• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-06 22:47
Taro schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:01:
[...]

Meer dan 800 Watt uitvoer per stekkerapparaat mag volgens mij in Nederland niet, dus 2400 Watt lijkt mij de max in een cluster van 3x Hyper 2000. Zoals ik boven de quote ook al aangaf ziet hij dat volgens mij verkeerd.
Klopt dat met 800W, maar als je een apparte groep hebt mag dit hoger.
Installatie op eigen zekeringgroep vereist.
Hier een voorbeeld van een homewizzard batterij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeIHHIVNuBalhTVKKF7F8l3B4oo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yPcoBJG6qjqiWZN2xiHV23hY.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Bikkelreal op 28-11-2024 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:54
Jeromeo schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:00:
[...]

Als Eva pas in december geleverd wordt, hoe kunnen er op de website dan recensies staan en nog wel van gebruikers die haar al maanden in huis hebben? En waar komen die recensies vandaan?

De website is pas 26 september geregistreerd en de voorwaarden verwijzen naar eva-power.com(-shop) en ook die website is op 26 september (anoniem) geregistreerd.
In de voorwaarden staan alleen iDeal en Paypal als betaalmethoden, terwijl je op de website ook met CC lijkt te kunnen betalen.

De algemene voorwaarden zijn een puinhoop:
- De nummering klopt niet
- De indentatie klopt niet
- Bij herroeping staat
Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u de Aanbieder (Alpha PES Netherlands B.V., [Straatnaam] 1a, 1234 AB Amsterdam, Nederland, E-mail: contact@alphaesslife.nl, Tel.: +31 [Telefoonnummer]) via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld een per post verzonden brief, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw besluit deze overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor het bijgevoegde modelherroepingsformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht.

Net als de privacy voorwaarden. Veel is niet ingevuld en aan het eind weer fouten in de nummering.

Retourbeleid wijst enkel naar eva-power.com
Verzendbeleid idem dito. Deze heeft het over levering vanaf 1 november uit lokale magazijnen. En als je goed leest wordt alles vanuit Duitsland verzonden (eerste levering verwacht vanaf 1 juni). Huh?

Waarom zoveel geld ertegenaan gooien voor de promotie, ze staan zelfs in de Computable, en dan de zaakjes op de website zo slecht voor elkaar hebben?
Wat mij ook zorgen baart: deze firma Evapower is gevestigd op een huisadres in Schaik. Hierop staat ook twee andere firma's geregistreerd, zoals BTW solar.Deze btw solar is ook gevestigd op een ander -wederom huis- adres. De reviews van deze btw solar geven weinig hoop. Al met al.krijg ik het idee dat dit een opportunistische dozen schuiver is. Voor wie een reservering heeft geplaatst, ik neem aan dat, indien er niet 15 dec geleverd kan worden zoals aangegeven deze reservering vervalt met teruggave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chupachups schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:49:
[...]

Wat mij ook zorgen baart: deze firma Evapower is gevestigd op een huisadres in Schaik. Hierop staat ook twee andere firma's geregistreerd, zoals BTW solar.Deze btw solar is ook gevestigd op een ander -wederom huis- adres. De reviews van deze btw solar geven weinig hoop. Al met al.krijg ik het idee dat dit een opportunistische dozen schuiver is. Voor wie een reservering heeft geplaatst, ik neem aan dat, indien er niet 15 dec geleverd kan worden zoals aangegeven deze reservering vervalt met teruggave.
Mijn Antivirus is niet zo happy met deze website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTEM9fhkoUligOLz9PeoYQ7uGoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqdNxSXWOZbnhGxhmGEvA8bo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:39
mijn initiele vraag vergelijking was een thuisaccu waarmee ik mijn zonne energie kon benutten voor de avond en nacht in de zomer. In de winter zou ik misschien willen profiteren van de lager energieprijs mits het prijsverschil voldoende interessant zou zijn dit i.v.m. afschrijving, laadcycli e.d. Gekeken naar de aanschafprijs per kwh leek mij de duravolt een voordeligere keus dan de Homewizard. Daarnaast viel mij op dat je met de Duravolt de accu sneller kon laden (2500watt) dan de homewizard (800watt). Dus geen 6 zon uren nodig
Nu met de BF actie daarom mijn keuze daarom gemaakt.

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
Taro schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:07:
@Bikkelreal Antwoord van Zendure ontvangen. Ik vermoed dat hij 1600 (2x800) ipv 2400 (2x1200) bedoelt in het voorbeeld:

[...]

Afijn, klinkt niet alsof ze iets gaan ontwikkelen :)

Dus de conclusie is volgens mij:
  • 3 omvormers: Alle omvormers op dezelfde fase in een cluster configureren: Totaal huisverbruik over 3-fase compensatie met alle accu's gecombineerd. Alle accu's tegelijk leeg.
  • 3 omvormers: 1 omvormer per fase: Ieder 1 fase compensatie, ieder met eigen accu('s). Kans op lege vs volle accu's.
  • 2 omvormers: 1 koppelen aan 1-fase en 1 koppelen aan 1 of 2 andere fases, geen huiscompensatie mogelijk en kans op lege vs volle accu's.
  • 1 omvormer: 1-fase of 3-fase compensatie mogelijk.
En daar moeten we het mee doen.

Het maximale export vermogen van 800 Watt is mij te weinig, dus ik denk dat ik 2 omvormers op dezelfde fase ga plaatsen met ieder 3 accu's. Dan kan je met 0.2C / 2400 Watt laden en 1600 Watt ontladen, dat vind ik genoeg.

Om een cluster te maken worden de fases gecontroleerd, dus volgens mij kan je dat niet faken door ze gewoon ieder op een eigen fase te plaatsen, dus het zit wel dichtgetimmerd.
In frankrijk mag het 3000W max met 3 Hypers, dus ik denk wel dat het klopt wat ze geschreven hebben.

YouTube: 109 - Zendure Hyper 2000 : la solution de stockage Plug and Play la ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
Wat is de beste instelling voor deze batterij? voor laden/ontladen., ik zie dat veel 10-100% laden sommige op 80%, 10-90%

Battery AB2000
Model
ZDAB2000
Capacity
1920Wh(40Ah 48V)
Battery Type
LiFePO₄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bikkelreal schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:04:
[...]

Klopt dat met 800W, maar als je een apparte groep hebt mag dit hoger.
Installatie op eigen zekeringgroep vereist.
Hier een voorbeeld van een homewizzard batterij

[Afbeelding]
3200 = 4x800, volgens mij bedoelen ze dat je meer dan 1x800 of 2x800 in totaal mag terugleveren als ze op hun eigen groep zitten, maar nog steeds niet meer dan 800 per apparaat.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Bikkelreal schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:58:
Wat is de beste instelling voor deze batterij? voor laden/ontladen., ik zie dat veel 10-100% laden sommige op 80%, 10-90%

Battery AB2000
Model
ZDAB2000
Capacity
1920Wh(40Ah 48V)
Battery Type
LiFePO₄
Ik hanteer voor de AB2000S 10-100%. Die 100% moet je hem niet te lang op laten staan ivm extra degradatie, maar 1x per week de 100% (even) aantikken is wel wenselijk om de SoC van een LFP accu goed weer te blijven geven.

Lager dan 10% moetje sowieso niet gaan, maar als je 20% kiest blijft er zo weinig bruikbaar over.

Als ie een uurtje op 100% blijft staan is dat niet zo'n probleem, maar laat je ze bijv. iedere dag 10-12 uur op 100% staan, dan zou ik voor 90% kiezen. De Zendure laadt sowieso 1x per maand uit zichzelf naar 100% -> 0% -> 100% op om de SoC te kalibreren en weergave te waarborgen. Dan is 10-90% de beste keuze, helemaal als je 9 stuks hebt zoals jij :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06:51

DJN

Taro schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 21:11:
[...]

3200 = 4x800, volgens mij bedoelen ze dat je meer dan 1x800 of 2x800 in totaal mag terugleveren als ze op hun eigen groep zitten, maar nog steeds niet meer dan 800 per apparaat.
3 hypers als cluster op1 fase kunnen samen 3000 laden en samen 3000 ontladen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:11
@Taro
Dat ie minimaal 1x per maand naar 100% gaat is niet alleen voor de SoC calibratie denk ik. Zeker ook voor het balanceren van de cellen lijkt me dit raadzaam.

[ Voor 3% gewijzigd door Doggieman op 29-11-2024 22:53 ]

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
DJN schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:46:
[...]

3 hypers als cluster op1 fase kunnen samen 3000 laden en samen 3000 ontladen
Dat kunnen ze technisch inderdaad, maar in Nederland mag dat vermoedelijk niet. De Hyper 2000 kan je nog niet op Nederland als land instellen, dus we gaan het rond 15 december wel zien als ze Nederland waarschijnlijk ook eindelijk in de app beschikbaar maken.

Ik kan 1 Hyper nu met 1200 laten ontladen en 2 stuks met ieder 1200 (Geselecteerd land: Duitsland). Dus 3 ook met 3x1200, dat is technisch geen probleem nu ze op Duitsland als land staan. Echter zal je straks Nederland selecteren en vermoedelijk met een limiet van 3x800 zitten. Er zit een verschil tussen wat er technisch mogelijk is en wat er vanuit wet- en regelgeving mag.

Indien je wil kan je overigens ook gewoon Duitsland selecteren en alles op 1200/hyper ontladen, de vraag is echter of je dat moet willen, dat moet ieder voor zich bepalen. In verband met de verzekering hou ik mij aan de 800/stekker ontladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Doggieman schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:53:
@Taro
Dat ie minimaal 1x per maand naar 100% gaat is niet alleen voor de SoC calibratie denk ik. Zeker ook voor het balanceren van de cellen lijkt me dit raadzaam.
Dat bedoel ik inderdaad. Door ze goed te balanceren wordt de SoC op basis van alle cellen bepaald ipv bijv. 1 cel die piekt. Daardoor is 100% ook echt 100%, zullen alle cellen bij het ontladen redelijk gelijk opgaan en haal je de maximale capaciteit uit de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:52
@Doggieman @Taro

Heb je bronnen die zeggen dat maandelijks top-balanceren wenselijk is?

Heb van een sonnen-accu wel gelezen dat er maandelijks een maintenance modus voorbij komt om dit te doen, maar afgezien daarvan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
RudolfR schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 23:19:
@Doggieman @Taro

Heb je bronnen die zeggen dat maandelijks top-balanceren wenselijk is?

Heb van een sonnen-accu wel gelezen dat er maandelijks een maintenance modus voorbij komt om dit te doen, maar afgezien daarvan?
De Zendure App doet dit uit zichzelf natuurlijk met een goede reden. Daarnaast draai ik al wat jaren mee in bijv. het Tesla topic, de thuisaccu topics en heb ik veel YouTube video's gekeken en websites bezocht over deze materie.

Maandelijks is niet per se een richtlijn, regelmatig wel. Tesla adviseert hun LFP accu's ongeveer 1x per week tot 100% te laden. In het Sessy topic komt het ook regelmatig langs om tot 100% te laden om een SoC drift te voorkomen. Een LFP accu kan namelijk tussen de 10-90% lastig de SoC bepalen en gaat dan driften. Dat betekent niet direct dat je daar last van krijgt, maar het is wel goed om regelmatlg alle cellen weer in balans te brengen. Dan hebben ze weer hetzelfde uitgangspunt, benut je het maximum van de accucapaciteit en voorkom je vroegtijdig stoppen met ontladen.

Dus maandelijks is niet per se het doel, regelmatig wel. Maar daarna niet te lang op 100% laten staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:11
@RudolfR

Als je de Engelse taal een beetje machtig bent kan ik je de volgende video op YouTube aanraden van Will Prowse.

https://youtu.be/1G8WxY_jcUM

Erg informatieve info aangaande het waarom van het laden tot 100% en het balanceren van de cellen. Hij legt het vele malen beter uit dan ik het kan😁

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Inmiddels de eerste volledige maand erop zitten en kan de balans opmaken: Een Euro'tje per week met 4 kWh is haalbaar in november:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hJChKN0uNdldLJmRahkrTAqQv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sh9DLaWeCGBH1fX5fAeVwFz4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb echter niet alleen op laag kopen en duur verkopen gericht, maar ook geëxperimenteerd met goedkoop dynamisch inkopen en daarna NOM en laden met alleen zonnestroom en daarna NOM. Dus financieel gezien had ik er meer uit kunnen halen. Daarnaast is 4 kWh ongeveer genoeg om gedurende 4,5 uur 800 Watt per uur terug te leveren (100%->10%) in de duurdere avonduren en daarmee kosten te besparen, maar het is onvoldoende om echt terug te leveren aan het net en er dus geld op te verdienen.

Als het goed is kan ik komende week een bestelling plaatsen voor nog 4x 2 kWh AB2000S modules, waarmee ik dan ook de 2e Hyper 2000 omvormer kan gaan inzetten en 3x 2 kWh per omvormer heb en dus 12kWh in totaal. Daardoor kan ik met 0.2C vermogen -> 1200 Watt laden en conform de NL wet- en regelgeving met 800 Watt ontladen, maar dan wel 2x. Dus 2400/1600 Watt. Daarmee kan ik meer kWh's goedkoop inkopen, hoger verbruik dekken in de avonduren én meer terugleveren tijdens dure uren. Daarmee zou het plaatje positiever moeten worden, maar de investering is natuurlijk ook hoger. Benieuwd wat dat voor de ROI doet.

Ik wil eigenlijk vanaf 1 januari stoppen met experimenteren, hopelijk komt Zendure zoals aangekondigd over 2 weken met Nederland als optie in de App, en dan per dag de best passende strategie kiezen om er echt het maximale uit te gaan halen. Niet omdat het moet, maar omdat het leuk is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:32
November was de eerste volle maand die ik heb gedraait met de Anker Solarbank 2 E1600 pro.

Korte analyse:

Totale zonopbrengst van de panelen is 25,39kWh

Daarvan ging 41% rechtstreeks de woning in. Dit omdat de smartmeter nog niet geinstalleerd is en de Anker ingesteld op 100W teruglevering.
Met de smartmeter zou er veel meer rechstreeks zonne verbruik zijn deze tijd van het jaar.

58% (14,86kWh) ging dus de accu in.

Als we dan kijken wat er terug komt uit de accu is dat 11,24 kWh.
Een verlies van 24,3%
Wat redelijk in lijn is met de verwachting.

Waar gaat de stroom naar toe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcCix1hGBCQrlB6PgL1DEwu8MME=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/y8mAfqtr2MaqcPhaRdZWYo2d.jpg?f=user_large

Waar komt de stroom vandaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUBcGINtH92jF9FhY3nNrbdq04Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RDsCtGOypQl7IXcWhyio8BcB.jpg?f=user_large

[ Voor 0% gewijzigd door whazaaaa op 02-12-2024 12:18 . Reden: plaatjes kleiner gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivoler
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-01 00:34
Ik overweeg twee Zendure AB2000's aan te schaffen incombinatie met 1x Hyper 2000 en doormiddel van 8x 500W panelen te laden vanuit een weilan waar de zon omheen draait; maar wel via AC (microomvormers) in verband met afstand tot de panelen.

Het idee is om later op te schalen naar 4x AB2000

Nu heeft een Hyper maar maximaal 8A lever mogelijkheid dus nu dacht ik; zou ik twee Hypers kunnen gebruiken om 16A te kunnen bereiken; eventueel op 2 verschillende groepen ? Stel ik zet een 3400W waterkoker aan; dat idee.

Ik ben afgestapt om het UPS principe toe te passen; hier kun je veel meer vermogen door verbruiken maar ik twijfel soms ook aan het groepen systeem vanuit een stopcontact.

Ben benieuwd!

Geen HomeWizard => schopje

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 03-12-2024 14:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bikkelreal
Dit is mijn opstelling:

Alle drie de Hypers op Fase L1, en in de software op cluster gezet zodat er 3000W geladen/ontladen kan worden.

Vanuit meterkast 16A--->4mm2----> verdeelkastje zolder, elke Hyper2000 op een aardlekautomaat 10A.

Mijn eerste bedoeling was elke Hyper2000 op een andere fase L1,2 en 3 maar dan werkt de cluster niet in de Zendure software.
Hierdoor zou elke Hyper apart de aangesloten fase in de gaten houden en niet alle 3 de fasen tegelijk.
Mischien wordt dit ooit in de software aangepast, dit zou makelijk moeten kunnen.

Maar het werkt op het moment zonder problemen:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yurgXQTcyf7clRGwg4endLIb9AE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6NRk7WLoDSVxsE1YPGouHVrQ.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZ6-O9tEnGZPreknDobcdjVyJeA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/taZtRyjfISnqAPhz7lOi7NAx.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wa1h-ilbk5iP3OU0zuv_WWAbbU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zwY8EO66o1pzw2oNWsbJEH0c.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivoler
Taro schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:07:
@Bikkelreal Antwoord van Zendure ontvangen. Ik vermoed dat hij 1600 (2x800) ipv 2400 (2x1200) bedoelt in het voorbeeld:

[...]

Afijn, klinkt niet alsof ze iets gaan ontwikkelen :)

Dus de conclusie is volgens mij:
  • 3 omvormers: Alle omvormers op dezelfde fase in een cluster configureren: Totaal huisverbruik over 3-fase compensatie met alle accu's gecombineerd. Alle accu's tegelijk leeg.
  • 3 omvormers: 1 omvormer per fase: Ieder 1 fase compensatie, ieder met eigen accu('s). Kans op lege vs volle accu's.
  • 2 omvormers: 1 koppelen aan 1-fase en 1 koppelen aan 1 of 2 andere fases, geen huiscompensatie mogelijk en kans op lege vs volle accu's.
  • 1 omvormer: 1-fase of 3-fase compensatie mogelijk.
En daar moeten we het mee doen.

Het maximale export vermogen van 800 Watt is mij te weinig, dus ik denk dat ik 2 omvormers op dezelfde fase ga plaatsen met ieder 3 accu's. Dan kan je met 0.2C / 2400 Watt laden en 1600 Watt ontladen, dat vind ik genoeg.

Om een cluster te maken worden de fases gecontroleerd, dus volgens mij kan je dat niet faken door ze gewoon ieder op een eigen fase te plaatsen, dus het zit wel dichtgetimmerd.
Ik ben hier ook mee bezig om uit te zoeken.

De hyper levert toch max 5,5A uit ? Dat is 1200W; in jouw geval dus 2400W totaal. Zoiets wil ik ook doen.

@Bikkelreal heb jij nu niet een onwijs scheve fase belasting die je netbeheerder in principe ook niet leuk vindt zo nu en dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Tivoler op 03-12-2024 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Tivoler schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:07:
Ik overweeg twee Zendure AB2000's aan te schaffen incombinatie met 1x Hyper 2000 en doormiddel van 8x 500W panelen te laden vanuit een weilan waar de zon omheen draait; maar wel via AC (microomvormers) in verband met afstand tot de panelen.

Het idee is om later op te schalen naar 4x AB2000

Nu heeft een Hyper maar maximaal 8A lever mogelijkheid dus nu dacht ik; zou ik twee Hypers kunnen gebruiken om 16A te kunnen bereiken; eventueel op 2 verschillende groepen ? Stel ik zet een 3400W waterkoker aan; dat idee.

Ik ben afgestapt om het UPS principe toe te passen; hier kun je veel meer vermogen door verbruiken maar ik twijfel soms ook aan het groepen systeem vanuit een stopcontact.

Ben benieuwd!

Geen HomeWizard => schopje
De Hypers kunnen met meer laden dan ontladen, maar je moet wel rekening houden met de C waarde. Met 2 kWh op 1 Hyper is laden/ontladen met maximaal 400 Watt aan te raden (0.2C). Met 2 AB2000's per Hyper dus maximaal 4 kWh/5 = 800 Watt laden/ontladen. Met 2 Hypers en 2x2 kWh accu's kan je dus met 1600 totaal laden en ontladen. Die waarde kan je verhogen tot 2x1200, maar dan degraderen je accu's flink sneller en ga je over de maximale aansluitwaarde/teruglevering voor een stekkerapparaat heen. Hier zal je dus wat keuzes in moeten maken, of accepteren dat je accu's warmer worden en ze sneller laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Tivoler schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:51:
[...]

De hyper levert toch max 5,5A uit ? Dat is 1200W; in jouw geval dus 2400W totaal. Zoiets wil ik ook doen.
Ja, je kunt ze op 1200 Watt per stuk uitvoer zetten, met 3 Hypers op 1 groep in Zenlink cluster op 3000 Watt.

Ik wil maximaal 2 Hypers op 1 fase/groep plaatsen en max op 800/stuk terugleveren, anders ga je het inderdaad wel heel scheef belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivoler
Taro schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:25:
[...]

De Hypers kunnen met meer laden dan ontladen, maar je moet wel rekening houden met de C waarde. Met 2 kWh op 1 Hyper is laden/ontladen met maximaal 400 Watt aan te raden (0.2C). Met 2 AB2000's per Hyper dus maximaal 4 kWh/5 = 800 Watt laden/ontladen. Met 2 Hypers en 2x2 kWh accu's kan je dus met 1600 totaal laden en ontladen. Die waarde kan je verhogen tot 2x1200, maar dan degraderen je accu's flink sneller en ga je over de maximale aansluitwaarde/teruglevering voor een stekkerapparaat heen. Hier zal je dus wat keuzes in moeten maken, of accepteren dat je accu's warmer worden en ze sneller laden.
OK, duidelijk.

Koeling maak ik me niet druk over want ze staan in een volledig stenen ruimte met een muur van een meter dik en op beton. Nul vocht.

Wat je zegt is inderdaad het ding; meer vermogen heb je nodig om zaken rustiger te houden maar de aansluitwaarde is op een aparte groep en eventueel gedeeld met een boier of masmachine. Maak ik me ook weinig zorgen over dus!
Taro schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:28:
[...]

Ja, je kunt ze op 1200 Watt per stuk uitvoer zetten, met 3 Hypers op 1 groep in Zenlink cluster op 3000 Watt.

Ik wil maximaal 2 Hypers op 1 fase/groep plaatsen en max op 800/stuk terugleveren, anders ga je het inderdaad wel heel scheef belasten.
Ik begrijp je maar ik denk ook dat je enigzins geobsedeerd bent door veel neer te zetten omdat het leuk lijkt; je wint daar niet veel mee op 800W terugleveren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Tivoler schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:31:
[...]
Koeling maak ik me niet druk over want ze staan in een volledig stenen ruimte met een muur van een meter dik en op beton. Nul vocht.
Accu's warmen zelf snel op bij gebruik, met bijv. 0.35C of 0.5C laden/ontladen kan zo richting 35+ graden gaan, de ideale temperatuur voor een accu is 20-25 graden. Die van mij staan buiten, maar tikken bij 7 graden buitentemperatuur makkelijk 19-20 graden aan bij 0.2C laden/ontladen. Onderschat het effect ervan niet als de ruimte warmer is en het (ont)laden met een factor wordt verhoogd.
Wat je zegt is inderdaad het ding; meer vermogen heb je nodig om zaken rustiger te houden maar de aansluitwaarde is op een aparte groep en eventueel gedeeld met een boier of masmachine. Maak ik me ook weinig zorgen over dus!

[...]

Ik begrijp je maar ik denk ook dat je enigzins geobsedeerd bent door veel neer te zetten omdat het leuk lijkt; je wint daar niet veel mee op 800W terugleveren dan.
Uhm, geobsedeerd? Ik wil 6 kWh per omvormer hebben, dan kan ik met 1200/stuk laden = 0.2C, 2400 Watt laden is mooi, ook als de zon schijnt. 1600 ontladen is hier voldoende om oven en afzuigkap te compenseren en nog wat terug te leveren en de 5-6 dure avonduren te dekken waarbij ik dan maximaal tot 10% ontlaad. Sounds like a plan, niet als een obsessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivoler
Taro schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:38:
[...]

Accu's warmen zelf snel op bij gebruik, met bijv. 0.35C of 0.5C laden/ontladen kan zo richting 35+ graden gaan, de ideale temperatuur voor een accu is 20-25 graden. Die van mij staan buiten, maar tikken bij 7 graden buitentemperatuur makkelijk 19-20 graden aan bij 0.2C laden/ontladen. Onderschat het effect ervan niet als de ruimte warmer is en het (ont)laden met een factor wordt verhoogd.
Ja die factor gaat snel; daarom weeg ik het nog steeds af tegen zelfbouw. Temeratuur zal binnen nooit boven de 25 graden komen; praktisch onmogelijk.
[...]

Uhm, geobsedeerd? Ik wil 6 kWh per omvormer hebben, dan kan ik met 1200/stuk laden = 0.2C, 2400 Watt laden is mooi, ook als de zon schijnt. 1600 ontladen is hier voldoende om oven en afzuigkap te compenseren en nog wat terug te leveren en de 5-6 dure avonduren te dekken waarbij ik dan maximaal tot 10% ontlaad. Sounds like a plan, niet als een obsessie?
Als compensatie ja; ik zou met zo'n set proberen vrijwel offgrid te gaan; daar ligt voor veel mensen het kantelpunt waardoor het met 3 fasen een vrijwel onmogelijke "obsessie" wordt. 1 fase is echt geweldig wat dat betreft vandaag de dag. Een kookplaat van 16A kan dan wel op 8kW op 2 sets van 2.

In jouw geval kun je net zo goed een 3 fase offgrid systeem nemen; ben je klaar. 15kW UPS kan ook ;)

Sounds like a better plan to me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Tivoler schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:51:
[...]

Ja die factor gaat snel; daarom weeg ik het nog steeds af tegen zelfbouw. Temeratuur zal binnen nooit boven de 25 graden komen; praktisch onmogelijk.
Volgens mij zitten we op een andere golflengte. Het gaat niet om de temperatuur binnen, maar om de temperatuur van de accu.
Als compensatie ja; ik zou met zo'n set proberen vrijwel offgrid te gaan; daar ligt voor veel mensen het kantelpunt waardoor het met 3 fasen een vrijwel onmogelijke "obsessie" wordt. 1 fase is echt geweldig wat dat betreft vandaag de dag. Een kookplaat van 16A kan dan wel op 8kW op 2 sets van 2.

In jouw geval kun je net zo goed een 3 fase offgrid systeem nemen; ben je klaar. 15kW UPS kan ook ;)

Sounds like a better plan to me.
Ik was in de markt voor een Victron 3-fase systeem, maar heb om meerdere redenen besloten daar niet voor te gaan. Ik begrijp je reactie en toonzetting dan ook niet. Ik heb straks voor 2533 Euro een 12 kWh systeem staan met ingebouwde brandblussers, 2 on-grid omvormers, 1 off-grid omvormer, 2 zonnepanelen en Shelly Pro 3EM, prima deal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivoler
Taro schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:55:
[...]

Volgens mij zitten we op een andere golflengte. Het gaat niet om de temperatuur binnen, maar om de temperatuur van de accu.
De temperatuur van de accu is zeker onder invoed van de buitentemperatuur; je hebt deze set nog niet in volle zomer gebruikt dus want dan degraderen ze enorm. Dat is een interessante testcase omdat als je niet mag gebruik hebt gemaakt van je vermogen ze snel defect raken; in de winter overlijden ze dan vaak snel omdat de accu te snel ontlaadt door eerdere schade. De vraag is dus wat je er er saldo aan gehad za hebben maar dat moet blijken bij alle huidige systemen er is namelijk veel ontwikkeling!
[...]

Ik was in de markt voor een Victron 3-fase systeem, maar heb om meerdere redenen besloten daar niet voor te gaan. Ik begrijp je reactie en toonzetting dan ook niet. Ik heb straks voor 2533 Euro een 12 kWh systeem staan met ingebouwde brandblussers, 2 on-grid omvormers, 1 off-grid omvormer, 2 zonnepanelen en Shelly Pro 3EM, prima deal toch?
Ja klint leuk; je kreeg een groot gedeelte begreep ik en dan is een Victron systeem prijzig inderdaad, maar met 2 zonnepanelen zie ik weinig tot geen voordeel; ik zou er minimaal 6-8 plaatsen bij zo'n set.

Je bent me een beetje verloren bij een 12kW systeem; nominaal leveren of maximum capacteit ? Ik ken de eigenaar van een van de grotere webshops welke 12kW heeft staan, max capaciteit. Niet zo vreemd en prima; met redelijk veel zonnepanelen.

Toon is kritisch; ik zie jou criteria nergens namelijk maar alleen dat Zendure je zonder reden van opgaaf belangeloos ineens voor 4,5K een set opstuurde. Klinkt onlogisch met uiteindelijk 2 zonnepanelen :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Tivoler schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:33:
[...]

De temperatuur van de accu is zeker onder invoed van de buitentemperatuur; je hebt deze set nog niet in volle zomer gebruikt dus want dan degraderen ze enorm. Dat is een interessante testcase omdat als je niet mag gebruik hebt gemaakt van je vermogen ze snel defect raken; in de winter overlijden ze dan vaak snel omdat de accu te snel ontlaadt door eerdere schade. De vraag is dus wat je er er saldo aan gehad za hebben maar dat moet blijken bij alle huidige systemen er is namelijk veel ontwikkeling!
Uh? We zitten echt op een heel andere golflengte.
Ja klint leuk; je kreeg een groot gedeelte begreep ik en dan is een Victron systeem prijzig inderdaad, maar met 2 zonnepanelen zie ik weinig tot geen voordeel; ik zou er minimaal 6-8 plaatsen bij zo'n set.

Je bent me een beetje verloren bij een 12kW systeem; nominaal leveren of maximum capacteit ? Ik ken de eigenaar van een van de grotere webshops welke 12kW heeft staan, max capaciteit. Niet zo vreemd en prima; met redelijk veel zonnepanelen.

Toon is kritisch; ik zie jou criteria nergens namelijk maar alleen dat Zendure je zonder reden van opgaaf belangeloos ineens voor 4,5K een set opstuurde. Klinkt onlogisch met uiteindelijk 2 zonnepanelen :?
12 kW of 12 kWh, wel belangrijk om goed op de eenheden te letten.

En verder: Ik laat het hierbij, we zitten echt op een andere golflengte. Je komt hier met een aantal vragen, die beantwoord ik en daarna ga je mij zelf een andere set-up aan zitten praten en adviseren over hoeveel zonnepanelen ik moet hebben? Ik heb al 25 andere zonnepanelen liggen... Ik red mij prima zonder jouw advies, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivoler
Taro schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:38:
[...]

Uh? We zitten echt op een heel andere golflengte.

[...]

12 kW of 12 kWh, wel belangrijk om goed op de eenheden te letten.

En verder: Ik laat het hierbij, we zitten echt op een andere golflengte. Je komt hier met een aantal vragen, die beantwoord ik en daarna ga je mij zelf een andere set-up aan zitten praten en adviseren over hoeveel zonnepanelen ik moet hebben? Ik heb al 25 andere zonnepanelen liggen... Ik red mij prima zonder jouw advies, bedankt.
Jammer dat je verhaal zo onsamenhangend is; maarja it is what it is.

Succes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Tivoler schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:40:
[...]

Jammer dat je verhaal zo onsamenhangend is; maarja it is what it is.

Succes!
Of begrijp jij het niet, dat kan ook he? Ik wil best iets toelichten of uitleggen, maar dan kan je netjes vragen stellen ipv aannames doen, verkeerde conclusies trekken of vanuit het niets en zonder enige meerwaarde vertellen dat je iemand ergens kent, dat voegt toch niets toe? Daarnaast vind ik de toon van je berichten niet echt prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
Tivoler schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:51:
[...]

@Bikkelreal heb jij nu niet een onwijs scheve fase belasting die je netbeheerder in principe ook niet leuk vindt zo nu en dan.
Die scheve belasting valt wel mee bij me, wilde het ook liever op 3 fasen maar gaat nog niet in de zendure software zo als ik het wil.
Wordt mischien aangepast in de app, en anders met de intergratie met Homeassistant volgend jaar kan ik hem zelf aansturen zodat deze wel op mijn manier op 3 fasen werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivoler
@Bikkelreal gewoon nog even wachten! Ik heb interesse in 5,2kW Leapton met een losse omvormer en dan is 1 of 3 fase geen probleem dus. Geen echte plugin meer maar wel wat ik nodig heb en veel goedkoper en universeler dan Zendure.

Hebben mensen ervaring met AC systemen (dus plugin) en afstand tot meterkast waar eventueel de zonnepanelen te koppelen en de accu via een aparte groep elders in huis ?

Het idee is om zowel panelen en accu (welke een losse omvormer heeft) met een exta groepenkast op een aparte groep aan te sluiten maar de weg naar de meterkast is korter en eventueel meervermogen indien nodg (8kW aan panelen) is dan makelijker te verdelen/zekeren.

Waarom AC - AC ? Mijn panelen komen 50 meter verderop... geen andere optie maar wel de hele meedraaiende zon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Hij heeft al 3 omvormers met 9 accu's staan, dan kan hij toch niet meer "even wachten"?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Zojuist 6x Zendure AB2000S en een Zendure ACE1500 opgehaald. 4x 2 kWh extra voor mijzelf en 2x 2 kWh + ACE1500 voor mijn pa. Hij gaat het als een grote UPS gebruiken voor een koelkast en vriezer op een locatie waar regelmatig de stroom even wegvalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMywJi_CfbWyQmlgoQihIuKuwhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPhMJsCXwPmcQ8GQj4kKQI5p.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de 4 extra accu's zojuist in gebruik genomen, de 2e Hyper 2000 erbij gepakt, de 2 oude accu's in iedere stapel bovenin geplaatst en de nieuwe tweemaal onderop. Had natuurlijk het liefst de 6 nieuwe accu's hier in gebruik genomen zodat ze allemaal dezelfde leeftijd en cycles zouden hebben en die 2 oude doorgeschoven, maar die 5-6 weken verschil zullen vast niet zoveel uitmaken.

Beide staan buiten onder de overkapping:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBZNxCyyeVhnYPCeLFuS_hLQDoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DSrXVwJRpNxWfsC4tpR6TGk4.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen even de 2 andere accu's en off-gridmodule bij mijn pa plaatsen.

Heb de 2x Hypers in clustermode op dezelfde fase gezet en de eerste set is nu automatisch met SoC kalibratie gestart. Vermoed dat de 2e set daarna gaat kalibreren. Dat vraagt 1200 Watt/set, dus doen ze daarom waarschijnlijk niet tegelijk. Wat mij opvalt is dat je met maximaal 1800 Watt kunt ontladen, maar dat er ook een enorme waarschuwing bij staat dat als je dit langdurig doet dat je kabels zeker zullen smelten en er brand zal/kan uitbreken, of je dat risico wil accepteren :) Ik heb 2,5mm2 kabel liggen op een dedicated groep, dus ga er van uit dat dit geen probleem zal vormen. Zal de warmte van de stekkers morgen wel even controleren.

En de timing kon niet perfecter, morgen is direct een mooie dynamische dag om iets mee te gaan verdienen. Nadeel is wel dat ze nu beide met de duurdere stroom van vanavond ipv de goedkopere stroom van vannacht laden/kalibreren, maar morgen ga ik er zoveel mogelijk kWh's van op het net zetten tegen 66 cent/kWh :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnekUUtDYN73ZocqIt5RuxfbwRI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/vyyvXbCTW3oHZgcdRS4Ygjhs.gif?f=user_large

Ps. Voor de transparantie: Dit alles is zelf betaald in tegenstelling tot de eerste producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
" Heb de 2x Hypers in clustermode op dezelfde fase gezet en de eerste set is nu automatisch met SoC kalibratie gestart"

Bij mij ging deze niet automatisch, heb ze ingebruik genomen en meteen opgeladen naar 100%
Bij mij zittten de drie "oudere accu`s" in Hyper1 maar scheelt maar een 5-6 weken is ook niets:)

Nu wachten op de intergratie met Home assistant:)
Ja inderdaad vannacht opladen, hoop dat ik de dag kan overbrugen met die prijzen:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Bikkelreal schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:10:
" Heb de 2x Hypers in clustermode op dezelfde fase gezet en de eerste set is nu automatisch met SoC kalibratie gestart"

Bij mij ging deze niet automatisch, heb ze ingebruik genomen en meteen opgeladen naar 100%
Bij mij zittten de drie "oudere accu`s" in Hyper1 maar scheelt maar een 5-6 weken is ook niets:)

Nu wachten op de intergratie met Home assistant:)
Ja inderdaad vannacht opladen, hoop dat ik de dag kan overbrugen met die prijzen:P
Toen ik de 2 nieuwe accu's in gebruik nam werd er ook niet automatisch gekalibreerd. Blijkbaar nu wel omdat ik zowel nieuwe als oude gemixt heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBsrQOACIckpvhbTSuiR0Jpo0Ic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MEfTfiQ0R8n10c0LBFzaxKo0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Taro en alle anderen die morgen wat willen verdienen op day ahead. Laag 28 ct / kWh Hoog 121 ct / kWh (Nee geen typfoutje 😜).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGmdCeTuQt8vRtW3IpdAc7kbCRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpqQyPL0jxMtiXZ3vf197w2H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXvqUhOSGNaekZVNcO65xlx3ODM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXkfUG8BH1p8NoeiNLlJRaSw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Op dit moment mooi 1200-1300 Watt aan het terugleveren a 56 ct/kWh en straks richting de 67 ct/kWh :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-W5vmpayXs2K2h4AE-47giW-Cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8uxcADCF0JtXypZz4kiQ4mOm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4bu0YxJSliBfqhb412DyIVqi_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwlpABrUOqFKwIiAMI5QzyDO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKMK-FCPH-ltFlOWYeAYTkKhpXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbNDOvxgia6dhBGj1LWklnpb.jpg?f=fotoalbum_large
Devke schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:44:
@Taro en alle anderen die morgen wat willen verdienen op day ahead. Laag 28 ct / kWh Hoog 121 ct / kWh (Nee geen typfoutje 😜).
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zag het al inderdaad, ik kijk eigenlijk altijd om 13:10 al in de Zonneplan app ;)

Dat wordt vannacht voor 28-29 ct/kWh de accu's vullen, vanaf 8:00 nul op de meter draaien en dan tussen 15:00 en 19:00 maximaal terugleveren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVt4n5igWGcHOWS-bv0fjMQpntk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/hGG5buWKrQV1IIgQdKSSwDFD.gif?f=user_large

Ik begrijp dat heel veel mensen van dergelijke tarieven balen, maar het gaat uiteindelijk om het gemiddelde en daarnaast kan je dit dmv een thuisaccu in je voordeel draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien een leuke link met info hoe onze Zuider Buren en hun stroomnet, opwek etc. omgaan. Ik denk dat we hier in NL ook heen gaan.

https://solarmagazine.nl/...ergiemanagement-onmisbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:31

Milmoor

Footsteps and pictures.

Taro schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:51:
Zojuist 6x Zendure AB2000S en een Zendure ACE1500 opgehaald. 4x 2 kWh extra voor mijzelf en 2x 2 kWh + ACE1500 voor mijn pa. Hij gaat het als een grote UPS gebruiken voor een koelkast en vriezer op een locatie waar regelmatig de stroom even wegvalt.
Ziet er stoer uit. Hoe sluit je deze aan? Stekker in het stopcontact, maar wat nog meer? De website is lijkt geen installatie handleiding te hebben. Hoe weet hij of hij moet opnemen of afgeven? Is een cloud verbinding mogelijk, nodig?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Milmoor schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:26:
[...]

Ziet er stoer uit. Hoe sluit je deze aan? Stekker in het stopcontact, maar wat nog meer? De website is lijkt geen installatie handleiding te hebben. Hoe weet hij of hij moet opnemen of afgeven? Is een cloud verbinding mogelijk, nodig?
Stekker in het stopcontact en een app waarmee je van alles in kunt stellen. Bijv. dynamische tarieven, nul op de meter, laad-/ontlaadtaken, laden onder tarief X en ontladen boven tarief Y, etc.

Nul op de meter kan lokaal via Wifi icm Shelly (Pro) 3EM, aansturing kan lokaal via Bluetooth of Wifi. Maar een deel werkt wel via de cloud, zoals het ophalen van Nord Pool dynamische tarieven, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
De eerste dag met 12 kWh zit erop. De accu's zijn zoals aangegeven gisteren gestart met kalibreren, dus hebben iets duurder ingekocht dan mogelijk was EN een deel van de kosten viel gisteren ipv vandaag. Ik kan dus niet zoveel over de opbrengst van alleen vandaag zeggen, maar deze week tot nu toe wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwa5XefR87rbi5WGHOGMlo1iUi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2uFH7LdgFzpQeqEqMbaUOgX.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend o.a. de auto tegen de goedkoopste dynamische tarieven geladen en vaatwasser gedraaid, dus winst maken vandaag was sowieso niet mogelijk, maar desondanks een deuk in een pakje boter kunnen slaan en 6,5 kWh tegen een hoog tarief kunnen terugleveren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFNZgrlB9-qV4khLBH5e_6QGBgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFTwVbB3WkXVmEKDcqBNHoo4.jpg?f=fotoalbum_large

De blauwe lijn is het verbruik, de Y-as begint bij -2000, dus het nulpunt ligt wat hoger, maar hier zie je mooi hoe ons verbruik grotendeels automatisch de dynamische tarieven volgt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDydNE8w8lSFU5273jf5WABEMBs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/mvxJLMFjFqPpvEBXmWK0v2WA.gif?f=user_large

Morgen kan ik als alles goed gaat wel de balans voor 1 dag opmaken. De accu's staan nu op 10%, vannacht gaan ze laden en morgenmiddag en avond ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
Had wat gelezen over de LiFePO₄ Batterij, ze zeggen 14% t/m 90% best (ontlaad/laad) settings en af en toe naar de 100%.
Maar als je 100% steeds gebruikt kan ook geen kwaad.
Wat denken jullie hierover?

LiFePO4 State of Charge, Voltage Chart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAA8yz7627K-F8tJTaxlZCnkAYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xykluDinvkZRThOml7SbGNhG.jpg?f=fotoalbum_large

• debruina16
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:46
Waar kun je die zendure kopen nu? Is in NL nog niet leverbaar toch? en op de Duitse website wordt geen nl adres geaccepteerd

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06:51

DJN

debruina16 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:23:
Waar kun je die zendure kopen nu? Is in NL nog niet leverbaar toch? en op de Duitse website wordt geen nl adres geaccepteerd
Ik heb paar weken geleden gekocht bij Akkuman.de Zeer snelle levering. ‘Aktionsset Zendure SolarFlow Hyper 2000 mit 3x AB2000 Akku + 1x AB2000 gratis’ voor 2597 minus 5% nieuwe klant korting. Tot dusver tevreden over accu. Wordt komend jaar nog beter, voor mei 2025 gaat Zendure ook P1 meter verkopen die accu kan aansturen waardoor je geen Shelly meer nodig hebt. Deze zijn ze nu nog aan het ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikkelreal
debruina16 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:23:
of:

https://nl.zendure.com/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Even de balans opmaken na de dag met het hoogste dynamische tarief ooit: 1,21 Euro/kWh. Gestopt met ontladen op 13% omdat het tarief daarna onvoldoende spread had, wel een flink laadverlies als je rekening houdt met nog 10% + 0.36 kWh resterend, dan is er 15-12.16=2.84 kWh verloren gegaan, dat is 19%, daarmee 81% RTE. Zit wel in de bekende range, bij bijv. HomeWizard wordt 70-90% aangegeven en Sessy zit volgens mij zo rond de 84%, dus niet verkeerd.

De opbrengst van vandaag met 12-10%=10.8 kWh bruikbare capaciteit = 4,92 Euro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2nBEBDSYmfVaspnECaznO9pp34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngkQawuyqOTJYI1vrvwN63Vz.jpg?f=fotoalbum_large

Vannacht opgeladen, begin van de dag NOM, toen even snel weer tot 100% geladen in de iets goedkopere uurtjes, even niets gedaan en vanaf 14:30 is er maximaal teruggeladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vB51wQa_kUkeorvnVhXqKA_5-vk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/qxBbs3fCii6balTaz3l1mOo7.gif?f=user_large

Die 4,92 Euro was boven de 5 Euro uitgekomen als de resterende 3% ook was ontladen. Maar goed, zulke dagen komen natuurlijk niet vaak voor. De stand van maandag t/m vandaag staat op 8,52 Euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 12-12-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:00
Interessant dat je deze info steeds deelt @Taro. Zo krijg je als lezer wat meer gevoel bij wat je kunt verwachten. Ik zat even rond te kijken op de site waar @DJN ook gekocht heeft. Ik zag daar de AIO2400 staan voor €999 en inclusief 5% nieuwe koper korting zit je op €950 voor 2,4kWh. Lijkt me heel aantrekkelijk!

Waarom zie ik die AIO zo weinig langskomen? Zitten daar nadelen aan ten opzichte van een Hyper+AB2000S?

Edit: belangrijkste verschil is denk ik dat de AIO2400 niet uitbereidbaar is (hoeft geen probleem te zijn) en dat hij niet out of the box kan laden via het stopcontact.

[ Voor 16% gewijzigd door wautah91 op 13-12-2024 08:09 ]

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
@wautah91 Inderdaad, die is niet uitbreidbaar, maar volgens mij verder wel een interessante optie als dat voldoende capaciteit is. Je hebt er dus in de winter nauwelijks iets aan. Persoonlijk vind ik daarom het laden en ontladen via het stopcontact wel echt een toegevoegde waarde.

Begreep dat er ook een "strip" volgt voor de Hyper2000 waarmee je daar stopcontacten aan toe kunt voegen. Dat icm zonnepanelen zorgt voor mooie oplossingen als de stroomvoorziening in de toekomst om wat voor reden dan ook onzekerder wordt.

@Bikkelreal Op 15 december zou er toch een Zendure app update volgen met ondersteuning voor NL? Zal wel maandag de 16e worden, maar heb je daar nog meer over gehoord? Zit nu iedere dag met de Duitse Nord Pool prijzen te vogelen, wat werkt echt niet fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Taro schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:01:
Begreep dat er ook een "strip" volgt voor de Hyper2000 waarmee je daar stopcontacten aan toe kunt voegen.
Die strip is er al, tenminste als je dit bedoelt: https://eu.zendure.com/products/off-grid-power-strip

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
@Bra-Jo Mhm, ik dacht al hun producten en de hele website te kennen, maar deze is nieuw voor mij :) Ook nog niet op andere webshops met Zendure producten gezien, vreemd.

Ik weet dus ook niet zeker of de persoon waar ik bij Zendure contact mee heb deze bedoelde, maar ik vermoed van wel en ik zou ook niet weten hoe ze dit anders op zouden moeten lossen, behalve een extra verdieping tussen accu's en Hyper2000 in. Ga ik bestellen, benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
Taro schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:01:
@wautah91 Inderdaad, die is niet uitbreidbaar, maar volgens mij verder wel een interessante optie als dat voldoende capaciteit is. Je hebt er dus in de winter nauwelijks iets aan. Persoonlijk vind ik daarom het laden en ontladen via het stopcontact wel echt een toegevoegde waarde.

Begreep dat er ook een "strip" volgt voor de Hyper2000 waarmee je daar stopcontacten aan toe kunt voegen. Dat icm zonnepanelen zorgt voor mooie oplossingen als de stroomvoorziening in de toekomst om wat voor reden dan ook onzekerder wordt.

@Bikkelreal Op 15 december zou er toch een Zendure app update volgen met ondersteuning voor NL? Zal wel maandag de 16e worden, maar heb je daar nog meer over gehoord? Zit nu iedere dag met de Duitse Nord Pool prijzen te vogelen, wat werkt echt niet fijn.
nee nog niks overgehoord zit op Frankrijk, 3K laad/ontlaad (wel apparte groep hiervoor)
Ik gebruik TOU schema hiervoor ik kijk ff in home of tibber voor de prijs en stel TOU in

[ Voor 3% gewijzigd door Bikkelreal op 14-12-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Bikkelreal schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:47:
[...]

nee nog niks overgehoord zit op Frankrijk, 3K laad/ontlaad (wel apparte groep hiervoor)
Dat is ook nog een optie, zit nu op Duitsland. Maar ik wil vooral de Nederlandse Nord Pool prijzen zien ipv de Duitse en dan bij voorkeur ook nog van de volgende dag (al als verzoek ingediend) zodat ik makkelijk de juiste laad en ontlaad tarieven kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ben zelf ook aan het kijken naar een batterij oplossing, eerst dacht ik aan een EcoFlow (heb al de PowerStream hangen), toen de Sessy, de HomeWizard en moet zeggen dat ik nu wel redelijk gecharmeerd ben van de Zendure oplossing. De voordelen die ik zie zijn:
- Plug and Play
- AC kunnen laden
- Mogelijkheid om als noodstroom te gebruiken (via de ACE 1550 of de off-grid Powerstrip)

Waar ik alleen nog niet uit kom zijn de volgende zaken:
- Kan de Zendure Hyper gekoppeld worden aan Home Assistant? Zo ja, kan ik dan ook aansturen of alleen uitlezen?
- Kan ik Nul-Op-De-Meter krijgen met een (HomeWizzard) P1-dongle (dus zonder de Shelly EM3)
- Ik heb nu (naast de hoofd zonnepanelen) 2 panelen op de PowerStream zitten en deze zouden dan over gaan naar de Zendure. Mocht er een stroomuitval zijn, blijven deze panelen dan gewoon werken en de accu('s) opladen?

[ Voor 3% gewijzigd door AWEF op 15-12-2024 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
AWEF schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:52:
Waar ik alleen nog niet uit kom zijn de volgende zaken:
- Kan de Zendure Hyper gekoppeld worden aan Home Assistant? Zo ja, kan ik dan ook aansturen of alleen uitlezen?
- Kan ik Nul-Op-De-Meter krijgen met een (HomeWizzard) P1-dongle (dus zonder de Shelly EM3)
- Ik heb nu (naast de hoofd zonnepanelen) 2 panelen op de PowerStream zitten en deze zouden dan over gaan naar de Zendure. Mocht er een stroomuitval zijn, blijven deze panelen dan gewoon werken en de accu('s) opladen?
- Home Assistant ondersteuning is voor 2025 benoemd door de contactpersoon die ik er heb, heb nog geen officiële aankondiging gezien.
- Nul op de meter kan waarschijnlijk in de loop van 2025 dmv de Tibber Pulse en/of doordat je via Home Assistant de HomeWizard P1-meter als input gebruikt. Dat laatste is nog een aanname van mijn kant, maar vermoed wel dat dat mogelijk gaat worden. Heb nu de Shelly Pro 3EM in gebruik, maar zal dat uiteraard testen als het zover is, heb hier ook nog een HomeWizard P1-meter.
- De zonnepanelen blijven ook bij stroomuitval de op de Zendure Hyper aangesloten accu's opladen. Heb ik hier getest.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 15-12-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje m.b.t. Zendure. De hyper ondersteund 4 batterijen van rond de 2 kWh als ik het goed begrijp. Dan is de max 8 kWh.

Stel je wilt 16 kWh opslag. Kun je dan 2x een hyper 2000 nemen met nog eens 4x2 kWh opslag?

Is er een omslagpunt dat je beter naar 3 fase moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Devke schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:05:
Vraagje m.b.t. Zendure. De hyper ondersteund 4 batterijen van rond de 2 kWh als ik het goed begrijp. Dan is de max 8 kWh.

Stel je wilt 16 kWh opslag. Kun je dan 2x een hyper 2000 nemen met nog eens 4x2 kWh opslag?

Is er een omslagpunt dat je beter naar 3 fase moet?
Je kunt inderdaad maximaal 4 accu's van 1 of 2 kWh (ook gemixed) per Hyper2000 gebruiken. Met een max van 3 Hypers per fase. 3 stuks samen worden gelimiteerd op 3x800 of met een omweg tot 3000 Watt. Je kunt er in theorie 9 (=4*9*2=72 kWh) op 3-fases plaatsen.

Je kunt ook 1 Hyper met X accu's per fase plaatsen, waarbij iedere Hyper zijn eigen fase compenseert. Of 1, 2 of 3 Hypers op 1-fase om het hele huishouden (scheef) te compenseren. Of 9 stuks plaatsen, 3 per fase.

Je kunt iedere Hyper aan 1, 2 of 3-fases in een Shelly (Pro) 3EM toekennen.

Dus geef vooral aan wat je doel is, dan kan je het beste bepalen welke set-up passend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:12:
[...]

Je kunt inderdaad maximaal 4 accu's van 1 of 2 kWh (ook gemixed) per Hyper2000 gebruiken. Met een max van 3 Hypers per fase. 3 stuks samen worden gelimiteerd op 3x800 of met een omweg tot 3000 Watt. Je kunt er in theorie 9 (=4*9*2=72 kWh) op 3-fases plaatsen.

Je kunt ook 1 Hyper met X accu's per fase plaatsen, waarbij iedere Hyper zijn eigen fase compenseert. Of 1, 2 of 3 Hypers op 1-fase om het hele huishouden (scheef) te compenseren. Of 9 stuks plaatsen, 3 per fase.

Je kunt iedere Hyper aan 1, 2 of 3-fases in een Shelly (Pro) 3EM toekennen.

Dus geef vooral aan wat je doel is, dan kan je het beste bepalen welke set-up passend is.
Ik heb nu 1 fase. Mijn doel is in 1e instantie de terugleverboete beperken dit ivm een variabel contract. De WAF mbt dynamisch contract is nog klein. Wil dr wasje draaien wanneer ze zelf willen, incl een vaatwasser etc. Laden van onze EV kan nog niet. Gemeente beleid. Geen eigen oprit. Wel een wens. Thuisladen. Zonnepanelen 3330 Wp ZZW.

Ik denk als ik gebruik maak van slim laden dynamisch dat ik dat hele WAF wel buitenspel kan zetten. Ze gebruiken dan de accu ipv net dan. Correct me if i am wrong.

Het batterijpakket moet uitbreidbaar zijn. Zomermaanden verbruiken we een 2.5 kWh in avond en nacht. In dit soort maanden haal ik er 10 van het net op een dag.

Een beetje geklooi op de dayahead lijkt me best leuk. Onbalans hoeft niet. Aansturen evt met HA.

Systeem moet niet vast aan het huis komen te zitten. Bij evt verhuizen moet opbeuren zo kunnen.

Veilig systeem met verschillende sensoren. Systeem komt binnen te staan. Goede garantie voorwaarden.

Thuis een HW ecosysteem. Graag zie ik binnen HW terug hoeveel het systeem laad en ontlaad en verwerkt hij dat netjes met alle gegevens in deze HW app zodat deze investering netjes blijft werken.

Goedgekeurd voor Nederlandse markt.

De zonnepanelen omvormer leveren max 3 kW. Ik denk dat ik moet toewerken om die straks bij te kunnen houden met laden. Van de panelen direct de accu in (gevoelsmatig nog).

Systeem moet makkelijk zelf te installeren zijn. Aan stroomprutsen doe ik niet. Te weinig kennis.

Grove lijn denk ik van de doelen/ wensen . Zoveel mogelijk eigenopwek verbruiken. Overschot later bij dynamisch duurder verkopen. Wintermaanden is er weinig zon dan goedkoper laden voor eigen gebruik cq terug verkopen net. Zelf kunnen besturen.

Einde saldering zal denk ik terugleveren van de kaart vegen. Het is dan zoeken naar waar de ideale capaciteit ligt hier. Zomer maar op een 2.5 kWh. Winter 10 nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 15-12-2024 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
@Devke Dan klinkt goedkoop inkopen, daarna per dag bepalen of NOM of markt (goedkoop kopen, duur verkopen) of tijdgebaseerd laden/ontladen goed past. Mijn vrouw wil er wel enigszins rekening mee houden, maar niet teveel. Vannacht wordt hier tegen 15 ct/kWh geladen, daarna de hele dag NOM (Passend bij de tarieven van morgen). Vrijdag was markt beter: Dalen laden, duur terugleveren, daartussen niets doen.

Als je het zo aanvliegt en voldoende capaciteit hebt, dan is het mooi meegenomen als de wederhelft er een beetje rekening mee houdt. Doen ze dat niet, dan vang je dat op door de gekozen strategie voor die dag. Met het juiste systeem kan je dat ook via HA aansturen.

Zowel Ecoflow, Anker, Deye, Zendure als anderen bieden volgens mij oplossingen die bij je passen. Zoals bekend heb ik zelf alleen ervaring met de Ecoflow Powerstream en Zendure producten en de Zendure past vooralsnog het beste bij mij. Hopelijk krijg ik morgen een update van de App waarin eindelijk Nederland wordt ondersteund, dan werkt ook dynamisch kopen/verkopen met de NL Nord Pool dynamische stroomprijzen. Als dan in 2025 ook nog HA ondersteuning volgt ben ik 100% tevreden.

Voor de Ecoflow moet je zelf nog een en ander scripten. Voor de Anker weet ik dit eigenlijk niet. En met Deye heb ik contact gehad, maar nog geen enkele reactie ontvangen.

Anders de Eve mogelijk interessant, of Duravolt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:45:
@Devke Dan klinkt goedkoop inkopen, daarna per dag bepalen of NOM of markt (goedkoop kopen, duur verkopen) of tijdgebaseerd laden/ontladen goed past. Mijn vrouw wil er wel enigszins rekening mee houden, maar niet teveel. Vannacht wordt hier tegen 15 ct/kWh geladen, daarna de hele dag NOM (Passend bij de tarieven van morgen). Vrijdag was markt beter: Dalen laden, duur terugleveren, daartussen niets doen.

Als je het zo aanvliegt en voldoende capaciteit hebt, dan is het mooi meegenomen als de wederhelft er een beetje rekening mee houdt. Doen ze dat niet, dan vang je dat op door de gekozen strategie voor die dag. Met het juiste systeem kan je dat ook via HA aansturen.

Zowel Ecoflow, Anker, Deye, Zendure als anderen bieden volgens mij oplossingen die bij je passen. Zoals bekend heb ik zelf alleen ervaring met de Ecoflow Powerstream en Zendure producten en de Zendure past vooralsnog het beste bij mij. Hopelijk krijg ik morgen een update van de App waarin eindelijk Nederland wordt ondersteund, dan werkt ook dynamisch kopen/verkopen met de NL Nord Pool dynamische stroomprijzen. Als dan in 2025 ook nog HA ondersteuning volgt ben ik 100% tevreden.

Voor de Ecoflow moet je zelf nog een en ander scripten. Voor de Anker weet ik dit eigenlijk niet. En met Deye heb ik contact gehad, maar nog geen enkele reactie ontvangen.

Anders de Eve mogelijk interessant, of Duravolt?
De opties HA zijn zeker interessant. Ik snap dat je die erbij wenst te hebben. Is er een richting aangegeven 2025? Begin midden of eind 2025?

Goede ervaringen spelen mee naast een bedrijf dat zich al goed gesetteld heeft en een trackrecord heeft. Daar zal ik me dan in moeten verdiepen even. Zendure is voor mij o.a. nieuw maar ze bestaan al veel langer met andere producten.

Duravolt Eve etc interessante producten met zelfs een TVT. Echter ik lees daar nog geen ervaringen over (moeten nog geleverd worden) en vind de bedrijven erachter wat rommelig overkomen. Dat geeft me (nog) geen vertrouwen. Bij 1 zelfs een website waar AV direct op aanslaat.

Nu even een compleet andere gedachte. Mijn EV. Dik 70 kWh opslag mogelijk maar het gemeentebeleid mbt thuis laden is in ontwikkeling. De auto is van alle uren in de week (168) er denk ik wel 120 thuis. Recent heeft hij een update gehad om V2H te kunnen inzetten. Met de juiste laadpaal zou ik dit dus kunnen doen. Zoncapaciteit opvangen op de dag en levering aan huis als er meer wordt verwacht dan de panelen aan kunnen. Opbrengst van de panelen is nu ruk natuurlijk. Zomermaanden tussen de 15 - 20 kWh per dag. Er kan veel NOM gedraaid worden. Of ik echter de auto wens in te zetten voor wat laadstrategie? Hmmm. Het merk zet ook een grens op V2H van 10.000 kWh. Er staat immers al een dikke opslagcapaciteit voor de deur. Al zal HA aansturing lastiger zijn. Als je net wilt ontladen en de auto is weg dan wordt het wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:15
Devke schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:29:
[...]
[...]

Nu even een compleet andere gedachte. Mijn EV. Dik 70 kWh opslag mogelijk maar het gemeentebeleid mbt thuis laden is in ontwikkeling. De auto is van alle uren in de week (168) er denk ik wel 120 thuis. Recent heeft hij een update gehad om V2H te kunnen inzetten. Met de juiste laadpaal zou ik dit dus kunnen doen. Zoncapaciteit opvangen op de dag en levering aan huis als er meer wordt verwacht dan de panelen aan kunnen.

[...]
Je kan dus niet met de auto op eigen terrein laden en kabeltje moet over de openbare weg?
Ook niet een vaste eigen parkeerplek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simpel360 schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:50:
[...]

Je kan dus niet met de auto op eigen terrein laden en kabeltje moet over de openbare weg?
Ook niet een vaste eigen parkeerplek?
Klopt. De kabel moet over gemeentegrond heen. Geen vaste eigen parkeerplek. Dat wil ik dan ook meenemen in het gemeentestuk. Hoe gaan ze dit mogelijk maken. Ze zijn niet zo snel..... tergend langzaam 😉

[ Voor 16% gewijzigd door Devke op 16-12-2024 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:15
Devke schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:55:
[...]

Klopt. De kabel moet over gemeentegrond heen. Geen vaste eigen parkeerplek. Dat wil ik dan ook meenemen in het gemeentestuk. Hoe gaan ze dit mogelijk maken. Ze zijn niet zo snel..... tergend langzaam 😉
Kak, dat had dan een mooie plug-in thuisaccu met stekker kunnen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Lastige is met auto's dat er helaas nog niet echt een standaard is, en dan ook nog hoe bedrijven/leasemaatschappijen met het "misbruik" als huisaccu om zullen gaan.

Daarom ben ik ook op zoek naast mijn EV ook een aparte stekkeraccu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Toch vraag ik mij af of een EV met V2H wel zo'n ideale thuisaccu is.

Normaliter heeft een EV minimaal 6A nodig om te laden, dus een boel zo zonnestroom krijg je niet in de accu, zeker in de winter.

Daarnaast is de omvormer in een auto vrij groot t.o.v. van het gebruik in huis en moet er best wel wat electronica ingeschakeld zijn om het ontladen mogelijk te maken. Het zal mij niks verbazen dat je zo maar 5kWh per dag aan verliezen hebt.

Dat is vast op te lossen door autofabrikanten, maar dat kost tijd/geld.

Nog los van het feit dat de EV niet altijd aan de paal staat en je eigenlijk een deel van je batterij/range inlevert als thuisbuffer.

[ Voor 13% gewijzigd door HandyLumberjack op 16-12-2024 13:45 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:58
HandyLumberjack schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:40:
Toch vraag ik mij af of een EV met V2H wel zo'n ideale thuisaccu is.

Normaliter heeft een EV minimaal 6A nodig om te laden, dus een boel zo zonnestroom krijg je niet in de accu, zeker in de winter.

Daarnaast is de omvormer in een auto vrij groot t.o.v. van het gebruik in huis en moet er best wel wat electronica ingeschakeld zijn om het ontladen mogelijk te maken. Het zal mij niks verbazen dat je zo maar 5kWh per dag aan verliezen hebt.

Dat is vast op te lossen door autofabrikanten, maar dat kost tijd/geld.

Nog los van het feit dat de EV niet altijd aan de paal staat en je eigenlijk een deel van je batterij/range inlevert als thuisbuffer.
De quasar2 heeft de inverter in de laadpaal (trekt DC uit de auto) en is bedoeld voor V2H. 5kWh verlies per dag lijkt me wat overdreven op deze manier, maar goed praktijk zal dit moeten uitwijzen, voorlasnog allemaal vrij nieuw allemaal. Ik heb zo'n 77kWh batterijtje met een auto eromheen die V2H ondersteund naast mn huis staan. Al met al klinkt dat heel erg interessant t.o.v. investeren in een uit de kluiten gewassen powerbank zoals die van HW bv. Geschikte paal is dan de investering, en die zijn vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
GM15 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:00:
[...]

De quasar2 heeft de inverter in de laadpaal (trekt DC uit de auto) en is bedoeld voor V2H. 5kWh verlies per dag lijkt me wat overdreven op deze manier, maar goed praktijk zal dit moeten uitwijzen, voorlasnog allemaal vrij nieuw allemaal. Ik heb zo'n 77kWh batterijtje met een auto eromheen die V2H ondersteund naast mn huis staan. Al met al klinkt dat heel erg interessant t.o.v. investeren in een uit de kluiten gewassen powerbank zoals die van HW bv. Geschikte paal is dan de investering, en die zijn vrij prijzig.
Om te zorgen dat er prik op die twee DC pinnetjes in de laadpoort staat, moeten er een aantal flinke DC relais ingeschakeld zijn, plus het BMS, de OBC en waarschijnlijk ook de 12v batterij lader, ik verwacht dat je daarvoor al snel 150 W voor nodig hebt. Nog een beetje verlies in je laadpaal en je zit al snel aan 5kWh per dag.

Maar goed, het is voor mij ook maar een aanname.

Voor 0 op de meter lijkt het me niet interessant, om af en toe leuk te verdienen aan een dynamisch contract is het een leuke optie.

Ik zie in ieder geval meer heil in een dedicated thuisaccu.

[ Voor 5% gewijzigd door HandyLumberjack op 16-12-2024 15:40 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 09:45
GM15 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:00:
[...]

De Quasar 1 die kon als minimum 600W terugleveren. Dus als NOM voor 's nachts redelijk nutteloos tenzij je een enorm sluimerverbruik hebt (dat van mij is met ongeveer 300W redelijk hoog). Geen idee hoe het met de Quasar 2 zit maar het is alleszins iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
  • Laatst online: 07:58
Horla schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:30:
[...]

Dus als NOM voor 's nachts redelijk nutteloos.....
Een 77kWh batterijj voor NOM 's nachts is idd nutteloos. Use case is dan ook een hele andere voor V2H, een avondje innductie koken,... oventje aan,.... noem maar op. Maar goed zo'n 77kWh batterij met een auto eromheen hoort ook eigenlijk niet in dit topic, totaal gericht op een ander gebruik.

Maar interessant is het zeker, jammer dat het allemaal nog zo in de kinderschoenen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervdv
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-02 10:58
Hmm, die Eva Power website zegt nu ineens "pro-order tot 20 december, levering voor februari".

Zijn er al mensen die hun order op de beloofde 15 december ontvangen hebben, of hebben ze alle orders verschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Petervdv schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:05:
Hmm, die Eva Power website zegt nu ineens "pro-order tot 20 december, levering voor februari".

Zijn er al mensen die hun order op de beloofde 15 december ontvangen hebben, of hebben ze alle orders verschoven?
Goh verbazingwekkend :+

Leuk voor de mensen die de pre-order bij Homewizard hebben opgezegd om hier op 15 december de accu te ontvangen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GM15 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:56:
[...]

Een 77kWh batterijj voor NOM 's nachts is idd nutteloos. Use case is dan ook een hele andere voor V2H, een avondje innductie koken,... oventje aan,.... noem maar op. Maar goed zo'n 77kWh batterij met een auto eromheen hoort ook eigenlijk niet in dit topic, totaal gericht op een ander gebruik.

Maar interessant is het zeker, jammer dat het allemaal nog zo in de kinderschoenen staat.
Het was ook meer een suggestie. Immers het is ook een batterij op stekker. Hele dag de meter op 0 houden. Niet alleen nacht. Vullen met opwek panelen en lekker ook uiteraard mee rijden. Het was meer stof tot nadenken. Als je toch al 77 kWh hebt staan....... waarom dan niet gebruiken met de mogelijkheden die het zou kunnen bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shandar04
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:58
Ik heb zelf interesse in de EvaPower +5 EvaMates, omdat ik op de site wat info miste heb ik dit nagevraagd en dit werd in minder dag 1 werkdag uitgebreid gereageerd:

1. Gebruik naast een Zonneplan Nexus installatie
Ja, u kunt de EvaPower naast uw Zonneplan Nexus installatie gebruiken met een P1-splitter.
Werking met de P1-dongle: De EvaPower functioneert onafhankelijk van uw andere accu. De P1-dongle zorgt ervoor dat de EvaPower zijn eigen laad- en ontlaadstrategie bepaalt op basis van uw totale verbruik en teruglevering, zoals gemeten door de slimme meter.
Compatibiliteit met meerdere systemen: Let wel op dat er geen directe communicatie is tussen de EvaPower en uw Zonneplan Nexus. Dit kan leiden tot overlappende laad- of ontlaadmomenten.

2. Aansluiten van zonnepanelen op de EvaPower
De EvaPower is voorzien van twee PV-ingangen, elk met een maximaal vermogen van 600W, waardoor u zonnepanelen rechtstreeks op de batterij kunt aansluiten zonder externe omvormer.
Werking:
De omvormer voor de zonnepanelen is ingebouwd in de EvaPower.
U sluit de zonnepanelen eenvoudig aan via standaard MC4-kabels.
Specificaties:
Spanningsbereik: 12V tot 48V DC.
Vermogen: maximaal 600W per ingang (totaal 1200W).
Wat u nodig heeft: U kunt standaard zonnepanelen gebruiken die binnen dit spanningsbereik vallen. Let op dat u eventueel een aparte string maakt voor aansluiting op de EvaPower als u reeds een andere omvormer heeft.

3. Ontladen met 2000 watt
De EvaPower is standaard voorbereid om te laden en te ontladen met 2000 watt, maar hiervoor gelden een paar belangrijke voorwaarden:
Aparte groep: De batterij moet worden aangesloten op een aparte groep in uw meterkast, beveiligd met een 16A-automaat en aangesloten met een kabel van minimaal 2,5 mm².
Activeren van 2000W-modus:
De 2000W-modus kan eenvoudig worden geactiveerd via de app.
U heeft hiervoor een gratis installatiecode nodig, die wij verstrekken zodra de installatie correct is uitgevoerd en bevestigd.
.

Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid 6kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, EvaPower + 5 Mates. Tesla model 3 Performance (2024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Shandar04 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:45:

3. Ontladen met 2000 watt
De EvaPower is standaard voorbereid om te laden en te ontladen met 2000 watt, maar hiervoor gelden een paar belangrijke voorwaarden:
Aparte groep: De batterij moet worden aangesloten op een aparte groep in uw meterkast, beveiligd met een 16A-automaat en aangesloten met een kabel van minimaal 2,5 mm².
Activeren van 2000W-modus:
De 2000W-modus kan eenvoudig worden geactiveerd via de app.
U heeft hiervoor een gratis installatiecode nodig, die wij verstrekken zodra de installatie correct is uitgevoerd en bevestigd.
.
Volgens de NEN norm is het max via een stopkontakt 800W , dat betekend dus indirect dat de stekker eraf genkipt moet worden en de kabel rechtstreeks aangesloten moet worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:54
(RSH) schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:15:
[...]

Volgens de NEN norm is het max via een stopkontakt 800W , dat betekend dus indirect dat de stekker eraf genkipt moet worden en de kabel rechtstreeks aangesloten moet worden toch?
En wat ik me afvraag: het ontwerp vermogen van de omvormer is kennelijk 2000 W. Deze wordt dan geknepen op 800W via het stopcontact. Hoe zou de efficiëntie zijn van deze grote omvormer in dit beperkte werkgebied tov de kleine HW omvormer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
(RSH) schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:15:
[...]

Deze 800W geld voor een bestaande thuis groep met meerdere apparaten.
Een speciaal stopcontact dat is verbonden met een aparte groep in je meterkast mag meer Watt.
Je kan ook meerde stopcontacten op die apparte groep zetten en dan 800W toepassen.

Wat info van Homewizzard Batterij:

Het maximale ontlaadvermogen is altijd 800 watt ongeacht het aantal batterijen. Als deze op een eigen groep zijn aangesloten, kan dit worden ontgrendeld naar het aantal batterijen keer 800 watt. Dat betekent 1600 watt laden en ontladen voor 2 batterijen, 2400 watt bij 3 batterijen en 3200 watt bij 4 batterijen.

Kan ik de thuisbatterij op een stekkerblok of verlengsnoer aansluiten?
We raden het af om de thuisbatterij op een stekkerblok of verlengsnoer aan te sluiten. Als je meerdere apparaten die veel stroom verbruiken op een stekkerblok aansluit, kan het zijn dat het stekkerblok zelf, of de stekker hiervan, te heet wordt. Deze zijn vaak niet berekend op langdurig en dagelijks hoog stroomverbruik.

Wil je de batterij als installateur conform NEN 1010 aansluiten dan kun je de stekker verwijderen en deze aansluiten met vaste bekabeling. Wanneer consumenten 4 thuisbatterijen willen aansluiten, adviseren wij hen om contact op te nemen met een installateur. We adviseren ook een installateur aan consumenten die meer dan 800 watt op willen laden en/of ontladen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Shandar04 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:45:
1. Gebruik naast een Zonneplan Nexus installatie
Ja, u kunt de EvaPower naast uw Zonneplan Nexus installatie gebruiken met een P1-splitter.
Werking met de P1-dongle: De EvaPower functioneert onafhankelijk van uw andere accu. De P1-dongle zorgt ervoor dat de EvaPower zijn eigen laad- en ontlaadstrategie bepaalt op basis van uw totale verbruik en teruglevering, zoals gemeten door de slimme meter.
Compatibiliteit met meerdere systemen: Let wel op dat er geen directe communicatie is tussen de EvaPower en uw Zonneplan Nexus. Dit kan leiden tot overlappende laad- of ontlaadmomenten.
De EvaPower kan vast zijn eigen plan trekken, maar wil jij dat als je Nexus op een onbalansmoment met 10 kW gaat laden, dat je Eva power dan maximaal gaat ontladen terwijl dan bijv. net de dynamische tarieven laag zijn? En 30 minuten later, als de Nexus op de onbalansmarkt besluit met 10 kW te ontladen, je Eva Power ineens maximaal gaat laden tegen hoge dynamische tarieven? Die 2 gaan elkaar toch enorm dwarszitten, ook omdat ze op 2 heel andere markten handelen, maar wel dezelfde netaansluiting gebruiken.

Ze kunnen technisch gezien naast elkaar worden gebruikt, maar dat lijkt mij vaak heel onwenselijke situaties op te leveren en ik zou het persoonlijk niet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 17-12-2024 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Reactie van Zendure, we moeten helaas nog even wachten op ondersteuning voor Nederland in de App :(

"Regarding the Zendure App, the option to select the Netherlands will be available in January 2025. I appreciate your patience as we work on this update."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Laatst online: 23-05 12:45
Devke schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:29:
[...]

Nu even een compleet andere gedachte. Mijn EV. Dik 70 kWh opslag mogelijk maar het gemeentebeleid mbt thuis laden is in ontwikkeling. De auto is van alle uren in de week (168) er denk ik wel 120 thuis. Recent heeft hij een update gehad om V2H te kunnen inzetten.
Klinkt goed. Welk merk en type is dit? En wat vindt de Belastingdienst ervan als je op de zaak laadt en thuis ontlaadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sonero schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:02:
[...]

Klinkt goed. Welk merk en type is dit? En wat vindt de Belastingdienst ervan als je op de zaak laadt en thuis ontlaadt?
Het is een privé aangeschafte auto. Laad mogelijkheden op dit moment zijn alleen openbaar laden. Vandaar ook de gedachte.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 18-12-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Het gaat hier niet over Type 2 stekkers (EV), maar om thuisaccu's met een Schuko/Euro stekker. Dus graag weer ontopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• obed112
  • Laatst online: 13:51
Ik heb een reservering gedaan bij eva power, ik krijg nu het verzoek om de rest van mijn betaling te voldoen om verzekerd te zijn van levering voor 1 feb. Ik durf niet. Schutsboomstraat 13c Schaijk, 5374 CA is het adres van eva power, check maar eens op street view en dan snap je waarom ik schrik. Ben zo bang dat ik die sukkel ben die 2300 euro kwijt is geraakt met een oplichter in het buitenland.

Ik wil dit zo graag maar ben echt serieus bang om de rest van het bedrag te betalen omdat ik vrees dat ik het straks kwijt ben.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Knip, zie de opmerking hierboven over EV's

[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 19-12-2024 22:53 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 19-12-2024 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 06:48

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 19-12-2024 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 19-12-2024 22:53 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

• Sonero

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 19-12-2024 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wellicht interessant. Review van Zendure batterij.

https://www.p1meter.nl/zendure-thuisbatterij-review/

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:20
obed112 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:13:
Ik heb een reservering gedaan bij eva power, ik krijg nu het verzoek om de rest van mijn betaling te voldoen om verzekerd te zijn van levering voor 1 feb. Ik durf niet. Schutsboomstraat 13c Schaijk, 5374 CA is het adres van eva power, check maar eens op street view en dan snap je waarom ik schrik. Ben zo bang dat ik die sukkel ben die 2300 euro kwijt is geraakt met een oplichter in het buitenland.

Ik wil dit zo graag maar ben echt serieus bang om de rest van het bedrag te betalen omdat ik vrees dat ik het straks kwijt ben.
Ik heb getwijfeld, leek mooi omdat deze ook off-grid te gebruiken is, maar door deze en deze post het maar niet gedaan.
Jouw verhaal sterkt mijn besluit.

• PaulPQ
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22-12-2024
dubbelposten is niet de bedoeling

[ Voor 90% gewijzigd door Proton_ op 20-12-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:35

Jeromeo

Let's get loud

obed112 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:13:

Ik heb nog steeds geen reactie van Alpha ESS gehad op mijn mail met vragen over de samenwerking met Eva Power en de vele fouten op de website. Ik trek mijn conclusie.

Volgens de logo's kun je met een credit card betalen. Als je al besluit te betalen, dan zou ik dat ook zeker met een credit card doen.

Disclaimer: Expressed comments and opinions are strictly my own.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KikkerMario
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-06 22:35
Jeromeo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:43:
Als je al besluit te betalen, dan zou ik dat ook zeker met een credit card doen.
Als je dat doet, let dan wel op dat je een creditcard met aflevergarantie hebt. Volgens de consumentenbond hebben de creditcards van de Rabobank bijvoorbeeld geen dekking bij faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bora
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:38
Kun je op die set van zendure ook de btw terug vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
bora schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:51:
Kun je op die set van zendure ook de btw terug vragen?
Volgens mij is een vereiste dat er met stroom gehandeld kan worden en je een dynamisch tarief/contract hebt. Dat is de reden dat het voor een HomeWizard Plug-in Battery niet kan en bij bijv. een Sessy of Zonneplan Nexus wel. Naar mijn weten moet dat dus voor de Zendure Hyper 2000 ook kunnen. Check het wel even goed vooraf als het een belangrijke voorwaarde voor je is en je 100% zekerheid wil.

Zie: https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 21-12-2024 15:29 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Vandaag de Zendure off-grid powerstrip binnengekregen. Leuk ding, heel handig voor als je off-grid wil laden met zonnepanelen en de accu's als UPS voor Euro/schuko stekkers en daarnaast USB-A en USB-C wil gebruiken. Geen vervanger voor de Ace1500, want dan heb je stopcontacten beschikbaar terwijl je nog een netaansluiting hebt. De off-grid powerstrip is dus echt bedoeld om de Hyper 2000 icm zonnepanelen off-grid te gebruiken, aangezien je het schuko/Euro 230v AC gedeelte met stekker los moet koppelen en daar dit opzetstuk op zet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stTmJFKAY8v5c5R5kMGidCGaJpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2pG5MgUswTmZinXfzlQa23MV.webp?f=fotoalbum_large

Ik heb vorige week met Zendure contact gehad over de app updates (hier al gepost) en een aantal producten. Hopelijk kan ik binnenkort ook de AIO 2400 (2.4 kWh), EZ1-M (micro omvormer) icm HUB2000 (Zonnepanelen koppelen aan beide) testen. Heel benieuwd hoe die combinatie zich verhoudt tot Hyper 2000 met losse accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realdaffy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-05 22:30
Iemand al ervaring met de Qurmit thuisbatterij?

https://ess4u.nl/?gad_sou...157rrzq6OJ5RoCmnAQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Heeft die een 230V Euro/Schuko stekker? Want ik zie er een Victron omvormer in zitten en heb het gevoel dat deze via de meterkast dient te worden aangesloten, ook ivm backup optie. En dan hoort die niet in dit topic thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonero
Taro schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:19:
[...]

Heeft die een 230V Euro/Schuko stekker? Want ik zie er een Victron omvormer in zitten en heb het gevoel dat deze via de meterkast dient te worden aangesloten, ook ivm backup optie. En dan hoort die niet in dit topic thuis.
Het is geen stekkerset, zie https://ess4u.nl/product-specificaties/ voor de installatie-handleiding en datasheet. Aparte groep etc.

Ze maken gebruik van niet-ontvlambare gelaccu’s en de lagere energiedichtheid maakt dat de batterij het formaatje koelkast heeft. Het temperatuurbereik is wel groter.

Het verdienmodel lijken ze nogal op te hangen aan dynamische tarieven. De komende 5 jaar worden er nogal wat megabatterijen geïnstalleerd dus de duck curve zal platter worden. Even als de dynamiek in de prijzen.

[ Voor 0% gewijzigd door Sonero op 22-12-2024 12:42 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Sonero schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:40:
[...]

Het is geen stekkerset, zie https://ess4u.nl/product-specificaties/ voor de installatie-handleiding en datasheet. Aparte groep etc.

Ze maken gebruik van niet-ontvlambare gelaccu’s en de lagere energiedichtheid maakt dat de batterij het formaatje koelkast heeft. Het temperatuurbereik is wel groter.

Het verdienmodel lijken ze nogal op te hangen aan dynamische tarieven. De komende 5 jaar worden er nogal wat megabatterijen geïnstalleerd dus de duck curve zal platter worden. Even als de dynamiek in de prijzen.
Vermoedde ik al inderdaad, dan hoort die hier niet thuis @realdaffy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realdaffy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-05 22:30
Bedankt voor het uitzoeken, is dat ook weer duidelijk 😄
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
Er zijn helaas wat shills actief: zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam of website noemen? Niet op reageren, graag rapporteren.

De volgende producten hebben op dit moment hun eigen topics, voor specifieke vragen hierover kan je terecht in: