Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste
Acties:

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:21
Paprika schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:38:
[...]

Misschien had ik het beter als volgt kunnen stellen: voor dit type woning heb je genoeg anderen in de regio met dezelfde afstanden en met minder nadelen. Zo heb je geen eigen parkeerplaats, geen (echte) voortuin en je ziet inderdaad dat complex wat ik benoemde vanuit je achtertuin en bovenverdieping nu ik de foto's wat beter bekijk.

Eens dat als je daar richting hoekwoning of misschien zelfs een tweekapper of vrijstaande woning aan het water hebt en waarschijnlijk een eigen oprit en/of garage, dat je dan ook in een ander huis zit. Die ga je niet even 123 vinden in de buurt. Ik zou me in dat geval ook iets minder zorgen maken over de desbetreffende Funda advertentie :p.
Je bent naar mijn mening een beetje naar argumenten aan het zoeken. Als je goed kijkt op de foto's dan komt dat appartementencomplex niet eens boven de woning die grenst aan de achtertuin uit. Het is ook maar een gebouw van 4 verdiepingen hoog. In Utrecht hebben de meeste rijtjeswoningen geen (echte) voortuin en geen eigen parkeerplaats.

Er is buiten de vrij hoge prijs (nog steeds, de huidige markt is een markt van overbieden, daar biedt deze woning weinig ruimte voor) weinig mis met deze woning. Energielabel A, tuintje, rustige buurt, netjes van binnen en buiten, alles relatief nieuw dus weinig onderhoud nodig. Je kan er zo in. Daarnaast op loopafstand van 1 van de beste bakkertjes van de stad (Amadeus).

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:31
Blik1984 schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:53:
[...]

Je bent naar mijn mening een beetje naar argumenten aan het zoeken.

...

Er is buiten de vrij hoge prijs
Over die vraagprijs gaat het dan ook. Ik reageer op iemand die een woning aanhaalt die niet verkocht werd met een vraagprijs van 895.000 euro in augustus. Voor die vraagprijs heb je leukere opties in de regio van Utrecht met minder nadelen, eenzelfde of grotere oppervlakte en tuin en eveneens recente bouw. Ik ben niet verrast dat men voor dat bedrag weinige interesse weet te vinden voor deze specifieke woning op die specifieke locatie.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 01-12-2025 15:03 ]

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:39
Paprika schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:49:
[...]

Rijnvliet is dan ook gewoon een ruk project en wijk om te wonen. Dat hele project drijft op dubbel glas, ook wat nu op dit moment nog gebouwd moet gaan worden, waarbij het label alleen maar wordt behaald doordat de woningen stadsverwarming hebben en mensen zien stadsverwarming veelal niet zitten t.o.v. de alternatieve opties wegens de afhankelijkheid die het schept. Verder ga je normaal in een stadse omgeving zitten omdat je de winkels en voorzieningen in de buurt wilt hebben. Daar zit je alsnog fietsend 10 minuten van iedere winkel af. Een restaurant of pannenkoekenhuis kun je helemaal vergeten.

Het enige wat er in de buurt zit is de lucht en het geluid van de A2 gecombineerd met een festival als Lief naast je voordeur en het nieuwe appartementencomplex in je achtertuin.
Eens. Buiten de duurzaamheidspunten in de bouw die je noemt. Je zit daar in een hoek van zowel de A2 als de A12. In NL waait het vaak vanuit het zuiden dus die A12 hoor je daar ook vaak. Maarja het is daar verkocht als het "nieuwe Tuindorp". Veel plezier.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:21
innova58 schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:03:
[...]

Eens. Buiten de duurzaamheidspunten in de bouw die je noemt. Je zit daar in een hoek van zowel de A2 als de A12. In NL waait het vaak vanuit het zuiden dus die A12 hoor je daar ook vaak. Maarja het is daar verkocht als het "nieuwe Tuindorp". Veel plezier.
Utrecht ligt sowieso tussen zo ongeveer de 4 drukste wegen van Nederland in. Rijnvliet ligt op 500-1000 meter van de A12. Ik denk dat je 25-30% van de woningen in Utrecht wel kan afstrepen als dit een heel belangrijk argument is. Dan neem ik nog niet de continue overvolle stadsboulevards mee met alle overlast die daarbij hoort. Je zal maar in de buurt van ‘t Goylaan wonen, of de Lessinghlaan…

Ik neem het gezoem van de A12 op dagen dat de wind uit het zuiden komt dan wel voor lief.
Pagina: 1 ... 89 90 Laatste

Let op:
Let erop dat je in het juiste topic post. Persoonlijke ervaringen en individuele vragen rondom het kopen en verkopen van huizen, of ervaringen betreffende het zelf bouwen van huizen kunnen in de desbetreffende topics worden geplaatst.

Puur beweren dat immigratie de oorzaak is van de problemen op de woningmarkt willen we hier dus ook niet zien en is off-topic. De algemene migratieproblematiek mag in: Migrantenproblematiek: Migratie in Nederland: problemen, oplossingen en achtergrond

Overige onderwerpen die wel raakvlak hebben met de woningmarkt, maar een eigen topic hebben voor verdieping:
Stikstofproblematiek: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
Ruimtelijke ordening: Ruimtelijke ordening in NL: problemen en achtergronden
WOZ discussie: Ervaringen met de WOZ waarde
Overige discussies mogen in: De wonen kroeg