The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Hoop dat Baltus binnenkort beloond wordt voor zijn harde werken. Staat ondertussen wel derde in het wereldkampioenschap!
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Alex M. die die arme Mir er af rijdt . Wederom crash voor Mir. Het houdt niet op, niet vanzelf
Do { Ping } while ( LOL )
Brno 2025
Na 5 jaar keerde het spektakel weer terug op het mooie Brno in Tsjechië.Het veld kende ook de terugkeer van regerend MotoGP én drama kampioen Jorge Martin, en daarnaast ook de ervaren rotten Pol Espargaro en Takaaki Nakagami.
Sprint Brno 2025
De sprintrace in Brno kende een explosieve start, met Bagnaia die vanaf pole uitstekend weg was. Ook Pedro Acosta kende een snelle start en zat er meteen bij. Alex Marquez had daarentegen een dramatische start en viel ver terug in het veld.Desondanks de snelle start van Bagnaia, nam zijn teamgenoot in de eerste ronde de leiding over en begon het oude deuntje te spelen. Opvallend was de snelle opmars van Pol Espargaro, die zich vrij snel in de top 10 nestelde met de KTM van Viñales. Jorge Martin had voor zijn tweede sprint openingsronde in 2025 eveneens de smaak te pakken op de 7e plaats.
Ronde 2 bracht spektakel: Acosta ging voorbij Quartararo in bocht 1, terwijl achterin Augusto Fernandez speedwaystyle bocht 3 inging en Takaaki Nakagami uitnodigde voor een intieme kennismaking met de grindbak. Beide rijders konden hun weg niet vervolgen. Vooraan begon zich een bekend beeld af te tekenen: Met Marc Marquez op kop, gevolgd door Bagnaia, Acosta, Quartararo en een snel stijgende Bastianini.
Halverwege de sprint kreeg de wedstrijd ineens een onverwachte wending: Bagnaia zakte ‘bewust’ terug achter Acosta, maar verloor daarbij ook plaats aan Quartararo en Bastianini. Ondertussen had Marc Marquez had op dat moment al een voorsprong van 2,5 seconden en controleerde de race. Maar ook hij liet bewust het tempo zakken om Acosta ruimte te geven aan kop.
Na enkele ronden als een bloedzuiger aan de achterband van Acosta te hebben gezeten, besloot Marquez om de koppositie weer over te nemen. Daarachter reed Bastianini een ijzersterke race naar P3, terwijl Bezzecchi zijn opmars bekroonde met een knappe inhaalactie op Quartararo voor P4.
In de slotronde bleef Acosta dichtbij Marc Marquez hangen, maar een aanval kwam er niet. De #93 wist exact wat hij deed en hield zijn tempo hoog genoeg om geen fout te maken. Met zijn karakteristieke precisie en vastberadenheid pakte hij de overwinning in Brno, zijn zoveelste sprintzege van het seizoen.
Hoewel leuk dat de race voorin wat wisselingen kende kijk ik liever wedstrijden die echt gestreden worden, dan dat een technisch regelement wat toegepast moet worden. Desalniettemin opnieuw een dominante vertoning van Marc Marquez, met een verassende twist in de vorm van Acosta en Bastianini die het podium compleet maakten. De sprintraces blijven ondanks de dominantie van Marc, toch spannend en Brno was daarin geen uitzondering!
Resultaten sprint Brno 2025
| Rider | CZE - SPR | Points | Remark |
| 93 - Marc Marquez | 1 | 12 | |
| 37 - Pedro Acosta | 2 | 9 | |
| 23 - Enea Bastianini | 3 | 7 | |
| 72 - Marco Bezzecchi | 4 | 6 | |
| 20 - Fabio Quartararo | 5 | 5 | |
| 25 - Raul Fernandez | 6 | 4 | |
| 63 - Francesco Bagnaia | 7 | 3 | |
| 5 - Johann Zarco | 8 | 2 | |
| 44 - Pol Espargaro | 9 | 1 | |
| 33 - Brad Binder | 10 | 0 | |
| 1 - Jorge Martin | 11 | 0 | |
| 43 - Jack Miller | 12 | 0 | |
| 88 - Miguel Oliveira | 13 | 0 | |
| 54 - Fermin Aldeguer | 14 | 0 | |
| 10 - Luca Marini | 15 | 0 | |
| 79 - Ai Ogura | 16 | 0 | |
| 73 - Alex Marquez | 17 | 0 | |
| 42 - Alex Rins | 18 | 0 | |
| 36 - Joan Mir | 19 | 0 | |
| 49 - Fabio Di Giannantonio | DNF | 0 | 4 laps, crash |
| 7 - Augusto Fernandez | DNF | 0 | 1 laps, crash |
| 30 - Takaaki Nakagami | DNF | 0 | 1 laps, crash |
| 21 - Franco Morbidelli | DNS | 0 | |
| 35 - Somkiat Chantra | DNS | 0 | |
| 32 - Lorenzo Savadori | DNS | 0 | |
| 12 - Maverick Viñales | DNS | 0 |
Race Brno 2025
Na een snelle start van het hele veld, gingen de coureurs in nagenoeg ongewijzigde volgorde de eerste paar bochten in. Bezzecchi had er zin in en de P4 van zaterdag smaakte naar meer. Dit zorgde ervoor dat de Italiaan tijdens de openingsronde op zondag snel aan Quartararo én Marc Marquez voorbij stoof en door een foutje van Bagnaia wijdt uiteindelijk aan kop ging.Een lompe actie van Alex Marquez zorgde ervoor zijn race en die van Joan Mir na slechts 1 ronde al voorbij was op zondag. De eerste slachtoffers waren gevallen, maar daar bleef het niet bij.
Net als in de sprint zat Acosta er lekker bij en ging Bagnaia voorbij voor P3. De voormalig wereldkampioen leek opnieuw moeite te hebben het tempo bij te houden. Daarachter was Enea Bastianini aan een sterke opmars bezig. Bastianini nam P6 over van Raul Fernandez en zette Quartararo onder druk, die in de ronden daarna door zowel Bastianini als Fernandez werd gepasseerd.
Aan het eind van ronde 5 zag het er zo uit: Bezzecchi vooraan met Marc Marquez op z’n hielen, Acosta op 0.5 seconde en Bastianini op jacht naar Bagnaia voor P4. In de daaropvolgende ronden wist Bastianini Bagnaia in te halen, maar zijn opmars eindigde abrupt in met een zware crash in bocht 3. Daarmee verloor Red Bull KTM Tech3 een serieuze podiumkandidaat.
Vooraan zette Marc Marquez de aanval in en ging hij Bezzecchi voorbij. Acosta bleef dichtbij, terwijl Marquez vrij snel begon uit te lopen. Vanaf ronde 9 begon Marquez zich los te maken van de rest. Elke ronde trok hij het tempo verder op en liep hij uit naar een voorsprong van bijna twee seconden. Bezzecchi bleef tweede en Acosta comfortabel op de derde positie.
In de slotronden veranderde de top 5 niet meer. De aandacht ging uit naar Fermin Aldeguer, die in een sterke eindsprint zowel Jack Miller als Brad Binder wist te passeren en opklom tot P8. Daarachter wist Pol Espargaro zijn top 10 finish tijdens de sprint te herhalen met een P9.
Tegen het eind kwam Bagnaia gestaag dichterbij het achterwiel van Acosta, maar kwam net te kort om de derde plek over te nemen. Marc Marquez bewijst opnieuw dat hij de snelste is en waarschijnlijk ook blijft voor 2025. Bezzecchi hield lang stand en reed de RS-GP wederom knap naar het podium.
De zomer is heet, maar Marquez blijft ijskoud aan de top. Volgende halte: de Red Bull Ring in Oostenrijk!
Resultaten race Brno 2025
| Rider | CZE - RACE | Points | Remark |
| 93 - Marc Marquez | 1 | 25 | |
| 72 - Marco Bezzecchi | 2 | 20 | |
| 37 - Pedro Acosta | 3 | 16 | |
| 63 - Francesco Bagnaia | 4 | 13 | |
| 25 - Raul Fernandez | 5 | 11 | |
| 20 - Fabio Quartararo | 6 | 10 | |
| 1 - Jorge Martin | 7 | 9 | |
| 33 - Brad Binder | 8 | 8 | |
| 44 - Pol Espargaro | 9 | 7 | |
| 43 - Jack Miller | 10 | 6 | |
| 54 - Fermin Aldeguer | 11 | 5 | |
| 10 - Luca Marini | 12 | 4 | |
| 5 - Johann Zarco | 13 | 3 | |
| 79 - Ai Ogura | 14 | 2 | |
| 42 - Alex Rins | 15 | 1 | |
| 49 - Fabio Di Giannantonio | 16 | 0 | |
| 88 - Miguel Oliveira | 17 | 0 | |
| 7 - Augusto Fernandez | 18 | 0 | |
| 73 - Alex Marquez | DNF | 0 | 1 laps, crash |
| 23 - Enea Bastianini | DNF | 0 | 6 laps, crash |
| 36 - Joan Mir | DNF | 0 | 1 laps, crash |
| 21 - Franco Morbidelli | DNS | 0 | |
| 12 - Maverick Viñales | DNS | 0 | |
| 30 - Takaaki Nakagami | DNS | 0 | |
| 32 - Lorenzo Savadori | DNS | 0 | |
| 35 - Somkiat Chantra | DNS | 0 |
Kampioenschap 2025
| Rider | Championship points |
| 93 - Marc Marquez | 381 |
| 73 - Alex Marquez | 261 |
| 63 - Francesco Bagnaia | 213 |
| 72 - Marco Bezzecchi | 156 |
| 49 - Fabio Di Giannantonio | 142 |
| 21 - Franco Morbidelli | 139 |
| 37 - Pedro Acosta | 124 |
| 5 - Johann Zarco | 109 |
| 20 - Fabio Quartararo | 102 |
| 54 - Fermin Aldeguer | 97 |
| 12 - Maverick Viñales | 69 |
| 33 - Brad Binder | 68 |
| 25 - Raul Fernandez | 66 |
| 10 - Luca Marini | 52 |
| 43 - Jack Miller | 52 |
| 79 - Ai Ogura | 51 |
| 23 - Enea Bastianini | 49 |
| 42 - Alex Rins | 40 |
| 36 - Joan Mir | 32 |
| 30 - Takaaki Nakagami | 10 |
| 1 - Jorge Martin | 9 |
| 32 - Lorenzo Savadori | 8 |
| 44 - Pol Espargaro | 8 |
| 7 - Augusto Fernandez | 6 |
| 88 - Miguel Oliveira | 6 |
| 35 - Somkiat Chantra | 1 |
| 41 - Aleix Espargaro | 0 |
Maar nu zonder gekkigheid voordat ik weer wordt uitgemaakt voor die ouwe zeurpiet; waren er dan helemaal geen positieve dingen te melden.
Goede prestaties weer van Bezzecchi en de andere Aprilia rijders. Fernández ruim in de top 10 en Martin goede klasseringen na zo'n lange afwezigheid.
Ook KTM weer sterk met Acosta twee keer op het podium en Bastianini in de sprint.
In de Moto2 is Baltus bezig aan een ijzersterke reeks wedstrijden, binnenkort zijn eerste overwinning?
Laten we hopen dat er na de zomerstop meer spanning in de wedstrijden komt, met name de MotoGP.
Zie ik dit goed? En zijn er manieren om de startsituaties goed te trainen? De Moto2 teams zullen wel geen goede sim machines hebben? Bestaan die überhaupt in de motorsport?
Ook Bo had hier last van in de Moto2 en in de SSP nog steeds.
Alonso kon vanaf P20 op de grid nog wel op P9 aan de finish komen dus mogelijk is het wel.
Aan het eind van een training zie ik ook geen proefstarts zoals de MotoGP wel doet.
Wat een Moto2 motor voor hulpmiddelen heeft voor de start weet ik niet maar zal wel launch control hebben.
Een start vanuit de pitlane is bij voorbaat al een kansloze onderneming zoals Moreira liet zien.
Dat gevoel heb ik ook, extra voorzichtig misschien. Zijn teammaat had wel de weg naar voren gevonden in die eerste ronde, startte toch achter Veijer.DasNieNix schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:21:
Waardoor de slechte starts van Collin komen weet ik niet, mogelijk toch te voorzichtig in de eerste ronde(n).
Ook Bo had hier last van in de Moto2 en in de SSP nog steeds.
Alonso kon vanaf P20 op de grid nog wel op P9 aan de finish komen dus mogelijk is het wel.
Aan het eind van een training zie ik ook geen proefstarts zoals de MotoGP wel doet.
Wat een Moto2 motor voor hulpmiddelen heeft voor de start weet ik niet maar zal wel launch control hebben.
Een start vanuit de pitlane is bij voorbaat al een kansloze onderneming zoals Moreira liet zien.
Van den Goorbergh lijkt ook altijd wat mee te moeten maken waardoor ie naar achteren gaat en het tempo daarna ook niet meer heeft. Veijer kwam die laatste rondes nog wel sterk naar voren, beter banden management maar helaas geen punt.
Testing, one, two ...
Voor MvdM helaas weer niet de resultaten in de trainigen waarop gehoopt; tot nu toe komt het er dit jaar nog niet uit.
https://www.motogp.com/en...-arrives-in-motogp/756164
Einde van nare highsides? Krijg nog wel eens flashbacks van m'n eigen als ik er een zie. (In m'n herinnering ging ik even hard
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zeker meteen defect op één van de Ducati's? 😬steveman schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:47:
"Stability control" is nieuw dit weekend.
https://www.motogp.com/en...-arrives-in-motogp/756164
Einde van nare highsides? Krijg nog wel eens flashbacks van m'n eigen als ik er een zie. (In m'n herinnering ging ik even hard)
Testing, one, two ...
Arme Pecco... Maar wat op zijn fiets gebeurde is iets van mechanische aard denk ik. Las net dat door het geslinger de remklauwen terug de cilinder in bewogen, waardoor ie ook nog eens geen remkracht had.hardware-lover schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:15:
[...]
Zeker meteen defect op één van de Ducati's? 😬
Als ik het goed heb was dit vroeger ook een probleem, tot Brembo beweerde er iets op gevonden te hebben. Maar deze lange wobbels vallen buiten de specs van een wiel dat een keer slaat denk ik
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Inderdaad een prima kwalificatie van Collin en hopen dat hij dat morgen in een goed resultaat kan omzetten.
Opvallende weinig transfer nieuws tijdens de zomerstop. Petrucci naar BMW en Canet naar MarcVDS zijn voor zover ik weet de enige bevestigden.
Geen BMW 2026 fabrieksrijder meer, MvdM moet opzoek naar een alternatief. Het contrast tussen Toprak en vdM kon bijna niet groter zijn dan het tot nu toe is geweest, dat zal 'm de kop hebben gekost 🥲DasNieNix schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:40:
Een heel goed begin van het weekend voor Bo met de pole position; nu zo doorgaan in de wedstrijden!
Voor MvdM helaas weer niet de resultaten in de trainigen waarop gehoopt; tot nu toe komt het er dit jaar nog niet uit.
Testing, one, two ...
[ Voor 28% gewijzigd door Turralyon op 22-08-2025 16:23 ]
Zeker weer een goed begin voor met name Collin. Nu ook weer de eerste 24 rijders binnen een seconde dus ook Zonta kan zich nog verbeteren.
Wat ik niet begrijp is dat LCR Honda voor het tweede weekend geen vervanger in hoeft te zetten. Ligt moeilijk met beschikbare rijders maar volgens de reglementen ben je verplicht na ik dacht 9 dagen een vervanger in te zetten. Ik weet niet hoe ze dit hebben opgelost.
Reden van geen vervanger voor Chantra:DasNieNix schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:34:
Er zijn meer coureurs die hier vraagtekens bij hebben; zowel uit het WSBK als MotoGP. Alles er om heen is prima geregeld maar de baan is erg krap voor met name de zwaarste categorieen.
Zeker weer een goed begin voor met name Collin. Nu ook weer de eerste 24 rijders binnen een seconde dus ook Zonta kan zich nog verbeteren.
Wat ik niet begrijp is dat LCR Honda voor het tweede weekend geen vervanger in hoeft te zetten. Ligt moeilijk met beschikbare rijders maar volgens de reglementen ben je verplicht na ik dacht 9 dagen een vervanger in te zetten. Ik weet niet hoe ze dit hebben opgelost.
Aleix Espargaró zal komend weekend niet in actie komen tijdens de Hongaarse Grand Prix. De Spanjaard was door IDEMITSU Honda LCR bevestigd als vervanger van de geblesseerde Somkiat Chantra, maar een blessure na een fietsongeluk gooit roet in het eten.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Pecco daarentegen was enorm aan het worstelen in de kwalificatie. Na alweer een moeilijke vrijdag toch nog een prima kwalificatie voor Bezzecchi.
De sprint was na de iets te enthousiaste aktie van Quartararo in de eerste bocht eigenlijk al gewonnen partij voor MM.
Het krappe circuit waarover gesproken werd vond ik meevallen, maar ik zie het vanaf de bank en niet vanaf een zitje met bijna 300 pk eronder 😀
Ben benieuwd naar de Moto2 race morgen! Dicht Veijer betere kansen toe. Blijft toch wat koeler dan Van den Goorbergh tijdens races.
Van de MotoGP race verwacht ik weinig.
Dat was inderdaad geluk hebben dat niemand hem raakte. Ik zag ook beelden vanuit een andere hoek van de valpartij van Acosta in de kwalificatie; cameraman die bijna ging KTM koppen.steveman schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:54:
M'n pupillen werden even heel wijd toen Bastianini dwars over de baan gleed
Het moet toch frustrerend zijn als je in de MotoGP op kop rijdt en weet dat MM achter je zit, alleen nog wachten wanneer die voorbij komt. Wel een leuk podium met drie verschillende merken. Prima race van Martin die ook steeds meer aan de Aprila went.
Geweldige prestatie van Collin en jammer van Zonta die nu de remproblemen zijn opgelost met gebrek aan topsnelheid te kampen kreeg en zijn start positie niet kon omzetten in een top notering. Wel weer een paar punten maar ik had op meer gehoopt.
Nee zo snel mogelijk van de kalender af en vervangen door Kyalami of Istanbul Park. Zeker dat laatse lijkt me een goed idee met de komst van Toprak.
Oh en Manu Gonzalez blijft in moto2 volgend jaar. Waar die dan in 2026 zijn titel niet zal kunnen verdedigen tegen Alonso. (en wensdenken zelfs 3de word omdat Veijer 2de zal zijn in het 2026 kampioenschap
[ Voor 23% gewijzigd door Turralyon op 25-08-2025 09:39 ]
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Kijken of hij deze stijgende lijn vast kan houden.DeTjuk schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:27:
Zo dan Veijer zet hem netjes op de eerste rij neer. Vamos!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat kunnen we over Peco niet zeggen. Die kan beter dit seizoen even op sabbatical gaan. En volgend jaar terugkomen op de gp26 en hopen dat ze daar de 'foute afslag' in de ontwikkeling opgelost hebben.DeTjuk schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:27:
Zo dan Veijer zet hem netjes op de eerste rij neer. Vamos!
Overigens vond ik de straf voor recidivist Morbidelli wel mager. Ja voor de fout staat normaalgesproken een long lap voor. Maar dit doet die altjjd. Als Franco achter je zit moet je maar hopen dat die je er niet vanaf kegelt.
Fermin - Bezecchi crash zag er wel naarig uit. Hoe Marco tussen de 2 fietsen inlag en vervolgens in het grind bleef liggen. Gelukkig uiteindelijk niets ernstigs. En klasse hoe de rookie zich verontschuldigde na afloop. Zou Morbidelli wat van kunnen leren. Ik vind het jammer dat ze zijn contract verlengd hebben bij VR46. Zal er wel mee te maken hebben dat de Moto2 talenten nog net wat te weinig tijd hebben gehad om zich al te laten zien (en er niks italiaans rondrijd)
Voor vanmiddag zal Marc vast ervoor zorgen dat die zijn matchpoint voor het WK veiligstelt. Alex zal hopelijk wel winnen. Ik hoop op Enea op 2 en Marc op 3. Maar dat zal wel niet gebeuren.
Sympathiek van Alex dat ie het seizoen nog even "spannend" houdt trouwens
Volgende week, euhmm jaar, maar weer eens proberen. Wel props voor Pecco!
De moedeloze blik en uitstraling van Pecco is alleszeggend, eerder had hij nog gemeld dat de oplossing gevonden was; daar was dit weekend echter weinig van te merken.
MM tegen broertje: ik doe het nog een paar rondjes voor en dan moet jij het zelf doen en er niet bij gaan liggen; aldus geschiedde.
Die nieuwe führer van Tech3 ziet er wel erg uit als een foute Duitser compleet met snor maar ik heb geen vooroordelen.
Beide Moto2 landgenoten weer in de punten; ik had iets meer verwacht van Collin maar geen risico genomen met ernstige banden slijtage.
In Magny-Cours wisselende resultaten van onze landgenoten; positief twee vijfde plaatsen van MvdM; een vijfde plaats voor Buis en een winst voor Veneman.
Het tweede incident doel je op de race vandaag, ingaan bocht 1? Met zijn kegelacties de laatste tijd ben ik ook geen fan van hem, maar daar kon Morbidelli weinig aan doen m.i.. Of moet hij de volgende race maar met spiegels rond gaan rijden?DasNieNix schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:35:
Ik geloof niet dat Bezzecchi en Morbidelli na afloop nog een biertje zijn gaan drinken; ook niet toen de tweede aanvaring als race incident werd aangemerkt.
Eens. Toen ik dat bericht bericht las had ik een beetje Groundhog Day gevoel. Toch zonde.De moedeloze blik en uitstraling van Pecco is alleszeggend, eerder had hij nog gemeld dat de oplossing gevonden was; daar was dit weekend echter weinig van te merken.
Pas op hoor.DasNieNix schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:35:
Die nieuwe führer van Tech3 ziet er wel erg uit als een foute Duitser compleet met snor maar ik heb geen vooroordelen.
Nou dan koop ik zelf wel een team....
Enerzijds is de interesse er omdat ze fan van de sport zijn (Hamilton b.v) maar zal ongetwijfeld ook andere redenen zijn.
Basketbal legende Michael Jordan is ook motorgek en had ook een eigen raceteam; was ook van plan aan het WK deel te nemen maar is niet gelukt en bleef beperkt tot America. Wel heeft hij een keer een MotoGP fiets gereden.
Mooie overwinning voor Bezzecchi op zijn thuiscircuit; weliswaar door 1 van de weinige fouten van MM die op deze manier het kampioenschap nog "spannend" houdt.
Slechter dan dit kon het weekend voor Collin niet beginnen en helaas geen goede startplaats voor hem. Ook Zonta pech in de kwalificatie; nu voor beiden hopen op een goede start en doorpakken in de eerste ronden.
Ik word zo moe van die Guido? Commentator die altijd het regelement in zijn commentaar verwerkt. 10x per race over de track limits en long laps en op 2/3de van de wedstrijd zijn rode vlag opmerking die standaard komt.
Weet niet wat de reden is waarom Nigel Walraven geen commentaar meer geeft. Maar dit zou voor mij ook reden zijn om te zeggen ik ga er niet meer naast zitten.
[ Voor 69% gewijzigd door Turralyon op 14-09-2025 11:29 ]
Ik heb het niet opgezocht, maar ik verwacht dat Colin iets mee heeft gemaakt waardoor hij, net voor Zonta aangekomen, op plek 17 dacht ik, ineens uit het positie overzicht verdween. Daar kwam ie pas tegen het einde van de race weer in tevoorschijn.DasNieNix schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:11:
Even had ik nog de hoop dat Pecco weer de weg naar boven had gevonden maar de sprint kan hij voortaan beter overslaan; scheelt weer een setje banden en wat liters benzine.
Mooie overwinning voor Bezzecchi op zijn thuiscircuit; weliswaar door 1 van de weinige fouten van MM die op deze manier het kampioenschap nog "spannend" houdt.
Slechter dan dit kon het weekend voor Collin niet beginnen en helaas geen goede startplaats voor hem. Ook Zonta pech in de kwalificatie; nu voor beiden hopen op een goede start en doorpakken in de eerste ronden.
Een race om snel weer te vergeten voor hem (en Zonta). Barry 👌
Testing, one, two ...
https://www.racesport.nl/...er-nieuwe-liberty-regels/
Voor Moto2- en Moto3-teams zijn de plannen ronduit zorgwekkend. Hun zichtbaarheid richting fans, sponsors en media neemt verder af, terwijl veel teams nu al moeite hebben de begroting rond te krijgen. Het vinden van sponsoren wordt zo nog lastiger. De trend dat financiële middelen van coureurs zwaarder wegen dan puur talent zal hierdoor verder toenemen.
Een radicale bezuinigingsoptie – het beperken van Moto2 en Moto3 tot enkel Europese races – lijkt voorlopig van tafel. Toch staat vast dat de rol van de twee lichtere categorieën structureel kleiner wordt tijdens GP-weekenden. Het beeld doet denken aan de Formule 1, waar alles draait om het hoofdprogramma en de supportklassen slechts bijzaak zijn.
Tijdens de overname werd nog verzekerd dat de komst van Liberty Media geen directe gevolgen zou hebben voor de structuur van het MotoGP-kampioenschap. Enkele maanden later blijkt dat deze belofte nauwelijks standhoudt. Of de veranderingen positief uitpakken, moet de toekomst uitwijzen. Zeker is wel dat het kampioenschap de komende jaren een deel van zijn vertrouwde karakter verliest.
Dikke remfout waardoor hij in het grind terecht kwam en terugkwam op P28hardware-lover schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:45:
[...]
Ik heb het niet opgezocht, maar ik verwacht dat Colin iets mee heeft gemaakt waardoor hij, net voor Zonta aangekomen, op plek 17 dacht ik, ineens uit het positie overzicht verdween. Daar kwam ie pas tegen het einde van de race weer in tevoorschijn.
Een race om snel weer te vergeten voor hem (en Zonta). Barry 👌
https://www.racesport.nl/...out-we-houden-vertrouwen/
Hmmm, we zijn al in dubio of we voortaan de zondag bij de TT willen overslaan. Dit soort berichten maken de keuze een stuk makkelijker.Joris748 schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:43:
Donkere wolken voor Moto2 en Moto3 door de overname door Liberty Global. Waarom trapt iedereen iedere keer in loze beloftes van grote bedrijven bij overnames?
https://www.racesport.nl/...er-nieuwe-liberty-regels/
[...]
Wat een sh*tshow als dit zo doorgaat.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Ben het met je eens. De zondag is nu al vrij mager nu er geen warming up meer is voor moto2 &3. De meeste wedstrijd spanning zit in de moto3.Maikel64 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:17:
[...]
Hmmm, we zijn al in dubio of we voortaan de zondag bij de TT willen overslaan. Dit soort berichten maken de keuze een stuk makkelijker.
Wat een sh*tshow als dit zo doorgaat.
Een paar jaar geleden reden de rookies nog op assen, dat waren ook mooie wedstrijden. De Moto e was al minder en komend jaar komt de Harley cup langs. Dat heeft niets meer te maken met getalenteerde rijders of innovative motoren en is puur voor de pr.
Het heet niet voor niks Harley-Davidson Bagger World Cupskaaf schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:31:
[...]
Ben het met je eens. De zondag is nu al vrij mager nu er geen warming up meer is voor moto2 &3. De meeste wedstrijd spanning zit in de moto3.
Een paar jaar geleden reden de rookies nog op assen, dat waren ook mooie wedstrijden. De Moto e was al minder en komend jaar komt de Harley cup langs. Dat heeft niets meer te maken met getalenteerde rijders of innovative motoren en is puur voor de pr.
Maar eens, het weghalen naar de achtergrond duwen van Moto3 en 2 zal voor velen een aderlating zijn.
Ik vermoed dat de aanwas van nieuwe talenten hierdoor een stuk moeilijker gaat worden. Zeker ook met de "oude garde" die lang blijft hangen.
Edit in dikgedrukte tekst; thanks @Joris748 en @sig69, voor het wakker maken. Voordat ik mijn koffie op had vanmorgen heb ik op basis van het artikel de Moto3 en 2 al afgeschreven.
Met deze mogelijke ontwikkeling zal het ook wel op een extra kanaal van de aanbieder komen (net als Formule 2) waardoor het voor velen een extra uitdaging wordt om te volgen. We gaan het zien, eerst nog maar even genieten van dit seizoen.
[ Voor 22% gewijzigd door alesandro_46 op 15-09-2025 23:09 ]
Moto2 en Moto3 zijn nog niet weggehaald hé, maar ze verdwijnen wel langzaam naar de achtergrond.alesandro_46 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:54:
[...]
Het heet niet voor niks Harley-Davidson Bagger World Cup
Maar eens, het weghalen van Moto3 en 2 zal voor velen een aderlating zijn.
Ik vermoed dat de aanwas van nieuwe talenten hierdoor een stuk moeilijker gaat worden. Zeker ook met de "oude garde" die lang blijft hangen.
Zou echt kut zijn als Moto3 verdwijnt
Jammer trouwens dat de yammie V4 nog niet echt lijkt te zijn wat ze gehoopt hadden. Ben benieuwd of dat nog wat wordt voor de overgang naar 850cc.
Waar haal je vandaan dat de Moto2 en Moto3 weg gaan?alesandro_46 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:54:
[...]
Het heet niet voor niks Harley-Davidson Bagger World Cup
Maar eens, het weghalen van Moto3 en 2 zal voor velen een aderlating zijn.
Artikel verkeerd gelezen/geïnterpreteerd, ik heb mijn vorige bericht aangepastsig69 schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:35:
[...]
Waar haal je vandaan dat de Moto2 en Moto3 weg gaan?
Een goed begin voor de Nederlanders zowel in Moto2 als in WSBK/SSP.
Wie mij ook positief verraste was Joan Mir na een 2e tijd in de kwalificatie en 4e plaats in de sprint.
Martin weer in de ziekenboeg na zijn al te enthousiaste start; het zit hem niet mee dit seizoen. Extra lullig dat hij ook zijn teamgenoot eraf kegelde.
Vond de levensduur van Pecco's blok nog het spannendst!
Rijdt Pecco een perfect weekend gaat alle aandacht naar zijn teammaat. Gelukkig bleef de Duc het volhouden ondanks de verontrustende rooksignalen.
En weer een prima race met de 3e plaats van Joan Mir.
Korte race voor Zonta maar weer een top10 finish voor Collin. Dit keer niet de meest spannende wedstrijd met veel onderlinge verschillen.
Rob van Gameren weer met bril; doet me altijd denken aan Adje. Voor de jongeren: Adje was lang geleden in de shows van Paul de Leeuw.
Blij dat we niet zo’n stom toneelstukje als van Martin hebben gekregen.
Het zou Valentino Rossi sieren om deze prestatie van Marquez te erkennen, hem publiekelijk te feliciteren en daarmee een verzoenend gebaar te maken na die bewuste jaren van rivaliteit, zodat de strijdbijl eindelijk begraven kan worden.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Stoner en Rossi zie je ook samen steeds meer. Maar ik denk dat Rossi hier te koppig voor is. Jammer, was idd een mooi opening nu.Laguna schreef op maandag 29 september 2025 @ 00:21:
Knappe prestatie van Marc Marquez.
Het zou Valentino Rossi sieren om deze prestatie van Marquez te erkennen, hem publiekelijk te feliciteren en daarmee een verzoenend gebaar te maken na die bewuste jaren van rivaliteit, zodat de strijdbijl eindelijk begraven kan worden.
Denk dat er eerst achter te schermen wat werk te verrichten is. Zoals dat marquez zijn dubieuze rol in de titelstrijd van 2010 2015 erkend.Tylen schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:13:
[...]
Stoner en Rossi zie je ook samen steeds meer. Maar ik denk dat Rossi hier te koppig voor is. Jammer, was idd een mooi opening nu.
Moeten we nu zelfs al terug naar zijn Moto3 tijd in 2010? Als je 2015 bedoeld, dan heeft Marc Marquez daar al e.e.a. over gezegd en aangegeven het spel te hebben meegespeeld om het Rossi zo moeilijk mogelijk te maken in de 2e helft van dat seizoen.Joris748 schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:55:
[...]
Denk dat er eerst achter te schermen wat werk te verrichten is. Zoals dat marquez zijn dubieuze rol in de titelstrijd van 2010 erkend.
My bad, 2015 natuurlijkMaikel64 schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:10:
[...]
Moeten we nu zelfs al terug naar zijn Moto3 tijd in 2010? Als je 2015 bedoeld, dan heeft Marc Marquez daar al e.e.a. over gezegd en aangegeven het spel te hebben meegespeeld om het Rossi zo moeilijk mogelijk te maken in de 2e helft van dat seizoen.
Heb je een bron over wat hij erover gezegd heeft? Zover ik weet vindt Marquez nog steeds dat hij niets verkeerd heeft gedaan, laat staan dat hij excuses heeft aangeboden.
Als ik het goed herinner zit er een gedeelte in zijn documentaire waar het over 2015 gaat.Joris748 schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:35:
[...]
My bad, 2015 natuurlijk
Heb je een bron over wat hij erover gezegd heeft? Zover ik weet vindt Marquez nog steeds dat hij niets verkeerd heeft gedaan, laat staan dat hij excuses heeft aangeboden.
Hier zegt Marquez dat hij vond dat Rossi hem vals beschuldigde van spelletjes op de baan, maar het in eerste instantie liet gaan (al liet hij het overduidelijk niet gaan).
En toen Rossi op donderdag (in Maleisië volgens mij) riep dat Marquez smerig bezig is en zich inmengde in het kampioenschap en alles, kreeg Marquez zoveel stront over zich heen op social media wat hem mentaal een schop gaf. Daarop ging Marquez er in mee, begon echt smerig te spelen en we weten allemaal de afloop hiervan.
Waarom zou een Rossi er zand over moeten gooien?Turralyon schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:40:
Ik was nooit een groot fan van Marquez, maar waar zou Marquez uberhaupt excuses moeten aanbieden?
Dat hele jaar 2015 is zo'n smet op de MotoGP historie. Nu 10 jaar na dato is het ook wel eens tijd voor iedereen om er zand over te gooien en de situatie te accepteren en verder te gaan.
Nee, er was niks onreglementair. Hij is dan ook niet gestraft door de wedstrijdleiding. Maar vriend en vijand zijn het er over eens dat Marquez ook niet vrijuit ging met zijn gedrag. Marquez wilde Rossi opzettelijk dwarsbomen met blockpasses en door hem op te houden.Turralyon schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:01:
Laat ik het anders vragen, wat heeft Marquez gedaan dat onreglementair (bevonden) is en daar dan zijn excuses voor moet aanbieden?
Dat hele jaar 2015 is zo'n smet op de MotoGP historie. Nu 10 jaar na dato is het ook wel eens tijd voor iedereen om er zand over te gooien en de situatie te accepteren en verder te gaan.
En daarom zeg ik dat er eerst achter de schermen wat voorwerk gedaan moet worden. Als Marquez uitspreekt dat hij toen te ver is gegaan, dan ligt de bal bij Rossi.
Maar hij is niet te ver gegaanJoris748 schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:08:
[...]
Nee, er was niks onreglementair. Hij is dan ook niet gestraft door de wedstrijdleiding. Maar vriend en vijand zijn het er over eens dat Marquez ook niet vrijuit ging met zijn gedrag. Marquez wilde Rossi opzettelijk dwarsbomen met blockpasses en door hem op te houden.
En daarom zeg ik dat er eerst achter de schermen wat voorwerk gedaan moet worden. Als Marquez uitspreekt dat hij toen te ver is gegaan, dan ligt de bal bij Rossi.
Wel een goed begin voor neerlands hoop in de Moto2 met voor allebei rechtstreekse plaatsing voor Q2.
[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 05-10-2025 09:07 ]
Marquez heeft z’n schouder gebroken door die actie.. Kampioenschap binnen, op naar 2026Joris748 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:05:
Beroerde start van Bezzecchi. Vervolgens samen met Marquez er heel hard af, nadat Bezzecchi hem aantikt.
En Marquez heeft vermoedelijk een breuk in zijn schouder rechter sleutelbeen.
[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 05-10-2025 09:50 ]
Chantra heeft in 1 wedstrijd zijn puntentotaal verdubbeld...
De start is inderdaad het probleem bij de nederlanders; Collin weliswaar weer een top 10 notering maar dit was vooral te danken aan de valpartijen voor hem. Diskwalificatie van Gonzalez wegens te oude software (??) scheelde ook nog een plek.
Ja, die start van Veijer is vaak niet sterk. Nu meer dan alleen een hupje. Vorige race was ie gewoon te laat met zijn startreactie. Maar hij is er in ieder geval niet afgevallen en zijn race pace is vaak ook dik in orde. Leerjaar zullen we maar denken 😉DasNieNix schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:46:
Wat een nare crash met MM en Bezzecchi; weer de rechterkant van MM geblesseerd; hopen dat het niet ernstig is. Aldeguer was gisteren al snel maar gaf nu iedereen het nakijken; wat een voorsprong!
Chantra heeft in 1 wedstrijd zijn puntentotaal verdubbeld...
De start is inderdaad het probleem bij de nederlanders; Collin weliswaar weer een top 10 notering maar dit was vooral te danken aan de valpartijen voor hem. Diskwalificatie van Gonzalez wegens te oude software (??) scheelde ook nog een plek.
Leuke GP race, achter de nummer 1.
Testing, one, two ...
Lees ook net dat de vele vorige kwetsuren aan z'n schouder het nu lastig maken om vast te stellen wat er nu precies aan mankeert.
Dat achterwiel van Rins trouwens...
Zo balanceer ik ze doorgaans niet
[ Voor 30% gewijzigd door steveman op 05-10-2025 15:53 ]
En dan toch even kijken heHolk schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:24:
Keek net de hoogtepunten van Moto3 terug, Munoz werd er af gekegeld en voor de zakke magen is dat niet iets om in de herhaling terug te kijken…
Dat zag er erg slecht uit.
https://www.racesport.nl/...kleint-achterstand-in-wk/
Dus over en uit voor nu.
Testing, one, two ...
In het WSBK blijft Bulega strijden tot het laatst om nog kans te maken op de titel maar ik denk dat Toprak hiermee aan de haal gaat. Een spannend laatste weekend.
Ik weet echt niet wat het met Bagnaia is, je zou bijna gaan denken aan sabotage maar laten we daar maar niet van uitgaan.
Wordt morgen in de Superpole race al geregeld door Toprak 👍DasNieNix schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:23:
[knip]
In het WSBK blijft Bulega strijden tot het laatst om nog kans te maken op de titel maar ik denk dat Toprak hiermee aan de haal gaat. Een spannend laatste weekend.
Bulega zal wel alle 3 de races binnen harken. Het verschil is veel te groot met de rest.
Edit: of je rijdt gewoon je tegenstander uit de race 🤷♂️
Edit 2: allemaal nog goed gekomen 👌
[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 19-10-2025 16:51 ]
Testing, one, two ...
Een heel goed weekend voor Aprilia met zowel in de sprint als de race een overwinning en twee rijders op het podium. Ik had nog de hoop op een overwinning voor Bezzecchi met twee long laps maar een verdiende overwinning voor Fernández.
Na een goede start voor Zonta helaas weer geen punten. Collin weer een goede race en in de punten. Mooie strijd om de plaatsen na Agius. Titelstrijd is ook nog geheel open en het kan nog alle kanten op in de laatste races.
Philip Island is een circuit voor jongens en meisjes met ballen van staal. Hoe Baltus in de laatste ronde Gonzalez buitenom inhaalde voor plek 6 (na teruggevallen te zijn naar een 23e plek).
[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 19-10-2025 19:58 ]
En waarom zou je daar aan gaan denken? De meeste rijders op een GP25 hebben het moeilijk dit jaar. Dat 1 persoon er wereldkampioen mee is geworden zegt in mijn ogen niets de motor, maar vooral over de berijder daarvan.DasNieNix schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:18:
De aanvlieging van Bezzecchi met de meeuw vond al in de opwarmronde plaats, gelukkig geen schade of hinder door ondervonden. Dat hij wijd ging was een foutje en had hier niets mee te maken. Meeuwen hebben hier wel vaker voor aanvliegingen gezorgd.
Ik weet echt niet wat het met Bagnaia is, je zou bijna gaan denken aan sabotage maar laten we daar maar niet van uitgaan.
Wat ik totaal niet kan begrijpen is waarom Bagnaia zo oppermachtig was in Japan om vervolgens weer helemaal nergens meer te zijn in de races daarna. Je zou denken dat ze in Japan iets geprobeerd hebben wat ze mee kunnen nemen naar opvolgende weekenden (als dit volgens de regels is toegestaan
Marc Márquez komt dit seizoen niet meer in actie. De Ducati Lenovo Team onderging deze week een nieuwe medische controle in het Ruber International Hospital in Madrid, waar artsen Raúl Barco, Samuel Antuña en Ignacio Roger bevestigden dat zijn herstel nog te pril is om te racen. De 2025 MotoGP wereldkampioen mist hierdoor na Phillip Island en Sepang ook de laatste twee Grand Prix weekenden in Portimão en Valencia en de eerste wintertest in voorbereiding op het komende seizoen.