Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:41

tomtom901

Moderator General Chat
elektriekert schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:20:
Ik kom ook hier wat mee gluren, al een paar jaartjes hier nu op een platdak 8400Wp liggen op 13 graden en zuid georiënteerd, sinds een paar maanden een EV en zelf een Zappi v2.1 geplaatst met de groepenkast uitbreiding erbij.
Binnenkort loopt het vast contract af en om terugleverkosten te mijden gaan we over op dynamisch.

Al die interessante topics over thuisbatterijen houd me ook weer bezig B)
Cash maar vast wat crypto uit want dit is ook zo'n zwart gat waar je geld in af blijft storten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
En we zitten inmiddels op meer dan 100k views in 2,5 maand. De zendure batterijen beginnen echt populair te worden op tweakers :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eK_eZ9_dTAgDMHX96vFvSsBk8A8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcdsIc68kSvlcNPT7kQL1I2n.jpg?f=fotoalbum_large

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mrme12345 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:50:
En we zitten inmiddels op meer dan 100k views in 2,5 maand. De zendure batterijen beginnen echt populair te worden op tweakers :-)

[Afbeelding]
Dat merk je nu ook als je ze probeert te bestellen;)

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:12
peterbier schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:54:
[...]

Systeem bevalt goed.
Ik heb er nu een staan met 2 accus.
De andere moeten nog binnen komen.
[Afbeelding]

I.d.d. doet HomeWizard niet moeilijk heb mijn 2e batterij geannuleerd.
Aangezien de leuke aanbieding met de Hyper 2000 en dat de nieuwe 2000x accu er ook op past lijkt mij een Hyper opstelling een prima keus.
Gaat die combinatie van de twee merken met NoM goed of moet je de Zendure anders instellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
netappie schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:10:
[...]

Gaat die combinatie van de twee merken met NoM goed of moet je de Zendure anders instellen?
Twee verschillende merken gaan elkaar in de weg zitten, tenzij je de instellingen zelf goed configureert, door middel van gebruik van node-red/flows.

Als je bijvoorbeeld een HomeWizard-batterij hebt, zal deze altijd in NOM-modus werken. Wanneer je daarnaast een Zendure-batterij gebruikt, kun je door middel van het maken van een flow een target instellen waarbij rekening wordt gehouden met het vermogen dat de HomeWizard-batterij in- of uitvoert. Op die manier krijgt de HomeWizard-batterij voorrang. Nadeel van de HomeWizard batterij nu is dat hij niet te manipuleren valt, anders dan de batterij te ontdoen van wifi.

De target voor de Zendure batterij kan je in de integratie van Fireson opgeven. Dan regelt die de verdeling over eventuele meerdere Zendure apparaten.

Ga je werken met 2 verschillende merken die allebei handmatig te manipuleren is door middel van een HA integratie kan je de load verdelen over meerdere accu's.

Maar dit alles vraagt wel enige kennis/creativiteit om alles op te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door geert1992 op 28-03-2025 09:38 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
geert1992 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:35:
[...]

Twee verschillende merken gaan elkaar in de weg zitten, tenzij je de instellingen zelf goed configureert, door middel van gebruik van node-red/flows.

Als je bijvoorbeeld een HomeWizard-batterij hebt, zal deze altijd in NOM-modus werken. Wanneer je daarnaast een Zendure-batterij gebruikt, kun je door middel van het maken van een flow een target instellen waarbij rekening wordt gehouden met het vermogen dat de HomeWizard-batterij in- of uitvoert. Op die manier krijgt de HomeWizard-batterij voorrang. Nadeel van de HomeWizard batterij nu is dat hij niet te manipuleren valt, anders dan de batterij te ontdoen van wifi.

De target voor de Zendure batterij kan je in de integratie van Fireson opgeven. Dan regelt die de verdeling over eventuele meerdere Zendure apparaten.

Ga je werken met 2 verschillende merken die allebei handmatig te manipuleren is door middel van een HA integratie kan je de load verdelen over meerdere accu's.

In theorie klopt wat je zegt. Zo had ik ook al beredeneerd dat het geen goede combinatie is.
Maar ik wil graag de praktijkervaring van @peterbier lezen. Wie weet heeft hij zomaar een mooie workaround gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netappie schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:43:
[...]

In theorie klopt wat je zegt. Zo had ik ook al beredeneerd dat het geen goede combinatie is.
Maar ik wil graag de praktijkervaring van @peterbier lezen. Wie weet heeft hij zomaar een mooie workaround gevonden.
Hij wil geen 2 systemen naast elkaar houden, en doet afstand van zijn HW als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:21
tomtom901 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:33:
[...]

Cash maar vast wat crypto uit want dit is ook zo'n zwart gat waar je geld in af blijft storten.
Net na deze downtrend de afgelopen maanden? Dacht het niet!
Overigens heb ik daarvoor leuk gecashed en heb nog wat op de spaar staan nu.
Maar dat is volledig off-topic hier

Maar ik ben met 101 dingen tegelijk bezig nu dus ik wil er nog ff mee wachten.
Nu dacht ik eerst aan zelfbouw maar daar heb ik helemaal geen tijd voor nu :+

[ Voor 3% gewijzigd door elektriekert op 28-03-2025 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:25
Op de pagina van Zendure https://eu.zendure.com/pages/solarflow-series staat nu:

Activation: The coupon will be activated upon the official launch of SolarFlow 800 Pro & SolarFlow 2400 AC. Stay tuned for the big reveal—exciting things are on the way

Iemand al een coupon ontvangen n.a.v. aanmelden nieuwsbrief, of moet ik dit lezen dat ze dit op 1 april toesturen (zie aftelklok voor lancering).

Jammer dat de Hyper actie afloopt na 31-03, ik zou het liefst beide systemen even rustig vergelijken. Op dit moment neig ik naar SF800 pro + 1x AB2000s ipv Hyper 2000 + 2x AB2000s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:31
Bestaat er een manier om de smart A/C laadsnelheid (nu max. 1200w) te beperken?

Nu zit de omvormer zich warm te zwoegen; terwijl rond de middag dan de akkus al vol zijn. Met (hopelijk) lange zonnige dagen voor de boeg, zou ik het opladen willen spreiden (tevens in het vermoeden dat alle omvormer-electronica en akkus hierdoor minder belast worden)

Ik bedoel dus BVB: smart aan een max aan 800W.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerryvh op 28-03-2025 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
frankj030 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:40:
Op de pagina van Zendure https://eu.zendure.com/pages/solarflow-series staat nu:

Activation: The coupon will be activated upon the official launch of SolarFlow 800 Pro & SolarFlow 2400 AC. Stay tuned for the big reveal—exciting things are on the way

Iemand al een coupon ontvangen n.a.v. aanmelden nieuwsbrief, of moet ik dit lezen dat ze dit op 1 april toesturen (zie aftelklok voor lancering).

Jammer dat de Hyper actie afloopt na 31-03, ik zou het liefst beide systemen even rustig vergelijken. Op dit moment neig ik naar SF800 pro + 1x AB2000s ipv Hyper 2000 + 2x AB2000s.
Ik draai ook bijna helemaal door omdat ik niet weet wat ik moet doen. Nu een Hyper 2000 bestellen met zoals ik het zie een erg groot financieel voordeel. Ze laten je geloven dat je nu nog € 1109 euro voordeel hebt.
Of wachten op de nieuwe producten en dan maar hopen dat de prijzen hetzelfde blijven en niet alles ~ € 1000 duurder wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Timo002 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:54:
[...]

Ik draai ook bijna helemaal door omdat ik niet weet wat ik moet doen. Nu een Hyper 2000 bestellen met zoals ik het zie een erg groot financieel voordeel. Ze laten je geloven dat je nu nog € 1109 euro voordeel hebt.
Of wachten op de nieuwe producten en dan maar hopen dat de prijzen hetzelfde blijven en niet alles ~ € 1000 duurder wordt.
Prijzen zijn alleen maar gezakt, is meer een marketing truc. Je kan ze altijd in duitsland halen, waar de gemiddelde prijs bij webshops zelfs lager liggen dan bij Zendure zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerryvh schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:52:

Nu zit de omvormer zich warm te zwoegen; terwijl rond de middag dan de akkus al vol zijn. Met (hopelijk) lange zonnige dagen voor de boeg, zou ik het opladen willen spreiden (tevens in het vermoeden dat alle omvormer-electronica en akkus hierdoor minder belast worden)
Niet via de Zendure app, dan zou je zelf iets moeten bouwen, uitgaande stroom is wel te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
geert1992 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:57:
[...]
Prijzen zijn alleen maar gezakt, is meer een marketing truc. Je kan ze altijd in duitsland halen, waar de gemiddelde prijs bij webshops zelfs lager liggen dan bij Zendure zelf.
Doe er dus verstandig aan om nog een paar dagen te wachten op de nieuwe producten en dan volgende week een keuze te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
[...]

Ik begrijp je volledig. Ik heb ook al keuzestress m.b.t. SF800 pro vs 2400AC. Die laatste heeft een forse omvormer, die ik (denk ik) niet nodig heb. In mijn tuinhuisje is plek voor het systeem, maar het is een groep waar ook andere (lichte) verbruikers op zitten. Dus ik wil het houden op 800W AC, en heb dus niet meer nodig.
Ik zoek eigenlijk een vergelijkbaar alternatief met mijn inmiddels geannuleerde HW batterij. De SF800 pro komt daar - denk ik - het dichtste bij in de buurt.

Ik denk dat de prijzen in het nieuwsbericht al incl 20% VAT is https://www.prnewswire.co...e-unveiled-302410020.html. Als je 20% VAT er af haalt kom je op 799 voor de SF800 pro en 1199 voor de AC2400 + 3000x. Dat komt dan overeen met de plaatjes op de Zendure site (X99 en 1,XX9). Maar het blijft gissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timo002 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:59:
[...]

Doe er dus verstandig aan om nog een paar dagen te wachten op de nieuwe producten en dan volgende week een keuze te maken?
Ik denk dat het altijd verstandig is een wel overwogen beslissing te maken, gaat toch om geld wat je maar 1 keer uit kan geven. En je vooral niet laten lokken door zulke "kortingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:20
[...]

Natuurlijk moet je wachten, je hoeft pas in 2027 een accu. En die prijzen zullen alleen maar zakken. Installateur vertelde me net dat je over een paar jaar een 200 kWh voor € 12k koopt, zo snel zakken de prijzen. Nou geloof ik dat niet.

Ik heb trouwens ook geen coupon of iets van een bevestiging gekregen na aanmelden nieuwsbrief.

[ Voor 16% gewijzigd door dotternetta op 28-03-2025 13:43 ]

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 12:30
geert1992 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:35:
[...]

Het zou mooi zijn als er tzt ook een mooie integratie middels app komt voor de gebruikers van Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebmar schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:32:
[...]

Het zou mooi zijn als er tzt ook een mooie integratie middels app komt voor de gebruikers van Homey.
Ik heb dit zelf vrij eenvoudig kunnen opzetten.
Als je Home Assistant installeert samen met de Fireson-integratie, kun je de entiteiten doorlussen via de Home Assistant Community App binnen Homey. Hierdoor kan ik nu alles vanuit Homey bedienen.

Daarnaast kun je met de PBTH-app mooie grafieken laten maken waarop te zien is wanneer er geladen en ontladen wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door geert1992 op 28-03-2025 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:10

bert pit

asdasd

[...]

Dan zou ik nog een paar dagen wachten want dan is alles bekend.

Mijn gok is net zo goed als je jouwe, maar commercieel (gezien vanuit de leverancier) is er geen reden om met nieuwe apparatuur onder de prijs van oude te gaan zitten als die oude apparatuur nog leverbaar is.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Inmiddels 3 DPD T&T codes bininen voor m'n Hyper 2000 + 2 x AB2000S bestelling, ben benieuwd wanneer die ook daadwerkelijk opgehaald wordt door DPD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Timo002 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:59:
[...]

Dat doe ik ook, en als het tegenvalt wacht ik gewoon nog even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peterbier schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:43:
En het mooie van een topic is dat we elkaar op fouten kunnen controleren aan de hand van foto,s.
Nu nog ff een rammetje is kunnen bouwen met een genot van een pilsje.
[Afbeelding]

Ik hoop snel mijn Zendure sets binnen te krijgen.
Beetje zonde zo.
[Afbeelding]
Het bedrijf komt woensdag langs om naar de verbeterpunten te kijken d:)b

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jerryvh schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:52:

Ik bedoel dus BVB: smart aan een max aan 800W.
Nee, je kunt helaas geen max AC laadsnelheid instellen in de Smart mode. Of slim aansturen met HA, of het accepteren en voldoende accu's hebben staan :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankj030 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Ik begrijp je volledig. Ik heb ook al keuzestress m.b.t. SF800 pro vs 2400AC. Die laatste heeft een forse omvormer, die ik (denk ik) niet nodig heb. In mijn tuinhuisje is plek voor het systeem, maar het is een groep waar ook andere (lichte) verbruikers op zitten. Dus ik wil het houden op 800W AC, en heb dus niet meer nodig.
Ik zoek eigenlijk een vergelijkbaar alternatief met mijn inmiddels geannuleerde HW batterij. De SF800 pro komt daar - denk ik - het dichtste bij in de buurt.

Ik denk dat de prijzen in het nieuwsbericht al incl 20% VAT is https://www.prnewswire.co...e-unveiled-302410020.html. Als je 20% VAT er af haalt kom je op 799 voor de SF800 pro en 1199 voor de AC2400 + 3000x. Dat komt dan overeen met de plaatjes op de Zendure site (X99 en 1,XX9). Maar het blijft gissen.
Het betreft 1448 Euro incl. BTW zoals hier een aantal dagen geleden bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:42:
[...]

Nee, je kunt helaas geen max AC laadsnelheid instellen in de Smart mode. Of slim aansturen met HA, of het accepteren en voldoende accu's hebben staan :)
En je kan natuurlijk altijd een suggestie doen bij Zendure, wie weet pakken ze het op en implementeren ze het in hun app. Er is vraag naar, heb het meermaals voorbij zien komen deze vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 28-03-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

frankj030 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Op de betreffende site hebben ze het over pre-orderen per 1 april dus spullen nog niet verkrijgbaar per die datum?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Taro schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:43:
[...]

Het betreft 1448 Euro incl. BTW zoals hier een aantal dagen geleden bevestigd.
4500€ om op elke fase zo’n combi te hangen.
Laat ik nou nog 3 loze groepen in de garage klaar hebben liggen, zijn niet voor accu’s bedoeld maar opzichte wel te gebruiken natuurlijk. Enig jammere is dat de garage (nog) niet verwarmd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elektriekert schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:44:
[...]

4500€ om op elke fase zo’n combi te hangen.
Laat ik nou nog 3 loze groepen in de garage klaar hebben liggen, zijn niet voor accu’s bedoeld maar opzichte wel te gebruiken natuurlijk. Enig jammere is dat de garage (nog) niet verwarmd is.
Gelukkig zit er ingebouwde verwarming in de AB2000S en AB3000X, dus geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Taro schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:47:
[...]

Gelukkig zit er ingebouwde verwarming in de AB2000S en AB3000X, dus geen enkel probleem.
Ah ja, dat is waar. Ik ben ook erg benieuwd naar dat membraan. Is natuurlijk lullig als je accu’s 300 Watt opstoken om boven de 0 te blijven 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!
elektriekert schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:49:
[...]

Ah ja, dat is waar. Ik ben ook erg benieuwd naar dat membraan. Is natuurlijk lullig als je accu’s 300 Watt opstoken om boven de 0 te blijven 8)7
Ik had ze hier buiten in de vrieskou staan en de RTE zat nog mooi boven de 80%, dus zal wel meevallen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21:04
Mooie RTE lijkt me van de hypers. Ben echt benieuwd als je de ac2400 test wat deze als resultaat opleveren. Zij zelf geven een efficiënte aan tot 96.5%. Dit is wel heel optimistisch lijkt me. Zou wel fantastisch zijn als dit benaderd word.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGVBCzG_vGVqX9Q5jLe0jlQnzjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAvpBcM2faUUIqkzK7b2yDo4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
En 800W en 2400W! Wow! Ben benieuwd of dat actief schakelt tussen 2 omvormers of wordt geknepen op een lager RTE
(Ik weet dat ze nog niet nodig zijn maar het begint nu wel steeds meer te kriebelen)

[ Voor 96% gewijzigd door dotternetta op 28-03-2025 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Als de shelly op een ap zit en de zendure op een ander ap (andere ssid), word deze dan toch aangestuurd, verloopt dit via een cloud of moeten ze echt op hetzelfde netwerk zitten(Lokale communicatie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rabero1985 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:32:
Als de shelly op een ap zit en de zendure op een ander ap (andere ssid), word deze dan toch aangestuurd, verloopt dit via een cloud of moeten ze echt op hetzelfde netwerk zitten(Lokale communicatie)?
Voor lokale communicatie volgens mij zelfde SSID, voor cloud communicatie mag dat een ander SSID zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Taro schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:37:
[...]

Voor lokale communicatie volgens mij zelfde SSID, voor cloud communicatie mag dat een ander SSID zijn.
Werkt de nieuwe P1 meter niet met LoRa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rabero1985 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:32:
Dat ligt er maar net aan hoe je het netwerk ingericht hebt.
Als je een IoT vlan gebruikt en ook wifi ssid IoT dan werken ze lokaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaIU880uSfwL-mi4Car4GEv3Axk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYUpL8aDVaJYM12jbuk5oWCs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dotternetta schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:38:
[...]

Werkt de nieuwe P1 meter niet met LoRa?
De meter zelf wel, maar er zit een stekker bij die dat signaal oppakt en met Wifi communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:40:
[...]

Dat ligt er maar net aan hoe je het netwerk ingericht hebt.
Als je een IoT vlan gebruikt en ook wifi ssid IoT dan werken ze lokaal.
[Afbeelding]
Waarbij het wel een voorwaarde is dat 1 Hyper alle 3 de fases monitort. Als 1 Hyper 1 of 2 fases lokaal monitort, dan kan een 2e Hyper alleen via de Cloud verbinden om de 3e fase te monitoren. Dus max 1 Hyper OF een cluster aan Hypers voor lokale communicatie, bij 2 Hypers die niet in clustermode werken zal er altijd minimaal 1 via de cloud verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Ik moet nog veel bijleren. Net ook LoRa.
opgezocht ☺️.
Ivm wifi momenteel 1 wifi-netwerk binnenshuis(gwn provider modem met 1 pod voor mesh/wifi uitbreiding), maar als ik een powerline ga gebruiken voor waar de ac2400 moet komen heeft deze een andere ssid vermoed ik. Dit zou de simpele oplossing zijn, een kabel naar de plek krijgen vraagt wel wat breek en graafwerk en stoot op klein verzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
2x powerplug adapter en 2de router als accesspoint = zelfde netwerk

[ Voor 3% gewijzigd door dotternetta op 28-03-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:43:
[...]

Waarbij het wel een voorwaarde is dat 1 Hyper alle 3 de fases monitort. Als 1 Hyper 1 of 2 fases lokaal monitort, dan kan een 2e Hyper alleen via de Cloud verbinden om de 3e fase te monitoren. Dus max 1 Hyper OF een cluster aan Hypers voor lokale communicatie, bij 2 Hypers die niet in clustermode werken zal er altijd minimaal 1 via de cloud verlopen.
Waarom is dit zo raar bedacht.
Dus 3 Hypers op de 3 fasen en eventueel meer als cluster kan niet lokaal.

Ik heb nog maar een Hyper dus niet veel kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:12:
[...]

Waarom is dit zo raar bedacht.
Dus 3 Hypers op de 3 fasen en eventueel meer als cluster kan niet lokaal.

Ik heb nog maar een Hyper dus niet veel kunnen testen.
De max is 3 Hypers, in cluster, per fase die ieder hun eigen fase monitoren en dan kan daarvan maar 1 cluster lokaal worden verbonden inderdaad. Dus 9 Hypers is de max. Als je 3 Hypers in cluster op dezelfde fase plaatst, dan kunnen ze wel gezamenlijk alle 3 de fases lokaal monitoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En dat los je dus op met de Home Assistant oplossing van @FireSon. Ik heb hier 4 Hypers in gebruik (5e op de plank), centraal aangestuurd, die gezamenlijk alle fases monitoren en ook nog op basis van aantal accu's per Hyper en SoC per Hyper de load verdelen, perfect :)

Ziet er tot nu toe zo uit vandaag, volledig automatisch aangestuurd met een combinatie van nul op de meter, maximaal goedkoop inkopen, maximaal duur terugleveren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YkvpfDLIPN256UouEkhYijl9DA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OEM6ahSH6tLp06sH6c6r9jb2.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1qh46__vgyu79_dRdAoeXe0-Bg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MYpNHJs6BjIyI0thkaV53bOY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dD28yhwNWn9IO4Dtys9Mx0P-6NU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uCepDjFvpfjDkw1a90oh1wqC.png?f=fotoalbum_large

Die foutmeldingen hebben ermee te maken dat ik de AIO en HUB via IOBroker/MQTT aanstuurde en uitlas, dat heb ik gekilld omdat Fireson die nu ook in de HA aansturing aan het verwerken is en IOBroker icm zijn integratie voor een 3 voudige communicatie zorgde en daarmee het vastlopen van de apparaten. Sinds ik IOBroker uit heb staan werkt het mooi, nu hopelijk ook snel de AIO, HUB en ACE via HA aansturen :)

Owjah, en de max per fase is helaas 1200 met de Manual mode via een Automatisering, anders zou ik nu met 4-5kW terugleveren.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 28-03-2025 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
rabero1985 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:28:
Mooie RTE lijkt me van de hypers. Ben echt benieuwd als je de ac2400 test wat deze als resultaat opleveren. Zij zelf geven een efficiënte aan tot 96.5%. Dit is wel heel optimistisch lijkt me. Zou wel fantastisch zijn als dit benaderd word.
[Afbeelding]
Waarom dat sterretje bij de 2400W? Die heb ik gemist.
OF: is dat als hij op een eigen groep zit? Dan mag je wel tot die 2400 gaan I.pv. 800W plug and play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elektriekert schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:28:
[...]

OF: is dat als hij op een eigen groep zit? Dan mag je wel tot die 2400 gaan I.pv. 800W plug and play.
Dat is als je de stekker eraf knipt, en hem aansluit op een eigen groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rabero1985
Dit is het * op de website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncDzkb3jMZcW5e-HnndXG-8KQCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bD2A7bG3oartd0gu6Qz7Lr7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elektriekert schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:28:
[...]

Heel veel vragen worden hier helaas regelmatig herhaald, de zoekfunctie helpt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:20:
En dat los je dus op met de Home Assistant oplossing van @FireSon. Ik heb hier 4 Hypers in gebruik (5e op de plank), centraal aangestuurd, die gezamenlijk alle fases monitoren en ook nog op basis van aantal accu's per Hyper en SoC per Hyper de load verdelen, perfect :)

Ziet er tot nu toe zo uit vandaag, volledig automatisch aangestuurd met een combinatie van nul op de meter, maximaal goedkoop inkopen, maximaal duur terugleveren:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die foutmeldingen hebben ermee te maken dat ik de AIO en HUB via IOBroker/MQTT aanstuurde en uitlas, dat heb ik gekilld omdat Fireson die nu ook in de HA aansturing aan het verwerken is en IOBroker icm zijn integratie voor een 3 voudige communicatie zorgde en daarmee het vastlopen van de apparaten. Sinds ik IOBroker uit heb staan werkt het mooi, nu hopelijk ook snel de AIO, HUB en ACE via HA aansturen :)

Owjah, en de max per fase is helaas 1200 met de Manual mode via een Automatisering, anders zou ik nu met 4-5kW terugleveren.
Bedankt voor de tip.
Ik wil eigenlijk niet te veel via HomeAssistant draaien.
Mijn Knx domotica draait al jaren met 0 problemen op een Domovea server.
Maar HomeAssistant zijn in een keer de Tado thermostaten er uit geknikkerd.
Het platform is te afhankelijk wat de programmatie doet.
Het is een mooi platform maar ik wil er niet te afhankelijk van zijn.
En dat met thermostaten wat al ongeveer 2 jaar probleem loos werkte via HomeAssistant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Taro schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:32:
[...]

Heel veel vragen worden hier helaas regelmatig herhaald, de zoekfunctie helpt :)
Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:45:
[...]

Bedankt voor de tip.
Ik wil eigenlijk niet te veel via HomeAssistant draaien.
Mijn Knx domotica draait al jaren met 0 problemen op een Domovea server.
Maar HomeAssistant zijn in een keer de Tado thermostaten er uit geknikkerd.
Het platform is te afhankelijk wat de programmatie doet.
Het is een mooi platform maar ik wil er niet te afhankelijk van zijn.
En dat met thermostaten wat al ongeveer 2 jaar probleem loos werkte via HomeAssistant.
En zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen en moet zijn eigen keuzes en afwegingen maken. Ik heb HA ook al aantal jaren draaien en werkt probleemloos (op wat kleine dingen na af en toe bij een update) en is erg flexibel enz. En als je je eigen P1 wil gebruiken is die Fireson integratie natuurlijk ideaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:47:
[...]

Weet je toevallig of die ingebouwde verwarming ook aanwezig is in de ingebouwde accu van de SF800 pro, die vervolgens te combineren is met de AB2000s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
frankj030 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:17:
[...]

Weet je toevallig of die ingebouwde verwarming ook aanwezig is in de ingebouwde accu van de SF800 pro, die vervolgens te combineren is met de AB2000s?
Ja, volgens mij levert Zendure zelfs geen accu's meer zonder verwarming. En de accu onder de SF800 Pro lijkt heel erg op de AB2000X, dat is de AB2000S met iets andere looks, technisch hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:56
Mooie stroomprijs grafiek @Taro maar in de Zendure app ziet hij er iets anders uit.
Ik neem aan dat die de kale prijs weergeeft en jou grafiek de prijs incl. belasting en opslag.
Dus kan ik de batterijen beter met zonnestroom laden, dat is gratis.

Als straks de 2e Hyper met batterijen komt kan ik genoeg opslaan om me zelf te bedruipen maar niet om kilowatts te verkopen.
In de zomer heb ik dus niks aan een dynamisch contract.

In de winter is er weinig zon aanbod, gemiddeld leverde ik da afgelopen paar jaar 150 kWh terug in de 4 wintermaanden.
Dat kan volledig opgaan in de batterijen, om te voorkomen dat ze voortdurend op 10% blijven zitten wil ik de ondergrens op 50% zetten, in winterslaap dus, maar ze laden wel als er toevallig een keer wel zon is.

Lage prijzen bij de dynamische contracten ontstaan in die periode vooral bij veel wind, maar is dat genoeg om een dynamisch contract lonend te maken?

Na 1-1-27 wordt een dynamisch contract ook een stuk duurder omdat je wel belasting betaald over geleverde kilowatts, maar niet terug krijgt over terug geleverde kilowatts.
Dan wordt een vast contract juist interessanter.

Voor de gewone zielen onder ons die net als ik niet worstelen met een kilowatts slurpende EV zie ik nog niet echt de voordelen van een dynamisch contract i.s.m. een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:40:
Mooie stroomprijs grafiek @Taro maar in de Zendure app ziet hij er iets anders uit.
Ik neem aan dat die de kale prijs weergeeft en jou grafiek de prijs incl. belasting en opslag.
Dus kan ik de batterijen beter met zonnestroom laden, dat is gratis.

Als straks de 2e Hyper met batterijen komt kan ik genoeg opslaan om me zelf te bedruipen maar niet om kilowatts te verkopen.
In de zomer heb ik dus niks aan een dynamisch contract.

In de winter is er weinig zon aanbod, gemiddeld leverde ik da afgelopen paar jaar 150 kWh terug in de 4 wintermaanden.
Dat kan volledig opgaan in de batterijen, om te voorkomen dat ze voortdurend op 10% blijven zitten wil ik de ondergrens op 50% zetten, in winterslaap dus, maar ze laden wel als er toevallig een keer wel zon is.

Lage prijzen bij de dynamische contracten ontstaan in die periode vooral bij veel wind, maar is dat genoeg om een dynamisch contract lonend te maken?

Na 1-1-27 wordt een dynamisch contract ook een stuk duurder omdat je wel belasting betaald over geleverde kilowatts, maar niet terug krijgt over terug geleverde kilowatts.
Dan wordt een vast contract juist interessanter.

Voor de gewone zielen onder ons die net als ik niet worstelen met een kilowatts slurpende EV zie ik nog niet echt de voordelen van een dynamisch contract i.s.m. een batterij.
Handelen op de onbelans markt gaat er toch af.
Dat is straks niet meer rendabel.
En bij batterijen waar je mee Handeld moet je btw aangifte doen.
Ik ga puur op nom af en alles wat hier intern gebruikt wordt kan niet gezien worden.
Alles wat door die slimme meter gaat wel.
Hier nog 3 jaar vast contract.
Ik kan het mis hebben maar handelen wordt niet meer rendabel in de toekomst met thuisbatterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:40:
Klopt, de Zendure App toont de kale Nord Pool prijzen, dus zonder BTW/Belasting/Opslag. Maar hopelijk krijgen we zondagavond een mooie App update met nieuwe mogelijkheden ivm dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
dotternetta schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:30:
En 800W en 2400W! Wow! Ben benieuwd of dat actief schakelt tussen 2 omvormers of wordt geknepen op een lager RTE
(Ik weet dat ze nog niet nodig zijn maar het begint nu wel steeds meer te kriebelen)
Zoals ik het begrepen heb is het 1 omvormer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
peterbier schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:52:
[...]

Handelen op de onbelans markt gaat er toch af.
Dat is straks niet meer rendabel.
En bij batterijen waar je mee handelt moet je btw aangifte doen.
Ik ga puur op nom af en alles wat hier intern gebruikt wordt kan niet gezien worden.
Alles wat door die slimme meter gaat wel.
Hier nog 3 jaar vast contract.
Ik kan het mis hebben maar handelen wordt niet meer rendabel in de toekomst met thuisbatterijen.
Handelen op de onbalans is wat anders, dat kan alleen met een energie maatschappij die zelf de batterij stuurt op prijs indicatie, daar heb je zelf niks over te zeggen.
De verwachting is inderdaad dat die handel minder interessant gaat worden of geheel verdwijnt voor particulieren.
Je kunt met een dynamisch contract wel handelen of sturen op de day-ahead prijzen wat @Taro doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankj030 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:58:
[...]

Zoals ik het begrepen heb is het 1 omvormer…
Naar mijn weten ook, en die kan ingesteld worden tussen 0-2400, dus op 800 voor gedeeld stopcontact en hoger voor eigen groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
netappie schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:43:
[...]

Verder gewoon gisteren laten lopen.
Toen de Zendure 100% was uit gezet.
Misschien eens testen zonder er naar te kijken. (Niet een uit zetten)
Als ze elkaar "tegen" werken is het maar ff.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyQ-cJZsNr2cX8ApYOfNfrqvr-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqG1nu968WWBJRkIArg48BRw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan het even niet vinden. Usercase. Vandaag 2 uren dynamisch laag tarief. Ik wil die 2 uren de batterij opladen. HW batterij. Daarna niet. Mocht er overtollige stroom zijn dan is de prijs daarvoor niet slecht. Vanavond dan met die 2 uur laden de piek dempen/afvangen.

Ik zal de batterij even van het wifi netwerk moeten halen om hem niet tegen "dure" tarieven te laten laden, NOM draaien gaat dan ook niet. Hoe doen jullie dit bij Zendure? Wat doet hij dan in deze situatie laad hij toch bij? Draait hij wel NOM maar laad niet bij gezien de prijs? App instelling? Geautomatiseerd in HA? Ben daar wel benieuwd naar. Loop daar met de HW Bat dus tegenaan.

Bij gehele dag zon toch terugleveren gezien de prijs of batterij vol gooien. Ben hier nog wat zoekende 🙈

[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 29-03-2025 07:23 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 12:30
geert1992 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:39:
[...]

Ik heb dit zelf vrij eenvoudig kunnen opzetten.
Als je Home Assistant installeert samen met de Fireson-integratie, kun je de entiteiten doorlussen via de Home Assistant Community App binnen Homey. Hierdoor kan ik nu alles vanuit Homey bedienen.

Daarnaast kun je met de PBTH-app mooie grafieken laten maken waarop te zien is wanneer er geladen en ontladen wordt.
Maar heb ik hier dan geen werkende HA voor nodig, om HP via die HA community app aan te koppelen? Ik heb de HA community app geïnstalleerd en even vlug gekeken maar nog geen tijd gehad hier echt voor te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 07:17:
Kan het even niet vinden. Usercase. Vandaag 2 uren dynamisch laag tarief. Ik wil die 2 uren de batterij opladen. HW batterij. Daarna niet. Mocht er overtollige stroom zijn dan is de prijs daarvoor niet slecht. Vanavond dan met die 2 uur laden de piek dempen/afvangen.

Ik zal de batterij even van het wifi netwerk moeten halen om hem niet tegen "dure" tarieven te laten laden, NOM draaien gaat dan ook niet. Hoe doen jullie dit bij Zendure? Wat doet hij dan in deze situatie laad hij toch bij? Draait hij wel NOM maar laad niet bij gezien de prijs? App instelling? Geautomatiseerd in HA? Ben daar wel benieuwd naar. Loop daar met de HW Bat dus tegenaan.

Bij gehele dag zon toch terugleveren gezien de prijs of batterij vol gooien. Ben hier nog wat zoekende 🙈
Je hebt hiervoor bij Zendure meerdere opties:

Taken aanmaken, bijv. starten bij 1e lage uur, stoppen bij 1e hoge uur
Perioden: Van - Tot laden, rest NOM
Smart CT Overschot: Alleen met zonneoverschot laden, verder NOM
Dynamische optie: Goedkoop inkopen, medium tarief niets doen (of een vast vermogen terugleveren of laden) en duur verkopen
Home Assistant + FireSon integratie: Precies laten doen wat jij wil.

Wat zou je dus exact willen bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebmar schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 07:25:
[...]

Maar heb ik hier dan geen werkende HA voor nodig, om HP via die HA community app aan te koppelen? Ik heb de HA community app geïnstalleerd en even vlug gekeken maar nog geen tijd gehad hier echt voor te gaan zitten.
Klopt, de HA App moet je verbinden met een HA installatie thuis, met alleen de HA App bereik je helaas niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 07:44:
[...]

Je hebt hiervoor bij Zendure meerdere opties:

Taken aanmaken, bijv. starten bij 1e lage uur, stoppen bij 1e hoge uur
Perioden: Van - Tot laden, rest NOM
Smart CT Overschot: Alleen met zonneoverschot laden, verder NOM
Dynamische optie: Goedkoop inkopen, medium tarief niets doen (of een vast vermogen terugleveren of laden) en duur verkopen
Home Assistant + FireSon integratie: Precies laten doen wat jij wil.

Wat zou je dus exact willen bereiken?
Keuze's. Mooi. Wat ik zou willen bereiken is denk ik het volgende.

Laden op de goedkoopste uren. Als er een zonoverschot is dan pakt hij dat uiteraard eerst zelf en bij tekort gewoon doorladen via net op de goedkoopste uren. Als de accu vol zit of de tarieven voor terugleveren (zonopwek) zijn gunstiger dan laden stoppen en opwek terug leveren aan het net. Ik ben gewend om een netto vergoeding van 16 ct te krijgen dus 21 is al snel aantrekkelijk om terug te leveren aan het net nu met dynamisch. Nogmaals ik ben echt een newbee in dynamisch dus zoekende nog. Wel erg leuk!

Stel de batterij is in die 2 uur voor 50% geladen. De duurdere uurtjes beginnen weer en er is nog voldoende opwek. Dan terug het net in. Stel er komt een wolk voor en er wordt verbruikt dan zou de batterij NOM moeten schakelen. Is er weer voldoende opwek en tarief is nog steeds hoog dan niet bijladen maar terugleveren. Bij de HW Bat zal ik dit zelf moeten monitoren tot nu toe. Batterij laat zich (nog) niet anders sturen.

Waar ik dit effect namelijk zie is als vrouwlief gaat koken. Batterij springt bij. Prima. Nu is ze klaar met koken en we leveren daarna nog opwek terug. Dan sta ik de batterij weer aan te vullen tegen "duurdere" stroom. Liever het net op dan.

Althans zo zit ik er nu in. Als de gedachten niet kloppen......gil 😜😈

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:00:
[...]

Keuze's. Mooi. Wat ik zou willen bereiken is denk ik het volgende.

Laden op de goedkoopste uren. Als er een zonoverschot is dan pakt hij dat uiteraard eerst zelf en bij tekort gewoon doorladen via net op de goedkoopste uren. Als de accu vol zit of de tarieven voor terugleveren (zonopwek) zijn gunstiger dan laden stoppen en terug leveren aan het net. Ik ben gewend om een netto vergoeding van 16 ct te krijgen dus 21 is al snel aantrekkelijk om terug te leveren aan het net nu met dynamisch. Nogmaals ik ben echt een newbee in dynamisch dus zoekende nog. Wel erg leuk!

Stel de batterij is in die 2 uur voor 50% geladen. De duurdere uurtjes beginnen weer en er is nog voldoende opwek. Dan terug het net in. Stel er komt een wolk voor en er wordt verbruikt dan zou de batterij NOM moeten schakelen. Is er weer voldoende opwek en tarief is nog steeds hoog dan niet bijladen maar terugleveren. Bij de HW Bat zal ik dit zelf moeten monitoren tot nu toe. Batterij laat zich (nog) niet anders sturen.

Waar ik dit effect namelijk zie is als vrouwlief gaat koken. Batterij springt bij. Prima. Nu is ze klaar met koken en we leveren daarna nog opwek terug. Dan sta ik de batterij weer aan te vullen tegen "duurdere" stroom. Liever het net op dan.

Althans zo zit ik er nu in. Als de gedachten niet kloppen......gil 😜😈
Je wil een combinatie van het volgende bereiken:
  1. Goedkoop van het net inkopen
  2. Goedkoop zonnestroom inkopen
  3. In dure uren terugleveren
  4. In dure uren NOM
Dan is nog wel de vraag wat je met een gemiddeld tarief wil doen? Compenseren met NOM, of gewoon laten gebeuren en bij zonneoverschot terugleveren en bij tekort van het net afnemen, of daar eigenlijk ook NOM?

Want dan kom je dus ook uit op wat ik doe:
  1. In de goedkoopste 5 uren (waren er 6, maar 5 van gemaakt, 5 inkopen + zonneoverschot overige uren = voldoende voor 100%) goedkoop inkopen OF onder de 20 cent inkopen op dagen als vandaag met maar 3 goedkope uren
  2. In de duurste 3 uren maximaal terugleveren
  3. Daartussen NOM/Smart: Overschot opslaan en bij tekort NOM
En dan zoek je dus eigenlijk een combinatie van de verschillende opties die Zendure aanbiedt en dan zal je naar Home Assistant moeten gaan. OF, wachten op ZENKI AI dat overmorgen beschikbaar komt icm de nieuwe producten en dit mogelijk voor je gaat regelen.... Dus ik zou even de Zendure website in de gaten houden, de nieuwe App versie afwachten die ik morgenavond/maandag verwacht en dan kijken wat ze zelf gaan aanbieden.

Gisteren nog iemand geholpen met de HA integratie, bleek achteraf erg mee te vallen, mits je HA natuurlijk al hebt, wat niet voor iedereen opgaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:41

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:07:
Gisteren nog iemand geholpen met de HA integratie, bleek achteraf erg mee te vallen, mits je HA natuurlijk al hebt, wat niet voor iedereen opgaat.
:w Dank, ook aan @FireSon! Mooie integratie heb je gemaakt voor HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

4. In dure uren NOM
Dan is nog wel de vraag wat je met een gemiddeld tarief wil doen? Compenseren met NOM, of gewoon laten gebeuren en bij zonneoverschot terugleveren en bij tekort van het net afnemen, of daar eigenlijk ook NOM?

1. In de goedkoopste 5 uren (waren er 6, maar 5 van gemaakt, 5 inkopen + zonneoverschot overige uren = voldoende voor 100%) goedkoop inkopen OF onder de 20 cent inkopen op dagen als vandaag met maar 3 goedkope uren
En dan zoek je dus eigenlijk een combinatie van de verschillende opties die Zendure aanbiedt en dan zal je naar Home Assistant moeten gaan. OF, wachten op ZENKI AI dat overmorgen beschikbaar komt icm de nieuwe producten en dit mogelijk voor je gaat regelen.... Dus ik zou even de Zendure website in de gaten houden, de nieuwe App versie afwachten die ik morgenavond/maandag verwacht en dan kijken wat ze zelf gaan aanbieden.

De gemiddelde uurtjes is inderdaard ook nog een partij aan de dynamische tarieven tafel. Neem jij bijvoorbeeld afschrijving en omzettingsverliezen mee in je keuze's? Ik kan me voorstellen dat je soms kiest om niks te doen met de batterij om deze reden. Of zit dit al in jouw scenario die je beschrijft in?

Ik wil sws eens kijken hoe die nieuwe Zendure gaat werken en wacht dat rustig af. Ben ook erg benieuwd naar jou ervaring en de update.

Ik ben daarin nog een twijfel gevalletje. Zal ik toch eens 2 merken mixen waarbij Zendure denk ik in eerste instantie het doel krijgt goedkoop laden (zon of net) en duur terugleveren. HW laten mee laden en NOM laten draaien. Zendure het op de dure uren laten overnemen. Leeg? Terug naar HW.

Just an idea.

Geen idee hoeveel handwerk er aan komt kijken bij HW. Gaat de 1 de ander niet tegenwerken. Ik zag dat @peterbier ze nu beide eens aan liet staan als ik het goed heb gelezen.

HA draait hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:22:
[...]

De gemiddelde uurtjes is inderdaard ook nog een partij aan de dynamische tarieven tafel. Neem jij bijvoorbeeld afschrijving en omzettingsverliezen mee in je keuze's? Ik kan me voorstellen dat je soms kiest om niks te doen met de batterij om deze reden. Of zit dit al in jouw scenario die je beschrijft in?
Ik heb in verschillende topics meerdere berekeningen gedeeld over wanneer handelen wel/niet interessant is, maar om eerlijk te zijn hou ik er dagelijks nauwelijks rekening mee, om de volgende redenen:
  • Als de AC2400+AB3000X binnen zijn dan heb ik 30,5 kWh staan en daar ongeveer 100 Euro/kWh voor betaald, dat verdien ik gedurende de looptijd echt wel terug. De afschrijving per kWh is in mijn situatie relatief laag.
  • Ik lever bewust in de duurste 3 uren terug en niet bijv. 5, omdat het gemiddelde tarief dan lager zou worden en dus de verdiensten per kWh afnemen.
  • Ik koop bewust goedkoop in, maar niet in gemiddelde uren. Gisteren bijv. nog de toggle toegevoegd om OF de goedkoopste 5 uren te laden OF onder de 20 cent te laden. Die laatste is vandaag actief.
  • NOM kost je linksom of rechtsom geld ivm (ont)laadverliezen.
Dus ja, ik hou er enigszins rekening mee, maar beschouw de investering al wel als afgeschreven en maak geen berekeningen ofzo of het de moeite waard is.

Doe je het echt voor het geld, dan koop je maximaal goedkoop in en dump je maximaal duur en daartussen doe je niets en leef je je leven. Maar ik vind een grafiekje als deze van gisteren ook wel wat waard. Let niet op het totaalbedrag, want er zat op dat moment nog >50% in de accu's, puur de grafiek en gemiddelde kosten (NOM optie via Fireson HA):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHmONP7NxJx1AKVXY9yEcJvFd9M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kIZGrPCecVP8KGO3YjnkrkFT.png?f=fotoalbum_large

Of deze van vorige week zaterdag (NOM optie via Zendure, minder nette NOM ivm compensatie door iedere Hyper individueel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkhLGUme26M4BP2rLmxF2qBULWs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V97s0VCjGD7PCWFnA5CowdA9.png?f=fotoalbum_large

Mooier dan deze zonder NOM:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6UkwTFfqQppxKbguJ20MmrvgT4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sTD2PvQOmzsLBU8coTrEJJ5L.png?f=fotoalbum_large
Ik wil sws eens kijken hoe die nieuwe Zendure gaat werken en wacht dat rustig af. Ben ook erg benieuwd naar jou ervaring en de update.

Ik ben daarin nog een twijfel gevalletje. Zal ik toch eens 2 merken mixen waarbij Zendure denk ik in eerste instantie het doel krijgt goedkoop laden (zon of net) en duur terugleveren. HW laten mee laden en NOM laten draaien. Zendure het op de dure uren laten overnemen. Leeg? Terug naar HW.

Just an idea.

Geen idee hoeveel handwerk er aan komt kijken bij HW. Gaat de 1 de ander niet tegenwerken. Ik zag dat @peterbier ze nu beide eens aan liet staan als ik het goed heb gelezen.
Als de Zendure goedkoop gaat laden gaat de HW mogelijk exporteren. En gaat de Zendure ontladen, dan gaat de HW mogelijk laden. Alleen als je de Zendure op NOM instelt kan je verwachten dat ze elkaar niet tegenwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:36:
[...]

Ik heb in verschillende topics meerdere berekeningen gedeeld over wanneer handelen wel/niet interessant is, maar om eerlijk te zijn hou ik er dagelijks nauwelijks rekening mee, om de volgende redenen:
  • Als de AC2400+AB3000X binnen zijn dan heb ik 30,5 kWh staan en daar ongeveer 100 Euro/kWh voor betaald, dat verdien ik gedurende de looptijd echt wel terug. De afschrijving per kWh is in mijn situatie relatief laag.
  • Ik lever bewust in de duurste 3 uren terug en niet bijv. 5, omdat het gemiddelde tarief dan lager zou worden en dus de verdiensten per kWh afnemen.
  • Ik koop bewust goedkoop in, maar niet in gemiddelde uren. Gisteren bijv. nog de toggle toegevoegd om OF de goedkoopste 5 uren te laden OF onder de 20 cent te laden. Die laatste is vandaag actief.
  • NOM kost je linksom of rechtsom geld ivm (ont)laadverliezen.
Dus ja, ik hou er enigszins rekening mee, maar beschouw de investering al wel als afgeschreven en maak geen berekeningen ofzo of het de moeite waard is.

Doe je het echt voor het geld, dan koop je maximaal goedkoop in en dump je maximaal duur en daartussen doe je niets en leef je je leven. Maar ik vind een grafiekje als deze van gisteren ook wel wat waard. Let niet op het totaalbedrag, want er zat op dat moment nog >50% in de accu's, puur de grafiek en gemiddelde kosten (NOM optie via Fireson HA):
[Afbeelding]

Of deze van vorige week zaterdag (NOM optie via Zendure, minder nette NOM ivm compensatie door iedere Hyper individueel)
[Afbeelding]

Mooier dan deze zonder NOM:
[Afbeelding]

[...]

Als de Zendure goedkoop gaat laden gaat de HW mogelijk exporteren. En gaat de Zendure ontladen, dan gaat de HW mogelijk laden. Alleen als je de Zendure op NOM instelt kan je verwachten dat ze elkaar niet tegenwerken.
Mooie plaatjes en ja als dat je gemiddelde kWh prijs is dan zou ik er eerlijk gezegd ook niet meer op letten. Ik denk dat die 100 euro echt een hele mooie prijs is. Die komen in de huidige markt denk ik nog niet inzicht.

Vandaag komt de ZP connect binnen. Geeft wat meer inzicht en biedt mogelijkheden om te experimenteren. Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik blijf hier met belangstelling mee lezen. HW heeft hier een goede concurrent aan..... sterker nog ik denk dat Zendure ze gaat inhalen in dit tempo. Hopelijk blijven producten uitbreidbaar. Dat easy stapelen is wel een mooie situatie. 1 omvormer en stapelen maar tot een max. Al zou ik denk ik eerst uitbreiden in de breedte en dan diepte voor mijn gevoel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:53:
[...]
HW heeft hier een goede concurrent aan..... sterker nog ik denk dat Zendure ze gaat inhalen in dit tempo.
Vind ik wel een interessante, ik durf wel te stellen dat Zendure in Nederland al meer kWh's heeft staan dan HomeWizard.

Er zijn best wel veel mensen met 2-3 Hyper stapels met per stuk 2-3x AB2000(s) accu's. Hoeveel mensen heb je met 6-9 HW Batteries gespot? Zero, omdat het niet kan. HW is nog bezig met het uitleveren van de eerste batches en dat gaat vaak om 1-2 stuks per persoon, gemiddeld denk ik 1,2 stuk pp? De gemiddelde Zendure klant heeft vermoedelijk meer dan 2 accu's.

De webshop waar ik ze laatst heb gehaald kreeg 750 stuks AB2000S binnen in 2 weken tijd die bijna allemaal al waren gereserveerd. Zendure is wereldwijd vele malen groter dan HW, alleen in NL is HW natuurlijk goed vertegenwoordigd en Zendure ook pas sinds december actief, maar ik durf de stelling wel aan dat Zendure meer kWh's in Nederland heeft staan dan HomeWizard. Waarbij uiteraard een deel via Duitsland Nederland binnen is gekomen dus misschien officieel niet kan worden meegeteld als Nederlandse verkoop, vandaar ook de stelling dat Zendure meer kWh's in NL heeft, dan heeft verkocht 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:03:
[...]

Vind ik wel een interessante, ik durf wel te stellen dat Zendure in Nederland al meer kWh's heeft staan dan HomeWizard.
En ook met veel minder problemen als ik zo het HW forum volg. Wat je daar allemaal aan teruggestuurde batterijen voorbij ziet komen zou mij toch wel zenuwachtig maken als ik een HW heb. De service is gelukkig erg goed van HW, maar ik vind het niet veel vertrouwen geven. En dan ook nog de beperkte functionaliteit nu. En ze zeggen zelf 1,6% failures, maar daarvan komen er dan wel heel veel langs in het forum.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:03:
[...]

Er zijn best wel veel mensen met 2-3 Hyper stapels met per stuk 2-3x AB2000(s) accu's. Hoeveel mensen heb je met 6-9 HW Batteries gespot? Zero, omdat het niet kan. HW is nog bezig met het uitleveren van de eerste batches en dat gaat vaak om 1-2 stuks per persoon, gemiddeld denk ik 1,2 stuk pp? De gemiddelde Zendure klant heeft vermoedelijk meer dan 2 accu's.

De webshop waar ik ze laatst heb gehaald kreeg 750 stuks AB2000S binnen in 2 weken tijd die bijna allemaal al waren gereserveerd. Zendure is wereldwijd vele malen groter dan HW, alleen in NL is HW natuurlijk goed vertegenwoordigd en Zendure ook pas sinds december actief, maar ik durf de stelling wel aan dat Zendure meer kWh's in Nederland heeft staan dan HomeWizard. Waarbij uiteraard een deel via Duitsland Nederland binnen is gekomen dus misschien officieel niet kan worden meegeteld als Nederlandse verkoop, vandaar ook de stelling dat Zendure meer kWh's in NL heeft, dan heeft verkocht 8)
Daar heb je een punt. Ik heb max 4 gezien een x. Meerendeel is 1 en besteld een 2e bij. Dacht ergens gelezen te hebben dat ze marktleider waren.

Maar goed fair is dat Zendure flink aan de weg timmert. Ben benieuwd naar de komende versies. Voordelen tov de huidige... maar natuurlijk ook de nadelen. Jou kennende komen die wel allemaal aanbod 😜💪. Interessant systeem iig. Als het allemaal ook lekker plug and play is voor de niet handige jongens onder ons met een schroevendraaier 😜. Nee ook als tweaker moet je weten waar je vanaf moet blijven (offtopic heb met stroom vervelende dingen zien gebeuren vandaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:11:
[...]

En ook met veel minder problemen als ik zo het HW forum volg. Wat je daar allemaal aan teruggestuurde batterijen voorbij ziet komen zou mij toch wel zenuwachtig maken als ik een HW heb. De service is gelukkig erg goed van HW, maar ik vind het niet veel vertrouwen geven. En dan ook nog de beperkte functionaliteit nu. En ze zeggen zelf 1,6% failures, maar daarvan komen er dan wel heel veel langs in het forum.......
Ik had er gister 1 na 2 maanden. Batterij stond scheef. Uhhh hij staat al 2 maanden zo. Service is idd niks van te zeggen. Doen nergens moeilijk om. Het gevaar vind ik wel even in algemene zin dat je klagers sneller hoort. Als je vraagt wie heeft er een positieve ervaring dan stromen ze ook binnen. Zag dat laatst toen iemand eigenlijk een beetje jouw strekking poste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:17:
[...]

Ik had er gister 1 na 2 maanden. Batterij stond scheef. Uhhh hij staat al 2 maanden zo. Service is idd niks van te zeggen. Doen nergens moeilijk om. Het gevaar vind ik wel even in algemene zin dat je klagers sneller hoort. Als je vraagt wie heeft er een positieve ervaring dan stromen ze ook binnen. Zag dat laatst toen iemand eigenlijk een beetje jouw strekking poste.
Ja dat zag ik ook, maar feit blijft dat er heel veel retouren zijn. Ook als je dat vergelijkt met de ervaringen hier waar je dat zelden hoort. En 5% retour is ook al heel veel (en dan heeft 95% van de klanten nergens last van). Ik geloof eerlijk gezegd niets van de 1,6%, dat was misschien 1e week. Maar inderdaad mensen die de batterij al weken hebben staan en dan opeens problemen krijgen. Maar wat ik wel top vind van HW is hun service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Ik lees in dit topic eea over cluster mode voor de hyper, de nieuwe producten kunnen dat niet? Vraagje om te zien of ik het goed begrijp; als ik een setje in mijn tuinhuis zet en later een tweede setje op zolder (vooropgesteld dat ik ze binnen wil hebben), beiden op een andere fase (toevallig) en op een andere groep; als beiden op Max 800W laden / ontladen staan, en mijn PV set levert 2000W overtollige stroom terug aan het net, gaan de twee sets dan tegelijk 800+800W laden of achter elkaar? En andersom, als ze vol zijn en het huis vraagt 2000W, gaan ze dan allebei 800W op een andere fase tegelijk leveren, of wachten ze op elkaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mrme12345 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:11:
[...]

Eens en wat ik zelf wel verontrustend vind is dat er een paar keer werd aangegeven dat problemen door "transport" waren ontstaan, wat voor mij aangeeft dat bijv. moertjes los kunnen trillen en daar dus geen adequate maatregelen tegen zijn getroffen. Stel dat het aandraaimoment, dat bij accucellen heel nauw luistert, niet meer klopt door trillingen tijdens transport, dan kan die verbinding oververhitten met brand tot gevolg. Of zoals recent langskwam een foutmelding ivm een cel die tov de andere cellen minder presteert. Dat is de reden dat men bij DIY accu's cellen matched op gelijke karakteristieken en ze daarna pas inbouwt. Vaak worden ze af fabriek getest en gebundeld zoals bijv. bij grade-A EVE-cellen. Daarnaast wordt een moer die op het juiste aandraaimoment is gezet vaak gemarkeerd met een stift zodat je én kunt zien dat men een QC heeft uitgevoerd én je kunt spotten dat een moer bijv. los is geraakt. Tegenwoordig zie je dat men daarnaast ook een flinke druppel witte lijm toepast om losraken te voorkomen en wederom te kunnen zien dat die actie is uitgevoerd. Dus als ik dan lees dat zaken tijdens transport los zijn geraakt ben ik benieuwd welk percentage daarvan is gespot en welk percentage nu vrolijk ongespot bij mensen thuis staat te draaien.

HW lost het echt netjes op allemaal. Ik had een 3-fase kWh meter van ze, screenshots doorgestuurd, kreeg een nieuwe opgestuurd, volgende dag binnen, no questions asked. En ik werk al sinds 2015 samen met HomeWizard, ken de eigenaar, super mooi bedrijf en geen kwaad woord over ze. Het enige is dat de HW Battery hun eerste product in deze range/serie is, dan ga je tegen uitdagingen en kinderziektes aanlopen en dan is het maar net hoe je daar mee omgaat. Ik zit al 20 jaar in de productontwikkeling van zowel IT/software, elektronica, mechanica als o.a. staal en weet dat nieuwe producten altijd kinderziektes hebben. En liever uitstel dan té vroeg live gaan, helemaal met potentieel gevaarlijke producten als accu's.

Dus: HW doet het netjes, uitdagingen bij een nieuwe productrange horen erbij en dan is het maar net hoe je er mee omgaat. Ze hebben volgens mij superbewuste weloverwogen keuzes gemaakt en als early adopter weet je dat je soms een product ontvangt dat in een volgende productiebatch is verbeterd, of een keer iets terug zult moeten sturen. Zendure heeft wat dat betreft al langer ervaring, is in meer landen actief en kan sneller doorontwikkelen. Hopelijk gaat HW ook een mooie toekomst met de HW Battery tegemoet, ze hebben ook echt wel de gunfactor en wat mij betreft is het mooi als meerdere merken naast elkaar bestaan, goed voor de innovatie en concurrentie, echter is het huidige HW product voor mijn thuissituatie niet geschikt en daarom kies ik voor een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
mrme12345 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Ja dat zag ik ook, maar feit blijft dat er heel veel retouren zijn. Ook als je dat vergelijkt met de ervaringen hier waar je dat zelden hoort. En 5% retour is ook al heel veel (en dan heeft 95% van de klanten nergens last van). Ik geloof eerlijk gezegd niets van de 1,6%, dat was misschien 1e week. Maar inderdaad mensen die de batterij al weken hebben staan en dan opeens problemen krijgen. Maar wat ik wel top vind van HW is hun service.
Het is inderdaad echt veel, en ook de reden waarom ik geannuleerd heb (geld inmiddels terug). En hoewel logisch dat er snel wordt omgeruild - de HW batterij functioneert immers niet goed - lijkt me dit voor HW financieel niet vol te houden zo…

Moet zeggen dat ik pas recent dit topic ben gaan lezen en veel vertrouwen heb gekregen in Zendure producten. Nu nog de afweging maken tussen hyper of 1 van de nieuwe producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Ja, dat transport verhaal was geen handige uitspraak van HW

Acties:
  • +3 Henk 'm!
frankj030 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:29:
Ik lees in dit topic eea over cluster mode voor de hyper, de nieuwe producten kunnen dat niet? Vraagje om te zien of ik het goed begrijp; als ik een setje in mijn tuinhuis zet en later een tweede setje op zolder (vooropgesteld dat ik ze binnen wil hebben), beiden op een andere fase (toevallig) en op een andere groep; als beiden op Max 800W laden / ontladen staan, en mijn PV set levert 2000W overtollige stroom terug aan het net, gaan de twee sets dan tegelijk 800+800W laden of achter elkaar? En andersom, als ze vol zijn en het huis vraagt 2000W, gaan ze dan allebei 800W op een andere fase tegelijk leveren, of wachten ze op elkaar?
Clustermode is alleen geschikt voor apparaten die op dezelfde fase staan, zoals bijv. 2-3 Hypers. Voor de SolarFlow Pro 800 verwacht ik deze clustermode ondersteuning ook wel. Voor de AC2400 hebben ze echter vooralsnog aangegeven van niet, omdat in veel thuissituaties 2400 Watt voor een gedeeld stopcontact al teveel is, laat staan 2x2400 Watt op een gedeelde groep of zelfs 1 (ja, 2 dus..) stopcontact. Daarom zullen ze bundelen wel niet mogelijk maken, omdat je met 2x AC2400 op 1 groep boven de 16A uitkomt en dus je meterkast zal gaan protesteren.

Over het clusteren, terugleveren en hoe dat verdeeld wordt is in dit topic al uitgebreid gesproken. Maar het is heel simpel:
  1. Ieder apparaat (3 of meer) staat op een eigen fase en monitort zijn eigen fase
  2. Alle apparaten (1-3 stuks) staan in cluster op dezelfde fase en monitoren gezamenlijk alle fases
  3. Je hebt bijv. 2 Hypers en 3-fases, Hyper A monitort Fase A en B en Hyper B monitort Fase C.
Wil je meerdere apparaten verspreiden over verschillende fases EN ze gezamenlijk je huishouden laten monitoren met NOM? Dan heb je op dit moment als enige optie de Home Assistant integratie van FireSon die hier regelmatig langskomt en ik zelf ook in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:41:
[...]

Clustermode is alleen geschikt voor apparaten die op dezelfde fase staan, zoals bijv. 2-3 Hypers. Voor de SolarFlow Pro 800 verwacht ik deze clustermode ondersteuning ook wel. Voor de AC2400 hebben ze echter vooralsnog aangegeven van niet, omdat in veel thuissituaties 2400 Watt voor een gedeeld stopcontact al teveel is, laat staan 2x2400 Watt op een gedeelde groep of zelfs 1 (ja, 2 dus..) stopcontact. Daarom zullen ze bundelen wel niet mogelijk maken, omdat je met 2x AC2400 op 1 groep boven de 16A uitkomt en dus je meterkast zal gaan protesteren.

Over het clusteren, terugleveren en hoe dat verdeeld wordt is in dit topic al uitgebreid gesproken. Maar het is heel simpel:
  1. Ieder apparaat (3 of meer) staat op een eigen fase en monitort zijn eigen fase
  2. Alle apparaten (1-3 stuks) staan in cluster op dezelfde fase en monitoren alle fases
  3. Je hebt bijv. 2 Hypers en 3-fases, Hyper A monitort Fase A en B en Hyper B monitort Fase C.
Wil je meerdere apparaten verspreiden over verschillende fases EN ze gezamenlijk je huishouden laten monitoren met NOM? Dan heb je op dit moment als enige optie de Home Assistant integratie van FireSon die hier regelmatig langskomt en ik zelf ook in gebruik heb.
Thanks!

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Wat mij opviel is dat bij langdurig laden/ontladen de temperatuur kon oplopen tot 60 graden.
Daarom heb ik even een testje gemaakt met een 140mm fan voor een computer.

De stapeltjes staan stevig op de grond, en kunnen niet zomaar verplaatst worden, daarom heb ik het zo gemaakt dat ik de fan ertussen kan schuiven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKst8SSnEUQObnTHT1FuvRMaKYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0R6Bolh6JYbztaRXfyFxhUK.jpg?f=fotoalbum_large
Tussen de 2 hypers zit een spoiler om de lucht over de koelribben te blazen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOKfIvN7l4K126oC_0VsR6UrROY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xJ5OYXd0QaiDUfxo3tpKcNvB.png?f=user_large
De fan zit met een shelly plug, en een 9v adapter aangesloten en gaat aan als de temperatuur boven de 45 graden komt, met als resultaat dat de hypers niet warmer worden dan 41 graden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6FWemutXrJvjMoy-ZvnwagWfxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5910QFMVgEh3RmmSejnvAmX.jpg?f=fotoalbum_large

Niet noodzakelijk, maar denk op lange duur wel beter voor de hardware.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 29-03-2025 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 23:56
geert1992 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:52:
Wat mij opviel is dat bij langdurig laden/ontladen de temperatuur kon oplopen tot 60 graden.

De stapeltjes staan stevig op de grond, en kunnen niet zomaar verplaatst worden, daarom heb ik het zo gemaakt dat ik de fan ertussen kan schuiven.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De fan zit met een shelly plug, en een 9v adapter aangesloten en gaat aan als de temperatuur boven de 45 graden komt, met als resultaat dat de hypers niet warmer worden dan 41 graden:
[Afbeelding]

Vet man! Goed bedacht, wil je je printje delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mooie oplossing, daarom/daarvoor zitten we op Tweakers d:)b _/-\o_

Ik heb ze verder uit elkaar staan, bewust. Zou je ook iets op de 2 schroefgaten aan de zijkant kunnen bevestigen? Qua dikte beperkt zodat de omvormer nog wel goed op de bovenste accu klemt, maar dan verticaal of misschien onder een kleine hoek blaast? Of iets waarmee je de ventilator aan beide kanten vastschroeft en hem in het midden boven de koelribben positioneert?

Heb hier namelijk al een Shelly plug in gebruik die als 1 van de Hypers boven de 45 graden uitkomt via een 6x USB hub een setje van 3x 120mm fans aan zet, maar dat staat aan de zijkant en met 4 stuks heeft dat wel effect op de meest rechtse en minder/weinig effect op de meest linkse en het oog wil ook wat....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:18:
[...]

Mooie oplossing, daarom/daarvoor zitten we op Tweakers d:)b _/-\o_

Ik heb ze verder uit elkaar staan, bewust. Zou je ook iets op de 2 schroefgaten aan de zijkant kunnen bevestigen? Qua dikte beperkt zodat de omvormer nog wel goed op de bovenste accu klemt, maar dan verticaal of misschien onder een kleine hoek blaast? Of iets waarmee je de ventilator aan beide kanten vastschroeft en hem in het midden boven de koelribben positioneert?

Heb hier namelijk al een Shelly plug in gebruik die als 1 van de Hypers boven de 45 graden uitkomt via een 6x USB hub een setje van 3x 120mm fans aan zet, maar dat staat aan de zijkant en met 4 stuks heeft dat wel effect op de meest rechtse en minder/weinig effect op de meest linkse en het oog wil ook wat....
Wil ik wel voor je maken, als je mij even een foto stuurt hoe je het voor je ziet, ontwerp ik wel wat voor je.
Je kan inderdaad de schroeven gebruiken van de bracket die de hyper op de batterij klemt.

Mijn eigenontwerpje was meer even als test, wil het nog netter gaan maken.

[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 29-03-2025 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
[...]

4. In dure uren NOM

Ik ben natuurlijk wel super benieuwd hoe ze aan een besparing van 42% gaan komen.

Zelf denk ik dat je nog veel meer zelf kan doen i.c.m. Home Assistant.
Maar nog even vraag wachten tot 1 April :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 17:36
mrme12345 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:12:
[...]

En zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen en moet zijn eigen keuzes en afwegingen maken. Ik heb HA ook al aantal jaren draaien en werkt probleemloos (op wat kleine dingen na af en toe bij een update) en is erg flexibel enz. En als je je eigen P1 wil gebruiken is die Fireson integratie natuurlijk ideaal :-)
Precies, HA werkt voor veel mensen, maar niet voor iedereen. Daarom zouden producten gewoon een goede locale API moeten hebben en niet een of andere verplichte cloud oplossing. de MQTT oplossing voor zendure via de cloud is niet helemaal wat ik voor ogen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Zou toch mooi zijn als je 2x ac2400 kon combineren met de tijd. Als je ze allebei op een aparte groep (16A) zet, is er geen probleem, of 4mm2 draad met een 25A automaat zou ook kunnen (althans in België).
En anders toch 3x hypers (of 1 ac2400 en 1 hyper) dan kan je tot 3600W gaan. Nog enkele dagen en dan zal er wel duidelijkheid zijn vermoed ik wat kan en niet.

[ Voor 3% gewijzigd door rabero1985 op 29-03-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:32

Dit vind ik een hele mooie oplossing in combinatie met wat automatiseringen. Ik ben voor nu aan het kijken naar 1 stapel, dus dan wordt het klemmen wat lastiger. Heb je ook een versie die op 1 stapel vastgemaakt kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jordyc schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:16:
[...]

Dit vind ik een hele mooie oplossing in combinatie met wat automatiseringen. Ik ben voor nu aan het kijken naar 1 stapel, dus dan wordt het klemmen wat lastiger. Heb je ook een versie die op 1 stapel vastgemaakt kan worden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vb3kxuDIHJvyldoG4Tube1m_ZEU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/y0N3BhcoVPIePaop3dxlWebE.jpg?f=user_large

V2 is in de maak;)

Waarbij er geen kunstof op de hyper komt, goede tip van @Taro .
Gemonteerd aan de greep van de AB2000S.

Deze versie is voor een 120mm fan.

[ Voor 11% gewijzigd door geert1992 op 29-03-2025 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Leuk ontwerp.

Met 60 graden kan je ook prima een zwembad opwarmen. Zou daar iets voor te maken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik ga om deze rede een mv box toepassen.
Trekt 3 watt in laagste stand.
Stand 2 met temperatuur sensor.
Aanvoer een stoffilter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyVH3yFupvN6aSHiTAwS9W_kDQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkqLH3ygDuVCuwsbZipFODb0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EudDbWNHyLT9mF1GGsK50StXeJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDYfnDDmTsVqUcZ9oa2FQ4cG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:41:
[...]

2. Alle apparaten (1-3 stuks) staan in cluster op dezelfde fase en monitoren gezamenlijk alle fases
Verwacht je dat de solarflow 800 pro wel over de fases zal kunnen klusteren?
Voor de AC2400 lijkt me dat bijna wel een must.
Als HA het kan, dan moet het technisch wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:20:
[...]

Verwacht je dat de solarflow 800 pro wel over de fases zal kunnen klusteren?
Nee, cluster kan nooit over fases heen. Maar heb er wel een featurerequest voor gedaan om ze te kunnen "groeperen".
Voor de AC2400 lijkt me dat bijna wel een must.
Als HA het kan, dan moet het technisch wel mogelijk zijn.
Het kan technisch ook prima, alleen ondersteunt Zendure het vanuit de Zendure App niet.

Maar ook hier denk ik dat we de ZENKI AI update de komende dagen gewoon even af moeten wachten. Ik vermoed dat ze alles centraal gaan aansturen en dat er een strategie voor je wordt uitgevoerd, waardoor instellen van meerdere apparaten mogelijk tot het verleden behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-08 11:56
Ik lees en kom nog zelden op het HW topic.
Nogal bekend om mijn uitspraken dat HW te duur is voor meerdere batterijen zou nu een ban opleveren.
Het gaat hen als bedrijf finaal wel erg zuur opbreken.
Mensen die willen uitbreiden gaan even bij collega's kijken en zelfs met de eerste HW batterij kom je er aan uit om stevig uit te breiden met bvb Zendure.

De doodsteek wordt het voor HW als ze asap geen aparte batterij tegen concurrentiële prijs op de markt gaan brengen.
Ik heb me er zeer druk om gemaakt dat er zo weinig vergelijkbare reacties waren op het topic dat nu zelfs geen commentaar meer duldt.
Wat een titel topic aanpassing !!

Finaal was het mijn grootste bedoeling om dit zeer duidelijk over te maken aan het bedrijfsaccount van HW.
Dit lukte op een keurige manier tussen mij en hem of haar.
Nu is het aan hen om er mee om te gaan en actie te ondernemen.

Ondertussen zit hier inderdaad al veel meer volk te discussiëren over technische zaken van Zendure.
Ik zal pas toehappen als ik het gevoel krijg dat Zendure zo eenvoudig is geworden als HW.
Hopelijk wordt het nieuwste materiaal gehomologeerd in België, een soapje op zich.
Zeer benieuwd naar hun echte aprilvis dat 1 uur sneller komt dan we nu ervaren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Piddybull schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:42:
Ik lees en kom nog zelden op het HW topic.
Nogal bekend om mijn uitspraken dat HW te duur is voor meerdere batterijen zou nu een ban opleveren.
Het gaat hen als bedrijf finaal wel erg zuur opbreken.
Mensen die willen uitbreiden gaan even bij collega's kijken en zelfs met de eerste HW batterij kom je er aan uit om stevig uit te breiden met bvb Zendure.

De doodsteek wordt het voor HW als ze asap geen aparte batterij tegen concurrentiële prijs op de markt gaan brengen.
Ik heb me er zeer druk om gemaakt dat er zo weinig vergelijkbare reacties waren op het topic dat nu zelfs geen commentaar meer duldt.
Wat een titel topic aanpassing !!

Finaal was het mijn grootste bedoeling om dit zeer duidelijk over te maken aan het bedrijfsaccount van HW.
Dit lukte op een keurige manier tussen mij en hem of haar.
Nu is het aan hen om er mee om te gaan en actie te ondernemen.

Ondertussen zit hier inderdaad al veel meer volk te discussiëren over technische zaken van Zendure.
Ik zal pas toehappen als ik het gevoel krijg dat Zendure zo eenvoudig is geworden als HW.
Hopelijk wordt het nieuwste materiaal gehomologeerd in België, een soapje op zich.
Zeer benieuwd naar hun echte aprilvis dat 1 uur sneller komt dan we nu ervaren.
Toch hier wederom even een correctie. Het is vervelend dat je blijft herhalen dat er een ban zou volgen. Dat was door de moderator een ingestelde actie omdat er te vaak offtopic werd gegaan. Een onderbouwing met prijs vergelijk kon kort wel even. Anders had het naar een topic gemoeten m.b.t. algemene stekker batterijen.

Ook dat het daar steeds over Zendure zou gaan is niet waar. Normaal zou ik er niet op reageren maar voel nu toch wat onrecht naar mede tweakers. Dus laten we het hier hebben over Zendure. Daar over HW en in het algemene topic over alle stekker batterijen. En door.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Iemand hier al eens gekeken? Accuberekening.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-08 11:56
Devke schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:01:
[...]

Ook dat het daar steeds over Zendure zou gaan is niet waar. Normaal zou ik er niet op reageren maar voel nu toch wat onrecht naar mede tweakers. Dus laten we het hier hebben over Zendure. Daar over HW en in het algemene topic over alle stekker batterijen. En door.......
Defke, je slaagt er wonderwel opnieuw in mijn woorden kompleet om te draaien.
Waar heb ik dat zonet geschreven ?
Zendure is top en het andere merk voor stevigere,lees grotere installatie momenteel een zéér dikke flop.
Uitkijken naar 1 april ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 18:41:
Iemand hier al eens gekeken? Accuberekening.nl
Zag hem vanmorgen voorbij komen.

Pagina: 1 ... 23 ... 122 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.