Ik draai met mijn 2x 2400 AC+ op Dynamic Trading. Nou zit ik daar niet elke dag naar te kijken en wil het zoveel mogelijk automatisch laten werken. Hij staat ingesteld op dagelijks laden op de goedkoopste 24 kwartieren en ontladen op de 20 duurste kwartieren.
Beide waardes (24 en 20) zijn iets te ruim gekozen, zodat ik redelijk zeker weet dat het goed gaat: naar 100% laden en dan baar 10% ontladen.
Dat gaat redelijk goed, maar niet altijd. Dat laden gaat (in deze tijd van het jaar) midden overdag. De 20 duurste kwartieren voor het ontladen zijn soms voor meer dan de helft in de vroege ochtend en de dag erna in de avond. Dat betekent dat er dan tussen 2x laden geen 20 goedkope kwartieren zitten en de accu dus niet helemaal ontlaad. Das jammer van de opbrengst.
Hoe kan ik bij het ontladen kiezen voor de goedkoopste 20 kwartieren tussen 12:00 uur vandaag en 12:00 uur morgen?
Beide waardes (24 en 20) zijn iets te ruim gekozen, zodat ik redelijk zeker weet dat het goed gaat: naar 100% laden en dan baar 10% ontladen.
Dat gaat redelijk goed, maar niet altijd. Dat laden gaat (in deze tijd van het jaar) midden overdag. De 20 duurste kwartieren voor het ontladen zijn soms voor meer dan de helft in de vroege ochtend en de dag erna in de avond. Dat betekent dat er dan tussen 2x laden geen 20 goedkope kwartieren zitten en de accu dus niet helemaal ontlaad. Das jammer van de opbrengst.
Hoe kan ik bij het ontladen kiezen voor de goedkoopste 20 kwartieren tussen 12:00 uur vandaag en 12:00 uur morgen?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
:strip_exif()/f/image/TqdqaMV0kZ1KUfN7gb8SvLu8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DkVRcmfkhefY3rEtmfjhHGRB.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/3z8ZPSDATosUgxETvTQnaRXG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yHX78vRbuOUcqRqm3DeYrglU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EPcqv5iDx5Yy5CDGlXAIS6G9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BsqCAysWP56leZXDw1SVRj27.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/jrALUWyA0kgaVXb480XYvokG.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/91ftvofvTktsVHVQSdVLVBij.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/aKvDG9qKDCbS1Qz33F60Bvva.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8zcetweVjmHeuhMQjRh1CMnx.png?f=fotoalbum_large)