Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh77
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20:02
Thanks Taro voor je uitgebreide info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

@rvee Dat is voor mij ook de reden waarom ik nu een balkon/thuis batterij systeem heb gekocht; kennis op doen. Aanvullend heb ik het vermoeden dat nadat de saldering eraf gaat, de prijzen van dit soort oplossingen behoorlijk zullen stijgen (iig in Nederland) door een verhoogde vraag naar dit soort oplossingen.

Overigens is afgelopen zaterdag al het spul binnengekomen van Amazon om de batterij op te kunnen laden via de MC4 aansluiting en icm een lader voor e-bikes, etc (zie mijn eerdere postings naar de Duitse blog). Deze gisteren maar even in elkaar geflanst aangezien ik al om 06:30 wakker was en er nog geen zon was.

Puntje was dat ik de verkeerde aansluiting had gekocht voor de MC4 (DC8020 naar MC4 ipv DC5521 naar MC4). Als gevolg daarvan heb ik maar de kabel gestript en deze rechtstreeks aangesloten op de polariteitskabel via een Wago lasklem.

Deze zijn vervolgens aangesloten op een 2-tal losse STV55V/2A laders en de batterij: momenteel laadt hij op met 220W (dus 110W per lader), effectief gaat er 200W in de batterij (welke ik weer kan aansturen via een slimme stekker).

Grappig effect: het verwijderen van de DC5221/F naar DC5221/F tussendadapter zorgt ervoor dat ie van 50W per lader naar 100W per lader gaat terwijl mijn multimeter geen wijziging geeft qua ampere en de polariteit is hetzelfde :S

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destronica
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 09:16
@nwagenaar
Gave link naar de Duitse site heb je gedeeld. Ik las op de site dat aan de twee inputs van de Anker accu je maar gelijktijdig 1 ebikelader mag aansluiten. Dit omdat vanwege de interne schakeling van de accu de laders anders defect kunnen raken. Ze leggen niet uit hoe de interne schakeling werkt. Eerlijk gezegd snap ik ook niet wat er mis kan gaan als je twee laders aansluit. Kan je jouw ervaring na verloop van tijd delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
*gone*

[ Voor 93% gewijzigd door D_Jeff op 18-11-2024 21:24 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Edit: Bleek een misverstandje.

[ Voor 84% gewijzigd door Taro op 18-11-2024 22:40 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-05 12:45
nwagenaar schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:05:
@rvee …Aanvullend heb ik het vermoeden dat nadat de saldering eraf gaat, de prijzen van dit soort oplossingen behoorlijk zullen stijgen (iig in Nederland) door een verhoogde vraag naar dit soort oplossingen.
Vergeleken met de Duitse markt zijn wij een druppel op een gloeiende plaat. De enige kleine prijspiek die we m.i. kunnen verwachten is in april 2025, wanneer in België stekkersets (batterijen én zonnepanelen) worden toegestaan.

Zouden de Belgische en Nederlandse importeurs daar misbruik van maken is het een kleine moeite om je bestelling in Duitsland te plaatsen. Dan kunnen de fanboys van Solar Magazine nog zo hard roepen dat het allemaal zo geweldig gaat binnen de branche, de consument trapt er niet meer in.

Of de consument doet wat hij nu doet: wachten tot de prijs per kWh zakt.

Het omgekeerde kunnen we dus ook verwachten: een shake-out van de dozenschuivers die nul ondersteuning bieden. Je weet wel, die jongens die volgende week hun site en KVK-registratie omzetten naar de verkoop van Sinterklaasartikelen en kerstverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

Destronica schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:37:
@nwagenaar
Gave link naar de Duitse site heb je gedeeld. Ik las op de site dat aan de twee inputs van de Anker accu je maar gelijktijdig 1 ebikelader mag aansluiten. Dit omdat vanwege de interne schakeling van de accu de laders anders defect kunnen raken. Ze leggen niet uit hoe de interne schakeling werkt. Eerlijk gezegd snap ik ook niet wat er mis kan gaan als je twee laders aansluit. Kan je jouw ervaring na verloop van tijd delen?
Persoonlijk snap ik ook niet echt de reden, simpelweg omdat je ook 2 zonnepanelen op aan kan sluiten en het komt mij niet logisch over dat je daarom ook niet de 2 laders op aan zou kunnen sluiten.

Na om en nabij de 48 uur heb ik (vooralsnog) geen issues. Ik ben benieuwd hoe deze configuratie zich zal houden na enkele maanden.
Sonero schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:26:
[...]
Vergeleken met de Duitse markt zijn wij een druppel op een gloeiende plaat. De enige kleine prijspiek die we m.i. kunnen verwachten is in april 2025, wanneer in België stekkersets (batterijen én zonnepanelen) worden toegestaan.
Tov Duitsland zeker, maar ik hoor toch van vele eigen huis bezitters met PV-installaties dat als het salderen eraf gaat dat ze toch echt serieus willen gaan kijken naar dynamische energie contracten en-of thuisbatterijen om ook de avonden/donkere maanden door te komen om toch een soort van NOM te realiseren. Uiteraard is het ook afhankelijk hoe ze de afschaffing van het salderen gaan realiseren (dat wil zeggen, wat wordt de schappelijke TLV).

Natuurlijk, mijn N=1; toch denk ik dat het wel een realistisch scenario zou kunnen zijn. De voornaamste reden waarom ze nu nog geen thuisbatterij hebben is voornamelijk de prijs en de saldering waardoor het geen echt nut heeft in verhouding met de huidige terugverdientijd.

Ik heb ook zo'n calculatie gedaan van een enphase oplossing (ik heb een enphase PV configuratie) en effectief zou het aantal cycles/levensduur van de batterij aanzienlijk langer zijn vs de prijs. Enkele bekenden van mij kijken erg uit naar mijn ervaringen met zo'n balkonbatterij/stekkerbatterij, simpelweg omdat het zeer betaalbare thuisbatterij oplossingen zijn en ze zijn behoorlijk goed leverbaar (al dan niet via Amazon).

[ Voor 45% gewijzigd door nwagenaar op 19-11-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:23
@Taro ( iemand anders mag ook :) )

Misschien kan jij mij helpen de beslissing te maken.
Ik twijfel nog of ik de Zendure set een kans ga geven met de BF deal.
Ik zat te denken aan de Ab1000S+AB2000 met 2 zonnepanelen nu voor 1818.

dan heb ik een totaal van 2880 kwh aan batterij.
Aangezien je bij deze nog wat extra units aan kan koppelen is dit wel interessant.

Je krijgt er een shelly unit gratis bij. maar ik kan nog niet echt goed vinden waarvoor ik die moet gebruiken? is dit een must om installeren voor 0 op de meter of kan dit ook op andere manieren?

ik lees veel mee maar ben zelf niet heel technisch aangelegd. al moet de installatie van dit balkonsetje wel lukken. uiteraard moet de elektricien de shelly plaatsen.

Kan je me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
@jeppekroezen Heb je behoefte aan een ingebouwde brandblusser? Want bij de AB1000S betaal je wat extra voor de brandblusser (S), terwijl de AB2000 die niet heeft ingebouwd. Als je er geen waarde aan hecht, check dan even wat dezelfde set los kost met AB1000 ipv AB1000S en zonder Shelly. Waarschijnlijk is deze complete deal wel het meest interessant.

De Shelly heb je inderdaad nodig voor 0 op de meter, al hebben ze de Tibber Pulse ook als mogelijke toekomstige optie genoemd, mocht je al Tibber hebben of over willen stappen dan kan je overwegen daar even mee te wachten, maar aangezien je hem toch gratis krijgt bij deze deal....

De installatie hiervan is echt heel simpel, maar de Shelly heb ik ook door een elektricien laten doen :)

Prima deal volgens mij als dat incl. Hyper 2000 is? Edit: Gevonden, is incl. Hyper2000, prima deal dan inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 19-11-2024 20:28 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
@Taro

Ja inclusief de hyper 2000.
Voor 100 euro meer heb ik 2 zonnepanelen extra dus 4.

Laatste vraag. ze komen op een plat dak te liggen eventueel. zou ik dan nog wat extra's moeten aanschaffen of zit ook hiervoor alles erbij?

Hyper 2000: 1*Hyper 2000
AB1000/AB2000 Battery: 1*AB1000S+1*AB2000 (2 880 Wh)
PV Model: 4*455W Rigid Solar Panels (1 820 Wp)

[ Voor 21% gewijzigd door jeppekroezen op 19-11-2024 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Voor een plat dak moet je nog wel een plat dak montage set hebben. Je kunt dat, mits het dak het houdt, met bijv. betonvoeten (https://www.degrootbeton....ibute_pa_graden=20-graden) doen. En anders zo'n Valk plat dak set.

PV kabels moet je uiteraard ook nog toevoegen. Verder is dan alles inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
@jeppekroezen Welk land woon je trouwens? Als je in NL woont hoop ik dat het bestellen/verzenden lukt. De Hyper2000 is officieel nog voor NL/BE beschikbaar ivm goedkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
@Taro

Ik woon inderdaad in NL.
De PV kabels kan je ook via zendure of via een andere webshop?

Misschien dat ik dan ook nog wel een jaartje wacht... moeilijke keuzes dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
jeppekroezen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:37:
De PV kabels kan je ook via zendure of via een andere webshop?
Ik heb deze: https://www.amazon.nl/Red...a%C3%AFsch/dp/B0D1GV8GG6/ en https://www.amazon.nl/Zon...allatieset/dp/B0D2XLSDRB/ erbij besteld incl. grondankers. In de lente besluit ik of ik ze met een Valk setje op het garagedak erbij leg, achter in de tuin laat staan, of in de garage zet omdat ik dan toch overschot heb en ze niet heel erg mooi in de achtertuin staan :)
Misschien dat ik dan ook nog wel een jaartje wacht... moeilijke keuzes dit.
Als het bestellen dus überhaupt al lukt vanuit NL.

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 19-11-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
ja dat lukt dus niet haha.
ze verzenden niet naar NL ( althans nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Hoef je ook niet meer te twijfelen :) Maar toch jammer....

Als NL hier in de app zichtbaar wordt of ik iets van ze hoor dan meld ik het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
nee inderdaad haha.
Erg jammer want wat betreft de hoeveelheid Kwh en mogelijkheden was het erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

jeppekroezen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:43:
ja dat lukt dus niet haha.
ze verzenden niet naar NL ( althans nog niet)
Dit had ik dus ook, vandaar mijn keuze voor Anker.

Dat gezegd hebbende, toen ik het bestelde was het niet mogelijk. Maar via amazon.nl kun je het (nu) wel bestellen (alsmede ook de Marstek Jupiter-C, wellicht een goed alternatief waarbij je 2.5Kw batterij hebt en panelen zijn optioneel) en versturen ze het schijnbaar wel (weliswaar zonder de blackfriday korting).

En daarbij kun je alle panelen erop zetten zolang ze maar een MC4 aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 13:01
Anker heeft een nieuwe Solarbank 2 geintroduceerd recent:

https://www.notebookcheck...eaanbieding.913963.0.html

https://www.anker.com/eu-..._1=A17C23Z1-DE-PPS&o_c=de

Voorzien van 2 mpp trackers (1200W DC) en een AC ingang van 800W

Dus hiermee kun je dus ook als de stroom goedkoop is laden, en ontladen als het duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Op de Zendure website is nu ook een NL deel beschikbaar incl. preorder van een aantal producten waaronder de Hyper 2000: https://nl.zendure.com/.

Ook staan de Black Friday deals erop, maar lijkt voor NL alleen de Hyper 2000 met AB2000S te zijn voor 1399 met AB2000S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

@whazaaaa als ik dat had geweten dan had ik die besteld ipv mijn zelfbouw lader-configuratie (wat ook goed werkt, maar toch).

Overigens heb ik vanuit Anker vernomen dat de automatische ondersteuning voor dynamische tarieven op korte termijn niet gaat gebeuren. Voor ons dynamische energiegebruikers betekent dit dus AC ingang aansturen met een slimme stekker.

@Taro ik vermoed dat het prijsverschil komt door BTW? Ik meende mij te herinneren dat ze in Duitsland 0% hebben voor deze oplossingen en in Nederland dus wel de volle map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19:40
Taro schreef op zondag 17 november 2024 @ 00:04:
[...]

Ik heb 5760 Wp (21 panelen uit 2017) verspreid over ZO, ZW en NW op een SolarEdge 5k systeem. En 600 Wp (4x150) op ZO (bij de bouw op een dakkapel inbegrepen) op een stopcontact. Daarnaast nu 2x 420 Wp aangesloten op 1x Zendure Hyper 2000 richting Zuid. In de zomer levert het SE systeem zo'n 35-40 kWh/dag op, nu maar een paar kWh, dus een slecht moment voor een nulmeting :)

De accu's laad ik op de goedkoopste dynamische momenten en worden iets aangevuld vanuit de 2x 420 Wp panelen, die met dit weer 0.1-0.5 kWh/dag doen. De niet direct aangesloten zonnepanelen betrek ik op dit moment ook niet, die doen hun eigen ding richting huishouden en net. In de lente/zomer ga ik dat anders regelen, maar nu is het allemaal gerommel in de marge.

Waar ik echter naar toe wil is in de goedkoopste dynamische uren zoveel mogelijk stroom vanaf het net EN vanuit de zonnepanelen in de accu's stoppen en de rest van de dag nul op de meter. Als de duurste uren erg duur zijn, dan maximaal terugleveren.

Nu met 4 kWh wil ik met maximaal 800 Watt terugleveren. Overdag redden wij dat prima, maar in de avonduren staan en 2 PC's en 1 laptop aan, TV, lampen, WTW-unit, camera's, etc. en dan wordt er 100-200 Watt teruggeleverd in de dure uren. Ik heb die 2e omvormer al liggen, daarmee kan ik al naar 1600 ipv 800 Watt terugleveren, maar dan verkloot ik de accu's door de hoge C ontlaadwaarde. Daarnaast kunnen de Hyper 2000's met 1200 Watt laden. Met 4 kWh per Hyper 2000 kom je dan op een te hoge C waarde. Met 6 kWh/Hyper 2000 kom je op 0,2C uit met 6 kWh icm 1200 Watt laden, de perfecte waarde. Ik steek het geld van een 3e omvormer liever in een extra accu. En daarom kom ik uit op 6x2 kWh = 12 kWh als mooie gulden middenweg. Als ik dat aanschaf, dan kom ik uit op 3.416 Euro voor 12 kWh (omdat ik de rest gesponsord heb gekregen) en dat is 284 Euro per kWh, een nette gemiddelde kWh prijs in de huidige markt voor een totaaloplossing (dus niet alleen puur de cellen).

In de zomermaanden zijn de energierekeningen negatief, incl. het 100% thuisladen laden van de EV. Buiten de EV om gebruiken we dan 6-8 kWh/dag, vaak aangevuld met 2-3 kWh van de airco's in de avond. Dan is 12 kWh wenselijk. In de winter kunnen wij met of gas, of met 3 warmtepompen verwarmen en dan gaan we richting 10 kWh + paar kuub gas, of 20-30kWh/dag als we volledig elektrisch verwarmen op hele koude winterdagen. De helft daarvan is tijdens de nacht en dan is 12 kWh ook een mooi aantal om tijdens de goedkoopste dynamische tarieven in te kopen.

Hopelijk een duidelijke toelichting & redenatie :)
De Zendure Hyper 2000 met twee AB2000 kun je toch gewoon laden met 1200 Watt.
Staat nergens geschreven dat dit slecht is voor de accu`s, ook niet bij Zendure.

Dan laat je per accu 600Watt (0,3C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
Taro schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:56:
Op de Zendure website is nu ook een NL deel beschikbaar incl. preorder van een aantal producten waaronder de Hyper 2000: https://nl.zendure.com/.

Ook staan de Black Friday deals erop, maar lijkt voor NL alleen de Hyper 2000 met AB2000S te zijn voor 1399 met AB2000S.
Oh een Nederlandse site, net gekeken of ik in de zendure ap de hyper2000 op nederland kon zetten maar ging nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Bikkelreal schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:40:
[...]

Oh een Nederlandse site, net gekeken of ik in de zendure ap de hyper2000 op nederland kon zetten maar ging nog niet.
:) Ik heb zelfs mijn telefoon opnieuw opgestart om dubbel te checken of er misschien een app update was....

Ze hebben mij destijds verteld in november/december NL goedkeuring te verwachten. Zit er dus inderdaad binnenkort aan te komen.

Een familielid van mij wil de Ace1500 met 1 of 2 AB2000S accu's hebben, maar je kunt alleen nog de Hyper2000 met accu's kopen. Hij mag mijn Ace wel hebben, maar ik heb geen extra omvormer nodig. De eerder genoemde kortingscodes werken helaas ook niet op de NL website. Dus we wachten nog maar even of er nog meer aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29
En weer een leuk nieuw product:
https://eva-power.nl/products/evapower

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0c6R3QcRBLjyoPupsun0jbomj9g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Z3wucUFbdtVwgMdd8gcxhCxW.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q52Tkr2WJVgk2E6G9j25G5uGUqc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F7R7HjM9BR9Q5H32vwwPjbxI.png?f=fotoalbum_large

3072Wh voor €1529,- uit te breiden tot 6144Wh.
Zo te zien kost 1024 Wh extra ongeveer €250,-

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• Sonero
gratiz schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:22:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Lijkt verdacht veel op Alpha ESS. Heeft open API.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Sonero Zelfs de (renders van) de app zijn gelijk aan die van Alpha ESS VitaPower. Oftewel het is hetzelfde product, wellicht afgenomen onder whitelabel.

De oosterburen hebben veel meer keuze en alternatieven dan wij hier, heb ik wel door. Er geldt daar ook 0% btw op dit soort batterijen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-05 10:21
Ja.... die HW batterij gaat het nog zwaar krijgen denk ik met de concurrenten die nu op stoom beginnen te komen. Die batterijen hebben over het algemeen gewoon nu al meer mogelijkheden en functies dan de HW batterij.

Die oosterburen hebben dan voor nu misschien wel meer keuze, maar wij kunnen nog fijn een tijdje salderen 👍

Zolang je dat nog kunt (en al helemaal als je tot 2027 ook nog eens geen terugleverboete hebt) dan is een thuis accu systeem van wie dan ook nog niet lonend.
Gewoon nog even door sparen en besparen. Tegen de tijd dat het salderen er echt af gaat komt er meer duidelijkheid wat regelgeving aangaat. En er zal dan zeker nog meer keuze zijn van andere leveranciers. Dit is alleen maar gunstiger voor de consument.

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming.Als test: PV stroom dump in WPB bij overschot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Doggieman schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:41:
Ja.... die HW batterij gaat het nog zwaar krijgen denk ik met de concurrenten die nu op stoom beginnen te komen. Die batterijen hebben over het algemeen gewoon nu al meer mogelijkheden en functies dan de HW batterij.

Die oosterburen hebben dan voor nu misschien wel meer keuze, maar wij kunnen nog fijn een tijdje salderen 👍

Zolang je dat nog kunt (en al helemaal als je tot 2027 ook nog eens geen terugleverboete hebt) dan is een thuis accu systeem van wie dan ook nog niet lonend.
Gewoon nog even door sparen en besparen. Tegen de tijd dat het salderen er echt af gaat komt er meer duidelijkheid wat regelgeving aangaat. En er zal dan zeker nog meer keuze zijn van andere leveranciers. Dit is alleen maar gunstiger voor de consument.
Je slaat met je opmerking de spijker op zijn kop. Helemaal juist, het enige waar ik denk waar een kleine thuis-batterij nog interessant kan zijn is voor het milieu, wat hier ook al door diverse lui is aangegeven. en ja, ik weet, dat zal zeker niet iedereen direct aanspreken.
Echter nu even dat geld op de bank zetten en even doorsparen zodat je dadelijk in 2027 een mogelijk iets grotere (qc beter op je eigen wensen afgestemde) thuis-batterij kunt kopen die zelf nog meer voldoet aan je persoonlijke omstandigheden is uiteindelijk ook voor het milieu op de lange termijn (en ja daar doe je het eigenlijk voor) helemaal geen slecht idee. _/-\o_

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destronica
  • Laatst online: 17-05 09:16
@Taro
Vandaag heb ik van Zendure te horen gekregen dat de app update voor de Nederlandse markt rond 15 december wordt uitgerold.

• Taro
  • Niet online
Destronica schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:54:
@Taro
Vandaag heb ik van Zendure te horen gekregen dat de app update voor de Nederlandse markt rond 15 december wordt uitgerold.
d:)b

Ik kreeg een berichtje dat de App al voor Nederland zou moeten werken. Maar denk dat ze NL taal ipv NL locatie + Nord Pool bedoelden. Dat worden 3,5 lange weken :(

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:41
Wat me opvalt in een gerelateerd topic is dat nadat een leverancier een black friday actie aankondigt en daarmee mogelijk andere leveranciers die op orders hopen wat in verlegenheid brengt het topic toevallig voor onderhoud gesloten is.

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:06
stil schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:27:
Wat me opvalt in een gerelateerd topic is dat nadat een leverancier een black friday actie aankondigt en daarmee mogelijk andere leveranciers die op orders hopen wat in verlegenheid brengt het topic toevallig voor onderhoud gesloten is.
Vind ik inderdaad heel apart, zag het net en dacht hoelang moet dat onderhoud duren?

Weet jij trouwens wat de BF-actie was, (mag eventueel via DM) want dat is namelijk ook weggeknipt en heb dat dus niet gezien, omdat ik net pas keek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonero
Catdogsf schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 01:45:
[...]

Vind ik inderdaad heel apart, zag het net en dacht hoelang moet dat onderhoud duren?

Weet jij trouwens wat de BF-actie was, (mag eventueel via DM) want dat is namelijk ook weggeknipt en heb dat dus niet gezien, omdat ik net pas keek.
De meeste BF betaal je uiteindelijk zelf. Van veel producten loopt de prijs vanaf september langzaam op. En dan….tadaa, korting in november! (Om over de verrassende verzendkosten maar niet te spreken.)

Nu zal dat voor de Marstek Venus E nog niet van toepassing zijn maar in dat draadje lijken steeds meer dozenschuivers op de trein te springen. Een hoop gekrijs over prijzen en opties maar zodra er vragen gesteld worden: krekels.

Het zal niet lang duren voordat dit deel van het forum ook “besmet” raakt met verkapte reclames door verkopers die zich voordoen als privé persoon. De moderators gaan het nog druk krijgen.

Het zal de bekende chaos van de opkomende markt zijn. Al werkt het windvaangedrag van onze overheid ook niet mee. Voor je weet krijg je straks subsidie op je “thuis-boiler”, mits groter dan 2000 liter én aan te sluiten door een erkend installateur (want de centjes mogen niet in de zakken van de consument verdwijnen natuurlijk).
Wij willen dan allemaal weten hoe je die boiler aan kan sluiten op je CV, je PT-panelen, je stadsverwarming, je zoutaccu en je eigen thermonucleaire reactor. Welke additionele verwarmingselementen er toegestaan zijn en wat NEN 1010 daarover zegt. En het moet natuurlijk allemaal wel naadloos integreren in Home Assistent.

Voor nu lijkt me de rust bewaren het beste. Kijken wat de EK van de salderingsregeling vindt bijvoorbeeld. Of bedenken dat je voor 1500 ook minstens 6 kuub kachelhout kan kopen waarmee je toch 3 winters door kan komen.
Even serieus: laat je niet gek maken :-;

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
stil schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:27:
Ik vraag me af of er vergeten is het topic weer te openen, of het wordt een enorm mooi topic en daar is wat extra tijd voor nodig ;)

Grote kans dat er eerst wat afspraken moeten worden gemaakt met de leveranciers, want ze springen er allemaal bovenop.

Zal er even een berichtje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:36

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Van gedachten wisselen over het beleid graag onder Proton_ in "Themaforum: De Energierekening Feedbacktopic" :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 19-05 18:48
Catdogsf schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 01:45:
[...]

Die BF-deal was nog niet bekend gemaakt. Wordt op of rond BF bekend gemaakt. Ik werd wel rechtstreeks benaderd door degene die het bericht had geplaatst. Reageert overigens vlot op vragen, maar alle vraagtekens zijn nog niet weg. Daar ik 2 pre-orders had lopen maar ook de leveranciers daarvan angstvallig stil werden heb ik die ook in de ijskast gezet.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:44
DikkieDick schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:31:
[...]

Die BF-deal was nog niet bekend gemaakt. Wordt op of rond BF bekend gemaakt. Ik werd wel rechtstreeks benaderd door degene die het bericht had geplaatst. Reageert overigens vlot op vragen, maar alle vraagtekens zijn nog niet weg. Daar ik 2 pre-orders had lopen maar ook de leveranciers daarvan angstvallig stil werden heb ik die ook in de ijskast gezet.
Dacht wel dat deze was aangekondigd. Volgens mij had Smart-Charged het over 1600 incl BTW (en raadde aan de site in de gaten te houden).

Het was mij nog niet helemaal duidelijk wat hij met de p1 meter bedoelde.

"De p1 Meter wordt standaard meegeleverd. Wij werken al even met de Marstek Jupiter Plug&Play de voorloper op de het Venus Model. Marstek is bezig om een nieuwe type slimme meter te integreren voor het Venus Model."

Als Marstek bezig is met een nieuw P1 meter voor de Venus, hoe werkt dat standaard meeleveren dan? (maar dat kunnen we nu daar niet vragen. Heb jij het toevallig gevraagd via PM aan smart-charged?)

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
onlinaius schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:37:
[...]

Dacht wel dat deze was aangekondigd. Volgens mij had Smart-Charged het over 1600 incl BTW (en raadde aan de site in de gaten te houden).

Het was mij nog niet helemaal duidelijk wat hij met de p1 meter bedoelde.

"De p1 Meter wordt standaard meegeleverd. Wij werken al even met de Marstek Jupiter Plug&Play de voorloper op de het Venus Model. Marstek is bezig om een nieuwe type slimme meter te integreren voor het Venus Model."

Als Marstek bezig is met een nieuw P1 meter voor de Venus, hoe werkt dat standaard meeleveren dan? (maar dat kunnen we nu daar niet vragen. Heb jij het toevallig gevraagd via PM aan smart-charged?)
In het topic staat een afbeelding wat ze leveren

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 19-05 18:48
onlinaius schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:37:
[...]

Ik heb je even rechtstreeks bericht gestuurd om dit topic niet te vervuilen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Zou graag mee willen luisteren naar wat er nu onderling tussen de leveranciers besproken wordt. De situatie is toch dat diverse mensen ook hier reserveringen hadden en dan zie je in eens 1 leverancier een actie aankondigen. Dan moeten ze eigenlijk wel mee of ze raken reserveringen kwijt. Of ze werken nog meer samen dan wij vermoeden of de actie gaat niet door. Er kan ingezet worden :-)
Marstek zelf hier mogelijk ook nog wel in betrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwam deze tegen. Nog niet in verdiept.

https://eva-power.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:21
stil schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:48:
Zou graag mee willen luisteren naar wat er nu onderling tussen de leveranciers besproken wordt. De situatie is toch dat diverse mensen ook hier reserveringen hadden en dan zie je in eens 1 leverancier een actie aankondigen. Dan moeten ze eigenlijk wel mee of ze raken reserveringen kwijt. Of ze werken nog meer samen dan wij vermoeden of de actie gaat niet door. Er kan ingezet worden :-)
Marstek zelf hier mogelijk ook nog wel in betrokken worden.
Het is juist mooi dat er concurrentie is nog voordat Homewizard en dergelijken leveren.

Het geeft concurrentie ook de kans prijzen te verlagen. Ik vond bijvoorbeeld HW vorig jaar goedkoop. Nu er meer en betere lijkende opties op de markt komen vind ik HW duur en gaat die retour als de prijs 1395 euro blijft.

Mijn verwachting is dat er nu door partijen besloten wordt waar ze zich in gaan onderscheiden. Prijs,nom algos, directe aansluitingen en handelen. Als je het ene niet hebt dan zet je in op het andere.

[ Voor 9% gewijzigd door Henkoes op 22-11-2024 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:36

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

TFE>>DEI

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19:09
@Henkoes precies hoe ik erin sta. In ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:08

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Groot voordeel van deze accu is dat bij eventuele stroomuitval je alsnog backup power hebt.
En evamate kunt koppelen dus wellicht zelf ook addons kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:06

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat ik vreemd vind, is dat als je ipv 1 (€1169) er 2 (€1259) wilt er €90 bij komt, wat nog vreemder is als je er eventueel 3 (€1529) wilt er maar liefst €270 bij komt. Koekoek!

Dus als je er 4 wilt, kan je het beste maar 2x 2 bestellen ipv 1x van 1 en 1x van 3 stuks.

Aparte bedoeling als je het mij zou vragen of zie ik iets over het hoofd?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janssuhhh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-05 09:23
In de handleiding en op de site van de EVA staat ook gewoon het logo van AlphaESS en worden de modelnummers VT1000 en VM1000 gebruikt.
Dus qua hardware zijn dit inderdaad gewoon een rebadged AlphaESS VitaPower units.
Software zal dan misschien weer zijn afgestemd op onze markt. Die AlphaESS wordt in Duitsland vooral gebruikt als kleine batterij-omvormer die men combineert met balkon-panelen.

Wat ik mij dan wel weer afvraag is hoe het statement op de EVA website gelezen moet worden:
Specificaties: 1,024 kWh opslag · 800 watt laden/ontladen (upgrade mogelijk naar 2000 watt)
Upgrade mogelijk naar 2000W, klinkt als hetzelfde wat HW eventueel toestaat wanneer je meerdere batterijen op 1 gereserveerde groep aansluit.
Alleen kan ik bij EVA niet vinden onder welke voorwaarden dit geüpgraded kan worden...

2-1-kap (1977) 150m² | Vloerverwarming all the way | Quatt Duo | 18 Zonnepanelen (SolarEdge + GoodWe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:32
Chris96 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:53:
[...]

Groot voordeel van deze accu is dat bij eventuele stroomuitval je alsnog backup power hebt.
En evamate kunt koppelen dus wellicht zelf ook addons kunt maken.
Vraagje hoe vaak komt het voor dat je (niet geplande) stroomuitval hebt?
Bij ons afgelopen vijf jaar niet 1x.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01
SatScan schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:47:
[...]

In het verleden behaalde resultaten is geen garantie voor de toekomst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:08
[...]

Afgelopen zomer een hele middag nadat het transformator huisje het begeven had en vervangen moest worden door een nieuwe. Enexis heeft er voor een week een vrachtwagen aggregaat voor in de plaats gehad.

En als de functie erop zit is het wel fijn dat je vriezer aan kan blijven met een verlengsnoer.🤣😅
En het idee dat ik dan TV kan kijken terwijl de hele wijk aan de kaarsjes zit vind ik ook wel een fijne gedachte🤣

[ Voor 9% gewijzigd door Chris96 op 23-11-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Is dit incl of excl btw? Want dat blijkt niet uit de website.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
janssuhhh schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:02:
[...]

In de handleiding en op de site van de EVA staat ook gewoon het logo van AlphaESS en worden de modelnummers VT1000 en VM1000 gebruikt.
Dus qua hardware zijn dit inderdaad gewoon een rebadged AlphaESS VitaPower units.
Software zal dan misschien weer zijn afgestemd op onze markt. Die AlphaESS wordt in Duitsland vooral gebruikt als kleine batterij-omvormer die men combineert met balkon-panelen.

Wat ik mij dan wel weer afvraag is hoe het statement op de EVA website gelezen moet worden:

[...]

Upgrade mogelijk naar 2000W, klinkt als hetzelfde wat HW eventueel toestaat wanneer je meerdere batterijen op 1 gereserveerde groep aansluit.
Alleen kan ik bij EVA niet vinden onder welke voorwaarden dit geüpgraded kan worden...
Ik ken die leverancier niet maar wel mooi dat dit Eva power meer established in de markt is dan een pilot versie zoals het bij mij aanvankelijk overkwam. Er is dus al wel ervaring vanuit de markt met apparatuur van deze leverancier, dus dat helpt in de besluitvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Chris96 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:46:
[...]

Afgelopen zomer een hele middag nadat het transformator huisje het begeven had en vervangen moest worden door een nieuwe. Enexis heeft er voor een week een vrachtwagen aggregaat voor in de plaats gehad.

En als de functie erop zit is het wel fijn dat je vriezer aan kan blijven met een verlengsnoer.🤣😅
En het idee dat ik dan TV kan kijken terwijl de hele wijk aan de kaarsjes zit vind ik ook wel een fijne gedachte🤣
Je kunt je TV wel aanzetten, of er echter ook signaal uit het wijkkastje komt dat op dat moment ook zonder stroom zit is nog maar de vraag... Tenzij je natuurlijk streamt via je telefoon en 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29
Taro schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:12:
[...]

Je kunt je TV wel aanzetten, of er echter ook signaal uit het wijkkastje komt dat op dat moment ook zonder stroom zit is nog maar de vraag... Tenzij je natuurlijk streamt via je telefoon en 5G.
Paar maanden terug viel hier de stroom een paar uren uit door een storing. Helaas ook geen 5G meer, de mast had ook geen stroom (en kennelijk ook geen backup).

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
[...]

Toevallig hier in de afgelopen maanden 2x ( 3 maanden) 1ste keer 4.5 uur en 2e keer 2.5 uur.

Niet mijn woning maar wel de gehele buurt van mijn werklocatie inclusief de huizen daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een paar vragen richting de leverancier van Eva Thuisbatterij gestuurd. Deel ze graag met jullie met bij behorende antwoorden. Doe er je voordeel mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZThszpJpkuN55clUhmip3bCjVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOm3qgOlEMAp1r7XATaV8mjr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Muh6ZQBCsPFgm-XucyqBYOzYPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2MBgUPRYaltwMbQYXqp1jBw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4j6Pkb6C6Y4EeFaIc_SanL5oBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgrzEfvHWuWYhBYUOYfWrnfY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Catdogsf schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 02:00:
[...]

Wat ik vreemd vind, is dat als je ipv 1 (€1169) er 2 (€1259) wilt er €90 bij komt, wat nog vreemder is als je er eventueel 3 (€1529) wilt er maar liefst €270 bij komt. Koekoek!

Dus als je er 4 wilt, kan je het beste maar 2x 2 bestellen ipv 1x van 1 en 1x van 3 stuks.

Aparte bedoeling als je het mij zou vragen of zie ik iets over het hoofd?!?
Ik snap de prijsstelling ook niet. 90 euro extra voor 1kWh is wel erg voordelig. Voor die meerprijs zou ik er wel 6 bij willen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeromeo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:35

Jeromeo

Let's get loud

Als Eva pas in december geleverd wordt, hoe kunnen er op de website dan recensies staan en nog wel van gebruikers die haar al maanden in huis hebben? En waar komen die recensies vandaan?

De website is pas 26 september geregistreerd en de voorwaarden verwijzen naar eva-power.com(-shop) en ook die website is op 26 september (anoniem) geregistreerd.
In de voorwaarden staan alleen iDeal en Paypal als betaalmethoden, terwijl je op de website ook met CC lijkt te kunnen betalen.

De algemene voorwaarden zijn een puinhoop:
- De nummering klopt niet
- De indentatie klopt niet
- Bij herroeping staat
Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u de Aanbieder (Alpha PES Netherlands B.V., [Straatnaam] 1a, 1234 AB Amsterdam, Nederland, E-mail: contact@alphaesslife.nl, Tel.: +31 [Telefoonnummer]) via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld een per post verzonden brief, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw besluit deze overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor het bijgevoegde modelherroepingsformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht.

Net als de privacy voorwaarden. Veel is niet ingevuld en aan het eind weer fouten in de nummering.

Retourbeleid wijst enkel naar eva-power.com
Verzendbeleid idem dito. Deze heeft het over levering vanaf 1 november uit lokale magazijnen. En als je goed leest wordt alles vanuit Duitsland verzonden (eerste levering verwacht vanaf 1 juni). Huh?

Waarom zoveel geld ertegenaan gooien voor de promotie, ze staan zelfs in de Computable, en dan de zaakjes op de website zo slecht voor elkaar hebben?

Disclaimer: Expressed comments and opinions are strictly my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Jeromeo schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:00:
[...]

Als Eva pas in december geleverd wordt, hoe kunnen er op de website dan recensies staan en nog wel van gebruikers die haar al maanden in huis hebben? En waar komen die recensies vandaan?

De website is pas 26 september geregistreerd en de voorwaarden verwijzen naar eva-power.com(-shop) en ook die website is op 26 september (anoniem) geregistreerd.
In de voorwaarden staan alleen iDeal en Paypal als betaalmethoden, terwijl je op de website ook met CC lijkt te kunnen betalen.

De algemene voorwaarden zijn een puinhoop:
- De nummering klopt niet
- De indentatie klopt niet
- Bij herroeping staat
Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u de Aanbieder (Alpha PES Netherlands B.V., [Straatnaam] 1a, 1234 AB Amsterdam, Nederland, E-mail: contact@alphaesslife.nl, Tel.: +31 [Telefoonnummer]) via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld een per post verzonden brief, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw besluit deze overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor het bijgevoegde modelherroepingsformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht.

Net als de privacy voorwaarden. Veel is niet ingevuld en aan het eind weer fouten in de nummering.

Retourbeleid wijst enkel naar eva-power.com
Verzendbeleid idem dito. Deze heeft het over levering vanaf 1 november uit lokale magazijnen. En als je goed leest wordt alles vanuit Duitsland verzonden (eerste levering verwacht vanaf 1 juni). Huh?

Waarom zoveel geld ertegenaan gooien voor de promotie, ze staan zelfs in de Computable, en dan de zaakjes op de website zo slecht voor elkaar hebben?
Wat.. als het een scam website is? Kan zo 123 geen keurmerk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo

Jeromeo

Let's get loud

Dan doen ze wel heel veel moeite. Maar die recensies zijn regelrechte misleiding. De sterren doen ook vermoeden dat het van een beoordelingssite komt.

Een berichtje naar AlphaESS zou wat opheldering kunnen geven.
En anders heeft ICS straks een boel claims liggen.

Bij de KvK staat bij hetzelfde bedrijf ook GroenGarant. Volgens mij had Nuon daar patent op.

[ Voor 26% gewijzigd door Jeromeo op 25-11-2024 21:35 . Reden: Speculatie over website verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
Homewizard heeft ook van die neprecensies op hun site bij een product dat nog niet uitgeleverd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo

Jeromeo

Let's get loud

De ACM krijgt het nog druk...

Ze zullen ongetwijfeld mensen hebben laten testen en een review laten schrijven. Maar dan moet dat er wel bij staan.

Volgens p1meter.nl is EvaPower een dochterbedrijf van Alpha Ess.
Ik had ze al een mail gestuurd met daarbij de opmerking dat er heel veel fouten in de Geschäftsbedingungen zitten.

[ Voor 38% gewijzigd door Jeromeo op 25-11-2024 22:10 . Reden: Opmerkingen over P1meter.nl en mail Alpha Ess toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Even voor mijn beeld: Zijn deze accu's nu echt een kwestie van stekker in een vrije wcd en gaan? Ik lees in de specs namelijk steeds van alles over mppt en daardoor word ik op het (waarschijnlijk verkeerde) been van aansluiten op een pv-omvormer gezet. Of heeft mppt in dit geval een andere functie?

Reden van mijn vraag is dat ik al een tijdje probeer om een accu 'waf-approved' te krijgen om ook een dynamisch contract echt interessant te maken, maar ik toch het gevoel hou dat combineren met mijn huidige pv-systeem meer behelst dan alleen die stekker in die wcd.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Aziraphale schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:55:
Even voor mijn beeld: Zijn deze accu's nu echt een kwestie van stekker in een vrije wcd en gaan? Ik lees in de specs namelijk steeds van alles over mppt en daardoor word ik op het (waarschijnlijk verkeerde) been van aansluiten op een pv-omvormer gezet. Of heeft mppt in dit geval een andere functie?

Reden van mijn vraag is dat ik al een tijdje probeer om een accu 'waf-approved' te krijgen om ook een dynamisch contract echt interessant te maken, maar ik toch het gevoel hou dat combineren met mijn huidige pv-systeem meer behelst dan alleen die stekker in die wcd.
Een aantal van deze sets betreffen zogenaamde balkonsets, een accu omvormer + MPPT aansluitingen voor zonnepanelen.

Maar verder gaan deze inderdaad in een vrije WCD en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Taro schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:08:
[...]

Een aantal van deze sets betreffen zogenaamde balkonsets, een accu omvormer + MPPT aansluitingen voor zonnepanelen.

Maar verder gaan deze inderdaad in een vrije WCD en gaan.
Ok, thanks!

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:01
Zit ook wat mee te lezen hier & in gerelateerde onderwerpen.

Volgens mij nog niet gezien een accu die:
- plugin werkt, liefst ook meer dan 800W kan leveren indien op eigen groep aangesloten.
- ook kan laden vanaf het net
- relatief eenvoudig te configureren/aan te sturen bijv met app en/of HomeAssistant. Handel hoeft niet, maar laden obv dynamische tarieven is prettig.
- NOM is mooi, zeker in samenwerking als meerdere accu's worden aangesloten op bijv alle 3 fasen.
- werkt naar keuze met P1-meter of CT-klem (CT-scan? Ben geen rasechte tweaker maar... 8)7 )
- mppt-ingangen heeft voor laden met zonnepanelen
- ook off-grid kan werken (eigen stopcontact, voor nood; hele huishouden erop is niet nodig).
- zuinig/laag eigenverbruik heeft. Deze spec lijkt vrijwel nergens te vinden. Heb eerder naar een Deye 12kW-omvormer gekeken, dat is andere koek natuurlijk maar een eigenverbruik van >100W levert een wat schurend gevoel op, gezien het sluipverbruik van ons hele huishouden ca 30W is. ;)

Voorbeeld: de HW thuisaccu heeft uiteraard geen pv-ingangen en geen eigen stopcontact. Komt tamelijk prijzig over ook. Marstek Venus heeft geen pv-ingangen, terwijl hun Jupiter juist slechts met pv kan laden.

Fiscaal: de BTW terug via KOR is fijn, maar mijn partner is ZZP'er terwijl ik jaren geleden voor zonnepanelen al eens van de KOR gebruik had gemaakt. Als ik het goed begrijp kun je daar niet zomaar uit omdat je dan BTW-administratie moet gaan voeren. Geen idee hoe ik dat praktisch voor me zie trouwens, het zal zoiets als een nihilaangifte zijn. Bovendien wat zuur gezien zonnepanelen intussen onder het BTW-nultarief vallen.

Hoopgevende berichten welkom. :D

6885 Wp + Daikin US 3.5 + Nibe MT-WH21 = gasloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
zeegerd schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:47:

- plugin werkt, liefst ook meer dan 800W kan leveren indien op eigen groep aangesloten.
- relatief eenvoudig te configureren/aan te sturen bijv met app en/of HomeAssistant. Handel hoeft niet, maar laden obv dynamische tarieven is prettig.
- NOM is mooi, zeker in samenwerking als meerdere accu's worden aangesloten op bijv alle 3 fasen.
- werkt naar keuze met P1-meter of CT-klem (CT-scan? Ben geen rasechte tweaker maar... 8)7 )
- ook off-grid kan werken (eigen stopcontact, voor nood; hele huishouden erop is niet nodig).
- zuinig/laag eigenverbruik heeft. Deze spec lijkt vrijwel nergens te vinden. Heb eerder naar een Deye 12kW-omvormer gekeken, dat is andere koek natuurlijk maar een eigenverbruik van >100W levert een wat schurend gevoel op, gezien het sluipverbruik van ons hele huishouden ca 30W is. ;)

Voorbeeld: de HW thuisaccu heeft uiteraard geen pv-ingangen en geen eigen stopcontact. Komt tamelijk prijzig over ook. Marstek Venus heeft geen pv-ingangen, terwijl hun Jupiter juist slechts met pv kan laden.

Fiscaal: de BTW terug via KOR is fijn, maar mijn partner is ZZP'er terwijl ik jaren geleden voor zonnepanelen al eens van de KOR gebruik had gemaakt. Als ik het goed begrijp kun je daar niet zomaar uit omdat je dan BTW-administratie moet gaan voeren. Geen idee hoe ik dat praktisch voor me zie trouwens, het zal zoiets als een nihilaangifte zijn. Bovendien wat zuur gezien zonnepanelen intussen onder het BTW-nultarief vallen.

De Zendure die ik hier heb voldoet aan alle punten incl. dynamisch laden en NOM, PV aansluiting, etc., met als opmerking:
  • Native Home Assistant ondersteuning volgt in 2025
  • Het standby/eigenverbruik is inderdaad nergens beschreven, maar ik heb daar wel een idee over *
* Het eigenverbruik wordt gevoed uit de accu en is dus niet met het stopcontact/slimme stekker te meten. Dit komt dus eigenlijk terug in de laadverliezen. Dit is een overzichtje van november tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/km-gtRKtxpLcl0XQ85hDiemQNqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fj5fmGzSEQfzCSRNcPQI7CHk.png?f=fotoalbum_large

Aangezien er ook 2 zonnepanelen op aangesloten zitten is het lastig te bepalen wat de laadverliezen zijn, maar, in de eerste weken zonder aangesloten zonnepanelen kwam dit neer op zo'n 20%. Nu is dit percentage lager omdat de zonnepanelen ook iets opwekken en dus in de teruglevering meespelen.

Verder is die 800 Watt een oorzaak van wet- en regelgeving, geen hardwarebelemmeringen. De Zendure kan als je deze op bijv. Duitsland instelt 1200 Watt ipv 800 Watt terugleveren aan het stopcontact. Als je wil kan je er meerdere per groep aansluiten en dan leveren ze samen 3600 Watt per fase terug. Of je dat echter moet willen is aan je zelf ter beoordeling. In NL mag je maar 800 Watt terugvoeden per stekkerapparaat. Met 3 omvormers kom je dan dus op 2400 Watt, daarvoor hoef je niets te unlocken.

De Hyper2000 omvormer kan niet off-grid, de Ace 1500 wel, wil je dus zowel aan het grid kunnen terugleveren ALS zonnepanelen kunnen aansluiten ALS off-grid gaan, dan heb je de Hyper 2000 en Ace 1500 nodig, maar die kan je binnen 30 seconden omwisselen, kost natuurlijk wel iets extra vs een omvormer die alles in 1 aanbiedt.

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 27-11-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
zeegerd schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:47:

ik zou denken.......

https://marstekenergy.eu/products/venus-energycube

https://marstekenergy.eu/pages/venus-launch

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sonero
Jeromeo schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:38:
De ACM krijgt het nog druk...

Ze zullen ongetwijfeld mensen hebben laten testen en een review laten schrijven. Maar dan moet dat er wel bij staan.

Volgens p1meter.nl is EvaPower een dochterbedrijf van Alpha Ess.
Ik had ze al een mail gestuurd met daarbij de opmerking dat er heel veel fouten in de Geschäftsbedingungen zitten.
Hopelijk gaan ze het beter doen dan hun moederbedrijf: https://nl.trustpilot.com...alphaess.com?sort=recency
Ervaringen en tijd zullen het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Maar die heeft toch geen PV input dmv MPPT's? Ja, hij kan laden met PV overschot, maar heeft zelf geen PV aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:06
Taro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:32:
[...]

De Zendure die ik hier heb voldoet aan alle punten incl. dynamisch laden en NOM, PV aansluiting, etc., met als opmerking:
  • Het standby/eigenverbruik is inderdaad nergens beschreven, maar ik heb daar wel een idee over *
* Het eigenverbruik wordt gevoed uit de accu en is dus niet met het stopcontact/slimme stekker te meten. Dit komt dus eigenlijk terug in de laadverliezen. Dit is een overzichtje van november tot nu toe:
[Afbeelding]

Aangezien er ook 2 zonnepanelen op aangesloten zitten is het lastig te bepalen wat de laadverliezen zijn, maar, in de eerste weken zonder aangesloten zonnepanelen kwam dit neer op zo'n 20%. Nu is dit percentage lager omdat de zonnepanelen ook iets opwekken en dus in de teruglevering meespelen.

Verder is die 800 Watt een oorzaak van wet- en regelgeving, geen hardwarebelemmeringen. De Zendure kan als je deze op bijv. Duitsland instelt 1200 Watt ipv 800 Watt terugleveren aan het stopcontact. Als je wil kan je er meerdere per groep aansluiten en dan leveren ze samen 3600 Watt per fase terug. Of je dat echter moet willen is aan je zelf ter beoordeling. In NL mag je maar 800 Watt terugvoeden per stekkerapparaat. Met 3 omvormers kom je dan dus op 2400 Watt, daarvoor hoef je niets te unlocken.

De Hyper2000 omvormer kan niet off-grid, de Ace 1500 wel, wil je dus zowel aan het grid kunnen terugleveren ALS zonnepanelen kunnen aansluiten ALS off-grid gaan, dan heb je de Hyper 2000 en Ace 1500 nodig, maar die kan je binnen 30 seconden omwisselen, kost natuurlijk wel iets extra vs een omvormer die alles in 1 aanbiedt.
Ik ben een beetje een Noob op dit onderwerp aan het orrienteren.
Deze adverteerd dat ze een GAN omvormer gebruiken (die zijn efficienter idd).
Ik heb dit nog niet eerder gezien, zijn zij hierin wat eerder dan de rest? (neem aan dat vanaf nu enkel GAN gebruikt zal worden als omvormer bij alle partijen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Whiskey48 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:56:
[...]

Ik ben een beetje een Noob op dit onderwerp aan het orrienteren.
Deze adverteerd dat ze een GAN omvormer gebruiken (die zijn efficienter idd).
Ik heb dit nog niet eerder gezien, zijn zij hierin wat eerder dan de rest? (neem aan dat vanaf nu enkel GAN gebruikt zal worden als omvormer bij alle partijen)
Ik heb mij het meeste verdiept in dit merk/product (omdat ik ze zelf heb), maar heb het bij bijv. HomeWizard en Marstek nog niet voorbij zien komen. Anker volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromeo

Jeromeo

Let's get loud

Sonero schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:40:
[...]

Hopelijk gaan ze het beter doen dan hun moederbedrijf: https://nl.trustpilot.com...alphaess.com?sort=recency
De inhoud van een aantal reviews is herkenbaar. Ik heb nog steeds geen reactie op mijn vraag. Terwijl ze beloven per omgaande te reageren op mail omdat hun chatsysteem plat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:59

de Peer

under peer review

Sonero schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:40:
[...]

Trust pilot reviews zijn altijd negatief tenzij het bedrijf betaalt om de negatieve reviews te verwijderen. Veel bedrijven werken daar niet aan mee.
trustpilot is dus nooit een argument

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
[...]
Bedankt & goed dat je dit laatste noemt, want inderdaad zou het mooi zijn als het systeem ook kan blijven werken met pv --> accu --> stopcontact, als het net plat zou liggen.

Aanvulling: ik zie dat Zendure werkt met (semi solid state) NMC, wat volgens hen beter is dan LFP. Mwah.

https://eu.zendure.com/pages/technology

Voorkeur blijft wat mij betreft LFP. Verwachting: 2x meer cycli, minder kans op ongelukken.

Eigenlijk voldoet het allemaal (net) niet toe nu toe. Ik blijf rondkijken en zal thuis eens overleggen.

[ Voor 20% gewijzigd door zeegerd op 27-11-2024 14:22 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Taro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:55:
[...]

Maar die heeft toch geen PV input dmv MPPT's? Ja, hij kan laden met PV overschot, maar heeft zelf geen PV aansluitingen.
klopt, maar daar kan je dus iets aanvullends voor aanschaffen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:06
-

[ Voor 125% gewijzigd door Whiskey48 op 27-11-2024 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
zeegerd schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:41:
[...]

Bedankt & goed dat je dit laatste noemt, want inderdaad zou het mooi zijn als het systeem ook kan blijven werken met pv --> accu --> stopcontact, als het net plat zou liggen.
Terugvoeden aan het stopcontact/net als het stroomnet eruit ligt mag niet vanuit wet- en regelgeving.
Aanvulling: ik zie dat Zendure werkt met (semi solid state) NMC, wat volgens hen beter is dan LFP. Mwah.

https://eu.zendure.com/pages/technology

Voorkeur blijft wat mij betreft LFP. Verwachting: 2x meer cycli, minder kans op ongelukken.
Dat is alleen voor hun SuperBase V home energy storage system. De AB2000(s) accu's (Waar de Hyper2000/Ace1500 mee werken) zijn gewoon LFP hoor:

"AB2000S maakt gebruik van automotive-grade lithium-ijzerfosfaat (LiFePO4) batterijcellen"

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 27-11-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
Taro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:23:
[...]

Terugvoeden aan het stopcontact/net als het stroomnet eruit ligt mag niet vanuit wet- en regelgeving.

[...]

Dat is alleen voor hun SuperBase V home energy storage system. De AB2000(s) accu's (Waar de Hyper2000/Ace1500 mee werken) zijn gewoon LFP hoor:

"AB2000S maakt gebruik van automotive-grade lithium-ijzerfosfaat (LiFePO4) batterijcellen"
Thanks. Eerste is bekend, ik bedoelde: alleen noodstroom met stopcontact op de accu, naar hoogst nodige apparaten.

LFP: oké!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
[...]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Cq_55Jo20cMLVYGndNXYsq4vPM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/L1nKB4T873RhSQYkaRSzqS8x.jpg?f=user_large

Zou het mogelijk zijn dat je vraagt aan Zendure of het in de toekomst mogelijk is om 1 shelly pro 3em
aan 2 of 3 hypers 2000 te koppelen in de app, dit is alleen mogelijk op 1 fasen systeem, en niet in 3 fasen.
zodat alle fasen worden bewaakt op het hele batterij systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Bikkelreal schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:57:
[...]

[Afbeelding]

Zou het mogelijk zijn dat je vraagt aan Zendure of het in de toekomst mogelijk is om 1 shelly pro 3em
aan 2 of 3 hypers 2000 te koppelen in de app, dit is alleen mogelijk op 1 fasen systeem, en niet in 3 fasen.
zodat alle fasen worden bewaakt op het hele batterij systeem.
Mhm, kan je dit iets verder toelichten? Je bedoelt dat de Shelly en Hyper2000's de fases matchen, dus dat op de juiste fase gecompenseerd wordt?

Ik heb hier 2 Hyper2000's en de Shelly, dus ik zou het zelf al kunnen testen, of heb je het zelf al getest en werkt het niet?

Je koppelt de Shelly niet aan een omvormer, maar aan je account en die monitort alle 3 de fases. En met meerdere Hypers kan je een Zenlink cluster vormen. Maar kan pas beter antwoord geven als ik je vraag beter begrijp.

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 27-11-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
Taro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:00:
[...]

Mhm, kan je dit iets verder toelichten? Je bedoelt dat de Shelly en Hyper2000's de fases matchen, dus dat op de juiste fase gecompenseerd wordt?

Ik heb hier 2 Hyper2000's en de Shelly, dus ik zou het zelf al kunnen testen, of heb je het zelf al getest en werkt het niet?

Je koppelt de Shelly niet aan een omvormer, maar aan je account en die monitort alle 3 de fases. En met meerdere Hypers kan je een Zenlink cluster vormen. Maar kan pas beter antwoord geven als ik je vraag beter begrijp.
Als deze op 1 fasen zitten aangesloten kun je dit met de zenlink-cluster doen zodat beide hypers geregeld worden door 1 shelly

Maar 3 fasen kun je ze niet in cluster zetten, je kan dan 1 hyper2000 op 1 shelly 3em koppelen in smartmode.
De andere hyper2000 kan dan niet dezelfde shelly 3em kiezen in smartmode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
@Bikkelreal Ook niet als je fasedetectie hebt uitgevoerd via de App?

Ik wil spoedig 2 of 4x 2 kWh erbij bestellen, met als doel 3 accu's per Hyper2000 te gebruiken, ze beide op een andere fase te zetten en slim aan te laten sturen door de Shelly. Maar als het klopt wat je zegt kan dat dus niet? Heb nu zin om het te gaan testen met 1 accu per omvormer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikkelreal
Taro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:41:
@Bikkelreal Ook niet als je fasedetectie hebt uitgevoerd via de App?

Ik wil spoedig 2 of 4x 2 kWh erbij bestellen, met als doel 3 accu's per Hyper2000 te gebruiken, ze beide op een andere fase te zetten en slim aan te laten sturen door de Shelly. Maar als het klopt wat je zegt kan dat dus niet? Heb nu zin om het te gaan testen met 1 accu per omvormer :)
Ja daar heb ik nu last van heb nu 2 hyper 2000 met 6 accu`s.
Had deze op 2 fasen, aparte groepen.

Deze nu op 1 aparte groep gezet zodat ze in cluster staan, nu heb ik 1800W/1800W laad/ontlaad.

De derde hyper2000 die ik besteld en betaald heb is wat fout gegaan, krijg de dealer nog niet te pakken.
kreeg wel mails dat deze geleverd is maar heb niets:PAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yks38lCnVo0xTPUBNTV0-8OTJIo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/X6Xdrg0miIg2ts24FkYsmtJT.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Bikkelreal op 27-11-2024 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
@Bikkelreal Ik heb hem even snel omgebouwd naar 2x Hyper met ieder 1 accu. De enige optie die ik zie is dat je de Shelly dan niet in gecombineerde 3-fase stand zet, maar 3x 1-fase stand. Daarna kan je per omvormer de fase kiezen waarop deze zit. Ik was dus van plan met 2 omvormers 3-fases te compenseren, maar dat lijkt geen optie. 1 omvormer per fase kan wel om die specifieke fase te compenseren. Dus het is OF 1 omvormer OF 3, maar met 2 kan je niet 3-fases compenseren.

Dat is ook wat jij bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Overigens wel fijn dat ik dit nu hoor. Ik kan het natuurlijk even navragen, maar dat zou ook betekenen dat ik 1x Hyper 2000 met 4x AB2000S moet bestellen, dan heb ik 3x Hyper met per stuk 2 accu's. Mhhmmm... Pittig prijskaartje aan het worden.

Of ik zet 2x Hyper met ieder 3 accu's op dezelfde fase, maar dat vind ik geen fijne optie... Al zitten ze dedicated op de wasmachine en droger groepen.

[ Voor 24% gewijzigd door Taro op 27-11-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
Taro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:07:
@Bikkelreal Ik heb hem even snel omgebouwd naar 2x Hyper met ieder 1 accu. De enige optie die ik zie is dat je de Shelly dan niet in gecombineerde 3-fase stand zet, maar 3x 1-fase stand. Daarna kan je per omvormer de fase kiezen waarop deze zit. Ik was dus van plan met 2 omvormers 3-fases te compenseren, maar dat lijkt geen optie. 1 omvormer per fase kan wel om die specifieke fase te compenseren. Dus het is OF 1 omvormer OF 3, maar met 2 kan je niet 3-fases compenseren.

Dat is ook wat jij bedoelt?
Ja je kan dan alleen 1 hyper per fase doen wat niet wenselijk is bij een "nul op de meter",
sommige fasen kunnen meer gebruiken, heb je straks 3 accu leeg en de andere staan vol niks te doen.
Wat ik gelezen op forums heb dat sommige 3 shelly`s monteren maar dat werkt niet goed omdat de hypers niet met elkaar communiceren.

Wat wel gedaan wordt in cluster modes, 1 fase

Het is iets wat in de software opgelost kan worden door Zendure in de app.
cluster modes in 3 fasen omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:15

DJN

Ook sinds gisteren Zendure geleverd gekregen. Aangezien ik niet perse een shelly wil heb ik gevraagd of ze ook P1 meter ontwikkelen en kreeg dit antwoord: “Yes, we are developing p1 smart metet, it will be ready before May 2025.” Mogelijk daarmee ook clustering over de verschillende fases?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
DJN schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:00:
Ook sinds gisteren Zendure geleverd gekregen. Aangezien ik niet perse een shelly wil heb ik gevraagd of ze ook P1 meter ontwikkelen en kreeg dit antwoord: “Yes, we are developing p1 smart metet, it will be ready before May 2025.” Mogelijk daarmee ook clustering over de verschillende fases?
Hoop het, het is wel zo dat ze goed aan het verbeteren zijn.
Als je 1 hyper hebt doet deze het al met " verschillende fasen" shelly 3em smart mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
DJN schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:00:
Waarschijnlijk is dat icm de Tibber Pulse, daar zijn eerder berichten over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 16:52
geen idee hoe de integratie is gebouwd , maar via de Shelly API krijg je de current per fase en ook voor de 3 fases bij elkaar. https://shelly-api-docs.s...entsAndServices/EM#status

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:26

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb thuis wel een digitale, maar geen slimme meter. Hij staat dus niet administratief uit, hij heeft domweg geen communicatiemodule. Mijn toekomstige batterij heeft dus een andere methode nodig om te zien of hij moet leveren of opnemen. Zijn daar al alternatieven voor? Bijv. aansluiten op een Shelly Pro 3EM? Na wat twijfelen: als dat is wat effectief hiervoor besproken wordt, dan zie ik door de bomen het bos niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Milmoor op 28-11-2024 10:11 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• DaanTriple7
@Milmoor

Als je door de bomen het bos niet ziet is deze oplossing voor jou misschien makkelijk:
Vraag je netbeheerder om een nieuwe dsmr5 meter. Kost echt de kop niet (wat het wel kost kun je vinden op de website van je netbeheerder)

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:26

Milmoor

Footsteps and pictures.

Terechte opmerking. Ik wil liever geen apparatuur die continu vanaf elders bereikbaar is. Niet voor mijn domotica, niet voor mijn thermostaat en dus ook niet voor mijn meter. Ik ben handig genoeg om de bulk van die dingen intern te regelen. Dus ook graag met mijn thuis batterij. Ik mis daarvoor nog wel een startpunt Vandaar mijn vraag. Zijn er bijv. al batterijen die je met MQTT kan aansturen?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Taro
  • Niet online
HiBe schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:55:
geen idee hoe de integratie is gebouwd , maar via de Shelly API krijg je de current per fase en ook voor de 3 fases bij elkaar. https://shelly-api-docs.s...entsAndServices/EM#status
Klopt, de feedback uit de Shelly biedt voldoende mogelijkheden, het is vanuit Zendure een keuze om OF alle omvormers op dezelfde fase te zetten, OF ze te verdelen over de fases en dan ieder alleen hun eigen fase aan te laten sturen. Ik zag overigens ook dat je per omvormer bijv. 2 fases kunt selecteren, maar je totale accuhoeveelheid kan je dus alleen toekennen aan alle fases door alle omvormers op dezelfde fase te plaatsen.

• Taro
  • Niet online
Milmoor schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:25:
Terechte opmerking. Ik wil liever geen apparatuur die continu vanaf elders bereikbaar is. Niet voor mijn domotica, niet voor mijn thermostaat en dus ook niet voor mijn meter. Ik ben handig genoeg om de bulk van die dingen intern te regelen. Dus ook graag met mijn thuis batterij. Ik mis daarvoor nog wel een startpunt Vandaar mijn vraag. Zijn er bijv. al batterijen die je met MQTT kan aansturen?
Ecoflow en anderen gebruiken cloudAPI's. Ik weet dat Zendure MQTT gebruikt, maar (nog) niet lokaal en (nog) niet write. Anker en anderen weet ik niet of ze het ondersteunen.

• Taro
  • Niet online
@Bikkelreal Antwoord van Zendure ontvangen. Ik vermoed dat hij 1600 (2x800) ipv 2400 (2x1200) bedoelt in het voorbeeld:
Thanks for sharing your experience. Regarding the issue with the 3 phase compensation using 2 x Hyper 2000 units, in the Netherlands, the maximum AC output power for a cluster of two Hyper 2000 units is 2400W, and for three units, it is 3000W. You can install 2 or 3 Hyper 2000 units on the phase with the highest consumption to form a cluster and set the cluster energy plan to Smart CT Mode. This way, the entire cluster can compensate based on the total of the three phases.
Afijn, klinkt niet alsof ze iets gaan ontwikkelen :)

Dus de conclusie is volgens mij:
  • 3 omvormers: Alle omvormers op dezelfde fase in een cluster configureren: Totaal huisverbruik over 3-fase compensatie met alle accu's gecombineerd. Alle accu's tegelijk leeg.
  • 3 omvormers: 1 omvormer per fase: Ieder 1 fase compensatie, ieder met eigen accu('s). Kans op lege vs volle accu's.
  • 2 omvormers: 1 koppelen aan 1-fase en 1 koppelen aan 1 of 2 andere fases, geen huiscompensatie mogelijk en kans op lege vs volle accu's.
  • 1 omvormer: 1-fase of 3-fase compensatie mogelijk.
En daar moeten we het mee doen.

Het maximale export vermogen van 800 Watt is mij te weinig, dus ik denk dat ik 2 omvormers op dezelfde fase ga plaatsen met ieder 3 accu's. Dan kan je met 0.2C / 2400 Watt laden en 1600 Watt ontladen, dat vind ik genoeg.

Om een cluster te maken worden de fases gecontroleerd, dus volgens mij kan je dat niet faken door ze gewoon ieder op een eigen fase te plaatsen, dus het zit wel dichtgetimmerd.

• Bikkelreal
Taro schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:07:
@Bikkelreal Antwoord van Zendure ontvangen. Ik vermoed dat hij 1600 (2x800) ipv 2400 (2x1200) bedoelt in het voorbeeld:

[...]

Afijn, klinkt niet alsof ze iets gaan ontwikkelen :)

Dus de conclusie is volgens mij:
  • 3 omvormers: Alle omvormers op dezelfde fase in een cluster configureren: Totaal huisverbruik over 3-fase compensatie met alle accu's gecombineerd. Alle accu's tegelijk leeg.
  • 3 omvormers: 1 omvormer per fase: Ieder 1 fase compensatie, ieder met eigen accu('s). Kans op lege vs volle accu's.
  • 2 omvormers: 1 koppelen aan 1-fase en 1 koppelen aan 1 of 2 andere fases, geen huiscompensatie mogelijk en kans op lege vs volle accu's.
  • 1 omvormer: 1-fase of 3-fase compensatie mogelijk.
En daar moeten we het mee doen.

Het maximale export vermogen van 800 Watt is mij te weinig, dus ik denk dat ik 2 omvormers op dezelfde fase ga plaatsen met ieder 3 accu's. Dan kan je met 0.2C / 2400 Watt laden en 1600 Watt ontladen, dat vind ik genoeg.

Om een cluster te maken worden de fases gecontroleerd, dus volgens mij kan je dat niet faken door ze gewoon ieder op een eigen fase te plaatsen, dus het zit wel dichtgetimmerd.
Ah dit is ook goed, zit nu met 1800W max met 2 of 3 hypers in cluster, app staat nog in duitsland.

Dit kan als ik het goed lees met 3000W in cluster in nederland met 3 hypers.
Heb hier aparte groepen elke hyper met 10Amp afgezekerd op zolder.

En vanuit de meterkast 3 fasen 16Amp aardlekautomaat afgezekerd, 4mm2 kabel naar zolder.
Pak hier dan bv fase "1" , i.p.v. de drie fasen en zet dan de drie 10Amp zekering op die fase.

1 Hyper 1000W=4,3Amp
3 Hyper 3000W=13Amp

Meterkast 16Ampx0,8 factor =12,8Amp is dus perfect.

• Taro
  • Niet online
Bikkelreal schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:56:
[...]
Dit kan als ik het goed lees met 3000W in cluster in nederland met 3 hypers.
Meer dan 800 Watt uitvoer per stekkerapparaat mag volgens mij in Nederland niet, dus 2400 Watt lijkt mij de max in een cluster van 3x Hyper 2000. Zoals ik boven de quote ook al aangaf ziet hij dat volgens mij verkeerd.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Let op:
Er zijn helaas wat shills actief: zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam of website noemen? Niet op reageren, graag rapporteren.

De volgende producten hebben op dit moment hun eigen topics, voor specifieke vragen hierover kan je terecht in: