Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 2 3
Acties:

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Mede-auteur:
  • DeTjuk
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10-05 19:07

DeTjuk

MotoGP & WSBK 2019
Inhoudsopgave
  1. Kalender
  2. Teams & Rijders
  3. Handige links
Kalender MotoGP

Teams

2019 MotoGP Teams en rijders

Alma Pramac Racing
Jack Miller
Francesco Bagnaia

Aprilia Racing Team Gresini
Andrea Iannone
Aleix Espargaro

LCR Honda
Takaaki Nakagami
Cal Crutchlow

Mission Winnow Ducati
Andrea Dovizioso
Danilo Petrucci

Monster Energy Yamaha MotoGP
Maverick Viñales
Valentino Rossi

Petronas Yamaha SRT
Fabio Quartararo
Franco Morbidelli

Reale Avintia Racing
Karel Abraham
Tito Rabat

Red Bull KTM Factory Racing
Johann Zarco
Pol Espargaro

Red Bull KTM Tech 3
Hafizh Syahrin
Miguel Oliveira

Repsol Honda Team
Marc Marquez
Jorge Lorenzo

Team SUZUKI ECSTAR
Joan Mir
Alex Rins

http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/MotoGP%20en%20WSBK%20topic/Waar%20te%20volgen.png
BBC 2
British Eurosport
MotoGP.com met streaming abbonement
illegale videostream (deze optie is niet bespreekbaar in het topic i.v.m. policy)

Als je toevoegingen hebt, geef ze door!

http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/MotoGP%20en%20WSBK%20topic/Links.png
www.motogp.com
www.worldsbk.com
www.racesport.nl

www.motor-forum.nl
Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14

www.tt-assen.com
www.dorna.com

DeTjuk wijzigde deze reactie 08-03-2019 16:42 (255%)

• Roamor
  • Niet online
Ik had het Pedrosa ook meer gegund, maar uiteindelijk was Lorenzo dit seizoen toch echt ongenaakbaar en daarmee verdiend kampioen.

Mooie overwinning ook voor Stoner. Nog 1 race uitzitten en dan zien we hopelijk weer een competatieve Rossi. :)

• Roamor
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:31:
En de achterblijvers blijven op de droge lijn rijden, en dat resulteerde in de knaller van Lorenzo, die een koprol en salto maakte.
Nu kan ik mij ook wel voorstellen dat je in zulke omstandigheden zo op de lijn concentreert dat je blauwe vlaggen over het hoofd ziet. Sowieso is dat in de MotoGP al niet erg gebruikelijk. Was niet handig van Ellison, maar ik vond het ook wel dom van Lorenzo om het überhaupt op dat punt te proberen.

Daarna was het helaas nogal uiteen geslagen om het nog echt leuk te laten zijn; podium voor Nagasuga was wel tof. _/-\o_ Genant detail voor Spies; beste resultaat voor die machine dit seizoen... :X

Rossi had er duidelijk ook geen zin meer in risico's te nemen, die wacht wel tot dinsdag.

Roamor wijzigde deze reactie 11-11-2012 15:12 (5%)

• Roamor
  • Niet online
Tijden:
quote:
1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 2m 0.100s (Lap 4/44)
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory (YZR-M1) 2m 0.429s (4/58)
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory (YZR-M1) 2m 0.542s (43/55)
4. Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 2m 0.636s (32/54)
5. Cal Crutchlow GBR Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 0.734s (5/49)
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2m 1.003s (14/43)
7. Alvaro Bautista ESP Honda Gresini (RC213V) 2m 1.502s (29/48)
8. Bradley Smith GBR Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 2.093s (43/48)
9. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 2m 2.184s (19/49)
10. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 2m 2.277s (37/38)
11. Katsayuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider (YZR-M1) 2m 2.616s (12/21)
12. Aleix Espargaro ESP Aspar (ART CRT) 2m 2.628s (37/47)
Lijkt mij duidelijk tussen welke mannen het dit seizoen gaat; ben vooral wel benieuwd hoe zadelvast Marquez zal zijn.

En Ducati een halve seconde voor de snelste CRT, WTF.

• Roamor
  • Niet online
Wat vinden jullie trouwens van de electronica tegenwoordig? Hier een quote van Rossi vandaag:
quote:
“The second thing is that with these type of electronics you have to open the throttle and trust the system a lot. These are the two big differences in riding style.
De laatste paar jaren zijn hierdoor de bochtensnelheden en leanangles enorm toegenomen; maar is er ook een hoop bij de rijders weggenomen. Als ze het gebruik van electronica zouden indammen; zou de sport dan ten eerste niet veel goedkoper worden (grotere velden) en de CRT's sneller aansluiting vinden?

• Roamor
  • Niet online
quote:
Zamorano schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:22:
[...]
Ik heb niet het idee dat Bradl veel verder komt dan het niveau waarop hij nu zit, maar het zou leuk zijn als hij, Crutchlow en Bautista een beetje in de buurt kunnen blijven van de 4 toppers op de échte fabrieksmachines.
Ik moet zeggen dat Bradl in ieder geval een stuk zadelvaster is dan Crutchlow.
quote:
Schimanski81 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:22:
Zonder TC maakt het juist een stuk interessanter, ook voor de rijders. De vraag is natuurlijk altijd of je 220pk nodig hebt als je het niet op de weg kan brengen..
Maar ik heb liever dat de coureur die grens moet opzoeken dan dat electronica dat voor hem doet. Ze moeten op hun gevoel kunnen vertrouwen, niet op de software.

• Roamor
  • Niet online
Eerste training op Losail:
quote:
1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 56.685s
2. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 56.743s
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 56.756s
4. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 57.276s
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1m 57.538s
6. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 57.601s
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 57.670s
8. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 57.749s
9. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 57.843s
10. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1m 57.926s
Honda aan het sandbaggen? Kan mij niet voorstellen dat het zo verschilt met de pre-season tests.

• Roamor
  • Niet online
quote:
Ken. schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:56:
Het is niet alleen 15 minuten. De trainingen zijn nu feitelijk ook onderdeel van de kwalificaties.
Lees net dat het nu regent in Qatar.. (was dat vorig jaar niet ook al zo en dat de race werd verplaatst naar een andere dag?)
2 of 3 jaar terug idd, toen werd het maandag gereden.

• Roamor
  • Niet online
quote:
MetaFrame schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:00:
Yep echt superweer was het niet. Maar de nieuwe kwalificatie opzet zorgt wel voor spanning in de trainingen!
Volgens mij valt dat nog tegen:
quote:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 56.084s
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 56.085s
3. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 56.326s
4. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 56.416s
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1m 56.417s
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 56.502s
7. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 56.572s
8. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1m 56.670s
9. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 56.901s
10. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 56.984s

11. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1m 57.169s
12. Ben Spies USA Ignite Pramac Racing (GP13) 1m 57.308s
13. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 57.420s
14. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 1m 57.956s
15. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1m 58.211s
16. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 58.396s
De eerste tien zijn sowieso in Q2, en van Q1 gaan de snelste 2 alsnog naar Q2. Misschien als het een keer regent dat er een CRT doorglipt, maar ik verwacht er niet echt verrassingen uit. Wel positief dat daarmee de echt langzamen gescheiden worden.

• Roamor
  • Niet online
Mooie race inderdaad, had ik halverwege niet meer verwacht. Rossi maakte een hoop goed gelukkig. :)

Grootste baaldag heeft denk ik Pedrosa, verslagen door Marquez en toch wel een flink gat naar Lorenzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ook in Engeland achter de decoder:
quote:
An agreement was later reached, which continues in 2013, whereby both the BBC and British Eurosport can show most of the live grand prix weekend coverage. However UK footage of the main MotoGP race can only be seen live on the BBC.

But with BT Vision requiring a set-top box and subscription for sporting events - plus, it seems, a BT broadband connection - Dorna's free-to-air strategy of 2008 could be long gone.

Should the BT deal materilise, it seems unlikely that another subscription service (Eurosport) would also be allowed to broadcast live MotoGP in the UK. Meanwhile the best the BBC could probably hope for is an F1-type situation, where the BBC show around half of the races live and the rest as highlights.
Beetje zelfde richting als de F1 dus helaas. Is het al bekend of dat een beetje succesvol is? Ik kan het mij niet voorstellen, maar goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Dat was wel lichtelijk geforceerd idd, maar hij had al een paar keer geoefend. :) Was wel blij met het gevecht op het einde, anders was het imho een behoorlijke anticlimax geweest. Had zelf iedereen wel dichterbij elkaar verwacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Denk ook wel dat hij nog wel een waarschuwing krijgt; maar ik denk dat de psychologische tik belangrijker is voor beiden. We zullen het zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Dat idee heb ik soms ook, dat MotoGP een Open Spaans Kampioenschap is geworden. :D Jarenlang investeren in de jeugd betaald zich wel uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
quote:
Senor Sjon schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:21:
Je vergeet langebaanschaatsen. Voornamelijk NL. De rest van de wereld kijkt niet eens meer naar het open NK. Net zoiets als kortbal wat altijd als Nederland vs België eindigt.

Maar, motorsport lijkt me internationaler. Frappant is overigens dat er geen Spaanse teams of fabrikanten zijn.
Dat lijkt mij dus ook het linke, zeker als ze alles achter de decoder gooien. Kijken er nog genoeg mensen als Rossi stopt? Ik vermoed dat ik dan niet meer kijk.

• Roamor
  • Niet online
quote:
Aardschok schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:09:
Ik kan daarom wel genieten als zijn claim van voor het seizoen "de Yamaha is snel en ik zal meteen weer mee doen voor de winst" een beetje jammerlijk faalt.
Kun je daar ook een bron van geven, want daar staat mij niets van bij?
quote:
"I'm very happy with the work done in Jerez and over the winter. I was fast and everything worked fine and we have a competitive bike to fight for the podium,” said Rossi, who won on his most recent Yamaha Losail appearance in 2010.

“I believe that in Qatar will not be so easy; it is a track that is a little difficult for me, but I think I can defend myself and get a good result. I would like to get on the podium: that's my goal.
Aldus Rossi voor het seizoen. bron

En ja, ik ben Rossi fan en ik had hem graag competatiever gezien, maar je gaat anderen toch geen crashes toewensen? |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Dat had idd heel slecht af kunnen lopen, die muur is niet ver weg.

Lijkt bij het remmen mis te gaan en zo de balans verloren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
quote:
Ken. schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:27:
Heb de replay een paar keer bekeken, maar het lijkt alsof Rossi wel wat naar binnen komt tijdens het insturen terwijl Bautista het tegengestelde doet. Happens.. Lastig om de schuldige aan te wijzen.
Zo te zien is Bautista de enige in het binnenste rijtje die zo hard naar buiten komt zetten. Lijkt wel een beetje op Nascar; daar is dat ook not-done. Erg jammer, maar het is niet anders.

Gisteren de race niet gezien helaas....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
quote:
Bansheeben schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:45:
Zo, werd het toch nog een race aan het eind. Jammer dat Marquez Dani niet kon inhalen, maar weer volop spanning in de laatste ronde dankzij #93.
Was ook het enige spannende in de kop, had wel op wat meer gehoopt.

En heeft Rossi een Bautista-magneet in zijn zak; dat scheelde weer weinig. :X Hopelijk gaat hij wat beter kwalificeren, zodat je van die vogels af bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
quote:
wimmel_1 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:51:
Hoe ont-zet-tend gááf zijn die High-Speed-Cam beelden om te bekijken!!!
Vooral die van achter in bocht 3 waren geweldig.

Ik zou trouwens erg zenuwachtig van Marquez worden als die achter mij zou rijden. Hij remt steeds erg laat, alsof hij met zijn lijn geen rekening houdt dat er nog iemand voor rijdt? In Jerez was dat ook al zo opvallend met Lorenzo voor hem. Met een vrije baan was hij denk ik het snelste van iedereen vandaag, maar zodra er iemand 'in de weg' rijdt heeft hij er toch moeite mee zo te zien,

• Roamor
  • Niet online
Lelijke val idd, ik denk dat hij geluk heeft dat het gras zo glad was, en dat hij niet ging buitelen. Jammer voor het kampioenschap in ieder geval.

• Roamor
  • Niet online
quote:
Bansheeben schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 01:09:
Je enkel kun je helemaal vastzetten in je schoen, maar je sleutelbeen heb je toch echt nodig bij het inleunen.
En remmen niet te vergeten. Legio coureurs hebben operaties moeten ondergaan voor opgepompte onderarmen. Genoeg voorbeelden van coureurs die met gebroken benen/enkels rondreden (Doohan), maar armen is toch wat anders, zeker als je op tijd stil wilt staan.

• Roamor
  • Niet online
Ook dat weer een lelijke crash hoor:

Snel erbij zijn, Dorna kennende. :)

• Roamor
  • Niet online
quote:
My-life schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:57:
[...]

Hij lijkt redelijk netjes te landen (voor zover dat kan met 200km/h), maar zo onder je motor komen lijkt me geen pretje. Daarna maakt hij ook nog behoorlijke tuimelingen.
Hij was daar net op tijd onderweg zo te zien, voor hij bij het grind kwam. Hij heeft ook een teen gebroken, maar gaat wel gewoon verder.

• Roamor
  • Niet online
quote:
Niellie41 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:18:
"Dit is Moto3 op zijn best" zei de commentator op NOS met de meest saaie toon die je maar kan verzinnen.
Het commentaar van curling is nog enthousiaster. :z
Ik was hem na de eerste ronde alweer zat. Geen BBC helaas vanmiddag voor de MotoGP, dus we moeten het er maar mee doen.....

Oh ja, en alle aandacht naar de MotoGP, ipv de Tour? Zodra de NOS ook maar de kans krijgt zijn ze weg uit Assen. Nu vind ik allebei interessant, maar het bleef dus bij woorden.

Roamor wijzigde deze reactie 29-06-2013 12:45 (18%)

• Roamor
  • Niet online
Pedrosa is wel de verliezer van de dag, die had hier meer uit moeten halen. Knap dat Lorenzo het vooral in het begin zo goed deed. Crutchlow is een gevaar voor iedereen, onvoorstelbaar hoeveel fouten hij in wedstrijden maakt.

Maar vooral blij dat Rossi weer eens de zege pakt. Niet gestolen, maar gewoon mooie inhaalacties en strak gereden. _/-\o_

Oh ja, NOS, kon het podium er niet van af? :'(

Roamor wijzigde deze reactie 29-06-2013 16:07 (13%)

• Roamor
  • Niet online
Lorenzo vóór deze crash:
quote:
“Don't do it!” interrupted a smiling Lorenzo, also present at Thursday's Sachsenring press conference. “Don't do what I did, please.”

Crutchlow continued: “I think riders in any championship now will use this example and say, 'he [Lorenzo] raced with a broken bone, he had an operation, why can't I?' That is the grey area. One circuit [doctor] might let you race and one might not.”

Lorenzo later again made clear that he doesn't want his situation to be seen as the new standard for injured riders.

“I think riders in the future that have similar injuries to me must, or should not, take my Assen race as an example,” he said. “Some friends told me that an Italian rider broke his right arm and wanted to race the next week or ten days later. It is not good. Not logical. You have to take [into account] how your body feels. If you feel good to race and mentally strong, you can race. But Assen should not be an example for anyone.”
Zou hij naar zijn eigen woorden luisteren? Zeker iemand die zo zadelvast als hij de afgelopen jaren was; moet toch twijfelen bij 2 zulke crashes in een week. Kan hij nu wel adequaat reageren?

Dit is de schade:
quote:
"Initial tests show damage to titanium plate in [Jorge Lorenzo's] left shoulder - could need further surgery."

Roamor wijzigde deze reactie 12-07-2013 15:41 (5%)

• Roamor
  • Niet online

Pijnlijke val weer, hoop dat het meevalt. :X

• Roamor
  • Niet online
Dan heeft hij nog mazzel dat hij niets gebroken heeft, holy crap zeg. :X Wil Pedrosa nu echt geen kampioen worden? Altijd wel wat....

• Roamor
  • Niet online
Toch nog wat gevonden:
quote:
UPDATE: Repsol: 'Dr Charte: "Pedrosa doesn't have any internal injuries.There could be a small collarbone fracture/crack. We have to look at the x-rays again" '
.

Hopelijk morgen er gewoon bij, maar wat bizar veel valpartijen dit weekend zeg. Hebben ze Pirelli banden mee? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
quote:
Ken. schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:31:
Ligt het aan mijn perceptie, of gaan ze er de laatste tijd veel vaker (en harder) af dan normaal?
Ik denk dat het hier een echt bandenprobleem (niet materieel, maar coureur) is; het gebeurt allemaal in rechterbochten. Pedrosa ging echt niet heel hard zo te zien, maar had er denk ik niet op gerekend dat de band nog zo koud zou zijn.

Wel bizar dat de Ducati's een abbonnement op het moment lijken te hebben (en nog CRTś voor zich moeten dulden), maar ik ben heel benieuwd naar de race.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Knappe race van Marquez; blijft mij verbazen hoe hij 'ondanks' zijn rijstijl toch veel langer met zijn banden kan doen. Vorige races viel mij dat in vergelijk met Pedrosa ook al op. Hij drift veel meer, maar toch gaan zijn banden er niet heel erg op achteruit.

Ik had het idee dat Rossi wel erg voorzichtig deed, die had (zeker na dat ene moment) niet veel vertrouwen in zijn banden denk ik.

• Roamor
  • Niet online
quote:
Zamorano schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:07:
[...]
Crutchlow zal wel die kant op gaan.
Wie wil er überhaupt nog daarheen? Of je moet heel veel waarde aan 'fabrieks-' hechten, voorlopig is hij een stuk beter af dan Dovi.

• Roamor
  • Niet online
quote:
MetaFrame schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:04:
[...]

Met name de actie in de corkscrew op Rossi, soort van koekje van eigen deeg! Respect!
Dat hoor ik wel meer, maar afgezien van dat het dezelfde bocht is; hoezo dat? Als het nu Stoner was snap ik dat, maar verder?

Hij had wel mazzel dat er tegenwoordig asfalt ligt. ;)

Roamor wijzigde deze reactie 23-07-2013 08:25 (9%)

• Roamor
  • Niet online
Zal mij benieuwen. Volgens mij moet je rijstijl echt bij de Ducati passen om er succesvol mee te zijn. Wellicht dus ook voor Crutchlow. We zullen het zien.

• Roamor
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:31:

Rossi is niet vooruit te branden dit weekend.
Gelukkig mooie gevechten aan het einde. :)

• Roamor
  • Niet online
En de volgende; Marquez:
quote:
MotoGP title leader Marc Marquez has suffered a left shoulder injury after falling in morning warm-up at Silverstone.

The rookie Repsol Honda star had just moved to the top of the timesheets, at the midway point of the 20 minutes, when he fell moments after Cal Crutchlow - both under braking for the Vale chicane.

Marquez's bike slammed into Crutchlow's stricken M1, with the Englishman and marshals sprinting clear just in time.

Marquez fortunately missed the Yamaha as he slid to a halt in the gravel, but the 20-year-old was clearly in pain and has been taken to the Medical Centre with a 'suspected dislocation of the left shoulder'.
Gaat wel proberen te racen. En Crutchlow's val is ook al zijn derde dit weekend. Raar kampioenschap zo.

• Roamor
  • Niet online
Einde was zeker gaaf, echt niet normaal hoe dwars Marquez kan gaan.

• Roamor
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:48:
Auw voor Pedrosa, hopen dat hij OK is. Maar Marquez is onaantastbaar, verliest een paar seconden bij dat incident en wint toch nog. Lorenzo zal wel wanhopig worden...
Lorenzo probeerde niet eens te verdedigen leek het wel. Hopelijk maakt Pedrosa het goed, jammer dat hij van die typische fouten blijft maken.

• Roamor
  • Niet online
Ik neem mijn woorden terug:
quote:
The rookie tried to avoid Pedrosa, but made light contact - snapping a cable and disabling Pedrosa's traction control, causing Pedrosa to highside on the exit of the turn.
Dat is wel enorm lullig dan. Als je op de TC vertrouwd en die is er ineens niet meer....

• Roamor
  • Niet online
quote:
Steffie schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:48:
[...]

Ergens ook wel een beetje triest dat er rijders zijn die daar zo afhankelijk van zijn. Pedrosa kreeg een paar meter voor z'n highsider ook al een waarschuwing dat hij te vroeg/te veel op het gas ging.

Ik zie liever de rijders het verschil maken dan de machines of in dit geval software-ontwikkelaars.
Ik snap ook niet goed waarom de elite klasse hiermee blijft rijden. Racen wordt er niet spannender op, en het type rijder dat vooraan rijdt is wellicht ook anders? Marquez is een natuurtalent, maar de FIM zou zich toch achter de oren moeten krabben hoe een rookie zo snel 'snel' is.

En als je de CRT er wel mee laat rijden, komen die wellicht dichter in de buurt.

• Roamor
  • Niet online
En waarom hebben ze het team gestraft? Marquez maakte gewoon een inschattingsfoutje, shit happens...

• Roamor
  • Niet online
Dat is wel bizar inderdaad. Waarschijnlijk maakt het niet veel uit, omdat het 'window' vrijwel vast is, maar toch. Nu zijn ze dat ook wel weer gewend van regenraces.

Bij de eerste de beste klapband zullen we wel rode vlaggen zien op het einde.

• Roamor
  • Niet online
Ik hoop niet dat hij de titel hiermee misloopt, maar hoe dom kun je zijn? Dat team mag zich diep gaan schamen zeg...

• Roamor
  • Niet online
quote:
Maikel64 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:25:
Marquez + team dachten dat je 10 volledige ronden mocht rijden en dan na die 10 ronden binnen moest komen (eigenlijk dus lap 11 al).

Dat was er mis gegaan.
Dan moet toch iemand bij Honda eens gaan nadenken. Ze mochten in 2 ronden stoppen (9 en 10), en dan plannen ze het alsnog zo in dat tussen de pitsstop van Pedrosa en Marquez 2 ronden zitten. Dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen dat 1 van de 2 dan buiten de boot valt.

Nou ja, het is gebeurt, ik hoop alleen niet dat hij hiermee het WK vergooid. Dat zou wel erg zuur zijn.

• Roamor
  • Niet online
Voor zover ik weet is volgend jaar zijn laatste? Dan zal hij zich denk ik op zijn Moto3 team storten vermoed ik. End of an era.... Wel erg jammer imho.

• Roamor
  • Niet online
quote:
MotoGP world champion Marc Marquez broke his lower right leg during a dirt-track training accident in Lleida, west of Barcelona, on Wednesday afternoon.
Niet de eerste, en vast niet de laatste die met dirt wat breekt. :X

• Roamor
  • Niet online
quote:
Tristan schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:00:
[afbeelding]

Hmm, Turn 11 wordt aangepast tijdens de Grand Prix van Sachsenring.

Snap niet waarom ze voor stalen curbs kiezen, is dat niet glad?
Het probleem is toch dat de rechterkant van de band koud is geworden na zoveel linkerbochten; dus het soort bocht maakt dan niet veel uit lijkt mij? Als de coureur daar geen rekening mee houdt, gaat hij gewoon onderuit, vraag maar aan Pedrosa vorig jaar.

Kortom, weinig zinvolle aanpassing imho.

• Roamor
  • Niet online
Eerste trainingen in Qatar:
quote:
1. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward-Yamaha) 1m 55.201s
2. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 55.667s | +0.466s
3. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 55.816s | +0.615s
4. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 55.996s | +0.795s
5. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 56.020s | +0.819s
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 56.332s | +1.131s
7. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 56.542s | +1.341s
8. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward-Yamaha) 1m 56.626s | +1.425s
9. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 56.668s | +1.467s
10. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 56.670s | +1.469s
11. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 56.682s | +1.481s
Zijn de regels een beetje doorgeslagen met de eerste fabrieksrijder op de 6e plek op 1.1 seconden? Ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Wel is het zo dat de fabrieksrijders hier niet met de test hebben meegedaan.

• Roamor
  • Niet online
quote:
Bansheeben schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:45:
[...]

Think again zou ik zeggen. Tjonge wat een race _/-\o_ :D _/-\o_ Echt briljant, had nog mooier geweest als The Doctor had gewonnen, maar so good.
Echt gaaf inderdaad. Jammer van de vele valpartijen (waardoor je nog niet echt de impact van de regels weet), maar het veld leek in ieder geval een stuk closer dan voorgaande jaren. Hopelijk nog veel meer van dit soort gevechten dit jaar. _/-\o_

• Roamor
  • Niet online
En hij was ook bij de pre-season testen competatief, wat vorig jaar niet het geval was. Denk dat het dit jaar beter zal gaan. Volgende race in Austin zal een hoop leren, daar waren de Honda's vorig jaar oppermachtig.

• Roamor
  • Niet online
quote:
Zamorano schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:49:
[...]

Lorenzo niet, die wil alleen Márquez verslaan en het niveau vinden om kampioen te worden.
Ik denk dat Lorenzo ook bereid is allerlei dingen te proberen met de fiets, ook al neemt hij het risico dat dat verkeerd uitpakt. Hij zal liever iets riskeren en 4e of 6e eindigen, dan een zo goed als zekere 2e/3e plek achter Márquez/Honda pakken.
Zie je hem trouwens overstappen naar een ander merk? Hij heeft alleen maar bij Yamaha gereden en altijd (vrijwel) de beste machines van het veld gehad.

• Roamor
  • Niet online
Leuke race inderdaad, mooie gevechten tot aan het einde. Dat we dat vaker mogen zien.

• Roamor
  • Niet online

Auw... En Pedrosa ook al onderuit, net als vorig jaar. Sachsenring was vorig jaar ook al zo'n scherprechter.

• Roamor
  • Niet online
Rossi: "Alsof 1 Marquez is al niet erg genoeg is:"

:P
spoiler:
Broertje Alex kreeg dit ritje voor de winst in de Moto3

• Roamor
  • Niet online
Ik kreeg flashbacks naar 2007, ook met die superieure Ducati.

Maar wat een race! 2e keer vandaag, alleen deze was spannender. _/-\o_

• Roamor
  • Niet online
Marquez rent wat af de laatste weken. :D

Hopelijk zien we deze gevechten het hele jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Alleen Marquez is leuk om in zijn ééntje te zien. En Gary McCoy. ;)

Voor de rest graag close gevechten.

• Roamor
  • Niet online
Maar dat is een beetje het probleem van Marquez in de afgelopen races; 1 ronde lukt hem prima om snel te zijn, maar niet over een raceafstand. Zodra de banden eraan gaan, verliest hij momenteel teveel.

• Roamor
  • Niet online
En volgend jaar de TT "gewoon" naar de zondag.... Pfff. Nog niet zo erg als de redesign, maar toch weer een stukje bijzonderheid vervlogen.

• Roamor
  • Niet online
Is het ook natuurlijk, maar zo wordt ook de kans groter dat je voor een woestijncircuit ingeruild gaat worden.

• Roamor
  • Niet online
Geweldige race, en nog betere ontknoping! Ik snap overigens Marquez' bedenkingen wel, maar ik denk dat het gewoon bij een raceincident gehouden zal worden.

• Roamor
  • Niet online
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:06:
Hij had na de val van Lorenzo binnen kunnen komen, maar bleef 2-3 rondes wachten. Daarmee verloor ie zijn podium.
Hij kwam 2-3 ronden na Marquez binnen, 1 ronde na Lorenzo. En volgens mij was hij alleen maar met Lorenzo bezig, anders had hij wel eerder gepit.

• Roamor
  • Niet online
Echt onsportief hoe Marquez de laatste races probeert het kampioenschap te beïnvloeden.

Rossi's actie van het naar buiten laten lopen was ietwat onsportief, maar ik denk dat dat hij niet de intentie had om Marquez te laten vallen. Zie vanaf 20 seconden; Marquez stuurt gewoon in en Rossi gebruikt de knie om hem op te vangen.

Ik hoop dat het met een sisser afloopt.....

• Roamor
  • Niet online
Sterker nog, ik vind eigenlijk dat Marquez gezien zijn gedrag de laatste 2 races uitgesloten moet worden van de laatste race.

Hij zou gewoon moeten doen wat Pedrosa doet; proberen te winnen. En zeker niet kinderachtig zich actief bemoeien met een kampioenschap dat hij al heeft verloren. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
De buien ontstaat ook zomaar ineens; erg onvoorspelbare race tot nu toe. Jammer dat Hernandez eraf ging, maar het blijft close vooraan.

Het is ook erg verraderlijk dat ze op een droge(re) baan de regenbanden hebben moeten oproken.

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
MM is erg goed bezig geweest. Hij lijkt inderdaad volwassener te zijn geworden. Gewoon slim gereden van hem. Dat Rossi onderuit gaat in deze situatie en met zoveel ervaring kan ik echt niet bij. En ik vrees inderdaad dat hij hier het kampioenschap, op zijn geliefde Assen, heeft vergooid. Gelukkig is het kampioenschap nog lang, maar ik ben er bang voor.
Als MM zich normaal blijft gedragen dan kan er weleens een MM shirtje in de kast komen te hangen.

Zijn er ook shirtjes te koop van Hernandez? Die ging wel heel erg lekker in de regen hoor! Gewoon balls of steel en gaan met die motor!

Lorenzo daarentegen... Wat is dat toch met die jongen in de regen? Ja, Assen is niet zijn circuit, maar voor de rode vlag reed ie 18e....ik herhaal 18e. Dat is toch niet wereldkampioen waardig? Heeft hij daar al iets over geroepen?

Wat Miller betreft; Die wheelie was echt heel bruut om te zien, wat dat betreft gun ik hem nog meer overwinningen haha.

En van de Moto3 ook erg genoten. Heerlijk hoe die Bagnaia de Mahindra als eerst over de streep wist te krijgen. Anders was het een geniale overwinning geweest van Andrea Migno. Die kwam als een raket naar voren in de GT bocht, maar een klein foutje nekte hem net om genoeg snelheid over te houden.

[PSN: DeTjuK] [Join our Discord!] [YouTube] [psnracing.nl] [Facebook]

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Ja, ik las het dat hij de handdoek in de ring wilde gooien. Maar goed voor hem dat hij dat niet heeft gedaan, misschien komen deze puntjes hem aan het einde van de rit goed van pas. Hij heeft het erg druk met dat ie geen grip had van zijn voorband.
Hij zegt ook ik zag niks... Dat klopt wel, als je niet zo hard gaat blijven de druppels op je vizier staan in plaats ervan af te worden geblazen haha ;)
bron: http://www.crash.net/moto...i-felt-like-quitting.html

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Nou, stuk gezelliger geworden hier zie ik. -O-

Vertrouwen hebben in je team. Daar draait het om. Blijkbaar hebben een aantal rijders dat niet.

MM mag van mij de kampioen worden van dit seizoen. Is echt gegroeid, maar weet ook nog gedurfde acties te doen en dat in klinkende punten uit betaald te krijgen.

Heerlijke race. Ook leuk om andere namen het de gevestigde orde lastig te zien maken.

En die jongen met watervrees deed toch mee hé. Knap hoor van hem. Na Assen dacht ik hem niet weer in de regen op zijn motor aan te treffen. Succes bij Ducati. *O*

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Hoe kijken we aan tegen het aankomende MotoGP seizoen mensen?

Gaat Lorenzo de geschiedenis herschrijven en doet hij Ducati-legende Casey Stoner vergeten?

Zal KTM al een potje kunnen breken door mee toe doen in de top 6 van het veld in hun debuutjaar van de MotoGP?
Ik vind het echt tof dat ze nu ook mee gaan doen voor de prijzen in deze klasse. Geld is het probleem niet. Geeft het een paar jaar de tijd en ze schrijven de constructeurstitel op hun naam met Marc Marquez als rijder >:) .

En hoe goed is Vinalez op de Yamaha? De eerste tekenen zijn goed, maar constant kunnen rijden is een uitdaging waar hij nog aan mag gaan werken.

Genoeg vragen die mij nu al doen uitzien naar het aankomende seizoen!

P.S.: Marcie Marquez pakte ook nog even de overwinning mee in de Superpresitigio.

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Beetje stil hier ondanks de testdagen in Sepang.

Ik wilde mijn kalender weer even bijwerken/aanvullen. Dit deed ik altijd via motocal.net, wat nu rushsync.com is geworden en daarmee ook niet meer gratis. Iemand die een alternatief heeft vergelijkbaar met deze site, dus dat je in 1x meerdere evenementen (F1, MotoGP, WRC, etc) kunt toevoegen aan een Google kalender?

Niet zo simpel als bovengenoemde site, maar via http://www.gpupdate.net/ een heel eind gekomen.

Deze site biedt ook een groot aantal race evenement aan als kalender mogelijkheid: https://toomuchracing.com/calendar/

Ik vond het wel erg vet om te lezen dat Casey Stoner de snelste tijd liet klokken: http://www.gpupdate.net/en/motogp-news/348971/

Uitslag tijden dag #1:

Zou toch wat zijn dat hij bij tegenvallende resultaten van een van de coureurs halverwege het seizoen weer op die fiets kruipt!

Lorenzo gaf na de test van dag 1 te kennen dat hij meer tijd nodig heeft om aan zijn Ducati te wennen:""At this circuit I noticed a bigger difference between my Ducati and the bike that I have ridden for the last nine years," said Lorenzo."

Dat wordt dus kilometers maken voor hem. Zal daar genoeg tijd voor zijn alvorens het seizoen begint. Ben benieuwd wat de komende dagen gaat brengen.

Vinalez lijkt minder problemen te hebben met het vinden van een goed gevoel op zijn Yamaha. Ik hoop dat hij MM #93 het moeilijk kan gaan maken dit seizoen, maar denk dat dat nog iets te voorbarig is.

DeTjuk wijzigde deze reactie 30-01-2017 22:49 (75%)

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Je moet er wel voor inloggen, maar de 'live' timing van dag 2 is hier te vinden: http://www.motogp.com/en/near+live+timing

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
quote:
Zamorano schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:53:
De crash.net feed is ook handig.

Interessante winglets in het bodywork bij Yamaha.
Nice! Lees daar dat Stoner vandaag niet mee doet :( Morgen wel weer _/-\o_

Hoop dat #38 Bradley Smith vandaag betere tijden weet te rijden op zijn KTM. Was gisteren niet al te best, waar zijn teamgenoot #44 P. Espargaro een 16e tijd wist neer te zetten kwam hij niet verder dan de 27e tijd (lees: langzaamste van allemaal).

Heb niet uitgezocht of hij gewoon niet harder kon of er sprake was van een technisch/mechanisch probleem.

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Aah, kijk aan de uitslag van dag 2.

Netjes van Iannone op de Suzuki. Gisteren P5, vandaag een P1. En samen met Vinales de enige twee in de 1,59.xxx.
Dovizioso wist niet verder te komen dan een 7e tijd vandaag t.o.v. een P2 gister.

Een constante factor in het lijstje is Bautista op zijn 2016 Ducati. Vandaag P3, gister P4. Doet ie goed.

Helaas voor Bradley Smith zien we hem weer onderaan in het rijtje terugkomen. Ook zijn teamgenoot P. Espargaro doet het nog niet geweldig.

Rossi laat een stijgende lijn zien en pakt 4 plekken t.o.v gisteren P8 -> P4.

En hoe zit het met het winnende fabrieksteam van vorig jaar? De Repsol Honda's van MM en Pedrosa eindigden op respectievelijk een 10e en 14e plaats. Een paar plaatsen winst vergeleken met gisteren.

Ik heb niet gekeken of het de hoogste stijger is, maar Lorenzo gaat van een P17 naar een P8 vandaag. Kan hij voor morgen beetje vertrouwen uit putten.
Hier wel een mooie quote waarin Lorenzo uitlegt wat het grootste verschil is met zijn Yamaha:""This bike if you try to brake and release the brake before entering the corner, like on the Yamaha - carrying corner speed, without braking - the bike doesn't turn and it requires, not another riding style, but another way to achieve a good lap time. This is what I'm trying to understand, which is the best way to ride the bike with my 'DNA'." Bron: http://www.crash.net/moto...fficult-sepang-start.html

Nog andere bijzonderheden?

Morgen dus de derde en daarmee de laatste testdag in Sepang. Waar gaat het circus daarna naar toe om te testen?

DeTjuk wijzigde deze reactie 31-01-2017 12:59 (21%)

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
quote:
My-life schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:13:
Toch hoop ik dat hij nog een keer terug komt. Misschien een wildcard dit jaar, zou toch prachtig zijn als hij dan nog voorin mee kan doen.
Ook ik zie hem graag weer voor Ducati om de punten strijden, maar in dit interview zegt hij dat het niet gaat gebeuren.

Question:
Are there no plans to race this year?

Casey Stoner:
No. No race plan

En dit antwoord zegt ook veel. En sluit aan op wat Dacuuu al zei.

Question:
Viñales said he can't understand why you're not racing if you're so fast…

Casey Stoner:
People said I was retiring just because I'd lost my speed, and that wasn't the truth. I didn't retire because I wasn't fast enough. I'm not interested in going back to racing, I see you all for short periods, and we get to enjoy each other's company, and then I get to go home, so it's great!

Bron: http://www.crash.net/moto...-i-wasnt-fast-enough.html

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
quote:
Dacuuu schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:01:
Stoner blijft de koning. Racen, stoppen. Huisvader zijn en tijd met je gezin doorbrengen. En hier en daar testen. Dit leven is toch een stuk beter dan 50 weken per jaar van huis zijn van hotel naar motorhome.
Stoner weet niet of ie Lorenzo kan helpen met aanpassen aan de Ducati

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
quote:
Zamorano schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:53:
Interessante winglets in het bodywork bij Yamaha.
Kan aan mij liggen hoor, maar dit is vast niet zoals ze het bedoeld hebben om de vleugels af te schaffen. Op de Yamaha zitten nog steeds vleugels, alleen zit er nu een stuk kuipwerk om heen #dikkemotor

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Het ziet er vooralsnog (>30 min te gaan) al een stuk beter uit voor #99 Lorenzo. Op dit moment een 8e tijd, net achter Stoner.
En surprise, surprise, #93 MM ook in de top 3 te vinden voorlopig.

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Even een copy paste van crash.net met dank aan: Peter McLaren

1. ^ Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 59.368s [Lap 40/72]
2. ^ Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 59.506s +0.138s [18/85]
3. ^ Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 59.553s +0.185s [9/56]
4. ^ Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 59.578s +0.210s [64/67]
5. ˅ Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 59.589s +0.221s [50/62]
6. ˅ Alvaro Bautista ESP Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP16) 1m 59.628s +0.260s [10/64]
7. NA Casey Stoner AUS Ducati Test Rider (Desmosedici GP17) 1m 59.639s +0.271s [8/46]
8. ^ Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 59.728s +0.360s [67/71]
9. ˅ Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 59.767s +0.399s [29/66]
10. ˅ Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 59.772s +0.404s [42/45]
11. ˅ Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 2m 0.045s +0.677s [45/49]
12. ^ Alex Rins ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 2m 0.057s +0.689s [58/60]
13. ˅ Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 2m 0.108s +0.740s [21/53]
14. ^ Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP17) 2m 0.310s +0.942s [51/53]
15. ˅ Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 2m 0.312s +0.944s [25/54]
16. ^ Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 2m 0.439s +1.071s [9/70]
17. ˅ Karel Abraham CZE Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP15) 2m 0.445s +1.077s [11/38]
18. ˅ Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP16) 2m 0.537s +1.169s [15/50]
19. ˅ Scott Redding GBR Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP16) 2m 0.645s +1.277s [55/74]
20. ˅ Loris Baz FRA Avintia Racing (Desmosedici GP15) 2m 0.873s +1.505s [32/58]
21. ^ Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 2m 1.338s +1.970s [61/62]
22. = Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 2m 1.341s +1.973s [7/43]
23. ˅ Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 2m 1.506s +2.138s [14/67]
24. ^ Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider (YZR-M1) 2m 1.658s +2.290s [28/30]
25. ˅ Takuya Tsuda JPN Suzuki Test Rider (GSX-RR) 2m 2.769s +3.401s [59/68]

Key:
^ Rider has a higher position than end of Day 2.
= Rider has same position as end of Day 2.
˅ Rider has a lower position than end of Day 2.

Blue Name = Rides for Factory Team.
Red Name = Rides for Satellite Team.
* Rookie
Fastest Day 2 time:
Andrea Iannone ITA Suzuki 1m 59.452s

Fastest Day 1 time:
Casey Stoner AUS Ducati 1m 59.680s

2016 Malaysian MotoGP:
Best lap:
Maverick Vinales SPA Suzuki 1m 59.947s (FP3)
Fastest race lap:
Andrea Dovizioso SPA Ducati 2m 11.950s (wet)

Official Sepang MotoGP records:
Best lap:
Dani Pedrosa SPA Honda 1m 59.053s (2015)
Fastest race lap:
Jorge Lorenzo SPA Yamaha 2m 0.606s (2015)

Unofficial Sepang MotoGP record:
Marc Marquez SPA Honda 1m 58.867s (2015 testing)

By Peter McLaren

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Grootste verassing mijn inziens: Bautista. Erg constant geweest, zelfs op dag 3, waarin je ziet dat de de Honda mannen er nu gewoon staan, toch nog een P6 neer zetten, vind ik knap van hem. Hij is daarmee tevens de snelste rijder die uitkomt voor een satelietteam.

Ook Zarco als rookie zit er netjes bij met een P10 op dag 3 met zijn Yamaha Tech 3.

De slechts presterende rookie aan het einde van de trainingdag is de Brit Sam Lowes. Hij wist niet verder te komen dan een 22e tijd met zijn fabrieks Aprilia.

Maar bij KTM moeten ze zich toch wel een beetje zorgen gaan maken. Wederom komen we Bradley Smith onderaan in de lijst tegen. Een P21 werd het voor hem vandaag. Enige positieve voor hem is dat hij deze keer wel voor zijn teamgenoot eindigde. P. Espargaro ging niet harder dan 2m 1.506s, 2.138s langzamer dan snelste man #25 Vinales,en klokte daarmee een teleurstellende 23e tijd.

Werk aan de winkel voor KTM. Iemand iets gelezen over hoe ze zelf tegen deze testprestaties aan kijken?

Hoe kijken jullie aan tegen de rest van de uitslagen van dag 3?

Is Vinales een kanshebber voor de wereldtitel dit seizoen?

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
quote:
Zamorano schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:44:
Ik denk dat Viñales volwassen genoeg is om meteen voor de titel mee te doen als de Yamaha het toelaat.
Vorig jaar liep hij een aantal keren te hard van stapel in het begin van de race, waardoor zijn banden op waren en rest van de race terrein moest toegeven om een podium plek te behalen.

Laat die les al geleerd zijn. Het zou zeker tof zijn als ie serieus mee kan doen om het wereldkampioenschap. Dat is gewoon goed voor de sport.

Heb het volgende gevonden over Bradley Smith en zijn kijk op de testdagen van Sepang.

https://soundcloud.com/us...irta-test-sepang-01022017

Hij geeft aan nog aan het herstellen te zijn van zijn blessure/letsel, maar dat hij er geen last meer van heeft op de motor?! Ze zijn stap voor stap de testdagen doorgelopen, hebben niks overhaast omdat op dit moment de ontwikkeling aan de machine het belangrijkste is. Smith is positief over de zaken die ze hebben kunnen doen en ziet de twee seconden achterstand op het langste circuit van de kalender niet als een probleem gezien dit de eerste tests zijn met deze machine.

Zijn teammaatje P. Espargaro heeft dit erover te zeggen: https://soundcloud.com/us...irta-test-sepang-01022017

We willen altijd meer. Daarvoor zijn we mensen. Maar Espargaro is ook tevreden met hetgeen wat ze hebben kunnen testen. De motor reageert goed op wat ze er aan veranderen. Espargaro ziet uit naar Philip Island.

Marquez lijkt ook al tijd gehad te hebben om te testen op consistent rijden. Maar liefst 85 ronden wist hij op de derde dag te volbrengen. De meeste van allemaal en 11 rondjes meer dan nummer twee Scott Reddig. Hij reed er 74. Vinales ging 72 keer rond. Hij gaf ook al aan zijn focus te leggen op stabiele ronde tijden:"As he has stressed all week long, Viñales was using this test to work on race pace and tyre degradation, an area he feels is key after seeing world champion Marc Marquez's supreme consistency at the Valencia test in November." Bron.

Op naar Philip Island! Test agenda is als volgt:

15 februari - MotoGP - Philip Island Australië
08 maart - Moto2 & Moto3 Jerez Spanje
10 maart - MotoGP - Qatar
17 maart - Moto2 & Moto3 Qatar

En dan de eerste race van het seizoen op 26 maart ook in Qatar op het Losail International Circuit. *O*

DeTjuk wijzigde deze reactie 01-02-2017 15:41 (23%)

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
quote:
ennekke schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:39:
[...]
In het verleden al dikwijls genoeg gedacht: 'zeer goed, mijn favoriete coureur staat vooraan bij de testen' en dan op races minder goed / consequent presteren.
Klopt helemaal. Consistent je rondetijden kunnen volhouden is belangrijker dan altijd maar die pole position te hebben. Je banden spreiden over de race is iets dat je moet leren.

Volgens mij staat hier in het topic wel de foto van een Honda met een band waar weinig meer van over was.

Wat zijn de theorieën hierover trouwens? Dat zwarte kastje wat onder de kont van de Ducati is gemonteerd.
In het hieronder genoemde artikel wordt ook het verschijnsel chatter en hoe Wayne Rainey soort van toevallig ontdekte hoe dat effect tegen te gaan.

En hier nog een betere foto van de nieuwe winglets van Yamaha.

Meer info over wat de "salade box" van Ducati precies voor nut heeft zou kunnen zijn via de bron: http://www.motorsportmaga...-s-vinales-versus-marquez

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
De mannen van crash.net mochten om tafel met Marc Marques voor een exclusief interview.

De duimrem die MM door Honda op zijn motor had laten plaatsen, was NIET aangesloten.
Dus tijdens de tests in Sepang heeft hij er niet meergereden. Wel wil hij er daadwerkelijk mee gaan testen.

Verder weinig spannends. Voorbandje vanMichelin schijnt iets breder te zijn dit jaar?

Hopelijk krijgen we nu wat minder van die knullige valpartijen dat het voorwiel net weg slipt.

DeTjuk wijzigde deze reactie 07-02-2017 12:56 (8%)

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Mooie berichten uit de Moto 3 waar getest wordt in Valencia. Bendsneyder klokt de snelste tijd.

Nou, mag ik de Moto3 sowiezo graag kijken, lekker treintje rijden, maar als Bo ook nog meer dan vorig jaar vooraan kan meedoen, wordt het alleen maar mooier...

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Morgen wordt er weer getest. Plaats van actie is het circuit van Philip Island, Australië. Benieuwd of Vinales wederom de snelste tijd weet neer te zetten? Vanaf 23:45 uur onze tijd worden de motoren gestart.
Hoe ik de testtijden precies moet zien weet ik niet, maar (onze tijd) 23:45 uur staat genoteerd als aanvangstijd en 07:45 uur als stoptijd(?!).

Vraag is wel wat de teams als doel gaan stellen. Snelle tijden of kilometers maken om zoveel mogelijk data te vergaren? In Sepang gooide regen voor dat laatste roet in het eten.

Van 15 tot en met 17 februari zullen de teams en coureurs gaan kijken hoe ze er voor staan.

Rabat zal niet op zijn Honda stappen. Hij is nog onvoldoende hersteld van zijn valpartij tijdens de eerste testsessie op het circuit van Sepang.

De coureurs hebben 12 bochten voor de boeg, voor 7 bochten moet links worden ingestuurd, 5 bochten gaan rechtsom. Een rondje is 4,4 km lang, waarvan het rechte stuk 900 meter in beslag neemt.

Jonas Folger deed alvast een verkenningsrondje op de scooter.

Deze 'badboy' gaat via Instagram live streamen... Of dat wat is, zullen we gaan zien.

Top tijden liggen in de 1.27 hoog, 1.28 laag, maar stammen uit 2013. Ik verwacht dat er nu in de 1.30 / 1.31 gereden gaat worden. Alhoewel daar geen snars van klopt als ik kijk naar de tijden van Sepang 2016 en de teststijden van Sepang 2017 (zit meer dan 10 - 11 seconden tussen de snelste tijd, wat zie ik daar over het hoofd?).

Dit poppetje moet het F1 publiek warm maken voor de races:

Heeft de MotoGP ook zoiets nodig en zo ja, wie?

Hopelijk laat Stoner ook nog weer wat moois zien.

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
De eerste testdag is inmiddels geëindigd. Er zijn diverse testblokken geweest, maar neem alleen de laatste sessie over. Bron

1. = Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 29.497s [Lap 53/68]
2. ^ Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 29.683s +0.186s [76/77]
3. ^ Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 29.926s +0.429s [68/70]
4. ˅ Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 29.989s +0.492s [26/64]
5. ˅ Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 30.065s +0.568s [61/61]
6. ^ Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP17) 1m 30.262s +0.765s [87/87]
7. ˅ Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.281s +0.784s [13/55]
8. ˅ Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 30.410s +0.913s [16/64]
9. = Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 30.426s +0.929s [80/82]
10. ˅ Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 30.578s +1.081s [30/62]
11. ˅ Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 30.631s +1.134s [33/61]
12. ˅ Alvaro Bautista ESP Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP16) 1m 30.770s +1.273s [24/68]
13. ˅ Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP16) 1m 30.771s +1.274s [7/51]
14. ˅ Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 30.802s +1.305s [26/28]
15. = Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 30.867s +1.370s [77/80]
16. = Karel Abraham CZE Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP15) 1m 31.179s +1.682s [17/61]
17. = Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 31.200s +1.703s [54/59]
18. = Loris Baz FRA Avintia Racing (Desmosedici GP15) 1m 31.249s +1.752s [56/60]
19. = Alex Rins ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 31.432s +1.935s [66/66]
20. = Scott Redding GBR Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP16) 1m 31.755s +2.258s [33/59]
21. = Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 32.307s +2.810s [15/35]
22. = Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 32.690s +3.193s [43/57]

Read more at http://www.crash.net/moto....html#x68flMqBG2sf6Dbw.99

Wat valt op?

MM met een snelste tijd (1m29.497). Zoals het nu lijkt gereden met het nieuwe blok in de RC213V.
Rossi, niet bekend om zijn pole tijden, klokt toch een nette 2e plek. Deelt daarmee een heel klein tikje uit in het vertrouwen van Vinales die niet verder kwam dan een vierde tijd en daarmee een gat van +0.492s heeft.

Rossi legt hier nogmaals de druk op MM als "the man to beat". MM zou met oudere banden al rapper en constanter zijn dan ze bij Yamaha tot nu toe gerealiseerd hebben:"We have a lot of work to do especially for pace with used tyres."

De Suzuki en Iannone lijken elkaar ook gevonden te hebben. Andrea wist zijn machine naar een derde plek te rijden.
Dat Crutchlow zich thuis voelt op Philip Island blijkt wel uit zijn vierde tijd. Vorig jaar wist hij deze GP te winnen.

De top 6 wordt afgesloten door Petrucci op zijn 2017 Ducati. Daarmee verslaat hij de fabrieks Ducati van Dovizioso die niet verder kwam dan een 8e tijd. Bijna een seconde langzamer dan P1.

De snelste rookie zien we terug op P10 in de persoon van Jonas Folger (Wat zo'n rondje op de scooter wel niet doet :+ )

Lorenzo kwam tot een 11e tijd. Gezien de 8e tijd an Dovizioso nog niet eens zo gek, maar hij zal hier niet tevreden mee zijn. Waarschijnlijk zullen we morgen en overmorgen hem nog wel hoger op de lijstjes terug vinden.

KTM coureur P. Espargaro wist Smith weer te verslaan. Smith is zelfs hekkensluiter op testdag 1 met een achterstand van +3.193s. Dat moet echt minder gaan worden, willen ze dit seizoen gaan meedoen in het middenveld.

Scott Redding bleef ver achter bij zijn teamgenoot Petrucci. Wist Petrucci een 6e tijd neer te zetten, kwam Redding niet verder dan een 20e positie. Redding moest het wel doen met 2016 versie van de Duc, waar Petrucci al wel op de 2017 spec Ducati mocht stappen.

Credits
Scott Redding, MotoGP-test op Phillip Island, 15 februari 2017, MotoGP

DeTjuk wijzigde deze reactie 15-02-2017 11:53 (10%)

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
quote:
ennekke schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:04:
Een poppetje is niet nodig, wel iemand voor een voor- en nabeschouwing op de grid (man of vrouw).
Mét verstand van motoren en racen (Suzy Perry), toen keek je nog met plezier naar de voor- en nabeschouwing. Nu is het een droge opsomming van achter een microfoon.
Een vrouw maakt natuurlijk wel wat meer los bij de coureurs dan een man (zolang dit een mannenwereld blijft)
Kijk weer wat geleerd mevrouw Perry kende ik nog niet. BT Sport is een zender die ik niet kan ontvangen.

Maar een verslaggever/verslaggeefster zoals Coulthard en Brundle doen op Sky F1 is inderdaad erg tof. Jack Plooij doet dat als Nederlandse verslaggever, maar dan wel zonder camera inderdaad.

Bij de MotoGP op Eurosport doen we het met Samantha van Wijk.

http://samanthavanwijk.nl/

Heb alleen het idee dat ze nog niet helemaal one of the boys is in het wereldje als ik haar interviews zie. Toch weet ze de Nederlanders altijd wel voor de microfoon te krijgen op de juiste momenten.

DeTjuk wijzigde deze reactie 15-02-2017 14:21 (10%)

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
quote:
Tylen schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:28:
Lorenzo gaat lekker. Rossi trouwens hoger dat ik verwacht had.
De tijden waren hierboven al gepost. :*)

Gevallen zijn:
Lowes (2x) en Barbera, Bautista, Redding en Pol Espargaro.

Rossi had ook een momentje, maar bleef wel zitten.

Tijdens de training liepen er dieren op het circuit. Dit zorgde voor een korte onderbreking.

Hallo Max :w

Petrucci wist zijn tijd neer te zetten op een nieuw setje banden (of alleen een nieuwe voor- of achterband).
Lorenzo liet een nieuwe achterband monteren, maar die bleek een andere karakter te hebben dan de oude band. In bocht drie ging hij bijna onderuit en besloot het voor gezien te houden. Lorenzo verklaarde nog niet op de limiet van zijn kunnen te zitten (gelukkig maar). Benieuwd welke tijden hij morgen kan gaan klokken.

Vooral de vleugels op de Ducati werden gemist (alhoewel hij natuurlijk niet echt een goed vergelijk kan maken), dacht hij er wel een meerwaarde aan te hebben op dit circuit. Meerdere coureurs brachten de wind ter sprake in hun post testinterviews.

“With the wings it would be much easier, because now in sixth gear, the front is moving and shaking quite a bit before braking. So we need to try to find a setting which can improve this feeling.
“It's not very comfortable before braking at 340kph, no? It would be better to feel a bit more stability on the front. Let's see tomorrow with another setting if we can improve this feeling.” _/-\o_

Bron.

Via deze link is een plaatje te zien waarop te zien is wat de verschillen zijn tussen Losail, Sepang en Philip Island als testcircuits.

Mooie quote van Lowes over hoe hij het verschil ervaart tussen Moto2 en MotoGP. Corners, corners everywhere _O-

“But the potential's good and I love this place and it's so mint on a MotoGP bike. It's about half the length of what it is on a Moto2 bike! There's no straights; it's just corner, corner, corner, shake a bit, corner! Obviously you want every day to be a mint day, but it's alright. We know what's going on with the bike and everything. We'll be alright.”

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter

#AUSTEST DAG 2 - Philip Island - Australië

De tweede trainingsdag zit er op. De bijzonderheden zijn.

- Dani Pedrosa verscheen pas om 15:00 uur op het circuit. De coureur heeft last van een keelinfectie. Hij kwam niet verder dan een P16.
- Aprillia kwam als tweede team, na Yamaha, met een nieuw ontworpen kuip die voor een betere downforce op het voorwiel moet zorgen nu er geen vleugels meer gemonteerd mogen worden.

- Derde in het rijtje die met hun eigen oplossing kwam was het team van Suzuki.

De einduitslag (er zijn meer sessies geweest gedurende de dag, maar plaatst alleen de laatste testuitslag):

1. = Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 28.847s [Lap 21/80]
2. = Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 29.309s +0.462s [20/107]
3. = Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 29.325s +0.478s [28/80]
4. = Alvaro Bautista ESP Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP16) 1m 29.411s +0.564s [42/86]
5. = Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 29.483s +0.636s [32/55]
6. = Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 29.501s +0.654s [18/69]
7. = Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 29.664s +0.817s [29/65]
8. = Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 29.674s +0.827s [18/70]
9. = Alex Rins ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 29.802s +0.955s [68/80]
10. = Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 29.838s +0.991s [36/83]
11. = Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 29.880s +1.033s [84/88]
12. = Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 29.947s +1.100s [19/72]
13. = Karel Abraham CZE Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP15) 1m 30.142s +1.295s [20/73]
14. ^ Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) 1m 30.150s +1.303s [64/65]
15. ˅ Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 30.197s +1.350s [32/64]
16. ^ Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.245s +1.398s [38/40]
17. ˅ Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP16) 1m 30.352s +1.505s [18/62]
18. = Scott Redding GBR Octo Pramac Racing (Desmosedici GP16) 1m 30.435s +1.588s [83/90]
19. = Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 30.645s +1.798s [24/59]
20. = Loris Baz FRA Avintia Racing (Desmosedici GP15) 1m 30.852s +2.005s [34/53]
21. = Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 30.895s +2.048s [34/64]
22. = Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 31.704s +2.857s [35/81]
BRON

Vinales is weer terug aan kop. Al vroeg op de dag wist hij in 1.28 rond te gaan op Philip Island. Niemand anders wist in de 1.28 te rijden. _/-\o_
De snelste tijd van Marquez was geen toeval, want ook vandaag zit hij er goed bij met een tweede tijd van 1m29.309s Hij wist zich ten opzichte van gisteren te verbeteren. Gisteren was zijn snelste tijd 1m29.497s

Meest opvallende is misschien wel het gat tussen P1 en P2, maar liefst +0.462s zit daar tussen. MM weet wel weer de meeste rondjes te rijden, maar liefst 107(!) t.o.v. de 80 van Vinales.

Als Crutchlow deze snelheid mee kan nemen naar de komende GP's dan gaat hij een top seizoen tegemoet. Met een 1m29.325s wist hij zijn tijd van gisteren te verbeteren (1m 30.065s) en wist daarmee een derde tijd te pakken. Tevens is hij de snelste rijder die voor een satteliet team uitkomt.

Veel scheelde dat niet want Bautista wist zijn 2016 Ducati tot een 4e tijd te pushen. In rondje 42 kwam hij tot een 1m29.411s. In totaal kwam de Spanjaard 86 keer over start finish.

Drie plaatsten wist fabrieksrijder Dovizioso vandaag te klimmen. Een vijfde tijd klokte de Italiaanse coureur. Teamgenoot Lorenzo deed het een stuk minder. Zijn 1m30.197s was goed voor een P15. Wel een verbetering van zijn tijd gister, maar lang niet genoeg om de top 10 binnen te komen.

Een nieuwe naam in de top 6 is Aleix Espargaro. Met de Aprilia kwam hij tot een tijd van 1m29.501s. Een knappe prestatie. Sam Lowes was geen enkele bedreiging voor zijn teammaatje. Hij en de Aprillia hebben elkaar nog niet gevonden. Lowes wist wel harder te gaan, maar komt niet verder dan P21.

Alleen Bradley Smith ging langzamer rond. Ligt het aan hem of aan de KTM? Pol Espargaro wist ook geen potten te breken, maar deed het wel iets beter. We vinden hem op een 19e positie terug in de einduitslag.

Een naam die opvallend genoeg die in de top 6 ontbreekt is die van Rossi. Hij wist zich minimaal te verbeteren met 1m29.674s vandaag en gisteren een 1m 29.683s. Het bracht hem een achtste eindtijd.
De Italiaan wist 70 rondjes te rijden, zeven minder dan gisteren. Zou hij zich op andere punten hebben geconcentreerd? Misschien dat we later vandaag daar inzicht in krijgen.

Ook verdwenen uit de top is Iannone. Hij moest zelfs teamgenoot en rookie Rins (p9) voor laten gaan. De italiaan kwam niet verder dan P12 op de met nieuwe kuip uitgeruste Suzuki.

Als laatste kijken we nog even naar de snelste rookie.
Wederom valt deze eer te beurt aan Jonas Folger. Gisteren hekkensluiter van de top 10, vandaag net geen top 6 klassering. Met een 1m29.664s wist hij zijn Yamaha naar een zevende plek te rijden.

Topsnelheid
Kijkend naar de topsnelheid van de motoren zijn wederom de Ducati's heer en meester.
Ik moet me hierbij baseren op wat screenshots van de timing app (momentopname, er kunnen hogere snelheden zijn gereden). Mocht iemand ergens anders die data vinden, post het gerust.
  1. Alvaro Bautista Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP16) - 338,8 km/h
  2. Jorge Lorenzo Ducati Team (Desmosedici GP17) - 332,9 km/h
  3. Andrea Dovizioso Ducati Team (Desmosedici GP17) - 333,2 km/h
  4. Danilo Petrucci Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) - 333,1 km/h
  5. Karel Abraham, Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP15) - 331 km/h
Vinales wist met zijn Yamaha een top van 330,6 km/h te halen.

Update
Heb wat meer info gevonden over de topsnelheden. Lorenzo gaat het hardst....rechtdoor... :+

https://pbs.twimg.com/media/C4xJy-OWQAA0Fn8.jpg:large
Met dank aan Neil Spalding

Aanvullingen / opmerkingen op de uitslag van dag 2? Ik zie het graag tegemoet. 8)

DeTjuk wijzigde deze reactie 16-02-2017 11:17 (156%)
Reden: typo en opmaak

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
quote:
Nee, dat lijkt er niet op. Gisteren en vandaag nog niks over hem gelezen, dus denk dat ie er deze tests niet bij is. Althans misschien loopt ie wel in het paddock rond, maar zelf rijden gaat niet gebeuren denk ik.

Family first voor Stoner zo te zien: https://twitter.com/Official_CS27/status/832047994417532930
Zijn dochter is jarig.

In Qatar, op 10 maart, zal hij er waarschijnlijk wel bij zijn.

Over verjaardagen gesproken.

Rossi viert vandaag zijn 38e(!) verjaardag. Van harte gefeliciteerd *O*

DeTjuk wijzigde deze reactie 16-02-2017 11:01 (33%)

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
quote:
VFRRijder schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:50:
Zal Lorenzo nu al denken "wat doe ik op dit ding"? Zal vast nog wel terug komen, maar als ie zich echt top zou voelen zou die vast wel bovenaan staan.....

Weer Smith achteraan....mooi :)
Kijkend naar zijn voorgangers neem ik aan dat hij weet waar ie aan begonnen is. Op Stoner na heeft geen enkele andere coureur de Ducati naar zijn hand kunnen zetten.

Het is nog heel vroeg in het seizoen, maar dat het een uitdaging gaat zijn voor hem lijkt weinig aan gelogen te zijn.

Vinales past zich erg snel aan aan de Yamaha. Dat is knap van hem, maar heeft ook te maken met de rijeigenschappen van die machine. Smith heeft ook moeite om zijn Yamaha rijstijl aan te passen aan de KTM. Voor KTM is alles nieuw. Ze hebben totaal geen referentiekader, dus de progressie die zij boeken, komt veel langzamer.
Maar dat ie gaat komen ben ik niet bang voor. KTM is geen club die voor de gezelligheid mee doet. Die hebben hun strijdplan al wel uitgestippeld. Of Smith daar op de lange termijn onderdeel vanuit gaat maken betwijfel ik wel.

Ik bedacht me dit scenario.

Brad Binder wereldkampioen Moto3 2016 -> Stapt over naar Moto2 ook uitkomend voor KTM. Doet daar een of twee jaar zijn ding, om als wereldkampioen over te stappen naar MotoGP, uiteraard ook voor KTM en gaat dan om de prijzen mee doen :9
De rol die Bo Bendsneyder daarin gaat vervullen moet ik nog even over nadenken. :D

DeTjuk wijzigde deze reactie 16-02-2017 16:32 (0%)
Reden: typo

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Mooie column van Mat Oxley die de vraag stelt:"Kan Valentino Rossi in 2017 wereldkampioen worden?"

Hij haalt een aantal mooie feiten naar boven. Aanrader om te lezen.

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter

#AUSTEST - DAG 3 - Philip Island - Australië

Goedemorgen mensen bij dag 3 van de MotoGP test op Philip Island. De coureurs mochten voor de laatste keer hun machines testen op het Australische circuit. De einduitslag is als volgt:

1. = Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 28.549s [Lap 13/101]
2. = Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 28.843s +0.294s [14/96]
3. ^ Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 29.033s +0.484s [61/65]
4. ˅ Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 29.042s +0.493s [12/63]
5. ˅ Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 29.101s +0.552s [72/85]
6. ˅ Alex Rins ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 29.103s +0.554s [60/66]
7. = Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 29.248s +0.699s [9/73]
8. ^ Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 29.342s +0.793s [61/75]
9. ˅ Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 29.358s +0.809s [18/93]
10. ˅ Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 29.361s +0.812s [61/65]
11. ˅ Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 29.470s +0.921s [13/52]
12. ˅ Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 29.547s +0.998s [63/77]
13. ^ Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) 1m 29.615s +1.066s [50/57]
14. ˅ Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 29.670s +1.121s [10/87]
15. ^ Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP16) 1m 29.791s +1.242s [82/83]
16. ˅ Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 29.857s +1.308s [62/62]
17. = Loris Baz FRA Avintia Racing (Desmosedici GP15) 1m 29.977s +1.428s [64/71]
18. ^ Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 29.978s +1.429s [73/73]
19. ˅ Alvaro Bautista ESP Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP16) 1m 29.984s +1.435s [7/74]
20. ˅ Scott Redding GBR Octo Pramac Racing (Desmosedici GP16) 1m 30.005s +1.456s [47/74]
21. ˅ Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 30.200s +1.651s [29/57]
22. ˅ Karel Abraham CZE Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP15) 1m 30.452s +1.903s [24/61]
Credits

Gisteren wist Vinales al 1.28 op de klok te zetten, maar ook Marquez wist deze tijd te halen. Hij wist het gat te beperken tot 0.294s op Maverick, die net als gister een P1 wist te realiseren. De overige coureurs kwamen niet aan deze tijden. Op drie rijders na, die bleven steken op 1.30, reed het hele veld tijden in de 1.29.

Vinales laat na drie dagen testen een sterke indruk achter. Op de laatste testdag reed hij 101 ronden. Vijf meer dan de 2016 wereldkampioen Marquez. Als Vinales de bandenslijtage onder controle kan houden en consistente rondetijden weet te realiseren dan is hij een gevaarlijke tegenstander voor MM. Hij zal voornamelijk zijn rust moeten bewaren in het begin van de race zodat hij op het einde nog over heeft om te pushen. Vorig jaar op de Suzuki was hij in het begin te gretig en zakte daardoor een aantal plaatsen terug, omdat het tempo niet meer kon volgen.

MM zal niet al te ongerust zijn over de tijden van de Yamaha rijder. De drie testdagen verliepen zonder noemenswaardige problemen. Natuurlijk riep Marquez dat het gevoel nog niet helemaal is zoals hij het graag wil hebben, maar de snelheid en consistentie van de Hondarijder liet zien dat het big bang blok vrolijk aan de top mee doet. Als MM dit verder weet te finetunen kan hij vol vertrouwen aan de start verschijnen van de eerste race in Qatar.

En wat een lekkere afsluiter voor zijn teammaat deze dag _/-\o_ Pedrosa zet een derde tijd neer. Gisteren nauwelijks rondjes kunnen rijden vanwege een keelontsteking en dan nu zo eindigen. Ja, Honda heeft zijn zaakjes wel weer op orde en dit zal alleen nog maar beter gaan worden naarmate ze de elektronica van de nieuwe motor beter afgesteld gaan krijgen.

Folger
Wat heerlijk om te zien dat rookie Folger zo snel al zo goed presteert op zijn Yamaha Tech3. De Duitser sluit dag 3 af met een vierde tijd. Interessant gaat worden of hij zich ook in de race staande weet te houden.
Dan hebben we ook nog rookie Rins. De eerste trainingsdag was niet denderend. Maar op dag 2 en 3 gaf hij zijn teamgenoot Iaonne het nakijken. Moet toch niet echt een lekker gevoel geven voor The Maniac.

Gaan we Crutchlow dit jaar vaker op het podium zien? Vorig seizoen wist hij al leuke resultaten neer te zetten en deze testdagen lijken een goede voorbereiding te zijn op jacht naar meer WK punten.
Consistent in de top 6 is de Brit terug te vinden. Dag 1 en 3 een vijfde plek en dag 2 een derde. Over de tweede dag zei hij nog dat hij niet gepusht had om een snelle tijd neer te zetten. :9

Lorenzo
Progressie op dag 3. Lorenzo weet ook in de 1.29 te rijden. Hij moest met een minimaal verschil zijn teamgenoot Dovi nog voor zich dulden. Zijn 1m29.342s reed hij in de 61e ronde van de totaal 75 ronden die de Ducati coureur reed. Goed voor een P8.
Aanvulling Lorenzo reed de tijd met een harde band.
Compared with the tests in Malaysia, did you move forward or backward?
“I took a step forward. In Sepang it was easier than it was here. At Phillip Island it was more difficult to be competitive for all the Ducatis because of the wind, the type of turns and lots of reasons. In the end I managed. In fact, I did not use the soft tyre when the track was in the best conditions, so maybe I could have shaved off 3 tenths. But the time is not as important as my feelings in the saddle.”

Bron

Rossi
Of hij te hard gefeest heeft, zoals hieronder door @alesandro_46 wordt opgemerkt weet ik niet, maar ik betwijfel of hij tevreden is met een 11e tijd. Het antwoord op de vraag hoeveel hij nog uit de Yamaha kan halen, krijgen we pas te zien als het zwart-wit geblokt valt in Qatar. Hem kennende is er altijd nog ruimte voor verbetering en snellere tijden, maar geeft hij zich niet direct bloot.

KTM
Pol Espargaro en Smith wisten ook aan te haken in het rijtje van 1.29 tijden. Vergeleken met de overige twee dagen is dag 3 het beste resultaat voor het team uit Oostenrijk. Het is nog niet indrukwekkend, maar dat is niet zo vreemd. Positief voor het team is dat ze stapje voor stapje harder gaan. Rondrijden in het middenveld zal voor aankomend seizoen al een hele mooie prestatie zijn.

Teleurstellend
De grootste tegenvaller deze dagen is mijn inziens Scott Redding. Hij bungelde alle dagen in de onderste regionen van de uitslagenlijst. Petrucci wist veel harder te gaan op de Ducati. Wel moet ik daarbij zeggen dat Petrucci de 2017 versie ter beschikking had en Redding het nog met de 2016 versie moest doen. Dat je daar wel hard mee kan gaan liet Bautista zien in de eerste twee dagen. Dag 3 eindigde hij net voor Redding.

Banden
Michelin kreeg vorig seizoen nogal wat kritiek te verduren over hun banden. De voorband gleed te snel weg. Met veel knullige valpartijen als gevolg. Achterbanden die weinig meer waard waren of zelfs vroegtijdig klapten. Scott Redding kreeg deze klap te verduren tijdens een trainingssessie in Argentinië. Gelukkig zonder noemenswaardig letsel kon hij gewoon van start gaan.

De Grote Prijs van Argentinië werd zelfs ingekort en er was sprake van een verplichte pitstop. Michelin durfde de veiligheid van de coureurs niet te garanderen als er langer dan 20 rondjes werd gereden.

Tijdens deze testdagen en de vorige in Sepang heb ik weinig negatieve verhalen gehoord over de banden.
De meeste verhalen waren zelfs positief over de nieuwe (voorband) van Michelin. Hopelijk zit Michelin op de goede weg om spannende races mede mogelijk te maken.

Tot ziens op 10 maart in Qatar voor de laatste testdagen alvorens we los gaan. #bwaaaap :+

DeTjuk wijzigde deze reactie 17-02-2017 13:34 (59%)

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
En het lijstje met de gecombineerde tijden van de drie dagen ziet er dan zo uit:

1. Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 28.549s [Day 3]
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 28.843s +0.294s [Day 3]
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 29.033s +0.484s [Day 3]
4. Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 29.042s +0.493s [Day 3]
5. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 29.101s +0.552s [Day 3]
6. Alex Rins ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 29.103s +0.554s [Day 3]
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 29.248s +0.699s [Day 3]

8. Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 29.342s +0.793s [Day 3]
9. Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 29.358s +0.809s [Day 3]
10. Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 29.361s +0.812s [Day 3]
11. Alvaro Bautista ESP Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP16) 1m 29.411s +0.862s [Day 2]
12. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 29.470s +0.921s [Day 3]
13. Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 29.547s +0.998s [Day 3]
14. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) 1m 29.615s +1.066s [Day 3]
15. Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 29.670s +1.121s [Day 3]
16. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP16) 1m 29.791s +1.242s [Day 3]
17. Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 29.857s +1.308s [Day 3]
18. Loris Baz FRA Avintia Racing (Desmosedici GP15) 1m 29.977s +1.428s [Day 3]
19. Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 29.978s +1.429s [Day 3]
20. Scott Redding GBR Octo Pramac Racing (Desmosedici GP16) 1m 30.005s +1.456s [Day 3]
21. Karel Abraham CZE Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP15) 1m 30.142s +1.593s [Day 2]
22. Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 30.200s +1.651s [Day 3]
Credits

Snelste tijd Dag 3:
Maverick Vinales SPA Yamaha 1m 28.549s
Snelste tijd Dag 2:
Maverick Vinales SPA Yamaha 1m 28.847s
Snelste tijd Dag 1:
Marc Marquez SPA Honda 1m 29.497s

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Potverdikkie zeg. #93 Marquez gemiddeld genomen het snelste. Maar check Crutchlow dan.

En natuurlijk nog vele jaren toegewenst Marc. 24 jaar jong.

DeTjuk wijzigde deze reactie 17-02-2017 11:36 (29%)

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Wie heeft zich het meest verbeterd over drie dagen testen? KTM-rijder Bradley Smith maakte de meeste progressie, maar liefst 2,712 seconden wist hij uiteindelijk harder te gaan vergeleken met zijn langzaamste tijd. Rossi maakte de minste progressie. Slechts 0.213 wist hij zich te verbeteren.

No Rider Bike Wednesday Thursday Friday Improvement Fastest Lap
38 Bradley Smith KTM RC16 1:32.690 1:31.704 1:29.978 2.712 1:29.978
42 Alex Rins Suzuki GSX-RR 1:31.432 1:29.802 1:29.103 2.329 1:29.103
22 Sam Lowes Aprilia RS-GP 1:32.307 1:30.895 1:30.200 2.107 1:30.200
45 Scott Redding Ducati GP16 1:31.755 1:30.435 1:30.005 1.750 1:30.005
94 Jonas Folger Yamaha M1 1:30.578 1:29.664 1:29.042 1.536 1:29.042
41 Aleix Espargaro Aprilia RS-GP 1:30.802 1:29.501 1:29.361 1.441 1:29.361
25 Maverick Viñales Yamaha M1 1:29.989 1:28.847 1:28.549 1.440 1:28.549
19 Alvaro Bautista Ducati GP16 1:30.770 1:29.411 1:29.984 1.359 1:29.411
44 Pol Espargaro KTM RC16 1:31.200 1:30.645 1:29.857 1.343 1:29.857
99 Jorge Lorenzo Ducati GP17 1:30.631 1:30.197 1:29.342 1.289 1:29.342
76 Loris Baz Ducati GP15 1:31.249 1:30.852 1:29.977 1.272 1:29.977
26 Dani Pedrosa Honda RC213V 1:30.281 1:30.245 1:29.033 1.248 1:29.033
5 Johann Zarco Yamaha M1 1:30.867 1:29.880 1:29.670 1.197 1:29.670
4 Andrea Dovizioso Ducati GP17 1:30.410 1:29.483 1:29.248 1.162 1:29.248
43 Jack Miller Honda RC213V 1:30.426 1:29.838 1:29.358 1.068 1:29.358
17 Karel Abraham Ducati GP15 1:31.179 1:30.142 1:30.452 1.037 1:30.142
8 Hector Barbera Ducati GP16 1:30.771 1:30.352 1:29.792 0.979 1:29.792
35 Cal Crutchlow Honda RC213V 1:30.065 1:29.325 1:29.101 0.964 1:29.101
93 Marc Marquez Honda RC213V 1:29.497 1:29.309 1:28.843 0.654 1:28.843
9 Danilo Petrucci Ducati GP17 1:30.262 1:30.150 1:29.615 0.647 1:29.615
29 Andrea Iannone Suzuki GSX-RR 1:29.926 1:29.947 1:29.547 0.400 1:29.547
46 Valentino Rossi Yamaha M1 1:29.683 1:29.674 1:29.470 0.213 1:29.470

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Kijk aan, het gevecht buiten het circuit is begonnen

Vinales is boos op Marquez. omdat hij achter hem aan heeft gereden. Vinales gaf te kennen het niet te snappen waarom Marquez het nodig vond hem te volgen:"I really didn't understand it, because you are doing your job, your long run, and then being unable to push... I'm not going to carry him. It's hard to keep on pushing when you have him behind and you know he can study what you do. So I had to abort the long run, which was a shame because I was doing mid-1m29s all the time."

But on the final day of the second pre-season test in Australia, Vinales was annoyed to find Marquez join the track behind him during a race simulation.
"I don't know what to say... But it's not normal. You are doing your race simulation. Someone pulls out. You cannot stop," said Vinales.
Nonetheless, with Marquez sticking with him, Vinales felt forced to abandon the run to avoid giving away too much information.
"After five laps that he was behind, finally I needed to abort the race simulation," Vinales said. "Anyway, the track is four something kilometres long. It's strange that he was there, where I was."
Asked if he thought Marquez was trying to get in his head, Vinales made clear the incident only motivated him to push even harder.

Hmm, als Vinales zich al druk maakt als MM achter hem aanrijdt, dan wordt het nog interessant wat er gebeurd als ie voor hem rijdt. Ondanks dat hij het ontkent, moet je, naar mijn mening, hier helemaal niet over praten met de media. Aan de andere kant als hij zijn mond houdt, hebben wij niks om te lezen >:)

Hij geeft hier alleen maar erkenning aan MM voor het werken van zijn plan; stukje psychologische oorlogsvoering 101. Iets was Rossi als geen ander kan en al jaren toepast.
Marquez is erg luchtig over het verhaal. Hij geeft aan inderdaad de achtervolging te hebben ingezet, net zoals bij de Suzuki's en Ducati's om te kijken hoe die het deden.

Hoop niet dat Vinales de Vettel van de MotoGP gaat worden ;)

Bron 1
Bron 2

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Ja, ze drukken op deze manier letterlijk en figuurlijk hun stempel.

Ziet er wel goed uit. Zou het ook wel mooi hebben gevonden als ze voor de matte red bull look hadden gekozen. Zo te zien is het de matte look :) 8)7

DeTjuk wijzigde deze reactie 20-02-2017 15:28 (31%)

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
quote:
alesandro_46 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:27:
Ook een aantal verschuiving bij de commentatoren... Even afwachten wat dat wordt.
Frank Weeink en Kevin Bos
https://twitter.com/frankweeink/status/833686656234483713

Diederick de Vries en Patrick van den Goorbergh nemen komend seizoen vanuit de studio in Amsterdam / Hilversum het commentaar bij de Moto2 en Moto3 klasse voor hun rekening. Presentatrice Samantha van Wijk completeert het MotoGP-team. Zij verzorgt, uiteraard met de twee MotoGP experts Frank Weeink en Kervin Bos, de interviews en reportages ter plaatse.

DeTjuk wijzigde deze reactie 20-02-2017 18:31 (38%)

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Topicstarter
Aangezien het topic ook WSBK in de titel heeft:

Uitslag | World Superbike Test | Phillip Island | Dag 1

1. Xavi Fores | Ducati | 1:31.412
2. Jonathan Rea | Kawasaki | + 0.411
3. Marco Melandri | Ducati | + 0.804
4. MICHAEL VAN DER MARK | Yamaha | + 1.028
5. Leon Camier | MV Agusta | + 1.179
6. Tom Sykes | Kawasaki | + 1.251
7. Alex de Angelis | Kawasaki | + 1.275
8. Chaz Davies | Ducati | + 1.311
9. Lorenzo Savadori | Aprilia | + 1.425
10. Alex Lowes | Yamaha | + 1.757

Uitslag | World Superbike Test | Phillip Island | Dag 2

1. Jonathan Rea | Kawasaki | 1:30.545
2. Marco Melandri | Ducati | + 0.030
3. Chaz Davies | Ducati | + 0.348
4. Tom Sykes | Kawasaki | + 0.499
5. Xavi Fores | Ducati | + 0.681
6. Leon Camier | MV Agustua | + 0.748
7. Lorenzo Savadori | Aprilia | + 0.904
8. Alex Lowes | Yamaha | + 1.064
9. Jordi Torres | BMW | + 1.128
10. Randy Krummenachter | Kawasaki | + 1.238
11. Alex de Angelis | Kawasaki | + 1.249
12. Eugene Laverty | Aprilia | + 1.336
13. MICHAEL VAN DER MARK | Yamaha | + 1.391
14. Nicky Hayden | Honda | + 1.407
15. Markus Reiterberger | BMW | + 1.526
16. Roman Ramos | Kawasaki | + 1.660
17. Josh Brookes | Yamaha | + 1.851
18. Riccardo Russo | Yamaha | + 2.226
19. Stefan Bradl | Honda | + 2.251
20. Ondrej Jezek | Kawasaki | + 2.311
21. Ayrton Badovini | Kawasaki | + 2.594

Eerste WSBK race is dit weekend al te zien op Eurosport.

Van der Mark ging onderuit, maar kan wel gewoon aan de start verschijnen tijdens de seizoensopener in Philip Island. Go Mark!

Pagina: 1 2 3

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True