• Tiesert
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-07 01:11
Mistraller schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:01:
[...]

Dat is toch maar een kleine afwijking zou ik zeggen? Ik heb dat met een DSMR4 altijd wel een beetje, maar uiteindelijk zie ik over de hele dag dan geen waardes in de meterstanden die er echt toe doen.
Ja, dat is ook zo. Maar ja, het blijft natuurlijk een uitdaging om te blijven verbeteren ;-) Want vele beetjes maken ook een serieus verlies.

20x400wp O-Z-W | Enphase Envoy Met. | IQ7+ | Pana 12kW T-Cap J Mono | 300L SWW | HA+Heishamon L | Zendure 2400AC+ | Gasloos 4-10-22

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:22
Als je kiest voor de HA integratie van Zendure zelf, volstaat dan ook dat je alleen gebruik maakt van een HW P1 meter? Of moet je dan ook de P1 meter van Zendure gebruiken?

• ErikLooren
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 22:28
ppaulv schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:40:
[...]

Dat is inderdaad veel teveel. Wellicht moet je eens proberen het voortdurende geflipper tussen opladen en ontladen to voorkomen.
Daarbij kun je botweg (automatisch) tijdgestuurd wisselen tussen 'alleen opladen', 'alleen ontladen' en 'standby'. Daarmee beperk je dit gedrag met harde hand.
Ook zou je kunnen kijken naar een manier van dempen van de slingerbewegingen.
Heb je een DSMR 4.2 meter ? Die slecht elke 10 sec data levert? Daar heb ik de afgelopen dagen een 'oplossing' (meer een pleister) voor gezocht en denk nu wat te hebben dat werkt.
Ik heb een Landis+Gyr SMR 5.0 slimme meter en een HomeWizard P1 direct hierop aangesloten.
ErikLooren schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:25:
Hoi allemaal,

Ik heb de Gielz integratie draaien op Home-Assistant icm Zendure 2400 AC+ en AB3000L batterij.

Wat ik mij afvroeg is waarom de 2de grafiek continu hoog-laag pendelt. Is dit wel goed?

Ook vroeg ik mij af of de HACS Zendure Manager Integratie aan moet staan en in welke modus deze gezet zou moeten worden.

Ook twijfel ik aan het aantal relais-schakelingen, is 1000 per dag niet een beetje aan de hoge kant :p

Zou iemand mij van iets extra informatie willen voorzien?

Alvast bedankt! 😊

[Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien lees ik het verkeerd maar heb je zowel gielz als de Zendure integratie draaien? Dat kan niet. Dan heb je 2 kapiteins op 1 schip. Het is of de 1 of de ander.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-07 15:32
ErikLooren schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:53:
[...]

Ik heb een Landis+Gyr SMR 5.0 slimme meter en een HomeWizard P1 direct hierop aangesloten.
Hmm .. dan moet het iets anders zijn.
Die tweede screenshot van jou, waaruit (applicatie) heb je die gemaakt?

One cookie a day keeps the doctor away !

• ErikLooren
ppaulv schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 07:57:
[...]

Hi,

het screenshot was van de omvormer zelf, deze reageert ook als de in en uitvoerwaarde veranderen in Gielz.

In de manager staat aangegeven dat deze Uit staat/inactief is.

Heb de waardes bij oplaadlimiet en marges aaangepast, denk dat dit wel wat zal schelen qua relaisschakelingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIjGvPSfz1qMrHdWoXotQ8b8Xqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rv22vF2m4Wu14FAjMM7gSf0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFnt3vzzYy1CABY52tX2RTCdHZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRrHlwQ4BfTJCfWfElYXNI08.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAAxCzEKrFh7OM2wrmcNpjn2G3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVcb3I0N9tIPNl0RMKzQ5YJy.jpg?f=fotoalbum_large

• Do-m-pie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:43
ppaulv schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:34:
Update.
Ik was eigenlijk al tevreden met mijn constructie van voortschrijdend gemiddelde P1 vermogen meting over 3 meetpunten. EN heb dat zelfs ook met 5 uitgetest.
Maar daar zat een denkfout in. Of het verkeerd lezen van de grafieken.
Het grootste probleem met het 'stuiteren' zat 'm erin dat de accu veel te laat/traag reageerde op wijzigingen in de P1 waardes. En door dat gebruikte gmiddelde werd dat nog trager en dus erger. Door met de triggering en de factoren (van 100% naar 75% en zelfs 50%) in de Gielz automatisering te spelen leek het nog wat te worden. Het gestuiter kwam nog steeds elke keer voor maar dempte redelijk snel uit. Maar dat was niet de oplossing.
Toen kwam ik op het idee om dat gemiddelde te beperken tot 70% van de 'nieuwe' meting en 30% van de vorige. Daarmee worden veranderingen wèl heel snel gezien en verwerkt maar worden spikes afgezwakt.
Dit werkt nu al de hele avond best heel goed. Zit nog wat te spelen met die factoren (heb 'm ze nu op 80% staan, allemaal (nog) hetzelfde). Accu ontlading (600 - 700 W) wordt nu zo geregeld dat er continu zo'n 125 - 150 W verbruik overblijft. En bij plotseling groot verbruik dempt de reactie uit na 1 of 2 slingerbewegingen. Dat vind ik niet verkeerd aangezien ik een 4.2 meter heb (dus elke 10 sec een update van de meetwaardes). Zal morgen verder kijken hoe het gaat.
Ik heb hier met een DSMR 4.2 meter de factoren in de automatisering van Gielz naar 0.25 gezet en de trigger naar 21 seconden. Werkt redelijk goed om het geslinger op te vangen.

Opladen bij -350 W en marge van 50
Ontladen bij 100 W en marge van 5

7680wp GW8K-DT - Zendure SolarFlow 2400 AC+ 5,28 KWh op Gielz

• Do-m-pie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:43
mutsaards schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:47:
Gielz,
Ik ben ook veroordeelt tot een 4.2 meter met puls per 10 sec.
Maar heb het tot redelijk resultaat gekregen.
Werkt stabiel op NOM, aantal schakelingen 10 tot 18 / dag, nog wel licht instabiel doch komt er telkens zelf uit.
Niet optimaal, zal het ook niet worden omdat trigger en P1 waarde niet gesinchoniseerd zijn.

Hoe: in de versie van 20260114 de volgende parameters aangepast:
Regel 4 tijd van 4 naar 22
regel 363, 381, 547 en 561 factor 0,75 naar 0,25

Basis reden van probleem: voordat P1 waarde ververst wordt loopt algoritme 2 tot 3 maal waardoor telkens aanpassing wordt verhoogd/verlaagd met 75% dus correctie is telkens 150 of zelfs 225 %, kan niet anders dan oscilleren.

Ik heb Zendure via ticket gevraagd probleem op te lossen.
Ze hebben mij een firmware modificatie beloofd, wordt april / mei.

Tegen die tijd is probleem voor mij opgelost. Enexis is gestart met grootschalige vervanging (omgeving Tilburg) scheelt mij 200 eu aan vervangingskosten. (was al gepland)

Schermafdruk nodig van gedrag ? ik hoor het wel.
Deze tip gevolgd

7680wp GW8K-DT - Zendure SolarFlow 2400 AC+ 5,28 KWh op Gielz

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:42
ErikLooren schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:08:
[...]

Hi,

het screenshot was van de omvormer zelf, deze reageert ook als de in en uitvoerwaarde veranderen in Gielz.

Heb de waardes bij oplaadlimiet en marges aaangepast, denk dat dit wel wat zal schelen qua relaisschakelingen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
lijkt idd alsof je met 2 integraties aanstuurt. Staat de automatisering van Gielz ook aan? Je moet een van de twee uitschakelen - Gielz of Fireson.

• bluebit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47

bluebit

Fear the bunny

[...]

Hi,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee, zo had ik hem ook staan, maar je moet de officiele zendure integratie volledig uitschakelen! (drie puntjes klikken, en uitschakelen). Ik heb deze week 6 uur lang zitten te troubleshooten omdat de ene integratie de batterij telkens in save to flash zette en op standby terwijl Gielz integratie deze naar RAM zette en weer ging laden/ontladen.

leverde maar 2500 relaisschakelingen op...ik realiseerde me het toen ik in de log zag dat Gielz integratie de batterij telkens naar FLASH zette, maar er nergens een melding kwam dat ie naar RAM gezet werd, terwijl ik het wel zag gebeuren op de entiteit. Overigens wordt dit ook door iedereen aanbevolen, maar ja, ik ben wat langzamer.

I hope I never get so old I get religious

We hebben het hier over uitschakeling van de betreffende automatisering van de Zendure integratie, toch? Voor de duidelijkheid? Je hoeft niet die hele integratie zelf uit te schakelen?

• R.K
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 18:26

R.K

Vraagje: Kunnen meerdere Solarflow's communiceren in HA met één P1 meter?

[ Voor 4% gewijzigd door R.K op 15-07-2026 12:45 ]

• Mscroos
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:03
R.K schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:44:
Vraagje: Kunnen meerdere Solarflow's communiceren in HA met één P1 meter?
Begrijp de vraag niet helemaal, maar als je de nodered van Gast777 gebruikt dan worden meerdere units gecombineerd en die gebruiken samen de P1(data) via Gielz.

Zendure 3 x AC2400+ 24.5kWh, Alfen Eve Single pro, Enphase 6000WP, Home assistant running on Proxmox

• R.K

R.K

Mscroos schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:50:
[...]

Begrijp de vraag niet helemaal, maar als je de nodered van Gast777 gebruikt dan worden meerdere units gecombineerd en die gebruiken samen de P1(data) via Gielz.
Ah oke', dat was idd het antwoord wat ik zocht, Thnx.
Let op dat het in principe wel dezelfde typen SF moeten zijn.

• meesje
R.K schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:56:
[...]

Ah oke', dat was idd het antwoord wat ik zocht, Thnx.
Een kleine aanvulling: Wel max 3 omvormers. Anders moet je kiezen voor de HA integratie van Zendure zelf.

• R.K

R.K

Gramser schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:59:
Let op dat het in principe wel dezelfde typen SF moeten zijn.
Dus niet de SF2400AC en bv de SF2400pro, gaat dat niet samen werken?

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

koboy

Heb een idee voor een icon

ppaulv schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 07:57:
[...]

@ErikLooren die Landis gyr is een probleem ding en geen DSMR5 meter; daarom staat er SMR5 op. Stuurt net als DSMR4 meters elke 10 secondes de data op de P1 poort. Je moet deze dus ook behandelen als een DSMR4.

Het is dacht ik ook een meter met GPRS module, dus ergens de komende 1,5 jaar zal hij dan worden vervangen.
Je kunt een vriendelijk telefoontje naar de netbeheerder er aan wagen. Met wat mazzel zetten ze je bovenaan de vervangen lijst.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

@R.K Ik weet dat niet exact - het hangt van de specs af denk ik. Maar in principe was het voor zover ik weet bedoeld voor maximaal drie dezelfde typen. Ik weet wel dat (ik meen) @jelleeelco de proxy heeft aangepast om huist verschillende typen en capaciteiten te kunnen aansturen.

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:33
Pimmetje651 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:01:
Okay alvast aan het voorbereiden op de 2de batterij die onderweg is, wilde ik de @gast777 nodered proxy gaan opzetten. Nu moet je daarvoor de flowfuse node-red-dashboard module Installer. Maar dit lukt me dus niet.

Gebruik de standaard HomeAssistant app met versie 22.0.0 maar deze is dus te nieuw voor de module. (Node v24.16.0 in gebruik, maar 18 / 20 / 22 ondersteund). Hoe hebben jullie dit opgelost?
Iemand die me opweg kan helpen?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:15
koboy schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:40:
[...]

@ErikLooren die Landis gyr is een probleem ding en geen DSMR5 meter; daarom staat er SMR5 op. Stuurt net als DSMR4 meters elke 10 secondes de data op de P1 poort. Je moet deze dus ook behandelen als een DSMR4.

Het is dacht ik ook een meter met GPRS module, dus ergens de komende 1,5 jaar zal hij dan worden vervangen.
Je kunt een vriendelijk telefoontje naar de netbeheerder er aan wagen. Met wat mazzel zetten ze je bovenaan de vervangen lijst.
Dat er SMR5.0 opstaat ipv DSMR5 zegt niets. Bij ons staat er ook SMR5.0 op en leest elke seconde uit. Geen Landis. Een ISKRA AM550
De "D" staat volgens mij gewoon voor "Dutch" (Smart Meter Requirements).
Pimmetje651 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:51:
[...]

Iemand die me opweg kan helpen?
Hmm ik heb -een aantal maanden terug- het stappenplan van @gielz en daarna @gast777 gevolgd en ben hier niet tegenaan gelopen. Maar misschien is er iets veranderd, @gast777 ?

• ppaulv
@ErikLooren
Een simpele weg (hou ik van) is even de P1 Toolkit gebruiken. Dat staat los van HA en kan daardoor niet verstoord of belemmerd worden mocht je daaraan twijfelen en laat heel simpel de telegram berichten zien (de data van de P1 meter) zien en kun je zelf meteen zien hoe vaak er updates binnen komen. Dan weet je het zeker :+
Hier kun je 'm vinden : Daveth in "P1 Toolkit (slimme meter informatie)"

[ Voor 3% gewijzigd door ppaulv op 15-07-2026 14:45 ]

• ErikLooren
ppaulv schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:43:
@ErikLooren
Een simpele weg (hou ik van) is even de P1 Toolkit gebruiken. Dat staat los van HA en kan daardoor niet verstoord of belemmerd worden mocht je daaraan twijfelen en laat heel simpel de telegram berichten zien (de data van de P1 meter) zien en kun je zelf meteen zien hoe vaak er updates binnen komen. Dan weet je het zeker :+
Hier kun je 'm vinden : Daveth in "P1 Toolkit (slimme meter informatie)"
Super bedankt voor deze tip, echter werk ik op een laptop van de zaak die zeer goed beveiligd is tegen dit soort .exe tools. Is er misschien een andere mogelijkheid om het te checken?

Volgens Gemini krijg ik updates per seconde met de SMR 5.0 meter.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:48

m-vw

Dus?

Gramser schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:40:
@R.K Ik weet dat niet exact - het hangt van de specs af denk ik. Maar in principe was het voor zover ik weet bedoeld voor maximaal drie dezelfde typen. Ik weet wel dat (ik meen) @jelleeelco de proxy heeft aangepast om huist verschillende typen en capaciteiten te kunnen aansturen.
De grote vraag is of het al ergens op github staat.

• koboy

koboy

Pakhaas schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:23:
[...]

Dat er SMR5.0 opstaat ipv DSMR5 zegt niets. Bij ons staat er ook SMR5.0 op en leest elke seconde uit. Geen Landis. Een ISKRA AM550
Het ontbreken van de D komt doordat het een meter is uit de de periode dat de DSMR5 standaard/requirements opgezet werd, m.a.w. DSMR4 met (een deel van) de DSMR5 specificaties. Jouw Iskra doet dus wel de 1 seconde, mazzel mee.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• koboy

koboy

ErikLooren schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:53:
[...]

Super bedankt voor deze tip, echter werk ik op een laptop van de zaak die zeer goed beveiligd is tegen dit soort .exe tools. Is er misschien een andere mogelijkheid om het te checken?

Google even op Landis gyr en p1 aansturing. Dat ding is gewoon berucht omdat hij een update frequentie heeft van 10 seconde. Kun je in de homewizzard niet inzoomen op de data?

• bhuurne
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:32
[...]

Hi,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je moet de zendure manager echt disablen, op de drie puntjes ernaast klikken en dan uitzetten. Zo ziet het er bij mij uit met de manager uit gegrijsd (ik gebruik ook Gielz om aan te sturen. De zendure integratie heb ik om extra sensoren uit te kunnen lezen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4nDdzXdyqYB-YF6GMWBN-fq1lU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5HhVGiDgqmrGLrqiViTIHHA.jpg?f=fotoalbum_large

Wat er bij jou volgens mij nu gebeurd, is dat de zendure manager de batterij uit wil zetten, waarna gielz dat overruled etc. Er zijn dus 2 kapiteins aan het sturen.

• Pimmetje651
Gramser schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:39:
[...]

Hmm ik heb -een aantal maanden terug- het stappenplan van @gielz en daarna @gast777 gevolgd en ben hier niet tegenaan gelopen. Maar misschien is er iets veranderd, @gast777 ?
En welke versies heb je dan in gebruik?

Van wat? NodeRed of gast777?

• ppaulv
ErikLooren schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:53:
[...]

Buurman / vriend / .... met minder goed beveiligde laptop?

• Pimmetje651
HomeAssistant en NR

HA 2026.7.2
NR V5.0.0

• Pimmetje651
En dit is dan ook de NR app (v 22.0.0) binnen HomeAssistant

Goede vraag dat zie ik zo snel niet terug. Ik heb NR ooit via HACS gedownload, een aantal versies terug - en ik ben even aan het herstarten dus als dat klaar is ga ik dat voor je proberen te vinden. Zit alleen op een iPhone te kijken, beetje gepriegel soms.

Edit: inderdaad 22.0.0

[ Voor 4% gewijzigd door Gramser op 15-07-2026 16:01 ]

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:07

StarWing

Huh ?!?

@Gielz, 2 vragen:

onlangs is mijn gesmolten 2400AC omgewisseld door een 2400AC+, ik heb er bij de eerste set niet echt op gelet, maar ik zie 2 verschillende batterij capaciteiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qt2Wb4nJxU0w02EE_iO5EvpfyAY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CkTW4nJ43oPY1SEhpgRWN9gj.png?f=user_large

Kan het zijn dat de Total capacity nog blijft hangen van de vorige set?

2de vraag, de dynamic today / Spread waardes blijven bij mij leeg, ik heb al eea geprobeerd om dit werkend te krijgen, maar ik weet niet goed waar te zoeken. De automatisatie staat wel uitgeschakeld. Ik gebruik momenteel HEMS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFlk3qgwBcYMHZmGqVBBbYbMl-A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ATYoXIIwUhF4Cnv10tGL7CZv.png?f=user_large

Page intentionally left blank.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:13
Kleine feature request voor @gast777 :)

Als de accu bijna vol is, dan wordt er door de BMS getrottled. De aansturing gooit dan wel alle vermogensopdracht naar 1 zendure, maar omdat de BMS die niet benut, gaat er energie het net op. (aansturing laat dat netjes zien)
In dat geval zouden gewoon 2 (of3) zendures actief mogen worden om te laden, zodat je alle accu's vol kunt proppen voor de zon verdwijnt :)

Wellicht is dit scenario ook van toepassing als de omvormer vanwege warmte aan het trottlen is?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Pimmetje651
Gramser schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:58:
Goede vraag dat zie ik zo snel niet terug. Ik heb NR ooit via HACS gedownload, een aantal versies terug - en ik ben even aan het herstarten dus als dat klaar is ga ik dat voor je proberen te vinden. Zit alleen op een iPhone te kijken, beetje gepriegel soms.

Edit: inderdaad 22.0.0
Hmm dan weet ik niet wat ik anders heb of doe, maar krijg die installatie van die benodigde node (flowfuse node red dashboard)niet voor elkaar. Ook niet als ik los doe. Net de NR app al opnieuw geïnstalleerd maar helaas nog steeds dezelfde fout:
2026-07-15T14:54:03.589Z Install : @flowfuse/node-red-dashboard 1.30.2

2026-07-15T14:54:03.871Z /usr/bin/node /opt/node_modules/npm/bin/npm-cli.js install --no-audit --no-update-notifier --no-fund --save --save-prefix=~ --omit=dev --engine-strict -- @flowfuse/node-red-dashboard@1.30.2

2026-07-15T14:54:08.463Z [err] npm error code EBADENGINE

2026-07-15T14:54:08.464Z [err] npm error engine Unsupported engine

2026-07-15T14:54:08.464Z [err] npm error engine Not compatible with your version of node/npm: hap-nodejs@0.12.3

2026-07-15T14:54:08.465Z [err] npm error notsup Not compatible with your version of node/npm: hap-nodejs@0.12.3

2026-07-15T14:54:08.465Z [err] npm error notsup Required: {"node":"^18 || ^20 || ^22"}

2026-07-15T14:54:08.465Z [err] npm error notsup Actual: {"node":"v24.16.0","npm":"11.16.0"}

2026-07-15T14:54:08.467Z [err] npm error A complete log of this run can be found in: /root/.npm/_logs/2026-07-15T14_54_03_980Z-debug-0.log

2026-07-15T14:54:08.507Z rc=1

StarWing schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:26:
@Gielz, 2 vragen:

onlangs is mijn gesmolten 2400AC omgewisseld door een 2400AC+, ik heb er bij de eerste set niet echt op gelet, maar ik zie 2 verschillende batterij capaciteiten:

[Afbeelding]

Kan het zijn dat de Total capacity nog blijft hangen van de vorige set?

2de vraag, de dynamic today / Spread waardes blijven bij mij leeg, ik heb al eea geprobeerd om dit werkend te krijgen, maar ik weet niet goed waar te zoeken. De automatisatie staat wel uitgeschakeld. Ik gebruik momenteel HEMS.

[Afbeelding]
De sensor.zendure_indication_available_energy houd rekening met de export verliezen. Klik je deze entiteit aan dan je kun je bij details/attributen zien wat er gedaan is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwCdjczdawDdP5SgHl65dNQDZmk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WNRpCNNBTQ80zWbKskVTxTEE.png?f=user_large

Wat betreft dynamisch zou je even unknown uit beide handmatige velden moeten halen.

Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant

• Mscroos
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:03
Mistraller schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:27:
Kleine feature request voor @gast777 :)

Als de accu bijna vol is, dan wordt er door de BMS getrottled. De aansturing gooit dan wel alle vermogensopdracht naar 1 zendure, maar omdat de BMS die niet benut, gaat er energie het net op. (aansturing laat dat netjes zien)
In dat geval zouden gewoon 2 (of3) zendures actief mogen worden om te laden, zodat je alle accu's vol kunt proppen voor de zon verdwijnt :)

Wellicht is dit scenario ook van toepassing als de omvormer vanwege warmte aan het trottlen is?
Heb ik paar dagen geleden met Gast777 hier besproken, gaat er inderdaad komen. Hij melde dat dit bij twee setjes al het geval was bij drie nog niet.

Zendure 3 x AC2400+ 24.5kWh, Alfen Eve Single pro, Enphase 6000WP, Home assistant running on Proxmox

• meesje
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:47:
Als je kiest voor de HA integratie van Zendure zelf, volstaat dan ook dat je alleen gebruik maakt van een HW P1 meter? Of moet je dan ook de P1 meter van Zendure gebruiken?
Niemand?

• Pimmetje651
Welke P1 meter heb je nu ? Het is met deze oplossing niet noodzakelijk om de zendure P1 meter te hebben, gebruik hier bijvoorbeeld eentje vanuit een ESPhome device

• meesje
Pimmetje651 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:07:
[...]

Welke P1 meter heb je nu ? Het is met deze oplossing niet noodzakelijk om de zendure P1 meter te hebben, gebruik hier bijvoorbeeld eentje vanuit een ESPhome device
Ik heb er nu met een (HW) splitter twee P1 meters gekoppeld an mijn slimme meter: eentje van HW en die van Zendure. Aangezien de P1 meter van HW ook gas verbruik inzichtelijk maakt, gaat mijn voorkeur om dan afscheid te nemen van de Zendure meter.

De Zendure HA integratie (en niet alleen die van Gielz) werkt dus met de HW P1 meter. Dat is fijn om te horen. Wellicht dat ik wel direct aan de slag ga met die van Gielz maar ik moet (want drie omvormers) dan ook gelijk met Node red aan de slag. Misschien heel makkelijk om te doen, maar het voelt als een stap te ver.
meesje schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:20:
[...]

Ik heb er nu met een (HW) splitter twee P1 meters gekoppeld an mijn slimme meter: eentje van HW en die van Zendure. Aangezien de P1 meter van HW ook gas verbruik inzichtelijk maakt, gaat mijn voorkeur om dan afscheid te nemen van de Zendure meter.

De Zendure HA integratie (en niet alleen die van Gielz) werkt dus met de HW P1 meter. Dat is fijn om te horen. Wellicht dat ik wel direct aan de slag ga met die van Gielz maar ik moet (want drie omvormers) dan ook gelijk met Node red aan de slag. Misschien heel makkelijk om te doen, maar het voelt als een stap te ver.
Wel even rekening er mee houden dat je de HW P1 los moet toevoegen in Home Assistant om de 1 sec meting daadwerkelijk te krijgen.

• meesje
gielz schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:24:
[...]

Wel even rekening er mee houden dat je de HW P1 los moet toevoegen in Home Assistant om de 1 sec meting daadwerkelijk te krijgen.
Voordat ik een thuisbatterij had, heb ik al eens gespeeld met HA en de HW integratie. Dat moet lukken!
meesje schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:29:
[...]

Voordat ik een thuisbatterij had, heb ik al eens gespeeld met HA en de HW integratie. Dat moet lukken!
HW Integratie is helaas niet per seconden. Je kunt dan beter deze code pakken;
https://github.com/Gielz1...0%90-P1-CT-meters-(API's)

• meesje
gielz schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:30:
[...]

HW Integratie is helaas niet per seconden. Je kunt dan beter deze code pakken;
https://github.com/Gielz1...0%90-P1-CT-meters-(API's)
Bedankt. Ik zie het ook in de topic start staan. Ik denk dat ik t.z.t. echt wel jullie hulp nodig heb. Volgens mij heb ik de v2 api. Als ik documentatie van HW lees over hoe een token te machtigen klinkt best wel weer complex. Ergens een ip adres vastleggen en in de HW app local api aanzetten lukt nog wel, maar hoe het token te bemachtigen….
meesje schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:53:
[...]

Bedankt. Ik zie het ook in de topic start staan. Ik denk dat ik t.z.t. echt wel jullie hulp nodig heb. Volgens mij heb ik de v2 api. Als ik documentatie van HW lees over hoe een token te machtigen klinkt best wel weer complex. Ergens een ip adres vastleggen en in de HW app local api aanzetten lukt nog wel, maar hoe het token te bemachtigen….
Kwestie van rennen. HA vraagt dan binnen x sec de touchknop even in te drukken en te bevestigen binnen die tijd. Zie HW topic.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

meesje schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:53:
[...]

HW P1 heeft altijd api V1 en V2 dus je kunt gewoon de V1 gebruiken totdat deze niet meer ondersteund word.

• meesje
gielz schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:03:
[...]

HW P1 heeft altijd api V1 en V2 dus je kunt gewoon de V1 gebruiken totdat deze niet meer ondersteund word.
Dat is nieuwe info. Ik dacht altijd dat v1 of v2 afhankelijk was van de firmware versie van de P1 meter.
Devke schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:59:
[...]

Kwestie van rennen. HA vraagt dan binnen x sec de touchknop even in te drukken en te bevestigen binnen die tijd. Zie HW topic.
Dat lukt nog wel. :) Ik dacht dat ik met curl commando’s zelf een token moest achterhalen en dit plaatsen in de yaml code.
meesje schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:26:
[...]

Dat is nieuwe info. Ik dacht altijd dat v1 of v2 afhankelijk was van de firmware versie van de P1 meter.

[...]

Dat lukt nog wel. :) Ik dacht dat ik met curl commando’s zelf een token moest achterhalen en dit plaatsen in de yaml code.
Dat moest voorheen maar dat is old-skool inmiddels. 😊

• meesje
Zoals je wellicht leest, ben ik met voorbereiding bezig. Iets anders wat ik nog niet snap is het Node Red stuk (als ik met de Gielz integratie aan de slag wil, heb ik dat nodig voor drie omvormers).

Komende tijd even de instructie verder lezen. Mooi dat Node Red als app/add-on geïnstalleerd kan worden via HAOS. Dat maakt het voor een leek als ik wat eenvoudiger.
Echt gewoon het stappenplan volgen. Als het mij lukt…. Het was wel een steile leercurve ;)
meesje schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:37:
Zoals je wellicht leest, ben ik met voorbereiding bezig. Iets anders wat ik nog niet snap is het Node Red stuk (als ik met de Gielz integratie aan de slag wil, heb ik dat nodig voor drie omvormers).

Komende tijd even de instructie verder lezen. Mooi dat Node Red als app/add-on geïnstalleerd kan worden via HAOS. Dat maakt het voor een leek als ik wat eenvoudiger.
Stap voor stap rustig lezen en doorvoeren. 1 maal draaiend is updaten helemaal appeltje eitje. Het draait hier nu stabiel. Klop wel gelijk even af. Doe ook even geen updates. Was wel klaar met de issues steeds. Heeft hier denk ik gelegen aan wifi i.c.m. een NAS die het druk had met virusscannen. Heb dat opgeknipt. Ander AP en het draait. Ik kijk iedere dag wel even of het zijn ding doet. Dit meer omdat 1 2400AC+ soms ondanks de properties goed staan niet laad. Handmatig even kort ingrijpen. Gemeld bij Zendure. Nog een tweaker gespot met hetzelfde euvel. Al gaat het niet consequent mis.

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:40
Ik heb sinds gisteren 2 extra batterijen, wat het totaal brengt op de max 5 van de 2400AC+.

Ik had vanavond voor het eerst dat hij op 1 vaste waarde ontlade, wat anderen hier ook wel eens gemeld hebben. Heeft iemand hier ook een oplossing voor? ik maak gebruik van de integratie van @gielz

Vind het wel erg toevallig nu ik net die 2 extra batterijen erbij heb namelijk.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 34% gewijzigd door Theetjuh op 15-07-2026 22:33 . Reden: plaatje toegevoegd om het te verduidelijken ]

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:38
Theetjuh schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 22:25:
Ik heb sinds gisteren 2 extra batterijen, wat het totaal brengt op de max 5 van de 2400AC+.

Ik had vanavond voor het eerst dat hij op 1 vaste waarde ontlade, wat anderen hier ook wel eens gemeld hebben. Heeft iemand hier ook een oplossing voor? ik maak gebruik van de integratie van @gielz

Vind het wel erg toevallig nu ik net die 2 extra batterijen erbij heb namelijk.

***members only***
Maak je ook gebruik van de gast777 proxy, of is dit alleen Gielz?

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 12:47
Devke schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:59:
[...]

Herkenbaar, van het weekend een beetje gespeeld me HA en geprobeerd de HW P1 te koppelen, van de zolder naar de meterkast was net te lang. Uiteindelijk de HA app op de telefoon gezet en dan gewoon bij de meterkast staan.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• meesje
RemmyB83 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 22:56:
[...]

De proxy is toch niet nodig bij één 2400AC+ met 5 batterijen. Pas bij 2 of 3 omvormers is de proxy nodig. En bij meer dan 3 moet je sowieso naar Zendure integratie overstappen.

• RemmyB83
meesje schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:27:
[...]

De proxy is toch niet nodig bij één 2400AC+ met 5 batterijen. Pas bij 2 of 3 omvormers is de proxy nodig. En bij meer dan 3 moet je sowieso naar Zendure integratie overstappen.
Klopt, maar ik kon niet uit zijn post opmaken of hij er misschien meerdere heeft.
Vandaar de vraag.

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18-07 15:29
R.K schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:31:
[...]

Dus niet de SF2400AC en bv de SF2400pro, gaat dat niet samen werken?
Jawel hoor, die hebben hetzelfde vermogen. Geen enkel probleem om die samen in de Proxy achter Gielz te hebben.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

• gast777
Mscroos schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:49:
[...]

Heb ik paar dagen geleden met Gast777 hier besproken, gaat er inderdaad komen. Hij melde dat dit bij twee setjes al het geval was bij drie nog niet.
Klopt, met 2x Zendure zit dit er al in. Het kan wel zijn dat het een beetje laat actief wordt (bij 98% en gemiddelde van beide minimaal 93%). Dat kan ik evt wat lager al laten inschakelen in een volgende versie als dat wenselijk is.

Met 3x Zendure heb ik het hier in de testversie al zitten (ik heb nu thuis ook tijdelijk 3x Zendure in productie). Binnenkort zal ik eens een nieuwe versie posten met dit erin.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

• Theetjuh
RemmyB83 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 22:56:
[...]

Inderdaad maar 1 setje, dus maak geen gebruik van de gast777 proxy, alleen gielz

• RemmyB83
Theetjuh schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:46:
[...]

Inderdaad maar 1 setje, dus maak geen gebruik van de gast777 proxy, alleen gielz
Ik herken het patroon wel, van een tijdje geleden. Maar ik maak wel gebruik van de proxy. Als ik jouw was zou ik even kijken of het een eenmalig iets is, of dat het straks steeds vaker terug komt.

Om je een beeld te geven hoe ik het oplos hier het volgende: hier lijken de batterijen soms vast te lopen, terwijl als ik vervolgens de Zendure HA integratie van Firesin start, dan reageren ze daar meestal wel op(dit zou jij volgende keer ook kunnen testen).
In de proxy zit de sensor 'cached response'. Als die 1 min op 'ja' staat dan laat ik door een automation NodeRed herstarten en blokkeer ik voor 30sec de internetverbinding van de Zendure's. Tot nu toe gaat dat goed. Heb alleen 1x gehad dat niets leek te werken behalve een herstart van HA.

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• R.K

R.K

gast777 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 00:49:
[...]

Jawel hoor, die hebben hetzelfde vermogen. Geen enkel probleem om die samen in de Proxy achter Gielz te hebben.
Maakt het daarbij niet uit of het ene systeem meer batterijen heeft dan de ander?

• gast777
R.K schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:53:
[...]

Maakt het daarbij niet uit of het ene systeem meer batterijen heeft dan de ander?
Ideaal is gewoon allemaal dezelfde hoeveelheid opslag. Maar dat is vooral als je altijd volle bak laadt/ontlaad, zoals bij handelen.

In andere gevallen, zoals met NOM, werkt het ook prima met verschillende hoeveelheid.

Ik draai zelf NOM en heb hier nu tijdelijk 3 stapels, twee met 3 batterijen (8 kWh per stapel) en een met 6 batterijen (17 kWh) en dat werkt heel netjes. Percentages blijven redelijk bij elkaar in de buurt. En zo niet, is dat ook niet echt een probleem, maar kun je even met lager max totaal vermogen laden/ontladen als ze niet ongeveer tegelijk bij de 100% aankomen.

Bovenstaande is ook mijn ervaring. Gaat prima!

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 15:54
Sinds vandaag 2 x MIX 4000AC+ in gebruik. Blij mens dat ze eindelijk geleverd zijn :)

Machines in de Zendure app gehangen en firmware update naar V2.0.1 uitgevoerd (was V1.0.1).
Machines niet in HEMS.

De Zendure zenSDK node red bijgewerkt naar 20260701 van @gast777
2 x nieuwe IP ingevuld en op initialize gedrukt, flow loopt.

Eveneens nieuwste automation, dashboard en yaml bijgewerkt naar 20260712 van @gielz
Echter in het globaal veld en gekoppelde Zendure herkend deze niet de 2 x 4000 serie.

Opladen en ontladen op max 8000W gezet, maar deze blijft nu maximaal beide op 2000W staan. Ook NOM wordt niet gevolgd als deze bijvoorbeeld op NOM staat maar blijft opladen met 2000W per machine. Voorheen 2400AC+ in gebruik en daar werkte alles vlekkeloos.

Weet iemand wat er fout gaat?
En is het normaal dat in de RESTful integratie nog allemaal 2400AC verwijzingen staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tn6_HgpLnz0mSwP8Gy1kOj_1L_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBLsmuChpO10HGhQ90oxJcAD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-gZpYfp_i8YOMlJRJipzWoIyWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKEAVtPNdHkvlyL50T5ntW87.jpg?f=fotoalbum_large

Audi A6 SB e-tron | 8300 Wp Enphase, Sunpower & Aiko | Wallbox Pulsar Pro | Zendure 4000 Mix AC+ | HA

robinh schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:04:
Sinds vandaag 2 x MIX 4000AC+ in gebruik. Blij mens dat ze eindelijk geleverd zijn :)

Machines in de Zendure app gehangen en firmware update naar V2.0.1 uitgevoerd (was V1.0.1).
Machines niet in HEMS.

De Zendure zenSDK node red bijgewerkt naar 20260701 van @gast777
2 x nieuwe IP ingevuld en op initialize gedrukt, flow loopt.

Eveneens nieuwste automation, dashboard en yaml bijgewerkt naar 20260712 van @gielz
Echter in het globaal veld en gekoppelde Zendure herkend deze niet de 2 x 4000 serie.

Opladen en ontladen op max 8000W gezet, maar deze blijft nu maximaal beide op 2000W staan. Ook NOM wordt niet gevolgd als deze bijvoorbeeld op NOM staat maar blijft opladen met 2000W per machine. Voorheen 2400AC+ in gebruik en daar werkte alles vlekkeloos.

Weet iemand wat er fout gaat?
En is het normaal dat in de RESTful integratie nog allemaal 2400AC verwijzingen staan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je bent denk ik één van de eerste met de Mix. Kun je er wel één aansturen met het directe ip zonder node red? Ik zie bijvoorbeeld dat je automatisering offline is.

Zou je ook even je properties hier kunnen delen van deze productie Mix; http://<IP-MIX>/properties/report

• robinh
gielz schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:13:
[...]

Je bent denk ik één van de eerste met de Mix. Kun je er wel één aansturen met het directe ip zonder node red? Ik zie bijvoorbeeld dat je automatisering offline is.

Zou je ook even je properties hier kunnen delen van deze productie Mix; http://<IP-MIX>/properties/report
Ik ga proberen om zo 1 direct aan te sturen. Bij deze alvast de properties met de serienummers weggehaald vervangen voor SERIENUMMER.

MIX1 properties:

{"timestamp":1784207678,"messageId":159,"sn":"SERIENUMMER","version":3,"product":"solarFlow4000MixAC+","properties":{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":1999,"outputHomePower":0,"remainOutTime":0,"packState":1,"electricLevel":83,"gridInputPower":1999,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":1,"hyperTmp":3181,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":1,"acStatus":2,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":2751,"socLimit":0,"faultLevel":0,"gridOffPower2":0,"gridHdStatus":0,"acCouplingState":32768,"offGridState":0,"dryNodeState":1,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":0,"outputLimit":0,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":2,"inverseMaxPower":4000,"lampSwitch":1,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"Fanmode":1,"Fanspeed":0,"bindstate":0,"factoryModeState":0,"OTAState":0,"oldMode":0,"VoltWakeup":0,"ts":1784207493,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":4000,"phaseSwitch":1,"batCalTime":60,"pvacSwitch":0,"slaveAddr":0,"powerhubStatus":0,"socCompSwitch":0,"packNum":1,"rssi":-80,"is_error":0},"packData":[{"sn":"BEAAVCADA220480","packType":70,"socLevel":83,"state":1,"power":1897,"maxTemp":3046,"totalVol":2745,"batcur":691,"maxVol":344,"minVol":341,"softVersion":4137}]}

MIX 2 properties:

{"timestamp":1784207804,"messageId":77,"sn":"SERIENUMMER","version":3,"product":"solarFlow4000MixAC+","properties":{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":1148,"outputHomePower":0,"remainOutTime":0,"packState":1,"electricLevel":92,"gridInputPower":1148,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":1,"hyperTmp":3181,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":1,"acStatus":2,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":2812,"socLimit":0,"faultLevel":0,"gridOffPower2":0,"gridHdStatus":0,"acCouplingState":32768,"offGridState":0,"dryNodeState":1,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":0,"outputLimit":0,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":2,"inverseMaxPower":4000,"lampSwitch":1,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"Fanmode":1,"Fanspeed":0,"bindstate":0,"factoryModeState":0,"OTAState":0,"oldMode":0,"VoltWakeup":0,"ts":1784207296,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":4000,"phaseSwitch":1,"batCalTime":60,"pvacSwitch":0,"slaveAddr":0,"powerhubStatus":0,"socCompSwitch":0,"packNum":1,"rssi":-77,"is_error":0},"packData":[{"sn":"BEAAVCADA220419","packType":70,"socLevel":92,"state":1,"power":1065,"maxTemp":3049,"totalVol":2808,"batcur":379,"maxVol":354,"minVol":349,"softVersion":4137}]}

Audi A6 SB e-tron | 8300 Wp Enphase, Sunpower & Aiko | Wallbox Pulsar Pro | Zendure 4000 Mix AC+ | HA

robinh schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:18:
[...]

Ik ga proberen om zo 1 direct aan te sturen. Bij deze alvast de properties met de serienummers weggehaald vervangen voor SERIENUMMER.

MIX1 properties:

{"timestamp":1784207678,"messageId":159,"sn":"SERIENUMMER","version":3,"product":"solarFlow4000MixAC+","properties":{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":1999,"outputHomePower":0,"remainOutTime":0,"packState":1,"electricLevel":83,"gridInputPower":1999,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":1,"hyperTmp":3181,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":1,"acStatus":2,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":2751,"socLimit":0,"faultLevel":0,"gridOffPower2":0,"gridHdStatus":0,"acCouplingState":32768,"offGridState":0,"dryNodeState":1,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":0,"outputLimit":0,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":2,"inverseMaxPower":4000,"lampSwitch":1,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"Fanmode":1,"Fanspeed":0,"bindstate":0,"factoryModeState":0,"OTAState":0,"oldMode":0,"VoltWakeup":0,"ts":1784207493,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":4000,"phaseSwitch":1,"batCalTime":60,"pvacSwitch":0,"slaveAddr":0,"powerhubStatus":0,"socCompSwitch":0,"packNum":1,"rssi":-80,"is_error":0},"packData":[{"sn":"BEAAVCADA220480","packType":70,"socLevel":83,"state":1,"power":1897,"maxTemp":3046,"totalVol":2745,"batcur":691,"maxVol":344,"minVol":341,"softVersion":4137}]}

MIX 2 properties:

{"timestamp":1784207804,"messageId":77,"sn":"SERIENUMMER","version":3,"product":"solarFlow4000MixAC+","properties":{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":1148,"outputHomePower":0,"remainOutTime":0,"packState":1,"electricLevel":92,"gridInputPower":1148,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":1,"hyperTmp":3181,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":1,"acStatus":2,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":2812,"socLimit":0,"faultLevel":0,"gridOffPower2":0,"gridHdStatus":0,"acCouplingState":32768,"offGridState":0,"dryNodeState":1,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":0,"outputLimit":0,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":2,"inverseMaxPower":4000,"lampSwitch":1,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"Fanmode":1,"Fanspeed":0,"bindstate":0,"factoryModeState":0,"OTAState":0,"oldMode":0,"VoltWakeup":0,"ts":1784207296,"tsZone":14,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":4000,"phaseSwitch":1,"batCalTime":60,"pvacSwitch":0,"slaveAddr":0,"powerhubStatus":0,"socCompSwitch":0,"packNum":1,"rssi":-77,"is_error":0},"packData":[{"sn":"BEAAVCADA220419","packType":70,"socLevel":92,"state":1,"power":1065,"maxTemp":3049,"totalVol":2808,"batcur":379,"maxVol":354,"minVol":349,"softVersion":4137}]}
Handig ze hebben de productnaam aangepast, die is anders tov de review exemplaren. De batterij capaciteit zal in de Gielz integratie iig niet kloppen.

@robinh zou je de package yaml kunnen updaten naar deze variant;
https://github.com/Gielz1...L)%20Integration/packages (nederlandse versie)

De kWh capaciteit zou nu iig goed moeten staan en 8 kwh per MiX moeten tonen. Alle gegevens blijven trouwens behouden bij het updaten van je package yaml.

• robinh
gielz schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:38:
@robinh zou je de package yaml kunnen updaten naar deze variant;
https://github.com/Gielz1...L)%20Integration/packages (nederlandse versie)

De kWh capaciteit zou nu iig goed moeten staan en 8 kwh per MiX moeten tonen. Alle gegevens blijven trouwens behouden bij het updaten van je package yaml.
De capaciteit is nu inderdaad gewijzigd naar 16 kWh met de nieuwe YAML.

Wanneer ik NodeRed uitschakel en 1 machine direct invoer met IP. Dan zie ik de automatisering nog offline staan. Ontladen werkt wel met 4000W maar opladen blijft steken rond de 2800W maar dat is omdat de accu bijna vol is. Alleen de hartslag geeft nog offline zo te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mn8nHD9x8DPOp4sXJyajadk9B78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aLAJv8uy6gWJsvrTue3A6ds.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door robinh op 16-07-2026 15:55 ]

• robinh
De 2 x 4000MIX AC+ werkt nu volledig zoals het hoort na aanpassing integratie door @gielz ivm andere benamingen in de productie reeks inclusief juiste benaming, kWh capaciteit, 8000 Watt laden en ontladen op verzoek en een mooie afbeelding mag niet ontbreken natuurlijk ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/musTrzCQXgok4Ip5h2OAvABmsZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4ogSOJ473puyL2BdGumZ6QOR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door robinh op 16-07-2026 16:38 ]

• Theetjuh
RemmyB83 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:35:
[...]

Ik herken het patroon wel, van een tijdje geleden. Maar ik maak wel gebruik van de proxy. Als ik jouw was zou ik even kijken of het een eenmalig iets is, of dat het straks steeds vaker terug komt.

Om je een beeld te geven hoe ik het oplos hier het volgende: hier lijken de batterijen soms vast te lopen, terwijl als ik vervolgens de Zendure HA integratie van Firesin start, dan reageren ze daar meestal wel op(dit zou jij volgende keer ook kunnen testen).
In de proxy zit de sensor 'cached response'. Als die 1 min op 'ja' staat dan laat ik door een automation NodeRed herstarten en blokkeer ik voor 30sec de internetverbinding van de Zendure's. Tot nu toe gaat dat goed. Heb alleen 1x gehad dat niets leek te werken behalve een herstart van HA.
Het herstarten van HA werkte iig niet, dat was het eerste wat ik heb gedaan namelijk.
De ‘officiele’ integratie van Zendure heb ik niet geinstalleerd staan, dus daar zal ik dan even naar moeten kijken.
Ik draai firmware versie 2.0.0 en internet is geheel afgesloten voor de Zendure set.

• ErikLooren
Pakhaas schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:23:
[...]

Zojuist met Stedin gebeld, zat een storing in de slimme meter, gaf de meterstanden niet door aan de energieleverancier en kom dus in aanmerking voor vervanging.

Zijn er bepaalde type/modellen die ze beter niet in de meterkast kunnen installeren? En welke liever wel? 😊

• RemmyB83
Theetjuh schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:48:
[...]

Het herstarten van HA werkte iig niet, dat was het eerste wat ik heb gedaan namelijk.
De ‘officiele’ integratie van Zendure heb ik niet geinstalleerd staan, dus daar zal ik dan even naar moeten kijken.
Ik draai firmware versie 2.0.0 en internet is geheel afgesloten voor de Zendure set.
Ik draai nog op de oudere versie.
Volgende keer misschien als eerste je router herstarten, en kijken of dat helpt?
Ik heb hier ook wel eens de tip gehad om MQTT te uitschakelen voor je batterijen, als je dat ten minste hebt aan staan.

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• Theetjuh
RemmyB83 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:44:
[...]

Ik draai nog op de oudere versie.
Volgende keer misschien als eerste je router herstarten, en kijken of dat helpt?
Ik heb hier ook wel eens de tip gehad om MQTT te uitschakelen voor je batterijen, als je dat ten minste hebt aan staan.
Tenzij het default ergens aan staat, heb ik het iig niet aangezet.
M’n netwerk en wireless is verder perfect in allemaal gescheiden vlan’s en alle AP’s via bedraad met PoE gevoed.

• Pimmeh
  • Laatst online: 22:49
Sinds gisteren de blije bezitter van een SolarFlow AC2400+ en uiteraard direct in Home Assistant gehangen met de gielz-integratie, werkt heel fijn! Ze worden dus niet aangestuurd via HEMS.

Alles werkt best lekker, maar ik zie wel erg onrustig gedrag waarbij de batterij zichzelf teveel lijkt bij te sturen. Als in: hij gaat heel hard laden, dan komt de gielz-integratie erachter dat dat te hard is, gaat heel erg hard minderen en dan komt hij erachter dat dat flink te weinig is. Zie grafiekje linksonder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ME_rXM3Lsvt9lzFKn4L9iFl1HM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FJBuZp3XMnbeBovS1v8cZ9Jv.png?f=fotoalbum_large

Vervolgens even gekeken of het aan de wolken voor de zon lang en in het rode stukje even de batterij handmatig op Standby gezet en daarna weer op Smart Matching, maar dan krijg je dat regelgedrag direct weer. Ik zag dit gisteravond ook toen ik de waterkoker aanzetten en zodra die klaar was, kreeg je dit 'overstuurgedrag' ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JH1LRfsnE3lCElWS_PKvru-S7-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PNrrR5xGXs6ew2RCF3RC0ymr.png?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk stabiliseert zicht dit wel en doet hij in 90% van de gevallen netjes de meter volgen. De andere 10% dus niet. Ik heb verder geen instellingen aangepast. Ik ben benieuwd wat ik aan moet passen en hoe om dit te voorkomen?
Maar… misschien zie ik het niet hoed, maar je accu lijkt toch heel netjes je P1 meter te volgen?

• Pimmeh
Ja alleen als de accu heel hard gaat ontladen / opladen, dan zie je dat terug op de meter zelf. Hij beïnvloedt zichzelf dus. Als ik hem in standby zet, zie je dus dat de zonnepanelen voor rond de 1500 Watt aan teruglevering zorgen in het rode vierkantje. Ik verwacht dat hij dan continu ongeveer 1500 Watt gaat opladen en niet dat rare op-en-neer-gedrag vertoont want dat is nergens voor nodig.

Ik heb trouwens een DSMR 5.5-meter, dus krijg netjes per seconde waardes binnen.

-edit-
Ik zal even wat history graphs maken in Home Assistant en die zo plaatsen. Die grafiekjes van gielz die pakken een soort lopende gemiddelde waardoor je het probleem wat ik schets wat minder goed kunt zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Pimmeh op 17-07-2026 13:39 ]

• Pimmeh
Dit is van het afgelopen half uur. 10 minuten smart matching, dan 10 minuten standby, dan weer smart matching. Je ziet dat de opbrengst van de zonnepanelen zeer stabiel is in vergelijking met het grillige op- en ontlaadgedrag van de batterij. Er staan geen verbruikers in het huis aan die dit verklaren. Zodra ik de smart matching aanzet, zie je het direct weer terugkomen. Het effect is, zoals je op de onderste grafiek ziet, ook de hele tijd van het net aan gebruiken ben of heel hard aan het terugleveren ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3PZQohdSZ5Aob7thnOEw9TfMW4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GGlpBShbXwbm82PDKwsZkaty.png?f=fotoalbum_large
Pimmeh schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:11:
Dit is van het afgelopen half uur. 10 minuten smart matching, dan 10 minuten standby, dan weer smart matching. Je ziet dat de opbrengst van de zonnepanelen zeer stabiel is in vergelijking met het grillige op- en ontlaadgedrag van de batterij. Er staan geen verbruikers in het huis aan die dit verklaren. Zodra ik de smart matching aanzet, zie je het direct weer terugkomen. Het effect is, zoals je op de onderste grafiek ziet, ook de hele tijd van het net aan gebruiken ben of heel hard aan het terugleveren ben.

~[Afbeelding]
Hoe kom je aan de P1 data om de batterij aan te sturen? Dat is eigenlijk het enigste waar het mis kan gaan bij beide integraties.

Dit is iig normaal gedrag;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evuCplQSQKl8tyF6Yhp7gmzlfd0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oyR6NNHkEyFK75UkdAGHLwjV.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glHpWLzMjMFNN_9SaRYRIScnyfU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YaA2QMhnzR11fBGajtXBu7Ym.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door gielz op 17-07-2026 14:25 ]

• Pimmeh
gielz schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:23:
[...]

Hoe kom je aan de P1 data om de batterij aan te sturen? Dat is eigenlijk het enigste waar het mis kan gaan bij beide integraties.

Dit is iig normaal gedrag;
[Afbeelding]
Ik heb een Raspberry Pi aan de meter hangen met DSMR reader erop, die forward het naar Home Assistant naar de DSMR Reader integratie.

Zou het helpen als ik, net als een andere user hierboven, een tussensensor maak en het gemiddelde van 3 metingen oid pak om het wat rustiger te krijgen? Ik wil uiteindelijk naar een andere P1-meter toe zodat ik niet een hele Raspberry Pi speciaal hiervoor nodig heb, maar het liefst laat ik de batterij nu al rustiger worden totdat ik dat heb geregeld.
Pimmeh schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:28:
[...]

Ik heb een Raspberry Pi aan de meter hangen met DSMR reader erop, die forward het naar Home Assistant naar de DSMR Reader integratie.

Zou het helpen als ik, net als een andere user hierboven, een tussensensor maak en het gemiddelde van 3 metingen oid pak om het wat rustiger te krijgen? Ik wil uiteindelijk naar een andere P1-meter toe zodat ik niet een hele Raspberry Pi speciaal hiervoor nodig heb, maar het liefst laat ik de batterij nu al rustiger worden totdat ik dat heb geregeld.
Ik zou als ik jou was even kijken naar de home assistant sensor zelf. Wanneer je bijvoorbeeld de waterkoker aan zet reageert hij dan ook echt direct? Of is het een slimme meter (1 seconden) met een home assistant sensor die een stuk trager is.

Als ik je screenshots zo bekijk is de P1 sensor in Home Assistant gewoon te traag. En moet je de DSMR integratie interval versnellen.

• Pimmeh
Ik heb het met de waterkoker getest en er zit inderdaad een seconde of vijf tot zeven vertraging in tussen de waterkoker aan- en uitzetten en dat ik het in HASS zie. Is dat teveel?

Zo ja, is er een kortetermijnoplossing door wat te templaten oid? :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Welllicht kijk ik er overheen... MAar in eerdere versies van de app kon je per apparaat ingangs en uitgangsvermogen maximeren. Zie nu alleen uitgang instelbaar.

Wat is de beste manier om de units te begrenzen op 800 watt? Via Home Assistant op 1200/800w zetten bij 'Device Fusegroup'?

De sliders klinken logisch, maar lopen mee met de aansturing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPbI4yrv_kooFETBvjHPWJQg244=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qIoNlWheCDSU4GaRpthxVnTL.png?f=fotoalbum_large

• koboy

koboy

Pimmeh schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:40:
Ik heb het met de waterkoker getest en er zit inderdaad een seconde of vijf tot zeven vertraging in tussen de waterkoker aan- en uitzetten en dat ik het in HASS zie. Is dat teveel?

Zo ja, is er een kortetermijnoplossing door wat te templaten oid? :)
De standaard bekabelde DSMR integratie heeft een update frequentie van 10 secondes.
Integratie aantikken, tandwieltje achter de unix-poortnaam aantikken en dan de minimumprijs naar 0 seconde zetten.

Forwarding van de ene naar de andere machine zorgt natuurlijk ook voor een beetje vertraging, maar ik verwacht dat het met de instelling hierboven opgelost is.

• wheli
  • Laatst online: 17-07 21:54
Vraagje; ik draai de gielz integratie nu 6 maanden op een 2400AC+ tot grote tevredenheid. Ik ben nu met de laatste finetuning bezig maar er is iets rond de 10% wat soms raar doet.

Ik heb 2 eigen automatiseringen:
  1. Om 2 uur ‘s nachts gaat hij op stand ‘alleen slim ontladen’
  2. Als de goedkoopste periode op ‘ja’ gaat dan gaat hij op NOM
vanochtend was de accu bijna leeg (10-100% instelling) maar de goedkoopste periode begon pas 12:30. In plaats van dat hij dan op 10% blijft staan en stroom van het net gaat halen gaat hij ineens volle bak laden. Is dat een beschermingsmechanisme ofzo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQhpitObg9py-qOq1UGFRh3JqMs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICcmZ5qmGcpjZfawKki9Miqi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtNp4rJCaO_gDLg1fMKjHY8EweY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7wpsdFoDT9tId31I3Tw2bIu.jpg?f=fotoalbum_tile

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5 | Zendure SF2400AC+

wheli schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:45:
Vraagje; ik draai de gielz integratie nu 6 maanden op een 2400AC+ tot grote tevredenheid. Ik ben nu met de laatste finetuning bezig maar er is iets rond de 10% wat soms raar doet.

Ik heb 2 eigen automatiseringen:
  1. Om 2 uur ‘s nachts gaat hij op stand ‘alleen slim ontladen’
  2. Als de goedkoopste periode op ‘ja’ gaat dan gaat hij op NOM
vanochtend was de accu bijna leeg (10-100% instelling) maar de goedkoopste periode begon pas 12:30. In plaats van dat hij dan op 10% blijft staan en stroom van het net gaat halen gaat hij ineens volle bak laden. Is dat een beschermingsmechanisme ofzo?
[Afbeelding][Afbeelding]
Als het 1200 watt is dan is dat de SOC bescherming van de integratie. Deze stopt automatisch als hij weer op de minimale SOC zit maar wanneer hij doorschiet bestaat er een mogelijkheid dat deze blijft hangen. Eerste keer dat ik dit zie bij een gebruiker.

Mocht je inmiddels op firmware 2.0 zitten van Zendure dan kun je deze ook uitschakelen door het vinkje te zetten. Inmiddels heeft Zendure zelf ingebouwde SOC bescherming. Tevens is een SOC bescherming in de zomer niet echt nuttig en meer voor de 4 donkere maanden noodzakelijk.

• wheli
  • Laatst online: 17-07 21:54
gielz schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:08:
[...]

Als het 1200 watt is dan is dat de SOC bescherming van de integratie. Deze stopt automatisch als hij weer op de minimale SOC zit maar wanneer hij doorschiet bestaat er een mogelijkheid dat deze blijft hangen. Eerste keer dat ik dit zie bij een gebruiker.

Mocht je inmiddels op firmware 2.0 zitten van Zendure dan kun je deze ook uitschakelen door het vinkje te zetten. Inmiddels heeft Zendure zelf ingebouwde SOC bescherming. Tevens is een SOC bescherming in de zomer niet echt nuttig en meer voor de 4 donkere maanden noodzakelijk.
Het is inderdaad 1199 watt. Ik zat op 2.0.0 en zojuist geüpdatet naar 2.0.1

Ik zal de soc bescherming eens uitzetten in de integratie, dank voor je snelle reactie.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5 | Zendure SF2400AC+

• Pimmeh
koboy schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:58:
[...]

De standaard bekabelde DSMR integratie heeft een update frequentie van 10 secondes.
Integratie aantikken, tandwieltje achter de unix-poortnaam aantikken en dan de minimumprijs naar 0 seconde zetten.

Forwarding van de ene naar de andere machine zorgt natuurlijk ook voor een beetje vertraging, maar ik verwacht dat het met de instelling hierboven opgelost is.
Ik heb de hele keten van DSMR-readers verwijderd (gebruikte eigenlijk nauwelijks al die functionaliteiten) en de telegrammen via ser2net door laten sturen naar Home Assistant. Ik ga even kijken hoe die zich nu gedraagt, de vertraging lijkt compleet verdwenen te zijn in ieder geval. Thanks en ook @gielz voor de juiste richting op sturen!

• robinh
Is er iemand bekend met deze foutmelding wanneer je de officiele Zendure app op HA wilt instellen? Na invullen van juiste Zendure token krijg ik deze melding.

Token geaccepteerd, maar er zijn geen apparaten gevonden op dit account. Zorg dat je het Zendure-account gebruikt waarop het apparaat is geregistreerd, en de juiste regio.

Het token komt uit de Zendure app op mobiel uit account waar ook de Mix4000AC+ in staan.

[ Voor 12% gewijzigd door robinh op 18-07-2026 10:07 ]

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:23
Hier ook 3x de SF800 plus aangeschaft via Ali. Aangestuurd nu via Gielz en Gast777. De OLED tv springt nog wel heel erg op de grafiek af en toe van 50 naar 300 watt en weer terug. Verder houdt hij hem mooi vlak nu een beetje aan het experimenteren met dynamisch en NOM en al een mooi dashboard gebouwd in HA met behulp van Claude Code. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzzWWf1bG4rKRBVu6ou6Yn8uoZU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Lop30ERFvaQS7BTxaSIiHUNr.png?f=user_large

A++++ | 2422 Wp Oost, 4036 Wp West | NIBE F1255-6 R PC | Douche-wtw VX2100 | 3x Zendure SF800 Plus

robinh schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 10:05:
Is er iemand bekend met deze foutmelding wanneer je de officiele Zendure app op HA wilt instellen? Na invullen van juiste Zendure token krijg ik deze melding.

Token geaccepteerd, maar er zijn geen apparaten gevonden op dit account. Zorg dat je het Zendure-account gebruikt waarop het apparaat is geregistreerd, en de juiste regio.

Het token komt uit de Zendure app op mobiel uit account waar ook de Mix4000AC+ in staan.
Ik zou hiervoor een issue inschieten bij de github. de Mix is een nieuw product en de api is anders dan bij de pre-productie modellen.

• Pimmetje651
Heb het wel eens ergens een keer voorbij zien komen, maar @gielz geeft aan dat ongeveer 100x per dag de relay laten schakelen wel prima is, nou hier komt die neer op een stuk hoger (met 2 SF800+ ). Hoe zijn jullie gaan onderzoeken waardoor dit komt ? Meen wel eens gelezen te hebben een "Qooker" enz hier een (flinke) invloed op heeft ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsjpA8ahl4oapM1ZsMRl2nlcP1I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3auoqOfg1Hbw3czfKlEVwXfs.png?f=user_large

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Het omwisselen van de 2400AC voor de 2400AC+ ging prima met de Gielz versie, automatisering even uit en de omvormer op standby, de 2400AC uit de Zendure app verwijderen en de 2400AC+ toevoegen, even firmware update en in HA het ip-nummer invullen en dan de automatisering aanzetten en gaan met die banaan.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC+ 11,04kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
Weet iemand hier of EVCC werkt icm Solarflow 800 plus (4x) aangestuurd via officiële HA integratie? Doel is om auto voorrang te geven op batterijen.

🔋 4 x Zendure Solarflow 800 Plus + 4 x AB2000X - 4,7 kWp panelen

• Pimmetje651
jaroen89 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 14:48:
Hier ook 3x de SF800 plus aangeschaft via Ali. Aangestuurd nu via Gielz en Gast777. De OLED tv springt nog wel heel erg op de grafiek af en toe van 50 naar 300 watt en weer terug. Verder houdt hij hem mooi vlak nu een beetje aan het experimenteren met dynamisch en NOM en al een mooi dashboard gebouwd in HA met behulp van Claude Code. [Afbeelding]
Kun je delen wat je hebt gedaan mbt je LG Oled en het "flipperen" ? Heb hier ook een namelijk ( en een Qooker) die ik verdenk . Heb nogal vaak een relais wat schakeld

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:23
Pimmetje651 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 23:24:
[...]

Kun je delen wat je hebt gedaan mbt je LG Oled en het "flipperen" ? Heb hier ook een namelijk ( en een Qooker) die ik verdenk . Heb nogal vaak een relais wat schakeld
Haha nou ik ben aan het experimenteren met de camping accu waar een 220 aansluiting op zit deze kun je laden met 120 watt stabiel, maar dit is niet de oplossing, het werkt wel :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMhsktyn-BGbzWerZr2peawVMC8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/setcqBjiqzcoetZ1mH2MVHRk.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9P0HomIGwTZdCTXgL4lGbJl9pDM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nqUtmdZqIvn3i5UgVoJ03lXl.jpg?f=user_large

A++++ | 2422 Wp Oost, 4036 Wp West | NIBE F1255-6 R PC | Douche-wtw VX2100 | 3x Zendure SF800 Plus

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de integratie met Home Assistant.

Zie voor algemeen: Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic
Voor integratie met Homey: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey

Zoek voor andere zaken het juiste topic.