Daarnet MotoGP teruggekeken vanwege stadionbezoek vanmiddag. Het was wel een aardige race, met op het einde Ogura die nog even het podium haalde. Na vorige race dacht ik nog dat Ducati het lek enigszins boven leek te hebben, maar daar is weinig van over. Martin net als de sprintrace ook vandaag weer een overtuigende winnaar. Gisteren gewonnen door een zeer sterke start, vandaag duurde het wat langer.
Gaat helaas Bo'tje achterna. Hopelijk kan Collin het tij nog keren anders vrees ik een seizoen in het middenveld net zoals Zonta.hardware-lover schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:06:
@Joris748 , dit keer ging het toch echt van kwaad tot erger, tot dramatisch. Herkansing door de rode vlag, maar mocht opnieuw helaas niets baten.
Maar ik ben nog steeds blij dat ie wel vaak mee kan doen voor serieuze punten.
Volgende race nog een straf misschien? Heb het niet meer opgezocht moet ik bekennen.
Zero compensation
Komop zeg, dat is wel heel erg overdreven. Veijer draait een ijzersterk seizoen, in een hele competitieve klasse.Internet Janny schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:02:
[...]
Gaat helaas Bo'tje achterna. Hopelijk kan Collin het tij nog keren anders vrees ik een seizoen in het middenveld net zoals Zonta.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Verwijderd
Ik vind Veijer wel een steilere prestatiecurve hebben dan Bendsneyder heeft laten zien. Die laatste kon naar mijn idee totaal niet meekomen in de Moto2, maar Veijer laat wel aardige dingen zien.Internet Janny schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:02:
[...]
Gaat helaas Bo'tje achterna. Hopelijk kan Collin het tij nog keren anders vrees ik een seizoen in het middenveld net zoals Zonta.
Zonta schaar ik eerder als gelijke aan Bo, of Jasper.
Die start van Martin in de sprint! je zou denken dat de rest ook wel wat harder door de 1ste chicane had gekund.. Zo-ie-zo een sterk weekend van hem.
"bijzondere" crash van Mark! Flinke klap wel voor de enkel.
Veijer heeft inderdaad best een mooi seizoen, maar dit weekend... 2x slechte start en liet zich vaak opzij zetten
"bijzondere" crash van Mark! Flinke klap wel voor de enkel.
Veijer heeft inderdaad best een mooi seizoen, maar dit weekend... 2x slechte start en liet zich vaak opzij zetten
Dit was niet serieus mag ik hopen? Een keer een wat minder weekend en het is gelijk niks meer?Internet Janny schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:02:
[...]
Gaat helaas Bo'tje achterna. Hopelijk kan Collin het tij nog keren anders vrees ik een seizoen in het middenveld net zoals Zonta.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Is het niet een idee om de Moto3 standaard om 11:00 uur te plannen, gevolgd door de MotoGP, en de Moto2 pas daarna? Op die manier hebben alle drie de klassen genoeg tijd om eventuele rode vlaggen op te vangen. Dan krijgen wij als fans tenminste drie volledige races te zien in plaats van die korte sprintracejes, zoals we afgelopen weekend zagen bij de Moto2 en in mindere mate bij de Moto3.
Als Martín-fan heb ik trouwens een topweekend gehad! Het is alleen zo ontzettend zonde dat hij volgend jaar naar Yamaha gaat (of moet).
Wat betreft de kwaliteiten van Veijer: ik denk niet dat hij uiteindelijk in de MotoGP terechtkomt. Daarvoor zou hij constant in de top 8 moeten finishen en top 5 in het WK moeten rijden. De echte 'aliens' staan er namelijk al in hun tweede seizoen. Kijk naar Alonso en Holgado; die maakten in hun eerste jaar al direct indruk. Hoewel ze nu een iets minder jaar lijken te hebben, worden ze wel al direct opgepakt door partijen als HRC en Gresini/Ducati.
Veijer moet eigenlijk hopen op een gebrekkige aanwas vanuit de Moto3 in de komende jaren, waardoor teams de 'mindere' rijders uit de Moto2 gaan oppikken, zoals een Agius of over enkele jaren hijzelf. Maar goed, het is ook geen schande om wat langer in de Moto2 te blijven hangen en dan bijvoorbeeld Bulega op te volgen in de WSBK.
Als Martín-fan heb ik trouwens een topweekend gehad! Het is alleen zo ontzettend zonde dat hij volgend jaar naar Yamaha gaat (of moet).
Wat betreft de kwaliteiten van Veijer: ik denk niet dat hij uiteindelijk in de MotoGP terechtkomt. Daarvoor zou hij constant in de top 8 moeten finishen en top 5 in het WK moeten rijden. De echte 'aliens' staan er namelijk al in hun tweede seizoen. Kijk naar Alonso en Holgado; die maakten in hun eerste jaar al direct indruk. Hoewel ze nu een iets minder jaar lijken te hebben, worden ze wel al direct opgepakt door partijen als HRC en Gresini/Ducati.
Veijer moet eigenlijk hopen op een gebrekkige aanwas vanuit de Moto3 in de komende jaren, waardoor teams de 'mindere' rijders uit de Moto2 gaan oppikken, zoals een Agius of over enkele jaren hijzelf. Maar goed, het is ook geen schande om wat langer in de Moto2 te blijven hangen en dan bijvoorbeeld Bulega op te volgen in de WSBK.
[ Voor 7% gewijzigd door Turralyon op 11-05-2026 14:24 ]
Hieronder een indruk van de prestaties van Fabio Quartararo in de Moto3 en Moto2. Op de win in de Moto2 na is Collin Veijer hem qua prestaties al voorbij volgens mij.Turralyon schreef op maandag 11 mei 2026 @ 14:24:
Is het niet een idee om de Moto3 standaard om 11:00 uur te plannen, gevolgd door de MotoGP, en de Moto2 pas daarna? Op die manier hebben alle drie de klassen genoeg tijd om eventuele rode vlaggen op te vangen. Dan krijgen wij als fans tenminste drie volledige races te zien in plaats van die korte sprintracejes, zoals we afgelopen weekend zagen bij de Moto2 en in mindere mate bij de Moto3.
Als Martín-fan heb ik trouwens een topweekend gehad! Het is alleen zo ontzettend zonde dat hij volgend jaar naar Yamaha gaat (of moet).
Wat betreft de kwaliteiten van Veijer: ik denk niet dat hij uiteindelijk in de MotoGP terechtkomt. Daarvoor zou hij constant in de top 8 moeten finishen en top 5 in het WK moeten rijden. De echte 'aliens' staan er namelijk al in hun tweede seizoen. Kijk naar Alonso en Holgado; die maakten in hun eerste jaar al direct indruk. Hoewel ze nu een iets minder jaar lijken te hebben, worden ze wel al direct opgepakt door partijen als HRC en Gresini/Ducati.
Veijer moet eigenlijk hopen op een gebrekkige aanwas vanuit de Moto3 in de komende jaren, waardoor teams de 'mindere' rijders uit de Moto2 gaan oppikken, zoals een Agius of over enkele jaren hijzelf. Maar goed, het is ook geen schande om wat langer in de Moto2 te blijven hangen en dan bijvoorbeeld Bulega op te volgen in de WSBK.
En toch is Quartararo opgepikt door een MotoGP team om vervolgens WK te worden.
Teams kijken anders naar rijders dan wij dit doen vanaf de bank of tribune. Natuurlijk geven betere prestaties meer kans om door te stromen, maar een rijder waar talent in zit valt echt wel op voor degene met de juiste kennis.
| Season | Class | Motorcycle | Team | Race | Win | Podium | Pole | FLap | Pts | Plcd | WCh |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2015 | Moto3 | Honda | Estrella Galicia 0,0 | 13 | 2 | 2 | 92 | 10th | – | ||
| 2016 | Moto3 | KTM | Leopard Racing | 18 | 83 | 13th | – | ||||
| 2017 | Moto2 | Kalex | Pons HP40 | 18 | 64 | 13th | – | ||||
| 2018 | Moto2 | Speed Up | Speed Up Racing | 18 | 1 | 2 | 1 | 1 | 138 | 10th | – |
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Ik wist dat Quartararo erbij gesleept ging worden. Maar dat zijn van die uitzonderingen die de regel bevestigen. Casey Stoner is er ook zo 1.
We hebben natuurlijk ook rijders zoals Zarco, Morbidelli, Nakagami, Alex Márquez of Oliveira. Allemaal coureurs die uiteindelijk ook de MotoGP gehaald hebben na een langere tijd in de Moto2 gezeten te hebben. Maar dat zijn nou niet de toppers gebleken waarvan we allemaal hopen dat Veijer wel wordt.
Ik zou een gat in de lucht springen als we over 2 maanden te horen krijgen dat Binder vervangen gaat worden door Veijer. Maar KTM gaat waarschijnlijk gevuld worden met Alex Marquez en Di Giannantonio.
Hoe ik verwacht dat de lineup in '27 uitziet
Lenovo Ducati
Pedro Acosta - Marc Marquez (als die doorgaat)
Red Bull KTM
Di Giannantonio - Alex Márquez
Aprilia
Pecco Bagnaia - Marco Bezzecchi
Monster Energy Yamaha
Jorge Martin - Ai Ogura
Honda HRC
Fabio Quartararo - David Alonso
LCR Honda
Johann Zarco - Diogo Moreira
Gresini Ducati
Enea Bastianini (het is contracttijd en hij rijd ineens weer acceptabel) - Dani Holgado
VR 46 Ducati
Fermin Aldeguer - Alex Rins (ik mag hopen toch ?) of Luca Marini (Als Tech3 bij KTM blijft)
Pramac Yamaha
Toprak Razgatlioglu - Senna Agius of Izan Guevara
Trackhouse Aprilia
Joan Mir - Raul Fernandez
Tech 3
Holgado - Marini (vanwege zijn ontwikkelingswerk niet voor zijn racekwaliteit) of Viñales (als het KTM blijft)
We hebben natuurlijk ook rijders zoals Zarco, Morbidelli, Nakagami, Alex Márquez of Oliveira. Allemaal coureurs die uiteindelijk ook de MotoGP gehaald hebben na een langere tijd in de Moto2 gezeten te hebben. Maar dat zijn nou niet de toppers gebleken waarvan we allemaal hopen dat Veijer wel wordt.
Ik zou een gat in de lucht springen als we over 2 maanden te horen krijgen dat Binder vervangen gaat worden door Veijer. Maar KTM gaat waarschijnlijk gevuld worden met Alex Marquez en Di Giannantonio.
Hoe ik verwacht dat de lineup in '27 uitziet
Lenovo Ducati
Pedro Acosta - Marc Marquez (als die doorgaat)
Red Bull KTM
Di Giannantonio - Alex Márquez
Aprilia
Pecco Bagnaia - Marco Bezzecchi
Monster Energy Yamaha
Jorge Martin - Ai Ogura
Honda HRC
Fabio Quartararo - David Alonso
LCR Honda
Johann Zarco - Diogo Moreira
Gresini Ducati
Enea Bastianini (het is contracttijd en hij rijd ineens weer acceptabel) - Dani Holgado
VR 46 Ducati
Fermin Aldeguer - Alex Rins (ik mag hopen toch ?) of Luca Marini (Als Tech3 bij KTM blijft)
Pramac Yamaha
Toprak Razgatlioglu - Senna Agius of Izan Guevara
Trackhouse Aprilia
Joan Mir - Raul Fernandez
Tech 3
Holgado - Marini (vanwege zijn ontwikkelingswerk niet voor zijn racekwaliteit) of Viñales (als het KTM blijft)
Ik verwacht sowieso niet dat Veijer volgend jaar al naar de MotoGP zal gaan, eerder pas in 2028. Nu is het simpelweg nog echt te vroeg. En als het dan al gaat gebeuren heb ik niet de verwachting dat het ieder weekend top 5 gaat worden daar, eerder ergens rond plek 10-15. Alles daarboven zou dan mooi meegenomen zijn.Turralyon schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:30:
Ik wist dat Quartararo erbij gesleept ging worden. Maar dat zijn van die uitzonderingen die de regel bevestigen. Casey Stoner is er ook zo 1.
We hebben natuurlijk ook rijders zoals Zarco, Morbidelli, Nakagami, Alex Márquez of Oliveira. Allemaal coureurs die uiteindelijk ook de MotoGP gehaald hebben na een langere tijd in de Moto2 gezeten te hebben. Maar dat zijn nou niet de toppers gebleken waarvan we allemaal hopen dat Veijer wel wordt.
Ik zou een gat in de lucht springen als we over 2 maanden te horen krijgen dat Binder vervangen gaat worden door Veijer. Maar KTM gaat waarschijnlijk gevuld worden met Alex Marquez en Di Giannantonio.
Hoe ik verwacht dat de lineup in '27 uitziet
Lenovo Ducati
Pedro Acosta - Marc Marquez (als die doorgaat)
Red Bull KTM
Di Giannantonio - Alex Márquez
Aprilia
Pecco Bagnaia - Marco Bezzecchi
Monster Energy Yamaha
Jorge Martin - Ai Ogura
Honda HRC
Fabio Quartararo - David Alonso
LCR Honda
Johann Zarco - Diogo Moreira
Gresini Ducati
Enea Bastianini (het is contracttijd en hij rijd ineens weer acceptabel) - Dani Holgado
VR 46 Ducati
Fermin Aldeguer - Alex Rins (ik mag hopen toch ?) of Luca Marini (Als Tech3 bij KTM blijft)
Pramac Yamaha
Toprak Razgatlioglu - Senna Agius of Izan Guevara
Trackhouse Aprilia
Joan Mir - Raul Fernandez
Tech 3
Holgado - Marini (vanwege zijn ontwikkelingswerk niet voor zijn racekwaliteit) of Viñales (als het KTM blijft)
Een groot nadeel in Nederland: De verwachtingen van de supporters ligt simpelweg te hoog. Finished een rijder niet ieder weekend in de top 10 is het een prutser en zal het nooit wat worden. Terwijl die gasten serieus hard gaan en het menig ander haast onmogelijk zou maken wanneer ze een dagje in een willekeurige andere (lagere) klasse mee zouden rijden.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Daarom dat ik ook zei dat hij als Veijer niet de overstap naar de
MotoGP gegund is hij maar ooit de plek van Bulega moet overnemen en het WSBK mag gaan domineren ;)
Van de Fast 4 uit 2024 Moto3 doet Veijer echt niet onder voor Holgado.
Alleen Holgado had vorig jaar op een of andere magische manier zijn mojo compleet teruggevonden en dan is die echt snel. Probleem bij Holgado is alleen dat kan die ook zo maar weer een half jaar kwijt zijn. En ik denk dat Holgado dit seizoen weer zo'n typisch normaal Holgado seizoen kent.
Alonso is qua talent ongekend en ik heb het idee dat die het vooral op talent rondrijd, maar wat gochme mist en daardoor de fouten en crashes beleeft dit jaar.
En Ortola heb ik altijd de minste van de 4 gevonden, maar met hard werken en als alles goed valt dan weet hij dingen voor elkaar te krijgen waarvan je denkt: "Zozo jij kunt er ook echt wel wat van!" Beetje de Viñales van de 4.
MotoGP gegund is hij maar ooit de plek van Bulega moet overnemen en het WSBK mag gaan domineren ;)
Van de Fast 4 uit 2024 Moto3 doet Veijer echt niet onder voor Holgado.
Alleen Holgado had vorig jaar op een of andere magische manier zijn mojo compleet teruggevonden en dan is die echt snel. Probleem bij Holgado is alleen dat kan die ook zo maar weer een half jaar kwijt zijn. En ik denk dat Holgado dit seizoen weer zo'n typisch normaal Holgado seizoen kent.
Alonso is qua talent ongekend en ik heb het idee dat die het vooral op talent rondrijd, maar wat gochme mist en daardoor de fouten en crashes beleeft dit jaar.
En Ortola heb ik altijd de minste van de 4 gevonden, maar met hard werken en als alles goed valt dan weet hij dingen voor elkaar te krijgen waarvan je denkt: "Zozo jij kunt er ook echt wel wat van!" Beetje de Viñales van de 4.
Via een overstap naar een ander Moto2 team dan wellicht, want na 2 jaar bij Red Bull KTM is het misschien over bij dat team? Een paar degelijke wedstrijden achter elkaar kan Collin nu wel gebruiken, met dito resultaten bedoel ik dan 🤞Maikel64 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:39:
[...]
Ik verwacht sowieso niet dat Veijer volgend jaar al naar de MotoGP zal gaan, eerder pas in 2028. Nu is het simpelweg nog echt te vroeg. En als het dan al gaat gebeuren heb ik niet de verwachting dat het ieder weekend top 5 gaat worden daar, eerder ergens rond plek 10-15. Alles daarboven zou dan mooi meegenomen zijn.
[knip]
Testing, one, two ...
Aspar met Nico Terol als coach.hardware-lover schreef op maandag 11 mei 2026 @ 18:47:
[...]
Via een overstap naar een ander Moto2 team dan wellicht, want na 2 jaar bij Red Bull KTM is het misschien over bij dat team? Een paar degelijke wedstrijden achter elkaar kan Collin nu wel gebruiken, met dito resultaten bedoel ik dan 🤞
Zero compensation
Terug van vakantie en eindelijk GP Frankrijk kunnen kijken; gezien de vele reacties hier weer wat gemist.
Wat een nare klapper voor MM; dit is duidelijk niet zijn seizoen. Hoeveel blessures en operaties kan een mens nog verdragen. Het zou mij niet verbazen als hij na dit seizoen een punt achter zijn carriere zet; hij heeft zelf al eens aangegeven liever gezond dan met een 10e titel afscheid te nemen.
Ook niet het weekend van Collin; na zijn podium vorige race nu weer een nulscore. Hoop dat dit niet te vaak gaat gebeuren. Een longlap penalty voor de volgende race zal ook niet bijdragen aan een goed resultaat. Waarschijnlijk heeft hij wel de start van Martin al 100 keer bekeken als voorbeeld hoe hij het gaat doen 🙂. Zonta eindelijk in de punten en hopelijk geeft dat een boost voor de volgende races.
Wat een nare klapper voor MM; dit is duidelijk niet zijn seizoen. Hoeveel blessures en operaties kan een mens nog verdragen. Het zou mij niet verbazen als hij na dit seizoen een punt achter zijn carriere zet; hij heeft zelf al eens aangegeven liever gezond dan met een 10e titel afscheid te nemen.
Ook niet het weekend van Collin; na zijn podium vorige race nu weer een nulscore. Hoop dat dit niet te vaak gaat gebeuren. Een longlap penalty voor de volgende race zal ook niet bijdragen aan een goed resultaat. Waarschijnlijk heeft hij wel de start van Martin al 100 keer bekeken als voorbeeld hoe hij het gaat doen 🙂. Zonta eindelijk in de punten en hopelijk geeft dat een boost voor de volgende races.
En we gaan weer los met de MotoGP.
Catalunya dit keer.
Mooie baan.
Het is nog vroeg in VT1 maar Collin staat nu al 6e!
(vorig seizoen kwalificeerde hij 3e. 1e rij. Helaas heeft hij een Long Lap Penalty deze race)
Catalunya dit keer.
Mooie baan.
Het is nog vroeg in VT1 maar Collin staat nu al 6e!
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
En WorldSBK niet te vergeten... Most deze keer.Format-C schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:02:
En we gaan weer los met de MotoGP.
Catalunya dit keer.
Mooie baan.
Het is nog vroeg in VT1 maar Collin staat nu al 6e!(vorig seizoen kwalificeerde hij 3e. 1e rij. Helaas heeft hij een Long Lap Penalty deze race)
Voor mij de beslissende race of ik de rest van het seizoen nog ga volgen met de Bulega dominantie.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik volg het al een tijdje niet meer. Hoe is het vergeleken met de jaren rond de milleniumwisseling? Volgde het toen fanatiek. Ieder jaar naar Assen, 3 jaar op rij naar Brands Hatch, keertje naar Monza geweest. Heb helden als Slight, Haga, Russell, Yanagawa, Fogarty, Bayliss, Edwards, Corser, Chili, Hodgson, etc zien rijden. Met legendarische gevechten op de baan. Voor mijn gevoel waren dat de hoogtijdagen?alesandro_46 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:35:
[...]
En WorldSBK niet te vergeten... Most deze keer.
Voor mij de beslissende race of ik de rest van het seizoen nog ga volgen met de Bulega dominantie.
[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 15-05-2026 10:41 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik kijk het ook al jaren niet meer. Even gekeken toen vd mark erin kwam maar het kon mij niet bekoren.Joris748 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:41:
[...]
Ik volg het al een tijdje niet meer. Hoe is het vergeleken met de jaren rond de milleniumwisseling? Volgde het toen fanatiek. Ieder jaar naar Assen, 3 jaar op rij naar Brands Hatch, keertje naar Monza geweest. Heb helden als Slight, Haga, Russell, Yanagawa, Fogarty, Bayliss, Edwards, Corser, Chili, Hodgson, etc zien rijden. Met legendarische gevechten op de baan. Voor mijn gevoel waren dat de hoogtijdagen?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja, die tijd heb ik helaas gemistJoris748 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:41:
[...]
Ik volg het al een tijdje niet meer. Hoe is het vergeleken met de jaren rond de milleniumwisseling? Volgde het toen fanatiek. Ieder jaar naar Assen, 3 jaar op rij naar Brands Hatch, keertje naar Monza geweest. Heb helden als Slight, Haga, Russell, Yanagawa, Fogarty, Bayliss, Edwards, Corser, Chili, Hodgson, etc zien rijden. Met legendarische gevechten op de baan. Voor mijn gevoel waren dat de hoogtijdagen?
Nou, dit weekend mag van der Mark invallenTylen schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:47:
[...]
Ik kijk het ook al jaren niet meer. Even gekeken toen vd mark erin kwam maar het kon mij niet bekoren.
Maar in FP1 kan ie al geen potten breken. In het begin, op de Honda leek hij na een stijgende lijn mee te doen om de grote prijzen. Maar na een tijdje bleef het bij af en toe een dag succes.
En niet dat het me om de Nederlanders gaat, ik wil graag mooie races zien met gevechten om P1. Vorig jaar was het nog Nicolo vs. Toprak, dit jaar is het Nicolo vs. Bulega
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Tot dit seizoen, was het over het algemeen zeer vermakelijk, als Toprak ook meedeed bedoel ik dan. Maar ik zag de bui al hangen voor dit seizoen, en helaas bevestigd, dus ik heb mijn HBO Sport Addon aan de wilgen gehangen en houd enkel nog bij MotoGP (alle klassen).Joris748 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:41:
[...]
Ik volg het al een tijdje niet meer. Hoe is het vergeleken met de jaren rond de milleniumwisseling? Volgde het toen fanatiek. Ieder jaar naar Assen, 3 jaar op rij naar Brands Hatch, keertje naar Monza geweest. Heb helden als Slight, Haga, Russell, Yanagawa, Fogarty, Bayliss, Edwards, Corser, Chili, Hodgson, etc zien rijden. Met legendarische gevechten op de baan. Voor mijn gevoel waren dat de hoogtijdagen?
Testing, one, two ...
Was weer leuk, Bulega weer.
Zero compensation
Verwijderd
Het is lang geleden dat ik een Moto3-race heb gezien, maar het levert altijd wel leuke races op. Spannend tot de finish.
Kijken of Colin eens een goede start heeft.
Zero compensation
Misschien wel zijn slechtste start van dit jaar ... 17eInternet Janny schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:08:
Kijken of Colin eens een goede start heeft.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Shit..echt een hele slechte start van Veijer. En dan moet ie nog een long lap doen.... Dat voorspelt weinig goeds.
En zonet wel een hele goeie race van Quiles trouwens... in de moto3. (Was een geweldige race)
En zonet wel een hele goeie race van Quiles trouwens... in de moto3. (Was een geweldige race)
[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 17-05-2026 12:21 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Goed einde van Veijer
Zero compensation
Verwijderd
Belabberde start en eind van Veijer. Zag hem na de straf van vorige week ook niet echt meedoen om het podium. Na zijn zwakke start was een punt überhaupt al moeilijk. Dan zie ik hem liever nu crashen, dan volgend weekend waar hij weer kans maakt op een goed resultaat.
Interessante MotoGP wedstrijd. Acosta slaat een groot gat. Fernandez gaat Alex Marquez voorbij, rijdt het gat in no-time dicht en haalt Acosta in.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Wat een klapper.
Zero compensation
Bizarre crash. Acosta valt stil op een recht stuk, Marquez klapt erop, gaat heel hard onderuit naast de baan. En het voorwiel van de motor van Marquez raakt Di Giannantonio.
[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 17-05-2026 14:25 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Nou dit gaat nog wel even duren.
Zero compensation
Blijkbaar heeft Acosta hetzelfde probleem als Bastianini bij de start. Ben benieuwd of ze hem aan de kant houden.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Sfeer in de pitbox van Marquez is erg bedrukt, gespannen. Verwacht serieuze verwondingen bij hem.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Gadverdamme dat was een hele heftige crash. Zarco zat vast met zijn been in het achterwiel van Bagnaia, terwijl de motor door de grindbak vloog.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
En toch wel.Joris748 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:58:
Er is overleg, deze wedstrijd gaat denk ik niet meer herstart worden.
Zero compensation
Ik houd mijn hart vast voor het restant van de wedstrijd.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Wat een chaos bij de MotoGP. En dan is het gedoe mogelijk nog niet klaar i.v.m. de bandendruk bij meerdere rijders.
Martin heeft zich op camera weer eens van zijn beste kant laten zien. Ik snap dat er emoties zijn, maar om je zo af te reageren op je crew en helemaal om ruzie te zoeken met een crewlid is gewoon schandalig
Martin heeft zich op camera weer eens van zijn beste kant laten zien. Ik snap dat er emoties zijn, maar om je zo af te reageren op je crew en helemaal om ruzie te zoeken met een crewlid is gewoon schandalig
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Wat een klapper.
Denk niet dat Marquez hier ongeschonden vanaf komt. Hoop uiteraard dat het meevalt.
Poeh
Edit ; denk dat Acosta nu (zijn eerste MotoGP race) kan winnen na een herstart en nieuwe banden.
Maar nogmaals hoop dat het meevalt voor Marquez. Wie er ook wint dit is een dikke domper, ook voor de rest van de coureurs
Edit; Come on Acosta! Go Go Go.
Edit; en weer een rooie vlag. Gaat lekker zo..pfff. Edit ; hopelijk is Zarco ok. Die ligt er ook aardig lang nu. En dat ze er allemaal zo omheen staan om het "af te schermen".
Shit! Niet best vandaag!
Haha. Besef me ineens dat ik niet live meer kijk. Sorry.
Digia gewonnen. Netjes. Had graag gezien dat Acosta zou winnen, maar goed. Ook leuk voor de VR46 mannen.
Denk niet dat Marquez hier ongeschonden vanaf komt. Hoop uiteraard dat het meevalt.
Poeh
Edit ; denk dat Acosta nu (zijn eerste MotoGP race) kan winnen na een herstart en nieuwe banden.
Maar nogmaals hoop dat het meevalt voor Marquez. Wie er ook wint dit is een dikke domper, ook voor de rest van de coureurs
Edit; Come on Acosta! Go Go Go.
Edit; en weer een rooie vlag. Gaat lekker zo..pfff. Edit ; hopelijk is Zarco ok. Die ligt er ook aardig lang nu. En dat ze er allemaal zo omheen staan om het "af te schermen".
Shit! Niet best vandaag!
Haha. Besef me ineens dat ik niet live meer kijk. Sorry.
Digia gewonnen. Netjes. Had graag gezien dat Acosta zou winnen, maar goed. Ook leuk voor de VR46 mannen.
[ Voor 90% gewijzigd door Format-C op 17-05-2026 16:36 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Maar Di Giannantonio ongelofelijk. Onderuit door het ongeluk van Marquez, als laatste de pits nog in komen daarna en uiteindelijk als winnaar over de steep. Bizar.
Het heeft nog een extra staartje, het was nog niet klaar voor vandaag.
Bandendruk issues bij diverse rijders, nieuwe uitslag (voor nu);
New race results
1 Fabio Di Giannantonio
2 Fermin Aldeguer +1.466s
3 Pecco Bagnaia +4.320s
4 Marco Bezzecchi +4.679s
5 Fabio Quartararo +4.876s
6 Luca Marini +4.971s
7 Brad Binder +5.137s
8 Ai Ogura +5.377s
9 Diogo Moreira +6.839s
10 Franco Morbidelli +7.160s
11 Maverick Vinales +10.147s
12 Augusto Fernandez +16.245s
13 Joan Mir +17.250s
14 Alex Rins +22.916s
15 Jack Miller +26.452s
16 Toprak Razgatlioglu +27.808s
17 Raul Fernandez +31.066s
DNF Jorge Martin
DNF Pedro Acosta
DNF Alex Marquez
DNF Johann Zarco
DNF Enea Bastianini
Bandendruk issues bij diverse rijders, nieuwe uitslag (voor nu);
New race results
1 Fabio Di Giannantonio
2 Fermin Aldeguer +1.466s
3 Pecco Bagnaia +4.320s
4 Marco Bezzecchi +4.679s
5 Fabio Quartararo +4.876s
6 Luca Marini +4.971s
7 Brad Binder +5.137s
8 Ai Ogura +5.377s
9 Diogo Moreira +6.839s
10 Franco Morbidelli +7.160s
11 Maverick Vinales +10.147s
12 Augusto Fernandez +16.245s
13 Joan Mir +17.250s
14 Alex Rins +22.916s
15 Jack Miller +26.452s
16 Toprak Razgatlioglu +27.808s
17 Raul Fernandez +31.066s
DNF Jorge Martin
DNF Pedro Acosta
DNF Alex Marquez
DNF Johann Zarco
DNF Enea Bastianini
Testing, one, two ...
Gezien de eerste aanblik, valt het nog mee met de blessures van Marquez.
https://www.racesport.nl/...ez-na-crash-in-catalunya/
https://www.racesport.nl/...ez-na-crash-in-catalunya/
Uit de medische onderzoeken blijkt dat Alex Márquez een ‘kleine’ breuk heeft opgelopen in een onderste nekwervel [C7 halswervel]. Daarnaast heeft hij een fractuur in het rechtersleutelbeen. De laatste blessure zal zondag operatief worden behandeld, waarbij een plaat wordt geplaatst om het sleutelbeen te stabiliseren. De breuk in de nekwervel wordt later deze week opnieuw beoordeeld door de Spaanse artsen. Gezien de aard van de verwondingen lijkt een langere afwezigheid vrijwel onvermijdelijk, al heeft Gresini Racing nog geen officiële prognose gegeven over de duur van zijn herstel.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Vind een gebroken nekwervel best wel heftig. Dan heeft hij best veel geluk gehad.
Hopelijk herstelt hij goed en snel.
Maar zal toch zeker wel een week of 5 a 6 gaan duren? (Al zijn het wel bikkels natuurlijk, dit (letsel in nekwervel) is geen kattenpis).
Hopelijk gaat het ook goed met Zarco.
Edit; door de val van Martin doet Bezeccchi alsnog redelijk goeie zaken voor het WK en loopt wat uit. Die was dit weekend niet echt snel. Of niet snel genoeg. Catalunya zal wel niet "zijn baan" zijn.
Hopelijk herstelt hij goed en snel.
Maar zal toch zeker wel een week of 5 a 6 gaan duren? (Al zijn het wel bikkels natuurlijk, dit (letsel in nekwervel) is geen kattenpis).
Hopelijk gaat het ook goed met Zarco.
Edit; door de val van Martin doet Bezeccchi alsnog redelijk goeie zaken voor het WK en loopt wat uit. Die was dit weekend niet echt snel. Of niet snel genoeg. Catalunya zal wel niet "zijn baan" zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 17-05-2026 19:27 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ik maak me op dit moment meer zorgen over Zarco. Zal me niets verbazen dat ze op dit moment in een universitair ziekenhuis een been proberen te redden. Zou zomaar eens einde carrière en een leven lang lichamelijk ongemak kunnen zijn.
Het zag er echt smerig uit, hoe hij met zijn been aan de motor hing terwijl die door de grindbak stuiterde.
Het zag er echt smerig uit, hoe hij met zijn been aan de motor hing terwijl die door de grindbak stuiterde.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Klopt. En de baan commissarissen stonden ook allemaal om hem heen om hem af te schermen. Laten we hopen dat het een beetje meevalt.
Smerige crashes vandaag. Marquez had wel dood kunnen zijn! Edit: ja en Zarco ook trouwens. Pfwoah.
(Imho zouden ze met het oog op risico's sprintraces gewoon moeten schrappen. (Uiteindelijk is de gezondheid van de coureurs belangrijker dan de kijkcijfers!) Dan hebben de coureurs iets meer rust en meer tijd om een weekend wat beter op te bouwen. Ik zeg niet dat deze ongelukken door sprintraces komen, maar de start blijft toch echt mega gevaarlijk met dit soort snelheden en deze acceleratie. Plus de coureurs hebben in sprintweekenden veel meer druk doordat er elke sessie meer op het spel staat zeg maar)
Edit; update van Zarco:
( @Joris748 )
(https://www.motogp.com/en/news/2026/05/17/zarco-injury-update/1069149)
Smerige crashes vandaag. Marquez had wel dood kunnen zijn! Edit: ja en Zarco ook trouwens. Pfwoah.
(Imho zouden ze met het oog op risico's sprintraces gewoon moeten schrappen. (Uiteindelijk is de gezondheid van de coureurs belangrijker dan de kijkcijfers!) Dan hebben de coureurs iets meer rust en meer tijd om een weekend wat beter op te bouwen. Ik zeg niet dat deze ongelukken door sprintraces komen, maar de start blijft toch echt mega gevaarlijk met dit soort snelheden en deze acceleratie. Plus de coureurs hebben in sprintweekenden veel meer druk doordat er elke sessie meer op het spel staat zeg maar)
Edit; update van Zarco:
( @Joris748 )
https://nl.motorsport.com/motogp/news/johann-zarco-update-blessures-crash-herstart-gp-catalonie/10821745/Het probleem zit dus in het linkerbeen van Zarco. "Het is vooral de knie: de banden zijn gescheurd, maar het dijbeen is niet gebroken. Er is ook een kleine breuk onderaan het kuitbeen, aan de buitenkant van mijn linkerenkel. Dat is het", zei hij, om eraan toe te voegen dat hij in de nacht van zondag op maandag ter observatie in het ziekenhuis moet blijven.
(https://www.motogp.com/en/news/2026/05/17/zarco-injury-update/1069149)
[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 17-05-2026 20:26 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Dat valt me dan 200% mee!Format-C schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:33:
Klopt. En de baan commissarissen stonden ook allemaal om hem heen om hem af te schermen. Laten we hopen dat het een beetje meevalt.
Smerige crashes vandaag. Marquez had wel dood kunnen zijn! Edit: ja en Zarco ook trouwens. Pfwoah.
(Imho zouden ze met het oog op risico's sprintraces gewoon moeten schrappen. (Uiteindelijk is de gezondheid van de coureurs belangrijker dan de kijkcijfers!) Dan hebben de coureurs iets meer rust en meer tijd om een weekend wat beter op te bouwen. Ik zeg niet dat deze ongelukken door sprintraces komen, maar de start blijft toch echt mega gevaarlijk met dit soort snelheden en deze acceleratie. Plus de coureurs hebben in sprintweekenden veel meer druk doordat er elke sessie meer op het spel staat zeg maar)
Edit; update van Zarco:
( @Joris748 )
[...]
https://nl.motorsport.com/motogp/news/johann-zarco-update-blessures-crash-herstart-gp-catalonie/10821745/
(https://www.motogp.com/en/news/2026/05/17/zarco-injury-update/1069149)
Hier wat Racesport.nl erover zegt:
https://www.racesport.nl/...zware-crash-in-barcelona/
Johann Zarco: “We wachten nog op de resultaten van de onderzoeken. Ik draag een nekbrace, maar die zit eigenlijk meer in de weg dan dat hij helpt. Vooral mijn knie is het probleem, daar hebben de ligamenten het begeven. Mijn dijbeen is gelukkig niet gebroken. Wel heb ik een kleine breuk onderaan het kuitbeen, aan de buitenkant van mijn linker enkel. Ik wil jullie geruststellen. Uiteindelijk lijkt het meer schrik dan echte schade te zijn. Vanacht moet ik nog in het ziekenhuis blijven voor controle en ter observatie.”
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ongelofelijk hoor dit;
Deze klapper maken...
En daar ligt Marquez dan, gewoon met een smile en een duimpje
(wat een bikkel!) Edit; kan het niet laten, maar als je dan voetballers ziet janken na een tik... Hahah. Deze jongens zijn echt kerels!
(Plaatje van racesport)
https://www.racesport.nl/gresini-racing-deelt-update-over-blessures-alex-marquez-na-crash-in-catalunya/
Gelukkig voor beide "valt het mee". Gelukkig!
Deze klapper maken...
En daar ligt Marquez dan, gewoon met een smile en een duimpje
(Plaatje van racesport)https://www.racesport.nl/gresini-racing-deelt-update-over-blessures-alex-marquez-na-crash-in-catalunya/
Gelukkig voor beide "valt het mee". Gelukkig!
[ Voor 59% gewijzigd door Format-C op 17-05-2026 23:29 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ik ben momenteel op vakantie. Had speciaal tijd vrijgemaakt om te kijken of hij ondanks de long lap top 10 zou kunnen rijden. Maar na rondje 1 toch maar tv uit en het zwembad opgezocht. En later alles teruggekeken. Hopeloze wedstrijdJoris748 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:19:
[...]
Misschien wel zijn slechtste start van dit jaar ... 17e
Hij moet aan z’n starts werken maar z’n teamgenoot was ook 9 plekken kwijt in de eerste ronde. Toeval of ligt t deels aan de motor?Joris748 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:19:
[...]
Misschien wel zijn slechtste start van dit jaar ... 17e
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ik had het idee dat Collin de starts goed onder de knie had maar waarom het deze keer zo slecht ging? Ik heb nog geen interview met hem gezien of gelezen maar ben benieuwd naar zijn commentaar.
Het lijkt erop dat Holgado, Alonso, Guevara en, verrassend, Baltus volgend jaar naar de MotoGP gaan. De meeste contracten worden voor 2 jaar afgesloten en waarschijnlijk zijn er volgend jaar weinig mogelijkheden om door te stromen.
Ook lijken en weer mogelijkheden voor Bulega om bij een Ducati team in de MotoGP te komen, een alternatief zou nog Trackhouse Aprilia kunnen zijn.
Na de blessures van Petrucci lijkt dit niet het laatste optreden voor MvdM bij BMW.
Het lijkt erop dat Holgado, Alonso, Guevara en, verrassend, Baltus volgend jaar naar de MotoGP gaan. De meeste contracten worden voor 2 jaar afgesloten en waarschijnlijk zijn er volgend jaar weinig mogelijkheden om door te stromen.
Ook lijken en weer mogelijkheden voor Bulega om bij een Ducati team in de MotoGP te komen, een alternatief zou nog Trackhouse Aprilia kunnen zijn.
Na de blessures van Petrucci lijkt dit niet het laatste optreden voor MvdM bij BMW.
Colin werd geraakt in bocht 2 na de start en toen ging het allemaal bergafwaarts.DasNieNix schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:10:
Ik had het idee dat Collin de starts goed onder de knie had maar waarom het deze keer zo slecht ging? Ik heb nog geen interview met hem gezien of gelezen maar ben benieuwd naar zijn commentaar.
Het lijkt erop dat Holgado, Alonso, Guevara en, verrassend, Baltus volgend jaar naar de MotoGP gaan. De meeste contracten worden voor 2 jaar afgesloten en waarschijnlijk zijn er volgend jaar weinig mogelijkheden om door te stromen.
Ook lijken en weer mogelijkheden voor Bulega om bij een Ducati team in de MotoGP te komen, een alternatief zou nog Trackhouse Aprilia kunnen zijn.
Na de blessures van Petrucci lijkt dit niet het laatste optreden voor MvdM bij BMW.
Bulega mag wel snel weg bij Superbikes aangezien ie elke wedstrijd wint
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST
Vijf keer in 1 weekend in de grindbak vond Martin niet genoeg en tijdens de testdag vandaag ging hij er nogmaals hard af. Na het medisch centrum is hij doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Hoop dat het meevalt en hij er volgende race weer bij kan zijn.
Dat zou een hele flinke wijziging zijn:
https://www.racesport.nl/...r-per-coureur-vanaf-2027/
https://www.racesport.nl/...r-per-coureur-vanaf-2027/
Lijkt me een goede stap. Maar tegelijkertijd zou het wel goed zijn als ze een veilige, snelle manier introduceren om naar regenbanden te wisselen.MotoGP coureurs beschikken mogelijk vanaf 2027 nog maar over één motorfiets gedurende een Grand Prix weekend. Dat voorstel ligt momenteel op tafel tijdens de onderhandelingen tussen MotoGP Sports Entertainment Group (SEG) en de fabrikanten over de nieuwe commerciële overeenkomst voor de periode 2027-2031.
Volgens het doorgaans goedingelichte autosport.com komt het voorstel vanuit de fabrikanten zelf, met als belangrijkste doel het terugdringen van de kosten. Door het aantal machines per coureur te halveren zouden niet alleen de productiekosten afnemen, maar ook de personeelskosten binnen de teams omlaag kunnen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
De terugkeer van de mono-swingarm?Joris748 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:35:
(...)
Lijkt me een goede stap. Maar tegelijkertijd zou het wel goed zijn als ze een veilige, snelle manier introduceren om naar regenbanden te wisselen.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Geenzins als 'commentaar' o.i.d. bedoeld, maar om het een beetje in perspectief te plaatsen: puur voor de fans, die foto.Format-C schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:27:
Ongelofelijk hoor dit;
Deze klapper maken...
[Afbeelding]
En daar ligt Marquez dan, gewoon met een smile en een duimpje![]()
(wat een bikkel!) Edit; kan het niet laten, maar als je dan voetballers ziet janken na een tik... Hahah. Deze jongens zijn echt kerels!
![]()
[Afbeelding] (Plaatje van racesport)
https://www.racesport.nl/gresini-racing-deelt-update-over-blessures-alex-marquez-na-crash-in-catalunya/
Gelukkig voor beide "valt het mee". Gelukkig!
Marc vandaag: He has had a bad time all week [after the crash], I saw him in pain, but now he is already improving, recovering his smile and starting to be himself again.
Wat is het toch verschrikkelijk sinds ze bij eurosport weg zijn. Ziggo vindt een oefen potje Schotland Curaçao belangrijker dan de sprintrace blijkbaar
Blijkbaar ook WSBK dit weekend.
Zero compensation
sprint is toch pas om 15:00???sig69 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:09:
Wat is het toch verschrikkelijk sinds ze bij eurosport weg zijn. Ziggo vindt een oefen potje Schotland Curaçao belangrijker dan de sprintrace blijkbaar
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Sprint is alleen op ziggo sport 3, uiteraard alleen te zien als je sport totaal pakket hebt 😡
Echt liefhebbers hebben die toch of een motogp abo.
* Tylen rent hard weg.
* Tylen rent hard weg.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het is beetje rustig hier. Maar mooie overwinning van Fernandez. Gaaf om te zien dat MM kop start pakte maar helaas zakte hij heel snel alweer af. Logisch ook wel. Anyways kom maar op met de hoofdrace. Want ik vind Mugello altijd heel gaaf.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zeker een gaaf circuit. Snelle chicanes, en een belachelijk hoge topsnelheid. Martin tikte de 368 km/h aan, voordat hij in de ankers moest voor San Donato, de langzaamste bocht van het circuit.
Ik vond het optreden van Diogo Moreiro op de Honda ook indrukwekkend. Hij hield nog lang stand, denk wel dat hij daarbij iets teveel van zijn voorband gevergd heeft.
Ik vond het optreden van Diogo Moreiro op de Honda ook indrukwekkend. Hij hield nog lang stand, denk wel dat hij daarbij iets teveel van zijn voorband gevergd heeft.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Terechte winnaar.
Zero compensation
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Hoe slechter het met Colin gaat des te beter met Zonta. Zou KTM zich vergist hebben 😁😁😆
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST
Dit is nu de vierde race voor Collin met een crash, wel een goede start maar nu nog de race uitrijden. Zonta weer in de punten en hopen dat hij deze lijn vol houdt.
Bowlen voor beginners in de MotoGP en drie van de vier Aprilia's omver gekegeld. Was weer een behoorlijke onbesuisde actie van Martin waarvoor hij een dubbele long lap penalty voor de volgende race heeft gekregen. Gelukkig geen ernstige blessures voor de betrokkenen.
Een fitte MM op een linksom circuit gaat weer als vanouds. Na een goed gevecht met Acosta moest hij genoegen nemen met de tweede plaats; wanneer komt zijn eerste overwinning op zondag nou eens?
Bowlen voor beginners in de MotoGP en drie van de vier Aprilia's omver gekegeld. Was weer een behoorlijke onbesuisde actie van Martin waarvoor hij een dubbele long lap penalty voor de volgende race heeft gekregen. Gelukkig geen ernstige blessures voor de betrokkenen.
Een fitte MM op een linksom circuit gaat weer als vanouds. Na een goed gevecht met Acosta moest hij genoegen nemen met de tweede plaats; wanneer komt zijn eerste overwinning op zondag nou eens?
Collin Veijer heeft de race wel uitgereden hoor. Alleen als laatste, ver buiten de punten geëindigd.DasNieNix schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:45:
Dit is nu de vierde race voor Collin met een crash, wel een goede start maar nu nog de race uitrijden. Zonta weer in de punten en hopen dat hij deze lijn vol houdt.
Bowlen voor beginners in de MotoGP en drie van de vier Aprilia's omver gekegeld. Was weer een behoorlijke onbesuisde actie van Martin waarvoor hij een dubbele long lap penalty voor de volgende race heeft gekregen. Gelukkig geen ernstige blessures voor de betrokkenen.
Een fitte MM op een linksom circuit gaat weer als vanouds. Na een goed gevecht met Acosta moest hij genoegen nemen met de tweede plaats; wanneer komt zijn eerste overwinning op zondag nou eens?
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Nog geen eens gezien dat Collin weer verder was gegaan na zijn crash; ook niet de melding rejoin gezien of heb ik die gemist. Maar het blijft jammer genoeg weer een race zonder punten.Maikel64 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:33:
[...]
Collin Veijer heeft de race wel uitgereden hoor. Alleen als laatste, ver buiten de punten geëindigd.
Hij lijkt zijn mojo wat kwijt te zijn. De vorige race weliswaar tot een einde gebracht maar ook daar ging ie helaas meer naar achteren dan naar voren en dat achterom kijken geeft ook aan dat ie wat lijkt te missen aan snelheid en vertrouwen op dit moment?DasNieNix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:06:
[...]
Nog geen eens gezien dat Collin weer verder was gegaan na zijn crash; ook niet de melding rejoin gezien of heb ik die gemist. Maar het blijft jammer genoeg weer een race zonder punten.
Heel jammer...
Testing, one, two ...
Over de actie van Martin zal nog lang gesproken worden binnen het Aprilia-kamp. Dit zijn potentieel hele dure punten als Marquez weer in vorm komt.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Je bent zo goed als je laatste racehardware-lover schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:50:
[...]
Hij lijkt zijn mojo wat kwijt te zijn. De vorige race weliswaar tot een einde gebracht maar ook daar ging ie helaas meer naar achteren dan naar voren en dat achterom kijken geeft ook aan dat ie wat lijkt te missen aan snelheid en vertrouwen op dit moment?
Heel jammer...
Canet is trouwens ook een nachtkaars dit seizoen.
[ Voor 5% gewijzigd door Internet Janny op 09-06-2026 11:12 ]
Zero compensation
Is dat niet vanwege wissel van Kalex naar Boscoscuro?
Wat gebeurde er nu preciesJoris748 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:52:
Over de actie van Martin
Asse Klein zet zijn geld op MarquezJoris748 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:52:
Over de actie van Martin zal nog lang gesproken worden binnen het Aprilia-kamp. Dit zijn potentieel hele dure punten als Marquez weer in vorm komt.
https://www.racesport.nl/...g-wereldkampioen-in-2026/
Nu komen dus Brno, Assen en de Sachsenring. Als er niets geks gebeurt, dan kun je ervan uitgaan dat Márquez op de Sachsenring niet te kloppen zal zijn. Brno en Assen kunnen daardoor weleens bepalende GP’s worden in het seizoen 2026. Gaat Márquez aanhaken of afhaken bij de Aprilia-fabrieksrijders in de strijd om de wereldtitel? Ik zet in op aanhaken.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Begreep dat er minder grip was op dat stuk. Dus waarschijnlijk onder hellingshoek voorwiel geblokkeerd, waardoor de motor in een dikke onbelans kwam. Dan is er geen redden meer aan.JAN-B schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:48:
[...]
Wat gebeurde er nu preciesheb net een paar filmpjes gezien, voor de bocht begon het achterwiel al te slingeren, te hard geremd / geslipt ??
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Behalve napraten lijken er ook acties ondernomen te worden om de eerste bocht na de start veiliger te maken. Mogelijk worden ride height devices al dit jaar verboden bij de start, ook worden de mogelijkheden bekeken om meer ruimte tussen de startrijen te creëren. Starten na de eerste bocht schijnt geen optie te zijn 😀Joris748 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:52:
Over de actie van Martin zal nog lang gesproken worden binnen het Aprilia-kamp. Dit zijn potentieel hele dure punten als Marquez weer in vorm komt.
Volgens mij was Marquez al "aardig" in vorm en denk niet dat de Aprilia's hem van de overwinning af hadden kunnen houden als ze verder dan de eerste bocht waren gekomen. Als hij geen blessures oploopt zie ik hem nog wel om de titel gaan strijden; hopelijk niet met de overmacht zoals vorig jaar.
Die discussie is inderdaad gaande. Maar in dit geval is er niet gesproken over die holeshot device, dus ik neem even aan dat er geen aanwijzingen zijn dat die hier een rol speelde.DasNieNix schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 20:51:
[...]
Behalve napraten lijken er ook acties ondernomen te worden om de eerste bocht na de start veiliger te maken. Mogelijk worden ride height devices al dit jaar verboden bij de start, ook worden de mogelijkheden bekeken om meer ruimte tussen de startrijen te creëren. Starten na de eerste bocht schijnt geen optie te zijn 😀
Maar wat mij betreft wordt die shit vandaag nog afgeschaft. Ben er vanaf het begin al geen fan van. Het is zo kunstmatig.
Ja, de enige die Marc Marquez in vorm kan verslaan is Marc Marquez zelfVolgens mij was Marquez al "aardig" in vorm en denk niet dat de Aprilia's hem van de overwinning af hadden kunnen houden als ze verder dan de eerste bocht waren gekomen. Als hij geen blessures oploopt zie ik hem nog wel om de titel gaan strijden; hopelijk niet met de overmacht zoals vorig jaar.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Op nl.motorsport.com hebben ze het volgende geschreven:Joris748 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:24:
[...]
Die discussie is inderdaad gaande. Maar in dit geval is er niet gesproken over die holeshot device, dus ik neem even aan dat er geen aanwijzingen zijn dat die hier een rol speelde.
Maar wat mij betreft wordt die shit vandaag nog afgeschaft. Ben er vanaf het begin al geen fan van. Het is zo kunstmatig.
[...]
Ja, de enige die Marc Marquez in vorm kan verslaan is Marc Marquez zelf
Lijkt er dus op dat het ride height device aan de voorkant helemaal niet meer gebruikt mag worden, alleen de achterste.Een verbod op ride-height devices maakte al deel uit van de nieuwe technische reglementen die volgend seizoen van kracht worden, maar het ongeval in Barcelona heeft de invoering ervan versneld.
In tegenstelling tot de regels die vanaf 2027 gelden, mogen rijders het achterste ride-height device tijdens de race zelf nog wel gebruiken. Aanvankelijk werd overwogen om het verbod alleen in te voeren op Silverstone en Phillip Island, aangezien de snelle eerste bochten op die circuits een groter risico vormen wanneer het veld daar in een compacte groep arriveert. Uiteindelijk werd echter besloten om de beperking op alle circuits toe te passen.
Maar verder geen bronnen kunnen vinden die dit ook schrijven.
Verder eens dat het allemaal kunstmatig is. Net als die aero ellende. Ja, mooi dat ze nu nog sneller de rondjes aftikken, maar het racen is er niet perse leuker van geworden. Dan maar weer een paar seconden langzamer rijden als er maar weer mooie gevechten komen.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Volgens het artikel zijn de besluiten genomen naar aanleiding van de crash van Johan Zarco na de herstart bij de GP van Catalunya. Staat dus los van de crash van Martin afgelopen raceweekend.alesandro_46 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:08:
[...]
Op nl.motorsport.com hebben ze het volgende geschreven:
[...]
Lijkt er dus op dat het ride height device aan de voorkant helemaal niet meer gebruikt mag worden, alleen de achterste.
Maar verder geen bronnen kunnen vinden die dit ook schrijven.
Verder eens dat het allemaal kunstmatig is. Net als die aero ellende. Ja, mooi dat ze nu nog sneller de rondjes aftikken, maar het racen is er niet perse leuker van geworden. Dan maar weer een paar seconden langzamer rijden als er maar weer mooie gevechten komen.
Ik lees ook dat: "Tegelijkertijd bestaat het plan om het gebruik van ride-height devices bij de start van races vanaf de Grand Prix van Groot-Brittannië medio augustus te verbieden." Dat betekent concreet dat het front rideheight device helemaal niet meer gebruikt mag worden (werd alleen bij de start gebruikt) en de rear rideheight device alleen nog maar tijdens de race, niet tijdens de start. Zijn we bij de start lig van die belachelijke low-riders af.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Het ding met Hole shot en Ride Height, iedereen heeft het dus er is geen voordeel bij de teams om het nog te hebben. Dus zou je het net zo goed kunnen verbieden
Aha, zo specifiek had ik jouw eerdere reactie niet gelezen 🫣Joris748 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:33:
[...]
Volgens het artikel zijn de besluiten genomen naar aanleiding van de crash van Johan Zarco na de herstart bij de GP van Catalunya. Staat dus los van de crash van Martin afgelopen raceweekend.
Ik lees ook dat: "Tegelijkertijd bestaat het plan om het gebruik van ride-height devices bij de start van races vanaf de Grand Prix van Groot-Brittannië medio augustus te verbieden." Dat betekent concreet dat het front rideheight device helemaal niet meer gebruikt mag worden (werd alleen bij de start gebruikt) en de rear rideheight device alleen nog maar tijdens de race, niet tijdens de start. Zijn we bij de start lig van die belachelijke low-riders af.
Dit staat inderdaad los van Martin afgelopen zondag.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Marco Bezzechi heeft een schorsing gekregen voor de rest van dit weekend wegens het duwen en slaan van een marshall.
Meer dan terecht wat mij betreft.
https://www.instagram.com/reel/DZ0P5pxCunt/?igsh=MWRydnljZHg4bHR1NQ==
Aprilia is in beroep gegaan.
Hij wil blijkbaar wel heel erg graag zijn voorsprong in het WK weggooien.
Meer dan terecht wat mij betreft.
https://www.instagram.com/reel/DZ0P5pxCunt/?igsh=MWRydnljZHg4bHR1NQ==
Aprilia is in beroep gegaan.
Hij wil blijkbaar wel heel erg graag zijn voorsprong in het WK weggooien.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Het is echt een klap in het gezicht. Terechte straf.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Dat is een forse straf voor Bezzecchi, ik had alleen gelezen dat hem mogelijk nog wat te wachten stond. Aprilia zal ook wel een hartig woordje met hem gesproken hebben. Ook van Martin verwacht ik morgen niet veel met 2 long lap penalties.
Ogura als grote verrassing en niet de overmacht van Marquez die ik van hem had verwacht. Broer Alex zal morgen niet meer starten wegens te veel last van zijn blessures.
Zonta en Collin waren direct door naar Q2 en Zonta lijkt nu toch de stijgende lijn te pakken te hebben. P11 en 12 is geen slecht uitgangs punt. Nu nog allebei punten scoren.
Ogura als grote verrassing en niet de overmacht van Marquez die ik van hem had verwacht. Broer Alex zal morgen niet meer starten wegens te veel last van zijn blessures.
Zonta en Collin waren direct door naar Q2 en Zonta lijkt nu toch de stijgende lijn te pakken te hebben. P11 en 12 is geen slecht uitgangs punt. Nu nog allebei punten scoren.
Wat een idioot!
Hij gooit zn wk kansen te grabbel op deze manier.
Had dit niet van hem verwacht! Was best wel Bezecchi fan, maar dat is nu een stuk minder geworden. Wat een achterlijk gedrag zeg.
Hij gooit zn wk kansen te grabbel op deze manier.
Had dit niet van hem verwacht! Was best wel Bezecchi fan, maar dat is nu een stuk minder geworden. Wat een achterlijk gedrag zeg.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Nou Ortola ook gewonnen dan moet Veijer dat maar in Assen doen volgend weekend. Maar gezien zijn vorm zie ik dat ook niet gebeuren.
Voor Collin was het belangrijkst om niet te crashen en punten te scoren. De start gaat nu goed maar naar voren komen tijdens de race nog niet. Mogelijk ook nog door lichamelijk ongemak als gevolg van de crash in Austin. Ook Zonta weer in de punten; beiden knap gedaan in een heel sterk veld. Even was ik bang dat Alonso voor een saaie race ging zorgen maar het werd uiteindelijk nog een mooie strijd.
Dat MM mee gaat doen om de titelstrijd lijkt nu haast zeker. Nog zo'n weekend voor Aprilia en de voorsprong is verdwenen. Weer een verrassende Ogura die de Aprilia eer hoog heeft gehouden. Ik zag bij Martin na zijn long laps weer een track limit warning; bij het uitkomen van de long lap ging hij wel een heel eind over het groen maar dat kon ook haast niet anders, gelukkig geen derde long lap.
Dat MM mee gaat doen om de titelstrijd lijkt nu haast zeker. Nog zo'n weekend voor Aprilia en de voorsprong is verdwenen. Weer een verrassende Ogura die de Aprilia eer hoog heeft gehouden. Ik zag bij Martin na zijn long laps weer een track limit warning; bij het uitkomen van de long lap ging hij wel een heel eind over het groen maar dat kon ook haast niet anders, gelukkig geen derde long lap.
Dat over het groen gaan was niet per ongeluk, dat deed ie beide keren bewust. Natuurlijk had ie ook binnen de lijntjes kunnen kleuren maar dan zou ie met minder swung (en snelheid) weer de baan op zijn gekomen. Dat kostte hem 2 track warnings maar daar bleef het dan ook bij.DasNieNix schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:45:
[knip] Ik zag bij Martin na zijn long laps weer een track limit warning; bij het uitkomen van de long lap ging hij wel een heel eind over het groen maar dat kon ook haast niet anders, gelukkig geen derde long lap.
Testing, one, two ...
Er worden al direct acties ondernomen naar aanleiding van de start crash in Hongarije. In Assen worden de front ride heigt devices verboden en vanaf de Sachsenring wordt de afstand tussen de startrijen vergroot van 3 naar 4 meter. Hopen dat dit de kans op grote valpartijen in de eerste bocht verkleind.
https://www.racesport.nl/grand-prix-commission-grijpt-in-front-ride-height-device-verdwijnt-vanaf-tt-assen-startgrid-aangepast-vanaf-sachsenring/
https://www.racesport.nl/grand-prix-commission-grijpt-in-front-ride-height-device-verdwijnt-vanaf-tt-assen-startgrid-aangepast-vanaf-sachsenring/
Ben ik te naïef en niet kenner genoeg? Maar als je de grid uitelkaar trekt komt rij 3/4 toch met nog hogere snelheid aan bij bocht 1?
Pecco weg bij Ducati, Acosta zijn vervanger vanaf volgend jaar: https://www.racesport.nl/officieel-pedro-acosta-vanaf-2027-teamgenoot-van-marc-marquez-bij-ducati-lenovo-team/
Het is minder snelheid of meer ruimte. Blijkbaar is meer ruimte te prefereren boven minder snelheid.Turralyon schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:31:
Ben ik te naïef en niet kenner genoeg? Maar als je de grid uitelkaar trekt komt rij 3/4 toch met nog hogere snelheid aan bij bocht 1?
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Zijn er nog mensen die naar Assen gaan dit jaar? Ik kan voor het eerst sinds 15 jaar niet gaan. Maar gezien het weer ben ik ook niet heel rouwig.
normaal gesproken ga ik ieder jaar de vrijdag en zondag, maar…dit jaar sla ik over, puur en alleen om de warmte. Met 30+ graden een hele dag op het talud is niet te doen. Volgend jaar weer 😁Turralyon schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:23:
Zijn er nog mensen die naar Assen gaan dit jaar? Ik kan voor het eerst sinds 15 jaar niet gaan. Maar gezien het weer ben ik ook niet heel rouwig.
Mooie combi MM en Acosta in 1 team.Willem30 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:35:
Pecco weg bij Ducati, Acosta zijn vervanger vanaf volgend jaar: https://www.racesport.nl/officieel-pedro-acosta-vanaf-2027-teamgenoot-van-marc-marquez-bij-ducati-lenovo-team/
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Ik ga dit jaar voor het eerst en heb een plekje op de Geert Timmer tribune. Alleen de zondag, dus dan zijn de temperaturen al iets gedaald t.o.v. vrijdag en zaterdag.Turralyon schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:23:
Zijn er nog mensen die naar Assen gaan dit jaar? Ik kan voor het eerst sinds 15 jaar niet gaan. Maar gezien het weer ben ik ook niet heel rouwig.
Wel goed insmeren natuurlijk!
Yes, kruip morgenochtend tegen beter weten in maar weer op de motor. Zondag kaarten voor de Strubbentribune. Hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je je plekje kwijt bent als je even de schaduw opzoekt.Turralyon schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:23:
Zijn er nog mensen die naar Assen gaan dit jaar? Ik kan voor het eerst sinds 15 jaar niet gaan. Maar gezien het weer ben ik ook niet heel rouwig.
Ach, het is daar koeler minder heet dan in Oost-Brabant
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
:strip_exif()/f/image/H98TAVDWgus98xwOi5t1hwxk.jpg?f=fotoalbum_large)