MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste
Acties:

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:30

Format-C

Tracing Rays

DasNieNix schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:49:
Wat mij vooral opviel in alle klassen was het grote aantal track limit warnings en penalties; het circuit zal toch niet gekrompen zijn door de hitte...

De Moto2 leek aardig op een herhaling van Brno; beide nederlanders goede start en daarna geen progressie, Alonso die uitloopt en daarna achterhaald wordt en een mooie strijd om de overwinning en beide nederlanders weer in de punten met als bonus plaatsen opgeschoven door eerder genoemde penalties van andere rijders.

De MotoGP werd zoals verwacht een feestje voor Aprilia. Door de derde nul score op rij van Bezzecchi ligt de titelstrijd weer helemaal open. MM had het moeilijk zoals hij zelf al had verwacht (maar die uitspraken van hem kennen we) maar de volgende race op de Sachsenring verwacht ik weer heel veel van hem. Iets met ervaringen uit het verleden...
De uitloop stroken hebben ze volgend mij wel "breder" gemaakt na verloop van tijd/ jaren. Off iig een gekleurde "uitloop" strook geplaats van een halve meter of een meter. "Vroeger" zat je direct in het gras, en als je met snelle bochten zoals bijv het uitkomen van de ramshoek het gras raakt ben je de lul. Helemaal als er bijv dauw op het gras zit of als het gras nat is. Dat was ongeveer dat punt waar Bezzecchi er afging. Daar drift je ook met het achterwiel maar buiten als je het gas erop zet richting de GT

Veel pakken ook een track limit bij de Geert timmer. Daar glijd/ drift je zo het het achterwiel dat vlak op dat je niet mag raken.

Ook de bochten voor de ramshoek kan je teveel afsnijden volgens mij (Hoogerheide en meeuwen meer, dat zijn die hoekjes waar je precies vol gas over de "apex" gaat (het zijn niet eens echt bochten) en ook bij de bult en stekkenwal heb je zon punt waar je als je op het gas gaat naar buiten wordt geduwd door het driftende achterwiel. .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mz1fJOAEYpzqjwWbqq9AlGZCQsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dj4NTH8Pt3rWYzKKxGv2J7wp.jpg?f=fotoalbum_large

Mja. En Quiles is gewoon veel sneller en beter dan zn collegas in de moto3. Dat is net zoiets als Alonso die iedereen ook helemaal zoek reed in de moto3.

Dat zijn in potentie echt 2 toekomstige motogp wereldkampioen. Damn wat zijn die jongens goed en snel. :o _/-\o_ (Acosta ook trouwens!)

Jammer dat het allemaal Spanjaarden zijn .
Maikel64 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:50:
[...]

Je kan coureurs niet met elkaar vergelijken. En Lorenzo was ook nog eens een alien wat dat betreft.
Die was ook echt buitencategorie goed. Net als bijv Stoner, Rossi in die tijd. Dat was wel genieten! :D

Vind assen echt 1 van de mooiste circuits van de kalender. Samen met mugello. En Jerez. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Format-C op 29-06-2026 13:42 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste