[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.132 views

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Iedereen bedankt voor zijn / haar aanwezigheid, input en discussies in het [F1] Seizoen 2024 onderwerp dit jaar! _/-\o_

Het was me wel weer een jaar vol sensatie, spanning en veel discussies. Helemaal vanaf het moment toen het seizoen voor Red Bull omdraaide en hun auto niet meer ging zoals ze zouden willen, maar uiteindelijk hebben ze het toch weten te redden en is Max Verstappen wederom voor de vierde keer op rij kampioen geworden. De strijd met Mclaren was er wel eentje die bij velen het bloed onder de nagels vandaan wist te halen op sommige momenten, maar goed dat hoort er natuurlijk ook gewoon bij.

Mclaren heeft welverdiend dee constructeurs titel gewonnen, want na de openingsronde van gisteren leek het toch even heel spannend te gaan worden maar Norris heeft gereden voor wat die waard is en de titel voor het hele team binnengesleept en de race gewonnen. Maar beide mannen heb dit seizoen ontzettend goed gereden voor Mclaren, hun samenwerking is dit seizoen ontzettend gegroeid waardoor het een behoorlijk sterk team is geworden.

De grootste fouten dit seizoen zijn in mijn mening gemaakt door de FIA, die heeft op zoveel vlakken steken laten vallen en onregelmatige straffen uitgedeeld. Ik hoop oprecht dat ze dit volgend jaar wel anders gaan doen, zodat het vertrouwen in hun bij de fans wel hersteld. Want dit moeten we niet jaren achter elkaar hebben, kan ze namelijk veel fans gaan kosten.

Er missen nog punten in mijn verhaal, ik kan wel een half boek verslag gaan schrijven over elk team en wat voor grote veranderingen er zijn geweest dit seizoen en aan het eind van dit seizoen maar daar word niemand vrolijk van. Op naar het volgende seizoen in 2025, die ik dan met een klein wondertje onze dochter op schoot zal gaan zien. Moet ergens nog wel een klein beetje aan het idee wennen, maar als zij er straks is zal dat vast anders zijn! :$

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Max die papiertjes raapt langs de baan, bij wijze van straf. _/-\o_

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

wel inclusief recente updates, voor Lewis zit er zelfs de bollard van eergisteren in de was :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Lol, Home alone treintje met Michael Jordan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

plizz schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:15:
[...]

Lol, Home alone treintje met Michael Jordan :P
Die gaat ook om de fake poppenkast met Brad Pitt die gisteren de GP van Abu Dhabi won :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mr. Bean die Max wil interviewen bij zijn taakstraf.
Norris die juridische problemen heeft met zijn "Simply Lovely" uitspraak.
McLaren dat water uit de waterkoeler in de banden giet.
Swear jar bij de FIA. En al het geld dat ze van de penalties krijgen.
De Red Bull revolving door.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Erg cool. Heb je even linkje naar de maker, dan stuur ik hem ook bij mijn familie en collega's door ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Martinspire schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:00:
[...]

Erg cool. Heb je even linkje naar de maker, dan stuur ik hem ook bij mijn familie en collega's door ;)
R/formuladank kwam ik het tegen. ;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:30
Martinspire schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:00:
[...]

https://www.instagram.com/_richardparry_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Deden ze op de Paddock dit jaar geen secret santa? Of is dat afgeschaft?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Inderdaad, hier is ie neergezet: https://www.instagram.com/p/DDVT4T8zbf6/?img_index=1

Ik zie hier een iets hogere resolutie: https://3792737410257.gumroad.com/l/bizmfi en wil je nog groter dan moet je 10 euro dokken...

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 09-12-2024 10:27 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Sepp14 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:22:
Ja, op facebook wel filmpjes van voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sepp14 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:22:
Wat is er interessant aan kado's die door een PR team zijn uitgezocht en gekocht die dan zogenaamd 'spontaan' wordt gegeven en geopend in een PR moment oid? :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Het is ook erg ongemakkelijk secret santa. Het viel mij op dat ik het weinig zag of tegenkwam.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mooi overzicht met alle winnaars door de jaren heen die de constructeurs titel hebben gewonnen. Het was ook best wel een behoorlijke tijd geleden voor Mclaren :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLpilaFu-W__aS9xVh65n6_rIW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uFpgXL8LQJ0AeIl1dzSsHgsJ.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

Tijd dat Williams weer eens wint dus.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:14
DDX schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:46:
Tijd dat Williams weer eens wint dus.
Ik hoop echt dat Williams een kans maakt zelfs volgend jaar al. Vind hen al jaren het meest sympathieke team. Met vowles op de muur is dat gevoel alleen maar sterker geworden.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:39
G_Dragon schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:30:
Mooi overzicht met alle winnaars door de jaren heen die de constructeurs titel hebben gewonnen. Het was ook best wel een behoorlijke tijd geleden voor Mclaren :o

[Afbeelding]
Tsja, had McLaren maar niet moeten valsspelen. Dan waren ze het in 2007 nog geweest.

Edit:
Hmm, anderzijds waren ze zonder spygate misschien uberhaupt wel niet zo goed geweest om dat jaar WCC te worden en met beide coureurs kans op WDC te maken (en ook toen hebben ze het al eigenhandig om zeep geholpen :+)

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 09-12-2024 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:24

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:25:
[...]

Tsja, had McLaren maar niet moeten valsspelen. Dan waren ze het in 2007 nog geweest.
Gelukkig hadden ze dit seizoen lang genoeg ruimte voor hun flexiwing :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
AtlAntA schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:18:
[...]

Ik hoop echt dat Williams een kans maakt zelfs volgend jaar al. Vind hen al jaren het meest sympathieke team. Met vowles op de muur is dat gevoel alleen maar sterker geworden.
Ik gun het Williams ook wel, maar het Ferrari van Vasseur ook.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27

[Afbeelding]
Grinnik (of eigenlijk Hinnik), Ferrari is vaker 2de geworden dan winnaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Grrrrrene schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:37:
[...]

Ik gun het Williams ook wel, maar het Ferrari van Vasseur ook.
De beelden gezien van het volkslied?
Staan Vasseur en Brown met de beker op tafel in het midden.
Volkslied is afgelopen, Vasseur geeft Brown een hand, draait zich om en neemt de beker mee. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Holk schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:25:
[...]

Grinnik (of eigenlijk Hinnik), Ferrari is vaker 2de geworden dan winnaar :+
McLaren ook zo te zien :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 15:14
Sainz is al gespot in de Williams voor een filmdag vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sepp14 schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:26:
[...]

De beelden gezien van het volkslied?
Staan Vasseur en Brown met de beker op tafel in het midden.
Volkslied is afgelopen, Vasseur geeft Brown een hand, draait zich om en neemt de beker mee. _/-\o_
Ja, dat dus. Gewoon een leuke vent :) En je ziet Vasseur ook niet meedoen aan dat politieke gekonkel van Horner, Brown en Wolff. Hij kiest zijn woorden zorgvuldig en baseert ze op feiten. Als ik met een teambaas zou moeten samenwerken, zou hij een van de kandidaten kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Geef mij maar Steiner, lekker direct (y)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Lekker informele Talking Bull podcast met het heritage team:

O.a. over hun "stunt op de Burj Al Areb helipad: YouTube: Seven Star Spin en een anekdote van een live race pitstop die niet helemaal lekker ging doordat de lollipop vermist was.
spoiler:
Marketing vond het een goed idee om kort vooraf aan de start van de race even de lollipop mee te nemen, terwijl "het team" op de grid was. En met een first lap incident was een pitstop nodig, en nouja, de "lollipop man" loopt naar buiten, en vindt zijn lollipop nergens. Komt op de radio "waar is mijn lollipop?" en na de pitstop, als Jonathan op de radio vraagt van "wat was daar aan de hand?!" ziet die mechanic dus zijn lollipop door de pitstraat aan komen gewandeld, in de handen van iemand van marketing, die hem net even geleend hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:25
Gisteren hadden ze het erover dat vandaag de beslissing bij Red Bull zou vallen, maar het blijft nog angstvallig stil..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:27
Gynnad schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:39:
Gisteren hadden ze het erover dat vandaag de beslissing bij Red Bull zou vallen, maar het blijft nog angstvallig stil..
De beslissing over Perez valt vandaag, maar er zou vandaag sowieso niks aangekondigd worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
https://nl.motorsport.com...kondiging-later/10680788/

Beslissing vandaag, aankondiging later…

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Zoals al veel vaker dit seizoen ;)

En de beslissing lijkt ook al lang gevallen te zijn. Volgens de geruchten is het alleen dat ze zo dom zijn geweest om Perez een waterdicht contract te geven en Perez gaat voor "ik heb een contract". De vraag is dus hoe ver Perez zijn carrière wilt laten zinken en/of hoeveel miljoenen RBR er in moet steken om Perez alsnog zijn contract te laten verscheuren. En als RBR niet wilt betalen wat Perez eist dan zegt Perez "ik heb een contract, tot in Australië" (of Bahrein wintertest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:25
RobertMe schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:46:
[...]
Volgens de geruchten is het alleen dat ze zo dom zijn geweest om Perez een waterdicht contract te geven en Perez gaat voor "ik heb een contract".
Laten we eerlijk zijn, deze downfall had je aan moeten zien komen als RBR, en Perez kan je dit evengoed niet kwalijk nemen. Zou iedereen doen die in zijn positie zou zitten. Ik heb een contract, succes ermee.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Maarten_E schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:47:
[...]

Laten we eerlijk zijn, deze downfall had je aan moeten zien komen als RBR, en Perez kan je dit evengoed niet kwalijk nemen. Zou iedereen doen die in zijn positie zou zitten. Ik heb een contract, succes ermee.
Weet niet, of iedereen dat zou doen?
Zou die hier zelf nog echt zin in hebben? Het geloof hebben dat het nog wat wordt. Elke kwalificatie vol motivatie beginnen. Elke race starten met het volste vertrouwen, vanaf P15-ish. Elke keer de media te woord staan die aan alle kanten aan je zagen.

Ik zou voor een paar miljoen best vrijwillig vertrekken denk ik.

Anderzijds is zijn carrière toch voorbij. Het is niet alsof die waarschijnlijk nog ergens aan de bak zou kunnen. Als de geruchten nu zo kloppen zal die al helemaal nergens meer aan de bak kunnen, maarja, van 0% kans naar 0% kans? (Hetzelfde dus als v.d. Garde die na zijn rechtzaak "af was" en zeker wist dat geen enkel team hem nog wilde hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
RobertMe schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:52:
[...]

Weet niet, of iedereen dat zou doen?
Zou die hier zelf nog echt zin in hebben? Het geloof hebben dat het nog wat wordt. Elke kwalificatie vol motivatie beginnen. Elke race starten met het volste vertrouwen, vanaf P15-ish. Elke keer de media te woord staan die aan alle kanten aan je zagen.

Ik zou voor een paar miljoen best vrijwillig vertrekken denk ik.

Anderzijds is zijn carrière toch voorbij. Het is niet alsof die waarschijnlijk nog ergens aan de bak zou kunnen. Als de geruchten nu zo kloppen zal die al helemaal nergens meer aan de bak kunnen, maarja, van 0% kans naar 0% kans? (Hetzelfde dus als v.d. Garde die na zijn rechtzaak "af was" en zeker wist dat geen enkel team hem nog wilde hebben).
Denk dat, juist omdat hij weet dat hij binnen nu en 2 jaar niet makkelijk aan de bak zal komen (en dan is het nog de vraag of Perez potentieel wel om kan gaan met 2026-reg auto's), hij dit contract als laatste payday ziet. Ik kan mij ook niet voorstellen dat Perez zo ontzettend veel plezier beleeft op dit moment, maar in de wetenschap dat hij inmiddels ook al 34 jaar is..

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:31
Typisch Perez, kan zelfs niet op het kruisje staan van 'stand here'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

[Afbeelding]
Velen zeggen dat Max wint in een zeer dominante auto. Feit blijft dat hij slechts 2x WK geworden. In het jaar dat het team ook WK is geworden. Dat kun je niet zeggen in de Mercedes periode...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Mystikal schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:20:
[...]

Velen zeggen dat Max wint in een zeer dominante auto. Feit blijft dat hij slechts 2x WK geworden. In het jaar dat het team ook WK is geworden. Dat kun je niet zeggen in de Mercedes periode...
Ligt wellicht ook aan de teamgenoot? O-) Sure, vorig jaar had Verstappen alleen al voldoende WK punten om WCC te zijn. Maar als dit jaar Perez beter scoorde kon het team nog steeds bovenaan staan. En 2021 was het verschil volgens mij ook niet heel groot. En Mercedes had in hun dominante periode enerzijds een uiteindelijk WDC naast Hamilton, en iemand die toch ook vrij consistent vooraan reed. HAM VER BOT is immers niet voor niks een hele meme geworden. Terwijl Perez in zijn 4 jaar nooit zo consistent heeft gepresteerd. Of nouja, Perez presteerde wellicht wel consistent, maar niet consistent naar gelang de prestaties van de auto, dus minimaal een top 5 elke race. Hij was consistent een midfielder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:59
Perez wil met een laatste zak geld met pensioen. Een uitkoopsom van om en nabij 20mjoen? Daar zou ik ook wel een beetje energie in steken en dan lekker met m’n gezin gaan rentenieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:40

-tom-562

Oliesjeik

Lynx schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:48:
Perez wil met een laatste zak geld met pensioen. Een uitkoopsom van om en nabij 20mjoen? Daar zou ik ook wel een beetje energie in steken en dan lekker met m’n gezin gaan rentenieren.
Ja, want dat kan hij zeker nu vast niet :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Hij blijft eerder vasthouden aan het feit dat hij een geldig contract heeft voor 2025. Als Red Bull hem rond de zomer de deur had gewezen dan was hij mogelijk een kandidaat geweest voor andere teams die zoek waren naar ervaring en een flinke zak sponsorgeld. Nu zijn praktisch alle stoeltjes voor 2025 bevestigd (alleen Red Bull en RB kan nog wijzigen) dus als hij deze week alsnog gewipt wordt dan zal het Red Bull in ieder geval een miljoenenbedrag gaan kosten. Verder weet ik niet wat een ambassadeursschap bij Red Bull oplevert aan geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hoe mooi zou het zijn als ze alsnog Carlos Sainz zouden weten los te peuteren? O+

Ze zeiden toen dat hij een contract bij Williams tekende dat hij daar reed TENZIJ een top team zou aankloppen

[ Voor 41% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-12-2024 23:58 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:53
RobertMe schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:46:
[...]

Zoals al veel vaker dit seizoen ;)

En de beslissing lijkt ook al lang gevallen te zijn. Volgens de geruchten is het alleen dat ze zo dom zijn geweest om Perez een waterdicht contract te geven en Perez gaat voor "ik heb een contract". De vraag is dus hoe ver Perez zijn carrière wilt laten zinken en/of hoeveel miljoenen RBR er in moet steken om Perez alsnog zijn contract te laten verscheuren. En als RBR niet wilt betalen wat Perez eist dan zegt Perez "ik heb een contract, tot in Australië" (of Bahrein wintertest).
Het was een hele domme actie van RBR. Perez reed al tijden geen deuk in een pakje boter en dan geef je hem maar meteen 2 jaar erbij. Zonder iets van een clausule erin dat hij om een reden weg moet. Er ging een gerucht over het puntenverschil maar dat heeft of nooit bestaan of het staat niet in het nieuwe contract.

De beste man die dat voor Checo heeft uitonderhandeld heeft het wel heel goed gedaan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:25
Alfa Novanta schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:57:
Hoe mooi zou het zijn als ze alsnog Carlos Sainz zouden weten los te peuteren? O+

Ze zeiden toen dat hij een contract bij Williams tekende dat hij daar reed TENZIJ een top team zou aankloppen
Behalve dat het tussen (de familie) Sainz en (de familie) Verstappen in het verleden totaal niet boterde..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 07:08
Gynnad schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 06:11:
[...]

Behalve dat het tussen (de familie) Sainz en (de familie) Verstappen in het verleden totaal niet boterde..
Volgens mij hebben Max en Carlos momenteel een uitstekende relatie met elkaar, en hebben ze beiden een leeftijd bereikt dat ze zich niet zoveel aantrekken van de voorkeuren van hun beider vaders.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
De eerste en de laatste keer?
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/kox9mm43dy5e1.jpeg

Tsunoda in de RB* bij de test in Abu Dhabi.

* Actuele RB dan, laatst heeft hij ook voor de eerste keer een showrun gedaan.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
:)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/with-season-over-what-was-your-favourite-least-favourite-v0-1jv3oocn9y5e1.jpeg?auto=webp&s=7e9709ba915ef2849f46aead700dfa50ed57e2f7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:41
Gynnad schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 06:11:
[...]

Ow vertel! hier heb ik nog nooit eerder iets over gehoord...
/s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RobertMe schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:58:
De eerste en de laatste keer?
[Afbeelding]

Tsunoda in de RB* bij de test in Abu Dhabi.

* Actuele RB dan, laatst heeft hij ook voor de eerste keer een showrun gedaan.
Het seizoen heeft lang genoeg geduurd, aan de monteurs te zien.
Die zijn het volgens mij zat.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/z07fm9zb9x5e1.jpeg

Kinderkamer wordt iets minder luxe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti55
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-09 10:27
Shinji schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:00:
[...]

Ik heb ook altijd beetje het gevoel gehad dat het team door Rosberg en Schumacher gebouwd waren (niet alleen natuurlijk) en dat Hamilton in een gespreid bedje kwam.
Dit is ook zeker waar, Hamilton bedankte bij zowel zijn 1e als 2e titel met Mercedes expliciet Schumacher voor het opbouwen van een monster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
asing schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 00:21:
[...]

Het was een hele domme actie van RBR. Perez reed al tijden geen deuk in een pakje boter en dan geef je hem maar meteen 2 jaar erbij. Zonder iets van een clausule erin dat hij om een reden weg moet. Er ging een gerucht over het puntenverschil maar dat heeft of nooit bestaan of het staat niet in het nieuwe contract.

De beste man die dat voor Checo heeft uitonderhandeld heeft het wel heel goed gedaan.
JIj hebt t hele contract ingezien :?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Oogje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:36:
[...]

JIj hebt t hele contract ingezien :?
Nou nee. Maar als er een clausule was om het contract te ontbinden dan had het niet zoveel fuss opgeleverd. Dan was het meer "dit zijn de afspraken en je hebt het niet gehaald".

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nivado schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:40:
[...]

Ow vertel! hier heb ik nog nooit eerder iets over gehoord...
/s
Van een roddelsite: https://www.gpfans.com/nl...z-ging-er-heftig-aan-toe/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:23

Vuvuzela

My spire is forming

2016!! Volgens mij denkt niemand in het F1 paddock meer dat die 2 niet samen zouden kunnen. Denk dat het voor RBR meer een ego ding is dat ze Sainz niet terug vragen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Vuvuzela schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:36:
[...]

2016!! Volgens mij denkt niemand in het F1 paddock meer dat die 2 niet samen zouden kunnen. Denk dat het voor RBR meer een ego ding is dat ze Sainz niet terug vragen.
Probleem is dat als ze Sainz terughalen ze meteen aangeven dat hun talentenprogramma niet meer werkt. Dan kunnen ze het tweede team net zo goed afstoten. Was al fout om Ricciardo daar te laten rijden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hoezo, Sainz is toch óók een RB junior? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 09:14
Lekker Ventje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:38:
[...]

Probleem is dat als ze Sainz terughalen ze meteen aangeven dat hun talentenprogramma niet meer werkt. Dan kunnen ze het tweede team net zo goed afstoten. Was al fout om Ricciardo daar te laten rijden.
Waarom zou dat direct zoiets betekenen, ik denk dat zulke commentaren altijd veel te veel aangedikt worden.
Immers als je een potentieel buitenkansje krijgt om een topper / betere coureur vast te leggen die op dat moment beter is dan jou eigen talenten die nog 'in de rijp' zitten, betekent dat niet direct dat je talenten programma niets meer waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:12
[...]

Het talenten programma werkt toch ook niet? Eerst waren er niet genoeg zitjes voor al het talent, inmiddels hebben ze niet genoeg talent om de zitjes (fatsoenlijk) te vullen.

Sainz, Albon, Gasley, Tsunoda, allemaal 'klaargestoomd' in het opleidingsteam en uiteindelijk was er geen plek voor ze bij RBR. Inmiddels schreeuwt RBR al twee jaar om een rijder met meer talent dan Perez en blijkbaar hebben ze dat niet in de aanbieding. Tijd om hun verlies te nemen en de trots aan de kant te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
[...]

Perez naast Verstappen zetten zou ook al betekenen dat het talentenprogramma niet werkte.

Aan de andere kant zie je dat het programma van Red Bull meer coureurs een kans geeft dan alle andere programmas van de andere teams. Kort gezegd hadden we dit jaar 24 coureurs op de grid. Verstappen, Sainz, Perez, Gasly, Tsunoda, Albon, Lawson en Ricciardo hebben allen een Red Bull achtergrond. 1/3e van de grid is of was ooit Red Bull coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
asing schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:48:
[...]

Perez naast Verstappen zetten zou ook al betekenen dat het talentenprogramma niet werkte.

Aan de andere kant zie je dat het programma van Red Bull meer coureurs een kans geeft dan alle andere programmas van de andere teams. Kort gezegd hadden we dit jaar 24 coureurs op de grid. Verstappen, Sainz, Perez, Gasly, Tsunoda, Albon, Lawson en Ricciardo hebben allen een Red Bull achtergrond. 1/3e van de grid is of was ooit Red Bull coureur.
Lijkt mij dat je dan beter kunt kijken naar junior programma. En dan valt Perez af en is Tsunoda 50/50 (door de Honda samenwerking in het programma gekomen).

Kijk je vervolgens naar Mercedes kom ik niet verder dan Antonelli, Russell, Ocon en Wehrlein over al die jaren.
En bij Ferrari Bearman, Leclerc, Giovinazi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Racing-Paradise schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:45:
[...]

Het talenten programma werkt toch ook niet? Eerst waren er niet genoeg zitjes voor al het talent, inmiddels hebben ze niet genoeg talent om de zitjes (fatsoenlijk) te vullen.

Sainz, Albon, Gasley, Tsunoda, allemaal 'klaargestoomd' in het opleidingsteam en uiteindelijk was er geen plek voor ze bij RBR. Inmiddels schreeuwt RBR al twee jaar om een rijder met meer talent dan Perez en blijkbaar hebben ze dat niet in de aanbieding. Tijd om hun verlies te nemen en de trots aan de kant te zetten.
Klopt, in feite werkt het al niet meer en bepaalt de "politiek" wie er rijden. Ricciardo reed er vanwege Horner en onthielt Lawson een stoeltje en Tsunoda rijdt er onnodig lang vanwege Honda. Door gebrek aan een betere Japanse coureur blijft Tsunoda zijn stoeltje bezet houden. Maar nu voor Sainz gaan bevestigt dan dat je enkel nog vanwege financiële of politieke redenen naar RBR door kunt stromen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:24
RobertMe schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:04:
[...]

Lijkt mij dat je dan beter kunt kijken naar junior programma. En dan valt Perez af en is Tsunoda 50/50 (door de Honda samenwerking in het programma gekomen).

Kijk je vervolgens naar Mercedes kom ik niet verder dan Antonelli, Russell, Ocon en Wehrlein over al die jaren.
En bij Ferrari Bearman, Leclerc, Giovinazi.
Pérez was ook een Ferrarijunior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 09:14
Lekker Ventje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:10:
Maar nu voor Sainz gaan bevestigt dan dat je enkel nog vanwege financiële of politieke redenen naar RBR door kunt stromen.
Het is F1, dus het al altijd zeker deels politiek of financieel zijn. Maar als de huidige 'talenten' niet beter zijn dan Sainz is het geen schande voor Sainz te kiezen. Moeten ze maar beter presteren, zouden ze dat doen, is er immers een stuk minder politiek of geld nodig. Niet dat ik direct verwacht dat RBR voor Sainz zou gaan, al zou ik het wel leuk vinden voor Sainz, je kan moeilijk ontkennen dat Sainz momenteel niet gewoon een goede coureur is, die in een goede vorm steekt en mogelijk / waarschijnlijk beter is dan wat RBR op dit moment in de talentpool heeft. En dat wil niet zeggen dat die talenten misschien over een paar jaar niet Sainz voorbij zijn, maar op dit moment zie ik dat niet in ieder geval.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Na de sessie van Tsunoda gaat bij Red Bull overlegd worden wie volgend jaar waar gaat rijden en als het goed wordt dat nog deze week bekend gemaakt.

Dar Perez een jaar aan de kant gezet wordt maar wel doorbetaald krijgt is een zekerheid. Naast dat Perez terug wil in een stoetje wil hij ook aanvullend gecompenseerd worden voor de persoonlijke sponsoren die hem zeer waarschijnlijk gaan verlaten als hij niet rijdt. Door de 3e plek in het constructeurskampioenschap verliest Red Bull naar schatting 30 miljoen dollar aan inkomsten en wil niks weten van een aanvullende compensatie.

Dat Red Bull het 2e stoeltje wil vullen met eigen (of Honda) talent lijkt ook een zekerheid en zal de keuze vallen op Lawson of Tsunoda. Hopelijk meer nieuws later vandaag of anders deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Chocoball schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:37:

Door de 3e plek in het constructeurskampioenschap verliest Red Bull naar schatting 30 miljoen dollar aan inkomsten en wil niks weten van een aanvullende compensatie.
Haha, je kunt inderdaad heel lang discussiëren wie wie moet compenseren, maar de prestaties van Perez lagen niet contractueel vast. De verplichtingen van Red Bull aan Perez mogelijk wel (ik weet niet wat er precies in zijn contract staat, dus misschien is testrijder / reserverijder goed genoeg).

Ik denk dat Red Bull oprecht minder geeft om het constructeurskampioenschap dan Ferrari, McLaren en Mercedes, omdat ze simpelweg niet kunnen roepen "kijk ons eens snelle auto's bouwen". En die extra windtunneltijd dankzij de 3e plek in het WCC komt ook niet slecht uit op weg naar 2026.

Ik hoorde ergens nog wel de interessante theorie dat Ferrari volgend jaar misschien vol op het kampioenschap gaat inzetten en tot de laatste snik blijft ontwikkelen, om Hamilton zijn 8e WDC te geven en zelf ook van de droogstand af te komen. Aangezien 2026 weer een PU-gedomineerd seizoen gaat worden, is dat niet geheel onlogisch, maar zou McLaren niet hetzelfde willen doen met Norris of Piastri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45
Grrrrrene schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:43:
[...]

Haha, je kunt inderdaad heel lang discussiëren wie wie moet compenseren, maar de prestaties van Perez lagen niet contractueel vast. De verplichtingen van Red Bull aan Perez mogelijk wel (ik weet niet wat er precies in zijn contract staat, dus misschien is testrijder / reserverijder goed genoeg).

Ik denk dat Red Bull oprecht minder geeft om het constructeurskampioenschap dan Ferrari, McLaren en Mercedes, omdat ze simpelweg niet kunnen roepen "kijk ons eens snelle auto's bouwen". En die extra windtunneltijd dankzij de 3e plek in het WCC komt ook niet slecht uit op weg naar 2026.

Ik hoorde ergens nog wel de interessante theorie dat Ferrari volgend jaar misschien vol op het kampioenschap gaat inzetten en tot de laatste snik blijft ontwikkelen, om Hamilton zijn 8e WDC te geven en zelf ook van de droogstand af te komen. Aangezien 2026 weer een PU-gedomineerd seizoen gaat worden, is dat niet geheel onlogisch, maar zou McLaren niet hetzelfde willen doen met Norris of Piastri?
Met de keuze om perez na de zomer aan te houden hebben ze bewust het WCC weggegeven. Ik vermoed dat dit kwam doordat de rb20 compleet bagger was op dat moment. Je kunt dan nog wel een coureur wisselen, maar als zelfs VER er amper mee uit de voeten kan weet je dat je eerst de basis op opnieuw moet leggen. Kortom, eerst de auto op de rit... dan kun je weer naar de coureurs kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

We weten gewoon niet wat in zijn contract staat.
Maar we gaan het horen. Als ik moet kiezen, dan zou ik toch Tsunoda de kans geven nu. Hij is wat ervarener en heeft inmiddels genoeg andere coureurs verslagen. Of het gaat werken tegen Verstappen, tja, maar Tsunoda heeft misschien een kans.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zo mooi wat je allemaal uit zo'n foto halen kunt :D
Ten eerste wie er niet meer bij zijn, dan wie het goed met elkaar kunnen vinden omdat ze de arm bij iemand op de schouder leggen, Lando een beetje twijfelt en de hand bij Kevin op de rug legt, en wie de handen demonstratief in de zakken houden (Lewis en Colapinto (maar die is nieuw en mogelijk alweer exit)) en hoe ze het voorelkaar gekregen hebben om Max naast Russel te zetten, want dat was vast niet expres of verstappen die denkt fff you ga jij maar aan de kant :+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:20:
We weten gewoon niet wat in zijn contract staat.
Maar we gaan het horen. Als ik moet kiezen, dan zou ik toch Tsunoda de kans geven nu. Hij is wat ervarener en heeft inmiddels genoeg andere coureurs verslagen. Of het gaat werken tegen Verstappen, tja, maar Tsunoda heeft misschien een kans.
Tsunoda de kans geven lijkt het veiligst. Als je Lawson ernaast zet breek je zijn broze F1 carrière.
Kun je altijd nog Sainz binnenhengelen eventueel.
Natuurlijk is het een trotse vent, Sainz, maar hij is wel ervaringen rijker sinds hij bij Maclaren kwam.
Volgens mij is het voor het team ook wel een goede en geliefd. Gaat naar mijn idee goed om met zijn kant van de pitbox.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tsunoda is een te grote heet hoofd voor RBR is mijn mening. Lawson is een vechter en houd z'n hoofd redelijk koel. Tsunoda heeft letterlijk jaren nodig gehad om enigszins stabiel te worden en heeft nog steeds z'n uitspattingen, Lawson niet.

Linksom of rechtsom blijven beide een gok maar ik zeg m'n geld in op Lawson.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:21

Zewatanejo

Fine Thanks!

Sepp14 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:46:
[...]

Tsunoda de kans geven lijkt het veiligst. Als je Lawson ernaast zet breek je zijn broze F1 carrière.
Kun je altijd nog Sainz binnenhengelen eventueel.
Natuurlijk is het een trotse vent, Sainz, maar hij is wel ervaringen rijker sinds hij bij Maclaren kwam.
Volgens mij is het voor het team ook wel een goede en geliefd. Gaat naar mijn idee goed om met zijn kant van de pitbox.
SAI heeft echt wel bewezen dat hij een goede coureur is. Ik zou hem wel graag bij RB zien rijden. Of hij daar past is volgens mij afhankelijk van twee dingen
  1. Durft SAI het risico aan dat hij toch uiteindelijk een 2de rijder wordt? Tot nu toe is het worden van teamgenoot van Max Verstappen nou niet bepaald een bewezen productieve carierrestap.
  2. Wil VER dit? De relatie bij TR was in het verleden best scherp. Ik heb ze (of een vd twee) wel eens horen zeggen dat ze nooit meer in het zelfde team willen rijden. Ik heb geen idee hoe dit nu is. Beide heren zijn naturlijk wel wat volwassener geworden.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:23

Vuvuzela

My spire is forming

Zewatanejo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:23:
[...]

SAI heeft echt wel bewezen dat hij een goede coureur is. Ik zou hem wel graag bij RB zien rijden. Of hij daar past is volgens mij afhankelijk van twee dingen
  1. Durft SAI het risico aan dat hij toch uiteindelijk een 2de rijder wordt? Tot nu toe is het worden van teamgenoot van Max Verstappen nou niet bepaald een bewezen productieve carierrestap.
  2. Wil VER dit? De relatie bij TR was in het verleden best scherp. Ik heb ze (of een vd twee) wel eens horen zeggen dat ze nooit meer in het zelfde team willen rijden. Ik heb geen idee hoe dit nu is. Beide heren zijn naturlijk wel wat volwassener geworden.
Hij ging toch ook naar Ferrari terwijl Leclerd de gedroomde kampioen is/was voor dat team.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16-09 14:53
ArcticWolf schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:20:
Tsunoda is een te grote heet hoofd voor RBR is mijn mening. Lawson is een vechter en houd z'n hoofd redelijk koel. Tsunoda heeft letterlijk jaren nodig gehad om enigszins stabiel te worden en heeft nog steeds z'n uitspattingen, Lawson niet.

Linksom of rechtsom blijven beide een gok maar ik zeg m'n geld in op Lawson.
Ik denk dat het ook om geld gaat, TSU brengt geen geld binnen (Honda en wat kleinere sponsoren). Lawson ook niet echt, maar RBR gaat juist weg van Honda, Lawson heeft misschien de voorkeur van Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:59
Hoe oud is Sainz? 30+ toch?

Stel je voor dat je de kans krijgt om in een competitief team te komen, zeer waarschijnlijk je laatste. Ten eerste zal je alles aan elkaar kletsen om er in te komen en ten tweede zul je als je er zit alles uit de kan halen om je WDC droom in stand te houden. Wat Sainz ook zegt, ik geloof niet dat hij bij RBR nr2 zou accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
stylezzz schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:54:
[...]

Met de keuze om perez na de zomer aan te houden hebben ze bewust het WCC weggegeven. Ik vermoed dat dit kwam doordat de rb20 compleet bagger was op dat moment. Je kunt dan nog wel een coureur wisselen, maar als zelfs VER er amper mee uit de voeten kan weet je dat je eerst de basis op opnieuw moet leggen. Kortom, eerst de auto op de rit... dan kun je weer naar de coureurs kijken.
En door deze weg te geven hebben ze voor 2026 meer tijd in de windtunnel. Ik heb niet het idee dat ze het heel erg vonden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Jorah_Newstone schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:36:
[...]

Ik denk dat het ook om geld gaat, TSU brengt geen geld binnen (Honda en wat kleinere sponsoren). Lawson ook niet echt, maar RBR gaat juist weg van Honda, Lawson heeft misschien de voorkeur van Ford.
Sainz heeft best wel grote sponsoren dacht ik, Banco Santander en Estrella Galicia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:37
Tsunoda naar de RB en Pérez de andere kant op en een jaar in de VCARB laten rijden, en daarna bedankt voor bewezen diensten Sergio Pérez.

Of is dat iets te kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nou, Yuki bakt er niet veel van in de post season test in Abu Dabi: https://www.motorsportwee...post-season-test-results/ Hij is nog langzamer dan Hadjar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
zonoskar schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:59:
Nou, Yuki bakt er niet veel van in de post season test in Abu Dabi: https://www.motorsportwee...post-season-test-results/ Hij is nog langzamer dan Hadjar.
Goede kans dat Tsunoda nu 2025 onderdelen test waardoor de auto nu niet zo geschikt is voor het circuit van Abu Dhabi. Tijden tijdens tests zeggen niet of nauwelijks iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:16
De rookie hadden 2024 banden en de vast F1 Coureurs 2025 banden.
Ook als de snelste ronde op een ander tijdstip is gereden kan grote invloed hebben.

Kortom deze tijden zeggen niet veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:27
Tijden tijdens zo’n test zeggen natuurlijk niks.

Een seconde langzamer dan zaterdag.

[ Voor 5% gewijzigd door TinusXIII op 10-12-2024 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
Alfa Novanta schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:57:

Dan moeten ze en Perez afkopen, en Williams een transferbedrag betalen, terwijl ze zelf de beschikking hebben over 3 coureurs; 2 talenten en Tsunoda.

Denk niet dat ze Sainz zullen gaan halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Lawson ook maar meteen er uit gooien dan? Iwasa 3 tiende sneller, dat is dan wel heel slecht van Lawson ;)

Het is een test. En het gaat niet alleen om performance runs. Voor hetzelfde geldt heeft Hadjar een low fuel quali sim gedaan en Tsunoda alleen een high fuel long run en zit ee nog steeds minder dan een tiende verschil in.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Wat gaat de tijd toch snel he! :Y

We zijn alweer in het "tijden zeggen niets" seizoen aangekomen O+

O-)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Ik las 16 miljoen. Maar ik vermoed dat alles speculeren is, niemand kan de contracten inzien behalve zij die dat moeten kunnen.

Ik geloof niet dat Red Bull met alles akkoord is gegaan wat Perez wilde, zonder clausules erin te zetten. Geen van beide kampen werkt met prutsers om dit soort contracten op te stellen. Maar ook dat is natuurlijk speculeren 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
asing schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:00:
[...]

Nou nee. Maar als er een clausule was om het contract te ontbinden dan had het niet zoveel fuss opgeleverd. Dan was het meer "dit zijn de afspraken en je hebt het niet gehaald".
De fuss is online, zonder dat ook maar iemand de volledige details weet, want die staan zeer waarschijnlijk niet op internet en zullen daar ook niet komen. Dat is iets tussen beide partijen, en die zijn er vast en zeker druk mee, als het team Perez eruit wil hebben en Perez wil blijven.

En dat is te begrijpen vanuit Perez gezien, niemand die hem wil hebben gezien zijn prestaties. Misschien om de centen, dat is nog wel interessant, het sponsorgeld dat hij meeneemt en de merchandising die goed verkoopt.

Al heeft Perez er komend seizoen niet 1 maar 2 Zuid-Amerikaanse concurrenten bij die hem de nodige aandacht zullen ontnemen.

Dus dat 'ik heb 2 continenten achter mij staan' (als hij dat echt heeft gezegd), zal volgend seizoen zomaar anders kunnen zijn.

En alle stoeltjes zijn bezet. Misschien nog één bij RB als één van beide coureurs doorschuift. Maar daar zie ik dan eerder Hadjar komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Charles Hill op 10-12-2024 20:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Cadillac met Ferrari motor en gearbox bevestigd :)
Ferrari will supply the new entry with a power unit and gearbox for two seasons before the GM team develops its own package
https://www.motorsport.co...-year-agreement/10681394/

PSN

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vind dit wel een mooie. Heb de vergelijking op een aantal plekken gezien, weet niet wie de originele bron is, maar ik link Reddit maar even:
Lewis Hamilton's last race with McLaren (Brazil 2012) versus with Mercedes (Abu Dhabi 2024)
Lewis Hamilton's last race with McLaren (Brazil 2012) • Red Bull's multiple-time world champion (VET) spun on the opening lap and recovered to P6. • Sergio Perez retired on the opening lap. • A British driver (BUT) secures victory for McLaren. • A Spanish driver (ALO) takes nd in a Ferrari. • The other Ferrari (MAS) completes the podium.

Lewis Hamilton's last race with Mercedes (Abu Dhabi 2024) • Red Bull's multiple-time world champion (VER) spun on the opening lap and recovered to P6. • Sergio Perez retired on the opening lap. • A British driver (NOR) secures victory for McLaren. • A Spanish driver (SAl) takes 2nd in a Ferrari. • The other Ferrari (LEC) completes the podium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Charles Hill schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:09:
Dan moeten ze en Perez afkopen, en Williams een transferbedrag betalen, terwijl ze zelf de beschikking hebben over 3 coureurs; 2 talenten en Tsunoda.

Denk niet dat ze Sainz zullen gaan halen.
goed punt. maar Sainz is wel even een ander calliber dan Lawsen of Tsunoda die beiden vrij twijfelachtig zijn of ze zich staande zullen weten te houden naast Max. Met Sainz heb je wel kampioenschapsmateriaal in handen en als Sainz kiezen moet tussen Williams of Redbull zo laat in het seizoen, dan zou hij wel gek zijn om dit te laten schieten.

Bovendien zou er dus een clausule in zijn contract staan, m.a.w. dan is die transfersom wellicht niet eens van toepassing.

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-12-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:49:
[...]

goed punt. maar Sainz is wel even een ander calliber dan Lawsen of Tsunoda die beiden vrij twijfelachtig zijn of ze zich staande zullen weten te houden naast Max. Met Sainz heb je wel kampioenschapsmateriaal in handen en als Sainz kiezen moet tussen Williams of Redbull zo laat in het seizoen, dan zou hij wel gek zijn om dit te laten schieten.

Bovendien zou er dus een clausule in zijn contract staan, m.a.w. dan is die transfersom wellicht niet eens van toepassing.
Die clausule blijft maar rondzingen, maar volgens mij heeft Vowles vlak na de bekendmaking in de media aangegeven dat deze niet bestaat. En dat Sainz gewoon bij Williams rijdt komend jaar, ongeacht wat Red Bull met Perez doet.

Maar goed, in de F1 is het meestal: waar rook is, is ook vuur. Dus het zou me alsnog niets verbazen als het wel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik zou Sainz graag naast Max willen zien rijden. Je kunt dan ook veel meer vergelijken hoe de RB en Max tov de andere rijders stond. Sainz en Leclerc wisselden regelmatig stuivertje en Ferrari deed de laatste races erg goed mee. Als Sainz na een paar races 5 plaatsen of meer achter Max staat is het alleen maar meer bewijs van hoe goed Max is en hoe hij de daadwerkelijke kwaliteit van de RB verbloemt.

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 10-12-2024 23:16 ]

Dit dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nagynl
  • Laatst online: 06:40
smvs schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:36:
Ik vind dit wel een mooie. Heb de vergelijking op een aantal plekken gezien, weet niet wie de originele bron is, maar ik link Reddit maar even:
Lewis Hamilton's last race with McLaren (Brazil 2012) versus with Mercedes (Abu Dhabi 2024)

[...]
Het jaar erna werd Vettel opnieuw wereldkampioen... laten we die lijn maar doortrekken en Verstappen dus zijn vijfde zien pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
nagynl schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:47:
[...]

Het jaar erna werd Vettel opnieuw wereldkampioen... laten we die lijn maar doortrekken en Verstappen dus zijn vijfde zien pakken :)
Een Duitser wereldkampioen? Hülkenberg met Kick Sauber :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Muse schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:25:
Die clausule blijft maar rondzingen, maar volgens mij heeft Vowles vlak na de bekendmaking in de media aangegeven dat deze niet bestaat. En dat Sainz gewoon bij Williams rijdt komend jaar, ongeacht wat Red Bull met Perez doet.

Maar goed, in de F1 is het meestal: waar rook is, is ook vuur. Dus het zou me alsnog niets verbazen als het wel gebeurt.
dat is het, in de media hebben ze het alleen nog maar over Lawson en Yuki. Sainz hoor je niemand meer over. Ben benieuwd, maar dat lijken dan toch echt de enige opties te zijn ondanks dat ik hoop op dat duveltje uit het doosje :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zou ik ook zeggen 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
FunkyTrip schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:15:
Ik zou Sainz graag naast Max willen zien rijden. Je kunt dan ook veel meer vergelijken hoe de RB en Max tov de andere rijders stond. Sainz en Leclerc wisselden regelmatig stuivertje en Ferrari deed de laatste races erg goed mee. Als Sainz na een paar races 5 plaatsen of meer achter Max staat is het alleen maar meer bewijs van hoe goed Max is en hoe hij de daadwerkelijke kwaliteit van de RB verbloemt.
Sainz is al regelmatig langs gekomen in topics en interviews.
Bij Red Bull gaat hij niet meer terug komen.

Max krijgt een red bull "talent" naast zich.
Red bull gaat ook het talenten programma voorrang geven.
Daar zit veel energie en geld in en de aandeelhouders willen daar ook resultaten van zien.
Het is een business model van RB en daar wijken ze niet van af.

Perez is een uitzondering geboren uit armoede oa. dat Albon, Gasly compleet door het ijs zakte naast Max. En er niet iemand anders ready was.

We hebben het over Sainz naast Max maar dat is ook alleen gebasseerd op dat Sainz een aardige auto heeft.
Hoe zou hij presteren in het 2e RB team?
Tot het moment je een aantal GP's Yuki of Liam naast Max hebt gezien is het koffiedik kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

d-vine schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:40:
[...]
Sainz is al regelmatig langs gekomen in topics en interviews.
Bij Red Bull gaat hij niet meer terug komen.

Max krijgt een red bull "talent" naast zich.
Red bull gaat ook het talenten programma voorrang geven.
Daar zit veel energie en geld in en de aandeelhouders willen daar ook resultaten van zien.
Het is een business model van RB en daar wijken ze niet van af.
Enige gat in de redenatie is dat Sainz ook een Red Bull 'talent' is/was :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Reed hij met huidige banden en zijn zijn tijden bekend?

Pagina: 1 ... 83 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024