• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:55
a2aan schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 08:36:
[...]

Ik denk vanwege het ontbreken van de 2400AC torens op de achtergrond, op de plek waar die eerst stonden.
Oh, Taro zelf bedoelt @peterbier - ja dat zou ik me zomaar kunnen voorstellen. Het is een keertje vol…

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gramser schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 08:37:
[...]

Oh, Taro zelf bedoelt @peterbier - ja dat zou ik me zomaar kunnen voorstellen. Het is een keertje vol…
Klopt, ik had op een gegeven moment zelfs even 145 kWh staan, daardoor sliep ik ook niet lekker meer. Dus besloten afscheid te nemen van de 2400 AC's.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik lees in dit topic dat mensen de 2400AC op een pallet moeten zetten en opgehaald worden. Ik heb van Zendure gewoon een aantal DHL labels gekregen die ik zelf moet afgeven bij een afgitepunt... Kan ik gewoon naar een DHL punt bij mij in de buurt gaan en daar de boel inleveren?

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:18
Timo002 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:56:
Ik lees in dit topic dat mensen de 2400AC op een pallet moeten zetten en opgehaald worden. Ik heb van Zendure gewoon een aantal DHL labels gekregen die ik zelf moet afgeven bij een afgitepunt... Kan ik gewoon naar een DHL punt bij mij in de buurt gaan en daar de boel inleveren?
Je leest ook in dit topic dat voor het hele pallet verhaal iedereen eerst labels heeft gekregen en daar niets mee heeft gedaan omdat het discutabel is wie verantwoordelijk is als er wat mis gaat tijdens transport.
Dus inleveren bij DHL kan goed gaan, kan ook fout gaan en waarschijnlijk komen ze dan bij jou aankloppen want jij staat als verzender op het label en niet Zendure.

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32

koboy

Heb een idee voor een icon

Acidrain schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:00:
[...]

Je leest ook in dit topic dat voor het hele pallet verhaal iedereen eerst labels heeft gekregen en daar niets mee heeft gedaan omdat het discutabel is wie verantwoordelijk is als er wat mis gaat tijdens transport.
Dus inleveren bij DHL kan goed gaan, kan ook fout gaan en waarschijnlijk komen ze dan bij jou aankloppen want jij staat als verzender op het label en niet Zendure.
Ook @Timo002 aan de andere kant staat ook Zendure als betalende/opdrachtgever in het systeem van de transporteur, en als je hebt gevraagd hoe je het moet verpakken heb je ook op schrift dat je de verpakkingsinstructies van Zendure als opdrachtgever hebt gevolgd.

De vervangende 2400AC+ kwam bij mij uit een DHL bestelauto met de hele zijkant van de dood waar de gevarensticker op stond afgeplakt met bruin papier/sticker. Retour via Raben kreeg ik alleen een verzendlabel en een gevaarlijke stoffen verklaring. Die verklaring was de chauffeur niet bijster in geïnteresseerd en stond ook de omvormer op als lithium accu houdend.....

Voordeel van de DHL labels is dat je snel van de zooi af kunt zijn op een moment dat jou uitkomt.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Acidrain
koboy schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:14:
[...]

Ook @Timo002 aan de andere kant staat ook Zendure als betalende/opdrachtgever in het systeem van de transporteur, en als je hebt gevraagd hoe je het moet verpakken heb je ook op schrift dat je de verpakkingsinstructies van Zendure als opdrachtgever hebt gevolgd.

De vervangende 2400AC+ kwam bij mij uit een DHL bestelauto met de hele zijkant van de dood waar de gevarensticker op stond afgeplakt met bruin papier/sticker. Retour via Raben kreeg ik alleen een verzendlabel en een gevaarlijke stoffen verklaring. Die verklaring was de chauffeur niet bijster in geïnteresseerd en stond ook de omvormer op als lithium accu houdend.....

Voordeel van de DHL labels is dat je snel van de zooi af kunt zijn op een moment dat jou uitkomt.....
Dus precies zoals ik zei, het kan goed gaan en het is discutabel wie verantwoordelijk is.
Dat Zendure de zooi met afgeplakte labels bij jou aflevert is geen vrijwaring dat jij dat zelf ook mag doen. Als het mis gaat (en ja ik weet die kans is klein) is het dus discutabel wie verantwoordelijk is.

Mogelijke verantwoordelijken:
Jij als verzender
Pakketdienst/punt die het pakket heeft geaccepteerd
Zendure als opdrachtgever

In dit verhaal kan alleen de verzender er voor zorgen dat het fatsoenlijk verpakt wordt. Rara wie meest logisch is om te vervolgen bij mis gaan. Zeker als je ze in een kluis dumpt zonder fatsoenlijke intake vanaf de pakketdienst.

[ Voor 13% gewijzigd door Acidrain op 10-09-2026 09:22 ]

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nou, ik heb bij Zendure aangegeven dat ik met dat label geen accu's mag versturen. Toen kreeg ik direct de pallet optie en afhalen bij huis. Op het werk hebben we pallets en goed verpakkingsmateriaal, daar laat ik het nu afhalen.

Dan kan het vanaf mijn kant nooit fout gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Timo002 op 10-09-2026 10:21 ]

• koboy

koboy

Acidrain schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:18:
[...]

Dus precies zoals ik zei, het kan goed gaan en het is discutabel wie verantwoordelijk is.
Dat Zendure de zooi met afgeplakte labels bij jou aflevert is geen vrijwaring dat jij dat zelf ook mag doen. Als het mis gaat (en ja ik weet die kans is klein) is het dus discutabel wie verantwoordelijk is.

Mogelijke verantwoordelijken:
Jij als verzender
Pakketdienst/punt die het pakket heeft geaccepteerd
Zendure als opdrachtgever

In dit verhaal kan alleen de verzender er voor zorgen dat het fatsoenlijk verpakt wordt. Rara wie meest logisch is om te vervolgen bij mis gaan. Zeker als je ze in een kluis dumpt zonder fatsoenlijke intake vanaf de pakketdienst.
Eens, ging mij er vooral om om aan te geven dat Zendure in de keten opgenomen is en hoe je hun verantwoordelijkheid maakt voor de wijze van verpakken.
Het in de 2400AC+/AB3000L dozen verpakken van de AB3000X wat (bijna?) iedereen hier gedaan heeft is waarschijnlijk ook niet volgens voorschriften.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:13
koboy schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:06:
[...]

Eens, ging mij er vooral om om aan te geven dat Zendure in de keten opgenomen is en hoe je hun verantwoordelijkheid maakt voor de wijze van verpakken.
Het in de 2400AC+/AB3000L dozen verpakken van de AB3000X wat (bijna?) iedereen hier gedaan heeft is waarschijnlijk ook niet volgens voorschriften.
Goede vraag, zou je de code op de doos met elkaar moeten vergelijken, maar je hebt gelijk, doordat het binnenwerk van de doos niet goed zal passen voldoet het eigenlijk al niet aan de eisen.
Daarom is het bij dergelijke producten ook belangrijk om de originele doos te bewaren, ik heb ze nog allemaal, juist ivm met dit doel.

• koboy

koboy

Jan-tweak schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:13:
[...]

Goede vraag, zou je de code op de doos met elkaar moeten vergelijken, maar je hebt gelijk, doordat het binnenwerk van de doos niet goed zal passen voldoet het eigenlijk al niet aan de eisen.
Daarom is het bij dergelijke producten ook belangrijk om de originele doos te bewaren, ik heb ze nog allemaal, juist ivm met dit doel.
Tsja die luxe/ruimte heb ik niet. Dozen gaan bij mij een paar weken tot een maand de schuur in om daar in de weg te liggen tot de DOA termijn verlopen is. Daarna gaan de de afval/papierbak in.

• Jan-tweak
Timo002 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:56:
Kun je wel, maar zou je eigenlijk niet mogen. De batterijen vallen onder ADR transport ( vervoer gevaarlijke stoffen ) hier is al heel veel over geschreven, er moeten zelfs deze etiketten er op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYJrBvnjyASnSJbOprmykXPocvQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4LzC0bLHVfum0wjTxGT3nZHU.png?f=fotoalbum_large
En met deze er op mag je ze direct bij het DHL punt weer meenemen.
Heb je direct ook je sportschool punten verdient.
Ze moeten namelijk met aparte ADR vervoer getransporteerd worden.
Dus hier even zoeken en aan Zendure doorgeven dat je ze via DHL niet mag verzenden, het moet dus bij jouw thuis worden opgehaald.

• Jan-tweak
koboy schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:25:
[...]

Tsja die luxe/ruimte heb ik niet. Dozen gaan bij mij een paar weken tot een maand de schuur in om daar in de weg te liggen tot de DOA termijn verlopen is. Daarna gaan de de afval/papierbak in.
Jup, snap ik dan ook wel, heb gelukkig meer dan genoeg ruimte.

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:23
ik kreeg de vervanger op een pallet geleverd. Deze pallet heb ik weer gebruikt om de oude te retourneren (volgens afspraak). Wel kreeg ik eerst nog per doos een label, waarna ik nogmaals moest aangeven dat ik dat echt niet per stuk ging versturen (7 accus en 2 omvormers).

Vervolgens werd een transporteur geregeld... ik had gelukkig het plastic wat om de dozen zat netjes afgerold en bewaard, en ik had gelukkig nog 4 dozen bewaard (idee was dat ik in het slechtste geval een paar slechte apparaten kon hebben... bleek toch meer te zijn). deze heb ik met wat moeite om de opgestapelde batterijen gevouwen, vervolgens weer het plastic eromheen, en de labels erop die ik van zendure ontvangen had... vanochtend werd het netjes opgehaald.

Uiteindelijk is het gelukt, kost wel de nodige weken en het nodige doorzettingsvermogen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:14
Helaas moet ik er ook aangeloven. In december 2025 een SolarFlow 2400 AC gekocht met 3 AB3000X. In Juni nog contact gehad met Zendure hierover ivm de metalenbracket en de notifications in de App en op hun forum. Heel gedoe geweest. Maar had ook gevraagd of mijn serialnumbers veilig waren.

Vannacht viel mij iets op op de App een error met een code van 46 dacht ik). Hij gaf ook geen energie meer terug. Echter daarna was de error weg en gaf hij ook weer energie terug.

Vanochtend toch maar even van elkaar gehaald, wat al direct een slecht gevoel gaf.

Ik moet er toch ook aan geloven..... Een smeltende connector. Zucht....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86mgdo09fpx97_21WlBf70oiJzk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uoueDdJECbVv5NeonmOFtq6Q.png?f=fotoalbum_large

Nu maar eens mijn verkoper informeren MarcMax. Die zullen mij wel doorverwijzen naar Zendure, maar wil toch hun eerst informeren.

Daarna begint het gedoe met terug sturen, want vertrouwen in deze serie heb ik niet meer. Kijken wat ze als alternatief gaan aanbieden, zal wel een SolarFlow 2400 AC+ met 2 extra batterijen zijn. Dus zal de discussie wel ontstaan, over minder capaciteit.

Wat een gedoe....

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04
Rolfie schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:50:
Maar had ook gevraagd of mijn serialnumbers veilig waren.
...
Hebben ze dan bevestigd dat de serialnumbers veilig waren?
Zou dezelfde serie inderdaad ook niet meer betrouwen, dus hopelijk kan je AC+ krijgen ter vervanging. Maar inderdaad veel gedoe.

[ Voor 3% gewijzigd door Avenger 2.0 op 10-09-2026 18:00 ]

• Rolfie
Avenger 2.0 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:59:
[...]

Hebben ze dan bevestigd dat de serialnumbers veilig waren?
Ik ben net mijn mails gechecked. Blijkbaar hebben ze daar nooit bevestigend opgereageerd, terwijl ik dit wel gevraagd had. De verkoper heeft mij verder goed geholpen met de brackets, dus heb ik daar niet verder meer op controleerd in mijn mails. Waarschijnlijk policitiek correct genegeerd.

Jammer nu... Want ik zit niet direct te wachten op meer capaciteit of andere zendure spullen.
Ik zou nu eerder voor een Zendure SolarFlow 3000 Mix AC+ gekozen hebben (niet te tillen maar oke). Dat zou voldoende voor mij zijn aan opslag. 11kWh krijg ik nu gewoon niet leeg 123 in een nacht. Mijn verbruik is iets van 6-7 is de ervaring.

[ Voor 38% gewijzigd door Rolfie op 10-09-2026 18:32 ]

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Rolfie schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:50:
Helaas moet ik er ook aangeloven. In december 2025 een SolarFlow 2400 AC gekocht met 3 AB3000X. In Juni nog contact gehad met Zendure hierover ivm de metalenbracket en de notifications in de App en op hun forum. Heel gedoe geweest. Maar had ook gevraagd of mijn serialnumbers veilig waren.

Vannacht viel mij iets op op de App een error met een code van 46 dacht ik). Hij gaf ook geen energie meer terug. Echter daarna was de error weg en gaf hij ook weer energie terug.

Vanochtend toch maar even van elkaar gehaald, wat al direct een slecht gevoel gaf.

[Afbeelding]

Nu maar eens mijn verkoper informeren MarcMax. Die zullen mij wel doorverwijzen naar Zendure, maar wil toch hun eerst informeren.

Daarna begint het gedoe met terug sturen, want vertrouwen in deze serie heb ik niet meer. Kijken wat ze als alternatief gaan aanbieden, zal wel een SolarFlow 2400 AC+ met 2 extra batterijen zijn. Dus zal de discussie wel ontstaan, over minder capaciteit.

Wat een gedoe....
Ik heb ook gekocht bij Marcmax en daarna rechtstreeks omruild voor nieuwe model bij Zendure. Ik zou niet net Marcmax contact opnemen. Grote kans dat ze hem omruilen voor weer een 2400 ipv de plus.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:26
Hier zijn eindelijk na ruim drie maanden de 'pallet feet' onderweg met DHL! Dus binnenkort hopelijk hier ook afgerond.

• Pakhaas
  • Nu online
Ik krijg een nieuwe 2400+ opgestuurd omdat een omvormer iets mis is. Ik kan de kapotte terugsturen met de nieuwe doos. 1 doos wil ik best bij PostNL brengen. Heb het label al ontvangen. Moet ik daar nog stickers opplakken? Iemand ervaring daarmee? Ik weet dat @Gramser het destijds ook zo heeft gedaan.

De overige 8 dozen van de 2400 met batterijen ga ik laten ophalen.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:55
Ik heb dat inderdaad zo gedaan maar met frisse tegenzin omdat het simpelweg niet is toegestaan. Maar een andere route was er nog niet en het was een regulier garantiegeval, niet de -toen nog- speciale route van de 2400AC.

Maar, ik heb hem toen zelf met een steekwagen naar het PostNL punt gebracht en hem ook zelf in de verrijdbare pakketkrat gebracht, buiten onder een afdak. Stond gelukkig niet in de winkel. Is allemaal goed gegaan. In de originele doos, geen extra stickers ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Gramser op 11-09-2026 10:28 ]

• Funnyman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:57
Toch wel bijzonder dat Zendure de 2400ac nu voor een mooi prijsje verkoopt als set en de klantenservice zegt dat er geen problemen zijn dus u kunt met een gerust hart kopen. Of er komt een boel gedoe eraan in de toekomst of zo het probleem echt opgelost zijn bij deze serie.

• jelleeelco
Funnyman schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:14:
Toch wel bijzonder dat Zendure de 2400ac nu voor een mooi prijsje verkoopt als set en de klantenservice zegt dat er geen problemen zijn dus u kunt met een gerust hart kopen. Of er komt een boek gedoe eraan in de toekomst of zo het probleem echt opgelost zijn bij deze serie.
Volgens Techpunt.nl zouden de problemen bij de serie die je nu kan kopen inderdaad opgelost.

• jelleeelco
Pakhaas schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:46:
Ik krijg een nieuwe 2400+ opgestuurd omdat een omvormer iets mis is. Ik kan de kapotte terugsturen met de nieuwe doos. 1 doos wil ik best bij PostNL brengen. Heb het label al ontvangen. Moet ik daar nog stickers opplakken? Iemand ervaring daarmee? Ik weet dat @Gramser het destijds ook zo heeft gedaan.

De overige 8 dozen van de 2400 met batterijen ga ik laten ophalen.
Waarom niet de 2400AC+ mee laten nemen als ze de andere 8 dozen komen halen?

• Pakhaas
  • Nu online
jelleeelco schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:24:
[...]

Waarom niet de 2400AC+ mee laten nemen als ze de andere 8 dozen komen halen?
Ik hou die 2400AC liever nog even achter de hand voor het geval er weer wat mis is. Draait hier nu 30kwh en dat is dit jaar nog wel lekker.

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Ok... Ik kom hier even bij toeval via via terecht.

Ik heb net een paar dagen geleden een goede deal gescoord voor mijn ouderlijk huis, dacht ik. 1209 euro voor 2400 AC met twee AB3000X batterijen via website van Zendure. Wordt waarschijnlijk over een week geleverd. Aanvankelijk heb ik Homewizard aangeraden (heb ik zelf ook) maar 5,76 kwh voor Zendure vs 2,7 kWh Homewizard voor zelfde prijs kon ik ook niet rechtvaardigen. Maar zit het venijn hem dus in de connectoren?!

En nu ik dit zo lees vraag ik mij heftig af of ik ze wel moet gaan plaatsen bij mijn ouders. De bedoeling was buiten onder een overkapping, niet in de zon, op een verhoging en met dedicated WCD op groep waar verder niks op zit. Aanvankelijk gewoon standaard op 800 W, maar de optie om later naar 2400 W te kunnen is wel een selling point geweest.

Ik kan ze zelf thuis natuurlijk even een tijdje testen in mijn eigen schuur, als een soort losstaande testlab. Op 800 W.

Zijn er hier ook mensen die de smeltende connectoren hebben ervaren terwijl de Zendure gewoon op de "standaard" 800 W stond ingesteld??

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:17
Knurt schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 22:52:
Ok... Ik kom hier even bij toeval via via terecht.

Ik heb net een paar dagen geleden een goede deal gescoord voor mijn ouderlijk huis, dacht ik. 1209 euro voor 2400 AC met twee AB3000X batterijen via website van Zendure. Wordt waarschijnlijk over een week geleverd. Aanvankelijk heb ik Homewizard aangeraden (heb ik zelf ook) maar 5,76 kwh voor Zendure vs 2,7 kWh Homewizard voor zelfde prijs kon ik ook niet rechtvaardigen. Maar zit het venijn hem dus in de connectoren?!

En nu ik dit zo lees vraag ik mij heftig af of ik ze wel moet gaan plaatsen bij mijn ouders. De bedoeling was buiten onder een overkapping, niet in de zon, op een verhoging en met dedicated WCD op groep waar verder niks op zit. Aanvankelijk gewoon standaard op 800 W, maar de optie om later naar 2400 W te kunnen is wel een selling point geweest.

Ik kan ze zelf thuis natuurlijk even een tijdje testen in mijn eigen schuur, als een soort losstaande testlab. Op 800 W.

Zijn er hier ook mensen die de smeltende connectoren hebben ervaren terwijl de Zendure gewoon op de "standaard" 800 W stond ingesteld??
Volgens mij zijn die gevallen er niet, althans, bij mij zijn batterij 2 en 3 gesmolten. Op dat punt is er niet veel ampere meer dat er doorheen gaat volgens mij...

Ik zou ver weg blijven van dit apparaat. Je moet er nog 10 jaar mee doen...

Of direct omruilen voor de 2400 ac+. misschiejn kan je er nog extra capaciteit uit halen zoals sommigen hier gelukt is.

[ Voor 4% gewijzigd door ctrl-tab op 11-09-2026 23:18 ]

⚡ WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh

• Knurt
  • Niet online
ctrl-tab schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 23:17:
[...]

Volgens mij zijn die gevallen er niet, althans, bij mij zijn batterij 2 en 3 gesmolten. Op dat punt is er niet veel ampere meer dat er doorheen gaat volgens mij...

Ik zou ver weg blijven van dit apparaat. Je moet er nog 10 jaar mee doen...

Of direct omruilen voor de 2400 ac+. misschiejn kan je er nog extra capaciteit uit halen zoals sommigen hier gelukt is.
Tja... Dat is wel stof tot nadenken.

En niet echt plug & play of met name set & forget zo...

Ik ga na ontvangst van de spullen alles even dicht laten en fotos van dozen, serienummers etc etc maken.

Dan een mail sturen naar Zendure voor ingebruikname, iets in de geest van:

"Ik heb een SolarFlow 2400 AC ontvangen. Gezien de inmiddels meerdere gemelde gevallen van oververhitte/gesmolten connectoren wil ik vóór ingebruikname schriftelijke bevestiging dat dit specifieke apparaat en de bijbehorende batterij(en), op basis van de serienummers, niet tot een getroffen productiebatch behoren en door Zendure dus als veilig worden beschouwd."

• Rolfie
Knurt schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:51:
[...]

Ik ga na ontvangst van de spullen alles even dicht laten en fotos van dozen, serienummers etc etc maken.

"Ik heb een SolarFlow 2400 AC ontvangen. Gezien de inmiddels meerdere gemelde gevallen van oververhitte/gesmolten connectoren wil ik vóór ingebruikname schriftelijke bevestiging dat dit specifieke apparaat en de bijbehorende batterij(en), op basis van de serienummers, niet tot een getroffen productiebatch behoren en door Zendure dus als veilig worden beschouwd."
Ik denk dat niemand je hierop antwoord gaat geven.

Ik heb ooit ook mijn SN door gegeven icm vragen over de metalen bracket. Maar nooit antwoord op gekregen of deze veilig of een risico zijn. Ik denk politiek gezien genegeerd.

Maar deze week wel gesmolten connectors. Ik de dit type nooit meer adviseren, gewoon gezien het risico over 10 jaar.

• ctrl-tab
Knurt schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:51:
[...]

Je verwacht te veel van Zendure.

Ze hebben nooit toegegeven dat er een serienummer reeks is die problemen geeft.
Ze hebben wel tegen een distribiteur gezegd (althans dat hoorde ik van die distribiteur) dat het om een reeks zou gaan.

Het enige dat Zendure formeel verklaard heeft is:
- brackets moeten vastgemaakt worden om het probleem te voorkomen.

Zendure heeft in 1-op-1 communicatie gemeld naar gebruikers dat;
- het probleem van de 2400AC niet kan voorkomen bij de 2400AC+.

Nadat ze eerder 1-op-1 verklaarden dat:
- we puur uit goodwill een 2400AC+ omruil krijgen (he wat vervelend voor je, klant)

Stilzwijgend wordt alles vervangen door 2400AC+.

Nu zal het zeker niet goed zijn om de unit een flinke draai te geven t.a.v. de batterij. Maar de meeste mensen hebben die brackets gewoon vastgemaakt en zijn voorzichtig om gegaan met de spullen.
Er zijn diverse geruchten/aannames over de root cause maar laten we dat pad niet weer bewandelen ;)
Het enige dat we met zekerheid kunnen concluderen is dat het officiele statement van Zendure niet van toepassing is op het gros van de incidenten ;)

⚡ WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh

• Knurt
  • Niet online
ctrl-tab schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:40:
[...]

Je verwacht te veel van Zendure.

Ze hebben nooit toegegeven dat er een serienummer reeks is die problemen geeft.
Ze hebben wel tegen een distribiteur gezegd (althans dat hoorde ik van die distribiteur) dat het om een reeks zou gaan.

Het enige dat Zendure formeel verklaard heeft is:
- brackets moeten vastgemaakt worden om het probleem te voorkomen.

Zendure heeft in 1-op-1 communicatie gemeld naar gebruikers dat;
- het probleem van de 2400AC niet kan voorkomen bij de 2400AC+.

Nadat ze eerder 1-op-1 verklaarden dat:
- we puur uit goodwill een 2400AC+ omruil krijgen (he wat vervelend voor je, klant)

Stilzwijgend wordt alles vervangen door 2400AC+.

Nu zal het zeker niet goed zijn om de unit een flinke draai te geven t.a.v. de batterij. Maar de meeste mensen hebben die brackets gewoon vastgemaakt en zijn voorzichtig om gegaan met de spullen.
Er zijn diverse geruchten/aannames over de root cause maar laten we dat pad niet weer bewandelen ;)
Het enige dat we met zekerheid kunnen concluderen is dat het officiele statement van Zendure niet van toepassing is op het gros van de incidenten ;)
Ik begrijp wat je zegt.

Ik heb eigenlijk niet echt een verwachting bij Zendure. Ken ze niet en heb er persoonlijk nog geen ervaring mee. Het is van oorsprong een Chinees bedrijf en dat geeft wellicht ook al aan dat je er niet teveel van hoeft te verwachten. Dat gezegd hebbende, ze vallen wel gewoon onder Europese wet- en regelgeving... En daar kan je ze (juridisch) op aanspreken.

Als ze bij mij (mijn ouders) de 2400 AC al willen omruilen naar de 2400 plus, dan is dat prima. Wel gedoe, maar prima.

Als ze niet reageren en het apparaat verder conform wordt aangesloten en gebruikt en er gaat wat mis, dan wordt het een juridisch verhaal. En dan is de wetgeving voor de Europese consument iig wel vrij "beschermend".

• Knurt
  • Niet online
Rolfie schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:29:
[...]

Ik denk dat niemand je hierop antwoord gaat geven.

Ik heb ooit ook mijn SN door gegeven icm vragen over de metalen bracket. Maar nooit antwoord op gekregen of deze veilig of een risico zijn. Ik denk politiek gezien genegeerd.

Maar deze week wel gesmolten connectors. Ik de dit type nooit meer adviseren, gewoon gezien het risico over 10 jaar.
Gevalletje van: als ik mijn ogen dicht doe en mijn vingers in mijn oren, dan is het er niet...

:+

• koboy

koboy

Knurt schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:57:
[...]

Ik begrijp wat je zegt.

Ik heb eigenlijk niet echt een verwachting bij Zendure. Ken ze niet en heb er persoonlijk nog geen ervaring mee. Het is van oorsprong een Chinees bedrijf en dat geeft wellicht ook al aan dat je er niet teveel van hoeft te verwachten. Dat gezegd hebbende, ze vallen wel gewoon onder Europese wet- en regelgeving... En daar kan je ze (juridisch) op aanspreken.

Als ze bij mij (mijn ouders) de 2400 AC al willen omruilen naar de 2400 plus, dan is dat prima. Wel gedoe, maar prima.

Als ze niet reageren en het apparaat verder conform wordt aangesloten en gebruikt en er gaat wat mis, dan wordt het een juridisch verhaal. En dan is de wetgeving voor de Europese consument iig wel vrij "beschermend".
Gewoon het spul in gebruik nemen. Voor zo ver ik weet is er geen brand risico, en zou je zelfs kunnen zeggen dat het werkt zoals ontworpen (spul smelt, contact verbreekt, error en de boel gaat uit).

Zendure geeft 10 jaar garantie. Het enige risico wat je in die tijd loopt is het risico op gedoe en dat Zendure stopt te bestaan. In die 10 jaar verdient de set zich waarschijnlijk ruimschoots terug.

Laat hem lekker op 800W ontladen staan, verhoog als nodig het oplaad vermogen om er voor te zorgen dat hij in de uren dat de PV levert vol komt.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:55
koboy schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 11:59:
[...]

Gewoon het spul in gebruik nemen. Voor zo ver ik weet is er geen brand risico, en zou je zelfs kunnen zeggen dat het werkt zoals ontworpen (spul smelt, contact verbreekt, error en de boel gaat uit).
Ik denk meer dat dat puur toeval is dan ontwerp.

Laden met meer dan 800W levert precies dezelfde risico's als ontladen, ik zou dus met laden niet hoger gaan dan 1200W.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L V3 WPB met cv-ondersteuning

• ctrl-tab
koboy schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 11:59:
[...]

Zendure geeft 10 jaar garantie. Het enige risico wat je in die tijd loopt is het risico op gedoe en dat Zendure stopt te bestaan. In die 10 jaar verdient de set zich waarschijnlijk ruimschoots terug.

Laat hem lekker op 800W ontladen staan, verhoog als nodig het oplaad vermogen om er voor te zorgen dat hij in de uren dat de PV levert vol komt.
Een product kopen dat niet bruikbaar is waar het voor bedoeld is (het zit nota bene in het typenummer verwerkt , 2400) lijkt me een slecht plan.

Je zou kunnen zeggen dat je het risico wilt nemen omdat dat klein zou zijn. Maar niemand weet de root cause en dus ook niet het risico. Ook niet bij 800watt.

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:49
Ik zou de boel gewoon gebruiken zoals je het wil gebruiken. Vooralsnog is er geen enkele aanleiding om te vrezen voor een brandgevaarlijk defect.

Ik draait mijn stapel naar alle tevredenheid (nog?) vrolijk op 2400 W, en ik zie geen reden om dat niet te doen.

• ctrl-tab
Isdatzo schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:06:
Ik zou de boel gewoon gebruiken zoals je het wil gebruiken. Vooralsnog is er geen enkele aanleiding om te vrezen voor een brandgevaarlijk defect.

Ik draait mijn stapel naar alle tevredenheid (nog?) vrolijk op 2400 W, en ik zie geen reden om dat niet te doen.
denk niet dat brand het probleem is . het probleem is dat je net voor duizenden euros een product met een potentieel groot probleem gekocht hebt.
wie zou er nu nog een stapeltje kopen, met de wetenschap uit deze thread?

• jelleeelco
jelleeelco schreef op donderdag 10 september 2026 @ 22:31:
Hier zijn eindelijk na ruim drie maanden de 'pallet feet' onderweg met DHL! Dus binnenkort hopelijk hier ook afgerond.
Vandaag de pallet feet ontvangen. Ondanks de bevestiging dat ze genoeg zouden versturen voor 5 dozen, zijn er 4 verstuurd. Dus voor 1, max 2 dozen (opgestapeld).

Maar weer een mailtje verstuurd met de vraag wat ik in hemelsnaam met 4 pallet feet moet als ik 5 dozen van 30+kg moet klaar zetten in de voortuin.

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-09 20:36
Ik heb 3 sets 2400AC met elk 4 batterijen eerste set al gekocht toen deze uitkwam, later uitgebreid met meer sets, laatste set in maart gekocht.

Van begin af aan met 2000W geladen/ontladen max per set.

1 keer alles gecontroleerd met de stekkers niks gezien en alles weer perfect geinstalleerd,

ik hou nu de ook powerloss in de gaten ook niks raars te zien ook nooit een foutmelding gehad, ben echt benieuwd wat de oorzaak is van de verbanden stekkers en waarom het kan gebeuren.

Ik ben niet van plan een andere set te kopen of om te ruilen, en als ik meer KW erbij wil hebben ga ik vooralsnog voor gewoon een extra AB3000X batterij.

Maar als ik nog niets had gehad, dan ging ik voor de nieuwe 3000/4000 Mix

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JY6kj1I4ZWNk5ua7QeGfkbI51fY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oM95pgLCPYdL1qFCwYX7fY7f.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Bikkelreal op 12-09-2026 15:56 ]

• Jan-tweak
ctrl-tab schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:50:
[...]

denk niet dat brand het probleem is . het probleem is dat je net voor duizenden euros een product met een potentieel groot probleem gekocht hebt.
wie zou er nu nog een stapeltje kopen, met de wetenschap uit deze thread?
En hoeveel,potentiële kopers denk je kennen die van deze tweakers topic op de hoogte zijn?
Ik vrees toch dat 95% van normale consumenten die waarschijnlijk nog nooit op tweaker hebben gezeten en als dat wel was hooguit voor een prijsvergelijk.

• Jan-tweak
ctrl-tab schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:58:
[...]

Een product kopen dat niet bruikbaar is waar het voor bedoeld is (het zit nota bene in het typenummer verwerkt , 2400) lijkt me een slecht plan.

Je zou kunnen zeggen dat je het risico wilt nemen omdat dat klein zou zijn. Maar niemand weet de root cause en dus ook niet het risico. Ook niet bij 800watt.
Jup, kijk als het potentieel gevaarlijk is zal het voor iedereen duidelijk zijn en ik verwacht daar ook geen verdere discussie over.
Maar op dat punt zitten nog niet, wat hier echter wil meespeelt is het verlies van vertrouwen in een product en mogelijk zelf in een merk ( wil je als merk absoluut niet hebben )
Dus zelfs als op dit moment een prima werkende 2400AC hebt maar daar wel als een pikzwarte donderwolk erboven zweeft waarbij je denk trekt deze nu over of slaat deze nu bij mij in.
En dat dagelijks, nee zeker geen fijn gevoel?
Zendure heeft dat dus heel goed aangevoeld en dit omgezet in een werkwijze dat zij niet wachten tot deze gaan smelten maar als iemand het vertrouwen heeft verloren deze zonder problemen om te gaan ruilen.

Voor mensen die echter hier geen noodzaak in zien en dus het vertrouwen ook niet hebben verloren kunnen deze dus prima verder gebruiken.
Op dit moment weten we nog niets over de gevonden oorzaken.

• Handshake
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-09 11:13
Mijn broer heeft het ook zitten.
Toelichting, we hebben onze Zendure 2400ac met 4 batterijen gekocht begin maart 2026.
Hij 1 set en ik 2 sets.
De mijne draaien sedert april elk op hun eigen kring op vol vermogen en hebben een ventilator van Zendure. Deze staan in het tuinhuis waar de temperatuur serieus kan schommelen. Tot nog toe geen problemen gehad. Ik heb deze wel eens uit elkaar gehaald en alle contacten met contactspray behandeld toen ik hier de perikelen las. Ik gebruik HA ZenSDK van Fireson.
Bij mijn broer staat deze in de garage met minder temperatuurschommelingen en heeft dan ook geen ventilator. Hij draait pas 2 maand op zijn eigen kring (eerder max 800W) en werkt met de originele Zendure app. op vol vermogen.
De contacten die verbranden doen de Omvormer wel in veiligheid gaan want hij bleef in Stand-by staan zonder foutmelding. Pas toen hij mij had ingelicht dacht ik aan dit forum en ja hoor het was zover.
De verkoper heeft al gereageerd en stelt bij Zendure de vervanging van de omvormer en 1 batterij voor.
We zien wel hoe Zendure zelf reageert.

[ Voor 80% gewijzigd door Handshake op 15-09-2026 10:21 ]

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:23
10 September heb ik aangegeven dat ik de vervangende sets kon ontvangen. 5 dagen later al binnengekregen vanuit Duitsland. Niet slecht als je het mij vraagt :Y

• jelleeelco
Na aanleiding van mijn vraag aan Zendure of er nog meer pallet feet verstuurd zouden worden (ik heb er nu 4, dat betekent onder 1 doos vier pallet feet) de reactie terug dat ik maar moet proberen het allemaal met deze 4 pallet feet te doen. Ze zien geen problemen gezien het feit dat de pallet feet 200kg kunnen dragen.

Er maar weer een mailtje aan gewijd dat het niet gaat om het gewicht, maar dat het niet gaat lukken om 5 dozen van 30+KG op elkaar te stapelen zonder omvallen. Daarnaast passen de 2400AC producten niet perfect in de 2400AC+ dozen dus een echt vlakke bodem/bovenkant zal je ook niet hebben.

Word er wel beetje moedeloos van, dit is toch niet zo moeilijk om van te voren te bedenken (sterker nog, ik had ze van te voren nog gevraagd voldoende pallet feet te versturen omdat ik 5 dozen terug moet sturen).

• elektriekert
jelleeelco schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:32:
Na aanleiding van mijn vraag aan Zendure of er nog meer pallet feet verstuurd zouden worden (ik heb er nu 4, dat betekent onder 1 doos vier pallet feet) de reactie terug dat ik maar moet proberen het allemaal met deze 4 pallet feet te doen. Ze zien geen problemen gezien het feit dat de pallet feet 200kg kunnen dragen.

Er maar weer een mailtje aan gewijd dat het niet gaat om het gewicht, maar dat het niet gaat lukken om 5 dozen van 30+KG op elkaar te stapelen zonder omvallen. Daarnaast passen de 2400AC producten niet perfect in de 2400AC+ dozen dus een echt vlakke bodem/bovenkant zal je ook niet hebben.

Word er wel beetje moedeloos van, dit is toch niet zo moeilijk om van te voren te bedenken (sterker nog, ik had ze van te voren nog gevraagd voldoende pallet feet te versturen omdat ik 5 dozen terug moet sturen).
Gewoon zeggen dat je het oude systeem houdt totdat je geschikt verpakkingsmateriaal hebt zou ik zeggen

• jelleeelco
elektriekert schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:43:
[...]

Gewoon zeggen dat je het oude systeem houdt totdat je geschikt verpakkingsmateriaal hebt zou ik zeggen
Ik ben al met ze in de weer om de oude set op te halen sinds eind mei. Ze hebben van alles voorgesteld (PostNL, DHL, DPD, pallet aanschaffen en zelf verpakken, etc). Nu eindelijk die oplossing van pallet feet, waarbij ik dacht goh, het gaat dan dus toch lukken. Mss dat ze 3 setjes op sturen, dan kan ze per 2 verpakken. Ik begreep al niet waarom ze het met pallet feet wilde verzenden want dan kan je net zo goed de losse dozen in de auto zetten. Het ging ze er nou juist om dat de 5 pakketten als 1 pakket (aka pallet) afgehaald konden worden, zodat het in de kosten scheelt. Maar 5 dozen op elkaar stapelen...

Ik wil er gewoon vanaf. Ik kan niet in de voortuin een torentje boven van 5 dozen dat bijna 2 meter hoog is en waarvan iedere doos 30kg weegt, dat is veel te gevaarlijk.

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:10
ik ben dit weekend ook slachtoffer geworden van een verbrande connector. De omvormer bleef enkele uren op standby staan en het rode power-icoontje bleef knipperen. hierdoor wou ik de set herstarten en rook een verbrande geur. Beek dus dat de connector van de omvormer en de overste accu ineen gesmolten waren.

Ik heb meteen gemailed naar de dealer en een ticket aangemaakt bij zendure via de app. Van mijn dealer kreeg ik ondertussen bevestiging dat de defecte accu en omvormer mogen omgewisseld worden. ik wist toen nog niet dat zendure ook een ruil naar de plus-versie aanbiedt.

Van zendure zelf kreeg ik nog geen reactie.

Hoe hebben jullie dit gemeld aan zendure? Via de app of via mail? Indien via mail, welk mailadres hebben jullie hiervoor gebruikt.

• Handshake
  • Laatst online: 27-09 11:13

• Funnyman
Als de garantie goed is en er geen brand uitbreekt en zendure zegt dat je hem nu gerust kan kopen dan is het wel een koopje voor 3600 eu heb je 15 kWh.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:55
Funny... man. Elke dag even ruiken of het al zover is. :+

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L V3 WPB met cv-ondersteuning

• Funnyman
Vaak ben je te bang ;)

• jelleeelco
Iemand dit voorstel gehad? Los van het feit of het werkt of niet (zal met heel veel folie etc mss wel gaan, maar echt secure is het niet), heb ze al meerdere keren gezegd dat er bij de voordeur en achterdeur geen palletwagentje kan komen. En op de stoep opbouwen, foto's maken en dan maar afwachten wanneer ze komen is ook geen optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpEb5gq_lyuQnpUCu-QToDwuEMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cG5QMJc8p7kRxSz3XyNlyjxp.jpg?f=fotoalbum_large

• koboy

koboy

jelleeelco schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:42:
Iemand dit voorstel gehad? Los van het feit of het werkt of niet (zal met heel veel folie etc mss wel gaan, maar echt secure is het niet), heb ze al meerdere keren gezegd dat er bij de voordeur en achterdeur geen palletwagentje kan komen. En op de stoep opbouwen, foto's maken en dan maar afwachten wanneer ze komen is ook geen optie.

[Afbeelding]
Normaal gesproken zal het wel werken, maar met dozen die door creatief vullen niet meer de vaste vorm hebben die ze normaal hebben zou ik het met die 150kg die het samen is niet wagen.
Is er echt geen pallet te regelen? Telefoontje naar een airco boer ofzo? Bouwmarkt? Voor mij was een telefoontje naar een bevriende schilder genoeg, en bij het bedrijf van de achterbuurman bleek er ook 1 te liggen. Zet de vraag even uit in de straat/buurt app ofzo....

Wat betreft het niet kunnen opbouwen op eigen terrein had ik hetzelfde probleem. Gemeld dat ik niet in staat was een foto aan te leveren om die reden en dat was prima.
Als je de pallet gaat wikkelen: folie met een knoop om de hoek van de pallet en danaat rondjes lopen.

• jelleeelco
koboy schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:55:
[...]

Normaal gesproken zal het wel werken, maar met dozen die door creatief vullen niet meer de vaste vorm hebben die ze normaal hebben zou ik het met die 150kg die het samen is niet wagen.
Is er echt geen pallet te regelen? Telefoontje naar een airco boer ofzo? Bouwmarkt? Voor mij was een telefoontje naar een bevriende schilder genoeg, en bij het bedrijf van de achterbuurman bleek er ook 1 te liggen. Zet de vraag even uit in de straat/buurt app ofzo....

Wat betreft het niet kunnen opbouwen op eigen terrein had ik hetzelfde probleem. Gemeld dat ik niet in staat was een foto aan te leveren om die reden en dat was prima.
Als je de pallet gaat wikkelen: folie met een knoop om de hoek van de pallet en danaat rondjes lopen.
nee ik kan geen pallet regelen. Enige die ik ken is mijn aannemer en die had er geen. Hoe heb jij het dan geregeld met opbouwen van het pallet, gewoon aan de straatkant op de dag dat ze langskomen? En als ze dan niet langskomen weer afbreken etc (meen dat ook ergens gelezen te hebben)?

• koboy

koboy

jelleeelco schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:26:
[...]

nee ik kan geen pallet regelen. Enige die ik ken is mijn aannemer en die had er geen. Hoe heb jij het dan geregeld met opbouwen van het pallet, gewoon aan de straatkant op de dag dat ze langskomen? En als ze dan niet langskomen weer afbreken etc (meen dat ook ergens gelezen te hebben)?
Er zit vast een airco bedrijf in de buurt, gewoon even bellen, of de bouwmarkt.... Die lui krijgen er stapels per week binnen en willen er van af. Wikkel folie haal je ook bij de bouwmarkt en werkt ook perfect als vorst bescherming voor de tuin.

Gewoon opgebouwd op straat ja. Wel eerst even Raben gebeld voor een verwachtte aankomsttijd en bevestiging.

• jelleeelco
koboy schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:34:
[...]

Er zit vast een airco bedrijf in de buurt, gewoon even bellen, of de bouwmarkt.... Die lui krijgen er stapels per week binnen en willen er van af. Wikkel folie haal je ook bij de bouwmarkt en werkt ook perfect als vorst bescherming voor de tuin.

Gewoon opgebouwd op straat ja. Wel eerst even Raben gebeld voor een verwachtte aankomsttijd en bevestiging.
Tja. Los van het feit dat ik niet op jacht ga naar pallets denk ik niet dat die bedrijven de pallets komen brengen... heb helaas geen auto waar een pallet in kan.

• koboy

koboy

jelleeelco schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:57:
[...]

Tja. Los van het feit dat ik niet op jacht ga naar pallets denk ik niet dat die bedrijven de pallets komen brengen... heb helaas geen auto waar een pallet in kan.
Vandaar dat ik ook zei: straat of buurtapp even gebruiken, wie weet wat er uit komt. Als er een bedrijventerrein vlak bij is kan het best zijn dat een airco of CV bedrijf hem (voor een flesje bier) voor de deur afgeeft.

• ctrl-tab
[...]

Zendure heeft bij mij op gegeven moment aangegeven dat ik een pallet bij amazon kon bestellen en dat ze die zouden vergoeden (in eerste instantie probeerden ze me een paar van die smart switches aan te smeren, uiteindelijk gewoon cash)
Heb er uiteindelijk eentje meegenomen toen ik er bij toeval eentje tegen kwam bij een winkel.

• dr.trimble
Ik heb vandaag een mail gekregen van zendure betreffende de vervanging van mijn defecte set. ik heb ook de keuze gemaakt om te upgraden naar de plus versie.

Nu hopen dat alles redelijk vlug gaat.

• Jan-tweak
[...]

Je hebt voor die Dozen ook geen hele europallet nodig, vaak is een 1/2 al voldoende, kom je veel bij bv praxis tegen, vaak zijn die blij dat deze kwijt raken, anders moeten ze ervoor betalen.

• jelleeelco
Jan-tweak schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:01:
[...]

Je hebt voor die Dozen ook geen hele europallet nodig, vaak is een 1/2 al voldoende, kom je veel bij bv praxis tegen, vaak zijn die blij dat deze kwijt raken, anders moeten ze ervoor betalen.
Oh! Dat zou mss wel in de auto passen. Ik had al wel gekeken, maar echt nul kans dat ik dat in de auto kon proppen. Dank voor de tip!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-09 14:16
jelleeelco schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:35:
[...]

Oh! Dat zou mss wel in de auto passen. Ik had al wel gekeken, maar echt nul kans dat ik dat in de auto kon proppen. Dank voor de tip!
Ik heb na. eindeloos gemail gewoon gezegd dat ze de oude set op 15-09 of 02-10 konden ophalen. Afgelopen dinsdag was het zover, ik heb 's ochtendsvroeg de pallet (kleine 60 x 80) buiten klaargezet, had labels van Raben ontvangen, en de hele set is keurig afgehaald.

Zendure 2400 AC+ 16,8 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 7.7200wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh

• Pakhaas
  • Nu online
MacFan schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 10:37:
[...]

Ik heb na. eindeloos gemail gewoon gezegd dat ze de oude set op 15-09 of 02-10 konden ophalen. Afgelopen dinsdag was het zover, ik heb 's ochtendsvroeg de pallet (kleine 60 x 80) buiten klaargezet, had labels van Raben ontvangen, en de hele set is keurig afgehaald.
Heb je die dozen op de pallet ook vastgezet met plastic ofzo?

• jelleeelco
Hier inmiddels weer een mail van Zendure dat ze naar een andere vervoerder gaan kijken, die gewoon dozen kan komen ophalen.

Ik wacht wel weer even af.

• MacFan
Pakhaas schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 10:48:
[...]

Heb je die dozen op de pallet ook vastgezet met plastic ofzo?
Met krimpfolie. Moet je wel net ter beschikking hebben.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdA9qwq0nufbw7Lm8zdEcyUoZEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x20eCcFNXMxxVBkKasXUVRt7.jpg?f=fotoalbum_large

Zendure 2400 AC+ 16,8 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 7.7200wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:16
Ik had een paar dagen geleden de SolarFlow 2400 AC besteld, zonder dat ik toen wist van de meldingen over gesmolten connectoren. Daarop heb ik Zendure een ticket gestuurd met de vraag hoe zij hiertegen aankijken. Dit is dus het antwoord dat ik terugkrijg. Eigenlijk zeggen ze vooral: als de connector correct en volledig gemonteerd is, is er volgens hun tests niets aan de hand. Als hij niet helemaal goed ingestoken/vergrendeld of scheef zit, kan er onvoldoende contact ontstaan en uiteindelijk oververhitting of zelfs smelten optreden.

Wat ik jammer vind: geen woord over eventuele ontwerpwijzigingen, zwakke punten in de connector zelf, verschillende revisies/batches of waarom bij sommige gebruikers blijkbaar wél connectoren zijn gesmolten. De oorzaak wordt hiermee eigenlijk volledig bij de montage gelegd.

Kan natuurlijk best zo zijn dat verkeerde montage inderdaad de oorzaak is, maar ik had eerlijk gezegd wel iets meer technische uitleg verwacht gezien de meldingen die er zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MD30rfrqMf0m1LBlPWgsbcN0yE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DBJ2qvy7UlDXlN5lNhe5eZtb.png?f=fotoalbum_large

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat hele verhaal dat de connector niet goed aangesloten zou zijn is vreemd. Het is haast onmogelijk om ze foutief op elkaar te zetten. Zelfs zonder de plaatjes.

• Acidrain
Holmes schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:17:
Ik had een paar dagen geleden de SolarFlow 2400 AC besteld, zonder dat ik toen wist van de meldingen over gesmolten connectoren. Daarop heb ik Zendure een ticket gestuurd met de vraag hoe zij hiertegen aankijken. Dit is dus het antwoord dat ik terugkrijg. Eigenlijk zeggen ze vooral: als de connector correct en volledig gemonteerd is, is er volgens hun tests niets aan de hand. Als hij niet helemaal goed ingestoken/vergrendeld of scheef zit, kan er onvoldoende contact ontstaan en uiteindelijk oververhitting of zelfs smelten optreden.

Wat ik jammer vind: geen woord over eventuele ontwerpwijzigingen, zwakke punten in de connector zelf, verschillende revisies/batches of waarom bij sommige gebruikers blijkbaar wél connectoren zijn gesmolten. De oorzaak wordt hiermee eigenlijk volledig bij de montage gelegd.

Kan natuurlijk best zo zijn dat verkeerde montage inderdaad de oorzaak is, maar ik had eerlijk gezegd wel iets meer technische uitleg verwacht gezien de meldingen die er zijn.

[Afbeelding]
Mooi man, het ligt niet aan ons, jullie plaatsen ze verkeerd op elkaar en daardoor gaat het stuk... 8)7

Als zoveel mensen het inmiddels verkeerd op elkaar hebben geplaatst wat alleen hier op Tweakers al tot 50+ kapotte 2400AC's heeft geleid dan mag je toch spreken van een design fout en geen gebruikers fout vind ik...

• Avenger 2.0
Typisch de schuld op de gebruiker steken en geen verantwoordelijkheid nemen. Doen wel meer firma's hoor.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28

Milmoor

Footsteps and pictures.

Als ik zie hoe mensen met computer aansluitingen fout weten aan te sluiten, dan is wat wantrouwen naar de gemiddelde gebruiker niet raar. Is het al duidelijk of het een specifieke periode van productie is met problemen?

Werken moet lonen, maar niet ten koste van de zwakkeren.

• elektriekert
Acidrain schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:35:
[...]

Mooi man, het ligt niet aan ons, jullie plaatsen ze verkeerd op elkaar en daardoor gaat het stuk... 8)7

Als zoveel mensen het inmiddels verkeerd op elkaar hebben geplaatst wat alleen hier op Tweakers al tot 50+ kapotte 2400AC's heeft geleid dan mag je toch spreken van een design fout en geen gebruikers fout vind ik...
Met de lengte en breedte van de batterij i.c.m. de kunststof connector had ik op 2 hoeken (diagonaal) 2 oplijningspinnen geplaatst. Kan je nooit gezeik hebben met foutieve plaatsing

• Pakhaas
  • Nu online
MacFan schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 13:39:
[...]

Met krimpfolie. Moet je wel net ter beschikking hebben.[Afbeelding]
Bedankt. Die documenten van Raben kreeg je van Zendure?

• Avenger 2.0
elektriekert schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 17:42:
[...]
Met de lengte en breedte van de batterij i.c.m. de kunststof connector had ik op 2 hoeken (diagonaal) 2 oplijningspinnen geplaatst. Kan je nooit gezeik hebben met foutieve plaatsing
De Marstek Venus A heeft zo 2 oplijningspinnen en daar smelt de connector ook door. De fout ligt net zoals bij Zendure wel degelijk ergens anders dan gebruikersfout.

• dr.trimble
zoals eerder gemeld heeft mijn zendureset ook last van gesmolten connectoren. Eerst knipperde het bliksem iccontje rood en kon ik niets meer dan met de set. Na hem enkele dagen van de stroom af te halen kreeg ik hem weer op gang. Nu had hij meerdere keren per dag op standby en moet ik hem van de stroom afhalen. Heeft nog iemand hier last van?

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:54
dr.trimble schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:19:
zoals eerder gemeld heeft mijn zendureset ook last van gesmolten connectoren. Eerst knipperde het bliksem iccontje rood en kon ik niets meer dan met de set. Na hem enkele dagen van de stroom af te halen kreeg ik hem weer op gang. Nu had hij meerdere keren per dag op standby en moet ik hem van de stroom afhalen. Heeft nog iemand hier last van?
Misschien lees ik het helemaal verkeerd hoor maar probeer je nu een set met een gesmolten connector toch in te zetten steeds?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• dr.trimble
volgens mij zal het nu ook niet meer op die paar dagen komen, hoor.

Ik heb in april er een 3 accu tussen geplaatst. Nu pas zie ik dat de 2de accu ook al beginnende symptomen vertoont van verbranding. Ondertussen zijn we een half jaar verder er draaide alles nog steeds. Het zal nu wel niet meer op die week komen zeker? Ondertussen wou ik de set gewoon gebruiken om het een en andere te testen samen met Home Assistant. Een volle belasting zal er sowieso niet mee gebeuren.

• elektriekert
dr.trimble schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 20:04:

Ik heb in april er een 3 accu tussen geplaatst. Nu pas zie ik dat de 2de accu ook al beginnende symptomen vertoont van verbranding. Ondertussen zijn we een half jaar verder er draaide alles nog steeds. Het zal nu wel niet meer op die week komen zeker? Ondertussen wou ik de set gewoon gebruiken om het een en andere te testen samen met Home Assistant. Een volle belasting zal er sowieso niet mee gebeuren.
Die error komt natuurlijk niet voor niets. De set daarna alsnog proberen te gebruiken is zeer onverstandig.
Het systeem heeft correct ingegrepen, maar wellicht dat na meerdere keren het weleens verkeerd afloopt.

• elektriekert
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 21:02:
[...]

De Marstek Venus A heeft zo 2 oplijningspinnen en daar smelt de connector ook door. De fout ligt net zoals bij Zendure wel degelijk ergens anders dan gebruikersfout.
Ik zeg ook niet dat dat het probleem was, maar ik had ze wel verwacht.

• MacFan
Pakhaas schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 19:44:
[...]

Bedankt. Die documenten van Raben kreeg je van Zendure?
Ja, eerst van Raben en daarna ok nog van Zendure.

• ctrl-tab
dr.trimble schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:19:
Je set is stuk. Afkoppelen en omruilen. Dit komt niet meer goed.

• ctrl-tab
Holmes schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:17:

[Afbeelding]
Laat je niet afschepen met dit soort onzin. We zitten hier denk ik over de 50 gevallen nu.

Om laten ruilen.

• Pakhaas
  • Nu online
Ik wil de vandaag de stekker uit de AC2400 halen, maar die zat dus muurvast. Wat ik ook probeerde met de groene sleutel, er kwam geen beweging in. Ik weet hoe het werkt, want de andere omvormers komen probleemloos los. Is dit een nieuwe vorm van gesmolten iets?

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:29
Pakhaas schreef op zondag 20 september 2026 @ 12:26:
Ik wil de vandaag de stekker uit de AC2400 halen, maar die zat dus muurvast. Wat ik ook probeerde met de groene sleutel, er kwam geen beweging in. Ik weet hoe het werkt, want de andere omvormers komen probleemloos los. Is dit een nieuwe vorm van gesmolten iets?
Er is ook een geval bekend van een gesmolten AC stekker. (Bij de 2400 unit)
Volgens mij in het andere topic genoemd met foto.

• elektriekert
Ik ga zo de 2400AC+ sets aansluiten.
Hopelijk ben ik niet meteen verplicht om te updaten na de laatste versie, ik meende dat er meer throttling problemen waren met de + versie.

Dus ik ga met de nieuwste app zonder internetverbinding en zonder internet naar de batterijen kijken of ik het werken kan krijgen in HA.

Ik wilde eigenlijk een oude apk downloaden maar kan nergens echt een veilige optie vinden zonder op een vage site uit te komen.

• Rolfie
dr.trimble schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 20:04:

Lees ik hier nu dat het probleem zicht ook kan voordoen tussen batterijen en niet alleen tussen de bovenste batterij en de omvormer?

• dr.trimble
neen, doordat ik er een batterij tussen gebplaatst heb is de bovenste batterij de middelste geworden. Deze vertoonde blijkbaar al schade bij de wissel maar dat had ik toen niet opgemerkt. De middelste batterij was dus een half jaar geleden de bovenste ;-)

• ctrl-tab
Rolfie schreef op zondag 20 september 2026 @ 13:25:
[...]

Lees ik hier nu dat het probleem zicht ook kan voordoen tussen batterijen en niet alleen tussen de bovenste batterij en de omvormer?
Dat was bij wel zo. Batterij 1 en twee gesmolten. Dus niet alleen de eerste.

• Pakhaas
  • Nu online
peterbier schreef op zondag 20 september 2026 @ 12:30:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLEv_EyMjYXQV90OD_eYytb5uV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21BUj7Wnaae4fc1gr8QD1J5u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQ9ejtJWPo5IFpqeHt6wTf0wah0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NoTG2GwuEDkhylzqcSBnUO5.jpg?f=fotoalbum_large

• peterbier
Zo niet best.
Dezelfde connector als de andere Zendure modellen. 🥵
Dan kan dit dus ook bij de 2400AC+ gebeuren.
Of zou dit ook een bepaalde batch zijn.😜

• Pakhaas
  • Nu online
peterbier schreef op zondag 20 september 2026 @ 21:36:
[...]

Zo niet best.
Vanmiddag werd de connector erg warm. Vanavond kon ik hem eruit trekken toen die weer warm was. Daarna er weer ingestopt en nu max 33 graden gemeten. Draait nu nog prima, maar zoals je zegt..hoe veilig is de 2400+?

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:58
peterbier schreef op zondag 20 september 2026 @ 21:36:
[...]

Zo niet best.
Ook een bepaalde batch? Is het intussen al bekend dat het bij de 2400ac om een bepaalde batch gaat? En deze ac connector zit niet op alle zendure modellen.

Het vreemde is, dat bij opnieuw inpluggen de plug een stuk koeler blijft(als ik @Pakhaas mag geloven).

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 20-09-2026 22:37 ]

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• peterbier
Pakhaas schreef op zondag 20 september 2026 @ 21:44:
[...]

Vanmiddag werd de connector erg warm. Vanavond kon ik hem eruit trekken toen die weer warm was. Daarna er weer ingestopt en nu max 33 graden gemeten. Draait nu nog prima, maar zoals je zegt..hoe veilig is de 2400+?
Vertrouw je de set nog wel.?
Ik kom haast niet in de garage.
Misschien moet ik mijn sets ook even controleren.
In HA Fireson zie ik niks geks.
Even tijdelijk op vol gas en de warmtebeeldcamera er bij pakken.

• Pakhaas
  • Nu online
geert1992 schreef op zondag 20 september 2026 @ 22:35:
[...]

Ook een bepaalde batch? Is het intussen al bekend dat het bij de 2400ac om een bepaalde batch gaat? En deze ac connector zit niet op alle zendure modellen.

Het vreemde is, dat bij opnieuw inpluggen de plug een stuk koeler blijft(als ik @Pakhaas mag geloven).
Dat mag jij

• Pakhaas
  • Nu online
peterbier schreef op zondag 20 september 2026 @ 22:50:
[...]

Vertrouw je de set nog wel.?
Ik kom haast niet in de garage.
Misschien moet ik mijn sets ook even controleren.
In HA Fireson zie ik niks geks.
Even tijdelijk op vol gas en de warmtebeeldcamera er bij pakken.
Deze set is al omgeruild voor de 2400+. Morgen ben ik niet thuis, dan gaat die 2400 niet aan.

• elektriekert
elektriekert schreef op zondag 20 september 2026 @ 12:52:
Ik ga zo de 2400AC+ sets aansluiten.
Hopelijk ben ik niet meteen verplicht om te updaten na de laatste versie, ik meende dat er meer throttling problemen waren met de + versie.

Dus ik ga met de nieuwste app zonder internetverbinding en zonder internet naar de batterijen kijken of ik het werken kan krijgen in HA.

Ik wilde eigenlijk een oude apk downloaden maar kan nergens echt een veilige optie vinden zonder op een vage site uit te komen.
Update:
Ik had het subnet werk tijdelijk geblokkeerd (batterijen zitten op een IoT netwerk.)

Installatie was wel afhankelijk van internetverbinding.
Zodra ik connectie had blokkeerde ik internet weer in de firewall (UniFi in mijn geval) en verbrak ik de installatie setup. Verbinding was opgezet voor wifi en elke set zat op zijn eigen IP-adres die geen toegang tot internet heeft :)

• Jnaaazer
peterbier schreef op zondag 20 september 2026 @ 12:30:
[...]

Ja dat ben ik, ben er nog 1 tegen gekomen op Facebook met hetzelfde probleem. Heb hem zonder probleem om kunnen ruilen en daarna met alle problemen die ik hier gelezen had hem nogmaals kunnen omruilen voor een 2400ac+ versie en toen daarmee nog een kapotte cell gehad en nogmaals omgeruild. Nu eindelijk een goed werkende set

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
elektriekert schreef op zondag 20 september 2026 @ 23:48:
[...]

Update:
Ik had het subnet werk tijdelijk geblokkeerd (batterijen zitten op een IoT netwerk.)

Installatie was wel afhankelijk van internetverbinding.
Zodra ik connectie had blokkeerde ik internet weer in de firewall (UniFi in mijn geval) en verbrak ik de installatie setup. Verbinding was opgezet voor wifi en elke set zat op zijn eigen IP-adres die geen toegang tot internet heeft :)
Een oude APK heeft niet veel meerwaarde hierin. Nieuwe apk kan prima een zendure met oude firmware managen. Het is wel zo dat je interne zendure webserver steeds restarts zal doen op oudere firmware als die de zendure endpoint niet kan bereiken, dat schijnt niet meer zo te zijn op de 2.0.x firmware. Die restarts geven issues bij bijv. home assistant aansturing.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Rolfie
Ik heb vanochtend bij MarcMax mijn probleem met de gesmolten connector gemeld. Zij hebben dit direct doorgestuurd naar Zendure, waar ik al snel antwoord van kreeg. Hun standaard eerste oplossing was om de set volledig te vervangen door weer een AC2400 + 3 × 3000X, óf een 2400AC+ met 2 × 3000L.

Nadat ik had doorgevraagd of de productie-issues inmiddels zijn opgelost (aangezien ik niet nogmaals hetzelfde probleem wil) en opmerkte dat de 2400AC+ minder opslag heeft, kreeg ik ook het aanbod voor een volledige terugbetaling (refund). ga ik even vanuit dat ik ook de bezorgkosten terug krijg.

Dat is een interessante optie! Ik zou namelijk voor minder geld de AC+ met 2 batterijen kunnen kopen bij MarcMax, of een 3000 Mix AC+, óf voor € 215 extra een AC+ met 3 batterijen.
De extra opslag heb ik nu nog niet echt nodig, maar in de toekomst wil ik een airco voor de zomer. Mijn nachtverbruik is nu zo'n 6,5 tot 7 kWh, dus met een airco erbij is dit zeker interessant.

Aan de andere kant zou de 2400AC+ met 2 batterijen mij nu al € 350 aan aanschaf schelen. Dat is een hoop kWh die ik eerst moet zien te besparen.

ik denk dat ik maar voor de refund ga, ik kan dit niet sneller verdienen.

• Jan-tweak
Rolfie schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:14:
Ik heb vanochtend bij MarcMax mijn probleem met de gesmolten connector gemeld. Zij hebben dit direct doorgestuurd naar Zendure, waar ik al snel antwoord van kreeg. Hun standaard eerste oplossing was om de set volledig te vervangen door weer een AC2400 + 3 × 3000X, óf een 2400AC+ met 2 × 3000L.

Nadat ik had doorgevraagd of de productie-issues inmiddels zijn opgelost (aangezien ik niet nogmaals hetzelfde probleem wil) en opmerkte dat de 2400AC+ minder opslag heeft, kreeg ik ook het aanbod voor een volledige terugbetaling (refund). ga ik even vanuit dat ik ook de bezorgkosten terug krijg.

Dat is een interessante optie! Ik zou namelijk voor minder geld de AC+ met 2 batterijen kunnen kopen bij MarcMax, of een 3000 Mix AC+, óf voor € 215 extra een AC+ met 3 batterijen.
De extra opslag heb ik nu nog niet echt nodig, maar in de toekomst wil ik een airco voor de zomer. Mijn nachtverbruik is nu zo'n 6,5 tot 7 kWh, dus met een airco erbij is dit zeker interessant.
een netto nacht verbruik van 7 kWh betekend dus een brutto capaciteit van circa 8 -8,5 kWh uitgaaand van 10% minimale onlaadstatus en een RTE van 90%.
Dus een Mix 3000 komt eigenlijk extact uit op je huidige nachtverbruik van 6,5-7 kWh netto.
Aan de andere kant zou de 2400AC+ met 2 batterijen mij nu al € 350 aan aanschaf schelen. Dat is een hoop kWh die ik eerst moet zien te besparen.

ik denk dat ik maar voor de refund ga, ik kan dit niet sneller verdienen.

• elektriekert
Mistraller schreef op maandag 21 september 2026 @ 15:54:
[...]

Een oude APK heeft niet veel meerwaarde hierin. Nieuwe apk kan prima een zendure met oude firmware managen. Het is wel zo dat je interne zendure webserver steeds restarts zal doen op oudere firmware als die de zendure endpoint niet kan bereiken, dat schijnt niet meer zo te zijn op de 2.0.x firmware. Die restarts geven issues bij bijv. home assistant aansturing.
Ik was bang dat mijn actuele Zendure versie applicatie eventueel de batterijen zou brinken totdat ik een software update uit zou voeren. Vandaar.

Overigens was een paar maanden geleden bij een aantal mensen met een 2400AC die via HA de aansturing hadden de setup ineens gebricked. Vanuit de cloud werd een restrictie opgelegd dat de setup eerst geupdate zou worden. Hier had ik geen last van omdat de setups geen connectie buiten het netwerk mogen hebben.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste