• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07
Ik had instabiliteit met mijn V3 en de CT003. Met mijn V2’s geen problemen.
Van support firmware 145 gekregen. En de instructie uitgevoerd;
Hello customer, thank you for your feedback. We have pushed an update for you. Please reset the device to factory settings in the APP after the update, clear all data, and then delete the device in the device management interface and add it again. See if remote communication is possible.

Na deze update is de V3 niet meer bereikbaar via de app. (Tenzij ik in bereik van de BT verbinding ben.)

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 2 x Marstek Venus E v2 en 1 x Marstek E v3

Ronald.42 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:29:
[...]

Dat is ook mijn idee.
Ik ga er maar vanuit dat die Chinezen erover nagedacht hebben.
Ik zie ze een enkele keer wel eens op 9% staan en dan laden ze even een snufje bij van het net.
Meestal komt er overdag wel wat ingedruppeld om ze in leven te houden maar soms ook niet.
Volgend jaar zal wel blijken of het impact gehad heeft op de capaciteit.
Het is me wat te gek om er nu al allemaal dingen voor te bedenken voorhetzelfde werkt het gewoon nog prima zonder extra inspanning.
Kan ook prima, de Marsteks zijn redelijk conservatief ingesteld op dat vlak. Bij leeg zit de laagste cel in de buurt van de 3 V, dat is nog lang een veilige zone. Bij elk straaltje zon zal hij toch eerst weer de marge aanvullen voordat er bruikbare capaciteit wordt aangevuld, dus dat gaat prima. Beter dit dan met 11 procent wegzetten voor maanden.

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:05
Druppeltje_ schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 18:48:
[...]

Slaat nergens op. Dat is geen papier of karton. Denk niet dat ze bij HW een stuk karton in de socket gaan duwen dat niet te verwijderen is. Dat is gewoon witte pvc. Niet meer en niet minder. Dat had ik gisteren trouwens ook al gemeld.[Afbeelding]
Wit PVC is niks mis mee.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E BMS: 155, EMS: 216 | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

pascallj schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:48:
[...]

Kan ook prima, de Marsteks zijn redelijk conservatief ingesteld op dat vlak. Bij leeg zit de laagste cel in de buurt van de 3 V, dat is nog lang een veilige zone. Bij elk straaltje zon zal hij toch eerst weer de marge aanvullen voordat er bruikbare capaciteit wordt aangevuld, dus dat gaat prima. Beter dit dan met 11 procent wegzetten voor maanden.
Als er niks over is dan zakken ze door die 11% op zeker moment laden ze dan even bij, helemaal prima denk ik ook.
Stil wegzetten ben ik sowieso geen voorstander van, we hebben op het werk ook wel eens elektronica dat al een poos op de plank ligt en dan met een storing sleutel je dat spul erin, bij voorkeur midden in de nacht en dan schakel je de boel in en gelijk weer poef.
Volgens mij staat bij het meeste spul dat nu binnenkomt voor op reserve ook dat ze elke zoveel tijd even onder spanning moeten staan bij langdurige opslag.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02
MrDonolt schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:59:
Ik ben ondertussen ook naar v145 maar nog steeds hetzelfde helaas... Heb je nog iets speciaals gedaan? Factory Reset oid?
Ze stelden voor om factory reset te doen, maar is hier gewoon gelukt met upgrade zonder reset. Heb wel de Venus A en niet E V3, dus mogelijk nog verschil in firmware?

[ Voor 9% gewijzigd door Avenger 2.0 op 09-12-2025 21:01 ]

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:56
Ben altijd van plan geweest om met ons 3-jarige Greenchoice contract te wachten tot eind 2026 voor de mogelijke aanschaf van een 5 kWh Marstek, maar met de huidige prijzen van <1000 € en dreigende prijsstijgingen voor LFP cellen in zicht begint het toch wel te kriebelen. Wat is jullie advies; nog een jaartje afwachten wat prijzen en eventuele nieuwe producten gaan doen of toch maar eentje alvast in huis halen? 😊

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:19

jefjef

learning by doing

MrDonolt schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:59:
[...]

Irritant, ondertussen opgelost met de v145?

Ik heb nog niets binnen zal morgen wel zijn

[...]

Ik ben ondertussen ook naar v145 maar nog steeds hetzelfde helaas... Heb je nog iets speciaals gedaan? Factory Reset oid?

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:22

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

TorpedoX_88 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:07:
Ben altijd van plan geweest om met ons 3-jarige Greenchoice contract te wachten tot eind 2026 voor de mogelijke aanschaf van een 5 kWh Marstek, maar met de huidige prijzen van <1000 € en dreigende prijsstijgingen voor LFP cellen in zicht begint het toch wel te kriebelen. Wat is jullie advies; nog een jaartje afwachten wat prijzen en eventuele nieuwe producten gaan doen of toch maar eentje alvast in huis halen? 😊
Waar zie je ze voor onder de 1000euro staan nu? (Heb zelf ook 3jarig Greenchoice contract :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Atomic2005 op 09-12-2025 21:37 ]

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:56
Atomic2005 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:37:
[...]

Waar zie je ze voor onder de 1000euro staan nu? (Heb zelf ook 3jarig Greenchoice contract :+ )
Hier bijvoorbeeld, of ik moet iets over het hoofd gezien hebben...

• Leandra66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01:05

Leandra66

is onmogelijk

TorpedoX_88 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:51:
[...]

De BTW?

Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:14
Inderdaad.. Ik denk niet dat het ook de moeite is om de btw terug te vragen (?), gezien je aan allerlei voorwaarden moet voldoen en per kwartaal btw aangifte moet doen van je 'winst'.

• Majo0
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:50
Ik lees over veel mensen met meerdere Marsteks dat ze NOM draaien. Zijn er ook mensen die 2-3 batterijen gebruiken met AI modus + dynamisch contract?

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:22

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

TorpedoX_88 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:51:
[...]

Die is idd 1266euro.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

En ik zie ze niet bij de officiële dealers staan...
Vind Marstek Dealers – Officiële Verkooppunten in Jouw Regio https://share.google/fjygr2HVZESmSnvig

Maar goed, ze claimen het zelf wel te zijn en zo zijn er meer die niet op de lijst staan maar wel claimen officiële dealer te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Leandra66 op 09-12-2025 22:08 ]

Leandra66 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:06:
[...]

En ik zie ze niet bij de officiële dealers staan...
Vind Marstek Dealers – Officiële Verkooppunten in Jouw Regio https://share.google/fjygr2HVZESmSnvig

Maar goed, ze claimen het zelf wel te zijn en zo zijn er meer die niet op de lijst staan maar wel claimen officiële dealer te zijn.
Dat zijn alleen dealers die via Mean Well krijgen. Er zijn nog meer distributeurs dan alleen Mean Well. Ja het is inderdaad een zoekplaatje.

Overigens speelt Mean Well hier precies hetzelfde spelletje als Marstek.nl. Noem de website naar je product en iedereen denkt dat dat de website van het product is. Slordig! En de naam Mean Well had ik zelf toch altijd vrij hoog zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door pascallj op 09-12-2025 22:18 ]

Majo0 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:01:
Ik lees over veel mensen met meerdere Marsteks dat ze NOM draaien. Zijn er ook mensen die 2-3 batterijen gebruiken met AI modus + dynamisch contract?
Ja maar geen ai modus maar modbus en nodered en dynamisch met 2 marsteks

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• diggernick
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:28
Vraagje over het ophangen van de V2. Ik heb de gekende one4all tv-beugel gekocht.

Ik ga hem op snelbouwsteen monteren. Dus ik dacht zeefhulsen als plugs, volspuiten met chemisch anker. De bijgeleverde vijzen om de beugel op te hangen zijn ST6.3x55. In een zeefhuls kan je echter geen vijzen gaan schroeven. Mijn vraag is nu, ga ik die bijgeleverde vijzen er gewoon in gaan proppen met de muurbeugel erop, en dan wachten tot het vast zit? Vast is vast immers in chemisch anker. Of zou ik bouten gaan kopen op de maat van de zeefhuls?
Majo0 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:01:
Ik heb er 3 een draai november,december, januari en februari op AI met dynamisch contract maar AI zou beter kunnen.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

diggernick schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:53:
Vraagje over het ophangen van de V2. Ik heb de gekende one4all tv-beugel gekocht.

Ik ga hem op snelbouwsteen monteren. Dus ik dacht zeefhulsen als plugs, volspuiten met chemisch anker. De bijgeleverde vijzen om de beugel op te hangen zijn ST6.3x55. In een zeefhuls kan je echter geen vijzen gaan schroeven. Mijn vraag is nu, ga ik die bijgeleverde vijzen er gewoon in gaan proppen met de muurbeugel erop, en dan wachten tot het vast zit? Vast is vast immers in chemisch anker. Of zou ik bouten gaan kopen op de maat van de zeefhuls?
Ik heb metalen spreidpluggen gebruikt.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

• diggernick
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:28
PNARI schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:56:
[...]

Ik heb metalen spreidpluggen gebruikt.
Geen idee of dat een goede oplossing is. Je zit nog altijd met die holte van de snelbouwsteen dan, die in mijn geval opgevuld zal zijn met chemisch anker.

• Leandra66

Leandra66

is onmogelijk

pascallj schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:16:
[...]

Dat zijn alleen dealers die via Mean Well krijgen. Er zijn nog meer distributeurs dan alleen Mean Well. Ja het is inderdaad een zoekplaatje.

Overigens speelt Mean Well hier precies hetzelfde spelletje als Marstek.nl. Noem de website naar je product en iedereen denkt dat dat de website van het product is. Slordig! En de naam Mean Well had ik zelf toch altijd vrij hoog zitten.
True, met het verschil dat ze niets verkopen.... dat was voor ons wel reden om een leverancier uit het lijstje te zoeken en niet bij .nl te kopen.

Pagina: 1 ... 317 318 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.