• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:39
MikeyMan schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:06:
[...]
Die zijn niet echt makkelijk bruikbaar als chassideel... Zeker niet als het nog los moet...

Maargoed, kabels had natuurlijk evengoed gekund. Had het ook gewoon parallel gekund ipv serieel :X
Je ziet dat batterijmodules van vaste thuisbatterijen allemaal met kabels verbonden zijn en die geen last hebben van smeltende connectoren. Veel plugin batterijen hebben blijkbaar voor stapelbare chassis connectoren gekozen omdat meer sexy uitziet en niet fout aangesloten kan worden. Maar dat geeft duidelijk meer problemen dan de reguliere aansluitingen met kabel.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:02
g00gle schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:35:
Hier ook de pallet mail, heb gezegd dat ik dit geen serieuze oplossing vindt. En dat ik ze eind augustus opnieuw zal mailen met de vraag of ze het dan op een normale manier kunnen faciliteren.
Mijn grootste en vrijwel enige probleem met dat pallet is dat ik dan 'officieel' ga optreden als de verzender en dus verantwoordelijk wordt voor die verzending. En dat weiger ik.
De spullen in een doos stoppen is nog OK maar meer ook niet. En als het dan te lastig wordt dan laten ze het er maar bij. Zorg ik zelf wel dat het spul uit huis verdwijnt.
Maar niet mij verantwoordelijk maken voor het transport, daar ga ik niet in mee.

One cookie a day keeps the doctor away !

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brent schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:11:
[...]

Maar misschien is dat precies waarom ze een betrouwbaardere verbinding opleveren. Zo'n stapelconnector lijnt uit met het chassis, oftewel, niet DC connectie voorop.
en @Avenger 2.0 Ja ik zou er ook niet op tegen zijn... Maar je mist natuurlijk ook de dataverbinding tussen de accu's als je alleen MC4 aansluit.

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:15
@ppaulv Dat sowieso niet, ik ga geen enkele verantwoordelijkheid dragen voor de transport. Behalve misschien van mijn huis naar de lokale milieudienst.

[ Voor 3% gewijzigd door g00gle op 22-07-2026 10:15 ]

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:19
g00gle schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:40:
@jelleeelco goed idee! Weet alleen niet of dat juridisch stand zal houden.
Ik hoop het wel. Was een suggestie van een jurist :) . Je bent als consument niet verplicht om maandelang als opslag plaats te dienen. Ik had het allang kunnen doen, maar wil Zendure ook niet onheus bejegenen. maar zo langzamerhand (bijna 2 maanden) vind ik het wel welletjes.

Kan ze ook een bedrag voor opslag in rekening gaan brengen... zeg 30,- per dag.

• jelleeelco
Avenger 2.0 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:12:
[...]

Je ziet dat batterijmodules van vaste thuisbatterijen allemaal met kabels verbonden zijn en die geen last hebben van smeltende connectoren. Veel plugin batterijen hebben blijkbaar voor stapelbare chassis connectoren gekozen omdat meer sexy uitziet en niet fout aangesloten kan worden. Maar dat geeft duidelijk meer problemen dan de reguliere aansluitingen met kabel.
Nee hoor, zat merken van vaste thuisbatterijen die ook gewoon een connector gebruiken.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:00
MikeyMan schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:14:
[...]

en @Avenger 2.0 Ja ik zou er ook niet op tegen zijn... Maar je mist natuurlijk ook de dataverbinding tussen de accu's als je alleen MC4 aansluit.
Punt is: als je de kwaliteit van de DC connector voorop stelt (en bij DC wil je dat, zoals we zien), kom je nooit op stapelbare meuk.

Data is met een aparte connector of Matter/BLE ook goed te doen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

ppaulv schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:13:
[...]

Mijn grootste en vrijwel enige probleem met dat pallet is dat ik dan 'officieel' ga optreden als de verzender en dus verantwoordelijk wordt voor die verzending. En dat weiger ik.
De spullen in een doos stoppen is nog OK maar meer ook niet. En als het dan te lastig wordt dan laten ze het er maar bij. Zorg ik zelf wel dat het spul uit huis verdwijnt.
Maar niet mij verantwoordelijk maken voor het transport, daar ga ik niet in mee.
Volgens mij is je verantwoordelijkheid weg zodra de transporteur het pakket aanneemt, jij krijgt bewijs van afgifte en dan is het hun zorg. af en toe denken jullie te ver door naar mijn mening. hier staan ze klaar op een kleine pallet (5dozen), nog wachten of er stickers op moeten en dan een hele rol huishoudfolie erom heen, verder mijn probleem niet.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC+ 11,04kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• jelleeelco
Brent schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:31:
[...]

Punt is: als je de kwaliteit van de DC connector voorop stelt (en bij DC wil je dat, zoals we zien), kom je nooit op stapelbare meuk.
Echt onzin. Heel veel (top)merken gebruiken stapelbare accu's met DC connectoren.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 23:55
Ook ik heb het mailtje gekregen met daarin het verzoek een pallet te kopen in ruil voor 4 smartplugs. Ik heb ze vriendelijk bedankt daarvoor. De kosten voor mij om een pallet te versturen zijn rond de 70 euro en daar zou dan een product met max 10 eur inkoop tegenover staan. Nee dank u.

Mijn reactie nu: geef mij dezelfde deal als de mensen die gecompenseerd zijn voor loss of capacity (1 extra AB3000L) en dan regel ik wel een pallet en folie en dan kunnen we het hoofdstuk sluiten.

• Brent
jelleeelco schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:37:
[...]

Echt onzin. Heel veel (top)merken gebruiken stapelbare accu's met DC connectoren.
Er zijn geen topmerken in de thuisbatterij-wereld. Dat zijn allemaal Shenzhen eendagsvliegen die BYD cellen proberen te slijten en groot hopen te worden ;) Er is ook geen gestandaardiseerde stapel-DC-connector. Zodra die er wel is, dan veranderd de propositie.

• jelleeelco
Brent schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:50:
[...]

Er zijn geen topmerken in de thuisbatterij-wereld. Dat zijn allemaal Shenzhen eendagsvliegen die BYD cellen proberen te slijten en groot hopen te worden ;) Er is ook geen gestandaardiseerde stapel-DC-connector. Zodra die er wel is, dan veranderd de propositie.
Echt onzin. Sigenergy is geen topmerk? En de opmerking was dat er geen 'vaste thuisbatterijen' zijn die met connectoren werken, en daar reageerde ik op.

[ Voor 19% gewijzigd door jelleeelco op 22-07-2026 10:53 ]

• Brent
jelleeelco schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:51:
[...]

Echt onzin. Sigenergy is geen topmerk? En de opmerking was dat er geen 'vaste thuisbatterijen' zijn die met connectoren werken, en daar reageerde ik op.
Bedrijf uit Shanghai, gevestigd in 2022?

Dank voor het onderstrepen van mijn punt.

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 23-07 16:49
jelleeelco schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:51:
Ben je een topmerk als je je spullen laat rebranden door een Chinees B-merk (Haier)?

Maar alhoewel ik Haier dus geen topmerk zou noemen, is het zeker ook geen eendagsvlieg. Al weet ik niet of het permanente karakter van Haier zich wel of niet doorvertaalt naar een startup als Sigenergy.

Vinden we HomeWizard een A-merk? Hun batterijen zijn wel stapelbaar, maar hebben überhaupt geen onderlinge DC-verbinding. Wel zeker een A-merk (in mijn ogen), maar niet plug-in, en ook zonder DC-connectoren is Enphase. Verder kom ik niet echt (maar ben ook weer niet zo heel erg thuis in deze markt).

Ik denk dat ik de stelling voorlopig wel ondersteun, dat er geen A-merken thuisbatterijen zijn met stapelconnectoren. Ik zie Zendure namelijk ook niet als A-merk, en heb het idee dat veel bezitters toch enigszins door een roze bril naar hun 'dure' spullen kijken.

• jelleeelco
a2aan schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 12:16:
[...]

Ben je een topmerk als je je spullen laat rebranden door een Chinees B-merk (Haier)?

Maar alhoewel ik Haier dus geen topmerk zou noemen, is het zeker ook geen eendagsvlieg. Al weet ik niet of het permanente karakter van Haier zich wel of niet doorvertaalt naar een startup als Sigenergy.

Vinden we HomeWizard een A-merk? Hun batterijen zijn wel stapelbaar, maar hebben überhaupt geen onderlinge DC-verbinding. Wel zeker een A-merk (in mijn ogen), maar niet plug-in, en ook zonder DC-connectoren is Enphase. Verder kom ik niet echt (maar ben ook weer niet zo heel erg thuis in deze markt).

Ik denk dat ik de stelling voorlopig wel ondersteun, dat er geen A-merken thuisbatterijen zijn met stapelconnectoren. Ik zie Zendure namelijk ook niet als A-merk, en heb het idee dat veel bezitters toch enigszins door een roze bril naar hun 'dure' spullen kijken.
Solaredge dan? Wel een topmerk of ook nog te kort op de markt?

• jelleeelco
Brent schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:54:
[...]

Bedrijf uit Shanghai, gevestigd in 2022?

Dank voor het onderstrepen van mijn punt.
Snel gegoogled, gefeliciteerd. Dus een bedrijf dat 'net' bestaat kan dus per definitie geen topmerk zijn.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:52
Ach dit zijn weer van die typische ideeën van "het is Chinees dus het is rotzooi" en er wordt even vergeten dat China inmiddels de producent van de wereld is en alles wat wij als Europees "top merk" aanduiden ook vol zit met Chinese onderdelen.

En wat betreft Zendure, ik moet zeggen dat de bouw kwaliteit uitmuntend en degelijk is en dat doet in mijn ogen niets af aan de problemen met de connectoren van de 2400AC

[ Voor 25% gewijzigd door Ben(V) op 22-07-2026 13:32 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben(V) schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:30:
Ach dit zijn weer van die typische ideeën van "het is Chinees dus het is rotzooi" en er wordt even vergeten dat China inmiddels de producent van de wereld is en alles wat wij als Europees "top merk" aanduiden ook vol zit met Chinese onderdelen.
Ironisch, in een topic over smeltende connectoren :>

• jelleeelco
MikeyMan schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:32:
[...]

Ironisch, in een topic over smeltende connectoren :>
haha humor...!

Het ging hier om de opmerking dat 'vaste thuisinstallaties' geen DC stekkers gebruiken en dat is aantoonbaar onjuist. Daarna ging het over dat de merken die dat wel hebben, dus geen 'topmerken' zijn, zoals Sigenergy.

SolarEdge stapt juist af van installatie met kabels, de nieuwe lijn heeft DC connectoren en de accu's klikken zo in elkaar. Maar mss vinden ze dat hier ook geen topmerk, de kwalificaties voor een topmerk zijn nogal arbitrair.

• Brent
jelleeelco schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:18:
[...]

Snel gegoogled, gefeliciteerd. Dus een bedrijf dat 'net' bestaat kan dus per definitie geen topmerk zijn.
Een bedrijf dat 6 jaar bestaat, en waar jij vertrouwd op 10 jaar garantie... Tsja. Je hebt jezelf ermee.

En tuurlijk, ik heb niets tegen Chinese producten, maar als je denkt dat een merk meer voorstelt dan een verkoopkanaal, tsja, je hebt jezelf ermee.

• jelleeelco
Brent schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:42:
[...]

Een bedrijf dat 6 jaar bestaat, en waar jij vertrouwd op 10 jaar garantie... Tsja. Je hebt jezelf ermee.

En tuurlijk, ik heb niets tegen Chinese producten, maar als je denkt dat een merk meer voorstelt dan een verkoopkanaal, tsja, je hebt jezelf ermee.
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik mezelf ergens mee heb, want ik heb geen Sigenergy. Maar hetzelfde geldt natuurlijk voor Zendure en die heb jij ook gekocht neem ik aan?

• Leguan
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-07 12:43
Zijn er daadwerkelijk al succesverhalen over kosteloos een extra AB3000L om het capaciteiteverlies te compenseren?

En heeft iemand al gevraagd of overstap naar Solarflow 3000 Mix AC+ mogelijk is? Want 3x die mix staat qua prijs bijna gelijk aan de voorgestelde vervanging van 3x 2400+ + 3x AB3000L. Maar ik kies dan toch liever voor een flinke vooruitgang in capaciteit ipv een kleine achteruitgang.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Leguan ik mag daar helaas geen uitspraken meer over doen ;)

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:27
Leguan schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:51:
Zijn er daadwerkelijk al succesverhalen over kosteloos een extra AB3000L om het capaciteiteverlies te compenseren?

En heeft iemand al gevraagd of overstap naar Solarflow 3000 Mix AC+ mogelijk is? Want 3x die mix staat qua prijs bijna gelijk aan de voorgestelde vervanging van 3x 2400+ + 3x AB3000L. Maar ik kies dan toch liever voor een flinke vooruitgang in capaciteit ipv een kleine achteruitgang.
Ik kom zelf niet verder dan 50% korting op een extra batterij, ondanks dat ik dreig met rechtsbijstand en consumenten recht.

Dat ga ik maar doen want dat heen en weer gepingel met de e-mail wordt ik een beetje moe van, en het duurt nu ook al weer 4 dagen voor een antwoord..

Verder hoor ik niks meer over het ophalen van mijn oude set.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

jelleeelco schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:12:
[...]

Laat je ons weten hoe dat verder verloopt? Als je het ingepakt hebt, hoe snel Zendure het komt halen, komt de vervoerder ook echt, etc.
Ik ga verder nog niks doen :) Ze hebben exact 1 maand na mijn laatste email gereageerd dus ik zal ook exact 1 maand wachten met mijn reactie.
Gyrolion schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:35:
[...]

Ik kom zelf niet verder dan 50% korting op een extra batterij, ondanks dat ik dreig met rechtsbijstand en consumenten recht.

Dat ga ik maar doen want dat heen en weer gepingel met de e-mail wordt ik een beetje moe van, en het duurt nu ook al weer 4 dagen voor een antwoord..

Ik heb geen rechtsbijstand, maar ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe serieus ze dat gaan oppakken. Misschien werkt dat in China wel heel anders. Andersom geldt dat natuurlijk hetzelfde. Als je voet bij stuk gaat houden dat ze iets anders moeten regelen dan zal het vrij lastig worden op 10.000km afstand met alle cultuurverschillen 'iets' te regelen zoals een deurwaarder oid.

En ja, voor mij hoeven ze de oude set niet op te halen. Desnoods zet ik hem op 800W neer. Snap enkelen hier wel met dat het veel ruimte kost maar wat dat betreft heb ik een grote garage/kelder dus boeit het mij niet zo veel. Begrijp me niet verkeerd, ik ben best dankbaar dat ze zomaar die nieuwe set opsturen, en ik denk dat ze oprecht geen idee hebben dat 'hollanders' zo star/direct en op de centjes zijn. Zou me niks verbazen als dit hele gebeuren een misverstand op cultuurniveau is. Die 4 slimme stekkers zijn zo'n voorbeeld. Eigenlijk goed bedoeld natuurlijk maar 'wij' zijn daar niet tevreden mee.

En ik denk dan zo, nieuwe betere accu set 'gratis' (minus capaciteitsverlies), ondertussen een gratis P1 meter die ik voor een paar tientjes op MP kan slijten, en dan nog 4 van die slimme stekkers die voor een paar tientjes totaal weg gaan. Kom ik er in ieder geval niet slechter uit :)

9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rechtsbijstand pakt de goedkoopste exit... In dit geval dus waarschijnlijk het palletje of eventueel de hele verzending vergoeden. Of iets onhandigs ;)

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:31
Ik volg deze discussie op de achtergrond mee en wil even mijn licht opschijnen over mijn ervaring met een ander merk thuisbatterij, een vaste installatie, die in mei opsmeulde. De installateur heeft mij gevraagd discreet te zijn dus ik zal geen namen en merken noemen. Dit verhaal is misschien ook erg off-topic, maar het stukje over de verzekering is hier misschien van toepassing.

Ik kwam ergens in mei toevallig in onze garage en onze thuisbatterij was aan het knetteren, en er kwam rook uit. De app gaf geen melding van storing. Onmiddelijk de hoofdzekering uitgeschakeld en de brandweer gebeld. Die kwamen met 12 mannen, dat vond ik overdreven maar blijkbaar hebben ze met brandende fietsbatterijen en e-steps soms meer man nodig. Maargoed, toen de brandweer onderweg was heb ik nadat we onszelf naar buiten begaven direct de installateur gebeld om te melden wat er gaande was. Het smeulen stopte vanzelf, en heb nog foto's en video's kunnen maken met de brandweer tijdens het smeulen zodat hier al geen discussie over was. De brandweermannen zag het zelf niet zitten de batterij weg te nemen, en gaven het advies dat asap te regelen. Er was verder gelukkig geen andere schade, alleen goed geschrokken.(het toeval aspect vind ik nog steeds bizar)

(Even tussendoor: de batterijmodules waren met kabels aan elkaar verbonden, geen stapelconnectoren van 'goedkope' Chinese fabrikanten uit de discussie hierboven ;) )

Dit was de tweede maal dat hetzelfde type thuisbatterij defect ging, twee jaar geleden viel hij gewoon uit en werd onder garantie vervangen door hetzelfde type batterij. De installateur wou nu oorspronkelijk opnieuw hetzelfde type batterij plaatsen. Hier ging ik niet mee akkoord en heb ik na eerst telefonisch overleg een ingebrekestelling gestuurd, met de tijdlijn van het eerder defect en dat door de aard van huidig defect(roken en potentieel brand) ik geen vertrouwen had in opnieuw een vervanging mét de eis de defecte batterij snel te verwijderen.

Hoewel ik tevreden ben met de uiteindelijke oplossing van de installateur(nogmaals, er is mij gevraagd discreet te zijn over de oplossing, dus hoe het opgelost is kan ik niet zeggen, stuur maar PB als je meer wil weten), maar de potentieel gevaarlijke batterij heeft nog wel 6 weken in onze garage gebleven. Ik had via mijn verzekering een verwijdering van de batterij kunnen afdwingen, maar volgens mijn verzekering heeft de oplossing van de installateur zelf voorrang. En omdat die oplossing na mijn ingebrekestelling deugdelijk was heb ik mijn verzekeraar niet kunnen aanspreken voor de verwijdering. Ondanks mijn aangeven aan de installateur dat ik zorgen had over de toestand van de batterij, wou men deze pas verwijderen bij het toepassen van de oplossing. Dat de installateur dus niet inzit met de potentieel brandgevaarlijke situatie in onze woning is dan weer een minpunt.

Ik weet niet hoe andere verzekeraars hiermee omgaan, maar bij mij was het dus dat wanneer de installateur(of in het geval van Zendure, de fabrikant) zelf een deugdelijke oplossing aanbiedt, de verzekeraar er zijn handen vanaf houdt.

Dus wij hebben 6 weken slecht geslapen, meerdere brandmelders opgehangen in de garage, maar zijn nu weer gerust.

/einde dagboek

• a2aan
jelleeelco schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:37:
SolarEdge stapt juist af van installatie met kabels, de nieuwe lijn heeft DC connectoren en de accu's klikken zo in elkaar. Maar mss vinden ze dat hier ook geen topmerk, de kwalificaties voor een topmerk zijn nogal arbitrair.
OK, ik ben om. Solaredge beschouw ik wel als A-merk, en ik zie inderdaad dat die nu wel stapelconnectoren hebben, al lees ik wel iets over een (extra) "click".

• a2aan
MikeyMan schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:06:
Maargoed, kabels had natuurlijk evengoed gekund. Had het ook gewoon parallel gekund ipv serieel :X
Ehh, Zendure batterijen (en ook de 48V stapelblokken van SolarEdge) zijn toch juist parallel verbonden met de omvormer?

Een seriële aansluiting had wellicht juist voorkomen dat de boel zou smelten, omdat dan de V omhoog gaan, i.p.v. de A, en juist de A voor warmte zorgt. Al krijg je met hogere DC-voltages natuurlijk wel weer hele andere veiligheidsissues...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

a2aan schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 16:41:
[...]

Ehh, Zendure batterijen (en ook de 48V stapelblokken van SolarEdge) zijn toch juist parallel verbonden met de omvormer?

Een seriële aansluiting had wellicht juist voorkomen dat de boel zou smelten, omdat dan de V omhoog gaan, i.p.v. de A, en juist de A voor warmte zorgt. Al krijg je met hogere DC-voltages natuurlijk wel weer hele andere veiligheidsissues...
Euh, ja, daar heb je ook gelijk in. Doelde op losse aansluitingen per accu. Dat de eerste dus niet alles voor z'n kiezen krijgt...

Zit overigens naar SolarEdge te kijken... Daar zie ik dit voor de 48v.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UF9Rarv7gRaT_pdhvoavI8Z8HZs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eSTkFMQwA7h0RU8qfha0jbO6.png?f=user_large

De nexis heeft zo te zien wel connectoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A40FqG2g_ZIy6lgyDncp9Qmj8x4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9COatYkWXbD4QkbFluDGx02I.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 22-07-2026 16:50 ]

• jelleeelco
Gyrolion schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:35:
[...]

Hebben ze jouw set al opgehaald dan? Zo niet is het een makkelijke 'deal': voor afhalen oude set, een AB3000L free of charge. Anders gaat oude oude set niet mee.

Kijken wat zij doen met hun rechtsbijstand :)

• Ben(V)
Matomatisch schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 16:24:
Ik volg deze discussie op de achtergrond mee en wil even mijn licht opschijnen over mijn ervaring met een ander merk thuisbatterij, een vaste installatie, die in mei opsmeulde. De installateur heeft mij gevraagd discreet te zijn dus ik zal geen namen en merken noemen. Dit verhaal is misschien ook erg off-topic, maar het stukje over de verzekering is hier misschien van toepassing.

Ik kwam ergens in mei toevallig in onze garage en onze thuisbatterij was aan het knetteren, en er kwam rook uit. De app gaf geen melding van storing. Onmiddelijk de hoofdzekering uitgeschakeld en de brandweer gebeld. Die kwamen met 12 mannen, dat vond ik overdreven maar blijkbaar hebben ze met brandende fietsbatterijen en e-steps soms meer man nodig. Maargoed, toen de brandweer onderweg was heb ik nadat we onszelf naar buiten begaven direct de installateur gebeld om te melden wat er gaande was. Het smeulen stopte vanzelf, en heb nog foto's en video's kunnen maken met de brandweer tijdens het smeulen zodat hier al geen discussie over was. De brandweermannen zag het zelf niet zitten de batterij weg te nemen, en gaven het advies dat asap te regelen. Er was verder gelukkig geen andere schade, alleen goed geschrokken.(het toeval aspect vind ik nog steeds bizar)

(Even tussendoor: de batterijmodules waren met kabels aan elkaar verbonden, geen stapelconnectoren van 'goedkope' Chinese fabrikanten uit de discussie hierboven ;) )

Dit was de tweede maal dat hetzelfde type thuisbatterij defect ging, twee jaar geleden viel hij gewoon uit en werd onder garantie vervangen door hetzelfde type batterij. De installateur wou nu oorspronkelijk opnieuw hetzelfde type batterij plaatsen. Hier ging ik niet mee akkoord en heb ik na eerst telefonisch overleg een ingebrekestelling gestuurd, met de tijdlijn van het eerder defect en dat door de aard van huidig defect(roken en potentieel brand) ik geen vertrouwen had in opnieuw een vervanging mét de eis de defecte batterij snel te verwijderen.

Hoewel ik tevreden ben met de uiteindelijke oplossing van de installateur(nogmaals, er is mij gevraagd discreet te zijn over de oplossing, dus hoe het opgelost is kan ik niet zeggen, stuur maar PB als je meer wil weten), maar de potentieel gevaarlijke batterij heeft nog wel 6 weken in onze garage gebleven. Ik had via mijn verzekering een verwijdering van de batterij kunnen afdwingen, maar volgens mijn verzekering heeft de oplossing van de installateur zelf voorrang. En omdat die oplossing na mijn ingebrekestelling deugdelijk was heb ik mijn verzekeraar niet kunnen aanspreken voor de verwijdering. Ondanks mijn aangeven aan de installateur dat ik zorgen had over de toestand van de batterij, wou men deze pas verwijderen bij het toepassen van de oplossing. Dat de installateur dus niet inzit met de potentieel brandgevaarlijke situatie in onze woning is dan weer een minpunt.

Ik weet niet hoe andere verzekeraars hiermee omgaan, maar bij mij was het dus dat wanneer de installateur(of in het geval van Zendure, de fabrikant) zelf een deugdelijke oplossing aanbiedt, de verzekeraar er zijn handen vanaf houdt.

Dus wij hebben 6 weken slecht geslapen, meerdere brandmelders opgehangen in de garage, maar zijn nu weer gerust.

/einde dagboek
Je heb je voor niets bang gemaakt.

Batterij cellen zijn gevaarlijk, omdat als ze eenmaal branden ze nauwelijks meer te blussen zijn en als het smeulen uit zichzelf gestopt is, het dus echt geen cellen brand is geweest.
Meer waarschijnlijk dus ook smeulende connectoren of slechte bekabeling die oververhit geraakt is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• jelleeelco
Vandaag weer een mail van een van de vrienden. Of ik misschien zelf een logistieke partner kan vinden die het vervoer per doos naar Duitsland kan verzorgen. En dan de kosten opgave naar hun sturen, en dan gaan zijn beoordelen of ze dit kunnen vergoeden / betalen.

Ik kreeg uit de mail niet de indruk dat ze verwachten dat het dan door de klant betaald wordt, maar meer dat ze mss gebruik willen maken van de lokale kennis om een partij te vinden.

Ik heb dit al een keer geprobeerd, maar liep er tegen aan dat ik als particulier geen pakketten van > 25kg kon verzenden, en ook geen lithium batterijen meer dan x-gram Lithium / Kg. Ik ga wel eens verder zoeken.

• Matomatisch
Ben(V) schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:14:
[...]

Je heb je voor niets bang gemaakt.

Batterij cellen zijn gevaarlijk, omdat als ze eenmaal branden ze nauwelijks meer te blussen zijn en als het smeulen uit zichzelf gestopt is, het dus echt geen cellen brand is geweest.
Meer waarschijnlijk dus ook smeulende connectoren of slechte bekabeling die oververhit geraakt is.
De brandweer liet mij duidelijk verstaan dat die batterij zo snel mogelijk weg moest. De uitleg die jij geeft kreeg ik ook te horen van de installateur. Toen ze weken later de batterij weghaalde hebben ze de kap van de batterij eraf gehaald waardoor de omvormer en batterij bloot kwam te liggen, daar was het zwartgeblakerd, maar de connectoren waar de bekabeling van de meterkast binnenkwam was nog proper. Batterij en omvormer was 1 unit + uitbreiding batterij met bekabeling aangesloten. Wat de uiteindelijke oorzaak was zal ik waarschijnlijk niet te weten komen.

Uiteindelijk is er inderdaad niets meer voorgevallen met die batterij, maar ik denk dat het best menselijk is om hier bang van te hebben.

• Ben(V)
Het zijn uiteraard nooit de connectoren naar de meterkast, dat is na de omvormer en is 230V wisselspanning en dus een veel lagere stroom.
De grootte stromen die veel warmte kunnen ontwikkelen zitten aan de 48V gelijkspanning kant tussen de cellen en de omvormer.

Neem maar van mij aan dat het geen cellen brand was, dan was waarschijnlijk je hele schuur afgebrand.
Cellen branden komen met LifePo4 batterijen nauwelijks voor, die zijn veel minder brandgevoelig dan de NMC batterijen die in fiets accu's en auto's worden gebruikt.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

jelleeelco schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:40:
Vandaag weer een mail van een van de vrienden. Of ik misschien zelf een logistieke partner kan vinden die het vervoer per doos naar Duitsland kan verzorgen. En dan de kosten opgave naar hun sturen, en dan gaan zijn beoordelen of ze dit kunnen vergoeden / betalen.

Ik kreeg uit de mail niet de indruk dat ze verwachten dat het dan door de klant betaald wordt, maar meer dat ze mss gebruik willen maken van de lokale kennis om een partij te vinden.

Ik heb dit al een keer geprobeerd, maar liep er tegen aan dat ik als particulier geen pakketten van > 25kg kon verzenden, en ook geen lithium batterijen meer dan x-gram Lithium / Kg. Ik ga wel eens verder zoeken.
Ik dacht dat je een deadline ging stellen? 2 weken en dan is het over of zoiets?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC+ 11,04kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• jelleeelco
klump4u schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:56:
[...]

Ik dacht dat je een deadline ging stellen? 2 weken en dan is het over of zoiets?
als ik terug ben van vakantie...ben straks vier weken weg, ik moet natuurlijk wel bereikbaar zijn om het af te komen halen, anders kan ik ze geen deadline stellen.

Net een paar bedrijven bekeken, maar ze werken allemaal uitsluitend met B2B. Dit wordt heel lastig....

• a2aan
@jelleeelco je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, maar ik zou zeer terughoudend zijn om namens jezelf de verzending te regelen, zelfs als je de kosten achteraf terugkrijgt.

Wat me 'veiliger' lijkt, is dat je namens Zendure de opties verkent, en dat is dan gewoon B2B. Maar ook dan moet je je afvragen of je je voor het karretje van Zendure wil laten spannen.

Aangezien jouw 2400AC nog gewoon goed is, en je onder coulance de 2400AC+ hebt 'gekregen', is het denk ik wel terecht dat je er zelf ook wat tijd/moeite in steekt, maar hoeveel?

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 16:45
Matomatisch schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 16:24:

/einde dagboek
oke, helaas weer een klasisch voorbeeld hoe het dus niet moet.
wat je eigenlijk hier niet vertelt wat voor type jouw batterij modules waren? dat is echter wel van belang.
ook je opmerking van 'goedkope' Chinese fabrikanten snap ik niet helemaal, ik ben het hier ook met @Ben(V) niet helemaal eens dat de oorzaak dan interne bekabeling zou gaan zitten, want in een losse batterij module zit niet zo veel bekabeling die kan ontgassen.
ik vermoed eerder dat de cellen zich nog in het eerste stadium van ontgassen bevonden zonder dat er een kettingreactie heeft plaatsgevonden en er dus geen thermal runaway heeft zich kunnen voordoen.
dat kun je ook zien in onderstaande grafiek van het verloop van een TR, jouw situatie is dus meer het begin ( gebied van de cirkel) van een fout in cellen geweest zonder dat deze zich verder heeft kunnen uitbreiden en dus kan leiden tot een TR ( gebied van het rechthoek).
het doel van de ventilatieopening is juist om zo snel mogelijk bij een interne drukopbouw (ontstaan door ontgassing van cellen) de druk binnen de batterij te verlagen en de deels brandbare stoffen ook zo snel mogelijk te verwijderen en zo een verdere chemische ractie zo veel mogelijk te onderdrukken. wat in dit geval dus ook gelukt is. In dit statium blijft de temperatuur ook nog redelijk laag. Dit veiligheidsvoorziening is er m.n. op gericht om een TR zo veel mogelijk te voorkomen, juist omdat dan de risico's een heel stuk hoger worden en de brand dan ook niet meer te controleren is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTr4LRziYv2QBHf-w3Ao9D_FGGI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gCGFsELecGd1Z6rPP1K0HcrS.png?f=user_large

deze grafiek maakt dit mogelijk nog iets duidelijker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdO0BYRRGWviiwt9vX451il2D4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6cl7xvIAnQPsQJ9wETl1BrDn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-tweak op 23-07-2026 10:50 ]

• ppaulv
jelleeelco schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:40:

hier hetzelfde verzoek.

• jelleeelco
a2aan schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:12:
@jelleeelco je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, maar ik zou zeer terughoudend zijn om namens jezelf de verzending te regelen, zelfs als je de kosten achteraf terugkrijgt.

Wat me 'veiliger' lijkt, is dat je namens Zendure de opties verkent, en dat is dan gewoon B2B. Maar ook dan moet je je afvragen of je je voor het karretje van Zendure wil laten spannen.

Aangezien jouw 2400AC nog gewoon goed is, en je onder coulance de 2400AC+ hebt 'gekregen', is het denk ik wel terecht dat je er zelf ook wat tijd/moeite in steekt, maar hoeveel?
Ik was ook geenszins van plan om transport te regelen. Ik heb het verzoek gelezen als "help ons een transporteur te vinden" en zoals je zelf aangeeft, mijn 2400AC was nog prima en is uit coulance omgeruild (al vind ik daar wel iets op af te dwingen als er zoveel omvallen bij normaal gebruik, dat limiteert mij toch in het vol gebruiken met een gerust gevoel).

