WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste
Acties:

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:08:
Marquez won wel weer vrij simpel. Di Giannantonio kon weinig meer uithalen toen Marquez hem eenmaal gepasseerd was. Wel een chaotisch verlopen 'kwalificatiedag' in Brazilië. Hopelijk verder dit weekend geen nieuwe problemen met het circuit aldaar.
Zo heel simpel was die overwinning niet volgens mij. De laatste ronde beide exact dezelfde rondetijd. Marquez heeft na het inhalen van Di Giannantonio echt wel zijn best moeten doen om er voor te blijven en geen fouten te maken.
hardware-lover schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:59:
@Turralyon, Bagnaia wordt voor 2027 sowieso al vervangen en schijnbaar is ook al duidelijk waar ie naartoe zal gaan?

[2027] Pedro Acosta REPLACING Bagnaia at factory Ducati alongside Marquez -Bagnaia heading to Aprilia for a fresh start
Er is nog niks bevestigd, dus het kan nog alle kanten opgaan. Al kloppen dit soort geruchten vaak wel.

Martin heeft zichzelf in een moeilijke positie gezet door het hele drama tussen hem en Aprilia.

De Piaggio Group wil hem niet zo heel graag meer. Als Bagnaia dan naar het Aprilia fabrieksteam gaat is er voor Martin hooguit nog een plekje vrij in het 2e team. En laat dat zitje in een fabrieksteam nou net de reden van Martin zijn geweest om weg te gaan bij Ducati.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:35
Het rommelige verloop van het weekend is niet alleen aan het circuit of de organisatie toe te schrijven. De weersomstandigheden hebben hier ook een grote rol in gespeeld, begin van de week was het nog niet zeker of het door kon gaan door hevige regenval en de daardoor veroorzaakte overstromingen in de regio. Met man en macht is het circuit en de toegang er naar toe weer toegangkelijk gemaakt. Het sinkhole is ook een gevolg van de verzadigde bodem.

De problemen met het asfalt waardoor de MotoGP race is ingekort weet ik niet waardoor dit werd veroorzaakt. Maar ook hier weer een oplossing om de race toch vooral te laten doorgaan.

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 13:13
DasNieNix schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:18:
Het rommelige verloop van het weekend is niet alleen aan het circuit of de organisatie toe te schrijven. De weersomstandigheden hebben hier ook een grote rol in gespeeld, begin van de week was het nog niet zeker of het door kon gaan door hevige regenval en de daardoor veroorzaakte overstromingen in de regio. Met man en macht is het circuit en de toegang er naar toe weer toegangkelijk gemaakt. Het sinkhole is ook een gevolg van de verzadigde bodem.

De problemen met het asfalt waardoor de MotoGP race is ingekort weet ik niet waardoor dit werd veroorzaakt. Maar ook hier weer een oplossing om de race toch vooral te laten doorgaan.
Maar wie zet dan ook deze race op de kalender tijdens het regenseizoen in Brazilië?

• DasNieNix
Turralyon schreef op maandag 23 maart 2026 @ 23:32:
[...]

Maar wie zet dan ook deze race op de kalender tijdens het regenseizoen in Brazilië?
Wat ik begrijp is dat deze datum door druk van Dorna/Liberty Media op de kalender is geplaatst. Organisatie had het liever later gehad omdat een aantal faciliteiten nog niet klaar waren.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:51

Format-C

Tracing Rays

Come on Collin! :)F

Edit: 9e. Niet slecht. Helaas een hele snelle ronde niet af kunnen maken ivm vele vlag.

[ Voor 69% gewijzigd door Format-C op 28-03-2026 20:35 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Verrassend, dacht dat Bagnaia naar een overwinning zou rijden, maar laatste ronde toch ingehaald door Martin. Waren ook bijna beiden gecrasht in de laatste ronde. Onderhoudende sprintrace gezien.

Oeps en een crash van Martin door een wheelie na de race.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2026 21:37 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Was vermakelijk.

Wel een hele agressieve inhaalactie van Martin maar goed. Bagnaia is wel sportief.

(Ze zijn natuurlijk ook teamaten geweest in de moto3. En wel mooi dat Martin "terug" is. Die is wel echt goed. Vind ik. :D ) (En David Alonso was vandaag ook goed. )

En idd een aardige klapper na die mislukte wheelie. 8)7 :7

[ Voor 51% gewijzigd door Format-C op 28-03-2026 23:05 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Turralyon
Het voelde aan als 2024. Acosta, Bagnaia en Martin op het podium. Ik hoop op eenzelfde slot als het kampioenschap toen.

Maar wat had Bastianini gegeten tijdens het ontbijt? Als ik Pit Beirer was zou ik hem niks anders meer laten eten.

• DasNieNix
Was een leuke sprintrace met een verrassende winnaar. Martin liep de laatste ronden snel in bij Bagnaia en even was ik bang dat zijn inhaalactie hetzelfde zou aflopen als MM en Digi, gelukkig ging deze goed.

MM heeft wel een longlap penalty gekregen voor de race. Acosta 8 seconden penalty wegens te lage bandenspanning en is hierdoor teruggezet naar de 8e plaats. Ook Moto2 polesitter Alonso is bestraft voor te lage bandenspanning en zijn snelste ronden zijn ongeldig verklaard waardoor hij nu van de 19e plaats moet starten. Plekje winst voor Collin.

Opvallend veel valpartijen tijdens de trainingen, meeste waren onschuldige schuivers maar MM ging er wel met hoge snelheid af, gelukkig zonder ernstige gevolgen.

Verwijderd

DasNieNix schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:25:
MM heeft wel een longlap penalty gekregen voor de race.
En terecht. Ik weet niet waarom hij het probeerde, maar nam erg veel risico in die bocht.

Beste crash ook bij Moto2 in de eerste ronde. Zeven rijders onderuit in bocht 11, waaronder Veijer. Een coureur was controle over zijn motor kwijt. De crash bij de eerste bocht had ook best meer coureurs kunnen vloeren. Hopelijk straks na de herstart minder crashes.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:33:
[...]

En terecht. Ik weet niet waarom hij het probeerde, maar nam erg veel risico in die bocht.

Beste crash ook bij Moto2 in de eerste ronde. Zeven rijders onderuit in bocht 11, waaronder Veijer. Een coureur was controle over zijn motor kwijt. De crash bij de eerste bocht had ook best meer coureurs kunnen vloeren. Hopelijk straks na de herstart minder crashes.
Wel eentje weer van Veijer. Geen best weekend.

Maar wel weer 3 goede races gezien. Moto3, Moto2 en MotoGP weer zeer de moeite waard.

Bez is bezig met een winning streak waar je u tegen zegt. 2,5 jaar geleden een vooruitziende blik gehad toen ik een shirtje van hem kocht *D

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Verwijderd

Joris748 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 23:14:
[...]

Wel eentje weer van Veijer. Geen best weekend.

Maar wel weer 3 goede races gezien. Moto3, Moto2 en MotoGP weer zeer de moeite waard.

Bez is bezig met een winning streak waar je u tegen zegt. 2,5 jaar geleden een vooruitziende blik gehad toen ik een shirtje van hem kocht *D
Ik ben wel benieuwd hoelang Aprillia dit volhoudt. Ze lijken momenteel boven de rest uit te steken. Ook wel weer een keer leuk na die Ducatijaren.

En Veijer was inderdaad best zuur. Die crash tijdens de eerste ronde was vervelend. Daar kon hij weinig aan doen. Zijn laatste crash niet gezien tijdens de race, dus geen idee. Foutje of te veel gehavend door die eerdere crash?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Verwijderd, die eerste crash deed ie ook zelf? Hij was niet geraakt bij die mega crash maar kwam niet goed die bocht uit?

Testing, one, two ...

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 11:38
hardware-lover schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:37:
@Verwijderd, die eerste crash deed ie ook zelf? Hij was niet geraakt bij die mega crash maar kwam niet goed die bocht uit?
Wat toch 2 keer een high sider in bocht 7 en dus eigen schuld... Jammer want hij had toch zeker top 5 kunnen rijden.

Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST

• Joris748
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2026 @ 07:45:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoelang Aprillia dit volhoudt. Ze lijken momenteel boven de rest uit te steken. Ook wel weer een keer leuk na die Ducatijaren.

En Veijer was inderdaad best zuur. Die crash tijdens de eerste ronde was vervelend. Daar kon hij weinig aan doen. Zijn laatste crash niet gezien tijdens de race, dus geen idee. Foutje of te veel gehavend door die eerdere crash?
Het zat er al wel een tijdje aan te komen natuurlijk. Espargaro die in 2024 lekker mee deed, Bezzecchi die vorig seizoen zich regelmatig vooraan meldde.

Vind het opvallend dat de Marquez broertjes ineens niet meer mee lijken te kunnen komen. Alleen Di Giannantonio kan goed overweg met de Duc. Tenzij ze het tij weten te keren bij Ducati, zie ik Aprilia nog wel een tijdje oppermachtig. Als Ogura geen technische problemen had gekregen, had hij het Acosta zeker nog lastig gemaakt en had er misschien wel een volledig Aprilia podium in gezeten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• aveenhuysen
Verder was de nieuwe categorie WorldSPB in het WSBK zeker spannend en ook een Nederlandse overwinning. Superbikes met Bulega oppermachtig als dat zo blijft wordt het saai. Supersport en het nieuwe ZXMoto merk erg snel, kijken in Assen wat dat brengt.

Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST

• Maikel64
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2026 @ 07:45:
[...]

Beide crashes van Veijer waren een highsider door eigen schuld. In de herhaling zie je hem langs de crash rijden en vervolgens neer gaan zodra hij de bocht uit wil gaan.

Verwijderd

Maikel64 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:21:
[...]

Beide crashes van Veijer waren een highsider door eigen schuld. In de herhaling zie je hem langs de crash rijden en vervolgens neer gaan zodra hij de bocht uit wil gaan.
Ah, net even een herhaling opgezocht. Ik zag het alleen live in vollle snelheid en dacht te zien dat hij net geraakt werd, maar inderdaad eigen fout. Reed er mooi voor bij langs.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 16:52
aveenhuysen schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:07:
Superbikes met Bulega oppermachtig als dat zo blijft wordt het saai.
Ik ben bang dat de Superbikes in 2026 de Bulega-Show wordt ja. Ik had dezelfde zorgen voor de Supersport klasse met Oncu op een Ten Kate machine, maar die jongen heeft dit weekend een bult punten onnodig weggegooid.

• DasNieNix
Toprak is wel een gemis in het WSBK, waren mooie gevechten met Bulega. Toprak was trouwens wel de eerste Yamaha rijder in de race zondag.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:20
Het lijkt er nu toch echt te gaan komen, de aanloop is lang en verloopt moeizaam, maar:

TT Circuit Assen zet stap naar permanent museum met opening TT pop-up museum

De OP heeft ook een update naar 2026 gehad qua kalender en wie rijdt waar. Rijders hebben nu nationaliteit en nummer erbij staan.

[ Voor 20% gewijzigd door DeTjuk op 10-04-2026 09:40 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Joris748
  • Nu online
DasNieNix schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:31:
Toprak is wel een gemis in het WSBK, waren mooie gevechten met Bulega. Toprak was trouwens wel de eerste Yamaha rijder in de race zondag.
Toprak doet het bovenverwachting in de MotoGP. Al zal hij wel geduld moeten hebben. 2026 is een tussenjaar voor Yamaha. Beetje ervaring op doen met een V4 en alle pijlen op 2027 als de nieuwe reglementen (incl 850 cc blok) van kracht worden.

https://www.racesport.nl/...-guevara-als-speerpunten/
Met de komst van de nieuwe 850cc-reglementen in 2027 en de overstap naar een V4-configuratie van de YZR-M1 heeft Yamaha al in 2026 een duidelijke technische koerswijziging ingezet. Die keuze onderstreept een langetermijnvisie, maar betekent ook dat het huidige seizoen sportief gezien ondergeschikt is gemaakt aan toekomstige ontwikkeling.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

De MotoGP is weer los!! Eindelijk.

FP1 moto2 begint nu.

Benieuwd hoe Collin het gaat doen. (Edit: En Zonta)

Edit: Jerez vind ik 1 van de mooiste banen ter wereld. _

Edit: Veijer 4e in FP2!! En dus direct naar Q2 in de quali. :D

Edit:
Collin Veijer POLE POSITION!!!! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door Format-C op 25-04-2026 14:26 ]

• Turralyon
Pole pole pole! Dan moet zelfs Veijer morgen wel als 5de door de 1ste bocht komen :+ en dan maar eens kijken op welke trede van het podium hij komt te staan.

[ Voor 82% gewijzigd door Turralyon op 25-04-2026 14:32 ]

• Joris748
  • Nu online
Ik sta ervan te kijken dat Marquez niet gestraft is. Hij was het begin van de pitlane entry al ruim voorbij en is via het gras gegaan.

• Joris748
  • Nu online
Pssst, Veijer rijdt al 10 ronden op kop. Verloor een plekje aan Agius bij de start, maar wist die snel weer te verschalken.

