• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:39
Jan-tweak schreef op maandag 21 september 2026 @ 17:18:
[...]

een netto nacht verbruik van 7 kWh betekend dus een brutto capaciteit van circa 8 -8,5 kWh uitgaaand van 10% minimale onlaadstatus en een RTE van 90%.
Dus een Mix 3000 komt eigenlijk extact uit op je huidige nachtverbruik van 6,5-7 kWh netto.

[...]
Klopt. De 3000Mix is alleen lastiger uit te breiden eventueel in de toekomst, ik verwacht dat deze als uitbreiding 8kWh zal krijgen, wat veel te veel voor mij zou worden.

De 2400AC+ met 3 batterijen kan ik nu voor 200 euro extra 2,88kWh uitbreiden, dan wat ik ooit voor mijn 2400AC+ betaalde. Of ik ga ze halen en ben nog goedkoper uit (incl brandstof).

Of als ik nadenk ik zou een 2400PRO kunnen nemen, en deze ooit in mijn schuur kunnen plaatsten en op dat dak nog een paar panelen plaatsen. Als ik hem haal, ben ik nog goedkoper uit, dan wat ik er ooit voor betaalde.

Momenteel nijg ik naar een 2400AC modellen met 3 batterijen.

Maar geld terug is eigenlijk de beste optie.
Rolfie schreef op maandag 21 september 2026 @ 19:52:
[...]

Klopt. De 3000Mix is alleen lastiger uit te breiden eventueel in de toekomst, ik verwacht dat deze als uitbreiding 8kWh zal krijgen, wat veel te veel voor mij zou worden.
klopt, de uitbreiding met 7 kWh bruto, dus circa 5,7 kWh netto bruikbare capaciteit.
Prijs is helaas nog niet bekend.
Alleen die kun je dus bij een 3000 mix niet aansluiten, deze is namelijk niet uitbreidbaar, de enige optie is er een tweede of derde ernaast te zetten op een andere eigen groep.
De 2400AC+ met 3 batterijen kan ik nu voor 200 euro extra 2,88kWh uitbreiden, dan wat ik ooit voor mijn 2400AC+ betaalde. Of ik ga ze halen en ben nog goedkoper uit (incl brandstof).
een 2,88 kWh AB3000L kost echter duidelijk meer dan de door jouw genoemde 200 euro, heb je een link van deze prijs. Een AB3000L kost bij Zendure.nl 729 euro.
Als je kopen in Duitsland bedoeld zul je ook daar als Nederlander ook gewoon de Duitse BTW moeten betalen omdat jij niet aan de voorwaarden voldoet. marcmax laat dat op zijn site weten.
Of als ik nadenk ik zou een 2400PRO kunnen nemen, en deze ooit in mijn schuur kunnen plaatsten en op dat dak nog een paar panelen plaatsen. Als ik hem haal, ben ik nog goedkoper uit, dan wat ik er ooit voor betaalde.

Momenteel nijg ik naar een 2400AC modellen met 3 batterijen.
wel model bedoel je ? De 2400AC of de 2400AC+ ?
Maar geld terug is eigenlijk de beste optie.
[/quote]
[quote]
Als ik je verhaal zo hoor zou ik dus eerder voor de 3000mix of eigenlijk voor de 4000 mix gaan, want die kun je wel uitbreiden.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:39
Jan-tweak schreef op maandag 21 september 2026 @ 20:26:
[...]
klopt, de uitbreiding met 7 kWh bruto, dus circa 5,7 kWh netto bruikbare capaciteit.
Prijs is helaas nog niet bekend.
Alleen die kun je dus bij een 3000 mix niet aansluiten, deze is namelijk niet uitbreidbaar, de enige optie is er een tweede of derde ernaast te zetten op een andere eigen groep.
Dan valt deze nu direct af.
[...]
een 2,88 kWh AB3000L kost echter duidelijk meer dan de door jouw genoemde 200 euro, heb je een link van deze prijs. Een AB3000L kost bij Zendure.nl 729 euro.
Als je kopen in Duitsland bedoeld zul je ook daar als Nederlander ook gewoon de Duitse BTW moeten betalen omdat jij niet aan de voorwaarden voldoet. marcmax laat dat op zijn site weten.
Als ik mijn geld terug krijg, krijg ik 2300 terug, als ik een 2400AC+ met 3 batterij opnieuw bestel nij marcmax ben ik 2500 kwijt. Het kost mij dus 200 euro meer voor 2,88kw extra en ze brengen met voor bedrag ook thuis.
Als ik je verhaal zo hoor zou ik dus eerder voor de 3000mix of eigenlijk voor de 4000 mix gaan, want die kun je wel uitbreiden.
Zou kunnen, maar de uitbeiding van 7 kWh is te veel. Ik krijg 15kWh nooit op. 11kWh krijg ik denk ik wel leeg met een airco er bij.

Morgen maar even goed nadenken wat ik ga doen. Eers maar mijn geld terug krijgen en de huidige terug sturen.

Bedankt alvast voor het mee advies en mee denken.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26
elektriekert schreef op maandag 21 september 2026 @ 19:26:
[...]

Ik was bang dat mijn actuele Zendure versie applicatie eventueel de batterijen zou brinken totdat ik een software update uit zou voeren. Vandaar.

Overigens was een paar maanden geleden bij een aantal mensen met een 2400AC die via HA de aansturing hadden de setup ineens gebricked. Vanuit de cloud werd een restrictie opgelegd dat de setup eerst geupdate zou worden. Hier had ik geen last van omdat de setups geen connectie buiten het netwerk mogen hebben.
Nee dat was geen brick; dat is het als de boel echt stuk is. En de plus had er ook last van. En het is later door Zendure aangepast want ik hem de firmware nog altijd op 1.9.3 staan en alles werkt. En toen kon je, ook al had je de firmware niet geupgrade, de settings aanpassen. Werden echter na enige uren wel weer teruggezet.

Firmwares onder de 2.x kan je niet zomaar blokkeren want dan restart de webserver zich steeds en dan kan ook HA er niet bij. Dus dat geeft een onstabiel gedrag. Dan kan je wel de zendure cloud mocken (even in topic zoeken) maar in principe is de firmware ophogen wellicht juist slimmer want dan kan je de boel wel blokkeren zonder de restarts. Dat is in elk geval mijn plan, en daarna mik ik de zendures inderdaad in het IoT vlan.
Eens dat het prima is om te blokkeren hoor, dat doe ik met bijna alle Chinese hardware. Alleen zal je er nooit achter komen of er toevallig andere backdoors zijn. Zendure gebruikt immers ook LoRa voor de P1, wie weet wat ze allemaal nog meer hebben ingebouwd. Het is niet zo dat wifi het enige communicatieprotocol is.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:28
Mistraller schreef op maandag 21 september 2026 @ 22:07:
[...]

Nee dat was geen brick; dat is het als de boel echt stuk is. En de plus had er ook last van. En het is later door Zendure aangepast want ik hem de firmware nog altijd op 1.9.3 staan en alles werkt. En toen kon je, ook al had je de firmware niet geupgrade, de settings aanpassen. Werden echter na enige uren wel weer teruggezet.

Firmwares onder de 2.x kan je niet zomaar blokkeren want dan restart de webserver zich steeds en dan kan ook HA er niet bij. Dus dat geeft een onstabiel gedrag. Dan kan je wel de zendure cloud mocken (even in topic zoeken) maar in principe is de firmware ophogen wellicht juist slimmer want dan kan je de boel wel blokkeren zonder de restarts. Dat is in elk geval mijn plan, en daarna mik ik de zendures inderdaad in het IoT vlan.
Eens dat het prima is om te blokkeren hoor, dat doe ik met bijna alle Chinese hardware. Alleen zal je er nooit achter komen of er toevallig andere backdoors zijn. Zendure gebruikt immers ook LoRa voor de P1, wie weet wat ze allemaal nog meer hebben ingebouwd. Het is niet zo dat wifi het enige communicatieprotocol is.
Bricken was niet het juiste woord inderdaad.
Ik ben het met je eens dat je nog niet weet wat ze allemaal hebben ingebouwd, in mijn geval scheelt het dat ik geen P1 van ze heb.
offtopic:
Ik heb een Elfin EW11 aan mijn omvormer hangen ,modbus to TCP coverter. Die stuurde ook leuk een paar keer per dag iets van data door

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26
elektriekert schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 09:54:
[...]

Bricken was niet het juiste woord inderdaad.
Ik ben het met je eens dat je nog niet weet wat ze allemaal hebben ingebouwd, in mijn geval scheelt het dat ik geen P1 van ze heb.
offtopic:
Ik heb een Elfin EW11 aan mijn omvormer hangen ,modbus to TCP coverter. Die stuurde ook leuk een paar keer per dag iets van data door
Kan zomaar zijn dat er weet ik veel wat in de Zendure zit. Ik haalde de P1 alleen maar aan om aan te geven dat ze kennis van zaken hebben, want lang niet alle fabrikanten gebruiken Lora en een bridge voor de P1. Daar is in groter verband ook zorg over, want PV omvormers komen ook voor het grootste deel uit China, en die heeft daarmee potentieel veel macht over onze energievoorziening.
Maar dit is voor dit topic trouwens compleet offtopic ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• elektriekert
Mistraller schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 09:58:
[...]

Kan zomaar zijn dat er weet ik veel wat in de Zendure zit. Ik haalde de P1 alleen maar aan om aan te geven dat ze kennis van zaken hebben, want lang niet alle fabrikanten gebruiken Lora en een bridge voor de P1. Daar is in groter verband ook zorg over, want PV omvormers komen ook voor het grootste deel uit China, en die heeft daarmee potentieel veel macht over onze energievoorziening.
Maar dit is voor dit topic trouwens compleet offtopic ;)
De weet ik veel wat was al duidelijk. ;)

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 11:41
[...]

Als ik mijn geld terug krijg, krijg ik 2300 terug, als ik een 2400AC+ met 3 batterij opnieuw bestel nij marcmax ben ik 2500 kwijt. Het kost mij dus 200 euro meer voor 2,88kw extra en ze brengen met voor bedrag ook thuis.

[...]
Wel interessant, zit nu te kijken, kan ook gaan "klagen" en als ik dan ook de optie krijg dat ik mijn geld terug krijg voor de vorig jaar gekochte 2400AC + 4 batterijen ab3000X, dan krijg ik rond de €2500 terug en kan dan op Marcmax dezelfde set weer kopen voor rond de €1800. :+ (wel zelf ophalen)

Alleen heb met de huidige set nog 0 problemen.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:01
De twee oude sets 2400 staat hier klaar om op gehaald te worden. Ik heb voor de komende twee weken vier dagen gegeven dat ik thuis ben. Ik krijg nog een terugkoppeling wanneer Raben langs komt. Totale gewicht 208kg incl pallet. Er moet nog even stretchfolie omheen, dat mag Zendure betalen. Blij dat ik de dozen had bewaard.

Staat mooi voor de garagedeur. Deur open en kan zo met eeen palletwagen naar de weg worden gereden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTnRTIDcZRzTJf6QBJySIiO-riE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZAJF6hxK8Oy0gMA6GSXjrwk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Pakhaas op 23-09-2026 09:55 ]

• elektriekert
Pakhaas schreef op woensdag 23 september 2026 @ 09:50:
De twee oude sets 2400 staat hier klaar om op gehaald te worden. Ik heb voor de komende dagen 4 dagen gegeven dat ik thuis ben. Ik krijg nog een terugkoppeling wanneer Raben langs komt. Totale gewicht 208kg incl pallet. Er moet nog even stretchfolie omheen, dat mag Zendure betalen. Blij dat ik de dozen had bewaard.

Staat mooi voor de garagedeur. Deur open en kan zo met eeen palletwagen naar de weg worden gereden. [Afbeelding]
Zijn ze akkoord met d betaling voor de folie?

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:01
elektriekert schreef op woensdag 23 september 2026 @ 09:52:
[...]

Zijn ze akkoord met d betaling voor de folie?
Nee nog geen akkoord daarop. Pas als die er is ga ik het bestellen.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:40
Pakhaas schreef op woensdag 23 september 2026 @ 09:50:
De twee oude sets 2400 staat hier klaar om op gehaald te worden. Ik heb voor de komende twee weken vier dagen gegeven dat ik thuis ben. Ik krijg nog een terugkoppeling wanneer Raben langs komt. Totale gewicht 208kg incl pallet. Er moet nog even stretchfolie omheen, dat mag Zendure betalen. Blij dat ik de dozen had bewaard.

Staat mooi voor de garagedeur. Deur open en kan zo met eeen palletwagen naar de weg worden gereden. [Afbeelding]
Mooie garagedeur...mooi..uberhaupt een garage :) kan enige jaloezie maar met moeite onderdrukken!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 18:06
Ik heb zojuist ook vervanging ontvangen. Ik was op de hoogte van dit topic maar zie nu pas dat een connector op de bovenste batterij zwart is. Ik heb zendure gevraagd of dit probleem bij vervangende producten is opgelost. Ik ben benieuwd!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 23:04
Krijg je geen zinnig antwoord op @Supermario16. Ze verwijzen steeds naar "correcte montage"

• Supermario16
g00gle schreef op donderdag 24 september 2026 @ 07:36:
Krijg je geen zinnig antwoord op @Supermario16. Ze verwijzen steeds naar "correcte montage"
Klopt, ik snap het punt wel, maar als het zo gevoelig is, is er ook iets mis met je product ontwerp. Mijn vader wist van een ander merk dat die hetzelfde probleem had.

Overigens: het stapelen van de accu's lijkt bij de AC2400+ niet anders te zijn dan bij de AC2400? Dan zouden die op termijn hetzelfde probleem kunnen gaan krijgen?

[ Voor 25% gewijzigd door Supermario16 op 26-09-2026 08:01 ]

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:10
Hoe is de afhandeling bij jullie gebeurd? Ik heb 2 weken geleden de melding gemaakt van de gesmolten connector. De goedkeuring van de omruil ging redelijk vlug . De laatste mail dateert van dinsdag en hierin schreven ze dat de omruil 7 tot 9 werkdagen zou duren. Ik heb ze nog een vraag gesteld maar heb er sindsdien geen antwoord meer op gekregen. Vandaag stond plots GLS aan de deur met 2 pakketjes. Het waren de 2 nieuwe batterijen. De omvormer zat er niet bij. Geen idee wanneer deze zal geleverd worden. Kwamen jullie leveringen ook in meerdere keren of werd als in 1 transport vervoerd?

• Supermario16
dr.trimble schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 19:58:
Hoe is de afhandeling bij jullie gebeurd? Ik heb 2 weken geleden de melding gemaakt van de gesmolten connector. De goedkeuring van de omruil ging redelijk vlug . De laatste mail dateert van dinsdag en hierin schreven ze dat de omruil 7 tot 9 werkdagen zou duren. Ik heb ze nog een vraag gesteld maar heb er sindsdien geen antwoord meer op gekregen. Vandaag stond plots GLS aan de deur met 2 pakketjes. Het waren de 2 nieuwe batterijen. De omvormer zat er niet bij. Geen idee wanneer deze zal geleverd worden. Kwamen jullie leveringen ook in meerdere keren of werd als in 1 transport vervoerd?
De omvormer en batterijen worden vanuit andere locaties gestuurd (volgens mij Duitsland en Frankrijk). Als het goed is moet je ook twee verzendberichten hebben gekregen.

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:10
gisteren kreeg ik 2 mails voor dezelfde levering. De dag zelf stonden ze al aan de deur. Er was vooraf geen uur doorgegeven. gelukkig was er net iemand thuis.
Supermario16 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 06:54:
[...]

Klopt, ik snap het punt wel, maar als het zo gevoelig is, is er ook iets mis met je product ontwerp. Mijn vader wist van een ander merk dat die hetzelfde probleem had.

Overigens: het stapelen van de accu's lijkt bij de AC2400+ niet anders te zijn dan bij de AC2400? Dan zouden die op termijn hetzelfde probleem kunnen gaan krijgen?
en daar blijkt ten minste tot nu toe geen problemen te bestaan, dus het is maar de vraag of dat wat je benoemd ook het daadwerkelijke probleem is of dat dit een bijkomstigheid is die het probleem alleen maar versterkt.

• jelleeelco
Het blijft hier denk ik tot in de eeuwigheid staan...

Nadat ik 2 weken geleden de pallet feet heb ontvangen en aangegeven dat ik daar geen 5 dozen mee kan verzenden (let wel, ik had eerder bevestiging dat ze voor 5 dozen pallet feet zouden versturen, en op mijn vraag welk nu dat had kreeg ik geen antwoord), gisteren maar weer een mailtje gestuurd met de vraag of er al nieuws is vanuit de logistieke afdeling.

En ja hoor...vandaag een mail met allemaal voorbeelden van....hoe je een pallet moet opbouwen met folie of tape. Daar dan gewoon de pallet feet onderzetten, en ons laten weten wanneer het buiten staat!

Ben er wel klaar mee.... al meerdere keren gezegd, dat ik geen ruimte heb (eigen buitenruimte) om een pallet op te bouwen. Op straat oid mag niet en zal binnen de kortste keren gejat worden. Toch komen ze iedere keer weer aan met oplossingen waarbij ik een pallet moet opbouwen.

Ga nu toch meer druk zetten. Nog 3 weken om af te halen, anders gaat het naar de stort.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

jelleeelco schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 08:44:
Het blijft hier denk ik tot in de eeuwigheid staan...

Nadat ik 2 weken geleden de pallet feet heb ontvangen en aangegeven dat ik daar geen 5 dozen mee kan verzenden (let wel, ik had eerder bevestiging dat ze voor 5 dozen pallet feet zouden versturen, en op mijn vraag welk nu dat had kreeg ik geen antwoord), gisteren maar weer een mailtje gestuurd met de vraag of er al nieuws is vanuit de logistieke afdeling.

En ja hoor...vandaag een mail met allemaal voorbeelden van....hoe je een pallet moet opbouwen met folie of tape. Daar dan gewoon de pallet feet onderzetten, en ons laten weten wanneer het buiten staat!

Ben er wel klaar mee.... al meerdere keren gezegd, dat ik geen ruimte heb (eigen buitenruimte) om een pallet op te bouwen. Op straat oid mag niet en zal binnen de kortste keren gejat worden. Toch komen ze iedere keer weer aan met oplossingen waarbij ik een pallet moet opbouwen.

Ga nu toch meer druk zetten. Nog 3 weken om af te halen, anders gaat het naar de stort.
Ik heb ook geen plek om de dozen als een gestapeld pallet op te slaan. Afspraak gemaakt, en de ochtend van ophalen even met Raben klantenservice gebeld voor het tijdstip van ophalen. Pallet op de parkeerplaats voor de deur opgebouwd, en een half uurtje en een kapotte rug later was de boel weg.

Regel een paar plankjes (afvalhout) en maak daar een 2 laags vloertje van van 2xkorte kant bij 1x lange kant. Pallet feet eronder en je hebt een "pallet" klaarstaan waarmee je in hooguit 10 minuten de zooi hebt opgebouwd.

Als je even aangeeft welke regio je zit is er misschien wel iemand die je kan helpen met een echt pallet brengen, anders even wat schilders en verwarmings bedrijven bellen. Die leveren voor een paar flesjes bier of doos chocola zo'n ding voor de deur af.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• jelleeelco
koboy schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 09:33:
[...]

Ik heb ook geen plek om de dozen als een gestapeld pallet op te slaan. Afspraak gemaakt, en de ochtend van ophalen even met Raben klantenservice gebeld voor het tijdstip van ophalen. Pallet op de parkeerplaats voor de deur opgebouwd, en een half uurtje en een kapotte rug later was de boel weg.

Regel een paar plankjes (afvalhout) en maak daar een 2 laags vloertje van van 2xkorte kant bij 1x lange kant. Pallet feet eronder en je hebt een "pallet" klaarstaan waarmee je in hooguit 10 minuten de zooi hebt opgebouwd.

Als je even aangeeft welke regio je zit is er misschien wel iemand die je kan helpen met een echt pallet brengen, anders even wat schilders en verwarmings bedrijven bellen. Die leveren voor een paar flesjes bier of doos chocola zo'n ding voor de deur af.
Inmiddels al reactie van Zendure. Ze komen de dozen gewoon halen. Ik heb data moeten doorgeven, en op de dag van ophalen moet ik de dozen alvast buiten zetten.

Ben blij dat ze dit nu aanbieden.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste