• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:43
MikeyMan schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 07:43:
[...]

Via de app en zonder serienummers.

Vooropgesteld, ik wil gewoon veilige 2400's. Zit niet te wachten op de +.
Tja in dat geval kunnen ze ook weinig anders doen dan een mail sturen zoals ze gedaan hebben.

• jelleeelco
gielz schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:14:
[...]

Denk dat ze aan het wachten zijn tot ze gesmolten devices retour hebben ontvangen in China. Alles gaat eerst naar Duitsland dus dat kan nog wel eens een lang traject worden.
Zouden ze niet al units hebben? Dit loopt al vanaf februari, kan me niet voorstellen dat er niet al units zijn die onderzocht zijn.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jelleeelco schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:14:
[...]

Tja in dat geval kunnen ze ook weinig anders doen dan een mail sturen zoals ze gedaan hebben.
Dat was inmiddels zeven mails geleden. Dit is niet de eerste reactie op de app melding zoals je hier terug kunt vinden.

Het is heel simpel, of ze gaan aangeven dat ze de oorzaak gevonden hebben en dat mijn set safe is. Of ze ruilen het om voor iets anders waarbij ik er niet op achteruit ga. Ze geven me geen enkel vertrouwen zo...

Enfin, het is in ieder geval dossiervorming zo.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 12-06-2026 08:22 ]

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:06
mr_TTT schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 07:45:
Ik wacht al sinds 04/06 (voorstel voor omwisselen voor AC+) op de shipment van de toestellen ....
Heeft dit bij jullie ook zo lang geduurd?
Een week geleden track en trace gehad. De omvormers zijn gisteren binnen gekomen. De batterijen niet. Ook geen track en trace nog van. Heb een follow up gestuurd. Niet duidelijk wat er mis is gegaan.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• jelleeelco
MikeyMan schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:18:
[...]

Dat was inmiddels zeven mails geleden. Dit is niet de eerste reactie op de app melding zoals je hier terug kunt vinden.

Het is heel simpel, of ze gaan aangeven dat ze de oorzaak gevonden hebben en dat mijn set safe is. Of ze ruilen het om voor iets anders waarbij ik er niet op achteruit ga. Ze geven me geen enkel vertrouwen zo...

Enfin, het is in ieder geval dossiervorming zo.
met je eens hoor. Ik had ook liever een bevestiging dat mijn 2400AC 'veilig' zou zijn. Ik heb niet voor niets voor de AC gekozen - makkelijk om later stapeltje te splitsen in 2x AC met 2 accu's. Dubbel vermogen, zelfde capaciteit, voor een zacht prijsje (losse omvormer is 330e). Bij de AC+ moet je gelijk weer betalen voor extra kWh die ik niet nodig heb.

Hoop wel dat ze de 2400AC snel komen halen - staat nu tijdelijk in de woonkamer, maar daar is niet iedereen in huis blij mee (ingesteld op max 1200watt dus ik ga ervan uit dat dat wel goed gaat).

• Devke
@mr_TTT en dan staan ze toch heel onverwachts en onaangekondigd voor de deur. De aanvullende modules.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Devke schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:19:
[...]

Een week geleden track en trace gehad. De omvormers zijn gisteren binnen gekomen. De batterijen niet. Ook geen track en trace nog van. Heb een follow up gestuurd. Niet duidelijk wat er mis is gegaan.
En hoe gaan de andere retour bij jou?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
MikeyMan schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:36:
[...]

Benieuwd of ze erin trappen dan. Pakketpunten beginnen hier sowieso schaars te worden. Die schijt automaten werken voor geen meter.
Ik heb de vervanger gewoon via zo'n automaat (belgië, Bpost) gekregen, en de retour dan ook via zo'n automaat gedaan. Als het voor Bpost ok is om een nieuw apparaat te verzenden, dan is dat blijkbaar OK en mag ik ze ook via deze weg terugzenden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

naftebakje schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:06:
[...]

Ik heb de vervanger gewoon via zo'n automaat (belgië, Bpost) gekregen, en de retour dan ook via zo'n automaat gedaan. Als het voor Bpost ok is om een nieuw apparaat te verzenden, dan is dat blijkbaar OK en mag ik ze ook via deze weg terugzenden.
Ja, probleem is vaak dat ófwel die dingen vol zitten, ófwel de te ontvangen pakketten niet passen... Als ze al niet stuk zijn...

• Devke
klump4u schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:36:
[...]

En hoe gaan de andere retour bij jou?
Nog niet. Spul is net binnen. Eerst werkend maken. Vlgs de mail van Zendure heeft het geen haast. Heb retourlabels zoals iedereen. Moet me daar nog even in verdiepen. Ik lees wel het e.a. over verantwoordelijkheden etc. Tot nu toe is het contact met Zendure netjes.

