• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

koboy schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:11:
Zit nu te zoeken onder laatste pagina's die eigenlijk alleen over gedoe met pallets gaan. Kom dus niet verder met wat ik moet weten.

Is mailen naar support@zendure.com nog steeds de route voor een defect melding?
Ja dat is de weg, ik zou er meteen de rekening, foto's van gesmolten connector en serienummers bij doen.

18950WpšŸŒž, Atlantic 270V3šŸ’§, Pana 5JšŸ”„. Zendure 2400AC+ 11,04kWhšŸ”‹,Hyundai Kona 64kWh šŸš—, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🄐

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:35
Zit nu te zoeken onder laatste pagina's die eigenlijk alleen over gedoe met pallets gaan. Kom dus niet verder met wat ik moet weten.

Dat is de juiste, mogelijk dat je eerste en A.I. bericht terug krijgt, daar moet je gewoon op reageren dat je set helemaal niet meer werkt foto van de connector en klaar. (Edit: en de gegevens volgens @klump4u )

En je kant het best alvast op zoek gaan naar een gratis pallet. Ik ben bij een bouwmarkt naar binnen gestapt en gevraagd of hun nog wat hadden liggen in het magazijn en die heb ik zo meegekregen voor niks.

[ Voor 3% gewijzigd door Gyrolion op 01-08-2026 19:03 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gyrolion schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:02:
[...]

Dat is de juiste, mogelijk dat je eerste en A.I. bericht terug krijgt, daar moet je gewoon op reageren dat je set helemaal niet meer werkt foto van de connector en klaar. (Edit: en de gegevens volgens @klump4u )

En je kant het best alvast op zoek gaan naar een gratis pallet. Ik ben bij een bouwmarkt naar binnen gestapt en gevraagd of hun nog wat hadden liggen in het magazijn en die heb ik zo meegekregen voor niks.
Of de pallet van het nieuwe spul gebruiken :P

En niet te snel akkoord gaat met een capaciteits reductie.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 01-08-2026 19:19 ]

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:14

koboy

Heb een idee voor een icon

[...]

Was zoals @MikeyMan zegt van plan het pallet waarop de vervanging komt te gebruiken, net als de dozen. Ga verder wel zien hoe het loopt, maar nog niets terug gehoord sinds vanmiddag. Ik heb gevraagd de vervanging van de 2400 voor een 2400+ in gang te zetten, dus hopelijk sla ik daarmee het hele AI stuk over. Factuur, foto, serienummers en zo zijn meegestuurd.

Qua stroom verdienen ze niets aan me. SOC was 6% (doorgeschoten vanaf 10% door Rebalancing).

Hoop dat het een beetje snel gaat, elke dag zonder accu kost geld >:)

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• R.K
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 12:10

R.K

https://flarum-eu.zendure.tech/d/26922
koboy schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:37:
[...]

Was zoals @MikeyMan zegt van plan het pallet waarop de vervanging komt te gebruiken, net als de dozen. Ga verder wel zien hoe het loopt, maar nog niets terug gehoord sinds vanmiddag. Ik heb gevraagd de vervanging voor een 2400+ in gang te zetten, dus hopelijk sla ik daarmee het hele AI stuk over. Factuur, foto, serienummers en zo zijn meegestuurd.
heb je dan ook al problemen met de SF 2400AC+ ??? :? :? :?
Toch geen gesmolten connectors hoop ik.
Qua stroom verdienen ze niets aan me. SOC was 6% (doorgeschoten vanaf 10% door Rebalancing).

[...]

jup, en dat idee had ik ruim een week geleden hier ook al gepost. d:)b

• koboy

koboy

Jan-tweak schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 22:57:
[...]
heb je dan ook al problemen met de SF 2400AC+ ??? :? :? :?
Toch geen gesmolten connectors hoop ik.

[...]
Nee, "gewoon" een 2400AC. Heb de post ff aangepast. Dacht de ene kant op en formuleerde de andere kant op.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

koboy schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 23:02:
[...]

Nee, "gewoon" een 2400AC. Heb de post ff aangepast. Dacht de ene kant op en formuleerde de andere kant op.
Gelukkig, mijn vrouw kreeg al een hartverzakking, ik wacht namelijk op mijn vervanging en met zo'n melding was er een kans dat dat ding dus niet meer in huis wilde hebben.

en dan heb je ook weer direct het grote voordeel van hun nieuwe SF4000Mix, ƩƩn systeem.

• Gyrolion
MikeyMan schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:19:
[...]

Of de pallet van het nieuwe spul gebruiken :P

En niet te snel akkoord gaat met een capaciteits reductie.
koboy schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:37:
[...]

Was zoals @MikeyMan zegt van plan het pallet waarop de vervanging komt te gebruiken, net als de dozen. Ga verder wel zien hoe het loopt, maar nog niets terug gehoord sinds vanmiddag. Ik heb gevraagd de vervanging van de 2400 voor een 2400+ in gang te zetten, dus hopelijk sla ik daarmee het hele AI stuk over. Factuur, foto, serienummers en zo zijn meegestuurd.

Bij mij kwam het vervangende spul niet op een pallet, werd geleverd in 2 batches. Dus zou je niet blind staren dat je gratis een pallet krijgt, maar wel wijs om daar even op te wachten. :)

Het ging hier wel om een 1x SF2400+ en 2x AB3000L, als je een grotere set hebt om te vervangen zullen ze het misschien wel met een pallet doen.
Gyrolion schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 10:14:
[...]

[...]

Bij mij kwam het vervangende spul niet op een pallet, werd geleverd in 2 batches. Dus zou je niet blind staren dat je gratis een pallet krijgt, maar wel wijs om daar even op te wachten. :)

Het ging hier wel om een 1x SF2400+ en 2x AB3000L, als je een grotere set hebt om te vervangen zullen ze het misschien wel met een pallet doen.
ik zou gewoon even bij je Praxis - Gamma en ko langs lopen en vragen of ze een gratis hebben liggen, zijn hun ook weer blij want hun kost dat alleen maar geld.

• Grasvink
  • Registratie: April 2017
  • Niet online
Helaas heb ik zojuist geconstateerd dat de connector tussen mijn SolarFlow 2400AC en de eerste accu aan elkaar is gesmolten.

In de afgelopen twee dagen zag ik al dat er tijdens het ontladen spontaan foutmeldingen vanuit de SolarFlow naar mijn Home Assistant werden gestuurd. Dit is inmiddels mijn tweede omvormer; de eerste is eerder retour gegaan vanwege andere problemen.

Ik heb zojuist met veel moeite de omvormer van de eerste accu weten los te krijgen, maar de connector was bij de positieve pool helemaal vast gesmolten en afgebroken. Jammer. Ik ga dit melden bij Zendure en hoop op een goede oplossing.

Wordt vervolgd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIPuhcjHcviDXIp_2IxYR6JGOzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLvoGoXaVD9PWDeHEnjrAFnz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBtFAtJotmr0DZM-T2jucBxLVno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQRW3FUgZGKk7uyhFVx6nZiZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9caKfwOIpSeE3dS_WOBUqApPCbU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tyICdEuXjAyOgh6P9kn6ZY2W.png?f=fotoalbum_large
Grasvink schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:14:
Helaas heb ik zojuist geconstateerd dat de connector tussen mijn SolarFlow 2400AC en de eerste accu aan elkaar is gesmolten.

In de afgelopen twee dagen zag ik al dat er tijdens het ontladen spontaan foutmeldingen vanuit de SolarFlow naar mijn Home Assistant werden gestuurd. Dit is inmiddels mijn tweede omvormer; de eerste is eerder retour gegaan vanwege andere problemen.

Ik heb zojuist met veel moeite de omvormer van de eerste accu weten los te krijgen, maar de connector was bij de positieve pool helemaal vast gesmolten en afgebroken. Jammer. Ik ga dit melden bij Zendure en hoop op een goede oplossing.
Doen ze bij Zendure niet moeilijk, ik denk dat je hele stappel door een SolarFlow 2400AC+ incl. nieuwe batterij-modules AB3000L vervangen gaat worden, helaas krijg je daardoor wel 480Wh minder totale opslag capaciteit, zou ik dus wel aankaarten en vragen hoe ze dat oplossen. ( krijg je waarschijnlijk van die smart-stekkers aangeboden).
succes, mailtje naar support sturen.

• koboy

koboy

Zojuist antwoord gehad dat ze de boel vervangen voor de 2400AC+. Ophalen doen ze met een lokale transporteur hier in de buurt.

Nog even afwachten wat de timeline wordt. De huidige situatie is niet best voor de gemiddelde dynamische tarieven.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06:56
koboy schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:41:
Zojuist antwoord gehad dat ze de boel vervangen voor de 2400AC+. Ophalen doen ze met een lokale transporteur hier in de buurt.

Nog even afwachten wat de timeline wordt. De huidige situatie is niet best voor de gemiddelde dynamische tarieven.
Hopelijk heb je de nieuwe set snel binnen.

Hier heeft de slimme meter sinds 28 juli tm 1 augustus een storing gehad waardoor data niet werd doorgegeven. Nu weer klaar, maar de dagen 28 juli tm 1 augustus worden door Tibber geschat en niet meer gecorrigeerd. Dat betekent dat zij verbruik toerekenen aan de avond en productie aan de middag, terwijl het juist andersom is. Tibber gaat dan uit van wat de netbeheerder heeft staan uit het verleden... 8)7

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-08 16:56
Pakhaas schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:50:
[...]

Hier heeft de slimme meter sinds 28 juli tm 1 augustus een storing gehad waardoor data niet werd doorgegeven. Nu weer klaar, maar de dagen 28 juli tm 1 augustus worden door Tibber geschat en niet meer gecorrigeerd. Dat betekent dat zij verbruik toerekenen aan de avond en productie aan de middag, terwijl het juist andersom is. Tibber gaat dan uit van wat de netbeheerder heeft staan uit het verleden... 8)7
Toevallig Enexis (waar ik die storing ook al 2x gehad heb in de afgelopen weken) ?

One cookie a day keeps the doctor away !

• Pakhaas
ppaulv schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:54:
[...]

Toevallig Enexis (waar ik die storing ook al 2x gehad heb in de afgelopen weken) ?
Nee Liander. Sta je hele dag de batterijen te laden als het goedkoop is en rekenen ze dat laden toe aan de duurste uren...

[ Voor 3% gewijzigd door Pakhaas op 03-08-2026 16:09 ]

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:09
Pakhaas schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:08:
[...]

Nee Liander. Sta je hele dag de batterijen te laden als het goedkoop is en rekenen ze dat laden toe aan de duurste uren...
Kan je niet de juiste data aanleveren vanuit P1?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pakhaas schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:50:
[...]

Netbeheerder deelt helemaal geen data op dagbasis uit het verleden.

• Pakhaas
Spekkie99 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:38:
[...]

Kan je niet de juiste data aanleveren vanuit P1?
Heb ik gedaan, maar zie nu dat al 1 dag gecorrigeerd is met de juiste data, dus ik heb hoop dat de andere dagen ook goed komt.

Terug ontopic

• Pakhaas
Wolly schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:47:
[...]

Netbeheerder deelt helemaal geen data op dagbasis uit het verleden.
Zeker wel. Tot 10 dagen terug

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pakhaas schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:07:
[...]

Zeker wel. Tot 10 dagen terug
Heb je daar meer info over, ik nam aan dat het hier ging over data uit het verleden van dezelfde dagen vorig jaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Wolly op 03-08-2026 19:24 ]

• Pakhaas
Wolly schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:23:
[...]

Heb je daar meer info over, ik nam aan dat het hier ging over data uit het verleden van dezelfde dagen vorig jaar.
Ik stuur een dm

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:14
Gezien alle berichtgeving rondom de problemen met de connectoren heb ik zelf verder onderzoek gedaan. Daarbij ben ik een aantal interessante zaken tegengekomen.

De EC5 connector is een veelgebruikte standaardconnector voor DC toepassingen en wordt in de praktijk voor hoge stromen veel toegepast. Zendure gebruikt echter geen standaard EC5 connector, maar een EC6 connector. Voor zover ik heb kunnen achterhalen is dit geen gangbare industriestandaard, maar lijkt het een eigen of Chinese variant op de EC5. Deze connector bevindt zich tussen de connecteren aan de buitenkant van de behuizing en de BMS, en is een slag groter dan de EC5 connector.

Daarnaast heb ik gekeken naar de bekabeling. In de 2400W-omvormer is gebruikgemaakt van 6 AWG bekabeling. Dat is een logische keuze en ruim voldoende voor een continuvermogen van 2400 watt.

Opvallender is dat binnen de accupakketten zelf 8 AWG bekabeling is toegepast. Hoewel 8 AWG technisch gezien de benodigde stroom kan verwerken, is dit aan de krappe kant voor een toepassing waarbij langdurig hoge stromen worden gevraagd. Een dikkere kabel, zoals 6 AWG, zou een lagere weerstand, minder spanningsverlies en minder warmteontwikkeling geven.

Dat roept de vraag op waarom er in de omvormer wel is gekozen voor 6 AWG, terwijl intern in de accu's 8 AWG is toegepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_Akha7MZwHqEei8r6K7vJOwc9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wgf3S8Pi0XWzGUcVMg7b1UXA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlcqFG4QB7dg28znkTqp8tnmYTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aexPmtZebUA59KE86Pwpuab.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door geert1992 op 04-08-2026 20:58 ]

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-08 18:38
@geert1992 bedankt voor het delen!

In plaats van over "2400W", kan je het volgens mij beter hebben over "50A". En dat is, volgens Gemini, toch echt op (of net over) de limiet van 8 AWG...

Vervolgens zou het zomaar kunnen dat de extra warmte ervoor zorgt dat connectoren die net niet helemaal 'gaaf' zijn, het gaan begeven.

Volgens de Chinese specs van wat 'we' denken dat de connectoren zijn, was er een 80A variant in de 2400AC toegepast, en een 40A in de 2400AC+. Maar gezien de eerste dunnere pennen schijnt te hebben dan de tweede, kan je je vraagtekens zetten bij die 80A rating.

• geert1992
a2aan schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:03:
@geert1992 bedankt voor het delen!

In plaats van over "2400W", kan je het volgens mij beter hebben over "50A". En dat is, volgens Gemini, toch echt op (of net over) de limiet van 8 AWG...

Vervolgens zou het zomaar kunnen dat de extra warmte ervoor zorgt dat connectoren die net niet helemaal 'gaaf' zijn, het gaan begeven.

Volgens de Chinese specs van wat 'we' denken dat de connectoren zijn, was er een 80A variant in de 2400AC toegepast, en een 40A in de 2400AC+. Maar gezien de eerste dunnere pennen schijnt te hebben dan de tweede, kan je je vraagtekens zetten bij die 80A rating.
Mee eens dat 50 A technisch gezien de betere manier is om het te benoemen. Aan de andere kant: als ik het heb over 2400 W bij 48 V, dan hebben we het in de praktijk over precies dezelfde belasting van ongeveer 50 A. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Iets met een; u i r.

Die redenatie over de connector zie ik ook vaker voorbij komen. Daar zet ik zelf nog wel wat vraagtekens bij. Uiteindelijk baseren we ons op een Chinese website met foto's van wat Zendure accu's. We weten niet met zekerheid of dat daadwerkelijk die connectoren zijn, en al helemaal niet of de genoemde stroomratings ook bij die connectoren horen. Daar zit wat mij betreft dus nog wel de nodige nuance in. Zendure zelf geeft geen openheid, dus blijven het speculaties.

Persoonlijk ga ik liever op onderzoek uit, en deel ik hier mijn bevindingen.

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je uit gaat van meer dan 1 accu is het niet zo gek dat de bekabeling in de accu dunner is dan de omvormer. Of geldt dit ook van de bovenste naar de onderste connector?

• geert1992
MikeyMan schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:25:
Als je uit gaat van meer dan 1 accu is het niet zo gek dat de bekabeling in de accu dunner is dan de omvormer. Of geldt dit ook van de bovenste naar de onderste connector?
De bekabeling van beide connectoren gaan in 1 kabelschoen, die vervolgens op de bms geschroefd zit. Alles in de accu, wat aan de connectoren zit is 8awg.

• Eduardo M
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-08 16:09
Mijn buurman heeft ook het probleem met de gesmolten connectoren op de 2400 AC. Moet hij dit nu melden bij de verkoper, Marcmax in dit geval, of bij Zendure Nederland?

• geert1992
Eduardo M schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:53:
Mijn buurman heeft ook het probleem met de gesmolten connectoren op de 2400 AC. Moet hij dit nu melden bij de verkoper, Marcmax in dit geval, of bij Zendure Nederland?
Mailtje naar zendure, en ze pakken het op.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:48
Er staat hier in het topic ergens een emailadres van Zendure genoemd voor het versnelde traject. Ticket indienen via de app kan ook maar duurt langer, Marcmax zou ik niet doen.

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Eduardo M
Acidrain schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:57:
[...]

Er staat hier in het topic ergens een emailadres van Zendure genoemd voor het versnelde traject. Ticket indienen via de app kan ook maar duurt langer, Marcmax zou ik niet doen.
Ok, wat is de juiste zoekterm voor dit email adres?

• Acidrain
Eduardo M schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 23:04:
[...]

Heb voor je gezocht op @zendure.com en toen vond ik:

support@zendure.com

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Eduardo M schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 23:04:
[...]

Misschien kunnen we ook nog de mail voor je opstellen, wel zo makkelijk

18950WpšŸŒž, Atlantic 270V3šŸ’§, Pana 5JšŸ”„. Zendure 2400AC+ 11,04kWhšŸ”‹,Hyundai Kona 64kWh šŸš—, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🄐

• Pakhaas
klump4u schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 23:23:
[...]

šŸ˜…

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:25
klump4u schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 23:23:
[...]

En een pallet regelen...
geert1992 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:36:
Gezien alle berichtgeving rondom de problemen met de connectoren heb ik zelf verder onderzoek gedaan. Daarbij ben ik een aantal interessante zaken tegengekomen.

De EC5 connector is een veelgebruikte standaardconnector voor DC toepassingen en wordt in de praktijk voor hoge stromen veel toegepast. Zendure gebruikt echter geen standaard EC5 connector, maar een EC6 connector. Voor zover ik heb kunnen achterhalen is dit geen gangbare industriestandaard, maar lijkt het een eigen of Chinese variant op de EC5. Deze connector bevindt zich tussen de connecteren aan de buitenkant van de behuizing en de BMS, en is een slag groter dan de EC5 connector.

Daarnaast heb ik gekeken naar de bekabeling. In de 2400W-omvormer is gebruikgemaakt van 6 AWG bekabeling. Dat is een logische keuze en ruim voldoende voor een continuvermogen van 2400 watt.

Opvallender is dat binnen de accupakketten zelf 8 AWG bekabeling is toegepast. Hoewel 8 AWG technisch gezien de benodigde stroom kan verwerken, is dit aan de krappe kant voor een toepassing waarbij langdurig hoge stromen worden gevraagd. Een dikkere kabel, zoals 6 AWG, zou een lagere weerstand, minder spanningsverlies en minder warmteontwikkeling geven.

Dat roept de vraag op waarom er in de omvormer wel is gekozen voor 6 AWG, terwijl intern in de accu's 8 AWG is toegepast.

~~~[Afbeelding]

~~~[Afbeelding]
Leuk van je onder de loep nemen.šŸ‘
Dus we hebben in onze Zendure (s) connectors zitten die voor de modelbouw bedoeld zijn (RC).
Dat lijkt mij niet echt geschikt voor langdurig veel vermogen gebruik.

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:42
geert1992 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:36:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nu rijst bij mij meteen de vraag hoe zit dit bij de 2400+?

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:37

Aardedraadje

Met kabelschoen

Awg8 is nou niet per se ongeschikt. Afhankelijk van merk en type mag daar veel meer dan 50A doorheen voordat de draad teveel opwarmt. Als je kijkt naar spanningsval dan wil je altijd een dikkere draad en zou AWG8 ongeschikt zijn. Maar dat geldt pas bij langere trajecten. Voor dit soort korte trajecten levert meer dikte weinig winst op.

Dat er in de omvormer een dikkere draad zit, lijkt inderdaad wel een vreemde keuze. Maar bedenk ook dat door die AWG6-draad altijd het volle vermogen loopt, ook langdurig. Terwijl de accupacks het vermogen verdelen en er dus een deel van de stroom door de ene aftakking (naar de cellen) loopt, en een deel naar de volgende accu via de andere aftakking. in principe dus nooit de volle 50A. Alleen bij een enkel accupack. Maar die zit zo vol en de kabel zou het aan moeten kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Aardedraadje op 05-08-2026 05:02 ]

• geert1992
peterbier schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 01:23:
[...]

Leuk van je onder de loep nemen.šŸ‘
Dus we hebben in onze Zendure (s) connectors zitten die voor de modelbouw bedoeld zijn (RC).
Dat lijkt mij niet echt geschikt voor langdurig veel vermogen gebruik.
Een ec5 connector is inderdaad een veelgebruikte connector in de modelbouwwereld. De connector die Zendure gebruikt is echter een ec6.

Deze is een behoorlijk stuk groter dan de connector in de behuizing. Vermoed niet dat dat het probleem is.

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03
geert1992 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:07:
[...]

Mee eens dat 50 A technisch gezien de betere manier is om het te benoemen. Aan de andere kant: als ik het heb over 2400 W bij 48 V, dan hebben we het in de praktijk over precies dezelfde belasting van ongeveer 50 A. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Iets met een; u i r.

Die redenatie over de connector zie ik ook vaker voorbij komen. Daar zet ik zelf nog wel wat vraagtekens bij. Uiteindelijk baseren we ons op een Chinese website met foto's van wat Zendure accu's. We weten niet met zekerheid of dat daadwerkelijk die connectoren zijn, en al helemaal niet of de genoemde stroomratings ook bij die connectoren horen. Daar zit wat mij betreft dus nog wel de nodige nuance in. Zendure zelf geeft geen openheid, dus blijven het speculaties.

Persoonlijk ga ik liever op onderzoek uit, en deel ik hier mijn bevindingen.
Als je de specs van de uitbreidingsbatterij bekijkt zie je dat de rating van zowel ab3000l en ab3000x exact hetzelfde is als de genoemde connectoren op de chinese website. Te toevallig.

⚔ WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW Ā· buffer PAW-BTANK50L-2 Ā· boiler PAW-TD20C1E5-1 ā˜€ļø Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW šŸ”‹ Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh

• ctrl-tab
Bij de verkoper, en een inruil voor een ander merk vragen ;)

⚔ WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW Ā· buffer PAW-BTANK50L-2 Ā· boiler PAW-TD20C1E5-1 ā˜€ļø Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW šŸ”‹ Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh

• Eduardo M
Beetje flauwe reacties allemaal. Ik ben heus niet te beroerd om de zoekfunctie te gebruiken, maar de zoekterm wordt een beetje lastig als je alleen op zoek bent naar een email adres binnen een topic van 60 pagina’s

• koboy

koboy

Eduardo M schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:57:
[...]

Beetje flauwe reacties allemaal. Ik ben heus niet te beroerd om de zoekfunctie te gebruiken, maar de zoekterm wordt een beetje lastig als je alleen op zoek bent naar een email adres binnen een topic van 60 pagina’s
Sssst, niet verder vertellen. 2 pagina's terug vanaf de laatste post staat alles op een rijtje.

ctrl-tab schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 06:51:
[...]

Bij de verkoper, en een inruil voor een ander merk vragen ;)
sorry niet zo flauw doen, beste @Eduardo M, je kunt dit gewoon bij Zendure.nl gaan melden, zij zullen dan in feite alles regelen. Dat is ook de meest simpele en eenvoudige weg, hoe dat bij MarcMax gaat lopen, geen idee, zou wel eens een heel stuk lastiger worden.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:10
Eduardo M schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:57:
[...]

https://support.zendure.com/portal/en/home

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10:54
koboy schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:05:
[...]

Sssst, niet verder vertellen. 2 pagina's terug vanaf de laatste post staat alles op een rijtje.
Vraag je zelf daar ook niet of het emailadres klopt? 😜

Ik snap de reactie van deze tweaker ook wel. Het is zeker een fairpunt om eerst zelf te gaan zoeken. Eens. Daarnaast die zoekfunctie binnen tweakers vind ik persoonlijk ook een draak van een functie. Hoevaak ik op een zoekterm resultaten krijg die een deel van de zoekterm in het resultaat hebben zitten waar je precies niets mee kan. Dus ja soms is even terug kijken een prima optie en soms herhalen we. Ik ben ervan overtuigd als die zoekmachine beter wordt we ook veel herhaling kunnen voorkomen. (Algemeen bedoeld allemaal).

Edit : Tweakers die liever een duimpjes scorende sneer uitdelen (zie je wel meer op tweakers) heb ik totaal niets mee. Voor dat soort "oplossingen" zijn andere platforms bedacht (ook algemeen bedoeld).

[ Voor 11% gewijzigd door Devke op 06-08-2026 09:53 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:10
Aardedraadje schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 04:55:
Awg8 is nou niet per se ongeschikt. Afhankelijk van merk en type mag daar veel meer dan 50A doorheen voordat de draad teveel opwarmt. Als je kijkt naar spanningsval dan wil je altijd een dikkere draad en zou AWG8 ongeschikt zijn. Maar dat geldt pas bij langere trajecten. Voor dit soort korte trajecten levert meer dikte weinig winst op.

Dat er in de omvormer een dikkere draad zit, lijkt inderdaad wel een vreemde keuze. Maar bedenk ook dat door die AWG6-draad altijd het volle vermogen loopt, ook langdurig. Terwijl de accupacks het vermogen verdelen en er dus een deel van de stroom door de ene aftakking (naar de cellen) loopt, en een deel naar de volgende accu via de andere aftakking. in principe dus nooit de volle 50A. Alleen bij een enkel accupack. Maar die zit zo vol en de kabel zou het aan moeten kunnen.
De volledige stroom loopt ook door de connector naar het eerste accupack, maar niet binnen die eerste accu, dus dat ze in de accu een AWG 8 gebruiken is niet heel vreemd, maar voor de kabel naar de connector aan de onderkant zou ik dan ook AWG 6 verwachten.

AWG 8 heeft een weerstand van van 0.004 Ī©/m, als je een stuk van 10cm(0.01m) hebt zal daar bij 50A dus 50x50x0.004*0.01 = 1W ontwikkelt worden.

AWG 6 heeft een weerstand van van 0.00138 Ī©/m, als je een stuk van 10cm(0.01m) hebt zal daar bij 50A dus 50x50x0.00138x0.01 = 0.345W ontwikkelt worden.

Kortom de warmte in de kabels is verwaarloosbaar bij deze dikten.

[ Voor 4% gewijzigd door Ben(V) op 06-08-2026 10:27 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• koboy

koboy

Devke schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:50:
[...]

Vraag je zelf daar ook niet of het emailadres klopt? 😜

Ik snap de reactie van deze tweaker ook wel. Het is zeker een fairpunt om eerst zelf te gaan zoeken. Eens. Daarnaast die zoekfunctie binnen tweakers vind ik persoonlijk ook een draak van een functie. Hoevaak ik op een zoekterm resultaten krijg die een deel van de zoekterm in het resultaat hebben zitten waar je precies niets mee kan. Dus ja soms is even terug kijken een prima optie en soms herhalen we. Ik ben ervan overtuigd als die zoekmachine beter wordt we ook veel herhaling kunnen voorkomen. (Algemeen bedoeld allemaal).

Edit : Tweakers die liever een duimpjes scorende sneer uitdelen (zie je wel meer op tweakers) heb ik totaal niets mee. Voor dat soort "oplossingen" zijn andere platforms bedacht (ook algemeen bedoeld).
Ja nadat ik de laatste minimaal 5 pagina's over hoe aan een pallet te komen had soorgeploegd, en het na een uur had opgegeven.

Het was van mij een beetje tongue in cheek manier van doorgeven dat het voor hem letterlijk op de pagina er voor stond.

Aan de andere kant mag dit ook wel opgenomen worden in een startpost ofzo.... Ideetje @ctrl-tab ?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jongens... Het is een support email adres. Als je een case aanmaakt in de app is het ook prima.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-08 17:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Soort van on-topic dan maar weer.. Net is bij mij de pallet opgehaald door Raben. Zag er goed uit, maar had niet het idee dat het de beste meneer wat zou hebben geboeid als het los erop was gegooid zonder alle waarschuwingen van de UN. Maar toch.

Nu nog de 4 smart-plugs waar ik niks mee kan en dan is het verhaal hopelijk afgelopen. Denk dat Zendure zich hier ook een beetje in verbeten heeft.

9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+

• Devke
Kuusj schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:34:
Soort van on-topic dan maar weer.. Net is bij mij de pallet opgehaald door Raben. Zag er goed uit, maar had niet het idee dat het de beste meneer wat zou hebben geboeid als het los erop was gegooid zonder alle waarschuwingen van de UN. Maar toch.

Nu nog de 4 smart-plugs waar ik niks mee kan en dan is het verhaal hopelijk afgelopen. Denk dat Zendure zich hier ook een beetje in verbeten heeft.
Hoelang moest je wachten vanaf data doorgeven tot ophalen?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-08 17:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Devke schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:56:
[...]

Hoelang moest je wachten vanaf data doorgeven tot ophalen?
30-07 mail gestuurd, dus een week.

9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Kuusj schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:34:

Ik denk dat ik er eens een mail tegenaan gooi dat ze me maar een P1 meter sturen i.p.v. die 4 stekkers.
Edit, gedaan.

• Devke
Kuusj schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:14:
[...]

30-07 mail gestuurd, dus een week.
Mooi. Dank. Dan kan het hier niet lang meer duren. Morgen is namelijk de 1e voorkeursdag (alweer).šŸ™ˆ

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Devke schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:46:
[...]

Mooi. Dank. Dan kan het hier niet lang meer duren. Morgen is namelijk de 1e voorkeursdag (alweer).šŸ™ˆ
Ik kreeg de dag voor ophalen een mail van Raben en Zendure met de ophaal datum, geen tijd erbij.

• Devke
klump4u schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:55:
[...]

Ik kreeg de dag voor ophalen een mail van Raben en Zendure met de ophaal datum, geen tijd erbij.
Ah oke. Goed om te lezen dat er ook vanuit de transporteur iets komt. Zendure zit vaak een paar dagen communicatie tussen de mails. Ik ga er eigenlijk al vanuit dat morgen niks wordt meer.

• amyor
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-08 12:07
Zucht. Ik heb prijs.

Ik merk dat er sinds enkele dagen geen NOM meer werd gehaald. Batterij vol maar geen ontlading. Wat zitten rondzoeken in home assistant, zendure app, nieuwe firmware,...

In een poging om de omvormer eens te resetten door de kring spanningsloos te zetten en 2400 AC van de toren te halen werd het snel duidelijk. Die ging er niet vlot af. Toch nog eens gecheckt of ik alle vijsjes los had...

Gesmolten connector.

Aangekocht 24/11/2025, ik moet de andere connecties nog eens checken maar dat is voor morgen. Zal dan ook eens kijken voor serienummers.

3 batterijen in de toren en 2400W.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NMQNxdmK/IMG20260806213124.jpg

• Devke
klump4u schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:55:
[...]

Ik heb een mail gehad van Raben. Delivery Date 12 - 08. Dat is de dag van ophalen of de dag dat het spul bij Zendure is naar verwachting van Raben?

Geen mail van Zendure nog gezien. De 12e zou ook een datum zijn die ik niet doorgegeven heb.

Zit een link bij voor downloaden van de stukken maar die werkt niet . Edit op een vaste PC wel. Is alleen een label voor Raben, nog niet de stukken vanuit Zendure.

[ Voor 16% gewijzigd door Devke op 07-08-2026 13:23 ]

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Devke schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:18:
[...]

Ik heb een mail gehad van Raben. Delivery Date 12 - 08. Dat is de dag van ophalen of de dag dat het spul bij Zendure is naar verwachting van Raben?

Geen mail van Zendure nog gezien. De 12e zou ook een datum zijn die ik niet doorgegeven heb.

Zit een link bij voor downloaden van de stukken maar die werkt niet . Edit op een vaste PC wel. Is alleen een label voor Raben, nog niet de stukken vanuit Zendure.
Dat is de beoogde bezorging in Duisburg, ik kreeg nog een mailtje van support Zendure met ophaal datum, meestal twee a drie dagen eerder

• Devke
klump4u schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:46:
[...]

Dat is de beoogde bezorging in Duisburg, ik kreeg nog een mailtje van support Zendure met ophaal datum, meestal twee a drie dagen eerder
Raben even gesproken. Maandag komen ze. Heb alleen nog geen ADR stukken etc. Hopelijk krijg ik ze dan vandaag. Weekend staat voor de deur.

• Acidrain
klump4u schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:46:
[...]

Hier het zelfde, datum op het label van Raben was gedateerd op 3 dagen na ophalen.
Beide mails kreeg ik 1 dag voor het ophalen.
Het boeide de beste man totaal niet hoe de dozen op de pallet stonden en wat er voor gevaren stickers op zaten. Hij zag (vanaf een meter of 2 afstand) dat er 2 a4tjes op zaten, drukte zijn elektrische palletwagen er in, zei dat het okee was en vertrok weer :)

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:43

StarWing

Huh ?!?

Ik heb mijn oude set (omvormer en 2 batterijen) afgezet in het lokale bpost ophaalpunt. Moest ze wel zelf in de kar zetten.

Ze trekken er hun plan maar mee :) niets meer van gehoord.

Page intentionally left blank.

• Devke
Acidrain schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:02:
[...]

Hier het zelfde, datum op het label van Raben was gedateerd op 3 dagen na ophalen.
Beide mails kreeg ik 1 dag voor het ophalen.
Het boeide de beste man totaal niet hoe de dozen op de pallet stonden en wat er voor gevaren stickers op zaten. Hij zag (vanaf een meter of 2 afstand) dat er 2 a4tjes op zaten, drukte zijn elektrische palletwagen er in, zei dat het okee was en vertrok weer :)
Je hebt geen stukken rondom ADR moeten meegeven?

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:18
Devke schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:49:
[...]

Heb ik bij Fedex ook niet hoeven doen. Had ook geen pallet, dus hij heeft het zo op een steekkar in de auto geschoven en klaar.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC+

• Devke
Aziraphale schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:52:
[...]

Heb ik bij Fedex ook niet hoeven doen. Had ook geen pallet, dus hij heeft het zo op een steekkar in de auto geschoven en klaar.
Okey. Tis hier wel via Raben. Geen idee hoe hun dat aanvliegen. Ik zet het klaar en dan maar hopen dat ze het meenemen. Ik wacht even af of er nog een mail komt van Zendure met het hele verhaal. Anders maandag maar zien. Dit is de 2e serie van 3 dagen.

[ Voor 15% gewijzigd door Devke op 07-08-2026 17:02 ]

• Acidrain
Devke schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:49:
[...]

Ja dat was a4tje nummer 2, 1 was het raben verzend label die ik in een safelink email van raben zelf kreeg en ook in een email attachment van zendure

Als je die email van Zendure met die 2 attachments nog niet gehad hebt zou ik daar nog wel even achteraan gaan!

• Devke
Acidrain schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:17:
[...]

Ja dat was a4tje nummer 2, 1 was het raben verzend label die ik in een safelink email van raben zelf kreeg en ook in een email attachment van zendure

Als je die email van Zendure met die 2 attachments nog niet gehad hebt zou ik daar nog wel even achteraan gaan!
Van Raben heb ik het verzendlabel. Van Zendure niets. Dat zouden ze sturen als transportdatum bevestigd werd. Die is vanmorgen bevestigd door Raben. Ik heb ze nog een URGENT, mail gestuurd.

[ Voor 17% gewijzigd door Devke op 07-08-2026 17:28 ]

• Acidrain
Devke schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:23:
[...]

Niet gehad. Ze zouden het sturen en dan is het weer stil.
Lol, herkenbaar, dan is het hopen dat Raben zonder accepteert.

Edit ook gelezen

[ Voor 4% gewijzigd door Acidrain op 07-08-2026 17:29 ]

• Devke
Acidrain schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:28:
[...]

Als dit wederom mis loopt dan gaat er toch een niet zo hele vriendelijke mail weg. >:) , ik heb wel eens een mail op zaterdag gehad, fingers crossed.

• amyor
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-08 12:07
StarWing schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:52:
Ik heb mijn oude set (omvormer en 2 batterijen) afgezet in het lokale bpost ophaalpunt. Moest ze wel zelf in de kar zetten.

Ze trekken er hun plan maar mee :) niets meer van gehoord.
Vrij snel antwoord gehad van Zendure afgelopen nacht met het voorstel voor een 2400 AC + met 2 batterijen of 2400 AC. Ophalen loopt via vrachtwagentransport want Belgiƫ. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.

• Gyrolion
Hier ook opgehaald door Raben, in eerste instantie stonden ze donderdag voor de deur, maar ik had de labels nog niet uitgeprint, en ik had ook geen idee dat ze zouden komen deze dag, op verzend label stond 10-08, maar na nadere inspectie stond de datmen 06-08 op het gevaren document.. agh ja.

Maar vrijdag waren ze er weer en nu had ik alles netjes voorbereid, met vershoudfolie had ik de batterijen "vast" gemaakt op de pallet en de beste meneer vond het allemaal prima.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

amyor schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 00:43:
[...]

Vrij snel antwoord gehad van Zendure afgelopen nacht met het voorstel voor een 2400 AC + met 2 batterijen of 2400 AC. Ophalen loopt via vrachtwagentransport want Belgiƫ. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.
Blijft mooi dat ze toch weer 2400s aanbieden, maar niets communiceren over oorzaak of oplossing...

• Devke
Gyrolion schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:04:
Hier ook opgehaald door Raben, in eerste instantie stonden ze donderdag voor de deur, maar ik had de labels nog niet uitgeprint, en ik had ook geen idee dat ze zouden komen deze dag, op verzend label stond 10-08, maar na nadere inspectie stond de datmen 06-08 op het gevaren document.. agh ja.

Maar vrijdag waren ze er weer en nu had ik alles netjes voorbereid, met vershoudfolie had ik de batterijen "vast" gemaakt op de pallet en de beste meneer vond het allemaal prima.
Jij had dus meer dan alleen een verzendlabel?

• Devke
Acidrain schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:28:
[...]

Edit ook gelezen
Op de valreep. Vandaag werken ze dus ook. 2e document net gekregen met wederom een excuus.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:19
Hier al sinds 23 juli nul bericht van Zendure...nadat ik heb gezegd dat pallet geen optie is zijn ze me kennelijk (voor nu) even vergeten.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-08 16:56
jelleeelco schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:46:
Hier al sinds 23 juli nul bericht van Zendure...nadat ik heb gezegd dat pallet geen optie is zijn ze me kennelijk (voor nu) even vergeten.
Heb al 2x een verontschuldigende mail van ze gehad dat het allemaal wat langer duurt dan gedacht en als ik me bedenk en toch met een pallet wil gaan werken dat ik het moet laten weten. Maar dat is geen optie helaas.
We wachten af ...

One cookie a day keeps the doctor away !

• Devke
jelleeelco schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:46:
Ik heb er zelf regelmatig achteraan gezeten. Reacties duren dan vaak een dag of 3. Beetje omgekeerde wereld maar he...... maandag is het als het goed is hier weg. Ongemerkt gaat er best nog wel wat tijd inzitten.

Ondertussen is mijn vervanging voor de mijn Zendure SF 2400AC ook binnengekomen, ging eigenlijk heel vlot. bij de demonage bleek dat de connectoren nog in perfecte staat waren.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

P1meter van Zendure is toegewezen ipv 4 smartpluggen, heb ik er al eentje voor een van de dochters als ik ze een mix accu koop.

• Pipkrie
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 09:37
Omwisseling ging zeer vlot. Ik heb gewoon hun pallet en dozen herbruikt van de nieuwe voor de oude. Bespaart mij weeral de afval. Nu nog wachten op een verzendlabel.

• Devke
Yesss. Ook hier is zojuist de pallet met de oude 2400 AC opgehaald door Raben. Een vrolijke brabander als chauffeur. De pallet had ik in de achtertuin neergezet. Het zou krap worden met toegang naar de weg maar meten is weten. De pallet gister klaar gemaakt.

Chauffeur was goed gemutst. Vriendelijk. Behulpzaam met even wat spullen aan de kant zetten die ik voor de pallet had gezet. Hij vroeg of hij weer netjes de boel terug moest zetten.

We hebben nog even over ADR staan praten. Een lading mag een x aantal ADR punten hebben begreep ik voordat een bepaalde certificering nodig is en het vervoer voorzien moet zijn van markeringen (op de vrachtwagen).

Hij wist dat het om thuisbatterijen ging. Ik heb ze hier bij leveren ook aan de deur gehad die niet wiste wat ze vervoerden. Al met al gaf en geeft me dit een prettiger gevoel.

Devke schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 10:22:
Yesss. Ook hier is zojuist de pallet met de oude 2400 AC opgehaald door Raben. Een vrolijke brabander als chauffeur. De pallet had ik in de achtertuin neergezet. Het zou krap worden met toegang naar de weg maar meten is weten. De pallet gister klaar gemaakt.

Chauffeur was goed gemutst. Vriendelijk. Behulpzaam met even wat spullen aan de kant zetten die ik voor de pallet had gezet. Hij vroeg of hij weer netjes de boel terug moest zetten.

We hebben nog even over ADR staan praten. Een lading mag een x aantal ADR punten hebben begreep ik voordat een bepaalde certificering nodig is en het vervoer voorzien moet zijn van markeringen (op de vrachtwagen).
klopt; dat is de zogenamde 1.000 punten regel en die geld dus voor de hele vrachtwagen, ƩƩn punt te veel en dan valt de helle vrachtwagen volledig onder alle ADR voorschriften en met een een beetje pech kan als de chauffeur en voertuig niet een volledige ADR bevoegdheid heeft dan het hele voertuig niet verder ( aantal punten is afhankelijk van de UN code en gewicht/volume, dus zo meer even iets meer meenemen wat vooraf niet is aangemeld en dus op de vrachtbrief staat is niet mogelijk )
grappig; de AB3000X zouden UN code 3480 moeten hebben.
de SF 2400AC+ / Pro echter vallen onder UN code 3481, de AB3000L hebben echter weer UN code 3480. bedenk echter dat je hiervoor ook speciaal goedgekeurde verpakkingen benodigd zijn, voor onze type batterijen moet dat volgends verpakkingsvoorschrfit P903.
Hij wist dat het om thuisbatterijen ging. Ik heb ze hier bij leveren ook aan de deur gehad die niet wiste wat ze vervoerden. Al met al gaf en geeft me dit een prettiger gevoel.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan-tweak op 10-08-2026 11:06 ]

• Devke
Jan-tweak schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 10:53:
[...]
klopt; dat is de zogenamde 1.000 punten regel en die geld dus voor de hele vrachtwagen, ƩƩn punt te veel en dan valt de helle vrachtwagen volledig onder alle ADR voorschriften en met een een beetje pech kan als de chauffeur en voertuig niet een volledige ADR bevoegdheid heeft dan het hele voertuig niet verder ( aantal punten is afhankelijk van de UN code en gewicht/volume, dus zo meer even iets meer meenemen wat vooraf niet is aangemeld en dus op de vrachtbrief staat is niet mogelijk )

[...]
Ik kwam bijna op 700 punten uit. Hij heeft het me nog laten zien. Hij had nog 1 rit maar dit was de enige met thuisbatterijen voor hem vandaag. Hij nam er ook echt de tijd voor. Hij benoemde idd die 1000 punten.

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:32
Na ik gisteren de set uit elkaar had leek hij te werken. Vandaag toch weer vastgelopen. Kwam thuis uit werk en probeerde alles los te klikken. Nu een echte plastic geur en duidelijk gesmolten connectie. Dat wordt dus support mailen!

• Arwbo
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08:44
Vandaag is mijn SF2400 en 3x AB3000X opgehaald door Raben.

Ik had een minipallet geregeld en had de originele dozen nog liggen. Retourlabel uitgeprint, DG verklaring uitgeprint en beide bovenop geplakt en had nog folie liggen. Ik heb geen stickers of DG-pictogrammen gekregen. De chauffeur vroeg er ook helemaal niet om.

Tijdlijn:
  • 9 juni Zendure gemaild met zorg over product, geen verzoek tot omruilen
  • 10 juni standaard bot-antwoord en weer gereageerd met expliciete vraag over veiligheid
  • 11 juni direct aanbod om te ruilen, akkoord gegeven
  • 12 juni bevestiging van shipment
  • 18 juni retourlabels met PostNL
  • 29 juni 1 SF2400AC+ en 1 AB3000L door GLS voor de deur achtergelaten, waren op vakantie!
  • 9 juli tweede AB3000L ontvangen
  • Div keren heen en weer mailen, altijd beleefd van beide kanten
  • 12 Augustus labels en mail ontvangen van Raben en Zendure, ophaal op een aangegeven beschikbare dag
  • 13 augustus netjes vooraf gebeld door chauffeur, geen vragen, kon net een goedemorgen vanaf en hij was weg.
Het duurt even maar ze lossen het uiteindelijk netjes op. Ik ben tevreden over de 2400AC+. Ik heb tot het ophalen met de twee sets parallel gedraaid. De AC viel de laatste weken van SOC 10% in eens terug naar 5-6%. Waarna deze weer (duur) bij ging laden. De + heeft daar tot nu toe geen last van. Met deze zonnige dagen haalde ik bijna dagelijks een SOC van 100% op beide sets, dus calibratie geen probleem. Ik stuur alles aan via HA met de laatst beschikbare firmware.

PV 3930wp Enphase iq8hc - tussenwoning ZH010 1993, 110m2, glas hr+++ en hr++, Tado v3, wp Quatt Hybrid 1.5, Zendure SF2400AC+ 2x AB3000L 8.1kWh, HA

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 27-08 11:39
meer dan 2 wk geleden alles terug gestuurd maar verder van Zendure geen terugkoppeling gehad dus neem aan dat alles in orde is met de zending.
maar een misschien positiever ding , is mijn idee nu dat er minder gesmolten contacten gemeld worden, lijkt de piek behaald?

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:13
MNelectric schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:44:
meer dan 2 wk geleden alles terug gestuurd maar verder van Zendure geen terugkoppeling gehad dus neem aan dat alles in orde is met de zending.
maar een misschien positiever ding , is mijn idee nu dat er minder gesmolten contacten gemeld worden, lijkt de piek behaald?
Bij diegene die het nakijken misschien toch. Ken veel waar het ergens in hoekje staat en niet (meer) naar omgekeken wordt. Dus dan kan het even duren voordat je merkt dat het niet meer werkt (aan de jaarafrekening of de verbrande plastic geur) :+

• ctrl-tab
alles dat gevoelig was is inmiddels gesmolten , en/of omgeruild ? :+
nog altijd meldingen trouwens, maar inderdaad wat minder frequent.

Ik weet niet of dit ermee te maken heeft maar mijn stapel die nog staat (ga hem bijna afbreken, kan niet wachten op een connector analyse) gaat telkens vrij vroeg omlaag in wattage op enig moment.
Wellicht hebben ze wat veranderd in de logica? Wellicht kan iemand dit bevestigen.

• Bart1977
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08 01:01
Na een gesmolten connector op de ac2400 nu in het bezit van de 2400 +. Deze is na een week niet meer in ontlaadmodus te krijgen. In custom mode ontladen doet niets en ook opnieuw koppelen van p1 of ac2400 plus geeft geen resultaat. Inmiddels een mail naar support gestuurd maar zijn er nog niet uit. Anderen hier die wellicht de oplossing hebben/weten?

Inmiddels wel redelijk klaar met de producten van Zendure

• Devke
Hier is het afgelopen maandag opgehaald. Vandaag bevestiging dat het binnen is gekomen bij Zendure.

• Devke
Bart1977 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:52:
Na een gesmolten connector op de ac2400 nu in het bezit van de 2400 +. Deze is na een week niet meer in ontlaadmodus te krijgen. In custom mode ontladen doet niets en ook opnieuw koppelen van p1 of ac2400 plus geeft geen resultaat. Inmiddels een mail naar support gestuurd maar zijn er nog niet uit. Anderen hier die wellicht de oplossing hebben/weten?

Welke FW zit je?

• Bart1977

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Al naar de connectors gekeken? :+

• Devke
Dan kan wat ik verwachte het niet zijn. Dat probleem zat in lagere versies en ik zie dat in het andere topic al gemeld is dat die oorzaak opgelost is. SoC op 70% o.a. instellen steeds door Zendure

• Devke
Je gebruikt @gielz ? De boel ook al een x een harde reset gegeven?

• Bart1977
Devke schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:07:
[...]

Je gebruikt @gielz ? De boel ook al een x een harde reset gegeven?
Nee gebruik ik niet

• wmc
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:01

wmc

Hier ook gelijke issues gehad, zie het topic over Zendure producten integreren in HA.

• Bart1977
wmc schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:15:
[...]

Hier ook gelijke issues gehad, zie het topic over Zendure producten integreren in HA.
Ik integreer niets in ha

• koboy

koboy

Zo, na 2 weken downtime ben ik sinds vanmiddag weer met een accu online. Was ff kloten om de fan-regeling via HA aan de praat te krijgen (stomme systeem lijkt naar het doorbreken van een grens) maar het werkt nu.

Na het weekend gaan we vragen om de retourzending. Nog even kijken hoe ik dat doe met de omvormer omdat de nieuwe natuurlijk in een doos minder komt. Ook op zoek naar een pallet want het spul kwam uit een DHL bestelauto.

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste