Taro schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:12:
[...]
Je kunt inderdaad maximaal 4 accu's van 1 of 2 kWh (ook gemixed) per Hyper2000 gebruiken. Met een max van 3 Hypers per fase. 3 stuks samen worden gelimiteerd op 3x800 of met een omweg tot 3000 Watt. Je kunt er in theorie 9 (=4*9*2=72 kWh) op 3-fases plaatsen.
Je kunt ook 1 Hyper met X accu's per fase plaatsen, waarbij iedere Hyper zijn eigen fase compenseert. Of 1, 2 of 3 Hypers op 1-fase om het hele huishouden (scheef) te compenseren. Of 9 stuks plaatsen, 3 per fase.
Je kunt iedere Hyper aan 1, 2 of 3-fases in een Shelly (Pro) 3EM toekennen.
Dus geef vooral aan wat je doel is, dan kan je het beste bepalen welke set-up passend is.
Ik heb nu 1 fase. Mijn doel is in 1e instantie de terugleverboete beperken dit ivm een variabel contract. De WAF mbt dynamisch contract is nog klein. Wil dr wasje draaien wanneer ze zelf willen, incl een vaatwasser etc. Laden van onze EV kan nog niet. Gemeente beleid. Geen eigen oprit. Wel een wens. Thuisladen. Zonnepanelen 3330 Wp ZZW.
Ik denk als ik gebruik maak van slim laden dynamisch dat ik dat hele WAF wel buitenspel kan zetten. Ze gebruiken dan de accu ipv net dan. Correct me if i am wrong.
Het batterijpakket moet uitbreidbaar zijn. Zomermaanden verbruiken we een 2.5 kWh in avond en nacht. In dit soort maanden haal ik er 10 van het net op een dag.
Een beetje geklooi op de dayahead lijkt me best leuk. Onbalans hoeft niet. Aansturen evt met HA.
Systeem moet niet vast aan het huis komen te zitten. Bij evt verhuizen moet opbeuren zo kunnen.
Veilig systeem met verschillende sensoren. Systeem komt binnen te staan. Goede garantie voorwaarden.
Thuis een HW ecosysteem. Graag zie ik binnen HW terug hoeveel het systeem laad en ontlaad en verwerkt hij dat netjes met alle gegevens in deze HW app zodat deze investering netjes blijft werken.
Goedgekeurd voor Nederlandse markt.
De zonnepanelen omvormer leveren max 3 kW. Ik denk dat ik moet toewerken om die straks bij te kunnen houden met laden. Van de panelen direct de accu in (gevoelsmatig nog).
Systeem moet makkelijk zelf te installeren zijn. Aan stroomprutsen doe ik niet. Te weinig kennis.
Grove lijn denk ik van de doelen/ wensen . Zoveel mogelijk eigenopwek verbruiken. Overschot later bij dynamisch duurder verkopen. Wintermaanden is er weinig zon dan goedkoper laden voor eigen gebruik cq terug verkopen net. Zelf kunnen besturen.
Einde saldering zal denk ik terugleveren van de kaart vegen. Het is dan zoeken naar waar de ideale capaciteit ligt hier. Zomer maar op een 2.5 kWh. Winter 10 nodig.
[
Voor 3% gewijzigd door
Devke op 15-12-2024 22:37
]