Maar ik heb wel even voor ze een aantal bedrijven gebeld vanmorgen, en geen een (echt geen een) wil ook maar iets te maken hebben met ADR en consumenten... Mikropakket zei letterlijk, laat Zendure maar een offerte invullen op de website en dan zullen we beoordelen of we ze als klant willen.

Daarnaast - de verpakking van de 2400AC+ is naar alle waarschijnlijkheid niet acceptabel voor verzending van de accu's van de 2400AC. De foam bescherming past voor geen meter en zal misschien niet eens geaccepteerd worden.

Deze informatie heb ik netjes aan ze teruggegeven en we zien het verder wel.
edit:
en al antwoord van ze terug:
"Dear Customer,

Thank you very much for your efforts regarding this return process. We also sincerely appreciate you for sharing the detailed information about your communication with the carriers.

We have forwarded all the information you provided to our logistics team and have asked them to expedite the discussion of a suitable solution.

We sincerely apologize once again for the inconvenience caused by this return process and greatly appreciate your patience, understanding, and cooperation.

Best regards,
Zendure  Support Team"

[ Voor 15% gewijzigd door jelleeelco op 23-07-2026 11:02 ]

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:15
Wat een shit show, nou ik ga ze na mijn vakantie mailen dat ze 2 weken de tijd hebben om het op te halen. Verzuimen ze daarin gaat het naar de plaatselijke milieu dienst. Dit zal ik er direct netjes bij vermelden. Laat ze maar komen met een factuur. Ik ga dat gevecht wel aan, ik ga me niet opstellen als transport bedrijf. Ik ben een consument en zal de deur open doen voor ze. Maar verder als dat ga ik niet. Ze krijgen ruim de gelegenheid het op te halen, lukt dat niet is het jammer voor Zendure. En ik vindt dat iedereen zich zo zou moeten opstellen. Laat hun maar de juiste verpakking opsturen of meenemen. Een klant vragen een doos dicht te tape is prima. Maar zelf een pallet source, deze volgens de regels opbouwen en verpakken.. Dat is niet oké vindt ik.

Als je handel wil drijven in een land, moet je je houden aan de regels van dat land. Het feit dat ik het spul binnen krijg met afgeplakte ADR labels vindt ik ook niet oké.

[ Voor 31% gewijzigd door g00gle op 23-07-2026 11:10 ]

• klump4u
  • Niet online

klump4u

g00gle schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:07:
Wat een shit show, nou ik ga ze na mijn vakantie mailen dat ze 2 weken de tijd hebben om het op te halen. Verzuimen ze daarin gaat het naar de plaatselijke milieu dienst. Dit zal ik er direct netjes bij vermelden. Laat ze maar komen met een factuur. Ik ga dat gevecht wel aan, ik ga me niet opstellen als transport bedrijf. Ik ben een consument en zal de deur open doen voor ze. Maar verder als dat ga ik niet. Ze krijgen ruim de gelegenheid het op te halen, lukt dat niet is het jammer voor Zendure. En ik vindt dat iedereen zich zo zou moeten opstellen. Laat hun maar de juiste verpakking opsturen of meenemen. Een klant vragen een doos dicht te tape is prima. Maar zelf een pallet source, deze volgens de regels opbouwen en verpakken.. Dat is niet oké vindt ik.

Als je handel wil drijven in een land, moet je je houden aan de regels van dat land. Het feit dat ik het spul binnen krijg met afgeplakte ADR labels vindt ik ook niet oké.
Grote woorden maar wel accepteren met afgeplakte stickers, had ze dan ook geweigerd.

• jelleeelco
klump4u schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:43:
[...]

Grote woorden maar wel accepteren met afgeplakte stickers, had ze dan ook geweigerd.
Die stickers zijn voor de vervoerder zodat ze weten wat ze vervoeren. Zodra ze bij jouw thuis aankomen zijn die stickers toch compleet irrelevant? Bij de zending van Techpunt wist DHL precies wat ze vervoerden, en er zat ook zwaar dik plastic omheen getaped. Mss dat DHL dit zelf wel gedaan heeft.

De 800+ die ik via Alie/Zendure had gekocht en die via Frankrijk geleverd werd, zat de sticker er netjes op.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik had de stickers er op mijn vervangende set bij zowel DHL als Raben er wel op zitten overigens.

• Matomatisch
Jan-tweak schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:44:
[...]

oke, helaas weer een klasisch voorbeeld hoe het dus niet moet.
wat je eigenlijk hier niet vertelt wat voor type jouw batterij modules waren? dat is echter wel van belang.
ook je opmerking van 'goedkope' Chinese fabrikanten snap ik niet helemaal, ik ben het hier ook met @Ben(V) niet helemaal eens dat de oorzaak dan interne bekabeling zou gaan zitten, want in een losse batterij module zit niet zo veel bekabeling die kan ontgassen.
ik vermoed eerder dat de cellen zich nog in het eerste stadium van ontgassen bevonden zonder dat er een kettingreactie heeft plaatsgevonden en er dus geen thermal runaway heeft zich kunnen voordoen.
dat kun je ook zien in onderstaande grafiek van het verloop van een TR, jouw situatie is dus meer het begin ( gebied van de cirkel) van een fout in cellen geweest zonder dat deze zich verder heeft kunnen uitbreiden en dus kan leiden tot een TR ( gebied van het rechthoek).
het doel van de ventilatieopening is juist om zo snel mogelijk bij een interne drukopbouw (ontstaan door ontgassing van cellen) de druk binnen de batterij te verlagen en de deels brandbare stoffen ook zo snel mogelijk te verwijderen en zo een verdere chemische ractie zo veel mogelijk te onderdrukken. wat in dit geval dus ook gelukt is. In dit statium blijft de temperatuur ook nog redelijk laag. Dit veiligheidsvoorziening is er m.n. op gericht om een TR zo veel mogelijk te voorkomen, juist omdat dan de risico's een heel stuk hoger worden en de brand dan ook niet meer te controleren is.
[Afbeelding]

deze grafiek maakt dit mogelijk nog iets duidelijker.
[Afbeelding]
De oude batterij had lithium ion cellen. Dankje voor de info en de grafieken. De brandweer heeft inderdaad nooit een hoge temperatuur gemeten.

• jelleeelco
g00gle schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:07:

Ben het grotendeels met je eens. Behoorlijke shitshow, inderdaad. Ik was ook voornemens om de goederen na 4 weken verbeurd te laten verklaren, maar bij nader inzien schijnt dat nog niet zo makkelijk te zijn (juridisch). Kan ze wel een 'storage cost' doorrekenen. Bij niet betalen daarvan weer allerlei regels.

Ik heb gewoon liever dat ze het of netjes komen afhalen. En met je eens dat ik ook niet voor transportbedrijf ga spelen: ik ga geen pallets verpakken, of zelf opdracht tot verzending geven.

Aan de andere kant wil ik ze ook terwille zijn zo goed als het kan. Ze hebben, volledig voor eigen risico, mij een compleet nieuwe set a 3200 euro toegestuurd.

• jelleeelco
MikeyMan schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:36:
Ik had de stickers er op mijn vervangende set bij zowel DHL als Raben er wel op zitten overigens.
hier ook

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat een gezeur, een klein pallet heb je al als je even in de buurt rondkijkt bij de markt of de Turkse supermarkt.
Een rol wikkelfolie haal je voor 16 euro bij de Gamma.

Die lui van Zendure hebben je voor duizenden euro's nieuwe apparatuur gestuurd, zonder verder lastig te doen. Met een minimale inspanning heb je dat op een pallet gestapeld en hoef je je niet zo druk te maken op dit forum.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:40
Wolly schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:51:
Wat een gezeur, een klein pallet heb je al als je even in de buurt rondkijkt bij de markt of de Turkse supermarkt.

Die lui van Zendure hebben je voor duizenden euro's nieuwe apparatuur gestuurd, zonder verder lastig te doen. Met een minimale inspanning heb je dat op een pallet gestapeld en hoef je je niet zo druk te maken op dit forum.
Ik begrijp ook niets van dit gezeur.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoewel je ergens een punt hebt... Is dit wel erg makkelijk gesteld...

Het gaat niet om alleen de pallet en de wikkelfolie... Uiteraard is daar wel aan te komen...
Maar dan:
- Waar stapel je die pallet dan op? Van binnen naar buiten met een p'alletwagen kan vaak niet
- Als het buiten moet, wanneer dan? Afspraken blijken lastig in te plannen. En dan loop je risico op beschadiging, diefstal of regen.
- Hoe verpak je de accus fatsoenlijk in de niet passende dozen van de nieuwe units?
- Wat als het zooitje omvalt omdat je geen idee hebt wat je aan het doen bent met je wikkelfolie?
- Wat als de vervoerder -terecht- weigert om bovenstaande redenen?

Makkelijk om dan te zeggen dat er niet aangesteld moet worden. Want linksom of rechtsom vertegenwoordigen ook de terug te sturen spullen nog een waarde van duizende euros. Wie neemt daar verantwoordelijkheid voor?

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2026 12:57 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:56:
[...]

Hoewel je ergens een punt hebt... Is dit wel erg makkelijk gesteld...

Het gaat niet om alleen de pallet en de wikkelfolie... Uiteraard is daar wel aan te komen...
Maar dan:
- Waar stapel je die pallet dan op? Van binnen naar buiten met een p'alletwagen kan vaak niet
- Als het buiten moet, wanneer dan? Afspraken blijken lastig in te plannen. En dan loop je risico op beschadiging, diefstal of regen.
- Hoe verpak je de accus fatsoenlijk in de niet passende dozen van de nieuwe units?
- Wat als het zooitje omvalt omdat je geen idee hebt wat je aan het doen bent met je wikkelfolie?
- Wat als de vervoerder -terecht- weigert om bovenstaande redenen?

Makkelijk om dan te zeggen dat er niet aangesteld moet worden. Want linksom of rechtsom vertegenwoordigen ook de terug te sturen spullen nog een waarde van duizende euros. Wie neemt daar verantwoordelijkheid voor?
Achtertuin zou ik aan denken, heb je die niet dan moet je erop kunnen vertrouwen dat het ophaaltijdstip klopt. Ik lees in dit topic dat het allemaal, niet optimaal maar blijkbaar hoe leverancier het wil, wel past in de nieuwe dozen. Zooitje wat omvalt lijkt mij heel bijzonder tenzij je echt nooit iets met je handen hebt gedaan.

En als de vervoerder weigert om het mee te nemen meld je je weer bij Zendure met foto's hoe je het had aangeboden.

Ze komen echt niet met een taxi voorrijden met 3 verpakkers erin, werk een beetje mee denk ik dan :+

• jelleeelco

Die lui van Zendure hebben mij een set verkocht die klaarblijkelijk niet goed ontworpen is. En in plaats van hun verantwoordelijkheid te nemen en een recall te doen, handelen ze het 1 voor 1 af, blijven ze de units verkopen en hebben ze compleet niet nagedacht over de afwikkeling van de retour. Hoe moeilijk kan het voor ze zijn om een contract aan te gaan met een ADR gecertificeerde vervoerder? Waarom kan een bedrijf als Marstek dit klaarblijkelijk wel goed regelen? Let wel, ik heb ze destijds al gewezen op de zakelijke kant van DHL die ook pakketten thuis ophaalt. Maar dat zou neerkomen op 50,- per pakket en dat vonden ze te duur. Begrijp ik ook wel, maar bedenk dat dan van te voren.

En wikkelfolie houdt geen stapels van 3 hoog tegen met een totaal gewicht van honderden kilo's, als een 'pallet bij de supermarkt' dat al aan kan.

Dan alles wat @MikeyMan verder aandraagt.

En als het geklaag je niet bevalt, lees het dan allemaal niet. Dit forum is er juist om ervaringen uit te wisselen hoe het op te lossen, want ik denk dat de meesten hier a. dit nooit hadden gewild (niet voor niets voor de AC en niet de AC+ gekozen) en b. willen echt wel meehelpen en meedenken in de retour. Maar daar waar het verder gaat dan dat, trekken een aantal mensen een (terechte) grens.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

@jelleeelco , hoe kom jij aan honderden kilo's bij 3 hoog?
Ik heb hier een pallet van 60x80 staan met daarop 2x2 dozen met de AB300X en daarbovenop de doos met omvormer. Hier een rol huishoudfolie van 30 meter helemaal omheen wikkelen en klaar is Kees, gaat nergens heen, totaal gewicht misschien net aan 150kg.

• jelleeelco
klump4u schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:32:
@jelleeelco , hoe kom jij aan honderden kilo's bij 3 hoog?
Ik heb hier een pallet van 60x80 staan met daarop 2x2 dozen met de AB300X en daarbovenop de doos met omvormer. Hier een rol huishoudfolie van 30 meter helemaal omheen wikkelen en klaar is Kees, gaat nergens heen, totaal gewicht misschien net aan 150kg.
Tja als je 1 omvormer hebt met 4 accu's valt het mee. Er zijn hier mensen op het forum met 9 dozen.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

jelleeelco schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:54:
[...]

Tja als je 1 omvormer hebt met 4 accu's valt het mee. Er zijn hier mensen op het forum met 9 dozen.
Klopt en die zet je op een Europallet, 2 lagen en klaar, is allemaal niet zo moeilijk maar wordt moeilijk gemaakt, geef aan dat je een datum en tijdstip wilt overeen komen en dan kun je buiten de pallet laden als je geen plaats hebt.

• jelleeelco
klump4u schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:59:
[...]

Klopt en die zet je op een Europallet, 2 lagen en klaar, is allemaal niet zo moeilijk maar wordt moeilijk gemaakt, geef aan dat je een datum en tijdstip wilt overeen komen en dan kun je buiten de pallet laden als je geen plaats hebt.
En waar haal ik een europallet vandaan... even los van het feit dat ik het als consument allemaal veel te ver vind gaan.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

jelleeelco schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:00:
[...]

En waar haal ik een europallet vandaan... even los van het feit dat ik het als consument allemaal veel te ver vind gaan.
In de buurt bij grotere winkelbedrijven is vast wel iet te krijgen of op MP, en toch ben ik nog aan het twijfelen om de dozen niet naar een groter dhl-hub te brengen met de labels die ik gekregen heb voor de 5 dozen, de originele dozen zijn nog allemaal afgeplakt van toen ik ze gekregen heb.

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13:59
klump4u schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:13:
[...]

In de buurt bij grotere winkelbedrijven is vast wel iet te krijgen of op MP, en toch ben ik nog aan het twijfelen om de dozen niet naar een groter dhl-hub te brengen met de labels die ik gekregen heb voor de 5 dozen, de originele dozen zijn nog allemaal afgeplakt van toen ik ze gekregen heb.
Markplaats,
net er 1 opgehaald. worden zat gratis aangeboden

• MNelectric
zojuist dus via MP een Pallet opgepikt
straks naar de action voor 2 rollen noppenfolie(2,29 per rol) wikkel alles in en vervolgens ook bij de action een rol ductape (2,49 per rol)

dat heb ik er wel voor over om het netjes te verpakken.
nu moeten ze alleen ff snel de vervoerder in actie brengen . kan het weg hier uit de woonkamer.

• jelleeelco
MNelectric schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:30:
[...]

Markplaats,
net er 1 opgehaald. worden zat gratis aangeboden
past niet eens in mijn auto...

• Martijn156
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 23-07 23:33
Wat ik bijzonder vind is dat hier veelvuldig lees over het aanschaffen van pallets op verzoek van Zendure. Ik heb vandaag deze mail ontvangen. Met 7 postnl retourlabels. Zodra ik de vervangende set binnen heb zal ik de oude set inpakken en zelf bij mijn PostNL punt brengen. (Kom ik toch dagelijks ivm onze webshop.)

Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw geduld en medewerking.

We hebben de status van het vervangende apparaat gecontroleerd en bevestigd dat het apparaat ons magazijn inmiddels heeft verlaten en momenteel wacht op ophaling door de logistieke vervoerder. Naar verwachting wordt het morgen verzonden.

Wij sturen u hierbij alvast het retourlabel toe. U kunt dit retourlabel gebruiken om het oude apparaat terug te sturen nadat u het nieuwe apparaat heeft ontvangen, de installatie en configuratie heeft voltooid en heeft bevestigd dat het nieuwe apparaat goed werkt.

Bedankt voor uw begrip en ondersteuning. Mocht u tijdens dit proces vragen of problemen ondervinden, neem dan gerust contact met ons op. Wij zullen ons best doen om u te helpen.

Met vriendelijke groet,

Zendure Support Team

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Martijn156 mag je als webshop (lees: niet particulier) wel zwaardere pakketten en/of accus verzenden via PostNL.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2026 15:48 ]

• Martijn156
MikeyMan schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:48:
@Martijn156 mag je als webshop (lees: niet particulier) wel zwaardere pakketten en/of accus verzenden via PostNL.
Ik verstuur de pakketten niet uit naam van mijn webshop. Dus dat staat daar los van. Op de 7 pakketlabels staat tot 30kg. Bij postNL afleveren en in Duitsland gaat het over naar DHL.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martijn156 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 16:21:
[...]

Ik verstuur de pakketten niet uit naam van mijn webshop. Dus dat staat daar los van. Op de 7 pakketlabels staat tot 30kg. Bij postNL afleveren en in Duitsland gaat het over naar DHL.
Dan is het gewicht opgelost, maar de adr toch niet?

• ppaulv
MikeyMan schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 16:37:
[...]

inderdaad. Dit mag gewoon niet en ze zitten te slapen bij PostNL als ze dit accepteren.
Exact mijn redenering om geen pallet te gaan halen/kopen. Ik ga dit niet zelf versturen. No way.

[ Voor 16% gewijzigd door ppaulv op 23-07-2026 17:00 ]

• Martijn156
ppaulv schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 16:59:
[...]

inderdaad. Dit mag gewoon niet en ze zitten te slapen bij PostNL als ze dit accepteren.
Exact mijn redenering om geen pallet te gaan halen/kopen. Ik ga dit niet zelf versturen. No way.
Ik begrijp jullie bezorgheid. Maar ik mag toch aannemen dat een fabrikant van dergelijke apparatuur mij als "onwetende" consument retourlabels aanbied dat alles in orde is?

• jelleeelco
Martijn156 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:52:
[...]

Ik begrijp jullie bezorgheid. Maar ik mag toch aannemen dat een fabrikant van dergelijke apparatuur mij als "onwetende" consument retourlabels aanbied dat alles in orde is?
Helaas. Kijk de labels maar eens goed. Als je ze gebruikt geef je akkoord te zijn en te voldoen aan de voorwaarden zoals gesteld. Zoek de voorwaarden op en kijk de opmerkingen over lithium.

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:05
Martijn156 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:52:
[...]

Zendure zal toch wel vaker retouren krijgen i.v.m. garantie? Hoe doen ze dat dan?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FastForwardNL schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:04:
[...]

Zendure zal toch wel vaker retouren krijgen i.v.m. garantie? Hoe doen ze dat dan?
Daar tonen ze weinig blijk van. Maar zal sowieso vaker 1 unit zijn.

• Jan-tweak
MikeyMan schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 16:37:
[...]

Nee, ADR goederen mogen niet via de standaard post.nl verstuurt worden.
Post.nl zegt zelf het volgende hierover m.b.t. bestemming Duitsland.
Het is verboden de volgende goederen naar Duitsland te versturen: 
lithiumbatterijen, ook niet als onderdeel van apparatuur

Opmerking, ook LFP batterijen vallen conform ADR onder dezelfde categorie ( lithium ion )

• Jan-tweak
FastForwardNL schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:04:
[...]

Zendure en andere bedrijven zullen dan de juiste transportmiddelen moeten regelen, voor bedrijven is dat op zich niet zo lastig, voor ons normale consumenten echter is dat een echt probleem en vooral erg duur.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Zo maar een gedachte, ik breng ze zelf naar Duisburg (106km) en krijg een AB3000L als vergoeding.

• Jan-tweak
klump4u schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:02:
Zo maar een gedachte, ik breng ze zelf naar Duisburg (106km) en krijg een AB3000L als vergoeding.
lijkt me een goed idee.

• jelleeelco
klump4u schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:02:
Echt helemaal geen slecht idee...

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Heb het voorstel gemaild. >:)

Als ze al geen 50 euro willen betalen per doos aan een transporteur, waarom zouden ze dan een batterij van 700 euro weggeven?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Devke schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:05:
[...]

Als ze al geen 50 euro willen betalen per doos aan een transporteur, waarom zouden ze dan een batterij van 700 euro weggeven?
Denk in kansen, niet in problemen, zou je ook moeten doen, niet alleen maar onder je post zetten.

klump4u schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:20:
[...]

Denk in kansen, niet in problemen, zou je ook moeten doen, niet alleen maar onder je post zetten.
Laat maar. Heb helemaal niets aan dit antwoord op een normale vraag. Op de man is nergens voor nodig.

[ Voor 74% gewijzigd door Devke op 23-07-2026 22:29 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Devke schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:22:
[...]

Beetje flauw op de man dit. Zeker voor iemand die eerst mensen verwijd moeilijk te doen en vervolgens zelf een extra batterij wilt zien te regelen. En had mijn posts eens wat beter gelezen!
Het is gewoon een optie voor Zendure, mij staat die pallet niet in de weg, ik moest minimaal 3 dagen van te voren een datum doorgeven, bij mij zaten er 7 tussen en nog geen reactie. Kan ik er een batterij mee verdienen prima, zo niet ook goed, ik lees alle posts goed en vindt dan ook dat jullie je onder elkaar soms goed opnaaien om niks in mijn ogen.

klump4u schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:30:
[...]

Het is gewoon een optie voor Zendure, mij staat die pallet niet in de weg, ik moest minimaal 3 dagen van te voren een datum doorgeven, bij mij zaten er 7 tussen en nog geen reactie. Kan ik er een batterij mee verdienen prima, zo niet ook goed, ik lees alle posts goed en vindt dan ook dat jullie je onder elkaar soms goed opnaaien om niks in mijn ogen.
Je reactie geeft al aan dat je niet goed leest. Als je goed gelezen had dan had je allang gelezen wat ik gedaan heb zelf al.

1. Via reseller terug. Beschikt over verpakkingsmateriaal en machine. Mag niet, zendure wenst zelf de garantie afhandeling te doen. Ik wil ze er nog wel heen brengen. Goede 100km enkele reis.
2. 3 dagen doorgegeven. Op alle 3 de dagen geen Zendure gezien. Dat was nog in de fase dat een doos ophalen nog zonder pallet kon.
3. Gevraagd of ze bij de batterij swap ivm SoC issues de batterijen direct ook konden meenemen. Was geen optie daar het verzenden naar klant en retourproces aparte processen zijn.

3 opties aangeboden / meegedacht. Ze komen of zelf niet opdagen of het past niet in hun bedrijfsproces. Volgens mij is dit meedenken.

Wellicht zegt dit al genoeg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XA6apw3yUGqe-mWhlUH03McEkKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KOnWsRsEDt6ejl0SiNjC1sL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Devke op 23-07-2026 22:44 ]

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Devke schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:37:
[...]

Je reactie geeft al aan dat je niet goed leest. Als je goed gelezen had dan had je allang gelezen wat ik gedaan heb zelf al.

1. Via reseller terug. Beschikt over verpakkingsmateriaal en machine. Mag niet, zendure wenst zelf de garantie afhandeling te doen. Ik wil ze er nog wel heen brengen. Goede 100km enkele reis.
2. 3 dagen doorgegeven. Op alle 3 de dagen geen Zendure gezien. Dat was nog in de fase dat een doos ophalen nog zonder pallet kon.
3. Gevraagd of ze bij de batterij swap ivm SoC issues de batterijen direct ook konden meenemen. Was geen optie daar het verzenden naar klant en retourproces aparte processen zijn.

3 opties aangeboden / meegedacht. Ze komen of zelf niet opdagen of het past niet in hun bedrijfsproces. Volgens mij is dit meedenken.

Wellicht zegt dit al genoeg:
[Afbeelding]
Ik reageerde op je antwoord waarom zouden ze dat doen, ik zie het als een kans(mogelijkheid) om iets te bereiken, niet geschoten is altijd mis, daarom verwees ik naar je onderschrift. Is niet bedoeld om je onderuit te halen.

klump4u schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:49:
[...]

Ik reageerde op je antwoord waarom zouden ze dat doen, ik zie het als een kans(mogelijkheid) om iets te bereiken, niet geschoten is altijd mis, daarom verwees ik naar je onderschrift. Is niet bedoeld om je onderuit te halen.
Fijn dat je die reactie nog even geeft. Zo voelde het wel even maar tis prima zo.

