• Bart1977
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-08 21:18
koboy schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:01:
Zo, na 2 weken downtime ben ik sinds vanmiddag weer met een accu online. Was ff kloten om de fan-regeling via HA aan de praat te krijgen (stomme systeem lijkt naar het doorbreken van een grens) maar het werkt nu.

Na het weekend gaan we vragen om de retourzending. Nog even kijken hoe ik dat doe met de omvormer omdat de nieuwe natuurlijk in een doos minder komt. Ook op zoek naar een pallet want het spul kwam uit een DHL bestelauto.
Laat de omvormer op een batterij zitten, past in een doos 😆

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 11:24
Bart1977 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 23:21:
[...]

Laat de omvormer op een batterij zitten, past in een doos 😆
aub dit soort gevaarlijke ideen hier niet plaatsen, ook al plaats je daar een 😆bij, niet iedereen weet dat op de juiste wijze te interpreteren.
dus nee, zeker niet gekoppeld aan elkaar in één doos.
en denk aan de juiste stikkers; ten minste de batterij modules;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYJrBvnjyASnSJbOprmykXPocvQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4LzC0bLHVfum0wjTxGT3nZHU.png?f=fotoalbum_large

• Bart1977
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-08 21:18
Jan-tweak schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:33:
[...]

aub dit soort gevaarlijke ideen hier niet plaatsen, ook al plaats je daar een 😆bij, niet iedereen weet dat op de juiste wijze te interpreteren.
dus nee, zeker niet gekoppeld aan elkaar in één doos.
en denk aan de juiste stikkers; ten minste de batterij modules;
[Afbeelding]
Joh als zij het allemaal netjes zouden regelen met nieuwe brengen oude ophalen ben ik het met je eens. Maar zij leveren inferieure apparatuur en je moet zelf alles gaan regelen?

Daarnaast zit mijn topunit vastgeplakt (gesmolten) opde eerste batterij, dus ik kan niet anders.

[ Voor 5% gewijzigd door Bart1977 op 15-08-2026 13:16 ]

• Jan-tweak
Bart1977 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:08:
[...]

Joh als zij het allemaal netjes zouden regelen met nieuwe brengen oude ophalen ben ik het met je eens. Maar zij leveren inferieure apparatuur en je moet zelf alles gaan regelen?

Daarnaast zit mijn topunit vastgeplakt (gesmolten) opde eerste batterij, dus ik kan niet anders.
oke, dan is er nog een probleem, want voor defecte batterijen gelden namelijk speciale verpakkingsvoorwaarden die een stuk strenger zijn dan een normale batterij ( die moet overigens voldoen aan de verpakkingsinstructie P903, de verpakking zelf moet ook aan eisen voldoen, welke ook op de verpakking moet staan. De orginele verpakking batterij module (=doos incl. binnenwerk) van Zendure heeft hier de UN code 4G/Y30/S/25 CN/C530059 PI: 061.
Deze vallen onder verpakkingsinstructie P908 of P911, afhankelijk van de ernst van de beschadiging, dit moet door Zendure worden bepaald. Afhankelijk welke zal dus ook de daarvoor gebruikte verpakking worden aangepast. Zomaar een oude kartonen doos mag niet gebruikt worden.
Ik ben ook van mening dat Zendure dus in dit geval jou de juiste verpakking moet stellen.
En sorry, maar dit zijn de wettelijke ADR regels, daar kan ik zelf ook niets aan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-tweak op 15-08-2026 14:37 ]

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:35
Bart1977 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:08:
[...]

Ik zou ze toch even met geweld van elkaar los wrikken dan.
Van de ene kant zou er geen verschil moeten zijn met bv een 2400AC+. Van de andere kant schakelen de 2400AC invertors in als je ze aan een batterij koppelt. Dat zou met trillingen en dergelijke bv kunnen gebeuren in de verpakking.
Kan alsnog niet echt bedenken waarom dit een issue zou moeten zijn, maar een defecte invertor>batterij koppelt die in schakelt in een vrachtwagen klinkt niet als een goed idee.

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-08 22:00
@Jan-tweak volgens mij is het de professionele (!) verantwoordelijkheid van Zendure om dit goed te regelen, en de consument daarbij te helpen.

Dat doen ze niet. Sterker nog, pas na vaak en lang aandringen gaan ze van -100% van het nemen van die verantwoordelijkheid (PostNL labels) naar misschien +20% (ADR-vervoer, soms met papieren en stickers, maar wel zonder pallets en verpakkingen).

Dan vind ik het niet zo gek als consumenten onder elkaar hier het advies delen om de boel pragmatisch in een doos te stoppen.

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-08 22:00
ctrl-tab schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:18:
[...]

Ik zou ze toch even met geweld van elkaar los wrikken dan.
Praktisch denk ik dat je wel gelijk hebt, hoor. Maar geweld toepassen op iets met 2,88kWh aan accucapaciteit, klinkt gewoon eerder als een slecht dan goed idee...

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:35
a2aan schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 18:34:
[...]

Praktisch denk ik dat je wel gelijk hebt, hoor. Maar geweld toepassen op iets met 2,88kWh aan accucapaciteit, klinkt gewoon eerder als een slecht dan goed idee...
Ja ik bedoelde gepast geweld ;)
Die connector is van plastic. de unit van massief staal/alu.
Iets van een plastic wig ertussen en drukken maar, komt vast wel los :)

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:13
Jan-tweak schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:13:
[...]

oke, dan is er nog een probleem, want voor defecte batterijen gelden namelijk speciale verpakkingsvoorwaarden die een stuk strenger zijn dan een normale batterij ( die moet overigens voldoen aan de verpakkingsinstructie P903, de verpakking zelf moet ook aan eisen voldoen, welke ook op de verpakking moet staan. De orginele verpakking batterij module (=doos incl. binnenwerk) van Zendure heeft hier de UN code 4G/Y30/S/25 CN/C530059 PI: 061.
Deze vallen onder verpakkingsinstructie P908 of P911, afhankelijk van de ernst van de beschadiging, dit moet door Zendure worden bepaald. Afhankelijk welke zal dus ook de daarvoor gebruikte verpakking worden aangepast. Zomaar een oude kartonen doos mag niet gebruikt worden.
Ik ben ook van mening dat Zendure dus in dit geval jou de juiste verpakking moet stellen.
En sorry, maar dit zijn de wettelijke ADR regels, daar kan ik zelf ook niets aan doen.
Ik ga, en wil, me hier helemaal niet in verdiepen.

• Jan-tweak
Isdatzo schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 09:15:
[...]

Ik ga, en wil, me hier helemaal niet in verdiepen.
zodra jij de verzender bent en het gaat mis piep je wel anders. Dan had je namelijk wel gewild dat je daar in had verdiept.
Dat is namelijk het risico wat je loopt als je vergeet de kleine letters te lezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jan-tweak op 16-08-2026 10:00 ]

• Isdatzo
Jan-tweak schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 09:59:
[...]

zodra jij de verzender bent en het gaat mis piep je wel anders. Dan had je namelijk wel gewild dat je daar in had verdiept.
Dat is namelijk het risico wat je loopt als je vergeet de kleine letters te lezen.
Nee hoor; dan piep ik precies hetzelfde.

Waarom zou ik dan anders piepen :? .

• Jan-tweak
Isdatzo schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:14:
[...]

Nee hoor; dan piek ik precies hetzelfde.

Waarom zou ik dan anders piepen :? .
omdat dat dan mogelijk jou geld gaat kosten, heel veel geld, en ik denk niet dat er een verzekering is die je daarbij gaat helpen.

• Isdatzo
Jan-tweak schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:16:
[...]

omdat dat dan mogelijk jou geld gaat kosten, heel veel geld, en ik denk niet dat er een verzekering is die je daarbij gaat helpen.
Waarom zou mij dat geld kosten? En over hoeveel geld hebben we het dan? En waarom zou mijn aansprakelijkheidsverzekering me daarbij niet helpen?

• Jan-tweak
Isdatzo schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:19:
[...]

Waarom zou mij dat geld kosten? En over hoeveel geld hebben we het dan? En waarom zou mijn aansprakelijkheidsverzekering me daarbij niet helpen?
b.v. de hoogte van de schade zou zo maar veel hoger uit kunnen vallen dan jouw verzekerd bedrag, plus is het de vraag of verzenden onder ADR wel ook daaronder zal vallen, daarvoor bestaan namelijk afzondelijke verzekeringen.
de wettelijke regelingen zijn gewoon daar heel duidelijk over, als jij de verzender bent (vakterm verlader) dan ben jij verantwoordelijk voor de juiste verpakking.
Denken dat iets onder een verzekering valt kan wel eens erg duur gaan worden, verzerkeringen staan bekend om zo veel mogelijk uitkeringen te vermijden, want dat kost hun geld.
Niets voor niets is hier op het topic ook de raad gegeven om niet als verzender vermeld te worden. Dit soort batterijen zijn nu een keer iets anders dan schoenen wat je terug stuurt.

[ Voor 21% gewijzigd door Jan-tweak op 16-08-2026 10:37 ]

• Isdatzo
Jan-tweak schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:33:
[...]

b.v. de hoogte van de schade zou zo maar veel hoger uit kunnen vallen dan jouw verzekerd bedrag, plus is het de vraag of verzenden onder ADR wel ook daaronder zal vallen, daarvoor bestaan namelijk afzondelijke verzekeringen.
de wettelijke regelingen zijn gewoon daar heel duidelijk over, als jij de verzender bent (vakterm verlader) dan ben jij verantwoordelijk voor de juiste verpakking.
Denken dat iets onder een verzekering valt kan wel eens erg duur gaan worden, verzerkeringen staan bekend om zo veel mogelijk uitkeringen te vermijden, want dat kost hun geld.
Niets voor niets is hier op het topic ook de raad gegeven om niet als verzender vermeld te worden. Dit soort batterijen zijn nu een keer iets anders dan schoenen wat je terug stuurt.
Laten we het eens concreet maken: ik stuur mijn batterijen niet volgens verpakkingsinstructie P903 (whatever that may be) maar volgens verpakkingsinstructie P923 of zo, en een magazijn van PostNL brandt af dankzij mijn batterijen. 10 miljoen schade. Wat dan?

• Jan-tweak
Isdatzo schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:54:
[...]

Laten we het eens concreet maken: ik stuur mijn batterijen niet volgens verpakkingsinstructie P903 (whatever that may be) maar volgens verpakkingsinstructie P923 of zo, en een magazijn van PostNL brandt af dankzij mijn batterijen. 10 miljoen schade. Wat dan?
sterker nog, je verstuurt ze zonder enige vorm van de juiste ADR verpakkingsinstructie en juiste type verpakking (want dat is een onderdeel van die verpakkingsinstructie, het moeten namelijk heel specifieke gekeurde verpakkingen zijn, zie een van mijn eerdere post waar ik de juiste code voor bv deze Zendure verpakkingen had aangegeven).
En in dit geval en ze kunnen de schade aan jouw zending koppelen, dan zou ik maar een heel diep gat gaan zoeken. niet voor niet zullen veruit de meeste PostNL pakketjes met de juiste stikkers (zie een van mijn vorige post) gaan weigeren ( terecht).
Msst lsat je vooral niet tegenhouden, het is niet mijn geld wat je op het spel zet, ik zelf zou dat risico gewoon niet nemen.
En ja, ik denk dat Zendure hier nog wel iets moet leren.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan-tweak op 16-08-2026 11:24 ]

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:04
Jan-tweak schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 11:21:
[...]

sterker nog, je verstuurt ze zonder enige vorm van de juiste ADR verpakkingsinstructie en juiste type verpakking (want dat is een onderdeel van die verpakkingsinstructie, het moeten namelijk heel specifieke gekeurde verpakkingen zijn, zie een van mijn eerdere post waar ik de juiste code voor bv deze Zendure verpakkingen had aangegeven).
En in dit geval en ze kunnen de schade aan jouw zending koppelen, dan zou ik maar een heel diep gat gaan zoeken. niet voor niet zullen veruit de meeste PostNL pakketjes met de juiste stikkers (zie een van mijn vorige post) gaan weigeren ( terecht).
Msst lsat je vooral niet tegenhouden, het is niet mijn geld wat je op het spel zet, ik zelf zou dat risico gewoon niet nemen.
En ja, ik denk dat Zendure hier nog wel iets moet leren.
Tegelijkertijd zitten wij hier natuurlijk wel op Tweakers, en zonder daar een waardeoordeel aan te verbinden denk ik dat onze kennis op dit soort onderwerpen gemiddeld genomen wat verder gaat dan die van de gemiddelde Nederlander.

Maar mag je van een gemiddelde particulier verwachten dat die al deze regels kent en weet waar hij bij het versturen van bijvoorbeeld een thuisbatterij op moet letten? Ik betwijfel dat eerlijk gezegd. Ik vermoed dat veel mensen bij het versturen van spullen, soms ook spullen waarbij specifieke regels gelden, ze simpelweg goed inpakken, een verzendlabel erop plakken en het pakket afgeven, zonder zich te realiseren dat daar aanvullende voorschriften aan verbonden kunnen zijn.

Dat maakt wat mij betreft het onderscheid tussen verantwoordelijkheid en verwijtbaarheid juist interessant. Dat er regels zijn, betekent niet automatisch dat een particuliere verzender ook redelijkerwijs geacht kan worden al die regels te kennen. Ik denk dat dit ook speelt.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste