Je moet er wel wat voor betalen. Ik krijg als het goed is binnen 15 dagen een belletje voor een afspraak.Hemera schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:01:
[...]
Ik ben benieuwd of ze je voorrang geven, ik hoop er eigenlijk ook op. Ze gaan vanaf medio 2025 beginnen met vervangen bij iedereen:
https://www.liander.nl/me...den/vervangen-gprs-meters
Wat vragen ze daarvoor?Chupachups schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:02:
[...]
Je moet er wel wat voor betalen. Ik krijg als het goed is binnen 15 dagen een belletje voor een afspraak.
Vreemd overigens dat ook de gasmeter vervangen wordt, terwijl deze al kan communiceren met de slimme meter.Chupachups schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:02:
[...]
Je moet er wel wat voor betalen. Ik krijg als het goed is binnen 15 dagen een belletje voor een afspraak.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Zendure heeft een strategisch partnerschap met Shelly, is een samenwerkingspartner net als bijv. Everhome van de EcoTracker. Vermoed dus dat de eigen P1-meter een extraatje is, voor als je nog niets hebt en 1 op 1 integratie wil. Zit je breder in de thuisautomatisering, dan is een Shelly een betere optie.frankj030 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:44:
[...]
Overigens als ze de Shelly er bij doen, wat zegt dat dan over de plannen met eigen P1 meter?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Op deze link ANP https://persportaal.anp.n...i-energy-storage-unveiled staat onder ook ergens een bedrag van 599 euros, maar ik kan niet afleiden voor welk product dat is.Kees_frl schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:55:
[...]
Goede vraag mbt de P1 meter, ik hoop wel dat die komt.
Ik las vandaag op een andere site ook de prijzen en in die pakketten wordt idd ook steeds de Shelly meegeleverd.
Prices and availability
SolarFlow 800 Pro + Shelly Pro 3EM: €959
SolarFlow 2400 AC + AB3000X + Shelly Pro 3EM: €1,438
https://batteriesnews.com...-energy-storage-unveiled/
Zal wellicht ook een geüpdatet protocol zijn?Chupachups schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:03:
[...]
Vreemd overigens dat ook de gasmeter vervangen wordt, terwijl deze al kan communiceren met de slimme meter.
valt me nog alles mee, ik ga ook eens contact zoeken!
Zo te lezen is dat dan voor een losse SolarFlow 2400 ACfrankj030 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:04:
[...]
Op deze link ANP https://persportaal.anp.n...i-energy-storage-unveiled staat onder ook ergens een bedrag van 599 euros, maar ik kan niet afleiden voor welk product dat is.
Maakt een losse accu wel weer iets duurder dan iemand hier had ingeschat denk ik?
[ Voor 8% gewijzigd door Kees_frl op 26-03-2025 12:11 ]
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
- Taro
- Niet online
Ja, goed punt. Ik zag bijv. in het eenvoudige zelfbouw accu topic nagenoeg niemand met zekeringen werken, heb daar toen ook een balletje over opgegooid. Bij de Victron systemen zie je ook een beweging van bijv. ANL-fuses naar T-Class fuses. Ik wilde voorheen geen thuisaccu binnen hebben en durfde niet aan zelfbouw te beginnen, als je iets niet goed vastmaakt kan dat tot brand leiden, dus wilde ik buiten een systeem maken.clubeddie schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:57:
[...]
Blijf het wel interessant vinden hoe men met de 'veiligheid' omgaat, of hoe men erop reageert als er vragen worden gesteld. Ik volg diverse thuisbatterijen fora hier en bij de ene lachen ze je bijna uit als je het hebt over de plaatsing in de vluchtroute en dat je je niet zo druk moet maken en op een ander forum worden er onbrandbare bekistingen geadviseerd. Daar zit nogal veel ruimte tussen. Nu heb jij inmiddels een mini eneco thuis staan geloof ik
maar enerzijds wordt toch juist beweerd dat het allemaal hartstikke veilig is. Een gemiddelde fietsaccu ontbrand sneller als je de verhalen mag geloven. Dus blijft over gezond verstand, geluk en en een goede verzekering?
Heb bewust voor de AB2000S accu's gekozen ivm aerosol brandblusser en durf dit systeem wel in de garage te plaatsen, maar de ene AB2000 die ik heb komt hier nooit binnen en staat nu mooi onder de overkapping icm DC aangesloten zonnepanelen.
Ik laat mij gelukkig nooit zo door de mening van anderen beïnvloeden, ik kan ook slecht tegen mensen die dingen als gevaar weglachen. In één van de topics gaf een brandweerman ook wat voorbeelden van woningbranden en wat hij daarbij zoal had aangetroffen. Het gaat mij er vooral om dat ik weet dat ik er het maximale aan heb gedaan om mijn huis en gezin te beschermen, op het niet plaatsen van een thuisaccu na wat dan uiteraard de beste keuze is. 100% voorkomen dat je huis afbrandt kan je nooit, maar serieus omgaan met zekeringen, kabeldiktes, ventilatie, brandmelders, brandblussers, groepenkasten etc. kan en zou iedereen moeten doen. Ik heb Univé bijv. ook uitgebreid gesproken, volg hun uitgangspunten en heb per e-mail bevestigd gekregen dat mijn huis en thuisaccu tegen brandschade verzekerd zijn. De kids hebben duidelijke instructies gehad over als ze uit school komen, de garage in gaan en daar rook ofzo zien. Heb zelfs een Arduino bordje staan met een flame sensor, smoke sensor, temperatuur sensor, etc. en die geeft via Google Home een melding als er iets mis is. Ook heb ik een Ubiquiti camera in de garage hangen waarmee ik kan meekijken.
De rookmelder zit via Google/Nest aan de andere rookmelders in huis en de app gekoppeld, dus zowel thuis als onderweg krijgen we een melding. Een gecertificeerd elektricien heeft de meterkast en onderverdeelkast geplaatst. Ze staan niet in de vluchtroute. Zendure vertrouw ik als merk ook, het is degelijk spul met de juiste certificeringen. Enige wat ik nog zou kunnen doen is de kWh capaciteit verkleinen om het risico kleiner te maken
Als iemand veiligheid niet belangrijk vindt moet hij/zij dat zelf weten, maar als het wél misgaat speel je met de levens van je gezinsleden, je huis en je herinneringen en hoeveel dat voor jezelf waard is moet je zelf besluiten, maar ik wil daar geen shortcuts in nemen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Kan niet anders dan zeggen chapeauTaro schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:52:
[...]
Ja, goed punt. Ik zag bijv. in het eenvoudige zelfbouw accu topic nagenoeg niemand met zekeringen werken, heb daar toen ook een balletje over opgegooid. Bij de Victron systemen zie je ook een beweging van bijv. ANL-fuses naar T-Class fuses. Ik wilde voorheen geen thuisaccu binnen hebben en durfde niet aan zelfbouw te beginnen, als je iets niet goed vastmaakt kan dat tot brand leiden, dus wilde ik buiten een systeem maken.
Heb bewust voor de AB2000S accu's gekozen ivm aerosol brandblusser en durf dit systeem wel in de garage te plaatsen, maar de ene AB2000 die ik heb komt hier nooit binnen en staat nu mooi onder de overkapping icm DC aangesloten zonnepanelen.
Ik laat mij gelukkig nooit zo door de mening van anderen beïnvloeden, ik kan ook slecht tegen mensen die dingen als gevaar weglachen. In één van de topics gaf een brandweerman ook wat voorbeelden van woningbranden en wat hij daarbij zoal had aangetroffen. Het gaat mij er vooral om dat ik weet dat ik er het maximale aan heb gedaan om mijn huis en gezin te beschermen, op het niet plaatsen van een thuisaccu na wat dan uiteraard de beste keuze is. 100% voorkomen dat je huis afbrandt kan je nooit, maar serieus omgaan met zekeringen, kabeldiktes, ventilatie, brandmelders, brandblussers, groepenkasten etc. kan en zou iedereen moeten doen. Ik heb Univé bijv. ook uitgebreid gesproken, volg hun uitgangspunten en heb per e-mail bevestigd gekregen dat mijn huis en thuisaccu tegen brandschade verzekerd zijn. De kids hebben duidelijke instructies gehad over als ze uit school komen, de garage in gaan en daar rook ofzo zien. Heb zelfs een Arduino bordje staan met een flame sensor, smoke sensor, temperatuur sensor, etc. en die geeft via Google Home een melding als er iets mis is.
De rookmelder zit via Google/Nest aan de andere rookmelders in huis en de app gekoppeld, dus zowel thuis als onderweg krijgen we een melding. Een gecertificeerd elektricien heeft de meterkast en onderverdeelkast geplaatst. Ze staan niet in de vluchtroute. Zendure vertrouw ik als merk ook, het is degelijk spul met de juiste certificeringen. Enige wat ik nog zou kunnen doen is de kWh capaciteit verkleinen om het risico kleiner te maken
Als iemand veiligheid niet belangrijk vindt moet hij/zij dat zelf weten, maar als het wél misgaat speel je met de levens van je gezinsleden, je huis en je herinneringen en hoeveel dat voor jezelf waard is moet je zelf besluiten, maar ik wil daar geen shortcuts in nemen.
Regelt de shelly per seconde zoals de P1 meter?(dsmr5)
Ik lees ook dat de zendure anticipeert op minder dan 3 sec en 1W, dat is wel snel tov HW als ik het daar zo lees, dat het 10sec of langer duurt eer er word gereageerd door de batterij.
Ik lees ook dat de zendure anticipeert op minder dan 3 sec en 1W, dat is wel snel tov HW als ik het daar zo lees, dat het 10sec of langer duurt eer er word gereageerd door de batterij.
Niks mis mee om dit goed in te richten. Maar volgens mij is er meer en groter risico van lithium batterijen in oude apparaten zoals telefoons, ipads, laptops, ipods etc. Heb jij die nog thuis liggen, dan zou ik daar eerst eens naar kijken.Taro schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:52:
[...]
Nou we het toch over veiligheid hebben.
Ik zou nooit die Shelly achter een b16 doen.
Ik heb hiervoor glaszekeringen genomen.
Als er intern in die Shelly wat mis gaat wil ik er echt geen 16 Ampère door hebben en kans op brand.
Zie ook in het Shelly topic en voornamelijk die schakeluitgangen van dat merk.
Ik wou dit toch even melden.
Ik zou nooit die Shelly achter een b16 doen.
Ik heb hiervoor glaszekeringen genomen.
Als er intern in die Shelly wat mis gaat wil ik er echt geen 16 Ampère door hebben en kans op brand.
Zie ook in het Shelly topic en voornamelijk die schakeluitgangen van dat merk.
Ik wou dit toch even melden.
Brand
Wat me zorgen baart is dat je bij een brand vaak maar max. 3 minuten hebt.
Het huis is het probleem niet, zelfs al is dat in mijn geval een massief houtbouw.
Doodsoorzaak nr 1 is verstikking door rook.
Bij een uitslaande brand van een plugin batterij heb je volgens mij dus ook maar 3 minuten de tijd om weg te zijn.Net als bij elke rookontwikkeling die een brand voorafgaat.
Net als met een EV wagen ren ik dan ook echt weg.
Dat duurt in het beste geval 180 seconden.
Na 181 seconden stik je gewoon door de giftige gasophopingen.
Heel erg goed hoe jullie Nederlanders al bewust omgaan met vluchtwegen.
Het huis is het probleem niet, zelfs al is dat in mijn geval een massief houtbouw.
Bij een uitslaande brand van een plugin batterij heb je volgens mij dus ook maar 3 minuten de tijd om weg te zijn.Net als bij elke rookontwikkeling die een brand voorafgaat.
YouTube: Christmas Tree Fire Turns Devastating and Deadly Within SecondsPiddybull schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:49:
Brand
Voorbeeld van een kerstboom, hoe zoiets onschuldigs als een kerstboom zo'n gevaar kan opleveren.
Zelf heb ik geleerd om altijd een sleutel in de deur te laten zitten, in paniek doe je rare dingen en wil je altijd weg kunnen.
Met gezond verstand kom je vaak al een heel eind, het is goed om bewust te zijn van gevaren.
Zou zendure zelf geen filmpje hebben van de werking van de interne brandblusser? Of een omschrijving hoeveel (extra)tijd dit potentieel geeft om weg te komen?
Kon zelf alleen een promotie filmpje vinden waarbij de de batterij in het vuur gooien, en ze een auto op de batterij parkeren.
Hopelijk trekt iemand nog een keer een ab2000s open, de ab2000 binnenkant had ik hier al eens gepost.
[ Voor 23% gewijzigd door geert1992 op 26-03-2025 15:25 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
ik begrijp dat de HA integratie voor de Zendure systemen via de zendure cloud (MQTT) gaat. Is er eigenlijk een mogelijkheid om de zendure batterij ook lokaal via een API aan te spreken? al is het alleen maar om bijv. het laden en ontladen te starten/stoppen?
ik ben geen fan van cloud integratie voor dingen die allemaal al in mijn huis staan en eigenlijk gewoon met elkaar moeten samenwerken.
als dit nu niet kan, weet iemand dan of hier plannen voor zijn?
ik ben geen fan van cloud integratie voor dingen die allemaal al in mijn huis staan en eigenlijk gewoon met elkaar moeten samenwerken.
Mediacj in "Zendure Hyper 2000 in Home Assistant integreren"HiBe schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:29:
ik begrijp dat de HA integratie voor de Zendure systemen via de zendure cloud (MQTT) gaat. Is er eigenlijk een mogelijkheid om de zendure batterij ook lokaal via een API aan te spreken? al is het alleen maar om bijv. het laden en ontladen te starten/stoppen?
Bij de inleiding staat er een lokale optie.
Let wel op ivm garantie.
Met de door fireson gemaakt zendure home assistant integratie behoud je je garantie, en kan je handmatig laden en ontladen, en of het automatiseren hiervan. Dit gaat wel over de server van Zendure.
[ Voor 12% gewijzigd door geert1992 op 26-03-2025 15:38 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
beetje raar is het wel om de garantie te laten vervallen als het product niet bij de cloud kan. Ben benieuwd of dat ook echt in stand blijft in een rechtszaak.geert1992 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:34:
[...]
Mediacj in "Zendure Hyper 2000 in Home Assistant integreren"
Bij de inleiding staat er een lokale optie.
Let wel op ivm garantie.
Met de door fireson gemaakt zendure home assistant integratie behoud je je garantie, en kan je handmatig laden en ontladen, en of het automatiseren hiervan. Dit gaat wel over de server van Zendure.
Los daarvan kan een locale beperkte API toch echt handig zijn...
- Taro
- Niet online
Je kunt de verschillende Zendure apparaten ook via Bluetooth bedienen als het nodig is, uiteraard beperkt in functionaliteit.HiBe schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:29:
- Taro
- Niet online
Precies, maar dan zal 18 ipv 9 Liter ook niet heel veel extra meer toevoegenzeegerd schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:16:
[...]
Gezien de specs versus het aantal Wh dat je daar hebt staan... mwah.
Is echt wel lastig met deze opstelling:Heb je nog gedacht een een soort brandvaste omkasting oid, dan wel (voor de zomer althans) met de mogelijkheid om warmte kwijt te kunnen. Of in elk geval bij enkele zijden rondom de accu's, als dat nuttig lijkt - zoals de muur waar ze staan.
/f/image/cXcjspRRlndtkLf8RZg0s0i3.png?f=fotoalbum_large)
Tegen de buitenmuur is inderdaad de allerbeste optie, maar werd hier net als bij jou lastiger aan te leggen.In mijn geval zullen ze ook in de ongeïsoleerde/goed geventileerde garage komen, meest logische lijkt bij de omvormers (inkomende DC kan deels naar de Zendures en vervangt zelfs 1 van de 2 omvormers). Dit is ook in de buurt van de meterkast, handig qua nieuwe bekabeling. Verder staan ze dan tegen de muur tussen huis en garage (zou kunnen kiezen voor een buitenmuur maar dat is qua bekabeling, isolatie en verder gebruik van de garage beduidend minder handig). Een brandvaste plaat komt er minimaal onder en achter. Plus uiteraard een rookmelder erboven.
Voor wat het waard is, maar dat is ook positief bedoeld omdat de kans op brand nogal klein is.
Ik ga er geen aparte kast omheen zetten, dat kan met dit aantal stapels ook eigenlijk niet met nog een extra stapel incoming ivm AC2400. Heb ernaast in de stellingkast wel een aantal 120mm ventilatoren hangen die aan gaan als 1 van de Hypers boven de 50 graden komt en dat gebeurt al snel met -4800/+4800 Watt gedurende 2-3 uurtjes. Ondanks dat de garage >110m3 inhoud heeft wordt het al best wel snel een sauna. Er komt ook wat frisse lucht binnen en er is iets afvoer, maar dat is passief. Ik ga wel in HA iets inbouwen dat het vermogen naar beneden wordt bijgesteld als de temperatuur in die ruimte hoger is/wordt.
- Taro
- Niet online
Als je de anderen op Smart CT met vaste periode laden hebt staan gaat dat prima, dan gaan ze alleen minder ontladen. Heb je de anderen op Smart CT - Overschot staan, dan zullen ze mogelijk gaan laden als de andere meer ontlaadt dan het huis verbruikt.Jerryvh schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 06:50:
Ik heb 3 hypers "gemaxxed" (3x4)
Nu heb ik nog een 4de hyper omvormer op overschot, en ben aan het kijken wat ik ermee kan doen.
Plan is die in tuinhuis te zetten met 2 batterijen, met daaraan 2 of meer zonnepanelen. Geen AC inspijzing.
dan zou ik die laten injecteren -met schema- om mijn sluipverbruik s nachts (350w) op te vangen - dus niet smart, maar gewoon een vaste injectie van 300w van 22u tot 06u.
Zou dit kunnen? Ik veronderstel dat mijn 3x4 cluster dit die inspijzing zal herkennen, en dus zijn smart aflevering aanpassen? Moet ik hiervoor een andere woning creeren in de zendure app?
Zojuist, omdat het kan, nog een setje erbij besteld ook omdat de actie nog loopt tot de 31ste.
Destijds had ik een kortingscode gehad en ik dacht, ik voer hem gewoon in en wat blijkt, nog wat extra korting.
Mocht je dus gaan bestellen, here you go! ZENPR11283
Destijds had ik een kortingscode gehad en ik dacht, ik voer hem gewoon in en wat blijkt, nog wat extra korting.
Verslavend....Hoe ziet je complete setup er straks uit?DaGoose schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:13:
Zojuist, omdat het kan, nog een setje erbij besteld ook omdat de actie nog loopt tot de 31ste.
Die werkt niet meerDaGoose schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:13:
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Kan ik me voorstellen 😉DaGoose schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:13:
Zelf wacht ik even op 1 april, denk dat het de solarflow 800 wordt met een extra 3 kWh batterij erbij (de 3000X wordt dat als ik het goed heb).
Ik ben wel benieuwd wat de levertijd gaat worden.
De SF800 komt met de 2 kWh batterijen (die uitwisselbaar zijn met de hyper), alleen de 2400 AC komt met de 3000x batterijen.Chupachups schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:33:
[...]
Kan ik me voorstellen 😉
Zelf wacht ik even op 1 april, denk dat het de solarflow 800 wordt met een extra 3 kWh batterij erbij (de 3000X wordt dat als ik het goed heb).
Ik ben wel benieuwd wat de levertijd gaat worden.
energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB
hahahah! Ja, klopt.geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:19:
[...]
Verslavend....Hoe ziet je complete setup er straks uit?
Straks 2 sets van 3 stuks op een aparte groep/aardlek met 3x 4mm2 kabel. Beide onder een afdak (dus wel droog) in de tuin, tegen de buitenmuur aan.
Ik laat ze nu eigenlijk standaard NOM draaien, maar ik merk dat ik net wat te kort kom om de nacht door te komen (nu met mooi weer dan, gisteren niet veel in de accus terecht gekomen) en ik wil ook 2400watt naar buiten kunnen sturen omdat mijn vaatwasser meestal in de nacht draait.
Een programma is dan trouwens 0,85kw/h en max vermogen is dan 2100 watt.
Er gaat hier ook maandag een nieuwe CV ketel met aparte warmtepomp geinstalleerd worden, ook wel fijn als dat ook wat kan worden opgepakt.
Er liggen nu 16 zonnepanelen (meer past niet), maar ik wil er nog een paar op het afdakje aan de hyper hangen omdat ik er daar nog wel 2 op kwijt kan.
We gaan binnenkort ook verbouwen waardoor er nog een stuk plat dak oppervlak bijkomt waar denk ik nog wel 4/6 panelen passen. Ik heb nog een nieuwe growatt inverter liggen, maar kan ook zijn dat ik die ook aan de hypers ga hangen.
Ik heb nu nog een vast contract maar wil naar dynamisch eind Mei (einde contract), dan zal de hyper stack daar op gaan acteren.
Sowieso verbruiken wij meer dan een gemiddeld huishouden doordat mijn bedrijf aan huis zit en er een vrij uitgebreid netwerk met (2x 19 inch units) synology's en alles draait.
Typfoutje misschien? Hier doet hij het wel:
:strip_exif()/f/image/DUVEME2xwe1rOzVfCQnF5syT.png?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 27-03-2025 08:42 ]
Sorry, ik bedoelde de solarflow 800 promrme12345 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:35:
[...]
De SF800 komt met de 2 kWh batterijen (die uitwisselbaar zijn met de hyper), alleen de 2400 AC komt met de 3000x batterijen.
Daar geldt hetzelfde voor :-)Chupachups schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:42:
[...]
Sorry, ik bedoelde de solarflow 800 pro
Ik hoop dat de AC2400 een 800W en een 2400W omvormer heeft oid, zodat je maximaal flexibel bent en een hoge RTE hebt.
Yep, hier ook gewoon.geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:42:
[...]
Typfoutje misschien? Hier doet hij het wel:
[Afbeelding]
Maar misschien is het ook gekoppeld aan je account ofzo waardoor het niet bij iedereen werkt?
Maar voor de mensen die gaan bestellen, je kunt hem altijd invullen, scheelt toch weer.
Ik was niet ingelogd, misschien is dat het verschil?DaGoose schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:51:
[...]
Yep, hier ook gewoon.
Maar misschien is het ook gekoppeld aan je account ofzo waardoor het niet bij iedereen werkt?
Maar voor de mensen die gaan bestellen, je kunt hem altijd invullen, scheelt toch weer.
Werkt hier ook.DaGoose schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:41:
[...]
Ik heb er net mee besteld: Zenpr11283 (-€50,34)

[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 27-03-2025 08:54 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Er was ook een code: ZENDUREWELCOME
En je kan ook ZDSPA25 proberen
4.440wp op nw 1.000 op Z. Zendure thuis batterij hyper
Als je de accu’s direct op de hypers aansluit en het stroomnet valt uit, dan blijven de zonnepanelen de accu’s gewoon opladen, toch? En stel dat de netspanning boven de norm uitkomt, heeft dat dan ook geen invloed op het opladen van de accu’s?DaGoose schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:40:
[...]
hahahah! Ja, klopt.
Straks 2 sets van 3 stuks op een aparte groep/aardlek met 3x 4mm2 kabel. Beide onder een afdak (dus wel droog) in de tuin, tegen de buitenmuur aan.
Ik laat ze nu eigenlijk standaard NOM draaien, maar ik merk dat ik net wat te kort kom om de nacht door te komen (nu met mooi weer dan, gisteren niet veel in de accus terecht gekomen) en ik wil ook 2400watt naar buiten kunnen sturen omdat mijn vaatwasser meestal in de nacht draait.
Een programma is dan trouwens 0,85kw/h en max vermogen is dan 2100 watt.
Er gaat hier ook maandag een nieuwe CV ketel met aparte warmtepomp geinstalleerd worden, ook wel fijn als dat ook wat kan worden opgepakt.![]()
Er liggen nu 16 zonnepanelen (meer past niet), maar ik wil er nog een paar op het afdakje aan de hyper hangen omdat ik er daar nog wel 2 op kwijt kan.
We gaan binnenkort ook verbouwen waardoor er nog een stuk plat dak oppervlak bijkomt waar denk ik nog wel 4/6 panelen passen. Ik heb nog een nieuwe growatt inverter liggen, maar kan ook zijn dat ik die ook aan de hypers ga hangen.
Ik heb nu nog een vast contract maar wil naar dynamisch eind Mei (einde contract), dan zal de hyper stack daar op gaan acteren.
Sowieso verbruiken wij meer dan een gemiddeld huishouden doordat mijn bedrijf aan huis zit en er een vrij uitgebreid netwerk met (2x 19 inch units) synology's en alles draait.
Ik zou ze, als ik jou was, direct op de hypers aansluiten. Dat scheelt weer een stukje verlies.
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat de derde hyper er staat, zeker met alles wat je al hebt draaien!
[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 27-03-2025 09:00 ]
Ja, dat is inderdaad wel een goede reden, nooit bij stilgestaan. Is het trouwens echt zo dat hij zonder netspanning blijft laden via de geconnecteerde panelen?geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:56:
[...]
Stel je hangt ze direct aan de hypers, en het stroom net valt uit, dan laden de zonnepanelen alsnog de accu's op toch? En stel je voor dat de netspanning boven de norm komt, dat maakt dan zeker ook niet uit voor het opladen van de accu's?
Zou ze als ik jou was direct op de hypers aansluiten, scheelt je een stukje verliezen.
Benieuwd hoelang het duurt voordat de 3e hyper er staat, als ik hoor wat je allemaal hebt draaien.
Sowieso natuurlijk meer efficient om het DC te houden inderdaad, dat is ook een reden.
Panelen zelf kosten haast niks meer, montage materiaal is duurder dan de panelen zelf.
3e hyper. Ja, eerst even kijken of het mijn vrouw opvalt als er nu ineens een 2e setje staat. Ze komt niet zoveel onder dat afdakje dus dat scheelt wel iets.

Als ze op kunnen laden zonder net spanning, verwacht ik ook dat ze bij een te hoge netspanning kunnen laden. Maar dat is wel een aanname die ik doe.DaGoose schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:03:
[...]
Ja, dat is inderdaad wel een goede reden, nooit bij stilgestaan. Is het trouwens echt zo dat hij zonder netspanning blijft laden via de geconnecteerde panelen?
Sowieso natuurlijk meer efficient om het DC te houden inderdaad, dat is ook een reden.
Panelen zelf kosten haast niks meer, montage materiaal is duurder dan de panelen zelf.
3e hyper. Ja, eerst even kijken of het mijn vrouw opvalt als er nu ineens een 2e setje staat. Ze komt niet zoveel onder dat afdakje dus dat scheelt wel iets.
Helaas staat mijn setup naast de wasmachine, verwacht niet dat ik er nog een set bij kan plaatsen zonder dat het opvalt.
Ik denk dat ik momenteel al te veel capaciteit heb. Mijn dagelijks verbruik ligt rond de 10 kWh, berekend op basis van mijn jaarverbruik gedeeld door het aantal dagen. Op dit moment heb ik 6 accu's van 1,92 kW en een zonne-installatie van 5,22 kWp in een oost-west opstelling op mijn dak.
Ik heb drie zonnepanelen verplaatst naar een ander dakdeel. Eerst was ik bezorgd dat dit problemen zou opleveren vanwege de opstartspanning die een SolarEdge omvormer nodig heeft om te beginnen met produceren. Vandaag zag ik echter dat ik om 6:30 al 25 watt opwekte. Wel valt op dat de optimizers aan de zonnige kant in de ochtend pieken naar hun maximale uitgangsspanning, dat doet dus wat het beloofd.
[ Voor 27% gewijzigd door geert1992 op 27-03-2025 09:13 ]
Op het gevaar af dat deze vraag al eerder is gesteld, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik heb een Hyper2000 in bestelling staan en wil deze als buffer gebruiken voor ons overschot van de panelen. Nu weet ik dat dat kan met de "Shelly-oplossing" maar als het kan belast ik mijn meterkast niet met nog meer rommel
Én zoals veel mensen dacht ik: ik heb al een HW P1 meter dus het zou mooi zijn als é.e.a. met elkaar zou willen kletsen. Ik kwam volgende tegen op github:
https://github.com/tomquist/b2500-meter
En als ik het goed begrijp kun je hiermee binnen HA o.a. een Shelly Pro 3EM emuleren. En dat lijkt ook te gebeuren in het volgende filmpje:
YouTube: Marstek Venus in Home Assistant integreren
En ja: een Marstek batterij, maar dmv het emuleren van een Shelly lijkt hij deze gewoon in de app van Marstek te kunnen integreren. Dus ik dacht: dat moet ook met Zendure werken...
Lang verhaal kort: ik krijg het niet voor elkaar. Mijn HW P1 wordt herkend en de simulator start schijnbaar ook op, leest 1 keer de waarde van de HW P1 uit en houdt er dan mee op. In de Zendure app vind ik ook geen Shelly in mijn netwerk.
iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd of dit in theorie zou kunnen werken.
Ik heb een Hyper2000 in bestelling staan en wil deze als buffer gebruiken voor ons overschot van de panelen. Nu weet ik dat dat kan met de "Shelly-oplossing" maar als het kan belast ik mijn meterkast niet met nog meer rommel
Én zoals veel mensen dacht ik: ik heb al een HW P1 meter dus het zou mooi zijn als é.e.a. met elkaar zou willen kletsen. Ik kwam volgende tegen op github:
En als ik het goed begrijp kun je hiermee binnen HA o.a. een Shelly Pro 3EM emuleren. En dat lijkt ook te gebeuren in het volgende filmpje:
En ja: een Marstek batterij, maar dmv het emuleren van een Shelly lijkt hij deze gewoon in de app van Marstek te kunnen integreren. Dus ik dacht: dat moet ook met Zendure werken...
Lang verhaal kort: ik krijg het niet voor elkaar. Mijn HW P1 wordt herkend en de simulator start schijnbaar ook op, leest 1 keer de waarde van de HW P1 uit en houdt er dan mee op. In de Zendure app vind ik ook geen Shelly in mijn netwerk.
Met de HA integratie van fireson kan je zelf een p1 meter opgeven bij het configureren.petrovski schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:41:
Op het gevaar af dat deze vraag al eerder is gesteld, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik heb een Hyper2000 in bestelling staan en wil deze als buffer gebruiken voor ons overschot van de panelen. Nu weet ik dat dat kan met de "Shelly-oplossing" maar als het kan belast ik mijn meterkast niet met nog meer rommel![]()
Lang verhaal kort: ik krijg het niet voor elkaar: mijn HW P1 wordt herkend en de simulator start schijnbaar ook op, leest 1 keer de waarde van de HW P1 uit en houdt er dan mee op. In de Zendure app vind ik ook geen Shelly in mijn netwerk.
De integratie maakt gebruik van dezelfde weg als de shelly zou doen.
Je kan er elke meter eraan hangen zolang de meter een waarde geeft boven de 0 bij levering vanuit het net, en bij terug levering aan het net een waarde in de min: -0.
https://github.com/FireSon/Zendure-HA
Lijkt mij makkelijker dan een shelly gaan emuleren, weet ook niet of je dat gekoppeld krijgt met de Zendure app. Als ik mij goed herinner had iemand al iets dergelijks geprobeerd, volgens mij zonder succes.
[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 27-03-2025 13:49 ]
Over zendure bestellingen gesproken. Worden er de laatste tijd nog bestellingen versturud?
Of zijn ze aan het wachten op een container die binnenkomt?
De levertijden lopen op. Onlangs heb ik twee accu's besteld als onderdeel van een grotere batch. De winkel wachtte op een container met 600 stuks, en een gedeelte levering van 160.Martiveen schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:49:
Over zendure bestellingen gesproken. Worden er de laatste tijd nog bestellingen versturud?
Bij diezelfde winkel staat nu bij de accu's een levertijd tussen woensdag 23 april en vrijdag 25 april.
@Aziraphale had via Zendure site besteld en had het over een levertijd van 50-60 volgens mij.
Geeft je wat tijd om degelijke voorbereiding te treffen.
[ Voor 33% gewijzigd door geert1992 op 27-03-2025 14:03 ]
Ja, daar ga ik ook zeker naar kijken. Als het emuleren zou werken leek mij dat een redelijke "low-tech" oplossing en kan ik alles gebruiken als de af-fabriek optie van Zendure zelf. Maar ga de oplossing van fireson zeker bekijken. Hoop dat dat voor een HA / Zendure newbie zoals ik een beetje te doen isgeert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:44:
[...]
Met de HA integratie van fireson kan je zelf een p1 meter opgeven bij het configureren.
De integratie maakt gebruik van dezelfde weg als de shelly zou doen.
Je kan er elke meter eraan hangen zolang de meter een waarde geeft boven de 0 bij levering vanuit het net, en bij terug levering aan het net een waarde in de min: -0.
https://github.com/FireSon/Zendure-HA
Lijkt mij makkelijker dan een shelly gaan emuleren, weet ook niet of je dat gekoppeld krijgt met de Zendure app. Als ik mij goed herinner had iemand al iets dergelijks geprobeerd, volgens mij zonder succes.
Zelfs mij is het gelukt! Het installeren van Home Assistant op een Raspberry Pi was nog meer werk.petrovski schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:56:
[...]
Ja, daar ga ik ook zeker naar kijken. Als het emuleren zou werken leek mij dat een redelijke "low-tech" oplossing en kan ik alles gebruiken als de af-fabriek optie van Zendure zelf. Maar ga de oplossing van fireson zeker bekijken. Hoop dat dat voor een HA / Zendure newbie zoals ik een beetje te doen is
Wel blij mee dat ik HA nodig had, kan nu ook mijn warmtepomp boiler op de goedkope uren aansturen vanuit mijn homey, omdat voor HA wel een integratie gemaakt was voor mijn boiler..
Je hoeft alleen HACS te installeren, waarna je de integratie eenvoudig kunt downloaden. Vervolgens maak je een tweede Zendure-account aan en link je je apparaten vanuit je oude account naar het nieuwe. Daarna log je in op de integratie -met je nieuwe account-, selecteer je de juiste P1-meter voor de matching, en je bent klaar!
Een 2e account is nodig als je de app ook wil gebruiken, anders logt hij je elke keer uit.
Tenzij ik nu iets vergeet. Maar volgens mij was dat het.
[ Voor 14% gewijzigd door geert1992 op 27-03-2025 14:07 ]
Volgens mij is het einderesultaat voor een 3-fase systeem wel potentieel anders, als je maar 1 meter waarde hebt.geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:00:
[...]
Zelfs mij is het gelukt! Het installeren van Home Assistant op een Raspberry Pi was nog meer werk.
Je hoeft alleen HACS te installeren, waarna je de integratie eenvoudig kunt downloaden. Vervolgens maak je een tweede Zendure-account aan en link je je apparaten vanuit je oude account naar het nieuwe. Daarna log je in op de integratie -met je nieuwe account-, selecteer je de juiste P1-meter voor de matching, en je bent klaar!
Een 2e account is nodig als je de app ook wil gebruiken, anders logt hij je elke keer uit.
Tenzij ik nu iets vergeet. Maar volgens mij was dat het.
Via een Shelly EM3 is van elke fase de informatie beschikbaar (ja dat kan via de P1 meter ook).
Stel de je hebt 3x Zendure op elke fase, dan wil je eigenlijk dat elke fase apart behandeld wordt.
Voor nu is het nog niet interessant, maar mogelijk in de toekomst wel.
Nu mag je alle 3 de fases nog tegen elkaar wegstrepen, maar ook dat zie ik in de toekomst nog wel veranderen. Je gaat dan belasting betalen over wat je via fase 1 opneemt en je krijgt geen belasting terug over wat je op fase 2 teruglevert....we kunnen maar beter voorbereidt zijn.
21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW
Mijn setup is vandaag vanuit Duitsland verzonden, beetje sneller dan verwacht. 
Ik ga dit weekend aan de gang met een rubber tegel, gipsplaatje, rookmelder en uiteraard stopcontact. Ik heb een groep vrij, er zit alleen een buitenstopcontact achter dat af en toe gebruikt wordt door een hogedrukspuit. Moet even kijken wat die aan wattage trekt, maar zou ik daar normaal gesproken veilig mijn stapeltje bij kunnen zetten? Sec genomen geen 100% dedicated groep, maar wel goed genoeg?
Ik ga dit weekend aan de gang met een rubber tegel, gipsplaatje, rookmelder en uiteraard stopcontact. Ik heb een groep vrij, er zit alleen een buitenstopcontact achter dat af en toe gebruikt wordt door een hogedrukspuit. Moet even kijken wat die aan wattage trekt, maar zou ik daar normaal gesproken veilig mijn stapeltje bij kunnen zetten? Sec genomen geen 100% dedicated groep, maar wel goed genoeg?
Nomen nescio
Ik zou kijken of je dat extra stopcontact buiten niet bij een andere groep op kan drukken.Bra-Jo schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:12:
Ik ga dit weekend aan de gang met een rubber tegel, Gipsplaat je, rookmelder en uiteraard stopcontact. Ik heb een groep vrij, er zit alleen een buitenstopcontact achter dat af en toe gebruikt wordt door een hogedrukspuit. Moet even kijken wat die aan wattage trekt, maar zou ik daar normaal gesproken veilig mijn stapeltje bij kunnen zetten? Sec genomen geen 100% dedicated groep, maar wel goed genoeg?
Als je het tenminste volgens de eisen wil aansluiten als je meer dan 800w wil gaan terug leveren.
Tot en met 800watt voldoet op een gedeelde groep.
[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 27-03-2025 14:18 ]
Je kan vrij eenvoudig een flow voor NOM maken die per fase gaat compenseren.Tijgerkracht schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:08:
[...]
Volgens mij is het einderesultaat voor een 3-fase systeem wel potentieel anders, als je maar 1 meter waarde hebt.
Via een Shelly EM3 is van elke fase de informatie beschikbaar (ja dat kan via de P1 meter ook).
Stel de je hebt 3x Zendure op elke fase, dan wil je eigenlijk dat elke fase apart behandeld wordt.
Voor nu is het nog niet interessant, maar mogelijk in de toekomst wel.
Nu mag je alle 3 de fases nog tegen elkaar wegstrepen, maar ook dat zie ik in de toekomst nog wel veranderen. Je gaat dan belasting betalen over wat je via fase 1 opneemt en je krijgt geen belasting terug over wat je op fase 2 teruglevert....we kunnen maar beter voorbereidt zijn.
Zou dan zelf alleen nog een extra hyper nodig hebben, en een 3fase kabel naar zolder.
Maar betwijfel of het verbruik per fase aan komt bij de energie leverancier.
[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 27-03-2025 14:23 ]
/f/image/xoR4rjkYi1bheUWP15aqKXrY.png?f=fotoalbum_large)
Morgen veel verschil tussen goedkoopste en duurste uren!
[ Voor 23% gewijzigd door geert1992 op 27-03-2025 15:37 ]
Morgen 1e dag Dynamisch contract. Mooi de batterij volladen vanaf de laagste prijs uurtjes. Vangen we de avond wel op. Altijd leuk zo beginnen :-)geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:28:
[Afbeelding]
Morgen veel verschil tussen goedkoopste en duurste uren!
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Denk dat dat wel zal lukken. Op dit moment ga ik nog niet boven de 800 (sowieso even wachten op de P1-meter van Zendure). Maar daarna potentieel wel, ik wil op niet al te lange termijn naar minimaal 1 extra Hyper en mogelijk 2; dan komt ook de elektriciën er werk van maken.geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:16:
[...]
Ik zou kijken of je dat extra stopcontact buiten niet bij een andere groep op kan drukken.
Als je het tenminste volgens de eisen wil aansluiten als je meer dan 800w wil gaan terug leveren.
Tot en met 800watt voldoet op een gedeelde groep.
Nomen nescio
Klopt inderdaad. Voor de Hyper en de accu's 50-60 dagen en voor de Shelly 3-5 werkdagen. Maar die Shelly is ook nog niet onderweg.geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:52:
[...]
De levertijden lopen op. Onlangs heb ik twee accu's besteld als onderdeel van een grotere batch. De winkel wachtte op een container met 600 stuks, en een gedeelte levering van 160.
Bij diezelfde winkel staat nu bij de accu's een levertijd tussen woensdag 23 april en vrijdag 25 april.
@Aziraphale had via Zendure site besteld en had het over een levertijd van 50-60 volgens mij.
Geeft je wat tijd om degelijke voorbereiding te treffen.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Dit was de piek van mijn eerste dag dynamisch, en 20 januari was er een piekvan 78cent per kw.Devke schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:33:
[...]
Morgen 1e dag Dynamisch contract. Mooi de batterij volladen vanaf de laagste prijs uurtjes. Vangen we de avond wel op. Altijd leuk zo beginnen :-)
:strip_exif()/f/image/l7FsoNqz0f9CfpzzZ2Mi4Svv.jpg?f=fotoalbum_large)
Als het goed is gaat de batterij dit aftoppen. Althans afhankelijk van de stroom die je dan zelf zal vragen en je capaciteit.geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:43:
[...]
Dit was de piek van mijn eerste dag dynamisch, en 20 januari was er een piekvan 78cent per kw.
[Afbeelding]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Zover ik gelezen heb geen 1 april grap. Wellicht leuk ter info.
https://www.zonneplan.nl/...n-introduceert-zonnebonus
Zou geen leuke grap zijn als ik de gemiddelde reactie lees onder nieuws berichten over zonnepanelen, dat gaat een paar hartverzakkingen opleveren als het wel een 1 april grap is.Devke schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:49:
Zover ik gelezen heb geen 1 april grap. Wellicht leuk ter info.
Fijn dat ze 10 procent doen. Dat is makkelijk aanpassen voor het automatisch uitschakelen van de zonnepanelen.
Hier kunnen ze niet schakelen. Zou gelden voor alle zonnepanelen bezitters. Zie topic over dynamische tarieven.geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:01:
[...]
Zou geen leuke grap zijn als ik de gemiddelde reactie lees onder nieuws berichten over zonnepanelen, dat gaat een paar hartverzakkingen opleveren als het wel een 1 april grap is.
Fijn dat ze 10 procent doen. Dat is makkelijk aanpassen voor het automatisch uitschakelen van de zonnepanelen.
Energieleverancier boeit dat niet, hoogstens de netbeheerder maar meer als nice to have dan verplichting dat je je load beetje verdeelt over de fases. Maar zal niemand snel iets van zeggen en financieel maakt het al helemaal niets uit.geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:20:
[...]
Je kan vrij eenvoudig een flow voor NOM maken die per fase gaat compenseren.
Zou dan zelf alleen nog een extra hyper nodig hebben, en een 3fase kabel naar zolder.
Maar betwijfel of het verbruik per fase aan komt bij de energie leverancier.
En als ik het goed begrepen heb heeft zelfs de nieuwe generatie meters geen separate teller per fase - dus dat gaat nog wel erg lang duren willen ze per fase iets gaan doen.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
P1 meter geeft behoorlijk wat waarden, maar inderdaad is de kWh per fase een berekende waardeKees_frl schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:12:
En als ik het goed begrepen heb heeft zelfs de nieuwe generatie meters geen separate teller per fase - dus dat gaat nog wel erg lang duren willen ze per fase iets gaan doen.
(vermoedelijk door de P1 smartmeter), de overige waarden (kW) komen wel echt per fase binnen.
/f/image/zGUDDNZr4i0YCOcsSTDgrd11.png?f=fotoalbum_large)
21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW
Bedankt voor het delen van de code.MartinMid schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:54:
Er was ook een code: ZENDUREWELCOME
Dat scheelt weer 8 tientjes.
Dit wordt mijn 3e setje hyper met 2 accu,s.
:strip_exif()/f/image/1BrBN8FVmwD6tApXtj4CeqeE.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze emulatie werkt niet heb ik al eerder getest. Hij emuleert slechts maar verschijnt niet in de Shelly app wat voor de Zendure koppeling een voorwaarde is.petrovski schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:41:
Ik heb een Hyper2000 in bestelling staan en wil deze als buffer gebruiken voor ons overschot van de panelen. Nu weet ik dat dat kan met de "Shelly-oplossing" maar als het kan belast ik mijn meterkast niet met nog meer rommel![]()
Als je al HA gebruikt is de integratie van @FireSon veruit de mooiste oplossing. Kun je iedere P1 meter koppelen.
Mooi, ik kreeg bericht dat er te weinig ab2000s geleverd waren en dat ik op de levering van 4 april moet wachten, kon wel de hyper2000 bestellen want die hebben ze voldoende in huis schrijven ze. Heb maar een accu besteld om mijn set op 4 te krijgenBra-Jo schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:12:
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Wij willen een klap geven op een PV installatie van 12x 440WP i.c.m. 1x Hyper + 2x batterijen.
Echter vraag ik me af hoeveel % het eigenverbruik, naast het directverbruik (zie onderstaand tabel), toe neemt door 1x Hyper met 2x batterijen. Hebben jullie een idee hoe ik dit het best kan inschatten/benaderen?
We verbruiken circa 4kWh aan sluip- & standby per etmaal, opbrengst ±4000 kWh (pessimistische benadering).
Echter vraag ik me af hoeveel % het eigenverbruik, naast het directverbruik (zie onderstaand tabel), toe neemt door 1x Hyper met 2x batterijen. Hebben jullie een idee hoe ik dit het best kan inschatten/benaderen?
We verbruiken circa 4kWh aan sluip- & standby per etmaal, opbrengst ±4000 kWh (pessimistische benadering).
/f/image/dYDK1JVOESvXGrFgQRi3L9Cb.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb mijn HW geannuleerd (deden overigens niet lastig en aanbetaling wordt gecrediteerd) en ben nu heel erg aan het twijfelen; een setje bestellen zoals jij hebt gedaan, of 4 dagen wachten en een keuze maken voor de nieuwe producten. Kun je iets vertellen over jouw beweegredenen om te kiezen voor de hyper 2000? Ik merk dat de korting op de hyper me enorm aanspreekt…maar de SF800 pro spreekt me ook erg aan. Twijfel…hahapeterbier schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:02:
[...]
Bedankt voor het delen van de code.
Dat scheelt weer 8 tientjes.
Dit wordt mijn 3e setje hyper met 2 accu,s.
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door frankj030 op 27-03-2025 18:50 ]
Systeem bevalt goed.frankj030 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:48:
[...]
Ik heb mijn HW geannuleerd (deden overigens niet lastig en aanbetaling wordt gecrediteerd) en ben nu heel erg aan het twijfelen; een setje bestellen zoals jij hebt gedaan, of 4 dagen wachten en een keuze maken voor de nieuwe producten. Kun je iets vertellen over jouw beweegredenen om te kiezen voor de hyper 2000?
Ik heb er nu een staan met 2 accus.
De andere moeten nog binnen komen.
:strip_exif()/f/image/gTWimsblq3DAgsXGPasCBkmi.jpg?f=fotoalbum_large)
I.d.d. doet HomeWizard niet moeilijk heb mijn 2e batterij geannuleerd.
Aangezien de leuke aanbieding met de Hyper 2000 en dat de nieuwe 2000x accu er ook op past lijkt mij een Hyper opstelling een prima keus.
Ik zit ook te twijfelen wat het beste is.
1) Een ac2400 met 6x ab3000 of
2) 2x ac2400 met 3x ab3000
Bij het eerste is het 2400w laden/ontladen 17.28kwh opslag.
Bij het tweede 4800w laden/ontladen met ook totaal 17,28kwh opslag maar dan verdeeld 8,64kwh opslag.
Als ik kijk naar zoals vandaag had ik de hele dag een gemiddelde injectie van 2500w a 3500w.
Totaal 22,6kwh vandaag het net op.
De vraag van vermogen varieert ook maar niet elke dag hetzelfde. Gisteren bv warmtepomp, wasje draaien, afwasmachine op en vrouwlief zet de koker op, zon achter wolk en zag een afname van 5800W van enkele minuten😬.
In principe zou ik denken dat opstelling 2 beter is, maar in de wintermaanden nov tot feb ongeveer, is het dan mss onvoldoende voor de 2de ac2400 te laten meewerken voor het vullen van de batterij en mss ook weer niet wenselijk.
Wat is jullie denkwijze hierover?
Toekomstgericht:
Momenteel en l/l Daikin pomp maar de vrouw vind radiator gezelliger, dus als de gasketel het begeeft word dit wrsh een warmtepomp op de radiatoren en warm water, ook het gasvuur zal een elektrisch worden, maar Rome is ook niet op 1 dag gebouwd 😁
Bij het tweede 4800w laden/ontladen met ook totaal 17,28kwh opslag maar dan verdeeld 8,64kwh opslag.
Als ik kijk naar zoals vandaag had ik de hele dag een gemiddelde injectie van 2500w a 3500w.
De vraag van vermogen varieert ook maar niet elke dag hetzelfde. Gisteren bv warmtepomp, wasje draaien, afwasmachine op en vrouwlief zet de koker op, zon achter wolk en zag een afname van 5800W van enkele minuten😬.
In principe zou ik denken dat opstelling 2 beter is, maar in de wintermaanden nov tot feb ongeveer, is het dan mss onvoldoende voor de 2de ac2400 te laten meewerken voor het vullen van de batterij en mss ook weer niet wenselijk.
Toekomstgericht:
Momenteel en l/l Daikin pomp maar de vrouw vind radiator gezelliger, dus als de gasketel het begeeft word dit wrsh een warmtepomp op de radiatoren en warm water, ook het gasvuur zal een elektrisch worden, maar Rome is ook niet op 1 dag gebouwd 😁
[ Voor 13% gewijzigd door rabero1985 op 27-03-2025 19:07 ]
Als geld niet uit maakt, zou voor de 2 gaan. Als je even even veel zon hebt kun je ook met een hoger wattage en dus sneller laden.
Eventueel zou je nov tot feb. Er een los kunnen koppelen en eventueel de accu's onder de andere zetten. Maar verwacht dat je dat praktijk niet gaat doen.
Eventueel zou je nov tot feb. Er een los kunnen koppelen en eventueel de accu's onder de andere zetten. Maar verwacht dat je dat praktijk niet gaat doen.
Ligt vooral ook aan wat je doel is en wat voor contract je hebt. Als je een dynamisch contract hebt zou ik gaan voor de 2e opstleling zodat je mn in de winter op de goedkope uren de accu's goed vol krijgt. Dat gaat met 4800w natuurlijk een stuk sneller in de nachten dat het hard waait. En daar zit vooral ook eventuele opbrengst, Maar als je een vast contract hebt met terugleverboete en vooral je eigen verbruik wil gebruiken heb je meer dan genoeg aan optie 1, zelfs met minder batterijen lijkt me. Want als ze vol zijn krijg je ze in de zomer toch niet zo snel leeg.rabero1985 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:58:
Ik zit ook te twijfelen wat het beste is.
Als ik een inschatting zou moeten maken dan zou ik zeggen een kwh of 600 verschuif je dan van net verbruik naar eigen verbruik (ca 15%) en dan kom je op 45% eigen verbruik. Maar dat is een schot voor de boeg gebaseerd op de je sluip en standby verbruik en 4 kwh capaciteit. Het is vooral ook afhankelijk of je veel verbruik nog kunt verschuiven of niet. Want daar zijn de batterijen natuurlijk ideaal voor. Met je zonnepanelen krijg je ze wel vol (dc en ac) en dan zoveel mogelijk NOM.goodfella schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:42:
Wij willen een klap geven op een PV installatie van 12x 440WP i.c.m. 1x Hyper + 2x batterijen.
[Afbeelding]
Momenteel een variabel contract, geen terugleverboete, een injectietarief van gem 0,03€ , inkoop gem 0,39€, zit bij Eneco (België)
Dynamisch is hier nog niet zo ingeburgerd maar wel mogelijk normaal gezien.
Mijn doel is zoveel mogelijk onafhankelijk te zijn van de miljardairs ☺️🤐😁 en wat ik kan besparen/verdienen is mooi meegenomen natuurlijk.
Dynamisch is hier nog niet zo ingeburgerd maar wel mogelijk normaal gezien.
Mijn doel is zoveel mogelijk onafhankelijk te zijn van de miljardairs ☺️🤐😁 en wat ik kan besparen/verdienen is mooi meegenomen natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door rabero1985 op 27-03-2025 19:15 ]
Heeft iemand de BTW al eens teruggehaald hier bij aankopen in Nederland op deze batterij?
Ik zie nu dat de HW accu perfect werkt bij de nieuwe eigenaar, vaak NOM tot 0700 uur, terwijl hij bij mij om 2030 uur al leeg was 😅. Hun standbyverbruik is ongeveer 2 kWh. Mijn standbyverbruik ligt rond de 8 kWh, dus ik ga beginnen met een AC2400 en 6 kWh. Misschien een wat te eenvoudige berekeningen maar ik geloof wel een goed startpunt, mits de AC2400 doet wat ik er van verwacht.
The rule of thumb is zo'n 25%. Maar goed, het zal afhangen van je eigen omstandigheden. Om het daadwerkelijk te meten kun je een Homewizard P1 meter kopen en een abo van 1 Euro per mnd afsluiten. Na een paar maanden weet je het.goodfella schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:42:
[Afbeelding]
Mijn inschatting is, dat wanneer je je energieverbruik kunt verschuiven naar de zon-uren dat je dan hoger zit dan die 25% en anders lager.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Ik had de HW ook in bestelling voor NOM, maar geannuleerd. De twee nieuwe producten SF800 pro en 2400AC ondersteunen - neem ik aan - ook NOM toch (net als hyper 2000)?dotternetta schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:21:
Ik zie nu dat de HW accu perfect werkt bij de nieuwe eigenaar, vaak NOM tot 0700 uur, terwijl hij bij mij om 2030 uur al leeg was 😅. Hun standbyverbruik is ongeveer 2 kWh. Mijn standbyverbruik ligt rond de 8 kWh, dus ik ga beginnen met een AC2400 en 6 kWh. Misschien een wat te eenvoudige berekeningen maar ik geloof wel een goed startpunt, mits de AC2400 doet wat ik er van verwacht.
Daar ga ik wel van uit. We wachten allemaal op Taro's review, die krijgt binnenkort een set. Er komt ook een P1-meter van Zendure.frankj030 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:28:
[...]
Ik had de HW ook in bestelling voor NOM, maar geannuleerd. De twee nieuwe producten SF800 pro en 2400AC ondersteunen - neem ik aan - ook NOM toch (net als hyper 2000) toch?
Dit onzinverhaal is hier een paar weken terug ook uitgebreid besproken: dit klopt niet. Het kan op dit moment technisch niet zonder aanpassing aan de meter. Je betaald over het verbruik of teruglevering over het saldo van de drie fasenTijgerkracht schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:08:
[...]
Hij zegt dat hij het nog wel ziet veranderen, dat is zijn visie.Sander schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:43:
[...]
Dit onzinverhaal is hier een paar weken terug ook uitgebreid besproken: dit klopt niet. Het kan op dit moment technisch niet zonder aanpassing aan de meter. Je betaald over het verbruik of teruglevering over het saldo van de drie fasen
Op dit moment, en in de nabije toekomst zijn hier nog geen plannen voor, te veel domme meters ook nog verwacht ik.
Zo,n onzin verhaal is het niet hoor.Sander schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:43:
[...]
Dit onzinverhaal is hier een paar weken terug ook uitgebreid besproken: dit klopt niet. Het kan op dit moment technisch niet zonder aanpassing aan de meter. Je betaald over het verbruik of teruglevering over het saldo van de drie fasen
De netbeheerder in mijn geval Enexis kan dit natuurlijk per fase uitlezen.
Dit kunnen ze gaan belasten in de toekomst.
Ik moet zeggen dat dit voorlopig niet zal gebeuren en de slimme meter is een som meter.
Maar je weet het maar nooit waar je weer op gepakt gaat worden.
:strip_exif()/f/image/QV7iwB39pRtSZwuIF09ruB5I.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn Zendure met 2 accus zit op L2 en compenseert L1 en L3.
Dus lever terug op L2.
[ Voor 4% gewijzigd door peterbier op 27-03-2025 22:12 ]
- Taro
- Niet online
De Shelly die je emuleert kan je niet aan de Zendure App koppelen, omdat je daar je Shelly account koppelt en de geëmuleerde versie natuurlijk niet in je Shelly account staat.petrovski schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:41:
Wil je met een HW P1 meter aan de slag is op dit moment de enige route de Home Assistant route.
- Taro
- Niet online
Check even goed of die rubber tegel daadwerkelijk brandvertragend is en niet een tegel die na 5-10 minuten alsnog ontbrandt en dan alleen maar extra giftige stoffen gaat opleveren. Heb er op o.a. Amazon wat onderzoek naar gedaan en in veel reacties zie je dat dergelijke tegels vaak gewoon gaan smeulen en branden.Bra-Jo schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:12:
Je hebt van die vuurvaste matten voor bijvoorbeeld onder een vuurkorf/openhaard. Of metalen platen voor onder een houtkachel. Zoiets zou ook al brandvertragend kunnen werken.Taro schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:14:
[...]
Check even goed of die rubber tegel daadwerkelijk brandvertragend is en niet een tegel die na 5-10 minuten alsnog ontbrandt en dan alleen maar extra giftige stoffen gaat opleveren. Heb er op o.a. Amazon wat onderzoek naar gedaan en in veel reacties zie je dat dergelijke tegels vaak gewoon gaan smeulen en branden.
Scheelt natuurlijk dat hitte op stijgt, en de cellen ook al in een metalen bak zitten.
Zelf heb ik hem op het beton staan, tegen een betonnen wand.
[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 27-03-2025 22:32 ]
Met respect bedoeld over veiligheid.Taro schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:14:
[...]
Check even goed of die rubber tegel daadwerkelijk brandvertragend is en niet een tegel die na 5-10 minuten alsnog ontbrandt en dan alleen maar extra giftige stoffen gaat opleveren. Heb er op o.a. Amazon wat onderzoek naar gedaan en in veel reacties zie je dat dergelijke tegels vaak gewoon gaan smeulen en branden.
Ik zal nooit DC kabels door een buis trekken.
De kans op vlamboog.
Het voordeel is wel dat SolarEdge vlamboog detectie heeft maar toch.
Het advies is al helemaal met string omvormer dat je DC bekabeling NOOIT gaat bundelen.
Ik heb een hekel aan die hoogere spanning die vanaf de zonnepanelen komt en heb bewust daarom voor Apsystems gekozen.
Taro zijn die kabels achter de omvormer gedrukt.? (Op foto of zie ik dit niet juist)
En hoe zit het met de trekontlasting onder de werkschakelaar.?
:strip_exif()/f/image/j47nQgxQc5owjaqJCL3s6aoJ.jpg?f=fotoalbum_large)
- Taro
- Niet online
Die kabels achter de omvormer was mij nog niet eerder opgevallen, maar je hebt gelijk... Ze hebben bij de installatie nog wat andere dingen niet goed gedaan kwam ik later achter en heb ik ze al een keer voor langs laten komen. Gelukkig een SE systeem inderdaad, maar inmiddels ook al 8 jaar oud.peterbier schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:49:
[...]
Met respect bedoeld over veiligheid.
De kans op vlamboog.
Het advies is al helemaal met string omvormer dat je DC bekabeling NOOIT gaat bundelen.
Ik heb een hekel aan die hoogere spanning die vanaf de zonnepanelen komt en heb bewust daarom voor Apsystems gekozen.
Taro zijn die kabels achter de omvormer gedrukt.? (Op foto of zie ik dit niet juist)
[Afbeelding]
Zit er sowieso over na te denken of ik het wil vervangen, 21 stuks 275-285 Wp panelen zijn niet meer van deze tijd. Een 3-fase systeem werkt niet ivm korte strings, max zou dan 1-fase 6k systeem zijn en daar schiet ik weinig mee op.
Zal ze op al die punten aanspreken, benieuwd of ze 8 jaar na installatie nog op komen dagen.
Bedankt, waar een foto van accu's al niet toe kan leiden
Nadeel van zo'n opmars als zoiets van zonnepanelen.peterbier schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:49:
[...]
Met respect bedoeld over veiligheid.
De kans op vlamboog.
[Afbeelding]
Iedereen kon monteur worden, zaten te springen om personeel.
Gelukkig zelf ook wel aardig technisch, en veel is te vinden.
Bij mijn installatie hadden ze onder de dakpannen 2 mc4 stekkers verkeerd om gemonteerd (polariteit verkeerd om).
Ze hebben een poging gedaan om de onderbouw te vereffenen, alleen aan de plastic kap van de de omvormer.
En leuk als je meerdere losse onderbouw neerzet op een plat dak, maar dan moeten ze wel met elkaar verbonden worden met een vereffening kabel.
Ook hadden ze voor een gedeelte de panelen bij de buren op het dak gelegd.
Het bedrijf is intussen failliet, denk dat ze bij mij 4/5 keer zijn geweest, duurde ook een tijd voordat ze het geld kregen, eerst een deugdelijke installatie...
- Taro
- Niet online
En het erge is nog dat dit geen random goedkope beunhazen ofzo betrof, maar een groot regionaal installatiebedrijf dat al >30 jaar bestaat. Ga ze morgenochtend direct bellen.geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:19:
[...]
Nadeel van zo'n opmars als zoiets van zonnepanelen.
Iedereen kon monteur worden, zaten te springen om personeel.
Daarom net als @peterbier fan van kleinere omvormers onder panelen.Taro schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:24:
[...]
En het erge is nog dat dit geen random goedkope beunhazen ofzo betrof, maar een groot regionaal installatiebedrijf dat al >30 jaar bestaat. Ga ze morgenochtend direct bellen.
Installatie bedrijven weten vaak veel van AC spanning, niet te vergelijken met veel gevaarlijker DC spanning. Daar gaat het een en ander in fout.
Zijn wel filmpjes te vinden van de vonken die je kan trekken met maar een paar paneeltjes...
En is de minimale string lengte voor een 3 fase SolarEdge(hd-wave) systeem niet 16?
- Taro
- Niet online
Ik heb een paar jaar geleden contact gehad met een hoog iemand bij SolarEdge, kon een 10 kW 3-fase omvormer met thuisaccu krijgen voor de beta van SolarEdge One. Na onderzoek bleek inderdaad dat op mijn daken de strings niet lang genoeg waren voor een 3-fase systeem, dus is helaas niet doorgegaan.geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:28:
[...]
Daarom net als @peterbier fan van kleinere omvormers onder panelen.
Installatie bedrijven weten vaak veel van AC spanning, niet te vergelijken met veel gevaarlijker DC spanning. Daar gaat het een en ander in fout.
Zijn wel filmpjes te vinden van de vonken die je kan trekken met maar een paar paneeltjes...
En is de minimale string lengte voor een 3 fase SolarEdge(hd-wave- systeem niet 16?
Daarom zit ik ook in de knel, bij het overschakelen naar 3x25A wilde ik de PV omvormer upgraden en panelen bijleggen, maar dat kan dus niet zonder alles te vervangen incl. de 21 micro-omvormers.
Afijn, we gaan offtopic....
Mag ik je dan een ontopic vraag stellen?Taro schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:32:
[...]
Ik heb een paar jaar geleden contact gehad met een hoog iemand bij SolarEdge, kon een 10 kW 3-fase omvormer met thuisaccu krijgen voor de beta van SolarEdge One. Na onderzoek bleek inderdaad dat op mijn daken de strings niet lang genoeg waren voor een 3-fase systeem, dus is helaas niet doorgegaan.
Daarom zit ik ook in de knel, bij het overschakelen naar 3x25A wilde ik de PV omvormer upgraden en panelen bijleggen, maar dat kan dus niet zonder alles te vervangen incl. de 21 micro-omvormers.
Afijn, we gaan offtopic....
Weet jij dat toevallig?
Wat doet een hyper met zonnepanelen gekoppeld als de grid spanning te hoog is? Laadt hij dan wel de accu op?
Zou namelijk nog een goede optie zijn, mocht het ooit hier zover komen. Gelukkig hier maar 235v op dagen zoals vandaag met veel zon.
En trouwens, als je zonnepaneel installatie gaat vervangen, je hebt een paar stapels staan met mppt's staan.
[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 27-03-2025 23:41 ]
- Taro
- Niet online
Als het goed is zal de Hyper bij een té hoge netspanning niet terugleveren, maar wel via DC en AC laden. Aanname van mijn kant, maar hij blijft als het goed is wel werken, alleen bij 253 Volt terugleveren mag niet conform de netcode, laden uiteraard wel. Dat is overigens ook één van de redenen dat ik ze heb, want het voltage in de straat is hier vrij hoog sinds het vervangen van de wijktrafo en dat kan ik nu mooi verlagen, ook icm 2 EV'sgeert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:38:
[...]
Mag ik je dan een ontopic vraag stellen?
Weet jij dat toevallig?
Wat doet een hyper met zonnepanelen gekoppeld als de grid spanning te hoog is? Laadt hij dan wel de accu op?
Zou namelijk nog een goede optie zijn.
Ja idd, er is al over een extra dakdoorvoer gesprokenEn trouwens, als je zonnepaneel installatie gaat vervangen, je hebt een paar stapels staan met mppt staan.
Was ook mijn eigen aanname, maar dacht misschien had je eens geïnformeerd. Maar fijn om minder afhankelijk te hoeven zijn van het net.Taro schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:42:
[...]
Als het goed is zal de Hyper bij een té hoge netspanning niet terugleveren, maar wel via DC en AC laden. Aanname van mijn kant, maar hij blijft als het goed is wel werken, alleen bij 253 Volt terugleveren mag niet conform de netcode, laden uiteraard wel. Dat is overigens ook één van de redenen dat ik ze heb, want het voltage in de straat is hier vrij hoog sinds het vervangen van de wijktrafo en dat kan ik nu mooi verlagen, ook icm 2 EV's
[...]
Ja idd, er is al over een extra dakdoorvoer gesproken
Eigenlijk zou je een apparaatje in je hoofdschakelaar moeten hebben, dat wanneer het net weg valt de sinus door laat lopen, om zo op je zonnestroom, en je accu's door te kunnen. Weet alleen niet of de hypers zo snel kunnen schakelen.
Trouwens over zonnepanelen gesproken zeg je wel dat het wp vermogen niet meer van de tijd is, maar vooral is het formaat paneel toegenomen. De efficiëntie in mindere mate.
Bijkomend voordeel; als je ze op de hypers aansluit is de DC voltage ook een stuk lager(nu 370v)
[ Voor 15% gewijzigd door geert1992 op 27-03-2025 23:55 ]
In dit verband: heeft de hyper (of solarflow 800 pro) eigenlijk een dc schakelaar? Vlamboog detectie waarschijnlijk ook niet. Gelukkig zijn de vermogens per mppt aansluiting relatief laag.geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:28:
[...]
Mooi om te zien dat jij enthousiast bent over Zendure. 1 ding moet me toch van mn hart...... dat Grolsch bier blijft pijn aan de ogen doen 😜peterbier schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:43:
En het mooie van een topic is dat we elkaar op fouten kunnen controleren aan de hand van foto,s.
Nu nog ff een rammetje is kunnen bouwen met een genot van een pilsje.
[Afbeelding]
Ik hoop snel mijn Zendure sets binnen te krijgen.
Beetje zonde zo.
[Afbeelding]
Goh ik kom juist net binnen voor het eerst wat kennis opdoen hier, en voelde me meteen thuis met zo'n groen gerstenatje op de foto!Devke schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:40:
[...]
Mooi om te zien dat jij enthousiast bent over Zendure. 1 ding moet me toch van mn hart...... dat Grolsch bier blijft pijn aan de ogen doen 😜
Tip: lees alles, dan heb je geen vragen meer 😅 (kost je wel een paar uren)Jerra schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:45:
[...]
Goh ik kom juist net binnen voor het eerst wat kennis opdoen hier, en voelde me meteen thuis met zo'n groen gerstenatje op de foto!
[ Voor 4% gewijzigd door dotternetta op 28-03-2025 08:15 ]
Username checks outpeterbier schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:43:
En het mooie van een topic is dat we elkaar op fouten kunnen controleren aan de hand van foto,s.
Nu nog ff een rammetje is kunnen bouwen met een genot van een pilsje.
[Afbeelding]
Ik hoop snel mijn Zendure sets binnen te krijgen.
Beetje zonde zo.
[Afbeelding]
Ik kom ook hier wat mee gluren, al een paar jaartjes hier nu op een platdak 8400Wp liggen op 13 graden en zuid georiënteerd, sinds een paar maanden een EV en zelf een Zappi v2.1 geplaatst met de groepenkast uitbreiding erbij.
Binnenkort loopt het vast contract af en om terugleverkosten te mijden gaan we over op dynamisch.
Al die interessante topics over thuisbatterijen houd me ook weer bezig
Binnenkort loopt het vast contract af en om terugleverkosten te mijden gaan we over op dynamisch.
Al die interessante topics over thuisbatterijen houd me ook weer bezig
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.