• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:35
Er zit uiteraard geen enkel elektrisch verschil in de plus of de min pool.
De plus of de min pool is gewoon toeval, net zoals dat niet iedereen hier last van heeft dat is ook toeval.

De gesmolten connectors zijn het gevolg van iets minder goed contact van een van de aansluitingen waardoor er overgangsweerstand ontstaat en dus warmteontwikkeling.
Daardoor gaat het contact carboniseren, waardoor er nog meer weerstand ontstaat en nog meer warmteontwikkeling.
Dat is een zichzelf verergerend proces dat net zolang doorgaat tot de er zoveel overgangsweerstand is dat de batterij zichzelf afschakelt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:02
Ben(V) schreef op zondag 12 juli 2026 @ 09:47:
Er zit uiteraard geen enkel elektrisch verschil in de plus of de min pool.
De plus of de min pool is gewoon toeval, net zoals dat niet iedereen hier last van heeft dat is ook toeval.

De gesmolten connectors zijn het gevolg van iets minder goed contact van een van de aansluitingen waardoor er overgangsweerstand ontstaat en dus warmteontwikkeling.
Daardoor gaat het contact carboniseren, waardoor er nog meer weerstand ontstaat en nog meer warmteontwikkeling.
Dat is een zichzelf verergerend proces dat net zolang doorgaat tot de er zoveel overgangsweerstand is dat de batterij zichzelf afschakelt.
Er is echter wel een mechanisch cq ontwerpverschil en dat is de hoogte van de pin. Als de veerring te hoog zit tov de pin dan is de veerspanning te laag.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:47
Mistraller schreef op zondag 12 juli 2026 @ 18:03:
[...]

Er is echter wel een mechanisch cq ontwerpverschil en dat is de hoogte van de pin. Als de veerring te hoog zit tov de pin dan is de veerspanning te laag.
Maar dat is naar mijn mening, na uitgebreid testen, niet het geval. Ik heb batterijen van verschillende leeftijden en zie na het verwijderen van de rubberen ringen én de voetjes geen enkel verschil.

Door het verwijderen van de ringen en de voetjes zakt de omvormer ongeveer 1 à 2 mm.

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Mistraller
geert1992 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 18:24:
[...]

Maar dat is naar mijn mening, na uitgebreid testen, niet het geval. Ik heb batterijen van verschillende leeftijden en zie na het verwijderen van de rubberen ringen én de voetjes geen enkel verschil.

Door het verwijderen van de ringen en de voetjes zakt de omvormer ongeveer 1 à 2 mm.
Afdrukken maken van de veerringen op de pinnen. En jij hebt wellicht zelf niet eens affected plugs. Enfin, we blijven hier gissen.

---------------

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
Mistraller schreef op zondag 12 juli 2026 @ 19:22:
[...]

Afdrukken maken van de veerringen op de pinnen. En jij hebt wellicht zelf niet eens affected plugs. Enfin, we blijven hier gissen.
Ik heb t even gechecked, maar rechtshandige batterijstapelaars komen veel vaker voor dan linkshandige batterijstapelaars, in dezelfde verhouding als slechte min of slechte plus contacten. >:) User error (symptom of bad design) ;)

• Mistraller
Vdvmark schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:33:
[...]

Ik heb t even gechecked, maar rechtshandige batterijstapelaars komen veel vaker voor dan linkshandige batterijstapelaars, in dezelfde verhouding als slechte min of slechte plus contacten. >:) User error (symptom of bad design) ;)
Ik weet niet wat de strekking van je post is?

Ik weet uit de RC wereld dat de klemkracht van de veer heel belangrijk is. Een XT60 of XT90 zit echt stevig vast, veel strakker dan deze pluggen. Ik blijf erbij; het veercontact dat de pin omsluit is (te) zwak.

---------------

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Het heeft even geduurd maar ze zijn binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTU860KieiRIYxEnd6fW15iqLxQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTzDtjBFpYK5psbiBe93Rkcv.jpg?f=fotoalbum_medium
Kon te compensatie vanwege het capaciteitsverschil twee smartplugs krijgen. Hebmaar gezegd dat ik deze niet gebruik.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC+ 11,04kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• gielz
  • Laatst online: 16:43
Vandaag komen ze als het goed is alles ophalen via ADR. Heb de volgende instructie gekregen van Zendure zelf;
We are glad to know that everything is ready for transport. Please keep an eye on your phone and email for any updates from the courier.

Regarding the courier delivery, please kindly note the following requirements:
  • The package must use a UN-certified box, which is required for dangerous goods transportation.
  • The package must have the UN3480 label attached.
  • Please make sure that the ADR document is handed to the driver together with the package.
  • The courier company is FedEx. There will be no other courier company collecting the package, so please kindly confirm the courier information carefully when contacted.
  • FedEx does not provide a direct contact number for the courier driver. Please pay close attention to incoming calls and emails from the courier. If necessary, you may return the call to the courier to arrange the latest pickup date.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92diZIJbMxGKAYXPM957qMY_tTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEYMle9rISoxaoy65ppVsTcL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-D3ebJFY_3O3jcq7QlX17aRGTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v10ObfW4UIEqBfySMJLf1Bz7.jpg?f=fotoalbum_large

Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@gielz en jij kreeg alles in de 2400+ dozen geperst? Of originele dozen bewaard?

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 13-07-2026 09:59 ]

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:39
MikeyMan schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:58:
@gielz en jij kreeg alles in de 2400+ dozen geperst? Of originele dozen bewaard?
Aan de bovenste doos te zien...had hij minstens de doos van de omvormer nog

• jelleeelco
gielz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:34:
Vandaag komen ze als het goed is alles ophalen via ADR. Heb de volgende instructie gekregen van Zendure zelf;

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe lang heeft het bij jouw allemaal geduurd? Van "we are organizing transport" tot daadwerkelijke ophaal?

• gielz
MikeyMan schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:58:
Ik heb ze gewoon in de ac+ dozen gedaan, helemaal goed verpakken lukt dan niet maar een verhuisdoos had ook niet beter geweest. Voor de omvormer had ik nog wel de doos.

• gielz
jelleeelco schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:07:
[...]

Hoe lang heeft het bij jouw allemaal geduurd? Van "we are organizing transport" tot daadwerkelijke ophaal?
Op 26 Juni heb ik aangegeven dat ik 2x per week thuis werk en dat het kon tot ik op vakantie ga. Ze hadden dus aardig wat keus bij de planning. Wellicht heeft dat nog iets geholpen.

Vervolgens kreeg ik op 10 Juli een mail met labels en A4 voor ADR en later een instructie dat er ook labels geprint moesten worden dat het batterijen waren.

Maar het is nog niet opgehaald, dus wie weet staat het er vanavond nog ;)

• gielz
@MikeyMan Zo dus, foam van de AC+ zit er nog onder. Boven op kon niets meer;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rC3K4bfhn8e9Kq3yuMocATTYusI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99xlhTBHF7y2iKcHK64cSYoV.jpg?f=fotoalbum_large

• jelleeelco
gielz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:23:
[...]

Op 26 Juni heb ik aangegeven dat ik 2x per week thuis werk en dat het kon tot ik op vakantie ga. Ze hadden dus aardig wat keus bij de planning. Wellicht heeft dat nog iets geholpen.

Vervolgens kreeg ik op 10 Juli een mail met labels en A4 voor ADR en later een instructie dat er ook labels geprint moesten worden dat het batterijen waren.

Maar het is nog niet opgehaald, dus wie weet staat het er vanavond nog ;)
Humor - ik heb ze al vanaf begin Juni aangegeven dat ik iedere dag thuiswerk en dat ze het ieder moment kunnen komen halen, als ik het maar een paar dagen van te voren weet wanneer ze komen. En dat ik het nu ook wel snel weg wil hebben.

Maar helaas...week 6 nu bijna en nog steeds niets. Als ik niet mail, komt er ook niets uit.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jelleeelco schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:25:
[...]

Humor - ik heb ze al vanaf begin Juni aangegeven dat ik iedere dag thuiswerk en dat ze het ieder moment kunnen komen halen, als ik het maar een paar dagen van te voren weet wanneer ze komen. En dat ik het nu ook wel snel weg wil hebben.

Maar helaas...week 6 nu bijna en nog steeds niets. Als ik niet mail, komt er ook niets uit.
Spul tot einde der tijden op 800 watt mee laten draaien kan geen kwaad toch ;)

• gielz
jelleeelco schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:25:
[...]

Ik heb iedere keer aangegeven dat ze het moeten inplannen (3x gedaan) en dat ik het anders zelf wel kosteloos naar de recycle breng.

• geert1992
  • Laatst online: 18:47
gielz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:29:
[...]

Ik heb iedere keer aangegeven dat ze het moeten inplannen (3x gedaan) en dat ik het anders zelf wel kosteloos naar de recycle breng.
Dus de inschrijving voor mijn eigen milieustraat kan ik nu weer intrekken? 😉

Zelf hoor ik inmiddels niets meer. Na de mail waarin werd gemeld dat de ticket was afgesloten, is het volledig stil gebleven. Mij hoor je niet klagen; alles draait hier nog steeds probleemloos.

[ Voor 23% gewijzigd door geert1992 op 13-07-2026 10:37 ]

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• jelleeelco
MikeyMan schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:29:
[...]

Spul tot einde der tijden op 800 watt mee laten draaien kan geen kwaad toch ;)
Op zich niet, maar de accu's raken niet leeg met zo veel kWh. En dat is dacht ik ook niet goed? Ze moeten toch regelmatig even naar 10% gaan?

Maar eens. Als dit voor de 25e niet is opgelost gaat het terug naar de schuur, sluit ik het weer aan op z'n eigen groep en gaat het daar rustig 800watt verder draaien.

Alleen zit ik dan met die dozen... mss opvouwen en ergens plat leggen. Of ze nemen maar dozen mee, ik weet het anders ook niet meer. Maar ik heb zo het vermoeden dat als ik niets meer van me laat horen, ze het rustig een half jaar laten liggen - of uberhaupt nooit meer erop terug komen.

• gielz
Alles is hier zojuist gecontroleerd en opgehaald. Dus het kan blijkbaar wel goed volgens de regels.

• jelleeelco
gielz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:48:
Alles is hier zojuist gecontroleerd en opgehaald. Dus het kan blijkbaar wel goed volgens de regels.
heb je er zelf nou veel achteraan moeten zitten of kwamen ze zelf met een voorstel

• gielz
jelleeelco schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:59:
[...]

heb je er zelf nou veel achteraan moeten zitten of kwamen ze zelf met een voorstel
Ik heb 6 tal data aangegeven via de reguliere support (dus niet via mijn contactpersoon). Daarbij duidelijk aangegeven dat ik het ook gewoon kostenloos voor ze kan wegbrengen. Dit was de 6e laatste doorgegeven dag. Nu heb ik wel altijd netjes alles beantwoord en gereageerd dat de 13e prima was toen ze aangaven dat ze langs kwamen.

Toen ze voor de deur stonden nog even extra aangegeven wat het was en de ADR papieren getoond. Vervolgens ging hij met een hernia weer weg.

Ik moest zelfs de labels printen en zon batterij un3480 logo printen voor iedere doos.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Hier vanmorgen een mail met de retour labels via Postnl, wel stond er in de mail dat ik ook kan laten ophalen en 3 datums moet doorgeven echter kan ik door omstandigheden geen datums doorgeven wanneer ik zeker weet dat ik thuis ben, behalve in de weekenden.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC+ 11,04kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• Martijn156
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 04-08 20:30
Ook ik heb gesmolten connectoren tussen de omvormer van de Solarflow 2400AC en de 1e accu. Heb melding gedaan via support@zendure.com. Ook ik krijg de 2400AC+ met 5 accu's aangeboden. Is inderdaad iets van 400watt minder opslag maar de 2400+ schijnt efficiënter om te gaan met de stroom. Dus zou al erg tevreden zijn als alles netjes wordt afgehandeld.

Ontving deze mail waar ik reeds op heb geantwoord:

"Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw feedback.

Het spijt ons te horen dat de aansluitpoort tussen uw SolarFlow 2400AC en de batterij is gesmolten, waardoor het systeem niet meer correct functioneert. Wij begrijpen uw teleurstelling en zorgen volledig en nemen uw gebruikservaring zeer serieus.

Naar aanleiding van het probleem dat u heeft gemeld, bieden wij u de volgende upgrade-vervangingsoplossing aan:

1 × 2400AC + 6 × AB3000X vervangen door 1 × 2400AC+ + 5 × AB3000L

De nieuwe 2400AC+ en AB3000L bieden betere prestaties. Daarnaast is de 2400AC+ geoptimaliseerd voor dit probleem, zodat u kunt genieten van een stabielere en veiligere gebruikservaring.

Bovendien beschikt de 2400AC+ over een ingebouwde batterij. Daarom bevat elke vervangingsoplossing één externe batterij minder dan uw huidige configuratie.

Om de vervanging voor u te kunnen regelen, verzoeken wij u vriendelijk de volgende informatie aan ons door te sturen:

Aankoopfactuur;

De SN (serienummers) van alle apparaten;

Verzendadres;

Telefoonnummer.

U kunt de SN-nummers ook terugvinden via de Zendure App → Apparaatinformatie en deze vervolgens aan ons doorsturen.

Bedankt voor uw begrip en medewerking. Zodra wij de benodigde informatie hebben ontvangen, zullen wij de verdere vervangingsprocedure zo snel mogelijk voor u regelen.

Met vriendelijke groet,

Zendure Klantenservice "

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwHUW4CaweSxJdzNddi1_FLhLTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiKyap2o8ITRGikZCY8SWGnx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCIWbGMRgdvilR0xSP2k7lfKYRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gh3403BSehCciOfWjEKPQv8D.jpg?f=fotoalbum_large

• jk-d
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 19:13
En ik ben ook aan de beurt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LitRf2kKzaYguFOw0KZzjWvA99A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pce2HOzFVMiJX3Tzuti21cCY.jpg?f=fotoalbum_large Aangeschaft in april 2026, aangestuurd via de Fireson integratie in home assistent samen met twee andere (oudere) sets die probleemloos functioneren.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33
jk-d schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:04:
En ik ben ook aan de beurt. [Afbeelding] Aangeschaft in april 2026, aangestuurd via de Fireson integratie in home assistent samen met twee andere (oudere) sets die probleemloos functioneren.
Om het hier centraal te houden beantwoord ik je vraag in het andere topic even hier.

Ik zou het direct via Zendure doen en wel via het genoemde mail adres hier op tweakers. Die gaat sneller dan via een regulier ticket.

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En ik zou nog wat tegengas geven over die zogenaamde 'upgrade'...

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:50
MikeyMan schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:19:
Dat loont overigens, hier ook van 1x AC2400 + 3x AB3000x naar 1x AC2400+ en 3x AB3000L ipv 2.

[ Voor 48% gewijzigd door g00gle op 14-07-2026 12:08 ]

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Martijn156 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:14:
Ook ik heb gesmolten connectoren tussen de omvormer van de Solarflow 2400AC en de 1e accu. Heb melding gedaan via support@zendure.com. Ook ik krijg de 2400AC+ met 5 accu's aangeboden. Is inderdaad iets van 400watt minder opslag maar de 2400+ schijnt efficiënter om te gaan met de stroom. Dus zou al erg tevreden zijn als alles netjes wordt afgehandeld.

Ontving deze mail waar ik reeds op heb geantwoord:

"Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw feedback.

Het spijt ons te horen dat de aansluitpoort tussen uw SolarFlow 2400AC en de batterij is gesmolten, waardoor het systeem niet meer correct functioneert. Wij begrijpen uw teleurstelling en zorgen volledig en nemen uw gebruikservaring zeer serieus.

Naar aanleiding van het probleem dat u heeft gemeld, bieden wij u de volgende upgrade-vervangingsoplossing aan:

1 × 2400AC + 6 × AB3000X vervangen door 1 × 2400AC+ + 5 × AB3000L

De nieuwe 2400AC+ en AB3000L bieden betere prestaties. Daarnaast is de 2400AC+ geoptimaliseerd voor dit probleem, zodat u kunt genieten van een stabielere en veiligere gebruikservaring.

Bovendien beschikt de 2400AC+ over een ingebouwde batterij. Daarom bevat elke vervangingsoplossing één externe batterij minder dan uw huidige configuratie.

Om de vervanging voor u te kunnen regelen, verzoeken wij u vriendelijk de volgende informatie aan ons door te sturen:

Aankoopfactuur;

De SN (serienummers) van alle apparaten;

Verzendadres;

Telefoonnummer.

U kunt de SN-nummers ook terugvinden via de Zendure App → Apparaatinformatie en deze vervolgens aan ons doorsturen.

Bedankt voor uw begrip en medewerking. Zodra wij de benodigde informatie hebben ontvangen, zullen wij de verdere vervangingsprocedure zo snel mogelijk voor u regelen.

Met vriendelijke groet,

Zendure Klantenservice "

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor het eerst dat ik ze zwart op wit over veiligheid zie communiceren. De 2400ac+ is dus veiliger ;)
Inderdaad met de wetenschap van nu doorpushen voor de extra batterij ivm het capaciteitsverlies. Denk dat ze inmiddels wat gevoeliger zijn voor pushbacks nu het probleem iets meer wijdverspreid is . Denk dat ze slechte pr koste wat het kost willen voorkomen.

WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh

• jelleeelco
ctrl-tab schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:31:
[...]

Voor het eerst dat ik ze zwart op wit over veiligheid zie communiceren. De 2400ac+ is dus veiliger ;)
Inderdaad met de wetenschap van nu doorpushen voor de extra batterij ivm het capaciteitsverlies. Denk dat ze inmiddels wat gevoeliger zijn voor pushbacks nu het probleem iets meer wijdverspreid is . Denk dat ze slechte pr koste wat het kost willen voorkomen.
Bij mij hebben ook al verteld dat de 2400AC+ "is optimized to handle this issue" dus het was al langer dat ze dat toegaven.

Maar als er nu extra batterijen alsnog worden meegeleverd, ga ik daar ook om vragen - zodra ze bij me komen met een datum om af te halen, ga ik dat balletje opgooien.

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:27
MikeyMan schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:19:
Ik heb ondertussen de set binnen maar ik heb toch maar even het vriendelijke verzoek gedaan om nog een batterij na te sturen.

Merk dat de AC2400+ toch wel wat capaciteit mist en eerder last heeft van de warmte dan de AC2400, hierdoor mis ik behoorlijk wat bruikbare capaciteit in lage tarief periodes. Ik haal nu de nachten niet meer zonder dat de batterij leeg raakt.

Heb het vermeld dat het consumenten recht aangeeft dat het een gelijkwaardig produc moet zijn, en dit product heeft minder opslag capaciteit.

Ben benieuwd wat ze er van vinden.

• jelleeelco
Gyrolion schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:38:
[...]

Ik heb ondertussen de set binnen maar ik heb toch maar even het vriendelijke verzoek gedaan om nog een batterij na te sturen.

Merk dat de AC2400+ toch wel wat capaciteit mist en eerder last heeft van de warmte dan de AC2400, hierdoor mis ik behoorlijk wat bruikbare capaciteit in lage tarief periodes. Ik haal nu de nachten niet meer zonder dat de batterij leeg raakt.

Heb het vermeld dat het consumenten recht aangeeft dat het een gelijkwaardig produc moet zijn, en dit product heeft minder opslag capaciteit.

Ben benieuwd wat ze er van vinden.
Hebben ze jouw oude set al opgehaald?

• Gyrolion
jelleeelco schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:18:
[...]

Hebben ze jouw oude set al opgehaald?
Nope, vorige week bericht dat ik deze week in de roulatie sta, maar nog niks gehoord over wanneer en hoe.

• jelleeelco
Gyrolion schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:01:
[...]

Nope, vorige week bericht dat ik deze week in de roulatie sta, maar nog niks gehoord over wanneer en hoe.
Oh serieus? dat is al best snel - ik wacht al sinds 8 juni of zo. Ik ga er ook niet meer achter aan

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ik kreeg vanmorgen de bekende retour labels van Postnl alsmede een mededeling dat als ik ze wilde laten ophalen dat ik dan een datum moest doorgeven waar minimaal 3 werkdagen tussen zit. Volgende week vrijdag morgen heb ik doorgegeven als datum, ben benieuwd hoe dit verder gaat.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07

StarWing

Huh ?!?

StarWing schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:14:
Ondertussen mijn voorstel tot omruiling ook gekregen via mail.

Van 1x AC2400 + 2x AB3000X naar 1xAC2400+ + AB3000L.

Wel vermeldt dat ik er ongeveer 0.5kWh op achteruit ga. Eens zien of ze daarop reageren.
Sinds vandaag ook de volledige vervanging binnen, al was de manier waarop wel wat apart. Aan de support van Zendure uitgelegd dat de nieuwe set niet mocht geleverd worden voor afgelopen maandag, want niemand thuis.

Vorige vrijdag krijg ik een bericht van Bpost/DHL dat er een pakket onderweg is, afleverdatum afgelopen zaterdag. Tsja, dan ben ik er niet. Via Bpost dan vermeld dat ze het bij de buren mogen leveren.

In tussentijd een andere mail van PostNL voor een ander pakket. (??)

Resultaat: Pakket van Postnl is bij de buren geleverd (zonder leveringsvoorkeur), pakket van Bpost is naar een afhaalpunt gebracht. Lezen kunnen ze blijkbaar ook niet bij Bpost. Afhaalpunt was dan ook nog eens maandag gesloten. En het pakket van Bpost bevatte de omvormer, pakket van Post NL bevatte de extra batterij.

Qua tegemoetkoming kreeg in eerste instantie 2 smartplugs aangenboden, nadien kreeg ik korting op een 2de batterij (€ 696,96).

Retour labels zijn ook binnen, maar die moet ik dan blijkbaar zelf bij het lokale afhaalpunt langsbrengen (bpost).

[ Voor 4% gewijzigd door StarWing op 14-07-2026 17:56 ]

Page intentionally left blank.

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:29
Het valt mij op dat van de AB3000X ik 2 items ga terugsturen met lichter grijze behuizing. Nu meen ik destijds ook gelezen te hebben dat ze niet weten of je bepaalde type cell zou ontvangen. Weten we eigenlijk van de gesmolten batterijen of het 1 van die versies betreft?

Pouch Cell
Cilindrische Cell
Gemini zegt dat de 1 hogere temperaturen aankan...
ZDAB3000X-gy en ZDAB3000X-s2-gy

[ Voor 17% gewijzigd door hjw-001 op 14-07-2026 21:56 ]

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:29
hjw-001 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:52:
Het valt mij op dat van de AB3000X ik 2 items ga terugsturen met lichter grijze behuizing. Nu meen ik destijds ook gelezen te hebben dat ze niet weten of je bepaalde type cell zou ontvangen. Weten we eigenlijk van de gesmolten batterijen of het 1 van die versies betreft?

Pouch Cell
Cilindrische Cell
Gemini zegt dat de 1 hogere temperaturen aankan...
ZDAB3000X-gy en ZDAB3000X-s2-gy
De kleurverschillen was is met de AB2000S en X meen ik.
Ik heb zowel de gewone als de s2 in gebruik van de AB3000X en zie geen kleurverschil.
De s2 heb ik nu onder de omvormer zitten. (Toevalig met het stapelen)
Ik ondervind nog geen problemen met mijn set en hoop dat het zo blijft.
Maximaal vermogen heb ik wel op 2000 watt staan.
Zie foto kleurverschil van de AB2000 serie. (AB2000X vast onder de sf800pro)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDDpN67_SLmUQqfM-5mbickQ52Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjjVDcVa0VfUjDQsAhtk9Ll6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door peterbier op 14-07-2026 23:42 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn nieuwe set van 2400 en een accu heeft ook een andere kleur.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:33
Blijf het toch opmerkelijk vinden dat ze de 2400 AC gewoon blijven verkopen alsof er niets aan de hand is, maar dan iedereen met zorgen over de 2400 AC direct upgraden naar een 2400 AC+ (alsof de 2400 AC een tikkende tijdbom is die elk moment kan afgaan en ze hun willen indekken).
Anyway, gok dat ze die teruggestuurde 2400 AC gewoon van nieuwe connectoren gaan voorzien en dan zal er wel een partij zoals ibood komen die ineens refurbished 2400 AC aanbied tegen een scherpe prijs :+

• wmc
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:52

wmc

Na een gesmolten connector op een van mijn 2400AC wordt mijn hele setup (3x2400AC + 12xAB3000x) vervangen door 3x2400AC+ en 9xAB3000L. Als compensatie voor het capaciteitsverlies bieden ze twee slimme stekkers aan. Heeft er iemand al wat harder geduwd en het voor elkaar gekregen een extra accu te krijgen?

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:42

Aardedraadje

Met kabelschoen

wmc schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:36:
Na een gesmolten connector op een van mijn 2400AC wordt mijn hele setup (3x2400AC + 12xAB3000x) vervangen door 3x2400AC+ en 9xAB3000L. Als compensatie voor het capaciteitsverlies bieden ze twee slimme stekkers aan. Heeft er iemand al wat harder geduwd en het voor elkaar gekregen een extra accu te krijgen?
Ja: MikeyMan in "Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren"
Dat lag meer aan het feit dat hij qua aantallen wat raar uit kwam. Had nog 1 losse batterij staan.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

jelleeelco schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:11:
[...]

Stadium van verzendlabels zijn we allang voorbij. Zendure weet dat deze verzendmethode door mij niet geaccepteerd wordt en ze zijn bezig met het regelen van een transporteur.

Dat duurt alleen wel heel erg lang... Een maand nu.
Ook hier vanmorgen bericht dat ze het op de ADR manier gaan aanpakken. Als het goed is volgende week ergens.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• jelleeelco
Devke schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:36:
[...]

Ook hier vanmorgen bericht dat ze het op de ADR manier gaan aanpakken. Als het goed is volgende week ergens.
Ja, maar dat bericht heb ik dus al weken geleden gehad, en ondanks twee herinneringen en 2x bevestiging dat het wederom aan het interne team is doorgegeven, niets meer gehoord.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Devke schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:34:
[...]

Dat lag meer aan het feit dat hij qua aantallen wat raar uit kwam. Had nog 1 losse batterij staan.
Que? Ik heb 2 2400s staan. 1x3 en 1x2 accus staan. Niks los aan ;)

Dat wordt nu 2x ac2400+ en 4x ab3000L.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 15-07-2026 10:39 ]

jelleeelco schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:11:
[...]

Stadium van verzendlabels zijn we allang voorbij. Zendure weet dat deze verzendmethode door mij niet geaccepteerd wordt en ze zijn bezig met het regelen van een transporteur.

Dat duurt alleen wel heel erg lang... Een maand nu.
Ook hier vanmorgen bericht dat ze het op de ADR manier gaan aanpakken. Als het goed is volgende week ergens. Dan kan ik hier ze ook langzaam gaan inpakken. De koeler er even afhalen. Die is van mezelf.

MikeyMan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:37:
[...]

Que? Ik heb 1x3 en 1x2 accus staan. Niks los aan ;)
UPS inzet toch 1? Ahhh oneven aantal. Daar zit de crux denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Devke op 15-07-2026 10:39 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Neuh, heb 1 stack op 15% staan. NAS heeft een eigen UPS.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 15-07-2026 10:40 ]

MikeyMan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:39:
[...]

Neuh, heb 1 stack op 15% staan.
Zie vorige post. We crossen elkaar 😜

jelleeelco schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:37:
[...]

Ja, maar dat bericht heb ik dus al weken geleden gehad, en ondanks twee herinneringen en 2x bevestiging dat het wederom aan het interne team is doorgegeven, niets meer gehoord.
Ah oke. Nee hier was het nog status verzendlabels PostNL / DHL. Ben benieuwd dan.

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08 19:18
Zo heb even de 39 paginas gelezen, 1 vraag komt bij mij naar boven nadat ik dit alles heb gelezen en niet echt beantwoord ziet worden in welk bericht dan ook...

Degene die vervanging hebben gekregen of te wel de 2400 AC+ hebben gekregen, hoe gaat het met de warmte, lees namelijk wel dat die warmer wordt en gebruiken jullie een fan net zoals ik zelf nu wel heb bij de normale 2400 AC. (zonder de + dus) Want dat is het enige waar ik mij zorgen om maak als ik een wissel ga aanvragen, ook al heb ik feitelijk geen reden er toe, aangezien het goed draait hier, maar door al die 39 paginas moet ik wel bekennen dat het bij mij ook gaat kriebelen of ik het risico moet nemen om het bij de oude 2400 AC te laten, aangezien ik Zendure ook niet echt bepaald transparant vind overkomen en/of met oplossingen komt, bv mij als gebruiker van de 2400 AC op de hoogte brengt van "meneer maak u geen zorgen uw omvormer en 4 batterijen vallen onder de veilige batches".
Catdogsf schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:37:
Zo heb even de 39 paginas gelezen, 1 vraag komt bij mij naar boven nadat ik dit alles heb gelezen en niet echt beantwoord ziet worden in welk bericht dan ook...

Degene die vervanging hebben gekregen of te wel de 2400 AC+ hebben gekregen, hoe gaat het met de warmte, lees namelijk wel dat die warmer wordt en gebruiken jullie een fan net zoals ik zelf nu wel heb bij de normale 2400 AC. (zonder de + dus) Want dat is het enige waar ik mij zorgen om maak als ik een wissel ga aanvragen, ook al heb ik feitelijk geen reden er toe, aangezien het goed draait hier, maar door al die 39 paginas moet ik wel bekennen dat het bij mij ook gaat kriebelen of ik het risico moet nemen om het bij de oude 2400 AC te laten, aangezien ik Zendure ook niet echt bepaald transparant vind overkomen en/of met oplossingen komt, bv mij als gebruiker van de 2400 AC op de hoogte brengt van "meneer maak u geen zorgen uw omvormer en 4 batterijen vallen onder de veilige batches".
1.5 uur ontladen op 2000 Watt. Batterij temperatuur, omvormertemperatuur, omgevingstemperatuur. Ik gebruik de koelers van @geert1992 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKbnigczaq0ur-bYBKS0fSqGDhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUZyTZBTBHfvmpZoGsmVPwNY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSEer51Mwph50HobQ3LtGC6npAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xRWE5dd36ep8JOnVLNfngog.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvzfZvAQOO2AmcLZVIsGW8tQtvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMpckHNf0XFx2aVMgLQajwux.jpg?f=fotoalbum_large

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08 19:18
Devke schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 21:23:
[...]

1.5 uur ontladen op 2000 Watt. Batterij temperatuur, omvormertemperatuur, omgevingstemperatuur. Ik gebruik de koelers van @geert1992 .

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op de 2400 AC haalt die fan zijn stroom uit de omvormer, maar hoe zit dat met +versie? Moet je dan een stopcontact in de buurt hebben, want dat heb ik namelijk niet.
Catdogsf schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 00:21:
[...]

Op de 2400 AC haalt die fan zijn stroom uit de omvormer, maar hoe zit dat met +versie? Moet je dan een stopcontact in de buurt hebben, want dat heb ik namelijk niet.
Ik haal het inderdaad uit een WCD. Je hebt een offgrid poort op de 2400+ zitten. Ik weet niet zeker of je dan een aangepaste versie van de koeler moet hebben. Ik zou @geert1992 gewoon even een berichtje sturen daarvoor. Ik denk dat het op te lossen is.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 14:13
Devke schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 00:42:
[...]

Ik haal het inderdaad uit een WCD. Je hebt een offgrid poort op de 2400+ zitten. Ik weet niet zeker of je dan een aangepaste versie van de koeler moet hebben. Ik zou @geert1992 gewoon even een berichtje sturen daarvoor. Ik denk dat het op te lossen is.
IK heb net gisteren een stukje code werkend gekregen om de offgrid poort van de + aan en uit te schakelen rond een vooraf in te stellen temperatuur, en heb daar mijn ventilator op aangesloten. Gewoon omdat het leuk is. Uiteindelijk wil ik een old-school temperatuur schakelaartje ertussen solderen maar kon die deze week even niet zo snel meer vinden (heb er ergens nog een paar liggen). Dat offgrid ding onnodig vaak schakelen lijkt me niet verstandig.

One cookie a day keeps the doctor away !

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ventilator voor de 2400+ ook binnen en nu nog maar eens tijd zien te vinden om alles om te ruilen.
Zendure laat me weten of de vervoerder op mijn aangegeven datum alles komt ophalen.

• g00gle
Waarom wordt er hier standaard gesproken over een "upgrade" naar de ac2400+
Ik vindt het niet echt een upgrade. Heb er een 200 fan achter zitten die ongeveer continu staat te draaien en dat ding gaat alsnog eerder thermo throttelen. Word ook gewoon warmer. En hebben we het nog niet over het capaciteit verhaal. Dus een serieuze interesse vraag. Wat is precies de upgrade waar iedereen het over heeft? omdat zendure dat zegt?

Moet wel toegeven dat die sneller vermogen bijsteld als de AC2400. +/- 3s tegen 5s maar of dat nou een upgrade is 😉

[ Voor 3% gewijzigd door g00gle op 16-07-2026 22:59 ]

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

g00gle schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 22:58:
Waarom wordt er hier standaard gesproken over een "upgrade" naar de ac2400+
Ik vindt het niet echt een upgrade. Heb er een 200 fan achter zitten die ongeveer continu staat te draaien en dat ding gaat alsnog eerder thermo throttelen. Word ook gewoon warmer. En hebben we het nog niet over het capaciteit verhaal. Dus een serieuze interesse vraag. Wat is precies de upgrade waar iedereen het over heeft? omdat zendure dat zegt?

Moet wel toegeven dat die sneller vermogen bijsteld als de AC2400. +/- 3s tegen 5s maar of dat nou een upgrade is 😉
Hij is efficiënter. Voor de rest zie ik vooral nadelen. Niet meer volledig modulair, geen poort om een fan aan te sluiten, hogere toren bij (ruwweg) dezelfde capaciteit.

Voor mij ook reden om niet (voorbarig) om een omruil te vragen. De 2400AC draait hier goed.

• g00gle
Goed punt @Aardedraadje had ook niet de ambitie te willen ruilen. Maar ze kunnen ook niet aangeven of het veilig is.

• gielz
Voor mij is eigenlijk de grootste upgrade dat de AC+ fatsoenlijk tijdens het laden bij kan schakelen. Dit doet hij bij een wolk binnen enkele seconden waarbij de AC hier bijna een minuut over doet. Bij de AC is dit met een firmware update stuk gegaan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eoleTzXsHpb3gIiNUZGhmffdiYE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/85Rn1K1h9uaqM7ZYBc1IvEWZ.png?f=fotoalbum_large

*AC pre fw 1.0.19 en AC+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pslcIg2nX4Rby6WmYJ64RL8Rb8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ggyOIiYFMI47vJuh1Aw3jzOd.png?f=fotoalbum_large

• Gyrolion
g00gle schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 07:39:
Goed punt @Aardedraadje had ook niet de ambitie te willen ruilen. Maar ze kunnen ook niet aangeven of het veilig is.
Wat wel bijzonder is, ik had nog aangekaart bij zendure support dat ik achteraf niet helemaal gelukkig ben met de "upgrade" naar de AC2400+ om de bovenstaande items.

Sturen ze een mail terug dat ze zich verontschuldigen en dat ze mijn 2400+ set best terug willen omruilen naar een nieuwe 2400 set.

Zouden ze dan het probleem van de 2400 hebben opgelost?

• ctrl-tab
  • Nu online
Gyrolion schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:10:
[...]

Wat wel bijzonder is, ik had nog aangekaart bij zendure support dat ik achteraf niet helemaal gelukkig ben met de "upgrade" naar de AC2400+ om de bovenstaande items.

Sturen ze een mail terug dat ze zich verontschuldigen en dat ze mijn 2400+ set best terug willen omruilen naar een nieuwe 2400 set.

Ik heb begrepen van een leverancier dat Zendure gezegd heeft dat de issues die er zijn met een batch en dat deze opgelost zijn.
Dit batch moet dan behoorlijk groot zijn gezien de spreiding die we in deze thread zien.

De vraag is wat hiervan waar is. Zendure wil de voorraad natuurlijk ook wegwerken. En zolang je de unit als plugin battery gebruikt icm nul op de meter en een bescheiden hoeveelheid panelen, lijkt er op basis van de statistieken ook niet zoveel aan de hand te zijn... het zijn alleen die nerds op tweakers die de unit echt op de proef stellen :P

WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aardedraadje schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 07:22:
[...]

Hij is efficiënter. Voor de rest zie ik vooral nadelen. Niet meer volledig modulair, geen poort om een fan aan te sluiten, hogere toren bij (ruwweg) dezelfde capaciteit.

Voor mij ook reden om niet (voorbarig) om een omruil te vragen. De 2400AC draait hier goed.
Eens.
En bovendien dezelfde aansluiting op het oog.

Maar zendure leest hier inmiddels mee heb ik begrepen. Dus misschien doen ze nog iets met de feedback.

Heb de eerste omvormer en de accus vanmorgen ontvangen. Slapen de kinderen een keer uit zeg...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gyrolion schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:10:
[...]

Ehh... Wtf.. dat had ik ook liever gehad dan... :X

• jelleeelco
MikeyMan schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:07:
[...]

Maar zendure leest hier inmiddels mee heb ik begrepen. Dus misschien doen ze nog iets met de feedback.
Denk je?

• jelleeelco
ctrl-tab schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:58:
[...]

Ik heb begrepen van een leverancier dat Zendure gezegd heeft dat de issues die er zijn met een batch en dat deze opgelost zijn.
Dit batch moet dan behoorlijk groot zijn gezien de spreiding die we in deze thread zien.

De vraag is wat hiervan waar is.
Als dat zo is en ze zouden de exacte batch weten, moeten ze een recall doen. Laten ze dat na en fikt er idd een keer wat af (even los van wat de kans is) hebben ze denk ik een behoorlijk probleem. Plus ze zouden mensen nu kunnen zeggen zich geen zorgen te maken als hun set niet in de bad batch range zit.

Maar als het echt zo is, heb ik ook liever een bevestiging dat de set goed/fout is en heb ik ook liever een 2400AC dan de + als vervanging.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:35
Misschien bedoelen ze met een batch de hele 2400AC serie? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 17-07-2026 09:31 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet toch zeggen, het installeren van het spul gaat wel top hoor. Toevoegen aan app zo gebeurd. Bleef even hangen op max 800 watt maar das na toevoegen en verwijderen aan hems opgelost. Ha integratie herstarten en de units zijn toegevoegd.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

MikeyMan schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:39:
Moet toch zeggen, het installeren van het spul gaat wel top hoor. Toevoegen aan app zo gebeurd. Bleef even hangen op max 800 watt maar das na toevoegen en verwijderen aan hems opgelost. Ha integratie herstarten en de units zijn toegevoegd.
Heb je dan ook nog de data van de oude 2400ac beschikbaar of begint alles op 0

• ctrl-tab
  • Nu online
Ok , het wordt grappig nu.