• mr_TTT
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15:30
Heb na 8 dagen de tracking nummers gekregen (DHL)!
Nu nog zien hoe de retour verloopt, maar dat is voor later.

• jelleeelco
Devke schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:11:
[...]

Nog niet. Spul is net binnen. Eerst werkend maken. Vlgs de mail van Zendure heeft het geen haast. Heb retourlabels zoals iedereen. Moet me daar nog even in verdiepen. Ik lees wel het e.a. over verantwoordelijkheden etc. Tot nu toe is het contact met Zendure netjes.
Ik ben al tijdje met ze in de weer over de retour, en het contact is altijd netjes met hun. Mijn vermoeden is dat ze gewoon niet beter weten, en hopelijk door beginnen te krijgen dat ze gewoon de retour fatsoenlijk moeten opzetten (net als bv Marstek dat doet).

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ze werden ook vaak geleverd met een gewone vervoerder met afgeplakte doos, ik krijg net de trackingnummers door en het vervoer naar het postfiliaal gaat in Duitsland via DPD. Retourlabels zijn van DHL Duitsland

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• jelleeelco
klump4u schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:53:
Ze werden ook vaak geleverd met een gewone vervoerder met afgeplakte doos, ik krijg net de trackingnummers door en het vervoer naar het postfiliaal gaat in Duitsland via DPD. Retourlabels zijn van DHL Duitsland
Er is een verschil in een verzending door een bedrijf naar een particulier van dit soort batterijen dan iets inleveren bij een PostNL/DPD punt als particulier. Zoals DPD mij vertelde, het is geen probleem om lithium batterijen te vervoeren, maar het moet met collect worden geregeld. Dan regelen zijn het vereiste transport. Bij mij waren de dozen van Techpunt ook afgeplakt met zwart plastic, maar de DHL chauffeur wist wel degelijk wat er in zat.

Maar goed, iedereen moet doen waar die zich prettig en comfortabel bij voelt.

• luckyl
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 23:14
Eind maart is mijn set als een van de eerst bekende gevallen defect geraakt met gesmolten connectoren. Dit is binnen enkele weken "opgelost" door 1 op 1 vervangen van de 2400AC en een batterij. Dit leek destijds een redelijke oplossing omdat er nog maar weinig gevallen bekend waren. Doordat er geen heldere verklaring over de oorzaak en details van de oplossing bekend konden worden gemaakt en daarbij het langzaam oplopende aantal vergelijkbare gevallen, heb ik geen enkel vertrouwen meer gehad in het dit specifieke model.

Verder is mij opgevallen dat connector-omgeving van de vervangende apparatuur out-of-the-box al lichtelijk het zelfde gesmolten-plastic geurtje hadden maar optisch zagen de connectoren er wel als nieuw uit. Wat mij doet vermoeden dat ik een refurbished apparaat heb ontvangen, er waren namelijk in het zonlicht ook voetafdrukjes van een gestapeld apparaat zichtbaar op de deksel van de accu. Dit hoeft geen probleem te zijn en weet ook niet welke onderdelen hergebruikt/vervangen zijn maar wil deze info toch hier delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6Qi2pNohg4BAXzinDDvUScrlpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HRbSAU3ojNlbtPFbnMbmmH4.jpg?f=fotoalbum_large

Na lang wachten/mailen/wachten en de hulp van een mede-tweaker is het gelukt om de reeds vervangen set nogmaals te laten vervangen door een model waarbij deze problemen niet bekend zijn. Ik ben namelijk inggegaan op het aanbod om mijn volledige set te laten vervangen door een 2400AC+. Deze week heb ik de nieuwe apparaten ontvangen en in gebruik genomen..

Mij is ook verzocht om de oude apparatuur via postNL te retourneren. Inmiddels zit alles in de dozen klaar voor verzending maar heb voor de zekerheid de vraag gesteld of ze zeker weten dat ze dit via postNL willen verzenden ivm lokale regelgeving. De mailwisseling met zendure verloopt traag maar vanuit beide kanten wel netjes en beleefd. Ik zal nog even geduld hebben en dan hoop ik dat dit hoofdstuk voor mij persoonlijk na bijna 3 maanden afgesloten kan worden.

Vraag:
Before I proceed with shipping, I would like to confirm whether these packages can be sent via PostNL, considering local regulations regarding battery shipments.

Thank you in advance for your clarification.
Antwoord:
Thank you for your reply.

We sincerely apologize, but it seems that postal services in the Netherlands may currently be unable to deliver. We are actively coordinating with the relevant departments to determine the best way to return the item. As soon as we have an update, we will inform you immediately.

Thank you very much for your understanding and cooperation.

Sincerely,
Zendure Support Team

[ Voor 8% gewijzigd door luckyl op 12-06-2026 12:55 . Reden: Verkeerde antwoord ]

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:18
jelleeelco schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:16:
[...]

Er is een verschil in een verzending door een bedrijf naar een particulier van dit soort batterijen dan iets inleveren bij een PostNL/DPD punt als particulier. Zoals DPD mij vertelde, het is geen probleem om lithium batterijen te vervoeren, maar het moet met collect worden geregeld. Dan regelen zijn het vereiste transport. Bij mij waren de dozen van Techpunt ook afgeplakt met zwart plastic, maar de DHL chauffeur wist wel degelijk wat er in zat.

Maar goed, iedereen moet doen waar die zich prettig en comfortabel bij voelt.
Van Techpunt kwamen ze bij mij ook met speciaal DHL vervoer (speciaal opgeleide chauffeurs), buiten de reguliere zendingen om.

Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:03
Het mooist is verreweg het transporteren van de beschadigde lithium accu's, de bovenste. Dat is een feestje qua eisen.

• jelleeelco
Ze zijn eindelijk aan het luisteren. Heb wel in het achterhoofd dat zodra ze doorhebben dat de retour ze serieus geld gaat kosten, het gauw afgelopen is met de 'uit coulance' omwisselen van sets die nog geen gebreken hebben.

Voor daadwerkelijk kapotte units zullen ze geen keuze hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door jelleeelco op 12-06-2026 14:13 ]

• DrLivingstoned
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:47
Vandaag een reactie van zendure ontvangen, ze tonen zich bereid om vervanging in gang te zetten.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Wel een goede zaak dat ze zich tot op heden behulpzaam opstellen.

Ik neem aan dat het vervolg traject wel even gaat duren.

Ondertussen blijft de batterij in de stand-by mode

• Devke
Vandaag ook een reactie van Zendure m.b.t. mijn mail dat de batterijen niet geleverd waren. Stonden vanmorgen toch onverwachts voor de deur maar dat terzijde. In de mail geven ze aan dat ze het retourproces m.b.t. de gewone 2400 aan het bekijken zijn voor een betere klantervaring. Ze vragen daar een paar dagen geduld voor. Geeft mij aan dat ze toch lekker meedenken.

[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 12-06-2026 20:09 ]

• klump4u
  • Niet online

klump4u

DrLivingstoned schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 19:58:
Vandaag een reactie van zendure ontvangen, ze tonen zich bereid om vervanging in gang te zetten.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Wel een goede zaak dat ze zich tot op heden behulpzaam opstellen.

Ik neem aan dat het vervolg traject wel even gaat duren.

Ondertussen blijft de batterij in de stand-by mode
Gaat vooralsnog best rap bij mij, vorige week vrijdag avond meer uit nieuwsgierigheid een mail gestuurd naar Zendure en vanmiddag zijn de accu's vanuit Duisburg en de 2400AC+ vanuit Hamm opgehaald door DPD, best kans dat ze morgen al bij het postfiliaal zijn.

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:44
klump4u schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:48:
[...]

Gaat vooralsnog best rap bij mij, vorige week vrijdag avond meer uit nieuwsgierigheid een mail gestuurd naar Zendure en vanmiddag zijn de accu's vanuit Duisburg en de 2400AC+ vanuit Hamm opgehaald door DPD, best kans dat ze morgen al bij het postfiliaal zijn.
Wanneer kreeg je precies je tracktrace, ik heb ook vorige week vrijdag gemaild, omruiling geaccepteerd maar tot heden nog geen track trace code ontvangen.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

hjw-001 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:31:
[...]

Wanneer kreeg je precies je tracktrace, ik heb ook vorige week vrijdag gemaild, omruiling geaccepteerd maar tot heden nog geen track trace code ontvangen.
Gistermorgen de retour labels en laat in de morgen de track and Trace

• jelleeelco
Devke schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:09:
Vandaag ook een reactie van Zendure m.b.t. mijn mail dat de batterijen niet geleverd waren. Stonden vanmorgen toch onverwachts voor de deur maar dat terzijde. In de mail geven ze aan dat ze het retourproces m.b.t. de gewone 2400 aan het bekijken zijn voor een betere klantervaring. Ze vragen daar een paar dagen geduld voor. Geeft mij aan dat ze toch lekker meedenken.
Yep. Zoals ik al vermoed, het is absoluut geen onwil maar gebrek aan ervaring met de specifieke vereisten in EU. Ze komen hier alleen maar beter uit.

Ik heb ze in mijn laatste mail gezegd dat ik ze adviseer om een gedegen retour process op te zetten, juist om hun geweldige klant ervaring en uitmuntende reputatie te behouden en te vergroten.

Ben slim genoeg om te weten dat mijn enkele mailtje niet de doorslag heeft gegeven, maar alle beetjes helpen en ze pakken het bijzonder goed op.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste