WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:18
Kuusj schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:00:
[...]

Dat is dan support@zendure.com neem ik aan?

Daarnaast de algemene vragen die ik heb (ook mochten andere mensen dit willen doen) of je dit in het Nederlands doet of Engels (ik ga voor nu maar Engels doen), en als laatste lijkt het mij een probleem dat de AB3000X een heel ander formaat heeft. Hoe moet ik de oude spullen dan terugsturen? De dozen heb ik niet meer.
Ja, dat mail adres.

Oude spullen iun je verpakken in de dozen van de nieuwe (replace first, return later policy). Maar verzenden via postnl (ze sturen je labels) gaat niet. Ik heb ze vandaag een mail gestuurd dat PostNL de pakketten weigert en dat ik geen lithium batterijen per post mag versturen. Even afwachten waar ze meer komen.

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09:10
jelleeelco schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:25:
[...]

Huh... wat bedoel jij? Ik bedoelde dat ik geen issues heb gezien met de oudere 2400ACs.
Je reageert op iemand die juni 2025 gekocht heeft, in lijst connectorgevallen staat ook aankoop juli 2025. Was de 2400AC in Nederland voor juni 2025, of waren dat de eerste leveringen ???

• hschuurhof
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 12:03
Vraagje;

Stel ik zou een Email naar Zendure sturen en mijn zorgen kenbaar maken (incl. serie-nrs en aankoopfactuur) en Zendure gaat over tot vervanging van mijn apparatuur;

Dan, na ontvangst van de nieuwe apparatuur zal ik de oude apparatuur retour moeten sturen, maar kennelijk is dit i.v.m. gewicht en batterijinhoud nog wel een "dingetje" voor de vervoerders.

Kan ik de apparatuur eventueel ook terug brengen naar het bedrijf waar ik 'het spul' gekocht heb en hun verzoeken om de oude apparatuur i.v.m. garantie te retourneren ?, zijn ze daar toe verplicht ?

• jelleeelco
hschuurhof schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:21:
Vraagje;

Stel ik zou een Email naar Zendure sturen en mijn zorgen kenbaar maken (incl. serie-nrs en aankoopfactuur) en Zendure gaat over tot vervanging van mijn apparatuur;

Dan, na ontvangst van de nieuwe apparatuur zal ik de oude apparatuur retour moeten sturen, maar kennelijk is dit i.v.m. gewicht en batterijinhoud nog wel een "dingetje" voor de vervoerders.

Kan ik de apparatuur eventueel ook terug brengen naar het bedrijf waar ik 'het spul' gekocht heb en hun verzoeken om de oude apparatuur i.v.m. garantie te retourneren ?, zijn ze daar toe verplicht ?
Dat zou je het bedrijf moeten vragen. Ik weet niet of ze daartoe verplicht zijn.

Maar feitelijk is de oude set, na omruil, eigendom van Zendure. Het is aan hun om een fatsoenlijke retour te regelen. Ik heb er ook aan zitten denken om voor te stellen om alles bij techpunt in te leveren, maar is mij toch teveel moeite (ver rijden, zware dozen).

Ik heb gisteren Zendure verwittigd van het feit dat ik niet met PostNL kan verzenden en gevraagd om een passende oplossing. We wachten het af.

• jelleeelco
Vdvmark schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:35:
[...]

Je reageert op iemand die juni 2025 gekocht heeft, in lijst connectorgevallen staat ook aankoop juli 2025. Was de 2400AC in Nederland voor juni 2025, of waren dat de eerste leveringen ???
Je hebt helemaal gelijk joh. Tevreden?

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
jelleeelco schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 07:17:
[...]

Dat zou je het bedrijf moeten vragen. Ik weet niet of ze daartoe verplicht zijn.

Maar feitelijk is de oude set, na omruil, eigendom van Zendure. Het is aan hun om een fatsoenlijke retour te regelen. Ik heb er ook aan zitten denken om voor te stellen om alles bij techpunt in te leveren, maar is mij toch teveel moeite (ver rijden, zware dozen).