Ik was me al aan het voorbereiden op het behouden van de 2400AC, het was stil aan de kant van zendure en ticket gesloten. Ik dacht ik ga hem dadelijk in een hermetisch afgesloten ruimte tot het einde der tijden in smart modus op 800 watt laten draaien :P

Vandaag toch bericht gehad.

Of ik op amazon een pallet wil bestellen, en daar de dozen op wil zetten. Die pallet wordt dan opgehaald door de ophaalservice.
Als compensatie voor de kosten van de pallet (45 eur) krijg ik 2 smartplugs van ze. (zelfde korting als ze me initieel al aangeboden hebben en waar ik voor gepast heb)

Wat een clownshow is dit.

[ Voor 57% gewijzigd door ctrl-tab op 17-07-2026 13:04 ]

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

ctrl-tab schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:37:

Ik was me al aan het voorbereiden op het behouden van de 2400AC, het was stil aan de kant van zendure en ticket gesloten. Ik dacht ik ga hem dadelijk in een hermetisch afgesloten ruimte tot het einde der tijden in smart modus op 800 watt laten draaien :P

Of ik op amazon een pallet wil bestellen, en daar de dozen op wil zetten. Die pallet wordt dan opgehaald door de ophaalservice.
Als compensatie voor de kosten van de pallet (45 eur) krijg ik 2 smartplugs van ze. (zelfde korting als ze me initieel al aangeboden hebben en waar ik voor gepast heb)

Hi-la-risch. Je gaat hier niet mee akkoord neem ik aan? |:(

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:34

Ik weet niet waar je woont, maar hier worden op marktplaats regelmatig pallets gratis aangeboden in de buurt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pakhaas schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:39:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar hier worden op marktplaats regelmatig pallets gratis aangeboden in de buurt.
Nu heb ik een grote auto... Maar daar past geen pallet in :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

klump4u schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:10:
[...]

Heb je dan ook nog de data van de oude 2400ac beschikbaar of begint alles op 0
In HA? Heb ze nu nog staan, maar die data zal verdwijnen neem ik aan. Geen idee of ik dat kan swappen in HA.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:57

ik zou eens bij je plaatselijke doe het zelf zaak eens langs gaan en vragen of ze een eenmalige pallet over hebben, die gaan bij hun vaak in de afvalbak. Europallets gaan veelal terug.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33
Mooi om te zien hoe iedereen hier tips heeft om aan pallets te komen. Maar laten we eerlijk wezen, eigenlijk is dit toch te zot voor woorden? Woon je dan 3 hoog achter zonder lift. Of je ff je retour setje op een pallet aan wil bieden...

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant

• jelleeelco
Acidrain schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:19:
Mooi om te zien hoe iedereen hier tips heeft om aan pallets te komen. Maar laten we eerlijk wezen, eigenlijk is dit toch te zot voor woorden? Woon je dan 3 hoog achter zonder lift. Of je ff je retour setje op een pallet aan wil bieden...
Precies dit. Ik ga echt geen enkele moeite doen om een pallet oid te regelen. Ze weten wat mijn adres is, ze weten dat ik beschikbaar ben en heb ze nu al 3x moeten vragen wanneer ze komen. Zo niet, dan niet.

• g00gle
Ik zie ze ook nog wel firmware pushen op basis van serienummer die de AC2400 locked. Onder het mom, niet veilig ze moeten retour. Het gaat in ieder geval niet heel soepel

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 14:13
jelleeelco schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:43:
[...]

Precies dit. Ik ga echt geen enkele moeite doen om een pallet oid te regelen. Ze weten wat mijn adres is, ze weten dat ik beschikbaar ben en heb ze nu al 3x moeten vragen wanneer ze komen. Zo niet, dan niet.
Heb inmiddels hetzelfde verzoek tot aankoop van een pallet gekregen. En zou 4 van die smart pluggen ter compensatie krijgen. Maar die dingen, daar heb ik niets aan en bovendien, de apparatuur zit in de originele dozen en dat is meer dan voldoende lijkt me. Ga niet hannesen met een pallet. Als daarmee wat mis gaat is het mijn verantwoordelijkheid, dus nee bedankt.

One cookie a day keeps the doctor away !

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ppaulv schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:30:
[...]

Heb inmiddels hetzelfde verzoek tot aankoop van een pallet gekregen. En zou 4 van die smart pluggen ter compensatie krijgen. Maar die dingen, daar heb ik niets aan en bovendien, de apparatuur zit in de originele dozen en dat is meer dan voldoende lijkt me. Ga niet hannesen met een pallet. Als daarmee wat mis gaat is het mijn verantwoordelijkheid, dus nee bedankt.
Grappig genoeg werden er vanmorgen vier accus en een omvormer op een pallet geleverd. Tweede omvormer kwam met DHL.

Knakker van 1m80 van 50 kilo met een bus vol zwaar spul ook :D

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:33

...

Dat slaat inderdaad wel alles. Moet zeggen dat bij Marstek de retour redelijk goed geregeld was.
De nieuwe batterij werd op pallet geleverd en mocht de oude in de verpakking van de nieuwe doen en op dat pallet zetten. En moest ik dat niet meer hebben dan bracht de ophaalservice wel een pallet mee. Maar dit is gewoon te absurd voor woorden.

Anyway, weet dat men eerste batterij op een klein kartonnen 'mini-pallet' geleverd was. Weet dat er ook zo halve (wegwerp) paletten bestaan die wel juist in de auto passen.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Wat een star gedoe hier, beetje meedenken is toch niet te veel gevraagd lijkt mij.

• jelleeelco
klump4u schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:24:
Wat een star gedoe hier, beetje meedenken is toch niet te veel gevraagd lijkt mij.
Meedenken heb ik volop voor ze gedaan. Ik vind het wat ver gaan om pallets aan te schaffen om vervolgens gecompenseerd te worden met stekkers waar ik niets aan heb.

Het is een bedrijf he, het zijn geen vrienden van me.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

jelleeelco schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:59:
[...]

Meedenken heb ik volop voor ze gedaan. Ik vind het wat ver gaan om pallets aan te schaffen om vervolgens gecompenseerd te worden met stekkers waar ik niets aan heb.

Het is een bedrijf he, het zijn geen vrienden van me.
Zoals al geopperd, je kunt ook ergens kijken voor een kleine pallet, beetje meer meegaand, gaan jullie niet dood van. Maar gewoon mijn mening.

• jelleeelco
klump4u schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:16:
[...]

Zoals al geopperd, je kunt ook ergens kijken voor een kleine pallet, beetje meer meegaand, gaan jullie niet dood van. Maar gewoon mijn mening.
Geen enkele moeite mee als jij dat voor hun wilt doen... Ik werk 60-70uur per week, geen tijd, en de vrije tijd die ik heb steek ik liever in iets anders. Sterker nog, ik liever dit hele gedonder niet gehad! Daar naast heb ik geen auto waar een pallet in kan.

• metalmarco
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-08 16:17
Ik vindt het ook wel bijzonder. Mijn vader heeft inderdaad vanmorgen ook de mail gekregen om eventueel een pallet aan te schaffen en ter compensatie van de pallet en het lange wachten 4 smart plugs en die heeft 4 accu's met 2 AC2400.

Maar ik zit nog langer te wachten (vanaf 13-6) en heb nog geen mail gehad, en hier staan 12 dozen nog steeds flink in de weg in de woonkamer (9 accu's en 3 AC2400).

En ik wil best een pallet regelen, maar ik neem niet meer genoegen met 4 smart plugs (waar ik niks aan heb). Ik heb al flink wat capaciteit ingeleverd om van de 2400 naar de 2400+ te gaan, en nu ook al een dikke maand hier als pakhuis dienen.......

11,6 kWp zonnepanelen (Oost/West/Zuid). 3x Zendure 2400AC+ (24.48kWh). Enyaq 60 kWh. Alfen Single S Laadpaal. Atlantic Explore V4 WP-Boiler. Home Assistant. Creality K1 Max. MHI SCM50ZSW

• Leguan
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-08 11:05
sinds gister doet 1 stapeltje 2400AC met 2x AB3000X niks meer. Er knippert een rood bliksem symbool. Volgens de handleiding zou er in de app dan een foutmelding getoond moeten worden, maar daar is niks te vinden. Zie wel een klein beetje vervormd plastic op de connector. Heb inmiddels contact met de Zendure helpdesk en die hebben voorgesteld om de boel om te ruilen voor de AC2400+ of een vervangende 2400 met nieuwe accu’s. Ik heb voor de 2400+ gekozen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPpQ_p61aGC-6GFEnNuyIQk6y0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RI0CQPL3DXRl1cD508aML6lr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_f7_psm-yuLEMskRForpCnqrXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdlfBQfo1YaNVKACpSuMnj6d.jpg?f=fotoalbum_large

• jelleeelco
Leguan schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:06:
sinds gister doet 1 stapeltje 2400AC met 2x AB3000X niks meer. Er knippert een rood bliksem symbool. Volgens de handleiding zou er in de app dan een foutmelding getoond moeten worden, maar daar is niks te vinden. Zie wel een klein beetje vervormd plastic op de connector. Heb inmiddels contact met de Zendure helpdesk en die hebben voorgesteld om de boel om te ruilen voor de AC2400+ of een vervangende 2400 met nieuwe accu’s. Ik heb voor de 2400+ gekozen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk ze gaan dus nu echt de 2400AC ook als vervanging aanbieden... dat zou toch betekenen dat ze het probleem hebben gevonden? Zo gek dat ze dan niet een statement uitbrengen met een recall.

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:29
Leguan schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:06:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit de batterij direct onder de omvormer (2400AC)?
Of is deze de batterij onder de bovenste batterij.?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jelleeelco schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:34:
[...]

Kijk ze gaan dus nu echt de 2400AC ook als vervanging aanbieden... dat zou toch betekenen dat ze het probleem hebben gevonden? Zo gek dat ze dan niet een statement uitbrengen met een recall.
Of aan lui zoals ik die geen 2400+ willen een omruil met 2400 voorstellen:P

• klump4u
  • Niet online

klump4u

MikeyMan schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:53:
[...]

Of aan lui zoals ik die geen 2400+ willen een omruil met 2400 voorstellen:P
Krijg je misschien die van mij want daar is nog niks mis mee.

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:48
Ook hier een gesmolten connector,

Ik had dagelijks het probleem dat de AC2400 met 4 batterijen niet wilde laden. En ik dagelijks moest resetten om het aan de praat te krijgen, Na lang zeuren bij zendure adviseerde ze me om de bovenste accu er even tussen uit te halen, Maar deze zat vast aan de andere accu en na lang wrikken zag ik dat de connector gesmolten was,

Zenderu bied nu aan om alles te vervangen voor een AC2400+

Ik wacht even af hoe ze dit gaan regelen en hoe ik het oude setje terug moet sturen

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

klump4u schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:13:
[...]

Krijg je misschien die van mij want daar is nog niks mis mee.
Die van mij op zich ook niet...

• Vdvmark
  • Nu online
casper4253 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:35:

Ik had dagelijks het probleem dat de AC2400 met 4 batterijen niet wilde laden. En ik dagelijks moest resetten om het aan de praat te krijgen, Na lang zeuren bij zendure adviseerde ze me om de bovenste accu er even tussen uit te halen, Maar deze zat vast aan de andere accu en na lang wrikken zag ik dat de connector gesmolten was,

Ik wacht even af hoe ze dit gaan regelen en hoe ik het oude setje terug moet sturen
Twee accu's vast aan elkaar, niet 1accu vast aan de bovenste omvormer?

Dezelfde mail gehad. Issues met transporteur. Welke??? Gister 3 data doorgegeven. Waar dit nu vandaan komt. Misschien maar eens voorstellen naar de mileustraat te brengen. Daarnaast ik wil helemaal geen pluggen. Als ik een pallet moet kopen wil ik gewoon mn geld terug. Vind dit ook een rare actie.

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

casper4253 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:35:

Je zou de eerste zijn waar het issue zich niet tussen de omvormer en bovenste accu bevindt, maar tussen twee accu's.

Heb je toevallig meer data? Was de bovenste accu toevallig vol, volle vermogen door de eerste accuconnector naar de tweede accu toe?

• jakamp
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09:59
Aardedraadje schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:52:
[...]

Je zou de eerste zijn waar het issue zich niet tussen de omvormer en bovenste accu bevindt, maar tussen twee accu's.

Heb je toevallig meer data? Was de bovenste accu toevallig vol, volle vermogen door de eerste accuconnector naar de tweede accu toe?
En zo te zien ook de + pool. Tot nu toe alleen de - pool voorbij zien komen.

• Vdvmark
  • Nu online
jakamp schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:08:
[...]

En zo te zien ook de + pool. Tot nu toe alleen de - pool voorbij zien komen.
leguan en casper4253 zijn twee verschillende posters, maar misschien beide een accu probleem en beide niet de bovenste accu ???

• Vdvmark
  • Nu online
Devke schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 21:23:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kloppen die adressen van de accu's, is er een lagere in de stapel die een hogere temperatuur heeft? Is daar een externe reden voor als dat zo is ?
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste