Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:25
@Taro Ik heb een vraag over de specs die je in dit topic eerder stuurde m.b.t. de twee nieuwe producten (SF2400AC en SF800 pro). Ik begreep dat je de SF2400AC ter review krijgt, de SF800 pro is in dit topic en de TS nog beperkt besproken. Kan ik concluderen dat de SF800 pro een soort 'opvolger' is van de Hyper 2000? Ik sta op het punt een besluit te nemen over de aanschaf van de Hyper 2000 + 2x AB2000s accu's, maar als ik het goed begrijp kan ik komende maand ook kiezen voor de SF800 pro (met 1x ingebouwde accu) + 1x AB2000s, en heb ik dan dezelfde capaciteit (3840Wh); maar ik kan niet helemaal goed beoordelen of ik met de SF800pro een soortgelijk systeem heb. Als ik het goed begrijp kan de Hyper 2000 met 1200W laden, en de SF800 pro met 1000W, en heeft de laatste een beeldscherm. Zijn er meer relevante verschillen voor mijn usecase?

Mijn usecase: geen zonnepanelen aansluiten op Zendure systeem, NOM draaien en evt met dynamische tarieven laag tarief volladen, hoog tarief zelf gebruiken. Ik hoef niet meer dan 800W te ontladen. Maak ik dan met de nieuwe SF800 pro qua specs de goede keuze?
En is jouw verwachting dat de nieuwe SF800 pro ook zal gaan werken met de P1 oplossing van Zendure zelf of Everhome, zoals aangekondigd voor Hyper 2000? Alvast dank!

(de SF2400AC kan laden / ontladen met 2400W, dat wil ik niet en dan lijkt het me dat ik niet een dergelijk grote omvormer nodig heb; daarom kijk ik naar de SF800 pro, ondanks dat ik geen zonnepanelen wil aansluiten. Het lijkt me dat als ik de 2400W omvormer op 800W laden en ontladen zet, dit niet efficient is).

[ Voor 17% gewijzigd door frankj030 op 24-03-2025 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-09 13:45
Wegens deze systemen binnenkort in Belgie zijn toegelaten lees ik aandachtig mee. Zelf stuur ik mijn PV/Laadpaal installatie momenteel aan via EVCC en gebruik ik dus de Homewizard P1 als integratie in EVCC om mijn verbruik uit te lezen en de laadpaal naargelang aan te sturen. EVCC heeft ook een integratie voor Zendure, iemand daar al toevallig ervaring mee? Op die manier heb je geen Zendure P1/shelly nodig maar stuur je via EVCC aan die op zijn beurt kijkt naar de Homewizard P1 meter om het verbruik te weten.

[ Voor 11% gewijzigd door Michiel95 op 24-03-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:16
Michiel95 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:49:
Wegens deze systemen binnenkort in Belgie zijn toegelaten lees ik aandachtig mee. Zelf stuur ik mijn PV/Laadpaal installatie momenteel aan via EVCC en gebruik ik dus de Homewizard P1 als integratie in EVCC om mijn verbruik uit te lezen en de laadpaal naargelang aan te sturen. EVCC heeft ook een integratie voor Zendure, iemand daar al toevallig ervaring mee? Op die manier heb je geen Zendure P1/shelly nodig maar stuur je via EVCC aan die op zijn beurt kijkt naar de Homewizard P1 meter om het verbruik te weten.
Dit klinkt heel interessant!
Dus, als ik het goed begrijp, kun je je Zendure aansturen met de HW P1-meter. Dat zou perfect zijn!
Kan mooi op mijn NAS draaien zie ik. Heel interessant!

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 24-03-2025 11:12 ]

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
dotternetta schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:54:
[...]

Dus, als ik het goed begrijp, kun je je Zendure aansturen met de HW P1-meter. Dat zou perfect zijn!
In principe verleg je de sturing van opladen/ontladen van de hyper2000 naar EVCC. In mijn geval zou hij dan kijken naar mijn configuratie in EVCC (Welke prioriteit heeft het opladen van de wagen <-> opladen van de thuisbatterij) en op basis daarvan doorgeven aan de batterij als hij moet opladen of ontladen.

Volgens wat ik lees op de EVCC documentatie zou dat rechtstreeks moeten kunnen (Wellicht via API's/MQTT aangezien hij enkel account en serienummer nodig heeft?) maar dat is me niet helemaal duidelijk omdat ik zelf nog geen zendure batterij heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Michiel95 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:49:
EVCC stuurt de Zendure batterij passief aan. Dit betekent dat er bepaalde condities gebruikt worden om te bepalen wanneer de auto mag gaan laden, bijv is de batterij al minimaal tot X% geladen etc etc.

EVCC kan de batterij niet actief aansturen tenzij de batterij Active Battery Control heeft: https://docs.evcc.io/en/d...ry#active-battery-control en zelfs dan is dat nog steeds meer gericht op de ondersteunende features richting het zonneladen (en nu experimenteel ook dynamische tarieven).

Ik zou als je wel al met EVCC bezig bent (en dus al wel wat ervaring hebt met zelf aan elkaar hangen van verschillende tools/systemen) de home assistant integratie bekijken voor Zendure en die gebruiken om daarmee NOM of welke modus je dan ook wil draaien aan te sturen: Zendure Hyper 2000 in Home Assistant integreren
dotternetta schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:54:
[...]

Kan mooi op mijn NAS draaien zie ik. Heel interessant!
Dat kan dus niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Sander schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:13:
[...]

EVCC stuurt de Zendure batterij passief aan. Dit betekent dat er bepaalde condities gebruikt worden om te bepalen wanneer de auto mag gaan laden, bijv is de batterij al minimaal tot X% geladen etc etc.

EVCC kan de batterij niet actief aansturen tenzij de batterij Active Battery Control heeft: https://docs.evcc.io/en/d...ry#active-battery-control en zelfs dan is dat nog steeds meer gericht op de ondersteunende features richting het zonneladen (en nu experimenteel ook dynamische tarieven).

Ik zou als je wel al met EVCC bezig bent (en dus al wel wat ervaring hebt met zelf aan elkaar hangen van verschillende tools/systemen) de home assistant integratie bekijken voor Zendure en die gebruiken om daarmee NOM of welke modus je dan ook wil draaien aan te sturen: Zendure Hyper 2000 in Home Assistant integreren

[...]

Dat kan dus niet!
:'( Duidelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Michiel95 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:13:
[...]

In principe verleg je de sturing van opladen/ontladen van de hyper2000 naar EVCC. In mijn geval zou hij dan kijken naar mijn configuratie in EVCC (Welke prioriteit heeft het opladen van de wagen <-> opladen van de thuisbatterij) en op basis daarvan doorgeven aan de batterij als hij moet opladen of ontladen.

Volgens wat ik lees op de EVCC documentatie zou dat rechtstreeks moeten kunnen (Wellicht via API's/MQTT aangezien hij enkel account en serienummer nodig heeft?) maar dat is me niet helemaal duidelijk omdat ik zelf nog geen zendure batterij heb.
Dit is niet de insteek van EVCC, EVCC houdt juist in de eigen acties rekening met de batterij maar kan er niks mee doen. Zie onder Active battery control:
evcc simply adjusts the charging control of the electric car depending on the charge level of the home battery. In some cases, however, this control is not sufficient and it is necessary to control the battery directly.
Als er bij de integratie geen label "active battery control" staat dan werkt het niet, zie bijv de Alpha ESS integratie waar dat wel bij staat. Als actief wel ondersteund wordt dan is dat vooral om scenario'smogelijk te maken als:
- Tijdens snelladen voorkomen dat je batterij gaat ontladen, actief batterij uitzetten om dat tegen te houden
- Als je in de nacht met goedkope tarieven wil laden (auto), dan actief de batterij uitzetten zodat je niet alles daaruit trekt.
- Extra laden van de batterij in goedkope uren als hij niet vol zit met dynamische prijzen (beta).

Maar dit gaat wat offtopic voor hier, in EVCC topic is dit al wel eens eerder besproken: Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven

Persoonlijk denk ik dat je de 'Actieve' features prima ook met Home assistant kan doen mocht je toch kiezen voor die route om bijv geen Shelly te hoeven installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
Sander schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:19:
[...]

Dit is niet de insteek van EVCC, zie (onder Active battery control)

[...]

Als er bij de integratie geen label "active battery control" staat dan werkt het niet, zie bijv de Alpha ESS integratie waar dat wel bij staat. Als actief wel ondersteund wordt dan is dat vooral om scenario'smogelijk te maken als:
- Tijdens snelladen voorkomen dat je batterij gaat ontladen, actief batterij uitzetten om dat tegen te houden
- Als je in de nacht met goedkope tarieven wil laden (auto), dan actief de batterij uitzetten zodat je niet alles daaruit trekt.
- Extra laden van de batterij in goedkope uren als hij niet vol zit met dynamische prijzen (beta).

Maar dit gaat wat offtopic voor hier, in EVCC topic is dit al wel eens eerder besproken: Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven

Persoonlijk denk ik dat je de 'Actieve' features prima ook met Home assistant kan doen mocht je toch kiezen voor die route om bijv geen Shelly te hoeven installeren.
Klopt, ik was ook net een reply aan het typen dat ik bijkomende vragen wel zal stellen in het EVCC topic. In mijn geval wil ik wel graag alles in EVCC bundelen zodat opbrengst/laadpaal/batterij netjes met elkaar samenwerkt in 1 platform, dus even afwachten op zendure/evcc dit ook zal ondersteunen in de toekomst. Dank voor de correcte toelichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik heb vanochtend contact gehad met de klantenservice van ZEndure over mijn order van begin deze maand (5 maart), ze geven aan dat die pas midden April gepland staat voor levering, dat is dus wel een flink stukje langer dan de 15-20 dagen die ze aangaven (als het kalender dagen waren dan waren ze nu voorbij, bij werkdagen hebben ze nog een weekje).

Ik ga de bestelling dan ook annuleren en zal kijken of ik elders online kan bestellen, of anders zodra de AC 2400 beschikbaar komt direct daarvan bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Michiel95 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:22:
[...]

Klopt, ik was ook net een reply aan het typen dat ik bijkomende vragen wel zal stellen in het EVCC topic. In mijn geval wil ik wel graag alles in EVCC bundelen zodat opbrengst/laadpaal/batterij netjes met elkaar samenwerkt in 1 platform, dus even afwachten op zendure dit ook zal ondersteunen in de toekomst. Dank voor de correcte toelichting :)
Ook als de Zendure integratie van EVCC (die wordt niet door Zendure gemaakt, maar door enthousiastelingen in de EVCC community) dat ondersteunt dan zal dat nog steeds niet de batterij in staat stellen om NOM te draaien zonder Shelly/Zendure P1. EVCC doet simpelweg die aansturing van de batterij niet, die geeft alleen af en toe een extra instructie aan de batterij om te voorkomen dat auto laden en batterij (ont)laden elkaar in de weg zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb m'n thuis batterij van HomeWizard geannuleerd in wil ook voor de Zendure gaan. Maar zie ook hier wel weer flinke levertijden overal. In Duitsland bezorgen is voor mij een optie, maar ook daar gewoon lange levertijden. Ook via akkuman.de zijn de levertijden 60 dagen, via Kaufland zie ik hem wel met een levertijd van 3 weken staan, maar dat is dus ook geen directe voorraad. Is het een kwestie van wachten? Of zijn de levertijden altijd zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:06

HHF

Timo002 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:59:
Ik heb m'n thuis batterij van HomeWizard geannuleerd in wil ook voor de Zendure gaan. Maar zie ook hier wel weer flinke levertijden overal. In Duitsland bezorgen is voor mij een optie, maar ook daar gewoon lange levertijden. Ook via akkuman.de zijn de levertijden 60 dagen, via Kaufland zie ik hem wel met een levertijd van 3 weken staan, maar dat is dus ook geen directe voorraad. Is het een kwestie van wachten? Of zijn de levertijden altijd zo lang?
Waarschijnlijk hebben de lange wachttijden van nu te maken met de introductie van de nieuwe production over 10 dagen. Mogelijk hebben ze de productielijnen met volle capaciteit eerst op de nieuwe producten gezet om voldoende voorraad te hebben voor de launch. Maar dit is ook maar een speculatie. :)
Je kunt even wachten op de Solarflow 2400 en AB3000x.. Mogelijk zijn die na de introductie beter leverbaar.

15 kWp panelen, gasloos, warmteponp, 1EV 80 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ze worden gewoon populair die thuisacu's, iederen met panelen gaat zich er in verdiepen om terugleverkosten te besparen. Ik kreeg vorige week ook al bericht uit Duitsland dat het wat langer ging duren, kon wel direct een hyper2000 kopen want die waren ruim on stock.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!
klump4u schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:22:
Ze worden gewoon populair die thuisacu's, iederen met panelen gaat zich er in verdiepen om terugleverkosten te besparen. Ik kreeg vorige week ook al bericht uit Duitsland dat het wat langer ging duren, kon wel direct een hyper2000 kopen want die waren ruim on stock.
Ja dat denk ik ook, in december en januari was het overal op voorraad en binnen paar dagen in huis. Dus wellicht zijn ze overvallen door het succes.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
mrme12345 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:30:
[...]

Ja dat denk ik ook, in december en januari was het overal op voorraad en binnen paar dagen in huis. Dus wellicht zijn ze overvallen door het succes.
Of ze zijn de leverstraat aan het voorbereiden op de nieuwe modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:29
mrme12345 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:30:
[...]

Bij mij staat er voor de Hyper en de batterijen een levertijd van 50-60 dagen, wat ook op de Zendure site staat. Ik hoop dat het wat sneller gaat...

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:00
De kortingsactie heeft natuurlijk ook extra vraag gecreëerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:03:
De kortingsactie heeft natuurlijk ook extra vraag gecreëerd
Was die niet op de nieuwe systemen?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
Devke schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Was die niet op de nieuwe systemen?
Nee, de Spring Sale is op de Hyper.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:09:
[...]

Nee, de Spring Sale is op de Hyper.
Dan ben ik in de war. Er zit ook 100 euro korting als je je inschrijft op de nieuwsbrief. Dan wel op de nieuwe systemen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
frankj030 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:27:
@Taro Ik heb een vraag over de specs die je in dit topic eerder stuurde m.b.t. de twee nieuwe producten (SF2400AC en SF800 pro). Ik begreep dat je de SF2400AC ter review krijgt, de SF800 pro is in dit topic en de TS nog beperkt besproken. Kan ik concluderen dat de SF800 pro een soort 'opvolger' is van de Hyper 2000?
De Pro 800 heeft iets andere specs en een off-grid poort. Voor AC-gebruik heeft de Hyper volgens mij 200 Watt meer vermogen.
Ik sta op het punt een besluit te nemen over de aanschaf van de Hyper 2000 + 2x AB2000s accu's, maar als ik het goed begrijp kan ik komende maand ook kiezen voor de SF800 pro (met 1x ingebouwde accu) + 1x AB2000s, en heb ik dan dezelfde capaciteit (3840Wh); maar ik kan niet helemaal goed beoordelen of ik met de SF800pro een soortgelijk systeem heb. Als ik het goed begrijp kan de Hyper 2000 met 1200W laden, en de SF800 pro met 800W, en heeft de laatste een beeldscherm. Zijn er meer relevante verschillen voor mijn usecase?
Volgens mij laden met 1000, ontladen met 800. En een off-grid poort volgens mij, zie ook het specblad dat ik eerder heb gedeeld.
Mijn usecase: geen zonnepanelen aansluiten op Zendure systeem, NOM draaien en evt met dynamische tarieven laag tarief volladen, hoog tarief zelf gebruiken. Ik hoef niet meer dan 800W te ontladen. Maak ik dan met de nieuwe SF800 pro qua specs de goede keuze?
En is jouw verwachting dat de nieuwe SF800 pro ook zal gaan werken met de P1 oplossing van Zendure zelf of Everhome, zoals aangekondigd voor Hyper 2000? Alvast dank!
Je zou de AC2400 ook kunnen overwegen, al zal die met de 800 Watt icm 2400 Watt omvormer waarschijnlijk een minder goede RTE hebben dan de SolarFlow Pro 800.

Al deze producten zullen met de P1-meter gaan werken, aangezien die in de App kan worden toegevoegd en los staat van de devices zelf.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 12:46
Het kan ook verklaard worden dat er nu even geen aanvoer is omdat het in januari Chinees nieuwjaar was. Dan zijn de fabrieken dicht en zit er even een dip in de aanvoer. Ik ga er gemakshalve vanuit dat ze daar produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is gewoon heel veel animo. De webshop waar ik heb besteld kreeg 150 x AB2000S binnen en de week daarna nog 600 stuks, die waren al nagenoeg allemaal gereserveerd.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Is de aangegeven levertijd op de Zendure site dan betrouwbaar, of gaat het richting de warmtepomp-toestanden van een paar jaar terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Aziraphale schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:31:
Is de aangegeven levertijd op de Zendure site dan betrouwbaar, of gaat het richting de warmtepomp-toestanden van een paar jaar terug?
Ik denk dat dat wel accuraat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:21
Taro schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:16:
[...]

De Pro 800 heeft iets andere specs en een off-grid poort.
De solarflow 800 pro wordt zo te zien ook gelanceerd op 1 april? Gezien de belangstelling zal t wel snel gaan die dag, HW achtige taferelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Aziraphale schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:31:
Is niet accuraat, zoals ik eerder vandaag schreef heb ik 5 maart besteld met indicatie 15-20 dagen in de bevestiging. Had ze daar over gemaild en kreeg vanochtend reactie dat ik kan rekenen op mid april voor verzending. aangegeven dat ik dan wil wachten op 2400AC en daarvoor gaven ze Juni op voor shipment.

Dus denk dat ze aardig achter de feiten aan lopen

[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 24-03-2025 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Sander schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:52:
[...]

Is niet accuraat, zoals ik eerder vandaag schreef heb ik 5 maart besteld met indicatie 15-20 dagen in de bevestiging. Had ze daar over gemaild en kreeg vanochtend reactie dat ik kan rekenen op mid april voor verzending. aangegeven dat ik dan wil wachten op 2400AC en daarvoor gaven ze Juni op voor shipment.

Dus denk dat ze aardig achter de feiten aan lopen
Valt me nog mee. Bij mij staat er 50-60 dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 12:46
Taro schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:21:
Er is gewoon heel veel animo. De webshop waar ik heb besteld kreeg 150 x AB2000S binnen en de week daarna nog 600 stuks, die waren al nagenoeg allemaal gereserveerd.
Daar heb ik er 3 van! 😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Chupachups schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:46:
[...]

De solarflow 800 pro wordt zo te zien ook gelanceerd op 1 april? Gezien de belangstelling zal t wel snel gaan die dag, HW achtige taferelen?
Ja, over een weekje kan je volgens mij de AC2400 en Pro 800 pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
HHF schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:10:
[...]

Waarschijnlijk hebben de lange wachttijden van nu te maken met de introductie van de nieuwe production over 10 dagen. Mogelijk hebben ze de productielijnen met volle capaciteit eerst op de nieuwe producten gezet om voldoende voorraad te hebben voor de launch. Maar dit is ook maar een speculatie. :)
Je kunt even wachten op de Solarflow 2400 en AB3000x.. Mogelijk zijn die na de introductie beter leverbaar.
Ik zit de kijken naar de Hyper 2000 met 2 AB2000s batterijen. Volgens mij heeft het geen zin om op de Solarflow 2400 te wachten. Want dat is niet het product dat ik zoek (ga er geen zonnepanelen op aansluiten).

Misschien toch maar beter om nu al een order te plaatsen? Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06:07
Ik gebruik wel een paar "instrumenten" om mijn energie in het oog te houden, o.a. een 2-wire P1 energie monitor, waarbij je op een web-interface je huidige energie-afgifte/opname kan aflezen. Grote voordeel van een webinterface is dat je meerdere "monitors" tegelijk kan gebruiken. Ik gebruik een afgedankte smartphone die in de keuken ophangt, en een afgedankte ipad in de leefruimte (beiden, uiteraard, constant gevoed en scherm altijd aan)

Nu zou ik graag op eenzelfde manier een snelle blik kunnen werpen op de laad-toestand van de Zendure akkus - zonder daarvoor telkenmale de GSM te raadplegen. Idealiter in combinatie met bovenstaande monitor, dus liefst een web-interface. Bestaat er zoiets als een web-interface voor het uitlezen van de laadtoestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:16:
[...]

De Pro 800 heeft iets andere specs en een off-grid poort. Voor AC-gebruik heeft de Hyper volgens mij 200 Watt meer vermogen.

[...]

Volgens mij laden met 1000, ontladen met 800. En een off-grid poort volgens mij, zie ook het specblad dat ik eerder heb gedeeld.

[...]

Je zou de AC2400 ook kunnen overwegen, al zal die met de 800 Watt icm 2400 Watt omvormer waarschijnlijk een minder goede RTE hebben dan de SolarFlow Pro 800.

Al deze producten zullen met de P1-meter gaan werken, aangezien die in de App kan worden toegevoegd en los staat van de devices zelf.
Dank je! Maar als ik de specs van beide nieuwe producten naast elkaar zie; dan is mijn beeld dat de SF800 pro het meest lijkt op de Hyper 2000 (waarbij mijn aanname is dat die uitgefaseerd worden). Of zie ik dat dan verkeerd?
De AC2400 heeft met zijn grotere omvormer een iets andere use case, is mijn beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Jerryvh schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 06:20:
Ik gebruik wel een paar "instrumenten" om mijn energie in het oog te houden, o.a. een 2-wire P1 energie monitor, waarbij je op een web-interface je huidige energie-afgifte/opname kan aflezen. Grote voordeel van een webinterface is dat je meerdere "monitors" tegelijk kan gebruiken. Ik gebruik een afgedankte smartphone die in de keuken ophangt, en een afgedankte ipad in de leefruimte (beiden, uiteraard, constant gevoed en scherm altijd aan)

Nu zou ik graag op eenzelfde manier een snelle blik kunnen werpen op de laad-toestand van de Zendure akkus - zonder daarvoor telkenmale de GSM te raadplegen. Idealiter in combinatie met bovenstaande monitor, dus liefst een web-interface. Bestaat er zoiets als een web-interface voor het uitlezen van de laadtoestand?
Ik heb een lcd in de deur van de meterkast zodat ik altijd in een oogopslag kan zien wat de situatie is. Gaat via Domoticz maar kan volgens mij ook via Homeassistant en ESPhome.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xr5zwlBHkQ9VfVuWVSH_b5nRVNg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3MVTDUnxZtUoZdlDU0w64tr.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 14% gewijzigd door klump4u op 25-03-2025 08:20 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +8 Henk 'm!
[b]Jerryvh in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"
Je kunt door middel van home assistant een mooi overzicht maken (homewizard like) en deze op een google hub streamen (integratie voor home assistant) of via je laptop of phone bekijken:

Onderstaand ook het oorspronkelijke bericht met code:

Met dank aan @crryp voor het werk, ik heb alleen een totaal toegevoegd voor alle 3 hypers bij elkaar. Oorspronkelijke post van crryp:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81752546

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95o9reOoK79sf-NuF4ZY8JnZjTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dssvnTFmu8aD970oro8Lmd50.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMV5ZpnMS_eM8RzXRwAFnGP4yIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNXHqx7glKSbkIe77IPgFqpH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door mrme12345 op 25-03-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 15:20
mrme12345 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:38:
[...]

Je kunt door middel van home assistant een mooi overzicht maken (homewizard like) en deze op een google hub streamen (integratie voor home assistant) of via je laptop of phone bekijken:

Mocht je de code willen laat maar weten

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er fraai en informatief uit, spreekt me wel aan. Hoe kan ik code verkrijgen?

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF

HHF

Timo002 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 00:20:
[...]

Ik zit de kijken naar de Hyper 2000 met 2 AB2000s batterijen. Volgens mij heeft het geen zin om op de Solarflow 2400 te wachten. Want dat is niet het product dat ik zoek (ga er geen zonnepanelen op aansluiten).
Op de Solarflow (ook al suggereert de naam iets anders) kun je geen zonnepanelen aansluiten, alleen maar batterijen. Heeft wel het voordeel dat er een ingebouwde aansluiting voor een stekker aanzit zodat je bij stroomstoring nog stroom hebt. BIj de Hyper moet je daar een aparte kastje voor kopen en stekkers omzetten..
Levertijden zullen ws. begin april beschikbaar zijn. Levertijd voor Hyper en batterijen is nu ongeveer 60 dagen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Bevestigd: € 1448 incl BTW voor AC2400+AB3000X.
Taro schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:51:
Heb reactie ontvangen van Zendure mbt o.a. de AC2400 & AB3000X, geen garanties dat het volgende 100% correct is, dus hou een slag om de arm, maar:
  1. Verwachte verkoopprijs: AC2400 + AB3000X 3 kWh accu -> 1448 (Aanname: vermoedelijk opgebouwd uit 1xx9 voor AC2400 en 3x9 voor AB3000X, maar op de website staat Excl. BTW, dus nu vraag ik mij af of dit incl. of excl. BTW is, stuur er nog ff een berichtje achteraan.)
  2. De Solarflow AC 2400 (SF AC2400) wordt als ik het goed begrijp hetzelfde aangesloten als een Hyper, dus een stekker aan de omvormer waar je daarna met een opzetstuk een daadwerkelijke Euro/Schuko plug op aansluit. Die zal je vast wel na kunnen bestellen, zodat afknippen betekent dat je alleen dat deel moet vervangen.
  3. De AC2400 kan niet in cluster worden gebruikt, maar via een HEMS (ZENKI AI?) kunnen meerdere producten wel tegelijktijdig worden aangestuurd en je kunt dus 3 stuks over 3 fases verdelen en gezamenlijk aansturen.
  4. Afmetingen AC2400 & AB3000X: 2400 AC Length:44.8cm, Width:30.3cm, Height: 8.8cm. AB3000X length 47.75cm, width 32cm, height 19.4cm
  5. AB2000S en AB2000X zijn qua specs hetzelfde, maar hebben alleen iets andere afmetingen & looks.
  6. De Zendure P1-meter verbindt met de slimme meter en verstuurt het signaal via LoRa. De stopcontact plug maakt verbinding via LoRa en Wifi en zorgt ervoor dat de P1-meter input via Wifi beschikbaar wordt. Ze worden gezamenlijk geleverd.
Als het goed is krijg ik 1-2e week april de AC2400 + AB3000X ter test, ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Als er nog meer vragen zijn hoor ik het graag d:)b

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HHF

HHF

Even een ruw prijsoverzicht gemaakt op basis van AB3000 = 399 Euro.

Hyper 2000 + x AB2000
# wh euro euro/wh
1 1920 1920 0,5
2 3840 1678 0,44
3 5760 2397 0,42
4 7680 3116 0,41
Solarflow 2400 + AB3000
1 2880 1448 0,50
2 5760 1847 0,32
3 8640 2246 0,26
4 11520 2645 0,23
5 14400 3044 0,21
6 17280 3443 0,20

Bovenstaande onder het voorbehoud dat Taro ook al maakte. Prijzen incl BTW die terug te vragen is. (Of DLD route).
Voor wat het waard is. Conclusie is dat per kwh het nieuwe systeem bij 3 of meer accu's toch wel flink lager per kwh uitkomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:42
Mooie prijzen.

Prijs vorig jaar via installateur voor een thuisaccu (Huawei LUNA2000 10kwh) kwam toen op 10500€ all in.
Nu voor afgerond 3500€ 17kw, alleen is 2400w laden/ontladen minder tov de 5000W van de Huawei.
Maar heb dan weer wel een noodstroom oplossing.

Als ik echter nog een ac2400 setje zou aanschaffen zit ik nog steeds goedkoper dan de installateur en benader ik de 5000W laad/ontlaad capaciteit.

Dat het maar snel 1 april is 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hieke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Ziet er fraai en informatief uit, spreekt me wel aan. Hoe kan ik code verkrijgen?
Ik heb de link met de oorspronkelijke code en bericht toegevoegd, zie mijn eerdere message!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:45:
Bevestigd: € 1448 incl BTW voor AC2400+AB3000X.

[...]
Zover ik hem qua prijs kan vergelijken een geduchte concurrent voor de HW batterij. Altijd goed een beetje concurrentie. Al denk ik dat Zendure wel voorloopt op een aantal zaken. Opener systeem o.a.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:58

bert pit

asdasd

Devke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:21:
[...]

Zover ik hem qua prijs kan vergelijken een geduchte concurrent voor de HW batterij. Altijd goed een beetje concurrentie. Al denk ik dat Zendure wel voorloopt op een aantal zaken. Opener systeem o.a.
Ik zie HW meer als Plug & Play, Set and Forget, prima oplossing voor een hele grote groep gebruikers. Zendure wordt interessant en voordeliger als je meer capaciteit wil en meer mogelijkheden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:12
Devke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:21:
[...]

Ik ben ontzettend tevreden met mijn Zendure setup! Tot nu toe heb ik zes AB2000S batterijen gecombineerd met twee Hypers, en deze configuratie bevalt me uitstekend.

De voordelen van deze setup:

Uitstekende RTE: Ik ga uit van ongeveer 80%, wat voor mij een prima waarde is.

Eenvoudige uitbreidbaarheid: Het systeem is modulair opgebouwd, waardoor je gemakkelijk extra capaciteit kunt toevoegen wanneer nodig.

Lage standby-stroom: Dit zorgt ervoor dat er nauwelijks energie verloren gaat wanneer het systeem niet actief wordt gebruikt.

Fluisterstil: Dankzij de passieve koeling werkt alles volledig stil, zonder storende ventilatorgeluiden, op klein beetje coil-whine na

Integratie met Fireson: De intergratie van Fireson werkt uitstekend, dat was zo opgezet, en gekoppeld aan Homey.

Eindeloze mogelijkheden: Door de integratie met Fireson kan ik alles goed optimaliseren en profiteren van XOM, NOM en handelen, wat veel flexibiliteit biedt. Met deze integratie kan je zelf een meter opgeven voor NOM, zolang de waarde bij gebruik groter is dan 0 en bij terug levering lager is dan -0.

Als laatste is de klantenservice redelijk snel met reageren, en kijken ze nodig mee in het systeem.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 25-03-2025 15:41 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:58

bert pit

asdasd

geert1992 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:35:
[...]

Ik ben ontzettend tevreden met mijn Zendure setup! Tot nu toe heb ik zes AB2000S batterijen gecombineerd met twee Hypers, en deze configuratie bevalt me uitstekend.

Eenvoudige uitbreidbaarheid: Het systeem is modulair opgebouwd, waardoor je gemakkelijk extra capaciteit kunt toevoegen wanneer nodig.

Lage standby-stroom: Dit zorgt ervoor dat er nauwelijks energie verloren gaat wanneer het systeem niet actief wordt gebruikt.

Fluisterstil: Dankzij de passieve koeling werkt alles volledig stil, zonder storende ventilatorgeluiden, op klein beetje coil-whine na

Integratie met Fireson: De intergratie van Fireson werkt uitstekend, dat was zo opgezet, en gekoppeld aan Homey.

Eindeloze mogelijkheden: Door de integratie met Fireson kan ik alles goed optimaliseren en profiteren van XOM, NOM en handelen, wat veel flexibiliteit biedt.

Als laatste is de klantenservice redelijk snel met reageren, en kijken ze nodig mee in het systeem.
Wat is Fireson?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:35:
[...]

Eindeloze mogelijkheden: Door de integratie met Fireson kan ik alles goed optimaliseren en profiteren van XOM, NOM en handelen, wat veel flexibiliteit biedt.

Dat evt handelen lijkt me ook wel mooi. Zijn de spreads wel groot genoeg als je afschrijving en omzettingsverlies meeneemt? Verschillende torentjes bouwen is ook wel een pre. Zo met 800 watt toch je doel halen. 800 watt omvormer is zuiniger denk ik dan als je bv een 3200 watt omvormer hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert1992

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Devke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:41:
[...]

Dat evt handelen lijkt me ook wel mooi. Zijn de spreads wel groot genoeg als je afschrijving en omzettingsverlies meeneemt? Verschillende torentjes bouwen is ook wel een pre. Zo met 800 watt toch je doel halen. 800 watt omvormer is zuiniger denk ik dan als je bv een 3200 watt omvormer hebt.
De spreads vorige week waren erg goed, overdag ergens rond 13-15 cent inkoop, en de hele avond/nacht boven/rond de 30cent.
Deze week overdag rond de 25 cent, en piekuren 34/35 cent.
Screenshot homewizard vorige weerk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0jhiLuEfWESKfZwRYKK509CTW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikMQkYW6uew8IQ8RR5xt5tNU.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik moet "betalen" voor maart tot zover:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW89FIDrLsFMIBq24XzXiDs_8FE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Tm99yuXEL8Fk6IX8AL3vsdC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door geert1992 op 25-03-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:51:
[...]

De spreads vorige week waren erg goed, overdag ergens rond 13-15 cent inkoop, en de hele avond/nacht boven/rond de 30cent.
Deze week overdag rond de 25 cent, en piekuren 34/35 cent.
Screenshot homewizard vorige weerk:
[Afbeelding]
Nice. Ook die RTE best lekker 😜. Geen zonnepanelen aan je systeem rechtstreeks hangen toch? Ik moet ff wat wennen aan de nummers en namen vd systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Devke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:54:
[...]

Nice. Ook die RTE best lekker 😜. Geen zonnepanelen aan je systeem rechtstreeks hangen toch? Ik moet ff wat wennen aan de nummers en namen vd systemen.
Mijn RTE is wel naar beneden gegaan nu ik met 1200watt laad/ontlaad. Was met 1000w efficiënter.

Nee alleen AC.

Stiekem wel eens bedacht om goedkopere accu's aan de zonnepaneel ingangen te hangen. Maar lijkt mij niet zo'n goed idee.

[ Voor 16% gewijzigd door geert1992 op 25-03-2025 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Word de nieuwe ac2400 ook passief gekoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:55:
[...]

Mijn RTE is wel naar beneden gegaan nu ik met 1200watt laad/ontlaad. Was met 1000w efficiënter.

Nee alleen AC.

Stiekem wel eens bedacht om goedkopere accu's aan de zonnepaneel ingangen te hangen. Maar lijkt mij niet zo'n goed idee.
Ligt je avond/nacht verbruik ook zo hoog? Of duw je het dan het net weer op? Mijn nachtverbruik ligt tussen de 100 en 150 Watt. De HW bat zit rond de 75-76%. Ik vind het te laag. Raar met dit nachtverbruik? Denk niet. Avond ligt nu tussen 250 a 300 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
rabero1985 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:00:
Hij krijgt/heeft een ip65 rating, denk dat hij passief is. Weet niet of het mogelijk is om een ventilator te hebben met ip65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Devke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Ligt je avond/nacht verbruik ook zo hoog? Of duw je het dan het net weer op? Mijn nachtverbruik ligt tussen de 100 en 150 Watt. De HW bat zit rond de 75-76%. Ik vind het te laag. Raar met dit nachtverbruik? Denk niet. Avond ligt nu tussen 250 a 300 denk ik.
Mijn nachtverbruik is ongeveer hetzelfde, ook 100/150watt. Als het savonds binnen koel is zet ik de airco aan om te verwarmen.
Wanneer het prijsverschil groot genoeg is, laad ik 's nachts op. Maar nu, met de overvloedige zon, is overdag doorgaans het voordeligste moment om te laden.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 25-03-2025 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:13:
[...]

Mijn nachtverbruik is ongeveer hetzelfde, ook 100/150watt. Als het savonds binnen koel is zet ik de airco aan om te verwarmen.
Wanneer het prijsverschil groot genoeg is, laad ik 's nachts op. Maar nu, met de overvloedige zon, is overdag het voordeligste moment om te laden.
Ik ben wat aan het spelen met de dynamische tarieven. Bij lage tarieven had ik zoiets van volproppen de batterij. Wasje. Vaatwasser en daarna NOM. Dat bespaard de boete merk ik maar ook een voordeeltje daarnaast. Handwerk nog met de HW Bat. Ik had echter wel zoiets wat doe je met tarieven als vandaag waarbij eigenlijk maar 1 a 2 uurtjes op piek zitten. Gekozen om de bat vol te laden. Btw ik heb nog variabel maar met een overstap bezig. Soms denk ik ik zet er een setje Zendure neer. Met name gericht op de day ahead handel. Is nog een stappie te ver :X

[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 25-03-2025 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Devke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:16:
[...]

Ik ben wat aan het spelen met de dynamische tarieven. Bij lage tarieven had ik zoiets van volproppen de batterij. Wasje. Vaatwasser en daarna NOM. Dat bespaard de boete merk ik maar ook een voordeeltje daarnaast. Handwerk nog met de HW Bat. Ik had echter wel zoiets wat doe je met tarieven als vandaag waarbij eigenlijk maar 1 a 2 uurtjes op piek zitten. Gekozen om de bat vol te laden. Btw ik heb nog variabel maar met een overstap bezig. Soms denk ik ik zet er een setje Zendure neer. Met name gericht op de day ahead handel. Is nog een stappie te ver :X
Vanaf 1 januari 2027 is handelen op day ahead niet snel meer rendabel als saldering er af gaat. Je hebt dan alleen nog profijt van goedkoop inkopen (rekening houdende met RTE). Dus alleen nog laden van je batterijen om het later weer in je eigen huis te verbruiken. Terug verkopen zal dan zeldzaam nog iets opleveren gezien de prijsverschillen incl of excl belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mrme12345 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:30:
[...]

Vanaf 1 januari 2027 is handelen op day ahead niet snel meer rendabel als saldering er af gaat. Je hebt dan alleen nog profijt van goedkoop inkopen (rekening houdende met RTE). Dus alleen nog laden van je batterijen om het later weer in je eigen huis te verbruiken. Terug verkopen zal dan zeldzaam nog iets opleveren gezien de prijsverschillen incl of excl belasting.
Klopt weet ik. Ik verbruik een 10 kWh per dag denk ik. Ik denk een mooi doel om dat af te dekken en evt goedkoper in te kopen. Als de prijzen dan ook nog willen fluctueren. Maar dat is voor in een ander topic. Ik zal er niet te ver op ingaan hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GenLee
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17-07 09:21
@Taro, volgens je eerdere bericht zou een extra AB3000X 699 euro gaan kosten,
waarvoor de vraag nog openstaat of dit exclusief of inclusief btw was.
Zoals je vanmiddag aangaf gaat een AC2400 set met 1 AB3000x totaal 1448 euro kosten inclusief btw,
maar heb je ook informatie gekregen wat een extra AB3000x gaat kosten, dan kan ik het rekensommetje compleet maken om de juiste beslissing te nemen om een AC2400 of meerdere hypers2000 te gaan bestellen?

Is de grootte van de omvormer op de AC2400 een bottleneck bij laag verbruik als je op NOM wilt draaien
waardoor het dan beter is om de hyper2000 te bestellen omdat die maar 800-1200watt afgeeft met inzet van 2 of 3 hypers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 17:36
geert1992 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:09:
[...]

Hij krijgt/heeft een ip65 rating, denk dat hij passief is. Weet niet of het mogelijk is om een ventilator te hebben met ip65.
Ja, dat kan. weet ik uit ervaring. IP65 kan ook met een fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
HiBe schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:52:
[...]

Ja, dat kan. weet ik uit ervaring. IP65 kan ook met een ventilator.
Heeft die dan een propeller ipv een fan? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 17:36
geert1992 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:01:
[...]

Heeft die dan een propeller ipv een fan? 7(8)7
goed punt, aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rabero1985
Voor België:
https://solarmagazine.nl/...atterijen-en-zonnepanelen

Onduidelijkheid troef, wat had je anders verwacht 😅

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Zo weer 4 panelen bij geplaatst.
Jammer dat mijn 2e Zendure set er nog niet is.
Hopelijk komt het snel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nu9Psr3vS5ZfFmb68ODnZgdQXag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ia4etbiMo74SuT7hQ2dV1afy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
peterbier schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:04:
Zo weer 4 panelen bij geplaatst.
Jammer dat mijn 2e Zendure set er nog niet is.
Hopelijk komt het snel.
[Afbeelding]
Keurig! Dat valk systeem werkt mooi, je zou nog hun kabelgoten kunnen gebruiken om de kabels netter te kunnen maken. Plaats je ook nog windvangers aan de zijkant? En mensen massaal roepen dat niemand nog zonnepanelen koopt. De 3 extra op mijn dak zijn voor het salderen al terug betaald.

Je doet je naam wel eer aan, met de kratjes op de foto's;).

Enig idee wanneer je het mag verwachten?

[ Voor 10% gewijzigd door geert1992 op 25-03-2025 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rabero1985 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:00:
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:17:
[...]

Keurig! Dat valk systeem werkt mooi, je zou nog hun kabelgoten kunnen gebruiken om de kabels netter te kunnen maken. Plaats je ook nog windvangers aan de zijkant? En mensen massaal roepen dat niemand nog zonnepanelen koopt. De 3 extra op mijn dak zijn voor het salderen al terug betaald.

Je doet je naam wel eer aan, met de kratjes op de foto's;).

Enig idee wanneer je het mag verwachten?
Ja zeker de platen komen er nog aan.
Die trunk kabel worden netjes met UV bestendige trekbandjes vast gezet.
Die losse kabels wordt een 5g6 kabel door mantelbuis.
En uiteraard nog meer panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Is de grootte van de omvormer op de AC2400 een bottleneck bij laag verbruik als je op NOM wilt draaien
waardoor het dan beter is om de hyper2000 te bestellen omdat die maar 800-1200watt afgeeft met inzet van 2 of 3 hypers?

Dat vraag ik me ook af. Nu met de warmere dagen zit ik savonds rond een 500-700W. Is het dan beter om naast de ac2400 nog een hyper of de solarflow800 te draaien voor het lager vermogen.
Bij kouder weer als de warmtepomp meer draait komt de ac2400 weer van pas.
Maar dit weten we mss pas als deze uitgeleverd worden en er meer ervaring is met de nieuwe toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GenLee schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:47:
Zoals je vanmiddag aangaf gaat een AC2400 set met 1 AB3000x totaal 1448 euro kosten inclusief btw,
maar heb je ook informatie gekregen wat een extra AB3000x gaat kosten, dan kan ik het rekensommetje compleet maken om de juiste beslissing te nemen om een AC2400 of meerdere hypers2000 te gaan bestellen?

Nee, ik durf niet te zeggen wat een AB3000X los gaat kosten.

Vermoedelijk heeft de Hyper een betere RTE op lager vermogen, maar dat is een aanname.

Helaas blijkt mijn HW 3-fase kWh meter kapot, vandaag de nieuwe binnengekregen, morgen wordt ie omgewisseld, dan moet ik de RTE weer opnieuw gaan berekenen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
De Hypers zijn bij de (Duitse) verkooppunten aangekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 12:30
Hoe heb je de HA integratie werkend gekregen op Homey?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
sebmar schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:02:
[...]

Hoe heb je de HA integratie werkend gekregen op Homey?
Je kunt met de Home Assistant Community-app de sensoren en schuifjes gewoon doorlinken. Werkt perfect.
In de PBTH-app kun je een thuisbatterijmonitor koppelen. Deze bepaalt de goedkoopste uren voor laden en de duurste voor ontladen, met een opgegeven minimumverschil. Dat is de makkelijkste manier om alles op te zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door geert1992 op 25-03-2025 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:55:
[...]

Nee, ik durf niet te zeggen wat een AB3000X los gaat kosten.

Vermoedelijk heeft de Hyper een betere RTE op lager vermogen, maar dat is een aanname.

Helaas blijkt mijn HW 3-fase kWh meter kapot, vandaag de nieuwe binnengekregen, morgen wordt ie omgewisseld, dan moet ik de RTE weer opnieuw gaan berekenen :(
Hopelijk krijg je de ac2400 snel binnen! Benieuwd naar de resultaten!

Wat was er kapot aan je 3 fase HW meter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:20:
[...]

Hopelijk krijg de ac2400 snel binnen! Benieuwd naar de resultaten!
Kan niet wachten :)
Wat was er kapot aan je 3 fase HW meter?
Zag vreemde uitslagen, zonder dat er iets op aangesloten was, dit was direct na de ingebruikname van de onderverdeelkast, zonder Hypers op de stopcontacten: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZErsk_WjuLbDfXgAqyKCqyNLuNo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uon3gQtzfac0iZUwJKNqGVMY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Taro schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:23:
[...]

Kan niet wachten :)

[...]

Zag vreemde uitslagen, zonder dat er iets op aangesloten was, dit was direct na de ingebruikname van de onderverdeelkast, zonder Hypers op de stopcontacten: [Afbeelding]
Heeft je vrouw stiekem een HW accu aangesloten? 😂

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• geert1992
dotternetta schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:33:
[...]

Heeft je vrouw stiekem een HW accu aangesloten? 😂
Die kan waarschijnlijk het woord accu niet meer horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerryvh schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:00:
De Hypers zijn bij de (Duitse) verkooppunten aangekomen!
Zat er op 1 te loeren...... website loopt vast 🙈

Acties:
  • +3 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:34:
[...]

Hier zit er ook 1 🤣🤣🤣

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geert1992
Devke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:35:
[...]

Hier zit er ook 1 🤣🤣🤣
Zal het zelf maar niet ontkennen dat het hier niet zo is, straks leest ze mee.
Ze moet ook altijd even benoemen als de groot verbruikers aan gaan in huis op de dure uren....

[ Voor 19% gewijzigd door geert1992 op 25-03-2025 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
geert1992 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:36:
[...]

Ze moet ook altijd even benoemen als de groot verbruikers aan gaan in huis op de dure uren....
_O- _O- _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aziraphale
Hier is ze helemaal enthousiast sinds er op een zeker forum gezegd is dat ik een slimme vrouw heb... O-)

Valt Zendure zelf ook onder de 'Duitse webshops'? Bij mijn afschrijving stond namelijk Zendure DE Gmbh...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Aziraphale schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:57:
Hier is ze helemaal enthousiast sinds er op een zeker forum gezegd is dat ik een slimme vrouw heb... O-)

Valt Zendure zelf ook onder de 'Duitse webshops'? Bij mijn afschrijving stond namelijk Zendure DE Gmbh...
Dat complimenten toch kunnen werken, die van mij is gelijk achterdochtig.

Ze hebben geen vestiging in Nederland. Dus ze zullen wel opereren vanuit duitsland.

Neem aan dat je ze besteld hebt via;
https://nl.zendure.com/

Zou de release-datum niet een 1 april grap kunnen zijn? Om al die afwachtende tweakers in Nederland te plagen?

[ Voor 23% gewijzigd door geert1992 op 25-03-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:57:

Via Zendure NL site besteld.
Via bank.:
Zendure DE GmbH via Stripe Technology Europe Ltd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
Ik heb inderdaad via Zendure NL besteld en hopelijk hebben die dan nu ook weer voorraad. :)

En ik gaf het compliment niet, denk dat dat het verschil maakte. :+

[ Voor 28% gewijzigd door Aziraphale op 25-03-2025 21:21 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:34:
[...]

Klopt, de woorden accu, zonnepanelen of een gesprek proberen te beginnen waarvan ze al het vermoeden heeft dat het weer over iets uit de energietransitie gaat levert direct een boze afkeurende blik op.

Dus nu overleg ik niets meer en koop ik het gewoon, misschien ook wel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rabero1985
Blij dat ik niet de enige ben ivm vrouwlief, heel herkenbaar. We zijn hier op het punt gekomen dat ze zegt: trek je plan ermee dus dat gaan we doen ook 😄.

Ben ook zeer benieuwd wnr @taro zijn set binnen krijgt ter beoordeling

[ Voor 19% gewijzigd door rabero1985 op 25-03-2025 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Hier hetzelfde, ze snapt er ook niets van, interesseert haar ook niet. Maar ze pikt stiekem wel dingen op want er stapt wel eens een klant uit de kapsalon het huis binnen met vragen. Dat is dan wel erg leuk

[ Voor 87% gewijzigd door dotternetta op 25-03-2025 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Volgende zaadje hier ook al gepland, heb nog onderbouw voor 1 zonnepaneel over. Die kan mooi op het schuurtje.....
Nog even door "zeuren".

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Hier zojuist nog een extra diepte investering gedaan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0MOGor08Lo20iH-masVN8cjrrE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RFnhuz03uGTM6DmTGqGONZgE.png?f=user_large

De 9 liter voor de garage, de ander voor de meterkast. Geen idee of het zoden aan de dijk zet, maar om nou een brandblusser van 800-1200 Euro te kopen op wieltjes vind ik ook weer zo wat. De accu's staan in de garage, bij de deur die uitkomt op de oprit en straat. Heb netjes een rookmelder hangen, geen brandbare materialen boven/naast de accu's, ventilatie, etc. Mocht het ooit mis gaan terwijl ik in de buurt ben dan heb ik mogelijk nog het meeste aan een sterke kabel met een karabijnhaak ofzo eraan. Met gevaar voor eigen leven dat ding om het handvat van de brandende accu klikken en dan snel de accu naar buiten richting straat sleuren als niet al het hele stapeltje in de fik staat. Even afkloppen... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Taro schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:04:

[Afbeelding]

De 9 liter voor de garage, de ander voor de meterkast. Geen idee of het zoden aan de dijk zet, maar om nou een brandblusser van 800-1200 Euro te kopen op wieltjes vind ik ook weer zo wat. De accu's staan in de garage, bij de deur die uitkomt op de oprit en straat. Heb netjes een rookmelder hangen, geen brandbare materialen boven/naast de accu's, ventilatie, etc. Mocht het ooit mis gaan terwijl ik in de buurt ben dan heb ik mogelijk nog het meeste aan een sterke kabel met een karabijnhaak ofzo eraan. Met gevaar voor eigen leven dat ding om het handvat van de brandende accu klikken en dan snel de accu naar buiten richting straat sleuren als niet al het hele stapeltje in de fik staat. Even afkloppen... :)
Om de HomeWizard batterij te testen.🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
Ik heb 3 hypers "gemaxxed" (3x4)

Nu heb ik nog een 4de hyper omvormer op overschot, en ben aan het kijken wat ik ermee kan doen.
Plan is die in tuinhuis te zetten met 2 batterijen, met daaraan 2 of meer zonnepanelen. Geen AC inspijzing.

dan zou ik die laten injecteren -met schema- om mijn sluipverbruik s nachts (350w) op te vangen - dus niet smart, maar gewoon een vaste injectie van 300w van 22u tot 06u.

Zou dit kunnen? Ik veronderstel dat mijn 3x4 cluster dit die inspijzing zal herkennen, en dus zijn smart aflevering aanpassen? Moet ik hiervoor een andere woning creeren in de zendure app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 21:01
De 9 liter voor de garage, de ander voor de meterkast. Geen idee of het zoden aan de dijk zet
Gezien de specs versus het aantal Wh dat je daar hebt staan... mwah. ;)

Heb je nog gedacht een een soort brandvaste omkasting oid, dan wel (voor de zomer althans) met de mogelijkheid om warmte kwijt te kunnen. Of in elk geval bij enkele zijden rondom de accu's, als dat nuttig lijkt - zoals de muur waar ze staan.

In mijn geval zullen ze ook in de ongeïsoleerde/goed geventileerde garage komen, meest logische lijkt bij de omvormers (inkomende DC kan deels naar de Zendures en vervangt zelfs 1 van de 2 omvormers). Dit is ook in de buurt van de meterkast, handig qua nieuwe bekabeling. Verder staan ze dan tegen de muur tussen huis en garage (zou kunnen kiezen voor een buitenmuur maar dat is qua bekabeling, isolatie en verder gebruik van de garage beduidend minder handig). Een brandvaste plaat komt er minimaal onder en achter. Plus uiteraard een rookmelder erboven.

Voor wat het waard is, maar dat is ook positief bedoeld omdat de kans op brand nogal klein is.

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-08 10:21
mrme12345 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:38:
[...]

Onderstaand ook het oorspronkelijke bericht met code:

Met dank aan @crryp voor het werk, ik heb alleen een totaal toegevoegd voor alle 3 hypers bij elkaar. Oorspronkelijke post van crryp:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81752546

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe lukt het jou om het dashboard op de hub in beeld te behouden? Bij mij valt het steeds terug en moet ik het opnieuw streamen.

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sarge78 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:09:
[...]

Hoe lukt het jou om het dashboard op de hub in beeld te behouden? Bij mij valt het steeds terug en moet ik het opnieuw streamen.
Daar heb ik geen last van, bij mij blijft het beeld constant. ik heb wel een toggle om de stream weer uit te zetten als ik de reguliere beeld weer op de home wil. Misschien in het HA forum navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
zeegerd schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:16:
[...]

Gezien de specs versus het aantal Wh dat je daar hebt staan... mwah. ;)
Elke batterij is ook uitgerust met een eigen interne aerosolblusser.

Persoonlijk denk ik dat, zodra zoiets in brand vliegt, het lastig is om het echt te stoppen. Alleen als je er vroeg genoeg bij bent, kun je -zoals @Taro aangaf- proberen het naar buiten te slepen.

Misschien kan je het nog op een hondje zetten, en er standaard een touw aan vast maken....

De bakken waarin de cellen zich bevinden, zijn gegoten metalen behuizingen, wat ook bijdraagt aan vertraging van de verspreiding.

Gezien zijn slogan; Replace fear of the unknown with curiosity, moeten we gewoon even geduld hebben tot hij het even voor ons gaat testen.

[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 26-03-2025 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
GenLee schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:47:
Zoals je vanmiddag aangaf gaat een AC2400 set met 1 AB3000x totaal 1448 euro kosten inclusief btw
Ik heb t volgens mij nog niet langs zien komen, lees zonet op het ANP pers portaal dat de solar flow 800 pro (incl Shelly pro em) vanaf 1 april ge pre-ordered kan worden voor 959 euro. Of dat nu incl btw is zie ik niet. Daar krijg je dan wel 100 euro korting op via de nieuwsbrief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
Chupachups schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:26:
[...]

Ik heb t volgens mij nog niet langs zien komen, lees zonet op het ANP pers portaal dat de solar flow 800 pro (incl Shelly pro em) vanaf 1 april ge pre-ordered kan worden voor 959 euro. Of dat nu incl btw is zie ik niet. Daar krijg je dan wel 100 euro korting op via de nieuwsbrief.
De hyper 2000 + 1 batterij kost momenteel ook 959 euro incl btw op de NL Zendure website. Mijn hoop is dat dat de SF800 pro dus 959 incl btw is (zelfde capaciteit, en omvormer + accu gecombineerd). Dit laatste zou je kunnen zien als een schaalvoordeel, waardoor de Shelly er wellicht 'gratis' bij kan?
Overigens als ze de Shelly er bij doen, wat zegt dat dan over de plannen met eigen P1 meter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 21:21
frankj030 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:44:
[...]

De hyper 2000 + 1 batterij kost momenteel ook 959 euro incl btw op de NL Zendure website. Mijn hoop is dat dat de SF800 pro dus 959 incl btw is (zelfde capaciteit, en omvormer + accu gecombineerd). Dit laatste zou je kunnen zien als een schaalvoordeel, waardoor de Shelly er wellicht 'gratis' bij kan?
Overigens als ze de Shelly er bij doen, wat zegt dat dan over de plannen met eigen P1 meter?
Goede vraag mbt de P1 meter, ik hoop wel dat die komt.

Ik las vandaag op een andere site ook de prijzen en in die pakketten wordt idd ook steeds de Shelly meegeleverd.

Prices and availability

SolarFlow 800 Pro + Shelly Pro 3EM: €959
SolarFlow 2400 AC + AB3000X + Shelly Pro 3EM: €1,438

https://batteriesnews.com...-energy-storage-unveiled/

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clubeddie
  • Laatst online: 05-09 14:05

[Afbeelding]

Blijf het wel interessant vinden hoe men met de 'veiligheid' omgaat, of hoe men erop reageert als er vragen worden gesteld. Ik volg diverse thuisbatterijen fora hier en bij de ene lachen ze je bijna uit als je het hebt over de plaatsing in de vluchtroute en dat je je niet zo druk moet maken en op een ander forum worden er onbrandbare bekistingen geadviseerd. Daar zit nogal veel ruimte tussen :P . Nu heb jij inmiddels een mini eneco thuis staan geloof ik ;) maar enerzijds wordt toch juist beweerd dat het allemaal hartstikke veilig is. Een gemiddelde fietsaccu ontbrand sneller als je de verhalen mag geloven. Dus blijft over gezond verstand, geluk en en een goede verzekering?

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Kees_frl schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:55:
[...]

Goede vraag mbt de P1 meter, ik hoop wel dat die komt.

Ik las vandaag op een andere site ook de prijzen en in die pakketten wordt idd ook steeds de Shelly meegeleverd.

Prices and availability

SolarFlow 800 Pro + Shelly Pro 3EM: €959
SolarFlow 2400 AC + AB3000X + Shelly Pro 3EM: €1,438

https://batteriesnews.com...-energy-storage-unveiled/
Juist bij Liander gevraagd om een meter vervanging ivm oude gprs meter. Dan zou ik met de 1s update frequentie via p1 veel handiger kunnen werken dan de Shelly, moet bovendien door elektricien worden gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
  • Laatst online: 11-09 17:19
Chupachups schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:59:
[...]

Juist bij Liander gevraagd om een meter vervanging ivm oude gprs meter. Dan zou ik met de 1s update frequentie via p1 veel handiger kunnen werken dan de Shelly, moet bovendien door elektricien worden gemonteerd.
Ik ben benieuwd of ze je voorrang geven, ik hoop er eigenlijk ook op. Ze gaan vanaf medio 2025 beginnen met vervangen bij iedereen:
https://www.liander.nl/me...den/vervangen-gprs-meters

edit (juli 2025):
https://www.alliander.com...mheden-aan-slimme-meters/

[ Voor 9% gewijzigd door Hemera op 26-03-2025 12:02 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 122 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.