• Joris748
  • Nu online
Verdienstelijke 3e plek voor Veijer. Smaakt naar meer :9

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mooie race voor Veijer. 3e. Zn doel was top 8 , dus dit is een meer dan prima resultaat.

En ook een goeie start! :)

Top! :)F

Had het idee dat ie even omkeek om te kijken hoe dicht Alonso achter hem zat (die kwam ook nog knap dichtbij! (Wat is die goed he!)) om eventueel nog een inhaal actie in te zetten, maar dat ie dacht Nee dat risico ga ik niet nemen

Hij kon mee met de allersnelsten, dat geeft moed voor de rest van t seizoen.

Daar gaan we nog een hoop plezier aan beleven als hij zo doorgaat. :)

[ Voor 103% gewijzigd door Format-C op 26-04-2026 13:42 ]

• Joris748
  • Nu online
Zojuist de MotoGP sprint teruggekeken. Absolute raketstart en briljante eerste paar bochten van Martin, eindigde in een mooie overwinning. Bez bleef wel op de motor zitten en eindigde op het podium. Hopelijk wordt het een mooi strijd om het kampioenschap tussen die twee.

Marquez weer een zware crash. Ik vraag me af hoe lang hij dit nog volhoudt. Blijft van het ene lichamelijke ongemak in het andere vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 10-05-2026 10:08 ]

• Joris748
  • Nu online
Chaotisch vervolg van de Moto2 race. Veijer had zijn dag niet. Twee keer onderuit. 1x voor de herstart en 1x daarna.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joris748 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 12:48:
Chaotisch vervolg van de Moto2 race. Veijer had zijn dag niet. Twee keer onderuit. 1x voor de herstart en 1x daarna.
Ik zal het mogelijk wel verkeerd zien, maar Veijer neemt steeds zo'n ruime bochten die eerste ronde(n) dat je steeds kunt verwachten dat ze er één of meerdere fietsen tussen zetten, en vervolgens gaat het van kwaad tot erger.

Testing, one, two ...

• Joris748
  • Nu online
Ogura gaat Bezzecchi zo ook nog voorbij!

• Joris748
  • Nu online
Kan Martin niet gewoon stoppen met het kapot slaan van kuipruitjes? Kinderachtig gedrag.

• Joris748
  • Nu online
hardware-lover schreef op zondag 10 mei 2026 @ 14:36:
[...]

Ik zal het mogelijk wel verkeerd zien, maar Veijer neemt steeds zo'n ruime bochten die eerste ronde(n) dat je steeds kunt verwachten dat ze er één of meerdere fietsen tussen zetten, en vervolgens gaat het van kwaad tot erger.
Dat van kwaad tot erger valt wel mee. Hij is alleen geen hele sterke starter, waardoor de coureurs achter hem de gaatjes zullen pakken en hij niet de lijnen kan rijden die hij wil rijden. Meestal herpakt hij zich wel en komt dan langzaam naar voren.
Wat ook niet hielp is dat zijn Q2 allesbehalve goed liep. Eerste poging slecht, tweede poging beter, derde poging geen verbetering (na een hele goede eerste sector) en vervolgens een paar seconden te laat voor een vierde poging. En dan sta op de rij 4 ipv op rij 1 of rij 2.

Deze race was wel extreem chaotisch, dat zie je vaker met ingekorte races. Veel clashes, veel valpartijen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Joris748 , dit keer ging het toch echt van kwaad tot erger, tot dramatisch. Herkansing door de rode vlag, maar mocht opnieuw helaas niets baten.

Maar ik ben nog steeds blij dat ie wel vaak mee kan doen voor serieuze punten.

Volgende race nog een straf misschien? Heb het niet meer opgezocht moet ik bekennen.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 10-05-2026 20:07 ]

Testing, one, two ...

• Joris748
  • Nu online
hardware-lover schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:06:
@Joris748 , dit keer ging het toch echt van kwaad tot erger, tot dramatisch. Herkansing door de rode vlag, maar mocht opnieuw helaas niets baten.

Volgende race nog een straf misschien? Heb het niet meer opgezocht moet ik bekennen.
Ja, heeft een long lap penalty gekregen.

Verwijderd

Daarnet MotoGP teruggekeken vanwege stadionbezoek vanmiddag. Het was wel een aardige race, met op het einde Ogura die nog even het podium haalde. Na vorige race dacht ik nog dat Ducati het lek enigszins boven leek te hebben, maar daar is weinig van over. Martin net als de sprintrace ook vandaag weer een overtuigende winnaar. Gisteren gewonnen door een zeer sterke start, vandaag duurde het wat langer.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23:06

Internet Janny

He does it for free

hardware-lover schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:06:

Gaat helaas Bo'tje achterna. Hopelijk kan Collin het tij nog keren anders vrees ik een seizoen in het middenveld net zoals Zonta.

Zero compensation

• Joris748
  • Nu online
Internet Janny schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:02:
[...]

Gaat helaas Bo'tje achterna. Hopelijk kan Collin het tij nog keren anders vrees ik een seizoen in het middenveld net zoals Zonta.
Komop zeg, dat is wel heel erg overdreven. Veijer draait een ijzersterk seizoen, in een hele competitieve klasse.

Verwijderd

[...]

Ik vind Veijer wel een steilere prestatiecurve hebben dan Bendsneyder heeft laten zien. Die laatste kon naar mijn idee totaal niet meekomen in de Moto2, maar Veijer laat wel aardige dingen zien.

Zonta schaar ik eerder als gelijke aan Bo, of Jasper.

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 15:21
Die start van Martin in de sprint! je zou denken dat de rest ook wel wat harder door de 1ste chicane had gekund.. Zo-ie-zo een sterk weekend van hem.

"bijzondere" crash van Mark! Flinke klap wel voor de enkel.

Veijer heeft inderdaad best een mooi seizoen, maar dit weekend... 2x slechte start en liet zich vaak opzij zetten

• Maikel64
[...]

Dit was niet serieus mag ik hopen? Een keer een wat minder weekend en het is gelijk niks meer?

• Turralyon
Is het niet een idee om de Moto3 standaard om 11:00 uur te plannen, gevolgd door de MotoGP, en de Moto2 pas daarna? Op die manier hebben alle drie de klassen genoeg tijd om eventuele rode vlaggen op te vangen. Dan krijgen wij als fans tenminste drie volledige races te zien in plaats van die korte sprintracejes, zoals we afgelopen weekend zagen bij de Moto2 en in mindere mate bij de Moto3.

Als Martín-fan heb ik trouwens een topweekend gehad! Het is alleen zo ontzettend zonde dat hij volgend jaar naar Yamaha gaat (of moet).

Wat betreft de kwaliteiten van Veijer: ik denk niet dat hij uiteindelijk in de MotoGP terechtkomt. Daarvoor zou hij constant in de top 8 moeten finishen en top 5 in het WK moeten rijden. De echte 'aliens' staan er namelijk al in hun tweede seizoen. Kijk naar Alonso en Holgado; die maakten in hun eerste jaar al direct indruk. Hoewel ze nu een iets minder jaar lijken te hebben, worden ze wel al direct opgepakt door partijen als HRC en Gresini/Ducati.

Veijer moet eigenlijk hopen op een gebrekkige aanwas vanuit de Moto3 in de komende jaren, waardoor teams de 'mindere' rijders uit de Moto2 gaan oppikken, zoals een Agius of over enkele jaren hijzelf. Maar goed, het is ook geen schande om wat langer in de Moto2 te blijven hangen en dan bijvoorbeeld Bulega op te volgen in de WSBK.

[ Voor 7% gewijzigd door Turralyon op 11-05-2026 14:24 ]

• Maikel64
Turralyon schreef op maandag 11 mei 2026 @ 14:24:
Is het niet een idee om de Moto3 standaard om 11:00 uur te plannen, gevolgd door de MotoGP, en de Moto2 pas daarna? Op die manier hebben alle drie de klassen genoeg tijd om eventuele rode vlaggen op te vangen. Dan krijgen wij als fans tenminste drie volledige races te zien in plaats van die korte sprintracejes, zoals we afgelopen weekend zagen bij de Moto2 en in mindere mate bij de Moto3.

Als Martín-fan heb ik trouwens een topweekend gehad! Het is alleen zo ontzettend zonde dat hij volgend jaar naar Yamaha gaat (of moet).

Wat betreft de kwaliteiten van Veijer: ik denk niet dat hij uiteindelijk in de MotoGP terechtkomt. Daarvoor zou hij constant in de top 8 moeten finishen en top 5 in het WK moeten rijden. De echte 'aliens' staan er namelijk al in hun tweede seizoen. Kijk naar Alonso en Holgado; die maakten in hun eerste jaar al direct indruk. Hoewel ze nu een iets minder jaar lijken te hebben, worden ze wel al direct opgepakt door partijen als HRC en Gresini/Ducati.

Veijer moet eigenlijk hopen op een gebrekkige aanwas vanuit de Moto3 in de komende jaren, waardoor teams de 'mindere' rijders uit de Moto2 gaan oppikken, zoals een Agius of over enkele jaren hijzelf. Maar goed, het is ook geen schande om wat langer in de Moto2 te blijven hangen en dan bijvoorbeeld Bulega op te volgen in de WSBK.
Hieronder een indruk van de prestaties van Fabio Quartararo in de Moto3 en Moto2. Op de win in de Moto2 na is Collin Veijer hem qua prestaties al voorbij volgens mij.

En toch is Quartararo opgepikt door een MotoGP team om vervolgens WK te worden.

Teams kijken anders naar rijders dan wij dit doen vanaf de bank of tribune. Natuurlijk geven betere prestaties meer kans om door te stromen, maar een rijder waar talent in zit valt echt wel op voor degene met de juiste kennis.
SeasonClassMotorcycleTeamRaceWinPodiumPoleFLapPtsPlcdWCh
2015Moto3HondaEstrella Galicia 0,013229210th
2016Moto3KTMLeopard Racing188313th
2017Moto2KalexPons HP40186413th
2018Moto2Speed UpSpeed Up Racing18121113810th

• Turralyon
Ik wist dat Quartararo erbij gesleept ging worden. Maar dat zijn van die uitzonderingen die de regel bevestigen. Casey Stoner is er ook zo 1.

We hebben natuurlijk ook rijders zoals Zarco, Morbidelli, Nakagami, Alex Márquez of Oliveira. Allemaal coureurs die uiteindelijk ook de MotoGP gehaald hebben na een langere tijd in de Moto2 gezeten te hebben. Maar dat zijn nou niet de toppers gebleken waarvan we allemaal hopen dat Veijer wel wordt.

Ik zou een gat in de lucht springen als we over 2 maanden te horen krijgen dat Binder vervangen gaat worden door Veijer. Maar KTM gaat waarschijnlijk gevuld worden met Alex Marquez en Di Giannantonio.
Hoe ik verwacht dat de lineup in '27 uitziet

Lenovo Ducati
Pedro Acosta - Marc Marquez (als die doorgaat)

Red Bull KTM
Di Giannantonio - Alex Márquez

Aprilia
Pecco Bagnaia - Marco Bezzecchi

Monster Energy Yamaha
Jorge Martin - Ai Ogura

Honda HRC
Fabio Quartararo - David Alonso

LCR Honda
Johann Zarco - Diogo Moreira

Gresini Ducati
Enea Bastianini (het is contracttijd en hij rijd ineens weer acceptabel) - Dani Holgado

VR 46 Ducati
Fermin Aldeguer - Alex Rins (ik mag hopen toch ?) of Luca Marini (Als Tech3 bij KTM blijft)

Pramac Yamaha
Toprak Razgatlioglu - Senna Agius of Izan Guevara

Trackhouse Aprilia
Joan Mir - Raul Fernandez

Tech 3
Holgado - Marini (vanwege zijn ontwikkelingswerk niet voor zijn racekwaliteit) of Viñales (als het KTM blijft)

• Maikel64
Turralyon schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:30:
Ik wist dat Quartararo erbij gesleept ging worden. Maar dat zijn van die uitzonderingen die de regel bevestigen. Casey Stoner is er ook zo 1.

We hebben natuurlijk ook rijders zoals Zarco, Morbidelli, Nakagami, Alex Márquez of Oliveira. Allemaal coureurs die uiteindelijk ook de MotoGP gehaald hebben na een langere tijd in de Moto2 gezeten te hebben. Maar dat zijn nou niet de toppers gebleken waarvan we allemaal hopen dat Veijer wel wordt.

Ik zou een gat in de lucht springen als we over 2 maanden te horen krijgen dat Binder vervangen gaat worden door Veijer. Maar KTM gaat waarschijnlijk gevuld worden met Alex Marquez en Di Giannantonio.
Hoe ik verwacht dat de lineup in '27 uitziet

Lenovo Ducati
Pedro Acosta - Marc Marquez (als die doorgaat)

Red Bull KTM
Di Giannantonio - Alex Márquez

Aprilia
Pecco Bagnaia - Marco Bezzecchi

Monster Energy Yamaha
Jorge Martin - Ai Ogura

Honda HRC
Fabio Quartararo - David Alonso

LCR Honda
Johann Zarco - Diogo Moreira

Gresini Ducati
Enea Bastianini (het is contracttijd en hij rijd ineens weer acceptabel) - Dani Holgado

VR 46 Ducati
Fermin Aldeguer - Alex Rins (ik mag hopen toch ?) of Luca Marini (Als Tech3 bij KTM blijft)

Pramac Yamaha
Toprak Razgatlioglu - Senna Agius of Izan Guevara

Trackhouse Aprilia
Joan Mir - Raul Fernandez

Tech 3
Holgado - Marini (vanwege zijn ontwikkelingswerk niet voor zijn racekwaliteit) of Viñales (als het KTM blijft)
Ik verwacht sowieso niet dat Veijer volgend jaar al naar de MotoGP zal gaan, eerder pas in 2028. Nu is het simpelweg nog echt te vroeg. En als het dan al gaat gebeuren heb ik niet de verwachting dat het ieder weekend top 5 gaat worden daar, eerder ergens rond plek 10-15. Alles daarboven zou dan mooi meegenomen zijn.

Een groot nadeel in Nederland: De verwachtingen van de supporters ligt simpelweg te hoog. Finished een rijder niet ieder weekend in de top 10 is het een prutser en zal het nooit wat worden. Terwijl die gasten serieus hard gaan en het menig ander haast onmogelijk zou maken wanneer ze een dagje in een willekeurige andere (lagere) klasse mee zouden rijden.

• Turralyon
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Daarom dat ik ook zei dat hij als Veijer niet de overstap naar de
MotoGP gegund is hij maar ooit de plek van Bulega moet overnemen en het WSBK mag gaan domineren ;)

Van de Fast 4 uit 2024 Moto3 doet Veijer echt niet onder voor Holgado.
Alleen Holgado had vorig jaar op een of andere magische manier zijn mojo compleet teruggevonden en dan is die echt snel. Probleem bij Holgado is alleen dat kan die ook zo maar weer een half jaar kwijt zijn. En ik denk dat Holgado dit seizoen weer zo'n typisch normaal Holgado seizoen kent.
Alonso is qua talent ongekend en ik heb het idee dat die het vooral op talent rondrijd, maar wat gochme mist en daardoor de fouten en crashes beleeft dit jaar.
En Ortola heb ik altijd de minste van de 4 gevonden, maar met hard werken en als alles goed valt dan weet hij dingen voor elkaar te krijgen waarvan je denkt: "Zozo jij kunt er ook echt wel wat van!" Beetje de Viñales van de 4.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maikel64 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:39:
[...]

Ik verwacht sowieso niet dat Veijer volgend jaar al naar de MotoGP zal gaan, eerder pas in 2028. Nu is het simpelweg nog echt te vroeg. En als het dan al gaat gebeuren heb ik niet de verwachting dat het ieder weekend top 5 gaat worden daar, eerder ergens rond plek 10-15. Alles daarboven zou dan mooi meegenomen zijn.

[knip]
Via een overstap naar een ander Moto2 team dan wellicht, want na 2 jaar bij Red Bull KTM is het misschien over bij dat team? Een paar degelijke wedstrijden achter elkaar kan Collin nu wel gebruiken, met dito resultaten bedoel ik dan 🤞

Testing, one, two ...

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

hardware-lover schreef op maandag 11 mei 2026 @ 18:47:
[...]

Via een overstap naar een ander Moto2 team dan wellicht, want na 2 jaar bij Red Bull KTM is het misschien over bij dat team? Een paar degelijke wedstrijden achter elkaar kan Collin nu wel gebruiken, met dito resultaten bedoel ik dan 🤞
Aspar met Nico Terol als coach.

Zero compensation

• DasNieNix
Terug van vakantie en eindelijk GP Frankrijk kunnen kijken; gezien de vele reacties hier weer wat gemist.

Wat een nare klapper voor MM; dit is duidelijk niet zijn seizoen. Hoeveel blessures en operaties kan een mens nog verdragen. Het zou mij niet verbazen als hij na dit seizoen een punt achter zijn carriere zet; hij heeft zelf al eens aangegeven liever gezond dan met een 10e titel afscheid te nemen.

Ook niet het weekend van Collin; na zijn podium vorige race nu weer een nulscore. Hoop dat dit niet te vaak gaat gebeuren. Een longlap penalty voor de volgende race zal ook niet bijdragen aan een goed resultaat. Waarschijnlijk heeft hij wel de start van Martin al 100 keer bekeken als voorbeeld hoe hij het gaat doen 🙂. Zonta eindelijk in de punten en hopelijk geeft dat een boost voor de volgende races.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

En we gaan weer los met de MotoGP.

Catalunya dit keer.

Mooie baan.

Het is nog vroeg in VT1 maar Collin staat nu al 6e! :)F (vorig seizoen kwalificeerde hij 3e. 1e rij. Helaas heeft hij een Long Lap Penalty deze race)

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:53
Format-C schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:02:
En we gaan weer los met de MotoGP.

Catalunya dit keer.

Mooie baan.

Het is nog vroeg in VT1 maar Collin staat nu al 6e! :)F (vorig seizoen kwalificeerde hij 3e. 1e rij. Helaas heeft hij een Long Lap Penalty deze race)
En WorldSBK niet te vergeten... Most deze keer.

Voor mij de beslissende race of ik de rest van het seizoen nog ga volgen met de Bulega dominantie.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Joris748
  • Nu online
alesandro_46 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:35:
[...]

En WorldSBK niet te vergeten... Most deze keer.

Voor mij de beslissende race of ik de rest van het seizoen nog ga volgen met de Bulega dominantie.
Ik volg het al een tijdje niet meer. Hoe is het vergeleken met de jaren rond de milleniumwisseling? Volgde het toen fanatiek. Ieder jaar naar Assen, 3 jaar op rij naar Brands Hatch, keertje naar Monza geweest. Heb helden als Slight, Haga, Russell, Yanagawa, Fogarty, Bayliss, Edwards, Corser, Chili, Hodgson, etc zien rijden. Met legendarische gevechten op de baan. Voor mijn gevoel waren dat de hoogtijdagen?

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 15-05-2026 10:41 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Joris748 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:41:
[...]

Ik volg het al een tijdje niet meer. Hoe is het vergeleken met de jaren rond de milleniumwisseling? Volgde het toen fanatiek. Ieder jaar naar Assen, 3 jaar op rij naar Brands Hatch, keertje naar Monza geweest. Heb helden als Slight, Haga, Russell, Yanagawa, Fogarty, Bayliss, Edwards, Corser, Chili, Hodgson, etc zien rijden. Met legendarische gevechten op de baan. Voor mijn gevoel waren dat de hoogtijdagen?
Ik kijk het ook al jaren niet meer. Even gekeken toen vd mark erin kwam maar het kon mij niet bekoren.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:53
[...]

Ja, die tijd heb ik helaas gemist :'( rond 2008 (? Spies vs. Haga) ben ik het een beetje gaan volgen. Zo uit mijn hoofd was het de eerste jaren nog wel interessant. Toen kwam Biaggi op de Aprilia alles aan snot rijden, gevolgd door Tom Sykes vs. Jonathan Rae. Met regelmatig wel leuke races, maar Rae die te sterk was en meerdere kampioenschappen achter elkaar wist te winnen waardoor het voor mij minder interessant werd.
Tylen schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:47:
[...]

Ik kijk het ook al jaren niet meer. Even gekeken toen vd mark erin kwam maar het kon mij niet bekoren.
Nou, dit weekend mag van der Mark invallen :)F
Maar in FP1 kan ie al geen potten breken. In het begin, op de Honda leek hij na een stijgende lijn mee te doen om de grote prijzen. Maar na een tijdje bleef het bij af en toe een dag succes.

En niet dat het me om de Nederlanders gaat, ik wil graag mooie races zien met gevechten om P1. Vorig jaar was het nog Nicolo vs. Toprak, dit jaar is het Nicolo vs. Bulega ;) Hoewel zijn Ducati teamgenoot Iker Lecuona wel steeds dichterbij komt, maar 82 punten is haast onmogelijk om te overbruggen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Tot dit seizoen, was het over het algemeen zeer vermakelijk, als Toprak ook meedeed bedoel ik dan. Maar ik zag de bui al hangen voor dit seizoen, en helaas bevestigd, dus ik heb mijn HBO Sport Addon aan de wilgen gehangen en houd enkel nog bij MotoGP (alle klassen).

Testing, one, two ...

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Was weer leuk, Bulega weer.

Zero compensation

Verwijderd

Het is lang geleden dat ik een Moto3-race heb gezien, maar het levert altijd wel leuke races op. Spannend tot de finish.

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Kijken of Colin eens een goede start heeft.

Zero compensation

• Joris748
  • Nu online
Internet Janny schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:08:
Kijken of Colin eens een goede start heeft.
Misschien wel zijn slechtste start van dit jaar ... 17e

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Shit..echt een hele slechte start van Veijer. En dan moet ie nog een long lap doen.... Dat voorspelt weinig goeds.

En zonet wel een hele goeie race van Quiles trouwens... in de moto3. (Was een geweldige race)

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 17-05-2026 12:21 ]

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Goed einde van Veijer |:(

Zero compensation

Verwijderd

Belabberde start en eind van Veijer. Zag hem na de straf van vorige week ook niet echt meedoen om het podium. Na zijn zwakke start was een punt überhaupt al moeilijk. Dan zie ik hem liever nu crashen, dan volgend weekend waar hij weer kans maakt op een goed resultaat.

• Joris748
  • Nu online
Interessante MotoGP wedstrijd. Acosta slaat een groot gat. Fernandez gaat Alex Marquez voorbij, rijdt het gat in no-time dicht en haalt Acosta in.

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Wat een klapper.

Zero compensation

• Joris748
  • Nu online
Bizarre crash. Acosta valt stil op een recht stuk, Marquez klapt erop, gaat heel hard onderuit naast de baan. En het voorwiel van de motor van Marquez raakt Di Giannantonio.

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 17-05-2026 14:25 ]

• Joris748
  • Nu online
Medisch team is nog bezig met Marquez, is volgens de wedstrijdleiding wel bij kennis.

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Nou dit gaat nog wel even duren.

Zero compensation

• Joris748
  • Nu online
Blijkbaar heeft Acosta hetzelfde probleem als Bastianini bij de start. Ben benieuwd of ze hem aan de kant houden.

• Joris748
  • Nu online
Sfeer in de pitbox van Marquez is erg bedrukt, gespannen. Verwacht serieuze verwondingen bij hem.

• Joris748
  • Nu online
Gadverdamme dat was een hele heftige crash. Zarco zat vast met zijn been in het achterwiel van Bagnaia, terwijl de motor door de grindbak vloog.

• Joris748
  • Nu online
Er is overleg, deze wedstrijd gaat denk ik niet meer herstart worden.

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Joris748 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:58:
Er is overleg, deze wedstrijd gaat denk ik niet meer herstart worden.
En toch wel.

Zero compensation

• Joris748
  • Nu online
Ik houd mijn hart vast voor het restant van de wedstrijd.

• Maikel64
Wat een chaos bij de MotoGP. En dan is het gedoe mogelijk nog niet klaar i.v.m. de bandendruk bij meerdere rijders.

Martin heeft zich op camera weer eens van zijn beste kant laten zien. Ik snap dat er emoties zijn, maar om je zo af te reageren op je crew en helemaal om ruzie te zoeken met een crewlid is gewoon schandalig :(

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Wat een klapper.

Denk niet dat Marquez hier ongeschonden vanaf komt. Hoop uiteraard dat het meevalt.

Poeh

Edit ; denk dat Acosta nu (zijn eerste MotoGP race) kan winnen na een herstart en nieuwe banden.

Maar nogmaals hoop dat het meevalt voor Marquez. Wie er ook wint dit is een dikke domper, ook voor de rest van de coureurs

Edit; Come on Acosta! Go Go Go.

Edit; en weer een rooie vlag. Gaat lekker zo..pfff. Edit ; hopelijk is Zarco ok. Die ligt er ook aardig lang nu. En dat ze er allemaal zo omheen staan om het "af te schermen".

Shit! Niet best vandaag! :/

Haha. Besef me ineens dat ik niet live meer kijk. Sorry. :z

Digia gewonnen. Netjes. Had graag gezien dat Acosta zou winnen, maar goed. Ook leuk voor de VR46 mannen.

[ Voor 90% gewijzigd door Format-C op 17-05-2026 16:36 ]

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:29
Maar Di Giannantonio ongelofelijk. Onderuit door het ongeluk van Marquez, als laatste de pits nog in komen daarna en uiteindelijk als winnaar over de steep. Bizar.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het heeft nog een extra staartje, het was nog niet klaar voor vandaag.

Bandendruk issues bij diverse rijders, nieuwe uitslag (voor nu);

New race results

1 Fabio Di Giannantonio

2 Fermin Aldeguer +1.466s

3 Pecco Bagnaia +4.320s

4 Marco Bezzecchi +4.679s

5 Fabio Quartararo +4.876s

6 Luca Marini +4.971s

7 Brad Binder +5.137s

8 Ai Ogura +5.377s

9 Diogo Moreira +6.839s

10 Franco Morbidelli +7.160s

11 Maverick Vinales +10.147s

12 Augusto Fernandez +16.245s

13 Joan Mir +17.250s

14 Alex Rins +22.916s

15 Jack Miller +26.452s

16 Toprak Razgatlioglu +27.808s

17 Raul Fernandez +31.066s

DNF Jorge Martin

DNF Pedro Acosta

DNF Alex Marquez

DNF Johann Zarco

DNF Enea Bastianini

Testing, one, two ...

• Joris748
  • Nu online
Gezien de eerste aanblik, valt het nog mee met de blessures van Marquez.

https://www.racesport.nl/...ez-na-crash-in-catalunya/
Uit de medische onderzoeken blijkt dat Alex Márquez een ‘kleine’ breuk heeft opgelopen in een onderste nekwervel [C7 halswervel]. Daarnaast heeft hij een fractuur in het rechtersleutelbeen. De laatste blessure zal zondag operatief worden behandeld, waarbij een plaat wordt geplaatst om het sleutelbeen te stabiliseren. De breuk in de nekwervel wordt later deze week opnieuw beoordeeld door de Spaanse artsen. Gezien de aard van de verwondingen lijkt een langere afwezigheid vrijwel onvermijdelijk, al heeft Gresini Racing nog geen officiële prognose gegeven over de duur van zijn herstel.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Vind een gebroken nekwervel best wel heftig. Dan heeft hij best veel geluk gehad.

Hopelijk herstelt hij goed en snel.

Maar zal toch zeker wel een week of 5 a 6 gaan duren? (Al zijn het wel bikkels natuurlijk, dit (letsel in nekwervel) is geen kattenpis).

Hopelijk gaat het ook goed met Zarco.

Edit; door de val van Martin doet Bezeccchi alsnog redelijk goeie zaken voor het WK en loopt wat uit. Die was dit weekend niet echt snel. Of niet snel genoeg. Catalunya zal wel niet "zijn baan" zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 17-05-2026 19:27 ]

• Joris748
  • Nu online
Ik maak me op dit moment meer zorgen over Zarco. Zal me niets verbazen dat ze op dit moment in een universitair ziekenhuis een been proberen te redden. Zou zomaar eens einde carrière en een leven lang lichamelijk ongemak kunnen zijn.

Het zag er echt smerig uit, hoe hij met zijn been aan de motor hing terwijl die door de grindbak stuiterde.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Klopt. En de baan commissarissen stonden ook allemaal om hem heen om hem af te schermen. Laten we hopen dat het een beetje meevalt.

Smerige crashes vandaag. Marquez had wel dood kunnen zijn! Edit: ja en Zarco ook trouwens. Pfwoah.

(Imho zouden ze met het oog op risico's sprintraces gewoon moeten schrappen. (Uiteindelijk is de gezondheid van de coureurs belangrijker dan de kijkcijfers!) Dan hebben de coureurs iets meer rust en meer tijd om een weekend wat beter op te bouwen. Ik zeg niet dat deze ongelukken door sprintraces komen, maar de start blijft toch echt mega gevaarlijk met dit soort snelheden en deze acceleratie. Plus de coureurs hebben in sprintweekenden veel meer druk doordat er elke sessie meer op het spel staat zeg maar)

Edit; update van Zarco:

( @Joris748 )
Het probleem zit dus in het linkerbeen van Zarco. "Het is vooral de knie: de banden zijn gescheurd, maar het dijbeen is niet gebroken. Er is ook een kleine breuk onderaan het kuitbeen, aan de buitenkant van mijn linkerenkel. Dat is het", zei hij, om eraan toe te voegen dat hij in de nacht van zondag op maandag ter observatie in het ziekenhuis moet blijven.
https://nl.motorsport.com/motogp/news/johann-zarco-update-blessures-crash-herstart-gp-catalonie/10821745/

(https://www.motogp.com/en/news/2026/05/17/zarco-injury-update/1069149)

[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 17-05-2026 20:26 ]

• Joris748
  • Nu online
Format-C schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:33:
Klopt. En de baan commissarissen stonden ook allemaal om hem heen om hem af te schermen. Laten we hopen dat het een beetje meevalt.

Smerige crashes vandaag. Marquez had wel dood kunnen zijn! Edit: ja en Zarco ook trouwens. Pfwoah.

(Imho zouden ze met het oog op risico's sprintraces gewoon moeten schrappen. (Uiteindelijk is de gezondheid van de coureurs belangrijker dan de kijkcijfers!) Dan hebben de coureurs iets meer rust en meer tijd om een weekend wat beter op te bouwen. Ik zeg niet dat deze ongelukken door sprintraces komen, maar de start blijft toch echt mega gevaarlijk met dit soort snelheden en deze acceleratie. Plus de coureurs hebben in sprintweekenden veel meer druk doordat er elke sessie meer op het spel staat zeg maar)

Edit; update van Zarco:

( @Joris748 )

[...]

https://nl.motorsport.com/motogp/news/johann-zarco-update-blessures-crash-herstart-gp-catalonie/10821745/

(https://www.motogp.com/en/news/2026/05/17/zarco-injury-update/1069149)
Dat valt me dan 200% mee!

Hier wat Racesport.nl erover zegt:
https://www.racesport.nl/...zware-crash-in-barcelona/
Johann Zarco: “We wachten nog op de resultaten van de onderzoeken. Ik draag een nekbrace, maar die zit eigenlijk meer in de weg dan dat hij helpt. Vooral mijn knie is het probleem, daar hebben de ligamenten het begeven. Mijn dijbeen is gelukkig niet gebroken. Wel heb ik een kleine breuk onderaan het kuitbeen, aan de buitenkant van mijn linker enkel. Ik wil jullie geruststellen. Uiteindelijk lijkt het meer schrik dan echte schade te zijn. Vanacht moet ik nog in het ziekenhuis blijven voor controle en ter observatie.”

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ongelofelijk hoor dit;

Deze klapper maken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lTL3hWqyaggx-YLuZl_EajjPOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0AUuCIbQNcpdFICOF7zLZ2Ya.jpg?f=fotoalbum_large

En daar ligt Marquez dan, gewoon met een smile en een duimpje _/-\o_ :D (wat een bikkel!) Edit; kan het niet laten, maar als je dan voetballers ziet janken na een tik... Hahah. Deze jongens zijn echt kerels! :7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtkO3cG0VBNJ9R14PoPVHnExxtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oNidm5iWgpYvnSYK7igxG4YN.jpg?f=fotoalbum_large (Plaatje van racesport)

https://www.racesport.nl/gresini-racing-deelt-update-over-blessures-alex-marquez-na-crash-in-catalunya/

Gelukkig voor beide "valt het mee". Gelukkig! d:)b

[ Voor 59% gewijzigd door Format-C op 17-05-2026 23:29 ]

• Turralyon
Joris748 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:19:
[...]

Ik ben momenteel op vakantie. Had speciaal tijd vrijgemaakt om te kijken of hij ondanks de long lap top 10 zou kunnen rijden. Maar na rondje 1 toch maar tv uit en het zwembad opgezocht. En later alles teruggekeken. Hopeloze wedstrijd

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Joris748 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:19:
[...]

Hij moet aan z’n starts werken maar z’n teamgenoot was ook 9 plekken kwijt in de eerste ronde. Toeval of ligt t deels aan de motor?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• DasNieNix
Ik had het idee dat Collin de starts goed onder de knie had maar waarom het deze keer zo slecht ging? Ik heb nog geen interview met hem gezien of gelezen maar ben benieuwd naar zijn commentaar.

Het lijkt erop dat Holgado, Alonso, Guevara en, verrassend, Baltus volgend jaar naar de MotoGP gaan. De meeste contracten worden voor 2 jaar afgesloten en waarschijnlijk zijn er volgend jaar weinig mogelijkheden om door te stromen.

Ook lijken en weer mogelijkheden voor Bulega om bij een Ducati team in de MotoGP te komen, een alternatief zou nog Trackhouse Aprilia kunnen zijn.

Na de blessures van Petrucci lijkt dit niet het laatste optreden voor MvdM bij BMW.

• aveenhuysen
DasNieNix schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:10:
Ik had het idee dat Collin de starts goed onder de knie had maar waarom het deze keer zo slecht ging? Ik heb nog geen interview met hem gezien of gelezen maar ben benieuwd naar zijn commentaar.

Het lijkt erop dat Holgado, Alonso, Guevara en, verrassend, Baltus volgend jaar naar de MotoGP gaan. De meeste contracten worden voor 2 jaar afgesloten en waarschijnlijk zijn er volgend jaar weinig mogelijkheden om door te stromen.

Ook lijken en weer mogelijkheden voor Bulega om bij een Ducati team in de MotoGP te komen, een alternatief zou nog Trackhouse Aprilia kunnen zijn.

Na de blessures van Petrucci lijkt dit niet het laatste optreden voor MvdM bij BMW.
Colin werd geraakt in bocht 2 na de start en toen ging het allemaal bergafwaarts.

Bulega mag wel snel weg bij Superbikes aangezien ie elke wedstrijd wint :O :O :O zo boringgggggggggggggg

• DasNieNix
Vijf keer in 1 weekend in de grindbak vond Martin niet genoeg en tijdens de testdag vandaag ging hij er nogmaals hard af. Na het medisch centrum is hij doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Hoop dat het meevalt en hij er volgende race weer bij kan zijn.

• Joris748
  • Nu online
Dat zou een hele flinke wijziging zijn:

https://www.racesport.nl/...r-per-coureur-vanaf-2027/
MotoGP coureurs beschikken mogelijk vanaf 2027 nog maar over één motorfiets gedurende een Grand Prix weekend. Dat voorstel ligt momenteel op tafel tijdens de onderhandelingen tussen MotoGP Sports Entertainment Group (SEG) en de fabrikanten over de nieuwe commerciële overeenkomst voor de periode 2027-2031.

Volgens het doorgaans goedingelichte autosport.com komt het voorstel vanuit de fabrikanten zelf, met als belangrijkste doel het terugdringen van de kosten. Door het aantal machines per coureur te halveren zouden niet alleen de productiekosten afnemen, maar ook de personeelskosten binnen de teams omlaag kunnen.
Lijkt me een goede stap. Maar tegelijkertijd zou het wel goed zijn als ze een veilige, snelle manier introduceren om naar regenbanden te wisselen.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 11:22

Herman

FP ProMod
Joris748 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:35:
(...)

Lijkt me een goede stap. Maar tegelijkertijd zou het wel goed zijn als ze een veilige, snelle manier introduceren om naar regenbanden te wisselen.
De terugkeer van de mono-swingarm? :9

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:14
Format-C schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:27:
Ongelofelijk hoor dit;

Deze klapper maken...

[Afbeelding]

En daar ligt Marquez dan, gewoon met een smile en een duimpje _/-\o_ :D (wat een bikkel!) Edit; kan het niet laten, maar als je dan voetballers ziet janken na een tik... Hahah. Deze jongens zijn echt kerels! :7

[Afbeelding] (Plaatje van racesport)

https://www.racesport.nl/gresini-racing-deelt-update-over-blessures-alex-marquez-na-crash-in-catalunya/

Gelukkig voor beide "valt het mee". Gelukkig! d:)b
Geenzins als 'commentaar' o.i.d. bedoeld, maar om het een beetje in perspectief te plaatsen: puur voor de fans, die foto.
Marc vandaag: He has had a bad time all week [after the crash], I saw him in pain, but now he is already improving, recovering his smile and starting to be himself again.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:10
Wat is het toch verschrikkelijk sinds ze bij eurosport weg zijn. Ziggo vindt een oefen potje Schotland Curaçao belangrijker dan de sprintrace blijkbaar :(

Roomba E5 te koop

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Blijkbaar ook WSBK dit weekend.

Zero compensation

• Tylen

Tylen

sig69 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:09:
Wat is het toch verschrikkelijk sinds ze bij eurosport weg zijn. Ziggo vindt een oefen potje Schotland Curaçao belangrijker dan de sprintrace blijkbaar :(
sprint is toch pas om 15:00???

• DasNieNix
Sprint is alleen op ziggo sport 3, uiteraard alleen te zien als je sport totaal pakket hebt 😡

• Tylen

Tylen

Echt liefhebbers hebben die toch of een motogp abo.

* Tylen rent hard weg.

• Tylen

Tylen

Het is beetje rustig hier. Maar mooie overwinning van Fernandez. Gaaf om te zien dat MM kop start pakte maar helaas zakte hij heel snel alweer af. Logisch ook wel. Anyways kom maar op met de hoofdrace. Want ik vind Mugello altijd heel gaaf. :)

• Joris748
  • Nu online
Zeker een gaaf circuit. Snelle chicanes, en een belachelijk hoge topsnelheid. Martin tikte de 368 km/h aan, voordat hij in de ankers moest voor San Donato, de langzaamste bocht van het circuit.

Ik vond het optreden van Diogo Moreiro op de Honda ook indrukwekkend. Hij hield nog lang stand, denk wel dat hij daarbij iets teveel van zijn voorband gevergd heeft.

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Terechte winnaar.

Zero compensation

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste