Algemeen race topic Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
Mede-auteur:
  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

Algemeen race topic

Dit topic is bedoeld voor alle race klasses buiten de Formule 1 en die onder het format van sprintrace vallen

Waarom dit topic?

We hebben al enige tijd het algemene race topic en sinds vorig jaar een 24 uur van Le Mans 2022 topic. Die laatste werd uiteindelijk "gekaapt" voor endurance races en dus hebben @CH4OS en @ge-flopt besloten om het topic uit elkaar te trekken en er 2 aparte topics van te maken.

Wat valt er onder dit topic?

Eigenlijk alles wat in de basis sprint races zijn. Standaard zijn races dan maximaal 2 uur.
  • F2, F3 en F4.
  • Het australische Supercars Championship heeft wel races die langer duren, maar in de basis zijn de races van max 1.5 uur, en dus valt deze weer onder sprintraces.
  • Indycar en Nascar
  • Supercar Challenge

Wat valt er niet onder dit topic?

• Formule 1, die heeft zijn eigen topic
  • WEC/IMSA/24H Series/VLN races

De topic start klopt niet of ik heb extra info:

Het kan natuurlijk zijn dat ik iets fout opgeschreven heb, ik ga er zelfs vanuit. Maar stuur me een PM dan pas ik het aan.
De topic start is nog in aanbouw, maar wordt aangepast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Fuelke

Forza Ferrari

Dit gaat nog wel eens verwarrend zijn ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
@Fuelke als het mis gaat plaatsen we wel een waarschuwing bij de "Plaats reactie"

We hebben weer een acteur die gaat racen:
Frankie Muniz van Malcom in the middle gaat het seizoen racen in de ARCA series. Arca valt nog onder de NASCAR Camping World Truck Series in de NASCAR piramide.
https://www.motorsport.co...%20Rette%20Jones%20Racing.
Blijkbaar heeft Frankie toch al wel aardig wat race ervaring opgedaan.... Misschien een nieuwe Paul Newman, Steve McQueen of Patrick Dempsey?

iom @tweakduke besloten om de topic naam aan te passen van "Algemeen race topic: Sprintrace editie" naar "Algemeen race topic Deel 3". Tweakduke past de topic warnings nog aan voor beide topics.

[ Voor 23% gewijzigd door ge-flopt op 11-01-2023 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ge-flopt schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:39:

iom @tweakduke besloten om de topic naam aan te passen van "Algemeen race topic: Sprintrace editie" naar "Algemeen race topic Deel 3". Tweakduke past de topic warnings nog aan voor beide topics.
Bij deze dat aangepast :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Iemand iets gehoord over Team Hezeberg? Ik zit even op de Nascar Cup Wiki pagina te kijken en daar staan ze nog niet erbij. Er staat ook dat ze hebben aangegeven een volledig seizoen willen gaan doen, maar nog niets bevestigd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tsja niet helemaal kapot van deze splitsing.
De grote wedstrijden hebben toch al eigen topics. Dit was een mooie vergaarbak voor alle andere races.
Juist handig dat alles bij elkaar stond. Vond daar niets storends aan.

En waar blijft nu de rally afdeling?
WRC, Dakar, Extreme E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Dakar heeft al een eigen topic.
WRC is samen met Extreme letterlijk een sprint race. Dus in dit topic.

Ik heb je overigens niet gezien in het Le Mans/WEC topic, dus denk niet dat je veel zult missen van de opsplitsing. (Niet bedoelt om te zeiken overigens.)

[ Voor 43% gewijzigd door ge-flopt op 11-01-2023 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:22
En de dames racers? W Series heeft ook een apart topic. Blijft dat zo? Verder komt daar dit jaar F1 Academy bij. Ook neem ik aan dat Porsche Supercup in dit topic besproken gaat worden. En Formula E?

Eigenlijk begrijp ik deze opsplitsing niet zo goed. Dat F1 een apart topic heeft lijkt me logisch. Voor al het andere op 4 wielen zou 1 topic voldoen wat mij betreft.

[ Voor 30% gewijzigd door PatrickC op 11-01-2023 23:58 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
W series bestaat niet meer. F1 Academy, Porsche supercup en Formule E zijn allemaal sprint races en kunnen allemaal in dit topic terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:06

Martinspire

Awesomeness

W-series was officiëel toch nog niet gestopt? Alleen dat het onzeker was en ze met nieuwe partijen aan het praten waren?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:36
ge-flopt schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:20:
Iemand iets gehoord over Team Hezeberg? Ik zit even op de Nascar Cup Wiki pagina te kijken en daar staan ze nog niet erbij. Er staat ook dat ze hebben aangegeven een volledig seizoen willen gaan doen, maar nog niets bevestigd hebben...
Ze hebben ook nog niks bevestigd. Omdat ze zelf ook nog niet alles zeker weten :)
Op dit moment zijn ze druk in overleg met NASCAR hoe & wat verder (en met Raume Brothers die het team runt/runde).

Sowieso blijven ze in de NASCAR Whelen EuroSeries actief (met Liam Hezemans). En Hezeberg is en blijft nog een vraagteken.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 13-01-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Martinspire schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:23:
W-series was officiëel toch nog niet gestopt? Alleen dat het onzeker was en ze met nieuwe partijen aan het praten waren?
Volgens de Wiki pagina van de W-Series:
CEO Catherine Bond Muir expressed confidence that the series would return in 2023.
Ik denk alleen dat de FIA het overgenomen heeft met hun F1 Academy. Zie niet dat er genoeg (competieve) dames zijn die 2 kampioenschappen kunnen vullen.

Vind het overigens goed dat er meer gekeken wordt om de dames te ondersteunen. Of het nu met W-Series of F1 Academy is. Maar er moet dan wel een beter doel zijn. Vind het nu een beetje vrijblijvend. Ook als er 1 vrouw in een mannen kampioenschap zit dan wordt die ene vergeleken met alle andere coureurs, dan zou ze alleen als ze alleen maar eerste wordt iets goed kunnen doen: "Zie je nu wel, ze is 10e, dat betekend dat er 9 voor haar zijn geeindigd! Dus vrouwen kunnen niet racen."

Frijns lag er in de eerste ronde van de 1e race in de F-E helaas al uit. Ook heeft hij zijn pols gebroken en moet geopereerd worden:
https://racingnews365.nl/...ij-gemene-formule-e-crash

[ Voor 9% gewijzigd door ge-flopt op 15-01-2023 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Gok dat dit de beste racetopic is, maar de highlights van deze Zondag van de Race of Champions:

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-01-2023 23:10 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Net even de opname van de Nascar Cup race zitten kijken in de The Collosium. Wat een K*T baan is dat zeg. Onze plaats lijkt groter te zijn. De kop lijkt de achterkant al in te halen na 2 rondes. Weet niet hoe de amerikanen erover denken, maar voor mij is het geen verlies als deze baan van de kalender gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Niellie41

[object Object]

ge-flopt schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:40:
Net even de opname van de Nascar Cup race zitten kijken in de The Collosium. Wat een K*T baan is dat zeg. Onze plaats lijkt groter te zijn. De kop lijkt de achterkant al in te halen na 2 rondes. Weet niet hoe de amerikanen erover denken, maar voor mij is het geen verlies als deze baan van de kalender gaat.
Het is ook een “vriendschappelijke” race die niet meetelt voor het kampioenschap. Puur voor de show. Ze racen hier ook alleen maar omdat het een unieke locatie is.

Deze auto’s zijn eigenlijk ook te groot voor dit soort banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Vreemd dat ik hier nog niemand iets heb zoien zeggen over de laatste indycar race die Tony Kanaan gaat rijden:
https://www.motorsport.co...-years-indy-500/10432578/
Hopelijk kan hij hem nog goed afsluiten. Had in 2013 al het idee dat het zijn laatste seizoen zou zijn, omdat hij in de laatste seizoenen niet echt mee kon komen (mijn idee althans) en dat jaar won hij de indy 500. Wat er meteen voor zorgde dat hij weer zeker was een zitje de volgende 5 jaar. Hoop dat hij dit jaar gewoon lekker in de top 5 mee kan doen en zijn cariere goed eindigt.

Voor wie het niet weet: in 2006 heeft Tony Kanaan de grand prix van Monaco gereden en zijn grote vriend Rubens Barrichello heeft de Indy 500 gereden..... Nou ja, ze hadden van helm design gerolen. ;)
Afbeeldingslocatie: https://photos.grandprix.com/jpeg/phc/pmon06/fri/barrichello2-rg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-5.latimages.com/images/mgl/0V1V9/s4/open-uri20120929-6343-igv3g4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/2.bp.blogspot.com/_sIrV8Yjf-K0/SZBU6B0DPFI/AAAAAAAABFY/3HQvF9mJxp8/s320/Tony_Kanaan_Indianapolis2006.bmp
Afbeeldingslocatie: https://www.speedracing.com.br/wp-content/uploads/2018/04/Indy500_TK_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ja ik heb het idee dat die gesplitste topics sowieso nog niet erg lekker lopen.

Maar on;
NASCAR at the Colleseum, leuke show maar inderdaad geen race.
Jammer eigenlijk van de Bush Classic zo.

Kanaan, het werd allang tijd. Gun hem een mooie Indy 500.

WRC heeft er alweer 2 hele mooie opzitten met Monte Carlo en Zweden.

En wat hebben ze met die Formule E wagens gedaan met die blauwe dingen?
Lijken wel racende Daleks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
sambalbaj schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:49:
Ja ik heb het idee dat die gesplitste topics sowieso nog niet erg lekker lopen.
Als het niet werkt worden de topics weer bij elkaar gevoegd.
Maar on;
NASCAR at the Colleseum, leuke show maar inderdaad geen race.
Jammer eigenlijk van de Bush Classic zo.

Kanaan, het werd allang tijd. Gun hem een mooie Indy 500.

WRC heeft er alweer 2 hele mooie opzitten met Monte Carlo en Zweden.

En wat hebben ze met die Formule E wagens gedaan met die blauwe dingen?
Lijken wel racende Daleks.
Kanaan heeft inderdaad zijn beste tijd gehad, zeker de laatste jaren, maar ja veel coureurs hopen heel lang dat ze nog mee kunnen, maar eigenlijk allang hadden moeten stoppen. Geef ze een ongelijk overigen!

Rally races hebben mij nooit geboeid, ben meer van het direct tegen elkaar opnemen, om het nog maar niet te hebben over het publiek, wat op de meest gevaarlijke plekken wil gaan staan/zitten waardoor er ongelukken gebeuren (niet dat het altijd gebeurd, maar bij een circuit is veiligheid een meer gegeven (mijn mening he!! ;) ))

Ik kan de FE niet echt kijken....Geluid maakt het niet, die extra KW die ze mogen gebruiken, merk je nergens aan de buitenkant aan (geen geluid, niet ineens 50KM/U harder oid). Als een hoop mensen klagen over het virtuele racen, dan is dit ook een klasse die daarin valt. En wat heel erg opvalt is dat grote merken het na een jaar of 3 echt wel gezien hebben. Ik kijk meestal de samenvatting, daar hebben ze alle spanning mooi in een 2 minuten bijeen gemonteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Niellie41

[object Object]

Samen werkte het topic ook niet echt. :+

Ik vind Formule E vermakelijk om naar te kijken, maar ik heb geen idee wanneer de races zijn. De samenvatting van dit jaar kan ik niet kijken door de constante overgang tussen de fragmenten. Ik word er heel dol van.

Zondagavond is de Daytona 500! Jimmie Johnson en Travis Pastrana hebben zich gekwalificeerd. d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 18-02-2023 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Niellie41 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 06:57:
Zondagavond is de Daytona 500! Jimmie Johnson en Travis Pastrana hebben zich gekwalificeerd. d:)b
Rijdt Pastrana het hele seizoen eigenlijk? Zo te zien een one off... Alleen de Daytona 500
Mooi dat Jimmie meteen een beetje mee kan doen. Die paar jaar Indycar, waren leuk, maar denk dat hij beter tot zijn recht komt in Nascar.

[ Voor 6% gewijzigd door ge-flopt op 18-02-2023 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Niellie41 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 06:57:
Samen werkte het topic ook niet echt. :+

Ik vind Formule E vermakelijk om naar te kijken, maar ik heb geen idee wanneer de races zijn. De samenvatting van dit jaar kan ik niet kijken door de constante overgang tussen de fragmenten. Ik word er heel dol van.

Het is een beetje stil daar maar in het Formule E topic staat het schema en de post daaronder de link waar het te zien is in NL.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
De Daytona 500 was op zich best leuk.
Alleen het einde wel erg suf en ook arbitrair.
Spannende laatste ronde om en om en dan hangt het af van op welk moment de caution gegeven wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
F3 is begonnen!! Ze rijden nog niet heel veel, denk dat de baan wat warm en groen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:59
Die tijd van Pourchaire zeg! Verschoor ook lekker erbij met P3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ga de F3-sprintrace maar eens een kans geven om 10.05u.

Weet niet waarom, maar heb ontzettend veel zin in het nieuwe seizoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:37

OcGuru

Giulietta Qv

Duurt wel lang die sc..

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik weet weer waarom ik F3 altijd later terugkijk, dan kan ik de helft aan tijd skippen omdat ze achter de SC rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:21
Heerlijke start. Jammer dat Verschoor wordt aangetikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Leuke race!
jan390 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:29:
Heerlijke start. Jammer dat Verschoor wordt aangetikt
Goeie recovery van Verschoor hoor :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
Heerlijk einde. Geen idee waar te kijken, zoveel gebeurt er. Verwachte winnaar en (veel buiten beeld) brilliante terugkomactie van verschoor.

[ Voor 12% gewijzigd door jan390 op 06-03-2023 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Wat een heerlijke F2 race zeg! Vooral de 2e helft. Maloney, Verschoor en Hadjar die flink wat plekken winnen, Bearman die alles verliest. En prachtige race van Pourchaire, wat een voorsprong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BM schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:26:
Leuke race!

Goeie recovery van Verschoor hoor :)
Idd. Twee keer een prima start van Verschoor en 2 keer gaat het mis na de eerste paar bochten.

Hele goede recovery van Verschoor, niet verwacht, maar goed om te zien, helemaal verdiend gezien zijn achterstand (na zijn spin en direct na de herstart).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Mooie inhaal actie van Verschoor. Goede aangepaste strategie en gelukkig weinig last van de vloer waar dat stuk afbrak. Had wel het idee dat zijn pitstop wat aan de trage kant was, ondanks die strip die ze moesten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ge-flopt schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:20:
Mooie inhaal actie van Verschoor. Goede aangepaste strategie en gelukkig weinig last van de vloer waar dat stuk afbrak. Had wel het idee dat zijn pitstop wat aan de trage kant was, ondanks die strip die ze moesten verwijderen.
Je zou bijna denken dat een 2-stopper de betere strategie was.

Anyhow, gelijk weer door, indycar in st Petersburg begint zo.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:49
Damn, dat was een flinke klap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat had wel wat weg van Spa 1998...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:15
gambieter schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:35:
Dat had wel wat weg van Spa 1998...
Jup en die laatste die er nog een keer vol op klapt....

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Jammer, Veekay out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:49

Edd

Wauw! McLaughlin en Grosjean die elkaar eruit tikken.. En O'Ward zegt: "Dankjewel".

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Haha... Voorspelbare klapper, best dom van Grosjean.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TheBrut3 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:23:
Haha... Voorspelbare klapper, best dom van Grosjean.
Dat is de fout van McLaughlin. Die heeft koude banden en verliest de controle en crasht tegen Grosjean.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilslick
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-05 22:17
Maar dan alsnog. Buitenom in die bocht is bijna een garantie voor eindigen in de bandenstapel. Grosjean had geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
gambieter schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:25:
Dat is de fout van McLaughlin. Die heeft koude banden en verliest de controle en crasht tegen Grosjean.
Ik zeg ook niet dat het de fout van Grosjean is, dat is het zeker niet. Maar je ziet het gewoon aankomen. McLaughlin heeft 0 grip omdat hij net de pits uit komt en Grosjean gaat buitenom, dan weet je dat je wordt meegenomen de banden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

McLaughlin heeft de schuld gekregen en wordt gestraft. Avoidable contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Heb ik iets gemist in de crash van McLaughlin en Grosjean? Bocht naar rechts, McLaughlin zit aan de binnenkant, Grosjean stuurt in en dan vind Grosjean en Hoogterp (althans zo verstond ik het) dat het de fout is van McLaughlin is. Volgens mij heeft McLaughlin niets fout gedaan en had Grosjean achter hem weer moeten voegen om later gewoon nog een keer te proberen, was hem zeker gelukt.

Hoe heette trouwens die brandstof die ze jaren geleden gebruikte, dat brande zonder dat je het zag en waarom ze altijd bakken water klaar klaar hadden staan? Volgens mij spuiten ze nu nog water op de brandstof aansluiting om te voorkomen dat er een brandje ontstaat, maar hebben ze niets meer klaar staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ge-flopt schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:36:
Heb ik iets gemist in de crash van McLaughlin en Grosjean? Bocht naar rechts, McLaughlin zit aan de binnenkant, Grosjean stuurt in en dan vind Grosjean en Hoogterp (althans zo verstond ik het) dat het de fout is van McLaughlin is. Volgens mij heeft McLaughlin niets fout gedaan en had Grosjean achter hem weer moeten voegen om later gewoon nog een keer te proberen, was hem zeker gelukt.
McLaughlin zat op koude banden, verloor de controle en reed tegen Grosjean aan. In een interview direct na de race gaf hij zelf ook aan fout te zitten en zijn verontschuldigingen persoonlijk zou aanbieden aan Grosjean.

Grosjean had bij de pitstop daarvoor gewacht, en het is heel moeilijk om er voorbij te komen op dat stratencircuit.

Bij de Indy hebben ze geen bandenwarmers, dus die banden waren echt koud. Dan moet je ook accepteren dat je de bocht niet kunt halen als de ander al buitenom voorbij is.
Hoe heette trouwens die brandstof die ze jaren geleden gebruikte,
Methanol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:15
Ethanol toch?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hij vroeg naar jaren terug. De onzichtbare vlammen waren methanol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ge-flopt
Zit naar de Supercars Championship te kijken. Die camaro's zien er wel heel spectaculair uit (mening he) is een beetje Nascar Camaro meets GT3.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Heimgartner_2023_Supercars_Test.jpg/640px-Heimgartner_2023_Supercars_Test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik denk dat een andere optie niet werkbaar is. Als je zorgt dat er geen communicatie tussen auto en pitwall is, dan zou het toch geen probleem mogen zijn:
https://www.gpfans.com/nl...Egv5taGJhYtvwN2J472grp_54

Zat daarstraks de 2e race te bekijken van de Supercars, en dacht dat Shane van Gisbergen wel bovenaanzou staan na 2 maal P1 (vandaag en gisteren). Blijkt dat het gehele Triple Eight Team gedisqualicieerd is.
Blijkbaar hebben ze bij beide wagens droog ijs in de wagen gedaan tijdens de pitstop, en dit mag niet.
https://www.speedcafe.com...wcastle-technical-breach/

[ Voor 37% gewijzigd door ge-flopt op 12-03-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ze mogen van mij wel starters in de F2 wagens bouwen. Slaan mij echt te vaak af en dan hebben we gelijk weer diverse ronden last van een SC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die Theo Pourchaire mogen ze wel een race schorsen. Wat een imbeciel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:35

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Tot nu toe een mooie Formule 2 sprintrace!

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 18-03-2023 16:43 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:40

Pierre

Van nature lui!

Leuke race gezien alles dicht bij elkaar.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:40

DataGhost

iPL dev

Kijk ik nu in de toekomst of is de F2-race al begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35

Entity

9000rpm

DataGhost schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:23:
Klopt, starttijd in de F1TV app lijkt verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
DataGhost schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:23:
Entity schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:25:
Klopt, starttijd in de F1TV app lijkt verkeerd...
Maar de tijd op F1.com zelf klopt wel... (16.15u -> 14.15u):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eC_X3QxB6PlS4BAZZbfl4HkvlA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ul47ysA4M8xEvjPkUuZbfxYz.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:35

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dat was een mooie race van de Formule 2

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Goede race van Verschoor ook, van P20 naar P6 op de alternatieve strategie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:13

basvn

Breezand - NHN

TheBrut3 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:51:
Goede race van Verschoor ook, van P20 naar P6 op de alternatieve strategie.
14 plekken pakken in Jeddah, precies wat de andere VER moet doen vandaag :9~

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Zijn er legaal andere manieren om IndyCar te kijken dan Ziggo Sport? Net als dat F1 kijken kan via F1TV en niet alleen via Viaplay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TheBrut3 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:36:
Zijn er legaal andere manieren om IndyCar te kijken dan Ziggo Sport? Net als dat F1 kijken kan via F1TV en niet alleen via Viaplay.
In Nederland? Nee

Alternatief is een VPN gebruiken naar een ander land en eventueel daar een abonnement of gratis kanaal te kijken. Maar verder is er niet iets anders. Maar bv Formule E en MotoGP is op zowel Ziggo Sport en Eurosport bijvoorbeeld. Voor Nascar alleen Ziggo Sport. Waar het in het buitenland allemaal op is en welk commentaar, dat weet ik ook niet maar kun je vast nog wel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
TheBrut3 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:36:
Alleen trainingen, kwalificatie, highlights en INDY NXT via INDYCAR Live. Rechten verschilt per land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dank, dat is balen. Ziggo Sport gaat er binnenkort uit, dan maar geen IndyCar en Nascar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Martinspire schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:50:
[...]
Waar het in het buitenland allemaal op is en welk commentaar, dat weet ik ook niet maar kun je vast nog wel vinden.
Voor Indycar: Peacock.

---
Voor NASCAR:
nu Fox/FS1 (afhankelijk per race).
En dan na Daytona 2 (de juli race, Coke 400) verhuisd het naar NBC/Peacock.
Behalve voor de Trucks, die blijven op FS1.
Of als je via Canada wilt kijken TSN bied ook aan (niet alle races en niet alles live)

Maar legaal: nee dat is van Indycar helaas nooit geweest, wel apart gezien de grote markt Indycar in Europa had/heeft.
En NASCAR had Trackpass maar sinds dit jaar ook helaas gestopt :(

[ Voor 19% gewijzigd door Ryur op 27-03-2023 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik heb de hele race niet gezien, maar blijkbaar was er een akkefietje tussen Suarez en Bowman, maar denk niet dat dit de goede manier om het op te lossen. Zeker nadat Nascar bij de laatste race flinke straffen heeft uitgedeeld. Zeker met het binnen rijden van de pit straat

https://racingnews.co/202...an-after-cota-race-video/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ge-flopt
Briljant! Josh Williams een Xfinity coureur die 2 weken geleden de opdracht kreeg "to park it!" ivm schade aan de wagen (ondanks dat dit wel vaker gebeurde in Xfinity) en zijn wagen toen op de finish lijn neerzette en weg liep, heeft een nieuwe sponsor: Parking Guidance Systems. :D
Je kunt veel zeggen, maar dat is gewoon goud! :D

https://racingnews.co/202...ce-signs-parking-sponsor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Weet iemand of er hier in Nederland ook aan heuvel klim (hill climb) wedstrijden wordt gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:08

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Nederlandse tijden Formule 2:
SessieDagStartEind
Vrije trainingVrijdag01:0001:45
KwalificatieVrijdag08:3009:00
Sprint raceZaterdag05:2006:10
Feature raceZondag03:3504:40

Nederlandse tijden Formule 3:
SessieDagStartEind
Vrije trainingDonderdag23:5000:35
KwalificatieVrijdag05:0005:30
Sprint raceZaterdag01:4502:30
Feature raceZondag01:0501:55

Ik ben bang dat ik geen enkele sessie live ga kijken met deze tijden :z

[ Voor 0% gewijzigd door Mog op 30-03-2023 14:15 . Reden: Fixed, thanks Transportman ]

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:00
Mog schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:25:
Nederlandse tijden Formule 2:
SessieDagStartEind
Vrije trainingVrijdag00:1001:45
KwalificatieVrijdag08:3009:00
Sprint raceZaterdag05:2006:10
Feature raceZondag03:3504:40

Nederlandse tijden Formule 3:
SessieDagStartEind
Vrije trainingDonderdag23:5000:35
KwalificatieVrijdag05:0005:30
Sprint raceZaterdag01:4502:30
Feature raceZondag01:0501:55

Ik ben bang dat ik geen enkele sessie live ga kijken met deze tijden :z
Ik hoop dat de training voor de F2 toch een uurtje later begint en niet terwijl de F3 nog bezig is (al zou dat wel een hele interessante sessie worden op die manier }) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dat moet uiteraard 01:00 en niet 00:10 zijn :) Aangepasselt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
ge-flopt schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 23:06:
Weet iemand of er hier in Nederland ook aan heuvel klim (hill climb) wedstrijden wordt gedaan?
Een paar honderd meter over de grens in ieder geval wel:

https://www.limburgrally.nl/heuvelklim

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
ge-flopt schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 23:06:
Volgens mij in Nederland niet. Kan je denk het best gaan kijken bij een EHC evenement of aan de overkant van de sloot bij het BHC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

spoiler: Uitslag F2 kwalificatie
1. A. Iwasa
2. T. Pourchaire
3. V. Martins
4. I. Hadjar
5. Z. Maloney
6. O. Bearman
7. A. Leclerc
8. K. Maini
9. J. Crawford
10. D. Hauger
11. R. Boschung
12. J. Daruvala
13. F. Vesti
14. R. Nissany
15. J. Doohan
16. E. Fittipaldi
17. R. Stanek
18. R. Verschoor
19. C. Novalak
20. J. Correa
21. A. Cordeel
22. B. Benavides

Kwalificatie was drijfnat met 2 rode vlaggen en vroegtijdig afgekapt. Jammer dat de loterij zo slecht uitpakt voor Verschoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Jammer dat bij de F2 sprint de regen niet doorzette, dat hadden nog wat leuke rondjes kunnen worden.
Blijf het ook kansloos vinden dat F2 en F3 vaak voor de helft achter de SC rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Zoals wereldzanger Snollebollekes zou zingen;
Naar links!
Naar links!
Nog unne keer!
Naar links!
Naar links!
...
Naar links!
O ja, naar links!
Nondeju, dat gaat er goed op!
Naar links!
En nog unne keer naar links! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
TheBrut3 schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:00:
Zoals wereldzanger Snollebollekes zou zingen;
Naar links!
Naar links!
Nog unne keer!
Naar links!
Naar links!
...
Naar links!
O ja, naar links!
Nondeju, dat gaat er goed op!
Naar links!
En nog unne keer naar links! :+
En dan sommige doen links & rechts (zoals Rosenqvist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Oef dat was een harde van Robb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Jammer zo'n einde. F1 feelings :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Die Nissany :F Mooie, licht onverwachte, punten voor Verschoor. Zin in het volgende weekend. Hopelijk heeft Richard iets meer geluk met de kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Leuke racedag. Naast F1 wat een leuke race was, waren ook F2 en F3 heel leuk om te kijken en de Indycar was de kers op de taart.

Kan ze aan iedereen aanraden om terug te kijken. Van F2 en F3 staan ook al de samenvattingen online, van Indycar komt dat morgen nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Je mag toch maximaal 5 jaar in de F2 rond rijden? Dan wordt dit zijn laatste jaar. En met wat hij nu presteert, komt hij niet in aanmerking voor een superlicentie.
Dat hij het nog zo lang volhoud, zal wel genoeg budget meebrengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-05 12:30
https://nl.motorsport.com...rash-testsessie/10455829/

WRC-topper Craig Breen overleden na crash tijdens test in Kroatië
World Rally Championship-coureur Craig Breen is overleden na een crash tijdens een test in de aanloop naar de Rally van Kroatië, zo heeft zijn werkgever Hyundai bekendgemaakt. De Ierse rallyrijder is slechts 33 jaar oud geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Poe. Wat een nieuws.
Heel triest. RIP.

Zat geregeld eigenlijk net achter de echte toppers in WRC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
Porsche sprint challenge in Portimao. Gelukkig geen gewonden, maar dat dit nog mogelijk is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBMO5OqXz-9qIcRlT2ImBe_WeGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTYls1xufpTaW86lAvihsY3C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqgqDfkjrJs3mTTUNcj9mw9sAi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzfLcntT7PVtuZgnhkhgffcu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Als ik het filmpje zo zie (is geen duidelijk beeld van):
[YouTube: OMG Porsche brutal Crash in Portimao 🇵🇹]

Dan heb ik het idee dat het een beetje een crash is als Sabina Floerish in Macao:

Ook als je het plaatje ziet dan staat de Porsche met zijn kont richting het (niet aanwezige) publiek op die tribune.
Al de auto niet lekker meer onder controle hebben (wat kan door allerlei oorzaken) met hoge snelheid en dan de curbstone raken en heb geheel kwijt zijn. Porsches zijn niet heel goed in vliegen, andere auto's ook niet trouwens.

Als ik 1 van de plaatjes zo bekijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qv1ITu4iT289ufxe_3ibKwOEuLY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eTaIp1Qo2bcw1ZF4WURhd6Se.png?f=user_large
Dan lijkt het erop dat de remmen het niet gedaan hebben en dat hij nog geprobeerd heeft de wagen in een slip te gooien oid, want de strepen door het gravel, lijken me niet mogelijk als hij een tikkie heeft gehad van een andere coureur. Dan had hij al met een lagere snelheid gereden.
Lijkt erop dat er halverwege een huveltje in het gravel heeft gelegen, waardoor de wagen is gaan vliegen.

[ Voor 26% gewijzigd door ge-flopt op 15-04-2023 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Blijft toch raar zo'n Ziggo Sport. Zouden nu Indycar Quali moeten uitzenden, maar er begint al een kwartier niets. En het was al niet live meer, want er moest 1 of andere nutteloze voetbalwedstrijd tussendoor. En gezien de gids nu al op zondag staat, verwacht ik eigenlijk niet meer dat ie komt. Blijft frustrerend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Hoezo? Zoiets heet een ongeluk en die komen bij racen voor. Bij Zhou had zomaar hetzelfde kunnen gebeuren afgelopen jaar in Silverstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
TheBrut3 schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:25:
[...]

Hoezo? Zoiets heet een ongeluk en die komen bij racen voor. Bij Zhou had zomaar hetzelfde kunnen gebeuren afgelopen jaar in Silverstone.
Het probleem in Portimao is dat het grindbak te grof is. Letterlijk stenen i.p.v. grind |:( Het is niet de eerste keer dat coureurs er over klagen. MotoGP coureurs hadden er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Die grindbakken staan inderdaad niet goed bekend. Al kan een auto zichzelf altijd ingraven wanneer deze zijwaarts gaat, daar is niet per se te grof grind voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Martinspire schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 23:00:
Blijft toch raar zo'n Ziggo Sport. Zouden nu Indycar Quali moeten uitzenden, maar er begint al een kwartier niets. En het was al niet live meer, want er moest 1 of andere nutteloze voetbalwedstrijd tussendoor. En gezien de gids nu al op zondag staat, verwacht ik eigenlijk niet meer dat ie komt. Blijft frustrerend...
Nu zou ook IndyCar op kanaal 13 moeten zijn. Daar is inderdaad Amerika op, maar dan opgevoede kinder scooters.

Ziggo is goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
TheBrut3 schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:25:
[...]

Zo'n hek zou toch berekend moeten zijn op auto's die er tegen aan vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik kwam net dit filmpje tegen, voor degene die wil weten hoe een Nascar weekend in elkaar zit:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bizarre Formule E race trouwens. Zeker het kijken waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:03:
Niet meer bizar dan anders eigenlijk, blijft een vreemde klasse.

Ik zie dat er onderin helemaal niet naar het Formule-E topic wordt gelinkt? Niet dat het heel erg veel uitmaakt, zo populair als dat topic is 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Martinspire schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:03:
Ik ben nu net aan het kijken. Altijd weer Ticktum die bij ongelukken is betrokken, en juist hij claimde dat alle Formule E coureurs goed genoeg zijn voor F1 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Eindelijk weer een BusBros waar ze weer eens mensen gaan interviewen rond de baan bij Long Beach:

(vanaf 13.30 gaan ze los).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online

Enorm harde crash in de Xfinity afgelopen weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37

Chocoball

瞧好吧!

Dit weekend start ook de nieuwe F1 Academy series op de Red Bull Ring in Oostenrijk.In de tweet zit een uitlegvideo over de 2 vrije trainingen, 2 kwalificaties en 3 races. De races zijn allemaal op zaterdag maar zijn niet live te volgen, wel is er een live timing en een 7 tot 10 minuten durende highlights van de 3 races verschijnt op maandag.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Let op:
Wat valt er onder dit topic? Eigenlijk alles wat in de basis sprint races zijn. Standaard zijn races dan maximaal 2 uur.
• F2, F3 en F4.
• Het australische Supercars Championship heeft wel races die langer duren, maar in de basis zijn de races van max 1.5 uur, en dus valt deze weer onder sprintraces.
• Indycar en Nascar
• Supercar Challenge

Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: [F1] Seizoen 2023
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• WEC/IMSA/24H Series/VLN races: Endurance/Sportscar race topic
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.