Je kan normaal na enige tijd hier de serienummers controleren : https://www.bebat.be/nl/ess-serienummerapox schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:32:
Misschien een domme vraag, maar voor de Belgen die bebat betaald hebben op hun solarflow 2400 AC en nu een verbrande connector hebben en een wissel krijgen naar de 2400AC+ , is daar dan wel bebat op betaald? Mijn broer is ƩƩn van de gedupeerde en blijkbaar kwamen zijn wissels uit Duitsland en Frankrijk. Ik vermoed dat hier dan geen bebat op betaald is.
Voorstel is afgewezen (uiteraard) en kreeg de gebruikelijke info over de pallet van Amazon en 4 stekkers. Ik maak een foto van de dozen met de pallet die al klaar staat en stuur deze door met de maten erbij.
18950Wpš, Atlantic 270V3š§, Pana 5Jš„. Zendure 2400AC+ 11,04kWhš,Hyundai Kona 64kWh š, Peblar Home ā½, Maxima MPM 7L š„
Ze willen dus een foto van hoe jij het klaar hebt staan? Ook al data bekend dan wanneer ze gaan komen? Pallet voldoet voor gewicht? (Ivm maten).klump4u schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:53:
Voorstel is afgewezen (uiteraard) en kreeg de gebruikelijke info over de pallet van Amazon en 4 stekkers. Ik maak een foto van de dozen met de pallet die al klaar staat en stuur deze door met de maten erbij.
[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 24-07-2026 14:07 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik stuur gewoon een foto van de pallet met de dozen erop, pallet heb ik staan want daar waren de 4 dozen van de 2400AC+ opgestapeld. Dan zie ik wel verder hoe ze reageren, Datum is in principe niet belangrijk want ik kan ieder dag van de week wel vrij maken.Devke schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:06:
[...]
Ze willen dus een foto van hoe jij het klaar hebt staan? Ook al data bekend dan wanneer ze gaan komen? Pallet voldoet voor gewicht? (Ivm maten).
18950Wpš, Atlantic 270V3š§, Pana 5Jš„. Zendure 2400AC+ 11,04kWhš,Hyundai Kona 64kWh š, Peblar Home ā½, Maxima MPM 7L š„
Ben benieuwd. Voor hier was die pallet te klein. Zie eerdere post. Kun jij de pallet makkelijk in en uit je woning / garage rijden? Hier is het echt buiten neerzetten als ze toch terug gaan komen met deze oplossing. Regen en diefstal is dan hun grootste vijand. Ik heb ze daarover geĆÆnformeerd uiteraard dat dit de risico's zijn. Daarna gaven ze aan toch even met de betreffende afdeling daarover te gaan overleggen. Ik beschik niet over een garage o.i.d waar een palletwagen ofzo overheen kan.klump4u schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:17:
[...]
Ik stuur gewoon een foto van de pallet met de dozen erop, pallet heb ik staan want daar waren de 4 dozen van de 2400AC+ opgestapeld. Dan zie ik wel verder hoe ze reageren, Datum is in principe niet belangrijk want ik kan ieder dag van de week wel vrij maken.
Ik wacht hun reactie wel af. Ik zet het bier vast koud. Ik drink er 1 of 2 op als dit eindelijk afgerond is.
[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 24-07-2026 14:28 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik kan het hier makkelijk klaar zetten in de garage, staat niet in de weg dan.Devke schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:27:
[...]
Ben benieuwd. Voor hier was die pallet te klein. Zie eerdere post. Kun jij de pallet makkelijk in en uit je woning / garage rijden? Hier is het echt buiten neerzetten als ze toch terug gaan komen met deze oplossing. Regen en diefstal is dan hun grootste vijand. Ik heb ze daarover geĆÆnformeerd uiteraard dat dit de risico's zijn. Daarna gaven ze aan toch even met de betreffende afdeling daarover te gaan overleggen. Ik beschik niet over een garage o.i.d waar een palletwagen ofzo overheen kan.
Ik wacht hun reactie wel af. Ik zet het bier vast koud. Ik drink er 1 of 2 op als dit eindelijk afgerond is.
Humor. Op mijn reactie "daar gaan we niet aan beginnen" was het ook gelijk "begrijpen we, we komen erop terug".Devke schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:27:
[...]
Ben benieuwd. Voor hier was die pallet te klein. Zie eerdere post. Kun jij de pallet makkelijk in en uit je woning / garage rijden? Hier is het echt buiten neerzetten als ze toch terug gaan komen met deze oplossing. Regen en diefstal is dan hun grootste vijand. Ik heb ze daarover geĆÆnformeerd uiteraard dat dit de risico's zijn. Daarna gaven ze aan toch even met de betreffende afdeling daarover te gaan overleggen. Ik beschik niet over een garage o.i.d waar een palletwagen ofzo overheen kan.
Ik ben toch dit topic ook maar gaan volgen nu ik vanochtend ook ineens het verzoek kreeg om een pallet te kopen, terwijl er eerst nog iemand zou komen om het op te halen.
Toen gevraagd naar welk adres het moest en of dat in Nederland was, aangezien ik dan misschien zelf zou kunnen rijden.
Daarop kwam de vraag van hen of ik geen adres in Duitsland heb of ik het misschien naar een Duits DHL punt kan brengen.
Volgens hen woon ik vlakbij de Duitse grens (nu vind ik de Bommelerwaard niet heel dicht bij de Belgische grens, maar wellicht dat dit volgens Aziatische begrippen om de hoek is).
Maar goed, ik heb maar aangegeven dat dat 'm niet gaat worden. Benieuwd waar ze nu weer mee komen.
Toen gevraagd naar welk adres het moest en of dat in Nederland was, aangezien ik dan misschien zelf zou kunnen rijden.
Daarop kwam de vraag van hen of ik geen adres in Duitsland heb of ik het misschien naar een Duits DHL punt kan brengen.
Volgens hen woon ik vlakbij de Duitse grens (nu vind ik de Bommelerwaard niet heel dicht bij de Belgische grens, maar wellicht dat dit volgens Aziatische begrippen om de hoek is).
Maar goed, ik heb maar aangegeven dat dat 'm niet gaat worden. Benieuwd waar ze nu weer mee komen.
Zou ieder beetje tegengas direct worden omgezet in "begrijpen we...."? Dan gaat het een beetje op ChatGPT lijken šjelleeelco schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:01:
[...]
Humor. Op mijn reactie "daar gaan we niet aan beginnen" was het ook gelijk "begrijpen we, we komen erop terug".
Yep alle communicatie komt van een AI agent. Anker zelfde verhaal. Goedkoper dan europese support opzettenDevke schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:23:
[...]
Zou ieder beetje tegengas direct worden omgezet in "begrijpen we...."? Dan gaat het een beetje op ChatGPT lijken š
ā” WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW Ā· buffer PAW-BTANK50L-2 Ā· boiler PAW-TD20C1E5-1 āļø Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW š Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh
Is originele factuur niet voldoende of gaan ze echt serienummer nakijken bij recyclagepark?apox schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:32:
Misschien een domme vraag, maar voor de Belgen die bebat betaald hebben op hun solarflow 2400 AC en nu een verbrande connector hebben en een wissel krijgen naar de 2400AC+ , is daar dan wel bebat op betaald? Mijn broer is ƩƩn van de gedupeerde en blijkbaar kwamen zijn wissels uit Duitsland en Frankrijk. Ik vermoed dat hier dan geen bebat op betaald is.
Ze controleren wel degelijk de serienummers. Dat heeft mijn reseller doorgegeven. Bij een wissel krijg je batterijen met een ander serienummer dus denk dat de factuur van de oude batterijen niet veel gaat uithalen. Moest ik een gesmolten connector hebben vraag ik toch mijn geld terug en koop wel terug via een reseller. Zou me zelfs 200 euro opleveren (staat nu goedkoper dan ik toen gekocht heb) als ze de volledige prijs zouden terug betalen.Avenger 2.0 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:37:
[...]
Is originele factuur niet voldoende of gaan ze echt serienummer nakijken bij recyclagepark?
Ja krijgt iig geen nieuwe factuur bij omruil...
Ik heb twee keer de vraag gesteld waar deze informatie vandaan komt. De eerste keer kreeg ik geen antwoord. Daarom een tweede keer gevraagd, en die werd verwijderd. Ik vind het dubieus.Aardedraadje schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 07:35:
Een interessante opmerking op de iBOOD-pagina van vandaag (deal voor de SF2400AC), waar een vraag gesteld wordt over de gesmolten connectoren:
[Afbeelding]
Vraag me af hoe ze aan die informatie komen..
[ Voor 5% gewijzigd door Aardedraadje op 24-07-2026 20:39 ]
Inderdaad spijtig. De Zendure Expert is volgens mij ook gewoon een medewerker van Ibood en niet Zendure zelf. Dus zou me niet verwonderen dat die uitleg gewoon uit de duim gezogen is. Volgens mij kan je beter wachten tot er refurbished 2400 AC toestellen eind dit of begin volgend jaar op de markt komen (want ze zullen die teruggestuurde units wel repareren gok ik). Veel scherpere prijs en dan ben je ook zeker dat deze een nieuwe connector heeft (waar hopelijk dit probleem zich niet meer voor doet).Aardedraadje schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 20:39:
[...]
Ik heb twee keer de vraag gesteld waar deze informatie vandaan komt. De eerste keer kreeg ik geen antwoord. Daarom een tweede keer gevraagd, en die werd verwijderd. Ik vind het dubieus.
Interessant gedrag van de toren die nog staat hier ( 1 invertor, 5 batterijen)
Deze heeft laatste weken moeite met het behouden van laad vermogen 2400watt zoals je ziet in eerste grafiek.
In de tweede grafiek zie je dat er veel wattage verlies is tussen batterij 1 en 2. En dat dit in lijn is met afname laadvermogen.
Zit ik hier nou maar een verbrande connector - waiting to happen - te kijken?
Vorige week effe van elkaar gehaald, nog niks verbrand. Niet geurloos maar ook niet extreem...
Laatste graph alle verlies per unit. En over laatste maand. Het lijkt erger te worden. In lijn met het smelten van de andere unit.... Maar dit zou afronding kunnen zijn (HA LT statistics)
/f/image/ThVGxOx9OfDkpdbgZE5QpoC7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Irtf3b1YryAspqv6pFqCO2Kz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Ti0BpNWxJuFnRr0zW1Tyv4Sf.png?f=fotoalbum_large)
Deze heeft laatste weken moeite met het behouden van laad vermogen 2400watt zoals je ziet in eerste grafiek.
In de tweede grafiek zie je dat er veel wattage verlies is tussen batterij 1 en 2. En dat dit in lijn is met afname laadvermogen.
Vorige week effe van elkaar gehaald, nog niks verbrand. Niet geurloos maar ook niet extreem...
Laatste graph alle verlies per unit. En over laatste maand. Het lijkt erger te worden. In lijn met het smelten van de andere unit.... Maar dit zou afronding kunnen zijn (HA LT statistics)
/f/image/ThVGxOx9OfDkpdbgZE5QpoC7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Irtf3b1YryAspqv6pFqCO2Kz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Ti0BpNWxJuFnRr0zW1Tyv4Sf.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door ctrl-tab op 25-07-2026 07:29 ]
ā” WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW Ā· buffer PAW-BTANK50L-2 Ā· boiler PAW-TD20C1E5-1 āļø Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW š Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh
Dat vermogen wordt wel erg hoog. Volgens mij gaat dit inderdaad mis.ctrl-tab schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 07:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even een vraag die hier een beetje los van staat, maar hoe is jullie communicatie momenteel met Zendure? Snel, traag of helemaal niet?
Ik ben nu inmiddels meer dan een maand bezig met mijn 2400AC+, nadat ik het voorstel kreeg om die kosteloos te mogen retourneren. Ik ben niet helemaal tevreden namelijk (da's een ander verhaal).
Ze vroegen mij om de serienummers door te geven, dat gedaan. Krijg ik een e-mail terug dat ze het serienummer van de hoofdunit niet in hun systeem kunnen vinden en of ik een foto wil maken. Dat gedaan en vervolgens radiostilte. na twee weken exact dezelfde vraag, dus weer foto gestuurd. Daarna weer niks gehoord en vorige week weer dezelfde vraag of ik een foto wil sturen.
Ik ben nu inmiddels meer dan een maand bezig met mijn 2400AC+, nadat ik het voorstel kreeg om die kosteloos te mogen retourneren. Ik ben niet helemaal tevreden namelijk (da's een ander verhaal).
Ze vroegen mij om de serienummers door te geven, dat gedaan. Krijg ik een e-mail terug dat ze het serienummer van de hoofdunit niet in hun systeem kunnen vinden en of ik een foto wil maken. Dat gedaan en vervolgens radiostilte. na twee weken exact dezelfde vraag, dus weer foto gestuurd. Daarna weer niks gehoord en vorige week weer dezelfde vraag of ik een foto wil sturen.
Ik vermoed dat ze het heel druk hebben met de vele garantie gevallen.
In het begin kreeg ik binnen een dag vaak antwoord, nu zit dat op 2 a 3 dagen, en dan is het vaak ook een voorgekauwd antwoord waar ik dan weer niks aan heb.
Het verzoek om zelf een pallet op te zoeken en dat je dan 4 smart plugs krijgt is ook belachelijk, compenseer die pallet gewoon met euro munten.
Maar ik ga in de zoektocht naar een pallet niet verder dan ergens een gratis pallet vinden en anders houdt het gewoon op en zoeken ze maar een andere manier.
In het begin kreeg ik binnen een dag vaak antwoord, nu zit dat op 2 a 3 dagen, en dan is het vaak ook een voorgekauwd antwoord waar ik dan weer niks aan heb.
Het verzoek om zelf een pallet op te zoeken en dat je dan 4 smart plugs krijgt is ook belachelijk, compenseer die pallet gewoon met euro munten.
Maar ik ga in de zoektocht naar een pallet niet verder dan ergens een gratis pallet vinden en anders houdt het gewoon op en zoeken ze maar een andere manier.
Als ik jou was zou ik de set even uit elkaar halen en de connecties inspecteren.ctrl-tab schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 07:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zal er ook niet op beteren met de warme zomer en ook dat ze de batterij nog massaal (met korting) blijven verkopen. Misschien is dat goedkoper dan de defecte stock te liquideren. Een deel wordt misschien toch maar op 800W en in een koele kelder gebruikt en zal niet direct problemen opleveren dan.Gyrolion schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 12:06:
Ook een mooie case richting Zendure voor iedereen die zn nog niet kapotte 2400AC blijft gebruiken terwijl de vervanging er naast staat te draaien. Als die unit kapot gaat terwijl je al vervanging had staan. Wat zal Zendure daar van vinden?ctrl-tab schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 07:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En hoe zit dat juridisch gezien eigenlijk?
Dit moet je overigens niet negatief lezen richting de mensen die dit doen, ik vraag het mij oprecht af!
[ Voor 3% gewijzigd door Acidrain op 25-07-2026 14:39 ]
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant
Hoe lang heeft het voor jullie geduurd vanaf het moment dat er een overeenkomst is vwb de compoensatie tc, het aanzeggen tot omruil en de daadwerkelijke levering?
Ik zie nu dat er een verzendnummer is aangemaakt vanuit Duitsland wat met (ik denk) DHL gestuurd gaat worden. Echter ben ik deze week nog in het buitenland op vakantie, had niet echt het idee dat het zo ā snelā zou gaan.
2 dagen na het verzendmailtje kreeg ik een mail erachter aan met POSTNL labels, eerst de oude opsturen, dan worden de nieuwe vrijgegeven voor verzending. Is dit iets wat jullie herkennen?
Ik zie nu dat er een verzendnummer is aangemaakt vanuit Duitsland wat met (ik denk) DHL gestuurd gaat worden. Echter ben ik deze week nog in het buitenland op vakantie, had niet echt het idee dat het zo ā snelā zou gaan.
2 dagen na het verzendmailtje kreeg ik een mail erachter aan met POSTNL labels, eerst de oude opsturen, dan worden de nieuwe vrijgegeven voor verzending. Is dit iets wat jullie herkennen?
Ze zoeken het inderdaad maar uit met de pallet.Gyrolion schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 12:06:
Als ze hem zelf zouden opsturen, of op zijn allerminst met een cash oplossing zouden komen ipv die waardeloze smart plugs als 'compensatie'.
Ze kunnen toch gewoon zelf een amazon account maken en een pallet opsturen?
Volgens de 1 op 1 communicatie is er niks mis met de 2400AC en is de omruil puur een positief gebaar vanuit zendure.Acidrain schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 14:37:
[...]
Ook een mooie case richting Zendure voor iedereen die zn nog niet kapotte 2400AC blijft gebruiken terwijl de vervanging er naast staat te draaien. Als die unit kapot gaat terwijl je al vervanging had staan. Wat zal Zendure daar van vinden?
Dit moet je overigens niet negatief lezen richting de mensen die dit doen, ik vraag het mij oprecht af!
Daarnaast wacht ik nog altijd op een werkbare retour oplossing.
Ik kan ze ook met 0% soc klaar zetten voor wen oplossing over 2 maanden maar daar worden ze ook niet beter van.
Al gedaan maar geen issue.Gyrolion schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 12:07:
[...]
Als ik jou was zou ik de set even uit elkaar halen en de connecties inspecteren.
Vermogen maar even wat lager gezet
Dag of vier...Lange_Slurf schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:33:
Hoe lang heeft het voor jullie geduurd vanaf het moment dat er een overeenkomst is vwb de compoensatie tc, het aanzeggen tot omruil en de daadwerkelijke levering?
ik denk dat je de vraagstelling verkeerd aan het stellen bent.Acidrain schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 14:37:
[...]
Ook een mooie case richting Zendure voor iedereen die zn nog niet kapotte 2400AC blijft gebruiken terwijl de vervanging er naast staat te draaien. Als die unit kapot gaat terwijl je al vervanging had staan. Wat zal Zendure daar van vinden?
de vraag is eerder of Zendure om terugsturen van de oude unit(s) heeft gevraagd en daar de juiste voorwaarden heeft gegeven.
Is daar het antwoord Ja dan heeft diegene mogelijk wel een probleem ( m.n. als het helemaal fout gaat en dus de verzekering vervelende vragen stelt.)
is het antwoord nee dan ligt de verantwoording geheel bij die gebruiker ( en dan geld eigenlijk het zelfde als bij ja als e.e.a. volledig mis gaat.)
Ik zou (maar dat is gewoon mijn persoonlijke mening) zo snel ik de nieuwe werkend heb de oude asap buiten gebruik stellen en gereed maken voor verzending (en ik heb gelukkig nog alle orginele verpakkingen dus ook dat gaat geen probleem worden, alleen het laten ophalen kan mogelijk iets langer duren).
Ik denk dat dit ook best wel mee zal vallen, je moet namelijk wel een tweede groep beschikbaar hebben inclusief leidingwerk en WCD, ik zou dat zelf dus niet aanschaffen voor een paar weken (ga je dus nooit terugverdienen).
Dingen staan bij mij nog rustig op 800 watt te draaien in afwachting van afhandeling. Maar dat zal volgende maand ook niet heel nuttig meer zijn.
Staat me zo minder in de weg dan ingepakt op een pallet.
Staat me zo minder in de weg dan ingepakt op een pallet.
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 25-07-2026 19:20 ]
Ik zit ook midden in het omruil proces. Ik heb een 2400AC met 3 batterijen. Ik heb destijds een zelfde set besteld voor mijn collega. Ik had een gesmolten connector, mijn collega had problemen met de wifi verbinding (module bleef op stand-by).
Op 9 juli 's nachts bij een afname van +/- 250w ging de batterij in storing. Dit bleek een gesmolten connector te zijn. Aangezien ik de spullen van mijn collega op dezelfde factuur had staan wilden ze beide preventief omruilen. Geluk bij een ongeluk aangezien hij geen veiligheidsissue had. Gisteren (24 jul) zijn de batterijen geleverd. Eerst een pallet met 2x2400AC+ met 2x batterij. Later kwam DHL nog een keer met twee dozen met daarin een losse batterij.
Nu zit ik ook met het omruilen, ik heb hiervoor labels gekregen. Maar dat betekent 8 pakketten maken en bij een postpunt brengen. Het is 177 kilo als ik het goed heb berekend, dat wil ik die mensen dat niet aandoen
. Liefst zou ik die op de pallet zetten waarmee ik de spullen heb gekregen, en dan laten ophalen. Is iemand die dit voor elkaar heeft kunnen regelen.
Ik ga in elk geval eerst op vakantie, dan ga ik wel kijken wat ik doe.
Op 9 juli 's nachts bij een afname van +/- 250w ging de batterij in storing. Dit bleek een gesmolten connector te zijn. Aangezien ik de spullen van mijn collega op dezelfde factuur had staan wilden ze beide preventief omruilen. Geluk bij een ongeluk aangezien hij geen veiligheidsissue had. Gisteren (24 jul) zijn de batterijen geleverd. Eerst een pallet met 2x2400AC+ met 2x batterij. Later kwam DHL nog een keer met twee dozen met daarin een losse batterij.
Nu zit ik ook met het omruilen, ik heb hiervoor labels gekregen. Maar dat betekent 8 pakketten maken en bij een postpunt brengen. Het is 177 kilo als ik het goed heb berekend, dat wil ik die mensen dat niet aandoen
Begrijp ik het goed dat jij voor 2400ac met 3 batterijen een 2400+ met 3 batterijen terug kreeg?m_rick schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 22:19:
Ik zit ook midden in het omruil proces. Ik heb een 2400AC met 3 batterijen. Ik heb destijds een zelfde set besteld voor mijn collega. Ik had een gesmolten connector, mijn collega had problemen met de wifi verbinding (module bleef op stand-by).
Nu zit ik ook met het omruilen, ik heb hiervoor labels gekregen. Maar dat betekent 8 pakketten maken en bij een postpunt brengen. Het is 177 kilo als ik het goed heb berekend, dat wil ik die mensen dat niet aandoen. Liefst zou ik die op de pallet zetten waarmee ik de spullen heb gekregen, en dan laten ophalen. Is iemand die dit voor elkaar heeft kunnen regelen.
Wat betreft het versturen, lees even wat pagina's terug. Het gaat alleen maar over pallets, postnl en hoe verpakken en wel/niet op pallet stapelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Pakhaas op 25-07-2026 23:22 ]
@Pakhaas van 2x 2400 met 6 batterijen naar 2x 2400+ met 2 + 2 =4 batterijen...
Je mag deze batterij-modules niet met een gewone post of DHL versturen ( deze vallen onder ADR vervoerseisen) , en zeker niet afgeven bij een paketpunt, aangezien jij dan de verzender bent en dus ook aansprakelijk gesteld kunt worden.m_rick schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 22:19:
Nu zit ik ook met het omruilen, ik heb hiervoor labels gekregen. Maar dat betekent 8 pakketten maken en bij een postpunt brengen. Het is 177 kilo als ik het goed heb berekend, dat wil ik die mensen dat niet aandoen. Liefst zou ik die op de pallet zetten waarmee ik de spullen heb gekregen, en dan laten ophalen. Is iemand die dit voor elkaar heeft kunnen regelen.
Worst case: een van de batterijen vat toch vlam in een warehouse van de post en het hele gebouw brand volledig af.
Dit is hier al vaker aan de orde geweest, de batterijen vallen onder ADR, al helemaal als deze defect zijn, dan gelden zeer strenge eisen voor vervoer.
Je omvormers kunnen daartegen echter prima met de post verstuurd worden, tenslotte zit daar geen batterij in. Volgens ADR vallen LFP cellen overigens net als alle andere Li-ion batterijen onder de zelfde noemer, daar wordt dus geen onderscheid in gemaakt. EƩn batterij module valt hierbij onder UN3480 en moet ook voorzien zijn van volgend label.
Zou ik inderdaad ook niet riskeren. Als er zo een incident gebeurt zullen ze inderdaad traceren en jou hiervoor aanklagen voor geleden schade. Good luck de kosten dan te verhalen op een Chinese firma nadien. Misschien sturen ze dan een pallet energy plugs om de geleden schade te vergoedenJan-tweak schreef op zondag 26 juli 2026 @ 09:08:
[...]
Je mag deze batterij-modules niet met een gewone post of DHL versturen ( deze vallen onder ADR vervoerseisen) , en zeker niet afgeven bij een paketpunt, aangezien jij dan de verzender bent en dus ook aansprakelijk gesteld kunt worden.
Worst case: een van de batterijen vat toch vlam in een warehouse van de post en het hele gebouw brand volledig af.
Uit de Algemene Voorwaarden
voor Goederenvervoer van PostNL:
De Afzender is aansprakelijk.
Afzender is gedefinieerd als de contractpartij/ opdrachtgever.
Breng je dus een pakket naar de balie met een label dat jou ter beschikking is gesteld door Zendure, dan ben jij niet de Afzender.
Breng je dus een pakket naar de balie met een label dat jou ter beschikking is gesteld door Zendure, dan ben jij niet de Afzender.
Catch a smile out there!
bij PostNL zou je dat moeten doen via "Extra veilig transport "Glenfiddich schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:42:
Uit de Algemene Voorwaarden
o.a. doen hun dus ook: ADR vervoer van accu's
We vervoeren ook lithium-ion accuās. Onze chauffeurs zijn hiervoor getraind en werken volgens strikte veiligheidsregels.
DHL zegt het volgende over vervoer van thuis-batterijen:
"Teruggeroepen, beschadigde of defecte lithiumbatterijen
Het verzenden van beschadigde of defecte batterijen kan uiterst gevaarlijk zijn, met het risico op brand, rook en dampen. Om deze reden is elke batterij waarvan wordt vermoed of bekend is dat deze defect is (bijvoorbeeld zwelling, corrodatie of lekkage) niet toegestaan voor verzending binnen het DHL Express-netwerk."
Alleen vooraf goedgekeurde DHL Express-rekeninghouders kunnen lithiumbatterijen verzenden.
m.a.w. versturen van dergelijke thuis-batterijen, defect of ook juist niet, is toch niet zo eenvoudig als een normaal pakketje.
er worden eisen gesteld aan verpakking en juiste etikeringen. m.n. voor defecte (vermoeden van defect is hier al voldoende) thuis-batterijen zijn deze eisen nog eens een stuk strenger en dus ook lastiger.
[ Voor 13% gewijzigd door Jan-tweak op 26-07-2026 11:10 ]
Dat zou ik toch eens door iemand juridisch willen bevestigd zien. Niet te zeggen dat je uiteindelijk niet gelijk kan krijgen, maar als PostNL jouw kan aanklagen zullen ze dat eerder doen dan Chinese firma die mogelijk moeilijk te raken is denk ik dan.Glenfiddich schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:42:
Bij mijn labels staan mijn gegevens bij afzender. Vond dat zelf geen prettig idee. Maar het is intussen volledig stil vanuit zendure.Avenger 2.0 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 11:20:
[...]
Dat zou ik toch eens door iemand juridisch willen bevestigd zien. Niet te zeggen dat je uiteindelijk niet gelijk kan krijgen, maar als PostNL jouw kan aanklagen zullen ze dat eerder doen dan Chinese firma die mogelijk moeilijk te raken is denk ik dan.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
als op een label jij als afzender staat wil dat eigenlijk al genoeg zeggen en bij nagenoeg alle retourlabels die ik gekregen heb sta ik ook gewoon als afzender vermeld ondanks dat de opdrachtgever iemand anders was.geert1992 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 11:29:
[...]
Bij mijn labels staan mijn gegevens bij afzender. Vond dat zelf geen prettig idee. Maar het is intussen volledig stil vanuit zendure.
En ik vrees dat je dan al ook juridisch met 0-1 achter saat.
Ben ik dus de enigste waarbij het via adr is gegaan en opgehaald thuis zonder pallet? Waren 4 batterijen en een omvormer.
:strip_exif()/f/image/v10ObfW4UIEqBfySMJLf1Bz7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v10ObfW4UIEqBfySMJLf1Bz7.jpg?f=fotoalbum_large)
Zendure-HA.com | Run Zendure your way ā in Home Assistant
Okeeee ..... het kan dus wĆØl !gielz schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:37:
Ben ik dus de enigste waarbij het via adr is gegaan en opgehaald thuis zonder pallet? Waren 4 batterijen en een omvormer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(ik heb inmiddels voor de 2e keer aangegeven dat ik niet als verzender-opdrachtgever ga fungeren).
One cookie a day keeps the doctor away !
Vreemd, naar Willemshaven. op mijn Post.nl labels staat Duisburg.gielz schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik de tarievenlijst van FedEx bekijk zit je zo aan 150 euro per doos van 30 kilo... Zal wel een test geweest zijn van ze.
Ook hier eigen naam en adres als verzender benoemd.Jan-tweak schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:06:
[...]
als op een label jij als afzender staat wil dat eigenlijk al genoeg zeggen en bij nagenoeg alle retourlabels die ik gekregen heb sta ik ook gewoon als afzender vermeld ondanks dat de opdrachtgever iemand anders was.
En ik vrees dat je dan al ook juridisch met 0-1 achter saat.
En dan snap ik ook direct waarom ze hier bv geen 9 dozen komen ophalen. Je hebt er bijna al een nieuwe set voor.MikeyMan schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:11:
Als ik de tarievenlijst van FedEx bekijk zit je zo aan 150 euro per doos van 30 kilo... Zal wel een test geweest zijn van ze.
daar dacht ik ook al, zeker als het "defecte" batterijen zijn, alleen al een doos om deze te verpakken is zeer waarschijnlijk al duurder dan de waarde van de batterij zelf.Devke schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:14:
[...]
En dan snap ik ook direct waarom ze hier bv geen 9 dozen komen ophalen. Je hebt er bijna al een nieuwe set voor.
Ik heb jaren geleden speciaal voor defecte gsm batterijen een speciale bewaar en transportkist moeten kopen, die koste toen al ruim 1000 euro. Zal ondertussen wel goedkoper zijn, maar toch. en die kwam ook weer leeg terug (logisch gezien de prijs).
Of een VIP behandeling van Gielz .....MikeyMan schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:11:
Nee hoor, heb express alles via de normale support laten lopen. Dit om te kijken hoeveel gedoe het nou is.
Tig keer ook aangegeven dat het naar de kliko gaat free of charge
grappig; eigenlijk voor ADR namelijk wel het verkeerde etikett:gielz schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:37:
~[Afbeelding]
~[Afbeelding]
het had eigenlijk deze moeten zijn:
/f/image/4LzC0bLHVfum0wjTxGT3nZHU.png?f=fotoalbum_large)
maar, het is wel duidelijk, ik denk dat ze daar niet echt over zullen vallen.
[ Voor 4% gewijzigd door Jan-tweak op 26-07-2026 13:30 ]
misschien moet ik dat laatste ook maar gaan doen. Of dat ik het ga verpatsen op Ebay.gielz schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:28:
[...]
Nee hoor, heb express alles via de normale support laten lopen. Dit om te kijken hoeveel gedoe het nou is.
Tig keer ook aangegeven dat het naar de kliko gaat free of charge
Wat is het verschil? De etiketten die ik had heeft fedex goedgekeurd en nog eens gecontroleerd bij ophalen.Jan-tweak schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:29:
[...]
grappig; eigenlijk voor ADR namelijk wel het verkeerde etikett:
het had eigenlijk deze moeten zijn:
[Afbeelding]
maar, het is wel duidelijk, ik denk dat ze daar niet echt over zullen vallen.
de ene is een algemene gevaars etikett van UN3480 (rechthoek) en die op zijn kant stande vierkant is het specifieke ADR etikett. Elke vervoersmiddel, Auto (ADR)), vliegtuig (IATA), Schip heeft weer zijn eigen specifieke etiketten, veelal mogen die ook niet door elkaar gebruikt worden. bij controle kun je daar een behoorlijke boete voor krijgen.gielz schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:35:
[...]
Wat is het verschil? De etiketten die ik had heeft fedex goedgekeurd en nog eens gecontroleerd bij ophalen.
Ah zo, die op zijn kant heb ik nog nooit gezien bij geen enkele thuisbatterij. Blijkbaar heeft elke fabrikant moeite met de stickertjes.Jan-tweak schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:44:
[...]
de ene is een algemene gevaars etikett van UN3480 (rechthoek) en die op zijn kant stande vierkant is het specifieke ADR etikett. Elke vervoersmiddel, Auto (ADR)), vliegtuig (IATA), Schip heeft weer zijn eigen specifieke etiketten, veelal mogen die ook niet door elkaar gebruikt worden. bij controle kun je daar een behoorlijke boete voor krijgen.
Die man van fedex was iig helemaal blij. Meestal moest hij nog stickers uit zijn bus gaan halen.
De oude set was 2x2400AC en 6xAB3000X (8 pakketten totaal)Pakhaas schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 23:20:
[...]
Begrijp ik het goed dat jij voor 2400ac met 3 batterijen een 2400+ met 3 batterijen terug kreeg?
Wat betreft het versturen, lees even wat pagina's terug. Het gaat alleen maar over pallets, postnl en hoe verpakken en wel/niet op pallet stapelen.
Nieuwe set is 2x2400+ met 4xAB3000L (6 pakketten totaal)
Ja ik had hier al e.a. over gelezen in dit topic. Maar ik kon niet terugvinden of iemand tot een passende oplossing met Zendure was gekomen om de oude spullen volgens de juiste spelregels (conform UN3840) op te halen.Jan-tweak schreef op zondag 26 juli 2026 @ 09:08:
[...]
Je mag deze batterij-modules niet met een gewone post of DHL versturen ( deze vallen onder ADR vervoerseisen) , en zeker niet afgeven bij een paketpunt, aangezien jij dan de verzender bent en dus ook aansprakelijk gesteld kunt worden.
Dit is hier al vaker aan de orde geweest, de batterijen vallen onder ADR, al helemaal als deze defect zijn, dan gelden zeer strenge eisen voor vervoer.
Je omvormers kunnen daartegen echter prima met de post verstuurd worden, tenslotte zit daar geen batterij in. Volgens ADR vallen LFP cellen overigens net als alle andere Li-ion batterijen onder de zelfde noemer, daar wordt dus geen onderscheid in gemaakt. EƩn batterij module valt hierbij onder UN3480 en moet ook voorzien zijn van volgend label.
[Afbeelding]
Ja, @gielz , maar misschien is hij de enige tot nu toe?m_rick schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:37:
[...]
De oude set was 2x2400AC en 6xAB3000X (8 pakketten totaal)
Nieuwe set is 2x2400+ met 4xAB3000L (6 pakketten totaal)
[...]
Ja ik had hier al e.a. over gelezen in dit topic. Maar ik kon niet terugvinden of iemand tot een passende oplossing met Zendure was gekomen om de oude spullen volgens de juiste spelregels (conform UN3840) op te halen.
gelukkig dan maar. en mooi dat het bij jouw dus wel goed gelukt is en ook nog eens volledig volgens de regels.gielz schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:50:
[...]
Ah zo, die op zijn kant heb ik nog nooit gezien bij geen enkele thuisbatterij. Blijkbaar heeft elke fabrikant moeite met de stickertjes.
Die man van fedex was iig helemaal blij. Meestal moest hij nog stickers uit zijn bus gaan halen.
die fout zie ik vaker, ook Amazon gaat soms hier in de fout, de ene keer krijg je de juiste en de andere keer weer die rechthoekige (gelukkig staat er verwijl het zelfde op, alleen ADR klasse 9 staat er niet op.
Hier deze vanmorgen,
Dear Customer,
Thank you for your message.
We sincerely apologize for the delayed reply as the weekend has just ended. We have received the photos you provided. Thank you again for your cooperation and support!
If you still need to purchase additional batteries, please let us know the quantity you would like to purchase, and we will further assist you accordingly.
In addition, to arrange the pickup service for you as soon as possible, please provide the following information:
Pickup time: XXX
Customer name: XXX
Street: XXX
City: XXX
Postal code: XXX
Country: XXX
Phone number: XXX
Package dimensions: XXX
If you still need the 4 smart plugs, we can also provide them to you.
We look forward to your reply and will continue to assist you as soon as possible.
If you have any other questions, please feel free to contact us. We will be happy to assist you.
Best regards,
Zendure Support Team
Dear Customer,
We sincerely apologize for the delayed reply as the weekend has just ended. We have received the photos you provided. Thank you again for your cooperation and support!
If you still need to purchase additional batteries, please let us know the quantity you would like to purchase, and we will further assist you accordingly.
In addition, to arrange the pickup service for you as soon as possible, please provide the following information:
We look forward to your reply and will continue to assist you as soon as possible.
If you have any other questions, please feel free to contact us. We will be happy to assist you.
Best regards,
Zendure Support Team
AI ? ik krijg steeds meer het idee dat Zendure Service desk zwaar op AI leeund en er maar af en toe je met een echte persoon aan het mailen bent, dit weekend ook een hele lange mail ontvangen wat zeer sterk op AI lijkt.klump4u schreef op maandag 27 juli 2026 @ 09:45:
Hier deze vanmorgen,
Dear Customer,
Best regards,
Zendure Support Team
Op zich niet erg dat ze daar gebruik van maken, maar ik zou het wel zo netjes vinden om dat dan ook te vermelden.
Ik heb ze vanmorgen gemaild dat het geen probleem is een pallet te kopen. Het prima is als deze vergoed wordt. Daarnaast ik met plezier de batterijen op de pallet zal zetten na mijn vakantie en dat ze ze kunnen komen ophalen. Ik heb er wel als voorwaarde aangekoppeld dat ik niet meer verantwoordelijk ben voor het moment de pallet buiten het huis staat. Daarnaast niet als verzender op de verzendlabels wenst te staan en securely verpakking niet mijn expertise is. Devke is geen transportbedrijf. Ik kan niet garanderen of iets goed en veilig verpakt staat.klump4u schreef op maandag 27 juli 2026 @ 09:45:
Hier deze vanmorgen,
Dear Customer,
Best regards,
Zendure Support Team
Over mijn optie reseller een optie wordt wederom gezwegen. Het valt me op dat ik het aangeven dat ik niet goed weet hoe de boel veilig te verpakken glashard wordt genegeerd iedere x.
Wil je de foto's hier eens delen?klump4u schreef op maandag 27 juli 2026 @ 09:45:
Hier deze vanmorgen,
Dear Customer,
Best regards,
Zendure Support Team
Zo dat zou wat zijn
Ze komen morgen de spullen ophalen
Via een Duitse partij Raben
Ik wacht geduldig af
Ik wacht geduldig af
Hoe? Pallet of losse dozen?MNelectric schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:23:
Zo dat zou wat zijn
Ik wacht geduldig af
En het mooie is dat ze nog in dit topic meelezen ook
Pallet
Op de lijst staat ook gewicht van 150kg
Dat had ik aangegeven wat 4 accu's en de omvormer inclusief lege Pallet ongeveer zouden wegen
Staat op de paklijst, vervoer gevaarlijke stoffen
Dan hoop ik dat ze mijn bericht ook lezen en intern even doorsturenMikeyMan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:27:
En het mooie is dat ze nog in dit topic meelezen ook
Die hebben bij mij de 2400AC+ met accu's bezorgdMNelectric schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:23:
Zo dat zou wat zijn
Ik wacht geduldig af
Past goed op de pallet. Maar hoe heb jij het nu "veilig en stabiel" verpakt? Retour Labels op jouw naam?
Hoe heb jij het spul stevig verpakt? Raben heeft hier ook de 2400+ gebracht. Althans de uitbreidingsmodules. De omvormer met interne batterij kwam gewoon via een afgeplakte doos.MNelectric schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:42:
[...]
Pallet
Op de lijst staat ook gewicht van 150kg
Dat had ik aangegeven wat 4 accu's en de omvormer inclusief lege Pallet ongeveer zouden wegen
Staat op de paklijst, vervoer gevaarlijke stoffen
Heb nog niks ontvangen van labels, maar ik wikkel er 30 meter huishoudfolie omheen en dan staat het vast genoeg.Devke schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:23:
[...]
Past goed op de pallet. Maar hoe heb jij het nu "veilig en stabiel" verpakt? Retour Labels op jouw naam?
Ga de 5 dozen op de pallet zetten,Devke schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:25:
[...]
Hoe heb jij het spul stevig verpakt? Raben heeft hier ook de 2400+ gebracht. Althans de uitbreidingsmodules. De omvormer met interne batterij kwam gewoon via een afgeplakte doos.
Wikkel hem met bubbeltjes folie rondom samen met ductape.
Meer kan ik niet doen.
@klump4u en @MNelectric ik hoor graag of de vervoerder het geaccepteerd heeft en de juiste papieren ook gekomen zijn. Ik snap dat ook voor Zendure dit een leerproces is.
Devke schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:40:
@klump4u en @MNelectric ik hoor graag of de vervoerder het geaccepteerd heeft en de juiste papieren ook gekomen zijn. Ik snap dat ook voor Zendure dit een leerproces is.
:strip_exif()/f/image/oyliQQeXLRZqh0u6H8qaiXW3.png?f=user_medium)
Morgen weten we meer :-) als ze tenminste komen
Transporteur: RABEN, bestemming: Duisburg.
p.s. zo'n rol rekfolie heb je zo tientallen meters verbruikt
[ Voor 5% gewijzigd door hjw-001 op 27-07-2026 20:25 ]
Keep us informed š. Die rekfolie heb je zelf gekocht?hjw-001 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:24:
[...]
[Afbeelding]
Morgen weten we meer :-) als ze tenminste komenheel benieuwd. Alles zit erop inclusief een gevaren-goederen verklaring m.b.t. de batterijen in het Duits (toegestuurd gekregen).
p.s. zo'n rol rekfolie heb je zo tientallen meters verbruikt![]()
![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 27-07-2026 20:37 ]
Ik snap al dat moeilijk gedoe over niet willen klaarzetten op een pallet en omvallen etc. Dit is het voorbeeld dat het prima kan. Zendure stuurt nieuw spul op, dus beetje meehelpen is wel zo netjes.hjw-001 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:24:
[...]
[Afbeelding]
Morgen weten we meer :-) als ze tenminste komenheel benieuwd. Alles zit erop inclusief een gevaren-goederen verklaring m.b.t. de batterijen in het Duits (toegestuurd gekregen).
p.s. zo'n rol rekfolie heb je zo tientallen meters verbruikt![]()
![]()
Ja kan zeker prima... En dan komen ze morgen niet... Gaat het overmorgen regenen en donderdag een set natte accus ophalen... En dan? Wie is er verantwoordelijk voor?Pakhaas schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:54:
[...]
Ik snap al dat moeilijk gedoe over niet willen klaarzetten op een pallet en omvallen etc. Dit is het voorbeeld dat het prima kan. Zendure stuurt nieuw spul op, dus beetje meehelpen is wel zo netjes.
Als ze die verantwoordelijkheid op zich nemen prima uiteraard. Their loss. Maar heb ze daar nog geen vrijwaring voor zien geven.
Ik zal ze ook op die wijze op moeten stapelen. Maar dan staan ze evengoed open en bloot aan straat.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 27-07-2026 21:01 ]
Als het gaat regenen, dan doe je er even een zeil over. Zo moeilijk is dat toch niet? Ik dacht dat Tweakers bekend staan om hun vindingrijkheid. Of is dat alleen in eigen belang?MikeyMan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:00:
[...]
Ja kan zeker prima... En dan komen ze morgen niet... Gaat het overmorgen regenen en donderdag een set natte accus ophalen... En dan? Wie is er verantwoordelijk voor?
Als ze die verantwoordelijkheid op zich nemen prima uiteraard. Their loss. Maar heb ze daar nog geen vrijwaring voor zien geven.
Ik zal ze ook op die wijze op moeten stapelen. Maar dan staan ze evengoed open en bloot aan straat.
Zou jij je nieuwe accus onder een zeiltje buiten zetten? Ik niet namelijk.Pakhaas schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:05:
[...]
Als het gaat regenen, dan doe je er even een zeil over. Zo moeilijk is dat toch niet? Ik dacht dat Tweakers bekend staan om hun vindingrijkheid. Of is dat alleen in eigen belang?
Het gaat niet om moeilijk, het gaat er voor mij om dat ik -totdat de spullen in de bus staan- verantwoordelijk ben voor het spul.
Geen idee hoe je woont, maar hier ruimte zat rond de woning en ook met overkapping. Gaat mij er meer om dat ik merk dat de sfeer hier wat is van "ze komen het maar halen, hoe ze het doen, maakt mij niet uit, maar moet er geen last van hebben en wil geen moeite doen". Komt wat neerbuigend op mij over. Heb het niet alleen over jou he. Meer de algehele tendens hier.MikeyMan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:09:
[...]
Zou jij je nieuwe accus onder een zeiltje buiten zetten? Ik niet namelijk.
Het gaat niet om moeilijk, het gaat er voor mij om dat ik -totdat de spullen in de bus staan- verantwoordelijk ben voor het spul.
Alles heeft te maken met verantwoordelijkheid. Daar ligt het gevoelige punt. Ik kan namens mezelf praten alleen. Ik ben ze liever vorige week al kwijt dan morgen. 2 x 3 dagen aangeboden. Niemand gezien of de dagen (laatste 3) werden gecancelled door Zendure zelf. Ik ben niet in de positie iedere x die pallet weer met een palletwagen het huis in en uit te rijden. Iets met dorpels o.a., ik heb ook geen garage.Pakhaas schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:54:
[...]
Ik snap al dat moeilijk gedoe over niet willen klaarzetten op een pallet en omvallen etc. Dit is het voorbeeld dat het prima kan. Zendure stuurt nieuw spul op, dus beetje meehelpen is wel zo netjes.
Daarnaast staat op de verzendlabels mijn naam. Bij wie zouden ze verhaal komen halen als de pallet niet stevig genoeg verpakt is, de boel omdonderd etc. Als ik ze buiten zet dan blijven ze daar ook staan om eerder genoemde reden. Kans op diefstal. Het spul staat letterlijk aan de weg. Het is spul van Zendure en ik wil graag dat het ook daar beland.
Zelf ook al oplossingen aangedragen maar die negeren ze dan maar. Ze bedanken me ook steeds voor meedenken maar doen er dan 0 mee of omzeilen de verantwoordelijkheid. Ze kunnen ook gewoon zeggen...... zet ze op pallet. Verpak zo goed mogelijk, stuur even paar foto's zodat we kunnen zien hoe het weg gaat, dat is voor ons akkoord en go. Maar dat doen ze pertinent niet. Kom je dan met een reactie we zien dat je bij de grens met Duitsland woont, geef ons een adres in duitsland, halen we het daarop. Van wie dan Wtf?
Ben er not amused over.
Hoopvol wel over de post van @hjw-001
Ik heb ook een SolarCube en heb dezelfde mail ontvangen. Ik kwam vooral naar Tweakers om zeker te zijn dat de mail echt is (en niet een scam om te zoeken en batterijen te komen "verwijderen").
Morgen wordt er kontakt opgenomen voor een afspraak, dan weet ik meer.
Hoort dit trouwens op de Zendure of de Algemene stekker accu topic thuis? (Anders haal ik mijn bericht op de algemene weg)
Of, gezien AEG een Sunpura white-label is, juist daar? Allemaal heel verwarrend...
[ Voor 8% gewijzigd door Strike_2 op 27-07-2026 23:26 ]
70 euro uitgeven aan een pallet , je snapt het probleem niet?Pakhaas schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:54:
[...]
Eigenlijk kunnen ze het nieuwe spul gewoon op pallet leveren en dan heb je een pallet om het defecte spul nadien terug mee te geven. Snap dat geprul niet met batterijen los per stuk versturen met andere pakket diensten. Gewoon ineens deftige firma die op pallet levert en terug ophaalt. Zoveel duurder kan dat niet zijn (doen ze zelfs bij goedkopere Marstek batterij) en geen geknoei met zelf pallet kopen. Op dat vlak gaat het bij Zendure toch wat amateuristisch aan toe eerlijk gezegd.
Het meest op zn plaats is het denk ik in Ervaringen Sunpura S2400 thuisbatterij topic. Ik kopieerde een post van dat topic ter vergelijking.Strike_2 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:48:
[...]
Ik heb ook een SolarCube en heb dezelfde mail ontvangen. Ik kwam vooral naar Tweakers om zeker te zijn dat de mail echt is (en niet een scam om te zoeken en batterijen te komen "verwijderen").
Morgen wordt er kontakt opgenomen voor een afspraak, dan weet ik meer.
Hoort dit trouwens op de Zendure of de Algemene stekker accu topic thuis? (Anders haal ik mijn bericht op de algemene weg)
Of, gezien AEG een Sunpura white-label is, juist daar? Allemaal heel verwarrend...
De wereld staat vol met gratis pallets. Kan hier in het dorp zo een paar ophalen.ctrl-tab schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 06:30:
[...]
70 euro uitgeven aan een pallet , je snapt het probleem niet?
Het is geen verplichting om een pallet aan te kopen, genoeg gratis op de markt. Ook ik snap dat probleem niet.ctrl-tab schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 06:30:
[...]
70 euro uitgeven aan een pallet , je snapt het probleem niet?
Ik mis de ADR stikkers, die moeten op de dozen met batterijen, bij de omvormer zelf dus niet.MNelectric schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:50:
Staat klaar
Alleen 2 verschillende data op de documenten
1 is voor vandaag en 1 voor de 31e.
Zendure heeft mij bevestigd dat ze in de loop van de ochtend komen. Laat ik ze de voordeel van de twijfel geven.
~[Afbeelding]
Deze bedoelde ik:
En die moeten zowel op de doos, van alle kanten gezien goed zichtbaar, dus veelal aan twee kanten plakken. Alsook als je folie hebt gebruikt ook nog op de folie. (Maar die zie ik niet op jou foto)
[ Voor 9% gewijzigd door Jan-tweak op 28-07-2026 09:01 ]
Die stonden niet in de zendure mail.Jan-tweak schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:57:
[...]
Ik mis de ADR stikkers, die moeten op de dozen met batterijen, bij de omvormer zelf dus niet.
Deze bedoelde ik:
En die moeten zowel op de doos, van alle kanten gezien goed zichtbaar, dus veelal aan twee kanten plakken. Alsook als je folie hebt gebruikt ook nog op de folie. (Maar die zie ik niet op jou foto)
[Afbeelding]
Maar ik heb nog een paar kopie liggen
Er is een paklijst met gevaarlijke goederen bijgesloten misschien als vervanging voor de ADR.
Kan evengoed ze er bij ducktapen
Ben jij de afzender of is dit door Zendure nu anders geregeld? Of dekt de ADR verklaring nu het e.a.? Bv omdonderen van het spul š.MNelectric schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:50:
Staat klaar
Alleen 2 verschillende data op de documenten
1 is voor vandaag en 1 voor de 31e.
Zendure heeft mij bevestigd dat ze in de loop van de ochtend komen. Laat ik ze de voordeel van de twijfel geven.
~~~[Afbeelding]
Het ziet er solide uit. Ik vraag het bewust even daar hier nog wel eens busjes door de straat komen en vliegend over een vluchtheuvel gaan. Je hoort letterlijk de lading een keer opstuiteren.
[ Voor 18% gewijzigd door Devke op 28-07-2026 09:17 ]
gelukkig, ik dacht dat ik ze maar even meestuurde, dan had je ze even kunnen uitprinten. Maar je hebt gelijk Zendure zou je deze eigenlijk moeten geven cq er tenminste op moeten wijzen.MNelectric schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:08:
[...]
Die stonden niet in de zendure mail.
Maar ik heb nog een paar kopie liggen
Er is een paklijst met gevaarlijke goederen bijgesloten misschien als vervanging voor de ADR.
Kan evengoed ze er bij ducktapen
Nee mijn gegevens staan er opDevke schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:15:
[...]
Ben jij de afzender of is dit door Zendure nu anders geregeld? Of dekt de ADR verklaring nu het e.a.? Bv omdonderen van het spul š
Maar weet je ,ik heb mijn best als consument gedaan.
Heb het in stevige dozen verpakt. Op Pallet geplaatst en redelijk goed aan elkaar vast gezet.
Laat ze het maar afhandelen nu. Dan kan het voor jullie ook in gang gezet worden.
Zijn we van die spullen in huis af en kan dit hoofstad afgesloten worden.
Eens. Ben er hier ook wel klaar mee. Daarom is het goed dat er bevindingen gedeeld worden. Ik heb zelf eens naar dat rekfolie gezocht. 50 euro ben je snel kwijt. Pallet die ik heb is te klein, is al bevestigd door Zendure.MNelectric schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:20:
[...]
Nee mijn gegevens staan er op
Maar weet je ,ik heb mijn best als consument gedaan.
Heb het in stevige dozen verpakt. Op Pallet geplaatst en redelijk goed aan elkaar vast gezet.
Laat ze het maar afhandelen nu. Dan kan het voor jullie ook in gang gezet worden.
Zijn we van die spullen in huis af en kan dit hoofstad afgesloten worden.
Rekfolie.Devke schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:24:
[...]
Eens. Ben er hier ook wel klaar mee. Daarom is het goed dat er bevindingen gedeeld worden. Ik heb zelf eens naar dat rekfolie gezocht. 50 euro ben je snel kwijt. Pallet die ik heb is te klein, is al bevestigd door Zendure.
⬠16,99
Pallet.
Bijna overal gratis op te halen.
Gaat daar een pallet in?MNelectric schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:22:
Oh oh busje voor de deur
Beter. En ik zie 300 meter zelfs. Dank!Wolly schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:30:
[...]
Rekfolie.
⬠16,99
Pallet.
Bijna overal gratis op te halen.
Moet die beste man nog tillen? Of was het vals alarm..... pakketje voor de buren š¤£MNelectric schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:22:
Oh oh busje voor de deur
[ Voor 14% gewijzigd door Devke op 28-07-2026 09:36 ]
:strip_exif()/f/image/l6pviKDB38rb9Vp3jwBAPG1T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S7mBvxW1Z9vvORL3sXqkinul.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/ZEO5JUCoLxnaH6YsYXQa7qjD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0IJbN1V8fiorn3yyzwwMdbNc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rWrOZAXnfHSWEkeVEDe0FAkC.jpg?f=fotoalbum_large)