Blijf me inderdaad wel verbazen over de slechte afhandeling van batterij omwisseling bij Zendure. Heb ook een 'defecte' batterij (lees batterij met iets mindere capaciteit) van Marstek gehad en omwisseling was aan huis door vracht leverancier. Eerst nieuwe leveren, enkele weken later oude ophalen. Gezien Zendure toch nog meer winst per batterij heeft dan Marstek verbaast mij deze amateuristische methode toch wel. Zou me niet verbazen dat binnenkort preventief opruilen gedaan is en men enkel nog overgaat tot reparatie of refurbished leveren.
Mijn mailwisseling gaat ook niet helemaal van een leien dakje...
Vraag me af of ik nog steeds in de AI stroom zit... Hoe denk je dat ik een deel van de accus om zou moeten wisselen als er een andere omvormer op komt dan...?Dear Customer,
Thank you for your reply.
We noticed that your order #NL0000 includes 4 batteries. To ensure that we register your request correctly, could you please confirm the following:
Would you like to replace only 3 batteries, or would you like all 4 batteries from the order to be replaced?
Once we receive your confirmation, we will proceed with the next steps as soon as possible.
Thank you for your cooperation and support. We look forward to hearing from you.
Sincerely,
Zendure Support Team
Misschien kan je het zo formuleren dat je 2400AC i.c.m. 4x3000X wordt vervangen door 2400AC+ i.c.m. 4x3000L!MikeyMan schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:45:
Mijn mailwisseling gaat ook niet helemaal van een leien dakje...
[...]
Vraag me af of ik nog steeds in de AI stroom zit... Hoe denk je dat ik een deel van de accus om zou moeten wisselen als er een andere omvormer op komt dan...?
Dan was de suggestie, van iemand anders hier gisteren, om de rechtsbijstand achter de hand te houden voor eventuele escalatie, misschien toch zo gek nog niet.jelleeelco schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:19:
EDIT: al een reactie dat ze het echt heel vervelend voor me vinden, maar ik moet het toch maar naar een pakketpunt brengen. Wederom een mail gestuurd dat dat niet gaat, en dat het geen 'matter of inconvenience' is maar een 'physical limitation'.
Nou dat lijkt me overdreven, maar 2x2400 ac + 5 accus wordt wat mij betreft wel 2x2400+ met 4 accus. Hoewel ik nog even geen haast heb als ik de terugstuurperikelen zo zie...a2aan schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:48:
[...]
Misschien kan je het zo formuleren dat je 2400AC i.c.m. 4x3000X wordt vervangen door 2400AC+ i.c.m. 4x3000L!
Ik voorzie mods aankomen van de achtergebleven accu packs
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 10-06-2026 10:53 ]
Nou, daar kon die wel eens gelijk in krijgen...Nou is het echter zo dat ik juridisch heel sterk sta, en ik vraag me af of ze een zaak gaan beginnen tegen een consument - dat zal alleen maar extra 'ruis' geven.a2aan schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:50:
[...]
Dan was de suggestie, van iemand anders hier gisteren, om de rechtsbijstand achter de hand te houden voor eventuele escalatie, misschien toch zo gek nog niet.
Ik zal geen zaak tegen ze beginnen - het spul staat hier klaar om opgehaald te worden. Of ze dat vervolgens doen is mijn probleem niet.
Ik verwacht wel dat het snel over en uit is met 'replace first, return later' en 'op voorhand' omwisselen. Dit gaat ze veel te veel geld kosten.
Wat is het alternatief dan? Vervanging na opsturen oude spul is evengoed niet te doen...jelleeelco schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:53:
[...]
Nou, daar kon die wel eens gelijk in krijgen...Nou is het echter zo dat ik juridisch heel sterk sta, en ik vraag me af of ze een zaak gaan beginnen tegen een consument - dat zal alleen maar extra 'ruis' geven.
Ik zal geen zaak tegen ze beginnen - het spul staat hier klaar om opgehaald te worden. Of ze dat vervolgens doen is mijn probleem niet.
Ik verwacht wel dat het snel over en uit is met 'replace first, return later' en 'op voorhand' omwisselen. Dit gaat ze veel te veel geld kosten.
Ik denk dat ze gewoon niet meer op voorhand (omdat mensen zich onveilig voelen) gaan omruilen, en alleen maar bij die daar waar de connector werkelijk is doorgebrand.MikeyMan schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:54:
[...]
Wat is het alternatief dan? Vervanging na opsturen oude spul is evengoed niet te doen...
Maar juridisch gezien moeten zij zelf voor een volledige omruil zorgen. Het was een omruilactie, aangeboden door hun, vanwege een (vermoedelijke) productie fout. Daarnaast, DPD hanteert ook strenge eisen mbt gewicht, en ik heb begrepen dat de kans groot is dat pakketten die >20KG gewoon geweigerd worden door de balie omdat het de arbo voorwaarden schendt. Kijk maar eens om zelf een pakket te versturen via DPD, het maximale gewicht dat je kan opgeven is 20KG en dat is natuurlijk om hun medewerkers te beschermen (wettelijk ook).
Nog los van de lithium... Ik vermoed dat ze het gewoon proberen en net zo lang pushen totdat een klant toegeeft...of niet, en dan alsnog komen halen.
Is het ook niet een kwestie van geven en nemen?jelleeelco schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:19:
Nou heren, vanmorgen een iets andere mail van Zendure...
Ze komen terug op hun 'home pickup', dat wordt te duur voor ze (210euro).
Ik heb ze teruggestuurd dat ik niet in de gelegenheid ben om 5 dozen van ruim 30KG naar een drop-off punt te brengen (daar is overigens geen woord aan gelogen), en vraag ze om een passende oplossing.
Ik denk dat het best eens lastig kan gaan worden voor ze en dat het met de omruilactie op voorhand gauw over is.
EDIT: al een reactie dat ze het echt heel vervelend voor me vinden, maar ik moet het toch maar naar een pakketpunt brengen. Wederom een mail gestuurd dat dat niet gaat, en dat het geen 'matter of inconvenience' is maar een 'physical limitation'.
Wel enigszins benieuwd hoe dit gaat verlopen.
Hoe had je over 11 jaar je spullen af laten voeren of zelf afgevoerd omdat deze eol of defect waren geraakt?
PS: Ik voorzie een uitvlucht
Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh
Mja, als jij het (tot in de oneindigheid) OK vind dat die spullen bij jou thuis staan, dan kunnen jullie lang op elkaar wachten. Maar is het niet handiger om z.s.m. (nadat je de nieuwe binnen hebt), van die oude af te komen? Zelfs als het (nu) niet in de weg staat, kan je er wel 'last' van krijgen.jelleeelco schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:53:
Nou, daar kon die wel eens gelijk in krijgen...Nou is het echter zo dat ik juridisch heel sterk sta, en ik vraag me af of ze een zaak gaan beginnen tegen een consument - dat zal alleen maar extra 'ruis' geven.
Als die spullen eigendom zijn geworden van Zendure, heb je toch een zekere 'zorgplicht', en als zij, al dan niet impliciet, afstand doen van hun eigendom (omdat ophalen hun meer kost dan oplevert), zit jij toch opgescheept met de spullen, en moet jij er ineens voor zorgen dat je er vanaf komt. Tenzij het voor jou OK is om ze dan op Marktplaats te verpatsen, dan is het win-win voor iedereen.
Even heel ver doordenkend: als er verder niks gebeurt, en je over x jaar wil verhuizen, wat doe je dan?
Op zich een terecht punt, maar dan is er wat mij betreft wel verschil tussen spullen die van jouzelf zijn, en waar je profijt van hebt (gehad), en spullen die de leverancier/fabrikant op 'hoort' te halen.Hieke schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:09:
Hoe had je over 11 jaar je spullen af laten voeren of zelf afgevoerd omdat deze eol of defect waren geraakt?
@jelleeelco je bent vermoedelijk te lief. Je hebt een aantal opties:
- toch via PostNL verzenden en doen alsof je neus bloedt (niet sjiek, voelt niet goed, ik weet het)
- aangeven dat het consumenten in Nederland niet is toegestaan dit te verzenden met een reguliere pakketdienst - ze vragen je eigenlijk de wet te overtreden
- aangeven dat zelf een pakketdienst inschakelen JOU geld gaat kosten
- aangeven dat je het wel eigenhandig kunt afvoeren naar de stort, maar dat ze dan hun spullen niet terugkrijgen.
- toch via PostNL verzenden en doen alsof je neus bloedt (niet sjiek, voelt niet goed, ik weet het)
- aangeven dat het consumenten in Nederland niet is toegestaan dit te verzenden met een reguliere pakketdienst - ze vragen je eigenlijk de wet te overtreden
- aangeven dat je het wel eigenhandig kunt afvoeren naar de stort, maar dat ze dan hun spullen niet terugkrijgen.
Geven en nemen? Het zijn geen vrienden van me. Het is een bedrijf:Hieke schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:09:
[...]
Is het ook niet een kwestie van geven en nemen?
- Ze geven toe dat het product mogelijk een fabricagefout heeft
- Ze komen zelf met het voorstel om om te ruilen voor nieuw exemplaar
- Dit houdt in dat ze verplicht zijn de volledige logistiek voor hun rekening te nemen, zonder 'ernstig ongemak' voor de consument. Het zelf brengen naar een pakket punt van dozen >30kg is een 'ernstig ongemak'
- Een pakketpunt deze pakketten gewoon kan weigeren (als consument niet meer dan 20KG, dit vanwege arboregelingen)
- Een pakketpunt deze pakketten gewoon kan weigeren, want lithum accu's (en potentieel defect, ze ruilen ze immers niet voor niets om)
- Ik als consument de wet overtreed als ik willens en wetens alsnog deze accu's verzend (mochten ze geaccepteerd worden)
- Ze het hele proces netjes kunnen afhandelen voor 210 euro (hun eigen kosten opgave voor het opahlen van de 5 pakketten).
Ik heb geen enkele zorgplicht, weet niet waar je dat op baseert. De enige plicht die ik heb, is het netjes te verpakken en zorgen dat het klaar staat als ze het willen komen ophalen.a2aan schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:10:
[...]
... heb je toch een zekere 'zorgplicht', en als zij, al dan niet impliciet, afstand doen van hun eigendom (omdat ophalen hun meer kost dan oplevert),
En wat ik doe als ze dat niet doen, nog niet aan gedacht, ik ga ervan uit dat de waarde van de spullen meer is dan 210e (omvormer en 4 losse accu's).
Dat is precies wat ik bedoelde.jelleeelco schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:50:
Ik heb geen enkele zorgplicht, weet niet waar je dat op baseert. De enige plicht die ik heb, is het netjes te verpakken en zorgen dat het klaar staat als ze het willen komen ophalen.
En dat gaan we meemaken...En wat ik doe als ze dat niet doen, nog niet aan gedacht, ik ga ervan uit dat de waarde van de spullen meer is dan 210e (omvormer en 4 losse accu's).
Nou, ik denk dat Zendure mij op dit moment zeker niet lief vindtGramser schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:40:
@jelleeelco je bent vermoedelijk te lief. Je hebt een aantal opties:
Via PostNL verzenden ga ik niet doen, ik krijg de pakketten niet bij een afleverpunt en het is tegen de wet (tevens jouw tweede punt).
Als ik het niet bij een pakketpunt krijg, krijg ik het ook niet bij de stort...
En laten we dit niet moeilijker maken dan het is..het zijn hun spullen, ze weten waar het staat en ze kunnen het komen halen. Ik ga 1. geen moeite doen om het ergens heen te brengen (ik moet daar mensen etc voor regelen, ik kan dat zelf niet) 2. niet de wet overtreden.
Maar ik zorg er voor dat ik ten alle tijden beschikbaar ben voor Zendure om het op te komen halen. Dat is de enige plicht die ik heb, juridisch gezien.
In hun laatste mail staat trouwens:
"Unfortunately, after further confirmation, we are indeed unable to arrange a home pickup service for this return. We understand that the packages are large and heavy, and we truly regret the inconvenience this may cause. However, under the current circumstances, we are unable to provide a pickup solution"
Eerder schreven ze:
"I sincerely apologize, but I have just received an update from the relevant department. Unfortunately, we are unable to arrange a DPD home pickup for this return. As the return involves a total of five units and DPD pickup services are relatively expensive, arranging a home pickup would require five separate pickup fees, bringing the total cost to approximately €210."
Het is dus niet dat ze het niet kunnen, ze willen gewoon die 210e niet betalen en schuiven daarom de 'last' naar mij door. Althans, dat proberen ze.
[ Voor 25% gewijzigd door jelleeelco op 10-06-2026 11:58 ]
Dit is waarom ik het even zwart op wit van Zendure wilde. Ik had wel gezegd dat ik nog niet akkoord was maar dat hebben ze denk ik ander geinterpreteerd. Als het volgende klopt vind ik dat ook prima:
Your exchange has been successfully registered. We will replace your units with 1 SolarFlow 2400 AC+ (integrated battery system) and 2 AB3000L. I will arrange the return label for you as soon as possible, fully compliant with Dutch transport regulations.
Regarding the return shipment: I will ensure the return process is arranged in accordance with the applicable ADR lithium battery transport requirements, and I will provide you with the appropriate return solution accordingly.
At the same time, I will continue to follow up on the shipment of your new devices and keep you updated.
Thank you again for your understanding and support.
9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+
En vervolgens krijg je een label van DPD die zogenaamd wel aan de ADR regels voldoet. En als je de voorwaarden van DPD leest, staat dat je als consument niet pakketten met lithium mag versturen en niet zwaarder dan 20KG.Kuusj schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:57:
Dit is waarom ik het even zwart op wit van Zendure wilde. Ik had wel gezegd dat ik nog niet akkoord was maar dat hebben ze denk ik ander geinterpreteerd. Als het volgende klopt vind ik dat ook prima:
[...]
Ben benieuwd wanneer ze daar in China het licht gaan zien dat het in Europa iets anders en strenger geregeld is.
Die accus kan ik gewoon kwijt bij de milieustraat...Hieke schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:09:
[...]
Is het ook niet een kwestie van geven en nemen?
@jelleeelco
Ik wilde het zeker niet moeilijker voor je maken, juist makkelijker... maar dan kun je nog reageren dat op die manier ze hun spullen dus niet terug krijgen. Dat is dan door zowel fysieke beperkingen als wetgeving. Benieuwd hoe ze daarop reageren.
Ik wilde het zeker niet moeilijker voor je maken, juist makkelijker... maar dan kun je nog reageren dat op die manier ze hun spullen dus niet terug krijgen. Dat is dan door zowel fysieke beperkingen als wetgeving. Benieuwd hoe ze daarop reageren.
Haha die mail staat al klaar en zal verzonden worden op hun volgende reactie, maar ik denk dat ze nu intern aan het escaleren zijn om toch ergens die 210 euro vandaan te halenGramser schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:04:
@jelleeelco
Mijn inschatting is dat ze het gewoon proberen. Afschepen, pingelen, kijken hoever ze kunnen komen. En dan uiteindelijk alsnog gewoon komen ophalen.
Misschien ben ik (te) cynisch geworden, maar die tekst komt op mij over als een AI die toezeggingen doet waar 'ie later toch weer op terug moet komen.Kuusj schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:57:
[...]
Dan lijkt de vraag op welke firmware draaiden de systemen met issues? Allen lager dan 1.0.19?Vdvmark schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:58:
[...]
De vorige firmware update wel:
Offizielles Firmware-Update V1.0.19 für den SolarFlow 2400 AC – Details und Feedback
• Erweiterte Sicherheitsfunktionen: Das System überwacht die Batteriekontakte nun in Echtzeit. Bei Unregelmäßigkeiten oder potenziell schlechten Verbindungen erfolgt eine präventive Sicherheitsabschaltung.
Lijkt er op dat ze er al maanden mee bezig zijn.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Op mij ook. Maar goed. Het is voor mij simpel, als het terugsturen een beetje netjes kan dan doe ik het. Anders blijft de set maar gewoon staan.a2aan schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:17:
[...]
Misschien ben ik (te) cynisch geworden, maar die tekst komt op mij over als een AI die toezeggingen doet waar 'ie later toch weer op terug moet komen.
9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+
Je kunt nog altijd beginnen met een factuur te sturen voor de opslagkosten, vermeerderd met de wettelijke rente.
afhankelijk van hoe lang ze dit gaan rekken, maar ik heb begrepen dat ik ze na vandaag (maar ik wacht even hun mail af, ze zijn tenslotte tot nu toe zeer schappelijk geweest) een termijn van 4-6 weken kan geven. Is het na die 4-6 weken nog niet opgehaald, dan kan ik de units als 'vergeven' beschouwen (juridisch gezien).scoobs schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:32:
Je kunt nog altijd beginnen met een factuur te sturen voor de opslagkosten, vermeerderd met de wettelijke rente.
Je hebt je eerdere reactie flink herschreven..jelleeelco schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:41:
[...]
Geven en nemen? Het zijn geen vrienden van me. Het is een bedrijf:Dus nee. Niks geven en nemen, en wat 'als je gaat verhuizen' er mee te maken heeft snap ik al helemaal niet. Dan huur ik namelijk een verhuisbedrijf in die ze voor me versjouwd.
- Ze geven toe dat het product mogelijk een fabricagefout heeft
- Ze komen zelf met het voorstel om om te ruilen voor nieuw exemplaar
- Dit houdt in dat ze verplicht zijn de volledige logistiek voor hun rekening te nemen, zonder 'ernstig ongemak' voor de consument. Het zelf brengen naar een pakket punt van dozen >30kg is een 'ernstig ongemak'
- Een pakketpunt deze pakketten gewoon kan weigeren (als consument niet meer dan 20KG, dit vanwege arboregelingen)
- Een pakketpunt deze pakketten gewoon kan weigeren, want lithum accu's (en potentieel defect, ze ruilen ze immers niet voor niets om)
- Ik als consument de wet overtreed als ik willens en wetens alsnog deze accu's verzend (mochten ze geaccepteerd worden)
- Ze het hele proces netjes kunnen afhandelen voor 210 euro (hun eigen kosten opgave voor het opahlen van de 5 pakketten).
Ik zou nog effe doorpakken als ik jou was; het spul niet eens inpakken maar tegen vervoerder aangeven dat hij dat maar moet doen. Geef hem een kwartier de tijd🙂
Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh
Eindeloze discussie, als je ze wel bij PostNL kon inleveren had je dat allang gedaan. Het wordt nu een zinloze principe kwestie.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
het gros zal 1.0.19 gehad hebben. ik in elk geval wel.Devke schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:21:
[...]
Dan lijkt de vraag op welke firmware draaiden de systemen met issues? Allen lager dan 1.0.19?
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
Ik maak voor mezelf wel uit of het een principe kwestie is. En nee, ook dan niet want ik moet mensen vragen/inhuren om het naar PostNL te brengen.klump4u schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:48:
Eindeloze discussie, als je ze wel bij PostNL kon inleveren had je dat allang gedaan. Het wordt nu een zinloze principe kwestie.
Kunnen de mensen die nu al nieuw spul hebben gekregen en moeite hebben met terug sturen misschien iets minder gas geven zodat de mensen die nog in het proces zitten en nog op een levering zitten te wachten niet de dupe worden van een Zendure die potentieel straks een deur dicht trapt...
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant
Hihi groepsdruk in berichtengroep om iets onwettigs te doen, ik geloof dat je daar recent vaker over hoort/leest
Zo werkt dat dus.
Wie vraagt er om iets onwettigs te doen?Vdvmark schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:33:
Hihi groepsdruk in berichtengroep om iets onwettigs te doen, ik geloof dat je daar recent vaker over hoort/leestZo werkt dat dus.
Ja ok, maar er werd even gesuggereerd dat er in deze groep mensen waren die druk uit oefenden om iets onwettigs te doen. Dat lijkt me toch niet aan de hand..
Weet ik, ik probeerde even de angel eruit te halen. Iedereen hier wil gewoon dat zijn probleem zo goed mogelijk wordt aangepakt, het heeft geen zin om hier dan te gaan zitten kibbelen, zeg ik tegen iedereen en niemand in het bijzonder.
Ik snap je verzoek, maar ik kan nu niet gaan vertragen. Ik wil dat het opgelost wordt.Acidrain schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:30:
Kunnen de mensen die nu al nieuw spul hebben gekregen en moeite hebben met terug sturen misschien iets minder gas geven zodat de mensen die nog in het proces zitten en nog op een levering zitten te wachten niet de dupe worden van een Zendure die potentieel straks een deur dicht trapt...
En wie weet brengt dit hun er juist toe om een retour process op te zetten dat wel ok is voor de EU. Net zoals ze eerst 2400ACs vervingen voor 2400ACs en later zelfs op voorhand al.
Aangezien je niemand quote kunnen we alleen maar gissen wat je bedoeld. Aangezien jou reactie direct onder die van mij staat doe ik voor het gemak de aanname dat je op mij reageert.Vdvmark schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:33:
Hihi groepsdruk in berichtengroep om iets onwettigs te doen, ik geloof dat je daar recent vaker over hoort/leestZo werkt dat dus.
Nergens vraag ik iemand om iets onwettigs te doen. Wel vraag ik om gas terug te nemen aan de mensen die vanuit coulance een nieuw systeem hebben gekregen van Zendure terwijl ze (nog) nergens last van hadden en nu heel erg moeilijk gaan zitten doen richting die zelfde Zendure.
Zendure kan op elk willekeurig moment het zat zijn en besluiten alleen kapotte gevallen om te ruilen.
Dit staat overigens volledig los van wat ik persoonlijk van Zendure en hun gebrek aan communicatie op dit vlak vind.
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant
Ik snap dat je het graag achter de rug wil hebben. Dat willen we allemaal. Maar ik lees rechtzaken en rechtsbijstand voorbij komen (overigens niet door jou volgens mij daarom hield ik het ook globaal) en dat schiet bij mij verkeerd. Zendure had namelijk niets nieuws op hoeven sturen voor velen van ons behalve voor de mensen die daadwerkelijk getroffen zijn.jelleeelco schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:54:
[...]
Ik snap je verzoek, maar ik kan nu niet gaan vertragen. Ik wil dat het opgelost wordt.
En wie weet brengt dit hun er juist toe om een retour process op te zetten dat wel ok is voor de EU. Net zoals ze eerst 2400ACs vervingen voor 2400ACs en later zelfs op voorhand al.
Het is ook helemaal niet nodig om meteen vol in de ankers te gaan richting zendure. Ik zie op het postnl retourlabel staan dat het voor 03/08 ingeleverd moet zijn.
Gewoon netjes vragen naar de mogelijkheden.
Gewoon netjes vragen naar de mogelijkheden.
Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant
De meesten zijn vziw ook daadwerkelijk getroffen toch?Acidrain schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:06:
[...]
Ik snap dat je het graag achter de rug wil hebben. Dat willen we allemaal. Maar ik lees rechtzaken en rechtsbijstand voorbij komen (overigens niet door jou volgens mij daarom hield ik het ook globaal) en dat schiet bij mij verkeerd. Zendure had namelijk niets nieuws op hoeven sturen voor velen van ons behalve voor de mensen die daadwerkelijk getroffen zijn.
En vooropgesteld. Ik wil nieteens iets anders. Maar ik wil wel iets dat veilig en duurzaam werkt.
Nee dat was ik idd niet. Nogmaals, ik vind de service van Zendure excellent tot nu toe en ik vermoed dat het meer gebrek aan kennis is dan onwil. Lagere afdelingen die de opdracht krijgen om retour te regelen en dan die kosten zien, en het zo proberen. Als het eenmaal bij Sr management is wordt het gewoon beleid om een retour volgens de regels te doen.Acidrain schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:06:
[...]
Ik snap dat je het graag achter de rug wil hebben. Dat willen we allemaal. Maar ik lees rechtzaken en rechtsbijstand voorbij komen (overigens niet door jou volgens mij daarom hield ik het ook globaal) en dat schiet bij mij verkeerd. Zendure had namelijk niets nieuws op hoeven sturen voor velen van ons behalve voor de mensen die daadwerkelijk getroffen zijn.
Wat ik wel vreemd vind, en daarom ook beetje op mijn strepen sta, is dat ze ondertussen de 2400AC gewoon blijven verkopen.
Samenvattend (imho) : iedereen wil z'n probleem of verondersteld/potentieel probleem asap opgelost hebben en het zou ook zomaar kunnen dat @Acidrain gelijk heeft in z'n waarschuwing dat teveel gestrekte benen hier openlijk in dit forum de bereidwilligheid van Zendure zeker niet zal gaan vergroten. Ze zullen heus niet bang worden en onder deze 'druk' gaan zwichten, daar geloof ik niets van.
Dus zou ook ik een ieder willen vragen niet te hard hier tekeer te willen gaan om het niet voor anderen mogelijk en onbedoeld te verpesten. Wat je 1 - op - 1 met Zendure doet is uiteraard ieders eigen verantwoordelijkheid.
Wat wèl nuttig zou kunnen zijn is de reacties van Zendure hier delen, want die zijn soms hilarisch en ook soms nuttig/handig.
Alles bij elkaar is het een heel vervelende situatie met de SF2400AC en op het moment dat Zendure coulant is (om wat voor reden dan ook, dat is niet relevant), zou het misschien handig kunnen zijn om zelf ook waar mogelijk flexibel te zijn. Waarmee ik niet bedoel dat we allemaal maar gewoon moeten doen wat grote broer Zendure ons vraagt. Mee eens ?
Dus zou ook ik een ieder willen vragen niet te hard hier tekeer te willen gaan om het niet voor anderen mogelijk en onbedoeld te verpesten. Wat je 1 - op - 1 met Zendure doet is uiteraard ieders eigen verantwoordelijkheid.
Wat wèl nuttig zou kunnen zijn is de reacties van Zendure hier delen, want die zijn soms hilarisch en ook soms nuttig/handig.
Alles bij elkaar is het een heel vervelende situatie met de SF2400AC en op het moment dat Zendure coulant is (om wat voor reden dan ook, dat is niet relevant), zou het misschien handig kunnen zijn om zelf ook waar mogelijk flexibel te zijn. Waarmee ik niet bedoel dat we allemaal maar gewoon moeten doen wat grote broer Zendure ons vraagt. Mee eens ?
One cookie a day keeps the doctor away !
Eens met het eerste. Dit bedrijf is als kool gegroeid en de service afdeling is waarschijnlijk zo hard mee gegroeid. Nu zal het ook in china lastig zijn goed personeel te vinden, laat staan op een hoog tempo. Dan nog een kleine crisis managen, valt niet mee.jelleeelco schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:35:
[...]
Nee dat was ik idd niet. Nogmaals, ik vind de service van Zendure excellent tot nu toe en ik vermoed dat het meer gebrek aan kennis is dan onwil. Lagere afdelingen die de opdracht krijgen om retour te regelen en dan die kosten zien, en het zo proberen. Als het eenmaal bij Sr management is wordt het gewoon beleid om een retour volgens de regels te doen.
Wat ik wel vreemd vind, en daarom ook beetje op mijn strepen sta, is dat ze ondertussen de 2400AC gewoon blijven verkopen.
Ik heb zelf eigenlijk geen AI agent gesproken, direct echt contact, met wel overuidelijk een translater/ai agent die het taalgebruik definieert.
Dat de 2400AC nog verkocht wordt verbaasd me ook , maar het kan ook best dat de root cause stiekum gewoon bekend is maar dit niet aan de grote klok gehangen wordt.
De unit die ik hier nog heb staan gedraagd zich voor het grootste gedeelte anders dan de defecte unit. Hoewel ik ook daar een degradatie meende te zien in de heat output maar dat moet nog blijken of dat ook echt zo door gaat.
Hier op het forum ook stapels waar je U tegen zegt. Het kan gewoon, uitvalpercentage wellicht toch laag
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW
Ik vindt het allemaal maar vreemd.
Even je oude model willen ruilen voor een nieuwer model.
Misschien dat Zendure het doet aan de handt van het serienummer.
Ik had een nieuwe AB3000X gekregen op garantie.
Ik moest ook het nummer van mijn 2400AC doorgeven met de defecte AB3000X.
Als er echt wat mis was met mijn set had ik ook wel een omruiling verwacht.
Ik ga er dan ook van uit dat mijn set in order is.
Tenslotte wordt de 2400AC en AB3000X gewoon nog verkocht.
Ja, zou kunnen. Serienummer van mijn omvormer scheelde maar 10 met die van @ctrl-tabpeterbier schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:27:
Overigens, hier ook direct een echt persoon en geen AI. Uiteraard wel vertaald. Mocht dat een probleem worden, vraag ik mijn collega's in China wel om een mail in mijn naam te schrijven:)ctrl-tab schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:27:
[...]
Eens met het eerste. Dit bedrijf is als kool gegroeid en de service afdeling is waarschijnlijk zo hard mee gegroeid. Nu zal het ook in china lastig zijn goed personeel te vinden, laat staan op een hoog tempo. Dan nog een kleine crisis managen, valt niet mee.
Ik heb zelf eigenlijk geen AI agent gesproken, direct echt contact, met wel overuidelijk een translater/ai agent die het taalgebruik definieert.
Dat de 2400AC nog verkocht wordt verbaasd me ook , maar het kan ook best dat de root cause stiekum gewoon bekend is maar dit niet aan de grote klok gehangen wordt.
De unit die ik hier nog heb staan gedraagd zich voor het grootste gedeelte anders dan de defecte unit. Hoewel ik ook daar een degradatie meende te zien in de heat output maar dat moet nog blijken of dat ook echt zo door gaat.
Hier op het forum ook stapels waar je U tegen zegt. Het kan gewoon, uitvalpercentage wellicht toch laag
Ik wil helemaal geen nieuw model. Maar ik wil wel een veilig apparaat. En daar doen ze geen enkele uitspraak over. Anders dan de omruil voorstellen.peterbier schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:27:
Wat @MikeyMan zegt. En als ze voorstellen te ruilen omdat ze mij de garantie niet willen/kunnen geven dat mijn set veilig is. Moeten ze wel ruilen voor hetzelfde opslag vermogen en niet minder. Meer is prima, wil ik zelfs voor bij betalen, maar dan wel alleen de cost prijs. Niet hun webshop prijs minus €60,-. Dat vindt ik geen oplossing.
Zegt Zendure, je set is veilig, prima. Maar dat willen ze niet doen lijkt het.
Zoals ik in mijn bericht al schreef vindt ik het vreemd.g00gle schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:59:
Wat @MikeyMan zegt. En als ze voorstellen te ruilen omdat ze mij de garantie niet willen/kunnen geven dat mijn set veilig is. Moeten ze wel ruilen voor hetzelfde opslag vermogen en niet minder. Meer is prima, wil ik zelfs voor bij betalen, maar dan wel alleen de cost prijs. Niet hun webshop prijs minus €60,-. Dat vindt ik geen oplossing.
Ik heb mijn AB3000X op garantie vervangen gekregen.
Zendure heeft mijn serienummer van mijn 2400AC.
Met mij is er niks gewisseld over omruilen van mijn 2400AC en verwacht dat mijn set veilig is.
En wie zegt dat een 2400AC plus veilig is.
Dat er geen incidenten met dat type is zegt natuurlijk niets.
En wat is het probleem bij de 2400AC.
Dat weten we ook niet.
Bij een bepaalde batch ? misschien.
Ze worden nog steeds verkocht.
I.i.g. als mijn set niet veilig is had ik dit van Zendure wel meegedeeld gekregen. (neem ik aan)
Aangekocht April vorig jaar.
Waarom willen ze eigenlijk een retour? Willen ze jouw accu gaan onderzoeken? Financieel kan het niet uit lijkt me.jelleeelco schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:35:
[...]
Nee dat was ik idd niet. Nogmaals, ik vind de service van Zendure excellent tot nu toe en ik vermoed dat het meer gebrek aan kennis is dan onwil. Lagere afdelingen die de opdracht krijgen om retour te regelen en dan die kosten zien, en het zo proberen. Als het eenmaal bij Sr management is wordt het gewoon beleid om een retour volgens de regels te doen.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning