• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:47
Catdogsf schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:46:
[...]

Dus je bedoelt te zeggen dat opladen en ontladen op bv allebei 2400W zichzelf zeg maar korter vasthoudt dan in het begin?

Ikzelf heb echt nog nergens last van en staan allebei de richtingen grotendeels op 2400W. (3300kWh verwerkt in de afgelopen 11 maanden)
Exact dit was de voorbode voor her crashen van de laatste stack. Eerder terugvallen (vanaf 50% soc) tot uiteindelijk 1200w op het einde. Primair laden. Bij ontladen minder moeite.

WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 23:52
ctrl-tab schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:48:
[...]

Exact dit was de voorbode voor her crashen van de laatste stack. Eerder terugvallen (vanaf 50% soc) tot uiteindelijk 1200w op het einde. Primair laden. Bij ontladen minder moeite.
Aha, dus voornamelijk bij het laden van de batterij, bedankt voor de verheldering in deze. Weet ik tenminste wat er mogelijk aan de hand kan zijn als dit gaat optreden bij mij (voor de duidelijkheid, nog nergens last van)

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31

koboy

Heb een idee voor een icon

Catdogsf schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 12:36:
[...]

Aha, dus voornamelijk bij het laden van de batterij, bedankt voor de verheldering in deze. Weet ik tenminste wat er mogelijk aan de hand kan zijn als dit gaat optreden bij mij (voor de duidelijkheid, nog nergens last van)
Het is een mogelijkheid geen altijd voorkomende indicatie.....
Ik draaide sinds maart (toen er eindelijk ook wat te verdienen was met handel) met een Zendure koeler er op. Niet zo gek lang daarna is er even een keer wat lichte plastic geur geweest die ik heb toegeschreven aan werkzaamheden bij de buren. Alles heeft perfect gedraaid met normale (ont)laad profielen tot hij er ineens mee uitscheed na het laden en niet wilde ontladen. De boel gereset en het ontladen liep gewoon.... Alleen de volgende ochtend zodra het laden begon was het totaal over met de pret.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:47
koboy schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:26:
[...]

Het is een mogelijkheid geen altijd voorkomende indicatie.....
Ik draaide sinds maart (toen er eindelijk ook wat te verdienen was met handel) met een Zendure koeler er op. Niet zo gek lang daarna is er even een keer wat lichte plastic geur geweest die ik heb toegeschreven aan werkzaamheden bij de buren. Alles heeft perfect gedraaid met normale (ont)laad profielen tot hij er ineens mee uitscheed na het laden en niet wilde ontladen. De boel gereset en het ontladen liep gewoon.... Alleen de volgende ochtend zodra het laden begon was het totaal over met de pret.
Eens. Bij mij was het een mix van effecten.
Eerste stapel die fout ging was vrij abrubt (rood lampje)
Laatste keer niks geen lampjes, uiteindelijk alleen aan-uit-aan-uit (ws omdat eerste batterij nog gezond was.)

Het komt erop neer dat als hij raar doet, of het rode lampje brand, je even moet sniffen en kijken 😅

WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh

• Pipkrie
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21-08 22:48
Timo002 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:11:
@metalmarco Mag ik vragen wat je zo ongeveer in je e-mail gezet hebt?
Dat kleine beetje verlies neem ik wel voor lief als ik een systeem heb wat ik kan vertrouwen.
Ik heb deze gestuurd voor de preventie omruiling met foto's en factuur in bijlage. Intussen is mijn set vervangen en oude geretourneerd.

Geachte,

Ik bezit een SolarFlow 2400 AC met vier AB3000X-batterijen:

Mijn installatie:

- Omvormer SolarFlow 2400 AC – serienummer: 

....

- Batterijmodule 1 (AB3000X) – serienummer: 

...

- Batterijmodule 2 (AB3000X) – serienummer:

....

- Batterijmodule 3 (AB3000X) – serienummer: 

....

- Batterijmodule 4 (AB3000X) – serienummer:

...

Ik volg al enige tijd de berichten over gesmolten connectoren tussen de 2400 AC-omvormer en de eerste AB3000X-batterij, zowel op Tweakers.net als op uw eigen communityforum. Het gaat inmiddels om verschillende gedocumenteerde gevallen, ook bij installaties die volgens de voorschriften gebeurden. Ik zie ook dat getroffen gebruikers van u een 2400 AC+ als vervanging krijgen.

Ik heb ook uw officiële verklaring van 28 mei jl. over de oververhitting van de aansluitinterface gelezen. Naar aanleiding daarvan heb ik mijn eigen installatie gecontroleerd: de vlakheid en uitlijning tussen omvormer en batterij zijn in orde, en de montagebeugels met M4-schroeven zijn correct geplaatst. De aanbevolen controlepunten geven mij dus geen extra gemoedsrust, aangezien ook installaties die volledig volgens deze voorschriften gebeurden, toch getroffen werden. Daardoor voel ik mij niet meer gerust bij mijn eigen installatie.

Voor de volledigheid vindt u mijn aankoopfacturen en foto's van mijn installatie (inclusief bevestigingsbeugels en uitlijning) als bijlage bij deze mail.

Graag zou ik, net als andere getroffen gebruikers, preventief overschakelen naar een 2400 AC+, voor er zich bij mij een probleem voordoet.

Zou u mij kunnen helpen met het volgende?

- Kunnen jullie mijn omvormer en batterijen preventief omruilen naar een 2400 AC+? Mijn aankoop valt nog ruim binnen de garantieperiode, dus ik ga ervan uit dat deze omruiling kosteloos kan gebeuren.

- Hoe verloopt de afhandeling concreet: sturen jullie eerst de nieuwe toestellen op, waarna ik de huidige terugstuur, of verloopt dit anders?

- Zijn er ondertussen tips voor veilig gebruik, bijvoorbeeld qua laad-/ontlaadvermogen?

Alvast bedankt voor uw hulp, ik kijk uit naar uw antwoord.

Met vriendelijke groeten

• Iggy3
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:37
Ik ben helaas ook aan de beurt :-(

Ik heb twee sets SF2400 met elk 3 batterijen, gekocht in april 2026 en vanaf het begin aangestuurd met Gielz en Gast777. Laden en ontladen met maximaal 2000W.

Gisteren merkte ik dat een van de sets niet meer wilde laden of ontladen, maar in standby modus bleef. Verder geen foutmeldingen oid. Laadpercentage was 22%. Vanmorgen de omvormer eraf gehaald en ik rook het meteen: foute boel! Zometeen Zendure maar gaan mailen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0AXAOK_2_Oa7fIXYIPQiNwOiMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbXDNpxSmaLJhK688WbQnJg4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLP79pQjsvSj_tBi54gWtKxijFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HAQBvRKUhitsnMHXevMc80S.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste