• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-12 18:53
The Third Man schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:35:
Dat het softwarematig kan is niet zo gek, maar wat zou de technische motivatie zijn om assymmetrie-kosten te vragen? Aangezien iedereen redelijk round robin is aangesloten op z’n huisaansluiting is het netto effect op het wijknet niet anders dan dat je op dezelfde fase werkt. Het stroomt alleen richting de buren en vice versa. Wat voor de netbeheerder telt is wat er in het trafohuisje uiteindelijk overblijft, de rest is niet relevant.
Er is ook geen technische motivatie nodig, slechts een financiële.
En @pistole , waarschijnlijk heb je dit nieuws gemist. De netbeheerder gaat zich gedragen als een leverancier met dynamische tarieven.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12 15:53

pistole

Frutter

Sonero schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:53:
[...]

Er is ook geen technische motivatie nodig, slechts een financiële.
En @pistole , waarschijnlijk heb je dit nieuws gemist. De netbeheerder gaat zich gedragen als een leverancier met dynamische tarieven.
Ik ken die website niet dus ik weet ook niet hoe ik dit nieuws moet waarderen.

Momenteel betaal ik een vast bedrag (per dag/maand/jaar) voor leveringskosten aan Liander. Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn dat dat geïndexeerd kan worden of anderszins worden aangepast (ik heb niet alle kleine lettertjes gelezen). Maar het punt dat ik wilde maken ging meer over 'aparent power', en de manier van intern salderen in de meter. Ik zie de netbeheerders niet als commerciële partijen die tegen elkaar (moeten) concurreren en daarmee het maximale uit een consument proberen te trekken.

Misschien ben ik ook gewoon naïef, maar dat is best rustgevend.

Ik frut, dus ik epibreer

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:11
mrme12345 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:02:
[...]

Dan zien we elkaar daar in China ;-)
(En @Taro )wel aardig van Zendure dat ze dat jullie gunnen, ben benieuwd wat jullie te zien gaan krijgen.

Alvast veel plezier toegewenst!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Catdogsf schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:06:
[...]

(En @Taro )wel aardig van Zendure dat ze dat jullie gunnen, ben benieuwd wat jullie te zien gaan krijgen.

Alvast veel plezier toegewenst!
Thx! En wie heeft gezegd dat het Zendure betreft? :) 95% van de thuisaccu (met stekker) producten komt uit China. Sterker nog, 90% ervan komt denk ik zelfs uit Shenzhen: Marstek, Zendure, etc.

En we hebben al wel een idee wat er zal volgen, we zijn daar voor een productlaunch. Hopelijk zijn het geen flitsende powerbanks ofzo ;)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:40
Taro schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:21:
[...]

Thx! En wie heeft gezegd dat het Zendure betreft? :) 95% van de thuisaccu (met stekker) producten komt uit China. Sterker nog, 90% ervan komt denk ik zelfs uit Shenzhen: Marstek, Zendure, etc.

En we hebben al wel een idee wat er zal volgen, we zijn daar voor een productlaunch. Hopelijk zijn het geen flitsende powerbanks ofzo ;)
Misschien mogen @mrme12345 en @Taro alsnog samen in de bakfiets, rondje Shenzhen :9 .

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:11
Taro schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:21:
[...]

Alleen ikzelf, maar die analyse is niet zo moeilijk te maken als je de verschillende topics leest omtrent de thuisaccu.

Gaat Zendure de 3600W omvormer lanceren? oOo

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Catdogsf schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 23:10:
[...]
Alleen ikzelf, maar die analyse is niet zo moeilijk te maken als je de verschillende topics leest omtrent de thuisaccu.
Dat is wel grappig, want alhoewel @mrme12345 en ik altijd erg enthousiast zijn over Zendure, hebben we op de achtergrond ook erg veel contact met bijv. medewerkers van of leveranciers van:
  • Marstek
  • Anker SOLIX
  • Sunpura
  • Lunergy
  • Zinvolt
  • Indevolt
  • Jackery
  • EcoFlow
  • HomeWizard (Die zal het niet zijn)
  • Homey (Ook niet)
  • Shelly (Ook niet)
  • NextEnergy (Ook niet ;))
  • Etc.
Afijn, 2026 wordt een mooi jaar voor de thuisaccu in Nederland en alle merken doen hun best om mooie en de beste producten op de markt te brengen, het zal in ieder geval niet saai worden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 20-12-2025 23:23 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Er zijn helaas wat shills actief: zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam of website noemen? Niet op reageren, graag rapporteren.

De volgende producten hebben op dit moment hun eigen topics, voor specifieke vragen hierover kan je terecht in: