• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:10
Vdvmark schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:27:
[...]

Kloppen die adressen van de accu's, is er een lagere in de stapel die een hogere temperatuur heeft? Is daar een externe reden voor als dat zo is ?
Ah ik zie de verwarring. My bad. Set 1 is batterij 1 tm 3 en Set 2 is batterij 4 tm 6.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Leguan
  • Laatst online: 09:07
peterbier schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:39:
[...]

Is dit de batterij direct onder de omvormer (2400AC)?
Of is deze de batterij onder de bovenste batterij.?
Het gaat om de bovenste batterij direct onder de omvormer. Voor de test heb ik de omvormer ook nog op de onderste batterij geplaatst maar ook die doet niks meer. Wat ik ook probeer het eindigt allemaal met een rood knipperend bliksem symbool.

Als ze de problemen zouden toegeven en konden aangeven hoe ze het definitief hebben verholpen zou ik prima een omruil naar die nieuwe versie van de 2400AC willen. Maar ik heb geen zin om de komende jaren te blijven swappen dus dan maar over naar de 2400AC+ in de hoop dat die langer dan 10 maanden blijft werken.

• Leguan
Heb net nog een en ander geprobeerd door omvormer en accu uit te ruilen met de nog werkende stapels maar nu werkt stapel 2 ook niet meer. Alsof er een beveiliging in de firmware zit die meteen alle accu’s van de stapel onklaar maakt.

Heb eerst de omvormer van de defecte stapel op de werkende accu’s gezet. Resultaat, omvormer zag geen accu’s.

Daarna de werkende omvormer weer terug gezet en een accu van de defecte stapel onder de werkende stapel gezet. Resultaat, nu geeft ook deze omvormer een rood knipperend bliksem symbool.

mijn tweede stapel doet nu dus ook niks meer…

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Leguan schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:26:
Heb net nog een en ander geprobeerd door omvormer en accu uit te ruilen met de nog werkende stapels maar nu werkt stapel 2 ook niet meer. Alsof er een beveiliging in de firmware zit die meteen alle accu’s van de stapel onklaar maakt.

Heb eerst de omvormer van de defecte stapel op de werkende accu’s gezet. Resultaat, omvormer zag geen accu’s.

Daarna de werkende omvormer weer terug gezet en een accu van de defecte stapel onder de werkende stapel gezet. Resultaat, nu geeft ook deze omvormer een rood knipperend bliksem symbool.

mijn tweede stapel doet nu dus ook niks meer…
Dat herken ik niet. Ik had 2 stapels met elk 3 batterijen. De ene stapel ging stuk. Daarna heb ik de overige 2 batterijen onder de nog werkende omvormer gezet en dat draait al 2 maanden goed.

• Leguan
Toevallig kwam er 2 dagen geleden nieuwe firmware binnen. Versie 2.0.1 denk ik. Misschien dat daar extra beveiliging in zit?

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:18
klump4u schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:24:
Wat een star gedoe hier, beetje meedenken is toch niet te veel gevraagd lijkt mij.
Ik denk dat er een boel mensen zijn die meegedacht hebben in deze kwestie. Van infraroodbeelden tot onderzoek naar warmteverlies op connectoren .

Feit is dat
- er nog steeds geen transparantie is over root cause.
- er geblunderd wordt met de retourlabels (inzetten vervoer dat niet geschikt is voor vervoer batterijen)
- inconsistente omruil, en niet conform consumentenrecht.(Minder capcaciteit tenzij je je poten stijf houdt)

Deze palletkwestie is iets waarbij wij belast worden met iets dat toch echt het probleem van zendure is.

Als ze nou zouden zeggen: we sturen een pallet je kant op, graag de dozen erop zetten , hadden we een heel andere discussie (geen namelijk , prima wat mij betreft).
Die 2 sockets, wat moet ik daar nou mee? Zijn ze van goud?

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• Pakhaas
  • Nu online
ctrl-tab schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:43:
[...]

Ik denk dat er een boel mensen zijn die meegedacht hebben in deze kwestie. Van infraroodbeelden tot onderzoek naar warmteverlies op connectoren .

Feit is dat
- er geblunderd wordt met de retourlabels (inzetten vervoer dat niet geschikt is voor vervoer batterijen)
- inconsistente omruil, en niet conform consumentenrecht.(Minder capcaciteit tenzij je je poten stijf houdt)

Deze palletkwestie is iets waarbij wij belast worden met iets dat toch echt het probleem van zendure is.

Als ze nou zouden zeggen: we sturen een pallet je kant op, graag de dozen erop zetten , hadden we een heel andere discussie (geen namelijk , prima wat mij betreft).
Je vergeet gemakshalve even dat Zendure rechtsteeks de boel omruilt, terwijl ik het spul met flinke korting heb gekocht in Duitsland. Ze hadden mij ook naar de dealer in Duitsland kunnen verwijzen. Je krijgt een nieuwer systeem met een betere RTE. Ik ging van 83% naar 86.6%. Het is niet alleen maar negatief.

Hier draait nu 30kwh, omdat ik de werkende omvormer met 5 batterijen nog even mag gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Pakhaas op 17-07-2026 22:55 ]

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:18
Pakhaas schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:54:
[...]

Je vergeet gemakshalve even dat Zendure rechtsteeks de boel omruilt, terwijl ik het spul met flinke korting heb gekocht in Duitsland. Ze hadden mij ook naar de dealer in Duitsland kunnen verwijzen. Je krijgt een nieuwer systeem met een betere RTE. Ik ging van 83% naar 86.6%. Het is niet alleen maar negatief.

Hier draait nu 30kwh, omdat ik de werkende omvormer met 5 batterijen nog even mag gebruiken.
Persoonlijk koos ik voor de 2400ac vanwege modulariteit en ontkoppeling invertor en battery. Ik vind het conceptueel een downgrade. Zelfs als ik meer capaciteit zou krijgen.

Opzich heb je een punt dat ze vrij snel de omruil regelden.. maar in mijn beleving is dit paniekvoetbal en damage control geweest , verhullen van een groter probleem.
We zitten hier inmiddels op 30 gevallen.

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• Pakhaas
  • Nu online
ctrl-tab schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 23:04:
[...]

Persoonlijk koos ik voor de 2400ac vanwege modulariteit en ontkoppeling invertor en battery. Ik vind het conceptueel een downgrade. Zelfs als ik meer capaciteit zou krijgen.

Opzich heb je een punt dat ze vrij snel de omruil regelden.. maar in mijn beleving is dit paniekvoetbal en damage control geweest , verhullen van een groter probleem.
We zitten hier inmiddels op 30 gevallen.
Als je set kapot is en je bent niet tevreden, dan krijg je je geld terug. Kan je vrij overstappen naar een ander merk. Je bent niets verplicht. Even los van hoe ze communiceren over de connector ben ik heel tevreden hoe Zendure de omwisseling doet.

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 07:26
Leguan schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:35:
Toevallig kwam er 2 dagen geleden nieuwe firmware binnen. Versie 2.0.1 denk ik. Misschien dat daar extra beveiliging in zit?
Het zou mooi zijn, als er ingegrepen wordt voordat die connectoren zichzelf vernietigen. Dat lijkt me veiliger. Maar of dat het geval is of dat er gewoon een ander probleem is ??

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

ctrl-tab schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:43:
[...]

Feit is dat

Nee er zijn maar een paar mensen die echt mee gedacht hebben , de rest profiteert daar gewoon van. Het is gewoon geven en nemen, beetje flexibiliteit zou het leven een stuk aangenamer maken voor iedereen. Als Zendure zei dat je een extra accu kreeg als je zelf een pallet regelde speelde dit probleem niet, dan wist iedereen opeens een pallet uit te halen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:58
Heeft er iemand iets van een omruil factuur gehad van Zendure?

• Devke
klump4u schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 07:40:
[...]

Nee er zijn maar een paar mensen die echt mee gedacht hebben , de rest profiteert daar gewoon van. Het is gewoon geven en nemen, beetje flexibiliteit zou het leven een stuk aangenamer maken voor iedereen. Als Zendure zei dat je een extra accu kreeg als je zelf een pallet regelde speelde dit probleem niet, dan wist iedereen opeens een pallet uit te halen.
Ik ben inmiddels al weken bezig om de oude Zendure-set retour te krijgen en ik ben nu op een punt gekomen waarop ik een duidelijke grens trek.

Om te beginnen, zendure heeft mij in het verleden goed geholpen. Tijdens het onderzoek naar de SoC-problemen heb ik uitgebreid getest, logs aangeleverd en bevindingen teruggekoppeld. Op basis daarvan is uiteindelijk één batterij vervangen, omdat die het hele systeem ontregelde. Dat waardeer ik ook.

Maar het retourproces verloopt inmiddels bijzonder moeizaam.

In vrijwel iedere mail heb ik gevraagd wanneer de oude apparatuur op een manier wordt opgehaald die voldoet aan de Nederlandse wet- en regelgeving. Vaak kreeg ik netjes antwoord, maar juist die vraag werd regelmatig omzeild of uitgesteld omdat men eerst nog testresultaten wilde afwachten. Daar had ik begrip voor.

Vervolgens heb ik meerdere keren (drie verschillende data) doorgegeven waarop de spullen opgehaald konden worden. Er is echter niemand verschenen en ook geen definitieve bevestiging gekomen.

Daarna heb ik zelf gevraagd naar de transportvoorwaarden:

- Mag alles terug in de originele dozen?
- Welke SoC moet de accu's hebben?
- Gevraagd of de swap niet in 1x kon (retour direct meenemen). Kon niet. Apart proces.

Op deze vragen kreeg ik gelukkig wel antwoord, maar nog steeds geen concrete ophaalafspraak.

Gisteren kwam vervolgens de verrassing na nogmaals 3 data doorgeven. Of ik zelf een pallet van ongeveer €45 wil kopen, alle batterijen daarop wil verpakken en transportklaar wil maken. Als compensatie zou ik vier smart plugs krijgen.

Alleen... ik heb er hier al twee ongebruikt in de kast liggen, dus daar heb ik weinig aan.
Belangrijker vind ik echter iets anders.

Hoe moet ik als consument zo'n pallet correct opbouwen? Moet ik de batterijen met rekfolie omwikkelen? Spanbanden gebruiken? Voldoet dat vervolgens aan de eisen van Zendure? Van de transporteur? En hoe zit dat met de regels voor het vervoer van lithiumbatterijen?

Ik ben geen logistiek bedrijf en heb geen ervaring met het transport van grote lithiumaccu's. Ik vind het niet redelijk dat die verantwoordelijkheid ineens bij mij wordt neergelegd.

Ik werk graag mee aan de retourzending en heb dat de afgelopen weken ook steeds gedaan. Maar dit is voor mij de grens. Ik verwacht dat de fabrikant of een door hen ingeschakelde vervoerder zorgt voor een veilige en correcte verpakking en het ophalen van deze apparatuur.

Begin zeer geïrriteerd te worden van het retourproces.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:16
Devke schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 08:15:
[...]

Ik ben inmiddels al weken bezig om de oude Zendure-set retour te krijgen en ik ben nu op een punt gekomen waarop ik een duidelijke grens trek.

Om te beginnen, zendure heeft mij in het verleden goed geholpen. Tijdens het onderzoek naar de SoC-problemen heb ik uitgebreid getest, logs aangeleverd en bevindingen teruggekoppeld. Op basis daarvan is uiteindelijk één batterij vervangen, omdat die het hele systeem ontregelde. Dat waardeer ik ook.

Maar het retourproces verloopt inmiddels bijzonder moeizaam.

In vrijwel iedere mail heb ik gevraagd wanneer de oude apparatuur op een manier wordt opgehaald die voldoet aan de Nederlandse wet- en regelgeving. Vaak kreeg ik netjes antwoord, maar juist die vraag werd regelmatig omzeild of uitgesteld omdat men eerst nog testresultaten wilde afwachten. Daar had ik begrip voor.

Vervolgens heb ik meerdere keren (drie verschillende data) doorgegeven waarop de spullen opgehaald konden worden. Er is echter niemand verschenen en ook geen definitieve bevestiging gekomen.

Daarna heb ik zelf gevraagd naar de transportvoorwaarden:

- Mag alles terug in de originele dozen?
- Welke SoC moet de accu's hebben?
- Gevraagd of de swap niet in 1x kon (retour direct meenemen). Kon niet. Apart proces.

Op deze vragen kreeg ik gelukkig wel antwoord, maar nog steeds geen concrete ophaalafspraak.

Gisteren kwam vervolgens de verrassing na nogmaals 3 data doorgeven. Of ik zelf een pallet van ongeveer €45 wil kopen, alle batterijen daarop wil verpakken en transportklaar wil maken. Als compensatie zou ik vier smart plugs krijgen.

Alleen... ik heb er hier al twee ongebruikt in de kast liggen, dus daar heb ik weinig aan.
Belangrijker vind ik echter iets anders.

Hoe moet ik als consument zo'n pallet correct opbouwen? Moet ik de batterijen met rekfolie omwikkelen? Spanbanden gebruiken? Voldoet dat vervolgens aan de eisen van Zendure? Van de transporteur? En hoe zit dat met de regels voor het vervoer van lithiumbatterijen?

Ik ben geen logistiek bedrijf en heb geen ervaring met het transport van grote lithiumaccu's. Ik vind het niet redelijk dat die verantwoordelijkheid ineens bij mij wordt neergelegd.

Ik werk graag mee aan de retourzending en heb dat de afgelopen weken ook steeds gedaan. Maar dit is voor mij de grens. Ik verwacht dat de fabrikant of een door hen ingeschakelde vervoerder zorgt voor een veilige en correcte verpakking en het ophalen van deze apparatuur.

Begin zeer geïrriteerd te worden van het retourproces.
Heel herkenbaar...dezelfde ervaring.

• g00gle
Ik ben benieuwd wat ze zeggen als je aangeeft dat je de batterijen volgens de in Nederland geldende regels inlevert bij de milieustraat.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

g00gle schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 08:06:
Heeft er iemand iets van een omruil factuur gehad van Zendure?
Nope... Sterker nog... Zo te zien is het hetzelfde bestelnummer als mn originele bestelling :X

@Devke daar heb je nog een goed punt. Heb de pallet van gisteren bewaard... Maar hoe maak ik die meuk vast. Huishoudfolie voldoet vast niet...

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 18-07-2026 08:46 ]

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:13
g00gle schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 08:35:
Ik ben benieuwd wat ze zeggen als je aangeeft dat je de batterijen volgens de in Nederland geldende regels inlevert bij de milieustraat.
Dan zeggen ze “niet doen”. Ik gaf het standaard aan bij elke mail. Inmiddels zijn ze opgehaald zonder pallet in de dozen van de ac+ batterijen met adr vervoer.

Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant

• jelleeelco
gielz schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:05:
[...]

Dan zeggen ze “niet doen”. Ik gaf het standaard aan bij elke mail. Inmiddels zijn ze opgehaald zonder pallet in de dozen van de ac+ batterijen met adr vervoer.
En dat is ze veel te duur. Los per doos kost het ze veel en veel meer dan per pallet.

In mijn geval (5 dozen) zou het ze €250 kosten om op te halen. Een pallet is vele malen goedkoper.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12:46
jelleeelco schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 10:04:
[...]

En dat is ze veel te duur. Los per doos kost het ze veel en veel meer dan per pallet.

In mijn geval (5 dozen) zou het ze €250 kosten om op te halen. Een pallet is vele malen goedkoper.
Ga gewoon eens vragen bij je locale DIY shop zoals Gamma of Praxis, of die een kleine pallet die ze normaal gesproken toch weggooien ( dat zijn vaak een soort halve europallets ) nog hebben liggen.

• g00gle
Veelte veel moeite, ze kunnen het ophalen zoals het er staat. Wil het nog in de omruil dozen proppen maar daar blijft het bij. Gaan geen pallets lopen sprokkelen voor een probleem dat ze zelf creëeren. Moeten ze de vervoerder maar een pallet laten meenemen.

• Pakhaas
  • Nu online
g00gle schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 10:18:
Veelte veel moeite, ze kunnen het ophalen zoals het er staat. Wil het nog in de omruil dozen proppen maar daar blijft het bij. Gaan geen pallets lopen sprokkelen voor een probleem dat ze zelf creëeren. Moeten ze de vervoerder maar een pallet laten meenemen.
Zendure zorgt voor een nette garantie afhandeling. Je kon zelfs kiezen uit weer de 2400AC of geld terug. Bij veel fabrikanten, moet je maar afwachten hoe de aftersales is. Zelfs bij Nederlandse bedrijven. Beetje constructief meedenken/meewerken is dan wel het minste wat je kan doen richting Zendure.

• jelleeelco
Pakhaas schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 10:40:
[...]

Zendure zorgt voor een nette garantie afhandeling. Je kon zelfs kiezen uit weer de 2400AC of geld terug. Bij veel fabrikanten, moet je maar afwachten hoe de aftersales is. Zelfs bij Nederlandse bedrijven. Beetje constructief meedenken/meewerken is dan wel het minste wat je kan doen richting Zendure.
Ik zou niet eens een pallet kunnen vervoeren in mijn auto. Als de nou aan je vroegen een pallet aan te schaffen op Amazon en de kosten gewoon zouden vergoeden zou ik het nog wel OK vinden.

• Devke
jelleeelco schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 11:38:
[...]

Ik zou niet eens een pallet kunnen vervoeren in mijn auto. Als de nou aan je vroegen een pallet aan te schaffen op Amazon en de kosten gewoon zouden vergoeden zou ik het nog wel OK vinden.
Zat een link in de mail toch. Deze https://www.amazon.de/Vin...120x60x13cm/dp/B075RTMHXG

[ Voor 11% gewijzigd door Devke op 18-07-2026 12:32 ]

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13:54
Dat is wel een onnodig groot pallet. Mijn vervangende SF2400AC+ set werd geleverd op een 60x80 cm palletje. Zie foto.

De oude SF2400AC spullen staan nog even in productie zoals je ziet (wel lekker ruim zo met tijdelijk 33 kWh opslag ;))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzUZB7U4lAJ0L9G8ITesueVQepU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmCscbX5dhWOurfbulkad5Zm.jpg?f=fotoalbum_large

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:27
g00gle schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 08:35:
Een factuur sturen mogelijk. Redelijk zeker van dat ze op die oude batterijen gewoon nieuwe connector schroeven en binnenkort ruilen als er iemand met smeltende connector zit of refurbished aanbieden aan ibood of dergelijke.

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:01
Vdvmark schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:56:
[...]

Twee accu's vast aan elkaar, niet 1accu vast aan de bovenste omvormer?
1e en 2 accu zaten aan elkaar vast. de omvormer kon ik er zo vanaf halen,

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:01
Aardedraadje schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:52:
[...]

Je zou de eerste zijn waar het issue zich niet tussen de omvormer en bovenste accu bevindt, maar tussen twee accu's.

Heb je toevallig meer data? Was de bovenste accu toevallig vol, volle vermogen door de eerste accuconnector naar de tweede accu toe?
Het vreemde is dat ze gewoon werkten, maar ik moest de hele set elke dag resetten, Zendure adviseerde me om de eerste accu even te verwijderen, ik denk dat ze ook al een vermoeden hadden wat het probleem was. De omvormer kon er zonder problemen vanaf maar de 1e en 2e accu's zaten vast en heb ik beide eraf gehaald en met wat moeite van elkaar af gekregen.

Bij de accu is the min connecter het meest gesmolten,

Verder heb ik niets gemerkt dat 1 accu slecht was. Behalve het probleem dat mijn set niet wilde laden als ik het niet elke dag resette.

Ik draai nu met 3 accu's tot nu toe nog prima, en wacht op Zendure voor de volgende actie.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste