Doe me een lol en pak eens een stuk installatiedraad van 10cm. Nou verhit dat metaal aan de ene kant tot temperatuur door in gasvlam te houden..kjiken hoe lang het duurt voordat het plastic ervan af smelt en je het niet meer kan vast houden....DeevieP schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:00:
Ik denk toch niet dat het aan die bekabeling ligt, maar eerder aan afwijkingen in de connector waardoor mannetje/vrouwtje niet goe in elkaar schuiven. Bij mij is het heel duidelijk te zien dat die heel warm is geworden.
Volgens mij hebben we inmiddels meer dan genoeg vergelijkingen gemaakt en heb ik persoonlijk ook voldoende foto's van connectoren en aansluitingen gezien.
Het lengteverschil van de polen lijkt in de praktijk geen relevante invloed te hebben. Om dat te testen heb ik zelf de rubberen pootjes onder de 2400 AC verwijderd, zodat de connectoren dieper ingestoken konden worden. Vervolgens heb ik met een FLIR-camera gecontroleerd of deze grotere insteekdiepte een merkbaar temperatuurverschil opleverde. Daarbij bleek er geen meetbaar verschil te zijn; de temperaturen bleven praktisch identiek.
Wat wel een duidelijk effect had, was het actief koelen van de kabels en de connector aan de 2400 AC. Daarbij zag ik met de FLIR-camera een temperatuurdaling van ongeveer 8graden. Deze metingen wijzen er voor mij op dat de warmteontwikkeling vooral samenhangt met de stroomdoorvoer en de thermische eigenschappen van de kabel en connector, en niet met het lengteverschil van de polen.
Op basis van alle vergelijkingen, foto's en eigen metingen die ik inmiddels heb uitgevoerd, ben ik er dan ook niet van overtuigd dat het lengteverschil van de polen de oorzaak is van de hoge temperaturen. Maar eerder een samen loop is van het opwarmen van de kabel, samen met de overgang weerstand van de connector.
Het lengteverschil van de polen lijkt in de praktijk geen relevante invloed te hebben. Om dat te testen heb ik zelf de rubberen pootjes onder de 2400 AC verwijderd, zodat de connectoren dieper ingestoken konden worden. Vervolgens heb ik met een FLIR-camera gecontroleerd of deze grotere insteekdiepte een merkbaar temperatuurverschil opleverde. Daarbij bleek er geen meetbaar verschil te zijn; de temperaturen bleven praktisch identiek.
Wat wel een duidelijk effect had, was het actief koelen van de kabels en de connector aan de 2400 AC. Daarbij zag ik met de FLIR-camera een temperatuurdaling van ongeveer 8graden. Deze metingen wijzen er voor mij op dat de warmteontwikkeling vooral samenhangt met de stroomdoorvoer en de thermische eigenschappen van de kabel en connector, en niet met het lengteverschil van de polen.
Op basis van alle vergelijkingen, foto's en eigen metingen die ik inmiddels heb uitgevoerd, ben ik er dan ook niet van overtuigd dat het lengteverschil van de polen de oorzaak is van de hoge temperaturen. Maar eerder een samen loop is van het opwarmen van de kabel, samen met de overgang weerstand van de connector.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
DeevieP schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:00:
Ik denk toch niet dat het aan die bekabeling ligt, maar eerder aan afwijkingen in de connector waardoor mannetje/vrouwtje niet goe in elkaar schuiven. Bij mij is het heel duidelijk te zien dat die heel warm is geworden.
de bekabeling zelf heeft al een temperatuur van rond de 48c, bij de connector zag ik zelfs 51c+.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
50 graden is nog ok. Moest die nu boven de 70 gaan zou ik me vragen stellen.
Zendure heeft mij bevestigd dat de maximale -veilige- temperatuur van de connector 60c is.DeevieP schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:15:
50 graden is nog ok. Moest die nu boven de 70 gaan zou ik me vragen stellen.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
De retourzending mond straks uit op " lever maar in bij de milieustraat"
Zonde van de accus. Daar is vast nog wel iets mee te knutselenMNelectric schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:18:
De retourzending mond straks uit op " lever maar in bij de milieustraat"
Misschien rare vraag, heeft iemand die bracket met m4 schroeven over? Ik ben de mijne kwijt, en volgens Zendure support, kan mijn huidige setup gewoon veilig gebruikt worden.
Oh? Op basis van je serienummers?Rolfie schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:50:
Misschien rare vraag, heeft iemand die bracket met m4 schroeven over? Ik ben de mijne kwijt, en volgens Zendure support, kan mijn huidige setup gewoon veilig gebruikt worden.
Daar heb ik ze ook op geantwoord, icm de link van hun support link. Dat ik dit een vreemd statement vond.
Was een beetje standaard antwoord vanui de helpdesk.
Pouches zijn kwetsbaar hoor, ik zag filmpje waarbij vacuumseal ging lekken rond de 100 graden. 1 pool van een batterypack heeft een nogal direkte verbinding met de connector, daarmee is het niet onwaarschijnlijk dat die pouch/cel beschadigd is. Maar dat is alleen de bovenste batterij en alleen als de connector 'gesmolten' is en als het de pouch versie is ???MikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:30:
[...]
Zonde van de accus. Daar is vast nog wel iets mee te knutselen
Nou... Standaard... Volgens mij ben je de eerste waar ze aan melden dat je veilig bentRolfie schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:07:
[...]
Daar heb ik ze ook op geantwoord, icm de link van hun support link. Dat ik dit een vreemd statement vond.
Was een beetje standaard antwoord vanui de helpdesk.
Precies... ben nu ook wel benieuwd. Maar ik lees nu van meerdere mensen dat het aanbod om om te ruilen niet meer zo makkelijk wordt gedaan.MikeyMan schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:18:
[...]
Nou... Standaard... Volgens mij ben je de eerste waar ze aan melden dat je veilig bent
Een digitale schuifmaat van kunststof kan je misschien hierbij goed helpen. Ik zat ook op dat spoor en constateerde in ieder geval dat op 1 ab3000x de metalen busjes 1/2 tot 1mm lager uitkwamen dan bij de anderen. Die Ab3000x zat onder een 2400AC die constant hoger warmteverlies rapporteerde..(en ja wie zegt dat die stapel niet net een beetje scheef staat). Maar het is lastig meten en opstapeling van factoren (koeling, temperatuur etc etc) Die rode ring ⭕ kon ook nog weleens de pennen net iets minder ver erin duwen. Maar ik heb nog geen tijd om verschil in warmteverlies te testen zonder die rode ⭕, die volgens mij vocht buiten moet houden!? Geen idee..jakamp schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:48:
[...]
Of een ontwerpfout in de SF2400AC, waarbij de connectoren niet voldoende in elkaar schuiven. (kunnen we dat op e.o.a. manier testen?.
[ Voor 7% gewijzigd door hjw-001 op 16-06-2026 23:05 ]
Het is ook duidelijk zichtbaar als je de mannelijke kant bekijkt. SolarFlow 2400AC+ connector zijn dunnere pinnen. Ik ben het met je eens, raar verhaal want een zogenaamde verbetering zou ik nog steeds een erg royaal gespecificeerde connector verwachten ipv strakker/minder marge.a2aan schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:07:
[...]
maar volgens mij ben je de eerste die constateert/benoemt dat de pennen van de twee type connectoren niet even dik zijn!
....
Maar nog steeds zou, in theorie, een 40A connector die op ~38A wordt belast 'spannender' moeten zijn dan een 80A connector met ~50A.
FYI Anker verdeelt bij sommige modellen de stroom over 4 van die dikke pinnen ipv 2. Ook een mooie oplossing denk ik.
Je begrijpt me niet. De lengte van de pinnen; dan hebben we het over het mannetje. Zowel de plus als de min pool van de accu aansluiting dus. Waarbij het mannetje van de min korter is.Gyrolion schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:18:
[...]
Nou volgens mij had dat lengte verschil er mee te maken dat altijd als eerste de minpool los komt als je de solarflow van de accu's afhaalt. Hierdoor zou je sluiting voorkomen.
Dat betekent dat het vrouwtje, waar het mannetje in schuift, ook in hoogte anders moet zijn. Eerder postte iemand hier een foto waar de afdruk van het vrouwtje op het mannetje stond, en dat was de PLUS pool, de lange pin dus. Die afdruk stond echt op het uiteinde van de pin.
De min pool is korter, dus MOET het vrouwtje hoger zitten, anders steekt ie niet diep genoeg in het gat! En dan heeft de veerspanning te weinig effect en slecht contact tot gevolg.
Ik weet niet hoe ik dit anders moet uitleggen.
Temperaturen tot 100 graden ga je dit echt absoluut niet zien. Hier gebeurt iets dat ver boven de 100 graden zit. Zacht worden start net iets boven de 100 graden, verbranden + geur rond de 200~250 graden. Er vanuit gaande dat we met ABS te maken hebben, maar dat is wel mijn vermoeden.
[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 17-06-2026 00:10 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85500276hjw-001 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:03:
[...]
Een digitale schuifmaat van kunststof kan je misschien hierbij goed helpen. Ik zat ook op dat spoor en constateerde in ieder geval dat op 1 ab3000x de metalen busjes 1/2 tot 1mm lager uitkwamen dan bij de anderen. Die Ab3000x zat onder een 2400AC die constant hoger warmteverlies rapporteerde..(en ja wie zegt dat die stapel niet net een beetje scheef staat). Maar het is lastig meten en opstapeling van factoren (koeling, temperatuur etc etc) Die rode ring ⭕ kon ook nog weleens de pennen net iets minder ver erin duwen. Maar ik heb nog geen tijd om verschil in warmteverlies te testen zonder die rode ⭕, die volgens mij vocht buiten moet houden!? Geen idee..
Zelf heb ik de rode ring+ voetjes verwijderd, dat maakte 0 verschil.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Volgende reactie van Zendure. Ze zijn intern dus stappen aan het zetten;
We would like to inform you that we are currently in discussions with a logistics partner in the Netherlands. The preliminary plan is to arrange a door-to-door pickup service for all customers in the Netherlands in order to make the after-sales process more efficient.
To proceed with the arrangement, could you please let us know your preferred available time for the pickup? Ideally, the earliest available pickup time should be at least 3 days from now. We will coordinate accordingly with the logistics partner based on your availability.
We look forward to your reply.
If you have any further questions, please feel free to contact us at any time. We are always happy to help.
Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant
Ze zitten in een leerproces, dat is wel duidelijk. Zendure laat zien dat ze het graag goed doen, dat is een mooi signaal.gielz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 06:39:
Volgende reactie van Zendure. Ze zijn intern dus stappen aan het zetten;
[...]
Ik heb gisteren de + binnen gekregen, de accu's had ik al even. Vanmorgen een mail met de vraag om bevestiging en daarin stond exact dit zelfde stukje tekst.gielz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 06:39:
Volgende reactie van Zendure. Ze zijn intern dus stappen aan het zetten;
[...]
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant
Haha vanmorgen hier EXACT dezelfde tekst. Ik dacht ik deel het hier even maar je was me voor.gielz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 06:39:
Volgende reactie van Zendure. Ze zijn intern dus stappen aan het zetten;
[...]
Nu nog even uitvogelen hoe die accu's van de 2400AC in de doos van de accu's van de 2400AC+ te krijgen zijn...
Volgens mij kan dat met een beetje duwen net.jelleeelco schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:29:
[...]
Haha vanmorgen hier EXACT dezelfde tekst. Ik dacht ik deel het hier even maar je was me voor.
Nu nog even uitvogelen hoe die accu's van de 2400AC in de doos van de accu's van de 2400AC+ te krijgen zijn...
Tenminste, volgens mij had @Astra het ook op deze manier gedaan.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
ik zal ze ook eens mailen... zit er niet zo op te wachten met een verrassing van 8 dozen aan te komen bij de karwei hier. surprise! en oja, kijk uit voor je rug!
@Supahted volgens mij hebben we 2 gevallen die aan del lijst toegevoegd kunnen worden. tis wat druk hier met de berichten laatste dagen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85499026
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85495132
@Supahted volgens mij hebben we 2 gevallen die aan del lijst toegevoegd kunnen worden. tis wat druk hier met de berichten laatste dagen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85499026
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85495132
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
Ik heb het ze gewoon gevraagd - dat de AB3000X nauwelijks/net in een doos van de AB3000L kan, maar dat er dan geen ruimte is voor bescherming van de zijkanten. Of ze dat wel OK vinden, en zo niet of het een mogelijkheid is om lege dozen mee te geven aan de transporteur (die gaat wss toch alleen maar accu's voor Zendure vervoeren op z'n rit).geert1992 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:43:
[...]
Volgens mij kan dat met een beetje duwen net.
Tenminste, volgens mij had @Astra het ook op deze manier gedaan.
Ik heb het gewoon gedaan. Past prima en een deel van de beschermingspiepschuim heb ik er onder en erboven gestopt. Al met al waren het vier stevige pakkettenjelleeelco schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:15:
[...]
Ik heb het ze gewoon gevraagd - dat de AB3000X nauwelijks/net in een doos van de AB3000L kan, maar dat er dan geen ruimte is voor bescherming van de zijkanten. Of ze dat wel OK vinden, en zo niet of het een mogelijkheid is om lege dozen mee te geven aan de transporteur (die gaat wss toch alleen maar accu's voor Zendure vervoeren op z'n rit).
Je vergeet dat de 2400+ een ingebouwde batterij heeft en die heeft dus geen connector.a2aan schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:07:
[...]
De connectoren zijn (ook in het andere Zendure topic) al vaak vergeleken, maar volgens mij ben je de eerste die constateert/benoemt dat de pennen van de twee type connectoren niet even dik zijn!
Dat past dan wel weer bij de specs van een Chinese connectorleverancier die de ene op 80A heeft staan (die lijkt op die van de 2400AC), en de andere op 40A (lijkt op die van alle andere modellen, nieuwer, én ouder dan de 2400AC/3000X).
Dan vind ik het toch wel curieus dat het juist de connectoren met dikkere pennen zijn die problemen geven. Alhoewel het ook de warmte van de aansluitkabel zijn, die door geleiding de connector opwarmen (op thermische foto's van @geert1992 leken vooral de kabels heel warm).
Tot nu toe zag ik mensen melden dat de 2400AC+ in vermogen afschakelt zodra de ingebouwde batterij vol is (en dus alle stroom door de eerste connector loopt), maar @Devke schrijf jij nou dat dat van de firmware afhangt?
Maar nog steeds zou, in theorie, een 40A connector die op ~38A wordt belast 'spannender' moeten zijn dan een 80A connector met ~50A.
De connector van de volgende batterij krijgt dus maximaal de helft van de totale stroom te verwerken en daarom heeft Zendure die dus kleiner gemaakt dan bij de 2400 serie.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Volgens mij hebben we deze 'discussie' al eerder met elkaar gehad. Met een 2400AC+ i.c.m. 1x3000L heb je gelijk. Maar je kan maximaal 5x3000L onder een 2400AC+ zetten, en dan gaat er alsnog >83% door de bovenste connector. Nou leek het erop dat Zendure de stroom door de bovenste connector softwarematig maximeerde, maar met 1800W (wat ik hier ergens meen gelezen te hebben) zit je alsnog op 38A (bij 48V).Ben(V) schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:29:
[...]
Je vergeet dat de 2400+ een ingebouwde batterij heeft en die heeft dus geen connector.
De connector van de volgende batterij krijgt dus maximaal de helft van de totale stroom te verwerken en daarom heeft Zendure die dus kleiner gemaakt dan bij de 2400 serie.
Die ingebouwde accu zit toch ook sneller vol?a2aan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:49:
[...]
Volgens mij hebben we deze 'discussie' al eerder met elkaar gehad. Met een 2400AC+ i.c.m. 1x3000L heb je gelijk. Maar je kan maximaal 5x3000L onder een 2400AC+ zetten, en dan gaat er alsnog >83% door de bovenste connector. Nou leek het erop dat Zendure de stroom door de bovenste connector softwarematig maximeerde, maar met 1800W (wat ik hier ergens meen gelezen te hebben) zit je alsnog op 38A (bij 48V).
Ben wel benieuwd wat voor connectoren er door de concurrentie gebruikt worden...? Meer? Dikker? Kabels?
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 17-06-2026 09:54 ]
de specs van die connectoren komen overeen met de specs van de AB3000L en AB3000X batterijen (ampere rating, zie specsheet van die batterijen op de zendure website.a2aan schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:07:
[...]
Dat past dan wel weer bij de specs van een Chinese connectorleverancier die de ene op 80A heeft staan (die lijkt op die van de 2400AC), en de andere op 40A (lijkt op die van alle andere modellen, nieuwer, én ouder dan de 2400AC/3000X).
.....
Maar nog steeds zou, in theorie, een 40A connector die op ~38A wordt belast 'spannender' moeten zijn dan een 80A connector met ~50A.
Denk niet dat dat toeval is. 1+1
De vraag is of die 80A rating wel ok is, en of dat stiekum ook niet gewoon 40A had moeten zijn
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
Eens, maar jouw batterij is misschien ook niet affected.geert1992 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 05:36:
[...]
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85500276
Zelf heb ik de rode ring+ voetjes verwijderd, dat maakte 0 verschil.