Het was ook zeker een informatieve vraag vanuit mijn kant. Dit omdat in het topic al terug was gekomen dat een doos ophalen schijnbaar 50 euro kost. Ik moet er 9 terug zien te krijgen. Een 450 euro kosten dan. Als ze dat niet willen betalen dan lijkt het mij persoonlijk apart als Zendure dan wel een batterij zou zenden. Die is immers nog duurder. Zoals ik het lees is het voor jou dus meer een gevalletje wie niet waagt.......

Ben benieuwd of ze Duisburg als oplossing zien. Ze staan hier ook niet in de weg. Ik heb wel zoiets het spul is gewisseld en moet gewoon terug. Ik wacht nu wel af waar ze mee komen. Moest nog even geduld hebben.

Ik heb ook nog gedacht aan Transmission. HomeWizard stuurt hun batterijen op via hun of haalt ze op. Dat was hier een busje. Doosje laden en klaar. Heb al ff gegoogled. Is B2B. Wel ADR begreep ik.

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:47
Tip qua verpakking, ga naar de lokale kruidvat vraag de dozen van de jumbo luiers. Stevig en ik heb er prima een batterij in kunnen schuiven. Voor zekerheid 2e eroverheen. Precies goede formaat om met minimaal aantal kranten op te vullen.

• Jan-tweak
Beste @Devke en @klump4u , jullie punt is gemaakt, en laten we het nu hierbij aub gewoon bij laten en gaan weer lekker verder met echte Zendure zaken.
en op zich is het idee helemaal niet zo gek, en ja, een batterij is veel meer waard, maar de kosten voor Zendure zelf zijn echt ook een stuk lager en ze hebben een stuk minder werk en het probleem is opgelost.
laat Zendure maar beslissen wat ze willen, het is ten slotte hun keuze.

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:50
Van een connector probleem naar een retour proces probleem.
Ik maar hopen dat mijn 2400AC set met 4 batterijen blijft werken zonder problemen.
Ik heb helemaal geen zin in dit gezeur.
En ik zit ook helemaal niet te wachten op de 2400 plus versie.

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:56
peterbier schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 23:57:
Ik maar hopen dat mijn 2400AC set met 4 batterijen blijft werken zonder problemen.
Ben het volledig met je eens en hoop ook dat de 2400AC het gewoon normaal blijft doen, ook al moet ik toegeven dat het mailtje al klaar staat voor eventuele vervanging, (misschien versturen net voor de 2 jaar garantie afloopt) maar wat mij tegenhoudt is vooral de +versie, ik word daar persoonlijk niet warm van, aangezien dat apparaat het wel wordt en helaas zichzelf niet zo makkelijk laat koelen zoals de 2400AC.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hjw-001 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 23:05:
Tip qua verpakking, ga naar de lokale kruidvat vraag de dozen van de jumbo luiers. Stevig en ik heb er prima een batterij in kunnen schuiven. Voor zekerheid 2e eroverheen. Precies goede formaat om met minimaal aantal kranten op te vullen.
Ja das helemaal ADR proof...

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:19
Misschien denk ik te simpel, maar kunnen ze niet een verzamelpunt regelen in Nederland? Breng ik het daar wel naartoe, kunnen ze zelf bedenken hoe ze het uiteindelijk van daaruit verder regelen…

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:47

Aardedraadje

Met kabelschoen

Een interessante opmerking op de iBOOD-pagina van vandaag (deal voor de SF2400AC), waar een vraag gesteld wordt over de gesmolten connectoren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvqnezOY-ENjL4TXpA2DEuUw4OI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZO7PAWEZYIlupB0Br4JQ99pE.png?f=user_large
Vraag me af hoe ze aan die informatie komen..

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
Aardedraadje schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 07:35:
Een interessante opmerking op de iBOOD-pagina van vandaag (deal voor de SF2400AC), waar een vraag gesteld wordt over de gesmolten connectoren:
[Afbeelding]
Vraag me af hoe ze aan die informatie komen..
Lijkt me BS gezien er hier mensen zijn met zowel oude als nieuwere units met dit probleem. Gevalletje afgeraken van oude stock (mogelijk met potentiële problemen). En als je ongerust bent of er smelt iets zullen we dan wel vervangen zeker :D

Trouwens lijkt me de prijs toch niet echt bijzonder scherp te zijn. Misschien nog even afwachten op refurbished AC's met nieuwe connector :+

[ Voor 9% gewijzigd door Avenger 2.0 op 24-07-2026 07:43 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verbaas me er meer over dat de externe leveranciers zoals techpunt ze ook nog leveren. Maar dat zal vooral komen doordat zendure zelf de afhandeling doet.

Daar is dezelfde set overigens 200 duurder, dus prijs lijkt me prima

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 24-07-2026 08:06 ]

peterbier schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 23:57:
Ik kreeg vandaag alleen een mail terug over een vraag die ik heb gesteld rondom SoC in een doos. Hoelang gaat dat goed rond 60%. More than one month under normal conditions. Ruim begrip maar oke.

Ik heb ze zojuist als suggestie nogmaals aangegeven dat ik ze zelf dan maar naar reseller breng. Ik vind hier van alles van maar als dit helpt om dit eindelijk eens op te lossen......... graag! In de mail geven ze aan dat mijn pallet niet geschikt is. 2 dozen naast elkaar op 1 pallet. Ter info voor iedereen die met pallets bezig is/gaat.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Devke hoe niet geschikt? Te weinig dozen?

• jelleeelco
Devke schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:02:
[...]

Ik kreeg vandaag alleen een mail terug over een vraag die ik heb gesteld rondom SoC in een doos. Hoelang gaat dat goed rond 60%. More than one month under normal conditions. Ruim begrip maar oke.

Ik heb ze zojuist als suggestie nogmaals aangegeven dat ik ze zelf dan maar naar reseller breng. Ik vind hier van alles van maar als dit helpt om dit eindelijk eens op te lossen......... graag! In de mail geven ze aan dat mijn pallet niet geschikt is. 2 dozen naast elkaar op 1 pallet. Ter info voor iedereen die met pallets bezig is/gaat.
Dus je pallet was niet geschikt? Of de manier van stapelen? Had je foto's naar ze verstuurd...

Wederom een reden om hier ver van te blijven. Ik vind het idee van @klump4u nog het meest sympathiek: reward for effort. Al zal dat voor Zendure lastig worden (denk dat zij een oplossing willen voor alle klanten).
@jelleeelco en @MikeyMan nee teveel dozen. Het gaat dan om een pallet waar 2 dozen naast elkaar kunnen staan. In mijn geval 9 dozen zou ik dus 4 hoog moeten plus 1 daarboven op (9e doos). Die pallet is niet geschikt. Geen foto gestuurd. Omschreven dat daar een AC2400+ van een kennis van me had opgestaan. Zelf had ik er ook 1 maar had deze al eerder naar de stort gebracht 🙈.

Dit kreeg ik terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkXCn8wsAcKh6__2w4jR1pDOtg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzNskLbzIqDhdBdT1LEZXMxW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Devke op 24-07-2026 10:10 ]

• MNelectric
Kreeg ook een verzoek om maatvoering/ gewicht en foto door te geven

Maar pallet is nog leeg omdat het spul in me woonkamer staat .

Ga niet onbeheerd de boel buiten zetten

Mijn pallet is 118 bij 98

Wordt er wel een beetje koekoek van ondertussen.

Ieder mail is weer beantwoord met een wedermail en gaat ook weer 1 dagen duren.

Dus we zijn al weer dagen bezig met een pallet

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:48
vandaag krijgen mijn broer en ik de nieuwe 2400+ met batterijen.
het terugstuur label heb ik al maar geen idee nog hoe of wat. via een vriend kan ik wel een kleine pakket krijgen waar ik de ac2400 met 2 batterijen op kan plaatsen. de rest is mij nog onduidelijk en volg ik het hier om te zien hoe we het moeten aanvliegen.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een voor een illegaal bij PostNL dumpen is prima, maar op een pallet stapelen kan niet? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 24-07-2026 11:35 ]

• apox
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 12:32
Misschien een domme vraag, maar voor de Belgen die bebat betaald hebben op hun solarflow 2400 AC en nu een verbrande connector hebben en een wissel krijgen naar de 2400AC+ , is daar dan wel bebat op betaald? Mijn broer is één van de gedupeerde en blijkbaar kwamen zijn wissels uit Duitsland en Frankrijk. Ik vermoed dat hier dan geen bebat op betaald is.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste