Sinds een paar weken heb ik een SF2400AC met 2xAB3000X. Over een tijdje verhuizen ze naar de garage op aparte groep, maar nu staat ie binnen in een gewoon stopcontact geprikt.
Ik wil daarom de laad/ontlaad vermogens beperken tot 800W ontladen (veiligheid) en 1200W laden (2400W is wat veel voor 2 batterijen, ben van plan er later nog 2 bij te kopen). Dat gaat via de Zendure App natuurlijk prima. Veiligheidsinstellingen goed zetten en klaar.
Maar, ik ben begonnen te spelen met HA en de Gielz oplossing. Heb het nu prima draaiend met een P1 USB kabel naar raspberry Pi5 en DSMR smart meter integratie. (wel de Gielz versie van december, de versie ervoor deed het niet). Met Nordpool en mijn eigen automation die Gielz weer aanstuurt ziet het er vandaag zo uit:
Erg leuk!
Ik liep wel tegen een probleempje aan, vandaar deze post. De eerste keer dat ik Gielz aanzette ging hij doodleuk met 2400W laden/ontladen. Ondanks de veiligheidsinstellingen van de batterij zelf. Kennelijk zit die beperking niet in de batterij maar in de Zendure App gebakken? En wordt die met de RestAPI omzeilt?
Ik heb nu in de automation van Gielz op heel veel (10 of meer?) plekken de "cap=2400" vervangen door "cap=800". (of 1200). Dat werkt, maar is niet erg onderhoudsvriendelijk. Bij elke update moet ik weer al die waardes vervangen.
Bovendien lijkt het mij voor de veiligheid beter als HA zich standaard aan de veiligheidsinstellingen houd.
Dus een vraagje aan @
gielz : kan dit op een elegantere manier opgelost worden? Zijn die grenswaardes uit te lezen uit de batterij? Ik zie ze nergens als entiteiten staan verder.