Ben er zondag ook weer bij, vorig jaar zat ik met vrienden op de stekkenwal. Dit keer zijn we verhuist naar de Winterdijk tribune. Zin in!
Whatever.
Whatever.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Die heb ik niet gezien. Wel die van Ogura nog zien staan, na het blussen.Joris748 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:48:
De motor van Aldeguer was toast. Nog geen plaatjes kunnen vinden.
Zo he.Joris748 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:39:
Ik heb weer vrienden gemaakt. Liep de Ducati store binnen of ze vestjes van Di Giannantonio hadden. Ze hadden wel spullen van Marquez: “I rather would bite my leg off” Kon hij niet mee lachen
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Neem niet alles te serieus. Beetje rivaliteit moet kunnen.Maikel64 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:39:
[...]
Zo he.
Eerlijk is eerlijk, het is dan ook best wel een kinderachtige opmerking.
Ja, inderdaad Ogura. Was een hele gemene highsider.geenwaarde schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:27:
[...]
Die heb ik niet gezien. Wel die van Ogura nog zien staan, na het blussen.
[Afbeelding]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Do { Ping } while ( LOL )
Rider | NED - SPR | Points | Remark |
93 - Marc Marquez | 1 | 12 | |
73 - Alex Marquez | 2 | 9 | |
72 - Marco Bezzecchi | 3 | 7 | |
49 - Fabio Di Giannantonio | 4 | 6 | |
63 - Francesco Bagnaia | 5 | 5 | |
12 - Maverick Viñales | 6 | 4 | |
54 - Fermin Aldeguer | 7 | 3 | |
21 - Franco Morbidelli | 8 | 2 | |
37 - Pedro Acosta | 9 | 1 | |
33 - Brad Binder | 10 | 0 | |
5 - Johann Zarco | 11 | 0 | |
88 - Miguel Oliveira | 12 | 0 | |
23 - Enea Bastianini | 13 | 0 | |
43 - Jack Miller | 14 | 0 | |
42 - Alex Rins | 15 | 0 | |
79 - Ai Ogura | 16 | 0 | |
32 - Lorenzo Savadori | 17 | 0 | |
41 - Aleix Espargaro | 18 | 0 | |
35 - Somkiat Chantra | 19 | 0 | |
20 - Fabio Quartararo | DNF | 0 | 9 laps, crash |
25 - Raul Fernandez | DNF | 0 | 1 laps, crash |
36 - Joan Mir | DNF | 0 | 0 laps, crash |
10 - Luca Marini | DNS | 0 | |
7 - Augusto Fernandez | DNS | 0 | |
1 - Jorge Martin | DNS | 0 |
Rider | NED - RACE | Points | Remark |
93 - Marc Marquez | 1 | 25 | |
72 - Marco Bezzecchi | 2 | 20 | |
63 - Francesco Bagnaia | 3 | 16 | |
37 - Pedro Acosta | 4 | 13 | |
12 - Maverick Viñales | 5 | 11 | |
49 - Fabio Di Giannantonio | 6 | 10 | |
21 - Franco Morbidelli | 7 | 9 | |
25 - Raul Fernandez | 8 | 8 | |
23 - Enea Bastianini | 9 | 7 | |
20 - Fabio Quartararo | 10 | 6 | |
33 - Brad Binder | 11 | 5 | |
5 - Johann Zarco | 12 | 4 | |
42 - Alex Rins | 13 | 3 | |
43 - Jack Miller | 14 | 2 | |
35 - Somkiat Chantra | 15 | 1 | |
41 - Aleix Espargaro | 16 | 0 | |
73 - Alex Marquez | DNF | 0 | 5 laps, crash |
79 - Ai Ogura | DNF | 0 | 0 laps, crash |
32 - Lorenzo Savadori | DNF | 0 | 3 laps, crash |
36 - Joan Mir | DNF | 0 | 5 laps, crash |
54 - Fermin Aldeguer | DNF | 0 | 5 laps, crash |
88 - Miguel Oliveira | DNF | 0 | 8 laps, retired |
10 - Luca Marini | DNS | 0 | |
Rider | Championship points |
93 - Marc Marquez | 307 |
73 - Alex Marquez | 239 |
63 - Francesco Bagnaia | 181 |
21 - Franco Morbidelli | 139 |
49 - Fabio Di Giannantonio | 136 |
72 - Marco Bezzecchi | 121 |
5 - Johann Zarco | 101 |
37 - Pedro Acosta | 98 |