Mijn theorie is te testen door met een watervaste stift de mannetjes van de connector te kleuren. Daarna op de gebruikelijke manier de omvormer plaatsen, en er weer afhalen. Dan kan je daarna zien waar exact de contactvlakken zaten.
Even geprobeerd te tekenen (niet op paint skills letten aub)
Als de korte pen de min pool is (in zwart) en de vrouwtjes (in blauw) zitten op dezelfde hoogte, dan zit het issue mogelijk bij de pijl.
:strip_exif()/f/image/9jwJOunm0BCIG8XJcHaBmMVs.png?f=user_large)
Als het ontwerp van de stekker van de AC+ gewoon goed geproduceerd is, en ook de interne aansluitingen goed, dan is 38A gewoon binnen specs. Want als je daaraan gaat twijfelen denk ik dat er nog tal van aspecten kunnen zijn waar mogelijk iets mee is. Risico is dat je nu aannames gaat doen, waarvan niemand heeft bevestigd dat er daadwerkelijk iets mis zou zijn met de connector van de AC+.a2aan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:49:
[...]
Volgens mij hebben we deze 'discussie' al eerder met elkaar gehad. Met een 2400AC+ i.c.m. 1x3000L heb je gelijk. Maar je kan maximaal 5x3000L onder een 2400AC+ zetten, en dan gaat er alsnog >83% door de bovenste connector. Nou leek het erop dat Zendure de stroom door de bovenste connector softwarematig maximeerde, maar met 1800W (wat ik hier ergens meen gelezen te hebben) zit je alsnog op 38A (bij 48V).
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Als het zo is ontworpen dat de ene pin altijd eerder contact maakt/verbreekt dan de andere (bewerkstelligd door de ene pin langer te maken dan de andere), dan zal de ene pin er ook altijd 'verder in' moeten zitten. Dus dit lijkt mij, vooralsnog, gewoon 'by design'.Mistraller schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:48:
Even geprobeerd te tekenen (niet op paint skills letten aub)
Als de korte pen de min pool is (in zwart) en de vrouwtjes (in blauw) zitten op dezelfde hoogte, dan zit het issue mogelijk bij de pijl.
Nee, want als dat zo was, dan had de afdruk op de pluspool niet ook al op het uiteinde van de pin moeten zitten!a2aan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:34:
[...]
Als het zo is ontworpen dat de ene pin altijd eerder contact maakt/verbreekt dan de andere (bewerkstelligd door de ene pin langer te maken dan de andere), dan zal de ene pin er ook altijd 'verder in' moeten zitten. Dus dit lijkt mij, vooralsnog, gewoon 'by design'.
Het kan nog zijn natuurlijk dat de inbouwdiepte van de connector niet goed is, maar het vrouwtje van de minpool moet de pin echt volledig op het rechte stuk omvatten omdat de veerspanning anders te laag is.
De rode siliconen ring doet denk ik niet echt ter zake, door het gewicht wordt die toch wel platgedrukt.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Diezelfde uitspraak durf ik ook wel te doen over de bracket...Mistraller schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:06:
[...]
De rode siliconen ring doet denk ik niet echt ter zake, door het gewicht wordt die toch wel platgedrukt.
Die brackets doen idd helemaal niets. Enige waarmee het helpt is om te checken dat je omvormer recht staat, en dat het niet 'per ongeluk' verschoven kan worden.MikeyMan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:15:
[...]
Diezelfde uitspraak durf ik ook wel te doen over de bracket...
Tenzij je op een boot woont ofzojelleeelco schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:24:
[...]
Die brackets doen idd helemaal niets. Enige waarmee het helpt is om te checken dat je omvormer recht staat, en dat het niet 'per ongeluk' verschoven kan worden.
Pfoe en ik zat nog te twijfelen tussen Indevolt en Zendure 2400AC (+ is weer duurder terwijl ik niet heel veel baat heb bij de veranderingen). Keuze gemaakt. Wel goed om te lezen dat Zendure in ieder geval makkelijk ruilt.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
*ruilde zou ik zeggen. Lees nu toch dat mensen nul op het request krijgen als ze een omwissel aanvragen.JT schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:03:
Pfoe en ik zat nog te twijfelen tussen Indevolt en Zendure 2400AC (+ is weer duurder terwijl ik niet heel veel baat heb bij de veranderingen). Keuze gemaakt. Wel goed om te lezen dat Zendure in ieder geval makkelijk ruilt.
Welke heb je nou gekocht, de 2400AC of de Indevolt? Zelf ook tussen de twee getwijfeld. Indevolt is ook heel mooi product.
jelleeelco schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:33:
[...]
*ruilde zou ik zeggen. Lees nu toch dat mensen nul op het request krijgen als ze een omwissel aanvragen.
Welke heb je nou gekocht, de 2400AC of de Indevolt? Zelf ook tussen de twee getwijfeld. Indevolt is ook heel mooi product.
offtopic:
Beetje offtopic, maar gaat Indevolt dan worden. Prijs grofweg zelfde als de 2400AC, ook lokaal aan te sturen én ze willen hun spullen zo bouwen dat het allemaal uitwisselbaar is, in tegenstelling tot Zendure waar niks van andere series op elkaar past zo een beetje. Plus de geringe diepte komt me ook wel goed uit.
Beetje offtopic, maar gaat Indevolt dan worden. Prijs grofweg zelfde als de 2400AC, ook lokaal aan te sturen én ze willen hun spullen zo bouwen dat het allemaal uitwisselbaar is, in tegenstelling tot Zendure waar niks van andere series op elkaar past zo een beetje. Plus de geringe diepte komt me ook wel goed uit.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Lijst geupdate met incident van The_oil_Guy,DeevieP en Gyrolion. Er zijn tot nu 23 geregistreerde incidenten uit het Tweakers forum in de periode van feb tm jun 2026. Overzicht SolarFlow 2400AC incidenten met gesmolten connectors:ctrl-tab schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:45:
ik zal ze ook eens mailen... zit er niet zo op te wachten met een verrassing van 8 dozen aan te komen bij de karwei hier. surprise! en oja, kijk uit voor je rug!
@Supahted volgens mij hebben we 2 gevallen die aan del lijst toegevoegd kunnen worden. tis wat druk hier met de berichten laatste dagen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85499026
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85495132
Supahted in "Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren"
Ik heb naar aanleiding van de meldingen over mogelijk oververhitte/gesmolten connectoren contact opgenomen met Zendure Support.
Bij mijn eigen systeem was er op dat moment geen zichtbare schade of storing, maar ik heb aangegeven dat ik mij zorgen maakte over de veiligheid en dat ik het systeem uit voorzorg had losgekoppeld (wat niet waar was, maar om een beetje extra druk op te voeren voorzover dat zou werken). Daarbij heb ik gevraagd of er mogelijk sprake is van een bepaalde serie/batch, firmwareversie, kabeltype of gebruikssituatie waarbij risico’s spelen, en of mijn systeem daar mogelijk onder zou vallen maar hier kreeg ik geen reactie op, wel kreeg ik direct een vervangingsvoorstel. Levering van mijn systeem was juli 2025. NB. ik discharge max. op 800w
Bij mijn eigen systeem was er op dat moment geen zichtbare schade of storing, maar ik heb aangegeven dat ik mij zorgen maakte over de veiligheid en dat ik het systeem uit voorzorg had losgekoppeld (wat niet waar was, maar om een beetje extra druk op te voeren voorzover dat zou werken). Daarbij heb ik gevraagd of er mogelijk sprake is van een bepaalde serie/batch, firmwareversie, kabeltype of gebruikssituatie waarbij risico’s spelen, en of mijn systeem daar mogelijk onder zou vallen maar hier kreeg ik geen reactie op, wel kreeg ik direct een vervangingsvoorstel. Levering van mijn systeem was juli 2025. NB. ik discharge max. op 800w
Das rap, ik zit nog steeds te wachten op een antwoord van Zendure. Ze wilden dat ik eerst allemaal dingen checkte ondanks dat mn hele set af en toe onderbrekingen gaf.artharpe schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:20:
Ik heb naar aanleiding van de meldingen over mogelijk oververhitte/gesmolten connectoren contact opgenomen met Zendure Support.
Bij mijn eigen systeem was er op dat moment geen zichtbare schade of storing, maar ik heb aangegeven dat ik mij zorgen maakte over de veiligheid en dat ik het systeem uit voorzorg had losgekoppeld (wat niet waar was, maar om een beetje extra druk op te voeren voorzover dat zou werken). Daarbij heb ik gevraagd of er mogelijk sprake is van een bepaalde serie/batch, firmwareversie, kabeltype of gebruikssituatie waarbij risico’s spelen, en of mijn systeem daar mogelijk onder zou vallen maar hier kreeg ik geen reactie op, wel kreeg ik direct een vervangingsvoorstel. Levering van mijn systeem was juli 2025. NB. ik discharge max. op 800w
Hopelijk vannacht antwoord, zeker met de prijspiek van morgen baal ik wel behoorlijk nu.
Mijn aankoop was trouwens sep 2025 voor de lijst en aansturing HA - nom + dynamisch.
Mijn vervangende set ligt al sinds vrijdag bij een DPD magazijn in Duitsland, volgens mij versturen ze niet naar een postfiliaal van Deutsche Post wat weer met DHL samenwerkt, Maar even afwachten
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
Vandaag weer een mail van ze gehad. Dat ze het zo spoedig mogelijk komen halen, en dat ze mijn vraag (of het OK is im de AB3000X in de doos van de AB3000L te doen, dat het nauwelijks past en geen padding aan de zijkanten kan bevatten) hebben doorgezet naar de relevante afdeling.
Regarding packaging, please ensure that the outer boxes are complete and sturdy enough to prevent any movement or exposure of the batteries during transport. If possible, you may add appropriate cushioning materials inside the boxes for extra protection, although this is not strictly required. As for whether new return labels are needed, this is still under internal confirmation, and we will update you as soon as we receive further information.jelleeelco schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 07:33:
Vandaag weer een mail van ze gehad. Dat ze het zo spoedig mogelijk komen halen, en dat ze mijn vraag (of het OK is im de AB3000X in de doos van de AB3000L te doen, dat het nauwelijks past en geen padding aan de zijkanten kan bevatten) hebben doorgezet naar de relevante afdeling.
Kreeg ik terug vanochtend
En FYI
Regarding your technical question:
If you switch from a Wi-Fi connection to an RJ45 - RS485 communication protocol, the main advantage is improved connection stability and stronger resistance to interference. However, in terms of response speed, there is no significant improvement compared to Wi-Fi, as both operate at a similar control response level.
[ Voor 18% gewijzigd door hjw-001 op 18-06-2026 08:08 ]
Ik heb antwoord van Zendure, ze gaan me upgraden naar de AC2400+ met 2x AB3000L.
En ze regelen ook een pickup service.
En ze regelen ook een pickup service.
@Gyrolion Upgraden als in een extra batterij, omdat je anders capaciteit inlevert?
Naar het nieuwere type, ik kom van de oude ac2400 af met 3 ab3000x batterijen.
Volgens mij lever ik wel wat wh aan capaciteit in met de AB3000L
Volgens mij lever ik wel wat wh aan capaciteit in met de AB3000L
Je moet er wel kritisch naar kijken, maar Zendure doet dit gewoon erg goed. Het doet me zeg maar meer denken aan Toyota en minder aan Peugeot en Volkswagen, qua effort om t voor consument/gebruiker op te lossen.
Mee eens, super service.Vdvmark schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:38:
Je moet er wel kritisch naar kijken, maar Zendure doet dit gewoon erg goed. Het doet me zeg maar meer denken aan Toyota en minder aan Peugeot en Volkswagen, qua effort om t voor consument/gebruiker op te lossen.
en ja je levert wat capaciteit in, die je overigens toch verliest over de jaren heen. Je krijgt weer nieuwe capaciteit op je omvormer / schakelingen van het relais. Er zijn andere verbeteringen rondom offgrid outputpower (piek), WiFi / rs485 en vergeet niet dat het nieuwe productontwerp de connector issues met de bovenste batterij, naar de huidige informatie, oplost. Ik ben er wel erg blij mee hoor, zeker ook de compactere dimensies op de vloer (ja iets hoger) maar heb liever compacter gebruik van vloeroppervlak.
Eigenlijk niet als je naar de AB3000L kijkt, deze is wel afwijkend qua afmetingen maar qua capaciteit heeft deze net als de AB3000X gewoon 2,88 kWh aan batterij capaciteit.Gyrolion schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:07:
Naar het nieuwere type, ik kom van de oude ac2400 af met 3 ab3000x batterijen.
Volgens mij lever ik wel wat wh aan capaciteit in met de AB3000L
Waar jij vermoedelijk op wijst, en daar heb je helemaal gelijk in, betreft de ingebouwde batterij die in de omvormer van de SF 2400 AC+ zit, deze heeft namelijk een afwijkende capaciteit van 2,4 kWh, dus je mist 0,48 kWh aan capaciteit.
In jouw situatie waar je van een combinatie van Sf2400 AC en 3 AB3000X naar een SF 2400 AC+ met 2 AB3000L gaat ben je dus daadwerkelijk die 0,48 kWh kwijt, echter krijg je daar een veilige systeem voor terug. Je kunt in jouw geval nog altijd een extra AB3000L erbij plaatsen zou je dat nodig hebben.
Bedenk wel dat bij deze nieuwe set je deze maximaal met 5 batterij modules kunt uitbreiden terwijl bij de oudere SF 2400 AC dit maximaal 6 was ( bedenk wel dat deze laatste zelf geen batterij opslag bezit.
Aan de andere kant bied de nieuwe omvormer wel weer een net iets betere RTE.
Op zich vind ik dat Zendure hier een heel redelijke oplossing bied.
[ Voor 17% gewijzigd door Jan-tweak op 18-06-2026 09:27 ]
Daar doelde ik ook op kwa capaciteits verlies, maar verder echt goede service!Jan-tweak schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:16:
[...]
Eigenlijk niet als je naar de AB3000L kijkt, deze is wel afwijkend qua afmetingen maar qua capaciteit heeft deze net als de AB3000X gewoon 2,88 kWh aan batterij capaciteit.
Waar jij vermoedelijk op wijst, en daar heb je helemaal gelijk in, betreft de ingebouwde batterij die in de omvormer van de SF 2400 AC+ zit, deze heeft namelijk een afwijkende capaciteit van 2,4 kWh, dus je mist 0,48 kWh aan capaciteit.
In jouw situatie waar je van een combinatie van Sf2400 AC en 3 AB3000X naar een SF 2400 AC+ met 2 AB3000L gaat ben je dus daadwerkelijk die 0,48 kWh kwijt, echter krijg je daar een veilige systeem voor terug. Je kunt in jouw geval nog altijd een extra AB3000L erbij plaatsen zou je dat nodig hebben.
Bedenk wel dat bij deze nieuwe set je deze maximaal met 5 batterij modules kunt uitbreiden terwijl bij de oudere SF 2400 AC dit maximaal 6 was ( bedenk wel dat deze laatste zelf geen batterij opslag bezit.
Aan de andere kant bied de nieuwe omvormer wel weer een net iets betere RTE.
Op zich vind ik dat Zendure hier een heel redelijke oplossing bied.
Ik had ook al ruim 1500 kwh door de SF2400 met 3 batterijen heen gejaagd dus om weer terug bij een verse set te zijn is wel mooi.
Mogelijk dat ik er zijne tijd de set completer maak met een extra SF module.
Hallo Tweakers, Ik ben sinds 2 maanden ook in het bezit van een SF2400 AC, met 3 batterijen. Volgde dit forum met enige regelmaat, maar verder alle vertrouwen in het product. Tot op heden geen issues gehad, gewoon altijd volle laadsnelheid, tot boven de 90% vulling.
Helaas begonnen bij mij ook gisteren einde van de dag de problemen. De capaciteit liep in 15 minuten van 36% terug naar 0% (wat neer zou komen op iets van 12 kW ontlaadsnelheid), daarna een foutmelding en geen batterij zichtbaar in de app. Vanmorgen alles netjes uitgeschakeld en ontkoppeld, en ook bij mij een gesmolten connector tussen omvormer en eerste batterij. Issue gemeld bij Zendure.
Helaas begonnen bij mij ook gisteren einde van de dag de problemen. De capaciteit liep in 15 minuten van 36% terug naar 0% (wat neer zou komen op iets van 12 kW ontlaadsnelheid), daarna een foutmelding en geen batterij zichtbaar in de app. Vanmorgen alles netjes uitgeschakeld en ontkoppeld, en ook bij mij een gesmolten connector tussen omvormer en eerste batterij. Issue gemeld bij Zendure.
René
Tsss balen man. Snel een omruil aanvragen bij Zendure. Stuur foto's, factuur en serienummers gelijk mee. Geef aan dat je graag een omruil wil naar de 2400AC+ (als je dat zou willen).Rene_W schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:15:
Hallo Tweakers, Ik ben sinds 2 maanden ook in het bezit van een SF2400 AC, met 3 batterijen. Volgde dit forum met enige regelmaat, maar verder alle vertrouwen in het product. Tot op heden geen issues gehad, gewoon altijd volle laadsnelheid, tot boven de 90% vulling.
Helaas begonnen bij mij ook gisteren einde van de dag de problemen. De capaciteit liep in 15 minuten van 36% terug naar 0% (wat neer zou komen op iets van 12 kW ontlaadsnelheid), daarna een foutmelding en geen batterij zichtbaar in de app. Vanmorgen alles netjes uitgeschakeld en ontkoppeld, en ook bij mij een gesmolten connector tussen omvormer en eerste batterij. Issue gemeld bij Zendure.
Ik heb hier toch niet echt een heel lekker gevoel bij. Goede service? Ja, daar lijkt het wel op. Echter, smeltende connectoren, dat mag toch niet gebeuren? Zeker niet bij een batterij? Dat lijkt mij gewoon gevaarlijk. Ik zou dit ding niet meer aanzetten denk ik...
Staat bij mij in de schuur, maar ik wil omruilen, alleen ik accepteer geen achteruitgang in capaciteit. Dus lekker mailen met Zendure. Hopelijk kom ik tot een overeenkomst met ze. Wil best wat bij betalen voor een extra accu, maar niet de reguliere prijs of €60,- korting op hun eigen webwinkel prijs. Dacht eerder aan €300,- bijleggen. Voorlopig weinig succes, we houden vol, blijven beleefd en wachten af.
[ Voor 9% gewijzigd door g00gle op 18-06-2026 17:32 ]
Hoe gebruikte je de unit ? (wattage , nom, handelen etc) en wanneer aangeschaft?Rene_W schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:15:
Hallo Tweakers, Ik ben sinds 2 maanden ook in het bezit van een SF2400 AC, met 3 batterijen. Volgde dit forum met enige regelmaat, maar verder alle vertrouwen in het product. Tot op heden geen issues gehad, gewoon altijd volle laadsnelheid, tot boven de 90% vulling.
Helaas begonnen bij mij ook gisteren einde van de dag de problemen. De capaciteit liep in 15 minuten van 36% terug naar 0% (wat neer zou komen op iets van 12 kW ontlaadsnelheid), daarna een foutmelding en geen batterij zichtbaar in de app. Vanmorgen alles netjes uitgeschakeld en ontkoppeld, en ook bij mij een gesmolten connector tussen omvormer en eerste batterij. Issue gemeld bij Zendure.
@Supahted doe je ding
het gaat maar door met de units zeg...
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
Doet me meer denken aan BWM die overlaatst in het nieuws was. Ze waren daar ook al 10 jaar op de hoogte van auto's die spontaan in brand vliegen maar daar werd weinig tot niet over gecommuniceerdVdvmark schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:38:
Je moet er wel kritisch naar kijken, maar Zendure doet dit gewoon erg goed. Het doet me zeg maar meer denken aan Toyota en minder aan Peugeot en Volkswagen, qua effort om t voor consument/gebruiker op te lossen.
Ja al 10 jaar ongeveer en nog steeds, terwijl alle instanties er van op de hoogte zijn, dus dat melden aan.. En niet kinderachtig, ze branden echt uit die BMW's. Maar we kunnen t beter niet noemen want als die chinezen t lezen stoppen ze subiet met omruilenAvenger 2.0 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 18:40:
[...]
Doet me meer denken aan BWM die overlaatst in het nieuws was. Ze waren daar ook al 10 jaar op de hoogte van auto's die spontaan in brand vliegen maar daar werd weinig tot niet over gecommuniceerd
我们只是在一起阅读Vdvmark schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:50:
[...]
Ja al 10 jaar ongeveer en nog steeds, terwijl alle instanties er van op de hoogte zijn, dus dat melden aan.. En niet kinderachtig, ze branden echt uit die BMW's. Maar we kunnen t beter niet noemen want als die chinezen t lezen stoppen ze subiet met omruilen
Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Ik heb dit ook geprobeerd maar met 0 suc6!g00gle schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 17:31:
Staat bij mij in de schuur, maar ik wil omruilen, alleen ik accepteer geen achteruitgang in capaciteit. Dus lekker mailen met Zendure. Hopelijk kom ik tot een overeenkomst met ze. Wil best wat bij betalen voor een extra accu, maar niet de reguliere prijs of €60,- korting op hun eigen webwinkel prijs. Dacht eerder aan €300,- bijleggen. Voorlopig weinig succes, we houden vol, blijven beleefd en wachten af.
Dus heb het aanbod aangepakt en kan leven met iets minder capaciteit, het systeem is dan ook gelijk weer nieuw en up to date.
Tevens gisteren mail gehad dat mijn nieuwe set onderweg is, en is vanmorgen bij DHL Nederland aangekomen.
Die zijn nog niet beschikbaar dacht ik... kan ze al wel vast bestellen, maar levering in Juli.Vdvmark schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:35:
Ook niemand blijkbaar waar zo'n mix4000 aardig uitkomt?
Vanochtend ook de mail gestuurd. Geen problemen tot noch toe, maar wel zorgen want de batterij staat bij ons in de kelder. Direct reactie dat ze willen omruilen.
Replacement plan:
1 × 2400AC + 3 × AB3000X → 1 × 2400AC+ + 2 × AB3000L
Ook maar aangepakt. Wel nog de vraag of ze nog iets willen doen met het feit dat ik ook een originele Zendure fan heb aangeschaft die ik straks kan wegkieperen. Ben benieuwd.
Replacement plan:
1 × 2400AC + 3 × AB3000X → 1 × 2400AC+ + 2 × AB3000L
Ook maar aangepakt. Wel nog de vraag of ze nog iets willen doen met het feit dat ik ook een originele Zendure fan heb aangeschaft die ik straks kan wegkieperen. Ben benieuwd.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Die fan doen ze alleen iets mee als hij via Zendure zelf is aangeschaft. Althans dat was bij mij zo, kreeg nul op request omdat ik via een dealer heb aangeschaft.Argarath schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:00:
Vanochtend ook de mail gestuurd. Geen problemen tot noch toe, maar wel zorgen want de batterij staat bij ons in de kelder. Direct reactie dat ze willen omruilen.
Replacement plan:
1 × 2400AC + 3 × AB3000X → 1 × 2400AC+ + 2 × AB3000L
Ook maar aangepakt. Wel nog de vraag of ze nog iets willen doen met het feit dat ik ook een originele Zendure fan heb aangeschaft die ik straks kan wegkieperen. Ben benieuwd.
Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Mocht iemand nog een originele fan nodig hebben, stuur even een berichtje. Eind volgende week beschikbaar verwacht ik.MacFan schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:19:
[...]
Die fan doen ze alleen iets mee als hij via Zendure zelf is aangeschaft. Althans dat was bij mij zo, kreeg nul op request omdat ik via een dealer heb aangeschaft.
Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Ok, we gaan het zien. Zal er ook niet van wakker liggen, maar het valt te proberen.MacFan schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:19:
[...]
Die fan doen ze alleen iets mee als hij via Zendure zelf is aangeschaft. Althans dat was bij mij zo, kreeg nul op request omdat ik via een dealer heb aangeschaft.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Tsja. Bij mij werkt alles prima. 2400 staat sowieso op max 1200w laden en 800w ontladen. Ik heb hem nog niet op een losse groep staan. Dat ga ik ook niet meer doen. Misschien moet ik die twijfel ook maar even bij zendure melden. Of eerder: vragen of zij in het licht van deze problemen nog aanraden om deze unit op een eigen groep met 2400w te laten laden en ontladen.
Is er iemand die de originele fan al heeft aangepast zodat deze stand alone kan werken?
Want als deze niet via zendure is gekocht kan die niet retour.
En dan bijvoorbeeld met een zendure schakelaar (heb je meteen wat aan die dingen) aan en uit laten schakelen via home assisitant wanneer de interne temperatuur te hoog wordt . Of nog mooier via een externe sensor of zo iets.
Want als deze niet via zendure is gekocht kan die niet retour.
En dan bijvoorbeeld met een zendure schakelaar (heb je meteen wat aan die dingen) aan en uit laten schakelen via home assisitant wanneer de interne temperatuur te hoog wordt . Of nog mooier via een externe sensor of zo iets.
Ja er zijn verschillende oplossingen. Maar ikzelf gebruik een esp32 bordje met 8 pwm fan aansluitingen en stuur dat via HA aan. Deze fans heb ik opgehangen boven de Zendure omvormers en via automatisering stuurt ie PWM signaal aan. Standalone, WiFi en via HA.DrLivingstoned schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 16:43:
Is er iemand die de originele fan al heeft aangepast zodat deze stand alone kan werken?
Want als deze niet via zendure is gekocht kan die niet retour.
En dan bijvoorbeeld met een zendure schakelaar (heb je meteen wat aan die dingen) aan en uit laten schakelen via home assisitant wanneer de interne temperatuur te hoog wordt . Of nog mooier via een externe sensor of zo iets.
[ Voor 18% gewijzigd door hjw-001 op 19-06-2026 18:39 ]
Lijst geupdate met incident van Rene_W. Er zijn tot nu 24 geregistreerde incidenten uit het Tweakers forum in de periode van feb tm jun 2026. Overzicht SolarFlow 2400AC incidenten met gesmolten connectors:ctrl-tab schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 18:00:
[...]
Hoe gebruikte je de unit ? (wattage , nom, handelen etc) en wanneer aangeschaft?
@Supahted doe je ding![]()
het gaat maar door met de units zeg...
Supahted in "Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren"
Mijn set is omgeruild, dat hebben ze nog best snel geregeld.
Je kunt veel van Zendure zeggen, maar ze sturen zonder heel veel problemen 5000 euro aan retailwaarde naar je toe ter vervanging - dat doen niet veel bedrijven na.
Van: 2x 2400 AC + 6x AB3000X (17.28kWh) --> 2x 2400 AC+ + 4x AB3000L (16.32kWh)
De set is in 6 dozen geleverd: 2 via GLS en 4 via DHL.
Ik had tot op heden bewust nog niet om ophalen gevraagd.
Pas nu de nieuwe set geleverd is ga ik wat mailtjes aan wagen aan het verzoek om de set op te halen ipv zelf wegbrengen, ik wilde nl. niet de goodwill verliezen.
De oude set heb ik met de beste bedoelingen in de dozen van de nieuwe set kunnen proppen (sommigen waren double-boxed en hier en daar schuim wat afsnijden), maar echt lekker beschermd is het niet vind ik.
Dit voelt wel wat fijner, wetende dat deze connectors iets beter zouden moeten zijn. De sf2400AC ziet er wmb ook net wat gelikter uit. Overigens heb ik 2 sf2400's + 6 ab3000x'en gecontroleerd en alle connectors zagen er als nieuw uit.
Je kunt veel van Zendure zeggen, maar ze sturen zonder heel veel problemen 5000 euro aan retailwaarde naar je toe ter vervanging - dat doen niet veel bedrijven na.
Van: 2x 2400 AC + 6x AB3000X (17.28kWh) --> 2x 2400 AC+ + 4x AB3000L (16.32kWh)
De set is in 6 dozen geleverd: 2 via GLS en 4 via DHL.
Ik had tot op heden bewust nog niet om ophalen gevraagd.
Pas nu de nieuwe set geleverd is ga ik wat mailtjes aan wagen aan het verzoek om de set op te halen ipv zelf wegbrengen, ik wilde nl. niet de goodwill verliezen.
De oude set heb ik met de beste bedoelingen in de dozen van de nieuwe set kunnen proppen (sommigen waren double-boxed en hier en daar schuim wat afsnijden), maar echt lekker beschermd is het niet vind ik.
Dit voelt wel wat fijner, wetende dat deze connectors iets beter zouden moeten zijn. De sf2400AC ziet er wmb ook net wat gelikter uit. Overigens heb ik 2 sf2400's + 6 ab3000x'en gecontroleerd en alle connectors zagen er als nieuw uit.
Er lijkt wat verschil in hun proces te zitten. In mijn geval moet mijn set eerst retour alvorens ik de nieuwe krijg, tenminste zo lijkt het er momenteel op. De nieuwe set zal ik op de krachtstroomgroep van de garage zetten. Die groep gebruik ik toch niet, geen lasser of iets wat dat maakt dat ik het nodig ga hebben.
Ik wil eigenlijk niet de draad vervuilen (wat ik nu toch doe) maar die ESP is volgens mij geen standaard product al staat het wel op github aldus mijn zoekmachine. Is dit ergens te verkrijgen of zelf samenstellen?
Hoe is de bedrading en de regeling van de fan?
Is een aan/uit gewoon een zwarte en een rode draad op 12Volt
Hoe is de bedrading en de regeling van de fan?
Is een aan/uit gewoon een zwarte en een rode draad op 12Volt
Ik heb inmiddels de eerste AB3000L binnen via DPD (die bezorger kon het niet laten om te klagen over het gewicht, ik denk ja wat kan ik er aan doen?). En binnen een uur komt de AC2400+ via DHL. De tweede AB3000L is nu aangemeld (wederom DPD) dus die zal komende week wel komen.
Ik heb de afgelopen 2 dagen af en toe een vreemd geurtje geroken bij mijn accu's. Een beetje een chemische zoete geur. Kan er de vinger niet op leggen. Maar ik heb zomaar het vermoeden dat ik zo ook een verbrande connector te pakken heb, we komen er binnenkort achter.
Wat betreft het terugsturen heb ik ook de mail gehad dat ze bezig zijn met een pick-up proces. Dus als alles binnen is geef ik een x-aantal data door zoals gevraagd en dan horen we wel.
Ik heb de afgelopen 2 dagen af en toe een vreemd geurtje geroken bij mijn accu's. Een beetje een chemische zoete geur. Kan er de vinger niet op leggen. Maar ik heb zomaar het vermoeden dat ik zo ook een verbrande connector te pakken heb, we komen er binnenkort achter.
Wat betreft het terugsturen heb ik ook de mail gehad dat ze bezig zijn met een pick-up proces. Dus als alles binnen is geef ik een x-aantal data door zoals gevraagd en dan horen we wel.
9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+
Ik zag dat projectje idd; heb je die pcb's zelf laten maken of bij hem gekocht?hjw-001 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:03:
[...]
Ja er zijn verschillende oplossingen. Maar ikzelf gebruik een esp32 bordje met 8 pwm fan aansluitingen en stuur dat via HA aan. Deze fans heb ik opgehangen boven de Zendure omvormers en via automatisering stuurt ie PWM signaal aan. Standalone, WiFi en via HA.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 19-06-2026 22:42 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Voorstel is 150 euro korting op de adviesprijs (zendure.nl), en dan kom je uit op de prijs bij marcmax.de. Daarmee maken ze dus nog steeds winst. Had eigenlijk gehoopt daaronder te komen) 50 tot 100 euro)mjjveldt schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:36:
Ik ben vaandag akkoord gegaan met de vervanging van mijn set met 2x AB3000 voor 1x 2400+ met 3000L en aangegeven dat ik eigelijk wilde uitbreiden met een 3de ab3000x maar dat die wel significant goedkoper is dan de ab3000l. Samen met het verlies van vermogen, de lagere waarde van de setprijs, en duurdere 3000L batterijen heb ik een voorstel gedaan voor een tegemoetkoming van 200-250 euro. Maar zal wel op niks uitlopen.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Lekkend Lifepo4 elektrolyt kan ook als zoetig ruikend omschreven worden, het is niet voor iedereen hetzelfde.Kuusj schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:37:
Ik heb inmiddels de eerste AB3000L binnen via DPD (die bezorger kon het niet laten om te klagen over het gewicht, ik denk ja wat kan ik er aan doen?). En binnen een uur komt de AC2400+ via DHL. De tweede AB3000L is nu aangemeld (wederom DPD) dus die zal komende week wel komen.
Ik heb de afgelopen 2 dagen af en toe een vreemd geurtje geroken bij mijn accu's. Een beetje een chemische zoete geur. Kan er de vinger niet op leggen. Maar ik heb zomaar het vermoeden dat ik zo ook een verbrande connector te pakken heb, we komen er binnenkort achter.
Wat betreft het terugsturen heb ik ook de mail gehad dat ze bezig zijn met een pick-up proces. Dus als alles binnen is geef ik een x-aantal data door zoals gevraagd en dan horen we wel.
Hoe jij de geur omschrijft is precies hoe ik het ook deed. Zou me niks verbazen als hij bezig is met smelten .Kuusj schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:37:
Ik heb inmiddels de eerste AB3000L binnen via DPD (die bezorger kon het niet laten om te klagen over het gewicht, ik denk ja wat kan ik er aan doen?). En binnen een uur komt de AC2400+ via DHL. De tweede AB3000L is nu aangemeld (wederom DPD) dus die zal komende week wel komen.
Ik heb de afgelopen 2 dagen af en toe een vreemd geurtje geroken bij mijn accu's. Een beetje een chemische zoete geur. Kan er de vinger niet op leggen. Maar ik heb zomaar het vermoeden dat ik zo ook een verbrande connector te pakken heb, we komen er binnenkort achter.
Wat betreft het terugsturen heb ik ook de mail gehad dat ze bezig zijn met een pick-up proces. Dus als alles binnen is geef ik een x-aantal data door zoals gevraagd en dan horen we wel.
Nadat die unit niet meer mee deed bij mij verdween de geur ook. (dus blijkbaar zijn ze normaal vrijwel geurloos
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
Dus... Niet accepteren... Hun fout, niet aan jou om daarvoor capaciteit in te leveren.mjjveldt schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 07:39:
[...]
Voorstel is 150 euro korting op de adviesprijs (zendure.nl), en dan kom je uit op de prijs bij marcmax.de. Daarmee maken ze dus nog steeds winst. Had eigenlijk gehoopt daaronder te komen) 50 tot 100 euro)
Heel netjes toch? Je 'verliest' 15% van een accu aan capaciteit. Dat zou, omgerekend, 111e zijn op een nieuwe accu. Ze bieden je vervolgens 150e aan korting aan, wat neerkomt op 20%. Je krijgt dus je 0.44 kWh vergoedt en daarnaast nog 0.136kWh extra gratis erbij.mjjveldt schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 07:39:
[...]
Voorstel is 150 euro korting op de adviesprijs (zendure.nl), en dan kom je uit op de prijs bij marcmax.de. Daarmee maken ze dus nog steeds winst. Had eigenlijk gehoopt daaronder te komen) 50 tot 100 euro)
Dit is toch een heel net aanbod? Ik snap niet waarom je dan perse het onderste uit de kan moet halen. Dit komt vrij hebberig over.
Blijft een extra investering die op voorhand niet de bedoeling was.jelleeelco schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:20:
[...]
Heel netjes toch? Je 'verliest' 15% van een accu aan capaciteit. Dat zou, omgerekend, 111e zijn op een nieuwe accu. Ze bieden je vervolgens 150e aan korting aan, wat neerkomt op 20%. Je krijgt dus je 0.44 kWh vergoedt en daarnaast nog 0.136kWh extra gratis erbij.
Dit is toch een heel net aanbod? Ik snap niet waarom je dan perse het onderste uit de kan moet halen. Dit komt vrij hebberig over.
Zou je misschien mensen lekker zelf willen laten beslissen in wat ze schappelijk vinden en accepteren en wat niet? Inmiddels heb jij wel duidelijk gemaakt aan iedereen dat jij nooit tevreden zal zijn...MikeyMan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:52:
[...]
Dus... Niet accepteren... Hun fout, niet aan jou om daarvoor capaciteit in te leveren.
Persoonlijk vind ik het een heel schappelijk aanbod voor een vervanging van een systeem waar niets aan mankeerde.. Ze hadden heel makkelijk gewoon nee kunnen zeggen en vol in hun recht gestaan!
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant
Het is juridisch onzinnig. Ik ben prima tevreden als ze me een veilig systeem geven waar ik op kan vertrouwen. Zoals ik mag verwachten. Ik vraag niet om een upgrade. En ik ga niet akkoord met het inleveren van capaciteit omdat een ander zn shit niet voor elkaar heeft. Dat er een hoop mensen mee akkoord gaat draagt weinig bij aan de feestvreugde.Acidrain schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:26:
[...]
Zou je misschien mensen lekker zelf willen laten beslissen in wat ze schappelijk vinden en accepteren en wat niet? Inmiddels heb jij wel duidelijk gemaakt aan iedereen dat jij nooit tevreden zal zijn...
Persoonlijk vind ik het een heel schappelijk aanbod voor een vervanging van een systeem waar niets aan mankeerde.. Ze hadden heel makkelijk gewoon nee kunnen zeggen en vol in hun recht gestaan!
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 20-06-2026 11:32 ]
Dan nog mag iedereen zelf beslissen welk bod ze accepteren, dat hoef jij niemand op te leggen omdat jij niet tevreden bent met de geboden oplossing die ze helemaal niet hadden hoeven bieden. (Voor de systemen waar niets aan mankeert)MikeyMan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:30:
[...]
Het is juridisch onzinnig. Ik ben prima tevreden als ze me een veilig systeem geven waar ik op kan vertrouwen. Zoals ik mag verwachten. Ik vraag niet om een upgrade. En ik ga niet akkoord met het inleveren van capaciteit omdat een ander zn shit niet voor elkaar heeft. Dat er een hoop mensen mee akkoord gaat draagt weinig bij aan de feestvreugde.
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant
Volgens mij vergeten sommigen ook dat de AC2400+ een paar procent hogere RTE heeft dan de AC2400. Met andere woorden, ik verlies met mijn overgang wel iets aan capaciteit maar ik denk als jij iedere cyclus 2-3% meer efficiënt bent dat op termijn wel meer oplevert.
De AC2400+ is ook duurder dan de AC2400. Dus ik denk dat het heel netjes is wat ze nu doen. Het versturen en ophalen is ook niet gratis.
Als ik mijn set nu nieuw zou bestellen is de AC2400 bijna 10% goedkoper per kWh dan de AC2400+. Dus dat krijg je ook gratis.
De AC2400+ is ook duurder dan de AC2400. Dus ik denk dat het heel netjes is wat ze nu doen. Het versturen en ophalen is ook niet gratis.
Als ik mijn set nu nieuw zou bestellen is de AC2400 bijna 10% goedkoper per kWh dan de AC2400+. Dus dat krijg je ook gratis.
[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 20-06-2026 11:48 ]
9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+
Dat argument houdt stand als ze eens een keer uitspraak doen over oorzaak en eventuele getroffen modellen. Zolang ze dat niet doen is -blijkbaar ook voor hun- er geen onderscheid tussen systemen waar wel of niet iets aan mankeert.Acidrain schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:38:
[...]
Dan nog mag iedereen zelf beslissen welk bod ze accepteren, dat hoef jij niemand op te leggen omdat jij niet tevreden bent met de geboden oplossing die ze helemaal niet hadden hoeven bieden. (Voor de systemen waar niets aan mankeert)
@Kuusj duurder is ook geen argument in deze. Dat is hun eigen product strategie.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 20-06-2026 11:47 ]
Zojuist de 1e levering van de omruil aktie ontvangen 1 AC & 2 accu's. 1Accu zit nog aan de wijn en stokbrood en wil nog niet naar zijn nieuwe baasje.
Ik vindt het erg netjes hoe Zendure deze zaken afhandelen. Wilde ook wat extra korting hebben op aanschaf van 1 extra AC & 1Accu. Daar voor boden ze mij 8% korting op de website . En later retourneren ze dat bedrag. Dat niet gedaan.
Eerst nog wachten op Pakket uit Frankrijk en dan de Nieuwe AC met 3 Accu's installeren.
Ik vindt het erg netjes hoe Zendure deze zaken afhandelen. Wilde ook wat extra korting hebben op aanschaf van 1 extra AC & 1Accu. Daar voor boden ze mij 8% korting op de website . En later retourneren ze dat bedrag. Dat niet gedaan.
Eerst nog wachten op Pakket uit Frankrijk en dan de Nieuwe AC met 3 Accu's installeren.
Uiteindelijk heb je een punt.MikeyMan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:46:
[...]
Dat argument houdt stand als ze eens een keer uitspraak doen over oorzaak en eventuele getroffen modellen. Zolang ze dat niet doen is -blijkbaar ook voor hun- er geen onderscheid tussen systemen waar wel of niet iets aan mankeert.
@Kuusj duurder is ook geen argument in deze. Dat is hun eigen product strategie.
Waarom zouden ze omruilen naar nieuwer type? Ze doen er gewoon alles aan om een terugroepactie te voorkomen. De 2400ac is gewoon flawed, de 24 gevallen alleen op tweakers bewijzen dat wel inmiddels.
Wel heb ik je persoonlijke bezwaren erg vaak voorbij zien komen en begrijp ik dat mensen daar een beetje moe van worden.
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
@ctrl-tab dat snap ik. Komen alleen telkens nieuwe users melden dat ze akkoord gegaan zijn. Waarbij een @mjjveldt niet overkomt alsof ie heel blij is met het geheel, terwijl anderen net doen alsof ze de heilige graal te pakken hebben. Vandaar wat tegengas.
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 20-06-2026 13:42 ]
Hier inmiddels ruim 4500 kWh geladen en ontladen(bij elkaar opgeteld) zonder problemen, en zelfs nu ik op vakantie ben gaat hij op 2400w door.ctrl-tab schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:29:
[...]
Uiteindelijk heb je een punt.
Waarom zouden ze omruilen naar nieuwer type? Ze doen er gewoon alles aan om een terugroepactie te voorkomen. De 2400ac is gewoon flawed, de 24 gevallen alleen op tweakers bewijzen dat wel inmiddels.
Wel heb ik je persoonlijke bezwaren erg vaak voorbij zien komen en begrijp ik dat mensen daar een beetje moe van worden.
Individuele ervaringen zeggen natuurlijk niet alles, maar 24 meldingen op Tweakers zijn voor mij ook nog geen bewijs dat iedere 2400AC fundamenteel gebrekkig is. Tegelijk begrijp ik de zorgen van mensen die wel problemen hebben gehad.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
1 van mijn 2 invertors is gesmolten. De andere niet. Zelfde levering en serienummer reeks.geert1992 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:42:
[...]
Hier inmiddels ruim 4500 kWh geladen en ontladen(bij elkaar opgeteld) zonder problemen, en zelfs nu ik op vakantie ben gaat hij op 2400w door.
Individuele ervaringen zeggen natuurlijk niet alles, maar 24 meldingen op Tweakers zijn voor mij ook nog geen bewijs dat iedere 2400AC fundamenteel gebrekkig is. Tegelijk begrijp ik de zorgen van mensen die wel problemen hebben gehad.
moet ik nou conclusie trekken op de nog werkende invertor, of degene met problemen?
ze hadden beide nog moeten werken. en gezien de defecte er een van velen is, is mijn conclusie dat de 2400AC structureel flawed is. Nee dat betekent niet dat ze allemaal stuk zijn. Maar wel dat het over het algemeen een onbetrouwbaar product is.
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
Wat wij niet weten, en Zendure misschien ook nog niet, is wat er precies mis gaat, waarom, en welke omstandigheden hier (extra) aan bijdragen.
Misschien dat alle connectoren* binnen dezelfde ruime tolerantiemarge zitten, en dat je geluk kan hebben dat je er een aan de rechterkant van de Bellcurve hebt, of misschien zijn sommige connectoren* gewoon helemaal goed, en andere niet, en als je een slechte connector* hebt kan je alsnog geluk hebben dat het lang goed gaat, en als je het systeem minder vaak/lang zwaar belast, zal dat misschien ook helpen.
De tijd zal leren hoeveel units het net zo lang, of langer gaan volhouden als die van @geert1992. De mijne werkt >5× minder hard, en nooit lang achter elkaar >2000W.
Ik zou het wel interessant vinden om te weten wat de langst/zwaarst belaste unit is die gesmolten is. Misschien is er een punt dat als je daar eenmaal voorbij bent, dat je zeker weet dat je een 'goede' hebt?!
*Ik schrijf connector, maar de oorzaak kan ook ergens anders liggen, alhoewel dat altijd wel in de buurt van de connector zal zijn.
Misschien dat alle connectoren* binnen dezelfde ruime tolerantiemarge zitten, en dat je geluk kan hebben dat je er een aan de rechterkant van de Bellcurve hebt, of misschien zijn sommige connectoren* gewoon helemaal goed, en andere niet, en als je een slechte connector* hebt kan je alsnog geluk hebben dat het lang goed gaat, en als je het systeem minder vaak/lang zwaar belast, zal dat misschien ook helpen.
De tijd zal leren hoeveel units het net zo lang, of langer gaan volhouden als die van @geert1992. De mijne werkt >5× minder hard, en nooit lang achter elkaar >2000W.
Ik zou het wel interessant vinden om te weten wat de langst/zwaarst belaste unit is die gesmolten is. Misschien is er een punt dat als je daar eenmaal voorbij bent, dat je zeker weet dat je een 'goede' hebt?!
*Ik schrijf connector, maar de oorzaak kan ook ergens anders liggen, alhoewel dat altijd wel in de buurt van de connector zal zijn.
Ik was zeker niet ontevreden met de 2400ac, stond zelfs op het punt om uit te breiden met extra accu's voordat dit geneuzel begon met de connectoren.MikeyMan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:40:
@ctrl-tab dat snap ik. Komen alleen telkens nieuwe users melden dat ze akkoord gegaan zijn. Waarbij een @mjjveldt niet overkomt alsof ie heel blij is met het geheel, terwijl anderen net doen alsof ze de heilige graal te pakken hebben. Vandaar wat tegengas.
Maar ze waren absoluut niet bereid om te melden dat mijn set veilig was of niet. En gezien de set inhuis staat maar gekozen om om te wisselen, maarja duurdere accu's, vermogen inleveren, iets efficiënter, in mijn geval iets onhandigere formfactor. Het efficiënter moet ik maar zien nog met 0 op de meter, maar dat meten we
Het niet aangeven of de set absoluut veilig is deed mij wel zorgen maken. Ontevreden over het aanbod? Nee, maar om nu te zeggen ja dit is fantastisch. Ook weer niet. Ik het eerlijk gezegd verwacht / gehoopt dat ze rond de 220 euro korting zouden zitten op de adviesprijs / 5-10% onder de marcmax prijs. Dan had ik hem gelijk besteld bij hun, nu stel ik het nog even uit.
Maar voorlopig is vandaag de 2400AC+ en accu aangekomen, morgen maar eens installeren. En dan afwachten wanneer ik de 2400ac mag terugsturen
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Mss een tip, mss niet. Maar ipv een extra batterij, een deal scoren op Alie voor de solarflow 800+? 3 daarvan zijn goedkoper dan 1 2400AC+ en heb je 2400watt erbij plus 3x 1.96kWh ipv 1x 2.44kWh.mjjveldt schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:49:
[...]
Ik was zeker niet ontevreden met de 2400ac, stond zelfs op het punt om uit te breiden met extra accu's voordat dit geneuzel begon met de connectoren.
Maar ze waren absoluut niet bereid om te melden dat mijn set veilig was of niet. En gezien de set inhuis staat maar gekozen om om te wisselen, maarja duurdere accu's, vermogen inleveren, iets efficiënter, in mijn geval iets onhandigere formfactor. Het efficiënter moet ik maar zien nog met 0 op de meter, maar dat meten we
Het niet aangeven of de set absoluut veilig is deed mij wel zorgen maken. Ontevreden over het aanbod? Nee, maar om nu te zeggen ja dit is fantastisch. Ook weer niet. Ik het eerlijk gezegd verwacht / gehoopt dat ze rond de 220 euro korting zouden zitten op de adviesprijs / 5-10% onder de marcmax prijs. Dan had ik hem gelijk besteld bij hun, nu stel ik het nog even uit.
Maar voorlopig is vandaag de 2400AC+ en accu aangekomen, morgen maar eens installeren. En dan afwachten wanneer ik de 2400ac mag terugsturen
En 2x is zelfs goedkoper als 1x een batterij... maar meer kWh en extra vermogen.
@Supahted Zou je mijn gesmolten connectoren ook willen toevoegen aan de lijst?
Gisteravond zonder enige aanleiding ook hier de eerste accu en de AC2400 gesmolten. Exact dezelfde situatie zoals hier eerder geschetst door anderen. Kregen jullie na het aanmelden van het ticket nog een bevestiging? Ik heb net het formulier op de site ingevoerd maar niet dat het is aangekomen ofzo.
De connector zag er vanmorgen bij mij zo uit :
:strip_exif()/f/image/Gemzi3xvlQA5SHTcTB9XlMpa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IV7eK1ed1TtGAT0du5AmgFFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteravond zonder enige aanleiding ook hier de eerste accu en de AC2400 gesmolten. Exact dezelfde situatie zoals hier eerder geschetst door anderen. Kregen jullie na het aanmelden van het ticket nog een bevestiging? Ik heb net het formulier op de site ingevoerd maar niet dat het is aangekomen ofzo.
De connector zag er vanmorgen bij mij zo uit :
:strip_exif()/f/image/Gemzi3xvlQA5SHTcTB9XlMpa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IV7eK1ed1TtGAT0du5AmgFFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
bl44t
@YaaD wacht ff.. de 2400 AC+ is gesmolten? dat zou de eerste zijn toch ?
Het gaat om deze opstelling waarvan de bovenste unit met de accu is gesmoltenstfn345 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:56:
@YaaD wacht ff.. de 2400 AC+ is gesmolten? dat zou de eerste zijn toch ?
3 maanden prima gedraaid dus tot gister
bl44t
Balen, maar dat is dus een 2400AC. NIET de plus.
Edit: post aangepast, opmerking nu overbodig.
Edit: post aangepast, opmerking nu overbodig.
[ Voor 49% gewijzigd door Gramser op 21-06-2026 15:16 ]
Dat is een SolarFlow 2400 AC (classic, niet AC+) , maar + 3 accu'sYaaD schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:58:
[...]
Het gaat om deze opstelling waarvan de bovenste unit met de accu is gesmolten[Afbeelding]
3 maanden prima gedraaid dus tot gister
Dank, was in de war inderdaad door de + tussen AB en AC. Excuses. Daarom dus ook maar even de screenshot gedeeld. Heb mijn post aangepast. Hopelijk snel reactie in ieder geval.stfn345 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:02:
[...]
Dat is een SolarFlow 2400 AC (classic, niet AC+) , maar + 3 accu'sIk maakte me al zorgen dat het met de nieuwe serie ook gebeurt.
bl44t