• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Treur schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 18:27:
[...]

De 2400ac+ is bij meerdere sites (met gelijke opslag dus 2x uitbreiding) voor hetzelfde geld of minder te koop hoor
Techpunt nu +-2400 en hebben ze vaak nog acties
Marcmax redt je het nu zelfs onder de 2000
@MarcelS1981 Gezien het gesmolten connector probleem zou ik niet meer voor de 2400AC gaan, maar gelijk voor de plus versie. Eén 2400AC+ met twee AB3000L uitbreidingen kost bij Techpunt met de code ZENDURE10 2168,10 euro. Je krijgt hierbij gratis de P1 meter.

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Zo ik heb de bonus.

Vandaag brak ik de stapel af omdat ik toevallig een pallet tegen kwam en ik het zaakje terug kan sturen.
Stapel bestond uit:
Batterij 2 en 3 van een eerder gesneuvelde Invertor en batterij 1.
En Batterij 1-2-3 van de Invertor die nog werkte. Dus 5 batterijen totaal.

Gebruikspatroon:
- 0 op de meter + dagelijks handelen. Eerst 2400 watt. Tijdens mijn vakantie wat teruggeschroefd 1600w omdat ik geen gedoe wilde tijdens mijn vakantie, ik voelde hem al hangen.
Laatste dagen 2400W.

Symptomen:
- Iets dat al langer voor kwam: de SOC steeg enorm langzaam , om vervolgens ineens naar 100% te gaan. En andersom.
Wel volledige capaciteit.

- Al geruime tijd heel veel stroomverlies tussen de batterijen, met name 1 en 2, en 2 en 3. Sinds ik weer op 2400 Watt draai is dat geexplodeerd. Ok wat wel apart is (grafiek onderin) is dat die heat loss nu op de invertor naar batterij 1 plaats vond. Dat was eerder niet zo maar heeft dan ws te maken met de connectoren die al gesmolten waren op dat moment.

- de 2400 Watt werd prima volgehouden bij laden, totdat hij op 50% kwam, nam langzaam af tot 1200 watt om naar 100% te komen. Ontladen ging wel op max snelheid.

- De laatste dagen bleef hij telkens in- en uit- schakelen.

Connectoren:
De connector tussen de invertor en batterij 1 is prima. Daar zag ik ook geen stroomverlies.
De connector tussen batterij 1 en 2 ziet er niet goed uit, deels gesmolten.
De connector tussen batterij 2 en 3 is goed gesmolten en komt los na de-monteren.

Tsjah, en moet je je nu met een 2400AC+ veilig wanen? Ik betwijfel het op basis hiervan ...

Mijn Zendure avontuur eindigt hiermee. Heb via via mijn vervangende 2400AC+ vervangen door Anker Solix Max AC. Los van een gebroken rug ben ik vooralsnog meer tevreden over stabiliteit. API exposed helaas veel minder dan dat ze bij Zendure doen. Maar we gaan zien wat de toekomst brengt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iujtvbw_9ITzbXrO7DjFoWk8o0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfOzL2BRN737b9Bf1XqxvHWx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44LAVJafdeA6KmoCjASNZjrLF6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JlrdpxqzDoyBTirByyU0Sbr7.jpg?f=fotoalbum_large

Met invertor (ws gevolg van door connectoren):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tb2gTqqrBTTPWis7-8X9b0NsqCQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mtFXE7A0PMIaFrOVZAK2bSxJ.png?f=user_large

Zonder invertor (dit patroon zag ik de laatste maand, en ws oorzaak gesmolten connectoren):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPZVemxZQk5NCgN71LMNIQhkO4Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JI5CPyerrnea08xCRwBb65tO.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door ctrl-tab op 16-08-2026 19:24 ]

WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@ctrl-tab Gelijk maar aan de HBC voor anker solix?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• ctrl-tab
  • Nu online
Nee nee heb mijn eigen aansturing gevibe-code op basis van Gielz logica. Tevens parallele aansturing van meerdere batterijen;
https://github.com/tabnul/anker-solix-homeassistant

WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh

• ctrl-tab
  • Nu online
MarcelS1981 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 17:42:
m'n ouders hebben nu net een Zendure 2400AC op het oog, maar nu ik dit lees begin ik sterk te twijfelen. Ik zit niet te wachten op gezeur met smeltende connectoren. Met een boog omheen lopen of toch aanschaffen ?
Met een boog er omheen. En sla die + ook gewoon over.

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:06
ctrl-tab schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 19:14:
Zo ik heb de bonus.

Vandaag brak ik de stapel af omdat ik toevallig een pallet tegen kwam en ik het zaakje terug kan sturen.
Stapel bestond uit:

Gebruikspatroon:
- 0 op de meter + dagelijks handelen. Eerst 2400 watt. Tijdens mijn vakantie wat teruggeschroefd 1600w omdat ik geen gedoe wilde tijdens mijn vakantie, ik voelde hem al hangen.
Laatste dagen 2400W.

Symptomen:
- Iets dat al langer voor kwam: de SOC steeg enorm langzaam , om vervolgens ineens naar 100% te gaan. En andersom.

- Al geruime tijd heel veel stroomverlies tussen de batterijen, met name 1 en 2, en 2 en 3. Sinds ik weer op 2400 Watt draai is dat geexplodeerd. Ok wat wel apart is (grafiek onderin) is dat die heat loss nu op de invertor naar batterij 1 plaats vond. Dat was eerder niet zo maar heeft dan ws te maken met de connectoren die al gesmolten waren op dat moment.

- de 2400 Watt werd prima volgehouden bij laden, totdat hij op 50% kwam, nam langzaam af tot 1200 watt om naar 100% te komen. Ontladen ging wel op max snelheid.

Connectoren:
De connector tussen de invertor en batterij 1 is prima. Daar zag ik ook geen stroomverlies.
De connector tussen batterij 2 en 3 is goed gesmolten en komt los na de-monteren.

Tsjah, en moet je je nu met een 2400AC+ veilig wanen? Ik betwijfel het op basis hiervan ...

Mijn Zendure avontuur eindigt hiermee. Heb via via mijn vervangende 2400AC+ vervangen door Anker Solix Max AC. Los van een gebroken rug ben ik vooralsnog meer tevreden over stabiliteit. API exposed helaas veel minder dan dat ze bij Zendure doen. Maar we gaan zien wat de toekomst brengt.

~[Afbeelding]

~[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zonder invertor (dit patroon zag ik de laatste maand, en ws oorzaak gesmolten connectoren):
[Afbeelding]
Is dit nu de 1e keer hier dat de connector tussen batterijen is gesmolten? Niet tussen omvormer en batterij 1? Of heb ik gewoon iets gemist.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• ctrl-tab
  • Nu online
Devke schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 19:41:
[...]

Is dit nu de 1e keer hier dat de connector tussen batterijen is gesmolten? Niet tussen omvormer en batterij 1? Of heb ik gewoon iets gemist.
Een geval meer geloof ik. Hier 2 tegelijk.

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:53

DJN

Devke schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 19:41:
[...]

Er zijn vgl mij hier 2 gevallen beschreven van een smeltende connector tussen de batterijen ipv tussen omvormer en bovenste batterij. 1 weet ik zeker, is van een vriend.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:58
ctrl-tab schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 19:36:
[...]

Met een boog er omheen. En sla die + ook gewoon over.
Er is vooralsnog geen enkel geval bekend met smeltende connectoren bij een AC+ versie. Dat het nu ook voorkomt tussen de batterijen onderling ipv alleen maar tussen omvormer en batterij, doet mij meer vermoeden dat de fout in de batterij zit en niet zozeer de omvormer.

Maar dat betekent niet dat de AC+ hetzelfde probleem heeft.

• ctrl-tab
  • Nu online
jelleeelco schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 20:23:
[...]

Er is vooralsnog geen enkel geval bekend met smeltende connectoren bij een AC+ versie. Dat het nu ook voorkomt tussen de batterijen onderling ipv alleen maar tussen omvormer en batterij, doet mij meer vermoeden dat de fout in de batterij zit en niet zozeer de omvormer.

Maar dat betekent niet dat de AC+ hetzelfde probleem heeft.
Connector of bekabeling kunnen de stroom niet aan. Meest waarschijnlijk.
De rating van de ab3000l is 40A.
De rating van de ab3000x is 60A.
Beide gelijk aan de optisch identieke connectors op een chinese website.

AC2400+ doet dus minder.

Als zo doorreken ging er veel minder stroom door mijn gesmten connector als wat er door de 2400AC+ heen gaat.

Tsjah het blijft speculeren zonder root cause maar ik heb argwaan op basis van bovenstaande.

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:20
ctrl-tab schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 21:26:
[...]

Connector of bekabeling kunnen de stroom niet aan. Meest waarschijnlijk.
De rating van de ab3000l is 40A.
De rating van de ab3000x is 60A.
Beide gelijk aan de optisch identieke connectors op een chinese website.

AC2400+ doet dus minder.

Als zo doorreken ging er veel minder stroom door mijn gesmten connector als wat er door de 2400AC+ heen gaat.

Tsjah het blijft speculeren zonder root cause maar ik heb argwaan op basis van bovenstaande.
Ik blijf erbij: als het daadwerkelijk de connectoren zijn.... Zendure is de enige die dat met zekerheid kan vertellen.

De bekabeling vanaf de omvormer is 6 AWG en in de accu's wordt 8 AWG gebruikt.

Als de 6 AWG-kabel al 50+ °C wordt, ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe warm de 8 AWG-kabel in de accu's wordt bij 50 A. 8 AWG heeft immers een hogere weerstand dan 6 AWG.

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19:25
geert1992 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 21:55:
[...]

Ik blijf erbij: als het daadwerkelijk de connectoren zijn.... Zendure is de enige die dat met zekerheid kan vertellen.

De bekabeling vanaf de omvormer is 6 AWG en in de accu's wordt 8 AWG gebruikt.

Als de 6 AWG-kabel al 50+ °C wordt, ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe warm de 8 AWG-kabel in de accu's wordt bij 50 A. 8 AWG heeft immers een hogere weerstand dan 6 AWG.
Weet jij, of iemand anders, of de AB3000L ook 8 AWG gebruikt, zoals de AB3000X, of 6 AWG, zoals de omvormer van de 2400AC?

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:26
Ook ik mag hier melden dat 1 van mijn 2400AC's met 3 batterijen gesneuveld is:

Omvormer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PIuLZUE4m3M068LS456_N1gVWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYghr0BxWNi4AYcO6lePbQf8.jpg?f=fotoalbum_large

Batterij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJMw2dWbQB9Yvd3QDMQMftrEcYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IldHMayKZ4EV7zR2vE7vCZsK.jpg?f=fotoalbum_large

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Mijn set (AC met 3 batterijen) is vanmorgen opgehaald. Stond op een pallet met de geprinte labels erop. Werd verder niet naar gekeken door de chauffeur.

Blij dat mijn set is omgeruild zonder gezeur. Het proces kan beter, maar de service is meer dan prima.

• Bart1977
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:46
Mijn vervangende set ac2400+ wordt na een week gebruik ook alweer opgehaald, terwijl mijn ac2400 set ook nog niet eens is opgehaald. Gaat lekker

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:01

Argarath

MasterBlaster

Ik word echt gek van Zendure Support. Ik heb een pallet geregeld, duidelijk gecommuniceerd wanneer het opgehaald kan worden (kan de boel niet binnen stapelen, want daar kan geen pallet-wagen naar binnen, dus verzoek om op tijd te laten weten, dan zet ik het pallet klaar en stapel ik alles netjes met folie etc.

Vandaag de labels van Raben binnen, dat ze de 20ste kunnen ophalen (een dag dat ik dus aangegeven had niet te kunnen). Daarnaast bieden ze een korting van 10% op de officiele prijs voor een AB3000L ipv die tussenstekkers waar ik niks aan heb. Ik heb inmiddels een officiele koeler liggen voor de 2400AC waar ik niks meer mee kan, een andere koeler (van Geert hier) moeten aanschaffen voor de 2400+, een pallet geregeld, capaciteit verloren, en inmiddels 20 mails heen en weer gestuurd. Ben er wel een beetje klaar mee, en dat heb ik Zendure zojuist ook laten weten. Ben benieuwd hoe ze reageren.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• ctrl-tab
  • Nu online
elektriekert schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 23:44:

Omvormer:
[Afbeelding]

Batterij:
[Afbeelding]
Wie was dat nou die zei dat er niet zo veel meldingen meer binnen komen? :+

Het valt wel op dat het telkens in vlagen gebeurt. Maar dat is toeval denk ik ;)

• elektriekert
ctrl-tab schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 12:51:
[...]

Wie was dat nou die zei dat er niet zo veel meldingen meer binnen komen? :+

Het valt wel op dat het telkens in vlagen gebeurt. Maar dat is toeval denk ik ;)
Ik heb geen idee, heb ik dat gezegd? :P
Wellicht heb ik gezegd dat er nog weinig meldingen zijn aan het begin.

Nu ff afwachten waar support mee aankomt.

• ctrl-tab
  • Nu online
elektriekert schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 15:36:
[...]

Ik heb geen idee, heb ik dat gezegd? :P
Wellicht heb ik gezegd dat er nog weinig meldingen zijn aan het begin.

Nu ff afwachten waar support mee aankomt.
nee zo bedoel ik het niet, iemand zei 1 of 2 paginas terug dat het opgelost leek (geen nieuwe gevallen)

paar dagen later en het gaat weer los :)

• elektriekert
ctrl-tab schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 16:16:
[...]

nee zo bedoel ik het niet, iemand zei 1 of 2 paginas terug dat het opgelost leek (geen nieuwe gevallen)

Ah zo.
Mijn aankoop was in April en ben vrij snel op 2400W per omvormer gaan laden en ontladen.
Ik heb een redelijk groot zonnepark op mijn garage liggen dus 6kW met deze zon en temperatuur van een paar dagen geleden resulteert ook in maximaal opladen.

Er zullen ook genoeg mensen zijn die hem uitsluitend als stekker batterij met max 800W en ik denk niet dat je die ooit gaat horen.

• Devke
ctrl-tab schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 16:16:
[...]

Dat los gaan valt wel mee toch........ ik versta daar iets anders onder.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-08 20:14
Zo ik heb de bonus.

Stapel bestond uit:

Gebruikspatroon:
Laatste dagen 2400W.

Symptomen:

Connectoren:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die power loss wattage was wel erg hoog van je systeem , ik zelf heb nu een alarm bij >35W ingesteld in HA.

Ik laat mijn 3 units max 2000W draaien al sinds het begin, 1 keer de stekkers gecontroleerd.

Op mijn systeem zitten de koelers op van zendure, alle drie de units worden nooit warmer als 41-42 Graden.

Alles recht gezet en in een lijn, dat links en rechts dezelfde afstand is van batterij tot de rand.

Sinds een week track ik ook de Wattage loss van de stekkers in HA, meestal max 15W

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oePlMmt-i4bzhvPhs3NkPrS1FtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QWqun9LoJamJdOW6da9lQLG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had ook ticket aangemaakt bij Zendure wat er allemaal loos is met de connectoren, kreeg dit als antwoord,

Bedankt voor uw bericht en de informatie die u met ons heeft gedeeld.

Maak u alstublieft geen zorgen. Wij nemen de door u genoemde problemen met gesmolten connectoren zeer serieus en begrijpen uw zorgen over de veiligheid van uw systeem. Om ervoor te zorgen dat uw SolarFlow 2400 AC-systeem veilig blijft werken en de levensduur van het apparaat wordt verlengd, verzoeken wij u om na de stapelinstallatie de volgende punten nogmaals te controleren:
  1. Zorg voor een stabiele en vlakke verbinding:
    Controleer na de installatie het contactoppervlak tussen de SolarFlow 2400 AC en de batterij. Zorg ervoor dat de spleten rondom gelijkmatig zijn en dat beide apparaten volledig horizontaal zijn geplaatst.
  2. Vermijd een schuine installatie:
    Als u merkt dat het apparaat niet volledig uitgelijnd of enigszins schuin geplaatst is, pas dan de positie opnieuw aan. Een onjuiste uitlijning kan ervoor zorgen dat de interne aansluitpunten onvoldoende contact maken, wat de prestaties en de stabiliteit op lange termijn kan beïnvloeden.
  3. Controleer de bevestiging met de beugel:
    Nadat u heeft gecontroleerd dat de installatie correct is uitgevoerd, dient u de meegeleverde beugel en M4-schroeven te gebruiken om de omvormer en de batterij stevig aan elkaar te bevestigen.
Als uw apparaat volgens deze richtlijnen correct is geïnstalleerd en er geen foutmeldingen of abnormale situaties optreden tijdens het gebruik, hoeft u zich normaal gesproken geen zorgen te maken.

Bedankt voor uw begrip en ondersteuning. Mocht u in de toekomst afwijkingen constateren, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Met vriendelijke groet,
Zendure Support Team

• Devke
Werkt dat Wattages loss ook voor de 2400+?

• ctrl-tab
  • Nu online
Devke schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 18:33:
Werkt dat Wattages loss ook voor de 2400+?
Als je daar de benodigde input sensoren voor hebt wel, ik denk dat dat wel werkt ja. Dat heb je ws wel. De enige vraag is even hoe hij de ingebouwde batterij ziet .

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85436210

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:27
Bikkelreal schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 17:45:
[...]

Die power loss wattage was wel erg hoog van je systeem , ik zelf heb nu een alarm bij >35W ingesteld in HA.

Ik laat mijn 3 units max 2000W draaien al sinds het begin, 1 keer de stekkers gecontroleerd.

Op mijn systeem zitten de koelers op van zendure, alle drie de units worden nooit warmer als 41-42 Graden.

Alles recht gezet en in een lijn, dat links en rechts dezelfde afstand is van batterij tot de rand.

Sinds een week track ik ook de Wattage loss van de stekkers in HA, meestal max 15W

[Afbeelding]

Ik had ook ticket aangemaakt bij Zendure wat er allemaal loos is met de connectoren, kreeg dit als antwoord,

Bedankt voor uw bericht en de informatie die u met ons heeft gedeeld.

Maak u alstublieft geen zorgen. Wij nemen de door u genoemde problemen met gesmolten connectoren zeer serieus en begrijpen uw zorgen over de veiligheid van uw systeem. Om ervoor te zorgen dat uw SolarFlow 2400 AC-systeem veilig blijft werken en de levensduur van het apparaat wordt verlengd, verzoeken wij u om na de stapelinstallatie de volgende punten nogmaals te controleren:
  1. Zorg voor een stabiele en vlakke verbinding:
    Controleer na de installatie het contactoppervlak tussen de SolarFlow 2400 AC en de batterij. Zorg ervoor dat de spleten rondom gelijkmatig zijn en dat beide apparaten volledig horizontaal zijn geplaatst.
  2. Vermijd een schuine installatie:
    Als u merkt dat het apparaat niet volledig uitgelijnd of enigszins schuin geplaatst is, pas dan de positie opnieuw aan. Een onjuiste uitlijning kan ervoor zorgen dat de interne aansluitpunten onvoldoende contact maken, wat de prestaties en de stabiliteit op lange termijn kan beïnvloeden.
  3. Controleer de bevestiging met de beugel:
    Nadat u heeft gecontroleerd dat de installatie correct is uitgevoerd, dient u de meegeleverde beugel en M4-schroeven te gebruiken om de omvormer en de batterij stevig aan elkaar te bevestigen.
Als uw apparaat volgens deze richtlijnen correct is geïnstalleerd en er geen foutmeldingen of abnormale situaties optreden tijdens het gebruik, hoeft u zich normaal gesproken geen zorgen te maken.

Bedankt voor uw begrip en ondersteuning. Mocht u in de toekomst afwijkingen constateren, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Met vriendelijke groet,
Zendure Support Team
Dat is het standaard eerste ai antwoord van Zendure. Zodra je daar tegen in gaat komt er meteen een antwoord met een aanbod voor vervanging naar de AC+

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant

• jelleeelco
Bart1977 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:25:
Mijn vervangende set ac2400+ wordt na een week gebruik ook alweer opgehaald, terwijl mijn ac2400 set ook nog niet eens is opgehaald. Gaat lekker
Waarom werd je 2400ac+ opgehaald dan?

• Bart1977
  • Laatst online: 15:46
jelleeelco schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:26:
[...]

Waarom werd je 2400ac+ opgehaald dan?
After checking your SolarFlow 2400 AC+, we found that the battery cell voltages are unbalanced, and the device needs to be replaced.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:20
Bart1977 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:59:
[...]

After checking your SolarFlow 2400 AC+, we found that the battery cell voltages are unbalanced, and the device needs to be replaced.
Zit er dan geen balancing in de 2400 AC+ om dat recht te trekken? Blijkbaar niet dus :+

• elektriekert
elektriekert schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 23:44:

Omvormer:
[Afbeelding]

Batterij:
[Afbeelding]
Ik heb een E-mail terug van Support.
Optie 1: beiden sets omruilen voor de + versie met minder capaciteit of alleen de omvormer en eerste batterij laten vervangen voor een nieuwe. 2400AC met batterij.

Ik dacht dat ze die oude sets niet meer leverde.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:20
elektriekert schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:33:
[...]
Die worden ook nog steeds verkocht, misschien was dit probleem enkel tot een bepaalde batch terug te wijzen. De kans om eens te vragen of dit 'smeltende connector' probleem opgelost is in die nieuwe vervangunits. Benieuwd wat ze daar dan (officieel) op gaan zeggen.

• Acidrain
[...]

Optie 1: beiden sets omruilen voor de + versie met minder capaciteit of alleen de omvormer en eerste batterij laten vervangen voor een nieuwe. 2400AC met batterij.

Voor je voor optie 2 kiest zou ik nog even heel goed het verhaal van @ctrl-tab lezen die de nog werkende batterijen van een kapotte set onder een nog werkende set geschoven heeft.. Lang verhaal kort.. Liep niet goed af..

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 14:13
Zo ik heb de bonus.

Stapel bestond uit:

Gebruikspatroon:
Laatste dagen 2400W.

Symptomen:

Connectoren:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt er dus steeds meer op dat de 2400AC niet veilig is als je 'm inderdaad ook op 2400W gaat gebruiken.

One cookie a day keeps the doctor away !

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
[...]

zelf zou ik voor optie 1 kiezen, mogelijk dat je zelf bij 2 sets er een extra AB3000L eruit zou kunnen krijgen, zou je je in ieder geval kunnen proberen, nee heb je al.

• Jan-tweak
ppaulv schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:39:
[...]

Lijkt er dus steeds meer op dat de 2400AC niet veilig is als je 'm inderdaad ook op 2400W gaat gebruiken.
nee, zo eenvoudig kun je dat dus niet stellen. zo lang dat Zendure niet gaat aangeven waar het problem nu echt zit is alles andere een speculatief idee en niets anders.

• elektriekert
Acidrain schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:45:
[...]

Voor je voor optie 2 kiest zou ik nog even heel goed het verhaal van @ctrl-tab lezen die de nog werkende batterijen van een kapotte set onder een nog werkende set geschoven heeft.. Lang verhaal kort.. Liep niet goed af..
Optie 2 is natuurlijk een slechte oplossing.
Er van uitgaande dat de andere set het over niet al te lange tijd ook nog gaat begeven.

• elektriekert
Jan-tweak schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:04:
[...]

zelf zou ik voor optie 1 kiezen, mogelijk dat je zelf bij 2 sets er een extra AB3000L eruit zou kunnen krijgen, zou je je in ieder geval kunnen proberen, nee heb je al.
Sowieso optie 1 inderdaad.
Ik ga hem wel zo in schieten voor eventueel een extra batterij.
Of een eventuele korting oid.

• Bakker87
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 19:00
elektriekert schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:14:
[...]

Sowieso optie 1 inderdaad.
Ik ga hem wel zo in schieten voor eventueel een extra batterij.
Of een eventuele korting oid.
Als ik me niet vergis, heeft iemand hier al een voorstel gehad op 30% korting op een extra batterij.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 17:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bakker87 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:05:
[...]

Als ik me niet vergis, heeft iemand hier al een voorstel gehad op 30% korting op een extra batterij.
Zou nog een beetje beter lezen ;)

• Pipkrie
  • Laatst online: 15:19
Oude set werd vandaag opgehaald. Geen gedoe over labels op etiketten op de retourzending. Ging zeer vlot de volledige omruiling.

Ik heb mijn zendure 2400 preventief geruild Voor de 2400+. Er was nog geen gesmolten connector. Nu ben ik iets of wat zeker.

• ctrl-tab
  • Nu online
Moet je dit eens kijken.
What is he thinking??

Verplichte ventilator bij de Zendure 2400AC.
€ 29,10
https://link.marktplaats.nl/m2427162564

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:42
ctrl-tab schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:36:
Moet je dit eens kijken.
What is he thinking??

€ 29,10
Een grapjas denk ik.🤣

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

Moet je dit eens kijken.
What is he thinking??

€ 29,10
Wat een mafketel! En dan ook nog een zuigende (beschrijft ook zijn oplossing) fan ipv een blazende.

Hij heeft duidelijk geen 2400AC+/pro, want ook daar is de koeling onvoldoende voor langdurig 2400W draaien.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Moet je dit eens kijken.
What is he thinking??

€ 29,10
Slim, er zijn altijd mensen die er wel heil in zien, zal echt niet storm lopen maar zoiets kan ik wel waarderen, zijn genoeg mensen die niet zelf willen knutselen en de officiële van Zendure is nou ook weer niet gunstig geprijst.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC+ 11,04kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• koboy
  • Nu online

koboy

klump4u schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 07:58:
[...]

Slim, er zijn altijd mensen die er wel heil in zien, zal echt niet storm lopen maar zoiets kan ik wel waarderen, zijn genoeg mensen die niet zelf willen knutselen en de officiële van Zendure is nou ook weer niet gunstig geprijst.
Omdat deze dan omhoog blaast is de werking gering. Enige wat jij doet is de warmte (een beetje) afvoeren ipv koele lucht het koellichaam in blazen.

De zendure fan is ruim 2x de prijs ja, maar die werkt wel en houdt met gemak de temperatuur van de omvormer onder de 40 graden.

30 euro voor het aanknijpen van twee stekkertjes op een 14cm fan van 5 euro en een paar stukjes metaal van de bouwmarkt....
En dan ook nog claimen dat je daarmee de gesmolten connectoren gaat voorkomen.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• ctrl-tab
  • Nu online
klump4u schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 07:58:
[...]

Nee dit is niet slim.
Dit is pure oplichting, het werkt namelijk niet;
A ) om de gesmolten connectoren te voorkomen
B ) om uberhaupt iets met invertor temperatuur te doen. Daarvoor moet je hem omdraaien in een push configuratie en dichter op de unit plaatsen.

De man claimt in een PB dat Zendure heeft gezegd dat koeling (op exact deze manier) nodig is om de gesmolten connectoren te voorkomen. Nergens is dat in officiele berichten gemeld.
Sterker nog, veel van de gevallen hier hadden efficiente koeling (inclusief mezelf)

Over knutselen gesproken; kijk eens hoe hij de koeling bevestigt in de zendure 8)7
Prima als je voor jezelf wat wilt knutselen maar zo kan je dit toch niet aanbieden aan anderen....

[ Voor 14% gewijzigd door ctrl-tab op 19-08-2026 09:13 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:15
Is gewoon gouden handel. O-)
Extreem goedkope ventilator van 5 euro en een paar alu balkjes bij elkaar iets van max 10 euro voor 30 euro verkopen.

Dat is 200% winst(als er mensen intrappen).

PS
Die fan is een xilence XPF140 en dat is een PWM fan en dat werkt niet lekker op de uitgang van een Zendure 2400 want die is 0-10V gelijkspanning. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Ben(V) op 19-08-2026 09:42 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Acidrain
Moet je dit eens kijken.
What is he thinking??

€ 29,10
Laatste plaatje, de omgeving komt me bekend voor, volgens mij iemand van hier die ooit een plaatje van zn setup poste.

• koboy
  • Nu online

koboy

Ben(V) schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:39:
Is gewoon gouden handel. O-)
Extreem goedkope ventilator van 5 euro en een paar alu balkjes bij elkaar iets van max 10 euro voor 30 euro verkopen.

Dat is 200% winst(als er mensen intrappen).

PS
Die fan is een xilence XPF140 en dat is een PWM fan en dat werkt niet lekker op de uitgang van een Zendure 2400 want die is 0-10V gelijkspanning. 8)7
Die fan doet het prima. Bij afwezigheid van een PWM aansluiting zoals hier hoort de fan volgens de Intel specs maar full power te schakelen en heeft dus spanning afhankelijk toerental. In dit geval dus 12V aan/uit. De richting waarop de fan blaast is dan weer vrij nutteloos in de opstelling zoals op marktplaats.

• elektriekert
Acidrain schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:42:
[...]

Laatste plaatje, de omgeving komt me bekend voor, volgens mij iemand van hier die ooit een plaatje van zn setup poste.
:Y)

• PASware
  • Laatst online: 12:34
Vraag aan iedereen

Zouden jullie nog een AC kopen incl 2xAB3000x als de prijs daarvan maar €999?
Dus met risico op smeltende connector en dan van Zendure (later) een AC+ ontvangen?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• wmc
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:12

wmc

Als Zendure hem vervolgens vervangt voor een 2400AC+, waarom niet?

• koboy
  • Nu online

koboy

Als je je bewust bent van het risico op een bak werk rondom de garantie claim kan het best aantrekkelijk zijn. Denk alleen niet dat je met een nu nog aangeschafte set met puppy ogen kan beweren dat je na aanschaf pas wist van de smeltende connectoren en of ze preventief willen omruilen....
En bewaar de dozen, is een stuk makkelijker met terugsturen....

Techpunt wil in elk geval duidelijk van hun voorraad af.

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Er is heel veel gezegd en het is voor mij bijna onmogelijk om het hele forum door te spitten. Misschien zijn er gebruikers die dit heel actief volgen en een korte samenvatting in het start topic kunnen zetten? Ik wil er niet als een lui persoon vanaf komen, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Ik heb (voor nu) een goedwerkende 2400AC staan. Maar ik heb al eens brand gehad thuis, ik zit daar absoluut niet nog een keer op te wachten. Hoe staat Zendure er inmiddels in om bv preventief om te ruilen? Ook als je (nog) geen klachten hebt?

• metalmarco
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-08 16:08
Timo002 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:47:
Er is heel veel gezegd en het is voor mij bijna onmogelijk om het hele forum door te spitten. Misschien zijn er gebruikers die dit heel actief volgen en een korte samenvatting in het start topic kunnen zetten? Ik wil er niet als een lui persoon vanaf komen, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Ik heb (voor nu) een goedwerkende 2400AC staan. Maar ik heb al eens brand gehad thuis, ik zit daar absoluut niet nog een keer op te wachten. Hoe staat Zendure er inmiddels in om bv preventief om te ruilen? Ook als je (nog) geen klachten hebt?
Gewoon een mail naar zendure sturen (support@zendure.com) met je "zorgen" over brandgevaar, en hij word gewoon omgeruild. Hier zelf ook preventief laten omruilen voor 3x 2400AC+. Stuur in de mail, je adres gegevens mee en de factuur van de aankoop. Enige nadeel is dat je een stukje opslag (kWh) gaat verliezen doordat de eerste accu van de + 2.44 kWh is ipv 2.88 van de accu van de gewone 2400.

11,6 kWp zonnepanelen (Oost/West/Zuid). 3x Zendure 2400AC+ (24.48kWh). Enyaq 60 kWh. Alfen Single S Laadpaal. Atlantic Explore V4 WP-Boiler. Home Assistant. Creality K1 Max. MHI SCM50ZSW

• Timo002
  • Niet online
@metalmarco Mag ik vragen wat je zo ongeveer in je e-mail gezet hebt?
Dat kleine beetje verlies neem ik wel voor lief als ik een systeem heb wat ik kan vertrouwen.

• Jan-tweak
Timo002 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:47:

net wat @metalmarco aangeeft via de mail duidelijk aangeven dat jij het huidig gebruik van de SF2400AC gezien de problemen met gesmolten conectoren niet ziet zitten, geeft jou situatie van de vorige brand ook duidelijk aan en ik verwacht dat hun dan zonder al te veel problemen je deze willen omruilen naar een Zendure SF2400ACplus, bedenk wel dat je in totaal wel 1/2 kWh qua capaciteit daarbij gaat verliezen.
Normaal gezien sturen ze eerst de nieuwe op en daarna krijg je de vraag om de oude terug te suren, zij zorgen hierbij via Raben voor dat deze worden opgehaald.
Kijk ook even hier dat dit onder ADR valt, dus er moeten bepaalde stikkers op, ik heb deze pas nog gepost.
succes en laat even weten hoe het is gegaan.

• metalmarco
Timo002 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:11:
Dat kleine beetje verlies neem ik wel voor lief als ik een systeem heb wat ik kan vertrouwen.
Niks bijzonders, gewoon je eigen woorden gebruiken. Want je geeft al aan dat je een beetje angstig bent voor brand (en geef je geen ongelijk) en dat je leest dat er veel problemen zijn met smeltende connectors.

Onderstaande tip, is iets waar je zelf misschien iets mee kan doen:

Standaard probeerde Zendure de retouren via een PostNL pakketpunt terug te laten sturen. Maar ivm het gewicht en ADR, MAG dit niet bij een PostNL punt. Ze hebben nu een procedure als je door klaagt dat het niet mag, via een vervoerder die het komt ophalen. Maar dan moet het op een pallet staan.

Maar dat heeft @Jan-tweak net ook allemaal uitgelegd _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door metalmarco op 19-08-2026 17:21 ]

11,6 kWp zonnepanelen (Oost/West/Zuid). 3x Zendure 2400AC+ (24.48kWh). Enyaq 60 kWh. Alfen Single S Laadpaal. Atlantic Explore V4 WP-Boiler. Home Assistant. Creality K1 Max. MHI SCM50ZSW

• a2aan
koboy schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:04:
Denk alleen niet dat je met een nu nog aangeschafte set met puppy ogen kan beweren dat je na aanschaf pas wist van de smeltende connectoren en of ze preventief willen omruilen....
Je kan je afvragen hoe ethisch het is om een nieuwe 2400AC te kopen (bij een reseller), met als doel om die preventief om te laten ruilen voor een 2400AC+ (door Zendure rechtstreeks). Maar het is ook wel Zendure die dit over zichzelf afroept, door tegelijkertijd de 2400AC op de markt te houden, maar ze ook preventief om te ruilen als mensen erom vragen...

Het is ook een overweging om die 2400AC te kopen, te gebruiken, en te hopen dat de connector nooit zal smelten. Eigenlijk hetzelfde als wat ik nu doe, maar dan voor iets meer dan de helft van het geld dat ik er met Black Friday voor betaald heb.

• peterbier
En wie zegt "uitdrukking" dat de 2400 plus geen verbrande connector kan krijgen.
Dit kan ook gebeuren (bij een slechte productie reeks bijvoorbeeld)
Ik laat mijn 2400AC set met 4 batterijen gewoon door draaien.
Ik heb nu wel een 1600+ met batterij bij gekocht (leuke korting).
Dat om mijn Hyper te vervangen.
De 2400+ heeft dezelfde connector als de oude Hyper.
Om daar nou weer zoveel vermogen erdoor te doen nee ik doe dat liever niet.
Daarom ook de keuze en aanbieding 1600+.
Bij de 2400+ zal het vermogen wel minder zijn dan bij de 2400AC omdat de 2400+ een ingebouwde batterij heeft.
Maar toch wel behoorlijk veel Ampère door de connector gaat.

• Timo002
  • Niet online
@Jan-tweak @metalmarco Ik heb de accu destijds rechtstreeks bij Zendure Duitsland gekocht en in Duitsland laten leveren. Even kijken hoe dat dan uitpakt, maar dat zal wel los lopen. Eerst maar eens mailen. Ik heb ze ook al een jaar draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Timo002 op 19-08-2026 17:25 ]

• metalmarco
Timo002 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:25:
@Jan-tweak @metalmarco Ik heb de accu destijds rechtstreeks bij Zendure Duitsland gekocht en in Duitsland laten leveren. Even kijken hoe dat dan uitpakt, maar dat zal wel los lopen. Eerst maar eens mailen. Ik heb ze ook al een jaar draaien.
Daar doen ze niet moeilijk over. Ik had het grootste gedeelte hier in NL gekocht. En via een Duits adres nog 3 extra accu's. Maar is allemaal prima opgepakt.

Vergeet niet de serienummers mee te mailen btw ;) , anders ga je daar later weer een extra mail over moeten sturen.

• Jan-tweak
Timo002 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:25:
volgens mij maakt dat niets uit, ze gaan de vervangende gewoon in Nederland afleveren.

• geert1992
peterbier schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:22:
En wie zegt "uitdrukking" dat de 2400 plus geen verbrande connector kan krijgen.
Dit kan ook gebeuren (bij een slechte productie reeks bijvoorbeeld)
Ik laat mijn 2400AC set met 4 batterijen gewoon door draaien.
Ik heb nu wel een 1600+ met batterij bij gekocht (leuke korting).
Dat om mijn Hyper te vervangen.
De 2400+ heeft dezelfde connector als de oude Hyper.
Om daar nou weer zoveel vermogen erdoor te doen nee ik doe dat liever niet.
Daarom ook de keuze en aanbieding 1600+.
Bij de 2400+ zal het vermogen wel minder zijn dan bij de 2400AC omdat de 2400+ een ingebouwde batterij heeft.
Maar toch wel behoorlijk veel Ampère door de connector gaat.
Ik weet niet wie uitdrukking zegt.

Bij de 2400AC vind ik persoonlijk vooral de interne bekabeling aan de accu-kant aan de krappe kant. In de omvormer zit 6 AWG, terwijl in de batterijen 8 AWG wordt gebruikt. 8 AWG kan op zichzelf best 50 A voeren, maar bij langdurig hoge stromen vind ik het wel belangrijk hoeveel marge je hebt, zeker in combinatie met relatief kleine connectoren. Uiteindelijk kan een heel kleine overgangsweerstand bij 50 A al behoorlijk wat warmte veroorzaken. 6 AWG zie ik al snel richting de 50+celsius gaan.

Als Zendure bij de AB3000L bijvoorbeeld dikkere bekabeling gebruikt, betere verbindingen/connectoren heeft toegepast of extra temperatuurmonitoring en beveiliging op de connector heeft toegevoegd, zou dat naar mijn idee enorm kunnen helpen bij het connector-hitteprobleem.

Wat ik bij de 2400AC+ wel zie, is dat het vermogen sneller wordt teruggeregeld. Dat kan natuurlijk ook helpen om de connector en bekabeling minder zwaar te belasten.

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• peterbier
geert1992 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:32:
[...]

Ik weet niet wie uitdrukking zegt.

Als Zendure bij de AB3000L bijvoorbeeld dikkere bekabeling gebruikt, betere verbindingen/connectoren heeft toegepast of extra temperatuurmonitoring en beveiliging op de connector heeft toegevoegd, zou dat naar mijn idee enorm kunnen helpen bij het connector-hitteprobleem.
"Als Zendure bij de AB3000L bijvoorbeeld dikkere bekabeling gebruikt"

Ja als dat zo is maar dat weten we niet.
Als hetzelfde bij de 2400AC/AB3000X een bepaalde productie reeks voor problemen connector kan zorgen.

De 2400AC en AB3000X worden ook nog verkocht.
Misschien komen de problemen ook voor bij langer gebruik op veel vermogen bij de 2400+ versie.
Er zijn nu nog geen problemen met de connector van de 2400+ maar dat was na de lancering van de 2400AC ook niet.
De problemen met de connector kwamen later.
Gissen en gissen ik zeg zelf dat ik de connector van de 2400+ op vol vermogen niet kan vertrouwen.
Hetzelfde als mijn 2400AC set.
Maar aangezien het probleem bij een gesmolten connector blijft laat ik het maar los.

• geert1992
peterbier schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:06:
[...]

Als hetzelfde bij de 2400AC/AB3000X een bepaalde productie reeks voor problemen connector kan zorgen.

Misschien komen de problemen ook voor bij langer gebruik op veel vermogen bij de 2400+ versie.
Er zijn nu nog geen problemen met de connector van de 2400+ maar dat was na de lancering van de 2400AC ook niet.
Gissen en gissen ik zeg zelf dat ik de connector van de 2400+ op vol vermogen niet kan vertrouwen.
Maar aangezien het probleem bij een gesmolten connector blijft laat ik het maar los.
Zoals ik eerder heb gepost, is mijn mening en ervaring gebaseerd op het onderzoek dat ik heb gedaan. Dus gissen gissen, of onderzoeken onderzoeken?

Feit blijft dat de 2400AC+ het vermogen sneller terugschroeft. Dat is in ieder geval een concreet verschil ten opzichte van de 2400AC. En de connector blijft een stuk koeler na gebruik op vol vermogen.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 19-08-2026 19:15 ]

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:13
[...]

Die van mij draaide op max 2000w toen die stuk ging. De ander draait 3 maanden later nog probleemloos met 5 batterijen er onder

• koboy
  • Nu online

koboy

[...]

De 2400AC+ heeft een "ingebouwde" beperking in vermogen dat naar de accu's er onder kan. De 3000L is bij 2 of meer units gespecced op 1920W, waar de 3000X bij 2 of meer units is gespecced op 3840W (effectief dus 2400W).
Laten we het er maar op houden dat lager beter is en dat de wegen van Zendure ondoorgrondelijk zijn.

• peterbier
geert1992 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:14:
[...]

Zoals ik eerder heb gepost, is mijn mening en ervaring gebaseerd op het onderzoek dat ik heb gedaan. Dus gissen gissen, of onderzoeken onderzoeken?

Feit blijft dat de 2400AC+ het vermogen sneller terugschroeft. Dat is in ieder geval een concreet verschil ten opzichte van de 2400AC. En de connector blijft een stuk koeler na gebruik op vol vermogen.
Je zegt zelf.

Zit er dikker draad in dan de 2400AC/AB3000X of niet.?

• geert1992
peterbier schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:18:
[...]

Je zegt zelf.

Zit er dikker draad in dan de 2400AC/AB3000X of niet.?
Waarom ik dat zei, is omdat jij je druk maakt om een type dat je zelf niet hebt en waar je dus ook geen eigen ervaring mee hebt. Daarbij hebben ze bij de 2400AC+ wel degelijk behoorlijk wat veranderd ten opzichte van de 2400AC.

• peterbier
Pakhaas schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:14:
[...]

Die van mij draaide op max 2000w toen die stuk ging. De ander draait 3 maanden later nog probleemloos met 5 batterijen er onder
Het blijft een vreemd geval.
Die van mij draait ook nog zonder problemen.
Ook op max 2000 watt.
Hopelijk komen we er ooit nog een keer achter wat nou het probleem was.
Dat de ene unit wel kapot gaat bij 2000 watt en de andere niet.
Volgens mij was er ook al een melding op 1200 watt max.

• peterbier
geert1992 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:22:
[...]

Waarom ik dat zei, is omdat jij je druk maakt om een type dat je zelf niet hebt en waar je dus ook geen eigen ervaring mee hebt. Daarbij hebben ze bij de 2400AC+ wel degelijk behoorlijk wat veranderd ten opzichte van de 2400AC.
Ja waarom ik me druk maak.
Tja ik wil/wou hem zelf aanschaffen.
Zelfs bijna gekocht maar toen kwam de 1600+ met extra batterij aanbieding.
Deze set komt deze week nog binnen.
Anders was het de 2400+ of pro met zonnepanelen geworden.

• geert1992
peterbier schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:24:
[...]

Het blijft een vreemd geval.
Die van mij draait ook nog zonder problemen.
Ook op max 2000 watt.
Hopelijk komen we er ooit nog een keer achter wat nou het probleem was.
Dat de ene unit wel kapot gaat bij 2000 watt en de andere niet.
Volgens mij was er ook al een melding op 1200 watt max.
Mijn connectoren van de 2400AC laten steeds meer vermogensverlies zien en hebben inmiddels al meer dan 6000 kWh verwerkt. Grote kans dat alle connectoren meer verliezen gaan hebben. Mijn batch is ergens in september 2025 aangekocht. Dus, ondanks dat alles het nog doet, hebben mijne er ook last van. Misschien die van jou ook wel.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 19-08-2026 19:35 ]

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:12
dit topic gaat specifiek over gesmolten connectoren, niet over andere defecten/storingen.

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 20-08-2026 08:53 ]

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 14:07
geert1992 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:34:
[...]

Mijn connectoren van de 2400AC laten steeds meer vermogensverlies zien en hebben inmiddels al meer dan 6000 kWh verwerkt. Grote kans dat alle connectoren meer verliezen gaan hebben. Mijn batch is ergens in september 2025 aangekocht. Dus, ondanks dat alles het nog doet, hebben mijne er ook last van. Misschien die van jou ook wel.
Dus je bedoelt te zeggen dat opladen en ontladen op bv allebei 2400W zichzelf zeg maar korter vasthoudt dan in het begin?

Ikzelf heb echt nog nergens last van en staan allebei de richtingen grotendeels op 2400W. (3300kWh verwerkt in de afgelopen 11 maanden)

• ctrl-tab
  • Nu online
Catdogsf schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:46:
[...]

Dus je bedoelt te zeggen dat opladen en ontladen op bv allebei 2400W zichzelf zeg maar korter vasthoudt dan in het begin?

Ikzelf heb echt nog nergens last van en staan allebei de richtingen grotendeels op 2400W. (3300kWh verwerkt in de afgelopen 11 maanden)
Exact dit was de voorbode voor her crashen van de laatste stack. Eerder terugvallen (vanaf 50% soc) tot uiteindelijk 1200w op het einde. Primair laden. Bij ontladen minder moeite.

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 14:07
ctrl-tab schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:48:
[...]

Exact dit was de voorbode voor her crashen van de laatste stack. Eerder terugvallen (vanaf 50% soc) tot uiteindelijk 1200w op het einde. Primair laden. Bij ontladen minder moeite.
Aha, dus voornamelijk bij het laden van de batterij, bedankt voor de verheldering in deze. Weet ik tenminste wat er mogelijk aan de hand kan zijn als dit gaat optreden bij mij (voor de duidelijkheid, nog nergens last van)

• koboy
  • Nu online

koboy

Catdogsf schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 12:36:
[...]

Aha, dus voornamelijk bij het laden van de batterij, bedankt voor de verheldering in deze. Weet ik tenminste wat er mogelijk aan de hand kan zijn als dit gaat optreden bij mij (voor de duidelijkheid, nog nergens last van)
Het is een mogelijkheid geen altijd voorkomende indicatie.....
Ik draaide sinds maart (toen er eindelijk ook wat te verdienen was met handel) met een Zendure koeler er op. Niet zo gek lang daarna is er even een keer wat lichte plastic geur geweest die ik heb toegeschreven aan werkzaamheden bij de buren. Alles heeft perfect gedraaid met normale (ont)laad profielen tot hij er ineens mee uitscheed na het laden en niet wilde ontladen. De boel gereset en het ontladen liep gewoon.... Alleen de volgende ochtend zodra het laden begon was het totaal over met de pret.

• ctrl-tab
  • Nu online
koboy schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:26:
[...]

Het is een mogelijkheid geen altijd voorkomende indicatie.....
Ik draaide sinds maart (toen er eindelijk ook wat te verdienen was met handel) met een Zendure koeler er op. Niet zo gek lang daarna is er even een keer wat lichte plastic geur geweest die ik heb toegeschreven aan werkzaamheden bij de buren. Alles heeft perfect gedraaid met normale (ont)laad profielen tot hij er ineens mee uitscheed na het laden en niet wilde ontladen. De boel gereset en het ontladen liep gewoon.... Alleen de volgende ochtend zodra het laden begon was het totaal over met de pret.
Eens. Bij mij was het een mix van effecten.
Eerste stapel die fout ging was vrij abrubt (rood lampje)
Laatste keer niks geen lampjes, uiteindelijk alleen aan-uit-aan-uit (ws omdat eerste batterij nog gezond was.)

Het komt erop neer dat als hij raar doet, of het rode lampje brand, je even moet sniffen en kijken 😅

• Pipkrie
  • Laatst online: 15:19
Timo002 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:11:
Ik heb deze gestuurd voor de preventie omruiling met foto's en factuur in bijlage. Intussen is mijn set vervangen en oude geretourneerd.

Geachte,

Ik bezit een SolarFlow 2400 AC met vier AB3000X-batterijen:

Mijn installatie:

- Omvormer SolarFlow 2400 AC – serienummer: 

....

- Batterijmodule 1 (AB3000X) – serienummer: 

...

- Batterijmodule 2 (AB3000X) – serienummer:

....

- Batterijmodule 3 (AB3000X) – serienummer: 

....

- Batterijmodule 4 (AB3000X) – serienummer:

...

Ik volg al enige tijd de berichten over gesmolten connectoren tussen de 2400 AC-omvormer en de eerste AB3000X-batterij, zowel op Tweakers.net als op uw eigen communityforum. Het gaat inmiddels om verschillende gedocumenteerde gevallen, ook bij installaties die volgens de voorschriften gebeurden. Ik zie ook dat getroffen gebruikers van u een 2400 AC+ als vervanging krijgen.

Ik heb ook uw officiële verklaring van 28 mei jl. over de oververhitting van de aansluitinterface gelezen. Naar aanleiding daarvan heb ik mijn eigen installatie gecontroleerd: de vlakheid en uitlijning tussen omvormer en batterij zijn in orde, en de montagebeugels met M4-schroeven zijn correct geplaatst. De aanbevolen controlepunten geven mij dus geen extra gemoedsrust, aangezien ook installaties die volledig volgens deze voorschriften gebeurden, toch getroffen werden. Daardoor voel ik mij niet meer gerust bij mijn eigen installatie.

Voor de volledigheid vindt u mijn aankoopfacturen en foto's van mijn installatie (inclusief bevestigingsbeugels en uitlijning) als bijlage bij deze mail.

Graag zou ik, net als andere getroffen gebruikers, preventief overschakelen naar een 2400 AC+, voor er zich bij mij een probleem voordoet.

Zou u mij kunnen helpen met het volgende?

- Kunnen jullie mijn omvormer en batterijen preventief omruilen naar een 2400 AC+? Mijn aankoop valt nog ruim binnen de garantieperiode, dus ik ga ervan uit dat deze omruiling kosteloos kan gebeuren.

- Hoe verloopt de afhandeling concreet: sturen jullie eerst de nieuwe toestellen op, waarna ik de huidige terugstuur, of verloopt dit anders?

- Zijn er ondertussen tips voor veilig gebruik, bijvoorbeeld qua laad-/ontlaadvermogen?

Alvast bedankt voor uw hulp, ik kijk uit naar uw antwoord.

Met vriendelijke groeten

• Iggy3
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17:25
Ik ben helaas ook aan de beurt :-(

Ik heb twee sets SF2400 met elk 3 batterijen, gekocht in april 2026 en vanaf het begin aangestuurd met Gielz en Gast777. Laden en ontladen met maximaal 2000W.

Gisteren merkte ik dat een van de sets niet meer wilde laden of ontladen, maar in standby modus bleef. Verder geen foutmeldingen oid. Laadpercentage was 22%. Vanmorgen de omvormer eraf gehaald en ik rook het meteen: foute boel! Zometeen Zendure maar gaan mailen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0AXAOK_2_Oa7fIXYIPQiNwOiMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbXDNpxSmaLJhK688WbQnJg4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLP79pQjsvSj_tBi54gWtKxijFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HAQBvRKUhitsnMHXevMc80S.jpg?f=fotoalbum_large

• elektriekert
Vanmiddag had ik de andere toren gecontroleerd met 3 batterijen eronder. Die zag er nog uit als nieuw.
Daar had ik de omvormer afgehaald om de twee "goede" batterijen van de defecte set naar 100% te laden. (64 en 66%)
Inmiddels staan nu onder de goede omvormer 5 batterijen.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:13
elektriekert schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:13:
Vanmiddag had ik de andere toren gecontroleerd met 3 batterijen eronder. Die zag er nog uit als nieuw.
Daar had ik de omvormer afgehaald om de twee "goede" batterijen van de defecte set naar 100% te laden. (64 en 66%)
Inmiddels staan nu onder de goede omvormer 5 batterijen.
Dat heb ik ook gedaan toen 1 van de 2 omvormers stuk ging. Die set, met 5 batterijen, draait nog perfect.

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
In het Sunpura topic valt vandaag een post over het monteurbezoek van AEG en wat er gecontroleerd werd en dat er een spacer geplaatst werd waardoor connectoren waarschijnlijk iets verder in elkaar zakken, een iets groter contactoppervlak hebben.*denk ik. Er werd ook gecontroleerd of plaat recht was, dus spacer kan ook eventueel iets met hoek waaronder connectoren in elkaar schuiven te maken hebben, maar de metingen suggereren meer dat over diepte contacten ging

[ Voor 30% gewijzigd door Vdvmark op 24-08-2026 10:18 ]

• HiBe
  • Nu online
ik ben inmiddels ook lid van de "zendure solarflow 2400 AC met gesmolten connectoren" club.

Zendure lijkt niet op papier/email te willen zetten dat het een ontwerp fout is (waarschijnlijk bang voor schadeclaims), maar ik denk dat ze het impliciet in een email wel zeggen.

eerst allemaal statements over het perfect horizontaal plaatsen en vastmaken van de batterijen, en vervolgens "The 2400AC+ is an integrated device with a built-in 2.4 kWh battery, and this design has optimized the issue mentioned above"

met andere woorden de connector tussen de omvormer en de bovenste batterij is het probleem. de tolerantie van deze connector is te laag en de bewegingsruimte van deze connector is te groot. Als deze iets uit het centrum is geplaatst en de grote stromen gaan lopen dan is de verbinding niet goed genoeg en dus hitte als gevolg.

Nu alleen nog kijken hoe we een omwisseling logistiek ingeregeld krijgen, ik heb nl. geen zendure dozen bewaard.

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:52

Aardedraadje

Met kabelschoen

HiBe schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:13:
met andere woorden de connector tussen de omvormer en de bovenste batterij is het probleem. de tolerantie van deze connector is te laag en de bewegingsruimte van deze connector is te groot.
Dit is al ontkracht. Meerdere meldingen ondertussen waar connectoren tussen accupacks zijn gesmolten. Eén gebruiker had zelfs twéé gesmolten connectoren. Tussen omvormer en de bovenste accu, en ook de connector tussen de eerste en tweede accu's.

• HiBe
  • Nu online
Aardedraadje schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:31:
[...]

Dit is al ontkracht. Meerdere meldingen ondertussen waar connectoren tussen accupacks zijn gesmolten. Eén gebruiker had zelfs twéé gesmolten connectoren. Tussen omvormer en de bovenste accu, en ook de connector tussen de eerste en tweede accu's.
op zich ook wel een logisch verhaal. als de connector niet goed genoeg is, en dezelfde connector wordt tussen de packs gebruikt (lijkt me aannemelijk), dan is de kans op hetzelfde probleem daar ook aanwezig, als zal het waarschijnlijk minder vaak voorkomen als je pack verder naar de onderkant van de stapel staat

• koboy
  • Nu online

koboy

Grapjassen bij zendure: of ik voor het aanmaken van de ophaal afspraak een foto wil maken van het klaarstaan de pallet. Ik heb geen plek voor een klaarstaand pallet, dus dat zou opbouwen en inwikkelen en weer afbreken worden.

Heb ze verteld dat ik die foto alleen kon maken als de boel een aantal dagen op straat zou blijven staan....

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:15
Zendure heeft bij mij (en waarschijnlijk bij iedereen) de 2400 AC geleverd in losse dozen en niet op een pallet.

Ik zie niet in waarom je akkoord zou moeten gaan met hun wensen om het gezamenlijk verpakt op een pallet aan te moeten aanleveren voor retour.
Als ze het op een pallet willen laten ze dat dan maar door de vervoerder regelen.

PS.
Gelukkig heb ik zelf nog geen enkel probleem met gesmolten connectoren

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• a2aan
Vooropgesteld: ik hoop dat mijn 2400AC i.c.m. 2x 3000X het de komende jaren gewoon 'goed' blijven doen, maar áls er ooit een connector zou smelten, dan denk ik dat ik de omvormer en bovenste accumodule gezamenlijk in een vuilniszak in de voortuin zet, en Zendure er verder succes mee wens. Ze mogen het helemaal netjes volgens alle voorschriften in een speciale verpakking voor defecte accu's afvoeren, of ze kunnen er voor kiezen wat van die regels te negeren, zo lang ik er maar geen deel van uitmaak.

Het spul is geschikt voor buiten, en een defecte accu ga ik toch niet in mijn huis laten staan?!

• Chronos
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21
Helaas ook bij mij ook bovenste connector tussen batterij en omvormer gesmolten. Zendure biedt omruilen aan, dus daar gaan we maar aan beginnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Chronos op 24-08-2026 14:50 ]

• jelleeelco
koboy schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:09:
Grapjassen bij zendure: of ik voor het aanmaken van de ophaal afspraak een foto wil maken van het klaarstaan de pallet. Ik heb geen plek voor een klaarstaand pallet, dus dat zou opbouwen en inwikkelen en weer afbreken worden.

Heb ze verteld dat ik die foto alleen kon maken als de boel een aantal dagen op straat zou blijven staan....
Humor - ze hebben kennelijk al paar keer te horen gekregen van hun vervoerder dat het spul is blijven staan om dat de pallet niet goed was.

Ben hier inmiddels weer 4 weken verder - volledige radiostilte vanuit Zendure. Ga ze volgende week nog maar een mailtje sturen met wat het plan is (ze hebben geaccepteerd dat voor mij een pallet geen optie is).

• jelleeelco
Chronos schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:50:
Helaas ook bij mij ook bovenste connector tussen batterij en omvormer gesmolten. Zendure biedt omruilen aan, dus daar gaan we maar aan beginnen.
wat draaide je (HA of Zendure app) en met hoeveel vermogen laden/ontladen?

• Chronos
  • Laatst online: 19:21
HA (zenSDK) en 2400W laden/ontladen. Waarbij overigens achteraf opvalt dat hij dat vanaf een bepaald moment niet meer haalde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqSDMXdI0GlpA9FdnP14N6kJzpg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jWwqNoj3urZhtU6OfABawKx7.png?f=fotoalbum_large

• Milmoor
  • Laatst online: 17:27

Milmoor

Footsteps and pictures.

offtopic:
Ik wil geen aasgier zijn, maar mocht er iemand een stroomkabel overhouden bij het terugsturen, dan houd ik mij aanbevolen.
De bouwblokken van een toren van batterijen zijn zwaar genoeg om de boel wat uit verband te kunnen duwen. Maar hoe weet je dat en hoe gevoelig is dat? Ik denk dat Zendure graag een toren met dit probleem zou willen bestuderen voordat hij gedemonteerd wordt.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• koboy
  • Nu online

koboy

Ben(V) schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:17:
Zendure heeft bij mij (en waarschijnlijk bij iedereen) de 2400 AC geleverd in losse dozen en niet op een pallet.

Ik zie niet in waarom je akkoord zou moeten gaan met hun wensen om het gezamenlijk verpakt op een pallet aan te moeten aanleveren voor retour.
Als ze het op een pallet willen laten ze dat dan maar door de vervoerder regelen.

PS.
Gelukkig heb ik zelf nog geen enkel probleem met gesmolten connectoren
Tsja, een pallet was zo geregeld. Ik heb alleen geen garage, en de boel is hier zo verzakt dat in de schuur/gang ook geen optie is (volgend jaar gaan we minimaal 50cm omhoog met de stoep/straat).
Ik heb die 120 tot 150 kg al 4x verplaatst, en opbouwen op een pallet op een parkeerplek wordt de 5e en laatste keer. Als ik krachttraining wil ga ik wel naar de sportschool, is beter voor mijn rug.

Ik wil best een beetje meewerken in redelijkheid en heb ook wat wikkel folie geregeld (kan in de winter om de potplanten tegen vorst), maar er zijn grenzen.....

• a2aan
Milmoor schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 15:44:
Ik denk dat Zendure graag een toren met dit probleem zou willen bestuderen voordat hij gedemonteerd wordt.
Op basis van wat ik hier heb gelezen van mensen die met Zendure contact hebben gehad, krijg ik niet het idee dat Zendure (op basis van storingen 'in het wild') gedegen onderzoek aan het doen is.

Dus of Zendure is helemaal niet geïnteresseerd in de oorzaak, of ze weten het allang. Nog even los van de vraag of ze het goed genoeg weten om op basis van serienummer de kans in te schatten dat 'ie gaat smelten, want als blijkt dat er grote spreiding is in kwaliteit van ingekochte componenten (sommige goed genoeg, andere niet), dan kan ik me voorstellen dat ze wél weten hoe het komt, maar niet welke apparaten er stuk zullen gaan.

• koboy
  • Nu online

koboy

a2aan schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:50:
Vooropgesteld: ik hoop dat mijn 2400AC i.c.m. 2x 3000X het de komende jaren gewoon 'goed' blijven doen, maar áls er ooit een connector zou smelten, dan denk ik dat ik de omvormer en bovenste accumodule gezamenlijk in een vuilniszak in de voortuin zet, en Zendure er verder succes mee wens. Ze mogen het helemaal netjes volgens alle voorschriften in een speciale verpakking voor defecte accu's afvoeren, of ze kunnen er voor kiezen wat van die regels te negeren, zo lang ik er maar geen deel van uitmaak.

Het spul is geschikt voor buiten, en een defecte accu ga ik toch niet in mijn huis laten staan?!
De accucellen zijn prima in orde, het is alleen de connector die niet goed is. Extra voorzichtig hoef je er niet mee te zijn.
De cellen krijgen alleen wel een opdonder hier omdat ze al ruim 3 weken geleden op 10% zijn achtergelaten.

• a2aan
koboy schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:10:
De accucellen zijn prima in orde, het is alleen de connector die niet goed is. Extra voorzichtig hoef je er niet mee te zijn.
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar aangezien Zendure 0,0 inzicht geeft in deze problematiek, neem ik het zekere voor het onzekere. Wie zegt dat er niet óók iets aan de andere kant van de kabel (bijna) is gesmolten?
De cellen krijgen alleen wel een opdonder hier omdat ze al ruim 3 weken geleden op 10% zijn achtergelaten.
Dat speelt natuurlijk ook mee. Wat ik hier lees is dat Zendure er niet echt prioriteit aan geeft om dit snel en/of netjes te regelen. Ik heb geen zin om een grens te bepalen wat acceptabel is om die spullen (met risico op te diep ontladen) in huis te hebben. Een dag, een week, een maand? Nee. Het gaat gewoon direct naar buiten.

• koboy
  • Nu online

koboy

a2aan schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:09:
[...]

Op basis van wat ik hier heb gelezen van mensen die met Zendure contact hebben gehad, krijg ik niet het idee dat Zendure (op basis van storingen 'in het wild') gedegen onderzoek aan het doen is.

Dus of Zendure is helemaal niet geïnteresseerd in de oorzaak, of ze weten het allang. Nog even los van de vraag of ze het goed genoeg weten om op basis van serienummer de kans in te schatten dat 'ie gaat smelten, want als blijkt dat er grote spreiding is in kwaliteit van ingekochte componenten (sommige goed genoeg, andere niet), dan kan ik me voorstellen dat ze wél weten hoe het komt, maar niet welke apparaten er stuk zullen gaan.
Tuurlijk is Zendure wel geïnteresseerd in de oorzaak. Zij weten net zo goed als wij dat er slechte connectoren in omloop zijn.

Speculatie:
De leverancier van die connectoren had zijn QC niet op orde, of heeft zaken verzwegen. De hoge build quality van Zendure en hoe ze met vermogen ophogen omgaan is ook niet super soepkel, daarom verwacht ik niet dat het een design fout is want dan was de 2400AC wel van de markt gehaald.
Wel is Zendure bijzonder makkelijk met omruilen. Ik vermoed dat er een deal gesloten is met de leverancier van de connectoren dat die de kosten op zich neemt van het omruilen met daaraan vast een non-disclosure.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste