• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:27

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ik draai met mijn 2x 2400 AC+ op Dynamic Trading. Nou zit ik daar niet elke dag naar te kijken en wil het zoveel mogelijk automatisch laten werken. Hij staat ingesteld op dagelijks laden op de goedkoopste 24 kwartieren en ontladen op de 20 duurste kwartieren.

Beide waardes (24 en 20) zijn iets te ruim gekozen, zodat ik redelijk zeker weet dat het goed gaat: naar 100% laden en dan baar 10% ontladen.

Dat gaat redelijk goed, maar niet altijd. Dat laden gaat (in deze tijd van het jaar) midden overdag. De 20 duurste kwartieren voor het ontladen zijn soms voor meer dan de helft in de vroege ochtend en de dag erna in de avond. Dat betekent dat er dan tussen 2x laden geen 20 goedkope kwartieren zitten en de accu dus niet helemaal ontlaad. Das jammer van de opbrengst.

Hoe kan ik bij het ontladen kiezen voor de goedkoopste 20 kwartieren tussen 12:00 uur vandaag en 12:00 uur morgen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• rnrn
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-08 21:07
Ik gebruik 2x een 800 plus met Gielz/proxy.
Nu valt me 's nachts een soort zaagtand patroon op wanneer ik de export efficiëntie bekijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwITlpn4M96IN9901GmA1HYz6os=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vtSDGCsZsL3benuwzIzKhd0L.png?f=user_large

De kleine piekjes zullen een koelkast o.i.d. zijn. De grotere op-en-neergaande lijn lijkt ongeveer gelijk te vallen met de proxy afwisseling tussen beide apparaten. Dit zou betekenen dat het ene apparaat zo'n 10% minder efficiënt is dan het andere. Hebben anderen dit ook? Valt dit binnen de norm? Of is er misschien een andere verklaring mogelijk? Mogelijk gaat het minder efficiënte apparaat niet correct in standby, maar dan zou de sensor "Zendure Actief Device" dit moeten registreren neem ik aan?

• Newtonjan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:41
Ik draai met mijn 2400AC nog op de oude versie 1.0.15 ivm problemen met het langzamer reageren van de batterij. (Ik weet overigens niet of dit in versie 2 allemaal is opgelost?)

Affin, vannacht is opeens de chargeMaxLimit en inverseMaxPower beide op nul gezet. Omdat ik deze in HA helemaal niet kan instellen en ik de app van Zendure ook niet open heb gehad, kan ik alleen maar bedenken dat dit van buitenuit is gebeurd. De maxSoc was overigens ook verzet van 90% naar 70%.
Het resultaat was dus dat de batterij helemaal in standby stond (niks laden en niks ontladen).
Via een curl commando alles weer gezet zoals ik wil en HA draait meteen weer goed.

Inmiddels heb ik de Zendure losgekoppeld van het internet en kan ik de app dus ook niet meer gebruiken. Ik laat het even zo en kijk dit wat dagen aan. De app wil wel steeds dat ik update naar versie 2, maar dat negeer is vooralsnog.

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Newtonjan schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:41:
Ik draai met mijn 2400AC nog op de oude versie 1.0.15 ivm problemen met het langzamer reageren van de batterij. (Ik weet overigens niet of dit in versie 2 allemaal is opgelost?)

Affin, vannacht is opeens de chargeMaxLimit en inverseMaxPower beide op nul gezet. Omdat ik deze in HA helemaal niet kan instellen en ik de app van Zendure ook niet open heb gehad, kan ik alleen maar bedenken dat dit van buitenuit is gebeurd. De maxSoc was overigens ook verzet van 90% naar 70%.
Het resultaat was dus dat de batterij helemaal in standby stond (niks laden en niks ontladen).
Via een curl commando alles weer gezet zoals ik wil en HA draait meteen weer goed.

Inmiddels heb ik de Zendure losgekoppeld van het internet en kan ik de app dus ook niet meer gebruiken. Ik laat het even zo en kijk dit wat dagen aan. De app wil wel steeds dat ik update naar versie 2, maar dat negeer is vooralsnog.
Dank voor de tip! Bij mijn 2400AC (met V1.0.23) waren inverseMaxPower en chargeMaxLimit vannacht rond 04:00 op 0 gezet, maxSoc was ook 0 gezet. Net vanaf mijn vakantieadres met curl gecorrigeerd en de boel draait weer.

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:50

Hier precies hetzelfde

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW, EV sinds 2018

• YvonneVP
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01:40
..Christiaan.. schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:05:
[...]

In de eigen zonneplan app zie ik ook nog geen kwartierprijzen. Zal komende week wel uitgerold worden denk ik.
Ik de Gielz integratie zou ik die optie volgens mij gewoon aan moeten kunnen zetten, en dat ik dus kwartierprijzen zie. Ik kan me natuurlijk vergissen.

• YvonneVP
geert1992 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:49:
[...]

Zitten er al in, moet je alleen zelf op kwartier zetten.
Na een update staan de kwartierprijzen in de Zonneplan app. Maar hoe krijg ik de kwartierprijzen ook in de Gielz integratie. De 15 minuten tarieven toggle staat op aan, maar ik blijf de uurtarieven zien ipv de kwartiertarieven.

• YvonneVP
raven22 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:13:
Er wordt geadviseerd een rookmelder bij de batterijen te installeren.
Ik gebruik er een die gekoppeld is aan HA. Ik kan de batterij(en) in standby schakelen indien er rook gedetecteerd wordt. Of is het beter om een Shelly te gebruiken en de gehele stroom van de batterij te koppelen? Of heeft dit niet veel zin aangezien de cellen in de batterij indien ze op hol slaan toch niet meer luisteren naar wel of geen AC beschikbaar.
Als de batterijen eenmaal oververhit zijn geraakt, en dat er rook uit komt omdat de brand erin gevlogen is, dan heeft het volgens mij weinig nut meer om te stroom eraf te halen. Het kan waarschijnlijk geen kwaad dit te doen, maar de batterij zal daardoor niet ineens meer in de fik blijven staan. Die rookmelder is wel een goed idee naar mijn mening. Welke rookmelder heb je daarvoor gehaald die je in HA kunt integreren?

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

koboy

Heb een idee voor een icon

..Christiaan.. schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:05:
[...]

In de eigen zonneplan app zie ik ook nog geen kwartierprijzen. Zal komende week wel uitgerold worden denk ik.
Schuifje voor de kwartier grafiek moet je zelf even aanzetten. Zit verstopt in de ¨filteropties¨ waar ook de belasting aan/uit zit.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• koboy

koboy

Hippe Lip schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 23:37:
Ik draai met mijn 2x 2400 AC+ op Dynamic Trading. Nou zit ik daar niet elke dag naar te kijken en wil het zoveel mogelijk automatisch laten werken. Hij staat ingesteld op dagelijks laden op de goedkoopste 24 kwartieren en ontladen op de 20 duurste kwartieren.

Beide waardes (24 en 20) zijn iets te ruim gekozen, zodat ik redelijk zeker weet dat het goed gaat: naar 100% laden en dan baar 10% ontladen.

Dat gaat redelijk goed, maar niet altijd. Dat laden gaat (in deze tijd van het jaar) midden overdag. De 20 duurste kwartieren voor het ontladen zijn soms voor meer dan de helft in de vroege ochtend en de dag erna in de avond. Dat betekent dat er dan tussen 2x laden geen 20 goedkope kwartieren zitten en de accu dus niet helemaal ontlaad. Das jammer van de opbrengst.

Hoe kan ik bij het ontladen kiezen voor de goedkoopste 20 kwartieren tussen 12:00 uur vandaag en 12:00 uur morgen?
Is helaas een beperking van de Gielz integratie dat die niet over de datumgrens heenkijkt. Wat ik zelf doe is dagelijks even kijken als ik in de middag even rustig zit (ahum), en dan het aantal ontlaad eenheden ophoog om de boel te corrigeren. Dit was met hele uren wat overzichtelijker.

Op vakantie laat ik het gewoon staan op (bij mij 20 en 24). Het verlies valt dan onder het potje "jammer maar helaas¨

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:00

Keida

dr.

noo schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:17:
[...]

Dank voor de tip! Bij mijn 2400AC (met V1.0.23) waren inverseMaxPower en chargeMaxLimit vannacht rond 04:00 op 0 gezet, maxSoc was ook 0 gezet. Net vanaf mijn vakantieadres met curl gecorrigeerd en de boel draait weer.
ik heb net maar gewoon firmware geupdate... voor de 2400AC+. Hopen dat het nu weer werkt

die MaxSoc en chargeMAxLimit- komen die ook in HA? of alleen in Zendureapp? ik kan deze in HA niet vinden?

Wel bizar dat dit doorgevoerd wordt terwijl de apparaten niet in HEMS hangen.

IJsdikte op de Elfstedentocht

• noo
  • Niet online

noo

Keida schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:48:
[...]

ik heb net maar gewoon firmware geupdate... voor de 2400AC+. Hopen dat het nu weer werkt

die MaxSoc en chargeMAxLimit- komen die ook in HA? of alleen in Zendureapp? ik kan deze in HA niet vinden?

Wel bizar dat dit doorgevoerd wordt terwijl de apparaten niet in HEMS hangen.
Volgens mij kun je deze parameters in recente versies van Gielz zien en aanpassen (ik draai nog een 'antieke' Gielz waar dat nog niet in zit). Maar je kan de huidige waarden opvragen mbv curl. Zie deze post: Newtonjan in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic". t
Zie het hier inderdaad ook. Elke keer proberen ze extern alles naar 0 te zetten.

Draai een 2400 ac+ met goed werkende firmware 1.0.3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmwtqFo_ksaZHU_tHDJOK5ELL7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqdqaMV0kZ1KUfN7gb8SvLu8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door gielz op 03-08-2026 18:51 ]

Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:15
YvonneVP schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:14:
[...]

Als de batterijen eenmaal oververhit zijn geraakt, en dat er rook uit komt omdat de brand erin gevlogen is, dan heeft het volgens mij weinig nut meer om te stroom eraf te halen. Het kan waarschijnlijk geen kwaad dit te doen, maar de batterij zal daardoor niet ineens meer in de fik blijven staan. Die rookmelder is wel een goed idee naar mijn mening. Welke rookmelder heb je daarvoor gehaald die je in HA kunt integreren?
Een Awards smoke detector met zigbee

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• messi
  • Laatst online: 09:36

Ah, ik dacht al, is de accu kapot..

Ik had de waardes vanmiddag ook weer terug gezet dmv de API, maar ze stonden net weer op 0. Ik weet niet wat ze aan het doen zijn (FW V1.0.3), maar ik ga em niet meer vol krijgen voor zonsondergang. Als dit zo blijft dan forceer ik de waardes wel in iedere API request.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• raven22
raven22 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:52:
[...]

oeps, moet een Aqara zijn

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-08 22:09
messi schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:09:
[...]

Ah, ik dacht al, is de accu kapot..

Ik had de waardes vanmiddag ook weer terug gezet dmv de API, maar ze stonden net weer op 0. Ik weet niet wat ze aan het doen zijn (FW V1.0.3), maar ik ga em niet meer vol krijgen voor zonsondergang. Als dit zo blijft dan forceer ik de waardes wel in iedere API request.
Hier hetzelfde. Het viel me vanmiddag ineens op dat de batterij op 70% bleef steken. Toen de max. state of charge in de Zendure App weer naar 100% gezet. 20 minuten later stond ie weer op 70%. Vreemd.

• noo
  • Niet online

noo

Ik heb internet toegang voor mijn 2400AC uitgezet na het herstellen van de waarden om dit soort grappen verder tegen te gaan.

Een zeer dubieuze handelwijze van Zendure wat mij betreft. Ik wil best mijn firmware updaten, maar ik ben momenteel op vakantie dus ik kan dat nu niet. Als ik @Newtonjan's bericht niet gelezen had zou mijn batterij een paar weken nutteloos zijn geweest.

• Keida
  • Laatst online: 09:00

Keida

dr.

noo schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:08:
Ik heb internet toegang voor mijn 2400AC uitgezet na het herstellen van de waarden om dit soort grappen verder tegen te gaan.

Een zeer dubieuze handelwijze van Zendure wat mij betreft. Ik wil best mijn firmware updaten, maar ik ben momenteel op vakantie dus ik kan dat nu niet. Als ik @Newtonjan's bericht niet gelezen had zou mijn batterij een paar weken nutteloos zijn geweest.
hoe zet ik uberhaupt internet toegang voor de omvormers uit?

IJsdikte op de Elfstedentocht

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:27
Keida schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:27:
[...]

In je router bijvoorbeeld

• noo
  • Niet online

noo

[...]

In veel routers kun je dat per device configureren.

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-08 22:09
[...]

Heb het zelf net met een firewall rule in m'n UCG Ultra uitgezet. Daar kun je eenvoudig aangeven dat verkeer richting het internet vanaf een bepaald apparaat geblokkeerd moet worden.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 17:10
gielz schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:50:
Zie het hier inderdaad ook. Elke keer proberen ze extern alles naar 0 te zetten.

Draai een 2400 ac+ met goed werkende firmware 1.0.3.

[Afbeelding]
Mij viel alleen op als ik de SF 2400AC+ de bescherming via het schakelaartje in de Gielz app uit zet maar ik laat het maximale percentage op bijvoorbeeld 80% staan hij nog steeds maar tot 80% laad. Pas als ik het schakelaartje uit zet en de maximale laadpercentage op bijvoorbeeld 100 zet doet ie dat. Draai versie 2.0.1

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 17:10
Wie-o-wie weet precies hoe die batterij volgorde in de Gielz app werkt? Ik dacht dat hij gewoon bij de SF2 2400AC+ de interne batterij als 1 pakt. die daaronder als 2 en die daaronder als 3. Maar dat schijnt niet altijd zo te zijn? Hoe controleer ik dat? En als ik het dan invul hoe? gewoon 1;2;3? Sorry misschien een niet al te snuggere vraag :p

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-08 21:52
Hier ook een gek dingetje, vanaf extern zoals hier wordt gekenmerkt, wordt bij mij de 'GridReverse' oftewel, voor de Pro series, overtollig zon doorsturen naar het net, elke keer omgezet naar 0;
dit is een onbekende waarde volgens de API.
Als ik deze via de App of via Gielz (en dus API) omzet naar 1 (Toegestaan) of 2 (verboden) wordt hij elke keer weer naar 0 gezet.

Ook hier draai ik op v1.0.25 en heb (al even) de update naar v2.0.0 klaar staan (Nu ook in beeld de v2.0.1).

Tevens wordt mijn land code registratie naar Duitsland gezet, terwijl de min en max soc wel gewoon blijven staan..

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:13

PeaceNlove

Deugleuter

Ook hier de internet toegang dicht. gielz en ha draaien prima door. Blij met de keuze voor Zendure dat het inderdaad uit kan, maar het laat wel zien dat IoT onbetrouwbaar is. Gelukkig is er ook Ethernet of Thing dankzij HA en gielz

wel de laatste firmware er op gezet voor het internet geblokkeerd werd, dat dan weer wel

[ Voor 16% gewijzigd door PeaceNlove op 03-08-2026 21:27 ]

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Hier ook spontaan rare instellingen. Firmware update wil niet lukken want accu is te leeg (7%) . Handmatig laden lukt niet, zowel niet vanuit app als vanuit HA.

Ook op vallend: als ik de MQTT modus uitzet op de Zendure dan blijft MQTT toch actief.
Iemand een tip hoe ik de accu toch in een modus kan krijgen dat-ie gaat laden?

Spel en typfouten voorbehouden

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:13

PeaceNlove

Deugleuter

FredvZ schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:36:
Hier ook spontaan rare instellingen. Firmware update wil niet lukken want accu is te leeg (7%) . Handmatig laden lukt niet, zowel niet vanuit app als vanuit HA.

Ook op vallend: als ik de MQTT modus uitzet op de Zendure dan blijft MQTT toch actief.
Iemand een tip hoe ik de accu toch in een modus kan krijgen dat-ie gaat laden?
zie andere Zendure topic, was ook bij mij de oplossing :
Newtonjan schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:48:
[...]

Vannacht is opeens de chargeMaxLimit en inverseMaxPower beide op nul gezet. Omdat ik deze in HA helemaal niet kan instellen en ik de app van Zendure ook niet open heb gehad, kan ik alleen maar bedenken dat dit van buitenuit is gebeurd. De maxSoc was overigens ook verzet van 90% naar 70%.

Inmiddels heb ik de Zendure losgekoppeld van het internet en kan ik de app dus ook niet meer gebruiken. Ik laat het even zo en kijk dit wat dagen aan. De app wil wel steeds dat ik update naar versie 2, maar dat negeer ik vooralsnog.
# Vervang <IP> door het lokale IP van je Zendure (bv. 192.168.2.12)
# Vervang <SN> door je eigen serienummer (te vinden op het typeplaatje of via /properties/report - je kunt de sn ook bekijken met commando 1 hieronder)

# 1. Status ophalen (ter controle, geen wijziging)
curl -s http://<IP>/properties/report | jq

# 2. Max laad-/ontlaadvermogen + limieten herstellen naar 800 W (of 2400 W)
curl -s -X POST http://<IP>/properties/write \
  -H "Content-Type: application/json" \
  -d '{"sn":"<SN>","properties":{"chargeMaxLimit":800,"inverseMaxPower":800}}'
# Je mag deze ook op 2400 zetten als de omvormer op een eigen groep staat ...

# 3. Max/min laadpercentage herstellen naar 90% / 10%
curl -s -X POST http://<IP>/properties/write \
  -H "Content-Type: application/json" \
  -d '{"sn":"<SN>","properties":{"socSet":900,"minSoc":100}}'
# Je mag deze ook op 100% zetten; vul dan 1000 in bij socSet

• YvonneVP
raven22 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:52:
[...]

Ik heb nog een WiFi rookmelder liggen die ik ooit een gekocht heb omdat ik die ook aan Amazon Alexa kan koppelen. Ik zal eens kijken of ik die dan daarvoor kan gebruiken. Mijn batterij komt uiteindelijk in de trapkast te staan met een temperatuursensor en waar ik een extra ventilator in het bovenlicht bij de deur ga inbouwen voor de afvoer van de warmte, mocht het ooit eens te warm worden in de trapkast. Op mijn Zendure 2400AC heb ik ook 2 ventilatoren gekocht om de omvormer te koelen mocht ie toch eens te warm worden.

• YvonneVP
Had je al meer smart devices van Aqara? Die hebben toch ook allemaal een Aqara Zigbee hub nodig?

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 11:38
Wifi koppelen alleen mogelijk met de app? Heb een nieuwe AP die vlakbij hangt.

• raven22
YvonneVP schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:19:
[...]

Had je al meer smart devices van Aqara? Die hebben toch ook allemaal een Aqara Zigbee hub nodig?
Je hebt een Zigbee hub nodig, niet specifiek die van aqara. Ik heb er een van sonoff

• YvonneVP
raven22 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 23:22:
[...]

Je hebt een Zigbee hub nodig, niet specifiek die van aqara. Ik heb er een van sonoff
Ik heb ook een SonOff direct aangesloten op mijn HA server, dan nog een wat oudere in mijn Alexa Echo Plus, en nog een van Tuya, omdat sommige dingen helaas alleen via een Tuya compatible gateway te koppelen zijn voor Amazon Alexa en die ik dan ook nog gewoon in HA kan zetten.

• YvonneVP
Henkie-Jan schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:02:
Wie-o-wie weet precies hoe die batterij volgorde in de Gielz app werkt? Ik dacht dat hij gewoon bij de SF2 2400AC+ de interne batterij als 1 pakt. die daaronder als 2 en die daaronder als 3. Maar dat schijnt niet altijd zo te zijn? Hoe controleer ik dat? En als ik het dan invul hoe? gewoon 1;2;3? Sorry misschien een niet al te snuggere vraag :p
In de Zendure app kun je bij apparaatinformatie van je omvormer onder 'Batterij' de serienummers en volgorde van je batterijen zien. Via Developer Tools -> States in HA kun je dan met de entiteit sensor.zendure_2400_ac_batterij_serienummers de volgorde van je serienummers zien. Als die niet overeenkomt met de volgorde van je batterijen in de Zendure app dan kun je die dus op die manier in HA recht trekken zodat de rest (temperatuue, celbalans etc.) per batterij ook zal kloppen. Die volgorde kan dus gewoon 1;2;3 zijn of 1;3;2. Je deelt in HA de batterijen dus in op basis van hoe ze in de Zendure app vermeld staan.

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:32
YvonneVP schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 02:48:
[...]

In de Zendure app kun je bij apparaatinformatie van je omvormer onder 'Batterij' de serienummers en volgorde van je batterijen zien. Via Developer Tools -> States in HA kun je dan met de entiteit sensor.zendure_2400_ac_batterij_serienummers de volgorde van je serienummers zien. Als die niet overeenkomt met de volgorde van je batterijen in de Zendure app dan kun je die dus op die manier in HA recht trekken zodat de rest (temperatuue, celbalans etc.) per batterij ook zal kloppen. Die volgorde kan dus gewoon 1;2;3 zijn of 1;3;2. Je deelt in HA de batterijen dus in op basis van hoe ze in de Zendure app vermeld staan.
Of lees de volgorde van de serienummers van de fysieke accu's af, om die te vergelijken met sensor.zendure_2400_ac_batterij_serienummers. De Zendure app zou de volgorde namelijk ook verkeerd kunnen hebben.

6 kWp solar | Zendure SF2400AC+ 16 kWh | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014

• koeniejj
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:21
Ik zat gisteren ook met een zelfde probleem, dat het maximale laadpercentage naar 70% bleef gaan. Nu heb ik de internettoegang naar de Zendure via de router geblokkeerd en nu heb ik het probleem niet meer. Helaas wel een ander probleem:

De verbinding is ineens niet stabiel en HA verliest contact met de accu:
  • Zo'n 4-5x per uur
  • Ongeveer 1 minuut per keer
  • De accu lijkt wel normaal te functioneren (het laadpercentage loopt "normaal" op en lijkt niet beïnvloed)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MteJs3z5be5Z9mdEJ8KVlOXIwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DkVRcmfkhefY3rEtmfjhHGRB.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is pas sinds de accu geen toegang meer heeft tot het internet. Daar voor alleen heel sporadisch (4x per 14 dagen) zulke "verbindingsverliezen".

Iemand een idee of hetzelfde gedrag?

• R1chardTM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:58
koeniejj schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:49:
Ik zat gisteren ook met een zelfde probleem, dat het maximale laadpercentage naar 70% bleef gaan. Nu heb ik de internettoegang naar de Zendure via de router geblokkeerd en nu heb ik het probleem niet meer. Helaas wel een ander probleem:

De verbinding is ineens niet stabiel en HA verliest contact met de accu:
  • Zo'n 4-5x per uur
  • Ongeveer 1 minuut per keer
  • De accu lijkt wel normaal te functioneren (het laadpercentage loopt "normaal" op en lijkt niet beïnvloed)
[Afbeelding]

Dit is pas sinds de accu geen toegang meer heeft tot het internet. Daar voor alleen heel sporadisch (4x per 14 dagen) zulke "verbindingsverliezen".

Iemand een idee of hetzelfde gedrag?
Volgens mij is dit een bekend probleem met oudere firmware versies. Het verhaal was volgens mij iets in de trand van dat door het internet te blokkeren de netwerk stack om de zoveel tijd vastloopt door mislukte calls, dit reset zich uiteindelijk weer. Geloof dat dit in hogere firmware versies opgelost is. Is in de historie van de topic meer over te vinden.

Beetje een probleem dus als je niet wilt/kunt updaten. Zendure lijkt dus settings te forceren om gebruikers met oude firmware te pesten, en internet blokkade op oude firmware is ook een probleem.

Ik draai zelf al weken stabiel op firmware 2.0.1 (AC 2400+), Gielz en de NOM functie.

[ Voor 9% gewijzigd door R1chardTM op 04-08-2026 15:34 ]

• koeniejj
R1chardTM schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:32:
[...]

Volgens mij is dit een bekend probleem met oudere firmware versies. Het verhaal was volgens mij iets in de trand van dat door het internet te blokkeren de netwerk stack om de zoveel tijd vastloopt door mislukte calls, dit reset zich uiteindelijk weer. Geloof dat dit in hogere firmware versies opgelost is. Is in de historie van de topic meer over te vinden.

Beetje een probleem dus als je niet wilt/kunt updaten. Zendure lijkt dus settings te forceren om gebruikers met oude firmware te pesten, en internet blokkade op oude firmware is ook een probleem.

Ik draai zelf al weken stabiel op firmware 2.0.1 (AC 2400+), Gielz en de NOM functie.
Eerlijk gezegd had ik nog niet gezocht omdat het 1:1 met het verbreken van het internet leek te zijn. Ik kan proberen te updaten en daarna het internet weer blokkeren.

Bedankt!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:59

Mimiix

Professioneel Prutser

Mn schijf leek wat vol te lopen binnen HA. BLijkt dat de Gielz integratie daar redelijk wat mee van doen heeft. 700MB in ongeveer 2.5 maand :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YE6MQ-2vEJX2S4p2gb-5om53is8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3z8ZPSDATosUgxETvTQnaRXG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Phr-pFI3ch78_IKkIPdctPVzsIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yHX78vRbuOUcqRqm3DeYrglU.png?f=fotoalbum_large

Ik heb voor nu iig het een en ander uitgezet, dat erniet meer logs bij komen. Verder toch maar met de recorder gaan spelen :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mimiix schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:26:
Mn schijf leek wat vol te lopen binnen HA. BLijkt dat de Gielz integratie daar redelijk wat mee van doen heeft. 700MB in ongeveer 2.5 maand :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb voor nu iig het een en ander uitgezet, dat erniet meer logs bij komen. Verder toch maar met de recorder gaan spelen :)
Ipv black list kan je ook met whitelist werken. Vooral als je straks veel meer entities gaat toevoegen in de toekomst.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

[...]

@koeniejj
@DaanVervacke Heeft iets geprogrammeerd om de accu's om de tuin te leiden. Dus dan zou je in theorie van het internet afkunnen waardoor Zendure geen instellingen meer kan pushen.

• koboy

koboy

[...]

En weer zie ik een bericht langskomen dat Zendure gebruikers van een oudere firmware naar een update aan het pesten zou zijn. Heeft iemand hier daadwerkelijk bewijs van?
Een mededeling van support dat je bij problemen eerst moet updaten is geen bewijs. Dat doet iedere leverancier van wat voor product dan ook.

Reken niet iets tot kwaadaardigheid wat je ook kunt toekennen aan onkunde/stupiditeit....
Vergeet niet dat een paar weken geleden de hele aansturing/app er uit lag door een storing....

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:59

Mimiix

Professioneel Prutser

koeniejj schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:38:
[...]

Eerlijk gezegd had ik nog niet gezocht omdat het 1:1 met het verbreken van het internet leek te zijn. Ik kan proberen te updaten en daarna het internet weer blokkeren.

Bedankt!
Nu ik issues had met mn sf2400pro omdat hij steeds naar Duitsland wisselde en exporteren van zonnestroom uitzetten, zie ik dit ook na blokkeren van het internet Ik ga eens proberen.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• koeniejj
[...]

Dit lijkt te hebben gewerkt. Ik draai nu V2.0.1 en al bijna 2 uur zonder problemen (maar wel weer offline i.v.m. de 70% max-laadpercentage).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vl19OEUNtVdX_s4Bcz51So9Nir0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OGyyYu1j53lb8Zt14Bwc7WiH.png?f=user_large

• Newtonjan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:41
Mijn 2400AC is van het internet af in verband met het probleem dat Zendure op afstand het laadvermogen op nul zet. Hierdoor werkt de batterij effectief niet. Alles werkt dus weer netjes als de batterij geen contact heeft met internet.
En toen ... het volgende probleem wat anderen ook al meldden: met versie 1.0.15 heb ik (inderdaad) dat ongeveer na een kwartier de verbinding met de 2400AC er ongeveer 30 s uitligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZ8sPhl3rYIFFiHYle-rCyqpzLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EPcqv5iDx5Yy5CDGlXAIS6G9.png?f=fotoalbum_large
Dus daar gaan we: ik ga terug naar het internet + update naar 2.0.1 + tijdelijk op internet blijven + weer van het internet af.

4 Aug 20:44 Start update
4 Aug 20:51 Einde update
  • Alle entiteiten direct beschikbaar in HA.
  • chargeMaxLimit en inverseMaxPower staan beide op 0
  • Max laadpercentage staat op ook op 0%
  • Het land staat op Duitsland (in de app te zien)
4 Aug 20:58 Het lukt me niet om in de app netjes de maximale vermogens in te stellen. Doe dit dan maar zelf via een curl commando. De max en min laadpercentages kon ik wel netjes aanpassen in de app.

Nu wachten ... (ik laat de internet verbinding aan)

[bericht wordt aangevuld]

4 Aug 21:12 Ik zie al dat tijdens ontladen het schakelen van lage naar hoge vermogens en vice versa goed en snel werkt. Dus het probleem van langzame ramp-up/down is er niet.

4 Aug 22:39 De percentages staan nog steeds op 100% en 10%. De chargeMaxLimit en inverseMaxPower staan nog goed (op 2400 W). Ik ga de nacht draaien met de 2400AC met internet verbonden.

5 Aug 08:30 Het systeem is nog steeds verbonden met internet. Draait nu op 2.0.1. Er zijn deze nacht geen settings aangepast. Alles draait nog steeds normaal. Ik ga nu internet blokkeren.

5 Aug 08:43 Internet geblokkeerd

5 Aug 11:26 Zonder internet is er geen uitval van de verbinding! :)

5 Aug 23:17 Draait nog steeds goed zonder internet

[ Voor 23% gewijzigd door Newtonjan op 05-08-2026 23:17 ]

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:49
koboy schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:39:
[...]

En weer zie ik een bericht langskomen dat Zendure gebruikers van een oudere firmware naar een update aan het pesten zou zijn. Heeft iemand hier daadwerkelijk bewijs van?
Een mededeling van support dat je bij problemen eerst moet updaten is geen bewijs. Dat doet iedere leverancier van wat voor product dan ook.

Reken niet iets tot kwaadaardigheid wat je ook kunt toekennen aan onkunde/stupiditeit....
Vergeet niet dat een paar weken geleden de hele aansturing/app er uit lag door een storing....
zie het aantal meldingen hier van accu's die er tussen 4 en half 5 mee stopten. Ik heb een case aangemaakt en het eerste antwoord is dat dat ze ontkennen:

Een stukje uit het antwoord:
Regarding the firmware update and the situation where the device did not operate normally, we would like to clarify that Zendure does not remotely block or disable users’ devices from functioning properly. The operating status of the device can be affected by various factors, including firmware version, device connection status, network communication, system configuration, and smart energy management strategies.

Het zal inderdaad onkunde geweest zijn, wat ze niet gaan toegeven.

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 22:33

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb sinds kort ook dat Zendure mijn Max laadpercentage terug zet op 70%. Ik dacht even dat hij het langer volhield toen ik hem op 95% gezet had ipv 100% maar vanochtend was het toch weer gereset. Ik draai nog op 1.0.15 met Gielz. Begrijp ik het goed dat het advies dus is om te upgraden naar 2.0.1? Ik heb eigenlijk ook niet zo’n zin om het internet te blokkeren.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• nlrobert
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-08 11:48
Ik zie de laatste tijd steeds vaker dat alleen slim ontladen gaat opladen, zo ook vannacht. Ik wil juist niet dat die op gaat laden als die op deze modus staat. Is dit iets wat bij jullie ook gebeurd?

[ Voor 13% gewijzigd door nlrobert op 05-08-2026 10:18 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:46
Ik krijg binnenkort mijn 2 solarflows.

Wat kan ik het beste doen ; gelijk in HA gooien of eerst aanmelden via de gewone app en als dat dan draait daarna pas het HA topic gaan volgen?

Want dan kan ik het goed etopic gaan lezen.

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 05-08-2026 11:38 ]

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

maartend schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:37:
Ik krijg binnenkort mijn 2 solarflows.

Wat kan ik het beste doen ; gelijk in HA gooien of eerst aanmelden via de gewone app en als dat dan draait daarna pas het HA topic gaan volgen?

Want dan kan ik het goed etopic gaan lezen.
Ligt eraan wat je wilt gaan doen. Er zijn meerdere manieren van aansturen. Lees je even goed in mbt de verschillende methodes, maak een keus en enjoy

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• maartend
martinvdm schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:26:
[...]

Ligt eraan wat je wilt gaan doen. Er zijn meerdere manieren van aansturen. Lees je even goed in mbt de verschillende methodes, maak een keus en enjoy
Maar dat is het hem juist. Ik wil NOM, heb 2 800, op gescheiden groepen, vast tarief. Maar het gaat me dus echt om begin, waar begin ik met inlezen ; Zendure en HA of enkel Zendure topic. Want beiden gelijkertijd geeft chaos in mijn hoofd

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:23
Je zult eerst de Zendure app moeten gebruiken om via Bluetooth de netwerk configuratie goed te zetten.
Daarna kun je HA gaan gebruiken met ofwel gielz(https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK) ofwel de Fireson(https://github.com/Zendure/Zendure-HA) integratie voor HA.

Aangezien jij twee solarflows hebt en alleen NOM wilt doen lijkt mij de Fireson handiger.
Als je met een dynamisch tarief wilt gaan werken is gielz slimmer, maar omdat je twee solarflows hebt zul je dan ook nog de node red oplossing van gast777 naast gielz nodig hebben.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• maartend
Ben(V) schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:52:
Je zult eerst de Zendure app moeten gebruiken om via Bluetooth de netwerk configuratie goed te zetten.
Daarna kun je HA gaan gebruiken met ofwel gielz(https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK) ofwel de Fireson(https://github.com/Zendure/Zendure-HA) integratie voor HA.

Aangezien jij twee solarflows hebt en alleen NOM wilt doen lijkt mij de Fireson handiger.
Als je met een dynamisch tarief wilt gaan werken is gielz slimmer, maar omdat je twee solarflows hebt zul je dan ook nog de node red oplossing van gast777 naast gielz nodig hebben.
Thnx. Van die van Fireson was ik me niet bewust. Heb zlefs vast tarief, dus ga ik idd me geod inlezen op fireson. Die van gast wist ik idd.

Dus even instellen via BT en dan verder dit topic. Duidelijk

• DJ-Promo
Firmware geupdate en toen werkte alles weer. Nu staat ie weer standby en nul reactie van HA. De curl acties gedaan en zag hem even laden en nu weer standby. Staat nu dus op 61%.

• koboy

koboy

DJ-Promo schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:43:
Firmware geupdate en toen werkte alles weer. Nu staat ie weer standby en nul reactie van HA. De curl acties gedaan en zag hem even laden en nu weer standby. Staat nu dus op 61%.
2400AC? Zet hem eens helemaal uit en koppel hem los van het net. Dan de omvormer er af en je kunt je waarschijnlijk in het smelt-topic melden.

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:01
Ik heb momenteel 4 SF800 plus lokaal draaien via de officiële HA integratie / zendesk (voorheen Fireson).

nu wil ik 1 exemplaar vervangen met een 2400ac+.

Kan dat? En weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door doobieters op 05-08-2026 21:15 ]

🔋 4 x Zendure Solarflow 800 Plus + 4 x AB2000X - 4,7 kWp panelen

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:43
Ik krijg binnenkort 2 zendure 800 plus binnen, en een kennis van mij gebruikt sinds 1-2 weken Omnibattery voor zijn sessy's. Deze ondersteund ook zendure.

Heeft iemand dit al geprobeerd?

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

• DJ-Promo
koboy schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:24:
[...]

2400AC? Zet hem eens helemaal uit en koppel hem los van het net. Dan de omvormer er af en je kunt je waarschijnlijk in het smelt-topic melden.
Is 800 plus zonder uitbreiding. Na nogmaals de curl acties ging ie weer laden.

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Super Cow schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 00:52:
Ik krijg binnenkort 2 zendure 800 plus binnen, en een kennis van mij gebruikt sinds 1-2 weken Omnibattery voor zijn sessy's. Deze ondersteund ook zendure.

Ziet er wel leuk uit.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC+ 11,04kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• mgevart
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:57
Ik ben wachtende op de Zendure Mix 3000, en ben me aan het proberen inlezen op de Gielz integratie. Ik wil vooral NOM draaien, maar aangezien ik een Oost opstelling heb liggen en mijn piek best op nog hoge prijzen valt omwille van dynamische prijzen in de ochtend hoger liggen, wil ik niet direct de batterij opladen maar eerst nog even terugleveren als er geen energie vraag in huis is. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Ik gebruik ook al reeds EVCC voor de laadpaal, mogelijks als Home assistant batterij daar toevoegen en via start/hold script de Gielz modus laten aanpassen in de EVCC optimiser? Of zijn er betere opties?

Ook als Belg heb ik voor afname en teruglevering verschillende prijzen(geen energiebelasting en BTW op teruglevering), hoe houdt Gielz integratie hier rekening mee?

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Werkt volgens mij via HEMS, tenminste dat wordt gevraagd om aan te zetten

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC+ 11,04kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• R1chardTM
klump4u schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:07:
[...]

Werkt volgens mij via HEMS, tenminste dat wordt gevraagd om aan te zetten
Dat is niet waar, staat hier dat HEMS uit moet.

https://ffunes.github.io/Omnibattery/configuration/batteries/zendure/

Edit: Misschien staat het niet overal goed, deze commit van 5 dagen geleden laat zien dat het eerder anders was.
https://github.com/ffunes/Omnibattery/commit/270532f8e91e5e7696a6d73795dd031df78d5bf8

[ Voor 27% gewijzigd door R1chardTM op 06-08-2026 09:26 ]

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:35
mgevart schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:48:
Ik ben wachtende op de Zendure Mix 3000, en ben me aan het proberen inlezen op de Gielz integratie. Ik wil vooral NOM draaien, maar aangezien ik een Oost opstelling heb liggen en mijn piek best op nog hoge prijzen valt omwille van dynamische prijzen in de ochtend hoger liggen, wil ik niet direct de batterij opladen maar eerst nog even terugleveren als er geen energie vraag in huis is. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Ik gebruik ook al reeds EVCC voor de laadpaal, mogelijks als Home assistant batterij daar toevoegen en via start/hold script de Gielz modus laten aanpassen in de EVCC optimiser? Of zijn er betere opties?

Ook als Belg heb ik voor afname en teruglevering verschillende prijzen(geen energiebelasting en BTW op teruglevering), hoe houdt Gielz integratie hier rekening mee?
Je kan een aparte automatisering maken die Gielz modus aanstuurt. In Gielz kan je aangeven hoeveel uren/kwartieren goedkoop en duur is. De automatisering moet dan de modus bij duur op Alleen slim ontladen zetten. Zodra duur voorbij is de modus weer op NOM. Je kan er ook nog voor kiezen om bij goedkoop de modus op alleen slim opladen te zetten. Bij meer gebruik dan uit de PV komt, dan haalt hij dat uit het net ipv uit de batterij. Zo kan je de stroom in de batterij weer gebruiken op duurdere momenten.
Je kan bij Gielz een bedrag invullen wat hij aftrekt van de dure ontlaadmomenten. Dat is dan het verschil tussen laden en ontladen. Ik weet niet hoe dat werkt met NOM, omdat je dan niet werkt met duur en goedkoop. Misschien kan @gielz dat beter vertellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pakhaas op 06-08-2026 09:33 ]

• klump4u
  • Niet online

klump4u

R1chardTM schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:25:
[...]

Dat is niet waar, staat hier dat HEMS uit moet.

https://ffunes.github.io/Omnibattery/configuration/batteries/zendure/

Edit: Misschien staat het niet overal goed, deze commit van 5 dagen geleden laat zien dat het eerder anders was.
https://github.com/ffunes/Omnibattery/commit/270532f8e91e5e7696a6d73795dd031df78d5bf8
Die komt dus te voorschijn bij installatie en daar ben ik afgehaakt.

• m-vw
  • Nu online

m-vw

Dus?

Jammer dat hij gelijk begint met ontladen zonder dat je zelf ook maar ergens iets hebt ingesteld.
Vind ook zo snel geen NOM modus, focus lijkt te liggen op zo efficiënt mogelijk je batterijen vol te laden.

[ Voor 13% gewijzigd door m-vw op 06-08-2026 11:12 ]

• harald66
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-08 09:19
loop al 2 weken te proberen mijn solar flow 2400ac+ werkend te krijgen in HA green met Gielz. echter als ik het dashboard laad krijg ik fout meldingen bij alle entiteiten. IP zendure en HW p1 op vast ip gezet en in gegeven in de yaml. ook de kwartierprijzen via nordpool worden niet geladen.
Wat doe ik fout

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:09
harald66 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:56:
loop al 2 weken te proberen mijn solar flow 2400ac+ werkend te krijgen in HA green met Gielz. echter als ik het dashboard laad krijg ik fout meldingen bij alle entiteiten. IP zendure en HW p1 op vast ip gezet en in gegeven in de yaml. ook de kwartierprijzen via nordpool worden niet geladen.
Wat doe ik fout
Gielz is er in 2 talen(Dutch & Engels).
Veel gemaakte fout is door van beide een deel te installeren. Je mixt dus beide integraties, en dat werkt niet.
Controleer dat dus als eerste.

🇳🇱🌞10kWp🔋5.7kWh Pijnacker Oost/West

• koboy

koboy

harald66 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:56:
Wat doe ik fout
Verschillende talen in de onderdelen?
Package gedownload met de download knop naast het geopende bestand? GitHub maakt er dan een zooitje van. Makkelijkste fix is om de inhoud van de file te cooy-pasten naar de file in de HA editor....

• harald66
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-08 09:19
koboy schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:04:
[...]

Verschillende talen in de onderdelen?
Package gedownload met de download knop naast het geopende bestand? GitHub maakt er dan een zooitje van. Makkelijkste fix is om de inhoud van de file te cooy-pasten naar de file in de HA editor....
had hem gedownload en geupload in de HA map Packages. dus de yaml kopieren en in de map packages kopieren of een eigen map in packages maken en hierin zetten. Had wel alles NL gedaan. Ga straks thuis alles opnieuw proberen, had namelijk alles weer verwijderd.

• m-vw
  • Nu online

m-vw

Dus?

harald66 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:45:
[...]

had hem gedownload en geupload in de HA map Packages. dus de yaml kopieren en in de map packages kopieren of een eigen map in packages maken en hierin zetten. Had wel alles NL gedaan. Ga straks thuis alles opnieuw proberen, had namelijk alles weer verwijderd.
Kijk ook even naar je bestandsnamen. HA is hoofdlettergevoelig.
Ik had namelijk hetzelfde probleem en dat bleek te komen doordat ik ergens geen hoofdletter had gebruikt.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55
[...]

kan je aanraden HA opnieuw vers te installeren omdat je nu mogelijk alle 'oude' en mogelijke foute entiteiten meesleept in je historie. Ik heb daar veel last van gehad en ben al 2x opnieuw begonnen.

One cookie a day keeps the doctor away !

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:23
@harald66
Twee weken geleden hier ook alles in NL versie op een NL HA geïnstalleerd volgens alle instructies, en alles werkte ook volgens de instructies. Goed lezen wel, soms las ik iets te snel over iets heen, maar naderhand bleken de instructies wel gewoon juist te zijn.

En eerst basis zaken testen voordat je (van alles en nogwat) gaat configureren. Nog wat vaste IP adressen via DHCP gereserveerd enzo, en dat kostte soms ook weer wat tijd.

De tweede accu is hier net binnen, dus ik hoop dat het met de node red configuratie die ik nu ga doen ook weer zo gaat.

Wel een leuk klusje, zeker als je zoiets niet dagelijks doet. En dan de trots als alles gewoon werkt! :*)

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• koboy

koboy

[...]

Maar als je de verkeerde Download knop gebruikt in GitHub maakt GitHub er is een zooitje van. Is mij 4 weken geleden ook gebeurd. Na downloaden even kijken of de inhoud klopt.....

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik ben me aan het orienteren op een Zendure. Ik lees de P1-meter al uit via Home Assistant (via de P1-meter op een esphome). Alle sensoren van de meter zitten in Home Assistant. Ik lees dat ik via Rest de waarden naar de Zendure kan sturen, maar hij lijkt lokale sensoren niet te ondersteunen, alleen oa Shelly en Homewizard. Klopt dat of kan het wel? Ik schaf liever geen extra p1-meter aan.

☀️ 7920 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

• R1chardTM
manusjevanalles schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:26:
Ik ben me aan het orienteren op een Zendure. Ik lees de P1-meter al uit via Home Assistant (via de P1-meter op een esphome). Alle sensoren van de meter zitten in Home Assistant. Ik lees dat ik via Rest de waarden naar de Zendure kan sturen, maar hij lijkt lokale sensoren niet te ondersteunen, alleen oa Shelly en Tibber. Klopt dat of kan het wel? Ik schaf liever geen extra p1-meter aan.
Je kunt niet een eigen P1 meter in samenwerking met de Zendure app gebruiken. Dan moet je echt helemaal van de Zendure app en HEMS afstappen. Zijn verschillende opties via Home Assistant die dan de omvormer aan kan sturen in samenwerking met de P1 sensor die je al in HA hebt. Over de verschillende opties is het al uitgebreid gegaan in dit topic, zie ook de start post.

• manusjevanalles
  • Nu online
R1chardTM schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:50:
[...]

Je kunt niet een eigen P1 meter in samenwerking met de Zendure app gebruiken. Dan moet je echt helemaal van de Zendure app en HEMS afstappen. Zijn verschillende opties via Home Assistant die dan de omvormer aan kan sturen in samenwerking met de P1 sensor die je al in HA hebt. Over de verschillende opties is het al uitgebreid gegaan in dit topic, zie ook de start post.
Nee klopt, ik bedoel dat ik de Gielz integratie wil gebruiken. Maar kijken naar deze link lijk ik dus geen sensoren die in HA zitten te kunnen gebruiken. Ik zou dus een van deze p1-meters moeten gebruiken?

Een optie zou zijn om de Homewizard api in de esphome in te bouwen, dan kan ik die weer via HA uitlezen alsof het een Homewizard is. Maar alle sensoren zitten al in HA, dat zou logischer zijn om die te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door manusjevanalles op 06-08-2026 14:56 ]

• m-vw
  • Nu online

m-vw

Dus?

Ik ben me aan het orienteren op een Zendure. Ik lees de P1-meter al uit via Home Assistant (via de P1-meter op een esphome). Alle sensoren van de meter zitten in Home Assistant. Ik lees dat ik via Rest de waarden naar de Zendure kan sturen, maar hij lijkt lokale sensoren niet te ondersteunen, alleen oa Shelly en Tibber. Klopt dat of kan het wel? Ik schaf liever geen extra p1-meter aan.
Als je Zendure ook via HA gaat aansturen dan heb je geen extra P1 meter nodig.

Ik heb zelf die van Zendure ook aangesloten, maar in HA werkt het met HomeWizard.
Je kan In HA zelf aangeven welke P1 meter er gebruikt moet worden, gaat gewoon op ip.

[ Voor 11% gewijzigd door m-vw op 06-08-2026 15:06 ]

• Eboman
  • Laatst online: 06-08 17:31

Eboman

Ondertitel

Je moet met je huidige sensoren van je huidige P1 een netto export berekening maken, als je die nu nog niet hebt. Hier een voorbeeld van mijn P1 dongle pro.

{{ states('sensor.p1_dongle_pro_power_delivered') | float - states('sensor.p1_dongle_pro_power_returned') | float }}

Dit kan via een helper en dan voeg je deze sensor toe in de zendure integratie van Gielz

[ Voor 6% gewijzigd door Eboman op 06-08-2026 15:15 ]

Signature

• manusjevanalles
  • Nu online
Eboman schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:14:
[...]

Je moet met je huidige sensoren van je huidige P1 een netto export berekening maken, als je die nu nog niet hebt. Hier een voorbeeld van mijn P1 dongle pro.

{{ states('sensor.p1_dongle_pro_power_delivered') | float - states('sensor.p1_dongle_pro_power_returned') | float }}

Dit kan via een helper en dan voeg je deze sensor toe in de zendure integratie van Gielz
Perfect, die heb ik inderdaad al, goed om te horen dat je die dan kan gebruiken!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:27
Eboman schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:14:
[...]

Dat en er ff zeker van zijn die netjes iedere seconde update, niet dat je daardoor achter de feiten aanloopt

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ziet er ook leuk uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRPmYFNcYGHkF4yP-aP503NLUFk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/BsqCAysWP56leZXDw1SVRj27.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKEhKmAh4soZnhTKuaBJYGZvF-s=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/jrALUWyA0kgaVXb480XYvokG.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swZ1uWTXW7mhSCrH_bJjQCS1DUk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/91ftvofvTktsVHVQSdVLVBij.png?f=fotoalbum_medium

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:53
damn dat ziet er grafisch gelikt uit!!

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Do-m-pie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:51
Heeft iemand enig idee waarom de parameter "Zendure 2400+ AC Indicatie beschikbare energie" de ene dag 3,5 kWh bij 100% geladen batterij geeft en de andere keer/dag 4,3 kWh?
Totale capaciteit batterij (in mijn geval 5,28 kWh)

[ Voor 3% gewijzigd door Do-m-pie op 07-08-2026 12:45 ]

7680wp GW8K-DT - Zendure SolarFlow 2400 AC+ 5,28 KWh op Gielz

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:11
Heb jij de PD controller aangepast? Bij mij werkt hij niet zo lekker met de standaard waardes. Zojuist was hij een minuut lang met 20-47W stroom aan het kopen en stond de charge dus te hoog.

Edit: Ah denk dat ik het probleem zie. Hij staat standaard op 40W deadzone en 0W target. Ik ga het eens proberen met 10W deadzone en -20 target. Met de strijkijzer test merk ik dat hij alsnog pas na 2 seconde batterij vermogen terug schaalt op profile 'agressive'. Het werkt ook twee kanten op, juist omdat strijken nogal aan/uit gaat zie ik nu ook dat hij al een seconde of 10 op 0% charge blijft hangen terwijl er wel 1.38 kW export is dus daar gaat ook nog iets mis qua settings. Op enig moment zag ik 2 kW import samen met 1 kW charge dus dit is nog een beetje een bende :X .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRYwQtpxnb3BFBSHZtCJGxS5QdU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OKrd4QTEmoI98fYSsZneavQQ.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door sdk1985 op 07-08-2026 13:23 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• sdk1985
Even hele andere vraag; Klopt het dat wanneer je bij je batterij uit vinkt dat hij door HEMS wordt bestuurd (zodat je via HA kan besturen) je hem dan in de home uit je Zendure app kwijt bent?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_2wLDzkHV-W0iQ5L_hUrSyw_LA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aKvDG9qKDCbS1Qz33F60Bvva.png?f=fotoalbum_large
Ik zie de devices nog wel staan bij devices maar als ik er dan op klik dan krijg ik de setup wizard met land keuze etc.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

@sdk1985 ik gebruik hem niet, alleen even gekeken hoe het uit ziet, ben zeer tevreden over Gielz zijn versie

sdk1985 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:40:
Even hele andere vraag; Klopt het dat wanneer je bij je batterij uit vinkt dat hij door HEMS wordt bestuurd (zodat je via HA kan besturen) je hem dan in de home uit je Zendure app kwijt bent?
[Afbeelding]
Ik zie de devices nog wel staan bij devices maar als ik er dan op klik dan krijg ik de setup wizard met land keuze etc.
Dat is correct en tevens juist.

• Maverick_tfd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 23:40
nvm

[ Voor 105% gewijzigd door Maverick_tfd op 07-08-2026 17:51 ]

• sdk1985
Weet iemand of bij uitgeschakelde charge aangesloten PV wel netjes de accu laat vullen? Heb nog geen PV om het te testen. Ik wil uiteindelijk de accu nooit vanuit grid laden, alleen vanuit aangesloten PV.

Mij valt overigens een vrij grote offset op tussen ingestelde charge en wat de batterij daadwerkelijk aan het laden is. Op moment van spreken 204W per batterij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mmxrW0f586BIFEDUjzIUTjLd_k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8zcetweVjmHeuhMQjRh1CMnx.png?f=fotoalbum_large
Is dit een omnibatterij dingetje of een Zendure dingetje? Als ik de omnibatterij in manual mode zet en 1000W selecteer dan blijft hij ook rond de 500W steken. Heb voor de zekerheid de land setup opnieuw doorlopen die ik als popup kreeg ná de HEMS 2.0 update maar dat heeft geen effect gehad. Wellicht is het een beperking van de batterij >90%.

[ Voor 90% gewijzigd door sdk1985 op 07-08-2026 14:43 ]

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-08 21:15
Ik draai een setup met 3x SF80Pro en telkens 2x AB2000X, aangestuurd via de Gielz-integratie over ZenSDK.

Mijn configuratie:
1x SF80Pro met DC: 2x 300WP per MPPT.
2x SF80Pro: Zowel DC als AC zonnepanelen.
- DC: 2x 300WP per MPPT.
- AC: 3x Enphase IQ7 (achterliggend 2x 300WP). Enphase levert max 0.8kW, wat prima past.

Op zonnige dagen komt er meer PV-energie binnen dan er opgeslagen kan worden. Overdag wordt er dus tegelijk deels geladen en deels direct aan het gestuurd, en tegen het einde van de dag zitten de batterijen vaak op 100% waarbij PV direct wordt doorgestuurd naar het net.

Het vreemde is dat de batterijen met AC PV niet willen ontladen zodra ze 100% vol zijn. Ze blijven "hangen" tot ik de modus wissel via snel opladen → Nom. Pas dan beginnen ze weer te ontladen om de P1-meter op 0 te krijgen.

Observaties (JSON properties/report): Gisteravond heb ik de JSON-keys gevolgd tijdens de volgende moduswissels: Snel ontladen → Standby → Snel ontladen → Snel opladen → Nom

Pas bij de stap van Snel opladen naar Nom (of naar snel ontladen, alleen slim ontladen) begint het ontladen. De enige keys die hierbij veranderen zijn:
KeyEerst bij snel opladenDaarna bij nom
outputHomePower0800
outputLimit0800
packInputPower0770
packState02
pass20
reverseState10
gridOffPower-24-17
Mijn hypothese: Het lijkt erop dat de relais in de Zendure zo staan dat de AC-PV-stroom direct doorsturen naar het net (pass=2, reverseState=1), waardoor de interne AC-omvormer van de batterij niet wordt ingeschakeld. Zodra ik naar 'Nom' schakel, veranderen de waarden (pass=0, reverseState=0) en activeert de batterij zich weer.

Heeft iemand deze situatie ook ervaren of heeft iemand een idee waarom de logica bij 100% SOC zo vastloopt en waarom een specifieke moduswissel (via snel opladen) de oplossing is?

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Do-m-pie schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:45:
Heeft iemand enig idee waarom de parameter "Zendure 2400+ AC Indicatie beschikbare energie" de ene dag 3,5 kWh bij 100% geladen batterij geeft en de andere keer/dag 4,3 kWh?
Check de attributes in deze sensor eens. Zie hier ook de uitleg: https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK/wiki/NL-%E2%80%90-Beschikbare-entiteiten

Er wordt rekening gehouden met verliezen.

• Do-m-pie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:51
martinvdm schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:55:
[...]

Check de attributes in deze sensor eens. Zie hier ook de uitleg: https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK/wiki/NL-%E2%80%90-Beschikbare-entiteiten

Er wordt rekening gehouden met verliezen.
Dank

7680wp GW8K-DT - Zendure SolarFlow 2400 AC+ 5,28 KWh op Gielz

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:23

StarWing

Huh ?!?

Do-m-pie schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:45:
Waarschijnlijk het antwoord op mijn vraag:

StarWing in "Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2"

Page intentionally left blank.

• maartend
Mogelijk een heel stomme vraag ; maar hoe weet ik of mijn Homewizard p1 wordt gezien door mijn solarflow 800 plus. Ik heb de batterij vandaag binnen, aangesloten, dat ding heeft izchzelf leeg geleverd aan huis maar laadt verder niet op terwijl ik nog wel zonnepaneelpower over heb.
Dus vraag ik me af of ik mijn P1 wel goed heb geintergreerd

Edit : zaken veranderd, spooky meldingen opgelost en nu zie ik eea inderdaad. Maar ja, toen was het donker en wist ik niet of hij nog gaat laden

[ Voor 18% gewijzigd door maartend op 07-08-2026 22:47 ]

• sdk1985
maartend schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:56:
Mogelijk een heel stomme vraag ; maar hoe weet ik of mijn Homewizard p1 wordt gezien door mijn solarflow 800 plus. Ik heb de batterij vandaag binnen, aangesloten, dat ding heeft izchzelf leeg geleverd aan huis maar laadt verder niet op terwijl ik nog wel zonnepaneelpower over heb.
Dus vraag ik me af of ik mijn P1 wel goed heb geintergreerd

Edit : zaken veranderd, spooky meldingen opgelost en nu zie ik eea inderdaad. Maar ja, toen was het donker en wist ik niet of hij nog gaat laden
Ik kreeg hem ook vandaag binnen. Kon ook na de firmware update geen homewizard p1 kiezen bij third party. Google gaf dat tijdens bestellen wel aan, nu niet meer. Heb het opgelost via home assistant.

edit: Toch teruggevonden; YouTube: HomeWizard P1 Meter koppelen aan Zendure thuisbatterij (stap voor stap). Kan dus wel. Morgen eens proberen hoe dat gaat :).

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 08-08-2026 01:10 ]

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb al een paar weken 2 stuks 800 plus goed werkend via Gielz/nodered proxy. Gisteren een 3e erbij geplaatst. De firmware van alle 3 geupdate naar 2.0.1. Sindsdien gaat 1 van de 2 "oude" accus (die naast elkaar staan) regelmatig offline. En dan gaat de nodered proxy over de zeik (cached response).

Is het niet raar dat als 1 accu (tijdelijk) offline gaat, het hele systeem niet meer werkt?

• maartend
edit: Toch teruggevonden; YouTube: HomeWizard P1 Meter koppelen aan Zendure thuisbatterij (stap voor stap). Kan dus wel. Morgen eens proberen hoe dat gaat :).
Geen tijd aan besteden, want gaat momenteel niet.

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Goedemorgen, ik heb de 800 plus sinds gisteren werkend met Gielz, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om hem te laten doen wat ik wil - peak shaving, dus de rekening verlagen door te ontladen (maar niet terugleveren) op de duurste momenten. Ik wil de beperkte capaciteit van de 800 optimaal benutten. Met de mode Dynamisch handelen + NOM zie ik dat hij vanochtend vroeg is gaan laden, terwijl de prijs nog 27 cent was, dus dan heb ik liever dat de accu niets doet en de panelen terugleveren aan het net. Pas als de prijs veel lager is (13,5 cent rond 11 uur) wil ik de accu opladen, dan in stand-by en pas tijdens de piekuren weer ontladen. Met welke parameters moet ik spelen om dit te bereiken?

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:35
wian schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:09:
Goedemorgen, ik heb de 800 plus sinds gisteren werkend met Gielz, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om hem te laten doen wat ik wil - peak shaving, dus de rekening verlagen door te ontladen (maar niet terugleveren) op de duurste momenten. Ik wil de beperkte capaciteit van de 800 optimaal benutten. Met de mode Dynamisch handelen + NOM zie ik dat hij vanochtend vroeg is gaan laden, terwijl de prijs nog 27 cent was, dus dan heb ik liever dat de accu niets doet en de panelen terugleveren aan het net. Pas als de prijs veel lager is (13,5 cent rond 11 uur) wil ik de accu opladen, dan in stand-by en pas tijdens de piekuren weer ontladen. Met welke parameters moet ik spelen om dit te bereiken?
Hier staan alle modussen beschreven: https://github.com/Gielz1...iki/NL-%E2%80%90-Modussen

Dynamisch handelen + NOM:
⚠️ Let op: Alleen te gebruiken met Nordpool sensor. Vul als eerste in hoeveel uren je goedkoop zou willen laden per dag via input_number.dynamisch_goedkoopste_x_periode_morgen dit is bijvoorbeeld 3 uur. Vervolgens vul je de overige duurste uren in via input_number.dynamisch_duurste_x_periode_morgen dit is bijvoorbeeld 3 uur. Wanneer nu sensor.dynamisch_goedkoopste_periode op JA staat zal er opgeladen worden indien sensor.dynamisch_spread_indicatie hoger is dan input_number.dynamisch_minimale_spread. Wanneer sensor.dynamisch_goedkoopste_periode erg lang op JA staat zal hij pas weer gaan laden wanneer de batterij ontladen is tot 90%. Wanneer sensor.dynamisch_duurste_periode op JA staat zal hij op maximaal vermogen gaan ontladen en de rest van de tijd Nul op de meter.

Je hebt hiervoor wel de Nordpool sensor nodig. Bovendien moet je bij Dynamisch Vandaag of Morgen wel invullen hoeveel kwartieren/uren goedkoop zijn (groene balk) en eventueel duur. Je kan duur volgens mij leeg laten als je niet wil ontladen en alleen NOM. Maar ik heb wel meegemaakt dat als ik duur op 0 zet, dat hij ook niet ging laden. Hij kon namelijk geen spread berekenen.

Maar ik denk dat je beter kunt kiezen voor Dynamisch NOM:
⚠️ Let op: Alleen te gebruiken met Nordpool sensor. Vul als eerste in hoeveel uren je goedkoop zou willen laden per dag via input_number.dynamisch_goedkoopste_x_periode_morgen dit is bijvoorbeeld 3 uur. Vervolgens vul je de overige duurste uren in via input_number.dynamisch_duurste_x_periode_morgen dit is bijvoorbeeld 21 uur. Wanneer nu sensor.dynamisch_goedkoopste_periode op JA staat zal er opgeladen worden indien sensor.dynamisch_spread_indicatie_nom hoger is dan input_number.dynamisch_minimale_spread. Wanneer sensor.dynamisch_goedkoopste_periode erg lang op JA staat zal hij pas weer gaan laden wanneer de batterij ontladen is tot 90%. Hij zal na laden constant 0 op de meter behouden (-xx watt bij opladen en -xx watt bij ontladen) en elke dag het dynamisch laden uitvoeren.

• koboy

koboy

wian schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:09:
Je moet dynamisch NOM (duur) hebben. Maximaal opladen als de prijs goedkoop is, NOM ontladen als duur.

Door met de hoeveelheid goedkope en dure uren te spelen kun je de op- en ontlaad periodes wel goed krijgen.

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.

Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey

Zoek voor andere zaken het juiste topic.