Ik heb gisteren Zendure verwittigd van het feit dat ik niet met PostNL kan verzenden en gevraagd om een passende oplossing. We wachten het af.
Ik heb dit geprobeerd, bij een bedrijf met een fysieke winkel. Daar wilden ze niet aan (ook niet toen ik aangaf bij hen een tweede 2400+ te willen kopen (wat ik uiteindelijk ook gedaan heb). Ik snap dat wel hoor.

Benieuwd naar de reactie van Zendure @jelleeelco

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ook ik heb net een aanbod gekregen om mijn 2400AC met 4 batterijen om te ruilen tegen een 2400AC+ met 3 batterijen, ze gaan wel erg snel overstag moet ik zeggen, ze worden naar een Duits postfiliaal gestuurd, benieuwd of ik die andere dan daar moet afgeven. Mijn set is van juli 2025

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• jelleeelco
Gramser schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 07:31:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, bij een bedrijf met een fysieke winkel. Daar wilden ze niet aan (ook niet toen ik aangaf bij hen een tweede 2400+ te willen kopen (wat ik uiteindelijk ook gedaan heb). Ik snap dat wel hoor.

Benieuwd naar de reactie van Zendure @jelleeelco
Kan ook zomaar zijn dat transport volgens ADR helemaal naar Duitsland, inclusief de hele interne retour, duurder is dan de kosten van het apparaat (afhankelijk hoeveel je hebt uiteraard)

• Gramser
  • Nu online
Nou precies. Ik vraag me wel af of iemand die 'm bij een fysieke winkel heeft gekocht, daar al eens geprobeerd heeft om te ruilen. Vermoedelijk niet?
Gramser schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:42:
Nou precies. Ik vraag me wel af of iemand die 'm bij een fysieke winkel heeft gekocht, daar al eens geprobeerd heeft om te ruilen. Vermoedelijk niet?
Ik heb het mijn reseller gevraagd maar die had instructie gekregen het via Zendure te laten lopen. Scheelt een laag die er dan niet tussen zit.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Gramser
  • Nu online
Ah kijk, resellers worden hier dus wel over geïnformeerd vanuit Zendure. Of was dat op navraag van de reseller?
Gramser schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:44:
Ah kijk, resellers worden hier dus wel over geïnformeerd vanuit Zendure. Of was dat op navraag van de reseller?
Ik heb het zelf bij reseller nagevraagd. Of hun het via Zendure hebben gehoord of zelf navraag hebben gedaan weet ik niet.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jelleeelco schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:36:
[...]

Kan ook zomaar zijn dat transport volgens ADR helemaal naar Duitsland, inclusief de hele interne retour, duurder is dan de kosten van het apparaat (afhankelijk hoeveel je hebt uiteraard)
Als dat zo is kunnen ze beter verzoeken het spul af te voeren. Maar ik ga er gewoon vanuit dat dit spul gerefurbished weer op de markt komt.

• jelleeelco
MikeyMan schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:50:
[...]

Als dat zo is kunnen ze beter verzoeken het spul af te voeren. Maar ik ga er gewoon vanuit dat dit spul gerefurbished weer op de markt komt.
Ben bang dat je daar best eens gelijk in zou kunnen hebben...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jelleeelco schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:55:
[...]

Ben bang dat je daar best eens gelijk in zou kunnen hebben...
Hoezo bang? Tis geen onoplosbaar probleem lijkt me. Andere connector, eventueel softwarematige cap en we hebben een 1200AC. :P

• jelleeelco
MikeyMan schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:59:
[...]

Hoezo bang? Tis geen onoplosbaar probleem lijkt me. Andere connector, eventueel softwarematige cap en we hebben een 1200AC. :P
Omdat nog niet eens bekend is waar het probleem zit... Mss is het de connector, mss is het de interne bedrading die niet goed is.

En haha dat zal een mooie wezen: een 2400AC opnieuw uitgebracht als een 1200AC :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@jelleeelco dat wij het niet weten zegt niet dat zendure het niet weet. ;)

Voorlopig hier alweer even radiostilte.

• Manatwork
  • Laatst online: 12:19
MikeyMan schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:50:
[...]

Ik vraag me sowieso af wat er met al die defecte en teruggestuurde batterijen gebeurt. Als ze niet gerefurbished kunnen worden krijg je een forse afvalstroom van onbruikbare lithiumcellen en elektronica. Het zou niet best zijn als dat allemaal op een of andere stortplaats in verweggistan belandt.

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:27
Er is ook een update beschikbaar voor de 2400AC, versie V1.0.23 Fixed known issues.

Misschien na aanleiding van de gesmolten stekkers?

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

Keida

dr.

jelleeelco schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:27:
[...]

Ja, dat mail adres.

Oude spullen iun je verpakken in de dozen van de nieuwe (replace first, return later policy). Maar verzenden via postnl (ze sturen je labels) gaat niet. Ik heb ze vandaag een mail gestuurd dat PostNL de pakketten weigert en dat ik geen lithium batterijen per post mag versturen. Even afwachten waar ze meer komen.
Dit wordt dan interessant inderdaad. Ik hoor het ook graag.

ook zojuist akkoord gegaan met omruilen/upgrade naar de AC2400+. Koop ik er wel drie nieuwe batterijen bij om enig verlies aan capaciteit op te lossen. Dit lost voor mij ook direct een probleem op met 1 van de omvormers die echt ander gedrag vertoonde (zonder schade aan de connector (nog))

IJsdikte op de Elfstedentocht

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Keida schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:55:
[...]

Dit wordt dan interessant inderdaad. Ik hoor het ook graag.

ook zojuist akkoord gegaan met omruilen/upgrade naar de AC2400+. Koop ik er wel drie nieuwe batterijen bij om enig verlies aan capaciteit op te lossen. Dit lost voor mij ook direct een probleem op met 1 van de omvormers die echt ander gedrag vertoonde (zonder schade aan de connector (nog))
Ik zit hier ook met postnl labels. Ik dacht ik doe alsof mijn neus bloed en ik drop ze bij de karwei. Zal geen haan naar kraaien denk ik.
Of is er bij iemand daadwerkelijk een doos geweigerd?

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• jelleeelco
ctrl-tab schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:59:
[...]

Ik zit hier ook met postnl labels. Ik dacht ik doe alsof mijn neus bloed en ik drop ze bij de karwei. Zal geen haan naar kraaien denk ik.
PostNL hier vertelde 'nope'. Ben niet met de doos erheen gegaan maar gewoon gevraagd. Lijkt me ook dat het geweigerd wordt, er staat letterlijk op de doos dat er een batterij in zit...

Dan nog, dat het niet geweigerd wordt (omdat men niet ziet dat er een lithium batterij in zit) wil niet zeggen dat het OK is om zo te verzenden... En al is het risico klein dat er iets gebeurt, ALS er iets gebeurt ben ik aansprakelijk...

[ Voor 36% gewijzigd door jelleeelco op 09-06-2026 11:14 ]

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:56
ctrl-tab schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:59:
[...]

En dan komen ze erachter bij het distributiecentrum en gaat hij daar in de container en dan begint het circus.

Waarom niet gewoon naar Zendure sturen dat ze ze mogen komen ophalen / een dienst mogen regelen die batterij ophaalt en dat je anders rechtsbijstand erop zet?

• ctrl-tab
  • Nu online
dehardstyler schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:21:
[...]

En dan komen ze erachter bij het distributiecentrum en gaat hij daar in de container en dan begint het circus.

Waarom niet gewoon naar Zendure sturen dat ze ze mogen komen ophalen / een dienst mogen regelen die batterij ophaalt en dat je anders rechtsbijstand erop zet?
Ja ben het er eigenlijk wel mee eens inderdaad.
Moet zeggen dat de units origineel ook gedeeld verzonden zijn. Het gros kwam met een speciale vervoerder, een gedeelte kwam met het standaard DHL busje.

Vervanging AC2400+ lijkt met een speciale vervoerder te komen, maar wel DHL volgens de Track and Trace.

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• ctrl-tab
  • Nu online
jelleeelco schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:05:
[...]

PostNL hier vertelde 'nope'. Ben niet met de doos erheen gegaan maar gewoon gevraagd. Lijkt me ook dat het geweigerd wordt, er staat letterlijk op de doos dat er een batterij in zit...

Dan nog, dat het niet geweigerd wordt (omdat men niet ziet dat er een lithium batterij in zit) wil niet zeggen dat het OK is om zo te verzenden... En al is het risico klein dat er iets gebeurt, ALS er iets gebeurt ben ik aansprakelijk...
Is dat zo, dat jij aansprakelijk bent? (even los van het feit dat je op een publiek forum er over gesproken hebt, dat zou niet helpen natuurlijk ;) )

• jelleeelco
ctrl-tab schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:48:
[...]

Is dat zo, dat jij aansprakelijk bent? (even los van het feit dat je op een publiek forum er over gesproken hebt, dat zou niet helpen natuurlijk ;) )
Jazeker. En of ik er nou op een forum openlijk over spreek of niet, dat maakt niet uit. Je bent niet opeens minder aan voorwaarden gebonden als je er NIET over spreekt.

Op het label van PostNL staat heel duidelijk dat je aangeeft te voldoen aan hun verzendvoorwaarden...

Enfin - Zendure is teruggekomen en gaan regelen dat het via DPD afgegeven kan worden. Die hebben kennelijk wel een ADR certificering.

• jelleeelco
dehardstyler schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:21:
[...]

Waarom zou jij rechtsbijstand erop moeten zetten? Waar moet je die opzetten dan? Dit zijn hun spullen - zij regelen maar dat ze het komen halen toch? Zij kunnen hoogstens jouw aansprakelijk stellen voor de geleverde goederen, maar alleen als je onwil toont in het beschikbaar stellen van de producten.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:56
jelleeelco schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:51:
[...]

Waarom zou jij rechtsbijstand erop moeten zetten? Waar moet je die opzetten dan? Dit zijn hun spullen - zij regelen maar dat ze het komen halen toch? Zij kunnen hoogstens jouw aansprakelijk stellen voor de geleverde goederen, maar alleen als je onwil toont in het beschikbaar stellen van de producten.
Als Zendure geen actie onderneemt nadat jij gezegd hebt dat de batterijen niet door PostNL opgehaald worden omdat reden hierboven? Als Zendure dan niet iets anders regelt voor jou (dus andere verzender / Zendure die het zelf ophaalt), dan zet je rechtsbijstand erop. Niet zelf gaan klooien met verzenders etc, alleen met Zendure praten. En niks anders doen. Dus niet zelf gaan proberen het bij PostNL neer te gooien en te doen alsof je een gevulde bloempot verstuurd. ;)

• jelleeelco
dehardstyler schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:56:
[...]

Als Zendure geen actie onderneemt nadat jij gezegd hebt dat de batterijen niet door PostNL opgehaald worden omdat reden hierboven? Als Zendure dan niet iets anders regelt voor jou (dus andere verzender / Zendure die het zelf ophaalt), dan zet je rechtsbijstand erop. Niet zelf gaan klooien met verzenders etc, alleen met Zendure praten. En niks anders doen. Dus niet zelf gaan proberen het bij PostNL neer te gooien en te doen alsof je een gevulde bloempot verstuurd. ;)
Mijn vraag is: wat wil je met rechtsbijstand bereiken? Ze dwingen het op te komen halen? Je krijgt toch geen geld van hun, zij moeten hun spullen terughalen...

Ik heb op hun mail gereageerd dat ik niet in de gelegenheid ben om zulke zware pakketten naar een pakket punt (welke transporteur dan ook) te brengen. DPD verzorgt ook pickup services, dus dat kunnen ze wat mij betreft regelen.

En zolang ze het nog niet gehaald hebben staat dat ding gewoon hier. Staat mij niet in de weg, ik heb er geen enkel belang bij wanneer ze het komen halen.

• Gramser
  • Nu online
jelleeelco schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:50:
[...]

Enfin - Zendure is teruggekomen en gaan regelen dat het via DPD afgegeven kan worden. Die hebben kennelijk wel een ADR certificering.
Dat durf ik hier zomaar te betwijfelen - ik denk dat Zendure het gewoon op een andere manier probeert.

• jelleeelco
Gramser schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:00:
[...]

Dat durf ik hier zomaar te betwijfelen - ik denk dat Zendure het gewoon op een andere manier probeert.
Nou, bij DPD Zakelijk staat inderdaad dat ze gevaarlijke goederen transporteren (volgens ADR). Als ik dan op die link klik, is het "deze pagina bestaat niet".

Volgens mij, als zij het komen ophalen ben ik niet langer de verzender, dus dat zou dan al een probleem minder zijn.

• Gramser
  • Nu online
Komen ze het halen? Dan kan het inderdaad anders zijn. Maar je gaf aan: via DPD afgegeven kan worden. Dat klinkt gewoon als particulier naar pakketpunt brengen. Een snelle Google leert daarover:

DPD Nederland accepteert in haar reguliere netwerk uitsluitend gevaarlijke goederen in zeer kleine, zogeheten 'gelimiteerde hoeveelheden' (LQ). Een thuisbatterij valt hier nooit onder.

[ Voor 47% gewijzigd door Gramser op 09-06-2026 12:09 ]

• jelleeelco
Gramser schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:04:
Komen ze het halen? Dan kan het inderdaad anders zijn. Maar je gaf aan: via DPD afgegeven kan worden. Dat klinkt gewoon als particulier naar pakketpunt brengen.
Klopt, daar heb ik op gereageerd dat ze het moeten komen halen...

Maar net de voorwaarden van DPD doorgenomen, ook daar staat dat alleen batterijen die vallen onder de regeling 188 van de ADR mogen worden verzonden. Daar vallen de accu's van Zendure never nooit niet onder.

Dit schreven ze t.a.v. DPD in hun mail:

"The team has advised switching the carrier to DPD in order to comply with lithium battery transport regulations."

• Gramser
  • Nu online
Wat een gedoe he... ik heb de onschuld zelve gespeeld en mijn omvormer via PostNL laten terugsturen. Voelde niet goed. Gelukkig niks verkeerd gegaan in het transport.

Ben benieuwd hoe het afloopt, Zendure kan hier alleen maar van leren!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Manatwork schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:35:
[...]

Ik vraag me sowieso af wat er met al die defecte en teruggestuurde batterijen gebeurt. Als ze niet gerefurbished kunnen worden krijg je een forse afvalstroom van onbruikbare lithiumcellen en elektronica. Het zou niet best zijn als dat allemaal op een of andere stortplaats in verweggistan belandt.
Het probleem zit in de connector; dus de lithiumcellen kunne zo hergebruikt worden. De electronica hangt er van af; behuizing is wellicht gietaluminium dus die kan de leverancier gewoon hersmelten en nieuwe van maken. Duurste zijn de cellen, en die zijn zo goed als nieuw en perfect herbruikbaar.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• jelleeelco
Gramser schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:12:
Wat een gedoe he... ik heb de onschuld zelve gespeeld en mijn omvormer via PostNL laten terugsturen. Voelde niet goed. Gelukkig niks verkeerd gegaan in het transport.

Ben benieuwd hoe het afloopt, Zendure kan hier alleen maar van leren!
Direct mail terug gekregen met de vraag wanneer ik thuis ben, zodat ze het kunnen komen ophalen.

Echt... even aandringen maar hun service is geweldig.

• Gramser
  • Nu online
Netjes. Maar, sceptisch als ik ben: ik hoop dat Zendure dit nu ook als standaard procedure gaat hanteren, en dat dit niet ook piepsysteem is. Eerlijk is eerlijk, ze sturen nu eerst vervanging alvorens de defecte terug te vragen, dat deden ze eerst ook niet.

Wat ik zeg: ze kunnen er alleen maar van leren!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gramser schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:20:
Netjes. Maar, sceptisch als ik ben: ik hoop dat Zendure dit nu ook als standaard procedure gaat hanteren, en dat dit niet ook piepsysteem is. Eerlijk is eerlijk, ze sturen nu eerst vervanging alvorens de defecte terug te vragen, dat deden ze eerst ook niet.

Wat ik zeg: ze kunnen er alleen maar van leren!
Beter regelen ze een omruilservice. Zowel bij UPS als TransMission kan je breng+haal orders inschieten. Hoef je maar 1x thuis te zijn.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ben ik benieuwd of ik ze ook in Duitsland moet retourneren bij het postfiliaal.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

Pagina: 1 2 3 4 Laatste