ik pas even, sterkte er mee.MikeyMan schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:44:
[...]
Iets met krijgen waarvoor ik betaald heb. Of standaard doodnormaal consumentenrecht waarbij de consument niet hoeft op te draaien voor het gepruts van de fabrikant.
Ondertussen mijn voorstel tot omruiling ook gekregen via mail.
Van 1x AC2400 + 2x AB3000X naar 1xAC2400+ + AB3000L.
Wel vermeldt dat ik er ongeveer 0.5kWh op achteruit ga. Eens zien of ze daarop reageren.
Van 1x AC2400 + 2x AB3000X naar 1xAC2400+ + AB3000L.
Wel vermeldt dat ik er ongeveer 0.5kWh op achteruit ga. Eens zien of ze daarop reageren.
Page intentionally left blank.
Eindelijk na 3 weken wordt morgen de replacement voor m'n 2400AC met 6 accu's afgeleverd. De 2400+ komt met DHL en de 5 accu's met Raben. Vraag me niet waarom. Wat wel opvallend is, is dat de 2400+ al 8dgn onderweg is en de accu's pas 3dgn.
Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Hier heb ik inmiddels alles voor de omruil binnen.
2x 2400AC+ en 1x AB3000L via DHL
1x 2400AC+ en 5x AB3000L via Raben. Jammer genoeg communiceert Zendure de door hen met Raben afgesproken bezorgdatum niet... Dus de eerste poging was er niemand thuis.
Ik ga dus nu naar 3x 2400AC+ en 6x AB3000L.
Oude situatie was 3x 2400AC met 2x AB3000X per set. En nog 1x 2400AC met 1x AB3000X, die gebruikt voor 50% meedraaide voor NOM en de rest als UPS.
In mijn geval ga ik er dus juist op vooruit, behalve dat ik de UPS nu kwijt ben.. Maar dat gaan we oplossen met een 4000 Mix Pro, zodat de 2 strings met zonnepanelen daar ook mooi op kunnen.
Wilde sowieso al meer capaciteit en PV rechtstreeks naar de accu's.. Dus mooi moment om die Mix te bestellen.
Retourneren heb ik overigens ook bij Zendure gemeld dat ik dat weiger via normale post te doen ivm aansprakelijkheid. (En de gewichten die ze mogelijk weigeren bij de pakketpunten).
Dat is geen probleem, moest wat data doorgeven en nu gaan ze kijken naar een pickup moment.
Al met al ben ik tevreden over de gang van zaken en de geboden oplossing. Ik vergeef ze de sneaky trucjes om geld te besparen. Dat werkt misschien zo in China, maar ze lijken nu toch te begrijpen dat het in Europa toch echt even anders werkt.
2x 2400AC+ en 1x AB3000L via DHL
1x 2400AC+ en 5x AB3000L via Raben. Jammer genoeg communiceert Zendure de door hen met Raben afgesproken bezorgdatum niet... Dus de eerste poging was er niemand thuis.
Ik ga dus nu naar 3x 2400AC+ en 6x AB3000L.
Oude situatie was 3x 2400AC met 2x AB3000X per set. En nog 1x 2400AC met 1x AB3000X, die gebruikt voor 50% meedraaide voor NOM en de rest als UPS.
In mijn geval ga ik er dus juist op vooruit, behalve dat ik de UPS nu kwijt ben.. Maar dat gaan we oplossen met een 4000 Mix Pro, zodat de 2 strings met zonnepanelen daar ook mooi op kunnen.
Wilde sowieso al meer capaciteit en PV rechtstreeks naar de accu's.. Dus mooi moment om die Mix te bestellen.
Retourneren heb ik overigens ook bij Zendure gemeld dat ik dat weiger via normale post te doen ivm aansprakelijkheid. (En de gewichten die ze mogelijk weigeren bij de pakketpunten).
Dat is geen probleem, moest wat data doorgeven en nu gaan ze kijken naar een pickup moment.
Al met al ben ik tevreden over de gang van zaken en de geboden oplossing. Ik vergeef ze de sneaky trucjes om geld te besparen. Dat werkt misschien zo in China, maar ze lijken nu toch te begrijpen dat het in Europa toch echt even anders werkt.
2-1-kap (1977) 150m² | Vloerverwarming all the way | Quatt Duo | 18 Zonnepanelen (SolarEdge + GoodWe) | 4x Zendure 2400AC (17,8kWh)
Ben ook even aan het volgen hier.
Om welke redenen worden de sets omgeruild? Is er iets specifieks dat je moet zien (behalve een gesmolten connector) of is er een aanwijzing mbt serienummers oid?
Om welke redenen worden de sets omgeruild? Is er iets specifieks dat je moet zien (behalve een gesmolten connector) of is er een aanwijzing mbt serienummers oid?
Snuffelen aan de connector heb ik mij laten vertellen door @Pakhaas.Lange_Slurf schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:18:
Zendure is niet erg transparant over het hele euvel, ben zelf ook erg benieuwd of de ac+ niet hetzelfde euvel heeft.
Zie in ieder geval een iet wat koelere connector bij de ac+ wanneer ik met de flir kijk.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
ik heb melding gemaakt van mijn zorg (dus nog geen smeltende connector) en heb serienummers toen direct meegestuurd, aanbod tot omruilen kwam direct. Antwoord om welke series het ging heb ik nooit gekregen.Lange_Slurf schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:18:
Ik heb zelf geen gesmolten connector, maar heb zendure via een brief van chatgpt gevraagd dat ik mij zorgen maak over de veiligheid en of ze aan de hand van de serienummers mij schriftelijk konden bevestigen dat mijn set geen veiligheids problemen geeft.Lange_Slurf schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:18:
Kreeg meteen het aanbod om de set om te wisselen, daarna gevraagd om een compensatie vanwege mindere capaciteit en net zoals vele het aanbod voor een extra batterij met 20% korting.
Morgen komt de nieuwe set binnen, vanaf het eerste contact tot nu 13 dagen verder.
Ik heb dit topic een tijdje niet gevolgd. Maar ik vind bovenstaande een zeer schappelijke oplossing. Wat ik uit eerdere reacties heb begrepen, is dat een volledige refund ook mogelijk is. Ook netjes natuurlijk, mocht het andere aanbod niet passen.lexus305 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:17:
[...]
Ik heb zelf geen gesmolten connector, maar heb zendure via een brief van chatgpt gevraagd dat ik mij zorgen maak over de veiligheid en of ze aan de hand van de serienummers mij schriftelijk konden bevestigen dat mijn set geen veiligheids problemen geeft.
Kreeg meteen het aanbod om de set om te wisselen, daarna gevraagd om een compensatie vanwege mindere capaciteit en net zoals vele het aanbod voor een extra batterij met 20% korting.
Morgen komt de nieuwe set binnen, vanaf het eerste contact tot nu 13 dagen verder.
Tnx, ik moet zeggen dat je antwoord bij mij wel twee gevoelens opwekken.lexus305 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:17:
[...]
Ik heb zelf geen gesmolten connector, maar heb zendure via een brief van chatgpt gevraagd dat ik mij zorgen maak over de veiligheid en of ze aan de hand van de serienummers mij schriftelijk konden bevestigen dat mijn set geen veiligheids problemen geeft.
Enerzijds is het fijn dat zij dit zo organiseren om op te lossen, anderzijds geeft het ook een gevoel dat er wel degelijk iets mis is met de setjes.
Bij Marstek zijn er hier ook door iemand van een Venus A (die 1200W doet) problemen gemeld met een gesmolten connector. Deze connector zag er thans steviger uit dan de Zendure (geleidingspinnen om in plaats te houden en 4 pinnen voor vermogen te verdelen). Dus mogelijk ligt de oorzaak ook ergens anders dan de connector zelf, zoals een slechte connectie van de bedrading aan de connector waardoor er overgangsweerstand is.geert1992 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:48:
[...]
Zendure is niet erg transparant over het hele euvel, ben zelf ook erg benieuwd of de ac+ niet hetzelfde euvel heeft.
Zie in ieder geval een iet wat koelere connector bij de ac+ wanneer ik met de flir kijk.
Avenger 2.0 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:46:
[...]
Bij Marstek zijn er hier ook door iemand van een Venus A (die 1200W doet) problemen gemeld met een gesmolten connector. Deze connector zag er thans steviger uit dan de Zendure (geleidingspinnen om in plaats te houden en 4 pinnen voor vermogen te verdelen). Dus mogelijk ligt de oorzaak ook ergens anders dan de connector zelf, zoals een slechte connectie van de bedrading aan de connector waardoor er overgangsweerstand is.
De bekabeling naar de connector wordt wel erg warm, dat klinkt plausibel.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Hoe zitten deze draden gemonteerd in de connector? Krimpverbinding of schroefje?
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Zijn er eigenlijk, zover bekend, gevallen van verbrande connectoren op hele lage vermogens? Bv 800, 1200 watt?
Zelfde hier. Ticket gesloten. Accu's niet opgehaald. Zal wel even mailen wat de bedoeling isjelleeelco schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 09:33:
Vandaag beetje aparte mail van Zendure. Dat ze al een tijdje geen bericht van me hebben gehad en of ik nog wel tevreden was... zo niet, neem gerust contact op! Indien wel, dan wordt mijn ticket binnenkort gesloten...
Humor
Ik ga ze niet meer mailen. Heb al zo vaak heen en weer gemaild. Spullen staan. Kunnen ze komen halen - of niet.hjw-001 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 09:39:
[...]
Zelfde hier. Ticket gesloten. Accu's niet opgehaald. Zal wel even mailen wat de bedoeling is
Zo'n verbindingen doe je niet met een schroefje, te weinig betrouwbaar. Krimpen en solderen zijn in deze toepassing vergelijkbaar, vermoed dat solderen dan goedkoper is.Jim423 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 21:43:
Hoe zitten deze draden gemonteerd in de connector? Krimpverbinding of schroefje?
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
De kabels worden op schroefconnectors gekrompen en dan met een schroef vastgezet.
Zie deze foto.
peterbier in "Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren"
PS Solderen is veel duurder dan krimpen.
Zie deze foto.
peterbier in "Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren"
PS Solderen is veel duurder dan krimpen.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.