Net overgestapt naar een Zonneplan Dynamisch contract. Nu ik geen terugleverboete meer heb, maken teruggeleverde kwH niet zoveel meer uit. Daarom zit ik te denken aan volgend schema voor de mijn zendure batterij 5,5KwH, een combo van @
gielz met een andere automatisatie. Heb wel zonnepanelen, maar geen EV en geen warmtepomp.
- Goedkoop uur = ja --> opladen met 2400W - als ik de twee goedkoopste uren selecteer zit hij wel aan 90%SOC
- Duur uur = ja --> ontladen met 1000W - als ik de 4 duurste uren selecteer zit ik wel tegen de 10%SOC. Wat ik ontlaad boven eigen gebruik gaat dan gewoon het net op.
- Alle andere uren --> Standby
Is dit een schema wat ergens op slaat?
Ik twijfel nog of ik voor de uren tussen 8-18u Slim Opladen moet kiezen, zodat de stroom de batterij in gaat ipv op het net. Maar de opwek is minimaal, dus of het is al opgebruikt, of er gaat maar weinig het net op/de batterij in. Is het dan ivm kosten van de batterij bij opladen met lage vermogens beter om ze gewoon uit te zetten in die tussen uren?
Nu nog uitvogelen hoe ik zelf zo'n automatisatie in elkaar krijg (i.e,. die van @
gielz zo kan aanpassen)
ps. wist niet goed in welk topic dit hoorde