Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 24 ... 72 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:37
dotternetta schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 18:41:
Iemand hier al eens gekeken? Accuberekening.nl
Het is maar wat je verwacht, maar niet wat de url zegt.
Er zijn iets van 400 berekeningen gemaakt voor klanten.
Die willen ze nu voor 50 euro verkopen aan je, als jouw gegevens in de buurt komen van een van de reeds gedane berekeningen. ipv een advies van 5 a 6 uur a raison van adviesuurloon.
Ze doen dus geen berekening, je kunt ook niet data aanleveren voor een berekening.
Je krijgt een bestaande berekening die het beste matcht.

Filmpjes op youtube kunnen helpen je beeld te vormen, hoe het moet worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Dapdodo op 29-03-2025 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:16
Dapdodo schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:25:
[...]

Het is maar wat je verwacht, maar niet wat de url zegt.
Er zijn iets van 400 berekeningen gemaakt voor klanten.
Die willen ze nu voor 50 euro verkopen aan je, als jouw gegevens in de buurt komen van een van de reeds gedane berekeningen. ipv een advies van 5 a 6 uur a raison van adviesuurloon.
Ze doen dus geen berekening, je kunt ook niet data aanleveren voor een berekening.
Je krijgt een bestaande berekening die het beste matcht.

Filmpjes op youtube kunnen helpen je beeld te vormen, hoe het moet worden.
Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:29
Zijn er mensen hier die deze batterijen binnen-binnen hebben staan? Denk hierbij aan een zolder? Woonkamer?

5.4 kWh opslag Homewizard Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV: 77 kWh capaciteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:28
Devke schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:55:
Zijn er mensen hier die deze batterijen binnen-binnen hebben staan? Denk hierbij aan een zolder? Woonkamer?
Woonkamer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMejKdEVyEIfls386iod4FxcpcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTWimsblq3DAgsXGPasCBkmi.jpg?f=fotoalbum_large

En hij is super stil in vergelijking met HomeWizard met die irritante kliks en ventilator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Laatst online: 29-06 11:35
Bijkeuken achter de kattenbak om de praktische reden dat hij op het stopcontact van de droger zit en we hebben geen droger.
Dus is 1200 W geen probleem.
Als de 2e komt komt die in de schuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:00
peterbier schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:58:
[...]

Woonkamer.
[Afbeelding]

En hij is super stil in vergelijking met HomeWizard met die irritante kliks en ventilator.
Ik denk dat ik hier alleen maar gezucht en gesteun zou horen met zo'n Zendure in de woonkamer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:54
netappie schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:01:
[...]

Ik denk dat ik hier alleen maar gezucht en gesteun zou horen met zo'n Zendure in de woonkamer :P
Als je vrouw de set moet verplaatsen omdat ze daar wil stofzuigen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Laatst online: 20:59

tomtom901

Moderator General Chat
Hier op zolder idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hier in bijkeuken, logeerkamer en meterkast :-)

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Laatst online: 20:59

tomtom901

Moderator General Chat
mrme12345 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 10:39:
[...]

Hier in bijkeuken, logeerkamer en meterkast :-)
Forse meterkast dan, die past hier echt niet haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 20:14
Hier ook zolder, direct onder het dak waar de 3 zonnepanelen op liggen die rechtstreeks aangesloten zijn. Werkt perfect. Op zonnige dagen krijgt ie zo 3 x AB2000S zo goed als vol.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Onderstaand 2 grafieken waarin ik bij hou hoeveel procent van mijn verbruik afgedekt wordt met eigen opwek en hoeveel kWh'en ik van het net haal. Vanaf aug 2024 ben ik gestart met batterijen (powerqueen 2,5 kWh) en vanaf januari met Zendure opstelling (inmiddels 11,5 kWh en 3 hypers). Effect is duidelijk te zien in de grafieken. Ik heb een verbruik van rond de 6,5k tot 7k en een opwek van rond de 8,5k. Daarnaast ook nog een ev met 51 kWh en elektrisch verwarmen met lucht/lucht airco en warmtepompboiler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGFHTcqnotKNuxOGZupBBdD4yes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IalOnW1jCGf7gO8qSltEgMkO.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn jaarafrekening loopt van aug tot en met juli. In vergelijking met vorige jaren zit ik nu al een kleine 20% hoger met afdekken verbruik met eigen opwek (nu tot op heden 42%). En ik verwacht richting eind juli op een kleine 60% te zitten. Dus effect van de batterijen is daarmee op jaarbasis ca 25% meer eigen verbruik van de opwek. Mijn strategie is volledig gericht op zoveel mogelijk NOM. Ik heb ook nog een vast contract zonder terugleverkosten tot aug 2026.

Het communicerende vat is natuurlijk afname net:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DRS2j-oXmB2TD_dEFWXGiVqdY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpR0PjKWj7sZfN7VlpsEiJZ1.jpg?f=fotoalbum_large

Daarvan verwacht ik dat die rond de 2650 uit komt (ik vebruik nu nog ca 0,5 kWh per dag normaal gesproken), Ca, 1300-1500 kWh minder van het net.

Zo krijg je beeld van potentie als je nog aan het dubben bent. En vanaf aug 2026 ga ik over naar dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
dnns85 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:43:
[...]

Hier ook zolder, direct onder het dak waar de 3 zonnepanelen op liggen die rechtstreeks aangesloten zijn. Werkt perfect. Op zonnige dagen krijgt ie zo 3 x AB2000S zo goed als vol.
Hoeveel Wp zonnepanelen zijn dat?
Ik heb twee AB2000 onder de Hyper en met vol zon en 1200 W laden heb ik die in 4,5 uur vol. (10 tot 100%)
Drie stuks zou dan 6 uur en drie kwartier duren.
Ik heb wel plannen op op zolder panelen direct op een Hyper of SolarFlow 800 Pro te gaan zetten.
Omdat er maar weinig dagen de zon zolang vol schijnt is het praktischer om meerdere kleintjes te hebben dan een grote.
Daarom ben ik benieuwd naar de Wp van jou zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-06 16:33
Weet er iemand op welke manier je de hyper kan registreren voor garantie?
Dixit de handleiding zou dat via de app moeten, maar ik zie nergens waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Polvo176 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:01:
[...]

Hoeveel Wp zonnepanelen zijn dat?
Ik heb twee AB2000 onder de Hyper en met vol zon en 1200 W laden heb ik die in 4,5 uur vol. (10 tot 100%)
Drie stuks zou dan 6 uur en drie kwartier duren.
Ik heb wel plannen op op zolder panelen direct op een Hyper of SolarFlow 800 Pro te gaan zetten.
Omdat er maar weinig dagen de zon zolang vol schijnt is het praktischer om meerdere kleintjes te hebben dan een grote.
Daarom ben ik benieuwd naar de Wp van jou zonnepanelen.
Het zijn 3 panelen van 440 Wp. Wonen in het bos dus 's ochtends en 's avonds gebeurt er niet heel veel, maar op de piek doen ze toch wel zo'n 1100 w samen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjRMklAP_lP1-U1smKwKGY2gW0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/laPNpSxWQHyYg2SFuVELs6t3.jpg?f=fotoalbum_large

Even kijken hoe het in de zomer gaat, hebben ze pas met twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Jerryvh schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:13:
Volgens mij is dat niet nodig. Ik heb er 1 onder garantie om laten ruilen zonder enig probleem en zonder waar dan ook garantie te registreren. Ik moest wel aankoopfactuur meesturen met garantie aanvraag

[ Voor 6% gewijzigd door mrme12345 op 30-03-2025 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Jerryvh schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:13:
Dit is de eerste keer dat ik hierover hoor, is naar mijn weten niet nodig zoals @mrme12345 ook aangeeft.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008

HHF

Wat raden jullie aan voor een P1 splitter?. Ik heb een laadpaal met Dynamic Load Balancing die nu op de P1 poort zit. Mocht de Zendure P1 eraan komen moet ik het signaal splitten. Nu wordt er veel aangeboden op dat vlak, met allerlei prijzen.
Wat is een goede betrouwbare P1 splitter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
dnns85 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:21:
[...]

Het zijn 3 panelen van 440 Wp. Wonen in het bos dus 's ochtends en 's avonds gebeurt er niet heel veel, maar op de piek doen ze toch wel zo'n 1100 w samen.

[Afbeelding]

Even kijken hoe het in de zomer gaat, hebben ze pas met twee weken.
Mooi, goed om te weten, dan moet het met 4 van die jongens en 2 batterijen zeker lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
HHF schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:39:
Wat raden jullie aan voor een P1 splitter?. Ik heb een laadpaal met Dynamic Load Balancing die nu op de P1 poort zit. Mocht de Zendure P1 eraan komen moet ik het signaal splitten. Nu wordt er veel aangeboden op dat vlak, met allerlei prijzen.
Hier de HomeWizard 3-poorts actieve splitter in gebruik, werkt prima.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 26-06 10:52
We hebben hier een actieve P1 splitter van HomeWizard in gebruik, die werkt goed. Met twee P1 meters erin wil die wel graag voeding hebben door middel van USB-C aansluiting.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06 23:44
Ik heb deze actieve P1 splitter in gebruik (de variant met 4 output poorten). Werkt prima. Voeding is via USB-C.
https://www.powerbaas.nl/...rbaas-actieve-p1-splitter

[ Voor 3% gewijzigd door gast777 op 30-03-2025 14:20 ]

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | OpenEVSE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Ik gebruik de HW splitter, die heeft drie outputs.
Een zit Iungo op, een de P1 meter van HW en mocht er nog een P1 van Zendure komen kan die op de 3e poort.
Met Iungo registreer ik alles, is gedetailleerder en heeft meer mogelijkheden.
HW heb ik er voor de fun bij.
Elk systeem heeft zijn eigen voor en nadelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjxpGfzXszJCX-A2g_Uub3kMEaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBGf4A5z7yCh5p91eET2iDUG.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJWzSGAN6T6lZl2o5zTxTC78W6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qA4fyjNhM5Vn3dhwSMJ8XkLN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Ik gebruik al jaren een van HomeWizard.
Die van mij is al zo oud dat deze nog een micro usb heeft tegenwoordig is dat een usb c aansluiting.
Werkt perfect.
Zie link: https://www.homewizard.co...ZTj24mpe9USYaAunvEALw_wcB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoLeJbvKq04qR2sdev4-yMbeSdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2mp9NoAoqMMXLFKpKAskiak.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
De Homewizard p1 splitter hier. 3 poortjes om te gebruiken. Zit er net tussen maar werkt prima.

5.4 kWh opslag Homewizard Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV: 77 kWh capaciteit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ja-2j_RYjoXUSQ2fXRKbZ9Bgu2k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/V4FDHraclRfGIowQmTkTfxXY.png?f=user_large

V3 inmiddels, terug naar 140mm ;).
Nu de eerste onderdelen aan het printen.

Met nog een soort spoiler in het midden van het kanaal om de wind beter te begeleiden.
Ook de fan verticaal gezet, om de wind minder hoeken door te laten gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qdwb7FTdsCn2D80G9gqHgYXFno=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SvfG0ObDz8JEqimQ9vfAoKXa.png?f=user_large

De bevestiging aan het handvat zit stevig, solide genoeg voor deze uit de hand gelopen fan-duct.

[ Voor 48% gewijzigd door geert1992 op 30-03-2025 15:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik zie zojuist ergens in de logging van zowel de AIO2400, HUB2000, ACE1500 als HYPER2000 de volgende waardes langskomen:
  • 'hemsId': None
  • 'hemsShareFlag': False,
  • 'hemsName': ''
  • 'loraInvState': 0
  • 'loraAddr': ''
Wat zou kunnen betekenen dat deze producten ook in HEMS/ZENKI AI terug zullen komen én daarnaast mogelijk ook al LORA communicatie aan boord hebben, waarmee ze direct over langere afstanden met de P1-meter kunnen verbinden.

Aannames, aannames, ik hou de App Store in de gaten, hopelijk vanavond of morgen een Zendure App update met mooie nieuwe shiny opties :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22:39
Ook zeer benieuwd. Dat van die LoRa zou echt wel de max zijn als dit zat ingebouwd. Is men afstand probleem ineens van de baan. Na wat opzoekwerk over deze techniek kan dit echt wel afstanden overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
Taro schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:09:
Ik zie zojuist ergens in de logging van zowel de AIO2400, HUB2000, ACE1500 als HYPER2000 de volgende waardes langskomen:
  • 'hemsId': None
  • 'hemsShareFlag': False,
  • 'hemsName': ''
  • 'loraInvState': 0
  • 'loraAddr': ''
Wat zou kunnen betekenen dat deze producten ook in HEMS/ZENKI AI terug zullen komen én daarnaast mogelijk ook al LORA communicatie aan boord hebben, waarmee ze direct over langere afstanden met de P1-meter kunnen verbinden.

Aannames, aannames, ik hou de App Store in de gaten, hopelijk vanavond of morgen een Zendure App update met mooie nieuwe shiny opties :)
Misschien heb ik ergens iets gemist, maar is er iets aangekondigd rondom de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
frankj030 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 20:53:
[...]

Misschien heb ik ergens iets gemist, maar is er iets aangekondigd rondom de app?
Mijn contactpersoon bij Zendure heeft destijds +-30 maart genoemd als datum waarop ze een nieuwe versie van de App zouden lanceren inclusief verbeterde dynamische tarieven mode. Maar ondertussen zie je op de website een aankondiging met AC2400, Solarflow Pro 800 en ZENKI AI/HEMS energy management, ik verwacht dus een wat grotere app update incl. een AI modus. De vorige keer kwam de update zondagavond NL tijd beschikbaar, dus hopelijk vandaag/morgen een App update met mooie nieuwe modi en opties erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-06 23:00
Hey, ik ben nieuw in deze home battery wereld.
Aangezien ze hier binnen kort een digitale meter komen installeren en ik vaarwel moet zeggen tegen mijn terugdraaiende teller, kijk ik rond naar oplossingen om de opbrengst van mijn zonnepanelen niet verloren te laten gaan.
Hoe matuur is deze technologie? En als je iets zoekt dat eenvoudig te installeren is, opbrengst zonnepanelen kan opslaan en in geval van stroompannes je stroom kan geven (bv koelkast of computer aansluiten) wat zijn dan de opties?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
uwedp schreef op zondag 30 maart 2025 @ 20:59:
Hey, ik ben nieuw in deze home battery wereld.
Aangezien ze hier binnen kort een digitale meter komen installeren en ik vaarwel moet zeggen tegen mijn terugdraaiende teller, kijk ik rond naar oplossingen om de opbrengst van mijn zonnepanelen niet verloren te laten gaan.
Hoe matuur is deze technologie? En als je iets zoekt dat eenvoudig te installeren is, opbrengst zonnepanelen kan opslaan en in geval van stroompannes je stroom kan geven (bv koelkast of computer aansluiten) wat zijn dan de opties?
Hoi en welkom :)

Het voordeel van een forum is dat je bij de topicstart kunt beginnen en daarna de door anderen gedeelde kennis en ervaringen tot je kunt nemen. Heb je dat al gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:53
mrme12345 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:58:
… kleine 20% hoger met afdekken verbruik met eigen opwek (nu tot op heden 42%). En ik verwacht richting eind juli op een kleine 60% te zitten. Dus effect van de batterijen is daarmee op jaarbasis ca 25% meer eigen verbruik van de opwek.

Zo krijg je beeld van potentie als je nog aan het dubben bent. En vanaf aug 2026 ga ik over naar dynamisch.
Hier wordt ik blij van. Dank voor deze waardevolle inzichten.

Wij overwegen zonnepanelen waarin de combinatie met de thuisbatterij doorslaggevend is. Alles wijst erop dat we het kunnen doen.

De terugverdientijd weegt voor ons niet het zwaarst. Wat wel zwaarder weegt is onafhankelijker zijn van wet- en regelgeving, geopolitiek ontwikkelingen, en lekker ‘klooien’ met HA and whatnot.

@mrme12345 Hoeveel % (in)direct verbruik heb je minder als je l geen airco, EV en warmtepomp zou hebben? En is je 60% verbruik inclusief maximale verschuiving van normaalgebruik naar de zonnige uren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
goodfella schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:25:
[...]

@mrme12345 Hoeveel % (in)direct verbruik heb je minder als je l geen airco, EV en warmtepomp zou hebben? En is je 60% verbruik inclusief maximale verschuiving van normaalgebruik naar de zonnige uren?
Om met je laatste vraag te beginnen. Ik heb voordat ik batterijen aan heb geschaft al heel veel gedaan om zoveel mogelijk van mijn verbruik af te dekken met mijn eigen opwek. Je moet daarbij denken aan:
- EV laden met script in node red die de pv overschot monitort en laden op aanpast
- warmtepompboiler die ik laat opwarmen als meeste zon is (en hoogste temperatuur)
- en natuurlijk de gebruikelijke zaken zoals wassen, afwas enz op momenten dat er zon is

Je kunt daarom in mijn grafiek zien dat het afdekken van mijn eigen verbruik de afgelopen jaren is gestegen van 28% in 2021 naar 37% in 2024 (dus zonder hulp van batterijen). En dan is de rek er ook echt wel uit. Ook omdat ik verwarm met lucht/lucht warmtepompen en je daar heel lastig in kunt sturen in de wintermaanden.

Dus de batterijen zorgen voor nog eens ca. 22% extra afdekking van mijn verbruik naar de ca 60%. En dit is dus ook inclusief de bovenstaande maximale inzet om verbruik te verschuiven.

En dan je 1e vraag, zoals je kunt lezen zijn EV en warmtepomp dingen waar je juist wel goed in kunt schuiven en je pv opwek voor kunt gebruiken en airco's om te verwarmen juist niet. Ik ben ca 2000 kWh kwijt aan verwarming per jaar, waar ik dus maar beperkte invloed op heb (wel beetje warmer stoken overdag als er veel zon is in de flankmaanden). Dus mijn airco's beperken mijn mogelijkheden en mijn EV (ook ca 2000 kwh) en warmtepomp (650 kWh) zijn juist wel goed te optimaliseren. Lastig om hier percentage aan te hangen, Maar zonder airco's, EV en warmtepomp denk ik dat je met batterijen toch ook zeker wel richting de 60% a 70% kunt. Maar natuurlijk ook afhankelijk van je eigen opwek versus je verbruik en hoeveel kWh opslag je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:27
Ben echt benieuwd naar de info die we morgen gaan krijgen over de nieuwe producten van Zendure.
Stiekem hoop ik dat er wel iets mogelijk gaat zijn met laadvermogens instellen. Aangezien de 2400 AC ook 800 -> 2400 Watt in te stellen is (na meterkast aanpassingen). Zal het misschien ook mogelijk moeten zijn om het laadvermogen aan te passen. Ik lever bijvoorbeeld maximaal 3600Watt terug. Ik zou dan bijvoorbeeld met 2x 2400AC willen dat hij er niet boven komt en mijn verbruik op zo'n moment gewoon NOM is. Maarja we zullen het moeten afwachten, volgens mij had @Taro al genoemd dat dit niet mogelijk is voor het opladen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
https://www.printables.co...er-140mm-cooling-fanmount

Ook nog een simpele versie gemaakt, waarbij de ventilator boven op de hyper blaast.
Wederom aan het handvat van een accu bevestigd om zo eventueel smelt gevaar de voorkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAM5X2ap9q962HUeDgux4L0tu_o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/w2Mrau1JKZNyQCaBrJ9zYfyI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
mrme12345 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:05:
[...]

En dan je 1e vraag, zoals je kunt lezen zijn EV en warmtepomp dingen waar je juist wel goed in kunt schuiven en je pv opwek voor kunt gebruiken en airco's om te verwarmen juist niet. Ik ben ca 2000 kWh kwijt aan verwarming per jaar, waar ik dus maar beperkte invloed op heb (wel beetje warmer stoken overdag als er veel zon is in de flankmaanden). Dus mijn airco's beperken mijn mogelijkheden en mijn EV (ook ca 2000 kwh) en warmtepomp (650 kWh) zijn juist wel goed te optimaliseren. Lastig om hier percentage aan te hangen, Maar zonder airco's, EV en warmtepomp denk ik dat je met batterijen toch ook zeker wel richting de 60% a 70% kunt. Maar natuurlijk ook afhankelijk van je eigen opwek versus je verbruik en hoeveel kWh opslag je hebt.
Met EV kun je schuiven, vooropgesteld dat je een eigen laadpaal hebt.
Maar met een warmtepomp valt niks te schuiven, die snort meestal een hele dag op een laag pitje door.
Even uitzetten op dure momenten is meestal ook niet slim, hij moet daarna meer dan dubbel zo hard werken om het warmte verlies weer bij te spijkeren en dat kost extra energie.
Het is ook geen piek verbruiker zoals een EV.
Het enige wat ik stuur is het opwarmen van de boiler, dat gebeurt rond het middag uur als de zon maximaal is.
Mijn eigen gebruik van de zonnepanelen zit nu op 31%, vorig jaar maart op 38% en dat is het gemiddelde over de voorgaande 12 maanden.
Ik ben er nog niet achter waarom, mogelijk omdat 2024 een slecht zonne jaar was.
Met de baterijen zou ik dit op (berekent) kunnen krikken tot 50 - 55% wat wel overeenkomt met jou ervaring.
Dat is dus even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Polvo176 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:18:
[...]

Maar met een warmtepomp valt niks te schuiven, die snort meestal een hele dag op een laag pitje door.
Even uitzetten op dure momenten is meestal ook niet slim, hij moet daarna meer dan dubbel zo hard werken om het warmte verlies weer bij te spijkeren en dat kost extra energie.
Het enige wat ik stuur is het opwarmen van de boiler, dat gebeurt rond het middag uur als de zon maximaal is.
Mijn eigen gebruik van de zonnepanelen zit nu op 31%, vorig jaar maart op 38% en dat is het gemiddelde over de voorgaande 12 maanden.
Ik ben er nog niet achter waarom, mogelijk omdat 2024 een slecht zonne jaar was.
Met de baterijen zou ik dit op (berekent) kunnen krikken tot 50 - 55% wat wel overeenkomt met jou ervaring.
Een lucht/lucht warmtepomp is wel beetje in verbruik te schuiven, maar niet heel veel. En werkt natuurlijk anders dan een laag temperatuur warmtepomp die je altijd op bepaalde temp houdt.

Daarnaast bereken ik welk gedeelte ik van mijn totale verbruik afdek met eigen opwek en dat is net wat anders dan welk gedeelte van je eigen opwek je zelf verbruikt. Mijn 60% gaat over eigen opwek naar huisverbruik / totaal verbruik en dus niet eigen verbruik opwek / totaal opwek.

Dit zijn inderdaad betere termen van @Tijgerkracht:
41% self-consumed solar en 50% self-sufficiency

Maar dit is allemaal redelijk off topic. Dus laten we weer verder gaan met zendure :-)

[ Voor 3% gewijzigd door mrme12345 op 31-03-2025 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Polvo176 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:18:
[...]

Ben ik niet met je eens. Warmtepomp mag hier aan staan van 9:00 tot 17:00, hiermee pompen we de vloer vol met warmte. 's Morgens is het dan 20 graden en in de loop van de dag loopt het op tot max 21.5, dan gaat de warmtepomp uit.
In de echte wintermaanden (< 4 graden overdag) werkt dit natuurlijk niet, dan pruttelt de warmtepomp 24 uur.
We hebben dit de hele maand maart gedaan, puur op zonnestroom.
Ook wordt de 300L boiler alleen overdag opgewarmd, rond 13:00, zo ook de legionella run.
Zonder accu zitten we nu op 41% self-consumed solar en 50% self-sufficiency.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tijgerkracht schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:24:
[...]

Ben ik niet met je eens. Warmtepomp mag hier aan staan van 9:00 tot 17:00, hiermee pompen we de vloer vol met warmte. 's Morgens is het dan 20 graden en in de loop van de dag loopt het op tot max 21.5, dan gaat de warmtepomp uit.
In de echte wintermaanden (< 4 graden overdag) werkt dit natuurlijk niet, dan pruttelt de warmtepomp 24 uur.
We hebben dit de hele maand maart gedaan, puur op zonnestroom.
Ook wordt de 300L boiler alleen overdag opgewarmd, rond 13:00, zo ook de legionella run.
Zonder accu zitten we nu op 41% self-consumed solar en 50% self-sufficiency.
Juist met dit stukje intelligent aansturen zijn nu ook WP leveranciers bezig (ik weet bijv van WeHeat dat ze hiermee een pilot doen), waarbij de pomp op de goedkope(re) uren net wat harder hoger setpoint aanhoudt waardoor het op de dure uren in avond en ochtend met net wat minder kan. Hoewel dit misschien op 1 installatie een klein beetje helpt is het niet moeilijk in te zien dat dit op schaal ook wel een mooie factor kan zijn in het hele verhaal rond netcongestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Sander schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:39:
[...]

Juist met dit stukje intelligent aansturen zijn nu ook WP leveranciers bezig (ik weet bijv van WeHeat dat ze hiermee een pilot doen), waarbij de pomp op de goedkope(re) uren net wat harder hoger setpoint aanhoudt waardoor het op de dure uren in avond en ochtend met net wat minder kan. Hoewel dit misschien op 1 installatie een klein beetje helpt is het niet moeilijk in te zien dat dit op schaal ook wel een mooie factor kan zijn in het hele verhaal rond netcongestie.
Ik heb een Weheat, BB80, maar stuur hem qua verwarming nog zelf aan.
Voor legionella is tie wel al slim.
Binnenkort ga ik naar een tweakersdag bij Weheat, waar we hopelijk meer info krijgen en beetje kunnen meedenken; erg veel zin in.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Ik heb een mail met aanbiedingen van de nieuwe lijn gekregen.
Dit is kennelijk vooral voor nieuwe gebruikers omdat je de100 euro korting alleen krijgt met een shelly er bij.
Maar die heb ik al, dus wat moet ik daar mee?
Als er nu een Zendure P1 bij zat kocht ik er direct een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Ik zal me nog een keer aanmelden voor de nieuwsbrief. Krijg niets binnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
dotternetta schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:58:
Ik zal me nog een keer aanmelden voor de nieuwsbrief. Krijg niets binnen
Hier ook afgelopen periode aangemeld. Nu net voor de 3e keer. Krijg de mail ook niet. Ook niet in de Spam.\
Ze willen ons niet als klant denk ik >:) :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-06 13:38
Ik heb me met veel plezier door de laatste 40 pagina's heengelezen.

Nog een tip die ik nog niet voorbij heb zien komen. Ik heb een HomeWizard P1 meter. Nu heb ik de csv file van het laatste jaar in chatgpt geupload. Vervolgens heb ik de specs van de Zendure opgegeven (capaciteit, laad en ontlaadrendement en maximaal wattage laden en ontladen) en dan komt Chatgpt zo met je mogelijke besparing. Misschien ook een goede tip voor anderen die willen weten wat je bespaard.

Ik bespaar met een 3840wh accu 800kwh op jaarbasis. Zodra mijn vaste contract is afgelopen zomer 2026 ga ik er een afschaffen. Nu sterk getwijfeld of ik er een zal kopen, maar ik denk dat ik beter nog even de technologische ontwikkelingen kan afwachten de komende 1 - 1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Devke schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:42:
[...]

Hier ook afgelopen periode aangemeld. Nu net voor de 3e keer. Krijg de mail ook niet. Ook niet in de Spam.\
Ze willen ons niet als klant denk ik >:) :9
Ik denk dat het alleen voor nieuwe gebruikers is, als het mail adres al bekent is krijg je kennelijk geen respons.
Probeer een een ander mail adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polvo176
jczuidervaart schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:43:
Ik heb me met veel plezier door de laatste 40 pagina's heengelezen.

Nog een tip die ik nog niet voorbij heb zien komen. Ik heb een HomeWizard P1 meter. Nu heb ik de csv file van het laatste jaar in chatgpt geupload. Vervolgens heb ik de specs van de Zendure opgegeven (capaciteit, laad en ontlaadrendement en maximaal wattage laden en ontladen) en dan komt Chatgpt zo met je mogelijke besparing. Misschien ook een goede tip voor anderen die willen weten wat je bespaard.

Ik bespaar met een 3840wh accu 800kwh op jaarbasis. Zodra mijn vaste contract is afgelopen zomer 2026 ga ik er een afschaffen. Nu sterk getwijfeld of ik er een zal kopen, maar ik denk dat ik beter nog even de technologische ontwikkelingen kan afwachten de komende 1 - 1,5 jaar.
Die 800 kW klopt wel ongeveer, ruwweg 4 kWh x 200 dagen.
Maar zolang je kunt salderen schiet je er niks mee op, hooguit 100 euro terug lever kosten als je die hebt.
Dus wachten tot na je contract is zeker een goede beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Polvo176 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:44:
[...]

Ik denk dat het alleen voor nieuwe gebruikers is, als het mail adres al bekent is krijg je kennelijk geen respons.
Probeer een een ander mail adres.
Ik ben (nog) geen nieuwe gebruiker. Heb niks van Zendure maar volg het met interesse. Aangemeld met emailadres wederhelft. Ook daar nul 😜🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Devke schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:07:
[...]

Ik ben (nog) geen nieuwe gebruiker. Heb niks van Zendure maar volg het met interesse. Aangemeld met emailadres wederhelft. Ook daar nul 😜🤣
Ik heb een hotmail en gmail adres, voor Zendure gebruikte ik het hotmail adres, na aanmelden geen respons.
Gisteren aangemeld met gmail adres en vanmorgen dus de aanbieding gekregen.
Kan dus een dag duren, ik denk niet dat ze na iedere aanmelding een mail sturen, maar dat om de zoveel tijd in bulk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Waar staat ZENKI eigenlijk voor? Of is het geen afkorting? Zendure Energy... ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieterh78
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 11:07
dotternetta schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:46:
Waar staat ZENKI eigenlijk voor? Of is het geen afkorting? Zendure Energy... ...
ZENdure Künstliche Intelligenz?

Heel interessant topic dit. Al tijden een stille volger. Ik ben ook voornemens een of meerdere set(s) aan te schaffen zodra mijn vrouw het er mee eens is :) Even afwachten ook wat de nieuwe producten gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-06 09:21
Hyper 2000 met 2 x AB2000S is binnen en aangesloten, maar app lijkt hem niet te vinden: alleen support voor Solarflow 800 lijkt in de app te bestaan. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:14
Als ik vragen heb over mijn bestelling, mail ik dan met support@zendure.com of moet ik ergens anders zijn?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Aziraphale schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:20:
Als ik vragen heb over mijn bestelling, mail ik dan met support@zendure.com of moet ik ergens anders zijn?
Nope je kan daarheen mailen, dan krijg je binnen een minuut een AI response en na nog een keer opvolgen een human.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
pieterh78 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:12:
[...]

ZENdure Künstliche Intelligenz?

Heel interessant topic dit. Al tijden een stille volger. Ik ben ook voornemens een of meerdere set(s) aan te schaffen zodra mijn vrouw het er mee eens is :) Even afwachten ook wat de nieuwe producten gaan brengen.
Toch niet helemaal een stille volger dus! 😄 Klinkt als een klassiek geval van "management approval" misschien een goed moment om je onderhandelingstactieken te toepassen.

Wat is je huidige situatie eigenlijk? Welk energiecontract heb je en hoe zit het met je verbruik? Wil je vooral je zonnestroom opslaan? Of gaan handelen?

Benieuwd hoe je het gesprek thuis gaat voeren—met een financiële rekensom, een charmeoffensief, of gewoon het aller subtielste: door alvast te bestellen?

Anders even informeren bij @Aziraphale. Die heeft met hetzelfde bijltje gehakt :P Volgens mij zonder al te veel kleerscheuren....

[ Voor 15% gewijzigd door geert1992 op 31-03-2025 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
sebmar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:19:
Hyper 2000 met 2 x AB2000S is binnen en aangesloten, maar app lijkt hem niet te vinden: alleen support voor Solarflow 800 lijkt in de app te bestaan. Heeft iemand een idee?
Tab met devices, daar kun je de hyper vinden als het goed is en toevoegen als je rechtsboven op het plusje drukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebmar
mrme12345 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:30:
[...]

Tab met devices, daar kun je de hyper vinden als het goed is en toevoegen als je rechtsboven op het plusje drukt
Thanks, dat was het. Ik was in de veronderstelling dat dit bij ‘create new energy system’ moest.
De boel draait. Vanavond even lekker nerden..

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieterh78
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 11:07
geert1992 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:25:
[...]

Toch niet helemaal een stille volger dus! 😄 Klinkt als een klassiek geval van "management approval" misschien een goed moment om je onderhandelingstactieken te toepassen.

Wat is je huidige situatie eigenlijk? Welk energiecontract heb je en hoe zit het met je verbruik? Wil je vooral je zonnestroom opslaan? Of gaan handelen?

Benieuwd hoe je het gesprek thuis gaat voeren—met een financiële rekensom, een charmeoffensief, of gewoon het aller subtielste: door alvast te bestellen?

Anders even informeren bij @Aziraphale. Die heeft met hetzelfde bijltje gehakt :P Volgens mij zonder al te veel kleerscheuren....
Management approval .. Klinkt mooi haha Zo zal ik het ook zeker gaan brengen. Een noodstroom oplossing vindt ze belangrijk dus dat argument win ik al met de Zendures. Nu de rest nog haha

De huidige situatie is een 1-fase aansluiting en een meterkast met daarin nog 1 groep vrij. In de schuur (waar de sets eventueel komen te staan) heb ik een apart kastje met ook daar nog 1 groep vrij. De vrije groep uit de meterkast in huis kan ik eenvoudig naar de schuur doortrekken. Buis voor de kabel hebben we al gelegd. Mijn broer is elektricien dus die kan het eventueel ook allemaal netjes en veilig aansluiten.

We koken elektrisch op inductie en hebben een CV op gas voor verwarming en warm water. 3 slaapkamers zijn voorzien van een airco waarmee ook verwarmd kan worden. Geen EV.

Op het dak liggen 15 340WP zonnepanelen met een SolarEdge HD Wave 4000 omvormer. Panelen gesitueerd op het westen op een schuin dak. Op een zonnige dag wek ik max zo'n 32kWh op maar dat wordt nu grotendeels teruggeleverd aan het net omdat ik dat nooit allemaal zelf kan gebruiken. Momenteel een variabel contract met helaas terugleverkosten.

Volgens mijn jaarafrekening hebben we van September 2023 tot September 2024 2999 kWh stroom verbruikt en 2794 kWh teruggeleverd. Volgens de app hebben de panelen zo'n 4,41mwh opgewekt. Er zit dus ruimte voor beter gebruiken van de eigen opwek.

Als ik met een batterij het nachtverbruik naar NOM kan brengen in eerste instantie ben ik al blij. Dat schommelt tussen de 180 en 300 watt als mijn NAS niet uitgeschakeld is met een piekje tot 2000 watt voor de vaatwasser.

Handelen ben ik op dit moment nog niet mee bezig maar wie weet. Ik ken mezelf en als er een nieuw speeltje komt wil je er ook alles uithalen :)

Dat was een heel verhaal zo eventjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
pieterh78 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:04:
[...]

Management approval .. Klinkt mooi haha Zo zal ik het ook zeker gaan brengen. Een noodstroom oplossing vindt ze belangrijk dus dat argument win ik al met de Zendures. Nu de rest nog haha

De huidige situatie is een 1-fase aansluiting en een meterkast met daarin nog 1 groep vrij. In de schuur (waar de sets eventueel komen te staan) heb ik een apart kastje met ook daar nog 1 groep vrij. De vrije groep uit de meterkast in huis kan ik eenvoudig naar de schuur doortrekken. Buis voor de kabel hebben we al gelegd. Mijn broer is elektricien dus die kan het eventueel ook allemaal netjes en veilig aansluiten.

We koken elektrisch op inductie en hebben een CV op gas voor verwarming en warm water. 3 slaapkamers zijn voorzien van een airco waarmee ook verwarmd kan worden. Geen EV.

Op het dak liggen 15 340WP zonnepanelen met een SolarEdge HD Wave 4000 omvormer. Panelen gesitueerd op het westen op een schuin dak. Op een zonnige dag wek ik max zo'n 32kWh op maar dat wordt nu grotendeels teruggeleverd aan het net omdat ik dat nooit allemaal zelf kan gebruiken. Momenteel een variabel contract met helaas terugleverkosten.

Volgens mijn jaarafrekening hebben we van September 2023 tot September 2024 2999 kWh stroom verbruikt en 2794 kWh teruggeleverd. Volgens de app hebben de panelen zo'n 4,41mwh opgewekt. Er zit dus ruimte voor beter gebruiken van de eigen opwek.

Als ik met een batterij het nachtverbruik naar NOM kan brengen in eerste instantie ben ik al blij. Dat schommelt tussen de 180 en 300 watt als mijn NAS niet uitgeschakeld is met een piekje tot 2000 watt voor de vaatwasser.

Handelen ben ik op dit moment nog niet mee bezig maar wie weet. Ik ken mezelf en als er een nieuw speeltje komt wil je er ook alles uithalen :)

Dat was een heel verhaal zo eventjes.
Wellicht nu een stap teveel voor vrouwlief in 1x maar ik zou ook eens kijken naar een dynamisch contract. Ik lever ook in verhouding dit soort waarden terug. Boete 231 euro per jaar. Ik heb 1 HW batterij staan. Laden op goedkope momenten (handmatig geen open api nog). Het bevalt me nu al. Sinds 4 dagen op dynamisch. In de middag lijkt het hier een productie straat daarvoor en daarna meer rust in stroomverbruik. Batterij springt bij met koken. Er zitten een paar verkoopargumenten in de post als hulp voor je >:)

Ik volg Zendure met belangstelling daar ik meer openheid van een systeem wens. Succes met de sales pitch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
sebmar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:48:
[...]

Thanks, dat was het. Ik was in de veronderstelling dat dit bij ‘create new energy system’ moest.

Bedankt!
Weet iemand zo of het in te voeden / af te geven vermogen op meerdere plekken ingevoerd kan worden? Ik draai nu dmv smart CT m’n PV opwek de batterij in, maar hij doet dit met 1200 W ipv de door mij opgegeven 700 W.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymQPwMr8n4Xa6b0vMzWavJtaGqk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ejy7wblgBpWmpDyYJRNrb3XN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdhKmiXFv6W7wJvzKOFA507UFfA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OYhGk5ZuGYehlo0e0jDTDP31.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tovYdd4njFHkF4p_6sX--rFRgk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AUoG9sTeoVotcevJh9YTRZcm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
sebmar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:23:
[...]

Weet iemand zo of het in te voeden / af te geven vermogen op meerdere plekken ingevoerd kan worden? Ik draai nu dmv smart CT m’n PV opwek de batterij in, maar hij doet dit met 1200 W ipv de door mij opgegeven 700 W.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je moet dit regelen in het smart plan zelf, als je kiest voor smart plan en dan surplus power volgt die gewoon de P1 meter/shelly en exporteert die tot aan zijn max via ac naar de batterij. Als je daarentegen een appointment aanmaakt kun je zelf ook regelen met hoeveel watt die moet ac laden en hoe lang (dus zonder directe koppeling met je pv surplus). En de ac output en input mode plaatjes die je meestuurt zijn alleen voor manuele handelingen los van je smart plan. Als er een smart plan actief is dan worden die manuele handelingen niet doorgevoerd

[ Voor 7% gewijzigd door mrme12345 op 31-03-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
mrme12345 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:28:
[...]

Je moet dit regelen in het smart plan zelf, als je kiest voor smart plan en dan surplus power volgt die gewoon de P1 meter/shelly en exporteert die tot aan zijn max via ac naar de batterij. Als je daarentegen een appointment aanmaakt kun je zelf ook regelen met hoeveel watt die moet ac laden en hoe lang (dus zonder directe koppeling met je pv surplus). En de ac output en input mode plaatjes die je meestuurt zijn alleen voor manuele handelingen los van je smart plan. Als er een smart plan actief is dan worden die manuele handelingen niet doorgevoerd
Ah okay. Dat lijkt mij niet logisch, of denk ik nu verkeerd? Als je de ‘regulatory output’ instelt zou het m.i. logisch zijn als hij dit respecteert, voor zowel invoer als uitvoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebmar
sebmar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:23:
[...]

Ah okay. Dat lijkt mij niet logisch, of denk ik nu verkeerd? Als je de ‘regulatory output’ instelt zou het m.i. logisch zijn als hij dit respecteert, voor zowel invoer als uitvoer.
Opgelost: na dat ik m’n land (opnieuw) van NL naar DLD en weer terug had gezet is het vermogen beperkt tot 800 w.
Vreemd, maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
sebmar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:16:
[...]

Opgelost: na dat ik m’n land (opnieuw) van NL naar DLD en weer terug had gezet is het vermogen beperkt tot 800 w.
Vreemd, maar het werkt.
Van batterij naar huis kun je het instellen via hier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNCsQmJkljyV2L6yFyXtA-t5C9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cYWGLGFmmKTmRxaqZzC9dnbi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6erAM1HjKurZAXOns2pKMcCzhQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDqBsQ8iE8i7Lbn3XpyAjhwQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06 23:44
Haha, misschien kun je hem beter op Engels zetten. Dit 'Nederlands' is geen touw aan vast te knopen. De "Af hebben" knop, hilarisch |:(

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | OpenEVSE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
gast777 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:04:
Haha, misschien kun je hem beter op Engels zetten. Dit 'Nederlands' is geen touw aan vast te knopen. De "Af hebben" knop, hilarisch |:(
Klopt maar gebruik de app nauwelijks.
Draait hier op nom geen omkijken naar.
Maar je hebt gelijk die vertaling gaat nergens over.
Misschien met een update verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
  • Laatst online: 14:09
Ik wacht vol 'smart' op de nieuwe update. (Die hopelijk vandaag nog gaat verschijnen?)
Hopelijk is deze echt 'smart' zodat de Hyper in de Bypass gaat als de accu vol is. (En dus opwek aangesloten panelen terugvoed naar het net).
Misschien is de vertaling ook wel beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Ben even aan het rekenen geweest via chatgpt. Of ik doe iets verkeerd of de ROI is nog niet erg interessant om zoiets te doen. Ik haal in iedergeval volgens ChatGPT het meeste rendement uit een 9kWh set. Volgens ChatGPT kan ik dan 1603kWh terug leveren vermijden. Met een NOM strategie. Dit is uitgerekend adhv 1 jaar verbruik gegevens van m'n homewizard P1 meter met een resolutie van 15 minuten. Ik denk dat dit wel aardig klopt. Wat neer zou komen op besparing van 347€ per jaar (gerekend met 26c p/kWh). Stel 9kWh batterij kost 4000€ wat denk wel redelijk klopt als ik kijk naar de prijzen van de hyper. Dan verdien je de set met 10+ jaar pas terug. Ik kijk naar de 2400AC. (90% efficiënt aangehouden)

Is dit iets wat jullie ook zien? Of doe ik dit totaal verkeerd berekenen. Ik vindt het moeilijk om dit zelf goed te kunnen berekenen namelijk. Maar een ROI van 10jaar vindt ik wel een beetje matig, want hoe is de staat van die batterijen na 10 jaar intensief gebruik. Of moet ik dit hele batterijen idee vooral nog zien als leuk voor de heb, maar als goede investering (nog) niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
g00gle schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:46:
Ben echt benieuwd naar de info die we morgen gaan krijgen over de nieuwe producten van Zendure.
Stiekem hoop ik dat er wel iets mogelijk gaat zijn met laadvermogens instellen. Aangezien de 2400 AC ook 800 -> 2400 Watt in te stellen is (na meterkast aanpassingen). Zal het misschien ook mogelijk moeten zijn om het laadvermogen aan te passen. Ik lever bijvoorbeeld maximaal 3600Watt terug. Ik zou dan bijvoorbeeld met 2x 2400AC willen dat hij er niet boven komt en mijn verbruik op zo'n moment gewoon NOM is. Maarja we zullen het moeten afwachten, volgens mij had @Taro al genoemd dat dit niet mogelijk is voor het opladen.
Je kunt laad en ontlaadlimieten instellen, dus bij de AC2400 ook bijv. op 2x1800 om maximaal 3600 als output/input te krijgen. Dit geldt alleen niet voor de Smart CT Mode zonneoverschot, die laadt doorgaans maximaal, maar bij taken, Smart CT Periode en Smart CT Dynamisch kan je wel laadlimieten instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 31-03-2025 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Taro schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:27:
[...]

Je kunt laad en ontlaadlimieten altijd instellen, dus bij de AC2400 ook bijv. op 2x1800 om maximaal 3600 als output/input te krijgen.
Kan je laad limieten instellen? Dacht dat je alleen de ontlaad limieten kon instellen?
Dat is logischer toch? Want met terugleveren zit je aan regels vast van een pib, met laden niet.

[ Voor 12% gewijzigd door geert1992 op 31-03-2025 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
sebmar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:48:
[...]

Bedankt!
Op die pagina kan je alleen al eerder toegevoegde apparaten selecteren uit de nieuwste generatie, ik verwacht dat de AC2400 & Solarflow Pro 800 daar ook zullen verschijnen. En dan kan je hopelijk een energiestrategie kiezen en gaat AI voor je aan de slag met het optimaliseren van je energieverbruik & opwek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
sebmar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:23:
[...]

Dat betreft alleen AC output, voor AC/DC input geldt geen wet- en regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peterbier schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:19:
[...]

In het verleden was dat nog veel erger, ik heb toen een aantal verbeteringen doorgegeven zoals Actief, Stop, etc. daar stonden eerste Duitse en verkeerde vertaalde Nederlandse woorden. Binnen 3 dagen zaten ze in de nieuwste update. Dus graag gewoon doorgeven en niet afwachten tot anderen het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
peterbier schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:19:
[...]

Misschien is het een idee om een groot aantal van hun producten aan te schaffen, zodat we in aanmerking komen voor een Nederlandse vestiging. Dit zou hen in staat stellen een correcte vertaling te maken, waardoor we niet telkens opmerkingen hierover hoeven te maken. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
g00gle schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:22:
Ben even aan het rekenen geweest via chatgpt. Of ik doe iets verkeerd of de ROI is nog niet erg interessant om zoiets te doen. Ik haal in iedergeval volgens ChatGPT het meeste rendement uit een 9kWh set. Volgens ChatGPT kan ik dan 1603kWh terug leveren vermijden. Met een NOM strategie. Dit is uitgerekend adhv 1 jaar verbruik gegevens van m'n homewizard P1 meter met een resolutie van 15 minuten. Ik denk dat dit wel aardig klopt. Wat neer zou komen op besparing van 347€ per jaar (gerekend met 26c p/kWh). Stel 9kWh batterij kost 4000€ wat denk wel redelijk klopt als ik kijk naar de prijzen van de hyper. Dan verdien je de set met 10+ jaar pas terug. Ik kijk naar de 2400AC. (90% efficiënt aangehouden)

Is dit iets wat jullie ook zien? Of doe ik dit totaal verkeerd berekenen. Ik vindt het moeilijk om dit zelf goed te kunnen berekenen namelijk. Maar een ROI van 10jaar vindt ik wel een beetje matig, want hoe is de staat van die batterijen na 10 jaar intensief gebruik. Of moet ik dit hele batterijen idee vooral nog zien als leuk voor de heb, maar als goede investering (nog) niet doen?
De grootste klapper maak je op dagen waarop je tussen 10-14 ct/kWh kunt inkopen en >30 ct/kWh kunt verkopen en vanaf 1-1-2027 door het einde van de salderingsregeling. Daaromheen is het een slechte business case, daarom super belangrijk om je inkoop per kWh zo laag mogelijk te houden. Als ik dan zie dat mensen een nieuwe HW Battery voor 1600 Euro (+205 Euro bovenop de normale verkoopprijs) op Marktplaats scoren dan vermoed ik dat heel veel mensen niet beseffen dat je voor die 205 Euro extra tov de normale aankoopprijs gewoon prima 2 jaar langer op je eigen order kunt wachten. Het enige dat je doet is minder verlies maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:38:
[...]

Kan je laad limieten instellen? Dacht dat je alleen de ontlaad limieten kon instellen?
Dat is logischer toch? Want met terugleveren zit je aan regels vast van een pib, met laden niet.
Je kunt bij zowel taken als de Slimme (Periode & Day-ahead/dynamisch) opties de laadsnelheid instellen. Alleen bij Smart CT Overschot en DC laden volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Taro schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:49:
[...]

Je kunt bij zowel taken als de Slimme (Periode & Day-ahead/dynamisch) opties de laadsnelheid instellen. Alleen bij Smart CT Overschot en DC laden volgens mij niet.
Sorry, ik werd even getriggerd door het woord ‘altijd’. Maar nu begrijp ik wat je bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:51:
[...]

Sorry, ik werd even getriggerd door het woord ‘altijd’. Maar nu begrijp ik wat je bedoelt.
Ah, zo kan je hem inderdaad ook lezen. Heb mijn bericht aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Taro schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:48:
[...]

De grootste klapper maak je op dagen waarop je tussen 10-14 ct/kWh kunt inkopen en >30 ct/kWh kunt verkopen en vanaf 1-1-2027 door het einde van de salderingsregeling. Daaromheen is het een slechte business case, daarom super belangrijk om je inkoop per kWh zo laag mogelijk te houden. Als ik dan zie dat mensen een nieuwe HW Battery voor 1600 Euro (+205 Euro bovenop de normale verkoopprijs) op Marktplaats scoren dan vermoed ik dat heel veel mensen niet beseffen dat je voor die 205 Euro extra tov de normale aankoopprijs gewoon prima 2 jaar langer op je eigen order kunt wachten. Het enige dat je doet is minder verlies maken :)
Dus je kan het iets interessanter maken met een dynamisch contract. Maar dan moet je het systeem echt actief laten handelen. Maar een beetje aannemelijke berekening maken van de ROI van een accu systeem kom ik nog niet erg uit. Ik zou ook niet goed weten hoe ik dit kan doen. Als ik het spulletje bijvoorbeeld met een jaar of 5/6 terug verdien vindt ik het de moeite waard. Maar als ik na 10 jaar misschien op 0 sta niet. Want wat gaan de mensen in Den Haag in de tussen tijd nog bedenken om meer te verdienen voor de staatskas. Natuurlijk een beetje glazenbol verhaal dit. Maar een beetje aannemelijk ROI berekening maken adhv de data die er is zou toch wel een soort moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 19:53

Sebazzz

3dp

Ik ben in de markt voor een thuisbatterij en ik vind het lastig:

- De Hyper en SolarFlow 800 hebben een ingebouwd MPTT voor zonnepanelen (die ik wil leggen)
- De 2400AC heeft geen eigen inverter (= minder efficiency) dus aparte omvormer nodig
- Als enige lijkt de 2400AC lokaal aangestuurd te kunnen worden (?)
- De 2400AC zou efficientere transformator hebben

Ik kon niet vinden wat het maximale vermogen de off-grid uitgang van de Hyper kan leveren. Weet iemand dat?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
g00gle schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:56:
[...]

Dus je kan het iets interessanter maken met een dynamisch contract. Maar dan moet je het systeem echt actief laten handelen. Maar een beetje aannemelijke berekening maken van de ROI van een accu systeem kom ik nog niet erg uit. Ik zou ook niet goed weten hoe ik dit kan doen. Als ik het spulletje bijvoorbeeld met een jaar of 5/6 terug verdien vindt ik het de moeite waard. Maar als ik na 10 jaar misschien op 0 sta niet. Want wat gaan de mensen in Den Haag in de tussen tijd nog bedenken om meer te verdienen voor de staatskas. Natuurlijk een beetje glazenbol verhaal dit. Maar een beetje aannemelijk ROI berekening maken adhv de data die er is zou toch wel een soort moeten lukken.
Klopt, in de Zendure app kan je ook instellen dat deze bij lage dynamische tarieven laadt en bij hoge dynamische tarieven ontlaadt. Dat doe ik hier dus zelf ook, maar dan via een Home Assistant script:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i__tFeZD03luzqMi9qpvosIUEdA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XBpfI7OdxmQ1UeihkGNAWeSF.png?f=user_large

Vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggKexw0CTmhfzBsREB5u-uo8D2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2u5i3U0tHtrFuKClATVEJ3jB.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren voor een leuk gemiddeld tarief geladen (en dat vanochtend duur ontladen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KmKWKxEcYcirFOQVCaUmbTkyjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHcN7Is6DTOeCsoVBiwPclCy.jpg?f=fotoalbum_large

Deze maand (Incl. volledig thuisladen 2 EV's & verwarmen met WP):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZvfMClZFZ_TuiNBVELL1erCAsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDdoqJlSbgfdYv01x5kREjys.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:06
Sebazzz schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:58:
Ik ben in de markt voor een thuisbatterij en ik vind het lastig:

- De Hyper en SolarFlow 800 hebben een ingebouwd MPTT voor zonnepanelen (die ik wil leggen)
- De 2400AC heeft geen eigen inverter (= minder efficiency) dus aparte omvormer nodig
- Als enige lijkt de 2400AC lokaal aangestuurd te kunnen worden (?)
- De 2400AC zou efficientere transformator hebben

Ik kon niet vinden wat het maximale vermogen de off-grid uitgang van de Hyper kan leveren. Weet iemand dat?
Als je met HA werkt heeft @FireSon met zijn Zendure integratie op termijn ook de mogelijkheid om volledig lokaal aan te sturen, dat kan nu al met een omweg maar zal straks zeer waarschijnlijk ook met zijn integratie kunnen. Wat je dan doet is het adres van de mqtt server die de Zendure's gebruiken omzetten naar je eigen lokale mqtt server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sebazzz schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:58:
Je bedoelt de off-grid powerstrip? Die kan tot 4000 Watt AC leveren, maar icm de Hyper 2000 maximaal 1200 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
De twee nieuwe producten 2400AC en SF800 pro staan nu bij supported devices in de Zendure app. Ook staat bij Smart Meters de P1 meter erbij (Smart Meter P1), evenals een Smart Meter D0, een Smart Meter tic en een SmartMete. Wat die laatste 3 zijn heb ik geen idee van.

Verder is er niets gewijzigd op de website; zo staat de korting op de hyper 2000 (die t/m 31-03 zou lopen) nog aan (tijdzone?).

[ Voor 32% gewijzigd door frankj030 op 01-04-2025 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Belgian_GST
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13:12
Na een hele tijd enkel dit topic te lezen toch ook even de tijd nemen om iets toe te voegen.
Ja de timer op de NL website staat nog steeds op een 8u30min ook, dus ik denk idd iets met tijd zones, timer zou dan aflopen om 16u.
En de mail met korting/nieuwe producten komt hier helaas niet door. Aangemeld met 2 email adressen en op beide enkel de eerste mail gekregen helaas.

Vraag ivm zendure producten waarop je PV kan installeren, het is mij niet geheel duidelijk of de batterij micro omvormers nadat ze de batterij volgeladen hebben met zonnestroom de rest van de opgewekte stroom op het net zetten of niet? Daar wij een electrische wagen en laadpunt hebben had ik graag de batterij enkel ingezet op het woon gedeelte ( plaatsen van metering in de stoppenkast van de woning zodoende deze het verbruik van de laadpaal niet ziet.) Maar toch zou ik de overtollige stroom van de zonnepanelen die niet in de batterij gaat willen gebruiken voor het dynamische laden van de wagen te versnellen. Iemand hierover duidelijkheid?

BE - Goodwe 3Kw - 3040Wp totaal - 8X380Wp - 1 X marstek VENUS E V153 enkele fase HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
The_Belgian_GST schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:28:
Na een hele tijd enkel dit topic te lezen toch ook even de tijd nemen om iets toe te voegen.
Ja de timer op de NL website staat nog steeds op een 8u30min ook, dus ik denk idd iets met tijd zones, timer zou dan aflopen om 16u.
En de mail met korting/nieuwe producten komt hier helaas niet door. Aangemeld met 2 email adressen en op beide enkel de eerste mail gekregen helaas.
Ik krijg ook geen tegoedbon of andere berichten na aanmelding op twee mailadressen (behalve op 1 adres een welkomstmail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
The_Belgian_GST schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:28:

Vraag ivm zendure producten waarop je PV kan installeren, het is mij niet geheel duidelijk of de batterij micro omvormers nadat ze de batterij volgeladen hebben met zonnestroom de rest van de opgewekte stroom op het net zetten of niet? Daar wij een electrische wagen en laadpunt hebben had ik graag de batterij enkel ingezet op het woon gedeelte ( plaatsen van metering in de stoppenkast van de woning zodoende deze het verbruik van de laadpaal niet ziet.) Maar toch zou ik de overtollige stroom van de zonnepanelen die niet in de batterij gaat willen gebruiken voor het dynamische laden van de wagen te versnellen. Iemand hierover duidelijkheid?
Welkom! Ja hoor dat is mogelijk. Er zijn wel wat problemen gemeld, maar als je er voor zorgt dat je hyper op AC output to home staat met 0 watt (bij manueel) dan gaat dit automatisch, Dus je moet geen smart plan aan hebben staan. Met deze methode werkt het bij mij feilloos en gaat de hyper bijna direct in bypass als de batterij vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:25
Mediacj schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:17:
[...]
Als je met HA werkt heeft @FireSon met zijn Zendure integratie op termijn ook de mogelijkheid om volledig lokaal aan te sturen
Dat zou erg prettig zijn, afhankelijkheid van zo'n server/bedrijf (+ internetverbinding) ergens ver weg - liever niet.

Zat zelf nog even te kijken naar een praktisch puntje: 7 panelen op 3 hypers, ipv deze panelen (nu) op een stringomvormer. Maar 14 DC-kabels ipv 2 zou nog net door de dakdoorvoer moeten passen. Mooier wordt het er niet op, maar het kan.

6885 Wp + Daikin US 3.5 + Nibe MT-WH21 = gasloos

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Ik heb nu deze mail ontvangen (na registreren met nieuw adres). De kortingscode werkt nog niet, maar dat zal wel na lancering volgen. En in ieder geval de prijzen zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlE85bMLgx2JfurHhVddq95iS5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ad5rbvgPM5dlDA5kat8kDyw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
mrme12345 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:26:
Ik heb nu deze mail ontvangen (na registreren met nieuw adres). De kortingscode werkt nog niet, maar dat zal wel na lancering volgen. En in ieder geval de prijzen zichtbaar.
[Afbeelding]
Mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door dotternetta op 01-04-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
mrme12345 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:26:
[Afbeelding]
Dus de 100 euro korting zorgt voor de prijzen zoals die eerder waren gecommuniceerd... (en niet de korting ten opzichte van die prijs...).

Ik krijg op geen enkel mailadres deze mail. Hoe lang na registreren kreeg je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
frankj030 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:36:
[...]

Dus de 100 euro korting zorgt voor de prijzen zoals die eerder waren gecommuniceerd... (en niet de korting ten opzichte van die prijs...).

Ik krijg op geen enkel mailadres deze mail. Hoe lang na registreren kreeg je dit?
1 dag, gisteren geregistreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:23
mrme12345 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:37:
[...]

1 dag, gisteren geregistreerd
Same here, gisterochtend geregistreerd en gisteravond die mail.
Klikken op die mail voor de aanbieding geeft nog wel een 404 bij mij (ook deze ochtend nog..)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dotternetta
Staar je niet blind op een aanbieding. Chinesen hebben constant alles in de aanbieding. En na deze aanbieding komt er weer een nieuwe aanbieding. De prijzen van accu's blijven zakken. Ik wacht rustig op de eerste reviews en RTE cijfers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wAYIxdr0gIPzgICKn3DVRt1dTo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/Iyk4nb5uBLcE3OsuKHPBeTqR.webp?f=user_large

[ Voor 115% gewijzigd door dotternetta op 01-04-2025 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:54
Hier ook geen e-mail, wel een welkome mail gehad maar verder niet.

Edit: nu wel maar, de link geeft inderdaad nog een 404

[ Voor 30% gewijzigd door Freezhost op 01-04-2025 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Laatst online: 23:54
Uitgaande van de ideale lading/ontlading van 0,2C bij Lipo batterijen voor een lange levensduur (uitgaande van dat 0,2C klopt).
Dan heb je bij de 2400AC al 4 batterijen nodig als je maximaal wil ontladen.
0,2C x3000Wh = 600Wh
600Wh x 4 batterijen maakt weer 2400Wh.

Dus in hoeverre is een ‘aanbieding’ van een aanbieding van 2400AC i.c.m de AB3000X dan interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:23
Hint voor mails goed en tijdig te ontvangen :
Zet je automatische vertaler uit en registreer je op de Duitse site zelf.
Hier alles netjes ontvangen.

Hier dus zonder btw !Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjvFG1EmVdAXbv8SKE5dDppsesI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OvFIAz5s2jnSRqNCmNvd6JzI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Piddybull op 01-04-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Polvo176 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:11:
[...]

Ik heb een hotmail en gmail adres, voor Zendure gebruikte ik het hotmail adres, na aanmelden geen respons.
Gisteren aangemeld met gmail adres en vanmorgen dus de aanbieding gekregen.
Kan dus een dag duren, ik denk niet dat ze na iedere aanmelding een mail sturen, maar dat om de zoveel tijd in bulk doen.
Ik heb de aanbieding nu op beide mail adressen binnen gekregen.
Ik denk dat iedereen hem in de loop van de dag wel zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 13:08
Hier wel een 404 Pagina Niet Gevonden als ik klik op de knop voor MEER INFORMATIE over de SolarFlow 2400 AC in de mail..

Ik wil graag weten of ik met PV kan laden naar dit model.
Is er dan aanvullend een omvormer nodig is? Denk het wel..
En of die dan ook middels DC de accu's voedt om omzettingsverliezen te minimaliseren... Zit er op de 2400 AC dan een ingang voor ingebouwd?

Iemand die me daar over kan informeren?

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23, EV, PV 9,6 kWp

Pagina: 1 ... 24 ... 72 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.