Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:50
Henkoes schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:37:
[...]

Naja veel mensen hebben vorig jaar de HW batterij besteld, toen er nog amper keuze in leveranciers was.
Nu is dat anders en worden ze gegijzeld door de aanbetaling.
Ik heb mijn 2de accu reservering geannuleerd en kreeg gelijk 50 euro terug, zonder vragen. Mijn HW accu verhuist morgen naar een dorpsgenoot die minder tweaked en veel minder verbruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:51
dotternetta schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:37:
[...]

Ik heb mijn 2de accu reservering geannuleerd en kreeg gelijk 50 euro terug, zonder vragen. Mijn HW accu verhuist morgen naar een dorpsgenoot die minder tweaked en veel minder verbruikt
Hoe werkt het annuleren; moet je ze mailen? Ik zie geen mogelijkheden tot annulering bij mijn pre order. Voor mij is de levering eind april, gelet op de vele DOA en andere problemen met de HW overweeg ik het zendure systeem. Ik ben heel benieuwd naar de test van @Taro met de P1 meter van everhome, en/of het verschijnen van de eigen P1 meter van Zendure in april. Als dat goed werkt, ga ik misschien toch voor zendure. Ook omdat dit systeem in mijn tuinhuisje kan staan. In mijn meterkast is momenteel geen plek meer voor de Shelly en klemmen, dus een goed functionerende P1 oplossing zou mooi zijn (ik ben niet handig met HA).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:04

tomtom901

Moderator General Chat
frankj030 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Hoe werkt het annuleren; moet je ze mailen? Ik zie geen mogelijkheden tot annulering bij mijn pre order. Voor mij is de levering eind april, gelet op de vele DOA en andere problemen met de HW overweeg ik het zendure systeem. Ik ben heel benieuwd naar de test van @Taro met de P1 meter van everhome, en/of het verdwijnen van de eigen P1 meter van Zendure in april. Als dat goed werkt, ga ik misschien toch voor zendure. Ook omdat dit systeem in mijn tuinhuisje kan staan. In mijn meterkast is momenteel geen plek meer voor de Shelly en klemmen, dus een goed functionerende P1 oplossing zou mooi zijn (ik ben niet handig met HA).
Die P1 van Zendure zal ongetwijfeld prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
tomtom901 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Die P1 van Zendure zal ongetwijfeld prima werken.
Ik ben heel benieuwd!

Zag wel dat de levertijd op NL site van zendure fors oploopt laatste dagen, dus het begint populair te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:47

bert pit

asdasd

Zojuist de bestelling geplaatst voor 2 hypers en 4 accu's volgens de methode van @zeegerd. Bedankt daarvoor, scheelt een hoop geld.

PS voor degenen die in Nederland bestellen. je kunt de BTW op een accu terugvorderen als je een dynamisch contract hebt. zie voor verdere details: https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
bert pit schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:55:
Ook ik heb zojuist de bestelling geplaatst voor 2 hypers en 4 accu's volgens de methode van @zeegerd. Bedankt daarvoor, scheelt een hoop geld.

PS voor degenen die in Nederland bestellen. je kunt de BTW op een accu terugvorderen als je een dynamisch contract hebt. zie voor verdere details: https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw
Let wel op deze;
Btw-aangifte doen
Gebruikt u de thuisbatterij voor de handel in stroom? Dan bent u btw-plichtig en moet u elk kwartaal btw-aangifte doen. In uw aangifte geeft u 21% btw aan over de vergoeding die u het afgelopen kwartaal van uw energiemaatschappij hebt ontvangen.

Hebt u zonnepanelen en levert u de opgewekte stroom (gedeeltelijk) terug aan uw energiemaatschappij?
Ook hierover moet u btw aangifte doen. Dit geldt ook als u op de aanschaf van de zonnepanelen geen btw hebt betaald. En het geldt ook als u het energiecontract hebt overgenomen van uw partner. Of als uw partner eerder de btw op de zonnepanelen al heeft teruggevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:41
tomtom901 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:32:
[...]

Lijkt me wel mits het van enig vooronderzoek voorzien is en je je eigen conclusie spiegelt aan die van anderen :)
Ok, ik ga mijn best doen. ;)

- All-electric woning, geen EV. Wel redelijk wat (vind ik) nachtverbruik door aquaria/vijver en airco om in de zomer de slaapkamer te koelen.
- 7945Wp aan PV, wat op echte topdagen iets boven de 40kWh oplevert. Gemiddeld zat ik afgelopen zomer echter tussen de 30 en 35 kWh per dag.
- Afgelopen jaar (obv jaarafrekening) dik 2000kWh netto teruggeleverd, wat me 300 euro aan terugleverboete heeft gekost.
- Verbruik buiten de tijd dat de panelen opwekken ligt in de periode dat ik op een dag meer teruglever dan verbruik tussen de 5 en 8kWh per dag, afhankelijk van de nachttemperatuur in het voor- en najaar.

Mijn doel is van de terugleverkosten af te komen en de overige kosten te verlagen door zoveel mogelijk PV zelf te gebruiken en daarnaast over te stappen naar een dynamisch contract. Ik wil dan mijn warmtepomp laten regelen op de dynamische tarieven (dit kan mijn Nibe S2125) en de Zendure op de slechte PV momenten gebruik laten maken van de onbalansmarkt.

Mijn conclusie uit wat ik heb gelezen is dat ik zou willen starten met een set van 1 Hyper met 4 batterijen op een eigen groep, aangezien ik dan mijn nachtverbruik vrijwel altijd af kan dekken. Ik heb dan de volgende vragen nog:

- Klopt mijn idee qua installatie op basis van bovenstaande informatie over mijn situatie?
- Ga ik met 1200W op een eigen groep 's nachts NOM realiseren?
- Werkt de Zendure met elk dynamisch contract? Ik zit bij Energie van Ons en die werken met EnergyZero.
- Is de aanbieding die Zendure nu heeft een hele aantrekkelijke of loont het de moeite om nog even af te wachten?

@tomtom901 Geldt dat van die BTW ook als je de BTW over de aanschaf niet terugvraagt? Ik heb in 2019 nog panelen bijgeplaatst en daar BTW van teruggekregen, dus ik vermoed dat dat nu niet weer kan voor een batterij. Volgens mij zit ik namelijk niet in de KOR, maar dat weet ik niet zeker...

[ Voor 6% gewijzigd door Aziraphale op 21-03-2025 10:48 ]

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:35:
[...]

De HA oplossing doet dat nu ook al met elke P1 meter. En daarnaast de Zendure P1 die er aan zit te komen, de everhome P1. Dus mogelijkheden voldoende de komende tijd :-)
Met de HW p1 kan dat dus? NOM zul je moeten bouwen zonder de shelly?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 5.76 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb reactie ontvangen van Zendure mbt o.a. de AC2400 & AB3000X, geen garanties dat het volgende 100% correct is, dus hou een slag om de arm, maar:
  1. Verwachte verkoopprijs: AC2400 + AB3000X 3 kWh accu -> 1448 (Aanname: vermoedelijk opgebouwd uit 1xx9 voor AC2400 en 3x9 voor AB3000X, maar op de website staat Excl. BTW, dus nu vraag ik mij af of dit incl. of excl. BTW is, stuur er nog ff een berichtje achteraan.)
  2. De Solarflow AC 2400 (SF AC2400) wordt als ik het goed begrijp hetzelfde aangesloten als een Hyper, dus een stekker aan de omvormer waar je daarna met een opzetstuk een daadwerkelijke Euro/Schuko plug op aansluit. Die zal je vast wel na kunnen bestellen, zodat afknippen betekent dat je alleen dat deel moet vervangen.
  3. De AC2400 kan niet in cluster worden gebruikt, maar via een HEMS (ZENKI AI?) kunnen meerdere producten wel tegelijktijdig worden aangestuurd en je kunt dus 3 stuks over 3 fases verdelen en gezamenlijk aansturen.
  4. Afmetingen AC2400 & AB3000X: 2400 AC Length:44.8cm, Width:30.3cm, Height: 8.8cm. AB3000X length 47.75cm, width 32cm, height 19.4cm
  5. AB2000S en AB2000X zijn qua specs hetzelfde, maar hebben alleen iets andere afmetingen & looks.
  6. De Zendure P1-meter verbindt met de slimme meter en verstuurt het signaal via LoRa. De stopcontact plug maakt verbinding via LoRa en Wifi en zorgt ervoor dat de P1-meter input via Wifi beschikbaar wordt. Ze worden gezamenlijk geleverd.
Als het goed is krijg ik 1-2e week april de AC2400 + AB3000X ter test, ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Als er nog meer vragen zijn hoor ik het graag d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 21-03-2025 11:36 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:26
mrme12345 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:35:
De HA oplossing doet dat nu ook al met elke P1 meter. En daarnaast de Zendure P1 die er aan zit te komen, de everhome P1.
Is dat moeilijk, voor een beginner die niet bekend is met HA? Ik kan niet programmeren maar was ooit (25 jaar geleden ongeveer) IT'er op het nivo van MCSE.

Het liefst gebruik ik natuurlijk de dongle van HW, vanwege de prijs en omdat ik die al heb. De Ecotracker P1 kost meer dan 100 euro, de P1 dongle met repeater van Zendure zelf is nog niet bekend, maar vast niet goedkoper dan die van HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:51:
Heb reactie ontvangen van Zendure mbt o.a. de AC2400 & AB3000X, geen garanties dat het volgende 100% correct is, dus hou een slag om de arm, maar:
  1. Verwachte verkoopprijs: AC2400 + AB3000X 3 kWh accu -> 1449 Euro
  2. De Solarflow AC 2400 (SF AC2400) wordt als ik het goed begrijp hetzelfde aangesloten als een Hyper, dus een stekker aan de omvormer waar je daarna met een opzetstuk een daadwerkelijke Euro/Schuko plug op aansluit. Die zal je vast wel na kunnen bestellen, zodat afknippen betekent dat je alleen dat deel moet vervangen.
  3. De AC2400 kan niet in cluster worden gebruikt, maar via een HEMS (ZENKI AI?) kunnen meerdere producten wel tegelijktijdig worden aangestuurd en je kunt dus 3 stuks over 3 fases verdelen en gezamenlijk aansturen.
  4. Afmetingen AC2400 & AB3000X: 2400 AC Length:44.8cm, Width:30.3cm, Height: 8.8cm. AB3000X length 47.75cm, width 32cm, height 19.4cm
  5. AB2000S en AB2000X zijn qua specs hetzelfde, maar hebben alleen iets andere afmetingen & looks.
  6. De Zendure P1-meter verbindt met de slimme meter en verstuurt het signaal via LoRa. De stopcontact plug maakt verbinding via LoRa en Wifi en zorgt ervoor dat de P1-meter input via Wifi beschikbaar wordt. Ze worden gezamenlijk geleverd.
Als het goed is krijg ik 1-2e week april de AC2400 + AB3000X ter test, ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

toon volledige bericht
Op de zendure website staan de nieuwe producten aangekondigd per 1 april, maar de P1 staat er niet bij. Verwacht je die gelijktijdig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
frankj030 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:59:
[...]

Op de zendure website staan de nieuwe producten aangekondigd per 1 april, maar de P1 staat er niet bij. Verwacht je die gelijktijdig?
Die wordt voor april/mei verwacht.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Die wordt voor april/mei verwacht.
Succes met je test, heel benieuwd hoe alles gaat functioneren in je nogal uitgebreide systeem ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
  1. Verwachte verkoopprijs: AC2400 + AB3000X 3 kWh accu -> 1448 (Aanname: vermoedelijk opgebouwd uit 1xx9 voor AC2400 en 3x9 voor AB3000X)

toon volledige bericht
Gezien de lange levertijd van de Hyper + 2 x AB2000S hier vraag ik me af of ik er toch niet beter aan doe die te annuleren en dan gelijk de AC2400 + 2 x AB3000X te bestellen na release. Met name omdat je dan op eigen groep gelijk een stuk meer kunt laden en terugleveren. Je verliest de directe koppeling van zonnepanelen, maar dat zou toch meer een nice-to-have zijn hier voor nu. Enige nadeel kan zijn dat ik dan nog langer moet wachten en dan komt het aloude beleggingsprincipe weer in me op: Time in the market beats timing the market :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Aziraphale schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:43:
- Klopt mijn idee qua installatie op basis van bovenstaande informatie over mijn situatie?
- Ga ik met 1200W op een eigen groep 's nachts NOM realiseren?
Lijkt me een prima startpunt, op een eigen groep kan je max 1200 terugleveren, maar of dat voldoende is zou je echt moeten bekijken a.d.v. wat je gebruikt gedurende de nacht met een P1 meter of CT spoelen.
[...]
- Werkt de Zendure met elk dynamisch contract? Ik zit bij Energie van Ons en die werken met EnergyZero.
Ja, de meter ziet enkel teruglevering en is niet inzichtelijk of dat bijvoorbeeld van PV panelen of een batterij is. Dus dat maakt verder niet uit.
[...]
- Is de aanbieding die Zendure nu heeft een hele aantrekkelijke of loont het de moeite om nog even af te wachten?
Tsja, moeilijk te zeggen, de markt voor dergelijke batterijen is volop in beweging dus zolang daar innovatie plaatsvindt zal de prijs per kW opslag uiteindelijk wel dalen. Beetje net zoals met PV panelen in het begin.
@tomtom901 Geldt dat van die BTW ook als je de BTW over de aanschaf niet terugvraagt? Ik heb in 2019 nog panelen bijgeplaatst en daar BTW van teruggekregen, dus ik vermoed dat dat nu niet weer kan voor een batterij. Volgens mij zit ik namelijk niet in de KOR, maar dat weet ik niet zeker...
Zou ik even goed checken, maar als je niks terugvraagt zit je volgens mij sowieso safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
frankj030 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Hoe werkt het annuleren; moet je ze mailen? Ik zie geen mogelijkheden tot annulering bij mijn pre order. Voor mij is de levering eind april, gelet op de vele DOA en andere problemen met de HW overweeg ik het zendure systeem. Ik ben heel benieuwd naar de test van @Taro met de P1 meter van everhome, en/of het verschijnen van de eigen P1 meter van Zendure in april. Als dat goed werkt, ga ik misschien toch voor zendure. Ook omdat dit systeem in mijn tuinhuisje kan staan. In mijn meterkast is momenteel geen plek meer voor de Shelly en klemmen, dus een goed functionerende P1 oplossing zou mooi zijn (ik ben niet handig met HA).
Ik had ook een geplande Homewizard-accu levering voor in April. Ik heb ze via Wizzi het verzoek gedaan om mijn reservering met ordernummer xxxx te annuleren. Je krijgt de optie om het door te sturen naar het team ofzo, daarna kun je chat sluiten. Na 1 dag kreeg ik bevestiging dat het geld binnen 2 dagen terug gestort zou worden (is inmiddels binnen)

[ Voor 8% gewijzigd door dotternetta op 21-03-2025 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:15
Ik zie regelmatig dips in de gegevens van de zendure. Zie bv hieronder bij de soc die dan terug valt naar 0. Zelfde zie ik in HA. Zien anderen dat ook? Anders wellicht WiFi dekking o.i.d
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r10aUkIr0GgDxGLAlHGrY-4KfzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pz4Kff1K67tNoCF2gpsr1Lwr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door debruina16 op 21-03-2025 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
*knip* offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door dotternetta op 21-03-2025 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 15:18
  1. Verwachte verkoopprijs: AC2400 + AB3000X 3 kWh accu -> 1448 (Aanname: vermoedelijk opgebouwd uit 1xx9 voor AC2400 en 3x9 voor AB3000X)

toon volledige bericht
sjonge jonge, reageren ze eerder bij jou dan bij mij :D :P - scheelt mij weer mailen voor een reactie hahaha _/-\o_

Ik begon me te vervelen qua integratie dus heb NodeRED maar een API punt gemaakt voor een cleaner dashboard met web mogelijkheden :D

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/svFtf1Np/image.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MxfcfKV8/image.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7x4SdqCm/image.png

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online

HHF

Ik zag net dat je bij Zendure een 100 euro tegoedbon krijgt op een volgende aanschaf van een aantal producten als je je inschrijft voor de nieuwsbrief. Gelijk maar even gedaan, kan nog van pas komen.
Staat ook op de Duitse site voor diegenen die de Duitse route willen volgen.
In Duitsland lijken de nieuwe producten een dag eerder te komen. :) :)

[ Voor 27% gewijzigd door HHF op 21-03-2025 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
tomtom901 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:06:
[...]

Lijkt me een prima startpunt, op een eigen groep kan je max 1200 terugleveren, maar of dat voldoende is zou je echt moeten bekijken a.d.v. wat je gebruikt gedurende de nacht met een P1 meter of CT spoelen.
Snap ik en ik heb ook een P1 meter aan HA hangen, waar ik dit op baseer.
Tsja, moeilijk te zeggen, de markt voor dergelijke batterijen is volop in beweging dus zolang daar innovatie plaatsvindt zal de prijs per kW opslag uiteindelijk wel dalen. Beetje net zoals met PV panelen in het begin.
Ook helder en logisch. Het is meer of dit een aanbieding is waar ik nu op moet acteren of dat Zendure regelmatig/altijd dit soort aanbiedingen heeft.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Aziraphale schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:56:

Ook helder en logisch. Het is meer of dit een aanbieding is waar ik nu op moet acteren of dat Zendure regelmatig/altijd dit soort aanbiedingen heeft.
Laat ik het zo zeggen, sinds de NL introductie eind vorig jaar toen ik mijn spulletjes kocht, heb ik nog nooit geen aanbieding gezien. Zelfde set aan spullen nu kopen zou ook iets goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
tomtom901 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:03:
[...]

Laat ik het zo zeggen, sinds de NL introductie eind vorig jaar toen ik mijn spulletjes kocht, heb ik nog nooit geen aanbieding gezien. Zelfde set aan spullen nu kopen zou ook iets goedkoper zijn.
Top, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Enige overweging die je kunt hebben in jouw situatie is om toch voor de nieuwe AC2400 te gaan, die (na afknippen stekker) meer kan terugleveren en laden op een eigen groep en met 4 accu's op een hogere capaciteit komt dan de Hyper met 4 accu's. Maar goed, dat is alleen als je niet direct panelen aan wil/gaat sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HHF
  • Nu online

HHF

Sander schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Enige overweging die je kunt hebben in jouw situatie is om toch voor de nieuwe AC2400 te gaan, die (na afknippen stekker) meer kan terugleveren en laden op een eigen groep en met 4 accu's op een hogere capaciteit komt dan de Hyper met 4 accu's. Maar goed, dat is alleen als je niet direct panelen aan wil/gaat sluiten.
Je schijnt op de AC2400 via een aparte omvormer ook direct panelen te kunnen aansluiten. Tenminste volgens de aankondiging op de website. Letterlijk: "Ondersteuning van plug-in micro omvormer van 0-2000w. "
Hoe dat werkt en wat voor micro omvormer (via AC of direct DC) dat is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
[...]

Ik wil juist geen panelen direct aan gaan sluiten. Die zitten al mooi aan mijn PV omvormers en ik wil enkel een accusysteem dat ik met een stekker in het stopcontact kan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 16:40
Mijn toekomstige zonnepanelen (5280wp; 12x 440wp met 3-fase micro-omvormers) wil ik direct op de meterkast aansluiten. En in de tuinschuur een Hyper 2000 + 2x AB2000S.

Alleen heb ik het idee dat mijn meterkast (3-fase) te vol is:. Per stuk hebben de aardlekschakelaars al vier groepen. Ik heb nog maar twee 'vakjes' over. Hebben jullie idee wat mijn mogelijkheden kunnen zijn? 🤷‍♂️

Het liefst wil ik de thuisbatterij op dezelfde fase hebben, hoeft niet perse door de interne saldering, maar als het kan wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gSIV4IbOoO1ehEV8ffHsmLpd9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5mZTST8Fbcik8mpbZxjpXc9.jpg?f=fotoalbum_large

-- edit --

Aanpassing dat zonnepanelen met micro-omvormers werken en op de meterkast ter verduidelijking.

[ Voor 13% gewijzigd door goodfella op 21-03-2025 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
HHF schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:19:
[...]

Je schijnt op de AC2400 via een aparte omvormer ook direct panelen te kunnen aansluiten. Tenminste volgens de aankondiging op de website. Letterlijk: "Ondersteuning van plug-in micro omvormer van 0-2000w. "
Hoe dat werkt en wat voor micro omvormer (via AC of direct DC) dat is weet ik niet.
Om verwarring te voorkomen: Ze bedoelen met "panel" wat je ook nog weleens langs ziet komen: Groepenkast/meterkast, niet zonnepanelen. Op de AC2400 kan je niet direct DC zonnepanelen aansluiten. Mogelijk via een plug-in module inderdaad wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 21-03-2025 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
[...]

Op de AC2400 passen zelfs 6x 3 kWh AB3000X accu's vs 4x AB2000S op de Hyper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:54
goodfella schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:37:
Mijn toekomstige zonnepanelen (5280wp; 12x 440wp) wil ik voorzien met een Hyper 2000 + 2x AB2000S.
Alleen heb ik het idee dat mijn meterkast (3-fase) te vol is:. Per stuk hebben de aardlekschakelaars al vier groepen. Ik heb nog maar twee 'vakjes' over. Hebben jullie idee wat mijn mogelijkheden kunnen zijn? 🤷‍♂️

Het liefst wil ik de thuisbatterij op dezelfde fase hebben, hoeft niet perse door de interne saldering, maar als het kan wel.

[Afbeelding]
Die zonnepanelen zullen met een eigen drie fase omvormer op een drie fase aardlek automaat moeten worden aangesloten.
Op een Hyper kunnen maar 4 panelen, wil je dat direct op de zonnepanelen aansluiten dan heb je 3 hypers met elk 2 batterijen nodig.
Als er ruimte is kun je een 2e automatenkast er bij monteren, als dat niet kan dan kun je ruimte creëren door automaten en aardlek schakelaars vervangen door aardlek automaten, dat is een aardlek en automaat in een.
Dat kost wel geld, want ze zijn duur en je hebt er dan een stuk of 12 nodg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 16:40
Polvo176 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:24:
[...]

Die zonnepanelen zullen met een eigen drie fase omvormer op een drie fase aardlek automaat moeten worden aangesloten.
Op een Hyper kunnen maar 4 panelen, wil je dat direct op de zonnepanelen aansluiten dan heb je 3 hypers met elk 2 batterijen nodig.
Als er ruimte is kun je een 2e automatenkast er bij monteren, als dat niet kan dan kun je ruimte creëren door automaten en aardlek schakelaars vervangen door aardlek automaten, dat is een aardlek en automaat in een.
Dat kost wel geld, want ze zijn duur en je hebt er dan een stuk of 12 nodg.
Excuses, Ik had er niet bij vermeld dat ik ze met 3 fase micro-omvormers gaan werken. En dat het naar de meterkast gaan. Dus er is geen sprake van direct aansluiten op de Hyper. Mijn post is aangepast.

Betreft aardlekautomaten gebruiken, dat kost me al snel 720 euro exclusief arbeid... :'(
Een 2e automatenkast ernaast kan eventueel, maar dan heb ik weer ruzie met vrouwlief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
goodfella schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:33:
[...]

Een 2e automatenkast ernaast kan eventueel, maar dan heb ik weer ruzie met vrouwlief.
Vertel haar dat ze meer geld overhoud om te gaan shoppen dan veranderd haar mening opslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:43:
[...]

Op de AC2400 passen zelfs 6x 3 kWh AB3000X accu's vs 4x AB2000S op de Hyper.
Heb inmiddels een mail gestuurd om te vragen hoe de levertijd van mijn bestelling zich verhoudt tot beschikbaarheid AC2400. Want als die echt begin april beschikbaar komt dan ga ik mijn bestelling voor nu annuleren en mogen ze me opschrijven voor de AC2400 met 2 x AB3000X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Bijna de avond en nacht doorgekomen met de hyper2000 me 3 accu's, alleen de pieken van de vaatwasser kosten nog 0,6kWh, voor nu maar wachten op de 4e AB2000s en dan begin van het nieuwe stookseizoen maar eens kijken voor verdere uitbreiding. Ik mag nog gewoon salderen zonder tlv dus de rekensom is altijd nadelig.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aziraphale
Mijn vrouw komt ineens met een lumineus idee: Kan zo'n batterij ook in de kelder staan? Daar kan ik namelijk heel eenvoudig een extra groep naartoe boren vanuit de meterkast.

Zou dat mogelijk zijn? De temperatuur is daar mooi constant en hij is ook droog. Zelf lijkt het me de perfecte plek om hem te plaatsen, maar toch even een dubbel check hier.

[ Voor 16% gewijzigd door Aziraphale op 21-03-2025 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Aziraphale schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:04:
Mijn vrouw komt ineens met een lumineus idee: Kan zo'n batterij ook in de kelder staan? Daar kan ik namelijk heel eenvoudig een extra groep naartoe boren vanuit de meterkast.

Zou dat mogelijk zijn? De temperatuur is daar mooi constant en hij is ook droog. Zelf lijkt het me de perfecte plek om hem te plaatsen, maar toch even een dubbel check hier.
Zolang het maar niet te vochtig is, maar ze zijn IP66, dus ik zou niet weten waarom niet ;)

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Er zit verwarming ingebouwd en hij kan tegen regen, dus ook een koude en vochtige omgeving zou prima zijn, al heb ik wel ergens een max humidity level gezien. Maar je geeft aan dat het er droog is, dus zou prima moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:38
Taro schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:15:
[...]

Er zit verwarming ingebouwd en hij kan tegen regen, dus ook een koude en vochtige omgeving zou prima zijn, al heb ik wel ergens een max humidity level gezien. Maar je geeft aan dat het er droog is, dus zou prima moeten kunnen.
En een droge kruipruimte en hem dan voor de zekerheid in een grote plastic bak zetten.
De kruipruimte is hier voorzien van een oranje zeil dat tegen de fundering omhoog staat,
dus kans op grondwater is er niet.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:15:
[...]

In de specs staat 90%, maar het is buiten heel vaak boven de 90%
In een kelder zou ik eerst eens een vocht meter neer hangen voor ik ging boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15:01
De ac2400 heeft ook noodstroom aan boord als ik goed heb. Is dit zoals bij de hyper om te schakelen met de stekkerblok van hun of werkt het anders?
Kan de ab3000x ook op de hyper2000? En heeft deze ook het aerosol blussysteem?

[ Voor 21% gewijzigd door rabero1985 op 21-03-2025 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
rabero1985 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:13:
De ac2400 heeft ook noodstroom aan boord als ik goed heb. Is dit zoals bij de hyper om te schakelen met de stekkerblok van hun of werkt het anders?
AB3000 zal niet backwards compatible zijn met de 2000/1000s, helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
Polvo176 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:56:
[...]

In de specs staat 90%, maar het is buiten heel vaak boven de 90%
In een kelder zou ik eerst eens een vocht meter neer hangen voor ik ging boren.
Ik bewaar mijn groente, aardappels, bier en andere voorraad er ook, dus het is er droog zat. Mijn garage is vochtiger in de winter en buiten is het zeker vochtiger. Ergste wat er qua vocht kan gebeuren is dat de waterleiding knapt en de boel onder water zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF
  • Nu online

HHF

De ac2400 heeft ingebouwde stekker voor terugleveren van 2400 w. (als de eerste spec;s kloppen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Hunter
HHF schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:48:
[...]

De ac2400 heeft ingebouwde stekker voor terugleveren van 2400 w. (als de eerste spec;s kloppen).
Er zit op de AC2400 nog een eigen stekkeraansluiting, mocht hij daar op doelen..
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mr5QwB48/image.png

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Hunter op 21-03-2025 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Thx allen voor de verduidelijking. Is wel handig bij stroomuitval om iets als backup te hebben🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Daar heb ik hem ook staan, makkelijk een eigen groep vanuit de meterkast, slimme vrouw ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aziraphale
klump4u schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:41:
[...]

Daar heb ik hem ook staan, makkelijk een eigen groep vanuit de meterkast, slimme vrouw ;)
Ja, daar heb ik haar op uitgezocht. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
De AB3000X is op afmetingen en capaciteit na gelijk aan de AB2000S, die een aerosol blussysteem heeft ingebouwd.

En de AC-out kan je inderdaad off-grid gebruiken, als een UPS en je hebt dus geen off-grid module nodig zoals bij de Hyper 2000. Als de werking gelijk is aan de Ace1500 dan kan je ervoor kiezen het stopcontact altijd aan te hebben of bij idle uit te schakelen om energie te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Ik zie op de site van Zendure dat die off-grid stekkerdoos voor de Hyper uitverkocht is. Zijn die elders nog wel te krijgen?

En ik zie voor de Shelly de optie van alleen de Shelly en de Shelly + een tussenstekker. Welke van de twee heb ik nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Taro schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:36:
[...]

Heeft met langdurige hoge belasting te maken. Iemand postte laatst ergens een schema op welk punt je bijv. beter kunt overstappen naar een CEE-stekker ipv Schuko/Euro. 2400 zou op een eigen groep op zich nog wel moeten kunnen, bijv. met NOM als het niet constant 2400 is, maar ik ben geen elektricien dus durf niet te zeggen waar de grens ligt. In theorie 3680 Watt en natuurlijk de juiste kabeldikte gebruiken.
Dit doet een 3kW hetelucht oven op een 15 jaar oud standaard weinig gebruikt Schuko stopcontact van een goed merk, de oven trekt niet constant 3 kW (thermostaat) maar de vrouw is wel de hele middag aan het bakken geweest. Ik heb deze vervangen door een CEE stekker en stopcontact en die blijft koeler als de kabel.

16A max is kortstondig. Langdurige belasting moet je 80% max aanhouden, en dat wordt ook al flink warm oa in je automaat. Daarom gaan bvb (orginele merk) granny EV laders ook maar max 12A.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0m27-2zxRJ0YE3keQVC-6BS9aPY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5x45E0giAbnMKhKxsKYeXypO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeaI62AATdctOnO7eUWFp4A6bno=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXHOQq09LaNxhTm2xBryxKBa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xD1hdyWwTawyRdyujdQof5K2EM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wt5ZOeDZOVky1tRgalSqNaok.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0B-i2t-5Di6mFLTU_fvo65Z5T9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pt93boAzeTRKam3ijw9QTK39.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 45% gewijzigd door dotternetta op 22-03-2025 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Aziraphale schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:29:
Ik zie op de site van Zendure dat die off-grid stekkerdoos voor de Hyper uitverkocht is. Zijn die elders nog wel te krijgen?
Is al heel lang uitverkocht inderdaad.
En ik zie voor de Shelly de optie van alleen de Shelly en de Shelly + een tussenstekker. Welke van de twee heb ik nodig?
De stopcontact stekker is een smart plug om apparaten te schakelen, of om stroom te leveren uit de accu's om de afname van het apparaat in die stekker te compenseren.

Voor nul op de meter of laden bij overschot heb je de Shelly (Pro) 3EM nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Taro schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:41:

De stopcontact stekker is een smart plug om apparaten te schakelen, of om stroom te leveren uit de accu's om de afname van het apparaat in die stekker te compenseren.

Voor nul op de meter of laden bij overschot heb je de Shelly (Pro) 3EM nodig.
En zou je die stekker (of meerdere) erbij adviseren? Voor het schakelen van apparaten heb ik mijn Zigbee/Z-wave spul al en de Shelly stekker kan ik vast niet gebruiken om mijn aquaria van stroom te voorzien als er stroomuitval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Ik wacht geduldig af op de ac2400 met de ab3000. twijfel alleen nog wachten op de P1 (plug and play)of toch de shelly (iets meer werk).
En ik hoop dat deze systemen zeer snel goedgekeurd worden voor België. Anders zal het met een omweggetje moeten 🤐😈
Voel dat dit een verslavende hobby gaat worden. Weekend al eens bekijken hoe ik best een UTP kabel naar men tuinhuis krijg voor de wifi pod.

[ Voor 21% gewijzigd door rabero1985 op 21-03-2025 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Aziraphale schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:48:
[...]

En zou je die stekker (of meerdere) erbij adviseren? Voor het schakelen van apparaten heb ik mijn Zigbee/Z-wave spul al en de Shelly stekker kan ik vast niet gebruiken om mijn aquaria van stroom te voorzien als er stroomuitval is.
Hangt ervan af wat je doel is. Had voorheen ook een aquarium met UPS voor het filter, heb ik ook weleens nodig gehad. Of mocht er een keer stroomuitval zijn, dan kan je de vriezer en koelkast ermee draaiende houden.

Ze hebben hier laatst in de straat het transformatorhuisje vervangen, ik kon door de off-grid stekker en Zendure Ace1500 gewoon een en ander doordraaien, dat was zeker handig. En laatst kwamen ze dus het onderverdeelkastje in de garage plaatsen, ik kon gewoon de hele dag doorwerken en koffie voor de elektriciens zetten ;)

Bij mijn pa thuis valt in de garage de stroom regelmatig onverklaarbaar uit waardoor de vriezer en koelkast uitvallen. Daar hebben we enige tijd geleden ook een Ace1500 met 2x AB2000S geplaatst, prijzige UPS, maar sinds die tijd gaat het goed.

Dus ja, voor noodgevallen aan te raden, maar kan je het beste zelf besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Taro schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:59:
[...]

Hangt ervan af wat je doel is. Had voorheen ook een aquarium met UPS voor het filter, heb ik ook weleens nodig gehad. Of mocht er een keer stroomuitval zijn, dan kan je de vriezer en koelkast ermee draaiende houden.

Ze hebben hier laatst in de straat het transformatorhuisje vervangen, ik kon door de off-grid stekker en Zendure Ace1500 gewoon een en ander doordraaien, dat was zeker handig. En laatst kwamen ze dus het onderverdeelkastje in de garage plaatsen, ik kon gewoon de hele dag doorwerken en koffie voor de elektriciens zetten ;)

Bij mijn pa thuis valt in de garage de stroom regelmatig onverklaarbaar uit waardoor de vriezer en koelkast uitvallen. Daar hebben we enige tijd geleden ook een Ace1500 met 2x AB2000S geplaatst, prijzige UPS, maar sinds die tijd gaat het goed.

Dus ja, voor noodgevallen aan te raden, maar kan je het beste zelf besluiten.
Tja, als ik met zo'n Shelly stekker van 19€ mijn visjes in leven kan houden en de vriezer bevroren, dan doe ik het er voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Aziraphale schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:07:
[...]

Tja, als ik met zo'n Shelly stekker van 19€ mijn visjes in leven kan houden en de vriezer bevroren, dan doe ik het er voor. :)
Mjah, maar dat gaat met die Shelly Plug Plus S stekker helaas niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Taro schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:11:
[...]

Mjah, maar dat gaat met die Shelly Plug Plus S stekker helaas niet lukken.
Dan hebben we langs elkaar heen gepraat, want ik dacht dat je die bedoelde :) Maar waarschijnlijk bedoelde je die uitverkochte?

Waarom zou ik dan eventueel die Plug Plus S aanschaffen? Zodat ik de accu kan laten leveren ala ik, bijvoorbeeld, de tv aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
thijsh02 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:19:
[...]

Wellicht kan iemand een foto delen van zijn meterkast zonder kap. Is mij nog niet helemaal duidelijk waar de draden naartoe gaan die aan de bovenkant van de shelly zitten.
Ik neem aan dat de Shelly ook voeding moet hebben om te werken. Ik heb hier wat Tuya vermogensmetertjes aangesloten via een 0,1A glas zekering (ivm dunne voedingdraadjes naar die meters, die trekken 2 Watt ofzo (er past ook geen 1,5 mm2 in))

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 21-03-2025 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
rabero1985 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:55:
Ik wacht geduldig af op de ac2400 met de ab3000. twijfel alleen nog wachten op de P1 (plug and play)of toch de shelly (iets meer werk).
En ik hoop dat deze systemen zeer snel goedgekeurd worden voor België. Anders zal het met een omweggetje moeten 🤐😈
Voel dat dit een verslavende hobby gaat worden. Weekend al eens bekijken hoe ik best een UTP kabel naar men tuinhuis krijg voor de wifi pod.
Ik denk dat ik ook maar m’n hyper afbestel en voor de ac2400 ga. Voor mijn doelen prima en kan bij nieuw tuinhuis/overkapping dan altijd alsnog daar een hyper met oost/west wat extra paneeltjes doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Aziraphale schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:22:
[...]

Dan hebben we langs elkaar heen gepraat, want ik dacht dat je die bedoelde :) Maar waarschijnlijk bedoelde je die uitverkochte?

Waarom zou ik dan eventueel die Plug Plus S aanschaffen? Zodat ik de accu kan laten leveren ala ik, bijvoorbeeld, de tv aanzet?
Je hebt de Zendure off-grid powerstrip nodig om de Hyper 2000 van een back-up off-grid stopcontact te voorzien.

De Shelly of Zendure Plug (Zendure en Shelly hebben een strategisch partnerschap) geeft door hoeveel stroom door de apparaten die op die stekker zijn aangesloten verbruiken. In de Zendure App kan je OF koppelen aan de Shelly (Pro) 3EM voor nul op de meter voor je hele huis OF aan 1 of meerdere van die Plug stekkers om niet het hele huis, maar bijv. alleen 1 apparaat te compenseren.

De Shelly (Pro) 3EM bouw je in in de meterkast en dient om met zonne overschot te kunnen laden en/of om nul op de meter voor je hele huishouden te kunnen bereiken, net als een P1-meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Taro schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:38:
[...]

Je hebt de Zendure off-grid powerstrip nodig om de Hyper 2000 van een back-up off-grid stopcontact te voorzien.

De Shelly of Zendure Plug (Zendure en Shelly hebben een strategisch partnerschap) geeft door hoeveel stroom door de apparaten die op die stekker zijn aangesloten verbruiken. In de Zendure App kan je OF koppelen aan de Shelly (Pro) 3EM voor nul op de meter voor je hele huis OF aan 1 of meerdere van die Plug stekkers om niet het hele huis, maar bijv. alleen 1 apparaat te compenseren.

De Shelly (Pro) 3EM bouw je in in de meterkast en dient om met zonne overschot te kunnen laden en/of om nul op de meter voor je hele huishouden te kunnen bereiken, net als een P1-meter.
Ok, nu heb ik hem volledig helder! Bouw je die Shelly trouwens zelf in in de meterkast of kan ik dat beter door een professional laten doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Aziraphale schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:58:
[...]

Ok, nu heb ik hem volledig helder! Bouw je die Shelly trouwens zelf in in de meterkast of kan ik dat beter door een professional laten doen?
Door een professional laten doen, heb ik ook niet zelf gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Aziraphale schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:58:
[...]

Als je niet weet wat je doet dan door een installateur laten installeren.
Ik heb het zelf gedaan zie foto.
En voor de voeding voor de Shelly 3x dinrail glaszekeringen van 1 Ampère toegepast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gtsDM75GuK6JZG_RCzrUWdePfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ua3ct55bRk80q7qPaq54sGwO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
@peterbier Ik heb geen flauw idee wat ik doe, maar gelukkig wel een uitstekende installateur. 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:00
@Aziraphale En een vrouw met goede ideeën, win win!

Wat mij vandaag opviel is dat het standby verbruik tussen een watt en 2 watt zit als je de batterij onder de 10 procent laat zakken. Verwacht dus dat het standby verbruik deels uit de batterij gehaald wordt.

Had ze terug laten zakken naar 8 procent, toen mij dat verbruik opviel binnen home wizard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Aziraphale schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:26:
@peterbier Ik heb geen flauw idee wat ik doe, maar gelukkig wel een uitstekende installateur. 😀
Dan komt het vast goed.👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debruina16
Is het eigenlijk wel zo positief dat zendure nu (al) met een nieuw systeem komt wat niet uitwisselbaar is met de bestaande hyper? We hebben het hier over spullen die jaren moeten meegaan. Het hoeft niet meteen te betekenen dat de Hyper 2000 niet meer leverbaar zal zijn na een jaar of wat, maar ik vind het geen goede ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
debruina16 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:50:
Is het eigenlijk wel zo positief dat zendure nu (al) met een nieuw systeem komt wat niet uitwisselbaar is met de bestaande hyper? We hebben het hier over spullen die jaren moeten meegaan. Het hoeft niet meteen te betekenen dat de Hyper 2000 niet meer leverbaar zal zijn na een jaar of wat, maar ik vind het geen goede ontwikkeling.
Zendure is pas sinds eind vorig jaar actief op de Nederlandse markt, maar de Hyper is in bijv. Duitsland en Frankrijk al veel langer verkrijgbaar. Het is natuurlijk altijd positief als een bedrijf de producten door blijft ontwikkelen, maar inderdaad, je hebt al sneller/eerder het gevoel een oude generatie in gebruik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:59
Taro schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:56:
[...]

Zendure is pas sinds eind vorig jaar actief op de Nederlandse markt, maar de Hyper is in bijv. Duitsland en Frankrijk al veel langer verkrijgbaar. Het is natuurlijk altijd positief als een bedrijf de producten door blijft ontwikkelen, maar inderdaad, je hebt al sneller/eerder het gevoel een oude generatie in gebruik te hebben.
Het gevoel is 1 ding. Maar als ik die bestaande apparatuur nu zou gebruiken zou het fijn zijn die set uit te kunnen breiden met bijvoorbeeld een extra accu of iets na aantal jaren vervangen etc etc.

Benieuwd wat er in het assortiment blijft. Zou zuur zijn wanneer je een setje met twee batterijen hebt aangeschaft en nog wilt uitbreiden maar niet meer kan. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
Taro schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:56:
[...]

Het gaat niet om het hebben van het nieuwste. Het gaat erom dat als je accu na 5 of 6 jaar kapot is dat je niet de hele set moet vervangen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dotternetta
Zo, in 4 dagen alles gelezen 😅 en alles is me helemaal duidelijk. Ik zou alle nieuwe mensen hier hetzelfde adviseren. Alles is hier inmiddels al eens besproken. Stiekem hoop ik dat dit forum mooi klein blijft. HW ging veel te snel en werd chaotischer met de dag.

Respect voor Taro, mrme12345, tomtom901 en anderen voor hun vele professionele reacties en adviesen

Ben erg benieuwd naar Taro's reviews van de AC2400 en de P1-meter

[ Voor 13% gewijzigd door dotternetta op 22-03-2025 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Kees_frl schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:04:
[...]

Het gevoel is 1 ding. Maar als ik die bestaande apparatuur nu zou gebruiken zou het fijn zijn die set uit te kunnen breiden met bijvoorbeeld een extra accu of iets na aantal jaren vervangen etc etc.

Benieuwd wat er in het assortiment blijft. Zou zuur zijn wanneer je een setje met twee batterijen hebt aangeschaft en nog wilt uitbreiden maar niet meer kan. :)
Ja inderdaad. Maar de AB2000X komt eraan en die is/blijft compatible met de Hyper. En ik heb hier evt. nog een nieuwe Hyper 2000 in de doos liggen als reserve (foutje bij het bestellen een paar weken geleden...), maar die hou ik maar voor de zekerheid, mocht je echter ooit in nood komen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07-07 20:18
@debruina16 Je hebt 10 jaar garantie op de Zendure hyper 2000. Als ze de accu niet meer kunnen leveren, dan zullen ze met een andere oplossing moeten komen.

De nieuwe solarflow 800 pro is denk een mooie opvolger op de Hyper 2000. De 2400AC is een compleet ander product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
debruina16 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:06:
[...]

Het gaat niet om het hebben van het nieuwste. Het gaat erom dat als je accu na 5 of 6 jaar kapot is dat je niet de hele set moet vervangen.
Gaat ook niet om het hebben van het nieuwste, maar inderdaad om de ondersteuning ervan. De SolarFlow Pro 800 is bijv. een nieuw product, maar ondersteunt wel gewoon de AB1000(S)/AB2000(S), dus ik zou mij er niet teveel zorgen om maken. Gaat je Hyper ooit kapot, dan zijn er alternatieven. Je kunt aanvullend ook een HUB2000, SolarFlow 800 (dus niet de Pro versie) gebruiken icm DC panelen en AB2000(S) accu's, dus genoeg alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
Ik kreeg trouwens vandaag het bericht dat het probleem met de bypass schakeling in de Slimme CT modus een accu probleem is en dat ze alles willen omruilen.

Heb ze toch maar even gemaild of het niet gewoon een software probleem in de Hyper is. Alle accu's omruilen lijkt mij een beetje onzin.

Leuk die Chinese klantenservice 😃 Ze bieden al wel gelijk een oplossing

[ Voor 8% gewijzigd door thijsh02 op 21-03-2025 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
thijsh02 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:28:
Ik kreeg trouwens vandaag het bericht dat het probleem met de bypass schakeling in de Slimme CT modus een accu probleem is en dat ze alles willen omruilen.

Heb ze toch maar even gemaild of het niet gewoon een software probleem in de Hyper is. Alle accu's omruilen lijkt mij een beetje onzin.

Leuk die Chinese klantenservice 😃 Ze bieden al wel gelijk een oplossing
Dan begrijpen ze het inderdaad niet goed denk ik en mogen ze wel heel veel accu's gaan omruilen. Als ik hier accu's die onder een Hyper zitten en waar de bypass niet werkt verplaats naar de Hub2000 dan werkt de bypass van die Hub2000 prima met diezelfde accu die het onder de Hyper niet deed. Dus ligt echt niet aan de accu, maar aan de software die blijkbaar iets niet triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Ik ben benieuwd of de AC2400 ook een temperatuur-sensor in de Schuko stekker heeft, ik zie dat veel bij EV thuisladers. Die regelen dan zelf de laadstroom als ze te warm worden bvb doordat het stopcontact oud is en niet goed meer klemt op de pinnen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsnkgeviU_2iP4KG0eLAT__g8Eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XslmAPeHuJqBdvAtHxClMjhh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
thijsh02 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:22:
@debruina16 Je hebt 10 jaar garantie op de Zendure hyper 2000. Als ze de accu niet meer kunnen leveren, dan zullen ze met een andere oplossing moeten komen.

De nieuwe solarflow 800 pro is denk een mooie opvolger op de Hyper 2000. De 2400AC is een compleet ander product.
Wat ik lastig vind is dat het product 3 maand op de markt is in Nederland en er dan een nieuwe accu module wordt geïntroduceerd die niet uitwisselbaar is met je bestaande systeem. Dat vond ik juist de kracht van dit merk. Dat je een nieuwe hub maakt met nieuwe toeters en bellen is prima.

Als je de set in 1x kunt kopen kan ik me voorstellen dat je je hier niet druk zo om maakt. Ik kijk er naar als een betrouwbare investering. Maar goed, het is mogelijk dat zendure nog lange tijd dezelfde accu's gaat leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsh02
debruina16 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 07:39:
[...]

Wat ik lastig vind is dat het product 3 maand op de markt is in Nederland en er dan een nieuwe accu module wordt geïntroduceerd die niet uitwisselbaar is met je bestaande systeem. Dat vond ik juist de kracht van dit merk. Dat je een nieuwe hub maakt met nieuwe toeters en bellen is prima.

Als je de set in 1x kunt kopen kan ik me voorstellen dat je je hier niet druk zo om maakt. Ik kijk er naar als een betrouwbare investering. Maar goed, het is mogelijk dat zendure nog lange tijd dezelfde accu's gaat leveren.
Maar de nieuwe AB2000X accu is toch compatibel met de Hyper 2000. Volgens mij heeft @Taro dit ook bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Ja, alleen @debruina16 zal wel die 3 kW accu bedoelen, was mooi geweest als die compatible was geweest, of als ze met een grotere accu komen dan de AB2000S voor met de Hyper 2000. Maar opzich is dat niet eens zo'n issue, als ze die Hyper 2000 en AB2000S maar gewoon blijven ondersteunen in het ecosysteem, dan is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-07 06:47
dotternetta schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:53:
Zo, de HW PIB verkocht aan een kennis en de 2de reservering geannuleerd. Nu met de opgedane ervaringen onderzoeken wat het best bij mij past
Wat is je hoofd motivatie voor annuleren geweest? Wel de aanbetaling terug ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
Zendure is vooral gespecialiseerd in kleine modulaire 'balkon' oplossingen die betaalbaar zijn. Dit maakt
het aantrekkelijk omdat je ook kunt schalen, maar het blijft een systeem dat eigenlijk meer geschikt is om de nachtstroom op te vangen en offgrid te werken.

Het nieuwe 2400AC systeem kan een mooie toevoeging zijn als de prijs per kw okey is en de RTE gunstig. Ik wil nog een extra thuisbatterij van ongeveer 10 tot 15kw en het zou mooi zijn als dit van hetzelfde merk kan.

[ Voor 24% gewijzigd door thijsh02 op 22-03-2025 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Henkoes schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:49:
[...]

Wat is je hoofd motivatie voor annuleren geweest? Wel de aanbetaling terug ontvangen?
Voorschreidend inzicht:

De beperkte/ontbrekende instelmogelijkheden, de warmte ontwikkeling, de tegenvallende RTE, de te beperkte capaciteit voor mijn situatie, het ontbreken van een door-plug optie, de IP rating, de 1ste was defect na 1,5 week, 2de leek ook defect maar deed het weer na 2 x resetten.

Een aantal van deze argumenten had ik vantevoren kunnen weten door beter onderzoek te doen. Daarom heb ik me nu goed ingelezen hier 😄
Het was wel een leerzame ervaring, ik weet nu wat ik ongeveer nodig heb en kan verwachten van een soortgelijk systeem.

Ik ga de HW integratie wel missen, het hele HW systeem werkt erg fijn.

Ja, reserveringskosten zonder vragen terug gestort gekregen binnen 2 dagen

[ Voor 17% gewijzigd door dotternetta op 22-03-2025 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
thijsh02 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:15:
[...]

Maar de nieuwe AB2000X accu is toch compatibel met de Hyper 2000. Volgens mij heeft @Taro dit ook bevestigd.
Klopt, de AB2000(S) past ook onder de nieuwe SolarPro 800 en de AB2000X past ook onder de Hyper. De X heeft echter andere handvatten, die zitten niet meer lager aan de zijkant en zijn niet meer in-/uitklapbaar, maar de "deksel" van de accu is aan de zijkanten verlengd en dat worden de nieuwe handvatten.

Weet niet of mijn OCD het kan handlen om ze door elkaar heen te gebruiken, of het moeten gelijke en evenveel stapels zijn... :)

Wat trouwens ook een ding is, en niet dat je ze nou dagelijks tilt, maar zo'n Marstek van 5 kWh is bijv. alleen maar met 2 personen te tillen. Ik moest vorige week op 1 dag 6x AB2000S een aantal keren tientallen meters versjouwen, uit de doos tillen, etc. en ze zijn flink aan het gewicht (24 kg), maar dat is nog wel prima te doen, ook voor bezorgers als het er niet honderden per dag zijn. Ik vermoed dat de AB3000X zo rond de 36 kg zal zitten, veel zwaarder moet het ook echt niet worden als je het een beetje modulair en mobiel wil houden.

Ik zie Zendure overigens in de toekomst nog wel naar 5 kWh modules met vaste aansluiting gaan zoals bijv. Sigenstor nu ook doet. Off-grid module erbij om je hele huis van stroom te blijven voorzien, ja, waarom niet. Ze timmeren volgens mij lekker aan de weg en het zou wel een mooie toevoeging aan het productportfolio zijn, al drijft het wel af van hun huidige imago. We gaan het wel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Voordeel van 4 losse accu's is dat mocht er een kapot gaan en niet meer vervangen kunnen worden je nog altijd op 3 accu's verder kunt. Maar we gaan er gewoon van uit dat dit degelijk spul is. Tenmiste zo voelt het wel en zo ziet het ook uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Gisteren nog op marktplaats een extra Hyper 2000 gescoord voor 150 euro, nu mooi 2x 2 dus dubbel zo hard (ont)laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

De Duitser houden je wel op de hoogte:

Guten Abend,

wir freuen uns, Ihnen mitteilen zu können, dass wir in dieser Woche bereits rund 300 Bestellungen der AB2000s erfolgreich bearbeiten konnten. Aktuell befinden wir uns bei der Bestellnummer AU-2025-182093 / SB7671.

Voraussichtlich wird uns gegen Ende der kommenden Woche eine weitere Lieferung mit größerer Stückzahl erreichen, sodass wir weitere Vorbestellungen Schritt für Schritt ausliefern können. Leider ist die Marktlage nach wie vor angespannt, sodass es weiterhin zu Verzögerungen kommen kann – wir danken Ihnen an dieser Stelle herzlich für Ihre Geduld.

Ik heb nummer: SB7834
Dus nog even wachten op akku nummer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:26
HHF schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:40:
Ik zag net dat je bij Zendure een 100 euro tegoedbon krijgt op een volgende aanschaf van een aantal producten als je je inschrijft voor de nieuwsbrief.
Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief maar niks ontvangen. Heb je een link waar dat staat van die 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
grun93 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:15:
[...]

Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief maar niks ontvangen. Heb je een link waar dat staat van die 100 euro?
Idem hier, ook niets in de spam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
[...]

Afgelopen woensdag ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykFkoljAa2rLpQjFvS8yq-enh20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SVnZFoo98kupgHRLk6nF0EpL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF
  • Nu online

HHF

[...]

Duurt even voor je bericht krijgt dat je ingeschreven bent. Het bericht
https://nl.zendure.com/pages/solarflow-series
staat op deze pagina onderaan:
Schrijf je in en ontvang een kortingsbon van €100, geldig voor [SolarFlow 800 Pro + Zendure/Shelly CT] en [SolarFlow 2400 AC + AB3000X + Zendure/Shelly CT].

Bon geldig van 1 t/m 15 april.

Ik heb wel de bevestiging van aanmelidng ontvangen maar nog geen bon. Zal nog wel komen.

[ Voor 7% gewijzigd door HHF op 22-03-2025 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Ik schreef me gister in en kreeg vandaag een welkomstmail, maar zonder deze aftelklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Ik zit te twijfelen of ik nog een Hyper er bij moet aanschaffen of moet wachten op de 800 pro.
Die laatste kan minder verstouwen maar heeft kennelijk wel meer mogelijkheden op software gebied.
De Hyper heeft nog wat software issues, gaan die nog opgelost worden?
De bypass is de belangrijkste voor mij, maar het is ook niet gezegd of dat met een 800 pro wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsh02
Polvo176 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:31:
Ik zit te twijfelen of ik nog een Hyper er bij moet aanschaffen of moet wachten op de 800 pro.
Die laatste kan minder verstouwen maar heeft kennelijk wel meer mogelijkheden op software gebied.
De Hyper heeft nog wat software issues, gaan die nog opgelost worden?
De bypass is de belangrijkste voor mij, maar het is ook niet gezegd of dat met een 800 pro wel goed gaat.
Ik wacht nog even op de nieuwe systemen en de prijs. Had jij een ticket aangemaakt voor de bypass? Ik ben er ook mee bezig en ze snappen nog niet helemaal dat het een software issue is. Ze hebben aangeboden om alles te vervangen 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
thijsh02 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:41:
[...]

Ik wacht nog even op de nieuwe systemen en de prijs. Had jij een ticket aangemaakt voor de bypass? Ik ben er ook mee bezig en ze snappen nog niet helemaal dat het een software issue is. Ze hebben aangeboden om alles te vervangen 🙈
Nee, geen ticket gemaakt, de eerste hyper gebruikt nu de terug geleverde AC stroom.
Maar ik heb nog wel een 2e in bestelling die ik direct op vier nieuwe zonnepanelen wil aansluiten, en dan speelt het wel.
Ik heb ook plannen voor een 3e, maar daar twijfel ik dus nu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18-07 23:23
Bij de SolarFlow 2400 AC informatie staat "Ondersteuning van plug-in-koppeling met 0-2000W micro-inverter".

Dat zou voor mij echt perfect zijn. Ben zeer benieuwd naar wat voor micro-omvormer dat dan is, hoeveel MPPT's die heeft. Mijn garagedak heeft veel schaduw, dus hoe meer MPPT's hoe beter.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | OpenEVSE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
gast777 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:48:
Bij de SolarFlow 2400 AC informatie staat "Ondersteuning van plug-in-koppeling met 0-2000W micro-inverter".

Dat zou voor mij echt perfect zijn. Ben zeer benieuwd naar wat voor micro-omvormer dat dan is, hoeveel MPPT's die heeft. Mijn garagedak heeft veel schaduw, dus hoe meer MPPT's hoe beter.
Ik verwacht dat die werkt met micro omvormers, omdat daar de mppt trackers inzitten. Dus de micro omvormers maken van de DC stroom uit het zonnepaneel een AC stroom, en de AC stroom komt aan bij de omvormer in de thuisbatterij, die het weer DC maakt om opgeslagen te worden in de LFP cellen.

Dat is tenminste hoe ik het opvat, en dan heb je meer verliezen.
Zou zelf dan eerder voor een oplossing gaan waarbij je ze direct kan aansluiten op de accu.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 22-03-2025 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18-07 23:23
geert1992 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:25:
[...]

Ik verwacht dat die werkt met micro omvormers, omdat daar de mppt trackers inzitten. Dus de micro omvormers maken van de DC stroom uit het zonnepaneel een AC stroom, en de AC stroom komt aan bij de omvormer in de thuisbatterij, die het weer DC maakt om opgeslagen te worden in de LFP cellen.

Dat is tenminste hoe ik het opvat, en dan heb je meer verliezen.
Zou zelf dan eerder voor een oplossing gaan waarbij je ze direct kan aansluiten op de accu.
Nou, ik hoop toch dat het via een DC koppeling zal kunnen. Anders zou het niet echt vermeldenswaardig zijn. We zullen het binnenkort wel zien. Ben benieuwd.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | OpenEVSE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
gast777 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:26:
[...]

Nou, ik hoop toch dat het via een DC koppeling zal kunnen. Anders zou het niet echt vermeldenswaardig zijn. We zullen het binnenkort wel zien. Ben benieuwd.
Onder een inverter versta ik een apparaat dat DC omzet naar AC.
Anders zou je alleen een mppt nodig hebben.
Met direct koppelbare micro inverters verwacht ik een koppeling met de software die het vermogen volgt, en de opgewekte stroom rechtstreeks de accu in laat stromen.

Zoals iemand anders vermelde is de term solarflow ac2400 misschien een beetje misplaatst bij dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-07 16:20
dotternetta schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:19:
Zo, in 4 dagen alles gelezen 😅 en alles is me helemaal duidelijk. Ik zou alle nieuwe mensen hier hetzelfde adviseren. Alles is hier inmiddels al eens besproken. Stiekem hoop ik dat dit forum mooi klein blijft. HW ging veel te snel en werd chaotischer met de dag.

Respect voor Taro, mrme12345, tomtom901 en anderen voor hun vele professionele reacties en adviesen

Ben erg benieuwd naar Taro's reviews van de AC2400 en de P1-meter
Op HW krijg ik zelfde gevoel als toen ik in Galapagos bio belegde.
Iets teveel kuddegevoel.
Anderzijds mooie medewerking van het bedrijfsaccount.
Nu snap ik wat beter waarom kritische posts daar niet erg gesmaakt worden.
Vorig jaar veel pre orders en nadien brak de hele markt van plug ins open.

Zendure staat beetje voor met betrekking tot homologatie BE markt.
Ik hoop dat ze natuurlijk enkel hun nieuwste apparatuur laten keuren.

Anders wordt het helemaal een soepje.

Zelf heb ik het geluk dat mijn digitale meter nog steeds niet geplaatst werd.
Ze kwamen al eens langs maar begonnen er niet aan gezien enkele onverwachte complicaties.

Komt me bijzonder goed uit .
Ik blijf verder de kat hier uit de boom kijken.
Pagina: 1 ... 19 ... 84 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.