• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:10
YaaD schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:51:
@Supahted Zou je mijn gesmolten connectoren ook willen toevoegen aan de lijst?

Gisteravond zonder enige aanleiding ook hier de eerste accu en de AC2400 gesmolten. Exact dezelfde situatie zoals hier eerder geschetst door anderen. Kregen jullie na het aanmelden van het ticket nog een bevestiging? Ik heb net het formulier op de site ingevoerd maar niet dat het is aangekomen ofzo.

De connector zag er vanmorgen bij mij zo uit :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goeie genade zeg. In de categorie "gesmolten connectoren" wint deze wel de hoofdprijs. Niet eerder iets geroken of vreemds gezien in de app? Die is echt totaal 'versmolten'!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:19
jelleeelco schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:14:
[...]

Goeie genade zeg. In de categorie "gesmolten connectoren" wint deze wel de hoofdprijs. Niet eerder iets geroken of vreemds gezien in de app? Die is echt totaal 'versmolten'!
Tot gisteravond niets geroken of gemerkt in de garage. Toen ik vanmorgen dus in HA keek om de status te bekijken gaf ie 0W aan. Toen ik de garage in liep ook nog niks geroken tot ik de units van elkaar los maakte.

Dat ging natuurlijk vrij moeilijk omdat ze versmolten waren. Ik dacht in eerste instantie nog dat ik hem verkeerd gemonteerd had, maar dan had ie het ook niet 3.5 maand zonder problemen gedaan lijkt me.

Inmiddels een ticket ingediend en we kijken even aan wat er nu gaat gebeuren. Toch wel een smet voor Zendure eigenlijk. Was best tevreden tot voor kort

bl44t

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:08
YaaD schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:51:
@Supahted Zou je mijn gesmolten connectoren ook willen toevoegen aan de lijst?

Zal ik doen. Welke modus draai je en op welk vermogen?

• YaaD
Ik draaide op 2400W vermogen met een eigen groep. Ik draaide de API modus? waarbij ik met de software van @gielz de unit op NOM (0 op de meter) draaide. Is dat genoeg informatie zo?

bl44t

• Supahted
YaaD schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:44:
[...]

Ik draaide op 2400W vermogen met een eigen groep. Ik draaide de API modus? waarbij ik met de software van @gielz de unit op NOM (0 op de meter) draaide. Is dat genoeg informatie zo?
Lijst geupdate met incident van YaaD. Er zijn tot nu 25 geregistreerde incidenten uit het Tweakers forum in de periode van feb tm jun 2026. Overzicht SolarFlow 2400AC incidenten met gesmolten connectors:

Supahted in "Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren"

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 17:36
Supahted schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:54:
[...]

Lijst geupdate met incident van YaaD. Er zijn tot nu 25 geregistreerde incidenten uit het Tweakers forum in de periode van feb tm jun 2026. Overzicht SolarFlow 2400AC incidenten met gesmolten connectors:

Hebben de mensen waarbij dit is voorgekomen al een reactie van Zendure ontvangen over de reden van deze gesmolten connectoren?
Ik heb tenminste op hun eigen forum binnen de zendure nog niets over een gevonden oorzaak kunnen lezen.
Deze 25 zijn natuurlijk alleen die hier binnen deze community bekend zijn, de werkelijke aantallen liggen vrees ik een heel stuk hoger.
Maar voor de gebruiker is elke van deze voorvallen er gewoon een te veel.
Ik hoop dat Zendure in ieder geval elk van deze situaties zoals ze dat nu ook doen, ook blijven doen en voor de getroffen gebruikers met een goede oplossing blijven komen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jan-tweak schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:09:
[...]

Hebben de mensen waarbij dit is voorgekomen al een reactie van Zendure ontvangen over de reden van deze gesmolten connectoren?
Ik heb tenminste op hun eigen forum binnen de zendure nog niets over een gevonden oorzaak kunnen lezen.
Deze 25 zijn natuurlijk alleen die hier binnen deze community bekend zijn, de werkelijke aantallen liggen vrees ik een heel stuk hoger.
Maar voor de gebruiker is elke van deze voorvallen er gewoon een te veel.
Ik hoop dat Zendure in ieder geval elk van deze situaties zoals ze dat nu ook doen, ook blijven doen en voor de getroffen gebruikers met een goede oplossing blijven komen.
Ja en dan zijn dit ook nog voornamelijk mensen die scherp zijn omdat ze op tweakers zitten. Hoeveel staan er nog 'in het wild'?

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn set teruggestuurd naar Zendure. Mijn connectoren waren nog netjes, geen afwijking te zien. Wel zelf voor verpakking gezorgd, Zendure voor de verzendlabels. Toch mooi 28kg voor de accu, trekt de PostNL weegschaal nog net. Benieuwd hoelang ik moet wachten tot ik de vervanging mag ontvangen.

• jelleeelco
artharpe schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:44:
Ik heb vandaag mijn set teruggestuurd naar Zendure. Mijn connectoren waren nog netjes, geen afwijking te zien. Wel zelf voor verpakking gezorgd, Zendure voor de verzendlabels. Toch mooi 28kg voor de accu, trekt de PostNL weegschaal nog net. Benieuwd hoelang ik moet wachten tot ik de vervanging mag ontvangen.
Wanneer heb je dit aangevraagd? Want tot nu toe bij iedereen is het gegaan op basis van "exchange first, return later". Ik heb dus eerst de nieuwe set ontvangen en nu moet de oude nog retour (ik wacht op een ophaal-afspraak).

• YaaD
YaaD schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:44:
[...]

Gister een update gehad en zo te zien net als velen wordt er een omruil gedaan van de AC2400 naar de AC2400+ Hopelijk verloopt de omruil voorspoedig zodat we weer het vertrouwen terug kunnen krijgen in Zendure :)

bl44t

• artharpe
  • Niet online
jelleeelco schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 06:36:
[...]

Wanneer heb je dit aangevraagd? Want tot nu toe bij iedereen is het gegaan op basis van "exchange first, return later". Ik heb dus eerst de nieuwe set ontvangen en nu moet de oude nog retour (ik wacht op een ophaal-afspraak).
Ik heb 17-6 melding gemaakt bij Zendure en de PostNL labels had ik 21-6 in mijn mailbox. Viel mij ook al op dat mijn bezorg/ophaalprocedure net even anders liep dan bij de meesten.

• jelleeelco
YaaD schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 06:59:
[...]

Gister een update gehad en zo te zien net als velen wordt er een omruil gedaan van de AC2400 naar de AC2400+ Hopelijk verloopt de omruil voorspoedig zodat we weer het vertrouwen terug kunnen krijgen in Zendure :)
Wat bieden ze jou aan qua verzending/ontvangst? Eerst de nieuwe, dan de oude terug?

• jelleeelco
artharpe schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:20:
[...]

Ik heb 17-6 melding gemaakt bij Zendure en de PostNL labels had ik 21-6 in mijn mailbox. Viel mij ook al op dat mijn bezorg/ophaalprocedure net even anders liep dan bij de meesten.
Dit vind ik dan wel weer opmerkelijk. Ik had gedacht dat het blijven proberen via reguliere post- of pakketbedrijven gewoon gebrek aan kennis was. Maar het is ze nu echt wel door meerdere aangegeven dat het tegen de regels is om lithium batterijen via zulke pakketdiensten te laten verlopen.

Het feit dat ze jou PostNL labels hebben gestuurd zegt dat het gewoon een "bewussie" is.

• artharpe
  • Niet online
jelleeelco schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:30:
[...]

Dit vind ik dan wel weer opmerkelijk. Ik had gedacht dat het blijven proberen via reguliere post- of pakketbedrijven gewoon gebrek aan kennis was. Maar het is ze nu echt wel door meerdere aangegeven dat het tegen de regels is om lithium batterijen via zulke pakketdiensten te laten verlopen.

Het feit dat ze jou PostNL labels hebben gestuurd zegt dat het gewoon een "bewussie" is.
Eerst de oude retour inderdaad. Heb ze nog uitgevraagd of ik iets moest regelen qua packaging "Could you please confirm how the units should be packed for safe return shipment?". Meer dan een "suitable box" kwam er niet als instructi vanuit hun. Vraag me af waar de supportdesk zit, kan me zo voorstellen dat ze niet direct op de hoogte zijn van de regels.

• jelleeelco
artharpe schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:42:
[...]

Eerst de oude retour inderdaad. Heb ze nog uitgevraagd of ik iets moest regelen qua packaging "Could you please confirm how the units should be packed for safe return shipment?". Meer dan een "suitable box" kwam er niet als instructi vanuit hun. Vraag me af waar de supportdesk zit, kan me zo voorstellen dat ze niet direct op de hoogte zijn van de regels.
Vreemd hoor. Je bent naar mijn weten de eerste waarbij ze vragen de oude eerst op te sturen. Zou zo maar te maken kunnen hebben met dat de retour ze op een legale manier ze teveel geld kost.

Was je oude unit kapot of is het vervanging uit voorzorg? Mss dat ze daar wijziging in hebben aangebracht.

Ik wacht nu al best lang (ruim een week) op hun "within 3 days" pickup....

[ Voor 4% gewijzigd door jelleeelco op 23-06-2026 08:27 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@jelleeelco als je ze eerst wegstuurt veranderen de regels toch niet opeens?

Heb inmiddels een aanbod van 145 euro korting op een extra accu. Met korting ipv vooruitbetaling met refund. Maar ik ga hier geen cent extra in steken.

Misschien maar even afwachten of het echt mis gaat.

• jelleeelco
MikeyMan schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:54:
@jelleeelco als je ze eerst wegstuurt veranderen de regels toch niet opeens?

Heb inmiddels een aanbod van 145 euro korting op een extra accu. Met korting ipv vooruitbetaling met refund. Maar ik ga hier geen cent extra in steken.

Misschien maar even afwachten of het echt mis gaat.
precies wat ik zeg - dus ze leggen de druk bij de klant.

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:40
Het duurt alweer even bij mij, verdacht lang met trage communicatie, hoe lang zit er bij de meeste tussen tussen het verzoek van omruiling goedgekeurd tot de nieuwe batterijen opgestuurd worden?

Met de stroomprijzen van vanavond doet het extra pijn om nu geen accu te hebben.. ;)

Ze waren wel heel snel in het reageren op een terugbetaal verzoek van de ventilator, dat geld staat ook al op mijn rekening, was binnen 2 dagen geregeld. (deze had ik gekocht op de zendure store)

• jelleeelco
Gyrolion schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:03:
Het duurt alweer even bij mij, verdacht lang met trage communicatie, hoe lang zit er bij de meeste tussen tussen het verzoek van omruiling goedgekeurd tot de nieuwe batterijen opgestuurd worden?

Met de stroomprijzen van vanavond doet het extra pijn om nu geen accu te hebben.. ;)

Ze waren wel heel snel in het reageren op een terugbetaal verzoek van de ventilator, dat geld staat ook al op mijn rekening, was binnen 2 dagen geregeld. (deze had ik gekocht op de zendure store)
Hier was was alles binnen 1.5 week geregeld - van eerste contact tot levering accu's. Geen kapotte set, gewoon coulance om om te ruilen.

Als ik de laatste berichten zo lees, zijn ze iets minder scheutig geworden.

• DrLivingstoned
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:24
jelleeelco schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:32:

Hier was was alles binnen 1.5 week geregeld - van eerste contact tot levering accu's. Geen kapotte set, gewoon coulance om om te ruilen.
23 juni - nog geen verzend order gekregen
17 juni - retour labels ontvangen en het magazijn krijgt de order om te verzenden
13 juni - omruiling goedgekeurd
12 juni - vraag over compensatie fan unit
10 juni - antwoord met montage instructie (niet akkoord)
9 juni -eerste melding aan Zendure

• jelleeelco
DrLivingstoned schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:04:
[...]

23 juni - nog geen verzend order gekregen
17 juni - retour labels ontvangen en het magazijn krijgt de order om te verzenden
Ahh ok, ja ik had de retour labels ook eerder dan dat ik de tracking codes voor de nieuwe set had. Maar ze stuurde die wel op zonder de oude eerst te ontvangen.

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-07 23:20
YaaD schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 06:59:
[...]

Heb op 11-06 melding gedaan, had labels 3 dagen later in huis, maar wacht nog op de track en trace van de vervangingsset. Schijnt druk te zijn bij het warehouse.

Zendure 2400 AC+ 16,8 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 7.7200wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh

• jelleeelco
Heeft iemand al iets gehoord van Zendure over die afhaal dienst waar ze mee bezig waren? Ze gaven aan "we'll arrange pickup very soon, within 3 days" maar ik heb ik sinds donderdagmorgen (04:00) niets meer van ze gehoord...

• metalmarco
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-07 13:50
jelleeelco schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:38:
Heeft iemand al iets gehoord van Zendure over die afhaal dienst waar ze mee bezig waren? Ze gaven aan "we'll arrange pickup very soon, within 3 days" maar ik heb ik sinds donderdagmorgen (04:00) niets meer van ze gehoord...
Hier donderdag 08:18 de laatste mail. Dat ze mijn afhaal vensters hebben genoteerd en dat ze aan het afstemmen zijn met een logistieke partner om het te gaan inplannen. En zodra de ophaaling succesvol is ingepland, dat ze mij dan zouden contacten of hoe wat en waar. De 12 pakketten beginnen nu toch wel best in de weg te staan.

Tevens bij mijn vader ook 2 sets in omruiling staan, maar het gaat inderdaad niet meer vlot bij Zendure. Laatste reactie die hij gehad heeft was afgelopen woensdag. Goedkeuring van support was er al voor omruiling. Maar ligt nu bij de afdeling die de goedkeuring van de rekening nog moet geven en de nieuwe zending moet gaan afsturen. En dat was toen bij mij maar 2 dagen wat er tussen die mails zaten.

11,6 kWp zonnepanelen (Oost/West/Zuid). 3x Zendure 2400AC (25.92kWh). Enyaq 60 kWh. Alfen Single S Laadpaal. Atlantic Explore V4 WP-Boiler. Home Assistant. Creality K1 Max

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Mijn nieuwe set heeft een week bij DPD in Duitsland gestaan en is vanmorgen retour gegaan naar het Zendure warehouse. Volgens de mail moest ik proberen om het adres te wijzigen bij DPD.de en lukt dat niet dan krijg ik een nieuwe verzending maar dan gewoon naar mijn huis adres is NL

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb inmiddels de volledige 2400AC+ set staan dus ik zal wat data gaan sturen voor het ophalen.
Ben wel blij dat ik even onder het mom van woon nu ergens anders de set gewoon naar mijn thuisadres geleverd heb gekregen i.p.v. naar DE te moeten rijden.

9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Kuusj schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:04:
Ik heb inmiddels de volledige 2400AC+ set staan dus ik zal wat data gaan sturen voor het ophalen.
Ben wel blij dat ik even onder het mom van woon nu ergens anders de set gewoon naar mijn thuisadres geleverd heb gekregen i.p.v. naar DE te moeten rijden.
Ik kon hem ook gewoon thuis krijgen maar dacht laat maar net over de grens komen kan ik ze daar ook inleveren maar DPD werkte niet mee, dus gewoon nog even geduld en de 2400AC zijn werk laten doen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• Gyrolion
Gisteren een email naar zendure gestuurd hoe het er voor staat, vanmorgen een korte update van zendure:

Thank you very much for your patience and support.

As the devices are heavy, the shipment will be arranged in separate batches.

The AB3000L battery is expected to be reshipped first within this week, while the remaining items will be shipped subsequently according to logistics arrangements.

Thank you for your understanding and cooperation. If you have any questions, please feel free to contact us.

Mijn tijdlijn is als volgt:

13-06 - eerste melding naar zendure dat mijn batterij raar doet, hierna wat heen en weer gemail, in de tussentijd kapte de batterij er volledig mee en was dus de connector zwart uitgeslagen.

18-06 - mail dat ze gaan omruilen naar de nieuwere versie

23-06 - bovenstaande mail dat het er aan komt.

• MacFan
Gyrolion schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:27:
Gisteren een email naar zendure gestuurd hoe het er voor staat, vanmorgen een korte update van zendure:

Thank you very much for your patience and support.

As the devices are heavy, the shipment will be arranged in separate batches.

The AB3000L battery is expected to be reshipped first within this week, while the remaining items will be shipped subsequently according to logistics arrangements.

Thank you for your understanding and cooperation. If you have any questions, please feel free to contact us.

Mijn tijdlijn is als volgt:

13-06 - eerste melding naar zendure dat mijn batterij raar doet, hierna wat heen en weer gemail, in de tussentijd kapte de batterij er volledig mee en was dus de connector zwart uitgeslagen.

18-06 - mail dat ze gaan omruilen naar de nieuwere versie

23-06 - bovenstaande mail dat het er aan komt.
Je zou bijna gaan denken dat er geen voorraad is.

Zendure 2400 AC+ 16,8 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 7.7200wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh

• MacFan
Ik kreeg deze melding in de laatste respons van gisteren;

Due to a significant increase in warehouse processing and shipping volumes recently, order handling and dispatch times are taking longer than usual. We sincerely apologize for the inconvenience and appreciate your understanding. We completely understand your eagerness to receive the replacement as soon as possible.

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-07 06:45
Even los van de goodwill van zendure dit op te lossen. Daar scheelt het niet aan. Alleen de oplossing die ze proberen te bieden wel vindt ik.

Waarom zou ik een alternatief accepteren wat mij terug zet in capaciteit. Ik begrijp ook gewoon niet dat veel van jullie hier zo makkelijk in mee gaan.

Ik zie namelijk liever dat Zendure mijn set vervangt voor exact hetzelfde met een fix voor de smeltende connectoren. Ik ga net zo lang door zagen bij die gasten tot ik dezelfde capaciteit krijg of meer. En anders ga ik denk maar m'n rechtsbijstand erop zetten. Ben intussen al best een tijd aan het mailen met ze. Maar het voelt niet als een eerlijke oplossing die ze aanbieding voor een ondertussen kun je wel zeggen "productie fout".

[ Voor 9% gewijzigd door g00gle op 23-06-2026 22:00 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@g00gle i'm with you ;)

• MacFan
g00gle schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:58:
Even los van de goodwill van zendure dit op te lossen. Daar scheelt het niet aan. Alleen de oplossing die ze proberen te bieden wel vindt ik.

Waarom zou ik een alternatief accepteren wat mij terug zet in capaciteit. Ik begrijp ook gewoon niet dat veel van jullie hier zo makkelijk in mee gaan.

Ik zie namelijk liever dat Zendure mijn set vervangt voor exact hetzelfde met een fix voor de smeltende connectoren. Ik ga net zo lang door zagen bij die gasten tot ik dezelfde capaciteit krijg of meer. En anders ga ik denk maar m'n rechtsbijstand erop zetten. Ben intussen al best een tijd aan het mailen met ze. Maar het voelt niet als een eerlijke oplossing die ze aanbieding voor een ondertussen kun je wel zeggen "productie fout".
Is wellicht ook afhankelijk van wat er omgewisseld wordt. Bij 1 x 2400ac met 1 accu ga je er 20% op achteruit in capaciteit, dat is best aanzienlijk. bij 1 x 2400ac met 6 accu's ga je er slechts 3,33% op achteruit. Ik draai ondertussen bijna een jaar met 6 accu's en vind de oplossing uitermate acceptabel.

• artharpe
  • Niet online
g00gle schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:58:

Terecht punt hoor, er is met 1 accu een verlies van 16,7% aan capaciteit. Mijn overweging was vooral veiligheid, dat heeft prio1. Wat ik met deze wissel wel krijg is een "nieuw" systeem qua techniek, een accu die nog niet gebruikt is (oude was bijna een jaar oud). Korting/compensatie op een extra accu zou het wel netter maken.

• Gyrolion
Nou de nieuwe batterijen zijn binnen, onverwachts ook wel.. had wel een track en trace van GLS maar daar kon ik niks in zien.

Ze stoppen de batterijen nog wel in een aparte doos zonder gevaren stikker. Dus ze zijn nog een beetje de wet aan het omzeilen. ;)

Ook krijg ik de dozen ondersteboven binnen, hopelijk dat dat geen schade aan de batterij heeft opgeleverd.

Nu nog even geduldig wachten op de omvormer.

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb een SolarfFlow AC en mijn connectoren zijn nog niet gesmolten (besteld 29 april 2025). Mijn accu staat in de schuur die iets minder goed geïsolleerd is dan mijn huis. In de schuur is het momenteel 29 graden en de accu is maximaal aan het laden. Dit is nu teruggeschaald naar 1800 watt (kan max 2400) omdat de omvormer momenteel 59 graden is en de bovenste accu 41 graden.

Hoop niet dat deze temperaturen mijn connectoren ook laten smelten...

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:23
Timo002 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:46:
Beter nu dan in de toekomst zou ik zeggen. Op een gegeven moment ga je gewoon gerepareerde 2400 AC units krijgen als vervanging ipv een nieuwe 2400AC+ zoals nu. Dat is gewoon niet houdbaar op termijn.

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@Avenger 2.0 Als enkel de connector een probleem heeft en dat kan opgelost worden met een verbeterde versie van de connector. Dan lijkt het mij geen probleem. Alleen zou ik niet de accu van een ander terug willen, dan wel mijn eigen gerepareerde accu's.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:34
Ik heb een SolarfFlow AC en mijn connectoren zijn nog niet gesmolten (besteld 29 april 2025). Mijn accu staat in de schuur die iets minder goed geïsolleerd is dan mijn huis. In de schuur is het momenteel 29 graden en de accu is maximaal aan het laden. Dit is nu teruggeschaald naar 1800 watt (kan max 2400) omdat de omvormer momenteel 59 graden is en de bovenste accu 41 graden.

Dit smelten/verbranden gaat bij temperaturen boven de 200 graden. Die 10 graden gaan het verschil op dit punt echt niet maken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sterker nog, het lijkt erop dat ik de laatste dagen koeler draai dan anders. Maar dat zal vooral door de lagere zonneopbrengst en het hogere eigen verbruik komen.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

De connector heeft van dit soort temperaturen geen last maar je batterijen wel.

Een lifePo4 batterij werkt best tussen 15oC en 30oC waarbij 25oC het optimum is, daarbuiten gaat de levensduur snel achteruit.
Bij 40oC neem de levensduur al met 40% af ten opzichte van 25oC en 60oC wordt geacht einde batterij te zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:53
Ben(V) schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:23:
[...]

Een lifePo4 batterij werkt best tussen 15oC en 30oC waarbij 25oC het optimum is, daarbuiten gaat de levensduur snel achteruit.
Bij 40oC neem de levensduur al met 40% af ten opzichte van 25oC en 60oC wordt geacht einde batterij te zijn.
Het lijkt mij aannemelijk dat een deel van de warmte die de omvormer produceert via de bekabeling wordt doorgegeven aan de connector. Naarmate de omvormer warmer wordt, zal de temperatuur van de connector waarschijnlijk ook oplopen.

Daarnaast speelt de omgevingstemperatuur natuurlijk ook een rol. Als de omvormer en de connector al in een warme omgeving werken, zal de uiteindelijke temperatuur van de connector hoger uitvallen dan bij een lagere omgevingstemperatuur.

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:14
geert1992 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:49:
[...]

Het lijkt mij aannemelijk dat een deel van de warmte die de omvormer produceert via de bekabeling wordt doorgegeven aan de connector. Naarmate de omvormer warmer wordt, zal de temperatuur van de connector waarschijnlijk ook oplopen.
Dit was ook de eerste reactie van een oud brandweerman, toen ik over de situatie vertelde. Dat de kabels de bron van warmte aan de connector zijn en mogelijk problematisch. Dit blijkt ook als mogelijheid uit jouw warmtefotos

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
Zijn wel twee verschillende dingen, kabels die hoge temperatuur bovenste accu veroorzaken en 'smeltende' connectoren. De pinnen krijgen normaal hogere temperatuur dan de bussen, dus daardoor zou je een beter contact verwachten, als die temperatuur problematisch zou zijn voor t contact ???

• Ben(V)
  • Nu online
En ook spreken we hier over een andere orde van grootte, een connector smelt pas bij temperaturen van 200oC en dat komt dus echt niet door de warmte die de omvormer en de omgeving samen produceren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:53
Ben(V) schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 08:54:
En ook spreken we hier over een andere orde van grootte, een connector smelt pas bij temperaturen van 200oC en dat komt dus echt niet door de warmte die de omvormer en de omgeving samen produceren.
Daar ben ik het deels mee eens. Alleen beweer ik ook niet dat de omgevingstemperatuur of de warmte van de omvormer op zichzelf een connector naar 200 °C brengt.

Mijn punt is dat alle warmtebronnen bijdragen aan de begintemperatuur van de connector. Als een connector door overgangsweerstand al veel warmte ontwikkelt, dan maakt het wel degelijk verschil of hij bij 25 C of bijvoorbeeld 40 C begint. De warmte die vanuit de omvormer en de omgeving wordt aangevoerd is waarschijnlijk niet de hoofdoorzaak, maar kan de uiteindelijke temperatuur wel verder verhogen.

Warmte=weerstand, de foto laat ook zien dat de volledige kabels flink opwarmen. Dit was na een korte tijd in gebruik. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbY9NVPUCiDgH4NjzXlJGJMz260=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAmchCNI3De65w3Evu2Kv9U5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door geert1992 op 26-06-2026 09:15 ]

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• DrLivingstoned
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:24
26 juni - nog steeds niks. Binnenkort vakantie. Dan staan ze mooi voor een dichte deur
23 juni - nog geen verzend order gekregen.
Nieuwe mail gestuurd en "U krijgt prioriteit". Ja natuurlijk. Echt niet.

• Ben(V)
  • Nu online
geert1992 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:13:
[...]

Daar ben ik het deels mee eens. Alleen beweer ik ook niet dat de omgevingstemperatuur of de warmte van de omvormer op zichzelf een connector naar 200 °C brengt.

Mijn punt is dat alle warmtebronnen bijdragen aan de begintemperatuur van de connector. Als een connector door overgangsweerstand al veel warmte ontwikkelt, dan maakt het wel degelijk verschil of hij bij 25 C of bijvoorbeeld 40 C begint. De warmte die vanuit de omvormer en de omgeving wordt aangevoerd is waarschijnlijk niet de hoofdoorzaak, maar kan de uiteindelijke temperatuur wel verder verhogen.

Warmte=weerstand, de foto laat ook zien dat de volledige kabels flink opwarmen. Dit was na een korte tijd in gebruik. [Afbeelding]
Helemaal mee eens, maar mijn punt was dat de batterij veel meer last heeft van omgeving temperaturen dan de connector.
Er moet nogal wat gebeuren voor je van circa 50oC naar 200oC komt die nodig is om een connector te laten smelten en bij meer dan 60oC gaat de batterij er al snel aan.

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:49
Ben(V) schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:23:
[...]

Mijn batterij (bovenste) gaat rustig richting de 50 nu met deze temperaturen. Invertor blijft 40-45 vanwege koeling.

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• ctrl-tab
Wat opzich een interessante ontwikkeling bij mij is , is het volgende.

Toen 1 van mijn 2 invertors gesmolten was, zag ik in de grafieken dat de 'heat loss' (wattage verlies van batterij op batterij) bij de falende invertor naar batterij 1 enorm toe nam over time (totdat hij smolt)
Datzelfde zag ik bij mijn resterende invertor. Mijn conclusie was dat het een kwestie van tijd zou zijn voordat deze ook zou smelten (op basis van de trend).

LINK:
Bekijk reactie - Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren - Duurzame energie en installaties - GoT

Ik heb de resterende batterijen toen onder de resterende invertor gehangen, en effectief heeft de invertor de onderste batterij van de oude stapel direct onder zich gekregen.

Ik zie nu dat de 'heat loss' stabiel is. Welke temperatuur dan ook. Geen opwaardse trend. 10-15 watt piek.

2 verschillen:
1) 5 batterijen ipv 3
2) een compleet andere batterij op nummer 1

Mijn voorzichtige conclusie is dat de connector net wat lekkerder aansluit in dit geval en dat daardoor geen degradatie plaats vind. Volgens mij is punt 1 juist potentieel schadelijker (langere laad en ontlaad tijden, wellicht meer ampere over de lijn? )

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• Ben(V)
  • Nu online
Als je batterij 50oC wordt zal in ieder geval de levensduur van je batterij sterk afnemen.

Verder was je conclusie dat een slecht contact tussen omvormer en batterij de boosdoener is waardoor hoge temperaturen ontstaan door te hoge overgangsweerstand voor mij al een hele tijd duidelijk.
En als dat eenmaal het geval is zal de boel uiteindelijk altijd doorbranden.

Meer batterijen zal de stroom niet doen verhogen die wordt gelimiteerd door de maximale 2400W van je Zendure en is altijd het hoogste voor de eerste batterij.

Je kunt het in iedere geval gewoon zelf in de gaten houden door de "heat loss" in de connector te blijven monitoren.

• jelleeelco
Ik zou het nou wel fijn vinden als ze het komen halen....staat nu al ruim een week in de woonkamer, redelijk in de weg. Na donderdagochtend vorige week ('we can pick up around three days from now') niets meer gehoord.

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 15-07 17:23
jelleeelco schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:28:
Ik zou het nou wel fijn vinden als ze het komen halen....staat nu al ruim een week in de woonkamer, redelijk in de weg. Na donderdagochtend vorige week ('we can pick up around three days from now') niets meer gehoord.
Lijkt mij ook logisch, ze zullen het denk gaan clusteren.

Niet per persoon ophalen

Busje door het land

• jelleeelco
MNelectric schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:04:
[...]

Lijkt mij ook logisch, ze zullen het denk gaan clusteren.

Niet per persoon ophalen

Busje door het land
Logistiek is dat een nachtmerrie...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jelleeelco schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:15:
[...]

Logistiek is dat een nachtmerrie...
Ligt een beetje aan de hoeveelheid...

• jelleeelco
MikeyMan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:16:
[...]

Ligt een beetje aan de hoeveelheid...
zo langzamerhand al een aardig aantal, en ook blijvend...als het eenmalig was zou dat ok zijn mss.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:30

StarWing

Huh ?!?

En ik heb ook prijs. Connector tussen de main unit en de eerste batterij is gesmolten. Maar ik heb nooit iets aparts geroken en heb nochtans een sterke reukzin.

//Edit, aankoop eind november '25

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSMzgXBtizvojc0X_LpOWhoAas4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBMEfZRXncNxv6r3lRFiGP7b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dMPrvxbz1lBXGPwkU3keUu1ois=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsecGNQE58utyf691Luicetk.jpg?f=fotoalbum_large

Page intentionally left blank.

• Gyrolion
jelleeelco schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:17:
[...]

zo langzamerhand al een aardig aantal, en ook blijvend...als het eenmalig was zou dat ok zijn mss.
Het is ondertussen al niet meer de vraag of de connector doorsmelt naar eerder wanneer.

Tot nu toe vind ik aan alles wat ik heb gezien het nog niet gevaarlijk, hij smelt door schakelt af en klaar, nihil kans op ontsteking.

Maar ik vermoed dat Zendure nog geen officiële terugroepactie is gestart om gezichtsverlies te voorkomen.

• jelleeelco
StarWing schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:03:
En ik heb ook prijs. Connector tussen de main unit en de eerste batterij is gesmolten. Maar ik heb nooit iets aparts geroken en heb nochtans een sterke reukzin.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vervelend voor je man. Hopelijk doet Zendure ook hier haar truckje en sturen ze een set 2400AC+ op.

Hoe stuurde je aan (HEMS, HA) en met welk vermogen?

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:30

StarWing

Huh ?!?

Max 2000W en via HEMS.

Page intentionally left blank.

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 12-07 10:52
Gyrolion schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:27:
Het is ondertussen al niet meer de vraag of de connector doorsmelt naar eerder wanneer.
Mwah, het kan ook dat x% van de connectoren* slecht is, z% gewoon goed, en dan is er vast nog een grijs gebied van y%. Voorlopig hoop ik maar dat z groter is dan 50%, en dat ik er zoeen heb.

*Wellicht is de connector zelf niet het probleem, maar de bekabeling die eraan vast zit, same difference, tenzij het probleem zich ook aan het andere eind van de kabel zou kunnen uiten.
Tot nu toe vind ik aan alles wat ik heb gezien het nog niet gevaarlijk, hij smelt door schakelt af en klaar, nihil kans op ontsteking.
Dit vind ik letterlijk en figuurlijk een gevaarlijke aanname, zo lang we niet precies weten welke sequence of events optreedt.
Maar ik vermoed dat Zendure nog geen officiële terugroepactie is gestart om gezichtsverlies te voorkomen.
Dat vermoeden heb ik ook. Het huidige omruil/'upgrade' beleid lijkt ze, zelfs hier op het forum, eerder een betere dan slechtere naam op te leveren (geldt niet voor mij).

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:23
Gyrolion schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:27:
[...]
Dat zal ook maar werken zolang er geen YouTuber het in de media brengt. Aan de andere kant zitten de meeste YouTubers in the pocket. Een kritische review of een klacht en ze krijgen geen gratis review units meer opgestuurd...

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 17:36

[Afbeelding]

[Afbeelding]
oeps, sterke en ik verwacht ook hier een culante reactie van Zendure, ik ben nu toch steeds meer nerveus te worden. Toch maar ook met Zundure gaan praten.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Nog even geduld zeggen ze.

Thank you for your message.

We sincerely apologize for the inconvenience.

We would like to inform you that your return parcels have already been processed for reshipment. However, due to current stock shortages, the replacement units have not yet been dispatched. Our team is actively working on restocking and preparing your shipment as soon as possible.

At the moment, we expect the delivery to be arranged within approximately one month.

We truly appreciate your patience and understanding, and we will do our best to ship your order as soon as possible. You will be informed immediately once there is an update.

Thank you for your kind cooperation.

Best regards
Zendure Support Team

• Gyrolion
klump4u schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:41:

We would like to inform you that your return parcels have already been processed for reshipment. However, due to current stock shortages, the replacement units have not yet been dispatched. Our team is actively working on restocking and preparing your shipment as soon as possible.

At the moment, we expect the delivery to be arranged within approximately one month.

We truly appreciate your patience and understanding, and we will do our best to ship your order as soon as possible. You will be informed immediately once there is an update.

Best regards
Zendure Support Team
En zijn dit de batterijen of de omvormer?

En wanneer kreeg jij het bericht dat ze gaan omruilen?

Hier liggen de batterijen al wel, maar nog geen omvormer.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gyrolion schreef op zondag 28 juni 2026 @ 12:24:
[...]

En zijn dit de batterijen of de omvormer?

En wanneer kreeg jij het bericht dat ze gaan omruilen?

Hier liggen de batterijen al wel, maar nog geen omvormer.
Zijn beiden, ik zou ze eerst in DE krijgen geleverd bij een postfiliaal maar DPD deed daar moeilijk over, dus zijn ze na een week retour gegaan naar Zendure en nu worden ze gewoon naar mij thuis gestuurd. Een 2400AC+ en 3 batterijen

• jelleeelco
klump4u schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:48:
[...]

Zijn beiden, ik zou ze eerst in DE krijgen geleverd bij een postfiliaal maar DPD deed daar moeilijk over, dus zijn ze na een week retour gegaan naar Zendure en nu worden ze gewoon naar mij thuis gestuurd. Een 2400AC+ en 3 batterijen
Wel raar dat ze niet gewoon de units die met DPD weg zijn gegaan, alsnog aan jouw geleverd worden maar dat je nu weer achteraan in de rij wordt geplaatst.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:58
Begrijp ik dat inmiddels alle 2400 batterijen voor 2400+ omgeruild worden? Dat loopt in de papieren...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-07 16:00
hoevenpe schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:59:
Begrijp ik dat inmiddels alle 2400 batterijen voor 2400+ omgeruild worden? Dat loopt in de papieren...
Hoe kom je daarbij?

• klump4u
  • Niet online

klump4u

jelleeelco schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:50:
[...]

Wel raar dat ze niet gewoon de units die met DPD weg zijn gegaan, alsnog aan jouw geleverd worden maar dat je nu weer achteraan in de rij wordt geplaatst.
Blijkbaar mis communicatie daar maar het zal wel goed komen op den duur, de 2400AC doet het nog prima (afkloppen natuurlijk) en we salderen nog gewoon dus er is nog geen noodzaak. Maar het is dus alleen DHL Duitsland wat aan postfiliale levert (buiten of het mag) in DE.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:58
Zo lijkt het soms als ik dit draadje lees

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• MacFan
klump4u schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:41:

Best regards
Zendure Support Team
Heb precies dezelfde melding gehad. Heb een track en trace ondertussen, na eerst opnieuw een bericht sturen, de omvormer is onderweg, de batterijen nog niet.

Ik heb nu de volgende reactie gekregen van Zendure met betrekking tot het retour sturen;
Thank you for your message, we are always here to support you.
We have registered your request and will arrange a pickup on one of the following dates: July 2nd, July 6th, July 9th, or July 13th. Our relevant department will coordinate with the logistics provider as soon as possible to confirm the exact appointment. Once the final pickup date has been scheduled, we will inform you immediately.

In the meantime, we kindly ask you not to dispose of the old devices by yourself, as they still need to be returned to us according to the return process.

Thank you very much for your understanding and cooperation. We wish you a pleasant day.

Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant

• MacFan
gielz schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:17:
Ik heb nu de volgende reactie gekregen van Zendure met betrekking tot het retour sturen;

[...]
Blijft grappig dit, ik heb nog gewoon labels gekregen van post.nl, zodra de replacements binnen zijn ga ik maar eens mailen over de retour procedure.

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:42
Zo beroerd is de service helemaal niet. :-) Ik heb een batterij die bij ontladen de 0% aantikt. Heb een test voor Zendure gedaan. Gisteravond een terugkoppeling gedaan naar ze over de test. Vanmorgen al antwoord. Deze batterij gaat geruild worden. Gaat btw om een 2400 AC+ setting. Even afwachten wanneer die komt. Ook hier het retourproces een bevestiging dat ze de boel gaan inplannen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8obKIZ2P9M96tpHUIS-16WCmTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6IZry41YChM6WBEsrM3cvle.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• jelleeelco

[...]
Interessant! Dan is er dus schot in de zaak. Hier nog niets ontvangen van dien aard...

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 15-07 17:23

[...]
Ha , das grappig, ze vroegen namelijk ook aan mij wanneer ze konden ophalen. Toen heb ik deze dagen aan ze door gegeven, behalve de 13e. Dus denk toch dat ze een busje laten rijden. Overigens heb ik nog geen bevestiging gekregen dat ze ook op 1 van deze dagen komen

• Supahted
Lijst geupdate met incident van StarWing. Er zijn tot nu 26 geregistreerde incidenten uit het Tweakers forum in de periode van feb tm jun 2026. Overzicht SolarFlow 2400AC incidenten met gesmolten connectors:

• henne25
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:49
Ik heb ook prijs.

Installatie is van eind april. Deed de laatste 2 weken heel raar. Laden en ontladen maar enkele 100w. Vandaag eens de omvormer van de batterij geschroefd. En ja..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZS7EWijm4Qh3Wui2SOF8Rl6RG3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVF3DQCr8hPoGPl5ORvXvmVN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKPQqY3KYGjugTYh-scvSIjZgO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBI5eaVeasa6xhAID3X2H5fs.jpg?f=fotoalbum_large

• ctrl-tab
henne25 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:16:
Ik heb ook prijs.

Installatie is van midden mei. Deed de laatste 2 weken heel raar. Laden en ontladen maar enkele 100w. Vandaag eens de omvormer van de batterij geschroefd. En ja..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
nummertje 27. welcome to the club ;) welk gebruikspatroon en aanschafdatum?

• henne25
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:49
ctrl-tab schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:27:
[...]

nummertje 27. welcome to the club ;) welk gebruikspatroon en aanschafdatum?
Installatie met 4 batterijen geplaats in de kelder waar het niet warmer is dan 20 graden. Stond ingesteld op 2400w laden ontladen.

Het is de connector tussen inverter en eerste batterij die is gesmolten. De andere lijken me ok. Ik ben er verder wel 100% van overtuigd dat stack recht stond.

Aangekocht 19 april. Geplaats een week later.

• Manatwork
  • Laatst online: 15:07
henne25 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:39:
[...]

Installatie met 4 batterijen geplaats in de kelder waar het niet warmer is dan 20 graden. Stond ingesteld op 2400w laden ontladen.

Het is de connector tussen inverter en eerste batterij die is gesmolten. De andere lijken me ok. Ik ben er verder wel 100% van overtuigd dat stack recht stond.

Aangekocht 19 april. Geplaats een week later.
Ik begin nu toch wel een beetje nerveus te worden. Ik heb mijn 2400AC sinds 21 april, staat ook in een koele kelder. Tot nu toe geen problemen maar ik draai maximaal 1600W, en voornamelijk NOM via HA(Gielz). Ik heb heel erg weinig zin in dat circus met Zendure dus ik hoop dat het goed blijft gaan, maar ik heb er eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen meer in.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:00
Manatwork schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:26:
[...]

Ik begin nu toch wel een beetje nerveus te worden. Ik heb mijn 2400AC sinds 21 april, staat ook in een koele kelder. Tot nu toe geen problemen maar ik draai maximaal 1600W, en voornamelijk NOM via HA(Gielz). Ik heb heel erg weinig zin in dat circus met Zendure dus ik hoop dat het goed blijft gaan, maar ik heb er eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen meer in.
Als je hem netjes op zn eigen groep hebt zitten enz. zou ik hem juist nu voluit gebruiken, hij kan beter nu stuk gaan door voluit gebruik dan net na de garantie omdat je al die tijd voorzichtig bent geweest. Nu wordt het gewoon netjes opgelost, straks moet je nog maar afwachten.

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Met steeds langere tussenpozen weer eens antwoord van zendure
Dear Customer,

Thank you for your reply and for your patience in communicating with us.

We would like to sincerely apologize again for the inconvenience caused.

Regarding your request for an equivalent replacement with the same capacity, due to the differences in model and capacity between AB3000X and AB3000L, we are currently unable to provide a completely equivalent, same-capacity replacement solution. We understand this may not fully meet your expectations, and we truly appreciate your understanding.

We have coordinated and made further efforts to provide you with the following options:

Continue with the upgrade replacement solution
To compensate for the capacity difference caused by the replacement, we can offer you a 25% official website discount for the new AB3000L as compensation.
Return and refund according to the original order
If the above solution still does not meet your needs, we can also arrange a return and refund based on your original order.

Sincerely,
Zendure Support Team

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:27
@MikeyMan ik denk dat het onderste uit de kan inmiddels wel bereikt is.

One cookie a day keeps the doctor away !

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ppaulv schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:02:
@MikeyMan ik denk dat het onderste uit de kan inmiddels wel bereikt is.
Onderste uit de kan? Daar klinkt een waardeoordeel uit. Het is nog steeds geen gelijkwaardige vervanging.

Geen fan, veel onhandiger formaat, minder capaciteit of minder geld op mijn rekening. Als ik het goed zie kom ik op +16 cm in de hoogte... Dat kan ik niet zomaar kwijt.
Refund kan, maar er is weinig modulairs te krijgen verder.

Denk dat ik het met deze emailthread er even bij laat zolang de connectors niet gesmolten zijn. Zal de rbv op de hoogste stellen voor het geval er een vervolg komt.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 30-06-2026 12:10 ]

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33
MikeyMan schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:08:
[...]

Onderste uit de kan? Daar klinkt een waardeoordeel uit. Het is nog steeds geen gelijkwaardige vervanging.

Geen fan, veel onhandiger formaat, minder capaciteit of minder geld op mijn rekening. Als ik het goed zie kom ik op +16 cm in de hoogte... Dat kan ik niet zomaar kwijt.
Refund kan, maar er is weinig modulairs te krijgen verder.

Denk dat ik het met deze emailthread er even bij laat zolang de connectors niet gesmolten zijn. Zal de rbv op de hoogste stellen voor het geval er een vervolg komt.
De rbv is snel klaar want je mag de koop ontbinden met refund.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spekkie99 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:14:
[...]

De rbv is snel klaar want je mag de koop ontbinden met refund.
Ik vraag het me af, maar we gaan het meemaken. Voorlopig doet ie het zonder problem. Zien we tegen de tijd dat het mis gaat wel waar we staan. Misschien blijft deze het gewoon doen.

In dit voorstel betaal ik de capaciteit die ik al had betaald nog eens een keer.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 30-06-2026 12:21 ]

• Gyrolion
MikeyMan schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:19:
[...]

Ik vraag het me af, maar we gaan het meemaken. Voorlopig doet ie het zonder problem. Zien we tegen de tijd dat het mis gaat wel waar we staan. Misschien blijft deze het gewoon doen.

In dit voorstel betaal ik de capaciteit die ik al had betaald nog eens een keer.
En hier snap ik het niet, er is nog niks mis met je set en mogelijk gaat er niks mee gebeuren.. en ondertussen wil je een vernieuwde set voor gratis krijgen?

Volgens mij is Zendure hier heel netjes om het om te willen ruilen ondanks dat er niks stuk is of een refund.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gyrolion schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:32:
[...]

En hier snap ik het niet, er is nog niks mis met je set en mogelijk gaat er niks mee gebeuren.. en ondertussen wil je een vernieuwde set voor gratis krijgen?

Volgens mij is Zendure hier heel netjes om het om te willen ruilen ondanks dat er niks stuk is of een refund.
Ik wil geen vernieuwde set. Ik wil een veilige set. Daar ben ik van het begin af duidelijk in geweest.

En Zendure geeft op geen enkele manier enige garantie. Niet of mijn units goed zijn, niet van de oorzaak, niet van eventuele slechte series. Helemaal niets.

Ze draaien overal omheen en komen met een inferieure omruil.

Ofwel ze hebben geen idee wat er aan de hand is, ofwel ze proberen het onder het tapijt te schuiven. En gezien de veranderde layout van de 2400+ gok ik op het laatste.

Zij produceren een unit met een probleem. Waarom zou ik daarvoor moeten inleveren?

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 30-06-2026 13:50 ]

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33
MikeyMan schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:41:
[...]

Zij produceren een unit met een probleem. Waarom zou ik daarvoor moeten inleveren?
Daarvoor doen ze toch een compensatie voorstel met de 30% korting op een aanvullende batterij?

Als Zendure identieke batterijen had gehad dan had je die van ze gekregen maar die hebben ze nu eenmaal niet. Waarom moet Zendure jou wel meer batterijen vergoeden dan je had? Je krijgt al nieuw spul wat weer langer mee kan gaan, minder cycli heeft.

Dat ze niet transparant zijn is rot maar het blijft een Chinees bedrijf maar ze komen volledig hun verplichtingen na naar jou als consument.

En als het allemaal zo rot is doe je zelf een plezier en neem de refund. Anker maakt ook hele mooie spullen, wel weer een chinees.

• Ben(V)
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:41:
[...]

Ik wil geen vernieuwde set. Ik wil een veilige set. Daar ben ik van het begin af duidelijk in geweest.

En Zendure geeft op geen enkele manier enige garantie. Niet of mijn units goed zijn, niet van de oorzaak, niet van eventuele slechte series. Helemaal niets.

Ze draaien overal omheen en komen met een inferieure omruil.

Ofwel ze hebben geen idee wat er aan de hand is, ofwel ze proberen het onder het tapijt te schuiven. En gezien de veranderde layout van de 2400+ gok ik op het laatste.

Je wilt iets omruilen waar niets mis mee is (bij jou) en daar moet je iets aan capaciteit voor inleveren.
En je krijgt je een aanbod voor korting op extra capaciteit.
Persoonlijk vind dat dat behoorlijk coulant.

Vind je dat niet voldoende dan vraag je toch gewoon je geld terug en koopt iets anders waar je wel vertrouwen in hebt.

Je gal continue hier spuien zal echt niets aan de situatie veranderen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben(V) schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:40:
[...]

Je wilt iets omruilen waar niets mis mee is (bij jou) en daar moet je iets aan capaciteit voor inleveren.
En je krijgt je een aanbod voor korting op extra capaciteit.
Persoonlijk vind dat dat behoorlijk coulant.

Vind je dat niet voldoende dan vraag je toch gewoon je geld terug en koopt iets anders waar je wel vertrouwen in hebt.

Je gal continue hier spuien zal echt niets aan de situatie veranderen.
Ik wil helemaal niet ruilen. Ik wil bevestiging van ze dat ik een veilig apparaat heb. Dat heb ik nu vaak genoeg gezegd.

En gal spuien? Ik geef antwoord op de gestelde vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 30-06-2026 14:42 ]

• Ben(V)
  • Nu online
dit draagt niets bij aan de discussie

[ Voor 69% gewijzigd door teacher op 30-06-2026 18:40 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spekkie99 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:30:
[...]

Daarvoor doen ze toch een compensatie voorstel met de 30% korting op een aanvullende batterij?

Als Zendure identieke batterijen had gehad dan had je die van ze gekregen maar die hebben ze nu eenmaal niet. Waarom moet Zendure jou wel meer batterijen vergoeden dan je had? Je krijgt al nieuw spul wat weer langer mee kan gaan, minder cycli heeft.

Dat ze niet transparant zijn is rot maar het blijft een Chinees bedrijf maar ze komen volledig hun verplichtingen na naar jou als consument.

En als het allemaal zo rot is doe je zelf een plezier en neem de refund. Anker maakt ook hele mooie spullen, wel weer een chinees.
Iets met krijgen waarvoor ik betaald heb. Of standaard doodnormaal consumentenrecht waarbij de consument niet hoeft op te draaien voor het gepruts van de fabrikant.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:27
MikeyMan schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:08:
[...]

Dat waardeoordeel is je eigen interpretatie, niet de mijne. En gelijkwaardige vervanging? Je hebt helemaal geen 'recht' op vervanging, gelijkwaardig of niet. Dat 'recht' ontstaat pas als er iets defect is.
En dan nog heb je alleen 'recht' op een vervangend artikel van exact hetzelfde type. Dat ze je een ander type aanbieden omdat je zegt dit type niet meer te vertrouwen is heel erg netjes van ze.
En zoals al een paar keer gezegd : wil je dat niet, neem dan je geld terug (heb je ook geen recht op) en koop iets anders. Iedereen blij.

One cookie a day keeps the doctor away !

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:53
MikeyMan schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:41:
[...]

Ik wil helemaal niet ruilen. Ik wil bevestiging van ze dat ik een veilig apparaat heb. Dat heb ik nu vaak genoeg gezegd.

En gal spuien? Ik geef antwoord op de gestelde vraag.
En stel, ze geven je die bevestiging. Wat is dat je dan waard en wat koop je daar dan voor? Voor mezelf zou ik denken, "ja, dat kun je wel zeggen maar ik vertrouw het niet". Als ze zeggen, dat kunnen wij niet bevestigen, zit je in dezelfde situatie als nu: optie ruilen of (weet ik niet) geld terug.

Wordt een beetje semantische discussie dan toch?

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:50
Als je geen vertrouwen hebt (want je wilt bevestiging) en je krijgt een aanbod voor een volledige refund zou ik het wel weten.

• artharpe
  • Niet online
Ik denk dat deze discussie (hierboven) wel genoeg aandacht heeft gehad. Ieder zijn recht, ieder zijn mening, accepteer dat iemand soms tot een andere eindconclusie kan komen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gramser schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:59:
[...]

En stel, ze geven je die bevestiging. Wat is dat je dan waard en wat koop je daar dan voor? Voor mezelf zou ik denken, "ja, dat kun je wel zeggen maar ik vertrouw het niet". Als ze zeggen, dat kunnen wij niet bevestigen, zit je in dezelfde situatie als nu: optie ruilen of (weet ik niet) geld terug.

Wordt een beetje semantische discussie dan toch?
Dat ligt eraan... Als ze bevestigen dat er bepaalde series een probleem hebben dat onderkend wordt zou dat inderdaad enig vertrouwen kunnen geven. Daar komt het gebrek aan transparantie om de hoek kijken.

Maar daar zou je ook je vraagtekens bij kunnen zetten. Zelfs bij de +.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 30-06-2026 15:37 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste