Toon posts:

Algemeen race topic Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 17:39
Mede-auteur:
  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

Algemeen race topic

Dit topic is bedoeld voor alle race klasses buiten de Formule 1 en die onder het format van sprintrace vallen

Waarom dit topic?

We hebben al enige tijd het algemene race topic en sinds vorig jaar een 24 uur van Le Mans 2022 topic. Die laatste werd uiteindelijk "gekaapt" voor endurance races en dus hebben @CH4OS en @ge-flopt besloten om het topic uit elkaar te trekken en er 2 aparte topics van te maken.

Wat valt er onder dit topic?

Eigenlijk alles wat in de basis sprint races zijn. Standaard zijn races dan maximaal 2 uur.
  • F2, F3 en F4.
  • Het australische Supercars Championship heeft wel races die langer duren, maar in de basis zijn de races van max 1.5 uur, en dus valt deze weer onder sprintraces.
  • Indycar en Nascar
  • Supercar Challenge

Wat valt er niet onder dit topic?

• Formule 1, die heeft zijn eigen topic
  • WEC/IMSA/24H Series/VLN races

De topic start klopt niet of ik heb extra info:

Het kan natuurlijk zijn dat ik iets fout opgeschreven heb, ik ga er zelfs vanuit. Maar stuur me een PM dan pas ik het aan.
De topic start is nog in aanbouw, maar wordt aangepast...

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45

Fuelke

Forza Ferrari

Dit gaat nog wel eens verwarrend zijn ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• ge-flopt
@Fuelke als het mis gaat plaatsen we wel een waarschuwing bij de "Plaats reactie"

We hebben weer een acteur die gaat racen:
Frankie Muniz van Malcom in the middle gaat het seizoen racen in de ARCA series. Arca valt nog onder de NASCAR Camping World Truck Series in de NASCAR piramide.
https://www.motorsport.co...%20Rette%20Jones%20Racing.
Blijkbaar heeft Frankie toch al wel aardig wat race ervaring opgedaan.... Misschien een nieuwe Paul Newman, Steve McQueen of Patrick Dempsey?

iom @tweakduke besloten om de topic naam aan te passen van "Algemeen race topic: Sprintrace editie" naar "Algemeen race topic Deel 3". Tweakduke past de topic warnings nog aan voor beide topics.

[Voor 23% gewijzigd door ge-flopt op 11-01-2023 21:10]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ge-flopt schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:39:

iom @tweakduke besloten om de topic naam aan te passen van "Algemeen race topic: Sprintrace editie" naar "Algemeen race topic Deel 3". Tweakduke past de topic warnings nog aan voor beide topics.
Bij deze dat aangepast :)

Tweakers Discord

• ge-flopt
Iemand iets gehoord over Team Hezeberg? Ik zit even op de Nascar Cup Wiki pagina te kijken en daar staan ze nog niet erbij. Er staat ook dat ze hebben aangegeven een volledig seizoen willen gaan doen, maar nog niets bevestigd hebben...

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tsja niet helemaal kapot van deze splitsing.
De grote wedstrijden hebben toch al eigen topics. Dit was een mooie vergaarbak voor alle andere races.
Juist handig dat alles bij elkaar stond. Vond daar niets storends aan.

En waar blijft nu de rally afdeling?
WRC, Dakar, Extreme E?

• ge-flopt
Dakar heeft al een eigen topic.
WRC is samen met Extreme letterlijk een sprint race. Dus in dit topic.

Ik heb je overigens niet gezien in het Le Mans/WEC topic, dus denk niet dat je veel zult missen van de opsplitsing. (Niet bedoelt om te zeiken overigens.)

[Voor 43% gewijzigd door ge-flopt op 11-01-2023 23:03]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:38
En de dames racers? W Series heeft ook een apart topic. Blijft dat zo? Verder komt daar dit jaar F1 Academy bij. Ook neem ik aan dat Porsche Supercup in dit topic besproken gaat worden. En Formula E?

Eigenlijk begrijp ik deze opsplitsing niet zo goed. Dat F1 een apart topic heeft lijkt me logisch. Voor al het andere op 4 wielen zou 1 topic voldoen wat mij betreft.

[Voor 30% gewijzigd door PatrickC op 11-01-2023 23:58]

• ge-flopt
W series bestaat niet meer. F1 Academy, Porsche supercup en Formule E zijn allemaal sprint races en kunnen allemaal in dit topic terecht.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 21:40

Martinspire

Awesomeness

W-series was officiëel toch nog niet gestopt? Alleen dat het onzeker was en ze met nieuwe partijen aan het praten waren?

Martinspire - PC, PS4, X1

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:56
ge-flopt schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:20:
Iemand iets gehoord over Team Hezeberg? Ik zit even op de Nascar Cup Wiki pagina te kijken en daar staan ze nog niet erbij. Er staat ook dat ze hebben aangegeven een volledig seizoen willen gaan doen, maar nog niets bevestigd hebben...
Ze hebben ook nog niks bevestigd. Omdat ze zelf ook nog niet alles zeker weten :)
Op dit moment zijn ze druk in overleg met NASCAR hoe & wat verder (en met Raume Brothers die het team runt/runde).

Sowieso blijven ze in de NASCAR Whelen EuroSeries actief (met Liam Hezemans). En Hezeberg is en blijft nog een vraagteken.

[Voor 3% gewijzigd door Ryur op 13-01-2023 12:29]

• ge-flopt
Martinspire schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:23:
W-series was officiëel toch nog niet gestopt? Alleen dat het onzeker was en ze met nieuwe partijen aan het praten waren?
Volgens de Wiki pagina van de W-Series:
CEO Catherine Bond Muir expressed confidence that the series would return in 2023.
Ik denk alleen dat de FIA het overgenomen heeft met hun F1 Academy. Zie niet dat er genoeg (competieve) dames zijn die 2 kampioenschappen kunnen vullen.

Vind het overigens goed dat er meer gekeken wordt om de dames te ondersteunen. Of het nu met W-Series of F1 Academy is. Maar er moet dan wel een beter doel zijn. Vind het nu een beetje vrijblijvend. Ook als er 1 vrouw in een mannen kampioenschap zit dan wordt die ene vergeleken met alle andere coureurs, dan zou ze alleen als ze alleen maar eerste wordt iets goed kunnen doen: "Zie je nu wel, ze is 10e, dat betekend dat er 9 voor haar zijn geeindigd! Dus vrouwen kunnen niet racen."

Frijns lag er in de eerste ronde van de 1e race in de F-E helaas al uit. Ook heeft hij zijn pols gebroken en moet geopereerd worden:
https://racingnews365.nl/...ij-gemene-formule-e-crash

[Voor 9% gewijzigd door ge-flopt op 15-01-2023 22:37]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Gok dat dit de beste racetopic is, maar de highlights van deze Zondag van de Race of Champions:

[Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-01-2023 23:10]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1

Let op:
Wat valt er onder dit topic? Eigenlijk alles wat in de basis sprint races zijn. Standaard zijn races dan maximaal 2 uur.
• F2, F3 en F4.
• Het australische Supercars Championship heeft wel races die langer duren, maar in de basis zijn de races van max 1.5 uur, en dus valt deze weer onder sprintraces.
• Indycar en Nascar
• Supercar Challenge

Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: [F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• WEC/IMSA/24H Series/VLN races: Algemeen race topic: Endurance/Sportscar editie

Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee