MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 2 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mede-auteur:
  • DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 22:11

DeTjuk

MotoGP & WSBK 2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CGw2EuuHoiCleL86Y6AtVsvy/full.png
Inhoudsopgave
  1. Kalender
  2. Teams & Rijders
  3. Handige links
Kalender MotoGP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-ZGv_nY4CRoQGQSZf-A9kEdwdY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8wzGyQfY5qvD0eQDb5JOPX4q.jpg?f=user_large
Teams

2025 MotoGP Teams en rijders

Aprilia Racing
Jorge Martin
Mario Bezzecchi

Ducati Lenovo Teami
Francesco Bagnaia
Marc Marquez

Gresini Racing MotoGP
Fermin Aldeguer
Alex Marquez

Honda HRC Castrol
Luca Marini
Joan Mir

LCR Honda
Johan Zarco
Somkiat Chantra

Monster Energy Yamaha MotoGP
Fabio Quartararo
Alex Rins

Pertamina Enduro VR46 Racing Team
Franco Morbidelli
Fabio Di Giannantonio

Prima Pramac Yamaha
Jack Miller
Miguel Oliveira

Red Bull KTM Factory Racing
Brad Binder
Pedro Acosta

Red Bull KTM Tech3
Maverick Vinales
Enea Bastianini

Trackhouse MotoGP Team
Raul Fernandez
Ai Ogura

Waar te volgen?

Ziggo
MotoGP.com met streaming abonnement
Illegale videostream (deze optie is niet bespreekbaar in het topic i.v.m. policy)

Als je toevoegingen hebt, geef ze door!

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/MotoGP%20en%20WSBK%20topic/Links.png
www.motogp.com
www.worldsbk.com
www.racesport.nl

www.motor-forum.nl
Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14

www.tt-assen.com
www.dorna.com

https://nixxo.github.io/calendars/ - om de races in je agenda te zetten

[ Voor 255% gewijzigd door DeTjuk op 24-02-2025 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:39

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik hoop op Pedrosa; ik gun het hem nu wel een keer. Maar het zal wel erg lastig worden ben ik bang. Lorenzo is zo constant dit seizoen; die is nog niet buiten de top 2 gefinished volgens mij

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:45
Hopelijk kan iig Stoner dit weekend voor Lorenzo finishen. Hij heeft iig een goede benchmark gezet voor dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:03

steveman

Comfortabel ten onder

Erg jammer voor Dani zeg :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik had het Pedrosa ook meer gegund, maar uiteindelijk was Lorenzo dit seizoen toch echt ongenaakbaar en daarmee verdiend kampioen.

Mooie overwinning ook voor Stoner. Nog 1 race uitzitten en dan zien we hopelijk weer een competatieve Rossi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, die laatste MotoGP is echt een tombola. Door het weer en de condities (opdrogende baan, sommigen op slicks, anderen op wet) is het vol met pitstops geweest. En de achterblijvers blijven op de droge lijn rijden, en dat resulteerde in de knaller van Lorenzo, die een koprol en salto maakte.

Al had Pedrosa hem waarschijnlijk wel ingehaald, maar toch.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:31:
En de achterblijvers blijven op de droge lijn rijden, en dat resulteerde in de knaller van Lorenzo, die een koprol en salto maakte.
Nu kan ik mij ook wel voorstellen dat je in zulke omstandigheden zo op de lijn concentreert dat je blauwe vlaggen over het hoofd ziet. Sowieso is dat in de MotoGP al niet erg gebruikelijk. Was niet handig van Ellison, maar ik vond het ook wel dom van Lorenzo om het überhaupt op dat punt te proberen.

Daarna was het helaas nogal uiteen geslagen om het nog echt leuk te laten zijn; podium voor Nagasuga was wel tof. _/-\o_ Genant detail voor Spies; beste resultaat voor die machine dit seizoen... :X

Rossi had er duidelijk ook geen zin meer in risico's te nemen, die wacht wel tot dinsdag.

[ Voor 5% gewijzigd door Roamor op 11-11-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weinig actie vandaag door de regen.

Rossi kwam wel nog eventjes in actie op de Yamaha 2013.

Afbeeldingslocatie: http://estaticos.elmundo.es/albumes/2012/11/13/prueba_nuevas_motos_proximo_ano_cheste/491870482_extras_albumes_0_700.jpg

Afbeeldingslocatie: http://estaticos.elmundo.es/albumes/2012/11/13/prueba_nuevas_motos_proximo_ano_cheste/2122565697_extras_albumes_0_1024.jpg

o.a. Márquez bleef binnen met z'n gloednieuwe Honda.

Afbeeldingslocatie: http://estaticos.elmundo.es/albumes/2012/11/13/prueba_nuevas_motos_proximo_ano_cheste/1058511984_extras_albumes_0_1024.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:37

Niellie41

[object Object]

Die kleuren mag Rossi wel houden! Ziet er echt mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:22
Poe, Marquez is ook op stoom aan het komen. Zou hij zich komend jaar al kunnen mengen in de voorste gelederen? Misschien Pedrosa het leven zuur maken?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
Even een vraag tussendoor, sinds dat de MotoGP niet meer normaal te zien is op tv. Zijn veel kijkers in mijn directe omgeving gestopt met kijken. Ze kunnen immers niet meer kijken. Ze zijn half digitbeet en sport1 vinden ze gewoonweg te duur puur voor de MotoGP. Zelf kijk ik altijd zondag avond/maandag terug (via een weg die hier niet besproken mag worden verwacht ik). Hoe is dit in jullie omgeving? Nu de mensen om mij heen geen MotoGP meer kijken raken ze de interesse er in kwijt, en ook de interesse om bijvoorbeeld naar de TT in assen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

BBC2, en anders alle nieuwsberichten vermijden tot er een torrent is :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 18:36
Dacuuu schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:03:
Even een vraag tussendoor, sinds dat de MotoGP niet meer normaal te zien is op tv. Zijn veel kijkers in mijn directe omgeving gestopt met kijken. Ze kunnen immers niet meer kijken. Ze zijn half digitbeet en sport1 vinden ze gewoonweg te duur puur voor de MotoGP. Zelf kijk ik altijd zondag avond/maandag terug (via een weg die hier niet besproken mag worden verwacht ik). Hoe is dit in jullie omgeving? Nu de mensen om mij heen geen MotoGP meer kijken raken ze de interesse er in kwijt, en ook de interesse om bijvoorbeeld naar de TT in assen te gaan.
Als je al MotGP op het Hd kanaal krijgt. Zodra er voetbal is moet alles wijken in dit land. Ook de MotoGP. En het maakt dan niet uit dat je als Sport1 zijnde al een appart voetbal kanaal hebt. :(

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

De tweede test zit er inmiddels op. Dani was op beide dagen de snelste man.
Had ik eigenlijk ook wel een beetje verwacht en gehoopt. Dit moet echt zijn jaar worden.. Goede fiets en geen fouten maken waardoor hij weer geblesserd raakt.

Rossi lijkt ook snel te wennen aan de M1 en Marquez doet ook al gelijk mee vooraan.
Dit belooft - op papier - een heel mooi seizoen te worden!

EDIT: Linkje erbij..

http://www.motogp.com/en/TestResults/MotoGP+Sepang+Test+2013

[ Voor 10% gewijzigd door Ken. op 06-02-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik sluit elk jaar gewoon het motogp.com abo af, weet ik zeker dat ik alles kan kijken op tijden wanneer ik dat wil of gewoon live in HD!

Dit jaar lijkt aan de hand van de eerste tests idd erg spannend te worden. Vandaag zitten ze ook weer lekker dicht bij elkaar.. En Marquez _/-\o_

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb Sport1 al voor alle kwalficaties en races. Helaas doen zij niks met off season, en ga ik geen 25 euro lappen voor de testsessies.

Mooi ook, die foto's van een niet al te vrolijk kijkende Dovisiozo en een breed lachende Rossi :P Scheelt toch alweer 2.zoveel seconden tussen Ducati en Yamaha tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:54
De bbc zend de motogp races over het algemeen ook gewoon uit, meestal dan ook in HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Tijden:
1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 2m 0.100s (Lap 4/44)
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory (YZR-M1) 2m 0.429s (4/58)
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory (YZR-M1) 2m 0.542s (43/55)
4. Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 2m 0.636s (32/54)
5. Cal Crutchlow GBR Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 0.734s (5/49)
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2m 1.003s (14/43)
7. Alvaro Bautista ESP Honda Gresini (RC213V) 2m 1.502s (29/48)
8. Bradley Smith GBR Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 2.093s (43/48)
9. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 2m 2.184s (19/49)
10. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 2m 2.277s (37/38)
11. Katsayuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider (YZR-M1) 2m 2.616s (12/21)
12. Aleix Espargaro ESP Aspar (ART CRT) 2m 2.628s (37/47)
Lijkt mij duidelijk tussen welke mannen het dit seizoen gaat; ben vooral wel benieuwd hoe zadelvast Marquez zal zijn.

En Ducati een halve seconde voor de snelste CRT, WTF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Marquez heeft zijn eerste crash al gehad las ik..

Ben ook benieuwd hoe lang Colin Edwards nog achteraan gaat rijden.. Ok, het is een CRT fiets, maar dit lijkt vanaf het begin al nergens op.
JeroenV_ schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:58:
De bbc zend de motogp races over het algemeen ook gewoon uit, meestal dan ook in HD
Klopt, maar die pakken alleen de MotoGP. Ik kijk de Moto3 en Moto2 ook.
Daarnaast gaat de BBC altijd bij de podiumceremonie naar de Red Button :X

Moto3&Moto2 kijken @ Sport1, MotoGP kijken op de BBC inc. de voorbeschouwing en dan de podiumceremonie weer op Sport1 :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ken. op 08-02-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01

Steffie

Opaque

Iemand race 1 nog gekeken? Was wel weer een mooi begin van het seizoen. Wel jammer dat Checa zo onbenullig tegen Melandri aanreed, nadat 33 net de aansluiting met de Aprilia's begon te krijgen. :( Hopelijk kan Melandri in race 2 wel voor het podium gaan. Checa doet in ieder geval niet meer mee; die leek buiten westen te zijn door die crash.

Supersport wordt zo ook interessant met Van der Mark op P4. :)

-edit

Wow. Dat is lang geleden dat een Nederlander op het podium komt. Erg knappe 3e plaats. Sofuoglu en Lowes gaat hij pakken in Assen. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Steffie op 24-02-2013 04:26 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik denk dat ik de races nog even moet opnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Steffie schreef op zondag 24 februari 2013 @ 03:32:

Wow. Dat is lang geleden dat een Nederlander op het podium komt. Erg knappe 3e plaats. Sofuoglu en Lowes gaat hij pakken in Assen. :P
Dat wordt een partijtje goed oud hollands :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Erg mooi om te zien idd, van der Mark in het WSS. Knappe prestatie hoor.

Vreemd genoeg kun je het WSS en WSBK gewoon terugkijken op Youtube. Dat zie ik met MotoGP nog niet zo snel gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Wat vinden jullie trouwens van de electronica tegenwoordig? Hier een quote van Rossi vandaag:
“The second thing is that with these type of electronics you have to open the throttle and trust the system a lot. These are the two big differences in riding style.
De laatste paar jaren zijn hierdoor de bochtensnelheden en leanangles enorm toegenomen; maar is er ook een hoop bij de rijders weggenomen. Als ze het gebruik van electronica zouden indammen; zou de sport dan ten eerste niet veel goedkoper worden (grotere velden) en de CRT's sneller aansluiting vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Ik vind dat in de racerij, zowel auto als motorracen, geen hulpsystemen thuis horen. Geen anti wheelie, remnlokkeer en slipsystemen dus. Nog even en ze hoeven ook niet meer te schakelen. Dit zijn allemaal zaken die de grote mannen van de jongens onderscheiden, het onderscheid verdwijnt wel steeds meer.

Voor de man met de pet zijn antislip of abs natuurlijk wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Denk dat dat ook een van de redenen is geweest van het vertrek van Stoner. Ik dacht aanvankelijk altijd dat hij juíst van de TC was, maar uit meerdere interviews blijkt juist het tegenovergestelde. Maar helemaal zonder zou wel erg tricky worden met de brute kracht van tegenwoordig denk ik.

Maar belangrijker nog: Pedrosa heeft gisteren weer de snelste tijd genoteerd.
Bij de sessie die nu bezig is, staat Lorenzo momenteel bovenaan met een aardige tijd vergeleken met gisteren. Crutchlow heeft zo te zien ook een goede setup gevonden om een derde tijd neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Zonder TC maakt het juist een stuk interessanter, ook voor de rijders. De vraag is natuurlijk altijd of je 220pk nodig hebt als je het niet op de weg kan brengen..

Heb wel zin in het nieuwe seizoen, begin april gaat het los geloof ik. Ben trouwens altijd fan van underdogs/nieuwkomers zoals Bradl. Ben benieuwd hoe ver ie dit jaar gaat komen op eigenlijk net niet af fabriek materiaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Schimanski81 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:22:

Heb wel zin in het nieuwe seizoen, begin april gaat het los geloof ik. Ben trouwens altijd fan van underdogs/nieuwkomers zoals Bradl. Ben benieuwd hoe ver ie dit jaar gaat komen op eigenlijk net niet af fabriek materiaal :)
Hij kreeg vorig jaar toch al (net niet) fabrieksmateriaal?
Ik heb niet het idee dat Bradl veel verder komt dan het niveau waarop hij nu zit, maar het zou leuk zijn als hij, Crutchlow en Bautista een beetje in de buurt kunnen blijven van de 4 toppers op de échte fabrieksmachines. Van de Ducati's verwacht ik weinig en Bradley Smith is volgens mij nog niet zo ver.

De tijden van vandaag:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1.   Jorge  Lorenzo ESP Yamaha Factory (YZR-M1)  2m 0.282s   (Lap 32/58)
2.   Dani   Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V)    2m 0.651s   (24/55)
3.   Cal    Crutchlow GBR   Yamaha Tech 3 (YZR-M1)   2m 0.907s   (29/59)
4.   Marc   Marquez ESP Repsol Honda (RC213V)    2m 0.992s   (9/64)
5.   Valentino  Rossi ITA   Yamaha Factory (YZR-M1)  2m 1.065s   (10/63)
6.   Alvaro Bautista ESP    Honda Gresini (RC213V)   2m 1.208s   (14/58)
7.   Stefan Bradl GER   LCR Honda (RC213V)   2m 1.485s   (15/54)
8.   Nicky  Hayden USA  Ducati Team (GP13)   2m 1.778s   (63/69)
9.   Andrea Dovizioso ITA   Ducati Team (GP13)   2m 1.803s   (16/49)
10.  Bradley    Smith GBR   Yamaha Tech 3 (YZR-M1)   2m 2.023s   (62/63)
11.  Andrea Iannone ITA Pramac Racing (GP13)     2m 2.608s   (23/47)
12.  Aleix  Espargaro ESP   Aspar (ART CRT)  2m 2.905s   (44/45)
13.  Michele    Pirro ITA   Ducati Test Rider (GP13)     2m 2.920s   (26/60)
14.  Katsuyuki  Nakasuga JPN    Yamaha Test Rider (YZR-M1)   2m 2.946s   (40/43)
15.  Wataru Yoshikawa JPN   Yamaha Test Rider (YZR-M1)   2m 3.354s   (15/40)
16.  Hector Barbera ESP Avintia (FTR-Kawasaki CRT)*  2m 3.428s   (54/55)
17.  Ben    Spies USA   Pramac Racing (GP13)     2m 3.460s   (34/36)
18.  Randy  De Puniet    FRA    Aspar (ART CRT)  2m 3.518s   (36/57)
19.  Hiroshi    Aoyama JPN  Avintia (FTR-Kawasaki CRT)*  2m 3.990s   (50/57)
20.  Danilo Petrucci ITA    IodaRacing (Suter-BMW CRT)*  2m 4.279s   (50/50)
21.  Karel  Abraham CZE Cardion AB (ART CRT)     2m 4.350s   (55/68)
22.  Takumi Takahashi JPN   Honda Test Rider (RC213V)    2m 4.512s   (55/77)
23.  Colin  Edwards USA Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)*   2m 4.656s   (18/44)
24.  Yonny  Hernandez COL   Paul Bird Motorsport (ART CRT)   2m 4.671s   (56/58)
25.  Claudio    Corti ITA   Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)*   2m 4.709s   (19/29)
26.  Bryan  Staring AUS Honda Gresini (FTR-Honda CRT)    2m 5.439s   (37/44)
27.  Lukas  Pesek CZE   IodaRacing (Suter-BMW CRT)*  2m 6.206s   (17/45)
28.  Michael    Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM CRT)*  2m 7.721s   (18/19)

Aleix Espargaró is ook weer goed bezig. Het lijkt er wel op alsof de ART's dit jaar wat meer concurrentie krijgen van de Avintia Kawasaki's. Zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Bradl reed vorig idd ook al mee. Toch blijft het een underdog en vind ik het gewoon een sympathiek ventje. Toch iets met de gunfactor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Zamorano schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:22:
[...]
Ik heb niet het idee dat Bradl veel verder komt dan het niveau waarop hij nu zit, maar het zou leuk zijn als hij, Crutchlow en Bautista een beetje in de buurt kunnen blijven van de 4 toppers op de échte fabrieksmachines.
Ik moet zeggen dat Bradl in ieder geval een stuk zadelvaster is dan Crutchlow.
Schimanski81 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:22:
Zonder TC maakt het juist een stuk interessanter, ook voor de rijders. De vraag is natuurlijk altijd of je 220pk nodig hebt als je het niet op de weg kan brengen..
Maar ik heb liever dat de coureur die grens moet opzoeken dan dat electronica dat voor hem doet. Ze moeten op hun gevoel kunnen vertrouwen, niet op de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Dat laatste dus. Ik bedoelde ook te zeggen dat er juist TC is gekomen door de steeds hogere vermogens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dan gaan ze testen op een nieuwe baan, en dan is Marquez ineens de snelste. :)

code:
1
2
3
4
5
6
1.   Marc   Marquez ESP Repsol Honda (RC213V)    2m 4.619s   (55 laps)
2.   Dani   Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V)    2m 5.047s   (59)
3.   Jorge  Lorenzo ESP Yamaha Factory (YZR-M1)  2m 5.291s   (54)
4.   Stefan Bradl GER   LCR Honda (RC213V)   2m 6.053s   (50)
5.   Valentino  Rossi ITA   Yamaha Factory (YZR-M1)  2m 6.507s   (68)
6.   Blake Young USA    Attack Performance (Attack-Kawasaki CRT)     2m 15.102s  (27)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Die testen zijn leuk en aardig maar pas op raceday gaan we het zien. Maar is zo op het eerste oog wel heel knap om meteen met de grote jongens mee te rijden natuurlijk. Ben benieuwd, hoop dat het veel strijd gaat opleveren voor de koppositie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wel mooi om te horen dat ze allemaal zeer enthousiast waren over dat nieuwe circuit. Super glad en mooie bochten. Ben benieuwd hoe de race daar zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Eerste training op Losail:
1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 56.685s
2. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 56.743s
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 56.756s
4. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 57.276s
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1m 57.538s
6. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 57.601s
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 57.670s
8. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 57.749s
9. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 57.843s
10. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1m 57.926s
Honda aan het sandbaggen? Kan mij niet voorstellen dat het zo verschilt met de pre-season tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:37

Niellie41

[object Object]

Ik las gisteren dat Pedrosa ff 344 km/h reed :o
Gekken werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:41

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben benieuwd hoe het nieuwe qualifying format gaat werken, 15 minuten is best kort...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Het is niet alleen 15 minuten. De trainingen zijn nu feitelijk ook onderdeel van de kwalificaties.
Lees net dat het nu regent in Qatar.. (was dat vorig jaar niet ook al zo en dat de race werd verplaatst naar een andere dag?)

[ Voor 8% gewijzigd door Ken. op 05-04-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ken. schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:56:
Het is niet alleen 15 minuten. De trainingen zijn nu feitelijk ook onderdeel van de kwalificaties.
Lees net dat het nu regent in Qatar.. (was dat vorig jaar niet ook al zo en dat de race werd verplaatst naar een andere dag?)
Alleen om te bepalen of je aan Q2 mee mag doen, voor de positie in de top 12 gaat het alleen om wat je in Q2 neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
2 of 3 jaar terug idd, toen werd het maandag gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Roamor schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:58:
[...]
2 of 3 jaar terug idd, toen werd het maandag gereden.
Als ik het me goed herinner was dat in 2009 alweer!
Overigens denk ik dat Honda zich redelijk inhoud om vandaag en morgen te ineens heel te komen.
Anyways, wel gaaf dat Rossi weer een beetje mee komt, kijken hoe die het in de Q`s gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Maar goed, dat was ook wel te verwachten na die laatste race van vorig jaar. Toen reed die Yamaha testrijder (Katsuyuki Nakasuga) even met twee vingers in de neus naar een tweede plek! Geeft wel aan hoe makkelijk die fiets te berijden valt lijkt me.

Ben érg benieuwd naar het verloop van dit seizoen! In theorie gaat het erg mooi worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Laatst online: 28-05 14:54
...
Lees net dat het nu regent in Qatar..
...
Huh regen? Volgens mij is het zonnig en 30 C graden op dit moment in Qatar.. Zou ook geen regen voorspeld zijn voor deze week.
Ben wel benieuwd waar je dat gelezen hebt. Als ik er naast zit dan voorspeld mijn app mogelijk voor een verkeerd gebied... :/

bit.ly/GPWeather :: F1 + MotoGP Weather & News for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Las het op Facebook:
Racesport.nl · 9.066 mensen vinden dit leuk. 4 uur geleden ·

Yamaha Factory Racing teammanager Wilco Zeelenberg komt zojuist met een verrassende mededeling............

Het regent momenteel in Qatar!!
https://www.facebook.com/Racesport.nl/posts/519769464732196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik zit nu de Moto3 FP3 te kijken, het is daadwerkelijk een beetje aan het regenen inderdaad :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 05-04-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep echt superweer was het niet. Maar de nieuwe kwalificatie opzet zorgt wel voor spanning in de trainingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Een paar jaar geleden regende het tijdens de race... toen moest ie op maandag gereden worden :D (Vanwege de lampen was er totaal geen zicht meer door de reflectie van alle kanten)

Spuit :/

[ Voor 34% gewijzigd door steveman op 06-04-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
MetaFrame schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:00:
Yep echt superweer was het niet. Maar de nieuwe kwalificatie opzet zorgt wel voor spanning in de trainingen!
Volgens mij valt dat nog tegen:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 56.084s
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 56.085s
3. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 56.326s
4. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 56.416s
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1m 56.417s
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 56.502s
7. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 56.572s
8. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1m 56.670s
9. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 56.901s
10. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 56.984s

11. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1m 57.169s
12. Ben Spies USA Ignite Pramac Racing (GP13) 1m 57.308s
13. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 57.420s
14. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 1m 57.956s
15. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1m 58.211s
16. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 58.396s
De eerste tien zijn sowieso in Q2, en van Q1 gaan de snelste 2 alsnog naar Q2. Misschien als het een keer regent dat er een CRT doorglipt, maar ik verwacht er niet echt verrassingen uit. Wel positief dat daarmee de echt langzamen gescheiden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nou ik heb de trainingen gezien, er was hoe dan ook meer actie op de baan en zeker in de laatste 10 minuten daar waar het de vorige seizoenen helemaal stil viel is er nu wel wat te zien. Zeker ook omdat de tijden mee tellen zullen er meer voor een snelle tijd gaan ipv set-up en ontwikkelingsrijden :)

We zullen zien hoe het dit seizoen uitpakt, maar ik hoop dat het de trainingen wat interessanter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, Lorenzo doet een Vettel: snel wegsprinten en anderen vechten een stuk achter hem. Debutant Marques op P3, en Rossi die te agressief was en bijna de baan afging. Is zich nu aan het terugvechten.

Blijft Marquez netjes achter teamleider Pedrosa? Of krijgen we stalruzie vanaf GP1?

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 07-04-2013 21:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
ROSSI!!!!

Mooie laatste 5 laps hoor :)

* Yonni is geplakt aan de monitor nu 8)

[ Voor 38% gewijzigd door Yonni op 07-04-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 22:26

DDX

Mooie slotfase hoor :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Rossi weer op de Ducati :+

Fijn ook dat Rossi weer terug is, competitief en fighting hard. Hopelijk een mooi seizoen, ik heb er hoop op :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

YES, The Doctor is back :D Ben benieuwd wat er gebeurt was als Pedrosa niet in de weg had gezeten aan het begin.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het was saai, gelukkig hadden we Rossi aan het eind _/-\o_ . Mooie race en het belooft veel goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

gambieter schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:03:
Het was saai, gelukkig hadden we Rossi aan het eind _/-\o_ . Mooie race en het belooft veel goed :p
MotoGP was zeker weer leuk de laatste 5 rondes! Rossi & Marquez _/-\o_
Moto3 en 2 vielen tegen helaas, niet echt spannend :(. Wel een klein lichtpuntje was dat Iewema 3 punten wist te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Minder spektakel dan ik had verwacht, maar Rossi maakte inderdaad een hoop goed :)
Ben benieuwd hoe het zou zijn afgelopen als hij zich toen niet had verremd in de eerste bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Mooie race inderdaad, had ik halverwege niet meer verwacht. Rossi maakte een hoop goed gelukkig. :)

Grootste baaldag heeft denk ik Pedrosa, verslagen door Marquez en toch wel een flink gat naar Lorenzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 21:14
Ik ben blij dat Rossi weer mee kan strijden. Dit soort duels waren zeldzaam de afgelopen jaren. Iedereen reed toen 5+ seconden uit elkaar. Crutchlow deed het wel erg rustig aan na zijn excursie en ook Pedrosa liet het de laatste paar ronden los. Lorenzo had nog wel wat over, Rossi had dit denk ik niet kunnen winnen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Laatst online: 30-05 18:36
gambieter schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:16:
Nou, Lorenzo doet een Vettel Stoner: snel wegsprinten en anderen vechten een stuk achter hem. Debutant Marques op P3, en Rossi die te agressief was en bijna de baan afging. Is zich nu aan het terugvechten.

Blijft Marquez netjes achter teamleider Pedrosa? Of krijgen we stalruzie vanaf GP1?
:P

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ken. schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:00:
Minder spektakel dan ik had verwacht, maar Rossi maakte inderdaad een hoop goed :)
Ben benieuwd hoe het zou zijn afgelopen als hij zich toen niet had verremd in de eerste bocht.
Volgens mij zat Pedrosa daar in de weg. Rossi miste zijn apex omdat Pedrosa wat harder remde dan hij had verwacht. De bocht later inzetten was de enige manier waarop hij een aanvaring kon voorkomen voor zover ik kon zien.

Ik ben overigens wel zeer benieuwd hoe Marquez zich gaat ontwikkelen de komende jaren :o

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De Honda's leken hem de hele race wel in de weg te zitten. Vrij duidelijk was dat de Yamaha vaak een hogere bochtensnelheid had, maar de Honda meer grunt om uit bochten weg te trekken en een hogere top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Leek inderdaad een (heel klein) beetje op de eerste race van het 800cc tijdperk waarbij Stoner ook telkens op het rechte stuk weer makkelijk kon passeren en Rossi hem weer in de bochten kon passeren.
Bansheeben schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:16:
[...]

Volgens mij zat Pedrosa daar in de weg. Rossi miste zijn apex omdat Pedrosa wat harder remde dan hij had verwacht. De bocht later inzetten was de enige manier waarop hij een aanvaring kon voorkomen voor zover ik kon zien.

Ik ben overigens wel zeer benieuwd hoe Marquez zich gaat ontwikkelen de komende jaren :o
Klopt, maar Rossi kwam ook iets te enthousiast de bocht in zei hij zelf na afloop van de race. Combinatie van die twee factoren. Zou wat zijn als hij hem eraf had gekegeld :X

Ik had het bij Moto2 eigenlijk nooit zo op Marquez, maar hier vond ik 'm een prima vervanger voor Stoner :)
Goede skills en een nederige houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ken. schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:51:
Leek inderdaad een (heel klein) beetje op de eerste race van het 800cc tijdperk waarbij Stoner ook telkens op het rechte stuk weer makkelijk kon passeren en Rossi hem weer in de bochten kon passeren.

[...]

Klopt, maar Rossi kwam ook iets te enthousiast de bocht in zei hij zelf na afloop van de race. Combinatie van die twee factoren. Zou wat zijn als hij hem eraf had gekegeld :X
Het leek idd wel een behoorlijk enthousiaste move van Rossi, maar gelukkig bleef hij erop zitten (en Pedrosa ook) en hebben we kunnen genieten van een inhaalrace.
Anders hadden we een nog grotere dominantie van Yamaha gezien, want Lorenzo hoefde volgens mij ook lang niet alles uit de kast te halen, en was het echt een saaie race geweest.

Márquez maakte wel indruk in zijn gevecht met Rossi. Knap hoe hij op zijn debuut al zo sterk is.
Ik hoop wel dat Honda op andere circuits beter partij kan geven, maar daar ga ik eigenlijk wel vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01

Steffie

Opaque

Volgende circuit in Texas is veel meer een Honda-circuit. Hoorde afgelopen weekend dat daar maarliefst 35 seconden in de eerste versnelling wordt gereden in diverse bochten. Dus dat betekent dat het veel meer op het accelereren uit bochten aankomt, dan op een hoge bochtensnelheid. De test op dat circuit wees ook uit dat Marquez het daar goed naar z'n zin heeft.

Gisteren heb ik in ieder geval genoten van de 10 inhaalacties van Rossi. Jammer van de verprutste kwalificatiesessie. Daardoor moest hij teveel risico nemen in het begin. Wat betreft rondetijd in de trainingen zit er in ieder geval amper verschil tussen Lorenzo en Rossi. Jerez wordt zijn eerste overwinning sinds Sepang in 2010. :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door Steffie op 08-04-2013 17:07 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 17:17
Yeah! * Tristan meld zich. Topic Bookmarked :) Was helemaal vergeten dat de Motogp weer is begonnen! Net de race in Qatar gezien en wat ben ik blij dat Rossi weer mee doet zeg. Ik ga er helemaal vanuit dat hij deze lijn door kan trekken door het seizoen nu die weer op zn oude vertrouwde Yamaha zit. Al die wantrouwers die riepen dat het Rossi was en niet die Duc, ha!

Marquez, trouwens super, gaan we hopelijk nog veel meer van zien!

Pedrosa, tja weer eens naast de boot.. En Hayden en Spies vielen weer eens niet op, jammer:(

[ Voor 17% gewijzigd door Tristan op 08-04-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Nou, Spies viel mij anders wel op. Maar dan in negatieve zin. Een beetje strijden met de CRT rijders :X
Weet nou niet of het zo'n goede zet was van 'm om in de MotoGP te blijven op deze manier.

Hayden ging aan het einde van de race nog redelijk goed, maar inderdaad een vrij kleurloze race toch.

Ik dacht aan het eind van het vorig seizoen dat dit jaar Pedrosa eindelijk eens een goede kans had om kampioen te worden. Tijdens de tests dacht ik dat nog steeds door zijn snelle tijden. Ik snap dat we nog maar één race hebben gezien, maar het lijkt er gewoon op dat hij "het" toch net niet heeft op de een of andere manier. Hij begint altijd zo zwak aan het seizoen en komt pas (te) laat op stoom of raakt weer geblesseerd. Maar goed, we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ken. schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:16:
Nou, Spies viel mij anders wel op. Maar dan in negatieve zin. Een beetje strijden met de CRT rijders :X
Weet nou niet of het zo'n goede zet was van 'm om in de MotoGP te blijven op deze manier.

Hayden ging aan het einde van de race nog redelijk goed, maar inderdaad een vrij kleurloze race toch.

Ik dacht aan het eind van het vorig seizoen dat dit jaar Pedrosa eindelijk eens een goede kans had om kampioen te worden. Tijdens de tests dacht ik dat nog steeds door zijn snelle tijden. Ik snap dat we nog maar één race hebben gezien, maar het lijkt er gewoon op dat hij "het" toch net niet heeft op de een of andere manier. Hij begint altijd zo zwak aan het seizoen en komt pas (te) laat op stoom of raakt weer geblesseerd. Maar goed, we gaan het zien :)
Mee eens, Spies past in het rijtje met Colin Edwards en Nicky Hayden imo. Vaak net niet.. eigenlijk net zoals Pedrosa. Precies, Pedrosa start vaak zwak aan een seizoen en krijgt daardoor aan het einde van het seizoen de rekening. Zone.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BHSsAU4CYAERXZ3.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Mooi topic header!

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/kfe2q7llj/Valentino_Yamaha_YZR_M1_promo_2013_valentino_ros.jpg
bron: motor-forum.nlgoogle

[ Voor 77% gewijzigd door Tristan op 19-04-2013 18:11 . Reden: nu dan! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 08:43

duderuud

Sliden is koel

Mooi ja :) (Foto's zijn niet te hotlinken op MF)

[ Voor 65% gewijzigd door duderuud op 19-04-2013 00:17 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
duderuud schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 00:16:
Mooi ja :) (Foto's zijn niet te hotlinken op MF)
Hij was echt zichtbaar! Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Nog een klein half uurtje!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qOYu3gb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ben benieuwd of Honda hier zo dominant is als tijdens de tests.

@Tristan: je plaatje is hier nog steeds niet te zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Zamorano schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:38:
Ben benieuwd of Honda hier zo dominant is als tijdens de tests.

@Tristan: je plaatje is hier nog steeds niet te zien. ;)
nondeju! Nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Iemand enig idee waar en wanneer ik de race kan zien? Volgens MotoGP.com is de race om 21:00 vanavond (which would make sense) maar Sport1 zendt pas om 23:30 een samenvatting uit en ook de BBC heeft niets op het programma staan voor de race?

[ Voor 12% gewijzigd door Neejoh op 21-04-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316847

Sport 1 extra vanaf 17.45 live tot 22.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Oh nice, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

BBC zend het uit op bbc3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
BBC zend toch niet elke race uit? Is er ergens een schema wat ze wel/niet uitzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ze wisselen wel eens van kanalen, maar volgens mij zenden ze alles uit ?
(itt f1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Voor vanavond inderdaad op de bbc3.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HIGpIys.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Engelse tijd, mind you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ik heb net even een Chat kanaal aangemaakt. Misschien leuk om wat te babbelen onder het kijken van de aankomende MotoGP race, en aankomende motorsport evenementen :)

http://irc.tweakers.net/motorsport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Weinig actie, maar leuke winnaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
DDX schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:51:
Weinig actie, maar leuke winnaar :)
QFT!

Had net vrienden over de vloer die ik probeer fan te maken, jammer dat het dan zo'n 'saaie' race is. Plus, ik mis dan wel echt HD kwaliteit zeg (sport1 extra gekeken).
Over twee weken Jerez, altijd goed voor veel spanning dus heb er nu al zin in.

[ Voor 46% gewijzigd door Neejoh op 21-04-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Nu pas tijd gehad om de race te kijken. Meh weinig spanning idd maar mucho kuddos voor Marquez :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450206

Gisteren heb ik de race even op stream moeten kijken omdat ze de race weer op BBC 3 uitzenden ipv 2 -O-

Verder gebeurde er niet veel nee, een nieuwe winnaar is altijd leuk maar voor de rest was het :Z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

De Moto 2 was nog redelijk interessant met het duel tussen Kallio en Agatha, was zelfs bijna spannend te noemen aan het eind :') Verder wel een prachtig circuit en elbow dragging van Marquez _/-\o_ _/-\o_
Ben benieuwd wat Jerez gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Race was "mwa".. start was wel even leuk, Verloop was beetje boring. WSBK / WSS / Engelse Superbikes zijn spannender !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Dacuuu schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:29:
Race was "mwa".. start was wel even leuk, Verloop was beetje boring. WSBK / WSS / Engelse Superbikes zijn spannender !
Dat heb ik de afgelopen paar jaar meer gehoord, hoe kan dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat ze vrij snel uit elkaar rijden. Vorige race bleef de boel toch wat dichter opeen. Dat echte close racen uit het begin zijn we jammer genoeg wel kwijt.

En toen hadden we 20+ motoren die meer aan elkaar gewaagd waren dan de 12+12 van nu. De CRT is veldvulling, anders reden we nu met 12 motoren rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Senor Sjon schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:44:
Omdat ze vrij snel uit elkaar rijden. Vorige race bleef de boel toch wat dichter opeen. Dat echte close racen uit het begin zijn we jammer genoeg wel kwijt.

En toen hadden we 20+ motoren die meer aan elkaar gewaagd waren dan de 12+12 van nu. De CRT is veldvulling, anders reden we nu met 12 motoren rond.
Gaat toch nergens meer over, 12 man in de top klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:13
Gaat inderdaad nergens meer over, maar die CRT machines wordt ik ook niet warm van.

Komt ook nog bij dat een groot deel van die CRT rijders gewoon minder getalenteerde, maar iets te goed gesponsorde coureurs zijn. Zelfs op fabrieksmateriaal komen een Hernandez, Petrucci en Abraham niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Nee, ik begrijp niet helemaal wat die CRT's in de MotoGP doen, maar het is wellicht een aardige opvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Tristan schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:54:
Nee, ik begrijp niet helemaal wat die CRT's in de MotoGP doen, maar het is wellicht een aardige opvulling.
Het is eigenlijk altijd al zo geweest dat er in de koningsklasse een groot verschil is tussen de snelste fabrieksmotoren, en al wat achteraan rijdt. In de jaren 60/70 waren er ook allemaal privateers die op ronden achterstand gezet werden. Puur om het even in perspectief te zien.
Als je dan naar het verschil in tijden kijkt tussen de snelste CRT's en de prototypes, en ook bedenkt dat de CRT's 1/4 of 1/5 kosten van een prototype Honda/Yamaha, dan hebben de CRT's m.i. zeker bestaansrecht.
En dat verschil gaat elk jaar kleiner worden (al dan niet door regelgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Als je dat bedenkt is het toch erg dik dat Espargaro toch wel even mooi hoger gefinisht is dan sommige satelliet teams. Erg netjes! Hoop dat hij snel naar een beter team mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
1e training op Jerez:

1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 39.701s
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 39.704s
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 40.067s
4. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 40.113s
5. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 40.485s
6. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1m 40.722s
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 40.799s
8. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 40.838s
9. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 40.910s
10. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1m 40.944s
11. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1m 41.078s
12. Michele Pirro ITA Ducati Test Team (GP13) 1m 41.326s
13. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 1m 41.340s
14. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 41.431s
15. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 41.671s
16. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 41.764s
17. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 41.778s
18. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1m 42.155s
19. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 42.160s
20. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 42.727s
21. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT)* 1m 42.941s
22. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (ART CRT) 1m 43.334s
23. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 43.564s
24. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM CRT)* 1m 43.948s

Het lijkt close vooraan tussen de Honda's en Yamaha's.
Espargaro gaat weer heel erg hard op die CRT. Ik kan me niet herinneren dat het verschil met de prototypes zo klein was in een normaal verlopen officiele sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ook in Engeland achter de decoder:
An agreement was later reached, which continues in 2013, whereby both the BBC and British Eurosport can show most of the live grand prix weekend coverage. However UK footage of the main MotoGP race can only be seen live on the BBC.

But with BT Vision requiring a set-top box and subscription for sporting events - plus, it seems, a BT broadband connection - Dorna's free-to-air strategy of 2008 could be long gone.

Should the BT deal materilise, it seems unlikely that another subscription service (Eurosport) would also be allowed to broadcast live MotoGP in the UK. Meanwhile the best the BBC could probably hope for is an F1-type situation, where the BBC show around half of the races live and the rest as highlights.
Beetje zelfde richting als de F1 dus helaas. Is het al bekend of dat een beetje succesvol is? Ik kan het mij niet voorstellen, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Roamor schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:15:
Ook in Engeland achter de decoder:

[...]

Beetje zelfde richting als de F1 dus helaas. Is het al bekend of dat een beetje succesvol is? Ik kan het mij niet voorstellen, maar goed.
Over de financien weet ik het niet. Wat ik wel weet is dat er veel mensen in mijn omgeving geen F1/Moto GP meer kijken. Alleen de echte freaks kijken nog (Betaald of pirated op internet) de rest? Die gaan andere dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Bij de BBC werden vorig jaar (dacht ik) de uitgebreide samenvattingen beter bekeken dan de live races het jaar daarvoor.

edit: ik had het ergens gelezen/gehoord, maar kan het niet terugvinden.

[ Voor 23% gewijzigd door MrSleeves op 03-05-2013 15:53 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Pagina: 1 2 ... 75 Laatste