54 - Fermin Aldeguer | 81 |
12 - Maverick Viñales | 69 |
20 - Fabio Quartararo | 67 |
79 - Ai Ogura | 49 |
33 - Brad Binder | 47 |
25 - Raul Fernandez | 44 |
23 - Enea Bastianini | 42 |
10 - Luca Marini | 38 |
43 - Jack Miller | 33 |
42 - Alex Rins | 33 |
36 - Joan Mir | 32 |
30 - Takaaki Nakagami | 10 |
32 - Lorenzo Savadori | 8 |
7 - Augusto Fernandez | 6 |
88 - Miguel Oliveira | 6 |
35 - Somkiat Chantra | 1 |
1 - Jorge Martin | 0 |
41 - Aleix Espargaro | 0 |
De (Engelstalige) commentatoren hadden juist lof voor hoe het ging. De wedstrijdleiding deed er alles aan om de wedstrijd onder een groene vlag te laten eindigen. Pas toen écht duidelijk was dat de weg naar start/finish niet vrij was kwam de rode vlag.Shadow_Agent schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:07:
Bizarre beslissing in de Moto3 om ze door te laten rijden tot min of meer IN de GT en dan nog rode vlag![]()
Je weet dat er iemand ligt, vlag dan af voor ramshoek. Dit was bizar. Maar goed verder mooie race in de Moto3.
(...)
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
En om de boel nog een beetje te redden, zijn manager aan de kant gezet. Je mag in ieder geval oprecht twijfelen aan zijn capaciteiten als adviseur.henri86 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 00:00:
Martin blijft toch bij Aprilia tot eind 2026.
Wel behoorlijk gezichtsverlies voor hem en vooral voor z'n manager.
- Martin had vorig jaar een aanbieding van Honda en Aprilia.
- Honda's bod aanzienlijk lucratiever, maar Aprilia de betere motor.
- In contract de voorwaarde bij niet in de top 5 halverwege, de mogelijkheid om alsnog voor Honda (en alléén Honda) te tekenen voor 2026.
- Clausule niet toepasbaar want geen race gereden.
- Martin 'activeert' de clausule toch
- Ondanks de grote woorden van Valera (manager) werd het in Assen duidelijk voor ze dat ze het niet gingen winnen. Voorgestelde uitkoop in plaats daarvan ook niet: te hoge prijs.
- Geaccepteerd dat hij niet voor 2027 HRC-leer zal dragen nu.
Testing, one, two ...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Voor de start wisten we het ook al hoorDasNieNix schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:54:
Je hebt niets gemist de laatste 5 rondjes. Dit was wel een genante vertoning voor de koningsklassr van de motorsport. Het commentaar op Rins was veelzeggend: dan rij je achteraan maar wel in de top 10.
Na de eerste bocht was het al duidelijk wie deze race ging winnen. Ook dit podium hebben we al vaker gezien.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
In de herhaling... 😢hardware-lover schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:48:
Wat is er met BB in WSSP aan de hand? Het lijkt net of ie weer in zijn Moto2 vorm is teruggezakt. Qualificeren matig, daarna ook nog matig starten, en gedurende de race steeds maar plaatsen inleveren.
Vandaag vroegtijdig de pits opgezocht, maar toen reed ie ook al op de rand van de punten. Kon nul potten breken. Zijn teamgenoot valt er regelmatig af, maar als deze blijft zitten is ie ook al regelmatig sneller dan Bo.
Over Mickey zullen we het maar niet gaan hebben, ben erg benieuwd of die volgend jaar nog in de klasse te zien zal zijn.
Vandaag viel er dus weinig temaar over het algemeen blijven de races wel
Testing, one, two ...
Hopelijk gaan ze uitzoeken waar dit door komt. Als het aan de banden ligt, moeten ze Michelin tot de orde roepen. Assen was al crashfestijn op de vrijdag. Deze wedstrijd was gewoon gênant.DasNieNix schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:54:
Je hebt niets gemist de laatste 5 rondjes. Dit was wel een genante vertoning voor de koningsklassr van de motorsport. Het commentaar op Rins was veelzeggend: dan rij je achteraan maar wel in de top 10.
Na de eerste bocht was het al duidelijk wie deze race ging winnen. Ook dit podium hebben we al vaker gezien.
Rider | GER - SPR | Points | Remark |
72 - Marco Bezzecchi | 2 | 9 | |
20 - Fabio Quartararo | 3 | 7 | |
49 - Fabio Di Giannantonio | 4 | 6 | |
43 - Jack Miller | 5 | 5 | |
33 - Brad Binder | 6 | 4 | |
5 - Johann Zarco | 7 | 3 | |
73 - Alex Marquez | 8 | 2 | |
37 - Pedro Acosta | 9 | 1 | |
54 - Fermin Aldeguer | 10 | 0 | |
88 - Miguel Oliveira | 11 | 0 | |
63 - Francesco Bagnaia | 12 | 0 | |
25 - Raul Fernandez | 13 | 0 | |
36 - Joan Mir | 14 | 0 | |
42 - Alex Rins | 15 | 0 | |
10 - Luca Marini | 16 | 0 | |
79 - Ai Ogura | 17 | 0 | |
32 - Lorenzo Savadori | 18 | 0 | |
21 - Franco Morbidelli | DNF | 0 | 2 laps, crash |
23 - Enea Bastianini | DNS | 0 | |
35 - Somkiat Chantra | DNS | 0 | |
12 - Maverick Viñales | DNS | 0 | |
Rider | GER - RACE | Points | Remark |
73 - Alex Marquez | 2 | 20 | |
63 - Francesco Bagnaia | 3 | 16 | |
20 - Fabio Quartararo | 4 | 13 | |
54 - Fermin Aldeguer | 5 | 11 | |
10 - Luca Marini | 6 | 10 | |
33 - Brad Binder | 7 | 9 | |
43 - Jack Miller | 8 | 8 | |
25 - Raul Fernandez | 9 | 7 | |
42 - Alex Rins | 10 | 6 | |
49 - Fabio Di Giannantonio | DNF | 0 | 17 laps, crash |
72 - Marco Bezzecchi | DNF | 0 | 20 laps, crash |
79 - Ai Ogura | DNF | 0 | 21 laps, crash |
32 - Lorenzo Savadori | DNF | 0 | 19 laps, crash |
5 - Johann Zarco | DNF | 0 | 17 laps, crash |
37 - Pedro Acosta | DNF | 0 | 3 laps, crash |
36 - Joan Mir | DNF | 0 | 21 laps, crash |
88 - Miguel Oliveira | DNF | 0 | 2 laps, crash |
21 - Franco Morbidelli | DNS | 0 | |
23 - Enea Bastianini | DNS | 0 | |
93 - Marc Marquez | 344 |
73 - Alex Marquez | 261 |
63 - Francesco Bagnaia | 197 |
49 - Fabio Di Giannantonio | 142 |
72 - Marco Bezzecchi | 130 |
5 - Johann Zarco | 104 |
37 - Pedro Acosta | 99 |
54 - Fermin Aldeguer | 92 |
20 - Fabio Quartararo | 87 |
79 - Ai Ogura | 49 |
33 - Brad Binder | 60 |
25 - Raul Fernandez | 51 |
23 - Enea Bastianini | 42 |
10 - Luca Marini | 48 |
43 - Jack Miller | 46 |
42 - Alex Rins | 39 |
36 - Joan Mir | 32 |
1 - Jorge Martin | 0 |
En wiens schuld is dat? Niet die van de Marquez broertjes.Shadow_Agent schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:12:
De hegemonie van de Marquez broers (en die irritant aanwezige vader die 24x per race in beeld moet schijnbaar) is nergens goed voor behalve voor MM fans. Voor de sport is het absoluut niet goed dat iemand ZO dominant aanwezig is. Nu is dit natuurlijk ook wel een MM baan dus dat hij zou winnen was een zekerheid, net zo zeker als dat hwt morgen maandag is.
Heb met een half oog gekeken. Niets gemist. M2 en M3 nog niet gezien.
Amen! Vergelijkbare situatie als met Verstappen. Marquez is gewoon verre weg de beste coureur (die nu dan ook met het beste materiaal rijdt). Hierdoor ongenaakbaar. Ook al ben ik geen fan van hem, kun je alleen maar respect voor zijn talent hebben.. moet maar zien of er in de komende jaren nog eentje in de buurt van hem komt. Mogelijk een Acosta / Quarteraro / Martin met een betere motor?Maikel64 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:05:
[...]
En wiens schuld is dat? Niet die van de Marquez broertjes.
Enorm veel MotoGP "fans" zijn nu aan het zeuren dat het de schuld van de Marquez broertjes is dat het zo saai is. Net of zij er wat aan kunnen doen dat ze een bak talent in hun donder hebben. De rest moet er simpelweg een stap bij gaan zetten.
Al dat domme gel*l dat Ducati MM voortrekt, alles is aangepast binnen de hele MotoGP organisatie zodat MM kan winnen en dat Dorna er alles aan doet om de rivaliteit tussen MM en Rossi tot stand te houden komt me onderhand echt de neus uit.
Marc Marquez is nou eenmaal het grootste talent van de huidige generatie (en wellicht het grootste talent ooit). Mensen kunnen dat niet accepteren en dan wordt er maar met modder gegooid.
Ik heb het niet over jou persoonlijk, maar over veel mensen die de MotoGP volgen. Zodra de naam Marc Marquez valt, lees je onderhand alleen maar "De Marquezen verpesten de sport", "Marquez wint alleen maar omdat hij op de beste motor zit" en dat soort gedoe.Shadow_Agent schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:56:
Hoho rustig rustaaaghhhh ik zeg nergens dat het de schuld van de Marquez broeders is![]()
Ik zeg dat dominantie van een sporter slecht voor de sport is. Of een team, of een duo in welke sport dan ook.
Zie Verstappen in de F1, zie Pogacar in het wielrennen, zie (zag) Van Gerwen in het darten.
Dat MM een fenomenale rijder is staat 100% buiten kijf! Dat lijkt mij geen enkel punt tot discussie.
Ik denk dat Marc zelfs het beste is wat we ooit gaan zien. Dat Giacomo Agostini meer wereldtitels heeft (wat niet te verslaan is) komt alleen omdat hij tegelijkertijd in verschillende klasses reed. Dat zou hetzelfde zijn als Marc nu in de Moto2 ook mee gaat doen 😂Maikel64 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:05:
[...]
En wiens schuld is dat? Niet die van de Marquez broertjes.
Enorm veel MotoGP "fans" zijn nu aan het zeuren dat het de schuld van de Marquez broertjes is dat het zo saai is. Net of zij er wat aan kunnen doen dat ze een bak talent in hun donder hebben. De rest moet er simpelweg een stap bij gaan zetten.
Al dat domme gel*l dat Ducati MM voortrekt, alles is aangepast binnen de hele MotoGP organisatie zodat MM kan winnen en dat Dorna er alles aan doet om de rivaliteit tussen MM en Rossi tot stand te houden komt me onderhand echt de neus uit.
Marc Marquez is nou eenmaal het grootste talent van de huidige generatie (en wellicht het grootste talent ooit). Mensen kunnen dat niet accepteren en dan wordt er maar met modder gegooid.
Breng hem nou niet op ideeënTylen schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:23:
Dat zou hetzelfde zijn als Marc nu in de Moto2 ook mee gaat doen 😂
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
[ Voor 17% gewijzigd door Joris748 op 15-07-2025 10:58 ]
Ik was ook groot fan van Rossi destijds. Maar achteraf terugkijkend op 2015 heeft Rossi het zelf ook niet slim aangepakt door in een persconferentie te stellen dat Marquez in dienst reed van Lorenzo. Hierdoor kreeg hij een koekje van eigen deeg met als ontknoping de race in Maleïsie.Joris748 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:56:
Waar Marquez het voor mij verknald heeft, is dat hij bij Rossi regelmatig over het randje ging. Marquez had zichzelf, na dat akkefietje in de GT in Assen, niet onder controle als hij in de buurt Rossi reed. Gevechten op het scherpst van de snede horen erbij, maar Marquez ging daarna regelmatig te ver, zeker nadat hij kansloos was voor de titel.
Yep, ik ben Rossi-fan sinds zijn intrede in de 125cc in 1996.
Die persconferentie ontplofte inderdaad in zijn gezicht. Dat was geen handige actie. Het spelletje wat Rossi altijd speelde, werkte niet bij Marquez. Sterker nog het motiveerde hem tot op het bot.OnePlusPro7 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:10:
[...]
Ik was ook groot fan van Rossi destijds. Maar achteraf terugkijkend op 2015 heeft Rossi het zelf ook niet slim aangepakt door in een persconferentie te stellen dat Marquez in dienst reed van Lorenzo. Hierdoor kreeg hij een koekje van eigen deeg met als ontknoping de race in Maleïsie.
Rossi was natuurlijk de koning in mind games met rivalen en kon hierdoor altijd het verschil maken onder druk. Echter toen Marquez kwam, kwam er iemand die 'schijt' had aan zijn status.
Wat ik al eerder zei; Marquez heeft heel veel parallellen met Verstappen. Dit kan je ook vergelijken met Hamilton en Verstappen.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
??? Dus als je niet meer kampioen kan worden moet je de andere (die dat wel nog kunnen) met rust laten??? Nee zo werkt het niet.Herman schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:12:
Je actief mengen in een kampioenstrijd waar je zelf geen deel van uit maakt, vind ik absoluut not done. Veel lager kun je niet zinken.
Misschien verwoorde ik het wat onhandigTylen schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:35:
[...]
??? Dus als je niet meer kampioen kan worden moet je de andere (die dat wel nog kunnen) met rust laten??? Nee zo werkt het niet.
Er is een verschil tussen met rust laten en grote risico's nemen. Met een heel groot gebied daartussen. Als je geen kans meer maakt op de wereldtitel, is het heel normaal om geen hele grote risico's te nemen in duels met degene die nog wel kans maken. En dat was Marquez op die momenten wel aan het doen.Tylen schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:35:
[...]
??? Dus als je niet meer kampioen kan worden moet je de andere (die dat wel nog kunnen) met rust laten??? Nee zo werkt het niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 15-07-2025 13:12 ]
Ik probeerde zoveel mogelijk Rossi en de "yellow army" te vermijden in mijn opmerkingen. Maar ik heb vooral dit seizoen het idee dat juist de oude Rossi fans steeds meer beginnen te steigeren nu het 9e kampioenschap van MM in beeld komt.Turralyon schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:20:
Ik denk dat een groot deel van de haat richting Marquez nog steeds afkomstig is van de “yellow army”. Als Marquez niet in hetzelfde tijdperk als Rossi had gereden, was die haat waarschijnlijk een stuk minder geweest. In de ogen van veel fans heeft Marquez Rossi immers minstens één wereldtitel afgepakt. Die gevoelens zijn binnen deze groep nooit echt verdwenen.
Zelf had ik vroeger ook weinig met Marquez. Ik was een Pedrosa-fan en vond het moeilijk te verkroppen dat zo’n jonge rijder het hele HRC-team achter zich kreeg. Toch heb ik in de afgelopen vier jaar meer respect voor Marquez gekregen. Al maak ik me er nu zorgen over dat Ducati hetzelfde pad inslaat als HRC destijds deed: zich volledig focussen op de rijstijl van Marquez, waardoor de motor voor andere coureurs lastiger te rijden wordt.
Wat Ducati de afgelopen jaren juist zo sterk maakte, is dat hun motor toegankelijk is voor verschillende rijders. Ze hebben geen ‘alien’ op de motor gehad en daarom bouwden ze een machine waarmee iedereen goed uit de voeten kan. Kijk maar hoe goed een rookie als Fermin het nu doet, of hoe de 2024-machine nauwelijks onderdoet voor de 2025-versie.
Rider | CZE - SPR | Points | Remark |
37 - Pedro Acosta | 2 | 9 | |
23 - Enea Bastianini | 3 | 7 | |
72 - Marco Bezzecchi | 4 | 6 | |
20 - Fabio Quartararo | 5 | 5 | |
25 - Raul Fernandez | 6 | 4 | |
63 - Francesco Bagnaia | 7 | 3 | |
5 - Johann Zarco | 8 | 2 | |
44 - Pol Espargaro | 9 | 1 | |
33 - Brad Binder | 10 | 0 | |
1 - Jorge Martin | 11 | 0 | |
43 - Jack Miller | 12 | 0 | |
88 - Miguel Oliveira | 13 | 0 | |
54 - Fermin Aldeguer | 14 | 0 | |
10 - Luca Marini | 15 | 0 | |
79 - Ai Ogura | 16 | 0 | |
73 - Alex Marquez | 17 | 0 | |
42 - Alex Rins | 18 | 0 | |
36 - Joan Mir | 19 | 0 | |
49 - Fabio Di Giannantonio | DNF | 0 | 4 laps, crash |
7 - Augusto Fernandez | DNF | 0 | 1 laps, crash |
30 - Takaaki Nakagami | DNF | 0 | 1 laps, crash |
32 - Lorenzo Savadori | DNS | 0 | |
12 - Maverick Viñales | DNS | 0 |
Rider | CZE - RACE | Points | Remark |
72 - Marco Bezzecchi | 2 | 20 | |
37 - Pedro Acosta | 3 | 16 | |
63 - Francesco Bagnaia | 4 | 13 | |
25 - Raul Fernandez | 5 | 11 | |
20 - Fabio Quartararo | 6 | 10 | |
1 - Jorge Martin | 7 | 9 | |
33 - Brad Binder | 8 | 8 | |
44 - Pol Espargaro | 9 | 7 | |
43 - Jack Miller | 10 | 6 | |
54 - Fermin Aldeguer | 11 | 5 | |
10 - Luca Marini | 12 | 4 | |
5 - Johann Zarco | 13 | 3 | |
79 - Ai Ogura | 14 | 2 | |
42 - Alex Rins | 15 | 1 | |
49 - Fabio Di Giannantonio | 16 | 0 | |
88 - Miguel Oliveira | 17 | 0 | |
7 - Augusto Fernandez | 18 | 0 | |
73 - Alex Marquez | DNF | 0 | 1 laps, crash |
23 - Enea Bastianini | DNF | 0 | 6 laps, crash |
36 - Joan Mir | DNF | 0 | 1 laps, crash |
30 - Takaaki Nakagami | DNS | 0 | |
32 - Lorenzo Savadori | DNS | 0 | |
35 - Somkiat Chantra | DNS | 0 |
93 - Marc Marquez | 381 |
73 - Alex Marquez | 261 |
63 - Francesco Bagnaia | 213 |
72 - Marco Bezzecchi | 156 |
49 - Fabio Di Giannantonio | 142 |
37 - Pedro Acosta | 124 |
5 - Johann Zarco | 109 |
20 - Fabio Quartararo | 102 |
54 - Fermin Aldeguer | 97 |
33 - Brad Binder | 68 |
25 - Raul Fernandez | 66 |
10 - Luca Marini | 52 |
43 - Jack Miller | 52 |
79 - Ai Ogura | 51 |
23 - Enea Bastianini | 49 |
42 - Alex Rins | 40 |
36 - Joan Mir | 32 |
1 - Jorge Martin | 9 |
44 - Pol Espargaro | 8 |
Dat gevoel heb ik ook, extra voorzichtig misschien. Zijn teammaat had wel de weg naar voren gevonden in die eerste ronde, startte toch achter Veijer.DasNieNix schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:21:
Waardoor de slechte starts van Collin komen weet ik niet, mogelijk toch te voorzichtig in de eerste ronde(n).
Ook Bo had hier last van in de Moto2 en in de SSP nog steeds.
Alonso kon vanaf P20 op de grid nog wel op P9 aan de finish komen dus mogelijk is het wel.
Aan het eind van een training zie ik ook geen proefstarts zoals de MotoGP wel doet.
Wat een Moto2 motor voor hulpmiddelen heeft voor de start weet ik niet maar zal wel launch control hebben.
Een start vanuit de pitlane is bij voorbaat al een kansloze onderneming zoals Moreira liet zien.
Testing, one, two ...
Zeker meteen defect op één van de Ducati's? 😬steveman schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:47:
"Stability control" is nieuw dit weekend.
https://www.motogp.com/en...-arrives-in-motogp/756164
Einde van nare highsides? Krijg nog wel eens flashbacks van m'n eigen als ik er een zie. (In m'n herinnering ging ik even hard)
Testing, one, two ...
Arme Pecco... Maar wat op zijn fiets gebeurde is iets van mechanische aard denk ik. Las net dat door het geslinger de remklauwen terug de cilinder in bewogen, waardoor ie ook nog eens geen remkracht had.hardware-lover schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:15:
[...]
Zeker meteen defect op één van de Ducati's? 😬
Geen BMW 2026 fabrieksrijder meer, MvdM moet opzoek naar een alternatief. Het contrast tussen Toprak en vdM kon bijna niet groter zijn dan het tot nu toe is geweest, dat zal 'm de kop hebben gekost 🥲DasNieNix schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:40:
Een heel goed begin van het weekend voor Bo met de pole position; nu zo doorgaan in de wedstrijden!
Voor MvdM helaas weer niet de resultaten in de trainigen waarop gehoopt; tot nu toe komt het er dit jaar nog niet uit.
Testing, one, two ...
[ Voor 28% gewijzigd door Turralyon op 22-08-2025 16:23 ]
Reden van geen vervanger voor Chantra:DasNieNix schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:34:
Er zijn meer coureurs die hier vraagtekens bij hebben; zowel uit het WSBK als MotoGP. Alles er om heen is prima geregeld maar de baan is erg krap voor met name de zwaarste categorieen.
Zeker weer een goed begin voor met name Collin. Nu ook weer de eerste 24 rijders binnen een seconde dus ook Zonta kan zich nog verbeteren.
Wat ik niet begrijp is dat LCR Honda voor het tweede weekend geen vervanger in hoeft te zetten. Ligt moeilijk met beschikbare rijders maar volgens de reglementen ben je verplicht na ik dacht 9 dagen een vervanger in te zetten. Ik weet niet hoe ze dit hebben opgelost.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Dat was inderdaad geluk hebben dat niemand hem raakte. Ik zag ook beelden vanuit een andere hoek van de valpartij van Acosta in de kwalificatie; cameraman die bijna ging KTM koppen.steveman schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:54:
M'n pupillen werden even heel wijd toen Bastianini dwars over de baan gleed
[ Voor 23% gewijzigd door Turralyon op 25-08-2025 09:39 ]
Kijken of hij deze stijgende lijn vast kan houden.DeTjuk schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:27:
Zo dan Veijer zet hem netjes op de eerste rij neer. Vamos!
Dat kunnen we over Peco niet zeggen. Die kan beter dit seizoen even op sabbatical gaan. En volgend jaar terugkomen op de gp26 en hopen dat ze daar de 'foute afslag' in de ontwikkeling opgelost hebben.DeTjuk schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:27:
Zo dan Veijer zet hem netjes op de eerste rij neer. Vamos!
Het tweede incident doel je op de race vandaag, ingaan bocht 1? Met zijn kegelacties de laatste tijd ben ik ook geen fan van hem, maar daar kon Morbidelli weinig aan doen m.i.. Of moet hij de volgende race maar met spiegels rond gaan rijden?DasNieNix schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:35:
Ik geloof niet dat Bezzecchi en Morbidelli na afloop nog een biertje zijn gaan drinken; ook niet toen de tweede aanvaring als race incident werd aangemerkt.
Eens. Toen ik dat bericht bericht las had ik een beetje Groundhog Day gevoel. Toch zonde.De moedeloze blik en uitstraling van Pecco is alleszeggend, eerder had hij nog gemeld dat de oplossing gevonden was; daar was dit weekend echter weinig van te merken.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Pas op hoor.DasNieNix schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:35:
Die nieuwe führer van Tech3 ziet er wel erg uit als een foute Duitser compleet met snor maar ik heb geen vooroordelen.
[ Voor 69% gewijzigd door Turralyon op 14-09-2025 11:29 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq