DrLivingstoned schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:09:
Het is leuk dat ze een montage instructie meesturen, maar wat ik mis is een statement dat er geen probleem is, en dat de eerder gerapporteerde problemen het gevolg zijn van aantoonbaar ondeskundig handelen. En dat het product daarom veilig is en er geen sprake is van een technisch probleem.
Maar dat staat er dus niet.
Gelukkig maar dat ze dat niet schrijven, want dat lijkt me intussen niet meer vol te houden, gezien de hoeveelheid gevallen die hier worden gemeld.
Het lijkt me evident dat er ergens sprake is van een ontwerp- en/of productiefout, alleen is de vraag waar, en wat de scope is (5%, 15% of 95% van alle op de markt gebrachte apparaten). Misschien weet Zendure dat ook (nog) niet, en misschien zullen ze het nooit helemaal precies te weten komen, als de connectoren (van een leverancier) 'random' (b)lijken te falen.
Wat ik wél steeds kwalijker vind, is dat Zendure hier in het openbaar niets over loslaat. Dat ze 1:1 heel coulant inruilen is mooi voor de mensen die daarom (willen en weten te) vragen, maar vind ik eigenlijk niet genoeg.
Een publiek statement in de trant van 'we zijn ons bewust van de problemen, doen er uitgebreid onderzoek naar, proberen te om in de toekomst iedereen duidelijkheid en perspectief te bieden, maar zijn nu nog niet zo ver, en snappen het als mensen het apparaat niet meer willen gebruiken tot de duidelijkheid er is, ook al hebben we geen aanwijzingen dat er (brand)gevaar is', zou ik toch wel op zijn plaats vinden. Of met welke andere inhoud ook, die beter de status en intenties van Zendure weerspiegelt.