Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 15:02
Ter info

In de zendure mail werd aangegeven dat ik gebeld zou worden, chauffeuse had niet gebeld stond voor de deur. Had mijn 06 ook niet.

Bij ophalen kennelijk ook nergens voor tekenen.

Transport bedrijf is niet Raben maar in mijn geval stad Alkmaar.

Ik heb net mail met foto's naar zendure gestuurd ze bedankt voor de afhandeling en dat voor mij het nu afgerond is.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe ze vanuit China dan ook weer bij zo'n 'obscure' partij terecht komen is ook wonderlijk. Nouja, ze zijn welkom.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 28-07-2026 09:55 ]

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:02
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:54:
Hoe ze vanuit China dan ook weer bij zo'n 'obscure' partij terecht komen is ook wonderlijk. Nouja, ze zijn welkom.
Volgens mij besteden ze dat uit en weten ze dat uiteindelijk zelf niet eens.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:08
Nou, mijn pallet staat ook klaar.
Nette Europallet met daarop de dozen, met spanbandjes aan de pallet gemaakt en daar overheen zwart rekfolie. Nu wacht ik op documenten om te bevestigen en een pickup date.

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:11
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:54:
Hoezo 'obscure ' partij??

https://stadalkmaar.nl/

bestaat sinds 1878.....
Pakhaas schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:22:
[...]

Geen idee hoe je woont, maar hier ruimte zat rond de woning en ook met overkapping. Gaat mij er meer om dat ik merk dat de sfeer hier wat is van "ze komen het maar halen, hoe ze het doen, maakt mij niet uit, maar moet er geen last van hebben en wil geen moeite doen". Komt wat neerbuigend op mij over. Heb het niet alleen over jou he. Meer de algehele tendens hier.
Dan woon je lekker! In mijn geval echt een opgave. Als ik de ruimte had, was het geen enkel probleem om een keer een pallet ergens vandaan te halen en te verpakken.Ik heb 'slechts' 5 dozen... en als ik het neer kon zetten en daar vervolgens laten staan (veilig, droog) totdat het afgehaald zou worden - prima.

Probleem is...heb die ruimte niet. Klein voortuintje met verhoging waar ook geen steekwagen kan komen. Achter is geen plek, en mijn vrouw gaat never nooit akkoord met een pallet in de tuin. Dus het heeft niets met neerbuigend te maken, het is gewoon roeien met de riemen die je hebt.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:33
Ja, ze komen natuurlijk uit bij partijen die geen probleem hebben met het versturen van zware pakketten met verschillende gevarenlabels. Dan kom je al snel uit bij allerlei koeriersdiensten en niet bij DHL of PostNL.
Pakhaas schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 07:13:
[...]

De wereld staat vol met gratis pallets. Kan hier in het dorp zo een paar ophalen.
Je neemt echt te makkelijk jouw situatie als uitgangspunt, waarlangs je dan een soort morele ladder legt. Niet iedereen woont groot en heeft rondom de ruimte. Niet overal worden gratis pallets aangeboden en als ze al gratis worden aangeboden moet je ze nog wel kunnen afhalen!

Laten we gewoon ervan uitgaan dat de meeste mensen echt wel bereid zijn om te helpen om spullen terug te krijgen naar Zendure, maar dat dat wat voor de 1 makkelijk is, voor de ander heel moeilijk of lastig is. Zendure zou in alle gevallen een passende oplossing moeten kunnen bieden. En misschien komen ze daar ook wel mee en zijn ze zoekende.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jannus66 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:34:
[...]

bestaat sinds 1878.....
Ja en? Is het daarmee een logische partij voor een Chinees bedrijf?

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 11:08
jannus66 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:34:
[...]

bestaat sinds 1878.....
klopt, nix vreemd aan, ik vrees dat @MikeyMan niet weet hoe een dergelijke logistieke opdracht te werk gaat, deze wordt namelijk aangeboden op een platform en daarop kunnen van logestieke bedrijven die nog ruimte hebben op intekenen.
Dus het duitse Zendure ( niets Chinees aan, wordt vanuit Duitsland geregeld) weet niet eens wie het vervoert, ze krijgen die info achteraf.

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:11
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:01:
[...]

Ja en? Is het daarmee een logische partij voor een Chinees bedrijf?
Ja, als je ziet wat ze vervoeren wel.
En obscuur is niet hetzelfde als 'niet logisch'

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

MNelectric schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:51:
Ter info

In de zendure mail werd aangegeven dat ik gebeld zou worden, chauffeuse had niet gebeld stond voor de deur. Had mijn 06 ook niet.

Bij ophalen kennelijk ook nergens voor tekenen.

Transport bedrijf is niet Raben maar in mijn geval stad Alkmaar.

Ik heb net mail met foto's naar zendure gestuurd ze bedankt voor de afhandeling en dat voor mij het nu afgerond is.
Raben haalt het waarschijnlijk op bij hun, hier heeft Raben geleverd bij vervoerder in Heerlen en die brachten het bij mij, je kunt de track and trace volgen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC+ 11,04kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

Soooo....... het heeft me een ochtendje gekost maar "het ermee klaar zijn" weegt zwaar. Zelf eerst aan het zoeken geweest. Dacht een palletjes gevonden te hebben, 59 euro alleen al verzendkosten. Resultaat nog meer irritatie 🙈. Gamma 16 euro rol (folie) had ik al besloten, geen probleem die gaan we halen.

Bak thee genomen. Toen schoot me een gedachte binnen. "Het gaat er soms niet om wat je zelf kunt maar wie je kent!"

Voila. Telefoontje plegen. De auto in. Europallet ophalen. Zelfs de wrapfolie had die beste man nog liggen. "Neem maar mee". Ik ken deze beste man redelijk goed maar totaal niet daaraan gedacht.

Mail gestuurd naar Zendure met foto's. Verzoek het proces in gang te zetten met de juiste documenten en veiligheidslogo's. Het verhaal van @MNelectric gaf vanmorgen een stuk meer vertrouwen. Zag er professioneel en goed uit.

Zendure zal wel optijd moeten aangeven wanneer ze het ophalen. Die dag kan ik pas de boel kunnen verpakken. Anders komt het letterlijk aan de straat te staan. Geen garage beschikbaar. In en uit huis rijden gaat niet. Drempels.

Het verpakken heb ik ze aangegeven zo goed mogelijk te doen. Best effort.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:43
Ook bij mij net de gelegenheid ergens overdekt een pallet neer te zetten waar ook nog eens een steekwagen of pompkar kan komen. Ruimte zat maar niet pannenkoek-vlak vanaf de straat.
Dus dat wordt 'm niet.
Zendure gaf vanmorgen aan dat ze met een nieuwe vervoerder bezig zijn die schijnbaar geen pallet eist. Maar dat kost weer extra tijd. Ook niet leuk maar is geen drama.
Dus maar weer wachten.

One cookie a day keeps the doctor away !

ppaulv schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:13:
Ook bij mij net de gelegenheid ergens overdekt een pallet neer te zetten waar ook nog eens een steekwagen of pompkar kan komen. Ruimte zat maar niet pannenkoek-vlak vanaf de straat.
Dus dat wordt 'm niet.
Zendure gaf vanmorgen aan dat ze met een nieuwe vervoerder bezig zijn die schijnbaar geen pallet eist. Maar dat kost weer extra tijd. Ook niet leuk maar is geen drama.
Dus maar weer wachten.
Dat is iig goed nieuws! Als er geen pallet nodig is kan het makkelijk afgehaald worden
jelleeelco schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:36:
[...]

Dat is iig goed nieuws! Als er geen pallet nodig is kan het makkelijk afgehaald worden
Vraag is dan wel of ze met PostNL achtige oplossingen gaan komen. Afwachten maar. Hopelijk is hier volgende week alles opgehaald.

Devke schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:50:
[...]

Vraag is dan wel of ze met PostNL achtige oplossingen gaan komen. Afwachten maar. Hopelijk is hier volgende week alles opgehaald.
Bij mij kunnen ze in September weer aankloppen :)
jelleeelco schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:01:
[...]

Bij mij kunnen ze in September weer aankloppen :)
Gebruik je hem nog wel? Hier staat het wel aangesloten. SoC bewaking. Heb pas de batterij van de + serie uit de doos gehaald en moeten bij laden. De gewone 2400 maar even gestapeld gelaten om niet steeds te moeten afbreken, inpakken, soc checken etc. Gebruik hem niet.

Devke schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:12:
[...]

Gebruik je hem nog wel? Hier staat het wel aangesloten. SoC bewaking. Heb pas de batterij van de + serie uit de doos gehaald en moeten bij laden. De gewone 2400 maar even gestapeld gelaten om niet steeds te moeten afbreken, inpakken, soc checken etc.
Ben nu 4 weken van huis. Heb de unit uitgeschakeld en omvormer er vanaf gehaald. Met de 2400AC+ en de SolarFlow 800+ in de schuur meer dan genoeg kWh.

Ik wil ook graag dat het opgelost wordt en dat de oude set retour gaat. Dan kan ik een tweede solarflow 800+ aanschaffen, en heb ik 2400+800+800 aan vermogen, en genoeg kWh.

Maar zolang ik niet weet wat er met die oude set gaat gebeuren doe ik niets - nu alweer bijna 1 week na het laatste bericht.

[ Voor 22% gewijzigd door jelleeelco op 28-07-2026 13:38 ]

• crosseel
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:30
Hier vandaag een defecte SolarFlow 2400 AC en 1x AB3000X teruggestuurd via DHL. Afgeleverd bij een afhaalpunt.. Krijg normaal nieuwe units ter vervanging na een probleem met opladen en ontladen. Geen probleem met connector die smelt noch met temperaturen.. Geen aanbod gekregen van opschaling naar de nieuwe + variant. Heb trouwens nog een AB3000x unit die niet retour is gegaan dus zou me verwonderen mocht ik de nieuwe versie krijgen..
Devke schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:12:
[...]

Gebruik je hem nog wel? Hier staat het wel aangesloten. SoC bewaking. Heb pas de batterij van de + serie uit de doos gehaald en moeten bij laden. De gewone 2400 maar even gestapeld gelaten om niet steeds te moeten afbreken, inpakken, soc checken etc. Gebruik hem niet.
vraagje, wat is het belang van 'SoC checken'? Als ik die uit doe met ~70% lading is er toch niets aan de hand?
jelleeelco schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:56:
[...]

vraagje, wat is het belang van 'SoC checken'? Als ik die uit doe met ~70% lading is er toch niets aan de hand?
Helaas. De SoC van de 2000+ batterij was van 60% naar 40% gezakt. Zendure adviseerde tussen de 60 en 90% als je gaat opsturen (althans dat heb ik gevraagd aan ze). Batterij zat los in de doos. Geen omvormer meer gekoppeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 28-07-2026 15:28 ]

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Devke schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:27:
[...]

Helaas. De SoC van de 2000+ batterij was van 60% naar 40% gezakt. Zendure adviseerde tussen de 60 en 90% als je gaat opsturen (althans dat heb ik gevraagd aan ze). Batterij zat los in de doos. Geen omvormer meer gekoppeld.
Huh? Het advies is altijd bij dit type batterijen om ze rond de 50% af te koppelen en op te slaan als je ze niet gebruikt. Dan zouden ze zeker een hele winter rond die 50% moeten blijven hangen. Hoelang heb jij hem afgekoppeld gehad, vast niet zo heel lang want dit speelt nog niet zo lang? En was hij daadwerkelijk teruggezakt of gaf hij alleen maar een estimate % aan?
Toen ik mijn Ecoflow in de opslag gooide kon ik die rustig een paar maand op 50% laten staan. (Uit en afgekoppeld wel te verstaan).

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
En met een gesmolten connector kan ik helemaal geen stroom meer in de batterij krijgen.
Devke schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:27:
[...]

Wat gebeurt er dan als hij een lagere SoC krijgt? Ik zou hem juist opsturen met zo laag mogelijke SoC? Scheelt weer gewicht...
Acidrain schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:32:
[...]

Huh? Het advies is altijd bij dit type batterijen om ze rond de 50% af te koppelen en op te slaan als je ze niet gebruikt. Dan zouden ze zeker een hele winter rond die 50% moeten blijven hangen. Hoelang heb jij hem afgekoppeld gehad, vast niet zo heel lang want dit speelt nog niet zo lang? En was hij daadwerkelijk teruggezakt of gaf hij alleen maar een estimate % aan?
Toen ik mijn Ecoflow in de opslag gooide kon ik die rustig een paar maand op 50% laten staan. (Uit en afgekoppeld wel te verstaan).
Week of 3 tot een maand heeft de batterij in de doos gestaan denk ik. Ik heb de batterij onder een werkende stapel gezet. In de app gaf hij 40% aan. Ben helaas vergeten ff een screen te maken. Daarom laat ik de andere stapel (de retour stapel) nu standby staan. Niet gebruikend. Die stapel heb ik een paar dagen terug naar 70% gebracht weer. Staat nu op 68%.

Die 2400+ batterij die terug moet had SoC issues. Die stopte met ontladen op 10% en dropte binnen een paar minuten naar 0%. Na onderzoek wilde ze deze batterij swappen.

jelleeelco schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:37:
[...]

Wat gebeurt er dan als hij een lagere SoC krijgt? Ik zou hem juist opsturen met zo laag mogelijke SoC? Scheelt weer gewicht...
Ik ga er maar vanuit dat je laatste zin een grapje is 😂

Devke schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:47:
[...]

Ik ga er maar vanuit dat je laatste zin een grapje is 😂
joh, zou je denken :)
Je wilt niet weten dat er mensen zijn die dit ook menen haha.

Ik zou de SoC wel even checken als je weer terug bent. Wat als het toch te laag is en stuk gaat. Ik denk dat je dan komt in een "vergelijkbare" vraagstelling vd week in het topic dat ging over "wat als je het systeem blijft gebruiken en het gaat stuk". Ieder zn ding hoor.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste