Goeie genade zeg. In de categorie "gesmolten connectoren" wint deze wel de hoofdprijs. Niet eerder iets geroken of vreemds gezien in de app? Die is echt totaal 'versmolten'!YaaD schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:51:
@Supahted Zou je mijn gesmolten connectoren ook willen toevoegen aan de lijst?
Gisteravond zonder enige aanleiding ook hier de eerste accu en de AC2400 gesmolten. Exact dezelfde situatie zoals hier eerder geschetst door anderen. Kregen jullie na het aanmelden van het ticket nog een bevestiging? Ik heb net het formulier op de site ingevoerd maar niet dat het is aangekomen ofzo.
De connector zag er vanmorgen bij mij zo uit :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tot gisteravond niets geroken of gemerkt in de garage. Toen ik vanmorgen dus in HA keek om de status te bekijken gaf ie 0W aan. Toen ik de garage in liep ook nog niks geroken tot ik de units van elkaar los maakte.jelleeelco schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:14:
[...]
Goeie genade zeg. In de categorie "gesmolten connectoren" wint deze wel de hoofdprijs. Niet eerder iets geroken of vreemds gezien in de app? Die is echt totaal 'versmolten'!
Dat ging natuurlijk vrij moeilijk omdat ze versmolten waren. Ik dacht in eerste instantie nog dat ik hem verkeerd gemonteerd had, maar dan had ie het ook niet 3.5 maand zonder problemen gedaan lijkt me.
Inmiddels een ticket ingediend en we kijken even aan wat er nu gaat gebeuren. Toch wel een smet voor Zendure eigenlijk. Was best tevreden tot voor kort
bl44t
YaaD schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:51:
@Supahted Zou je mijn gesmolten connectoren ook willen toevoegen aan de lijst?
Zal ik doen. Welke modus draai je en op welk vermogen?
Ik draaide op 2400W vermogen met een eigen groep. Ik draaide de API modus? waarbij ik met de software van @gielz de unit op NOM (0 op de meter) draaide. Is dat genoeg informatie zo?
bl44t
Lijst geupdate met incident van YaaD. Er zijn tot nu 25 geregistreerde incidenten uit het Tweakers forum in de periode van feb tm jun 2026. Overzicht SolarFlow 2400AC incidenten met gesmolten connectors:YaaD schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:44:
[...]
Ik draaide op 2400W vermogen met een eigen groep. Ik draaide de API modus? waarbij ik met de software van @gielz de unit op NOM (0 op de meter) draaide. Is dat genoeg informatie zo?
Supahted in "Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren"