding gedaan via support@zendure.com. Ook ik krijg de 2400AC+ met 5 accu's aangeboden. Is inderdaad iets van 400watt minder opslag maar de 2400+ schijnt efficiënter om te gaan met de stroom. Dus zou al erg tevreden zijn als alles netjes wordt afgehandeld.
Ontving deze mail waar ik reeds op heb geantwoord:
"Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw feedback.
Het spijt ons te horen dat de aansluitpoort tussen uw SolarFlow 2400AC en de batterij is gesmolten, waardoor het systeem niet meer correct functioneert. Wij begrijpen uw teleurstelling en zorgen volledig en nemen uw gebruikservaring zeer serieus.
Naar aanleiding van het probleem dat u heeft gemeld, bieden wij u de volgende upgrade-vervangingsoplossing aan:
1 × 2400AC + 6 × AB3000X vervangen door 1 × 2400AC+ + 5 × AB3000L
De nieuwe 2400AC+ en AB3000L bieden betere prestaties. Daarnaast is de 2400AC+ geoptimaliseerd voor dit probleem, zodat u kunt genieten van een stabielere en veiligere gebruikservaring.
Bovendien beschikt de 2400AC+ over een ingebouwde batterij. Daarom bevat elke vervangingsoplossing één externe batterij minder dan uw huidige configuratie.
Om de vervanging voor u te kunnen regelen, verzoeken wij u vriendelijk de volgende informatie aan ons door te sturen:
Aankoopfactuur;
De SN (serienummers) van alle apparaten;
Verzendadres;
Telefoonnummer.
U kunt de SN-nummers ook terugvinden via de Zendure App → Apparaatinformatie en deze vervolgens aan ons doorsturen.
Bedankt voor uw begrip en medewerking. Zodra wij de benodigde informatie hebben ontvangen, zullen wij de verdere vervangingsprocedure zo snel mogelijk voor u regelen.
Met vriendelijke groet,
Zendure Klantenservice "
:strip_exif()/f/image/MiKyap2o8ITRGikZCY8SWGnx.jpg?f=fotoalbum_large)
"Geachte klant,
Het spijt ons te horen dat de aansluitpoort tussen uw SolarFlow 2400AC en de batterij is gesmolten, waardoor het systeem niet meer correct functioneert. Wij begrijpen uw teleurstelling en zorgen volledig en nemen uw gebruikservaring zeer serieus.
Naar aanleiding van het probleem dat u heeft gemeld, bieden wij u de volgende upgrade-vervangingsoplossing aan:
De nieuwe 2400AC+ en AB3000L bieden betere prestaties. Daarnaast is de 2400AC+ geoptimaliseerd voor dit probleem, zodat u kunt genieten van een stabielere en veiligere gebruikservaring.
Bovendien beschikt de 2400AC+ over een ingebouwde batterij. Daarom bevat elke vervangingsoplossing één externe batterij minder dan uw huidige configuratie.
Om de vervanging voor u te kunnen regelen, verzoeken wij u vriendelijk de volgende informatie aan ons door te sturen:
Aankoopfactuur;
Verzendadres;
Telefoonnummer.
U kunt de SN-nummers ook terugvinden via de Zendure App → Apparaatinformatie en deze vervolgens aan ons doorsturen.
Bedankt voor uw begrip en medewerking. Zodra wij de benodigde informatie hebben ontvangen, zullen wij de verdere vervangingsprocedure zo snel mogelijk voor u regelen.
Met vriendelijke groet,
Zendure Klantenservice "
:strip_exif()/f/image/MiKyap2o8ITRGikZCY8SWGnx.jpg?f=fotoalbum_large)
Om het hier centraal te houden beantwoord ik je vraag in het andere topic even hier.jk-d schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:04:
En ik ben ook aan de beurt. [Afbeelding] Aangeschaft in april 2026, aangestuurd via de Fireson integratie in home assistent samen met twee andere (oudere) sets die probleemloos functioneren.
Ik zou het direct via Zendure doen en wel via het genoemde mail adres hier op tweakers. Die gaat sneller dan via een regulier ticket.
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant
En ik zou nog wat tegengas geven over die zogenaamde 'upgrade'...
Dat loont overigens, hier ook van 1x AC2400 + 3x AB3000x naar 1x AC2400+ en 3x AB3000L ipv 2.MikeyMan schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:19:
[ Voor 48% gewijzigd door g00gle op 14-07-2026 12:08 ]
Voor het eerst dat ik ze zwart op wit over veiligheid zie communiceren. De 2400ac+ is dus veiligerMartijn156 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:14:
Ook ik heb gesmolten connectoren tussen de omvormer van de Solarflow 2400AC en de 1e accu. Heb melding gedaan via support@zendure.com. Ook ik krijg de 2400AC+ met 5 accu's aangeboden. Is inderdaad iets van 400watt minder opslag maar de 2400+ schijnt efficiënter om te gaan met de stroom. Dus zou al erg tevreden zijn als alles netjes wordt afgehandeld.
"Geachte klant,
Aankoopfactuur;
Verzendadres;
Telefoonnummer.
Met vriendelijke groet,
Zendure Klantenservice "
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inderdaad met de wetenschap van nu doorpushen voor de extra batterij ivm het capaciteitsverlies. Denk dat ze inmiddels wat gevoeliger zijn voor pushbacks nu het probleem iets meer wijdverspreid is . Denk dat ze slechte pr koste wat het kost willen voorkomen.
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
Bij mij hebben ook al verteld dat de 2400AC+ "is optimized to handle this issue" dus het was al langer dat ze dat toegaven.ctrl-tab schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:31:
[...]
Voor het eerst dat ik ze zwart op wit over veiligheid zie communiceren. De 2400ac+ is dus veiliger![]()
Inderdaad met de wetenschap van nu doorpushen voor de extra batterij ivm het capaciteitsverlies. Denk dat ze inmiddels wat gevoeliger zijn voor pushbacks nu het probleem iets meer wijdverspreid is . Denk dat ze slechte pr koste wat het kost willen voorkomen.
Maar als er nu extra batterijen alsnog worden meegeleverd, ga ik daar ook om vragen - zodra ze bij me komen met een datum om af te halen, ga ik dat balletje opgooien.
Ik heb ondertussen de set binnen maar ik heb toch maar even het vriendelijke verzoek gedaan om nog een batterij na te sturen.MikeyMan schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:19:
Merk dat de AC2400+ toch wel wat capaciteit mist en eerder last heeft van de warmte dan de AC2400, hierdoor mis ik behoorlijk wat bruikbare capaciteit in lage tarief periodes. Ik haal nu de nachten niet meer zonder dat de batterij leeg raakt.
Heb het vermeld dat het consumenten recht aangeeft dat het een gelijkwaardig produc moet zijn, en dit product heeft minder opslag capaciteit.
Ben benieuwd wat ze er van vinden.
Hebben ze jouw oude set al opgehaald?Gyrolion schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:38:
[...]
Ik heb ondertussen de set binnen maar ik heb toch maar even het vriendelijke verzoek gedaan om nog een batterij na te sturen.
Merk dat de AC2400+ toch wel wat capaciteit mist en eerder last heeft van de warmte dan de AC2400, hierdoor mis ik behoorlijk wat bruikbare capaciteit in lage tarief periodes. Ik haal nu de nachten niet meer zonder dat de batterij leeg raakt.
Heb het vermeld dat het consumenten recht aangeeft dat het een gelijkwaardig produc moet zijn, en dit product heeft minder opslag capaciteit.
Ben benieuwd wat ze er van vinden.
:strip_exif()/f/image/hEwgh6ZGTEO8dKDqIcvAWt32.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/bi9yzIlS8zEtZZCxWUt2hq4z.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/99xlhTBHF7y2iKcHK64cSYoV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Pce2HOzFVMiJX3Tzuti21cCY.jpg?f=fotoalbum_large)