Deze ruimte is bewust leeg gelaten
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Een goed begin voor de Nederlanders zowel in Moto2 als in WSBK/SSP.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Wie mij ook positief verraste was Joan Mir na een 2e tijd in de kwalificatie en 4e plaats in de sprint.
Martin weer in de ziekenboeg na zijn al te enthousiaste start; het zit hem niet mee dit seizoen. Extra lullig dat hij ook zijn teamgenoot eraf kegelde.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Vond de levensduur van Pecco's blok nog het spannendst!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Rijdt Pecco een perfect weekend gaat alle aandacht naar zijn teammaat. Gelukkig bleef de Duc het volhouden ondanks de verontrustende rooksignalen.
En weer een prima race met de 3e plaats van Joan Mir.
Korte race voor Zonta maar weer een top10 finish voor Collin. Dit keer niet de meest spannende wedstrijd met veel onderlinge verschillen.
Rob van Gameren weer met bril; doet me altijd denken aan Adje. Voor de jongeren: Adje was lang geleden in de shows van Paul de Leeuw.
Blij dat we niet zo’n stom toneelstukje als van Martin hebben gekregen.
Het zou Valentino Rossi sieren om deze prestatie van Marquez te erkennen, hem publiekelijk te feliciteren en daarmee een verzoenend gebaar te maken na die bewuste jaren van rivaliteit, zodat de strijdbijl eindelijk begraven kan worden.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Stoner en Rossi zie je ook samen steeds meer. Maar ik denk dat Rossi hier te koppig voor is. Jammer, was idd een mooi opening nu.Laguna schreef op maandag 29 september 2025 @ 00:21:
Knappe prestatie van Marc Marquez.
Het zou Valentino Rossi sieren om deze prestatie van Marquez te erkennen, hem publiekelijk te feliciteren en daarmee een verzoenend gebaar te maken na die bewuste jaren van rivaliteit, zodat de strijdbijl eindelijk begraven kan worden.
Denk dat er eerst achter te schermen wat werk te verrichten is. Zoals dat marquez zijn dubieuze rol in de titelstrijd van 2010 2015 erkend.Tylen schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:13:
[...]
Stoner en Rossi zie je ook samen steeds meer. Maar ik denk dat Rossi hier te koppig voor is. Jammer, was idd een mooi opening nu.
Moeten we nu zelfs al terug naar zijn Moto3 tijd in 2010? Als je 2015 bedoeld, dan heeft Marc Marquez daar al e.e.a. over gezegd en aangegeven het spel te hebben meegespeeld om het Rossi zo moeilijk mogelijk te maken in de 2e helft van dat seizoen.Joris748 schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:55:
[...]
Denk dat er eerst achter te schermen wat werk te verrichten is. Zoals dat marquez zijn dubieuze rol in de titelstrijd van 2010 erkend.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
My bad, 2015 natuurlijkMaikel64 schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:10:
[...]
Moeten we nu zelfs al terug naar zijn Moto3 tijd in 2010? Als je 2015 bedoeld, dan heeft Marc Marquez daar al e.e.a. over gezegd en aangegeven het spel te hebben meegespeeld om het Rossi zo moeilijk mogelijk te maken in de 2e helft van dat seizoen.
Heb je een bron over wat hij erover gezegd heeft? Zover ik weet vindt Marquez nog steeds dat hij niets verkeerd heeft gedaan, laat staan dat hij excuses heeft aangeboden.
Als ik het goed herinner zit er een gedeelte in zijn documentaire waar het over 2015 gaat.Joris748 schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:35:
[...]
My bad, 2015 natuurlijk
Heb je een bron over wat hij erover gezegd heeft? Zover ik weet vindt Marquez nog steeds dat hij niets verkeerd heeft gedaan, laat staan dat hij excuses heeft aangeboden.
Hier zegt Marquez dat hij vond dat Rossi hem vals beschuldigde van spelletjes op de baan, maar het in eerste instantie liet gaan (al liet hij het overduidelijk niet gaan).
En toen Rossi op donderdag (in Maleisië volgens mij) riep dat Marquez smerig bezig is en zich inmengde in het kampioenschap en alles, kreeg Marquez zoveel stront over zich heen op social media wat hem mentaal een schop gaf. Daarop ging Marquez er in mee, begon echt smerig te spelen en we weten allemaal de afloop hiervan.
Waarom zou een Rossi er zand over moeten gooien?Turralyon schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:40:
Ik was nooit een groot fan van Marquez, maar waar zou Marquez uberhaupt excuses moeten aanbieden?
Dat hele jaar 2015 is zo'n smet op de MotoGP historie. Nu 10 jaar na dato is het ook wel eens tijd voor iedereen om er zand over te gooien en de situatie te accepteren en verder te gaan.
Nee, er was niks onreglementair. Hij is dan ook niet gestraft door de wedstrijdleiding. Maar vriend en vijand zijn het er over eens dat Marquez ook niet vrijuit ging met zijn gedrag. Marquez wilde Rossi opzettelijk dwarsbomen met blockpasses en door hem op te houden.Turralyon schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:01:
Laat ik het anders vragen, wat heeft Marquez gedaan dat onreglementair (bevonden) is en daar dan zijn excuses voor moet aanbieden?
Dat hele jaar 2015 is zo'n smet op de MotoGP historie. Nu 10 jaar na dato is het ook wel eens tijd voor iedereen om er zand over te gooien en de situatie te accepteren en verder te gaan.
En daarom zeg ik dat er eerst achter de schermen wat voorwerk gedaan moet worden. Als Marquez uitspreekt dat hij toen te ver is gegaan, dan ligt de bal bij Rossi.
Maar hij is niet te ver gegaanJoris748 schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:08:
[...]
Nee, er was niks onreglementair. Hij is dan ook niet gestraft door de wedstrijdleiding. Maar vriend en vijand zijn het er over eens dat Marquez ook niet vrijuit ging met zijn gedrag. Marquez wilde Rossi opzettelijk dwarsbomen met blockpasses en door hem op te houden.
En daarom zeg ik dat er eerst achter de schermen wat voorwerk gedaan moet worden. Als Marquez uitspreekt dat hij toen te ver is gegaan, dan ligt de bal bij Rossi.
Wel een goed begin voor neerlands hoop in de Moto2 met voor allebei rechtstreekse plaatsing voor Q2.
[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 05-10-2025 09:07 ]
Marquez heeft z’n schouder gebroken door die actie.. Kampioenschap binnen, op naar 2026Joris748 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:05:
Beroerde start van Bezzecchi. Vervolgens samen met Marquez er heel hard af, nadat Bezzecchi hem aantikt.
En Marquez heeft vermoedelijk een breuk in zijn schouder rechter sleutelbeen.
[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 05-10-2025 09:50 ]
Chantra heeft in 1 wedstrijd zijn puntentotaal verdubbeld...
De start is inderdaad het probleem bij de nederlanders; Collin weliswaar weer een top 10 notering maar dit was vooral te danken aan de valpartijen voor hem. Diskwalificatie van Gonzalez wegens te oude software (??) scheelde ook nog een plek.
Ja, die start van Veijer is vaak niet sterk. Nu meer dan alleen een hupje. Vorige race was ie gewoon te laat met zijn startreactie. Maar hij is er in ieder geval niet afgevallen en zijn race pace is vaak ook dik in orde. Leerjaar zullen we maar denken 😉DasNieNix schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:46:
Wat een nare crash met MM en Bezzecchi; weer de rechterkant van MM geblesseerd; hopen dat het niet ernstig is. Aldeguer was gisteren al snel maar gaf nu iedereen het nakijken; wat een voorsprong!
Chantra heeft in 1 wedstrijd zijn puntentotaal verdubbeld...
De start is inderdaad het probleem bij de nederlanders; Collin weliswaar weer een top 10 notering maar dit was vooral te danken aan de valpartijen voor hem. Diskwalificatie van Gonzalez wegens te oude software (??) scheelde ook nog een plek.
Leuke GP race, achter de nummer 1.
Testing, one, two ...
Lees ook net dat de vele vorige kwetsuren aan z'n schouder het nu lastig maken om vast te stellen wat er nu precies aan mankeert.
Dat achterwiel van Rins trouwens...
Zo balanceer ik ze doorgaans niet
[ Voor 30% gewijzigd door steveman op 05-10-2025 15:53 ]
En dan toch even kijken heHolk schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:24:
Keek net de hoogtepunten van Moto3 terug, Munoz werd er af gekegeld en voor de zakke magen is dat niet iets om in de herhaling terug te kijken…
Dat zag er erg slecht uit.
https://www.racesport.nl/...kleint-achterstand-in-wk/
Dus over en uit voor nu.
Testing, one, two ...
In het WSBK blijft Bulega strijden tot het laatst om nog kans te maken op de titel maar ik denk dat Toprak hiermee aan de haal gaat. Een spannend laatste weekend.
Ik weet echt niet wat het met Bagnaia is, je zou bijna gaan denken aan sabotage maar laten we daar maar niet van uitgaan.
Wordt morgen in de Superpole race al geregeld door Toprak 👍DasNieNix schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:23:
[knip]
In het WSBK blijft Bulega strijden tot het laatst om nog kans te maken op de titel maar ik denk dat Toprak hiermee aan de haal gaat. Een spannend laatste weekend.
Bulega zal wel alle 3 de races binnen harken. Het verschil is veel te groot met de rest.
Edit: of je rijdt gewoon je tegenstander uit de race 🤷♂️
Edit 2: allemaal nog goed gekomen 👌
[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 19-10-2025 16:51 ]
Testing, one, two ...
Een heel goed weekend voor Aprilia met zowel in de sprint als de race een overwinning en twee rijders op het podium. Ik had nog de hoop op een overwinning voor Bezzecchi met twee long laps maar een verdiende overwinning voor Fernández.
Na een goede start voor Zonta helaas weer geen punten. Collin weer een goede race en in de punten. Mooie strijd om de plaatsen na Agius. Titelstrijd is ook nog geheel open en het kan nog alle kanten op in de laatste races.
Philip Island is een circuit voor jongens en meisjes met ballen van staal. Hoe Baltus in de laatste ronde Gonzalez buitenom inhaalde voor plek 6 (na teruggevallen te zijn naar een 23e plek).
[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 19-10-2025 19:58 ]
En waarom zou je daar aan gaan denken? De meeste rijders op een GP25 hebben het moeilijk dit jaar. Dat 1 persoon er wereldkampioen mee is geworden zegt in mijn ogen niets de motor, maar vooral over de berijder daarvan.DasNieNix schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:18:
De aanvlieging van Bezzecchi met de meeuw vond al in de opwarmronde plaats, gelukkig geen schade of hinder door ondervonden. Dat hij wijd ging was een foutje en had hier niets mee te maken. Meeuwen hebben hier wel vaker voor aanvliegingen gezorgd.
Ik weet echt niet wat het met Bagnaia is, je zou bijna gaan denken aan sabotage maar laten we daar maar niet van uitgaan.
Wat ik totaal niet kan begrijpen is waarom Bagnaia zo oppermachtig was in Japan om vervolgens weer helemaal nergens meer te zijn in de races daarna. Je zou denken dat ze in Japan iets geprobeerd hebben wat ze mee kunnen nemen naar opvolgende weekenden (als dit volgens de regels is toegestaan
Marc Márquez komt dit seizoen niet meer in actie. De Ducati Lenovo Team onderging deze week een nieuwe medische controle in het Ruber International Hospital in Madrid, waar artsen Raúl Barco, Samuel Antuña en Ignacio Roger bevestigden dat zijn herstel nog te pril is om te racen. De 2025 MotoGP wereldkampioen mist hierdoor na Phillip Island en Sepang ook de laatste twee Grand Prix weekenden in Portimão en Valencia en de eerste wintertest in voorbereiding op het komende seizoen.
Weer eens een Ducati 1-2-3 ware het niet dat Aldeguer werd teruggezet wegens te lage bandenspanning.
Wel fijn dat er toch geraced wordt, ondanks de forse vertraging.
Leuke motogp race gezien, nu nog even zitten voor de moto2!
https://www.racesport.nl/...-toestand-blijft-kritiek/
Volgens MotoGP-hoofdarts Ángel Charte, die Dettwiler bijstaat in Maleisië, heeft de jonge Moto3 coureur onder meer een verwijderde milt en kampt hij met fluctuerende intracraniële druk en tachycardie (een verhoogde hartslag). Dettwiler wordt kunstmatig beademd. “De operaties hebben hem gestabiliseerd, maar zijn situatie blijft zorgwekkend,” aldus Charte tegenover de Spaanse krant AS.
https://www.racesport.nl/...nloop-van-omstandigheden/
Ik denk wel dat hij een punt heeft.Dat Rueda op volle snelheid reed, is inmiddels vrij gebruikelijk geworden tijdens de sighting lap – in het Nederlands: verkenningsronde. Dit komt doordat de warm-up sessies op zondagochtend voor Moto2 en Moto3 zijn verdwenen. De verkenningsronde (of tegenwoordig: -ronden) zijn dan de eerste meters van de dag voor de coureurs en velen gebruiken deze meteen om in raceritme te komen. Had dit incident met een warm-up in de ochtend voorkomen kunnen worden? Dat is te kort door de bocht. Zoals gezegd: het was een ongelukkige samenloop. Maar mogelijk was het technische probleem van Dettwiler dan al aan het licht gekomen en had hij zijn motor eerder aan de kant kunnen zetten. Nu moest hij immers de grid nog bereiken. Ook had Rueda dan wellicht minder hard gereden in de verkenningsronde. Tijdens een training – zoals een warm-up – wordt vaak met meer focus en structuur gereden dan tijdens een sighting lap. Al blijft dit natuurlijk speculatief.
Zoals hij zelf ook al in zijn column schrijft, -wellicht- was het dan anders gelopen maar ik ben wel van mening dat 's ochtends een WUP goed is. Al is het maar een hele korte sessie waarbij ze maar tijd hebben voor een paar hotlaps.Joris748 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:27:
Interessante column van Asse Klein:
https://www.racesport.nl/...nloop-van-omstandigheden/
[...]
Ik denk wel dat hij een punt heeft.
Wel een klein hupje bij de start waarbij ik dacht 'nee, niet weer!'. Maar uiteindelijk toch als derde de eerste serie bochten in met tot het einde spanning of ie P1 zou blijven. Uiteindelijk een goed resultaat met zijn eerste podium.Turralyon schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:18:
Jammer dat Moreira geen genoegen nam met een 2de plek. Eindelijk een goede start voor Veijer en kijk wat het meteen betekend. Hele race gemist omdat ik de spanning niet aankon. Wat gaan we volgend jaar genieten met Alonso, Holgado en Veijer!
Helaas weer geen punten voor Zonta, wel weer een plek in het zelfde team voor volgend jaar.
Weinig spanning in de MotoGP race in tegenstelling tot de sprint van gisteren. Na de kwalificatie werd het alleen maar minder voor Pecco, het blijft maar op en neer gaan voor hem. Ik denk dat hij blij is als het seizoen er op zit.
We kennen zijn potentie, hopelijk komt het er volgend jaar uit
Dat hij in zn eerste jaar moto2 een 2e plek pakt is imho indrukwekkend! Zonta rijdt al 4 jaar rond in de moto2 en heeft nog geen podium gepakt!
En laten we wel wezen! Er rijden echt een paar héle snelle jongens rond in de moto2. Dat veijer daar mee kan komen is echt heel knap!
Hopelijk kan hij in Valencia weer meedoen om de medailles.
Post race interview met veijer:
[YouTube]
[ Voor 68% gewijzigd door Format-C op 09-11-2025 21:57 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Hij zou de eerste goede Moto3 coureur niet zijn, die het niet redt in de Moto2.Format-C schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:10:
Het komt er al een paar jaar uit toch? In de moto3 heeft hij al laten zien mee te kunnen met de beste (2 overwinningen!), en nu na de zomerstop gaat het alweer erg goed in de moto2! Met een mega stijgende lijn! Dit jaar was echt een jaar om te wennen aan een moto2 machine, en de stap van moto3 naar moto2 is echt een mega stap! (Nog groter dan van moto2 naar motogp!)
Dat hij in zn eerste jaar moto2 een 2e plek pakt is imho indrukwekkend! Zonta rijdt al 4 jaar rond in de moto2 en heeft nog geen podium gepakt!
En laten we wel wezen! Er rijden echt een paar héle snelle jongens rond in de moto2. Dat veijer daar mee kan komen is echt heel knap!
Hopelijk kan hij in Valencia weer meedoen om de medailles.![]()
Post race interview met veijer:
[YouTube]
De potentie zit erin, maar had idd beter kunnen zeggen dat zijn Moto2 potentie eruit komt
Ik vond het zeer verrassend dat hij dit weekend ineens zo piekte.Joris748 schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:15:
[...]
De potentie zit erin, maar had idd beter kunnen zeggen dat zijn Moto2 potentie eruit komt
Ze hebben het hele seizoen niet echt op race positie geraced maar meer op de motor leren en op het "gevoel". (Positie was niet zo belangrijk) Blijkbaar is het gevoel zo goed dat het tot dit leidt.
Wel mooi ook dat hij gewoon zoveel tijd en ruimte krijgt om het zo op te bouwen als ze doen
Hoop echt dat hij volgend jaar nog wat meer podiums en eventueel overwinningen kan pakken.
En hopelijk is David Alonso volgend seizoen niet zo snel en dominant als hij vorig jaar in de moto3 was. Die gast is écht goed. (Vind hem inmiddels wel een beetje irritant met zn lolly maar goed. Dat terzijde)
Moto2 is idd een HEEL andere wereld dan moto3. Als Collin het volgend jaar heel goed doet kan hij misschien zelfs de motogp wel halen..Joris748 schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:15:
[...]
Hij zou de eerste goede Moto3 coureur niet zijn, die het niet redt in de Moto2.
Laten we t hopen!!
Verder ook wel mooi dat Bezzecchi won..goeie gozer en goeie coureur. Ik mag m wel. 😎 Edit: en ik gun Aprilia ook wel overwinningen. Mooi merk.
[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 09-11-2025 23:10 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Nog een flinke crash in de moto2 trouwens. Sasaki heeft zn enkel gebroken. En Fernandez heeft nog even een Yamaha V4 gesloopt. Mooi dat Vinales er weer bij is.
Edit;
Zo maar eens zien wie zich wereldkampioen moto2 mag noemen.
[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 16-11-2025 11:22 ]
Morreira deed wat die moest doen en maakte geen haast om verder naar voren te komen. Met het uitvallen van Gonzalez was het helemaal bekeken en kon hij zijn kampioenschap gaan vieren.
Knullig zoals Morbidelli nog voor de start tegen Espargaro reed en ongelukkig ten val kwam, hij bleek een fractuur in zijn pols te hebben opgelopen. Op beelden van de start viel er iets van de Honda van Espargaro af, ik weet niet of dat van eigen onderdeel was of van de Ducati van Morbidelli.
Het seizoen van Pecco kon niet slechter eindigen dan dit nadat hij door Zarco in de grindbak was gedirigeerd; de kwalificatie en sprint race waren ook al geen succes voor hem.
Bezzecchi had nog wat goed te maken na de tegenvallende sprint en deed dat dan ook op overtuigende wijze. Een hele goede dag voor Aprilia met Fernandez op de tweede plaats. Martin deed mee om kilometers te maken en de dubbele long lap penalty in te lossen; hopen dat hij het volgend jaar zonder blessures weer vooraan mee kan doen.
Honda Racing Corporation heeft zich verzekerd van de diensten van Fabio Quartararo voor de MotoGP seizoenen 2027 en 2028. Dat heeft autosport.com vernomen. De Fransman vertrekt daarmee na acht seizoenen bij Yamaha Motor Racing, waarmee hij in 2019 zijn debuut maakte in de koningsklasse. Het is de eerste grote rijderswissel richting het nieuwe tijdperk dat in 2027 van start gaat.
https://www.racesport.nl/...ha-voor-honda-vanaf-2027/
en Jorge Martin nu bij yamaha aan het tekenen 'finalizing'Willem30 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:21:
Toch wel groot nieuws terwijl het 2026 seizoen nog moet beginnen. Het geeft hetzelfde gevoel als toen Hamilton al vroeg aankondigde naar Ferrari te gaan. Hij moet dan nog een heel seizoen doorkomen terwijl hij naar een ander merk gaat. Ben zeer benieuwd wat Fabio op de Honda kan.
Honda Racing Corporation heeft zich verzekerd van de diensten van Fabio Quartararo voor de MotoGP seizoenen 2027 en 2028. Dat heeft autosport.com vernomen. De Fransman vertrekt daarmee na acht seizoenen bij Yamaha Motor Racing, waarmee hij in 2019 zijn debuut maakte in de koningsklasse. Het is de eerste grote rijderswissel richting het nieuwe tijdperk dat in 2027 van start gaat.
https://www.racesport.nl/...ha-voor-honda-vanaf-2027/
https://www.motorsport.co...aha-motogp-deal/10793750/
Exclusive: Jorge Martin finalising two-year Yamaha MotoGP deal
After the shock news that Fabio Quartararo is set to leave Yamaha at the end of 2026, Jorge Martin has been lined up to join the Japanese manufacturer from 2027
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 29-01-2026 14:09 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En Jorge... Ja, wie weet doen ze rond 2027 weer mee voor de titel...., maar denk het niet.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Veijer die hopelijk in top 5 van het WK kan mengen. Aprilia met nog sterkere aero die naar het uitziet de het "worstelend" Ducati moeilijk kan gaan maken. Yamaha die met de v4 compleet door de mand lijkt te vallen. En Honda die hopelijk de stap van eind '25 door weet te zetten naar '26. Helaas wel de laatste keer het op 1 na mooiste circuit op de kalender dit jaar, Philip Island. (Het mooiste is nog toch echt Assen) Maja de festivalisering door Liberty slaat al sneller dan verwacht toe bij de MotoGP. Dit keer valt het negatief uit, maar als Balaton dan maar het volgende slachtoffer mag zijn.
Vannacht al opgestaan om de trainingen te bekijken. Wekker voor morgen staat ook weer.
(Door op de rechte stukken met de onderarm de opening in de fairing af te sluiten, verandert de luchtstroom en stalled de aero zodat ze minder drag en dus een hogere topsnelheid hebben, terwijl ze voor de bochten de downforce behouden.)
https://www.the-race.com/...aprilia-active-aero-2026/

https://www.youtube.com/watch?v=jAg4TgvEQCY
[ Voor 8% gewijzigd door henri86 op 27-02-2026 14:55 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Moet zeggen dat ik niet echt te spreken ben over de nieuwe aero, overal en nergens vleugeltjes. Racen wordt er op deze manier niet echt spannender door.
Whatever.
Zolang die nieuwe track in Adelaide niet klaar en goedgekeurd is, kan er nog vanalles veranderen
Heel goed begin voor Collin en hoop dat hij constant voor top 5 kan strijden.
Het mogelijk van de kalender verdwijnen van Philip Island vind iedereen jammer ondanks de perikelen met bandenslijtage, snel veranderende weersomstandigheden, overstekende en laagvliegende beestenspul en slechte hotel accomodaties en bereikbaarheid. Er hebben zich heel veel mooie races afgespeeld.
Ik ken het circuit van Adelaide niet maar bij een stratencircuit krijg ik al snel doembeelden van marshals die coureurs van de muren moeten schrappen of onder de vangrails uit moeten peuteren. Maar misschien denk ik teveel aan eiland Man etc en kan me niet voorstellen dat hier gereden gaat worden als het niet aan strenge veiligheids eisen voldoet.
Volgens mij is Toprak de mond ook wel gesnoerd en gaat hij gewoon gas geven ipv stoppies maken.
Zal de OP nog even bijwerken qua wie waar rijdt dit seizoen.
Moto3 niet gezien, moto2 wel. Heftige crashes met uiteindelijk een mooi resultaat voor Colin.
Voor de statistiek: Mir 1 uit 1... Rest laat ik nog even op mijn inwerken haha. Veel plezier dit seizoen allemaal.
Veijer wel drie keer een slecht van start. Gelukkig kon ie bij derde keer wel goed door bocht 1 komen om zo wat plekken terug te winnen.DeTjuk schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:42:
Welkom terug allemaal, we zijn begonnen, motogp race gaat laatste ronden in op moment van schrijven.
Moto3 niet gezien, moto2 wel. Heftige crashes met uiteindelijk een mooi resultaat voor Colin.
Voor de statistiek: Mir 1 uit 1... Rest laat ik nog even op mijn inwerken haha. Veel plezier dit seizoen allemaal.
Was wel schrikken met de crash van Alonso 🫣
Mir was goed onderweg in de race, tot hij technische problemen kreeg.DeTjuk schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:42:
Welkom terug allemaal, we zijn begonnen, motogp race gaat laatste ronden in op moment van schrijven.
Zero compensation
Typisch Nederlands commentaar, niet iedereen kan vooraan rijden. Laten we hopen op een constant seizoen van Veijer met wat podiumplaatsen en een overwinning. En wat uitschieters van Van den Goorbergh.Internet Janny schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:18:
Wat doet die Zonta nog in de moto2?
Ik heb alle crashes in herhaling gezien. Maar dat doen ze pas als ze weten dat de rijder ok(-ish) is.Shadow_Agent schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:10:
Ik zit nu even terug te kijken via ServusTV maar waarom geen herhaling van de crash?vorig jaar ook al geregeld voor zover ik kan herinneren geen herhalingen meer van crashes...
Tweede rode vlag inderdaad vrij snel een herhaling. Vond het bij de eerste crash echt lang duren. Mag wat mij betreft wel iets eerder een herhaling komen.Joris748 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:13:
[...]
Ik heb alle crashes in herhaling gezien. Maar dat doen ze pas als ze weten dat de rijder ok(-ish) is.
Overigens ik weet niet wie nog meer cia Servus kijkt maar je wordt wel bedolven onder de reclames steeds
Blijkbaar duurde het lang voordat ze wisten dat Alonso ok was. Werd behoorlijk hard op zijn lichaam geraakt.Shadow_Agent schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:16:
[...]
Tweede rode vlag inderdaad vrij snel een herhaling. Vond het bij de eerste crash echt lang duren. Mag wat mij betreft wel iets eerder een herhaling komen.
MotoGP videopass. Veel te duur, maar werkt goed.Overigens ik weet niet wie nog meer cia Servus kijkt maar je wordt wel bedolven onder de reclames steeds
Ik kijk WSBK via Servus, en inderdaad veel reclame daarShadow_Agent schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:16:
[...]
Tweede rode vlag inderdaad vrij snel een herhaling. Vond het bij de eerste crash echt lang duren. Mag wat mij betreft wel iets eerder een herhaling komen.
Overigens ik weet niet wie nog meer cia Servus kijkt maar je wordt wel bedolven onder de reclames steeds
Moto2 was best chaotisch met 2 herstarts na flinke crashes gelukkig zonder ernstige verwondingen van de betrokkenen. Collin heeft met zijn top 5 notering zijn eerste doelstelling gehaald. Helaas ook een crash voor Zonta anders had er mogelijk nog een puntje in gezeten.
Het verschil tussen WSBK en MOTOGP wordt wel weer aangetoond door Toprak. De Yamaha speelt daar ook een grote rol in en hopelijk demotiveert hem dit niet teveel. De vooruitgang bij Yamaha gaat echter wel heel langzaam.
Want je hoort daar alleen als je alleen maar in de Top 10 rijdt?Internet Janny schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:18:
Wat doet die Zonta nog in de moto2?
Dit is echt geen makkelijke klasse, kijk maar hoe dicht de tijden steeds bij elkaar zitten. Dat hij überhaupt nog steeds in het startveld zit is al heel knap en mogen we blij mee zijn. Degene met kennis kijken toch anders naar rijders dan wij doen.
Ik neem aan dat je de crash van Alonso bedoelt?Shadow_Agent schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:10:
Ik zit nu even terug te kijken via ServusTV maar waarom geen herhaling van de crash?vorig jaar ook al geregeld voor zover ik kan herinneren geen herhalingen meer van crashes...
Deze werd niet herhaald, omdat hij bleef liggen als ik me niet vergis.
En als een coureur blijft liggen is volgens mij de (ongeschreven?) regel dat ze daar niet op gaan inzoomen en live gaan uitzenden. Mocht je het nog willen terugzien, dan zou ik even de MotoGP reddit doorscrollen, daar staat hij wel tussen.
Op verzoek van de rijders worden crashes waarbij de medical staff aan te pas moet komen niet meer herhaald.Shadow_Agent schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:10:
En naar mijn mening maar goed ook. Een crash als die van Simoncelli in 2011 staat nog steeds op mijn netvlies en hoef ik niet perse nog 10x te zien.

Ontzettend jammer, want het is één van de spectaculairste circuits ter wereld. Maar de organisatie moet ook de hand in eigen boezem steken. 10 jaar geleden werd er al gezegd dat de faciliteiten verouderd waren en sindsdien zijn de nodige investeringen uitgebleven. Neem het TT Circuit als voorbeeld, die blijven investeren om hun plek op de kalender te kunnen houden.
Waarin heeft assen geïnvesteerd de laatste jaren??Joris748 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 10:41:
[...]
Ontzettend jammer, want het is één van de spectaculairste circuits ter wereld. Maar de organisatie moet ook de hand in eigen boezem steken. 10 jaar geleden werd er al gezegd dat de faciliteiten verouderd waren en sindsdien zijn de nodige investeringen uitgebleven. Neem het TT Circuit als voorbeeld, die blijven investeren om hun plek op de kalender te kunnen houden.
Tribunes, infrastructuurTylen schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:55:
[...]
Waarin heeft assen geïnvesteerd de laatste jaren??
Je kunt niet stellen dat Assen verouderde faciliteiten heeft.
Al mogen er wel betere stoeltjes op de Strubbentribune
[ Voor 24% gewijzigd door Joris748 op 05-03-2026 12:03 ]
Welke infra? Die tribune staat er ondertussen ook alweer jaren.Joris748 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:02:
[...]
Tribunes, infrastructuur
Je kunt niet stellen dat Assen verouderde faciliteiten heeft.
Al mogen er wel betere stoeltjes op de Strubbentribune
Faciliteiten zijn er goed, dat is waar. Maar oom te zeggen dat ze continue investeren, nee dat vind ik niet.
Oke, fair point.Tylen schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:14:
[...]
Welke infra? Die tribune staat er ondertussen ook alweer jaren.
Faciliteiten zijn er goed, dat is waar. Maar oom te zeggen dat ze continue investeren, nee dat vind ik niet.
Maar ze hebben iig wel een meerjarenplan om up-to-date te blijven.
Ook fair-point ;)Joris748 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:20:
[...]
Oke, fair point.
Maar ze hebben iig wel een meerjarenplan om up-to-date te blijven.
Assen is, wat mij betreft, wel 1 van de betere circuits qua infra hoor
😅😅 voor een appel en een ei. (Oke lunch tijdens pauze). Nee bedankt.
Tegenwoordig lees je vrijwel niets meer over de Daytona 200, ooit een legendarische race met grote namen onder de deelnemers.sambalbaj schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 00:46:
Die Daytona 200 blijft wel een hele aparte race.
Erg leuk in ieder geval.
In de jaren 70 waren er ook een aantal deelnemers uit nederland zoals Hartog, Middelburg, van Dulmen, Bron, Kostwinder, Ankoné en ik vergeet er vast nog wel een paar.
Ook werden er vliegreizen met supporters georganiseerd.
Bij het opruimen op zolder kwam ik een doos met allerlei motor spul tegen en daarbij een boek uit 1974 over de Daytona speedweek. De 200 miles race werd gewonnen door Agostini.
Opruimen duurde wat langer door allerlei memorabilia die ik weer ging doornemen